[Mediaplayer] WD TV - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, HDMI en optische kabel werkt. TV kan nu uit tijdens het spelen van muziek.
Verder niets dan lof voor WD, ding speelt zo'n beetje alles wat je maar wilt. Flac, BluRay, alle HD-formaten, dikke prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiss1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-07-2022
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:06:
Rare vraag misschien, maar ik heb een irritant probleem.

Ik heb net een WD TV gekocht, waaraan een 1,5TB harde schijf zit met al mijn media-bestanden.
Heel handig, kastje zit aangesloten via HDMI aan de 5.1 DTS receiver (Harman Kardon), en die receiver weer naar de TV (LG 37inch Full HD, 37LF75).
Werkt allemaal dikke prima, filmpjes kijken gaat lekker (full HD), muziek spelen gaat ook prima. Alleen, je selecteert wat nummers om random te spelen, zet het aan, speelt prima. Nu wil ik de TV uitzetten, want ik wil muziek luisteren, daar heb ik geen beeld bij nodig.

En dat gaat dus niet. TVuit (stand by) = geen geluid.
Dus staat de TV dan de halve avond een beetje nutteloos aan, met een WD-screensavertje.
Hoe moet ik dat nu oplossen?
heb hier ook een reciever van Harman Kardon en hier kan ik de TV toch gewoon uitzetten zonder dat het geluid uit gaat
WD TV is via HDMI aangesloten op de reciever en via de HDMI uitgang van de reciever ga ik naar de TV, geluid speeld dan mooi over mijn 5.1 set (ook van Harman Kardon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 12:43
De opvolger lijkt eraan te komen: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1167923.

Nu dan met DTS decoding downmixing en Ethernet? _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door lvanp op 16-08-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Na alle delen hier te zijn langsgegaan en Google... moet ik toch mijn vraag hier maar stellen.

Wij hebben 27 juli, zeer recent dus, de "Western Digital TV HD Media Player, WDAVP00BE (zwart)" gekocht samen met de "Western Digital Externe Harddisk 320GB USB2.0, WDME3200TE (zwart)". Echter, onze TV player pakt geen enkel USB device meer.

Geprobeerd:
- Andere USB kabel
- Andere externe HD
- USB stick

Ik wilde nieuwe firmware erop zetten, maar dat kan niet aangezien je die firmware moet plaatsen op iets dat je immers via USB aansluit. Niets mag baten. Het lampje op de voorzijde brand soms 1/10e seconde en dan gaat hij weer uit. Hij herkent gewoon geen enkel USB device meer.

Het vreemde is dat ik NERGENS op internet nog iets heb gelezen over dit probleem... ben ik nou echt de enige? Hij heeft het wel gedaan; maar niet zo lang dus. :|

P.S. Aangezien de "Western Digital Externe Harddisk 320GB USB2.0, WDME3200TE (zwart)" via de PC gewoon benaderbaar is ligt het zeker niet hier aan.... maar goed zoals gezegd had ik ook al andere externe USB devices geprobeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Barca op 17-08-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 17:07
error

[ Voor 99% gewijzigd door sjekneck op 17-08-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:49:
Na alle delen hier te zijn langsgegaan en Google... moet ik toch mijn vraag hier maar stellen.

Wij hebben 27 juli, zeer recent dus, de "Western Digital TV HD Media Player, WDAVP00BE (zwart)" gekocht samen met de "Western Digital Externe Harddisk 320GB USB2.0, WDME3200TE (zwart)". Echter, onze TV player pakt geen enkel USB device meer.

Geprobeerd:
- Andere USB kabel
- Andere externe HD
- USB stick

Ik wilde nieuwe firmware erop zetten, maar dat kan niet aangezien je die firmware moet plaatsen op iets dat je immers via USB aansluit. Niets mag baten. Het lampje op de voorzijde brand soms 1/10e seconde en dan gaat hij weer uit. Hij herkent gewoon geen enkel USB device meer.

Het vreemde is dat ik NERGENS op internet nog iets heb gelezen over dit probleem... ben ik nou echt de enige? Hij heeft het wel gedaan; maar niet zo lang dus. :|

P.S. Aangezien de "Western Digital Externe Harddisk 320GB USB2.0, WDME3200TE (zwart)" via de PC gewoon benaderbaar is ligt het zeker niet hier aan.... maar goed zoals gezegd had ik ook al andere externe USB devices geprobeerd.
Al een reset geprobeerd ? Het hele kleine knopje zit naast USB1 aan de zijkant.
Ik kon overigens uit je verhaal niet opmaken of ie nog wel gewoon opstartte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:38:
Al een reset geprobeerd ? Het hele kleine knopje zit naast USB1 aan de zijkant.
Ik kon overigens uit je verhaal niet opmaken of ie nog wel gewoon opstartte...
Opstartte? Je bedoelt of hij aan gaat of niet. Ja, hij gaat gewoon aan. De adapter zou dus OK moeten zijn. Zal een reset proberen!

[ Voor 3% gewijzigd door Barca op 17-08-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Na het installeren van de nieuwste firmware 1.02.10 Blijkt dat de zwarte balken boven en onder iets groter zijn dan bij de oude firmware.. Hierdoor heb ik minder filmbeeld. Eerst had ik 1.02.04

Iemand anders ook het zelfde probleem?

[ Voor 15% gewijzigd door Sulo op 17-08-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:43
Betekent de komst van de WD TV 2 het einde van de fabrieks doorontwikkeling van de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:15:
Betekent de komst van de WD TV 2 het einde van de fabrieks doorontwikkeling van de firmware?
Dat is totaal niet zeker. Er zijn mensen die denken dat firmware verbeteringen voor de WD TV2 meteen kunnen worden doorgevoerd in de WD TV1, omdat de kastjes zo op elkaar lijken. Laten we het hopen!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
jmk schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:38:
Dat is totaal niet zeker. Er zijn mensen die denken dat firmware verbeteringen voor de WD TV2 meteen kunnen worden doorgevoerd in de WD TV1, omdat de kastjes zo op elkaar lijken. Laten we het hopen!
Dat zou marketing-technisch niet zo heel slim zijn. Maar ik help je hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een Fujitsu Handy Drive? Ik ben benieuwd of de WDTV voldoende stroom levert om de 320Gb versie van deze USB powered drive goed te laten draaien.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

SquatRS schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:01:
Mijn WD HD TV heeft de laatste tijd wat kuren.
Na verloop van tijd (+/- 30 min.) begint hij te haperen. Krijg even zwart beeld, daarna springt het beeld weer aan (na een seconden of 2) op het punt waar hij is gebleven. Ook de OSD van de TV (Sony KDL37S5500) geeft dan aan dat hij het kastje gevonden heeft op de 2e HDMI ingang.
Haperingen nemen na verloop van tijd ook in aantal toe zodat verder kijken onmogelijk wordt :(
Iemand enig idee?
Totaal geen last van.

Maar heb je al eens geprobeerd om de nieuwste firmware erop te zetten?

En komt 't altijd bij dezelfde bestanden voor? Of zou de HDD kapot kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

Apoca

Array Technology Industry

En daar is die dan de WD TV Mini :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wdc.com/global/images/products/img1/300/wdfWDTV_Mini.jpg

Supported Formats:
Movie: AVI (Xvid, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, VOB, MP4/MOV (MPEG4), RM or RMVB 8/9/10
Image: JPEG, GIF, TIFF, BMP, PNG
Audio: MP3, WAV/PCM/LPCM, WMA, AAC, FLAC, MKA, OGG, Real Audio, APE
Playlist: PLS, M3U, WPL
Subtitle: SRT, SSA, SUB, SMI

- RMVB supports up to 1024x576x24 or 800x600x30 compressed video resolution
- MPEG1/2/4 supports up to D1 resolution (720x480 in NTSC, 720x576 in PAL)
- MPEG2 ML/MP conforming to ISO-13818
- MPEG1 ML/MP conforming to ISO-11172
- A audio receiver is required for multi-channel surround sound via digital optical output.

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=681

Tja wat moet je der van zeggen, persoonlijk zie ik der niet echt een markt voor gezien de huidige WD TV HD beter is. Maar stel, ze zouden de huidige WD van de markt laten verdwijnen en de WD TV HD 2 op de markt zetten en gelijk de prijs van de WD TV HD 2 omhoog gooien dan is er opeens een markt voor de mini natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Apoca op 18-08-2009 21:43 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SquatRS schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:01:
Mijn WD HD TV heeft de laatste tijd wat kuren.
Na verloop van tijd (+/- 30 min.) begint hij te haperen. Krijg even zwart beeld, daarna springt het beeld weer aan (na een seconden of 2) op het punt waar hij is gebleven. Ook de OSD van de TV (Sony KDL37S5500) geeft dan aan dat hij het kastje gevonden heeft op de 2e HDMI ingang.
Haperingen nemen na verloop van tijd ook in aantal toe zodat verder kijken onmogelijk wordt :(
Iemand enig idee?
Mogelijk heeft je TV last van lekspanning. HDMI is daar gevoelig voor. Ik heb dezelfde verschijnselen met de PS3. Helaas heb ik geen oplossing voor je, ik zit zelf nog midden in de onderzoeksfase samen met de leverancier. Wat bij mij in eerste instantie leek te helpen was een betere antennekabel. Je kunt proberen andere invloeden te elimineren door alle andere stekkers (behalve de HDMI) te verwijderen.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Apoca schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:33:
En daar is die dan de WD TV Mini :)

[afbeelding]

Supported Formats:
Movie: AVI (Xvid, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, VOB, MP4/MOV (MPEG4), RM or RMVB 8/9/10
Image: JPEG, GIF, TIFF, BMP, PNG
Audio: MP3, WAV/PCM/LPCM, WMA, AAC, FLAC, MKA, OGG, Real Audio, APE
Playlist: PLS, M3U, WPL
Subtitle: SRT, SSA, SUB, SMI

- RMVB supports up to 1024x576x24 or 800x600x30 compressed video resolution
- MPEG1/2/4 supports up to D1 resolution (720x480 in NTSC, 720x576 in PAL)
- MPEG2 ML/MP conforming to ISO-13818
- MPEG1 ML/MP conforming to ISO-11172
- A audio receiver is required for multi-channel surround sound via digital optical output.

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=681

Tja wat moet je der van zeggen, persoonlijk zie ik der niet echt een markt voor gezien de huidige WD TV HD beter is. Maar stel, ze zouden de huidige WD van de markt laten verdwijnen en de WD TV HD 2 op de markt zetten en gelijk de prijs van de WD TV HD 2 omhoog gooien dan is er opeens een markt voor de mini natuurlijk.
Hmm lekker vaag, enige wat ik zie aan de interface anders, is dat videos een preview hebben als picture? (titles links, info + preview rechts) Verder vindt ik de interface bizar lelijk vergeleken met de WD HDTV 1.

Verder is hij technisch gezien toch niet minder sterk dan de WD HDTV 1 ? Ah, geen HD support zo te zien voor MPEG 4. Leuk voor je SD films dus, maar verder....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Ik zie het ook nog niet helemaal; natuurlijk zijn er mensen zat die nog CRT kijken, maar zelfs dan is er nog geen reden om deze te preferen boven de HD-versies; het prijsverschil zal niet erg groot zijn, vroeger of later zal iedere CRT vervangen worden door een Hd (ready) scherm, al is het maar omdat ze kapot gaan. En als ze de WD TV 2 duurder maken, dan kun je alsnog versie 1 kopen en vast zelfs nog goedkoper dan nu.

Edit: hee ondersteunt ie geen MKV of begrijp ik dat verkeerd?
Dat zou toch wel een gemis zijn, dat gebruik ik graag, hoewel bij veel MKVs op mijn WD TV de voor- en achteruitspoelknoppen niet werken.

[ Voor 11% gewijzigd door dura op 19-08-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

dura schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:59:
[...]

Ik zie het ook nog niet helemaal; natuurlijk zijn er mensen zat die nog CRT kijken, maar zelfs dan is er nog geen reden om deze te preferen boven de HD-versies; het prijsverschil zal niet erg groot zijn, vroeger of later zal iedere CRT vervangen worden door een Hd (ready) scherm, al is het maar omdat ze kapot gaan. En als ze de WD TV 2 duurder maken, dan kun je alsnog versie 1 kopen en vast zelfs nog goedkoper dan nu.

Edit: hee ondersteunt ie geen MKV of begrijp ik dat verkeerd?
Dat zou toch wel een gemis zijn, dat gebruik ik graag, hoewel bij veel MKVs op mijn WD TV de voor- en achteruitspoelknoppen niet werken.
Bij mij doen de voor en achteruitspoelknoppen het altijd.

Let wel op; niet te snel op >>| drukken, want dan switcht die naar een volgend bestand.

1: Speel een video af.
2: Om verder te spoelen (10 minuten) spoel je eerst terug of verder << of >>
3: Daarna druk je op |<< of >>| om 10 minuten vooruit/verder te spoelen.

Ik heb soms dat wanneer ik bijvoorbeeld 8X verderspoel de ene keer een versneld beeld, en de andere keer een slideshow. :/

Gulfstream G650

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Toevallig dat het nu gaat over MKV en vooruitspoelen. Ik heb nu een serie gedownload. En als ik daar vooruit/achteruit spoel, of na het uitzetten weer terug wil naar waar ik was gebleven in de film, dan gaat het geluid wel, maar het beeld blijft zwart. Zwaar irritant.

Bekend probleem :? En weet iemand een mogelijke oplossing?

Verwijderd

Auke schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:59:
Toevallig dat het nu gaat over MKV en vooruitspoelen. Ik heb nu een serie gedownload. En als ik daar vooruit/achteruit spoel, of na het uitzetten weer terug wil naar waar ik was gebleven in de film, dan gaat het geluid wel, maar het beeld blijft zwart. Zwaar irritant.

Bekend probleem :? En weet iemand een mogelijke oplossing?
Welke firmware heb je (ik heb 1.02.07) en heb dit probleem niet met tv series.
Het enige is dat ie soms de audi0 5.1 niet herkend (hangt vd mkv af) en dan speelt ie dd 2.0 af

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb het apparaat gisteren bij de MM gehaald. Doos was blijkbaar al een keer aan iemand anders verkocht, ik miste de CDrom, Quick manual en die HD-houder. Laatste keer dus MM voor mij.

Anyway ben super tevreden over het apparaat zelf, enige dat ik onhandig vind is dat als je via de mappen structuur films/foto's uitzoekt dat je dan eerst de Root directory ziet en vervolgens alle mappen, ipv direct de map "muziek" of "films". Hoe doen jullie dat?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Sport_Life schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:23:
Heb het apparaat gisteren bij de MM gehaald. Doos was blijkbaar al een keer aan iemand anders verkocht, ik miste de CDrom, Quick manual en die HD-houder. Laatste keer dus MM voor mij.

Anyway ben super tevreden over het apparaat zelf, enige dat ik onhandig vind is dat als je via de mappen structuur films/foto's uitzoekt dat je dan eerst de Root directory ziet en vervolgens alle mappen, ipv direct de map "muziek" of "films". Hoe doen jullie dat?
Hmm, ik heb bij de mijne ook die 3 spullen niet gekregen.

Denk dat het gewoon pech is? Een luie inpakker. :X

Tsja, die root folder.. hetzelfde hier. Niets aan te doen, behalve de root volgooien met je bestanden, ipv eerst een map hebben met "Video" want als je in de WDTV menu Video kiest, zie je ALLEEN de videobestanden.

Dit is dus overzichtelijker op de WDTV, en onhandig als je de ext HDD via de PC benaderd.

Gulfstream G650

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Die HD houder zit er sowieso niet bij hoor, ik kan het in ieder geval niet herinneren dat die bij mij er bij zat.

The devil is in the details.

• Apoca

Apoca

Mute schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:07:
Die HD houder zit er sowieso niet bij hoor, ik kan het in ieder geval niet herinneren dat die bij mij er bij zat.
Bij mij zat die der toen gewoon bij, maar dacht ergens iets gelezen te hebben dat bij latere batches deze niet meer erbij zat...

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mute schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:07:
Klopt, zat er inderdaad niet bij ;) Ik moet zeggen dat mijn ervaringen tot nu toe met de WD TV HD prima zijn, m'n 500GB Passport schijfje werkt er goed mee samen, de functies bevallen ook goed en hij doet waarvoor ik hem gekocht heb. Ook weinig behoefte om wat anders te kopen :)

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:14:
[...]

Welke firmware heb je (ik heb 1.02.07) en heb dit probleem niet met tv series.
Het enige is dat ie soms de audi0 5.1 niet herkend (hangt vd mkv af) en dan speelt ie dd 2.0 af
Ik heb 1.02.08 er op staan. Zal nog upgraden naar 1.02.10. En als dat niet lukt 1.02.07 eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auke schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:56:
[...]
Ik heb 1.02.08 er op staan. Zal nog upgraden naar 1.02.10. En als dat niet lukt 1.02.07 eens proberen.
Probeer eerst een andere mkv vd serie (door iemand anders geript) te downnen en kijk of je het probleem nog hebt. Of down bijvoorbeeld Criminal Minds of NCIS of CSI. Metdeze heb ik geen probelemen.
NZB bij bierdopje zijn betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

(jarig!)
Wow dat is snel, en voor de prijs waar Azerty hem voor aanbied (108 euro) helemaal niet duur tov de HD TV. Echter denk ik dat de prijs van routershop meer in de richting zit. Maar we gaan het zien. iig niet duur, maar ik ga niet de overstap maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ola,

hoe zat dat ook al weer met die VOB files. Heb de DVD van een serie klaarstaan maar heb geen idee welk file het eerste deel van de serie is (en dus die andere ook niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hebben jullie ook, dat wanneer je aan het menueren bent, het menu niet 100% gelijk is met de remotecontroller. Als ik van video naar muziek ga bijvoorbeeld, duurt het 0,1 seconde voordat de cursor beweegt. Is best irritant. En wanneer komt WD met een neiuwe FW? .10 is best oud. :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
salimrmaf schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:45:
Hebben jullie ook, dat wanneer je aan het menueren bent, het menu niet 100% gelijk is met de remotecontroller. Als ik van video naar muziek ga bijvoorbeeld, duurt het 0,1 seconde voordat de cursor beweegt. Is best irritant. En wanneer komt WD met een neiuwe FW? .10 is best oud. :/
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een wachttijd van 0.4 seconde als algemeen "irritant" wordt ervaren. Jij bent dus exceptioneel ongeduldig(net als ik)

Ik ben een netbook gewent, en dus ook de wachttijden. Zennnnnn.... ;)

edit: ik hoop inderdaad dat WD zijn woord houdt en nog voor een bonus/killer/fantastic firmware update komt.

[ Voor 8% gewijzigd door jmk op 22-08-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 15:29
ik heb een probleem met mijn wd tv.
ik heb nu 2 keer een 8-11 gb mkv bestand afgespeeld (the dark knight en earth) beide films stotteren tot en met. 720p is geen probleem. en andere formaten eigenlijk ook niet.
de wdtv staat ingesteld op automatisch filmformaat,maar ook als ik handmatig probeer geen verschil.
al in plaats van mijn 2,5 inch harde schijf een snellere 3,5 inch geprobeerd. geeft ook geen verschil. iemand nog een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een voorbeeld voor een te kopen versterker die wel DTS ondersteunt? Bij voorkeur een beetje betaalbaar :) Heb al gekeken op kieskeurig maar daar kom ik geen prijstechnisch interessante tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik heb wat zitten klooien met AVCHD (M2TS) en subtitles.

Ik weet niet of dit al eerder gepost was, maar hierbij toch even mijn bevindingen:

Ik had Band of Brothers in AVCHD 1080P (ISO's) binnengehaald, en heb de subs op de volgende manier werkend gekregen:

Ik heb het 00000 M2TS bestand uit de STREAM map van de AVCHD naar mijn harddisk gekopieerd (uit de iso zeg maar)
Vervolgens met TSMuxer de PGS stream (ondertitelbestand) eruit gemuxed.
Vervolgens met SUPRIP 1.16 de PGS stream geladen, en vervolgens omgezet naar een .SRT bestand. SUPRIP moet je eerst de letters "leren" en als dat eenmaal gedaan is kan je de keren daarna héél simpel van een PGS een SRT bestand maken.
Deze SRT geef je dezelfde naam als de M2TS file, en afspelen maar!

-Edit: Ik ben er net achter gekomen dat de subs niet bij elke film hetzelfde zijn, dus het kan zijn dat je SUPRIP voor die film de subs/ lettertype opnieuw moet "leren", maar het ondertitelen van een volledige film duurt maar zo'n 5 minuten als dit nodig is. :)

:D

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Ik ga er vanuit dat dit ook gewoon met Blu Rays kan ipv AVCHD. :)

-Als iemand dit op een makkelijkere of nog snellere manier kan zou ik het ook graag horen trouwens. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:00:
Iemand een voorbeeld voor een te kopen versterker die wel DTS ondersteunt? Bij voorkeur een beetje betaalbaar :) Heb al gekeken op kieskeurig maar daar kom ik geen prijstechnisch interessante tegen!
Een Harmann Kardonn AVR 137? Kost maar 150 euro, voor 100 euro speakers erbij en je hebt een goede!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik las ergens dat de WDTV2 Live Browserondersteuning had, en Internetstreaming Functionality (Youtube?)

Maar dat hoef ik niet te verwachten? :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 18:30:
[...]

Een Harmann Kardonn AVR 137? Kost maar 150 euro, voor 100 euro speakers erbij en je hebt een goede!
Dat zou jij eerder doen dan een surround setje, zoals onderstaand? Ik neem aan dat het dts bij een download ook gewoon nog surround doorgeeft?

http://www.kieskeurig.nl/...m/philips/hts3270/328211/

Edit: klopt het dat die AVR 137 een surround receiver is? En zo ja waar haal je die voor 150?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:00:
volgens mij moet dat ding van asus het wel ondersteunen

pricewatch: Asus O!Play HDP-R1

ook aardig cheap

lezen is ook een kunst

[ Voor 3% gewijzigd door Rub3s op 24-08-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:52:
[...]

Dat zou jij eerder doen dan een surround setje, zoals onderstaand? Ik neem aan dat het dts bij een download ook gewoon nog surround doorgeeft?

http://www.kieskeurig.nl/...m/philips/hts3270/328211/

Edit: klopt het dat die AVR 137 een surround receiver is? En zo ja waar haal je die voor 150?
@HIERBOVEN: Je begrijpt hem he-le-ma-al verkeerd. Hij wilt een DTS-receiver, niet een mediaplayer dat DTS downmixt. ;)

Ik bedoel de AVR 132. Is niet meer zo actueel, maar voor DOlbyDigital en DTS is ie top. :>
175 Inc verzenden.

Deze is een stukkie beter; AVR145 En zo kun je wel steeds een beetje bij beetje omhoog gaan met de prijs. Ik had een Homecinema set, maar geen enkele HCS voldoet meer aan mijn eisen; ik hebt eveel component/HDMI/Optical/Coax digitale aansluitingen die ik in een receiver moet stoppen. Over een tijdje haal ik de AVR 347.

[ Voor 5% gewijzigd door SalimRMAF op 24-08-2009 00:11 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Gisteren de WD besteld voor de LCD TV op de slaapkamer. Alleen kwam ik daarna er achter dat deze tv geen HDMI aansluiting heeft maar een DVI. Deze Philips tv is al wat "ouder".

Denken jullie dat het gaat werken dat ik eeen HDMI->DVI kabel gebruik voor het beeld en analoge tulp stekkertjes voor het geluid? Waarschijnlijk moet ik er wel voor zorgen dat alle bestanden stereo geluid hebben ipv DTS en AC3 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Perlian schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:59:
Gisteren de WD besteld voor de LCD TV op de slaapkamer. Alleen kwam ik daarna er achter dat deze tv geen HDMI aansluiting heeft maar een DVI. Deze Philips tv is al wat "ouder".

Denken jullie dat het gaat werken dat ik eeen HDMI->DVI kabel gebruik voor het beeld en analoge tulp stekkertjes voor het geluid? Waarschijnlijk moet ik er wel voor zorgen dat alle bestanden stereo geluid hebben ipv DTS en AC3 5.1.
Ja dat zou gewoon moeten werken zo. DTS geluid afspelen lukt nu niet nee. Stereo geluid werkt dan wel.

[ Voor 5% gewijzigd door jmk op 24-08-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 17:57
Hallo,

Ik heb ook een WD HD TV, maar heb 2 kleine probleempjes:

1. Hij wil niet aan gaan via de Afstandsbediening
2. Hij leest geen ondertiteling bij .iso files ( als ze er extern bij zitten .srt of gewoon instelbaar zijn in de .iso

enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast Bedankt!

Gr.
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 20:04

The_Worst

Unox

Heb je de laatste firmware op je WD geplaatst? Probleem #1 moet daarmee opgelost zijn. Probleem #2 kan ik je zo niet mee helpen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_dH
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10-2024
Weet iemand of het mogelijk is een externe DVD speler aan te sluiten op de USB poort?

Dan kan hij de dvd-speler ook vervangen.

En is het ook mogelijk om internet te gaan, bv naar youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Paullezzz007 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:02:
Weet iemand of het mogelijk is een externe DVD speler aan te sluiten op de USB poort?

Ik vermoed dat een externe dvd-speler niet gaat werken.
Bij versie 1 van de WD TV is het mogelijk (zoals je volgens mij in dit topic kan lezen) door een usb wifi te gebruiken. Zijn volgens mij wel een aantal oplossingen te vinden op inet. Bij versie 2 (WD TV Live Media Player) zit er al een ethernet port op. Of je alleen bijvoorbeeld een NAS kan bereiken of echt op youtube e.d. kan durf ik niet te zeggen. Zou je even wat reviews moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_dH
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10-2024
sajoku schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:03:
[...]

Ik vermoed dat een externe dvd-speler niet gaat werken.
Bij versie 1 van de WD TV is het mogelijk (zoals je volgens mij in dit topic kan lezen) door een usb wifi te gebruiken. Zijn volgens mij wel een aantal oplossingen te vinden op inet. Bij versie 2 (WD TV Live Media Player) zit er al een ethernet port op. Of je alleen bijvoorbeeld een NAS kan bereiken of echt op youtube e.d. kan durf ik niet te zeggen. Zou je even wat reviews moeten afwachten.
Hmm ok, ik ben dan benieuwd. Het zou echt een ideaale uitvinding zijn, dan kan je gewoon een usb dvd-speler er aanhangen.

Met dat internet wacht ik dan nog wel even af, tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Paullezzz007 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:11:
[...]

Hmm ok, ik ben dan benieuwd. Het zou echt een ideaale uitvinding zijn, dan kan je gewoon een usb dvd-speler er aanhangen.

Met dat internet wacht ik dan nog wel even af, tnx.
Er schijnt een custom firmware te zijn die hier (beperkte) ondersteuning voor biedt, maar dan zal je even met google moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 11:10
Paullezzz007 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:02:

Of je echt DVD's kunt afspelen heb ik nog niet naar gezocht. Maar er zijn een heleboel mensen bezig met apps te programeren voor de WDTV. Echter... je zult dan wel een aangepaste firmware moeten installeren. Kijk voor meer info op http://wdtvforum.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Ik heb dvd bestanden omgezet naar een ISO middels het programma Burnaware Free. Deze ISO's worden als niet-ondersteund formaat weergegeven. Iemand enig idee wat de oorzaak is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:44:
Ik heb dvd bestanden omgezet naar een ISO middels het programma Burnaware Free. Deze ISO's worden als niet-ondersteund formaat weergegeven. Iemand enig idee wat de oorzaak is? :?
Ik gebruik Shrink kn Burnaware niet. Hoe maak je de ISO? O-)
Je moet de menu's en extra's weglaten, dus alleen de movies met audio en subs meenemen.
Zo ben ik langzaam bezig al mijn dvd's om te zetten naar iso, lekker makkelijk kijken, geen schijfjes wisselen etc en zoeken waar de dvd ligt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:50:
[...]

Ik gebruik Shrink kn Burnaware niet. Hoe maak je de ISO? O-)
Je moet de menu's en extra's weglaten, dus alleen de movies met audio en subs meenemen.
Zo ben ik langzaam bezig al mijn dvd's om te zetten naar iso, lekker makkelijk kijken, geen schijfjes wisselen etc en zoeken waar de dvd ligt.
:)
Het eerste keuzemenu heb ik ook meegenomen. Verder geen extra's. Ik zal ze nog een keer proberen over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ermmm,

begrijp ik nu goed dat de WD TV-2 Live Media Player leverbaar is, of snel zal zijn en dat hij DTS ondersteunt? Dat zou namelijk een hoop problemen opleveren bij bestanden waar ik nu geen geluid bij ontvang. Zou ook betekenen dat ik geen andere versterker hoef te kopen :)

Edit, ik vrees van niet.....

An audio receiver is required for multi-channel surround sound digital output. Compressed RGB JPEG formats only and progressive JPEG up to 2048×2048. Single layer TIFF files only. Uncompressed BMP only. Specific details, please refer to the user manual.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zo, goed forum dit zeg. Ik was zojuist bezig mijn eerste brandende vraag (hieronder) op te stellen, tot plots het kwartje viel, en ik de oplossing zag. Ik kon gewoon een ander audio-kanaal kiezen, en dan deed het geluid het :)

Heeft iemand misschien een tip voor een goede informatieve website over digitale audio en video, om me een beetje in te lezen in de techniek?

Thx!

"Ik heb sinds een paar weken een WD TV, en ben erg tevreden. Veel bestanden worden probleemloos in Full HD weergegeven en ook het digitale geluid (via de optische uitgang en mijn receiver) werkt vaak prima.

Nu heb ik laatst 2 bestanden geprobeerd waarbij het geluid het niet doet (Audio Unsupported melding bij opstarten)

1. Dolby TrueHD Audio English 3100 kbps 5.1 / 48 kHz / 3100 kbps / 24-bit (AC3 Core: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps)
2. Audio Codecs: AC3 @ 640Kbs / DTS @ 1536Kbs / TRUE-HD

...(kwartje valt)..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:49:
Ermmm,

begrijp ik nu goed dat de WD TV-2 Live Media Player leverbaar is, of snel zal zijn en dat hij DTS ondersteunt? Dat zou namelijk een hoop problemen opleveren bij bestanden waar ik nu geen geluid bij ontvang. Zou ook betekenen dat ik geen andere versterker hoef te kopen :)

Edit, ik vrees van niet.....

An audio receiver is required for multi-channel surround sound digital output. Compressed RGB JPEG formats only and progressive JPEG up to 2048×2048. Single layer TIFF files only. Uncompressed BMP only. Specific details, please refer to the user manual.
Als je meer dan 1 speaker output wil, heb je een audio-reciever nodig. Dat is toch logisch. Als je tevreden bent met stereo output, sluit je "de witte en de rode" aan op de TV bijvoorbeeld.

Heeft je media bestand DTS bijvoorbeeld, heeft de HD TV 2 downmix naar stereo als je dat wil. Die downmix werkt ook via optisch out naar een versterker zonder DTS support. Als je versterker geen DTS heeft kan je het waarschijnlijk niet over alle 5 de boxen horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik heb hem sinds een tijdje, Alleen sommige ( vooral ) HD films krijg ik geen geluid te horen.
Wat kan het probleem zijn, mijn geluid gaat gewoon over mijn HD tv. Bij het geluid staat wel dat de digitale output kiest ofzo.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Dat komt dus waarschijnlijk doordat het vooral films zijn met DTS en dat kan de WD TV weer net niet. Omzetten naar AC3 bijvoorbeeld of aansluiten met een versterker die DTS aankan zou het probleem moeten verhelpen.

The devil is in the details.

• sjekneck
Mute schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:03:
Dat komt dus waarschijnlijk doordat het vooral films zijn met DTS en dat kan de WD TV weer net niet. Omzetten naar AC3 bijvoorbeeld of aansluiten met een versterker die DTS aankan zou het probleem moeten verhelpen.
Correctie hij kan het wel DTS doorgeven aan een versterker die wel kan decoderen, maar niet zelf omzetten naar stereo.

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
salimrmaf schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 18:31:
Ik las ergens dat de WDTV2 Live Browserondersteuning had, en Internetstreaming Functionality (Youtube?)

Maar dat hoef ik niet te verwachten? :/
De WDTV (eerste versie) die ik heb staan kun je ook upgraden naar een Custom Firmware B-rad WDLXTV (vergt wel wat gepruts) en daarvoor zijn al een aantal applicaties beschikbaar zoals;
YouTube (moet nog testen),
Apple Trailers (werkt!)
Shoutcast (werkt bij mij niet),
Rss (werkt maar update niet goed),
Weer (werkt maar niet lekker op breedbeeld).
Of de WDTV Extender (v7) die meerdere zaken zoals rss en weer ook mogelijk maakt (nog testen).
Hier nog een lijst met de diverse applicaties.

Je hebt overigens dan wel een wireless usb stick nodig. En alles is nogal in begin fase dus verwacht geen wonderen. Als je nog geen WDTV hebt is het beter een kant en klaar andere netwerk box te kopen van een ander merk.

Ik mis overigens in de startpost wat linkjes naar die custom firmware en de daarvoor beschikbare plugins.
Ook dit forum is interessant overigens.

Verwijderd

Hoelang duurt zo'n omzetting van DTS naar AC3? Ben van plan een WDTV aan te schaffen.

• Notna

Notna

Where are you?®

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:17:
Hoelang duurt zo'n omzetting van DTS naar AC3? Ben van plan een WDTV aan te schaffen.
Niet al te lang, maar als je dan toch een instappert bent, wellicht is het kopen van de WD TV Live dan een betere keuze met DTS downmixing :)

Edit:

Ow lees net dat dus niet gaat :/ GAAAAAAAR. Maar voor een BluRay rip kost het iets van 10 minuten per film depending on your hardware?

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 27-08-2009 16:34 ]

Verwijderd

jmk schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:36:
[...]

Als je meer dan 1 speaker output wil, heb je een audio-reciever nodig. Dat is toch logisch. Als je tevreden bent met stereo output, sluit je "de witte en de rode" aan op de TV bijvoorbeeld.

Heeft je media bestand DTS bijvoorbeeld, heeft de HD TV 2 downmix naar stereo als je dat wil. Die downmix werkt ook via optisch out naar een versterker zonder DTS support. Als je versterker geen DTS heeft kan je het waarschijnlijk niet over alle 5 de boxen horen...
jmk schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:36:
[...]

Resumerend; Als je knap geluid wilt, dan kan je dus beter een knappe receiver kopen die DTS ondersteund, of een surround setje. Dan ben je een paar tientjes duurder uit dan bij aankoop van een WD HD TV 2, en dan heb je nog beter geluid ook.

Eens?

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

nee, als je de wd tv 2 koopt kan je de eerste verkopen.

+

als je net zoals ik de player vaak naar andere mensen mee neemt is het handig als hij dts om kan zetten naar stereo. surround setje eisen is nogal wat

• Mars18
Mute schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:03:
Oke dan, bedankt voor de uitleg, ik heb bijvoorbeeld een dts file met extensie MKV.
heb gezocht op internet, En ben nu bezig met PopCorn MKV audio converter.

Krijg alleen de melding: Media Info File Missing File Location
Maar heb de film aangeklikt maar kan hem niet overzetten, kan run niet aanklikken

[ Voor 17% gewijzigd door Mars18 op 27-08-2009 20:06 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• jmk
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:14:
Resumerend; Als je knap geluid wilt, dan kan je dus beter een knappe receiver kopen die DTS ondersteund, of een surround setje. Dan ben je een paar tientjes duurder uit dan bij aankoop van een WD HD TV 2, en dan heb je nog beter geluid ook.

Eens?
Met een goede receiver heb je icm de WD TV 1 en WD TV2 een heel mooi geluid, als je DTS media gebruikt.

Voordeel van de WD TV2 is, dat als je media DTS is, en je hebt GEEN receiver, je toch geluid kan luisteren over stereo. Je WD TV2 zet dan het DTS geluid om naar stereo. (downmix)
Nadeel van de WD TV1 is dan, dat je geen geluid hoort omdat hij niet de mogelijk heeft DTS om te zetten naar stereo.

2e belangerijk voor deel van de WD TV2 is dat hij netwerkmogelijkheden heeft, streaming en copy/past van mediabestanden etc.

Dus juist als je geen receiver wil kopen, maar wel altijd geluid wil horen, ook bij DTS, is de WD TV2 heel handig.
Als je van plan bent om een receiver te kopen voor voor betere geluidsweergave, is de WD TV1 ook wel goed, maar 2 tientjes op het bedrag van een goede receiver is niet zoveel. De WD TV2 heeft ook langere ondersteuning door WD met fixes, realistisch bekeken. Dus dat is een 3e belangrijk voordeel van de WD TV2.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Zijn de WD1 en WD2 even groot?

Ik vind WD2's matte finish niet zo mooi, helaas. :/

Ik heb mijn WD1 verkocht voor 80 Inc verzenden en een HDMI kabel, ik ben aan het nadenken wat ik nu ga doen.. De WD2 kopen, dat wil ik wel want ik heb nog geen DTS-receiver, en zin in converteren had ik nooit.

Ik wilg raag youtube videos kijken via de TV. De WDTV2 kan dit niet?

Voor de rest leuke apparaatje, die WD1. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben nieuw hier en niet meer de jongste, haha. 56, wel wat pc kennis.....
Heb sinds juni dit geweldige apparaatje gekregen en hij bevalt uitstekend. Maar (misschien is dit al een keer behandeld):

Met HD films is het beeld altijd wat schokkerig, niet altijd storend, maar toch. Als ik SD films afspeel, geen probleem. Nou, dacht ik in mijn onschuld, dat moet dus te maken hebben met de data overdracht.
Had eerst een gewone Lacie 250 ext HDD erop aangesloten en sinds vorige week een Lacie portable 500 GB. Voordeel natuurlijk geen externe voeding.

Maar ook bij deze HDD hetzelfde probleem.
Toen las ik ergens, dat de HDMI kabel het probleem zou kunnen zijn. Niet zo'n dure, 30 euri. Bij mijn UPC HD mediabox zat een kabel en die erop geprobeerd: hetzelfde resultaat.

Omdat ik eigenlijk niet veel hierover lees, ga ik er vanuit, dat anderen daar geen last van hebben.
Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om dit probleempje op te lossen:

Groeten
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanusJan, welke firmware heeft je WDTV?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, sorry, weinig gegevens meegestuur.

Firmware is 1.02.10, volgens mij de laatste?

Overigens, bij HD uitzendingen tv treedt dit verschijnsel niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja, als ik een echte blue ray download, van zo'n 50 gig bijvoorbeeld, loopt t helemaal slecht. Stilstaand beeld, geen geluid......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 12:02
Ik heb geprobeerd met Popcorn MKV Audio Converter dts naar ac3 om te zetten op een MSI Wind U123. Is dit mogelijk? Bij mij bleef hij namelijk hangen op het omzetten van de dts. Iig duurde het veel langer dan 10 minuten, zoals anderen aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
RetroTycoon schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:55:
Ik heb geprobeerd met Popcorn MKV Audio Converter dts naar ac3 om te zetten op een MSI Wind U123. Is dit mogelijk? Bij mij bleef hij namelijk hangen op het omzetten van de dts. Iig duurde het veel langer dan 10 minuten, zoals anderen aangeven.
Je bent verder als ik.
Media Info File Missing File Location krijg ik als fout, waar haal je de media info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:43
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:02:
Met HD films is het beeld altijd wat schokkerig, niet altijd storend, maar toch.
Wanneer is het schokkerig? Bij draaiend beeld ("panning") of altijd? Kan ook te maken hebben met het feit dat bluray rips 24p zijn en jouw tv geen 24p weergave ondersteunt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, inderdaad, eigenlijk alleen bij panning. Zal eens kijken in de gebruiksaanwijzing. Is een redelijk nieuwe Philips LCD, 94 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik heb geen ervaring met DTS, maar mijn surround set speelt dat wel af.

Wat voor kabel moet ik hebben voor DTS, en waar moet ik hem verbinden? van de WD TV naar de surround set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik heb het opgelost door een nieuwe Surround set te gaan kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Mars18 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:44:
Ik heb geen ervaring met DTS, maar mijn surround set speelt dat wel af.

Wat voor kabel moet ik hebben voor DTS, en waar moet ik hem verbinden? van de WD TV naar de surround set?
Mars18 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:22:
Ik heb het opgelost door een nieuwe Surround set te gaan kopen :P
Goeie oplossing :P

Maar het enige wat je nodig had was een optical kabel. Die van je WD TV naar je surround set (of eigenlijk de receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:57:
Ja, inderdaad, eigenlijk alleen bij panning. Zal eens kijken in de gebruiksaanwijzing. Is een redelijk nieuwe Philips LCD, 94 cm.
Als je de output op 1080P 50Hz zet. Heb je dan minder last van schokken ? Dat maakt bij mij wel verschil. Vooral als de film 23,976 frames heeft. Dan geeft de output op 24P niet een vloeiende weergave, maar op 50Hz wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
sajoku schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:55:
[...]

[...]

Goeie oplossing :P

Maar het enige wat je nodig had was een optical kabel. Die van je WD TV naar je surround set (of eigenlijk de receiver).
Ik snap het nog niet. Ik heb net alles aangesloten. Ik heb gekocht: http://www.ciao-shopping.nl/Philips_HTS3270_12__1074102

Heb de surround set aangesloten met een Scart kabel. En heb een optische kabel in de surround set naar de WDTV gedaan.

Welke instellingen moet ik nog aanpassen, want kreeg geen geluid met dts films. Heb geluid al op digitaal gezet in het menu van wdtv. Maar welke modus moet de surround set weer gebruiken?

Ik wil het DTS geluid van films op me harde schijf afspelen via deze surround set, dat moet werken vertelde ze in de winkel.

Maar het lukt me niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Mars18 op 29-08-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

hoe kan je uitvinden of een dvd/.avi dts geluid heeft, want ik wil graag voor aankoop zeker weten dat de wd tv alles afkan spelen wat ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Mars18 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:48:
[...]

Ik snap het nog niet. Ik heb net alles aangesloten. Ik heb gekocht: http://www.ciao-shopping.nl/Philips_HTS3270_12__1074102

Heb de surround set aangesloten met een Scart kabel. En heb een optische kabel in de surround set naar de WDTV gedaan.

Welke instellingen moet ik nog aanpassen, want kreeg geen geluid met dts films. Heb geluid al op digitaal gezet in het menu van wdtv. Maar welke modus moet de surround set weer gebruiken?

Ik wil het DTS geluid van films op me harde schijf afspelen via deze surround set, dat moet werken vertelde ze in de winkel.

Maar het lukt me niet.
Heb je ook op de Philips aangegeven dat hij optical moet gebruiken?
Als het bijvoorbeeld Video2 (of dvd, cd, etc, etc) is, moet je vaak aangeven dat het optical of analoog is. Hoe dat moet staat wel in de handleiding van je setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
sajoku schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:34:
[...]

Heb je ook op de Philips aangegeven dat hij optical moet gebruiken?
Als het bijvoorbeeld Video2 (of dvd, cd, etc, etc) is, moet je vaak aangeven dat het optical of analoog is. Hoe dat moet staat wel in de handleiding van je setje.
Dank je wel. Ik moest optisch in als modus gebruiken.
Nu werkt het. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Ik begin me er nu wezenloos tegen te irriteren.
Al een tijdje (meerdere maanden) wil de afstandsbediening niet altijd reageren. Als je hem aanzet doet hij het meestal wel, maar als je dan een film aanzet en je wilt hem na een tijdje op pauze zetten, reageert hij niet meer! Geen pauzeknop, niks... Pas als je de afstandsbediening er praktisch voor houdt en je ongeveer 5 minuten lang aan het drukken bent doet hij pas wat, om vervolgens ergens in het menu weer uit te vallen :(
Iemand een oplossing? Anders ga ik ermee terug terwijl ik het net zo'n mooi apparaatje vond...

Edit: hier wil ik het liefst niet aan beginnen, vanwege garantieverlies
Edit2: Kan het komen doordat de televisie en andere dingen die eromheen staan te veel infrarood uitstralen?

[ Voor 18% gewijzigd door masser120 op 29-08-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
masser120 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:50:
Al een tijdje (meerdere maanden) wil de afstandsbediening niet altijd reageren. Als je hem aanzet doet hij het meestal wel, maar als je dan een film aanzet en je wilt hem na een tijdje op pauze zetten, reageert hij niet meer! Geen pauzeknop, niks... Pas als je de afstandsbediening er praktisch voor houdt en je ongeveer 5 minuten lang aan het drukken bent doet hij pas wat, om vervolgens ergens in het menu weer uit te vallen :(
Iemand een oplossing? Anders ga ik ermee terug terwijl ik het net zo'n mooi apparaatje vond...

Edit2: Kan het komen doordat de televisie en andere dingen die eromheen staan te veel infrarood uitstralen?
Euhm, nieuwe batterijen neem ik aan al geprobeerd?

Je edit2: Dat kan je best makkelijk testen door de rest uit te zetten en dan je a.b. uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Apoca schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:33:
De nieuwe B-RAD 1.02.10.WDLZTV-0.5.5 staat online :)

Knip...

Moet zeggen, het streamen gaat weer als een trein. Ik heb de WD TV HD Media Player 2 voorlopig echt niet nodig. Het is echt een leuke box voor die paar tientjes. Zeker nu je zelf steeds meer dingen kunt aanpassen ( Yeps zelfs je wallpaper, wat is ze mooi he :Y ). Dat ze de GPL code maar eens vrij geven bij WD, dan maakt de homebrew-scene zelf der wel een succesnummer van als het dat nog niet was :P
Ik heb VERSION='1.02.10.WDLXTV-0.5.6.1' geïnstalleerd en heb een vrij heldere wallpaper toegevoegd die niet handig contrasteert met de letters van de menuteksten. Ik ben er niet achter hoe de wallpaper vervangen kan worden door een andere versie. Ik heb een .jpg bestand van 1280x 720 pixels met de naam welcome_background_bg.jpg op mijn usb-stick gezet, maar dit wordt niet opgepikt. Neemt de WDTV alleen bij firmware upgrade een nieuwe wallpaper aan wat riskant en omslachtig is of zie ik iets simpelers over het hoofd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Je background mag niet te groot zijn kwa size, als je boven een aantal kb uit komt kan hij het niet inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Isaak Asimov schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:10:
[...]

Ik heb VERSION='1.02.10.WDLXTV-0.5.6.1' geïnstalleerd en heb een vrij heldere wallpaper toegevoegd die niet handig contrasteert met de letters van de menuteksten. Ik ben er niet achter hoe de wallpaper vervangen kan worden door een andere versie. Ik heb een .jpg bestand van 1280x 720 pixels met de naam welcome_background_bg.jpg op mijn usb-stick gezet, maar dit wordt niet opgepikt. Neemt de WDTV alleen bij firmware upgrade een nieuwe wallpaper aan wat riskant en omslachtig is of zie ik iets simpelers over het hoofd. :?
Je kunt ook deze Webserver addons v.0.2 application installeren daarin staan al diverse andere backgrounds ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 15-09 20:16

Mijn afstandbediening heeft het ook na korte tijd begeven. Even ermee terug naar de winkel gegaan. AB inderdaad kapot. Meteen een nieuwe meegekregen en alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masser120: Het probleem is niet dat de WD TV niet reageerd. De drive is dan nog niet klaar en dus kan hij niet op pauze. Bij mij is de oplossing dat ik de drive loskoppel, aan mijn pc hang en netjes via de reguliere weg "safely remove hardware" weer loskoppelen. Heb je een WD passport toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:07
Gister middag het apparaat opgehaald en gister avond maar eens even proberen.
Nou ben ik niet zo'n film freak en dergelijke en heb hem eigenlijk gekocht om makkelijk en snel mijn eigen gemaakte HDV video's te kunnen kijken, maar moest uiteraard toch even een poging wagen.
Finding Nemo gedownload en geprobeerd en "WOW" wat komt er een ontzettend goed beeld uit dat ding zeg.

Ik ben echt blij verrast.

Zelfs eigengemaakt HDV is bioscoop kwaliteit en ziet er gewoon enorm strak uit.

Ik ben er helemaal blij mee, vanavond maar eens wat andere formaten proberen.....

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 21:38
Ik ga hem vandaag bestellen icm met een 1TB externe schijf, ben benieuwd :)
Heb er toch een tijdje over getwijfeld maar ben nu wel om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiswat schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:48:
Ik ga hem vandaag bestellen icm met een 1TB externe schijf, ben benieuwd :)
Heb er toch een tijdje over getwijfeld maar ben nu wel om.
1 TB schijf heeft een externe voeding. (potentieel lawaai)
Ikzelf heb laatst de 1 TB Verbatim (bij paradidigt) gekocht, die heeft oa geen fan en is net zo stil als een notebook disk van 320Gb of zo. (en die heeft ook de kleur zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Die WD TV Live komt er nu dus aan, ben benieuwd. Daar is nog geen topic voor toch, en gaat hier wel bij in neem ik aan?
Kan er nog niet heel veel over vinden zo even snel, maar het is de bedoeling dat ie media kan afspelen DLNA servers toch? Gaat hij ook van samba shares af kunnen spelen enzo?
Nu heb ik al een DLNA server (twonky) dus komt het wel goed, maar ik las dat ie een 100mbit verbinding kreeg. Ik vraag me af of dat goed gaat met de vogeltjes scene in Earth maar misschien is ook dat zelfs niet eens 100mbit. Ook hoop ik dat hij live streams van internet af kan spelen, dat je hem een m3u kan geven met internet radio stream erin.

Wat ik me afvraag, wat al voor de huidige WD TV van toepassing is, kan je tegelijkertijd op composiet en op HDMI beeld hebben? Want ik weet niet of het een succes is om m'n plasma iedere keer aan te moeten zetten om een muziekje op te zetten of het muziekje te veranderen, misschien kan ik dan een klein goedkoop schermpje op composiet ernaast zetten. Zijn de menu's nog wel leesbaar en kan je ze allebei aanhebben zonder te hoeven instellen?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

!null schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:04:
[...]

Wat ik me afvraag, wat al voor de huidige WD TV van toepassing is, kan je tegelijkertijd op composiet en op HDMI beeld hebben? Want ik weet niet of het een succes is om m'n plasma iedere keer aan te moeten zetten om een muziekje op te zetten of het muziekje te veranderen, misschien kan ik dan een klein goedkoop schermpje op composiet ernaast zetten. Zijn de menu's nog wel leesbaar en kan je ze allebei aanhebben zonder te hoeven instellen?
Volgens mij moet je echt kiezen voor een van de twee en wordt de ander uitgeschakeld. Dit meen ik ergens gelezen te hebben; zelf heb ik het niet getest. :)

Maar ik zou zeggen, test het zelf! Of heb je nog geen WD TV in huis?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Nee, ik heb een PS3 :P
Maar die is iets minder handig met mkv's enzo, kan naar mijn weten nog geen live streams (dan gaat het me voornamelijk om internet radio) aan, en vind het zonde om em voor muziek/radio lang aan te hebben als het ook met een paar Watt af kan van een kastje zoals de WD TV.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:54:
[...]

Ikzelf heb laatst de 1 TB Verbatim (bij paradidigt) gekocht, die heeft oa geen fan en is net zo stil als een notebook disk van 320Gb of zo. (en die heeft ook de kleur zwart).
Ik heb 3 externe harde schijven, en hoor ze nauwelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:54:
[...]

Ach, het hoeft ook niet perfect stil te zijn hoor. Maar een beetje mag wel, ik koop wel een schijf van Western digital. :) Om ik het toch iets meer vertrouw, heb alleen maar schijven van hun gehad en ze gaan niet kapot. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Nou ik heb V1 verkocht voor €75,- en de nieuwe voor €100,-
Nice, ik hoop dat ie over een week of twee geleverd wordt.

Vooral aangeschaft vanwege DTS-conversie > ben benieuwd

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen, ik wacht even de ervaringen van anderen af. Als het goed lijkt gaat mijn WD TV ook in de verkoop en neem ik ook een v2 :) Eigenlijk zijn de enige twee zaken die ik een beetje mis, de LAN interface en DTS-decoding. Zeker niet noodzakelijk, ik ben nu ook al erg blij, maar als dit apparaat dat wel doet dan heb ik daar wel een paar tientjes voor over.

Trouwens, weet iemand of de v2 WMV-HD ondersteunt?

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 02-09-2009 11:44 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik zal maar even olie op het vuur gooien :P

Hoe gaat de WD live om met DVD menu's?

Niet dat het wat uit maakt, want ik ga de live toch wel kopen. Gelukkig staan er genoeg liefhebbers voor de v1 in de rij.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste