Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Heb dit toestel al een poosje op het oog ter vervaning van mijn n95.

Wat ik mij afvraag, kan je hem helemaal touchscreen gebruiken met de update. En hoe lang kan je maximaaal met deze accu doen, als je alle extra's uit hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet automatische synchronisatie aanzetten, in media go van je pc kan je dat doen bij instellingen -> devices daar kan je aangeven of hij automatisch synchroniseert of niet, als ik het goed heb. :)

Maar waar vind ik instellingen dan in Media Go, heb ik soms de verkeerde Media Go?
Bij mij is dit niet te vinden, heb grote moeite om muziek en films op de aino te krijgen.
Wie helpt mij met een eenvoudige instructie?

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
triplecore schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:09:
Lijkt me wel een aardige gsm die Aino.
Maar weet iemand ( op zijn voorkeur ) welke gsm ik beter kan kiezen?
De Aino of de Samsung OmniaPro Qwerty?
Zit nogal lang te twijfelen.
Hangt er ook vanaf wat je wil: Multimediatelefoon of een smartphone?

Ik heb geen leuke ondertitel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:45:
Je moet automatische synchronisatie aanzetten, in media go van je pc kan je dat doen bij instellingen -> devices daar kan je aangeven of hij automatisch synchroniseert of niet, als ik het goed heb. :)

Maar waar vind ik instellingen dan in Media Go, heb ik soms de verkeerde Media Go?
Bij mij is dit niet te vinden, heb grote moeite om muziek en films op de aino te krijgen.
Wie helpt mij met een eenvoudige instructie?
Ik zal vanavond als ik thuis ben even kijken en dan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:33
Vandaag ook eigenaar geworden van de Aino. Had hiervoor een LG Viewty (bagger telefoon) en deze was alleen touch-screen, en wou nu toch weer terug naar één met 'voelbare toetsen' en kwam deze hier op GoT tegen en ben toen maar eens wat gebruikerservaringen gaan lezen. Het is een grappige telefoon met leuke functies zoals connectivity met de PlayStation 3, ook leuk is dat je een dockingstation erbij krijgt en een hoogwaardige bluetooth geluids-setje. Wat ook mooi is, is dat er wifi op zit, eff een accesspoint opzoeken en je kan gratis surfen ipv via het mobiele netwerk wat toch trager is dan een echt internet abbo :+

Ben erg blij met dit telefoontje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou heb em pas net,maar loopt toch paar keer vast!!vooral als ik er niks mee doe dan en dan touchscreen wil gebruiken kan dat niet omdat er een muzienummer in een keer aan et afspelen is zogenaamd,en dan kan je hem niet meer wegdrukken.Ook geeft die vaak niet aan dmv trillen dat er een sms is,dan staat die alleen in je postvak in,maar krijg je geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens de pricewatch is deze mooie telefoon bij verschillende winkels al te krijgen:
pricewatch: Sony Ericsson Aino Zwart
pricewatch: Sony Ericsson Aino Wit
Misschien is dit handig voor de TS? :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 18-11-2009 14:22 ]

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
GJtje schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:00:
Volgens de pricewatch is deze mooie telefoon bij verschillende winkels al te krijgen:
pricewatch: Sony Ericsson Aino Zwart
pricewatch: Sony Ericsson Aino Wit
Misschien is dit handig voor de TS? :)
Pssst...kijk eens bovenaan deze pagina ;)

• Eclipz
  • Laatst online: 27-07-2011
Ik zit nog te twijfelen tussen deze telefoon of de Satio. Gezien de klachten die genoemd worden zou ik voor de laatste willen gaan maar het idee om alles via de touchscreen in te moeten voeren staat me dan weer niet aan. En bovendien vind ik de Aino er net wat leuker uitzien. Jammer vind ik dat er niet toch een aantal toetsen op de slider zit zoals bij mijn huidige W760 zodat je 'm toch grotendeels nog kan gebruiken zonder 'm open te hoeven schuiven. Mede doordat de touchscreen erg beperkt is is dit toch wel een gemis.

Mochten ze een aantal bugs zoals het vastlopen/traag reageren, de zwakke toestelvergrendeling of de wachttijd bij foto's maken verhelpen met een firmware-update dat had ik de Aino toch zonder twijfel gehaald. Maar helaas is er nog niets duidelijk over een firmware update. Dit wordt nog een lastige keuze ;(

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
De Aino staat hier in de buurt 'maar' aan 378 euro. Ik vind het een prachtig toestel, maar twijfel er toch hard aan om hem te gaan halen.
- Geen volwaardige touchscreen
- Slechte dingen gelezen over de batterijduur. Ervaart iedereen dit zo? Wat als je het toestel enkel gebruikt om te bellen/sms'en en je wi-fi en bluetooth amper gebruikt?

De enige concurrentie in dit segment is denk ik de Samsung S8300 Ultratouch maar die grafische interface staat me niet echt aan. Wel een volwaardig touchscreen toestel natuurlijk...

Ik zoek een full touchscreen toestel (slider) met een alfanumeriek toetsenbord en degelijke batterijduur. Maar blijkbaar is de combinatie van die elementen een probleem :)

• great_dictator
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 22:47
De batterijduur is wel het minste waar ik me druk om maak, je moet alleen niet wifi en 3G constant aan laten staan. Ik doe in ieder geval meerdere dagen met een volle accu. Wanneer je hem net hebt, zal dit uiteraard een stuk sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarod5
  • Laatst online: 10-08-2022
Woensdag mijn T-mobile Aino binnen gekregen. Wanneer ik Opera 5 beta installeer kan ik alleen via T-Mobile op internet. Met geen mogelijkheid via Wifi. Heeft dit te maken met T-Mobile branding, of zie ik een instelling over 't hoofd? Is dat te verhelpen met een master reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opera mini werkt via wifi werkt uitstekend t-mobile heeft hier niks mee te maken alleen voor de beta versie moet je wel kleine vingertjes hebben.Odf bestanden afspelen via samsung televisie lcd werkt niet dlna.Werkt de tvout kabel voor de aino kost 29 euro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 11-09 08:50
GSamson schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:28:
De Aino staat hier in de buurt 'maar' aan 378 euro. Ik vind het een prachtig toestel, maar twijfel er toch hard aan om hem te gaan halen.
- Slechte dingen gelezen over de batterijduur. Ervaart iedereen dit zo? Wat als je het toestel enkel gebruikt om te bellen/sms'en en je wi-fi en bluetooth amper gebruikt?

De enige concurrentie in dit segment is denk ik de Samsung S8300 Ultratouch maar die grafische interface staat me niet echt aan. Wel een volwaardig touchscreen toestel natuurlijk...

Ik zoek een full touchscreen toestel (slider) met een alfanumeriek toetsenbord en degelijke batterijduur. Maar blijkbaar is de combinatie van die elementen een probleem :)
Kan je het beste gaan voor de Samsung Omnia Qwerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
GSamson schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:28:
Alleen als je je telefoon dicht hebt kan je de touchscreen gebruiken, maar dit zou via een firmware update makkelijk naar full touchscreen kunnen gaan,

De eerste paar dagen liep hij bij mij aardig snel leeg, maar nu kan ik er makkelijk 3 dagen mee doen. Dan kijk ik filmpjes onderweg en luister muziek. Maar bij als je wifi gebruikt dan slurpt ie aardig wat energie. Tegenwoordig als ik nu thuis kom dan gaat hij meteen op de dockingstation met bijbehorende bluetooth headset.

Wel jammer is dat als je de dockingstation alleen op je usbslot hebt aangesloten hij alleen de telefoon oplaad en niet de bluetooth headset. Dus je moet de oplader ook nog eens op je dockingstation aansluiten.

Ik ben erg blij met dit telefoontje, doet wat hij moet doen en werk prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hoe is de accu duur van dit toestel? Beter dan de C905 toevallig?

edit: Pardon, reactie hierboven over het hoofd gezien.

Ik heb het toestel maar gewoon besteld. Satio is ook leuk, maar ik ga van al die functies toch waarschijnlijk geen gebruik maken.
Hoe is de GPS fix van de Aino eigenlijk? C905 is namelijk belabberd. Nog nooit gebruik van gemaakt.

[ Voor 69% gewijzigd door bram1984 op 24-11-2009 11:16 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fanatic_david schreef op donderdag 19 november 2009 @ 00:18:
Pssst...kijk eens bovenaan deze pagina ;)
Sorry voor late reactie. Maar ik heb een andere instelling als jou, dus ik zag hem niet. Ik heb 100 berichten per pagina

Desalwelteplus zou het fijn zijn als de links opgenomen worden in de topic start.

Moet zeggen, mijn huidige K750i is weer uit elkaar aan het vallen, tel daarbij op dat de knop voor 5 / jkl wat gaar aan het worden is en je ziet hier de mogelijke opvolger voor mijn telefoon.

Zag hem vorige week bij een collega en was eigenlijk op slag verliefd. Jammer dat er niet bijster veel bekend is over de batterij duur. Ik snap best dat de batterijduur beter is als Wifi, BT en 3G uit staan, maar iemand die weet wat deze concreet is? Wat in de TS staat, is neem ik aan, als het wél aan staat, maar niet tijdens bellen (want die staan er onder). ;)

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 26-11-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook youtube kijken via wifi? ik krijg dan inloggen op GPRS/3G

dit heb ik ook met andere applicaties.(hyves ect.)

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:33:
Kun je ook youtube kijken via wifi? ik krijg dan inloggen op GPRS/3G

dit heb ik ook met andere applicaties.(hyves ect.)

Gr.
Yep, bij mij vraagt ie of ik wil connecten via Wifi of 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Me vriendin heeft sinds donderdag een witte Aino. Erg mooi en leuk toestel.

Alleen het synchroniseren met MediaGo (wat een kutdprogramma zeg) wil niet echt vlotten.
Ze krijgt haar muziek met grote moeite op de telefoon en de muziek kan ze niet toevoegen aan de afspeellijsten.

Ok op gelost, afspeellijst moet je aanvinken in de opties 8)7

Maar dan dit:
De Aino wil vaak helemaal geen muziek accepteren omdat Media Go dan aangeeft dat hij geen verbinding krijgt met de volgende foutmelding uit de log:

Fout: Kan bestand 'xxxxx' tijdens de synchronisatie niet overdragen naar apparaat 'U10i: Memory Card'.
Code: 0x80004005 (De reden voor de fout kan niet worden bepaald.)

Ok, ook dit probleem is opgelost _O-
De USB verbindingsmanier heb ik omgezet naar Dataopslag en daarna even gesynct met Media Go. Toen ging het wel. Daarna weer terug gezet naar PC-opslag (Voor Windows) en de verbindingsproblemen zijn weg :)

Iemand hier ervaring mee??

Ze is alweer in staat om hem in te ruilen en ze vond hem juist zo leuk :|

[ Voor 37% gewijzigd door leonvw op 28-11-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

console schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:18:
[...]

Yep, bij mij vraagt ie of ik wil connecten via Wifi of 3G.
nou, ik heb zojuist geupdate en krijg alleen zo'n raar menu waar ik geen wifi in kan selecteren, en ik ben ook weer in staat om hem in te ruilen. nu verbind die niet eens meer met wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
GJtje schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:27:
[...]
Sorry voor late reactie. Maar ik heb een andere instelling als jou, dus ik zag hem niet. Ik heb 100 berichten per pagina

Desalwelteplus zou het fijn zijn als de links opgenomen worden in de topic start.

*knip*
Dan toch maar toegevoegd aan de TS. Verdere suggesties zijn welkom :)

Ik ben sinds gisteren eindelijk ook eigenaar van een witte Aino ter vervanging van mijn meer dan 4 jaar oude K750i. Het scherm van de Aino is een ware verademing...bijna 2 keer zo hoog als dat van de K750i.
Ik heb mijn Aino wel bijna meteen geflasht. Want hoewel ik mijn exemplaar gewoon in een winkel hier in België heb gekocht had ik een Franse versie te pakken. Het nadeel daarvan was de beperkte lijst aan ondersteunde talen: Frans en Engels. Hoewel Engels voor mij helemaal geen probleem vormt stel ik mijn mobieltjes al jaar en dag in op Nederlands. Met behulp van een betalend programma (dat ik hier niet bij naam zal noemen maar met plezier zal aanbevelen) heb ik de Franse firmware probleemloos kunnen vervangen door een West-Europese firmware. Nu is het dus lekker spelen geblazen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• great_dictator
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Remote Play buiten zijn eigen netwerk werkend te krijgen?

Ik heb een Sony Ericsson Aino gekocht, mede omdat ik remote play zou kunnen gebruiken. Dit werkt ook in mijn eigen netwerk, maar niet via 3G of een ander wifi netwerk. Om thuis te kunnen testen heb ik mijn wifi verbinding op de telefoon via een proxy lopen (dit werkt, ik kan gewoon internetten).
Ik krijg constant een time out of een netwerk error, wanneer ik contact met remote play probeer te maken.
Ik heb een alcatel speedtouch ST 706 router, waarbij mijn ps3 met een ethernet kabel verbonden is.

Ik heb bij portforward een nieuw spel of toepassing aangemaakt met TCP/UDP poortbereik 9293-9293 omgezet naar 9293-9293. Heb geen triggerprotocol of triggerpoort gespecificeerd. Deze toepassing heb ik aan mijn ps3 toegewezen.
UDNP is ingeschakeld.

Als iemand tips heeft dan hoor ik die graag, b.v.d!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• great_dictator
Trouwens wel jammer dat je via remote play geen clips kan kijken met VidZone, applicatie wordt niet ondersteund. NOS journaal dan weer wel! Ook jammer dat Aqua Vita niet werkt in remote play, anders kan je met de PSeye de woonkamer in de gaten houden op je Aino..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:00
Weet niet of dit ook met de psp mogelijk is? maar zat me af te vragen of het ook mogelijk is om text invoer te doen met Remote Play op de PS3 met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb sinds kort de Anio en over het algemeen ben ik er tevreden mee. Er zijn alleen 2 problemen, als eerste: youtube filmpjes kunnen niet worden afgespeeld ik krijg dan de melding dat er geen player gecreërd kan worden, misschien ligt het aan mij ik heb er niet zoveel verstand van. Ten tweede de twitter applicatie geeft steeds de melding dat de dienst niet beschikbaar is. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik lees op Buzzle.com dat de Aino tethering ondersteund in combinatie met de PS3. Is het echter ook mogelijk, om tethering te gebruiken naar een iPod Touch 2G? Ik kan hierover niets vinden, alleen de tethering van en naar de PS3. De iPod heeft wel bleutooth - net als de telefoon- dus een (draadloze) verbinding is in ieder geval wel mogelijk.

Volgende week krijg ik namelijk dit toestel, kan niet wachten! :)
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:20:
Hallo, ik heb sinds kort de Anio en over het algemeen ben ik er tevreden mee. Er zijn alleen 2 problemen, als eerste: youtube filmpjes kunnen niet worden afgespeeld ik krijg dan de melding dat er geen player gecreërd kan worden, misschien ligt het aan mij ik heb er niet zoveel verstand van. Ten tweede de twitter applicatie geeft steeds de melding dat de dienst niet beschikbaar is. Kan iemand mij helpen?
Wat heb je zelf al geprobeerd danwel uitgezocht, we zijn hier niet je helpdesk hé. ;) Oh en welkom op GoT, ik zie dat dit jouw eerste bericht hier is! :)

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 02-12-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Kan iemand mij precies vertellen wat er anders is aan de t-mobile versie? Ik weet dat die branded is maar is het menu dan compleet anders en zit er een logo ergens op het toestel?
De prijs los bij t-mobile is namelijk erg aantrekkelijk. >:)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaveD1109 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:30:
Kan iemand mij precies vertellen wat er anders is aan de t-mobile versie? Ik weet dat die branded is maar is het menu dan compleet anders en zit er een logo ergens op het toestel?
Lijkt me niet, bedoel, zou alleen maar extra werk en dus geld worden voor T-Mobile, en zou het een duurdere telefoon moeten zijn. ;)
De prijs los bij t-mobile is namelijk erg aantrekkelijk. >:)
Alleen T-Mobile kan je beter uitleggen wat de exacte verschillen zijn.

Zat mezelf trouwens af te vragen, is het écht aGPS wat in het toestel zit? Bedoel, neem aan dat een losse 'echte' GPS-chip meer standaard is. Al weet ik dat andere toestellen ook aGPS aanbieden. En mijn vraag van tethering is nog onbeantwoord, volgende week krijg ik dus het toestel 12-12-2009, dan probeer ik het wel, laat ik het hier ook weten, is misschien wel handig voor andere om te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
ik zit te denken deze telefoon aan te schaffen

nu lees ik echter en zie ik in reviews dat je voor google maps bv
telkens maps moet downloaden als je gps gebruikt, in plaats van dat je
gewoon alle maps zelf erop kan zetten.

niet alleen heb je dan geen lag door dataverkeer, ook kan je dan zonder dataverbinding gps gebruiken (wel handig als je in het buitenland bent of als je geen dataverkeer abbo hebt maar betaalt voor je verkeer). bovendien zit er gratis 8gig memory bij, dus ruimte zat voor maps van de hele wereld lijkt me.

is dit inmiddels al gefixed met een firmware update oid of is er een workaround? dit zou toch wel een dealbreaker zijn voor mij. het klinkt mij bijna te suf om waar te zijn (dat je die optie niet hebt), maarja veel meer dan reviews lezen kan ik niet zolang ik hem nog niet heb. ervaringen graag dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Buntmans schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:46:
ik zit te denken deze telefoon aan te schaffen

nu lees ik echter en zie ik in reviews dat je voor google maps bv
telkens maps moet downloaden als je gps gebruikt, in plaats van dat je
gewoon alle maps zelf erop kan zetten.

niet alleen heb je dan geen lag door dataverkeer, ook kan je dan zonder dataverbinding gps gebruiken (wel handig als je in het buitenland bent of als je geen dataverkeer abbo hebt maar betaalt voor je verkeer). bovendien zit er gratis 8gig memory bij, dus ruimte zat voor maps van de hele wereld lijkt me.

is dit inmiddels al gefixed met een firmware update oid of is er een workaround? dit zou toch wel een dealbreaker zijn voor mij. het klinkt mij bijna te suf om waar te zijn (dat je die optie niet hebt), maarja veel meer dan reviews lezen kan ik niet zolang ik hem nog niet heb. ervaringen graag dus :)
Als navigatie belangrijk is voor je, lijkt het mij denk ik verstandiger om een telefoon te zoeken die geen gebruik maakt van aGPS, wat (voor zover ik weet) minder nauwkeurig is als 'normale' GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
GJtje schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:43:
[...]
Als navigatie belangrijk is voor je, lijkt het mij denk ik verstandiger om een telefoon te zoeken die geen gebruik maakt van aGPS, wat (voor zover ik weet) minder nauwkeurig is als 'normale' GPS.
kijk goed dat ik toch hier nog ff kom vragen

ik ben 100% noob dus ik wiki bepaalde termen die ik niet ken. Agps, assisted gps, het klonk mij in de oren als een verbetering. normale gps + assist nog erbij extra. het lezen van de definitie op wiki

"Assisted GPS, generally abbreviated as A-GPS, is a carrier network dependent system which can, under certain conditions, improve the startup performance of a GPS satellite-based positioning system."

bevestigde dit alleen maar. "IMPROVE" the startup performance....

nja maargoed het is dus een mindere versie als ik het begrijp? waarom in godsnaam, als je gps signaal kan ontvangen van die sattelieten en je kan gebruik maken van extra assist informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Buntmans schreef op zondag 06 december 2009 @ 02:36:
[...]

kijk goed dat ik toch hier nog ff kom vragen

ik ben 100% noob dus ik wiki bepaalde termen die ik niet ken. Agps, assisted gps, het klonk mij in de oren als een verbetering. normale gps + assist nog erbij extra. het lezen van de definitie op wiki

"Assisted GPS, generally abbreviated as A-GPS, is a carrier network dependent system which can, under certain conditions, improve the startup performance of a GPS satellite-based positioning system."

bevestigde dit alleen maar. "IMPROVE" the startup performance....

nja maargoed het is dus een mindere versie als ik het begrijp? waarom in godsnaam, als je gps signaal kan ontvangen van die sattelieten en je kan gebruik maken van extra assist informatie.
Dit is onjuist de aino heeft gewone gps.
Echter is er geen goede navigatie voor zonder internet te gebruiiken omdat de kaarten gedownload worden. >:)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
GJtje schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:44:
[...]
Lijkt me niet, bedoel, zou alleen maar extra werk en dus geld worden voor T-Mobile, en zou het een duurdere telefoon moeten zijn. ;)

[...]
Alleen T-Mobile kan je beter uitleggen wat de exacte verschillen zijn.

Zat mezelf trouwens af te vragen, is het écht aGPS wat in het toestel zit? Bedoel, neem aan dat een losse 'echte' GPS-chip meer standaard is. Al weet ik dat andere toestellen ook aGPS aanbieden. En mijn vraag van tethering is nog onbeantwoord, volgende week krijg ik dus het toestel 12-12-2009, dan probeer ik het wel, laat ik het hier ook weten, is misschien wel handig voor andere om te weten?
Volgens t-mobile is ie bramded en volgens mensen op dit forum n iet dus ik ben een beetje in de war.
Hij is trouwens wel slecht leverbaar door problemen met het toestel werd mij gezegd. :'(

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
DaveD1109 schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:04:
[...]

Volgens t-mobile is ie bramded en volgens mensen op dit forum n iet dus ik ben een beetje in de war.
Hij is trouwens wel slecht leverbaar door problemen met het toestel werd mij gezegd. :'(
Denk dat ie alleen bij T-Mobile niet 'goed' leverbaar is. Ik zat eerst zelf ook bij T-Mobile en wou me contract daar weer verlengen met als toestel de Aino. Zaterdags geweest en werd belooft dat ze dinsdag binnen zouden komen en me zouden bellen. Niet dus.. Die Zaterdag erop weer langsgeweest en weer gevraagt en ze zouden nu aanstaande dinsdag echt binnen komen!

Daar had ik geen zin om op te wachten dus maar naar T for Telecom gegaan en kon er direct één meenemen en ze hadden er nog genoeg.

Na vorigeweek donderdag werd ik gebeld dat ie binnen was na 4 weken...

Eigenlijk wel blij dat ik bij T-Mobile weg ben, kwa service zijn ze echt onder de maat. Belstatus wat nog steeds niet gefixt is. Spookfacturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaveD1109 schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:01:
Dit is onjuist de aino heeft gewone gps.
Heb je hier een bron voor dan, de topic start zegt namelijk het volgende en ik neem aan dat die echt niet liegt:
Connectiviteit

* aGPS
* Bluetooth™ technologie
* DLNA Certified™
* Google Maps™
* Modem
* PictBridge
* Synchronisatie met PC
* USB-massageheugen
* USB-ondersteuning
* WiFi™ gecertificeerd
Ook Typhone.nl geeft aan dat er aGPS in zit.

Bij Hi kunnen ze trouwens om de een of andere reden alleen de zwarte leveren bij verlening van contract.
Weet iemand wat daar de reden van is, want ik vind de witte eigenlijk wel mooier. Oh well, gegeven paard mag je niet in de bek kijken... ;)

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
GJtje schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:28:
[...]
Heb je hier een bron voor dan, de topic start zegt namelijk het volgende en ik neem aan dat die echt niet liegt:
[...]
Ook Typhone.nl geeft aan dat er aGPS in zit.

Bij Hi kunnen ze trouwens om de een of andere reden alleen de zwarte leveren bij verlening van contract.
Weet iemand wat daar de reden van is, want ik vind de witte eigenlijk wel mooier. Oh well, gegeven paard mag je niet in de bek kijken... ;)
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_aino-2810.php
http://www.nieuwemobiel.nl/Sony-Ericsson-Aino/Specificaties

Hij heeft gps met agps support.
De reden dat het niet best navigeren is met het toestel is omdat de navigatie software de kaarten moet downloaden onder het rijden.
Daardoor kan ie er soms naast zitten maar dat kan bij stand allone navi software ook gebeuren hoor. :D :+

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
DaveD1109 schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:26:
[...]

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_aino-2810.php
http://www.nieuwemobiel.nl/Sony-Ericsson-Aino/Specificaties

Hij heeft gps met agps support.
De reden dat het niet best navigeren is met het toestel is omdat de navigatie software de kaarten moet downloaden onder het rijden.
Daardoor kan ie er soms naast zitten maar dat kan bij stand allone navi software ook gebeuren hoor. :D :+
is er niets bekend over hoe dat "downloaden onder het rijden" omzeild kan worden? ik wil gewoon alle maps download en op mijn phone kwakken en dan geen delay meer hebben en geen dataverkeer het liefst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Buntmans schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:39:
[...]

is er niets bekend over hoe dat "downloaden onder het rijden" omzeild kan worden? ik wil gewoon alle maps download en op mijn phone kwakken en dan geen delay meer hebben en geen dataverkeer het liefst.
Dat is niet mogenlijk met de software op de aino.
Je zou wel andere programma's kunnen proberen maar dat zijn er bar weinig op java basis.
Wil je echt navigeren moet je toch echt een smartphone nemen. 8)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
DaveD1109 schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:41:
[...]

Dat is niet mogenlijk met de software op de aino.
Je zou wel andere programma's kunnen proberen maar dat zijn er bar weinig op java basis.
Wil je echt navigeren moet je toch echt een smartphone nemen. 8)
ok dan ik ben eruit denk ik. geen aino maar een hero :) straks android 2.0 erop en googles gratis nav gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Buntmans schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:36:
[...]

ok dan ik ben eruit denk ik. geen aino maar een hero :) straks android 2.0 erop en googles gratis nav gebeuren.
De gratis navi van google voor android gaat hem ook niet worden zonder internet :+ .
Werkt ook doormiddel van de kaarten te downloaden onder het rijden.
Je kan wel ndrive of sygic instaleren oop de hero :)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
DaveD1109 schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:55:
[...]

De gratis navi van google voor android gaat hem ook niet worden zonder internet :+ .
Werkt ook doormiddel van de kaarten te downloaden onder het rijden.
Je kan wel ndrive of sygic instaleren oop de hero :)
oh maar ik heb er ook wel internet op. alleen dat constante map verversen van de aino staat me dus niet aan. ik neem aan dat google straks de optie heeft gewoon alle maps van je omgeving er in te zetten, zodat je lagfree kunt navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Buntmans schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:00:
[...]

oh maar ik heb er ook wel internet op. alleen dat constante map verversen van de aino staat me dus niet aan. ik neem aan dat google straks de optie heeft gewoon alle maps van je omgeving er in te zetten, zodat je lagfree kunt navigeren.
Zoals het er nu naar uit ziet niet.
Het word gewoon google maps met gesproken begeleiding.
Ze zijn er al mee aan het draaien op sommige toestellen in nederland.
Google maar is O-)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Buntmans schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:00:
[...]

Nav4all is ook nog een goed alternatief voor op de aino en werkt wel met kaarten op het toestel zelf en is bovendien gratis. 8)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:24

Investig8or

What goes up, could come down

DaveD1109 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:29:
[...]

Nav4all is ook nog een goed alternatief voor op de aino en werkt wel met kaarten op het toestel zelf en is bovendien gratis. 8)
Ik heb sinds een paar dagen ook een Aino, bevalt echt prima. Het is een witte, dat ziet er gaaf uit en ben nog aan het leren vriendjes te worden maar dat gaat aardig.
Als je over dat Nav4all praat, welke telefoon selecteer je dan om de software te krijgen? De C905? Want (natuurlijk) staat de Aino nog niet in de lijst.Zou wel fijn zijn als de mappen op de memory card kunnen.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Investig8or schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:02:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen ook een Aino, bevalt echt prima. Het is een witte, dat ziet er gaaf uit en ben nog aan het leren vriendjes te worden maar dat gaat aardig.
Als je over dat Nav4all praat, welke telefoon selecteer je dan om de software te krijgen? De C905? Want (natuurlijk) staat de Aino nog niet in de lijst.Zou wel fijn zijn als de mappen op de memory card kunnen.
Zelf helaas nog geen aino dus kan het je niet zeggen.
De mijne is besteld bij t-mobile maar niet voorradig.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaveD1109 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:29:
Tot 1 Januari 2010, aldus de website. Lijkt me niet onbelangrijk dat even te melden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
  • Laatst online: 05-06 10:11
Ben al redelijk gewend aan mijn aino...
De reden dat ik voor een aino ben gegaan en niet voor de satio... de satio heeft een fucking lelijke bobbel als bescherming van de cameralens...

Ook het full touchscreen idee (wat bij mij altijd zwaar te lijden heeft) heeft mij tegen gehouden.
Vind het wel fijn dat er toetsen op zitten... en de meest basale functies (zoals muziek/radio)... hoef je de aino niet voor open te doen...

Vraag me alleen wel af wanneer de eerste updates komen van de aino... want normaal heeft SE wel een update klaar staan als je de telefoon nieuw koopt... alleen tot op heden heb ik nog geen update kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al een update
alleen die is nog niet te downloaden dat kan schijnlijk later op de dag nog en anders deze week.

Verkrijgbaar vanaf maandag 7 december:

Update voor Satio voor betere prestaties and verbeterde stabiliteit. Update voor Aino voor langere batterijduur en verbeterde prestaties voor GPS, WLAN en Bluetooth. Gratis top game Loco Roco
.

bron: http://www.sonyericsson.com/update/?lc=nl&cc=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:44:
Er is al een update
alleen die is nog niet te downloaden dat kan schijnlijk later op de dag nog en anders deze week.

Verkrijgbaar vanaf maandag 7 december:

Update voor Satio voor betere prestaties and verbeterde stabiliteit. Update voor Aino voor langere batterijduur en verbeterde prestaties voor GPS, WLAN en Bluetooth. Gratis top game Loco Roco
.

bron: http://www.sonyericsson.com/update/?lc=nl&cc=nl
Hey dat is mooi! Dan kan ik (als ik zaterdag mijn toestel krijg) gelijk deze firmware er in flashen! :) Is er ook bekend hoelang de batterij duur nu is?

Directe link naar de update is trouwens: http://www.sonyericsson.com/update/aino?cc=nl&lc=nl. Het ziet er naar uit dat deze alleen via de PC Suite te downloaden (en installeren) is.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
GJtje schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:48:
[...]
Hey dat is mooi! Dan kan ik (als ik zaterdag mijn toestel krijg) gelijk deze firmware er in flashen! :) Is er ook bekend hoelang de batterij duur nu is?

Directe link naar de update is trouwens: http://www.sonyericsson.com/update/aino?cc=nl&lc=nl. Het ziet er naar uit dat deze alleen via de PC Suite te downloaden (en installeren) is.
Dus toch voor de aino gekozen? :+

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ehh? :+ Ikke wel ja :) Maar ik was ook niet aan het kijken naar andere toestellen... :9 Ik zag het toestel bij een collega, was op slag 'verliefd'. O+

Wel heb ik misschien een probleem, Zaterdag word het toestel geleverd en ik moet dan 1 cent pinnen eigenlijk.
Alleen, zonder PIN-pas, gaat dat lastig (zoals je zult begrijpen).
Nu heb ik (ook) telefoonbankieren (ja dat bestaat nog!) en een kopie van mijn bankrekening ook.

En het gekke is, ik krijg hem bij een nieuw Hi abbo, maar moet al deze handelingen wéér doen, ondanks dat ik al bij Hi zit... 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan die update nog steeds niet downloaden, jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:01
Hier wel: R7AA071
Hopelijk zijn de problemen die ik heb gevonden met deze versie opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelina
Ai, let op: maak eerst backup van je data, en vooral je contactgegevens!
Na de update is al mijn data gewist (behalve de bestanden op de stick). Alles is teruggezet op factorysettings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg te zien dat ik al de meest recente software heb en die heet R1BA049....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelina
Vreemd, en je gebruikt het SE Update Service programmaatje? Voor de upgrade was de mijne ook R1BA049.
En wat geeft de versie in je telefoon aan (Settings->General->Update software->Software version).
Bij mij na de upgrade:

Current software version:
1223-3004
R7AA071
091124
SonyEricsson

Heb 'm trouwens gewoon in NL gekocht, maar op Engels gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij geeft bij recente versie aan:

1223-3004
R1BA049
090921
SonyEricsson

en als ik wil updaten krijg ik te zien dat ik al de meest recente versie heb (ik doe zoeken naar updates op de telefoon zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en via het update service programmatje krijg ik hetzelfde: je hebt al de nieuwste software: R1BA049

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
Zal vrijdag eens kijken of ik het kan vinden...
Ben de komende tijd te druk om het te proberen...

Maar dat van een backup... dat is niet echt nieuw... mijn vorige SE hadden ook al dat probleem...
Maarja het gemak van de SE en de degelijkheid... laat mij nog altijd terug gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent iig niet de enigste want bij mij krijg ik hetzelfde |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
GJtje schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:57:
[...]
En het gekke is, ik krijg hem bij een nieuw Hi abbo, maar moet al deze handelingen wéér doen, ondanks dat ik al bij Hi zit... 8)7
Ach dat valt best mee...
Vond het bij mij pas raar...
Stond in de t-mobile winkel... wordt gezegd... nou je moet ongeveer 50€ bijbetalen... (bij een contractverlening)
Nou even denken... maar mijn oude mobiel was wel aan vervanging toe... dus toch maar gekozen om het te doen...
Problemen problemen problemen... het systeem lag plat... konden geen verificatie doen... nouja dan maar handmatig...
Alles geregekd... Wil ik afrekenen... nee je mag het zo meenemen...

Dus het kan ook zonder te pinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:45
GJtje schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:57:
[...]
Grappig, ik werd vandaag ook door HI gebeld dat ik mijn abbo kon verlengen en dit toestel erbij kon krijgen. M'n abbo werd dan 27,50 ipv 30euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakeman666
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10-2012
Beste gelukkige mede-Aino-bezitters,
ik heb mijn Aino van KPN laten unlocken, maar nu kan ik bij Vodafone geen instellingen vinden voor SMS, MMS, Internet en Email.
Iemand enig idee waar ik deze kan scoren en dan eventueel handmatig kan invoeren?
Alvast bedankt voor jullie vele overweldigende reacties _/-\o_
Gr. Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kurvers schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:00:
Grappig, ik werd vandaag ook door HI gebeld dat ik mijn abbo kon verlengen en dit toestel erbij kon krijgen. M'n abbo werd dan 27,50 ipv 30euro.
Jep, met voor €2,5 per maand onbeperkt internet, volgende jaar word dat dan een tientje, maar kan je dan eventueel stop zetten.

Zag vandaag dan een reclame van Hi op TV. Dat je met een abbo van €27,50 die normaal in de €30,- is een gratis Aino kreeg, alleen niemand verteld dan dat je dat abbo dan voor minimaal 2 jaar moet nemen.
Fakeman666 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:09:
Beste gelukkige mede-Aino-bezitters,
ik heb mijn Aino van KPN laten unlocken, maar nu kan ik bij Vodafone geen instellingen vinden voor SMS, MMS, Internet en Email.
Iemand enig idee waar ik deze kan scoren en dan eventueel handmatig kan invoeren?
Alvast bedankt voor jullie vele overweldigende reacties _/-\o_
Gr. Hans
Welkom op GoT! Ik zie dat dit jouw eerste bericht is. Wat heb je gevonden als je gaat [google=Vodafone MMS instellingen], of [google=Vodafone UMTS instellingen], en anders nog [google=Vodafone HSDPA instellingen]. Om je even een zetje te geven.

[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 09-12-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakeman666
GJtje schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:45:
[...]
Jep, met voor €2,5 per maand onbeperkt internet, volgende jaar word dat dan een tientje, maar kan je dan eventueel stop zetten.

Zag vandaag dan een reclame van Hi op TV. Dat je met een abbo van €27,50 die normaal in de €30,- is een gratis Aino kreeg, alleen niemand verteld dan dat je dat abbo dan voor minimaal 2 jaar moet nemen.
[...]
Welkom op GoT! Ik zie dat dit jouw eerste bericht is. Wat heb je gevonden als je gaat [google=Vodafone MMS instellingen], of [google=Vodafone UMTS instellingen], en anders nog [google=Vodafone HSDPA instellingen]. Om je even een zetje te geven.
@GJtje:
bedankt voor je reactie, maar dat had ik idd al geprobeerd :| Daar krijg je echter alleen verwijzingen naar de Vodafone website. En in de instellingen wizzard van Vodafone staat de Aino helaas niet genoemd. Zal nog wel eens verder snuffelen op Google of ik ergens handmatige instellingen kan vinden.
CheerZzzz

Duhhhh.... toch op de Vodafone site gevonden: Handmatig instellen

[ Voor 8% gewijzigd door Fakeman666 op 09-12-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik ook zo'n Aino via T-Mobile met web n walk, maar ik kan de u10i of Aino niet vinden op hun site als ik de internet settings wil downloaden.

Je kunt ze wel vinden op http://www.sonyericsson.c...setupwap/aino?cc=nl&lc=nl maar die blijken niet te werken? Iemand zelfde probleem?

Edit, het werkt nu wel!

btw die Opera Browser is wel full touch screen, dus het toestel kàn het wel, nu nog even wachten totdat het hele systeem touch wordt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakeman666
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:30:
Nu heb ik ook zo'n Aino via T-Mobile met web n walk, maar ik kan de u10i of Aino niet vinden op hun site als ik de internet settings wil downloaden.

Je kunt ze wel vinden op http://www.sonyericsson.c...setupwap/aino?cc=nl&lc=nl maar die blijken niet te werken? Iemand zelfde probleem?
Hey probeer het eens handmatig in te stellen: klik hier
Succes!
sorry had eerst jouw link goed moeten bekijken....

[ Voor 4% gewijzigd door Fakeman666 op 09-12-2009 22:50 ]

Verwijderd

heeft iemand een idee waarom sommige mensen (waaronder ik) niet kan updaten en anderen wel...

• great_dictator
GJtje schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:48:
[...]

Dit is de directe link, gaat met apart programma. Toen ik 'm wilde updaten bleek trouwens dat ik al de nieuwste versie heb...
http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/updateservice/aino?cc=nl&lc=nl

Verwijderd

great_dictator schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:28:
[...]

Dit is de directe link, gaat met apart programma. Toen ik 'm wilde updaten bleek trouwens dat ik al de nieuwste versie heb...
http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/updateservice/aino?cc=nl&lc=nl
Zou je kunnen post welke firmware je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelina
Euryainox, het klinkt misschien raar, maar wellicht heeft het te maken met de ingestelde taal. Volgens dit artikel kampen alleen Aino's uit GB met problemen. Ik heb (toevallig) alles op Brits Engels, mijn telefoon en mij computer region.
Kleine kans dat ze op basis van dat bepalen of je de laatste versie hebt.

Is er niemand anders die de update heeft kunnen uitvoeren... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik heb alles gewoon op nederlands staan :S
En als ik ehm op engels zet kan ik nog steeds niet updaten :(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand toevallig KPN die al wel de update heeft gedownload?
want op de SE site staat namelijk:

Sony Ericsson produceert veel varianten van ieder product voor verschillende landen en talen. Als je de software niet kunt bijwerken met Update Service, kan dat zijn omdat de software niet is goedgekeurd door je serviceprovider, operator of aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaa_GFV
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 20:59

Kaa_GFV

Groen schaap

Ik heb Hi. Ook KPN. Ik heb mijn Aino vanaf 2 december en zit met het zelfde probleem. Touchscreen loopt af en toe vast... :S Ik heb Sony-Ericsson gebeld. Zij gaven aan dat software in principe vrij wordt gegeven. Die man vroeg mij wel of ik t-mobile of vodafone heb. Blijkbaar is daar wel wat aan de hand met de gebrande telefoon. Anders zou hij het niet gevraagd hebben. Dus ik Hi/KPN gebeld en aangegeven dat ik met probleem zit. Hij zij dat de software uiteindelijk wel voor Hi vrijgegeven zou worden en nog een paar dagen zou moeten geven, maar die paar dagen zijn al voorbij... Hij zei ook dat mijn Aino niet gebrand is dus dat daar het probleem ook niet moet liggen. Hij gaf ook aan dat ik ook naar KPN Business Center kon gaan om te laten flashen. Dat gaan we volgende week dan maar eens doen. Niet dat ik daar denk dat ze het kunnen ivm het niet beschikbaar zijn op de site... Anyway ik baal er van dat touchscreen vast loopt. Verder ben ik heel erg tevreden met de telefoon! Inmiddels al mijn 3e SE na de K750i en de C702.

Begrijp uit jullie berichten dat het niet uitmaakt of telefoon nou wel/niet gebrand is. De provider/land/regio moet hem dus ook nog accepteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Kaa_GFV op 11-12-2009 22:17 ]

Dubbel geruisloos ingebracht houdt beter! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zojuist is mijn Aino ook gebracht. Wel balen, want kreeg geen info, terwijl ik wel een tijdsindicatie zou krijgen.
Belde ik net naar Online Pakket Dienst, en 5 minuten later staan ze aan de deur, hahaha. :)
Ik ga nu proberen de telefoon te updaten.

EDIT:
Damn, ben al half uur bezig en nog niet eens verbonden... Is dat dan totaal niet veranderd sinds de K750i? :?

EDI2:
Het is gelukt, al krijg ik melding dat ik al de nieuwste software heb, oftewel R1BA049, maar dat is de nieuwste toch niet?

EDIT3:
Ah, het bericht hier boven mij geeft opheldering, ik zit ook bij Hi. Ben vandaag toch alleen thuis, dus misschien dat ik dan vanmiddag even naar business center loop van KPN in Utrecht. :)

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer ook al een paar dagen de laatste update binnen te halen, maar tot nu toe geen succes.
PC suite zou toch zelf moeten aangeven als er een update beschikbaar is? Is er iemand die al wel een update heeft kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaa_GFV

Kaa_GFV

Groen schaap

@Ajeto: Ik hoor graag van je of ze je bij het Business Center kunnen helpen. Ik heb er pas maandag tijd voor... :( Heb jij ook al last van de touchscreen-vastlopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 11-09 17:45
Hier ook een aino aangeschaft. Via KPN. Alles werkt verder prima. Laatste software update reeds geinstalleerd. Het is natuurlijk even wennen na mijn 750i, maar ja.

Het dockingstation is fijn, omdat je dan niet meer met kabels hoeft te werken. Ik vind alleen klote dat ik constant de hyves berichten op mijn scherm krijg. Moet ik nog even uitzoeken hoe en wat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kaa_GFV schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:15:
@Ajeto: Ik hoor graag van je of ze je bij het Business Center kunnen helpen. Ik heb er pas maandag tijd voor... :( Heb jij ook al last van de touchscreen-vastlopers?
Als je mij bedoeld met Ajeto, mijn naam is GJtje, aangenaam. :+

Ik heb nog geen vastlopers gehad, dus ik hoef nog niet per se te flashen. Er speciaal voor heen en weer gaan naar Utrecht vind ik ook wat overdreven, volgende week ben ik als het goed is Zaterdags ook in Utrecht in de middag.

En op zich denk ik wel dat ze ons zullen helpen. Ik heb deze telefoon gekregen middels een nieuw contract en degene die ik aan de telefoon erover sprak, heeft me verzekerd dat ik gedurende de periode dat ik klant ben bij KPN altijd voor ondersteuning naar een Business Center kan, dus ook voor flashen van firmware lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaa_GFV

Kaa_GFV

Groen schaap

@ Roland Kroes: Wat ik vooral wennen vond is dat de spatie ergens anders zit in tegenstelling tot mijn C702. Als je Opera opent dan zit spatie wel op "oude" plaats. Handig! :P Hoe heb jij je telefoon gekocht? Ik begrijp niet waarom jij wel de update krijgt en ik niet. Welke software versie heb jij nu? Ik heb dus gewoon mijn abonnement bij Hi.nl verlengd. Ik lees hier dat er meer Hi klanten hun Aino niet kunnen updaten. Hoop echt dat KPN er zo snel mogelijk wat aan doet.

@Ajeto: Niet alleen door de vastlopers wil ik de update, maar ook omdat de telefoon zuiniger schijnt te zijn met accu. Ik had in het begin dagelijks 1 of 2 vastlopers. Nu is het maar om de dag. Ik heb geen flauw idee hoe het komt. Zou het aan de programma's in de background kunnen liggen? Met Facebook meer vastlopers dan met Twitter?

Nog een andere vraag. Weet iemand hoe je op de Aino foto's kunt verkleinen op het toestel? Of is daar een handig java-programmaatje voor. Als ik foto's upload naar Twitter doet hij dat in de volle 8MP en dat is niet zo praktisch met mobiel internet... Als ik foto's naar Facebook upload worden ze volgens mij wel eerst verkleind voordat ze over de lijn worden geschoten.

[ Voor 43% gewijzigd door Kaa_GFV op 12-12-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Heb ook de aino binnen!! Moi toestel alleen vind ik een antal dingen jamer!
1:Er zit wat speling in het slidr gedeelte wat me irriterd. iemand een idee of ze dat kunen stelen?
2:Jammer is dat facebook zo in het toestel zit gebakken. Had mooi geweest als ze dat met hyves hadden gedan.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kaa_GFV schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:16:
@Ajeto: Niet alleen door de vastlopers wil ik de update, maar ook omdat de telefoon zuiniger schijnt te zijn met accu. Ik had in het begin dagelijks 1 of 2 vastlopers. Nu is het maar om de dag. Ik heb geen flauw idee hoe het komt. Zou het aan de programma's in de background kunnen liggen? Met Facebook meer vastlopers dan met Twitter?
Ik heb de telefoon sinds vandaag, nog geen enkele vastloper gehad, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Wel voor de verbeterde prestaties inderdaad.

offtopic:
Waarom noem je mij naar mijn ondertitel? Noem me gewoon GJtje alsjeblieft.
;)
DaveD1109 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:27:
Heb ook de aino binnen!! Moi toestel alleen vind ik een antal dingen jamer!
1:Er zit wat speling in het slidr gedeelte wat me irriterd. iemand een idee of ze dat kunen stelen?
2:Jammer is dat facebook zo in het toestel zit gebakken. Had mooi geweest als ze dat met hyves hadden gedan.
Er zit een snelkoppeling naar Hyves ingesteld op de telefoon. Moet je, als je niet in een menu zit, maar eens op de D-pad drukken en dan de rechter richting kiezen.

Ik vind het eigenlijk eerder irritant dat zulke applicaties er al standaard in zitten. Ik zit daar dan weer niet op te wachten :9

Iemand die trouwens weet hoe je kan zien hoe vol de batterij nog is, procentueel gezien? Bij de K750i kan dit ook, lijkt me niet dat dit bij een nieuwer model niet kan.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaa_GFV

Kaa_GFV

Groen schaap

Status van accu zichtbaar werkt het zelfde als bij de K750i en C702. Gewoon de volumeknop gebruiken. Moet de Aino wel zijn opengeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 11-09 17:45
Inmiddels de snelkoppeling van facebook van het scherm gekregen. De aino heb ik verlengd, maar wel van Hi naar KPN. En wel in de winkel, en niet via internet. Via internet of de KPN winkel, daar zitten toch enkele verschillen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kaa_GFV schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:24:
Status van accu zichtbaar werkt het zelfde als bij de K750i en C702. Gewoon de volumeknop gebruiken. Moet de Aino wel zijn opengeschoven.
Ik krijg dan de melding te zien 'Kiezen met stem is niet geactiveerd'? :s

EDIT: Heb hem al, hield de volume knop te lang ingedrukt. :)

En voor de mensen die op zoek zijn naar een handleiding, deze is o.a. gepubliceerd op de website van de FCC

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 13-12-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
Heb geprobeerd een update te doen vandaag...

Voor T-Mobile geeft tie nog geen update aan... dus neem aan dat ze die nog even goed moeten keuren....
en anders volgende week eens langs bij de mensen van t-mobile... dan kunnen ze uitleggen waarom dat nog niet gedaan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey.

ik heb de aino nu 3dagen nog niet echt problemen gehad.
alleen als ik een smsje vertuur dan zit ie heel even vast omdat ie dan aan het verzenden is.
ik zit bij t-mobile en ging mijn contract verlengen die jongen helemaal uitlegge dat die telefoon heel vet is enz.
moet zegge heb duidelijk uitleg gehad ik heb 150min en onbeperkt sms dus ik vraag blijft dat allemaal het zelfde ja zegt ie .
paar dagen later krijg ik post van t-mobile ik kijken staat er dat ik ineens 200min heb en moet 35euro betalen vanplaats 27 ik boos bellen naja allemaal goed geregeld.

alleen mijn vriend stuurde een mmsje die kan ik blijkbaar alleeen via t-mobile de site openen ik daar kijken kon hem niet eens openen , dus ik via SE site gekeken voor de mms instellingen die hadden ze verstuurd en was automatisch ingesteld.
dus wij nog een keer proberen en ik krijg weer dit : beste t-mobile klant u heeft een mms bericht ontvangen bekijk u mms bericht op de t-mobile site.

waarom kan ik de mmsjes niet gewoon in mijn telefoon openen???
iemand verstand hahahha ? ik ben zo in zo al niet goed met dit soort dingen.

hoop dat iemand mij kan helpen.

mvg yvette >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:23:
hey.

ik heb de aino nu 3dagen nog niet echt problemen gehad.
alleen als ik een smsje vertuur dan zit ie heel even vast omdat ie dan aan het verzenden is.
ik zit bij t-mobile en ging mijn contract verlengen die jongen helemaal uitlegge dat die telefoon heel vet is enz.
moet zegge heb duidelijk uitleg gehad ik heb 150min en onbeperkt sms dus ik vraag blijft dat allemaal het zelfde ja zegt ie .
paar dagen later krijg ik post van t-mobile ik kijken staat er dat ik ineens 200min heb en moet 35euro betalen vanplaats 27 ik boos bellen naja allemaal goed geregeld.

alleen mijn vriend stuurde een mmsje die kan ik blijkbaar alleeen via t-mobile de site openen ik daar kijken kon hem niet eens openen , dus ik via SE site gekeken voor de mms instellingen die hadden ze verstuurd en was automatisch ingesteld.
dus wij nog een keer proberen en ik krijg weer dit : beste t-mobile klant u heeft een mms bericht ontvangen bekijk u mms bericht op de t-mobile site.

waarom kan ik de mmsjes niet gewoon in mijn telefoon openen???
iemand verstand hahahha ? ik ben zo in zo al niet goed met dit soort dingen.

hoop dat iemand mij kan helpen.

mvg yvette >:)
Zit er wel GPRS / UMTS (3G) in je abbo? Zo ja, hoe is dat geregeld? :) Is dat met een bundel, of heb je daar geen beschikking over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelina
Mijn telefoon draait nu 4 dagen met de nieuwe firmware (R7AA071) en de telefoon heeft nog steeds van een niet werkende touchscreen. Niet meteen, maar na 2-4 dagen :(.
Enige voordeel van de nieuwe firmware is dat ie iets sneller lijkt te reageren op commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

angelina schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:18:
Mijn telefoon draait nu 4 dagen met de nieuwe firmware (R7AA071) en de telefoon heeft nog steeds van een niet werkende touchscreen. Niet meteen, maar na 2-4 dagen :(.
Enige voordeel van de nieuwe firmware is dat ie iets sneller lijkt te reageren op commando's.
Hoe heb jij jouw Aino geupdate dan? :) Via de software zelf, of ben je langs gegaan bij een shop van een van de telecom providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er wel GPRS / UMTS (3G) in je abbo? Zo ja, hoe is dat geregeld? Is dat met een bundel, of heb je daar geen beschikking over?

^^^^^^^^

nou ik heb er zelf geen verstand van maar denk wel wat ik dat heb zo in zo die 3G want die stond steeds aan die heb ik vandaag uit gezet.
ik heb gewoon 20omin en 1000sms dat is mijn bundel verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:24

Investig8or

What goes up, could come down

Ik heb ook last dat bv email via een dataverbinding wil ipv de beschikbare wifi. Dit geldt ook voor Google maps. Met de browser kom ik gewoon via wifi op internet. Ik weet dat meer mensen in dit topic zoiets gemeld hebben maar is er ook een oplossing beschikbaar?

Verder heb ik de update ook via de manuele download gedaan, via pc suite was er steeds een error. Maar de telefoon loopt wel af en toe vast, dat deed ie met de eerdere firmware volgens mij niet. Films kijken gaat prima, ontvangst is ook goed maar er zijn wel wat kleine irritaties nog. Hopelijk gaan die er met komende firmwares uit.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nou al een tijdje op zoek naar een tel+abbo omdat de mijne bijna afloopt maar ik zit nog met een aantal vragen:

1. Heeft deze telefoon een capacitief touchscreen?
2. Zijn de video opnames nog redelijk
3. Zijn er foto's van nacht opnames waarbij de flitser is gebruikt.
4. Welke telecom aanbieder heeft het goedkoopste abbo incl onbeperkt internet waarbij de telefoon niet meer kost dan 70 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:55:
Ik ben nou al een tijdje op zoek naar een tel+abbo omdat de mijne bijna afloopt maar ik zit nog met een aantal vragen:

1. Heeft deze telefoon een capacitief touchscreen?
2. Zijn de video opnames nog redelijk
3. Zijn er foto's van nacht opnames waarbij de flitser is gebruikt.
4. Welke telecom aanbieder heeft het goedkoopste abbo incl onbeperkt internet waarbij de telefoon niet meer kost dan 70 euro?
Hoe lang is het contract die je wilt? Als je Hi 30 neemt, kost die 27,50 per maand (iets in die trant iig). Kan je eventueel voor 2,50 per maand Eindeloos Online erbij nemen. Met een contract lengte van twee jaar is de Aino dan gratis. :) Met een jaar contract moet je 135 euro bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJtje schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:29:
[...]
Hoe lang is het contract die je wilt? Als je Hi 30 neemt, kost die 27,50 per maand (iets in die trant iig). Kan je eventueel voor 2,50 per maand Eindeloos Online erbij nemen. Met een contract lengte van twee jaar is de Aino dan gratis. :) Met een jaar contract moet je 135 euro bijbetalen.
Ik wil een 2 jaar contract en max is echt 25 euro p/m dan wil ik daar maximaal 70 euro voor de telefoon voor bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:43:
Ik wil een 2 jaar contract en max is echt 25 euro p/m dan wil ik daar maximaal 70 euro voor de telefoon voor bijbetalen.
Zonder het Eindeloos Online, zit je er dus net boven. Ik heb, bij Hi dan, zoiets nu, 30 euro (vanwege Eindeloos Online voor 2,50 per maand) in de maand geloof ik, twee jaar en daarbij zit dan een gratis Aino. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 13-12-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJtje schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:48:
[...]
Zonder het Eindeloos Online, zit je er dus net boven. Ik heb, bij Hi dan, zoiets nu, 30 euro (vanwege Eindeloos Online voor 2,50 per maand) in de maand geloof ik, twee jaar en daarbij zit dan een gratis Aino. :)
Ja maar ik wil dus geen aino want daarbij kun je het touchscreen in de meeste gevallen niet gebruiken. En is het scherm trouwens capacitief of resistief?

Ohh darn ik zit in het aino ipv satio topic sorry xD

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipz
  • Laatst online: 27-07-2011
Als je een toestel zoekt waar je zoveel mogelijk met de touchscreen kan spelen dan moet je inderdaad niet voor deze telefoon gaan. De touchfunctie is meer een extraatje dat je kan gebruiken bij het bladeren door foto's, films, muziek en internet (als je Opera Mini gebruikt). Ik was juist op zoek naar een telefoon die niet alleen afhankelijk is van touch-invoer en ben dus grotendeels wel blij met de Aino.

Ja, grotendeels want de touch is nu wel zo gelimiteerd dat je voor haast alles wat niet met foto, film of muziek te maken heeft de telefoon moet openschuiven. Je ziet bijvoorbeeld wel wanneer een sms is binnengekomen maar moet het toestel vervolgens wel weer openschuiven om 'm te lezen. Ik zou graag zien dat oa. deze "ongemak" wordt aangepakt in een firmware update.

Het scherm is overigens capacitief. Een pennetje/stylus gebruiken zit er dus niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb zojuist Opera Mini ook maar eens geïnstalleerd, dan hoef je die standaard browser tenminste niet te gebruiken. Wel mooie applicatie, lekker klein en start op zich redelijk snel op moet ik zeggen. Waar ze wel wat aan mogen doen zijn de toetsen. Die mag wel wat accurater, of is dat een probleem van het touch screen als je hem open geschoven hebt?

Of ik ben qua touch screen te verwend met mijn iPod Touch (2G). :+

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 14-12-2009 00:50 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste