[Mediaplayer] WD TV - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft het stotteren van MKV's niets te maken met ingebouwde SRT-bestanden. De vraagsteller geeft zelf al aan dat zijn schijf behoorlijk vol zit. Het probleem wordt veroorzaakt door defragmentatie van de schijf. Gooi er tijdelijk eens wat van af en defragmenteer de schijf met een behoorlijke tool. Zet vervolgens de grote MKV-bestanden weer terug. Je zult zien dat de film, zelfs bij de meest spannende momenten, weer strak loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds paar weken ook de WD HD TV in huis. Hij werkt super. Maar heb 1 probleem ik krijg ISO bestanden niet afgepeeld. Heb de nieuwste update erop staan, dus daar kan het niet aan liggen.
Krijg melding als ik ISO betand wil opstarten dat ik hem eerst om met zetten te lezen in de manual.

Wie weet wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het hangt er natuurlijk nogal vanaf wat er ín die .iso zit hé. ;) Bijvoorbeeld spelen .iso's met een DVD-structuur prima af (afgezien van menu's), maar ik weet niet wat er gebeurt als je een .iso met andere bestanden erin probeert af te spelen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:53:
Volgens mij heeft het stotteren van MKV's niets te maken met ingebouwde SRT-bestanden. De vraagsteller geeft zelf al aan dat zijn schijf behoorlijk vol zit. Het probleem wordt veroorzaakt door defragmentatie van de schijf. Gooi er tijdelijk eens wat van af en defragmenteer de schijf met een behoorlijke tool. Zet vervolgens de grote MKV-bestanden weer terug. Je zult zien dat de film, zelfs bij de meest spannende momenten, weer strak loopt.
Nou ik heb een 1 TB schijf en die staat voor ongeveer 700 GB vol, verder heb ik alles netjes achter elkaar staan en nog geen film ondertussen verwijderd gehad. Dus van fragementatie zou geen sprake moeten zijn.

Ik moet het nog even testen maar ik denk wel dat het puur door de srt files komt (2 bestanden tegelijk lezen) en vooral dus bij grote 1080p films (meer data per gekeken seconde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Het valt mij ook op, grote MKV's lopen niet lekker.
Ik heb bijvoorbeeld een serie waarbij ik MKV's heb van zowel per aflevering als per disk van 4 afleveringen. De gemegrte MKV's werken niet lekker, ik kan bijvoorbeeld niet FFW met 10 minuten springen en bij vooruitspoelen springt ie ook weer terug naar waar ik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 10:04
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:53:
Durf te wedden dat het niet aan fragmentatie ligt. Twee mensen hebben hier op het forum proefondervindelijk vastgesteld dat het een combinatie is van ingebouwde subs en losse srt-files. Als ik die srt-fle namelijk verwijder, werkt het bestand probleemloos Zet ik hem daarna weer terug, krijg ik na een minuut of tien kijken stotteringen. In de tussentijd heb ik echt niet gedefragmenteerd dus dat heeft er simpelweg niets mee te maken.

Ik vind het prima dat jij met een andere suggestie komt, maar ga dan niet lopen verkondigen dat het niet aan de ingebouwde ondertiteling in combinatie met losse srt-files ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:02:
Het hangt er natuurlijk nogal vanaf wat er ín die .iso zit hé. ;) Bijvoorbeeld spelen .iso's met een DVD-structuur prima af (afgezien van menu's), maar ik weet niet wat er gebeurt als je een .iso met andere bestanden erin probeert af te spelen.
Heb iso gemaakt met of zonder menu er bij in. Maakt allemaal niet uit. Stop er verder ook geen andere bestanden bij in.Zet via dvd shrink dvd om naar een iso bestand en haal dan de menu enz eruit. Dan zou die toch gewoon moeten werken lijkt mij. Lees hier zoveel dat mensen allerlei iso's kunnen afspellen. Ik bij mij is
tot nu toe nog geen 1 gelukt. Snap echt niet meer wat ik fout doe. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vreemd dat het niet werkt dan. Hier de inhoud van één van mijn werkende .iso's:
\AUDIO_TS
\VIDEO_TS\
         \VIDEO_TS.BUP
         \VIDEO_TS.IFO
         \VIDEO_TS.VOB
         \VTS_01_0.BUP
         \VTS_01_0.IFO
         \etc....

Lijkt dit op de inhoud van jouw .iso's? Als dat enigszins gelijk is, dan zou ik niet weten waar het aan ligt. Hooguit dat je op een of andere manier kapotte .VOB bestanden hebt of zo. Maar DVD Shrink ken ik verder niet dus daar kan ik je niet mee helpen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:55:
Vreemd dat het niet werkt dan. Hier de inhoud van één van mijn werkende .iso's:
\AUDIO_TS
\VIDEO_TS\
         \VIDEO_TS.BUP
         \VIDEO_TS.IFO
         \VIDEO_TS.VOB
         \VTS_01_0.BUP
         \VTS_01_0.IFO
         \etc....

Lijkt dit op de inhoud van jouw .iso's? Als dat enigszins gelijk is, dan zou ik niet weten waar het aan ligt. Hooguit dat je op een of andere manier kapotte .VOB bestanden hebt of zo. Maar DVD Shrink ken ik verder niet dus daar kan ik je niet mee helpen.
Heb even naar iso bestandje gekeken die ik via dvd shrink gemaakt heb en iso bestand die ik via internet gedownload heb. Beide zitten die zelfde inhoud in als bij jou. Maar toch pakt de WD TV HD ze niet. Krijg steeds melding dat ik de bestanden om moet zetten. Zou fout in mijn apparaat zitten ofzo. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Craztas schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:09:
[...]

Er zit een virus in het bestand.... trojan horse
Hmm, eerst stond er op die website altijd de melding dat AVIRA (en ik dacht macafee) een false-positive gaf over dit bestand.

Ik gebruik het en virustotal.com zegt dat het clean is.

Edit1: Ik heb het nog een keer door virustotal gegooid, 13/31 alleen maar suspicious files...

Nu ben ik niet zo zeker meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Vanx op 05-10-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb, maar welke firmwareversie gebruik je voor je WD TV? Als je .10 of .11 gebruikt zou het gewoon moeten werken.

Al lijkt het me raar dat je WD TV precies bugged bij .iso's. Of werken andere formaten ook niet? :)

edit:
@ bovenstaande. Ja die converter geeft soms false positive meldingen bij sommige virusscanners. Maar volgens mij is het pakket gewoon clean. Ik gebruik het al maanden en heb nog geen virus gezien.

[ Voor 29% gewijzigd door Cloud op 05-10-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:24:
Het kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb, maar welke firmwareversie gebruik je voor je WD TV? Als je .10 of .11 gebruikt zou het gewoon moeten werken.

Al lijkt het me raar dat je WD TV precies bugged bij .iso's. Of werken andere formaten ook niet? :)
Verder pakt hij tot nu toe alles, behalve iso's dus niet. Heb update .11 erop staan. Als ik de iso uitpak dan speeld hij wel gewoon de .vob enz af. Blijft vreemde zaak. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:16:
Sinds vandaag is die mappen structuur weer terug,ik heb 1.02.11,er daarna opgezet zonder reultaat.De lijst met films onder elkaar met bestandsgrootte en formaat was nou juist zo handig,weet iemand raad?
Makkelijk, je hebt de unit gereset bij elke firmware.
Je moet list mode aanzetten dan krijg je gewoon weer een bestandslijst,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb vandaag een WD TV gehaald, voornamelijk voor series en anime. Uiteraard kan dit ook via de laptop met vga kabel. Maar ik vind dat een vreselijk gedoe en het is ookniet goed voor de laptop om dat ding de hele tijd te verslepen...aangezien mijne ook helaas al een keer is gedonded. kortom...ik heb eentje. Paar vraagjes.

Ik heb een Lacie Little disk(500gb) aan de WD TV hangen, ongeveer 300 GB staat er op. Ik ben zojuist een aflevering gaan kijken van iets en die was in 720p. Echter was het beeld niet vloeiend...aan de bovenkant van het beeld zat er als het ware een soort streep en die bewoog de hele tijd...het beeld schokte zeg maar. Lastig om uit te leggen. Na een minuut of twee draaide ik de video nog eens af en ineens was het vloeiend....

Wellicht moesten alle dingen van de Lacie nog geladen worden dan?

Geen netwerk mogelijkheid, idioot dat Kieskeurig.nl bij de specs meld dat er een WLAN opzit........zelf vind ik het geen ramp,maar toch. Is er nog enig advies voor de WD TV, moet ik nog dingen doen of is dat onnodig? Firmware moet zeker gelijk ge-update worden? Moet ik wel zien of ik een USB naar USB kabel heb.

Dan nog als laatste, denk dat het wle een goeie plek is om te vragen: Het ding heeft dus geen HDD, maar speelt verder wel vrijwel alles af , MKV..etc.. (hoewel ik vandaag een MKV van een anime had en er stond audio channel not supported,maar ja) ik zag in de shop ook nog een andere. Een Lacie cinema nog wat...zelfde idee,alleen had deze een 500GB HDD, en een bijgeleverde HDMI kabel, alleen speelt deze dus geen MKV. Maar ja, als al die MKVs van mij zo gaan kutten met geluid.........alleen lees ik dan weer op kieskeurig er veel klachten over die Lacie. Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Je had je beter eerst kunnen verdiepen in wat de WDTV wel en niet kan. Hij kan alles afspelen behalve een DTS audio track, daarvoor heb je een externe versterker nodig die om kan gaan met DTS.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
V3g3ta schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:00:
Je had je beter eerst kunnen verdiepen in wat de WDTV wel en niet kan. Hij kan alles afspelen behalve een DTS audio track, daarvoor heb je een externe versterker nodig die om kan gaan met DTS.
Nee geen zorgen, ik kan het 14 dagen gebruiken en dan terugbrengen en ruilen of geld terug. DTS vind ik niet erg, ik hoef anime en series niet persé met DTS te draaien. Maar het gaat mij vooral om die 500gb schijf van de lacie. Hoe zijn de bevindingen van de Lacie?

Ik snap dus niet helemaal waarom je zegt dat ik me er beter in had kunnen verdiepen, want het gaat mij niet om DTS. Ik ben er ook achter waarom het geluid van de MKV file niet wilde afspelen. Ik had de ochtend en middag besteed aan het op internet kijken voor reviews, informatie, etc, toen naar winkel gegaan en een besluit gemaakt. En mocht ie me hardstikke tegenvallen, kan ie dus terug.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 05-10-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:27:Geen netwerk mogelijkheid, idioot dat Kieskeurig.nl bij de specs meld dat er een WLAN opzit........zelf vind ik het geen ramp,maar toch. Is er nog enig advies voor de WD TV, moet ik nog dingen doen of is dat onnodig? Firmware moet zeker gelijk ge-update worden? Moet ik wel zien of ik een USB naar USB kabel heb.
Waarom heb je voor een update een usb naar usb kabel nodig dan? Je kunt de update bestanden gewoon op een usb stick zetten hoor en in de WD TV prikken en de WD TV aanzetten. Dan herkent de WD TV dat er usb stick in zit met nieuwe update erop. Makkelijker kan bijna niet.

Kun jij wel goed iso bestanden afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
MP4 kan problemen geven met geluid (AAC) dan moet je het op stereo zetten inplaats van digital out (of hoe het ook heet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:02:
[...]

Waarom heb je voor een update een usb naar usb kabel nodig dan? Je kunt de update bestanden gewoon op een usb stick zetten hoor en in de WD TV prikken en de WD TV aanzetten. Dan herkent de WD TV dat er usb stick in zit met nieuwe update erop. Makkelijker kan bijna niet.

Kun jij wel goed iso bestanden afspelen?
Aaaah ja tuurlijk. Stom van me. ISO heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb wel een vraag. Zijn er mensen hier
net als ik die een Xbox 360 en/of PS3 hebben? Zo ja....waarom de beslissing om toch een externe media player te nemen? Veel van die movie formats kunnen de 360 en PS3 ook afspelen. Maar geen MKV, en ik heb redelijk wat MKV files. Fantastisch dus dat WD TV dat afspeelt. Want als je al die MKVs moet gaan converten voor je PS3 met MKV2vob...pfff..dan ben je wel even bezig. Gewoon te lang bezig.

Maar ik ben gewoon benieuwd of er mensen zijn met beide consoles, of eentje..en waarom toch een WD TV aangeschaft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 20:59
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:58:
Ik heb sinds paar weken ook de WD HD TV in huis. Hij werkt super. Maar heb 1 probleem ik krijg ISO bestanden niet afgepeeld. Heb de nieuwste update erop staan, dus daar kan het niet aan liggen.
Krijg melding als ik ISO betand wil opstarten dat ik hem eerst om met zetten te lezen in de manual.

Wie weet wat ik fout doe?
speelt die iso wel af op je pc, middels mpc ofzo...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

devilsnight schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 04:44:
[...]

Aaaah ja tuurlijk. Stom van me. ISO heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb wel een vraag. Zijn er mensen hier
net als ik die een Xbox 360 en/of PS3 hebben? Zo ja....waarom de beslissing om toch een externe media player te nemen? Veel van die movie formats kunnen de 360 en PS3 ook afspelen. Maar geen MKV, en ik heb redelijk wat MKV files. Fantastisch dus dat WD TV dat afspeelt. Want als je al die MKVs moet gaan converten voor je PS3 met MKV2vob...pfff..dan ben je wel even bezig. Gewoon te lang bezig.

Maar ik ben gewoon benieuwd of er mensen zijn met beide consoles, of eentje..en waarom toch een WD TV aangeschaft? :)
Ik heb een PS3. En toch vind ik het prettig dat deze player praktisch alles afspeelt wat mijn PS3 niet afspeelt, plus het feit dat ik er HD bestanden met formaten groter dan 4GB op kan zetten.
De PS3 heeft inderdaad een mooiere interface, maar functioneel (qua afspeelmogelijkheden) ligt ie toch erg achter en ik heb geen zin om te wachten (lees: hopen) op meer afspeelmogelijkheden.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ja klopt, PS3 blijft nog genoeg dingen niet zien. En vooral MKV files die voor HD afleveringen toch vaak worden gebruikt zie ik moet je allemaal converten, wat een gedoe allemaal. Nee geef mij de ease of use van de WD TV dan maar.

Ik heb even twee vraagjes..

De eerste gaat over de PopCorn MKV AudioConverter.....ik heb het programma gedownload. Alle nodige files erbij laten installeren, alles goed ingesteld..maar wanneer ie dan moet gaan converten, doet ie niks. Het enige wat ik wil is een MKV video met Vorbis naar AAC converten. Nou zie ik in het programma dat je ook een 'setup' kunt inladen. Ik neem aan dit dit betekent dat ik zo de settings van iemand anders kan overnemen. Kan iemand mij daarbij helpen? Want ik snap niet waarom het programma zo moeilijk doet. Heb vaak genoeg met videoconverters gewerkt en dat viel allemaal erg mee....en dit is dan audio,maar hetzelfde idee. Maar ik kom er niet uit.

Halen jullie s'nachts de stekker van de WD TV eruit als je gaat slapen of laat je die standby staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
devilsnight schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:57:
Ja klopt, PS3 blijft nog genoeg dingen niet zien. En vooral MKV files die voor HD afleveringen toch vaak worden gebruikt zie ik moet je allemaal converten, wat een gedoe allemaal. Nee geef mij de ease of use van de WD TV dan maar.

De eerste gaat over de PopCorn MKV AudioConverter.....ik heb het programma gedownload. Alle nodige files erbij laten installeren, alles goed ingesteld..maar wanneer ie dan moet gaan converten, doet ie niks. Het enige wat ik wil is een MKV video met Vorbis naar AAC converten. Nou zie ik in het programma dat je ook een 'setup' kunt inladen. Ik neem aan dit dit betekent dat ik zo de settings van iemand anders kan overnemen. Kan iemand mij daarbij helpen? Want ik snap niet waarom het programma zo moeilijk doet. Heb vaak genoeg met videoconverters gewerkt en dat viel allemaal erg mee....en dit is dan audio,maar hetzelfde idee. Maar ik kom er niet uit.

Halen jullie s'nachts de stekker van de WD TV eruit als je gaat slapen of laat je die standby staan?
@ laatste vraag: Nee, ik haal enkel de usb stekker uit de WD zodat mijn HDD uitgaat ipv alleen een spindown. Voor de rest gaat de stroom er nooit af.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Notna schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:14:
[...]

@ laatste vraag: Nee, ik haal enkel de usb stekker uit de WD zodat mijn HDD uitgaat ipv alleen een spindown. Voor de rest gaat de stroom er nooit af.
Dat ze dat nog niet hebben opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
CSB schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:15:
[...]

Dat ze dat nog niet hebben opgelost...
Ja, ik zou het ding gewoon graag uit kunnen zetten, ah well. Dan maar de Lacie eruit.
Ik heb het weer geprobeerd met die audioconverter maar het lijkt wel alsof mijn windows
7 gewoon niet echt fijn omgaat met het progje....echt raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
Hmm ik heb nu iets vaags, ik heb de mediaplayer nu een 11 maanden, en ik ben er erg blij mee.
Met de laatste firmware.

Alleen sinds kort, nog maar 2x meegemaakt. Als ik een film kijk dan wordt het geluid na een uur hol.
Ik kijk over t algemeen series, allemaal korter dan een uur. En daar heb ik t nog niet bij meegemaakt.

Dus ik krijg t vermoeden dat het met verhitting te maken heeft. Alleen hij voelt niet echt 'heet' aan. Gewoon warm, zoals ie altijd al doet.
Nu heb ik m rechtop gezet, en ook uit, hij staat nu een kleine drie kwartier uit, en ik ga zo proberen om hem nog een x af te spelen en kijken wat er met t geluid gebeurd. Kijken of ie afkoelt etc.
Zou t misschien een codec issue kunnen zijn? Het zijn recente films, wellicht met een nieuwe codec, maar ik ga dit nog proberen te onderzoeken.

Maar heeft iemand dit al een x meegemaakt? Zodat ik weet wat er aan de hand is. Zo niet, dan moet ik t lekker zelf uitzoeken. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hmm die heb ik nog nooit gehoord.

Nouja, even naar de wc+drinken halen na een uurtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Geen verbetering na een uur uit te hebben gestaan.
Dus ik spoelde de film net 2x 10 minuten terug. En dan is ie gewoon normaal, niet hol dus... dat ik daar niet eerder aan dacht. :)

Het lijkt dan toch een codec issue te zijn.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 19:23
devilsnight schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:57:

Probeer eens deze tutorial.
http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/

Gebruik zelf al meer dan een jaar PopCorn MKV AudioConverter en nooit problemen mee gehad.

En nee ik haal de stekker er ook niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door m4ni4k-4live op 07-10-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
m4ni4k-4live schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:26:

Gebruik zelf al meer dan een jaar PopCorn MKV AudioConverter en nooit problemen mee gehad.

Heb ik ook een paar keer aangeraden. De install file lijkt een false-positive te hebben voor een trojan. Maar in de in de versie die nu online staat was ong 40% van virustotal op tilt... Even oppassen dus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:52
@ SeenD

Was het niet toevallig "Taking Of Pelham 123".
In de R5 xvid/divx zit nl. plotseling 2x 5 minuten bioscoopgeluid na een uurtje ofzo. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Cobb op 07-10-2009 18:08 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Laatst online: 07-09 17:57
devilsnight schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 04:44:
[...]

Ik heb ook nog een PS3, maar ik vindt dat streamen niet echt lekker werken, en een externe harde schijf aan je ps3 hangen heb je niks aan, hij ondersteund alleen maar FAT32. Wordt dus geen blu-ray's kijken ;)
En je hebt hier veel meer mogelijks heden... :P

Trouwens, heeft miss nog zo'n WD passport standard, bij mijn WD HD TV zat ie er niet bij.. :(
Als iemand hem niet gebruikt, zou ik hem wel over willen nemen. (voor een prijsje :))

[ Voor 8% gewijzigd door Craztas op 07-10-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Craztas schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:09:
[...]

