[Mediaplayer] WD TV - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333571

8)7 Hallo ik zal me even voorstellen omdat ik nieuw ben op dit forum.
Ik ben René 41 jaar oud,getrouwd,en heb een tweeling van 6,5jaar oud.
Ik heb ook een sinterklaascadeau gekregen,namelijk een WD HD TV Mediaplayer en een WD 1.5tb externe harde schijf.
Hardstikke leuk natuurlijk
Alles is goed aangesloten en werkt prachtig mooi en goed !!!!!!!! Maaaaaar als ik een dvd 5 film met Vts vob bestanden op de harde schijf zet dan speelt de mediaplayer de bestanden niet achter elkaar af,ik moet namelijk van bestand naar bestand skippen.
Wie heeft daar een goede en effectieve manier voor om de film in 1 keer af te spelen.
Firmware version; 1.01.70 zit er nu op.
Moet ik de film converteren of hoe ze zoiets ook noemen,zo ja hoe en waarmee kan dat dan het snelst en het goedkoopst ??? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Met firmware 1.01.02 had ik meer beeld tijdens het kijken van HD films. Ik had niet veel zwart beeld boven en onder de film.

Maar nu ik Firmware 1.02.10 heb geinstalleerd is het zwart boven en beneden veel groter en heb ik een klein beeld weergave..

Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-06 19:19
Ik heb mijn WD TV weggegeven aan een vriendin met een HD-ready 720P TV. Die is er blijer mee dan ik dat was. Voor st Klaas moest ze letterlijk 45 minuten voor de DVD speler zitten, voordat die het schijfje "pakte" :P En dan had ze geen zin meer om iets te gaan kijken bijna.

Toen we nog via de DVD-speler keken, deed haar Zoom knopje op haar TV het nog, en konden we op 16:9 inzoomen. Dan mis je wat zijkant maar is alles mooi vullend. Nu laat hij via WD TV via HDMI geen zoom menutje meer zien. Het is een JVC TV.

De zoom functie van de WD TV is waardeloos. Kan ik nog iets proberen om toch te kunnen zoomen-to-fit(16:9)?

Yippie kayak, other buckets!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
jmk schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:43:
Ik heb mijn WD TV weggegeven aan een vriendin met een HD-ready 720P TV. Die is er blijer mee dan ik dat was. Voor st Klaas moest ze letterlijk 45 minuten voor de DVD speler zitten, voordat die het schijfje "pakte" :P En dan had ze geen zin meer om iets te gaan kijken bijna.

Toen we nog via de DVD-speler keken, deed haar Zoom knopje op haar TV het nog, en konden we op 16:9 inzoomen. Dan mis je wat zijkant maar is alles mooi vullend. Nu laat hij via WD TV via HDMI geen zoom menutje meer zien. Het is een JVC TV.

De zoom functie van de WD TV is waardeloos. Kan ik nog iets proberen om toch te kunnen zoomen-to-fit(16:9)?
Je kunt breedbeeld instellen in de instellingen van je WDTV. Ik kan daarnaast op mijn tv m handmatig op de juiste stand zetten (Smart in het geval van mijn Sony breedbeeld tv).

Hallo. is er niemand die weet hoe ik dit moet aanpakken ? _/-\o_

Anoniem: 98379

Hi,

je kunt dmv dvdfab een iso van je bestand maken.

Deze worden in een keer afgespeeld door de WD.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Indien je de oorspronkelijke dvd hebt (of zou rippen) krijg je die terug in losse VOB files.
Die dien je inderdaad een voor een af te spelen. Anders zou je eventueel een (tijdelijke) playlist kunnen aanmaken waarin je een verwijzing zet naar de losse VOB-files.
Mocht dat niet lukken zou je ... wat omslachtiger te werk kunnen gaan; en je VOB files 'branden' als een ISO.
Die losse iso herkend jouw WD weer als een losse DVD, en speelt die achter elkaar af

offtopic:
sterkte met de tweeling over 10jr

[ Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 10-12-2009 16:10 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Bedankt voor de reacties.

Het zijn gedouwnloade bestanden in videots.....vob....
Die wil ik omzetten zodat de wd hd tv het in 1 keer kan afspelen.
Ikzelf ben geen held op de computer dus als iemand een makelijke manier weet dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

je zou ze kunnen branden als iso zoals beschreven.
mogelijk dat je hierovor een pakket als nero, of het gratis cdburnerxp kunt gebruiken.
vind dat zelf nogal omslachtig; zou gewoon op volgende drukken tijdens het kijken van de film :+

het aanmaken van een play-list is geen optie?

Het is juist de bedoeling dat ik niet iedere dvd moet branden,daarom is sinterklaas ook langsgeweest.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35
Bij een pc hoef je alleen het video_ts.ifo bestand te openen, dus is een soort indexfile voor de andere bestanden, misschien dat 't bij de WD ook zo werkt?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

je brand 'm als file, niet als cd. Een iso bestand is een soort verzamel bestandje van de inhoud van een cd/dvd. Wat je kan doen is die VOB+VideoTS verzamelen/verpakken in een ISO bestand(kopie van de dvd).
Die iso kun je branden op schijf om te kijken in een dvd speler. Maar jouw WD HD TV kastje kan ook die ISO lezen als een dvd en zo afspelen. (dus alle losse files zijn samengevoegd in een digitale dvd)

zoals beschreven; ik zou er niet voor kiezen, boel omslachtige handelingen. Gebruik zelf een vergelijkbaar systeem, en de film wordt dan inderdaad onderbroken. Kies het opvolgende bestandje en hervat de film weer. Goed het is irritant/vervelend dat je uit het verhaal wordt gehaald. Mjah dat heb ik liever dan dat ik een tijd ga klooien om die VOB+VIDEATS files om te zetten naar een ISO bestand.

Daarlangs is een andere optie aangekaart; een playlist waarin je aangeeft welke bestanden bekeken moeten worden. Die speelt ie automatisch achter elkaar.

@niels; die video_ts.ifo file wordt niet altijd opgepikt, firmware issue, maar daar heb ik me nooit in verdiept. stoor me niet aan het op 'next' klikken :+

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 10-12-2009 16:48 ]

Ik vind het toch vreemd.met winrarr kun je in een paar minuten een bestand uitpakken,dan moet er toch ook iets zijn om die vts bestanden weer terug in te pakken !!

• Nielson
  • Laatst online: 09:35
Dat kan met veel verschillende brandprogramma's zoals himlims_ al zei, gewoon een video-dvd project aanmaken en dan geen echte dvd branden maar een iso bestand aan laten maken. Je kan ook het simpele commandline programma mkisofs.exe gebruiken om een video-dvd iso te genereren, hiervoor zijn kleine GUI tooltjes gemaakt die precies doen wat jij wilt, bv deze.

Mja... dat kan ook anders natuurlijk :|

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 11-12-2009 05:53 ]

• jmk
Ga ik proberen. Thanks!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als 't op die manier moet

RTFM!!! of hier of hier of hier of hier of firmware updaten

succes :w

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 11-12-2009 05:53 ]

Sorry, ik kan een heel huis in mijn 1tje bouwen maar handig met computers ben ik niet. nogmaals sorry.
Maar het is gelukt. ik heb er 1 om kunnen zetten naar iso.
Bedankt en nogmaals bedankt himlims _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeeee. Ik heb er op jullie aanraden door DVD SHRINK 3.2 een iso file van gamaakt en de mediaplayer speelt de gedouwnloade vts vob bestanden moeiteloos af.

Bedankt namens René. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 22:45
Anoniem: 333571 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:18:
Heeeee. Ik heb er op jullie aanraden door DVD SHRINK 3.2 een iso file van gamaakt en de mediaplayer speelt de gedouwnloade vts vob bestanden moeiteloos af.

Bedankt namens René. _/-\o_ _/-\o_
Ah, precies wat ik je aan wilde raden. Werkt perfect, en als je het handig doet gooi je gelijk alle intro's, extra's en overbodige talen weg via "re-author" (alleen main title selecteren, en dan geen compressie, want waarom zou je als je toch niet gaan branden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314901

Ik heb een WDTV al een tijdje en ben er blij mee. 1.02.07 firmware.

Video resolutie heb ik standaard gezet op 1080p 50Hz. (60 Hz is ook een optie

Kan iemand mij simpel uitleggen wat het verschil is tussen de 1080P (50 en 60 hz).

Ik speel hoofdzakelijk MKV af en ISO van DVD's. Verder in mindere mate AVCHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 09:32
@struikbos

50hz (en 100hz) zijn voornamelijk TV's gericht op Europa en 60hz (en 120hz) de VS.

p.s er is ook al firmware 1.03

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:37
Wie heeft ervaring met een usb dongle die werkt met de b-rad firmware ? Heb er nu 3 geprobeerd welke ik al had maar geen van alle krijgt een ip ?!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:38

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

clonedonkey schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:42:
Wie heeft ervaring met een usb dongle die werkt met de b-rad firmware ? Heb er nu 3 geprobeerd welke ik al had maar geen van alle krijgt een ip ?!
http://wiki.wdtv.org/doku.php?id=supported_usb_devices

Xbox Live ID:Notna8310

Anoniem: 146008

edit: Sorry, verkeerd topic :D

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 146008 op 17-12-2009 13:10 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Volgens mij speelt hij ook alle dvd-files af als je op play klikt ipv enter.

www.casarodriguillo.com

Anoniem: 322525

Kan de WD TV Live HD met een NTFS indeling omgaan?? Mijn PS3 kan alleen Fat32 (max. 4gig per bestand). Ik wil er één kopen als aanvulling voor mijn PS3. Kan ik hopelijk 1080p blu-ray rips kijken van 13gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Laatst online: 15-05 23:05

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Ik heb de 1.03 fw op het doosje gezet. Hij heeft nu al moeite op 720p mkv files af te spelen. B.v. de 720p versie van cloudy with a chance of meatballs. Vooral bij de scenes waarin veel gebeurd(iedereen op het plein, of de ontploffing in de lucht) valt de audio weg en heb je enorm veel dropped frames. Iemand anders ook dit probleem of nog beter een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Ik heb 1.03 fw erop gezet en speelt hij oude avi (uit 2001) bestanden niet meer af. Je krijgt zwart beeld en geen geluid!

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Laatst online: 15-05 23:05

black_eye

Lisadr schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:17:
Ik heb 1.03 fw erop gezet en speelt hij oude avi (uit 2001) bestanden niet meer af. Je krijgt zwart beeld en geen geluid!

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Nope, die doen het nog prima. Heb een hoop oude avi's met Disney films voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 15:42

BaT

black_eye schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:36:
Ik heb de 1.03 fw op het doosje gezet. Hij heeft nu al moeite op 720p mkv files af te spelen. B.v. de 720p versie van cloudy with a chance of meatballs. Vooral bij de scenes waarin veel gebeurd(iedereen op het plein, of de ontploffing in de lucht) valt de audio weg en heb je enorm veel dropped frames. Iemand anders ook dit probleem of nog beter een oplossing?
Deden ze het voor je fw update wel dan ? Ik speel nl moeiteloos 1080p rips (mkv) van 13 gb af.... (op fw 1.03)

Een andere mogelijke oorzaak is de rip zelf; haal em ff door media info (progje die gedetaileerde info over je media geeft). Zo heb ik zelf een 1080p HD-DVD rip van 'Planet Earth' die ook stottert; dit is echter omdat deze ge-ript / ge-encode is met een 5.1 profile (heeft oa te maken met het aantal reference frames; niks dus met 5.1 audio kanalen!) en dit kan de WDTV NIET aan (m'n PC trouwens ook niet, met VLC player stottert ie ook om de zoveel seconden). Normaliter worden blu-rays dan ook geript met een 4.1 profile (die de WDTV moeiteloos afspeeld; de meeste (zoniet bijna alle) rips die je op internet 'vind'; zijn geript met een 4.1 profile).

Dus misschien dat daar je probleem zit. Succes! :)

Edit: Ik heb alleen nog een 'rare' feature; ik kan bij de optie NTSC/PAL niks meer veranderen (en kon dit vroeger in eerdere fw's wel). Hij staat nu op NTSC; omdat ik ooit liep te klooien (op een oudere fw) met een groene rand die ik aan de zijkant kreeg bij 1-on-1 pixel mapping... heb al een factory reset gedaan... mocht niet baten; hij staat gewoon 'vast' op NTSC; niet dat het zo erg is; want m'n TV snapt gewoon het signaal; maar toch; wel raar dat ik hem niet meer op PAL kan zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door BaT op 21-12-2009 02:55 ]

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 08:30
hallo

ik heb een probleem met mijn wd-tv
tijdens het upgraden naar de nieuwste originele firmware is er iets fout gegaan.

hij bleef op 0% staan en deed helemaal niets meer.
ook niet na een reset
als ik hem nu opstart met de usbstick met de upgrade erop krijg ik weer het zelfde beeld van de upgrade maar verder dan 0% komt hij niet

weten jullie hoe ik dit oplossen kan?

alvast bedankt voor jullie reactie

debalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239455

black_eye schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:36:
Je hebt het eerste type van de MediaPLayer. Op de doos staat iets van type WDA....
Deze had ik ook en speelde niet alles vloeiend af en DVD's waren vaak niet speelbaar behalve iso.
Er is echter een tweede type op de markt gekomen ( let op niet de LIVE versie maar gewoon de HD TV)
Ik heb type WDA omgeruild voor type WDB ( ze hadden me de nieuwste belooft en een ouder type gegeven. Dynabite deed niet moeilijk, top jongens!!)
Deze heeft firmware 1.175 kijk maar eens op de site van WD heb hier ff geen internet dus kan je de link niet posten.

Type WDB speelt alles echter vloeiend af. Ook dvds vanuit de VIDEO_TS map kan ik direct afspelen...
Dus als je van plan bent er een te kopen.. neem de nieuwste type!!

Voor de rest supper ding zeg!!
Type WDB sluit ook netjes mijn MyBook af als je hem op standby zet.
Dat deede de WDA type ook niet....
Dus ze hebben een mooi apperaatje nog beter gemaakt.

Top!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 239455 op 23-12-2009 14:23 ]

• BaT
  • Laatst online: 10-06 15:42

BaT

Hmm dat wist ik niet... Ik kijk op mijn doos en zie alleen WDAV en dan nog een getal staan... maar AV is een afkorting voor Audio Video oid lijkt me... Ik heb hem ook in het begin gekocht; toen ze nog slecht leverbaar waren en hij sloot (voor een van de latere fw-updates) idd mijn HDD niet netjes af (nu wel dus).

Maar de problemen die jij zegt heb ik nooit gehad; ik speel 1080p M2TS - MPEG-2 streams (Blu-Ray) van 25GB vloeiend af; evenals 1080p MKV's van 14 GB (H264 codec). Heb verder ook nooit problemen gehad met video's; behalve dus Planet Earth, maar die was ge-encode op een L5.1 Profile met 16 refrence frames.. en die zal dus op geen enkele WDTV vloeiend afspelen (correct me if I'm wrong).

edit: Planet Earth moet ik dus nog ff in zijn geheel omzetten naar L4.0 profile met RipBot264; duurt alleen pokke lang... Heb dus de eerste 'aflevering' van PE al omgezet > From Pole to Pole; met de beruchte vogel scene : zelfs mijn PC stottert nog in die scene... de WDTV speelt hem echter vloeiend af! (beide vanaf dezelfde schijf afgespeeld).

[ Voor 19% gewijzigd door BaT op 25-12-2009 00:40 ]

Creative Director - Connec2

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:34
zelfde probleem hier net nieuw aangegeschaft,
inladen firmware gaat prima gaat naar scherm update en blijft daar op 0% staan?

iemand idee?
debalt schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:40:
hallo

tijdens het upgraden naar de nieuwste originele firmware is er iets fout gegaan.

ook niet na een reset
als ik hem nu opstart met de usbstick met de upgrade erop krijg ik weer het zelfde beeld van de upgrade maar verder dan 0% komt hij niet

debalt

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:34
probleem opgelost.
Zodra je het update scherm krijgt te zien en na c/a 5 min gebeurt er nog niets.
haal de usb stick eruit en stop hem in de achterste usb ingang.

daarna doet hij de upgrade wel(althans bij mijzelf)
debalt schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:40:
hallo

ook niet na een reset

debalt

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336876

Hoi, ik vraag mij af waarom ik bij m2ts blu ray films geen subtitles kan selecteren. Het beeld en geluid is perfect. Ik heb de laatste firmware erop staan. Het zou supported zijn door de WD. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Ja dat is iets dat ze onderhand wel eens mogen fixen bij de eerstvolgende firmwareupdate (als die ooit nog komt). Ondertussen kun je wel een .srt file gebruiken om ondertiteling met m2ts files af te spelen. Belangrijk is wel dat je de .srt dezelfde naam geeft als de .m2ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314901

als je wd weleens gek doet zoals hangen tijdens een movie of zo, of voordat je een firmware update doet

wil het weleens helpen om je usb-drive op je pc te controleren op fouten (corss linked etc..)

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 12-05-2024
Weet iemand een oplossing voor het probleem dat ik heb met een .m2ts-bestand met daarin een DTS-stream? Ik zou de stream willen omzetten naar AC3 en bij .MKV-bestanden lukt me dat ook wel met PopCorn Audioconverter. Maar die verwerkt geen .m2ts-files.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:02
Je kunt de m2ts file omzetten naar een mkv bestand met tsmuxer en mkvmerge.
Bij mij gaat dat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joebnl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-11-2021
Anoniem: 336876 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:18:
Hoi, ik vraag mij af waarom ik bij m2ts blu ray films geen subtitles kan selecteren. Het beeld en geluid is perfect. Ik heb de laatste firmware erop staan. Het zou supported zijn door de WD. Bedankt voor de reacties.
JazzySOB schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:51:
Ja dat is iets dat ze onderhand wel eens mogen fixen bij de eerstvolgende firmwareupdate (als die ooit nog komt). Ondertussen kun je wel een .srt file gebruiken om ondertiteling met m2ts files af te spelen. Belangrijk is wel dat je de .srt dezelfde naam geeft als de .m2ts.
Wat JazzySOB zegt, klopt. Belangrijk is wel dat je eerst het .srt-bestand opent in kladblok en vervolgens opslaat in ANSI-codering. Uiteraard de extensie dan weer hernoemen in .srt; en natuurlijk met exact de zelfde naam als het .m2ts-bestand. Sommige .m2ts bevatten ook ondertitels en deze workaround zorgt er voor dat de - erbij geplaatste - .srt-ondertitels weer naar behoren werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-06 19:44
Ik heb een probleem met mijn WD HDTV (v1). Ik heb sinds 2 dagen een versterker met digital in. Dus ik aangesloten, en alles werkte... voor ongeveer een half uur. Toen begon het met kleine hikjes, bliepjes, werd steeds eerger. En 5 minuten later was het onverstaanbaar. Na spanning eraf erop nog eens geprobeerd, maar nu krijg ik het met geen mogelijkheid meer aan de gang.

zojuist de nieuwste firmware erop gezet, maar nog altijd niets audio op "digital" ingesteld, maar nog altijd niets. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb het apparaatje nu een paar maanden en het bevalt uitstekend! Enige wat me stoort is dat er geen menu bij de dvd mogelijk is.. bij een film niet zo'n ramp, maar bij muziek dvd's wel irritant

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
R Kuipers schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:55:
Ik heb een probleem met mijn WD HDTV (v1). Ik heb sinds 2 dagen een versterker met digital in. Dus ik aangesloten, en alles werkte... voor ongeveer een half uur. Toen begon het met kleine hikjes, bliepjes, werd steeds eerger. En 5 minuten later was het onverstaanbaar. Na spanning eraf erop nog eens geprobeerd, maar nu krijg ik het met geen mogelijkheid meer aan de gang.

zojuist de nieuwste firmware erop gezet, maar nog altijd niets audio op "digital" ingesteld, maar nog altijd niets. Iemand suggesties?
Lijkt mij een hardware probleem. Kijk eens of je wel geluid hebt met rood-witte kabels(met een MP3 ofzo, DTS gaat dan niet werken)

Probeer het eens op een andere versterker met optisch in. Misschien ligt het probleem daar. Het ligt niet aan de optische ingang van je versterker als je daar een ander apparaat met optisch-out goed werkend mee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als eerste iedereen een goed en tweaky 2010!
:)
Nog twee bevindingen m.b.t. audio via optische uitgang..

Indien ik de resolutie van het kastje op 720/1080p zet dan loopt het geluid niet altijd synchroon (mkv's DVD wel).
Indien ik de resolutie op auto zet dan gaat het wel goed!?

Bij sommige ts bestanden krijg ik het geluid niet synchroon via de versterker (optical), het geluid via HDMI is dan echter wel weer goed.

Iemand ook last foute lipsync? En misschien een workaround?
Ik gebruik firmware 1.175

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338401

Heee mensen,

Ik heb een wd tv live alleen zit met volgende probleem.
Heb al een aantal forums geraadpleegd zoals ook dezemaar nog steeds geen duidelijk antwoord gekregen.

Probleem:

Ik download hd films blue ray die worden aangeboden als iso met instelbaar ondertiteling.
Na het uitpakken heb ik dus 2 aparte files. een iso en een srt.

Met het afspelen krijg ik dus geen ondertiteling erbij.

HOE KAN IK ERVOOR ZORGEN DAT DE ONDERTITELING IN HET ISO FILE WORDT GEIMPORTEERD EN SYNCHROOM LOOPT MET DE FILM????

please help me?

groet,
j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 08:15
Anoniem: 338401 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:30:
Heee mensen,

Ik heb een wd tv live alleen zit met volgende probleem.
Heb al een aantal forums geraadpleegd zoals ook dezemaar nog steeds geen duidelijk antwoord gekregen.

Probleem:

Ik download hd films blue ray die worden aangeboden als iso met instelbaar ondertiteling.

HOE KAN IK ERVOOR ZORGEN DAT DE ONDERTITELING IN HET ISO FILE WORDT GEIMPORTEERD EN SYNCHROOM LOOPT MET DE FILM????

please help me?

groet,
j.
Dat kan eenvoudig weg niet. DVD's werken alleen met ingebouwde subs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee dit begrijp ik zover, maar hoe is dit te verhelpen door te converten naar MKV?? en dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Anoniem: 338401 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:49:
Nee dit begrijp ik zover, maar hoe is dit te verhelpen door te converten naar MKV?? en dan??
Converteren naar MKV, en dan de .SRT dezelfde naam geven als de .MKV. Dan pakt ie hem automatisch op.
Makkelijker is gewoon downloaden wat je nodig hebt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je hoe lang dat gaat duren dat converteren?? Volgens mij wel een paar uur of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Anoniem: 338401 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:39:
Weet je hoe lang dat gaat duren dat converteren?? Volgens mij wel een paar uur of niet?
Te lang, daarom kun je beter gewoon de MKV downloaden ipv van een complete bluray disc, of je kunt gewoon Engels leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dan even voor mijn beeldvorming...

Is dit de enige mogelijkheid om het te veranderen?? Of zijn er meerdere wegen die naar rome leiden ipv mkv downloaden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263974

Hey jongens, heren, meisjes en dames.

Ik heb sinds gisteren een WDTV en nou probeer ik de firmware te upgraden van 1.01.70 naar 1.03.01. Ik heb de firmware ZIP uitgepakt naar een USB stick, die in de WDTV gestoken en in de manual gekeken hoe ik te werk moet gaan:
quote: WD
How to Install the Product Update:

1. Open the firmware update .ZIP file and extract the two files (.BIN and .VER) to a
USB drive's main directory
2. Turn the WD TV on and connect your USB drive
3. Use the remote control to select SETTINGS from the home screen
4. Highlight the firmware upgrade icon, and press ENTER on the remote
5. You will be prompted to perform the firmware upgrade. Select OK and press ENTER.
This will restart the system
6. After restarting, the system automatically enters firmware upgrade mode
7. Once the update process is completed, the HD media player will restart again
Maar bij mij is de "firmware upgrade icon" er niet onder SETTINGS, ik heb alleen Audio/Video, Video, Music, Photos, System en File management... Onder System staat het ook niet, iemand een idee?

Groeten Jamie.

PS: ik heb geprobeerd op de WD site te komen maar die is om een of andere reden heeeeeeeeeeeeel traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm het lijkt erop dat ik de firmware upgrade van de Generation 1 WDTV had gedownload, die (blijkbaar) niet werkt op Generation 2 WDTV (ik heb dus Gen2)

http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_hd

Dus ik zit nu op 1.01.75 (11/18/09) Generation 2 en 1.03.01 (11/9/09) is ALLEEN voor Generation 1 als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 13:42

Apoca

Array Technology Industry

Yeps :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okee thnx! Kan ik weer fijn film gaan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joebnl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-11-2021
Anoniem: 338401 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:30:

Ik doe het meestal zo:
  1. mount de iso met Deamon Tools Lite;
  2. open de gemounte BD (is een nieuwe schijfletter) via de verkenner;
  3. kopieer het .m2ts-bestand uit de map "\BD-romstation (dit is de gemounte ISO)\BDMV\STREAM\ naar een plek op je HD;
  4. Controleer met MediaInfo of het Formaatprofiel (Video) van deze film niet groter is dan High@4.1 (5.1 gaat namelijk stotteren);
  5. Hernoem het gekopieerde .m2ts-bestand naar een naam van jouw voorkeur en hernoem het .srt-bestand naar exact de zelfde naam als het .m2ts-bestand;
  6. Open het .srt-bestand met Kladblok/Notepad en sla dit vervolgens op met ANSI-codering. Verwijder daarna de .txt extensie tot alleen de .srt-extensie overblijft. De naam dient exact de zelfde te blijven als die van de .m2ts.
  7. Kopieer beide bestanden naar een plek op de WD HDTV en selecteer na het starten van de BluRay via "Menu" de ondertitels.
Voor mij werkt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik had maandag bij de Lidl zo 'n nettop-dingetje gekocht, om te gebruiken als leechservertje op de zaak... Nu zat daar ook 'n WLAN-stickie bij... Gisteren met 'n gekke kop dat ding even in m'n WDTV Live gestopt, onder het mom van : 'es effe proberen, zal waarschijnlijk toch niet werken' en waarempel, het werkt gewoon ;)

Mijn welgemeende excuses, dit hoort blijkbaar in het WDTV-Live topic...

[ Voor 13% gewijzigd door dodge_911 op 07-01-2010 16:40 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 19:15
Joebnl schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:30:
[...]

Ik doe het meestal zo:
  1. mount de iso met Deamon Tools Lite;
  2. open de gemounte BD (is een nieuwe schijfletter) via de verkenner;
  3. kopieer het .m2ts-bestand uit de map "\BD-romstation (dit is de gemounte ISO)\BDMV\STREAM\ naar een plek op je HD;
  4. Controleer met MediaInfo of het Formaatprofiel (Video) van deze film niet groter is dan High@4.1 (5.1 gaat namelijk stotteren);
  5. Hernoem het gekopieerde .m2ts-bestand naar een naam van jouw voorkeur en hernoem het .srt-bestand naar exact de zelfde naam als het .m2ts-bestand;
  6. Open het .srt-bestand met Kladblok/Notepad en sla dit vervolgens op met ANSI-codering. Verwijder daarna de .txt extensie tot alleen de .srt-extensie overblijft. De naam dient exact de zelfde te blijven als die van de .m2ts.
  7. Kopieer beide bestanden naar een plek op de WD HDTV en selecteer na het starten van de BluRay via "Menu" de ondertitels.
Voor mij werkt dit.
Idd! Zo doe ik het ook altijd en werkt tot nu toe altijd goed.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44364

Iemand last van vastlopers? Ik heb sinds kort dat sommige blurays vast lopen halverwegen. Zwart beeld en ik kan de wdtvhd ook niet uitschakelen als dat gebeurt. Ik heb firmware 1 03 01 erop staan.

ps. ik kijk blurays ook zoal hierboven. mts bestand met srt in dezelfde map.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 12-01-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik ben nieuw op het gebied van Mediaplayers etc. Ik heb het een en ander doorgelezen over deze WD TV en ik denk dat dit wel geschikt kan zijn voor mij.

Laatst voor het eerst een MKV film gedownload in 1080p x264 kwaliteit. Een 12gig groot bestand.
Nu heb ik een philips soundbar HTS8140/12, waar een usb aansluiting aan zit. Wat blijkt, dat ding kan alleen FAT 32 hdd aan en geen NTFS. Heb een 160gig hdd die nu nog fat32 is, wilde die dus omzetten maar dat heeft geen zin momenteel voor dit doeleinde.

Nu kan ik geen manier bedenken om dergelijke films af te spelen(jullie wel?), tot ik deze WD TV voorbij zag komen. Het is een goedkope oplossing volgens mij, t.o.v. de popcorn hour etc.

Alleen hoe ben ik verzekerd of het gaat werken. Ik lees toch regelmatig dat films het niet doen etc (vooral ook qua geluid (5.1etc) en het probleem van zwart beeld/geen menu).

Waar moet ik op letten bij films die ik ga downloaden en mijn eigen tv en soundbar of dit alles gaat werken. Het zou zonde van het geld zijn als het allemaal niet werkt. Ik heb mijn tv bekeken en deze heeft 3 hdmi aansluitingen, de soundbar heeft er ook een etc. Dus volgens mij zou het qua dat geen problemen op moeten leveren als ik de handleiding zo bekijk.

Dus wat adviseren jullie? Kopen, wachten op versie 2 (geen idee hoe lang dat nog kan gaan duren?) of voor een ander mediaplayer gaan? Overigens is het niet mogelijk om de pc + tv te verbinden (wat je volgens mij ook nog wel eens ziet), gezien deze twee in compleet andere ruimtes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
WillumC schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:01:
Ik ben nieuw op het gebied van Mediaplayers etc. Ik heb het een en ander doorgelezen over deze WD TV en ik denk dat dit wel geschikt kan zijn voor mij.

Laatst voor het eerst een MKV film gedownload in 1080p x264 kwaliteit. Een 12gig groot bestand.
Nu heb ik een philips soundbar HTS8140/12, waar een usb aansluiting aan zit. Wat blijkt, dat ding kan alleen FAT 32 hdd aan en geen NTFS. Heb een 160gig hdd die nu nog fat32 is, wilde die dus omzetten maar dat heeft geen zin momenteel voor dit doeleinde.

Nu kan ik geen manier bedenken om dergelijke films af te spelen(jullie wel?), tot ik deze WD TV voorbij zag komen. Het is een goedkope oplossing volgens mij, t.o.v. de popcorn hour etc.
Dit gaat idd niet werken omdat HD films altijd groter zijn dan 4GB en meer dan 4GB overzetten op een FAT32 usb stick/HDD gaat niet. Daarvoor heb je NTFS nodig maar, zoals je al zegt, wordt dat niet ondersteunt, helaas.
Alleen hoe ben ik verzekerd of het gaat werken. Ik lees toch regelmatig dat films het niet doen etc (vooral ook qua geluid (5.1etc) en het probleem van zwart beeld/geen menu).

Waar moet ik op letten bij films die ik ga downloaden en mijn eigen tv en soundbar of dit alles gaat werken. Het zou zonde van het geld zijn als het allemaal niet werkt. Ik heb mijn tv bekeken en deze heeft 3 hdmi aansluitingen, de soundbar heeft er ook een etc. Dus volgens mij zou het qua dat geen problemen op moeten leveren als ik de handleiding zo bekijk.
De soundbar heeft idd één HMDI poort maar dat is een uitgang dus die is nu niet bruikbaar voor de WDTV. De drie HMDI ingangen van de TV kun je wel gebruiken. (Zie specs van de Soundbar.)
Dus wat adviseren jullie? Kopen, wachten op versie 2 (geen idee hoe lang dat nog kan gaan duren?) of voor een ander mediaplayer gaan? Overigens is het niet mogelijk om de pc + tv te verbinden (wat je volgens mij ook nog wel eens ziet), gezien deze twee in compleet andere ruimtes staan.
Wat ik zou doen is de WDTV via HDMI naar je TV en daarnaast nog een optische audio kabel naar de subwoofer van de soundbar. Volgens de specs op de website van Philips ondersteunt die Dolby Digital en DTS, de meest voorkomende geluidsvormen zijn 'gedekt' en kun je dus afspelen. Uiteraard moet je wel opletten wat voor soort bestanden/films je download en dat die ondersteunt worden door zowel de WDTV als door je soundbar.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
De soundbar ondersteunt geen MKV bestanden. Dus het zou inhouden dat het geluid dan dus niet afspeelt? Of wordt het geluid wel gewoon afgespeeld gezien het waarschijnlijk een mp3 of vergelijkbaar bestand is welke in die MKV container zit en de MKV afgespeeld wordt d.m.v. de WDTV?

Overigens, de WDTV-2, komt deze nog uit? Deze werd als ik zo rondlees in 2009 nog verwacht?

[ Voor 3% gewijzigd door WillumC op 12-01-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
WillumC schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:55:
De soundbar ondersteunt geen MKV bestanden. Dus het zou inhouden dat het geluid dan dus niet afspeelt? Of wordt het geluid wel gewoon afgespeeld gezien het waarschijnlijk een mp3 of vergelijkbaar bestand is welke in die MKV container zit en de MKV afgespeeld wordt d.m.v. de WDTV?
De soundbar hoeft ook geen MKV bestanden te ondersteunen, dat doet de WD TV wel voor je. En het geluid laat je wel via de soundbar lopen omdat die meer audio types ondersteunt dan de WDTV.
Overigens, de WDTV-2, komt deze nog uit? Deze werd als ik zo rondlees in 2009 nog verwacht?
Er is al een WD TV 2. De WD TV Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
Ik neem aan dat het dus verstandig is om deze aan te schaffen ipv de wd tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
De prijzen verschillen niet veel van elkaar. En ik zie dat voor het geld waar ik een jaar geleden de WDTV voor heb gekocht, je nu voor ongeveer evenveel de Live versie hebt. Dus als die prijzen idd dicht bij elkaar liggen zou ik idd voor de Live gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb blu-ray van bijvoorbeeld King Kong. Daar wil ik ondertiteling bij. Nu heb ik daar een .srt bestand van maar de hoofdfilm is gesplitst in verschillende delen (in map stream). Dit is bij meer films zo. Hoe doe je dat dan met ondertiteling?

Normaal met 1 bestand zou ik ze allebei dezelfde naam geven en in een nieuwe map zetten.
map: film.m2ts - film.srt

Maar wat dan als de film in twee delen is gesplitst?
map stream: 00007.m2ts en 00008.m2ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Anoniem: 44364 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:34:
Ik heb blu-ray van bijvoorbeeld King Kong. Daar wil ik ondertiteling bij. Nu heb ik daar een .srt bestand van maar de hoofdfilm is gesplitst in verschillende delen (in map stream). Dit is bij meer films zo. Hoe doe je dat dan met ondertiteling?

Normaal met 1 bestand zou ik ze allebei dezelfde naam geven en in een nieuwe map zetten.
map: film.m2ts - film.srt

Maar wat dan als de film in twee delen is gesplitst?
map stream: 00007.m2ts en 00008.m2ts
SRT file opdelen en alle subs editen met de tijd die je er af haalt voor het 1e deel.
Of gewoon al gesplitte subs downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, was ik al bang voor :) kon er geen gesplitte subs van vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102173

Ik heb ook al enige tijd (zo'n 6 maanden) een WD HD media player (1e gen.)
Nu heb ik vorige week een soundbar gekocht en dus alles omgezet (kabels etc) Ik heb een HDMI kabel in mijn philips TV voor 1080p beelden en er gaat een optische kabel naar de soundbar voor het beste geluid.

Nu heb ik de laatste tijd steeds vaker last van een haperend/ blokkerig beeld en met een groot aantal trailers (gedownload vanaf hd-trailer.net) met de extensie MOV heeft geen geluid.

Iemand enig idee hoe ik kan oplossen? Oh ja ik gebruik een WD passport essential 250gb (die overigens in windows soms moeite heeft om aan te blijven (tikken etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het gevonden. "Remuxed" blu-rays incl. srt bestand. perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Anoniem: 102173 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:30:
Ik heb ook al enige tijd (zo'n 6 maanden) een WD HD media player (1e gen.)
Nu heb ik vorige week een soundbar gekocht en dus alles omgezet (kabels etc) Ik heb een HDMI kabel in mijn philips TV voor 1080p beelden en er gaat een optische kabel naar de soundbar voor het beste geluid.

Nu heb ik de laatste tijd steeds vaker last van een haperend/ blokkerig beeld en met een groot aantal trailers (gedownload vanaf hd-trailer.net) met de extensie MOV heeft geen geluid.

Iemand enig idee hoe ik kan oplossen? Oh ja ik gebruik een WD passport essential 250gb (die overigens in windows soms moeite heeft om aan te blijven (tikken etc.)
Heb je het al geprobeerd met een snelle USB stick? Misschien is de HDD het probleem,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kun je eigenlijk terug naar de vorige firmware? (van 1.03.01 naar 1.02.07)
zoja hoe? ik krijg het niet voor elkaar. Sinds de laatste firmware blijft ie
halverwege de film hangen namelijk. Films die dat van tevoren niet deden,
vrij irritant. Eens proberen of dat aan de firmware ligt. Ik heb namelijk die
beta versie nog en de officiele 1.03.01 pakt ie niet als nieuwe firmware.
Misschien dat ie verschilt met de beta versie van toen. (?)

19jan. Ik ben erachter dat het niet aan de firmware ligt maar waarschijnlijk aan
het dts audiospoor.DTS-HD las ik hier

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 19-01-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manutdboy
  • Laatst online: 28-03 09:38
yo vraagje,

Als je een foto met dezelfde naam als de map plaatst in deze map, dan zie je deze foto als thumbnail van je map op je TV-scherm. Maar wanneer je dit doet in een map die nog onderliggende mappen bevat dan weigert ie dat te doen. Weet iemand hier raad mee ?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:46

The_Worst

Unox

Anoniem: 44364 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:49:
kun je eigenlijk terug naar de vorige firmware? (van 1.03.01 naar 1.02.07)
zoja hoe? ik krijg het niet voor elkaar. Sinds de laatste firmware blijft ie
halverwege de film hangen namelijk. Films die dat van tevoren niet deden,
vrij irritant. Eens proberen of dat aan de firmware ligt. Ik heb namelijk die
beta versie nog en de officiele 1.03.01 pakt ie niet als nieuwe firmware.
Misschien dat ie verschilt met de beta versie van toen. (?)
Een oudere firmware versie downloaden. Het *.ver-bestand aanpassen. Hierin staat een versienummer dit aanpassen in een hoger getal dan je huidige versie. Na de de downgrade zal de wdtv het correct (oude) versienummer tonen. Is overigens wel te vinden her en der op internet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanks ;)

edit:
manutdboy schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:52:
yo vraagje,

Als je een foto met dezelfde naam als de map plaatst in deze map, dan zie je deze foto als thumbnail van je map op je TV-scherm. Maar wanneer je dit doet in een map die nog onderliggende mappen bevat dan weigert ie dat te doen. Weet iemand hier raad mee ?

grtz
Dat doet ie hier wel maar je moet de foto voor de thumbnail altijd "folder.jpg" noemen.
bijvoorbeeld:
je hebt een map "Blu Ray films". In die map zitten 2 mappen "goodfellas"en "Platoon"...
Dan zit in de map "Blu Ray films" een folder.jpg (plaatje van blu ray)
In de map "Goodfellas" zit ook een folder.jpg (plaatje van goodfellas)
en de map "Platoon" heeft een folder.jpg (plaatje van platoon)

In elke map moet gewoon een "folder.jpg" zitten, dat wordt je thumbnail

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 15-01-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

Voor de mensen met een custom firmware (B-rad, ext3-boot) i.c.m. een moviesheet app. op hun WDTV :

http://wdtvforum.com/main...ic=4256.msg31217#msg31217

Ik heb samen met 3 anderen een Windows programma van iemand anders opgepakt en inmiddels op heel wat punten verbeterd. Je kunt er op je pc, moviesheets mee maken die met custom firmware op je TV zichtbaar gemaakt worden.

Hier wat voorbeeldjes van wat mogelijk is :

http://wdtvforum.com/main...ic=3697.msg27487#msg27487

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het vastlopen was inderdaad het dts-hd spoor. Ik heb TSmuxer gedownload en het dts-hd audiospoor verwijderd. Nou doet ie het wel *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Ik heb een wdd ext hdd van 320gb ( my passport essential )
Hierop staan ook al mijn foto's vanaf 2004 ongeveer ;) en wat word docs / losse filmpjes, belangrijke bestanden heel de mikmak. Vele files in ieder geval.

Als ik hierop HD films ga zetten, werkt dit dan gewoon icm de wd tv player, of zal de speler de vele files niet leuk vinden die al op mijn ext hdd staan.
Qua gigabytes is het iig geen probleem.

Op verschillende sites staan nogal tegenstrijdige berichten, speelt de player nou wel of niet wmvhd bestanden goed af? Edit hier op got staat het beter ;) de audio wordt niet ondersteund het beeld wel.

[ Voor 37% gewijzigd door shameblaster op 21-01-2010 20:09 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339980

ik allemaal goede dingen over de wd en de wd live maar wat is nu het grote verschil is dat alleen de netwerk functie ?
Ik zag op de site dat er tegenwoordig ook een wd Generation 2 is wat is het verschil tussen 1en 2.
Verder zie ik in dit forum (voor mij waarschijnlijk) als enige minpunt dat hij niet alle geluidssoorten (dts downmixing) afspeeld maar wat bedoelen ze hiermee. Ik ben van plan er een zeer stille externe HDD (ook hierover zijn adviesen altijd welkom) op aan te sluiten. Welke geluid zal er dan niet afgespeeld worden via een tv want ik heb namelijk geen zin om alles nog een keer om te zetten in een ander formaat. Dat hij geen dvd menu afspeeld vind ik niet zo erg mits ik hem wel vooruit en achteruit kan doorspoelen (eventueel per hoofdstuk)

Heeft iemand antwoord op mijn vragen om een goede keuze te maken.
em7075 staat ook nog op mijn lijstje
welke kan ik het beste nemen (of zijn er nog meer goede rond deze prijsklasse, of kan ik echt beter iets meer uitgeven voor beter kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:38

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Er is echt geen touw vast te knopen aan je verhaal. Maargoed, here goes:

1. Allereerst is de meeste informatie makkelijk terug te vinden op google
2. DTS-Downmixing is geen autio spoor. Je hebt DTS en de term downmixing. De WD HD TV kan een DTS spoor (waar een externe decoder voor nodig is) niet omzetten naar een AC 3 kanaal (2.0 audio dus). Dit kan met de 2de generatie wel dmv een firmware hack (dacht ik?!) en kan de WD Live al out of the box.
3.Er zijn een aantal problemen gemeld met WMV en de audio hiervan. Deze zijn niet af te spelen en met je remuxen (omzetten naar een ander formaat dus)
4. De WD Live heeft dus als voordeel dat deze out of the box kan downmixen. Daarnaast is hij gewoon een stuk rapper met navigeren en heeft het LAN ondersteuning. Voor de rest moet je maar een comparison doen aan de hand van internet resultaten ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
De WDTV 1st gen is ook over het netwerk te gebruiken zij het met de onofficiele firmware bijv die van WDLXTV van B-rad.cc en aanschaf van bijv. een draadloos usb stick.

Dus als je nu nog op het punt staat een WDTV aan te schaffen ga voor gemak en koop de WDTV Live waar in de officiele firmware al netwerk functionaliteit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44416

Ik heb wat probleempjes met de WD live hopelijk kunnen jullie mij helpen

Het lampje van de USB (ext HD 1,5Tb) blijft knipperen. Ik neem aan dat hij blijft scannen. Een film hapert ook een paar keer. Soms krijg ik ook een scan fout en dan blijft het lampje gewoon constant aan

Kan dat scannen uitgezet worden?

Ik heb gemerkt dat de geluidscodec WMApro niet ondersteunt wordt kun je dat handmatig oplossen of gaat het via een update?

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reaktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Notna schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:21:
...
2. DTS-Downmixing is geen autio spoor. Je hebt DTS en de term downmixing. De WD HD TV kan een DTS spoor (waar een externe decoder voor nodig is) niet omzetten naar een AC 3 kanaal (2.0 audio dus). Dit kan met de 2de generatie wel dmv een firmware hack (dacht ik?!) en kan de WD Live al out of the box.
...
Nooit gehoord van die hack. Volgens mij gaat het nooit gebeuren DTS downmixing, 2 redenen:
1. WD moet dan licentiegeld gaan betalen aan Dolby, met terugwerkende kracht over ieder verkocht produkt. doen ze nooit.
2. De community kan niet bij het closed source gedeelte van de firmware waar de video wordt gedecodeerd.

De WD TV (1) stuurt DTS trouwens wel heel netjes door aan de receiver met DTS decoder, zowel via de HDMI als optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Klopt het dat er weer een nieuwe WD TV komt, maar nu met 2,5 inch HDD en mogelijk wifi-n? Voor mij zou dat een prachtige vervanging zijn van mijn 1,5 jaar oude WDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funrider schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:39:
De WDTV 1st gen is ook over het netwerk te gebruiken zij het met de onofficiele firmware bijv die van WDLXTV van B-rad.cc en aanschaf van bijv. een draadloos usb stick.

Dus als je nu nog op het punt staat een WDTV aan te schaffen ga voor gemak en koop de WDTV Live waar in de officiele firmware al netwerk functionaliteit zit.
En de WDTV 2nd gen?
Ik zie dat de WDLXTV op het firmware van de 1st gen is gebouwd.
Kan deze dan ook over de 2nd gen worden geflashed?
Of gaat die problemen geven.

Heb dus een 2nd gen WDTV....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239455 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:55:
[...]

En de WDTV 2nd gen?
Ik zie dat de WDLXTV op het firmware van de 1st gen is gebouwd.
Kan deze dan ook over de 2nd gen worden geflashed?
Of gaat die problemen geven.

Heb dus een 2nd gen WDTV....
Ik denk het niet als ik dit lees van Scott Rader (werkt bij WD):

http://twitter.com/srader/status/5681897148

oftewel, WDTV gen2 is identiek aan WDTV Live maar dan zonder netwerk aansluiting.
En aangezien de WDTV Live heel anders is qua hardware dan WDTV 1st gen....

Het is denk ik de grote vraag of WDLXTV-Live (dat bestaat ook !) werkt op WDTV 2nd gen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:03:
[...]

Ik denk het niet als ik dit lees van Scott Rader (werkt bij WD):

http://twitter.com/srader/status/5681897148

oftewel, WDTV gen2 is identiek aan WDTV Live maar dan zonder netwerk aansluiting.
En aangezien de WDTV Live heel anders is qua hardware dan WDTV 1st gen....

Het is denk ik de grote vraag of WDLXTV-Live (dat bestaat ook !) werkt op WDTV 2nd gen....
Ik zag al op B-rad zijn site dat ie ondertussen een 2nd gen heeft binnengekregen.
Rustig afwachten totdat ie wat heeft gebakken.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 19:30
shameblaster schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:28:Op verschillende sites staan nogal tegenstrijdige berichten, speelt de player nou wel of niet wmvhd bestanden goed af? Edit hier op got staat het beter ;) de audio wordt niet ondersteund het beeld wel.
Inderdaad als video formaat VC1 is dan speelt de WDTV ze prima af, echter meeste WMV audio formaten geven enkel stilte.
Wel een handige tool gevonden om WMV om te zetten naar MKV (video blijft VC1 dus geen transcoding), waarbij de audio wel omgezet kan worden naar AC3.

Kijk op www.sipper.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 22:02
Ik ben hem weer aan het gebruiken maar hij gaat niet echt lekker met tv series.

Heel de tijd krijg ik bij simpele 720p versies dat het audio channeld unsuported is.
Ook als ik het geluid via Opti in laat lopen op me surround set.

Terwijl het gewoon een .wmv bestand is. Wat kan ik hier aan doen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat kan prima kloppen. Veel HD .wmv's maken gebruik van een audiocodec die niet ondersteunt wordt door de WD TV. Weet zo even niet hoe de codec heet, maar daar kun je met Mediainfo vast wel achterkomen.

Voor HD materiaal zou ik het op .mp4 en .mkv's houden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelle69
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 14:59
hoi,

even twee (domme) vragen:
  1. kan er een SATA harde schijf in van normale grootte (3,5" inch denk ik) ?
  2. ondersteunt hij ook HDMI 1.3 als je weet dat ik wil gebruik maken van movie sheets. Zo ja welke fimware is dat dan?
Thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De eerste vraag is wel erg dom ( ;) ), er kan namelijk helemaal géén harde schijf in de WD TV. Volgens mij heb je de verkeerde mediaspeler te pakken :P Wat betreft HDMI versie, die is waarschijnlijk 1.2.

[ Voor 1% gewijzigd door Cloud op 12-02-2010 19:17 . Reden: iesj fout ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
De WD TV (Live) hebben allebei HDMI 1.3.
http://westerndigital.com/en/products/index.asp?cat=30

HDD inbouwen wordt inderdaad vrij lastig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 19:30
Mars18 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:54:
Ik ben hem weer aan het gebruiken maar hij gaat niet echt lekker met tv series.

Heel de tijd krijg ik bij simpele 720p versies dat het audio channeld unsuported is.
Ook als ik het geluid via Opti in laat lopen op me surround set.

Terwijl het gewoon een .wmv bestand is. Wat kan ik hier aan doen?
Zoals ook gezegd door Cloud wordt het audio formaat niet ondersteund door de WDTV, maar ook niet door de meeste surround sets.
Kijk op www.sipper.nl voor een converter die alleen het geluidsspoor converteert.
Zijn dat anime series? Want verder kom ik nooit series tegen in WMV formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 22:02
ArnoutV schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:12:
[...]

Zoals ook gezegd door Cloud wordt het audio formaat niet ondersteund door de WDTV, maar ook niet door de meeste surround sets.
Kijk op www.sipper.nl voor een converter die alleen het geluidsspoor converteert.
Zijn dat anime series? Want verder kom ik nooit series tegen in WMV formaat.
Was Lost seizoen 5.

Kijk het nu gewoon via een vga kabel op me tv >:)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 17:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

JKratos schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:16:
De WD TV (Live) hebben allebei HDMI 1.3.
http://westerndigital.com/en/products/index.asp?cat=30

HDD inbouwen wordt inderdaad vrij lastig. :P
Nope.. de WD TV 1, had geen HDMI 1.3 maar 1.2. De 2e versie wan de WDTV 1, de WDTV 1 V2 dus heeft wel HDMI 1.3 want hij is IDENTIEK als de WDTV Live HD, behalve at er een paar functies zijn verwijderd. De WDTV Live HD heeft 1.3 ja...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ik heb een probleemp met het afspelen van MKV bestanden met DTS van 6GB..
Na een minuutje freezet hij gewoon en kan je enkel stoppen en naar het vorige menu gaan.
Het gaat om de serie "BBC Life". Het is bij alle bestanden van die reeks.

De audio uitgang is optisch verbonden met de home cinema.

Als je wil voortspoelen, komt er ook op "stream does not support seek"

[ Voor 8% gewijzigd door ? ? op 17-02-2010 09:35 ]

Fastman schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:33:
Ik heb een probleemp met het afspelen van MKV bestanden met DTS van 6GB..
Na een minuutje freezet hij gewoon en kan je enkel stoppen en naar het vorige menu gaan.
Het gaat om de serie "BBC Life". Het is bij alle bestanden van die reeks.

De audio uitgang is optisch verbonden met de home cinema.

Als je wil voortspoelen, komt er ook op "stream does not support seek"
heb je dat bestand al eens bekeken met mediainfo ??
Dat het in een MKV container zit, zegt niet zoveel. Kijk eens naar het aantal reference frames, en het type video stream. Daar zal je het lijkt me moeten zoeken.

Wat freezed er precies ? Audio en video ? Alleen video / audio ?
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste