Ik heb geen enkel probleem met MKV bestanden kunnen vaststellen. Ik download alleen 720p mkv bestanden en die spelen allemaal probleemloos af.mad_dog schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:56:
- Het MKV audio sync probleem: Betekent dit dat alle MKV bestanden de audio uit de sync hebben? Kan me haast niet voorstellen...
Thx voor je snelle antwoord! Ik zat inderdaad ook te kijken naar de Live uitvoering, maar wist nog niet dat deze een snellere processor heeft. Wat mij betreft is de keuze dan snel gemaakt natuurlijk.
Voor audio aansluiting op mijn DTS receiver wilde ik doen: WD TV -> HDMI -> TV -> toslink 10meter -> receiver.
Heb jij dit ook? (afgezien dan van de 10meter
) Of is er een andere manier om je receiver aan te sluiten?
Ondanks dat er al veel geschreven is over allerlei HDMI kabels en kwaliteiten, ben ik toch benieuwd naar de kwaliteit van de kabels van rond de 10-15 euro... Ik ga het denk ik gewoon proberen en als het niet bevalt, koop ik wel een duurdere
En relaxt dat het erop lijkt dat niet iedereen (of bijna niemand?) het mkv audio probleem heeft! Ik kan niet wachten tot het ding naast mijn TV staat!
Voor audio aansluiting op mijn DTS receiver wilde ik doen: WD TV -> HDMI -> TV -> toslink 10meter -> receiver.
Heb jij dit ook? (afgezien dan van de 10meter
Ondanks dat er al veel geschreven is over allerlei HDMI kabels en kwaliteiten, ben ik toch benieuwd naar de kwaliteit van de kabels van rond de 10-15 euro... Ik ga het denk ik gewoon proberen en als het niet bevalt, koop ik wel een duurdere
En relaxt dat het erop lijkt dat niet iedereen (of bijna niemand?) het mkv audio probleem heeft! Ik kan niet wachten tot het ding naast mijn TV staat!
[ Voor 10% gewijzigd door mad_dog op 26-10-2009 13:11 ]
Ook ik heb totaal geen problemen met mkv audio.mad_dog schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:10:
Ik speel trouwens zelfs via XBMC op mijn desktop pc draadloos mijn 720p series over naar de WDTV (oude) met WDLXTV unofficial firmware en Upnp application. Werkt prima. Pauze/stop/play alleen ffwd en rwd werkt traag.
Ik heb wellicht de WD TV toch te snel gekocht, het gebeurd me niet gauw, en ik ga het zeker ook geen miskoop noemen want het is een topding maar ik heb nu iets gevonden, wat dus eigenlijk al een tijdje bestaat en dan heb ik geen WD TV nodig.
Ik heb een PS3 en Xbox 360, en er is een programma voor PC genaamd PS3 Media Server, en ik kan gewoon alle videos die op mijn laptop staan (vrijwel elk format ook) afspelen op de PS3. Dus ook MKV, H264,etc.
Ik had geen flauw idee dat zoiets als dit bestond, ik was echt van mening dat je deze formaten nooit op PS3 kon afspelen,maar wel dus.
Ik heb een PS3 en Xbox 360, en er is een programma voor PC genaamd PS3 Media Server, en ik kan gewoon alle videos die op mijn laptop staan (vrijwel elk format ook) afspelen op de PS3. Dus ook MKV, H264,etc.
Ik had geen flauw idee dat zoiets als dit bestond, ik was echt van mening dat je deze formaten nooit op PS3 kon afspelen,maar wel dus.
Anoniem: 314901
Die goedkope doen het ook. Het kan zijn dat je bij de ene kabel iets harder moet aandrukken bij de WDTV dan de andere. Thuis geen probelem. Heb 2 soms 3 apparaten met HDMI aangesloten. Mijn duurste kabel is 17 euro de goedkooptse 11 euro.[b][message=32805219,noline]Ondanks dat er al veel geschreven is over allerlei HDMI kabels en kwaliteiten, ben ik toch benieuwd naar de kwaliteit van de kabels van rond de 10-15 euro... Ik ga het denk ik gewoon proberen en als het niet bevalt, koop ik wel een duurdere
Behalve de 10 meter (bij mij is het 1 meter) heb ik het ook zo aangesloten ja. Als je een receiver met HDMI in en uit poorten hebt, kun je de WD TV ook nog via HDMI met je receiver aansluiten en dan de receiver via HDMI met je tv verbinden. Dan heb je geen toslink nodig, maar aangezien mijn receiver nog van voor de HDMI tijd is, heb ik het aangesloten zoals jij hierboven beschrijft.mad_dog schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:10:
Thx voor je snelle antwoord! Ik zat inderdaad ook te kijken naar de Live uitvoering, maar wist nog niet dat deze een snellere processor heeft. Wat mij betreft is de keuze dan snel gemaakt natuurlijk.
Heb jij dit ook? (afgezien dan van de 10meter) Of is er een andere manier om je receiver aan te sluiten?
En mijn ervaring is dat het echt helemaal niets uitmaakt of je een HDMI kabel van 10/15 euro koopt of eentje van een paar honderd euro. Dat is ook logisch, want 101010101 blijft 101010101.
Dat vind ik ook altijd zo mooi aan tv series, waarbij het digitale signaal stoort. Pas nog bij CSI volgens mij. Alles state of the art, maar als ze files van een beschadigde USB-stick halen krijg je trillend beeld te zien.

Lol, dat bestaat al een hele lange tijd jadevilsnight schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:33:
Ik heb wellicht de WD TV toch te snel gekocht, het gebeurd me niet gauw, en ik ga het zeker ook geen miskoop noemen want het is een topding maar ik heb nu iets gevonden, wat dus eigenlijk al een tijdje bestaat en dan heb ik geen WD TV nodig.
Tip: zorg wel dat alles cabled is, soms wil sommige HD content via WiFi nog wel eens gaan laggen
Nice !LordTheRon schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:45:
[...]
Sneeuw op computerschermen doet het ook altijd erg goed!
Mijn receiver is ook van de tijd dat HDMI nog in de labs onderzocht en uitgedacht werd (vermoed ik dan), dus het zal inderdaad op jouw manier aangesloten gaan worden. Benieuwd hoe die TOS link van 10meter, met een paar bochten erin, zich houd

Maargoed, ik zal nu stoppen met mijn oftopic-gedoe !
[ Voor 5% gewijzigd door mad_dog op 26-10-2009 15:27 ]
Ja het is zker weten cabled, toen ik het niet had , haperde het als een gek. Tversity had ook MKV etc...support? Dan te bedenken dat ik het programma nog uitgeprobeerd heb ook. Nou ja, hier leer ikNotna schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:00:
[...]
Lol, dat bestaat al een hele lange tijd jaWas ook al te krijgen dmv Tversity
Loopt ook een topic over op GoT
Tip: zorg wel dat alles cabled is, soms wil sommige HD content via WiFi nog wel eens gaan laggen
van.
Niemand last van enige stottering dan ook?Jedi_Pimp schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:53:
Wij hebben de WD TV nu al ongeveer een half jaar in bezit en we zijn er redelijk tevreden over, ik heb alleen één klein vraagje: Zo'n beetje elke film die ik tot nu toe afgespeeld heb op m'n WD TV heeft in vooral de snelle actiescènes last van stotteren gehad, het lijkt wel alsof de framerate lager ligt dan <22/23 fps.
Ik heb altijd gedacht dat dit normaal was omdat onze TV soms ook wel moeite heeft met Discovery HD, waar bijv. de helikopter fly-over scènes voor wat licht gestotter zorgen.
Laatst heb ik nog eens de mate van stotteren vergeleken tussen Discovery HD en een random 1080p film, maar het is toch vrij duidelijk dat Discovery Channel het beter doet...
Kan het dan toch aan die WD TV liggen? Of is onze TV gewoon niet in staat om alle 1080p material af te spelen zonder problemen? Het betreft een Philips 37PFL7603 (volgens mij), is alweer anderhalf jaar oud maar behoorde wel tot de top toen we hem kochten.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Zeker wetendevilsnight schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:54:
[...]
Ja het is zker weten cabled, toen ik het niet had , haperde het als een gek. Tversity had ook MKV etc...support? Dan te bedenken dat ik het programma nog uitgeprobeerd heb ook. Nou ja, hier leer ik
van.
Maar genoeg offtopic geblaat
OT: Ik ben aan het kijken voor een NAS om aan de WD TV te hangen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Zelf wil ik deze eraan gaan hangen:
pricewatch: Synology Disk Station DS209
Moet volgens mij prima werken, maar eigenlijk geen idee
Niet als ik de settings aanpas op de framerate van de film. Dus bij de meeste films 1080p 24. Voor series zet ik hem dan weer vaak op 1080p 60.Niemand last van enige stottering dan ook?
Hoe wil je hem aansluiten dan? Je NAS op de WD?Notna schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 07:52:
[...]
OT: Ik ben aan het kijken voor een NAS om aan de WD TV te hangen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Zelf wil ik deze eraan gaan hangen:
pricewatch: Synology Disk Station DS209
Moet volgens mij prima werken, maar eigenlijk geen idee
Anoniem: 323946
WD TV werkt bij mij zonder haperingen. Alleen DTS-HD loopt ie op vast. Deze vervang ik door DTS met TS-remuxer. Ook geluid van AVCHD kan ie niet aan. Voor de rest perfect.Jedi_Pimp schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:53:
Wij hebben de WD TV nu al ongeveer een half jaar in bezit en we zijn er redelijk tevreden over, ik heb alleen één klein vraagje: Zo'n beetje elke film die ik tot nu toe afgespeeld heb op m'n WD TV heeft in vooral de snelle actiescènes last van stotteren gehad, het lijkt wel alsof de framerate lager ligt dan <22/23 fps.
Ik heb altijd gedacht dat dit normaal was omdat onze TV soms ook wel moeite heeft met Discovery HD, waar bijv. de helikopter fly-over scènes voor wat licht gestotter zorgen.
Laatst heb ik nog eens de mate van stotteren vergeleken tussen Discovery HD en een random 1080p film, maar het is toch vrij duidelijk dat Discovery Channel het beter doet...
Kan het dan toch aan die WD TV liggen? Of is onze TV gewoon niet in staat om alle 1080p material af te spelen zonder problemen? Het betreft een Philips 37PFL7603 (volgens mij), is alweer anderhalf jaar oud maar behoorde wel tot de top toen we hem kochten.
Bij mij geen problemen met DTS en ik krijg bij AVCHD gewoon DTS of 5.1 geluid.Anoniem: 323946 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:26:
[...]
WD TV werkt bij mij zonder haperingen. Alleen DTS-HD loopt ie op vast. Deze vervang ik door DTS met TS-remuxer. Ook geluid van AVCHD kan ie niet aan. Voor de rest perfect.
Ik heb geen geluid bij MOV (die gemaakt zijn met Canon camera's) tewrijl het gewoon pcm geluid is.
Ik draai nog steeds met 1.02.07 firmware
Inmiddels de 'live' versie van dit kastje besteld. Zaterdag ophalen (toch pas tijd dan), ben reuze benieuwd naar het resultaat! 
En natuurlijk bedankt voor de hulp en uitleg!
En natuurlijk bedankt voor de hulp en uitleg!
Uhm via USB? Volgens de port mogelijkheden moet dat lukkenCraztas schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:51:
[...]
Hoe wil je hem aansluiten dan? Je NAS op de WD?
Het is niet omdat ze beide een usb aansluiting hebben dat je ze zomaar met elkaar kan verbindenNotna schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:43:
[...]
Uhm via USB? Volgens de port mogelijkheden moet dat lukken
Ze kunnen elk met een externe hd verbonden worden, niet met elkaar.
Met een Apple USB Ethernet Adapter en de WDLXTV firmware, werkt perfectCraztas schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:51:
[...]
Hoe wil je hem aansluiten dan? Je NAS op de WD?
Je krijgt een IP en al op de WD TV. Check de screen maar welke ik een tijd geleden reeds geplaats heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Apoca op 28-10-2009 18:17 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ik wil misschien over gaat op die WDLXTV software, maar wat kan hier fout mee gaan? valt je garantie? en wat is het voordeel??
Alvastbedankt,
Grt,
Thom
Alvastbedankt,
Grt,
Thom
Lees het topic/ gebruik zoek functie, staat genoeg info over
(op een forum hoe je je posts niet te ondertekenen, ook niet op tweakers)
Ik ben niet echt tevreden met de 1.03.1 firmware van WD. Het DVD menu hadden ze toch wel eindelijk mogen implementeren (dit kan toch gewoon hardwarematig??). De kwaliteit van de nieuwe firmwares na 1.02 laat flink te wensen over.
Voor de rest doet ie precies waarvoor die gekocht is. Behalve wat sporadische hiccups dat ie ineens geen ondertiteling geeft bij een .iso enzo. Dan maar even branden en in de dvd speler.
Ik ben niet echt tevreden met de 1.03.1 firmware van WD. Het DVD menu hadden ze toch wel eindelijk mogen implementeren (dit kan toch gewoon hardwarematig??). De kwaliteit van de nieuwe firmwares na 1.02 laat flink te wensen over.
Voor de rest doet ie precies waarvoor die gekocht is. Behalve wat sporadische hiccups dat ie ineens geen ondertiteling geeft bij een .iso enzo. Dan maar even branden en in de dvd speler.
laat maar, overbodig, niet goed gelezen
[ Voor 160% gewijzigd door Bas Post op 30-10-2009 10:12 . Reden: Niet goed gelezen Stom! ]
BP on the move!!!
Anoniem: 299028
hallo,
kan iemand mij helpen alstublieft.
mijn vrouw heeft tijdens het vernieuwen van de software de stekker eruit getrokken.
nu mag dat nooit tijdesn het vernieuwen van software.
hij blijft nu hangen met het beeld van de wd is geupgradet, trek de stekker er niet uit.
voor de rest doet hij niets meer.
weet iemand een oplossing voor dit probleem
Patrick
mijn vrouw heeft tijdens het vernieuwen van de software de stekker eruit getrokken.
hij blijft nu hangen met het beeld van de wd is geupgradet, trek de stekker er niet uit.
Patrick
Gewoon even een USB stickje vullen met de firmware 1.03. Die inpluggen en opnieuw opstarten. Je kan ook even het hard reset knopje zoeken, ik weet even niet waar, maar ergens zit zon paperclip opening. Je kan de WD TV niet bricken (softwarematig kapot maken) dacht ik. Daar is ie tegen beveiligd.
Nogmaals, je hoeft je post niet te openen met hallo of te ondertekenen
Nogmaals, je hoeft je post niet te openen met hallo of te ondertekenen
Er staat met grote letters dat je niet de stroom eraf moet halen en toch doen mensen het, geniaalAnoniem: 299028 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:17:
hallo,
Patrick
Gewoon een USB stick pakken, deze op FAT16 formateren dan de firmware van de WD site downloaden.
Deze in de ROOT van de USB plaatsen, je stick achter in de WD duwen en de stroom aansluiten.
Als het goed is gaat dan de update weer lopen
Deze in de ROOT van de USB plaatsen, je stick achter in de WD duwen en de stroom aansluiten.
Als het goed is gaat dan de update weer lopen
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Allemaal gedoe, nu opgelost.
1 vraag rest: Ik heb een sony kdl40w5500. Deze hangt via TOS cable aan surround (DTS) receiver. De WD tv live hangt aan de tv met HDMI:
WD TV LIVE <<-- HDMI -->> SONY BRAVIA <<-- TOS AUDIO -->> SONY DTS RECEIVER
Ik krijg MPEG geluid uit de receiver (video clipje op de WD TV LIVE).
DTS audio vanonder een mkv bestand werkt echter niet. Ik dacht eerst, misschien dat de TV faalt ofzo, maar ik krijg ook geen geluid uit de TV speakers... Dit betekent volgens mij dat de WD TV live iets niet goed doet. (setting voor audio staat op digital)
wie o wie helpt?
1 vraag rest: Ik heb een sony kdl40w5500. Deze hangt via TOS cable aan surround (DTS) receiver. De WD tv live hangt aan de tv met HDMI:
DTS audio vanonder een mkv bestand werkt echter niet. Ik dacht eerst, misschien dat de TV faalt ofzo, maar ik krijg ook geen geluid uit de TV speakers... Dit betekent volgens mij dat de WD TV live iets niet goed doet. (setting voor audio staat op digital)
wie o wie helpt?
[ Voor 99% gewijzigd door mad_dog op 31-10-2009 22:01 ]
waarom niet gelijk de tos uit de WDTV?
Als ik het goed begrijp doe je het nu via de tv..
En aangezien DTS het niet doet gok ik dat je tv dat niet kan verwerken/doorsturen.
Als ik het goed begrijp doe je het nu via de tv..
En aangezien DTS het niet doet gok ik dat je tv dat niet kan verwerken/doorsturen.
Als je het nu eens zo doet:mad_dog schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:28:
Allemaal gedoe, nu opgelost.
wie o wie helpt?
SONY DTS RECEIVER <<-- TOS AUDIO -->> WD TV LIVE <<-- HDMI -->> SONY BRAVIA
Waarom? bij andere "mediatanks" kan het ook dus waarom zou de wdtv het niet kunnen??Perkouw schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:33:
[...]
Stretched -> kan je vergeten haha, als je film nu eenmaal zo is kan je hem niet stretched krijgen
That Is The Question
Ik heb de laatste tijd last dat als ik de WD-TV aanzet ik geen signaal heb via de hdmi.
Trek ik ff de stekker uit de TV doet hij het weer wel.
Iemand een idee/Oplossing ?
Heb Software 1.2.10 er op staan maar ik had het al in eerdere software versies
Inderdaad de aankomende firmware update biedt weinig nieuws. Overigens echt belachelijk hoe WD met de WD TV community omgaat. Op de site waar je feature requests kon plaatsen stond http://wdtv.uservoice.com...full-dvd-iso-menu-support bovenaan de lijst met duizenden stemmen, welke gewoon door WD verwijderd is zonder enige toelichting, te triest voor woorden, totaal geen respect.Vanx schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:58:
Lees het topic/ gebruik zoek functie, staat genoeg info over(op een forum hoe je je posts niet te ondertekenen, ook niet op tweakers)
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Zo heb ik het inderdaad nu gedaan, maar dit is niet zoals ik het wilde, omdat ik nu last heb van (minimale) lag. Die hoopte ik te omzeilen door het geluid via de TV te sturen. Ik vermoed dat de tv geen DTS onderteunt, en daarom het geluid niet uit de speakers van de tv laat komen. Ik had echter gehoopt dat een tv (of die nou wel of niet DTS heeft), gewoon een input signaal kon doorzetten naar zijn output...tasqa1004 schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:33:
[...]
Als je het nu eens zo doet:
SONY DTS RECEIVER <<-- TOS AUDIO -->> WD TV LIVE <<-- HDMI -->> SONY BRAVIA
Heeft je receiver ook HDMI?(moet wel een HDMI in en out zijn) Dat kan je dat gebruiken. Wat je ook zou kunnen proberen is een delay op je receiver zetten, zodat het lag-gevoel weggaat.mad_dog schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:25:
[...]
Zo heb ik het inderdaad nu gedaan, maar dit is niet zoals ik het wilde, omdat ik nu last heb van (minimale) lag. Die hoopte ik te omzeilen door het geluid via de TV te sturen. Ik vermoed dat de tv geen DTS onderteunt, en daarom het geluid niet uit de speakers van de tv laat komen. Ik had echter gehoopt dat een tv (of die nou wel of niet DTS heeft), gewoon een input signaal kon doorzetten naar zijn output...
Heb je die lag trouwens met alle video's? Het kan ook zijn dat jij hebt getest met een video die toevallig slechte sync heeft he.
Yippie kayak, other buckets!
Eindelijk mijn pink floyd iso omgezet naar mkv, hoofdstukken gemaakt, kun je makkelijk van nummer naar nummer zappen, doettie het niet. Krijg ook geen foutmelding, scherm blijft zwart...
Op pc speelt deze mkv prima af via mpc incl hoofdstukken. Hieronder info over het bestand:
Volledige naam : F:\Pink Floyd - Pulse.mkv
Formaat : Matroska
Bestandsgrootte : 6,88 GiB
Duur : 2h 24mn
Totale bitrate : 6 833 Kbps
Datum codering : UTC 2009-11-03 13:35:45
Gebruikt programma : mkvmerge v2.9.8 ('C'est le bon') built on Aug 13 2009 12:49:06
Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Video
ID : 1
Formaat : MPEG Video
Formaatversie : Version 2
Formaatprofiel : Main@Main
Formaatinstellingen, Matrix : Standaard
Codec-ID : V_MPEG2
Codec-ID/Info : MPEG 1 or 2 Video
Bitrate-modus : Variabel
Bitrate : 5 913 Kbps
Nominale bitrate : 8 500 Kbps
Breedte : 720 pixels
Hoogte : 576 pixels
Beeldverhouding : 4/3
Framerate : 25,000 fps
Standaard : PAL
Colorimetrie : 4:2:0
Scansoort : Interlaced
Scanvolgorde : Bovenste Veld Eerst
Bits/(Pixel*Frame) : 0.570
Taal : Engels
Audio
ID : 2
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Codec-ID : A_AC3
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 640 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Titel : 3/2+1
Hoofdstukken
1 : 00:00:00.000 - Shine On You Crazy Diamond
2 : 00:13:20.000 - Learning To Fly
3 : 00:18:30.000 - High Hopes
4 : 00:27:05.000 - Take It Back
5 : 00:33:17.000 - Coming Back To Life
6 : 00:40:05.000 - Sorrow
7 : 00:51:13.000 - Keep Talking
8 : 00:58:47.000 - Another Brick In The Wall (part 2)
9 : 01:05:46.000 - One of These Days
10 : 01:13:34.000 - Breathe In The Air
11 : 01:17:40.000 - On The Run
12 : 01:21:15.000 - Time
13 : 01:27:55.000 - The Great Gig In The Sky
14 : 01:33:22.000 - Money
15 : 01:42:00.000 - Us And Them
16 : 01:49:09.000 - Any Colour You Like
17 : 01:52:25.000 - Brain Damage
18 : 01:54:12.000 - Eclipse
19 : 02:00:02.000 - Wish You Were Here
20 : 02:04:47.000 - Comfortably Numb
21 : 02:14:31.000 - Run Like Hell
Blijkbaar kan de wdtv niet overweg met mpeg2 in een mkv container
Iemand enig idee?
Overigens speelt de iso wel via wdtv...
edit: ben der achter wat het is, heb teveel weggehaald in mkvmerge: global tags en tags for track ID had ik moeten laten staan
Op pc speelt deze mkv prima af via mpc incl hoofdstukken. Hieronder info over het bestand:
Volledige naam : F:\Pink Floyd - Pulse.mkv
Formaat : Matroska
Bestandsgrootte : 6,88 GiB
Totale bitrate : 6 833 Kbps
Datum codering : UTC 2009-11-03 13:35:45
Gebruikt programma : mkvmerge v2.9.8 ('C'est le bon') built on Aug 13 2009 12:49:06
Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Video
ID : 1
Formaat : MPEG Video
Formaatversie : Version 2
Formaatprofiel : Main@Main
Formaatinstellingen, Matrix : Standaard
Codec-ID : V_MPEG2
Codec-ID/Info : MPEG 1 or 2 Video
Bitrate-modus : Variabel
Bitrate : 5 913 Kbps
Nominale bitrate : 8 500 Kbps
Breedte : 720 pixels
Hoogte : 576 pixels
Beeldverhouding : 4/3
Framerate : 25,000 fps
Standaard : PAL
Colorimetrie : 4:2:0
Scansoort : Interlaced
Scanvolgorde : Bovenste Veld Eerst
Bits/(Pixel*Frame) : 0.570
Audio
ID : 2
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Codec-ID : A_AC3
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 640 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Titel : 3/2+1
Hoofdstukken
1 : 00:00:00.000 - Shine On You Crazy Diamond
2 : 00:13:20.000 - Learning To Fly
3 : 00:18:30.000 - High Hopes
4 : 00:27:05.000 - Take It Back
5 : 00:33:17.000 - Coming Back To Life
6 : 00:40:05.000 - Sorrow
7 : 00:51:13.000 - Keep Talking
8 : 00:58:47.000 - Another Brick In The Wall (part 2)
9 : 01:05:46.000 - One of These Days
10 : 01:13:34.000 - Breathe In The Air
11 : 01:17:40.000 - On The Run
12 : 01:21:15.000 - Time
13 : 01:27:55.000 - The Great Gig In The Sky
14 : 01:33:22.000 - Money
15 : 01:42:00.000 - Us And Them
16 : 01:49:09.000 - Any Colour You Like
17 : 01:52:25.000 - Brain Damage
18 : 01:54:12.000 - Eclipse
19 : 02:00:02.000 - Wish You Were Here
20 : 02:04:47.000 - Comfortably Numb
21 : 02:14:31.000 - Run Like Hell
Blijkbaar kan de wdtv niet overweg met mpeg2 in een mkv container
Overigens speelt de iso wel via wdtv...
edit: ben der achter wat het is, heb teveel weggehaald in mkvmerge: global tags en tags for track ID had ik moeten laten staan

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km
Thx voor de tips!jmk schreef op maandag 02 november 2009 @ 06:53:
[...]
Heeft je receiver ook HDMI?(moet wel een HDMI in en out zijn) Dat kan je dat gebruiken. Wat je ook zou kunnen proberen is een delay op je receiver zetten, zodat het lag-gevoel weggaat.
Heb je die lag trouwens met alle video's? Het kan ook zijn dat jij hebt getest met een video die toevallig slechte sync heeft he.
Receiver heeft geen HDMI.
Delay instellen op receiver is me niet gelukt, ondersteunt dat oude beestje volgens mij niet... (vind het al wat dat dat ding dts heeft eigenlijk
Lag verschilt per video. Het leek me daarom het beste om het te testen met een geripte dvd. Hiervan loopt het geluid, voorzover ik de technieken snap, altijd in sync. Ook hier is een verschil (wel minder dan met mkv) merkbaar.
Misschien moet ik dit probleem oplossen in het sony bravia topic, en niet dit topic. Toch bedankt voor alle suggesties
Iets wat wel kastje gerelateerd is:
- ik krijg menu's van dvd's niet werkend. Ik druk play op mapje met hierin de video/audio _ts folders, dvd begint, maar zonder menu.
- Via het netwerk afspelen resulteert op willekeurige momenten in een "network loss". Op dit moment is verbinding met PC weg, en wordt alleen hersteld als je de wd live aan/uit zet. Dit probleem schijnt vaker voor te komen las ik op engelstalige fora. Iemand hier (toevallig) een oplossing / workaround gevonden?
1. De WDTV ondersteunt geen DVD menu'sIets wat wel kastje gerelateerd is:
- ik krijg menu's van dvd's niet werkend. Ik druk play op mapje met hierin de video/audio _ts folders, dvd begint, maar zonder menu.
- Via het netwerk afspelen resulteert op willekeurige momenten in een "network loss". Op dit moment is verbinding met PC weg, en wordt alleen hersteld als je de wd live aan/uit zet. Dit probleem schijnt vaker voor te komen las ik op engelstalige fora. Iemand hier (toevallig) een oplossing / workaround gevonden?
2. Deze vraag plaatsen in het WDTV-Live topic
checkArnoutV schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:14:
[...]
1. De WDTV ondersteunt geen DVD menu's
2. Deze vraag plaatsen in het WDTV-Live topic
funny heb ik ook zelfde software, zal eens updaten...lobowi schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:24:
Ik heb de laatste tijd last dat als ik de WD-TV aanzet ik geen signaal heb via de hdmi.
no comment
Hallo mede forumleden,
ik bezit een WD TV met de 1.2.10 software.
Nu heb ik een Lacie 1TB harde schijf (zo'n neil poulton ding).
Heb de mediaspeler met een hdmi kabel met de tv verbonden. Geluid ook gewoon via deze kabel op de TV.
Gisteren geprobeerd HD films af te spelen maar bij diverse films is het beeld zeer schokkerig/blokkerig.
Ook had ik bij een aantal films geen geluid of hakkerig geluid.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Heb de mediaspeler met een hdmi kabel met de tv verbonden. Geluid ook gewoon via deze kabel op de TV.
Gisteren geprobeerd HD films af te spelen maar bij diverse films is het beeld zeer schokkerig/blokkerig.
Dat je geen geluid hebt komt waarschijnlijk omdat de film DTS is. DTS moet je via een receiver decoden (of ander apparaat wat DTS kan decoden). Dat zal je dan met een optische kabel kunnen doen.tjerkpolle schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:37:
Hallo mede forumleden,
Het kan zijn dat je externe HD niet snel genoeg is, dat je tv het niet trekt of dat je films niet goed zijn...
Anoniem: 6395
Ik heb me redelijk ingelezen op alle mediaspelers en ik denk vooral over de WD-TV. Betaalbaar kastje met scart ingang ( wij hebben nog een oude CRT beeldbuis).
Ik zit alleen met een grote maar. Alle producten hebben we geplaatst achter een stekkerdoos met schakelknop. Dus: alles aan of alles uit. Dit werkt natuurlijk perfect met de beeldbuis en de ziggo tv ontvanger.
Hardeschijf die we aan willen sluiten is WD My Book of een andere externe hardeschijf in een los kastje.
Maar: wat voor invloed heeft het op de mediaspeler? En op de externe hardeschijf (my book of los kastje). ?
Sloop ik hiermee de WD TV? Of is juist een ander product met ingebouwde hdd aan te raden?
Ik zit alleen met een grote maar. Alle producten hebben we geplaatst achter een stekkerdoos met schakelknop. Dus: alles aan of alles uit. Dit werkt natuurlijk perfect met de beeldbuis en de ziggo tv ontvanger.
Hardeschijf die we aan willen sluiten is WD My Book of een andere externe hardeschijf in een los kastje.
Maar: wat voor invloed heeft het op de mediaspeler? En op de externe hardeschijf (my book of los kastje). ?
Sloop ik hiermee de WD TV? Of is juist een ander product met ingebouwde hdd aan te raden?
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 6395 op 10-11-2009 15:28 . Reden: zinsconstructie ]
1. De WD TV heeft geen scart, maar een composite aansluitingAnoniem: 6395 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:27:
Ik heb me redelijk ingelezen op alle mediaspelers en ik denk vooral over de WD-TV. Betaalbaar kastje met scart ingang ( wij hebben nog een oude CRT beeldbuis).
Ik zit alleen met een grote maar. Alle producten hebben we geplaatst achter een stekkerdoos met schakelknop. Dus: alles aan of alles uit. Dit werkt natuurlijk perfect met de beeldbuis en de ziggo tv ontvanger. Maar: wat voor invloed heeft het op de mediaspeler met externe hardeschijf.
2. Stroom eraf halen van zowel de hdd als de player is niet erg
3.Let bij het afhalen van de stroom er wel op dat je eérst de Media player uitzet, daarna de USB kabel van de hdd ontkoppeld en wacht totdat deze een downspin en een shutdown (= lampje uit) heeft gedaan en dat je dan pas de stroom eraf haalt. Als de HDD namelijk zichzelf niet heeft afgesloten heeft, wordt de lees pin niet goed opgeborgen en is dat niet zo heel fijn voor de levensduur van je HDD.
Waarom mensen uberhaubt de stroom van alles afhalen is mij een raadsel. Die 2 w die misschien een lampje trekt op standby is echt niet super gevaarlijk ofzo hoor
Nou in het geval van de WD TV is het het volgende; standby neemt het apparaat ongeveer evenveel als aan. Hij gaat eigenlijk helemaal niet uit, maar zet alleen het lampje en de beelduitvoer uit.Notna schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:30:
[...]
Waarom mensen uberhaubt de stroom van alles afhalen is mij een raadsel. Die 2 w die misschien een lampje trekt op standby is echt niet super gevaarlijk ofzo hoor
Ik kan het wel eens testen met m'n energiemeter trouwens.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Anoniem: 6395
tnx voor snelle replies.Notna schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:30:
[...]
1. De WD TV heeft geen scart, maar een composite aansluiting
2. Stroom eraf halen van zowel de hdd als de player is niet erg
3.Let bij het afhalen van de stroom er wel op dat je eérst de Media player uitzet, daarna de USB kabel van de hdd ontkoppeld en wacht totdat deze een downspin en een shutdown (= lampje uit) heeft gedaan en dat je dan pas de stroom eraf haalt. Als de HDD namelijk zichzelf niet heeft afgesloten heeft, wordt de lees pin niet goed opgeborgen en is dat niet zo heel fijn voor de levensduur van je HDD.
1) dat begreep ik; maar die kan je met een blokje omzetten.
bij 2) en 3) wordt het iets lastiger... in onze situatie (= stud. huis) gaat alles met die knop. (zie ook hieronder). Als 1 apparaat een aparte instructie heeft, is dat: pech voor dat apparaat. Gedrag pas je niet gemakkelijk aan

Maar je zegt dus dat ik dit probleem met iedere hardeschijf zou hebben, ook met die ingebouwd in kastjes?
Hiermee schakelen we gewoon de gehele kamer, dus : tv, digi receiver en lichtsnoeren uit. Als we alles aan zouden laten staan gaat dat klauwen met geld kosten. [/quote]Die 2 w die misschien een lampje trekt op standby is echt niet super gevaarlijk ofzo hoor
Anoniem: 295271
De 1.03.01 pre-release firmware is nu zo de zien de officiële 1.03 firmware geworden (zie wdtv.ver bestandje in de zip-file):
http://www.wdc.com/en/products/wdtv/index.asp?wdc_lang=en
http://www.wdc.com/en/products/wdtv/index.asp?wdc_lang=en
Volgens mij is dit al twintig jaar niet meer zo. Een hdd heeft toch genoeg restenergie om zichzelf in de nulstand te zetten als de stroom erafgaat? Anders zou je een pc met MS-DOS ook niet zomaar mogen uitzetten.Notna schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:30:
WD HD media player with model number WDBABG0000NBK-EESN has DTS 2.0 downmix
Hopelijk kan je de firmware van deze nieuwe WD TV1 gewoon op een oude WD TV zetten, om zo de DTS downmix functionaliteit kan "unlocken". Ik heb namelijk het donkerbruin gevoel dat de hardware hetzelfde is, maar WD voor deze nieuwe batch WD TV's licentiegeld heeft betaald aan Dolby.
Kan een interessant buitenkansje zijn.
Hopelijk kan je de firmware van deze nieuwe WD TV1 gewoon op een oude WD TV zetten, om zo de DTS downmix functionaliteit kan "unlocken". Ik heb namelijk het donkerbruin gevoel dat de hardware hetzelfde is, maar WD voor deze nieuwe batch WD TV's licentiegeld heeft betaald aan Dolby.
Ik hoop dat je gelijk hebt, zojuist even op mijn doos gekeken van de WDTV 1 jaar oud.jmk schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:49:
WD HD media player with model number WDBABG0000NBK-EESN has DTS 2.0 downmix
Hier staat sowieso het DTS logo niet eens op, niet dat het wat uitmaakt volgens mij.
Dit zegt Scott Radar over die ene nieuwe WDTV op twitter:
@silki11 This is not fake. It is the WDTV gen2. Same as live -network about 6 hours ago from Twitterrific in reply to silki11
srader
Scott Rader
He allen..
Ik heb vandaag WD TV aangeschaft en ben matig positief.. Maar dit kan ook aan mij liggen. Ik zit op dit moment slechts met 1 probleem, maar wel een grote voor in dit huishouden. De ondertiteling bij ISO bestanden is geen probleem. Maar bij ongeveer 50% van de ondertiteling van de VOB bestanden werken niet. Nu heb ik al een beetje rond gezocht naar waar het probleem zit maar kan het niet vinden. Geen verschil in mappensctrucuur ofzo (waar ik eerst aan dacht). Nu is me wel 1 ding opgevallen: Wanneer ik een VOB heb waarbij de ondertiteling wel werkt dan geeft hij ook meteen de klopende filmlengte in tijd. Wanneer ik een VOB heb die niet werkt geeft hij alleen de tijd aan van dat deel van de film.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
B.V.D
Dennis Lelieveld
Ik heb vandaag WD TV aangeschaft en ben matig positief.. Maar dit kan ook aan mij liggen. Ik zit op dit moment slechts met 1 probleem, maar wel een grote voor in dit huishouden. De ondertiteling bij ISO bestanden is geen probleem. Maar bij ongeveer 50% van de ondertiteling van de VOB bestanden werken niet. Nu heb ik al een beetje rond gezocht naar waar het probleem zit maar kan het niet vinden. Geen verschil in mappensctrucuur ofzo (waar ik eerst aan dacht). Nu is me wel 1 ding opgevallen: Wanneer ik een VOB heb waarbij de ondertiteling wel werkt dan geeft hij ook meteen de klopende filmlengte in tijd. Wanneer ik een VOB heb die niet werkt geeft hij alleen de tijd aan van dat deel van de film.
B.V.D
Dennis Lelieveld
EXTRA:
WD does not support DTS technology on the original WD TV HD Media Player (WDAVx00) or the WD TV Mini Media Player. However the WD TV Live HD Media player and WD TV HD Media Player (WDBABx) will play DTS audio in 2 channels without the need for an audio receiver that can decode the codec.
De WDTV ( V2) Downscaled dus wel DTS.
De WDTV V2 heeft een 1.3 HDMI output IPV 1.2 , zoals bij de V1 , de Live heeft ook V1.3
WD does not support DTS technology on the original WD TV HD Media Player (WDAVx00) or the WD TV Mini Media Player. However the WD TV Live HD Media player and WD TV HD Media Player (WDBABx) will play DTS audio in 2 channels without the need for an audio receiver that can decode the codec.
De WDTV ( V2) Downscaled dus wel DTS.
De WDTV V2 heeft een 1.3 HDMI output IPV 1.2 , zoals bij de V1 , de Live heeft ook V1.3
[ Voor 11% gewijzigd door SalimRMAF op 16-11-2009 20:17 ]
Gulfstream G650
Had ik ook last van, een aantal werkte wel, maar andere weer niet.dbleliev schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:37:
He allen..
B.V.D
Dennis Lelieveld
Heb er toen een ISO van gemaakt m.b.v. DVD-Shrink en met succes.
Misschien lukt dat bij jou ook.
Bedankt voor je reactie.. Voor sommige films werkt dit inderdaad, maar lang niet allemaalHad ik ook last van, een aantal werkte wel, maar andere weer niet.
Heb er toen een ISO van gemaakt m.b.v. DVD-Shrink en met succes.
Misschien lukt dat bij jou ook.
Het probleem met het opdelen van de film is dan wel opgelost maar nog steeds geen ondertitels in te stellen (bij de meeste dan). Zou ik iets in shrink aan kunnen/moeten passen om het werkend te krijgen? Want ook shrink geeft aan dat er wel gewoon ondertitels bij zitten.
Zou gewoon moeten werken met Shrink;dbleliev schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:24:
[...]
Bedankt voor je reactie.. Voor sommige films werkt dit inderdaad, maar lang niet allemaal
Het probleem met het opdelen van de film is dan wel opgelost maar nog steeds geen ondertitels in te stellen (bij de meeste dan). Zou ik iets in shrink aan kunnen/moeten passen om het werkend te krijgen? Want ook shrink geeft aan dat er wel gewoon ondertitels bij zitten.
Wat ik doe is: alle menu's, extra references etc.. weghalen, alleen de kale movie.
Dan selecteer je de audio tracks en Subtitles die je wil hebben.
Ik vink wel altijd aan welke audio spoor en subtile de deafult oet zijn. (rechtermuisknop)
En dan laat ik hem een iso maken.
He alvast bedankt zal het vanavond gaan proberen.. Ben nu aan het werkAnoniem: 314901 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:03:
[...]
Zou gewoon moeten werken met Shrink;
Wat ik doe is: alle menu's, extra references etc.. weghalen, alleen de kale movie.
Dan selecteer je de audio tracks en Subtitles die je wil hebben.
Ik vink wel altijd aan welke audio spoor en subtile de deafult oet zijn. (rechtermuisknop)
En dan laat ik hem een iso maken.
Ik had al geprobeerd om het menu en extra's te verwijderen maar dit wilde niet echt werken? Korte uitleg hoe dit gaat?
Want je krijgt (voor zover ik weet) 3 mappen te zien: Menu, Movie, Extra. Maar kreeg die andere 2 mappen niet weg..
Alvast bedankt
dbleliev:
Uit mijn hoofd: je kiest voor reauthor
daarna sleep je alleen de movie naar het reauthor gedeeelte
selecteer daarna de audio en subtitle
ga vervolgens op de movie staan, rechtermuisknop en selecteer dan de default audio en subs stream.
Daarna backup en kies voor iso.
Gewoon effe met shrink spelen (versie 3.2) Succes
ga vervolgens op de movie staan, rechtermuisknop en selecteer dan de default audio en subs stream.
Ik heb zoals de meeste mensen last van het probleem dat ik geen geluid heb bij mijn meeste .mkv files en VIDEO_TS mappen, en keek in de startpost voor hulp. SUPER werd gesuggereerd en die heb ik gedownload, maar ik snap echt niks van het programma. Kan iemand misschien in simpele woorden uitleggen hoe ik ervoor kan zorgen dat DTS wordt omgezet naar AC3?
In Super :Timo12 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:00:
Ik heb zoals de meeste mensen last van het probleem dat ik geen geluid heb bij mijn meeste .mkv files en VIDEO_TS mappen, en keek in de startpost voor hulp. SUPER werd gesuggereerd en die heb ik gedownload, maar ik snap echt niks van het programma. Kan iemand misschien in simpele woorden uitleggen hoe ik ervoor kan zorgen dat DTS wordt omgezet naar AC3?
linksboven de output container op MKV zetten
rechtsboven de audio codec op AC3 zetten
Bij Video : stream copy aanvinken
Bij Audio kun je dan nog wat zaken als de sampling freq en het aantal kanalen instellen
In dat blok beneden in het scherm je originele MKV bestand slepen
En dan nog op "encode active files" klikken
Wel even in de gaten houden waar ie je output bestandje wegschrijft.
Suc6 !
1 van de programma's die in de TS staan is Popcorn audio convertorTimo12 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:00:
Als je dat programma download, en installeert, vraagt hij of je een tutorial wil opstarten. Daar staat het allemaal heel mooi uitgelegd. Heb je naar aanleiding daarvan nog vragen, kan je die altijd nog stellen.
Om een video met een DTS track van 1,2 GB om te zetten naar AC3 was mijn P4@2,66Mhz 33 minuten bezig.
Ik heb dat programma gedownload (installatie was niet nodig) en moest alles handmatig downloaden omdat ik geen melding kreeg. Dat allemaal gedaan, druk ik op Run en na een tijdje krijg ik deze foutmelding:jmk schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:11:
[...]
1 van de programma's die in de TS staan is Popcorn audio convertor
Als je dat programma download, en installeert, vraagt hij of je een tutorial wil opstarten. Daar staat het allemaal heel mooi uitgelegd. Heb je naar aanleiding daarvan nog vragen, kan je die altijd nog stellen.
Om een video met een DTS track van 1,2 GB om te zetten naar AC3 was mijn P4@2,66Mhz 33 minuten bezig.

Geen idee wat ik hiermee aan moet.
De 2.ac3 file is een intermediate file.
Allereest zorgt de demux ervoor dat de dts stroom uit de mkv wordt gehaald. Deze wordt bewaard in de file 2.dts (je zou kunnen kijken of je die wel op die plek hebt.) Daarna wordt de conversie van dts naar ac3 gedaan en wordt de file 2.ac3 gemaakt. Schijnbaar gaat hier iets fout.
Zelf heb ik hier nog nooit geen probleem mee gehad. Ik heb wel de directory ingesteld waar de temporary files mogen komen, misschien dat dat je ook kan helpen.
Allereest zorgt de demux ervoor dat de dts stroom uit de mkv wordt gehaald. Deze wordt bewaard in de file 2.dts (je zou kunnen kijken of je die wel op die plek hebt.) Daarna wordt de conversie van dts naar ac3 gedaan en wordt de file 2.ac3 gemaakt. Schijnbaar gaat hier iets fout.
Zelf heb ik hier nog nooit geen probleem mee gehad. Ik heb wel de directory ingesteld waar de temporary files mogen komen, misschien dat dat je ook kan helpen.
Vreemd! Dat was het eerste wat hij vroeg. Dat vond ik nou net zo makkelijk. Downloadsnelheden waren heel langzaam, maar geen errors. Waarschijnlijk heb je het DTS naar AC3 conversietool niet goed handmatig gedownload, of niet compatible met het hoofdprogramma.Timo12 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 23:30:
[...]
Ik heb dat programma gedownload (installatie was niet nodig) en moest alles handmatig downloaden omdat ik geen melding kreeg. Dat allemaal gedaan, druk ik op Run en na een tijdje krijg ik deze foutmelding:
[afbeelding]
Geen idee wat ik hiermee aan moet.
Als ik jou was zou ik de AudioConverter.EXE even in een lege directory zetten en opnieuw beginnen, zodat het hoofdprogramma automatisch de goede tools download, want anders blijf je klooien.
Ah ja heb het weer overnieuw gedaan en nu is het gelukt, ik mistte een .dll file die in die map moest.
Mijn laatste vraag: Hoe kan ik DTS naar AC3 overzetten met VIDEO_TS mappen of .iso's? Want dat SUPER wil echt niet werken, wat ik ook probeer
Mijn laatste vraag: Hoe kan ik DTS naar AC3 overzetten met VIDEO_TS mappen of .iso's? Want dat SUPER wil echt niet werken, wat ik ook probeer
Ik heb ook een tijd een WD TV die het eigenlijk altijd zonder problemen heeft gedaan (incl.laatste een na laatste software update, zie net dat er een neiuwere is
)...Tot een paar weken terug:
Sinds toen gaat de WD TV bij elke film die ik kijk plotseling uit. Als ik dan de stekker eruit trek en erin doe gaat het power lampje knipperen. Als ik dit nogmaals doe start hij op, maar kan hij de schijf (Mac Journaled geformatteerd) niet meer vinden (usb blijft als een malle knipperen, komt denk ik omdat hij niet netjes ge-eject wordt) en moet ik hem met mijn mac repairen. Hierna werkt alles weer, maar uiteraard is hij de positie van de film waar ik was kwijt. Daarnaast is het natuurlijk supersfeerverpestend.
Kent iemand dit probleem en heeft iemand wellicht een oplossing? Want op deze manier wordt het een erg onbetrouwbaar apparaat waar ik altijd zo tevreden over was. Op internet had ik al enkele topics gevonden van mensen met de WD TV Live die dit probleem hadden (zonder oplossing), maar de gewone WD TV komt nergens terug.
Tweede vraagje (wat niet echt een big deal is, maar meer uit nieuwsgierigheid): ik lees overal dat als ik mijn schijf mac journaled formatteer, dat ik dan gebruik kan maken van de library functies (bij een vriend van mij werkt dat ook zo)...Waarom blijft hij bij mij dan mekkeren dat ik daar geen gebruik van kan maken?
Sinds toen gaat de WD TV bij elke film die ik kijk plotseling uit. Als ik dan de stekker eruit trek en erin doe gaat het power lampje knipperen. Als ik dit nogmaals doe start hij op, maar kan hij de schijf (Mac Journaled geformatteerd) niet meer vinden (usb blijft als een malle knipperen, komt denk ik omdat hij niet netjes ge-eject wordt) en moet ik hem met mijn mac repairen. Hierna werkt alles weer, maar uiteraard is hij de positie van de film waar ik was kwijt. Daarnaast is het natuurlijk supersfeerverpestend.
Kent iemand dit probleem en heeft iemand wellicht een oplossing? Want op deze manier wordt het een erg onbetrouwbaar apparaat waar ik altijd zo tevreden over was. Op internet had ik al enkele topics gevonden van mensen met de WD TV Live die dit probleem hadden (zonder oplossing), maar de gewone WD TV komt nergens terug.
Tweede vraagje (wat niet echt een big deal is, maar meer uit nieuwsgierigheid): ik lees overal dat als ik mijn schijf mac journaled formatteer, dat ik dan gebruik kan maken van de library functies (bij een vriend van mij werkt dat ook zo)...Waarom blijft hij bij mij dan mekkeren dat ik daar geen gebruik van kan maken?
Is idd voor sommige films een oplossing.. Maar nog steeds veel films die dan "no subtitle" weergeven. Heb het op de pc gecontroleerd en er staat dan ook echt nog maar 1 audio track en 1 subtitle op (en geen menu e.d.). Maar nog steeds niet helemaal opgelost.. doe ik iets verkeerd of IS dit nou eenmaal niet anders en gaat het ook niet werken?Anoniem: 314901 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:54:
dbleliev:
Alvast bedankt!!
Als ik jou was zou ik een grondige check van jouw HDD uitvoeren.Halfkakkende schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:32:
Ik heb ook een tijd een WD TV die het eigenlijk altijd zonder problemen heeft gedaan (incl.laatste een na laatste software update, zie net dat er een neiuwere is)...Tot een paar weken terug:
En ook: de WD TV maakt een map in de root van de HDD aan. Haal die eens weg, dan maakt de WD TV een nieuwe "bibliotheek" aan. (die folder begint met een punt, met WD erin)
En ook: de WD TV leest ieder bestand in, behalve als de folder met een punt begint. Heb je niet-media bestanden? Zet er dan een punt voor. Dan leest de WD TV deze ook niet (fout) in.
Zo ziet mijn HDD er uit:
D:\
D:\FILMS
D:\SERIES
D:\HD
D:\.Backup ---> Wordt niet ingelezen voor de bibliotheek
Baat het niet schaad het niet.
En? Hoeveel was het?Cloud schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:33:
Ik kan het wel eens testen met m'n energiemeter trouwens.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Hey ik had een vraagje.. Heeft iemand hier wel eens gewerkt met tvixie?
Het is een programma om gemakkelijk film info binnen te trekken zoals cover, titel, plot etc. Maar nu zijn er ook allerlei templates voor te krijgen die bedoeld zijn door de WD TV HD. Maar ik snap niet hoe ik deze info op mijn WD TV HD te zien kan krijgen. Of is het nut van dat programma alleen dat ik de covers krijg te zien?
Wat me raar lijkt want ze maken speciale templates voor de WD TV HD:
http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=1173.0
en het programma zelf:
http://www.tvixie.com/index.php
Het is een programma om gemakkelijk film info binnen te trekken zoals cover, titel, plot etc. Maar nu zijn er ook allerlei templates voor te krijgen die bedoeld zijn door de WD TV HD. Maar ik snap niet hoe ik deze info op mijn WD TV HD te zien kan krijgen. Of is het nut van dat programma alleen dat ik de covers krijg te zien?
en het programma zelf:
Je moet de custom firmware WDLXTV hebben draaien, met daarbij de LaurentG mod. Dan werken die achtergronden wel. Het is wel gigantisch kutten om het aan de praat te krijgen, maar als het eenmaal werkt zie je menigeen die film komt kijken met grote ogen kijken naar je superstrakke, geskinde, zelfs door IMDB gewaardeerde filmcollectie.dbleliev schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:04:
Hey ik had een vraagje.. Heeft iemand hier wel eens gewerkt met tvixie?
en het programma zelf:
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ga er dus vanuit dat jij dit hebt draaien? Want dan heb ik een aantal vragen:Je moet de custom firmware WDLXTV hebben draaien, met daarbij de LaurentG mod. Dan werken die achtergronden wel. Het is wel gigantisch kutten om het aan de praat te krijgen, maar als het eenmaal werkt zie je menigeen die film komt kijken met grote ogen kijken naar je superstrakke, geskinde, zelfs door IMDB gewaardeerde filmcollectie.
1. Is de custom firmware nog terug te draaien?
2. Nog steeds de vraag wanneer (of hoe) ik dan die film info krijg te zien? (op een knop ofzo)
3. Wat zijn de veranderingen? dus wat is er positief aan?
4. Heb je toevallig een tutorial die mij dit haarfijn uit kan leggen?
Edit: komt dit in de buurt? http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=2753.0
Alvast bedankt!!
1. Ja altijd. Vaak wel een kwestie om de originele firmware een klein beetje aan te passen in kladblok om de WD TV te laten denken dat het een nieuwe versie is.dbleliev schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:03:
[...]
Ga er dus vanuit dat jij dit hebt draaien? Want dan heb ik een aantal vragen:
2. Nog steeds de vraag wanneer (of hoe) ik dan die film info krijg te zien? (op een knop ofzo)
Alvast bedankt!!
2. Je gaat eerst in Windows, in een programma, een database maken met film-info en plaatjes. Vervolgens exporteert dat programma dat naar een achtergrond(plaatje?) die wordt ingelezen door de WD TV met spec. firmware.
Ik zou idd even kijken naar die tutorial en misschien op de site van WDLXTV om te kijken wat je er aan zou kunnen hebben. Voordeel is bijvoorbeeld (bedraad)netwerksupport, en dus ook streaming over het netwerk, icm een usb-to-rj5 adapter.
VIDEO_TS mappen en ISO zijn waarschijnlijk geripte DVD's en deze bevatten volgens mij geen DTS geluid.Timo12 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:08:
Ah ja heb het weer overnieuw gedaan en nu is het gelukt, ik mistte een .dll file die in die map moest.
http://www.gromkov.com/faq/general/dvd_audio_formats.html
Het is niet omdat een DVD geript is dat de DTS ineens verdwenen zou zijn. Het kan natuurlijk zijn dat de ripper de DTS omgezet heeft naar AC3 maar hij kan ook de DTS laten staan.
Super zal indd niet werken, een DVD-rip programma dat DTS ook kan converteren naar AC3 zou dit wel moeten kunnen.
Super zal indd niet werken, een DVD-rip programma dat DTS ook kan converteren naar AC3 zou dit wel moeten kunnen.
[ Voor 32% gewijzigd door DaRKie op 23-11-2009 12:56 ]
Ik heb de WDTV, Home Cinema-set met DTS en een TV, maar nog steeds geen geluid. Ik heb wat rondgelezen hier en volgens mij heb ik een optische kabel nodig...??
Mijn setup:
WDTV aangesloten met HDMI -> TV
Home Cinema naar --> TV
Mis ik iets?
Mijn setup:
Home Cinema naar --> TV
Mis ik iets?
De DTS receiver moet het geluid via HDMI kabel of optische kabel binnen krijgen. Geen HDMI in op de receiver? Dan is optische kabel de enige optie.Rafnold schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:59:
Ik heb de WDTV, Home Cinema-set met DTS en een TV, maar nog steeds geen geluid. Ik heb wat rondgelezen hier en volgens mij heb ik een optische kabel nodig...??
Mijn setup:
Home Cinema naar --> TV
Mis ik iets?
Ik heb gehoord van setups dat het geluid via de TV liep met optisch-out van de TV, maar direct met een optische kabel aansluiten vanaf de WDTV moet ook lukken.
Geen HDMI nee. Ik zie alleen scart en aux rood wit op mijn HC-set. Kan ik daar niks mee of moet ik echt een optische kabel aanschaffen?
Ja dat moet. Je hebt alleen geluid als er DTS in de video zit met optische kabel.Rafnold schreef op donderdag 26 november 2009 @ 01:02:
Geen HDMI nee. Ik zie alleen scart en aux rood wit op mijn HC-set. Kan ik daar niks mee of moet ik echt een optische kabel aanschaffen?
Wel duur hoor ;) zo'n kabel
Je kan natuurlijk ook het DTS spoor van het videobestand omzetten naar AC3, dan heb je ook geluid met een rood-witte kabel.
ik heb net een serie gedownload en die is in wmv alleen dat speelt ie niet af. wel beeld maar geen geluid. hoe kan ik het beste het geluid omzetten? ik dacht maak er een mkv van met ac3 geluid in Super. dit duurde 3 dagen voor 6 bestanden van ieder 1gb, beetje lang toch?
is er een andere makkelijkere manier zonder beeld verlies?
is er een andere makkelijkere manier zonder beeld verlies?
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Yes hoe heb je dat gedaan?CSB schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:36:
[...]
Nevermind. Ik heb het al werkend. Als iemand wil weten hoe, dan hoor ik het wel.
Stap 1. Juist. Die url die je post komt inderdaad ERG in de buurt. Er is alleen een kleine kanttekening: als je de firmware hebt geflashed, zet de laurentG mod op een USB stick. Dit is de enige manier waarop ik het werkend heb gekregen, door die stick er ook in te laten zitten, en in de 2e usb poort mijn externe HDD te prikken.dbleliev schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:03:
[...]
Ga er dus vanuit dat jij dit hebt draaien? Want dan heb ik een aantal vragen:
Alvast bedankt!!
Dus: 1e usb = stick met laurentG mod
2e usb = HDD met Films.
Ok, nou stap 2. Download TviXie en installeer deze Selecteer in TviXie dat je een WD mediaplayer gebruikt in de config! Zorg na de installatie ervoor dat de films waarvan je de info wilt in mappen staan. Bijvoorbeeld: Inglourious Basterds.1080p.mkv in map Inglourious Basterds. De map MOET heten zoals hij bekend is op IMDB of Moviemeter, anders vind TivXie niks!
Als alles goed is gegaan kun je vanaf stap 2 van alle films nu de info opzoeken en deze worden in de map geplaatst waar de film staat. Je ziet dan 4 bestandjes: 2x *.tvixie, folder.jpg en wd_tv.jpg. Die 2 jpg's zijn je plaatje voor de selectie en de achtergrond waar de info van de film staat.
Stap 3. Start de WD mediaplayer met de usb stick aangesloten op. LET OP! Dit kan soms een paar minuten duren. Als het goed is krijgt je WD al een andere achtergrond als standaard, dan weet je dat de LaurentG mod geladen is. Schakel de Media library uit in de WD.
Prik nu de HDD in de 2e usb poort en laat hem scannen. Als alles goed is gegaan heb je nu de info op de achtergrond als je een film selecteerd.
Ik heb zelf een paar keer mijn WD moeten resetten naar factory defaults voordat het goed werkte. Gewoon blijven proberen, uiteindelijk doet ie het.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Anoniem: 330136
Hallo lezers,
Ik heb een film gedownload zonder ondertitels en wil nu via srt bestandje de ondertiteling weergeven.
Overal lees ik dat de naam van het srt bestand dan hetzelfde moet zijn als de naam van het filmbestand maar hier loop ik dus vast.
De naam van de map waarin de bestanden staan heet Brasco maar in de map zelf staan alleen maar VTS VOB bestanden ( bijv. VTS_01.1VOB) waarin de naam Brasco nergens in voor komt.
moet het dan VTS_01.1VOB.srt worden? Lijkt mij nie,t temeer er andere VOB nummers in de map staan.
ik kan dus niet zien wat de naam van het filmbestand is.
hopelijk kan iemand helpen.
Bedankt
Ik heb een film gedownload zonder ondertitels en wil nu via srt bestandje de ondertiteling weergeven.
Overal lees ik dat de naam van het srt bestand dan hetzelfde moet zijn als de naam van het filmbestand maar hier loop ik dus vast.
De naam van de map waarin de bestanden staan heet Brasco maar in de map zelf staan alleen maar VTS VOB bestanden ( bijv. VTS_01.1VOB) waarin de naam Brasco nergens in voor komt.
moet het dan VTS_01.1VOB.srt worden? Lijkt mij nie,t temeer er andere VOB nummers in de map staan.
hopelijk kan iemand helpen.
Bedankt
Als je een map met VOB bestanden hebt, betekent dit dat dit een DVD-inhoud is. Daar kun je geen .srt bestanden voor ondertiteling aan toevoegen, je kunt alleen de ingebouwde subs gebruiken.Anoniem: 330136 schreef op zondag 29 november 2009 @ 20:02:
Hallo lezers,
hopelijk kan iemand helpen.![]()
Bedankt
Anoniem: 166891
Heb ook al zitten klooien. Sommige DVD's gaan als een trein. ANdere blijven een probleem. Is me opgevallen dat als de Vob files zich via de WDTV gedragen als losse hoofdstukken (duidelijke switch op de TV) de subs weg zijn. Op de PC via mediaplayer geen probleem. Standaard een video, audio en subtrack. Op de TV alleen de film en audio en de opmerking no subtitles.dbleliev schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 00:28:
[...]
Is idd voor sommige films een oplossing.. Maar nog steeds veel films die dan "no subtitle" weergeven. Heb het op de pc gecontroleerd en er staat dan ook echt nog maar 1 audio track en 1 subtitle op (en geen menu e.d.). Maar nog steeds niet helemaal opgelost.. doe ik iets verkeerd of IS dit nou eenmaal niet anders en gaat het ook niet werken?
Alvast bedankt!!
Wordt er echt gek van
Anoniem: 330564
Sinds vandaag een wd tv media player gekocht , eens uitproberen de media files van de cd op een usb stick gezet en de usb stick in de wd player gedaan , de wd player ziet alle fikes wel en als je ze wilt afspelen zegt ie dat het een unsuported file is , deze files komen rechtsreeks van de cd die toegevoed was.
Nu dan de nieuwste update gedownload 1.01.75 en de usb stick in de wd player gestoken.
Hij zegt nieuwe firmware gevonden instaleren ja , de wdplayer gaat uit dam weer aan , en dan blijft hij al een 1 uur steken op 0% en zegt niet de usb stick verwijderen en niet de spanning eraf halen.
Weet iemand raad.
Nu dan de nieuwste update gedownload 1.01.75 en de usb stick in de wd player gestoken.
Hij zegt nieuwe firmware gevonden instaleren ja , de wdplayer gaat uit dam weer aan , en dan blijft hij al een 1 uur steken op 0% en zegt niet de usb stick verwijderen en niet de spanning eraf halen.
Weet iemand raad.
Welke versie heb je gekocht van de WD TV HD Mediaplayer?
* WD TV HD Media Player generation 1 (model:WDAVN00)
http://www.wdc.com/en/products/wdtv/
* WD TV HD Media Player generation 2 (model:WDBABF0000NBK)
http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_hd
Pak dus de goede firmware, denk dat je de firmware voor de generation 2 wilt flashen in een generation 1 box
Als je geen DTS logo op de box hebt staan, dan heb je een generation 1 box.
* WD TV HD Media Player generation 1 (model:WDAVN00)
http://www.wdc.com/en/products/wdtv/
* WD TV HD Media Player generation 2 (model:WDBABF0000NBK)
http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_hd
Pak dus de goede firmware, denk dat je de firmware voor de generation 2 wilt flashen in een generation 1 box
Als je geen DTS logo op de box hebt staan, dan heb je een generation 1 box.
[ Voor 71% gewijzigd door Apoca op 02-12-2009 00:31 ]
Anoniem: 166891
Yep. Dat werkte. Hoofdfilm apart genomen incl ondertiteling. Werkte weer niet. Toen wederom hoofdfilm en ondertitel als ISO geript en hosanna ...Anoniem: 314901 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:19:
sodsod: dvd via de wdtv bekijken, dan moet je iso maken zonder menu en extra's
Thanks
Heb al een WDTV Live maar wil mijn oude WDTV nu ook werkend zien te krijgen met draadloos netwerk. Wat is op dit moment de beste site met informatie hierover? En welke usb sticks worden ondersteund ?
http://www.wdtvforum.comclonedonkey schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:02:
Heb al een WDTV Live maar wil mijn oude WDTV nu ook werkend zien te krijgen met draadloos netwerk. Wat is op dit moment de beste site met informatie hierover? En welke usb sticks worden ondersteund ?
http://b-rad.cc/wdlxtv/
http://wiki.wdtv.org/doku.php
Veel leesplezier !
Heb de firmware van B-rad erop gezet zonder problemen. Heb twee wireless usb sticks gebruikt, een Linksys WUSB54GC en een Belkin. Als ik naar het about scherm ga zie ik alleen staan "No-ip" worden deze sticks niet gesupport of moet ik nog iets doen verder ? Misschien denk ik wel te makkelijk natuurlijk
Heb in die support list gekeken en als ik dan alles weergeven doe staan mijn sticks erbij met een chipset die supported zou moeten zijn ?!
[ Voor 80% gewijzigd door clonedonkey op 03-12-2009 23:20 ]
Welke versie draai je van WDLXTV? Ik heb recente versies niet aan de praat gekregen. Ik draai nog naar tevredenheid 5.6.1. Je moet overigens je usb stick formateren naar FAT32 anders werkt het niet. Ook moet de draadloze usb stick aan de achterkant van de WDTV geplaatst worden en dus de gewone usb stick met de firmware erop aan de zijkant. Voor meer info lees ook mijn bericht op het wdtvforum. Ik gebruik overigens XBMC i.s.m. Upnp op de WDTV om mijn videos over het draadloze netwerk te bekijken (tot 720p werkt bij mij). Ik heb een totaal pakket zip en mini instructie op eerder genoemd forum bericht neergezet.clonedonkey schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:30:
Heb de firmware van B-rad erop gezet zonder problemen. Heb twee wireless usb sticks gebruikt, een Linksys WUSB54GC en een Belkin. Als ik naar het about scherm ga zie ik alleen staan "No-ip" worden deze sticks niet gesupport of moet ik nog iets doen verder ? Misschien denk ik wel te makkelijk natuurlijkHeb in die support list gekeken en als ik dan alles weergeven doe staan mijn sticks erbij met een chipset die supported zou moeten zijn ?!
[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 04-12-2009 12:04 ]
Op de site van b-rad lees ik :clonedonkey schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:30:
Heb de firmware van B-rad erop gezet zonder problemen. Heb twee wireless usb sticks gebruikt, een Linksys WUSB54GC en een Belkin. Als ik naar het about scherm ga zie ik alleen staan "No-ip" worden deze sticks niet gesupport of moet ik nog iets doen verder ? Misschien denk ik wel te makkelijk natuurlijkHeb in die support list gekeken en als ik dan alles weergeven doe staan mijn sticks erbij met een chipset die supported zou moeten zijn ?!
Experimental wireless adapter support (thx to Zorander) (requires wireless-mod-wdlxtv app pack)
Heb je die wel geladen ?
Let wel ; ik gebruik het zelf allemaal niet, dus verder kan ik je niet helpen.
sinds vandaag een groot probleem met de WD TV. Als ik een video bestand wil afspelen blijft het beeld helemaal zwart en gebeurd er niks. Heb ook al een firmware update gedaan maar dit helpt ook niet. Wie weet waar dit aan kan liggen????
210667
Zou in het ergste scenario een RTM kunnen zijn.bora schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:54:
sinds vandaag een groot probleem met de WD TV. Als ik een video bestand wil afspelen blijft het beeld helemaal zwart en gebeurd er niks. Heb ook al een firmware update gedaan maar dit helpt ook niet. Wie weet waar dit aan kan liggen????
Controleer eens al je kabels, je aansluitingen, neem eens andere aansluitingen, test eens met andere kabels, andere hdmi ingangen, doe een factory reset etc etc.
Heb je berichten doorgenomen en alles gedownload en op een fat32 usb stick gezet. Ook de firmware overgezet naar 5.6.1 Ik heb ook mijn netwerk naam aangepast. Alleen de wpa key heb ik zo laten staan aangezien ik die niet gebruik. Moet ik dit dan anders instellen ? Want als ik de wdtv nu start krijg ik het begin scherm met de tekst "No-ip" ?funrider schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:46:
[...]
Welke versie draai je van WDLXTV? Ik heb recente versies niet aan de praat gekregen. Ik draai nog naar tevredenheid 5.6.1. Je moet overigens je usb stick formateren naar FAT32 anders werkt het niet. Ook moet de draadloze usb stick aan de achterkant van de WDTV geplaatst worden en dus de gewone usb stick met de firmware erop aan de zijkant. Voor meer info lees ook mijn bericht op het wdtvforum. Ik gebruik overigens XBMC i.s.m. Upnp op de WDTV om mijn videos over het draadloze netwerk te bekijken (tot 720p werkt bij mij). Ik heb een totaal pakket zip en mini instructie op eerder genoemd forum bericht neergezet.
Heb ik ooit ook eens gehad. Doe even een harde reset van de speler naar fabrieksinstellingen en haal de stroom er even helemaal af. De speler zal hierna weer normaal functioneren.bora schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:54:
Ik gebruik zelf WPA2 als encriptie en raad ten zeerste aan een netwerk key te gebruiken. Nu kan in principe iedereen in je omgeving van jullie draadloze internet gebruik maken en wat al niet meer. Ik zou er een password opzetten en gelijk WPA2 nemen dan zou ook je WDTV draadloos moeten gana werken. Het werkt bij mij prima. Vergeet niet na het inpluggen ook de stroom even van WDTV af te halen daarna zou hij een IP moeten hebben.clonedonkey schreef op maandag 07 december 2009 @ 01:07:
[...]
Heb je berichten doorgenomen en alles gedownload en op een fat32 usb stick gezet. Ook de firmware overgezet naar 5.6.1 Ik heb ook mijn netwerk naam aangepast. Alleen de wpa key heb ik zo laten staan aangezien ik die niet gebruik. Moet ik dit dan anders instellen ? Want als ik de wdtv nu start krijg ik het begin scherm met de tekst "No-ip" ?