Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Kan ik een externe HD aansluiten op de WD TV?
No guts, no glory!
Doe ik nooit en heb er nog geen problemen gehad.RappieRappie schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:58:
Paar vraagjes;
-moet je, als je de HDD loskoppelt van de WD TV op eject drukken? En kan je dus niet je externe schijf er zo uittrekken? (veilig verwijderen zeg maar)
SRT's pakt ie inderdaad gewoon uit de map, met ISO weet ik dat niet.-Als je ondertitels wil bij een MKV film, kan je dan de SRT file gewoon in de map van de MKV plaatsen, en speelt de player hem dan zo af? (Of moet je er 1 iso van maken, of moet je de sub erin muxen?)
En hoe zit dit bij iso's? (ipv losse MKV's)
Ik heb wel wat gezocht met de search, maar krijg simpelweg te veel hits, dus vandaar mijn vraag.
Ja, alleen via usb. Dit is echt overal te vinden in het topic en op de site van WD zelfKillGhost schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:01:
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar here goes:
[ Voor 16% gewijzigd door sajoku op 24-07-2009 12:04 ]
Dude... Dat is juist het hele principe van het apparaat...KillGhost schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:01:
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar here goes:

Extern USB apparaat (netwerk HDD, HDD, USB stick) gebruiken om media op te zetten, en dit af te spelen met de WD TV.
-Ik moet zeggen; ik vind het tot dusver een geweldig ding.
@sajoku: bedankt.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Site van WD kan ik op dit moment niet op vanwege dat ik op mijn werk zit. Ik zit nu de rest van het topic wat beter door te lezen en daar stond het nu ook in. Zoals ik al zei. Domme vraagsajoku schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:03:
[...]
Doe ik nooit en heb er nog geen problemen gehad.
[...]
SRT's pakt ie inderdaad gewoon uit de map, met ISO weet ik dat niet.
[...]
Ja, alleen via usb. Dit is echt overal te vinden in het topic en op de site van WD zelf.
Nu heb ik deel 2 verder doorgelezen. Mijn setup zal simpel zijn. Een WD TV aangesloten via HDMI met mijn LCD tv. Geen aparte receiver oid. Begrijp ik het nu goed dat als de mkv file DTS heeft ik deze niet standaard af kan spelen? Ik moet deze dan perse eerst decoderen? Is dat bij soortegelijke spelers ook zo? zoals de pch of dhx?
[ Voor 23% gewijzigd door KillGhost op 24-07-2009 14:17 ]
No guts, no glory!
DTS wordt inderdaad niet doorgegeven via HDMI. Dan heb je een aparte receiver nodig. Volgens mij kan de Asus O'Play wel DTS decoderen. Die is een paart tientjes duurder.KillGhost schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:48:
[...]
Site van WD kan ik op dit moment niet op vanwege dat ik op mijn werk zit. Ik zit nu de rest van het topic wat beter door te lezen en daar stond het nu ook in. Zoals ik al zei. Domme vraag
Nu heb ik deel 2 verder doorgelezen. Mijn setup zal simpel zijn. Een WD TV aangesloten via HDMI met mijn LCD tv. Geen aparte receiver oid. Begrijp ik het nu goed dat als de mkv file DTS heeft ik deze niet standaard af kan spelen? Ik moet deze dan perse eerst decoderen? Is dat bij soortegelijke spelers ook zo? zoals de pch of dhx?
Die thread dan maar eens doorspitten. Dat gaat em denk ik wordensajoku schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:27:
[...]
DTS wordt inderdaad niet doorgegeven via HDMI. Dan heb je een aparte receiver nodig. Volgens mij kan de Asus O'Play wel DTS decoderen. Die is een paart tientjes duurder.
[ Voor 8% gewijzigd door KillGhost op 24-07-2009 16:25 ]
No guts, no glory!
De concurrent voor WD TV 2 ?
nieuws: Emtec kondigt nieuwe mediaspeler aan
Verwijderd
Voor mij heeft elke andere speler met LAN geen meerwaarde zowel de emtec als de asus O play, de asus O play maakt het mogelijk om via lan een gedeelde map te bekijken of share .rvdet schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:47:
Emtec komt met een mooie speler in juli, een goede deal voor 100 euro, met LAN.
De concurrent voor WD TV 2 ?
nieuws: Emtec kondigt nieuwe mediaspeler aan
Nu heb ik zelf een NAS aan mn wd gehangen en dat werkt net zo goed .
Verwijderd
geen idee maar heb ze regelmatig van 29gb gehad die ik zo kon spelen.RappieRappie schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:21:
Wat is de maximum filesize van een MKV film die je kan gebruiken met het apparaat?
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ook vind ik de bestandsgrootte van 1080p-files bezwaarlijk en mijn ervaring is dat bij versneld afspelen van deze files het apparaat traag reageert op de handbediening. De meeste BR-rips worden echter als 1080p-bestanden aangeleverd. Heeft iemand goede ervaring met een of meer programma's om over te zetten naar 720p-bestanden?
Je kunt je films ook direct omzetten naar 720p ipv van een omweg via 1080pIsaak Asimov schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:01:
Een vraag wat betreft Down-converteren: Ik heb een Sony HD-Ready TV met 81 cm diameter gekocht (groter hoeft van mij niet en naar verluidt zie je op dit formaat geen verschil met Full HD).![]()
Ook vind ik de bestandsgrootte van 1080p-files bezwaarlijk en mijn ervaring is dat bij versneld afspelen van deze files het apparaat traag reageert op de handbediening. De meeste BR-rips worden echter als 1080p-bestanden aangeleverd. Heeft iemand goede ervaring met een of meer programma's om over te zetten naar 720p-bestanden?

Als zunige Hollander heb ik dus niet de beschikking over het origineel..sjekneck schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:04:
[...]
Je kunt je films ook direct omzetten naar 720p ipv van een omweg via 1080p

als je nu een USB hub recht aan de wdtv hangt, kan je dan meerdere HDD's aansluiten?
[ Voor 27% gewijzigd door jakob op 28-07-2009 12:40 ]

0.5.5
* based on firmware 1.02.10
* fixed (finally) optical drive functionality
* USB Hub support for more than one device per slot
* LaurentG's mount.watch to allow disabling of Media Library
* LaurentG's additional thumb browse views
* LaurentG's other assorted patches
* changed selector of thumb views (look at S00custom-options for examples)
* 32 (real) loopback devices now (thx disco)
* techflaws corrected deutsch translation
* NFS & pure-ftp server removed due to size constraints
Moet zeggen, het streamen gaat weer als een trein. Ik heb de WD TV HD Media Player 2 voorlopig echt niet nodig. Het is echt een leuke box voor die paar tientjes. Zeker nu je zelf steeds meer dingen kunt aanpassen ( Yeps zelfs je wallpaper, wat is ze mooi he

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Kan jij mediabestanden verwijderen?Apoca schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:33:
De nieuwe B-RAD 1.02.10.WDLZTV-0.5.5 staat online![]()
[afbeelding]
0.5.5
Moet zeggen, het streamen gaat weer als een trein. Ik heb de WD TV HD Media Player 2 voorlopig echt niet nodig. Het is echt een leuke box voor die paar tientjes. Zeker nu je zelf steeds meer dingen kunt aanpassen ( Yeps zelfs je wallpaper, wat is ze mooi he). Dat ze de GPL code maar eens vrij geven bij WD, dan maakt de homebrew-scene zelf der wel een succesnummer van als het dat nog niet was
Kan jij 720P streamen vanaf een PC? en 1080P?
Is de usb-to-network adapter makkelijk te verkrijgen in NL die jij hebt?
Yippie kayak, other buckets!
Ik maak met mijn fototoestel af en toe een filmpje. Dit is een MOV bestandje. Als ik deze afspeel op de WD dan heb ik geen geluid maar het filmpje is verder perfect.
Ik heb het proberen te converteren naar verschillende bestanden, VOB, AVI (DivX en Xvid), MP4, en verschillende soorten MPG.
Op de PC zijn de filmpjes goed met geluid maar op de WD gaat de film iedere keer om de 10 seconden een fractie van een seconde stil staan terwijl het geluid doorloopt.
Alle andere AVI films spelen wel goed af maar niet de geconverteerde MOV-jes.
Ik heb het hele forum wat betreft de WDTV doorgelezen maar ik kan nog niet echt een antwoord vinden, wat hiervan de oorzaak is.
Weet iemand een oplossing?
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Je bedoelt via de Media Player neem ik aan, nee dat kan niet. Of ja in ieder geval niet zover als ik weet.Kan jij mediabestanden verwijderen?
Ik kijk gewoon 720P MKV rips via het 100MB netwerk vanaf de PC met 20 tot 24% netwerkbelasting. De 1080i / 1080P rips download ik persoonlijk niet dus daar kan ik niets over zeggen.Kan jij 720P streamen vanaf een PC? en 1080P?
Ik gebruik gewoon de Apple USB ethernet-adapter. Die is te koop voor een 25 eurotjes bij Apple online of een Apple dealer.Is de usb-to-network adapter makkelijk te verkrijgen in NL die jij hebt?
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ik denk dat het ligt aan de encoder/decoder/omzetprogramma.Borry schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:54:
Hallo, ik ben nieuw op dit topic en ik gebruik sinds enkele weken deze geweldige speler met volle tevredenheid, alleen…… heb ik een klein probleempje.
Ik maak met mijn fototoestel af en toe een filmpje. Dit is een MOV bestandje. Als ik deze afspeel op de WD dan heb ik geen geluid maar het filmpje is verder perfect.
Ik heb het proberen te converteren naar verschillende bestanden, VOB, AVI (DivX en Xvid), MP4, en verschillende soorten MPG.
Op de PC zijn de filmpjes goed met geluid maar op de WD gaat de film iedere keer om de 10 seconden een fractie van een seconde stil staan terwijl het geluid doorloopt.
Alle andere AVI films spelen wel goed af maar niet de geconverteerde MOV-jes.
Ik heb het hele forum wat betreft de WDTV doorgelezen maar ik kan nog niet echt een antwoord vinden, wat hiervan de oorzaak is.
Weet iemand een oplossing?
-Kijk eerst of je het originele mov bestand kan afspelen met MediaPlayerClassic Die gebruikt geen interne codecs, dus kan je ook zien of alle codecs goed geïnstalleerd zijn. Dat kan je trouwens ook nagaan met GSpot.
-Probeer MediaCoder anders eens. (open source, free)
met dit programma kan je stap voor stap kiezen hoe het uitvoerbestand eruit moet zien. Daar lijkt me het handig als je het geluidsspoor van de uitvoer MP3CBR, 128 bit maakt. Dat is het makkelijkste afspelen met de WD TV, en jouw telefoon zal wel geen HD geluid opslaan.
Bekijk anders dit topic eens: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs
Wat ook altijd handig is, je uitvoerbestand eens af te spelen op de PC, voordat je het op de WD TV zet.
[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 29-07-2009 21:11 ]
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Hier inmiddels ook geupgrade duurde wel vrij lang. Na update kreeg ik lang wdtv scherm te zien en ging toen op zwart. Toen echt lang gewacht (15-20 minuten) wel wireless wd connectie maar geen activiteit op wdtv kastje wat betreft beeld danwel aangaan/usb branden. Vervolgens stroom stekker eruit en erin na enige tijd eindelijk weer wdtv logo en vervolgens inlog na unpluggen wireless netwerkt usb. Vanavond even zien of verder lukt. Maar bekijken van avi/divx video van usb lukte ineens niet. Ging weer op zwart. Zal m ff opnieuw naar fabrieksinstellingen laten gaan want komt dus wel weer in menu. To be continued. Zag wel images nu bij apple trailer plugin ziet er goed uit. Nu nog video kijkenApoca schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:33:
De nieuwe B-RAD 1.02.10.WDLZTV-0.5.5 staat online![]()
[afbeelding]
0.5.5
Moet zeggen, het streamen gaat weer als een trein. Ik heb de WD TV HD Media Player 2 voorlopig echt niet nodig. Het is echt een leuke box voor die paar tientjes. Zeker nu je zelf steeds meer dingen kunt aanpassen ( Yeps zelfs je wallpaper, wat is ze mooi he). Dat ze de GPL code maar eens vrij geven bij WD, dan maakt de homebrew-scene zelf der wel een succesnummer van als het dat nog niet was
Flashen is simpel, daarna begint het pas.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:41:
waar vind ik how to om WD HD TV te flashen met netwerk firmware ? (NL?)
( Al valt het reuze mee, als je onderstaande volgt. Werk van 5 min. )
http://www.wdtvc.com/2009...v-nfs-sharing-on-windows/
Heb hetzelfde resultaat. Filmpjes gemaakt met Canon Powershot camera. Wel beeld maar geen geluid.Borry schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:54:
Wel erg jammer dat dit nou net weer niet wordt ondersteund.
Ik hoop dat dit nog te verhelpen is. Lees nu maar even b-rad commentaar wellicht staat daar nog iets nuttigs tussen. Ik heb trouwens niet network file vervangen tijdens update wellicht dat dat uitmaakt maar die file is op het eerste oog niet veel anders.
En het ook niet aan kunnen zetten ervan via het 'option > subtitle'.
Is er een alternatieve firmware die wel het DVD menu kan tonen?
Enkele dvdrips die er nog op stonden doen het wel nog steeds.
Firmware 1.2.0.10 (deden het ook niet op 1.2.0.7)
Voorbeeld1 die het niet doet (axxo-rip)
*knip* Graag even de belangrijkste details opsommen, ipv een log hier te dumpen.
En zo heb ik nog enkele.
Weet iemand wat er hier aan de hand is of zie ik iets over het hoofd ?
[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 01-08-2009 13:03 ]
Je kan eventueel proberen om je hd te formatteren en alles er op nieuw op te zetten. Bij mij heeft de wd tv kennelijk een keertje wat bestanden corrupt gemaakt en speelde toen ook niks meer af. Wat je ook kan proberen is om de index bestanden op je schijf even te deleten. .md5 en nog een ander bestand.hv00552 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 01:35:
Ik heb het probleem dat de WD TV niets meer lijkt af te spelen wat ik nieuw op mijn schijf zet.
Enkele dvdrips die er nog op stonden doen het wel nog steeds.
Firmware 1.2.0.10 (deden het ook niet op 1.2.0.7)
En zo heb ik nog enkele.
Weet iemand wat er hier aan de hand is of zie ik iets over het hoofd ?
Als je media library aan hebt staan die even uitzetten. Veroorzaakt soms ook wel van die vage problemen.
Het was waarschijnlijk iets met Mac en ntfs of zoiets.
Windows via parallels geopend en files naar de desktop gekopieerd.
Zij toen dat er iets van macdata aan vast zat en of dit verwijderd mocht worden. Ja.
Bestanden geopend met mediaplayer en weer gesloten.
Daarna files in windows weer naar de schijf gekopieerd en nu doen ze het wel ?
Toch vreemd want de Macdata zit ook aan de files die het wel deden.
WDTV pakt geen HFS+ met journaling, als je het format naar HFS+ zonder journaling zou het moeten werken.hv00552 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:11:
Opgelost.
Het was waarschijnlijk iets met Mac en ntfs of zoiets.
Moet zeggen ben der erg over te spreken. Gebruik deze samen met de WDLXTV 0.5.5 firmware. Dacht misschien leuk om eens onder de aandacht te brengen, gezien we niet veel nieuws zien van WD zef op firmware gebied de laatste tijd.
http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=1414.0
Nope het zit gewoon niet in de firmware van WD.Smirnoff schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:09:
Is er een alternatieve firmware die wel het DVD menu kan tonen?
Bedankt voor je antwoord, had graag iets anders gelezenApoca schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:43:
[...]
Nope het zit gewoon niet in de firmware van WD.
Verwijderd
Ik heb WDLXTV 0.5.5 er al op staan, hoe krijg je dan die lilibabe OSD mod daarop?Apoca schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:39:
Zijn er hier meer mensen welke de lilibabe OSD mod gebruiken voor de WD TV
Moet zeggen ben der erg over te spreken. Gebruik deze samen met de WDLXTV 0.5.5 firmware. Dacht misschien leuk om eens onder de aandacht te brengen, gezien we niet veel nieuws zien van WD zef op firmware gebied de laatste tijd.
http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=1414.0
Met de WDLXTV software, is er dan een betere bestandsondersteuning dan de standaard software?
Ik heb een paar 1080p films die tijdens het afspelen op een gegeven ogenblik gaan stotteren, het geluid loopt goed, alleen de video gaat happeren. Ff 2 sec terugspoelen en weer op play drukken, dan gaat het ff goed en begint het gezeur weer. Ik weet dat het iets te maken heeft met de "high profile L5.1" ofzo iets.
Lost de WDLXTV software dit ook op?
Alvast bedankt.
BP on the move!!!
De firmware bestaat uit een open source gedeelte en een closed source gedeelte.Bas Post schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:41:
Goedemorgen allen,
Met de WDLXTV software, is er dan een betere bestandsondersteuning dan de standaard software?
Ik heb een paar 1080p films die tijdens het afspelen op een gegeven ogenblik gaan stotteren, het geluid loopt goed, alleen de video gaat happeren. Ff 2 sec terugspoelen en weer op play drukken, dan gaat het ff goed en begint het gezeur weer. Ik weet dat het iets te maken heeft met de "high profile L5.1" ofzo iets.
Lost de WDLXTV software dit ook op?
Alvast bedankt.
Het deel dat gaat over het afspelen van media, is closed sourced. Je bent dan 100% afhankelijk van WD, je hebt dus niets aan de WDLXTV firmware's.
Ik weet dat ik er dan WDLXTV op moet zetten. Ik weet dat er veel forums waar ik informatie kan vinden
maar het blijft me toch onduidelijk.
Ik heb "WDLXTV 0.5.5" en "LaurentG.app.bin" gedownload en dan ?
Ik zet de "WDLXTV 0.5.5" op een usb stick maar er staan nog meer bestanden in dan alleen de wdtv.bin en
de wdtv.ver wat doe ik daar mee? Kan de stick er daar na uitblijven ?
Wat doe ik met "LaurentG.app.bin" moet dit ook op een usb stick en moet die er dan inblijven ?
Zit "LaurentG.app.bin" eventueel al in de "WDLXTV 0.5.5" want daar zitten ook LaurentG dingen in.
Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
Je download gewoon het lilibabe.osd BIN bestand. Dit zet je op je USB stick dan wel je HDD in de boot dir. En bij het opstarten van je WD TV zal het vervolgens worden geladenVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:08:
[...]
Ik heb WDLXTV 0.5.5 er al op staan, hoe krijg je dan die lilibabe OSD mod daarop?
Klopt zo lang WD de source niet gaat vrij geven zal het met sommige bestanden behelpen blijven. Zelf ben ik van mening dat als ze de source vrij geven, de "scene" binnen no-time een 99% perfecte firmware kan bouwen. Maar goed dat zal wel niet snel gebeuren..jmk schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:55:
[...]
De firmware bestaat uit een open source gedeelte en een closed source gedeelte.
Het deel dat gaat over het afspelen van media, is closed sourced. Je bent dan 100% afhankelijk van WD, je hebt dus niets aan de WDLXTV firmware's.
Je doet WDLXTV 0.5.5 flashen op je WD TV, en als je vervolgens dus gebruik wilt maken van de LaurentG.app BIN dien je deze op een USB stick te zetten dan wel in de boot van je HDD. Het zelfde als hierboven met de lilibabe OSD mod. En ja als je dan de USB stick / HDD van de WD TV koppeld bestaat de kans dat de zaak vastloopt. Maar ja dat spreekt nog al voor zich neem ik aan.hv00552 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:43:
Hallo, Ik wil op mijn WD TV alleen gebruik maken van "LaurentG.app.bin" voor film info.
Ik weet dat ik er dan WDLXTV op moet zetten. Ik weet dat er veel forums waar ik informatie kan vinden
maar het blijft me toch onduidelijk.
Ik heb "WDLXTV 0.5.5" en "LaurentG.app.bin" gedownload en dan ?
Ik zet de "WDLXTV 0.5.5" op een usb stick maar er staan nog meer bestanden in dan alleen de wdtv.bin en
de wdtv.ver wat doe ik daar mee? Kan de stick er daar na uitblijven ?
Wat doe ik met "LaurentG.app.bin" moet dit ook op een usb stick en moet die er dan inblijven ?
Zit "LaurentG.app.bin" eventueel al in de "WDLXTV 0.5.5" want daar zitten ook LaurentG dingen in.
Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
[ Voor 76% gewijzigd door Apoca op 03-08-2009 17:58 ]
Ja die heb ik voor 25 euro zelf gemaakt, daarvoor hoeven ze niet een geheel nieuwe WD op de markt te zetten. Ben wel erg benieuwd wat de specs zijn en de prijsstelling.
Met lan functie een een dts downmix gezien het logo.
Sure, maar jammer dat er voor de rest geen informatie vanuit WD komt. Ook niet m.b.t. de support voor de WD welke nu op de markt is. Ze zullen zeker alle dingen welke de eerste versie miste in de ogen van de klant nu er wel op gezet hebben. Dus ben bang dat de support voor versie 1 na de release dood issjekneck schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:54:
[...]
Met lan functie een een dts downmix gezien het logo.

Hoe heb je die aangesloten? Bij mij lukt het niet met een usb hub.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:12:
[...]
Ik heb zelf 6x 1tb wd elements voor de wd tv staan met alleen maar dvd iso's en die spelen allemaal super af.
Elke dvd die ik had staan ~1400 heb ik met dvd shrink en dan burn to iso op hd's gezet en werkt perfect.
Volgens mij is de support al anderhalve maand dood.Apoca schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:00:
[...]
Sure, maar jammer dat er voor de rest geen informatie vanuit WD komt. Ook niet m.b.t. de support voor de WD welke nu op de markt is. Ze zullen zeker alle dingen welke de eerste versie miste in de ogen van de klant nu er wel op gezet hebben. Dus ben bang dat de support voor versie 1 na de release dood is
Omdat er 6 weken geen update is geweest betekend niet dat de support dood is. Jammerlijk dat men dat voor elke update weer zegt. (Ik geef wel toe dat het stil is, maar het is ook vakantietijd.)Het Leoh-Paard schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 02:04:
[...]
Volgens mij is de support al anderhalve maand dood.
Als ik de specs bekijk van de zogenaamde opvolger lijkt er niet veel veranderd te zijn los van een paar upgrades. Dit betekend volgens mij dat de support gewoon door kan gaan zonder al teveel moeite. En ik weet zeker dat er iig nog 1 officiele fw update moet komen, want het blijven voorlopig nog steeds beta versies.
Eens. Mensen verwachten tegenwoordig wekelijks een update geloof ik. Het gaat met software precies zo. Als ontwikkelaars ook maar even een weekje op vakantie zijn of niets van zich laten horen is de support meteen k*t en dreigen hele volkstammen meteen nooit meer wat te kopen van bedrijf X.sjekneck schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:59:
[...]
Omdat er 6 weken geen update is geweest betekend niet dat de support dood is. Jammerlijk dat men dat voor elke update weer zegt. (Ik geef wel toe dat het stil is, maar het is ook vakantietijd.)
Als ik de specs bekijk van de zogenaamde opvolger lijkt er niet veel veranderd te zijn los van een paar upgrades. Dit betekend volgens mij dat de support gewoon door kan gaan zonder al teveel moeite. En ik weet zeker dat er iig nog 1 officiele fw update moet komen, want het blijven voorlopig nog steeds beta versies.
En de WD HDTV 2, prima laat maar komen... maar ik heb hem niet nodig. LAN hoeft niet, een USB disk afkoppelen, even aan mijn laptop hangen en weer aankoppelen is voor mij veel handiger dan een meterslange UTP-kabel ergens wegwerken. Dts downscaling heb ik niet nodig, omdat ik alles via mijn Surroundreceiver afspeel.
Volgens mij kunnen ze vervolgens prima doorwerken aan de firmware van beide apparaten, want de interne software zal zoveel niet veranderen denk ik.
Als muziekalbums straks ook gewoon op nummervolgorde afgespeeld kunnen worden, heb ik eigenlijk geen wensen meer over voor de WD HD TV. En dat is een feature waar aan gewerkt wordt, dus ik maak me niet druk.
Ik heb een film in AVCHD formaat.
De film doet het perfect op mijn WD Media player.
Nu heb ik een los ondertitel srt bestand.
Het zou mogelijk zijn om de nl. ondertitels in de film te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het lukt in ieder geval niet door de ondertitels te selecteren, want in options krijg ik te zien dat er no subtitles zijn.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik via de media player de film met ondertitels kan bekijken?
Dus in welke map moet ik het srt bestand plaatsen en hoe moet ik het srt bestand noemen?
[ Voor 16% gewijzigd door twister1975 op 05-08-2009 20:02 ]
Voordeel van wissen is dat het dan handig is bij te houden welke aflevering je hebt gezien, dit omdat ik heel veel series heb en alles door elkaar zie. Ik wil alles maar 1 keer zien.
Ik heb wel vertrouwen in WD dat ze het goed doen voor mensen die zo lang wachten. En inderdaad, het is komkommertijd.
Verwijderd
Ook ik heb een probleem met het geluid van de WD HDTV, (Laatste firmware staat erop)
Ik heb dit apparaatje nu een half jaar in bezit, en iedere keer HD films met AC3 geluid gepakt aangezien die geen DTS aankon..
Nu heb ik gisteren een Home Cinemaset binnen gekregen ( Panasonic SC-BT200EG-K ) en wilde dus gaan genieten van het echte HD geluid, aangezien die set alles aankan..Zie link: http://www.panasonic.nl/h...cations/115018/index.html
Alleen weer geen geluid!
Dus nu mn vraag of de aansluitingen goed zijn?
Ik heb van mijn WD HDTV een HDMI naat de TV (Samsung LE37B650)
Ik heb een optische geluidskabel van TV naar Home Cinemaset, en een optische geluidskabel van WD HDTV naar Home Cinema..
Omdat er op de HomeCinema standaard een ingang zat voor de TV, moest ik dus een (STB) ingang pakken om het overige apparatuur aan te sluiten, dit heb ik dus ook gedaan! (TV speelt die dus gewoon af via mn surroundset) Maar goed, Goede kanaal dus gekozen op de HomeCinema, alleen films met digitaal geluid pakt die niet! maar als ik een film met AC3 geluid pak en de optische kabel uit de HomeCinema trekt stopt het geluid ook!
Dus hij doet het wel..
Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Want heb wel ergens gelezen dat die de geluidssignalen onbewerkt doorgeeft..
Alvast bedankt, Gr Marc
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 10:10 . Reden: ** Link naar de Home Cinemaset ** ]
Verwijderd
Ik heb een probleem met de ondertiteling van .iso bestanden.
Het zal wel 100 x zijn gevraagd maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden.
Ik heb via Alt.binz een dvd binnen gehaald, vol met .vob bestanden. ( ook NL ondertiteling)
hij draait lekker op mijn PC ondertiteling werkt dan ook geen probleem.
Nu wil ik hem op me WD HD Media player knallen en lekker vanaf de bank kijken.
Zit dat ding vol met die .vob bestanden wat al irri is, maar goed geen ondertiteling.
Ik denk ik maak er een .iso van mooi 1 bestand. Werkt ook weer prima op me PC met ondertiteling.
Als ik de .iso op me WD Player plak weer geen ondertiteling en ook geen subs in het optie menu.
wat doe ik fout? of wat moet ik doen?
Alvast bedankt. Groet Nick
Wat je moet doen is even het topic doorlezenVerwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:40:
wat doe ik fout? of wat moet ik doen?
Alvast bedankt. Groet Nick
Verwijderd
Daarom heb ik zelf even een berichtje geplaatst.
Bedankt
Ik heb het al bij meerdere (HD) films waargenomen...
(Edit; laatste FW btw)
[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 06-08-2009 14:30 ]
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Het probleem is alleen dat de film is onderverdeeld in 4 mts bestanden genaamd 00001.mts 00002.mts en dan tot en met 00004.mtskarel1 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:04:
In dezelfde folder als waar de film staat met dezelfde naam als de film en extensie .srt. De WDTV laat dan automatisch de ondertiteling zien.
Ik heb er een los srt bestand bij.
De film loopt gewoon door, maar hoe zit het met het srt bestand. In dezelfde map zetten kan wel, maar de bestandsnamen zijn dus verschillend.
Tja... JantjeKoud in "[Mediaplayer] WD TV - deel 3"hubhib schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:27:
Ik gebruik nu al een tijdje met veel plezier de WD TV, maar ondervond soms problemen met videos die DTS hadden, een handige manier om dit om te zetten naar AC3 had ik nog niet gevonden. Echter kwam ik gisteren dit programmaatje tegen. Het is een batch converter om DTS naar AC3 om te zetten. De enige andere software die je nodig hebt is MKVtoolnix, eac3to, en delaycut. Je hoeft alleen aan te geven in welke mappen deze staan, en met een paar simpele klikken zet je DTS om naar AC3. Misschien handig om dit ook in de start post te zetten?
Verwijderd
heb de WD TV nu ook al 2 maanden in bezit en werkt bijna altijd goed maar sommige avi bestanden
kunnen niet worden afgespeeld en de WD TV zegt dat hij het bestand niet kan ondersteunen terwijl hij de rest wel kan afspelen.
Weet iemand hoe dat komt?
Alvast bedankt, Koen
Moeten we wel weten wat de file info is van het Avi bestand. Uit de losse pols kunnen we alles roepen en er tot 100 keer naast zitten. Media info downloaden en de resultaten van een scan posten.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:41:
Hallo,
heb de WD TV nu ook al 2 maanden in bezit en werkt bijna altijd goed maar sommige avi bestanden
kunnen niet worden afgespeeld en de WD TV zegt dat hij het bestand niet kan ondersteunen terwijl hij de rest wel kan afspelen.
Weet iemand hoe dat komt?
Alvast bedankt, Koen
Succes!
Bedanken doen we niet op dit forum

[ Voor 3% gewijzigd door sjekneck op 07-08-2009 12:23 ]
Jammer geen power knop te zien, huidige versie wordt echt warm, zowel de speler als de USB stick die erin zit.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Sorry, maar de software die ik gebruik is toch net even anders dan die jij laat zien
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Dat weet ik. Met Audioconverter kan het met 1 programma, 1 bewerking (1 klik).hubhib schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 09:57:
[...]
offtopic:
Sorry, maar de software die ik gebruik is toch net even anders dan die jij laat zien
Ok, ik denk dat het niet veel uitmaakt welk programma je voor DTS2AC3 gebruikt, het is maar net wat je gewend bent.
[ Voor 22% gewijzigd door JantjeKoud op 08-08-2009 10:47 ]
heb er vandaag ook eentje gekocht met een 1TB MyBook schijf.
Mijn versterker heb ik erop aangesloten met optical, maar als ik voor digitale output kies dan heb ik geen geluid. Mijn versterker jan wel DTS en DD aan.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Bitrate, fps, container, type vide etc etc etc. Dit forum staat vol met dergelijke resultaten. Gewoon mediainfo (kleine tooltje) installeren en de resultaten posten. Lijkt me een kleine moeite.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Waarom zou je uberhaubt de stekker eruit halen? Snap dat sommige mense de contactdoos voor alle apperatuur uitzetten (nouja eigenlijk niet, maar komt vaker voorCobb schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:28:
Hmm wat wel lastig is, dat ie automatisch opstart als je er weer stroom opzet. Dat geld overigens ook voor de WD Mybook. Wij doen voor het slapen gaan de stekker uit het contact, maar het is lastig als alles aan gaat als je alleen tv wilt kijken.
Verwijderd
Ik trek ook de stekker eruit voor alle apparatuur.Notna schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:31:
[...]
Waarom zou je uberhaubt de stekker eruit halen? Snap dat sommige mense de contactdoos voor alle apperatuur uitzetten (nouja eigenlijk niet, maar komt vaker voor) Maar waarom alleen de WD?
Maar ik vraag me ook af of dat kwaad kan voor de hardeschijf.
Ik zou er iig voor zorgen dat de HDD eerst een spindown doet voordat je de stroom eraf trekt. Ik doe met mijn Mybook altijd de USB kabel eruit zodat hij vanzelf uitgaatCobb schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:46:
[...]
Ik trek ook de stekker eruit voor alle apparatuur., gaat nl. in één keer.
Maar ik vraag me ook af of dat kwaad kan voor de hardeschijf.
De audiostream is Vorbis, ogg als ik me niet vergis.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:41:
http://img6.imageshack.us/i/videoinfo.png/][img=http://img6.imageshack.us/img6/8733/videoinfo.th.png
ogg is het open-source broertje van MP3. Ik denk dat het daar aan ligt.
wel een beetje vreemd, want ogg zou gewoon ondersteund moeten zijn als audioformaat, misschien niet als audiostream icm divx video?
http://www.dealextreme.co...net%20LAN%20Adapter%20USB
Ik zit er over na te denken om binnenkort toch met die alternatieve firmware te spelen en hem dan aan te sluiten op mn netwerk.
En bij DX betaal je een leuk prijsje voor de adapters.
Het is wel handig er 1 met kabeltje te kopen, anders neemt hij te veel ruimte in achter.T-Junkie schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:36:
Heeft iemand toevallig ervaring met 1 van de USB netwerkkaart adapters van DealExtreme?
http://www.dealextreme.co...net%20LAN%20Adapter%20USB
Ik zit er over na te denken om binnenkort toch met die alternatieve firmware te spelen en hem dan aan te sluiten op mn netwerk.
En bij DX betaal je een leuk prijsje voor de adapters.
dus: usbconnector - usbkabeltje - rj45Ingang
Ik heb ook wel behoefte te weten hoe je makkelijk en goedkoop er 1 kan kopen, een lijst zou wel handig zijn van ondersteunende adapters. De Apple adapter van 25 euro doet het, maar dat vind ik best pittig. Zou meteen iets zijn voor de TS zo'n lijst.
Dus wat je zegt is even de USB kabel los halen, alvorens de stekker uit het contact te halen. Jammer dat ze een aan en uit knop zijn "vergeten".Notna schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:12:
[...]
Ik zou er iig voor zorgen dat de HDD eerst een spindown doet voordat je de stroom eraf trekt. Ik doe met mijn Mybook altijd de USB kabel eruit zodat hij vanzelf uitgaat(alvorens ik hem verplaats en aan de PC hang)
Verwijderd
Zou ik dan niet wel beeld moeten zien? En is hier een oplossing voor of moet ik alles converteren?jmk schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:36:
[...]
De audiostream is Vorbis, ogg als ik me niet vergis.
ogg is het open-source broertje van MP3. Ik denk dat het daar aan ligt.
wel een beetje vreemd, want ogg zou gewoon ondersteund moeten zijn als audioformaat, misschien niet als audiostream icm divx video?
Een lijst met compatible chipsets van USB Netwerk adapters bestaat al.jmk schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:45:
[...]
Het is wel handig er 1 met kabeltje te kopen, anders neemt hij te veel ruimte in achter.
dus: usbconnector - usbkabeltje - rj45Ingang
Ik heb ook wel behoefte te weten hoe je makkelijk en goedkoop er 1 kan kopen, een lijst zou wel handig zijn van ondersteunende adapters. De Apple adapter van 25 euro doet het, maar dat vind ik best pittig. Zou meteen iets zijn voor de TS zo'n lijst.
http://root.unknown.sk/wd...?id=supported_usb_devices
Alleen is het wel onduidelijk welke van deze chips worden gebruikt in die van DX. Dus als iemand er al eentje heeft gekocht dan is het misschien handig om te laten weten.
Ik zie enkel deze:
EU.MARK USB 10/100M RJ45 Ethernet Network Adapter Dongle (MosChip MCS7830)
En deze MCS7830 staat ook op die lijst in een sitecom adapter. En is maar iets meer dan 6 euro.
Sterker nog, als ik gewoon de usb kabel eruit laat, dan schakelt de HDD vanzelf uit. Geen stekker nodig. Maar ja, dat is wel het verstandigste. Als het goed is gaat deze optie er nog wel inkomen (hdd spindown/shut down)Cobb schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:45:
[...]
Dus wat je zegt is even de USB kabel los halen, alvorens de stekker uit het contact te halen. Jammer dat ze een aan en uit knop zijn "vergeten".
* shaved 25s+ off boot time!!!
* rearranged boot cycle
* rewrote device mounting subsystem
* sane-ified crazyboot
* better hub support
* all media files can now show up in various media library enabled areas
*** requires file called .addMounts on root of device you'd like extra mounts contained ***
*** cycle media library off&on to rescan files ***
* LaurentG's asstd patches
* added 15 thumb view to music/photo (default=10 - refer to S00custom-options to change to 15)
* ability to relocate/have persistent (+++fast) thumbnail database on a device
*** requires directory named .thumbDB on root of attached device ***
* 24 loopback devices
* check S00custom-options for setting to permanently set timezone
* few other minor things maybe
Bijna linkje vergeten
Verwijderd
De wijze van aansluiten:
Player met tv aangesloten via HDMI kabel
Mijn Technics SA-DX940 reveiver met player aangesloten met optische kabel
via setup aangegeven: audio -> digital (ipv stereo)
Heb een HD film (demo bestanden) gedownload en het beeld geeft hij weer. Bij geluid geeft hij aan. Audio channel 1 (unsupported). Audiospoor blijkt WMA3 te zijn.
Heb van de WD cd die bij de player werd geleverd de muziek/film bestanden op de hd gezet. Speelt hij keurig af en het geluid loopt via mijn tv.
Dit begrijp ik dus niet. Ik weet dat de player geen dts decoder heeft. Het geluid zou hij echter rechterstreeks via de optische kabel door moeten geven. Ik snap daarom niet waarom het demo bestand (wma3) niet wordt weergegven. Ook de demo bestanden van de wd cd zijn wel te horen maar gaan via de tv (vermoederlijk door de hdmi aansluiting) en niet via de versterker....
Kan iemand mij het verlossende antwoord geven. Op de pc is het geluid wel te horen. Optische kabel met mijn dvd speler aangesloten en krijg keurig dts dus de kabel werkt en receiver ook...
Huuuuulp gewenst :-)
Verwijderd
tsssssssssss... dat is ook wat.. op de een of andere manier zat de optische kabel te "stevig" aangedrukt... iets er uit gehaald (2 mm) en nu doet alles het....Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:04:
WD gekocht icm een passport WD schijf. Ziet er gelikt uit. Heb gister avond al uren op het forum zitten lezen en dacht dat ik alles wel door had.
De wijze van aansluiten:
Player met tv aangesloten via HDMI kabel
Mijn Technics SA-DX940 reveiver met player aangesloten met optische kabel
via setup aangegeven: audio -> digital (ipv stereo)
Heb een HD film (demo bestanden) gedownload en het beeld geeft hij weer. Bij geluid geeft hij aan. Audio channel 1 (unsupported). Audiospoor blijkt WMA3 te zijn.
Heb van de WD cd die bij de player werd geleverd de muziek/film bestanden op de hd gezet. Speelt hij keurig af en het geluid loopt via mijn tv.
Dit begrijp ik dus niet. Ik weet dat de player geen dts decoder heeft. Het geluid zou hij echter rechterstreeks via de optische kabel door moeten geven. Ik snap daarom niet waarom het demo bestand (wma3) niet wordt weergegven. Ook de demo bestanden van de wd cd zijn wel te horen maar gaan via de tv (vermoederlijk door de hdmi aansluiting) en niet via de versterker....
Kan iemand mij het verlossende antwoord geven. Op de pc is het geluid wel te horen. Optische kabel met mijn dvd speler aangesloten en krijg keurig dts dus de kabel werkt en receiver ook...
Huuuuulp gewenst :-)
ter info voor diegene die dit ook hebben... blijft wel mijn vraag om WMA3 bestanden het wel zouden moeten doen via mijn receiver ?
Verwijderd
en? is het iets, of heb je het niet geprobeerd?Apoca schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:29:
De nieuwe B-RAD 1.02.10.WDLXTV-0.5.6 staat online![]()
* shaved 25s+ off boot time!!!
* rearranged boot cycle
* rewrote device mounting subsystem
* sane-ified crazyboot
* better hub support
* all media files can now show up in various media library enabled areas
*** requires file called .addMounts on root of device you'd like extra mounts contained ***
*** cycle media library off&on to rescan files ***
* LaurentG's asstd patches
* added 15 thumb view to music/photo (default=10 - refer to S00custom-options to change to 15)
* ability to relocate/have persistent (+++fast) thumbnail database on a device
*** requires directory named .thumbDB on root of attached device ***
* 24 loopback devices
* check S00custom-options for setting to permanently set timezone
* few other minor things maybe
Bijna linkje vergetenhttp://b-rad.cc/wdlxtv
Verwijderd
Ik heb net een WD TV gekocht, waaraan een 1,5TB harde schijf zit met al mijn media-bestanden.
Heel handig, kastje zit aangesloten via HDMI aan de 5.1 DTS receiver (Harman Kardon), en die receiver weer naar de TV (LG 37inch Full HD, 37LF75).
Werkt allemaal dikke prima, filmpjes kijken gaat lekker (full HD), muziek spelen gaat ook prima. Alleen, je selecteert wat nummers om random te spelen, zet het aan, speelt prima. Nu wil ik de TV uitzetten, want ik wil muziek luisteren, daar heb ik geen beeld bij nodig.
En dat gaat dus niet. TVuit (stand by) = geen geluid.
Dus staat de TV dan de halve avond een beetje nutteloos aan, met een WD-screensavertje.
Hoe moet ik dat nu oplossen?
Betekent waarschijnlijk dat je muziek nu alleen via de tv gaat? Misschien de output van de WDTV op optical zetten zodat ook de muziek via optical gaat.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:06:
Rare vraag misschien, maar ik heb een irritant probleem.
Ik heb net een WD TV gekocht, waaraan een 1,5TB harde schijf zit met al mijn media-bestanden.
Heel handig, kastje zit aangesloten via HDMI aan de 5.1 DTS receiver (Harman Kardon), en die receiver weer naar de TV (LG 37inch Full HD, 37LF75).
Werkt allemaal dikke prima, filmpjes kijken gaat lekker (full HD), muziek spelen gaat ook prima. Alleen, je selecteert wat nummers om random te spelen, zet het aan, speelt prima. Nu wil ik de TV uitzetten, want ik wil muziek luisteren, daar heb ik geen beeld bij nodig.
En dat gaat dus niet. TVuit (stand by) = geen geluid.
Dus staat de TV dan de halve avond een beetje nutteloos aan, met een WD-screensavertje.
Hoe moet ik dat nu oplossen?
Bij mij werkt het iig wel, dus het is wel goed mogelijk.
Verwijderd
Tja, zou kunnen natuurlijk.
Na verloop van tijd (+/- 30 min.) begint hij te haperen. Krijg even zwart beeld, daarna springt het beeld weer aan (na een seconden of 2) op het punt waar hij is gebleven. Ook de OSD van de TV (Sony KDL37S5500) geeft dan aan dat hij het kastje gevonden heeft op de 2e HDMI ingang.
Haperingen nemen na verloop van tijd ook in aantal toe zodat verder kijken onmogelijk wordt
Iemand enig idee?
Getest, maar was niet intressant. En zaten wat bugs in blijkbaar volgens andere forums.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:29:
[...]
en? is het iets, of heb je het niet geprobeerd?