Ik heb ook nog een PS3, maar ik vindt dat streamen niet echt lekker werken, en een externe harde schijf aan je ps3 hangen heb je niks aan, hij ondersteund alleen maar FAT32. Wordt dus geen blu-ray's kijken ;)

Trouwens, heeft miss nog zo'n WD passport standard, bij mijn WD HD TV zat ie er niet bij.. :(
Als iemand hem niet gebruikt, zou ik hem wel over willen nemen. (voor een prijsje :))
Die WDTV Standaard zat er (vrijwel) nooit bij, in de doos. Snap ook niet waarom WD hiervoor heeft gekozen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
@cobb Yes...
Alleen het rare was bij een andere recente film, Transformers 2, had ik t ook.
Omdat het bij beide was dacht ik nu dus aan een codec isssue, maar als t gewoon slechte audio is bij beide films... dan heb ik nix gezegd. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Laatst online: 22:52
Speel de files maar af op je PC dan hoor je het wel.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
m4ni4k-4live schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:26:
[...]

Ik heb het al gevonden dankzij iemand, het bleek één heel lullig klein hokje te zijn die ik nog moest aanvinken. :) Trouwens ik heb mijn WD TV met optical aangesloten op mijn Logitech surround set en de sound opties op digital gezet. Als ik echter series afspeel enzo, staat er geen dolby digital op de receiver van de Logitech. Logisch eigenlijk....maar als ik series via mijn Xbox 360 streamde stond er wel digital..ach het is eigenlijk niks boeiends.

[ Voor 26% gewijzigd door devilsnight op 07-10-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Even een vraag.
Ik ben gisteren zeker 3 uur bezig geweest om moviesheets aan de praat gekregen, zonder succes.
Ik heb de laatste WDLXTV firmware, de plugin van LaurentG (ik weet alleen niet zeker of die werkt, kan je dat ergens controleren?) en heb via TviXiE sheets gemaakt. Binnen TViXiE de Models.xml aangepast zodat de sheet niet background.jpg maar wd_tv.jpg heet.

Dus al mijn mapjes met films hebben een eigen wd_tv.jpg en een folder.jpg.

Waarom werkt het nou nog niet? Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
De WD TV hoort geen .VOB af te spelen toch? Toch deed ie dat gisteren :P

En what about RMVB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
devilsnight schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:06:
De WD TV hoort geen .VOB af te spelen toch? Toch deed ie dat gisteren :P

En what about RMVB?
Aparte VOB files speelt ie wel af. Maar een map met videofiles (vob, etc) speelt hij achter elkaar ipv een dvd-menu te laten zien als het goed is.
RMVB speelt de wdtv niet af.
bron: http://wdtvhd.com/index.php?showtopic=3110

[ Voor 5% gewijzigd door sajoku op 08-10-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

CSB schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:09:
Even een vraag.
Ik ben gisteren zeker 3 uur bezig geweest om moviesheets aan de praat gekregen, zonder succes.
Ik heb de laatste WDLXTV firmware, de plugin van LaurentG (ik weet alleen niet zeker of die werkt, kan je dat ergens controleren?) en heb via TviXiE sheets gemaakt. Binnen TViXiE de Models.xml aangepast zodat de sheet niet background.jpg maar wd_tv.jpg heet.

Dus al mijn mapjes met films hebben een eigen wd_tv.jpg en een folder.jpg.

Waarom werkt het nou nog niet? Wat doe ik verkeerd?
Nevermind. Ik heb het al werkend. Als iemand wil weten hoe, dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Craztas schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:09:
[...]

Ik heb er een gekregen :)
En gebruik hem niet, even kijken of ik hem nog kan vinden. Dan edit ik hier wel even en kan je me DMen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Ik heb nu sinds kort, na lang gebruik, dat de WD TV na het indexeren vastloopt. De HD leest niet meer en de HD reageert nergens meer op. Als ik de stroom eraf haal en de HD in de PC stop, is er geen probleem. Is dit een bekend probleem?

Het probleem is er sinds ik een extra film op de HD zet. Als ik de film weer van de HD afhaal, is er niks aan de hand. Kan het aan het bestand / aantal bestanden liggen?

[ Voor 26% gewijzigd door rmfloris op 09-10-2009 19:42 . Reden: extra info ]

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
rmfloris schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:40:
Ik heb nu sinds kort, na lang gebruik, dat de WD TV na het indexeren vastloopt. De HD leest niet meer en de HD reageert nergens meer op. Als ik de stroom eraf haal en de HD in de PC stop, is er geen probleem. Is dit een bekend probleem?

Het probleem is er sinds ik een extra film op de HD zet. Als ik de film weer van de HD afhaal, is er niks aan de hand. Kan het aan het bestand / aantal bestanden liggen?
Zou ook kunnen dat je HDD aan het doodgaan is... Ik zou zeggen, tijd voor een backup maken, nu het nog kan.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
jmk schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:25:
[...]

Zou ook kunnen dat je HDD aan het doodgaan is... Ik zou zeggen, tijd voor een backup maken, nu het nog kan.
En even met wat proggies je HDD scannen op bad sectors e.d. :)
http://www.hdtune.com/ bijvoorbeeld

[ Voor 11% gewijzigd door sajoku op 09-10-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is deze vraag al gesteld, maar ik vind ze niet terug.
Als ik een BR rip mat anydvd rip naar een M2TS file speelt hij deze af maar zonder subs.
Hetzelfde bestand speel met powerddvd br wel goed op de PC.
Als ik een ISO maak van die BR die speelt hij die met horten en stoten af.
Iemand enig idee hoe ik de subs bij de BR-rip te zien kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb vandaag mijn Lacie little disk van FAT32 naar NTFS geconvert. Allemaal goed gegaan en ook alle files zijn er nog. Echter zegt mijn WD TV dat er geen storage device is, later staat er gewoon dat de USB device niet herkend word. Leuk......

OPGELOST en hier de uitleg, mochten mensen met dit probleem komen.

Ik heb eerst google afgezocht, en er stonden op andere forums allerlei verhalen over dat het zelf na de firmware nog niet goed was, dus ik begon al te huiveren dat ik dus nu echt moest gaan formatteren. Maar toen ik de nieuwste firmware had geinstalleerd werd mijn Lacie gelijk weer herkend. Heel nice.

[ Voor 43% gewijzigd door devilsnight op 11-10-2009 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:19:
[...]

Ik gebruik daarvoor XviD4PSP
Je zet het DTS geluid om naar een AC3 bestand en remuxed het weer in je mkv container. Dan heb je dus naast je DTS geluid ook AC3 geluid in je mkv
Kunt u misschien ook zeggen hoe ik dit programmaatje moet gebruiken??

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Craztas schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:14:
[...]

Kunt u misschien ook zeggen hoe ik dit programmaatje moet gebruiken??

Alvast bedankt! ;)
Hmm, dacht dat dat programma toch wel redelijk simpel was, maar goed :

(1) Na Xvid4PSP opgestart te hebben, open je je MKV bestand met daarin die DTS audio stream
(2) Zet video encoding (links in je scherm) op 'disabled' want je wilt daar immers niks mee doen
(3) Kies bij audio encoding (ook links in je scherm) 1 van de drie AC3 profile-settings

Je kunt ook nog boven bij 'configure' de sample rate, het aantal output channels etc. instellen

(4) Kies vervolgens rechts boven in je scherm 'Encode'

Het programma vraagt dan nog waar je je AC3 bestand wilt opslaan. Klik vervolgens 'opslaan/save'

Als ie daarmee klaar is, open je mkvmerge en zet je de 2 bestanden (je oorspronkelijke MKV bestand en het zojuist gemaakte AC3 bestand bij de input. Vervolgens onderin je scherm op 'start muxing' klikken.

Als ie klaar is heb je dus een nieuw MKV bestand met daarin zowel een DTS als een AC3 audio stream (en eventueel nog subtitle stream als die in je oorspronkelijke bestand zaten).

Suc6 ! Laat even weten of het gelukt is of PM me maar ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

misschien een vraag die al gesteld is maar ik kon hem niet terugvinden in dit topic maar kan je hier ook een harddisk inbouwen? of is het alleen mogelijk een externe harddisk aan te sluiten?

Als het alleen externe harddisk kan zijn lijkt me dat een soort zonde dan heb je weer 2 apparaten naast elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tsja, het hele idee van dit apparaat is dus dat je er een externe hdd (of usb-stick) op aansluit. Als je een interne hdd wilt, moet je een ander ding zoeken.

Maar zeker de 2,5" hdd's zijn mooi klein en hebben geen extra stroomtoevoer nodig. En bijv. een bijbehorende WD Passport is best stijlvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:56:
[...]

Hmm, dacht dat dat programma toch wel redelijk simpel was, maar goed :

(1) Na Xvid4PSP opgestart te hebben, open je je MKV bestand met daarin die DTS audio stream
(2) Zet video encoding (links in je scherm) op 'disabled' want je wilt daar immers niks mee doen
(3) Kies bij audio encoding (ook links in je scherm) 1 van de drie AC3 profile-settings

Je kunt ook nog boven bij 'configure' de sample rate, het aantal output channels, samplerate etc. instellen

(4) Kies vervolgens rechts boven in je scherm 'Encode'

Het programma vraagt dan nog waar je je AC3 bestand wilt opslaan. Klik vervolgens 'opslaan/save'

Als ie daarmee klaar is, open je mkvmerge en zet je de 2 bestanden (je oorspronkelijke MKV bestand en het zojuist gemaakte AC3 bestand bij de input. Vervolgens onderin je scherm op 'start muxing' klikken.

Als ie klaar is heb je dus een nieuw MKV bestand met daarin zowel een DTS als een AC3 audio stream (en eventueel nog subtitle stream als die in je oorspronkelijke bestand zaten).

Suc6 ! Laat even weten of het gelukt is of PM me maar ff.
Bedankt!
Het is me gelukt. :) Ga nu nog even een film omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging er vanuit dat er nog een WMVHD support zou komen met een firmware update maar dat gaat waarschijnlijk nooit komen. Dit is al declined :( Dat was juist waarom ik em heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Toch verwacht ik persoonlijk heel veel van een nieuwe update.

Dit staat op status "started":
-Copy, delete and transfer files directly from WDTV
-new zooming options x1.1, x1.2 etc instead of x4,x8
-add option to sync subtitles +/-
-MP3 Playing in track order
-Put Portuguese language in options
-Add Arabic subtitle support
Ik vind het vrij realistisch deze binnen afzienbare tijd te verwachten in een goedwerkende firmware van WD. Daarnaast verwacht ik ook dat regressie(oude bugs die terug zijn gekomen) worden geplet.

En dan staan er nog wat interessante dingen op "planned". Van die dingen komen er misschien ook nog 1 a 2 door, meer verwacht ik daar niet van, de WD TV is ook een keertje EOL natuurlijk. Zeker met de opvolger nu.

[ Voor 5% gewijzigd door jmk op 12-10-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:29:
Toch verwacht ik persoonlijk heel veel van een nieuwe update.

Dit staat op status "started":
-Copy, delete and transfer files directly from WDTV
-new zooming options x1.1, x1.2 etc instead of x4,x8
-add option to sync subtitles +/-
-MP3 Playing in track order
-Put Portuguese language in options
-Add Arabic subtitle support
Ik vind het vrij realistisch deze binnen afzienbare tijd te verwachten in een goedwerkende firmware van WD. Daarnaast verwacht ik ook dat regressie(oude bugs die terug zijn gekomen) worden geplet.

En dan staan er nog wat interessante dingen op "planned". Van die dingen komen er misschien ook nog 1 a 2 door, meer verwacht ik daar niet van, de WD TV is ook een keertje EOL natuurlijk. Zeker met de opvolger nu.
I hoop met je mee, maar als je een beete rondklikt op die uservoice site, zie je dat Western Digital die WDTV site misbruikt voor andere produkten van ze :

Zie deze maar eens :

http://wdtv.uservoice.com...m-video-support?ref=title

en deze :

http://wdtv.uservoice.com...-stereo-downmix?ref=title

Duidelijk verwijzen ze beide niet naar de WDTV maar achtereenvolgens naar de WD TV Mini en de WD TV Live.

Ik weet in ieder geval niet goed wat ik er allemaal van moet denken/geloven wat daar gezegd wordt, maar ik blijf nog enigszins hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

Het Leoh-Paard schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:37:
Tsja, het hele idee van dit apparaat is dus dat je er een externe hdd (of usb-stick) op aansluit. Als je een interne hdd wilt, moet je een ander ding zoeken.

Maar zeker de 2,5" hdd's zijn mooi klein en hebben geen extra stroomtoevoer nodig. En bijv. een bijbehorende WD Passport is best stijlvol.
misschien een domme vraag maar hoe sluit ik die 25 hdd dan aan want ik zie alleen edi of sata 2,5 hdd? Daarbij zijn die ook aanzienlijk duurder dan de 3,5 hdd wat dus imo wel een nadeel is voor deze mediaplayer of redeneer ik helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
Er worden geen losse hHDs bedoeld, maar HD's in een externe behuizing; zoals de WD passport.
Goede koop, omdat die meestal even duur zijn als kale HD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

dura schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:39:
Er worden geen losse hHDs bedoeld, maar HD's in een externe behuizing; zoals de WD passport.
Goede koop, omdat die meestal even duur zijn als kale HD's
dus het hoeft niet perse een 2.5 hd te zijn maar zoals deze:
pricewatch: Western Digital Elements Desktop 1.5TB Zwart zou ook kunnen dan is het wel erg mooi, wel jammer dat je 2 aparaten hebt staan maar goed is wel een mooie combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
MantaMania schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:55:
[...]

dus het hoeft niet perse een 2.5 hd te zijn maar zoals deze:
pricewatch: Western Digital Elements Desktop 1.5TB Zwart zou ook kunnen dan is het wel erg mooi, wel jammer dat je 2 aparaten hebt staan maar goed is wel een mooie combi.
Dat kan inderdaad. Dan heb je wel weer een extra kabel voor je externe HD. Je kan ook een WD Passport erbij nemen die via USB zijn stroom krijgt.
Gelukkig zijn de twee apparaten niet al te groot dus kan je ze eventueel mooi wegwerken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Public Enemies erop gezet, wil gaan kijken

en opeens is de resolutie van de wd veranderd -_-, ik zie de bovenkant en de onderkant niet meer

in menu stond resolutie op auto, als ik op iets anders zet blijft hetzelfde

wat kan dit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:39:
Vandaag Public Enemies erop gezet, wil gaan kijken

en opeens is de resolutie van de wd veranderd -_-, ik zie de bovenkant en de onderkant niet meer

in menu stond resolutie op auto, als ik op iets anders zet blijft hetzelfde

wat kan dit zijn
Verhouding verkeerd ingesteld op TV of WD TV misschien? Staat misschien op 4:3 ipv 16:9/breedbeeld?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij staat op widescreen, het ligt aan de wd
want de rest is gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet ook niet wat het is :S

stopte de hdmi net in hdmi poort 4
en toen was de resolutie wel goed -_-
raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik heb nu weer een maf probleem met de WDTV.

Er zijn 2 film bestanden die ik heb die zijn op de PC gewoon goed van kwaliteit maar op de WDTV heb je digitale blokjes. En niet een klein beetje maar een flink stuk. Bijvoorbeeld om iemand heen die loopt gewoon de kleur van de kleren er ver vooruit en achteraan glitchen en overal op het beeld zwarte vierkantjes. (Shoot 'em up 1080p) En bij een animatie filmpje (Presto van Pixar 1080p) dan word alles gewoon geglitched, het beeld van het konijn word gewoon onthouden en dan blokje'd het weer verder en alle kleuren zijn door de war.

Ik denk dat dit een codec issue is, maar ik weet het niet zeker. Zoals ik al zei op de PC zijn ze gewoon normaal.

Ik heb dit verder alleen in deze films gezien, en ik heb er al aardig wat gehad. Het lijkt wel of die 1080p versies te groot zijn voor het apparaat ofzo.

Iemand het zelfde probleem en weet iets eraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

misschien teveel reframes. als er soms veel gebeurt in een film, dan kan dat voorkomen (zoals een regenbui, of die vogels van planet earth)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Nee het zit echt in de film, Zoals Presto is gewoon 1 blok glitch, 1 frame blijft staan met de kleuren en je ziet nog contouren van de bewegende beelden verder gaan, totdat hij weer een ander frame pakt om alles mee in te kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:52:
[...]

Ik heb het al gevonden dankzij iemand, het bleek één heel lullig klein hokje te zijn die ik nog moest aanvinken. :) Trouwens ik heb mijn WD TV met optical aangesloten op mijn Logitech surround set en de sound opties op digital gezet. Als ik echter series afspeel enzo, staat er geen dolby digital op de receiver van de Logitech. Logisch eigenlijk....maar als ik series via mijn Xbox 360 streamde stond er wel digital..ach het is eigenlijk niks boeiends.
Moet je voor digitaal geluid dan wijzigingen doorvoeren op je WDHDTV????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Laatst online: 21-10-2017
Hoe is deze mediaplayer om als jukebox te gebruiken?

Ik begrijp dat hij wel playlisten kan openen die in Winamp zijn gemaakt. Maar kan ik ook bijvoorbeeld gewoon 5 liedjes selecteren die ik nu achter elkaar wil luisteren, en eventueel zelfs nog de volgorde?

Ik wil het apparaat namelijk vooral als mijn muziekdatabase gaan gebruiken, zodat ik hiervoor de computer niet meer hoef te gebruiken.

En kan ik tijdens het luisteren van een liedje alvast het volgende liedje aanklikken die ik daarna wil horen, dat wij wanneer het liedje is afgelopen dat liedje gaat spelen.

En als ik bijvoorbeeld een map 'Marco Borsato' maak en ik begin met het eerste liedje te spelen, stopt hij dan na het eerste liedje op gaat hij daarna verder met het volgende liedje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD is weer met nieuwe (beta ?) firmware bezig voor ons apparaatje !

Vandaag plaatste Scott Rader van WD op Twitter :

we will continue to support WDTV1. I have a new firmware being tested as I tweet this!

Dit is z'n Twitter pagina :

http://twitter.com/srader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Wellicht al eerder gevraagd, maar niet kunnen vinden.
Ik heb een serie in ISO-formaat. Menu wordt, zoals bekend, niet weergegeven. De eerste aflevering wordt weergegeven, de daaropvolgende niet. Op de pc blijkt dat het gewoon een complete DVD is.

Is hier een oplossing voor? :?

Edit: Bedankt Rub3s. Ik zal het proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankNLD op 17-10-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

je kan es proberen om de iso uit te pakken. daarna kan je de losse .vob's waarschijnlijk gewoon starten

[edit] dit is natuurlijk niet de live :X

[ Voor 60% gewijzigd door Rub3s op 17-10-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
Of het hele ding omzetten in MKVs met MAKEMKV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:06:
Ik heb een serie in ISO-formaat. Menu wordt, zoals bekend, niet weergegeven. De eerste aflevering wordt weergegeven, de daaropvolgende niet. Op de pc blijkt dat het gewoon een complete DVD is.

Edit: Bedankt Rub3s. Ik zal het proberen.
Heb je op de OK knop gedrukt of op de PLAY knop ?
Volgens mij moet bij gebruik van de PLAY knop wel alle afleveringen na elkaar worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Uitpakken geeft als resultaat één aflevering(?!) en gebruik van de PLAY-knop helpt ook al niet. Ik brand de DVD's wel op een rewritable. Zo vaak kies ik ook niet voor het dvd-formaat. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Frank76NL schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:06:

Een ingewikkelde manier: Je kunt met het programma DVD Smartripper per hoofdstuk van een dvd rippen. Je moet het dan ook zo instellen dat hij er 1 vob bestand van maakt. Daarna kun je met Makemkv er een .mkv bestand van maken.
MAAR....Iets wat ik niet zo goed begrijp is...
Hoewel het een leuke mediaspeler is, echt upscalen doet tie niet. Volgens mij wordt het beeld uitgerekt en dit is lang zo mooi niet als een dvd speler welke het wel doet. Alleen voor het gemak heb ik op bovenstaande manier enkele concert fragmenten uit een dvd gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Ik ben ook van plan voor een WD TV te gaan, mar het is wel vreemd dat een apparaat dat heel wat formaten ondersteunt een simpele DVD niet normaal kan afspelen. Hoe worden de subs geselecteerd? Met een knopje op de afstandsbediening? En hoe bekijk je extra's e.d. dan? Zijn er nog plannen om DVD menu's toe te voegen, of is de eerste WDTV inmiddels een verloren zaak mbt updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Laatst online: 08:21
Je zou je kunnen afvragen of een DVD een media formaat is.
Los van dit heeft WD nooit aangegeven dat ze DVD iso (gaan) ondersteunen.
Er is net een beta geweest en binnenkort komt er weer een nieuwe (beta) firmware.
Dus in mijn optiek wordt er best aan gewerkt. Ik ben zeer tevreden over de ondersteuning van de video formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
mister_S schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:16:
Ik ben ook van plan voor een WD TV te gaan, mar het is wel vreemd dat een apparaat dat heel wat formaten ondersteunt een simpele DVD niet normaal kan afspelen. Hoe worden de subs geselecteerd? Met een knopje op de afstandsbediening? En hoe bekijk je extra's e.d. dan? Zijn er nog plannen om DVD menu's toe te voegen, of is de eerste WDTV inmiddels een verloren zaak mbt updates?
Subs inderdaad met een knop op de afstandsbediening.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
ISO's worden gewoon afgespeeld door de WDhoor, ik begrijp niet dat dat idee hier telkens weer de kop opsteekt dat dat niet zou kunnen.
Je hebt dan niet het DVD menu, maar wel kun je via het WD-menu geluid en subtitles kiezen.
Zelf rip ik m'n DVDs met DVDSHRINK, maar dan zonder alle overbodige extra's, menu's, talen en geluid. Het resultaat is een ISO die prima afspeelt. Maar ook 1:1 overzettingen naar een ISO worden prima afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Het belangrijkste is dat de afleveringen op de DVD netjes achter elkaar worden afgespeeld met subs. Dat blijkt het geval, dus ik heb het ook gisteren besteld. Sommige mensen klagen echter dat subs helemaal niet te selecteren zijn in DVD's, ik hoop maar dat die mensen zelf iets fout doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedemorgen allen

Ik heb een probleem met afspelen van DTS geluid, hopelijk heeft iemand tips of iets soortgelijks aan de hand.

Ik zal hieronder mijn probleem uit leggen:

wanneer ik hd content download met dts geluid en vervolgens afspeel met mijn wd speler krijg ik geen geluid via mijn dts homecinema set samsung ht-x200.

Opstelling is als volgt wd aangesloten op mijn philips tv via hdmi, home theater aangesloten op tv aangesloten via hdmi, wd aangesloten op hometheater via tos link kabel.

Desondanks geen dts geluid, alle instellingen geprobeer zowel op de wd als de ht-x200.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken.

Beeld van de wd is overigens perfect, en ook de samsung doet voor de rest alle dingen die hij moet doen (bijv dvdtje afspelen met dts geluid)

Hopelijk heeft iemand een idee.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet

Bierpiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Laatst online: 08:21
wd aangesloten op hometheater via tos link kabel
Is dat wel een input kanaal en niet een output kanaal?

Heeft de samsung ht-x200 een HDMI in?
Dat werkt nl. op mijn hometheater als een speer.
WDTV via HDMI -> hometheater via HDMI -> TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
ArnoutV schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:48:
[...]

Idd, zo heb ik het hier ook en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:16:
Hi,

Als je er dan toch 1 gaat halen, neem dan de nieuwe die wel .VOB ondersteund: De WD TV Live media player > http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=493316

Dus geen verloren zaak mbt de updates van de 1ste Wd media player, ik weet alleen eigenlijk wel zeker dat deze niet dvd-structuur zal gaan ondersteunen. Paar 10-tjes meer heb je versie 2 die dat wel zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

ja is een input kanaal , en de opstelling die jullie hebben gaat niet werken want ik heb maar 1 hdmi aansluiting op surround set

groet

piet
ArnoutV schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:48:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Excuses, in verkeerde topic gepost.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:18:
Ik had me zo verheugd op de WD TV Live. Routershop gaf eerst aan 1-3 werkdagen levertijd maar dit is tussentijds veranderd naar 2 weken tijd. Het geld wordt pas na een week teruggestort, geld overmaken kan in 1 minuut maar terugstorten duurt een week, ik ben niet blij :( Dat word dus weer een tijd wachten voordat ik hem kan bestellen bij een andere shop.

Ik had trouwens op een ander forum gelezen dat de interface wat traag overkomt. Iemand hier die dat kan bevestigen?
Tikkie wel ja maar ik vind het zelf niet echt storend.
mister_S schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:48:
Het belangrijkste is dat de afleveringen op de DVD netjes achter elkaar worden afgespeeld met subs. Dat blijkt het geval, dus ik heb het ook gisteren besteld. Sommige mensen klagen echter dat subs helemaal niet te selecteren zijn in DVD's, ik hoop maar dat die mensen zelf iets fout doen.
ik hoop ook dat ik wat fout doe maar zou niet weten wat ;) iso worden gewoon niet met subs afgespeeld bij mij en ik weet hoe ik subs moet aan zetten!
Ook met een los srt bestand met dezelfde naam is het niet opgelost.

oeps nu zit ik ook in verkeerde topic sorry dit gaat over de live ;)

[ Voor 34% gewijzigd door MantaMania op 21-10-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:33
dura schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:36:
ISO's worden gewoon afgespeeld door de WDhoor, ik begrijp niet dat dat idee hier telkens weer de kop opsteekt dat dat niet zou kunnen.
Je hebt dan niet het DVD menu, maar wel kun je via het WD-menu geluid en subtitles kiezen.
Zelf rip ik m'n DVDs met DVDSHRINK, maar dan zonder alle overbodige extra's, menu's, talen en geluid. Het resultaat is een ISO die prima afspeelt. Maar ook 1:1 overzettingen naar een ISO worden prima afgespeeld.
En gek genoeg krijg het niet meer voor elkaar met DVDShrink, heb je toevallig een korte uitleg? 8)7

Geloof dat ik het al heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Ik denk dat het voor de WD TV blijft bij kleine updates als deze. Filemanagement blijft voorbehouden aan de Live. Voor mij geen probleem, want hij doet precies wat ik van hem vraag. Maar voor sommige anderen wellicht een teleurstelling.

Prerelease 1.03.01 (includes all previously released updates)

Resolved Issues:

Resolved the language displayed as OFF when English was selected

Resolved the “Contains” button displayed as "ContainsWWW" in the search function

Resolved MKV audio which was out of sync with the video

Resolved slow rendering of Greek subtitles in Greek character encoding mode

Resolved disappearance of Korean subtitle during video playback

Resolved missing characters from the Greek subtitle font

Resolved playback issues with VC-1 codec in an MKV container

Resolved gain being applied to audio output that resulted in signal clipping

Resolved playlists playing audio tracks in alphabetical order by playing them in track order

Resolved the appearance of tracks in alphabetical order by displaying them in track order
Resolved the spacing issue seen in Korean subtitles during video playback
New features:

Added support for video playlists functions which were limited to music files only

Added support for the drive lock function on the new My Passport™ and My Book® external storage devices

[ Voor 11% gewijzigd door LordTheRon op 22-10-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Wij hebben de WD TV nu al ongeveer een half jaar in bezit en we zijn er redelijk tevreden over, ik heb alleen één klein vraagje: Zo'n beetje elke film die ik tot nu toe afgespeeld heb op m'n WD TV heeft in vooral de snelle actiescènes last van stotteren gehad, het lijkt wel alsof de framerate lager ligt dan <22/23 fps.
Ik heb altijd gedacht dat dit normaal was omdat onze TV soms ook wel moeite heeft met Discovery HD, waar bijv. de helikopter fly-over scènes voor wat licht gestotter zorgen.

Laatst heb ik nog eens de mate van stotteren vergeleken tussen Discovery HD en een random 1080p film, maar het is toch vrij duidelijk dat Discovery Channel het beter doet...
Kan het dan toch aan die WD TV liggen? Of is onze TV gewoon niet in staat om alle 1080p material af te spelen zonder problemen? Het betreft een Philips 37PFL7603 (volgens mij), is alweer anderhalf jaar oud maar behoorde wel tot de top toen we hem kochten.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartG1979
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10-2024
Iemand de nieuwe Firmware 1.03.01 al geprobeerd???? en hebben ze eindelijk het MKV audio sync probleem weten op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Jammer dat de HDD-off feature er niet inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
LordTheRon schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 08:55:
Ik denk dat het voor de WD TV blijft bij kleine updates als deze. Filemanagement blijft voorbehouden aan de Live. Voor mij geen probleem, want hij doet precies wat ik van hem vraag. Maar voor sommige anderen wellicht een teleurstelling.
Denk je dat filemanagement niet in de WD TV komt, of weet je dat?

Ben wel met je eens dat de kans steeds kleiner wordt dat het nog zal gebeuren. Jammer. Ik bedoel filemanagement is misschien iets te veel gevraagd, maar een move-to-/.trash-knop is toch zo gebeurd? Als de source van dit gedeelte van code was vrijgegeven had de community hier allang voor gezorgd, dus erin pleuren die knop a.u.b. [/rant]

Ik gebruik met WD TV alleen voor SD materiaal, dus ik zie geen reden voor upgrade. Wel natuurlijk als ik mijn TV vervang door een HD model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<verwijderd - verkeerd subforum>

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSB schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:11:
Jammer dat de HDD-off feature er niet inzit.
En die gaat er ook niet komen ! Is al heel lang bekend en bevestigd door WD.

http://wdtv.uservoice.com...drive-power-off?ref=title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:19:

Ik heb een probleem met afspelen van DTS geluid
http://wdtv.uservoice.com...mix-and-hdmi-pass-through

Wachten op een nieuwe speler dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
jmk schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:14:
[...]

Denk je dat filemanagement niet in de WD TV komt, of weet je dat?

Ben wel met je eens dat de kans steeds kleiner wordt dat het nog zal gebeuren. Jammer. Ik bedoel filemanagement is misschien iets te veel gevraagd, maar een move-to-/.trash-knop is toch zo gebeurd? Als de source van dit gedeelte van code was vrijgegeven had de community hier allang voor gezorgd, dus erin pleuren die knop a.u.b. [/rant]

Ik gebruik met WD TV alleen voor SD materiaal, dus ik zie geen reden voor upgrade. Wel natuurlijk als ik mijn TV vervang door een HD model.
Nee denk, niet weet. Ik heb geen inside information, maar zag in de handleiding van de WD TV Live dat filemanagement daar keurig in zit. Gezien de grootte (of beter gezegd kleinte) van de afgelopen firmware upgrades verwacht ik dus geen grote nieuwe feature als filemanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Ik had al eens eerder wat gepost over grote 1080p mkv files (groter dan 15 gig) en externe ondertitels in combinatie met meegebakken ondertitels. Nu kan ik melden dat mijn WD TV ook begint te stotteren bij grote 1080p files met alleen externe ondertitels. Waardeloos dus, want zonder ondertitels speelt hij prima, dus het ligt echt aan de externe srt-files.

Enige oplossing is dus de externe ondertitels in de mkv bakken. Geen ramp, maar het zou fijn zijn als WD dit kon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48
Ik heb van het weekend een 40" HDTV gekocht en ontdek nu juist het bestaan van dit kastje. Klinkt fantastisch. Ik heb echter een drietal vragen, en hoop dat jullie die kunnen beantwoorden!

- Het MKV audio sync probleem: Betekent dit dat alle MKV bestanden de audio uit de sync hebben? Kan me haast niet voorstellen...

- Is een HDMI 1.3 kabel backwards compatible? Of moet ik dan een 1.2 kabel kopen voor de WD HD?

@LordTheRon: Geldt dit alleen boven de 15gig?

[ Voor 15% gewijzigd door mad_dog op 26-10-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
mad_dog schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:56:
Ik heb van het weekend een 40" HDTV gekocht en ontdek nu juist het bestaan van dit kastje. Klinkt fantastisch. Ik heb echter een drietal vragen, en hoop dat jullie die kunnen beantwoorden!

- Het MKV audio sync probleem: Betekent dit dat alle MKV bestanden de audio uit de sync hebben? Kan me haast niet voorstellen...

- Is een HDMI 1.3 kabel backwards compatible? Of moet ik dan een 1.2 kabel kopen voor de WD HD?

@LordTheRon: Geldt dit alleen boven de 15gig?
- Ik heb het MKV audio sync probleem nog nooit kunnen vaststellen. Is voor mij dus nooit een probleem geweest, maar wellicht kunnen anderen je er meer over vertellen.

- Yep, 1.3 HDMI kabel is backward compatible, dat is geen enkel probleem.

Ik weet niet waar de precieze grens ligt. Met 720p bestanden heb ik nog nooit problemen gehad en met 1080p bestanden onder de 10 gig ook niet. Het probleem trad bij mij op bij films van 16 gig, 18 gig en 24 gig.

Als je overigens net een paar tientjes extra op de plank hebt liggen, zou ik als ik jou was voor deWD TV Live (opvolger van de WD TV) gaan. Ook al gebruik je de netwerkfaciliteiten niet, heb je toch net wat meer mogelijkheden (filemanagement) en heeft het kastje een iets snellere processor. Kans is dus groot dat bovenstaand probleem zich met de WD TV Live niet meer voordoet. Tot slot heb je dan ook de beschikking voor DTS downsampling. Voor mij geen interessante feature omdat mijn receiver de DTS stream decodeert, maar als je geen DTS receiver aan je WD TV gaat hangen, is het wel een belangrijke feature.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste