[Mediaplayer] WD TV - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

omg weer die dvd-menu discussie > kan daar niet een apart topic over worden geopend...... :')

www.casarodriguillo.com

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Pinin schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:01:
omg weer die dvd-menu discussie > kan daar niet een apart topic over worden geopend...... :')
Waarschijnlijk worden alle vragen opnieuw gesteld voor de nieuwe versies van de WD TV :P

Iemand al wat reviews gevonden van de WD TV Live? Ik kom er nog geen tegen iig.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb een schakelaar, waaraan de XboX360 en WDTV aan zijn gekoppeld.

Iedere keer wanneer er stroom op komt, gaat de WDTV automatisch inschakelen. :(

Waardoor ik niet kan XboXen, omdat zowel de XboX als de WDTV via HDMI zijn aangesloten (splitter) ik moet dan eerst de WDTV uitschakelen.

Is dit ook bij jullie?

Dus: Gaat de WDTV aan, en blijft ie aan nadat je hem met stroom verbind?

Gulfstream G650

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
salimrmaf schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:47:

Waardoor ik niet kan XboXen, omdat zowel de XboX als de WDTV via HDMI zijn aangesloten (splitter) ik moet dan eerst de WDTV uitschakelen.

Is dit ook bij jullie?

Ja, bij mij gaat die ook aan als ik de stroom er weer op aansluit.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
salimrmaf schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:47:

Is dit ook bij jullie?

Klopt, de WD TV gaat aan op het moment dat er stroom opstaat. Met uitschakelen bedoel jij waarschijnlijk op standby zetten zodat er geen witte lampjes branden op de WD TV. De WD TV gebruikt trouwens bijna net zoveel stroom in standbystand als aan. De energy-management is niet de sterkste kant van de WD TV...

edit: waag het niet fipo te zeggen! ;)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Pinin schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:01:
Het is ook storend dat je geen menu ziet, maar losse vob bestanden.

Gister eindelijk een Blu Ray flm gezien via DTS geluid met de WD TV. Wat is dat een beleving zeg _/-\o_

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Mars18 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:50:
[...]

Het is ook storend dat je geen menu ziet, maar losse vob bestanden.

_
Ik naai de zaak meestal aan elkaar tot een .ISO met Imgburn (voortreffelijk programma, en nog gratis ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 21:38
Misschien een stomme vraag en waarschijnlijk al 100x langs geweest, maar hoe zit dat met die 'cover art'? Hoe moet het? Gewoon een kaft plaatsen in de map? Maar hoe moet de naam zijn e.d.?

Heb het al. Folder.jpg :)

[ Voor 9% gewijzigd door tiswat op 05-09-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Is het ook mogelijk om lipsync audio vertraging in te stellen? Ik heb een Samsung UE32B6000 en om het geluid synchroon te laten lopen heb ik dus audio vertraging nodig, want met de Humax decoder voor TV moet ik het geluid later laten komen via de Z5500 en met de Bluray speler heb ik ook 120 ms ingesteld. Maar op de WDTV zit voor zover ik kan ontdekken geen mogelijkheid om audiovertraging in te stellen. Ik heb wel een paar films gekeken en had het nog niet echt gemerkt want het liep aardig synchroon, maar de laatste film die ik heb gekeken (Push) zag ik toch wel aardig wat lipsync problemen.

Mocht het niet ondersteund worden zou het mogelijk zijn voor WD om het in te voegen dmv firmware? Of heeft dat ingrijpende hardwarematige veranderingen nodig en is het niet simpel softwarematig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:53
Ik sta op het punt een WDTV aanteschaffen omdat ik op het moment veel problemen ondervind van het afspelen van mkv's via mijn computer. De TV is een Philips 32PFL7403D. Ik heb al best wat onderzoek gedaan naar deze speler maar ik heb toch nog een paar vraagjes:

- Hoe is de 24p ondersteuning? Vooral ik vind dat belangrijk. Geen judder of hakkels enz.?
- Gaat hij moeiteloos om met MKV's 720/1080p met een bitrate tussen de 8-12 mb/s Heb namelijk gelezen dat bij sommige grotere files problemen geven.

- Hoe zit het met het scalen? doet de WDTV dat zelf. ik heb een HD-ready tv dus 720p moet iets upgescaled worden en 1080p iets down. doet de WDTV dat automatisch of kun je zelf instellen of je wdtv of je ingebouwde scaler in je tv dat doet?

Verder wil ik er graag een 16GB usb stick aanhangen. Ik heb al gekeken maar volgens mij moet een USB met een read van 20 mb/s voldoende zijn, als ik files heb met een bitrate tussen de 8-12 mb/s of bekijk ik dat verkeerd?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Davidshadow13 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:05:
Ik sta op het punt een WDTV aanteschaffen omdat ik op het moment veel problemen ondervind van het afspelen van mkv's via mijn computer. De TV is een Philips 32PFL7403D. Ik heb al best wat onderzoek gedaan naar deze speler maar ik heb toch nog een paar vraagjes:

[...]

- Hoe zit het met het scalen? doet de WDTV dat zelf. ik heb een HD-ready tv dus 720p moet iets upgescaled worden en 1080p iets down. doet de WDTV dat automatisch of kun je zelf instellen of je wdtv of je ingebouwde scaler in je tv dat doet?
Kan allemaal, maar standaard zal de WDTV scalen (up danwel down) naar de maximale resolutie die je tv ondersteunt.
Verder wil ik er graag een 16GB usb stick aanhangen. Ik heb al gekeken maar volgens mij moet een USB met een read van 20 mb/s voldoende zijn, als ik files heb met een bitrate tussen de 8-12 mb/s of bekijk ik dat verkeerd?
Ik heb gewoon een 16GB usb stick genomen van Kingston zonder erop te letten welke snelheden dat ding ondersteunt en ik heb nog nooit problemen gehad met afspeelsnelheid. Al speel ik wel voornamelijk 720p materiaal af. Maar verder ook niets over gelezen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 13:14
Bulls schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:19:
Is het ook mogelijk om lipsync audio vertraging in te stellen? Ik heb een Samsung UE32B6000 en om het geluid synchroon te laten lopen heb ik dus audio vertraging nodig, want met de Humax decoder voor TV moet ik het geluid later laten komen via de Z5500 en met de Bluray speler heb ik ook 120 ms ingesteld. Maar op de WDTV zit voor zover ik kan ontdekken geen mogelijkheid om audiovertraging in te stellen. Ik heb wel een paar films gekeken en had het nog niet echt gemerkt want het liep aardig synchroon, maar de laatste film die ik heb gekeken (Push) zag ik toch wel aardig wat lipsync problemen.

Mocht het niet ondersteund worden zou het mogelijk zijn voor WD om het in te voegen dmv firmware? Of heeft dat ingrijpende hardwarematige veranderingen nodig en is het niet simpel softwarematig op te lossen.
Audio vertraging instellen is niet mogelijk.

Hoe heb je de WDTV aangesloten op je TV?
Ik snap nl. niet waarom er een vertraging zou optreden, tenzij alle beeldverbeteraars op je TV zoveel tijd kosten dat audio nooit goed doorkomt.

Wat doet de "Humax decoder voor TV" met het geluid? En wat is de Z5500?

[ Voor 3% gewijzigd door ArnoutV op 08-09-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Bulls schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:19:

ArnoutV schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:54:
[...]

Audio vertraging instellen is niet mogelijk.

Hoe heb je de WDTV aangesloten op je TV?
Ik snap nl. niet waarom er een vertraging zou optreden, tenzij alle beeldverbeteraars op je TV zoveel tijd kosten dat audio nooit goed doorkomt.

Wat doet de "Humax decoder voor TV" met het geluid? En wat is de Z5500?
Z-5500 is een 5.1 Audio set van Logitech.

Liep het beeld van de andere films "aardig synchroon" of liepen die echt synchroon? Het kan ook aan het bestand zelf liggen dat de audio niet synchroon loopt.
Ik denk dat WD het wel softwarematig kan oplossen, of ze dat ook gaan doen is de vraag. Wat soms helpt met sync problemen is de player heel even op pause zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik heb ontdekt dat het wel aan het bestand ligt, want bij de meeste films loopt het wel synchroon,

Ik heb met de Humax Decoder voor digitale televisie als ik dat via de Logitech Z-5500 laat lopen wel last dat het beeld later door komt dan het geluid. Dus dan kun je dat met behulp van audiovertraging oplossen. Ook met de Blu-ray speler (SONY) moet ik de audiovertraging instellen. Alles aangesloten met HDMI.
Maar dan snap ik niet dat de WDTV er geen last van heeft, het signaal word immers tegelijk uitgestuurd, maar doordat de TV wat beeld bewerking gebruikt (ik heb zoveel mogelijk uitstaan) komt het geluid vaak eerder door dan het beeld. Maar goed beter dat het optijd door komt.

Verder nog een vraag:

Ik heb nu thumbnail plaatjes voor de films, en ze werken goed. Maar ik heb ook nog wat mapjes waar het in verdeeld is zoals series, trailers en films. Dan heb ik ook voor de juiste mappen plaatjes gemaakt die hetzelfde heten als de mappen, maar toch wil het menu ze niet weergeven. Hij laat uitsluitend de plaatjes zien van de films.

Heeft dat ermee te maken dat er geen videobestand in de map staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik heb het al, er moet een media file in het mapje staan anders word de thumbnail niet weergegeven. Ik heb een txt bestand aangemaakt en die naar "z.mkv" hernoemd, dan geeft hij de plaatjes we weer. Maar nu heb ik een nep bestand erin staan, dat is wel jammer.

[ Voor 15% gewijzigd door Bulls op 08-09-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Bulls schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:20:
Ik heb het al, er moet een media file in het mapje staan anders word de thumbnail niet weergegeven. Ik heb een txt bestand aangemaakt en die naar "z.mkv" hernoemd, dan geeft hij de plaatjes we weer. Maar nu heb ik een nep bestand erin staan, dat is wel jammer.
ROOT-
----------VIDEO
--------------------Prison Break
---------------------------------------Prison Break.jpg
---------------------------------------Prison Braak.mkv
--------------------------------------------------------------Episode 1
----------------------------------------------------------------------------Prison.Break.S01E01.MKV
----------------------------------------------------------------------------Prison.Break.S01E01.SRT
----------------------------------------------------------------------------Prison.Break.S01E01.JPG

Zo ziet het er dus uit wanneer je een leuke overzichtje wilt hebben. :)
Ik vind alleen dat het wel even duurt voordat alle Thumbnails zijn geladen op mijn WDTV1.
Ik heb een keer een video gezien, van een WDTV2, maar dan onder een andere naam. Deze laadde ze wel instant. Is dat zo?

(Map met 71 films) Resolutie scheelt van 40x80 tot 600x800)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 22:02

Apoca

Array Technology Industry

Ligt puur aan de thumb size, hoe kleiner deze is hoe sneller het inladen gaat.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ja ik heb ook gemerkt als je de plaatjes eenmaal geladen hebt dan blijven ze ook geladen als je weer uit het menu gaat. Pas als je hem weer op standby hebt gehad dan moeten ze weer even laden.

(je hebt trouwens een fout in je voorbeeld overzicht, de jpg moet dezelfde naam hebben als de folder, maar dat is een minor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Ross--
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 16:28

--Ross--

Who's the man?

Hallo,

Ik beschik over een WD mediaplayer en een WD passport.

Ik heb de laatste officiele firmware van WD erop gezet maar als ik de mediaplayer uitzet dan blijft mijn schijf aan! Ik moet dus steeds de voeding eruit halen of de usb schijf...

Is dit een bug of kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
It's not a bug, it's a feature :P

De HDD zal een spindown doen, maar er zal altijd stroom op blijven staan (daarom blijven usb sticks altijd warm als je ze erin laat steken). Enige remedie, is de usb stekker aan de achter kant eruit trekken. Dan sluit de schijf compleet af :) Doe ik ook altijd

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Ross--
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 16:28

--Ross--

Who's the man?

MMMMh wat een klote feature :)

Wat me ook opviel is dat de media player zelf ook altijd warm blijft ook al hangt er geen schijf aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
Ik heb van die klik-aan klik-uit dingen voor m'n verlichting en heb er gewoon eentje op de WD TV gezet, zo blijft ie uit.

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 21:27
Ik ben een nieuwe user op Tweakers, althans in heb een account aangemaakt.
Ben op zoek naar wat reacties van andere WD TV gebruikers.

Heb het kastje al een tijdje in mijn bezit en voor het geld wat je ervoor neer legt ben ik behoorlijk tevreden.

Punt is alleen dat ik het idee heb dat de hd bestanden niet zo mooi overkomen als ze zouden moeten zijn?
Als ik hetzelfde wmd bestand op zowel de xbox 360 als de WD afspeel zie ik constant hele lichte ruis op het beeld. (digitale ruis, als het een donker stuk is in een film dan zie je soms digitale blokjes).

Ik heb een hd ready tev van Samsung en de WD loopt via hdmi naar mijn DTS-receiver.
Verschillende hdmi kabels geprobeerd (goedkoop/duur).
Kastje heeft ook de laatste fw-versie.

Beeld is goed maar toch zie je vaak een klein beetje ruis/blokjes. Voor veel mensen die films komen kijken is het niet eens echt zichtbaar of storend, maar ik zie het wel.

Hebben hier meer 'last' van?

• Notna

Notna

Where are you?®

(jarig!)
Weet je zeker dat je rip dan wel de goede kwaliteit is? Ik heb er namelijk nog nooit last van gehad. Sommige rips hebben alleen last van een beetje grain, maar dat is het dan ook.

• b.o.n.s
Ja dan is grain waarschijnlijk het woord wat ik zocht.

En de rips die ik download zijn altijd van 720p/1080p kwaliteit. De samsung is dan wel maar een hd ready maar geeft normaliter prachtig beeld (lees: 360).

Heb gewoon meer 'grain'' op de WD dan op de xbox. Maar lees heel vaak van andere gebruikers: "prachtig beeld"... enz.

Ook op me laptop zien die films er strak uit.

Ideeen?

• Notna

Notna

Where are you?®

(jarig!)
b.o.n.s schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:15:
Ja dan is grain waarschijnlijk het woord wat ik zocht.

En de rips die ik download zijn altijd van 720p/1080p kwaliteit. De samsung is dan wel maar een hd ready maar geeft normaliter prachtig beeld (lees: 360).

Heb gewoon meer 'grain'' op de WD dan op de xbox. Maar lees heel vaak van andere gebruikers: "prachtig beeld"... enz.

Ook op me laptop zien die films er strak uit.

Ideeen?
http://hubpages.com/hub/Grain_in_Movies_Explained

Verder heb ik zelf ook een HD Ready tv van Samsung (http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5) en heb eerder genoemde problemen echt niet gezien. Ik weet ook niet hoe kritisch jij kijkt tbh

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Davidshadow13 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:05:

Cloud schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:48:

Ik heb gewoon een 16GB usb stick genomen van Kingston zonder erop te letten welke snelheden dat ding ondersteunt en ik heb nog nooit problemen gehad met afspeelsnelheid. Al speel ik wel voornamelijk 720p materiaal af. Maar verder ook niets over gelezen.
Ik heb ook een 16GB Sony usb stick eraan hangen. 720p materiaal speelt prima af net zoals Cloud beschrijft. Nog niet eerdere 1080p erop gezet want ik heb ook slechts een 70cm Sony breedbeeld bak ;)
Wat ik vooral prettig vind van deze t.o.v. Sandisk die ook goed verkrijgbaar is dat de Sony usb geen verlichting heeft die constant knippert.

• b.o.n.s
We hebben ongeveer dezelfde tv. Misschien ben ik ook wel kritisch, maar het viel me op. Het verschil tussen de 360 en de WD TV HD, qua beeldkwaliteit.

Misschien zijn er meerderen die ruis/grain hebben bij het afspelen? Ik heb nl. niet het idee dat het aan de mkv's/wmv's ligt maar aan het kastje.

Misschien iemand die meerdere hd mogelijkheden heeft en ook is wil kijken naar het verschil in kwaliteit?

• sajoku
  • Niet online
b.o.n.s schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:28:
We hebben ongeveer dezelfde tv. Misschien ben ik ook wel kritisch, maar het viel me op. Het verschil tussen de 360 en de WD TV HD, qua beeldkwaliteit.

Misschien zijn er meerderen die ruis/grain hebben bij het afspelen? Ik heb nl. niet het idee dat het aan de mkv's/wmv's ligt maar aan het kastje.

Misschien iemand die meerdere hd mogelijkheden heeft en ook is wil kijken naar het verschil in kwaliteit?
Ik heb zowel met mijn pc als met de wdtv afgespeeld maar zie niet echt verschil.

Heb je wel meerdere bronnen geprobeerd?
Heb je de instellingen van de WD TV veranderd? Of juist die van je tv? Een aantal Samsungs heeft nogal wat opties zoals "game-instellingen" of "computer-beeld" of soortgelijke.

• b.o.n.s
Op de WD TV heb ik de auto optie, 720p, 1080i geprobeerd.
Op de TV niet eigenlijk, die staat standaard op game inderdaad i.v.m. de xbox. Daar zal ik vanavond eens naar kijken.

Op het WD forum heb ik een gebruiker gevonden met hetzelfde verhaal overigens en ook een Samsung.

Ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 17:57
Hallo,

Ik heb nog een oude WD HD TV en hoe krijg je die plaatjes (van de dvd cover) in je menu?
Heb al van alles geprobeerd maar het lukt mij niet.

Mvg
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

(jarig!)
plaatje de naam folder.jpg geven, deze plaatsen in de folder die je de afbeelding wilt geven en klaar is Craztas. Als je de film zelf een afbeelding wilt geven, moet je het naam.van.film.jpg geven :) beide is ook mogelijk uiteraard.

Maar dat is like 2 delen terug uitvoerig besproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
oke bedankt!

Ja sorry was al aan het zoeken, maar kon he tniet terug vonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Craztas schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:40:
oke bedankt!

Ja sorry was al aan het zoeken, maar kon he tniet terug vonden :)
Ik heb het zelfs 1/2 pagina's geleden nog gevraagd en had zelf de oplossing erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
Ik heb de afbeelding folder.jpg gegeven (het is een JPEG bestand) en ik heb hem in de map gedaan van de film, maar ik zie nog steeds geen cover in het menu, enig idee wat ik fout doe?

Ik zie het al, probleem verholpen!

Thomas

[ Voor 11% gewijzigd door Craztas op 14-09-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Craztas schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:55:
Ik heb de afbeelding folder.jpg gegeven (het is een JPEG bestand) en ik heb hem in de map gedaan van de film, maar ik zie nog steeds geen cover in het menu, enig idee wat ik fout doe?

Ik zie het al, probleem verholpen!

Thomas
Wat heb je er aan gedaan? Misschien wel handig voor anderen ( ik bijvoorbeeld :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
SjorsVN schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:52:
[...]

Wat heb je er aan gedaan? Misschien wel handig voor anderen ( ik bijvoorbeeld :P )
tiswat schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:13:
Misschien een stomme vraag en waarschijnlijk al 100x langs geweest, maar hoe zit dat met die 'cover art'? Hoe moet het? Gewoon een kaft plaatsen in de map? Maar hoe moet de naam zijn e.d.?

Heb het al. Folder.jpg :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
SjorsVN schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:52:
[...]

Ik heb gewoon het bestand Folder.jpg genoemd, maar als je kijkt bij alle films heb je de dvd covers(van het bestand zelf), ik weet niet hoe je daarop een plaatje kan krijgen. Maar je moet naar mappen(in het WD menu) gaan en daar zijn de mappen met de films erin, en daar zie je de plaatjes. ;)

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zou er nog een nieuwe firmware komen?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Moet eigenlijk wel.. na de Official 1.02.7 is er al een 1.02.10 Beta uitgekomen, lijkt mij dat er altijd een final moet komen...

Maar mijn WDTV is er al uit. >:) Even een maandje of 2 pauze, orienteren, en weer een Apparaatje kopen. De WDTV2 denk ik..

Gulfstream G650

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:03
Is er een goede Nederlandstalige beschrijving om alternatieve firmware inclusief netwerksupport op je wdtv te zetten? Als je hier kijkt staat er wel van alles maar voor mij niet echt logisch.

Aanvulling 1: inmiddels paar dagen verder en rad-b firmware erop gezet. Werkt prima. Behalve dan de netwerksupport. Belkin usb ethernet adapter geplaatst en aan de router gezet. Er is wel een link maar de wdtv geeft aan: geen ip. Wat moet er nog meer worden gedaan. In de router heb ik het mac-adres van de belkin al aan een ip gekoppeld, meer kan ik niet verzinnen. Iemand enig idee? Lang gezocht op google maar niet een goede beschrijving gevonden.

Aanvulling 2: Wdtv heeft nu vast ip binnen de range van het netwerk (10.0.0.39), dit is ook zichtbaar tijdens het opstarten. Is ook te pingen. Nog geen shares zichtbaar als je gaat zoeken naar muziek en films. Iemand enig idee hoe nu media te streamen die in de gedeelde mappen van het netwerk staat? Hier ben ik veel wijzer geworden maar de oplossing nog niet gevonden.

Aanvulling 3: Via telnetsessie wdtv nu te benaderen. Inmiddels begrepen dat je het net.mounts bestand moet aanpassen en daar in aangeven welke mappen op je hdd je wils automounten tijden het bootproces. Ja, ja. Leuk als je geen linuxman bent!! :? Met de nieuwe firmware schijn je de wdtv ook te kunnen benaderen via ftp. Wel zo makkelijk om daar het bestandje mee aan je passen. Kan iemand me op het juiste spoor zetten?

Aanvulling 4: Wdtv nu ook te benaderen via ftp en de webinterface. Webinterface is makkelijk omdat je daar de keuze mogelijkheid hebt cifs shares of nfs shares aan te geven. Je kunt het hier downloaden, ook de bugfix meenemen. De bin in de root van je usbstick zetten en daarmee opstarten. Daarna in je browser het ip van de wdtv intikken en klaar is kees. Ik krijg deze foutmelding als ik dit " \\Pcleo\Muziek " in de webinterface intik bij nfs share:
(Mounting failed, probably because of a bad share name!)
Atention! You must not share the same share twice! Dat lukt alleen nog niet, de folders zijn nog niet zichtbaar in de wdtv. Als ik \\Pcleo\Muziek intik in mijn browser kom ik er wel en zie dit: file://///Pcleo/Muziek/ daarna staan. De share bestaat dus gewoon en is te benaderen. Alleen nog niet zichtbaar als de wdtv is opgestart. Iemand enig idee?

Opgelost door het samba pakket te downloaden ,het bin bestand op de usb-stick te zetten, daarmee op te starten en het cifs protocol te gebruiken
xmount //10.0.0.33/Muziek Muziekleo cifs
xmount //10.0.0.33/Fotoos Fotoosleo cifs
xmount //10.0.0.33/Films Filmsleo cifs
Het werkt prima via homeplug netwerk, echt een aanrader!!
Bedankt voor het meewerken allemaal!!

[ Voor 116% gewijzigd door leonardus op 04-10-2009 09:29 ]

Leonardus

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Weet iemand of het mogelijk is om met de WDTV te streamen van een NAS-schijf; dat het mogelijk is vanaf een PC vind ik niet erg interessant.. Verder vraag ik me af of het mogelijk is via de netwerkadapter vanaf de PC bestanden te uploaden naar een aan de WDTV verbonden USB-schijf.. :?
Iemand die het me kan uitleggen? O-)

Verwijderd

ik lees hier dat WD met nieuwe firmware bezig is... Ben beniewd

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 22:29 . Reden: update van URL ]

• jmk
Daarom volg ik dit topic! bedankt voor de update!

Hopelijk komen ze niet alleen met bugfixes, maar ook wat extra features, zoals file management. :P

• sajoku
  • Niet online
jmk schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:03:
Daarom volg ik dit topic! bedankt voor de update!

Hopelijk komen ze niet alleen met bugfixes, maar ook wat extra features, zoals file management. :P
Dat denk ik niet. Tenzij de update soort van compatible is met de firmware van de WD-TV2. Ik ben bang dat de WD-TV afentoe nog eens een bugfix of update om andere content af te kunnen spelen krijgt maar echt grote veranderingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op donderdag 17 september 2009 @ 23:10:
[...]

Dat denk ik niet. Tenzij de update soort van compatible is met de firmware van de WD-TV2. Ik ben bang dat de WD-TV afentoe nog eens een bugfix of update om andere content af te kunnen spelen krijgt maar echt grote veranderingen niet.
Ze zijn toch nog steeds met een hoop dingen bezig LINK Delete & transfer files is al accepted.
Duurt alleen zo lang allemaal. Ik zit al een half jaar te wachten op een update voor wmvhd support.
Unofficial firmware is er genoeg, maar wat het allemaal inhoud...? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:44:
[...]

Ze zijn toch nog steeds met een hoop dingen bezig LINK Delete & transfer files is al accepted.
Duurt alleen zo lang allemaal. Ik zit al een half jaar te wachten op een update voor wmvhd support.
Hmm so i sees :). Dat zijn nog best aardige features die op planned staan. Maja zo te zien is de optie Delete & Transfer files ookal 4 maanden bezig. Haast hebben ze op dit moment dus iig niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:44:
[...]

Is helemaal niet zo moeilijk. Kwestie van goed lezen. Ik heb WDLXTV draaien met diverse applications zoals Youtube, Apple Trailer e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste funrider,
kan je met je WDLXTV en een uitwendige dvbrander op de usb van de WD-TV een DVDfilm afspelen ?

zoja, zou dat ook lukken om een BLU-RAY film af te spelen met een DVDbrander dat Blu-ray kan afspelen,
zoals de LG CH08LS10 Internal Blu-ray/DVD Reader/Rewriter (kost slechts 92.9 € bij pixmania)
die in een usb case is ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:12:
beste funrider,
kan je met je WDLXTV en een uitwendige dvbrander op de usb van de WD-TV een DVDfilm afspelen ?

zoja, zou dat ook lukken om een BLU-RAY film af te spelen met een DVDbrander dat Blu-ray kan afspelen,
zoals de LG CH08LS10 Internal Blu-ray/DVD Reader/Rewriter (kost slechts 92.9 € bij pixmania)
die in een usb case is ingebouwd?
Als ik dit en dit lees, zijn er mensen die het een en ander aan de gang hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik ben van plan een WDTV2 LIVE te kopen, maar wil wel hetvolgende weten:

Kan ik, als ik:

-2.5" USB Drive van 500GB (bijvoorbeeld) helemaal USB powered dus, via USB aangesloten.
-WDTV 2 Live, verbonden via Ethernet aan mijn Router
-Mijn PC, ook verbonden via de router.

Kan ik dan de USB drive als Network Drive gebruiken?"

AKA hem toevoegen via Windows, waarna ik er bestanden aan toevoeg/verwijder etc.?

Of is de Ethernet-aansluiting ALLEEN bedoelt voor het streamen van bestanden PC>WDTV?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Even een hele andere vraag:

Als ik dit boxje via de rode en witte tulpplug op mijn 5.1 homecinemaset aansluit, heb ik dan nog wel netjes het spraakgeluid op de centerspeaker?

[ Voor 33% gewijzigd door Volkert op 27-09-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Volkert schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:11:
Even een hele andere vraag:

Als ik dit boxje via de rode en witte tulpplug op mijn 5.1 homecinemaset aansluit, heb ik dan nog wel netjes het spraakgeluid op de centerspeaker?
Dat is stereo, 2 (2.1) dus. Links/Rechts en de Subwoofer. Voor de centre speaker heb je nodig:

Optical aansluiting, 5.1+,
Of een HomeCInema die de links en rechts channel voor je wilt mixen, en uitsturen via de centre speaker. :Y

Back 2 my question. d:)b

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Laatst online: 22:52
Waarmee maken jullie images van dvd's? Ik heb het nu een paar keer geprobeerd maar mijn WD Tv doet een beetje moeilijk met images.

Het liefst rip ik ze naar 4,3 Gb met Dvd Shrik en daarna MagicIso, maar dit werkt dus niet...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Die vraag wordt meer gesteld maar volgens mij weet nog niemand of dat kan...
Er zijn volgens mij ook nog steeds geen reviews uit dus het is even afwachten op wat hij allemaal kan.

Overigens komt er binnenkort nieuwe firmware aan :)
http://www.wdtvc.com/2009/09/19/new-firmware-coming-soon/

[ Voor 14% gewijzigd door sajoku op 27-09-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Laatst online: 22:52
Ben benieuwd, hoop dan dat je ook menus kunt bekijken van iso's.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
Cobb schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:17:
Waarmee maken jullie images van dvd's? Ik heb het nu een paar keer geprobeerd maar mijn WD Tv doet een beetje moeilijk met images.

Het liefst rip ik ze naar 4,3 Gb met Dvd Shrik en daarna MagicIso, maar dit werkt dus niet...
Ik gebruik IMGBURN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
salimrmaf schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:51:
[...]
Dat is stereo, 2 (2.1) dus. Links/Rechts en de Subwoofer. Voor de centre speaker heb je nodig:
Optical aansluiting, 5.1+,
Of een HomeCInema die de links en rechts channel voor je wilt mixen, en uitsturen via de centre speaker. :Y
Ik heb geen digital ingang op die homecinemaset, alleen een coax SPDIF uitgang.

Ik vrees dat het dan toch een conversie moet worden van DD5.1 naar "Stereo Pro Logic", a hell of a job ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Heb net mijn WD TV HD aangesloten. Moet zeggen, met mijn Harmony One afstandbediening is de bediening nog niet helemaal je-van-het...
EDIT: DE Harmony heeft de WD wel in de database staan, maar de knoppen kloppen niet allemaal. Erg vreemd.
De WD is verder niks op aan te merken: hij speelt werkelijk alles af wat ik op mijn PS3 niet kon afspelen, dus is het een goedkope upgrade. :)

[ Voor 48% gewijzigd door CSB op 28-09-2009 08:57 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn WD Tv doet een beetje moeilijk met images.
Ik gebruik shrink.

Wat WEL MOET : geen menu's en extra's.

Dus alleen de movie en de gewenste audio en subs meenemen. Dan dooet ie het als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:59

ik gebruik ook dvd shrink, maar laat ze gelijk binnen dit programma naar een iso rippen. werkt prima bij mij. ik haal dan wel overbodige dingen weg, zoals menu, audiosporen en ondertitels waar je niets mee doet.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
  • Laatst online: 09-09 10:04
CSB schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:13:
Heb net mijn WD TV HD aangesloten. Moet zeggen, met mijn Harmony One afstandbediening is de bediening nog niet helemaal je-van-het...
EDIT: DE Harmony heeft de WD wel in de database staan, maar de knoppen kloppen niet allemaal. Erg vreemd.
De WD is verder niks op aan te merken: hij speelt werkelijk alles af wat ik op mijn PS3 niet kon afspelen, dus is het een goedkope upgrade. :)
Yep, had ik ook, maar dat heb ik ook met andere AB's en de Harmony. Kwestie van even handmatig aanpassen. Zoveel knoppen zijn het tenslotte niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagloper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01-2022
Wat de WD-TV betreft ben ik toch niet zo heel erg tevreden. Hij speelt bijna alles af maar een op de twee films werkt de ondertiteling gewoon niet. Bij VOB files kan je ze domweg gewoon niet selecteren. Nou bestaat er een oplossing dat je het in een MKV container kan doen, maar dat duurt me te lang aangezien mijn collectie dermate groot is. Ik heb de nieuweste firmware er al opstaan (1.0.2.10 beta) heeft iemand hier een practische oplossing voor? Bij ISO wil hij het ook nog wel eens niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Als ze nou gewoon al die kleine irritaties oplossen in deze laatste firmware dan vind ik het wel weer goed. WD heeft dan gewoon een goeie speler geleverd voor het geld. Daarna mogen de WDTV2 eigenaren verwend worden :)

@dagloper, ik heb alles in ISO's zitten, de subs werken 9/10 keer.

Sowieso zijn die 4.5GB DVD niks voor de WDTV, zonde van de opslagcapaciteit. Een 3GB MKV kan al veel meer mooier beeld geven en tegelijkertijd toch makkelijk instelbare ondertiteling bevatten.

[ Voor 38% gewijzigd door Vanx op 29-09-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagloper
  • Laatst online: 18-01-2022
@Vanx: Het klopt wel wat je zegt ISO werkt opzich meestal wel. Maar als je die VOB bestandjes omzet naar MKV word de film dan kleiner? Dat zou wel heel mooi zijn. Hoop gewoon dat die kleine problemen gewoon opgelost kunnen worden. Welke programma's gebruik jij om .video mappen om te zetten naar MKV of ISO, of zou jij gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een WD TV kastje via een Optische kabel aan mijn surround setje gehangen. Werkt prima. Behalve bij MKV bestanden met DTS als geluidsbron. Forum doorgespit en daar blijkt dat de WDTV de DTS bron niet kan coderen. Dit kan eventueel wel via een versterker die DTS kan coderen/omzetten.
Ik heb dit surround setje;
http://www.vergelijk.nl/h...onic/sc_pt460/specs.rhtml
Zou dit setje in staat moeten zijn om ervoor te zorgen dat ik DTS geluid kan krijgen via mijn WD TV?????
Omzetten van DTS bron naar Ac3 is voor nu geen optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:35:
Ik heb een WD TV kastje via een Optische kabel aan mijn surround setje gehangen. Werkt prima. Behalve bij MKV bestanden met DTS als geluidsbron. Forum doorgespit en daar blijkt dat de WDTV de DTS bron niet kan coderen. Dit kan eventueel wel via een versterker die DTS kan coderen/omzetten.
Zou dit setje in staat moeten zijn om ervoor te zorgen dat ik DTS geluid kan krijgen via mijn WD TV?????
Specs:

Ingebouwde decoders

Dolby Digital / Dolby Pro Logic II / DTS-decorder

HDMI-aansluiting Ja

Moet wel lukken dus neem ik aan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:35:
Gaat zeker lukken. Zolang je de WD TV maar via de versterker laat lopen dmv HDMI of optische kabel. Heb het hier ook zo lopen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Verwijderd

JKratos schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:13:
[...]

Gaat zeker lukken. Zolang je de WD TV maar via de versterker laat lopen dmv HDMI of optische kabel. Heb het hier ook zo lopen.
Ik zie nergens staan (of kijk verkeerd) dat er een optische ingang is wat wel nodig is
Er is wel een HDMI ingang maar geen uitgang
Ik ben niet zeker van of dit gaat werken

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 11:42 ]

• JKratos
Het gaat erom dat de geluidsbron (DTS bijvoorbeeld) via de versterker en dus ook via de geluidsinstallatie loopt en niet gelijk naar de TV. Want de TV kan niets met DTS, versterker (meestal) wel.

Ik had mijn WD TV eerst ook met HDMI direct op de TV aangesloten. Maar als je dan een film wilt kijken met DTS geluid dan hoor je niets omdat hij dat niet 'snapt'. Daarom die HDMI uit de TV getrokken en in mijn versterker gedouwd. En ook een HDMI op de uitgang van de versterker en naar een ingang van de TV.

Als er geen HDMI uitgang is op je versterker dan heb je een HDMI kabel nodig van WD TV naar tv en een optische van WD TV naar versterker. En daarna in de setup van de versterker de boel configureren.

Verwijderd

Het spul is nu als volgt aangesloten;

Wd Tv naar surround set (met DTS versterker) via OPTISCH
Wd TV naar TV via HDMI
TV naar surround set met HDMI
TV naar digitale kastje UPC met scart.

Alle geluidsbronnen werken wel maar geen DTS..... Terechte twijfel dus hierboven.. Doe ik iets verkeerd?

• JKratos
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:23:
Het spul is nu als volgt aangesloten;

Wd Tv naar surround set (met DTS versterker) via OPTISCH
Wd TV naar TV via HDMI
TV naar surround set met HDMI
TV naar digitale kastje UPC met scart.

Alle geluidsbronnen werken wel maar geen DTS..... Terechte twijfel dus hierboven.. Doe ik iets verkeerd?
Volgens mij doe je niets verkeerd. Althans, zoals je alles nu hebt verbonden lijkt mij idd het meest voor de hand liggend en logisch.

Misschien dat geluid instellen op 'digital' op de WD TV helpt. (Ipv stereo.)
Heeft de versterker een schermpje waarop je de audiobron vanaf kunt lezen. Als dat zo is dan weet je in ieder geval zeker dat de versterker de DTS binnen krijgt.

Al in het setupscherm van de versterker gekeken of daar alles op de goede wijze staat ingesteld?

[ Voor 12% gewijzigd door JKratos op 30-09-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:45:
[...]

Volgens mij doe je niets verkeerd. Althans, zoals je alles nu hebt verbonden lijkt mij idd het meest voor de hand liggend en logisch.
Misschien dat geluid instellen op 'digital' op de WD TV helpt. (Ipv stereo.)
Heeft de versterker een schermpje waarop je de audiobron vanaf kunt lezen. Als dat zo is dan weet je in ieder geval zeker dat de versterker de DTS binnen krijgt.

Al in het setupscherm van de versterker gekeken of daar alles op de goede wijze staat ingesteld?
Eens, op zich doe je niets verkeerd. Je moet je versterker wel instellen op de optische input dan heb je dts en uiteraard wdtv op digital zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:53:
[...]

Eens, op zich doe je niets verkeerd. Je moet je versterker wel instellen op de optische input dan heb je dts en uiteraard wdtv op digital zetten
Idd, maar dat laatste lijkt me vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Prerelease 1.02.11 (includes all previously released updates)

Resolved Issues:

* Resolved issue where UI Language displayed as OFF when English is selected.
* Resolved UI issue where "ContainsWWW" shows up in the search menu instead of "Contains".
* Resolved MKV audio/video sync issues.
* Resolved issue where songs were displayed in alphabetical order instead of track order in album view.

New features:

* Added video playlist support.
* Added support for unlocking locked WD external drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Nice. Goed om te zien dat men nog steeds ontwikkeld voor dit apparaatje, aangezien het toch al een redelijke leeftijd heeft. Vanavond maar eens updaten. :)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat heeft lang geduurd en dan is de update nog niet echt geweldig groot. Maar ik hoop dat de sync issues nu definitief tot het verleden behoren :)

Binnenkort maar eens updaten dus.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 20:04

The_Worst

Unox

Eerste geluiden op avsforum zijn niet positief:
24Hz, is kapot (alweer)
Sync problemen met xvid-bestanden.

Zijn de eerste berichten. Kunnen de standaard klagers zijn. Ik ga vanavond eens upgraden.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
The_Worst schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:01:
Eerste geluiden op avsforum zijn niet positief:
24Hz, is kapot (alweer)
Sync problemen met xvid-bestanden.

Zijn de eerste berichten. Kunnen de standaard klagers zijn. Ik ga vanavond eens upgraden.
Ik ben een echt Xvid man. Als dat idd zo is, wacht ik met updaten.

De rest van de fixes/features heb ik toch niet echt nodig.

Wel heel positief dat ze nog bezig zijn met firmwares. Ik denk dat je er redelijkerwijs vanuit mag gaan dat de laatste final versie geen regressie in zich heeft (mbt 24Hz zooi, sync issues)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafnold
  • Niet online
Ik heb de Western Digital TV HD Mediaplayer gekocht. En ik krijg alleen beeld en geen geluid bij HD videobestanden. Nu lees ik dat ik een DTS decoder nodig heb of een surround set... ? Ik snap er geen bal meer van.

Wie kan me even op weg helpen? Wat moet ik nou gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

De WDTV ondersteunt zelf geen DTS. DTS geluid word alleen doorgestuurd naar een receiver die DTS ondersteunt. Je zal dus een receiver moeten hebben die DTS ondersteunt en een optische audio ingang heeft.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafnold
  • Niet online
V3g3ta schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 01:15:
De WDTV ondersteunt zelf geen DTS. DTS geluid word alleen doorgestuurd naar een receiver die DTS ondersteunt. Je zal dus een receiver moeten hebben die DTS ondersteunt en een optische audio ingang heeft.
Zoiets?

http://www.elektrokoopjes...d/Receivers/DTS-receiver/

Zoja, dan zijn ze best wel prijzig. Is er een goedkoop alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Dat zijn er inderdaad een paar.

Je kunt ook een compleet homecinemaset nemen, iets zoals deze:
Samsung HT-TZ222

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafnold
  • Niet online
Dat ziet er goed uit. Ik kijk nog wel even rond. Nu weet ik tenminste wat ik nodig heb. Heel erg bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Toch wel jammer dat DTS niet werkt en dat je gedwongen wordt een dure receiver te nemen. De bedoeling van zo'n media player is dat ie klien en goedkoop is en dat je hem direct kan aansluiten op je TV via HMDI en alles afspeelt, al is het maar door je TV speakers maar dat het wel mogelijk moet zijn. Natuurlijk zal meniger hem op een surround set aansluiten maar toch zou het zo moeten zijn dat ie alle soorten geluiden op de TV geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
chimo schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 06:24:
Toch wel jammer dat DTS niet werkt en dat je gedwongen wordt een dure receiver te nemen. De bedoeling van zo'n media player is dat ie klien en goedkoop is en dat je hem direct kan aansluiten op je TV via HMDI en alles afspeelt, al is het maar door je TV speakers maar dat het wel mogelijk moet zijn. Natuurlijk zal meniger hem op een surround set aansluiten maar toch zou het zo moeten zijn dat ie alle soorten geluiden op de TV geeft.
Dit is een kritiekpunt van veel gebruikers. WD kan gewoon geen DTS downmix inbouwen in de WD TV, dat zou ze veel licentiegeld kosten. Ze hebben er wel van geleerd door dat wel in de opvolger te stoppen, maar ja, daar hebben wij niets aan. We moeten het ermee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
jmk schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 08:02:
[...]
We moeten het ermee doen...
Maar zo'n AC Ryan bijv. kan het weer wel (van wat ik lees in reviews) en die is ongeveer net zo duur. Hebben zij wel zo'n licentie dan? Het gaat er mij om, ik heb veel blu-rays rips in MKV formaat met subs en DTS (sommige AC3) maar doorgaans DTS en die zou ik gewoon normaal willen afspelen. Hoewel, een home cinema set met DTS is ook niet meer zo duur en ik hoef geen poes pas.

Goede opmerking trouwens, was ff vergeten dat DTS idd gelicencieerd is, dat verklaart een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
Hallo,

Ik heb een aantal FullHD films in .mkv formaat met DTS geluid, de WD HD TV ondersteund dat niet
en ik wou graag het DTS geluid om willen zetten naar AC3.
Eerst het mkv bestand bij SUPER ingevoerd en geconverteerd naar .mkv met AC3 (duurt heel erg lang en het bestand word heel erg groot +- 80gb) dus niet echt een optie.
Ik heb ook nog wat andere programma's gebruikt (DaudioK, mkvmerge en nog wat...
maar het wil nog steeds niet lukken, heeft iemand een andere idee of doe ik iets fout?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag is die mappen structuur weer terug,ik heb 1.02.11,er daarna opgezet(ik had 1.02.07) zonder reultaat.De lijst met films onder elkaar met bestandsgrootte en formaat was nou juist zo handig,weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag is die mappen structuur weer terug,ik heb 1.02.11,er daarna opgezet zonder reultaat.De lijst met films onder elkaar met bestandsgrootte en formaat was nou juist zo handig,weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry foutje gemaakt met plaatsen.moet staan bij WDHDTV mediaplayer 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Craztas schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:56:
Hallo,

Ik heb een aantal FullHD films in .mkv formaat met DTS geluid, de WD HD TV ondersteund dat niet
Eerst het mkv bestand bij SUPER ingevoerd en geconverteerd naar .mkv met AC3 (duurt heel erg lang en het bestand word heel erg groot +- 80gb) dus niet echt een optie.
maar het wil nog steeds niet lukken, heeft iemand een andere idee of doe ik iets fout?

Alvast bedankt!
Ik gebruik dit. Beetje oude website, maar het programma werkt! Pas 1x een probleem gehad, toen weigerde hij iets te doen. Kennlijk mog ik niet mkvmerge+dit programma tegelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Craztas schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:56:
Hallo,

Alvast bedankt!
Ik gebruik daarvoor XviD4PSP
Je zet het DTS geluid om naar een AC3 bestand en remuxed het weer in je mkv container. Dan heb je dus naast je DTS geluid ook AC3 geluid in je mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
Bedankt voor de reacties! Ik ga ze even uitproberen!
En hoelang duurt het ongeveer voordat zoiets klaar is? 2uur?

Het werkt super in 30 minuten is ie klaar!

[ Voor 55% gewijzigd door Craztas op 03-10-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik heb een maf probleem met grote MKV bestanden, ik heb bijvoorbeeld The Mummy 3 in 1080p van 10 GB en om de haverklap gaat hij stotteren en valt het geluid weg en komt er nog amper 1 frame p/sec binnen. Dan moet ik op stop doe en de video resumen. En soms gaat hij gelijk weer stotteren.

Ligt dit aan de doorvoer snelheid van de hardeschijf of USB ofzo? Ik heb het tot nu toe alleen nog maar een enkele keer in een film gehad en dan na resume is het over. Maar bij de mummy3 heb ik het nu al 10 keer gehad (en elke keer op een spannend druk stukje) Ik heb ook nog zelfs een paar 1080p films van meer dan 12 GB zoals de Pirates of the caribbean (worlds end is zelfs 13 GB) dezen heb ik nog niet gekeken dus ik weet niet zeker of het aan de bestandsgrote ligt.

als hardeschijf heb ik: pricewatch: Western Digital Elements Desktop 1TB Zwart
Kan het misschien er aan liggen dat de hardeschijf iets te vol staat ofzo? maar er zit sowieso nog meer dan 200 GB vrije ruimte op dus daar zal het wel niet aan liggen. Ik denk eerder dat het iets met bufferen te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
Vanx schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:21:
[...]

Ik gebruik dit. Beetje oude website, maar het programma werkt! Pas 1x een probleem gehad, toen weigerde hij iets te doen. Kennlijk mog ik niet mkvmerge+dit programma tegelijk gebruiken.
Er zit een virus in het bestand.... trojan horse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Craztas schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:09:
[...]

Er zit een virus in het bestand.... trojan horse
Echt niet, als je het van de originele site hebt afgehaald.
Ik weet dat er antivirusprogramma's zijn die dat wel beweren, bijvoorbeeld Panta Antivir.
Bij twijfel kan je het ook altijd nog in een Sandbox- of vrituele omgeving gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bulls,

hoeveel reference frames hebben die problematische mkv bestanden ?
Wat jij omschrijft ziet eruit alsof ze teveel reference frames bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:44:
@Bulls,

hoeveel reference frames hebben die problematische mkv bestanden ?
Wat jij omschrijft ziet eruit alsof ze teveel reference frames bevatten.
Hmm zou ik niet weten, maar ik heb al een soort oplossing gevonden. Het heeft te maken met subtitle files.
Sommige films hebben al subtitles in de mkv zitten, en als je dan ook nog eens losse srt files erin hebt staan dan heb je kans dat het gaat stotteren. Ik heb met MKVmerge de bestaande subs verwijderd en de nederlandse erin gezet. Na een test run schokte het niet meer.

Ik had het meeste last met grote mkv's vooral de 1080p zoals ice age 3, maar dan kwam het maar zelden voor, 1 of 2x in de hele film. Deze mkv had zelf ook geen subtitles erin staan, maar ik gebruikte wel een eigen srt file. Terwijl ik ook genoeg 720p films heb gezien die ook subs in de mkv hebben en ook eigen srt files erbij, en deze films spelen zonder problemen af. The mummy3 had zelf 2 of 3 subs erin plus dat ik eigen srt file gebruikte en het was een 1080p film. Ik heb totaal in de hele film wel meer dan 20 keer moeten stoppen en hervatten (pauze werkt niet) en begon me echt te irriteren. Vooral als je met meerdere mensen kijkt.

Dus ik ga er van uit dat het toch vooral met de grotere bestanden gebeurd omdat die meer data p/s moeten lezen. En dan is een losse srt file niet zo handig.

Het mergen is niet zo'n probleem duurt ongeveer 10 tot 15 minuten. Maarja dat met een hele reeks te gaan doen. Ik ga eerst alleen de echt grote films mergen 1080p etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
  • Laatst online: 09-09 10:04
Bulls schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:34:
[...]

Hmm zou ik niet weten, maar ik heb al een soort oplossing gevonden. Het heeft te maken met subtitle files.
Sommige films hebben al subtitles in de mkv zitten, en als je dan ook nog eens losse srt files erin hebt staan dan heb je kans dat het gaat stotteren. Ik heb met MKVmerge de bestaande subs verwijderd en de nederlandse erin gezet. Na een test run schokte het niet meer.

Ik had het meeste last met grote mkv's vooral de 1080p zoals ice age 3, maar dan kwam het maar zelden voor, 1 of 2x in de hele film. Deze mkv had zelf ook geen subtitles erin staan, maar ik gebruikte wel een eigen srt file. Terwijl ik ook genoeg 720p films heb gezien die ook subs in de mkv hebben en ook eigen srt files erbij, en deze films spelen zonder problemen af. The mummy3 had zelf 2 of 3 subs erin plus dat ik eigen srt file gebruikte en het was een 1080p film. Ik heb totaal in de hele film wel meer dan 20 keer moeten stoppen en hervatten (pauze werkt niet) en begon me echt te irriteren. Vooral als je met meerdere mensen kijkt.

Dus ik ga er van uit dat het toch vooral met de grotere bestanden gebeurd omdat die meer data p/s moeten lezen. En dan is een losse srt file niet zo handig.

Het mergen is niet zo'n probleem duurt ongeveer 10 tot 15 minuten. Maarja dat met een hele reeks te gaan doen. Ik ga eerst alleen de echt grote films mergen 1080p etc.
Ik heb precies hetzelfde geconstateerd. Maar ik gebruik dan maar gewoon de Engelse ondertiteling. Dacht na wat zoekwerk dat het met de reframes te maken had, maar de bestanden hadden maximaal 5 reframes en dat zou moeten kunnen. Na het verwijderen van de srt-file ging het prima en zonder stotteren. Inderdaad mergen of gewoon de Engelse ondertiteling gebruiken dus. Gebeurt bij mij overigens ook alleen bij grote 1080p bestanden.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste