[iPhone] Tethering (je internetverbinding delen met je pc)

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:15:
[...]

Ferry ik kan je niet volgen. Waar zie jij Cellular Data Network staan?
Die zie ik idd ook niet staan (tmobile, 3G)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

ZpAz schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:31:
[...]

Die zie ik idd ook niet staan (tmobile, 3G)
Ik ook niet (3Gs T-Mobile)

General/Network
3G
Data Roaming
VPN
Wi-Fi

[ Voor 3% gewijzigd door deeltje op 03-02-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertG
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:32
Bij mij (vodafone abonnement) onder:

Instellingen
Netwerk
Mobieldatanetwerk
en dan helemaal onder aan de pagina 'mobiele data' de mogelijkheid om internet Tethering gegevens in te vullen.
Vervolgens verschijnt daarna de knop internet-tethering aan/uit onder instellingen/netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Jammer, ik heb ook geen tethering terug gekregen door 3.1.3 (3GS, t-mobile).

Mensen die tethering wél terug hebben gekregen, hadden die 'n profiel (van bijvoorbeeld benm.at) geinstalleerd ten tijde van de 3.1.3 upgrade. Of nu 'n profiel van 'n andere bepaalde site gehaald? Of gewoon geen enkel profiel geinstalleerd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46
Zojuist mijn 3gs geupdate naar 3.1.3.
Heb nu ook de tethering functie, moet je hier voor vodafone specifieke gegevens voor invullen of dezelfde die voor de 3g verbinding gebruikt worden.
Ik heb namelijk het laatste gedaan maar zodra ik op "stel internet-tethering in"klik krijg ik de melding: "om tethering voor deze account in te schakelen, neemt u contact op met Carrier"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:57

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Werkt het nog steeds dan om zo'n profiel te draaien vanaf benm.at?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Lt. Marx schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:31:
Werkt het nog steeds dan om zo'n profiel te draaien vanaf benm.at?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Net geupgrade naar 3.1.3, maar zie die optie niet staan? Heb een Iphone 3G met Hi abbo en geen jailbreak. Moet ik die KPN profiel hiervoor gebruiken? Waar kan ik die overigens ook alweer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Hachy schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:08:
Ja dat heb ik ook gelezen. Maar in de cydia upgrade warning 3.1.3 van BigBoss staat dat je dan wel je jailbreak functionaliteit verliest. Hoewel ik een factory default simlock vrij toestel heb en dus risicoloos kan upgraden naar 3.1.3 en daarbij Tethering weer terugkrijg ZONDER jailbreak, wil ik toch de jailbreak niet opgeven.

Zijn er al tweakers die hun belgische/italiaanse iphone op fw. 3.1.3 hebben kunnen jailbreaken?
Even wachten op Geohot of Deviance team die komen binnenkort met een fix

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Laatst online: 11-09 21:24

Tubby

or not to be

dangerpaki schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:29:
Met de nieuwe update 3.1.3. kunnen sommige factory unlocked toestellen gewoon weer normaal thetheren.

Ik heb een factory unlocked iphone 3GS uit Belgie en heb het zonder jailbreak aan de praat met de nieuwe firmware.

Instellen als volgt:
  • Vodafone instellingen onder Settings>General>Network>Cellular Data Network onder het kopje "Internet Thethering" instellen.
  • Daarna onder General>Network het knopje "Internet Thetering" op aan zetten.
  • Je iPhone pairen met je MacBook via BT.
  • En via het BT icoontje connecten naar je iphone
Heb je KPN of een andere provider dan moet je natuurlijk die instellingen instellen. Voor zover bekend is het bij Tmobile niet met iedereen mogelijk, die brengen denk ik een speciale abo uit om te kunnen thetheren.
Ik heb 'm werkend met de vodafone office APN instellingen, werkt perfect _/-\o_ dank je apple

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04-2024
Iemand het al werkend gekregen met T-Mobile? Ik heb een iPhone 3GS uit Italie (dus unlocked) met T-Mobile iPhone abbo uit Nederland. De optie was er voorheen wel door de welbekende carrier update alleen gaf het toen een melding dat je naar T-Mobile moest bellen. Nu is dat helemaal verdwenen door het instellen van een profiel. Iemand enig idee?

UPDATE: als ik het profiel verwijder is de Setup Internet Tethering knop terug maar krijg wanneer ik er op druk de melding dat ik bij T-Mo moet zijn. Zodra ik het profiel weer installeer is die verdwenen. Hmmm :?

[ Voor 23% gewijzigd door dbreuning op 03-02-2010 16:33 ]

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
dbreuning schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:30:
UPDATE: als ik het profiel verwijder is de Setup Internet Tethering knop terug maar krijg wanneer ik er op druk de melding dat ik bij T-Mo moet zijn. Zodra ik het profiel weer installeer is die verdwenen. Hmmm :?
Same here, ik snap er niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Helaas... ook hier geen tethering...

(T-Mobile lock 3GS 16 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 10:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Tethering op het KPN netwerk met een SIM-lock vrije iPhone 3GS (non-jailbraked):
http://www.redelijkheid.c...ng-with-firmware-313.html

Moest wel eerst de aanwezige profielen weggooien en de iPhone rebooten (daarna werkte het bij mij).

[ Voor 23% gewijzigd door BlaTieBla op 03-02-2010 17:38 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
Raween schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:34:
[...]

Same here, ik snap er niks van...
Ik bedenk mij net dat het kan komen omdat ik de Carrier update van T-Mo had geinstalleerd (die verkeerde die te vroeg verscheen). Zal vanavond eens proberen om een restore te doen via iTunes en dan de hele rambam opnieuw te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
dbreuning schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:41:
[...]

Ik bedenk mij net dat het kan komen omdat ik de Carrier update van T-Mo had geinstalleerd (die verkeerde die te vroeg verscheen). Zal vanavond eens proberen om een restore te doen via iTunes en dan de hele rambam opnieuw te proberen.
Ik ben nu aan het restoren :) ik meld zo het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
Raween schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:44:
[...]

Ik ben nu aan het restoren :) ik meld zo het resultaat :)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi,
Ik heb een 3GS die is gejailbreakt, kan ik de nieuwe 3.1.3 fim updaten zonder problemen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:58:
Hoi Hoi,
Ik heb een 3GS die is gejailbreakt, kan ik de nieuwe 3.1.3 fim updaten zonder problemen? |:(
Nope, er is nog geen nieuwe hack voor 3.1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 17:30

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik krijg het niet voor elkaar op mijn 3gs met KPN, De iPhone komt van KPN zelf (actie van een paar maanden geleden waarbij ze een partij iPhones aan vaste klanten verkochten) Ik heb een profieltje van benm.at gedownload maar ik zie nergens de tethering optie verschijnen :S

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
Een restore werkt bij mij niet (iPhone 3G, 3.1.3, officieel unlocked bij t-mobile).

Na een restore + t-mobile simkaart zie ik dit: KLIK

Maar met mijn telfort simkaart zie ik dit: KLIK

Dus toen ik dat zag heb ik op 'Mobiel datanetwerk' gedrukt en de t-mobile gegevens ingevoerd. Na het terugplaatsen van mijn t-mobile simkaart doet tethering het nog steeds niet...

Weird!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Koekie007 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:10:
Ik krijg het niet voor elkaar op mijn 3gs met KPN, De iPhone komt van KPN zelf (actie van een paar maanden geleden waarbij ze een partij iPhones aan vaste klanten verkochten) Ik heb een profieltje van benm.at gedownload maar ik zie nergens de tethering optie verschijnen :S
Ik moest het profiel weggooien (had ook zo'n benm.at profieltje), rebooten, internet bij de tethering APN invoeren (onder Cellular Data). Daarna kwam de tethering optie erbij in het Network menu.
Zie mijn vorige post in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
Raween schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:36:
Een restore werkt bij mij niet (iPhone 3G, 3.1.3, officieel unlocked bij t-mobile).

Dus toen ik dat zag heb ik op 'Mobiel datanetwerk' gedrukt en de t-mobile gegevens ingevoerd. Na het terugplaatsen van mijn t-mobile simkaart doet tethering het nog steeds niet...

Weird!
Jammer blijkbaar toch nog door T-Mobile geblockt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bij mij met T-mobile abo werkt het ook niet :(
Heb volledige restore gedaan maar dat heeft niets geholpen, mocht iemand nog ideeën hebben hoor ik het graag!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 17:30

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Het werkt nu na een restore, vrij omslachtig maar goed. Ik ben happy! Nu nog beter weer en ik kan lekker met mijn MacBook op de boot werken.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Bij mij -> Vodafone werkt perfect :) ! Goede verbinding en Theteren is echt een fluitje van een cent :o. Mijn complimenten voor Apple.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Met KPN werkt het ook (simlockvrije 3GS uit Italie) :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:00
Koekie007 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:10:
Zoals eerder aangegeven, verwijder profiel en volg deze handleiding:
http://www.redelijkheid.c...ng-with-firmware-313.html

Werkt hier perfect met mijn 3GS (uit Belgie) met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Werkt bij mij perfect op mijn 3G (Hi/KPN) simlockvrij (no jailbreak). Het wil niet meteen zichtbaar zijn...

Mocht het niet direct zichtbaar zijn op zowel de 3G/S, dan moet je hem eerst even een reserve kopie laten maken via iTunes, restore, kopie terug en zo was hij bij mij zichtbaar!

Werkt prima..erg blij mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Dus conclusie is dat het met T-Mobile niet mogelijk is en met andere providers wel... heerlijk eerlijk weer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
hemiparo schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:27:
Dus conclusie is dat het met T-Mobile niet mogelijk is en met andere providers wel... heerlijk eerlijk weer... :(
Inderdaad, wat een onzin. En als ze nou hun betaalde service hadden, dat beloven ze ook alleen maar bijna een jaar lang...

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

hemiparo schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:27:
Niet alleen is het stom voor mensen met een T-mobile iPhone, maar al helemaal als je het ding zelf in het buitenland hebt gekocht (zoals ik). Het is immers mijn eigendom; stel je eens voor wanneer een wegbeheerder van een snelweg het verbiedt om je autoradio aan te hebben staan op zijn snelweg als je in een Renault rijdt.

[ Voor 0% gewijzigd door jhu op 04-02-2010 19:03 . Reden: typo ]

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Mij hoor je niet klagen, maar ik kan het me wel voorstellen dat je hier als T-Mobile 'lid' behoorlijk zuur van wordt.

LOL :D

[ Voor 31% gewijzigd door BlaTieBla op 04-02-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
BlaTieBla schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:34:
Mij hoor je niet klagen, maar ik kan het me wel voorstellen dat je hier als T-Mobile 'lid' behoorlijk zuur van wordt.

LOL :D
Idd... kan dit nog herzien worden? ;)

Wel, ga eind deze week maar een mailtje aan T-Mobile sturen, met verwijzing op de Gouden Steeksleutel. Wil in ieder geval wel uitleg over het hoe en wat en vooral of het ooit nog wel kan...?

Wie kan ik mee laten tekenen? Graag je gebruikersnaam naar mijn mail of DM... en wie weet?

(semi serieus - denk niet dat T-Mobile meteen 1,2,3 iets zal doen, aan de andere kant: als er genoeg meldingen binnenkomen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

hemiparo schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:20:
[...]

Idd... kan dit nog herzien worden? ;)

Wel, ga eind deze week maar een mailtje aan T-Mobile sturen, met verwijzing op de Gouden Steeksleutel. Wil in ieder geval wel uitleg over het hoe en wat en vooral of het ooit nog wel kan...?

Wie kan ik mee laten tekenen? Graag je gebruikersnaam naar mijn mail of DM... en wie weet?

(semi serieus - denk niet dat T-Mobile meteen 1,2,3 iets zal doen, aan de andere kant: als er genoeg meldingen binnenkomen?)
Ik doe wel mee, ik ben bijna contract-vrij, dus ik was van plan weg te gaan bij T-mobile na 10 jaar, maar wellicht blijf ik als ze iets aan bereik en tethering doen.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Kan die er iets mee te maken hebben ? link
Misschien hebben ze die tether update al weer weggehaald? Ik heb een originele T-Mobile 3G iPhone, geen tethering zichtbaar in het menu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Software update 'tethering' voortijdig beschikbaar gemaakt

Via iTunes is vrijdag 15 januari een software-update beschikbaar gesteld, waarmee de nog niet beschikbare functionaliteit 'tethering' zichtbaar werd in je iPhone. Deze software-update voor je iPhone is ter voorbereiding op de introductie van 'tethering'. Hiermee kun je straks je iPhone als modem gebruiken. De introductiedatum en voorwaarden zijn nog niet vastgesteld, maar zullen in de eerste helft van 2010 liggen.

De software-update wordt uit iTunes verwijderd. Heb je de update al geinstalleerd, dan kun je deze zonder problemen op je iPhone laten staan. Binnenkort zal er via iTunes een nieuwe software-update beschikbaar komen, die de optie 'tethering' van je iPhone verwijdert.

Onze excuses voor het ongemak.
Zou best wel eens met elkaar te maken kunnen hebben :) Maar als er al gesproken wordt over voorwaarden verwacht ik niet dat we er beter van worden. Ooit was T-Mobile uniek met hun echt onbeperkt internet, nu komen er steeds meer beperkingen... niet handig om klanten tevreden te houden lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:00
hemiparo schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:51:
[...]

Zou best wel eens met elkaar te maken kunnen hebben :) Maar als er al gesproken wordt over voorwaarden verwacht ik niet dat we er beter van worden. Ooit was T-Mobile uniek met hun echt onbeperkt internet, nu komen er steeds meer beperkingen... niet handig om klanten tevreden te houden lijkt me?
Volgens mij ging dat om een andere update dan 3.1.3. Hier was namelijk ook op de frontpage een bericht over. Dat speelde half januari, misschien is dit de update die ze toen perongeluk te vroeg uitgaven en was het nu wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Maar dan zou het nu WEL moeten werken...? Pffff... wordt er niet echt duidelijker op :)

(ik wil ook, soms, kunnen tetheren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Hoe het met die tethering werkt, en waarom T-Mobile niet ondersteund wordt.

De iPhone heeft een heel aantal instellingen voor de mobiele operators standaard geïnstalleerd op de iPhone. T-Mobile Nederland is daar één van, omdat T-Mobile met Apple afspraken heeft gemaakt over de exclusieve verkoop van de iPhone. Voor alle andere Nederlandse providers levert Apple geen standaard instellingen, en moet je die dus zélf via het menu instellen.

De 3.1.3 update laat mensen nu ook de Tethering instellingen aanpassen.

Omdat T-Mobile dus voorgebakken instellingen heeft, kun je deze niet instellen. Als ik nu een T-Mobile SIM-kaart erin stop, werkt alles in een keer, inclusief internet, behalve tethering. De iPhone herkent dat het T-Mobile is, en pakt daar de instellingen voor. Gaat mijn Vodafone kaartje erin, kan hij niks vinden, en moet ik het handmatig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

hemiparo schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:51:
[...]

Halverwege vorige jaar al verhalen gehoord dat de GSM mark gaat verschralen (ook naar aanleiding van die 'economische crisis'). Stunten, hoge subsidies op telefoons en alles unlimited zou op termijn weer gaan verdwijnen... en inderdaad. Ze hadden gelijk.

Overigens heb ik nooit meegedaan aan dat vendor lock-in verhaal. Dan betaal ik maar meer voor mijn telefoon (los abbo en simlock vrij). Maar dan heb ik wel alle vrijheid. Nu ook weer met die iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08 13:25
BlaTieBla schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:12:
[...]
Maar dan heb ik wel alle vrijheid. Nu ook weer met die iPhone :)
Tot Apple weer met een update komt die tethering ongedaan maakt, ook bij alle leuke simlockvrije toestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Ervaring:

Iphone 3G 8GB SimLock Vrij uit Ierland.
Vodafone 3G Blox
Sony VAIO W Netbook
build in bleutooth

Tethering werkt goed.
Een Youtube filmpje van 480p op 1366X? resolutie.. Werkt goed.
720p word wat moelijker...

Verbinding tussen laptop en GSM is goed. Kan mijn gsm ruim 2 meter ver weg leggen.
Geen uitval.
Download van 3 uur onafgebroken kunnen downloaden, dus een stabiele verbinding.

Ik ben tevreden, maar baal wel dat ik 3 a 4 maanden mijn Iphone heb moeten jaibreaken.
Anderzijds is deze mobiel ook niet gemaakt om na een jaar of ander half te vervangen. Hij is eerder gemaakt voor een jaar of 5 a 6. Gezien de updates met extra functies ipv updates met enkel bugrepairs.
Dus als ik op 5 jaar lang 3 maanden moet wachten... mwa is ook niet echt erg meer.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Vanmiddag contact gehad met T-Mobile over het wel of niet tetheren. Kreeg te horen dat T-Mobile op dit moment met Apple bezig is om het tetheren mogelijk te maken. Op mijn reactie dat het met andere providers WEL mogelijk was kreeg ik eerst als reactie dat dit niet kon omdat alleen T-Mobile de iPhone in Nederland mocht verkopen. Ook was het met een iPhone abonnement nog niet toegestaan.

Ik gaf aan dat er ook nog mensen een simlockvrij toestel hebben met een andere provider die wel kunnen tetheren. Waarop ik uiteindelijk inderdaad de bevestiging kreeg dat T-Mobile het heeft geblokkeerd (wat we dus al wisten). Er schijnt op korte termijn dus wel een tethermogelijkheid te komen. Wanneer en de voorwaarden zijn nog niet bekend helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Raween schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:36:

Weird!
toch met telfort aan de praat gekregen?? ben erg benieuwd.

We hebben met een aantal collega's iPhones, sommige hebben nu wel tethering, anderen (waaronder ik) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
Helaas, bij mij werkt het niet met de update naar 3.1.3. Ik heb een iPhone 3G, t-mobile abonnement, niet gejailbreakt.

Na de update is er geen tethering optie bij gekomen. Erg jammer want als consultant mis ik deze optie toch wel. Vaak is het best wel handig om "on the road" of bij een klant even te kunnen internetten/e-mailen. Ik ga niet mijn telefoon jailbreaken want ik wil functionaliteit out-of-the-box. Destijds heb ik het even kunnen uitproberen met een benm.at profiel en dat smaakte naar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Ben ik blij dat ik met m'n nu-weer-unjailbroken 3.1.3 3G kan tetheren? Ja. Heel blij. Bedankt Apple (maar ook wel terecht)

Simlockvrije Italiaanse 3G op Vodafone die eerst jailbroken was (vooral voor boss settings en tethering) geüpgrade naar 3.1.3 waardoor de jailbreak verviel. Tethering optie is er gewoon en verbinden werkt ook. Alleen bluetooth geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik ga niet mijn telefoon jailbreaken want ik wil functionaliteit out-of-the-box.
Rare redenatie. Omdat het er standaard niet in zit wil je het er niet zelf in zetten. Laat me raden, overclocken doe je ook niet? Gij zijt ene valsche Tweaker! :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Jofel: jailbreaken heeft vrijwel niets om het lijf als je niet ook simlockvrij wil maken. Dat wil je niet, dus wat is het probleem? Je draait blackrain (wachten tot de 3.1.3 versie uit is), installeert cydia, voegt de native tethering optie toe en klaar. Je telefoon doet het precies zo als altijd, maar dan met tethering.
Als je het zo graag wilt hebben, moet je niet wachten op Apple of T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat remmelt zegt inderdaad. Jailbreak hoe je in feite ook niets van te zien of te merken. Er zijn gewoon een aantal tweaks erg handig. (tethering, maar waar ik bijvoorbeeld ook niet meer zonder kan is het uitgeschakelde "no accessoiry| splashscreen als ik de iPhone aan de autoradio aansluit) Kleine dingen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik blijf nog wel even bij 3.0 want jailbreaken heb ik een keer geprobeerd toen ik hem net had en toen deed de telefoon helemaal niks meer. Na veel moeite heb ik de telefoon door allerlei moeilijke procedures en veel geduld uiteindelijk weer aangekregen en opnieuw geïnstalleerd maar ik was wel alles kwijt. Jailbreaken is niks voor mij, ik heb geen backuptelefoon en moet wel bereikbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Vista laat mij meteen tetheren, maar als ik de iPhone op windows7 aansluit, dan kan ik er niet mee tetheren...
Iemand tethering op windows7 wel werkend?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Rob schreef op zondag 07 februari 2010 @ 10:26:
Vista laat mij meteen tetheren, maar als ik de iPhone op windows7 aansluit, dan kan ik er niet mee tetheren...
Iemand tethering op windows7 wel werkend?
Yep. Duurde even. Maar je kunt het beter even google... Je moet namelijk hier en daar wat vinkjes aanzetten

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Decon Frost schreef op zondag 07 februari 2010 @ 10:35:
[...]

Yep. Duurde even. Maar je kunt het beter even google... Je moet namelijk hier en daar wat vinkjes aanzetten
Ik had mij al suf gegoogled, maar werd bijna altijd naar sites gestuurd over jailbreaking.

Uiteindelijk was het iets heel simpels: iTunes installeren...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Hmz, ik heb sinds vanmiddag opeens dat mn tethering met vodafone niet meer werkt... Wanneer ik nu tethering wil aanzetten krijg ik de melding contact op te nemen met de 'carrier'... :(

[ Voor 3% gewijzigd door B2 op 09-02-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

B2 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:44:
Hmz, ik heb sinds vanmiddag opeens dat mn tethering met vodafone niet meer werkt... Wanneer ik nu tethering wil aanzetten krijg ik de melding contact op te nemen met de 'carrier'... :(
Dan heeft je iPhone geen contact (gehad?) met de APN die daarvoor gebruikt wordt. Als je verder de goede instelling hebt, wil 'm even uit en weer aanzetten vaak helpen.

* CyBeR heeft overigens zijn Vodafone carrier bundle aangepast voor 3.1.3: http://www.cyberhq.nl/201...ngs-for-iphoneos-313.html

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 09-02-2010 13:46 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

CyBeR schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:46:
[...]

Dan heeft je iPhone geen contact (gehad?) met de APN die daarvoor gebruikt wordt. Als je verder de goede instelling hebt, wil 'm even uit en weer aanzetten vaak helpen.

* CyBeR heeft overigens zijn Vodafone carrier bundle aangepast voor 3.1.3: http://www.cyberhq.nl/201...ngs-for-iphoneos-313.html
Hoe bedoel je? Vanochtend werkte het perfect. Ik kwam terug van mn lunch, probeerde opnieuw te connecten maar krijg de melding. Heb al een restore van de iPhone gedaan maar helaas pindakaas.
Heb als APN gewoon live.vodafone.com en vodafone/vodafone als user/ww.

Sterker nog, met jouw ipcc krijg ik dezelfde melding alleen is 'Carrier' dan vervangen door VodafoneNL.

[ Voor 6% gewijzigd door B2 op 09-02-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

B2 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:50:
[...]

Hoe bedoel je? Vanochtend werkte het perfect. Ik kwam terug van mn lunch, probeerde opnieuw te connecten maar krijg de melding. Heb al een restore van de iPhone gedaan maar helaas pindakaas.
Heb als APN gewoon live.vodafone.com en vodafone/vodafone als user/ww.

Sterker nog, met jouw ipcc krijg ik dezelfde melding alleen is 'Carrier' dan vervangen door VodafoneNL.
Hm. Het komt erop neer dat je die melding krijgt als de iPhone probeert de APN te activeren en dat niet lukt. De rationale erachter is dat je dan geen abonnement hebt dat tethering toestaat. Dat de settings hetzelfde zijn is een edge-case waar blijkbaar niet op gerekend is. Kun je op dat moment wel internetten op je telefoon zelf? Ga anders ook eens naar Settings -> General -> Network -> Cellular Data Network, en druk onderaan op 'Reset Settings'. Toen ik zelf aan 't klooien was hiermee na een SIM-wissel moest ik dat doen om 't weer te laten werken. (De settings worden dan overgenomen uit de ipcc overigens, je hoeft ze niet opnieuw in te typen.)

Ik heb 't net zelf even getest voor de zekerheid, met Vodafone, mijn ipcc en iPhoneOS 3.1.3 kan ik nog steeds tetheren.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 09-02-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

CyBeR schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:56:
[...]

Hm. Het komt erop neer dat je die melding krijgt als de iPhone probeert de APN te activeren en dat niet lukt. De rationale erachter is dat je dan geen abonnement hebt dat tethering toestaat. Dat de settings hetzelfde zijn is een edge-case waar blijkbaar niet op gerekend is. Kun je op dat moment wel internetten op je telefoon zelf? Ga anders ook eens naar Settings -> General -> Network -> Cellular Data Network, en druk onderaan op 'Reset Settings'. Toen ik zelf aan 't klooien was hiermee na een SIM-wissel moest ik dat doen om 't weer te laten werken. (De settings worden dan overgenomen uit de ipcc overigens, je hoeft ze niet opnieuw in te typen.)

Ik heb 't net zelf even getest voor de zekerheid, met Vodafone, mijn ipcc en iPhoneOS 3.1.3 kan ik nog steeds tetheren.
Hmz :) volgens mij is het een algehele data storing hier (Apeldoorn) ofzo, kan ook niet meer internetten op de iPhone. (Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk)
Hopelijk snel opgelost. Het gaat overigens om het Vodafone iPhone abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

B2 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:01:
[...]

Hmz :) volgens mij is het een algehele data storing hier (Apeldoorn) ofzo, kan ook niet meer internetten op de iPhone. (Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk)
Hopelijk snel opgelost. Het gaat overigens om het Vodafone iPhone abonnement.
Right, dat is dan inderdaad wat die melding veroorzaakt. Nogmaals mischien moet je straks wel even je telefoon rebooten, volgens mij cachet 'ie die melding een tijdlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

CyBeR schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:04:
[...]

Right, dat is dan inderdaad wat die melding veroorzaakt. Nogmaals mischien moet je straks wel even je telefoon rebooten, volgens mij cachet 'ie die melding een tijdlang.
Rebooten al een aantal maal gedaan :)
Zoals ik al zei, zelfs een restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
CyBeR schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:04:
[...]

Zelfde verhaal hier. Ik heb de ipcc van Marco geïnstalleerd en gereboot maar internet over 3G werkt hier ook niet (Utrecht). Could not activate cellular data network.

Als ik op "Set up internet tethering" druk, verschijnt "To enable tethering on this account, contact Vodafone NL".

Wachten dus, en twitteren met #vodafail enzo.

Aha:
Pannekoek81 in "Wederom een Vodafone Data (3G) storing?"
nieuws: Vodafone-klanten kampen met datastoring

[ Voor 15% gewijzigd door remmelt op 09-02-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad, vodafone storing; nu ook hier dezelfde meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
En het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik dit aan de praat krijg op:

iPhone 3GS, v3.1.3, niet gejailbreaked, T-Mobile (incl. web n Walk)

Ik heb het profiel uit de OP geinstalleerd op m'n telefoon, maar krijg niet de 'tethering' optie in het instellingen scherm. Wat mis ik? of kan dit uberhaupt niet met tmobile?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Meelobee schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:11:
Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik dit aan de praat krijg op:

iPhone 3GS, v3.1.3, niet gejailbreaked, T-Mobile (incl. web n Walk)

Ik heb het profiel uit de OP geinstalleerd op m'n telefoon, maar krijg niet de 'tethering' optie in het instellingen scherm. Wat mis ik? of kan dit uberhaupt niet met tmobile?
T-Mobile blokkeert dat op dit moment nog inderdaad. Diegenen onder ons op een niet-tmobilenetwerk maken dankbaar gebruik van dat in 3.1.3 een extra settinkje in de carrier bundles zit, met daarin instructies om bepaalde SIM-kaarten (waaronder die van T-Mobile NL) altijd te verifieren met een gesignede ipcc. Die signature komt bij Apple vandaan voor carriers die tethering toestaan, en voor carriers die dat niet doen komt er geen signature. Die setting zelf is helaas ook gesigned, dus daar kun je niets aan veranderen. De enige manier om met T-Mobile te tetheren is met een jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
CyBeR schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:27:
[...]

T-Mobile blokkeert dat op dit moment nog inderdaad. Diegenen onder ons op een niet-tmobilenetwerk maken dankbaar gebruik van dat in 3.1.3 een extra settinkje in de carrier bundles zit, met daarin instructies om bepaalde SIM-kaarten (waaronder die van T-Mobile NL) altijd te verifieren met een gesignede ipcc. Die signature komt bij Apple vandaan voor carriers die tethering toestaan, en voor carriers die dat niet doen komt er geen signature. Die setting zelf is helaas ook gesigned, dus daar kun je niets aan veranderen. De enige manier om met T-Mobile te tetheren is met een jailbreak.
Is dit nieuw dan? Ik tetherde alleen als het nodig was en heb de 3.1 update nog steeds niet uitgevoerd. Maar ik was laatst in Duitsland en had geen internet voor handen, dus ik wilde tetheren en dat werkte opeens niet meer...

Normale Nokia toestellen kun je toch wel gewoon als modum instellen voor je laptop? Alternatief is dual simkaart en een Nokia erbij...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dfrenner schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:59:
[...]

Is dit nieuw dan? Ik tetherde alleen als het nodig was en heb de 3.1 update nog steeds niet uitgevoerd. Maar ik was laatst in Duitsland en had geen internet voor handen, dus ik wilde tetheren en dat werkte opeens niet meer...
't is niet nieuw, zozeer, maar 't is aangepast om meer naar de wensen van carriers te zijn. In 3.0 kon je tethering nog aanzetten door een aangepast profiel in je iPhone te zetten. In de eerdere revisies van 3.1 niet meer (tot en met 3.1.2), daar moest 't profiel gesigned zijn door Apple voordat dat mogelijk was. In 3.1.3 wordt weer rekening gehouden met non-iPhone carriers en wordt die signature alleen verwacht voor carriers die wel de iPhone leveren. Dus op het moment dat jij een simlockvrije (of gehackte) iPhone op een ander netwerk gebruikt kun je weer gewoon tetheren door 't juiste profiel te installeren.
Normale Nokia toestellen kun je toch wel gewoon als modum instellen voor je laptop? Alternatief is dual simkaart en een Nokia erbij...
Dat kan inderdaad. Nokia en de carriers hebben een net iets minder nauwe samenwerking dan Apple en de iPhone-carriers volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Iemand die tethering al aan de praat heeft gekregen op OS 4.0? Ik heb hier een IPCC file, maar als ik die probeer te updaten gebeurd er niet zoveel. Carrier logo veranderd ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik gebruik nu diskaid werkt prima :D

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Emile schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 07:47:
Iemand die tethering al aan de praat heeft gekregen op OS 4.0? Ik heb hier een IPCC file, maar als ik die probeer te updaten gebeurd er niet zoveel. Carrier logo veranderd ook niet.
Werkt voor zover ik getest heb ook nog niet. Zelfde verhaal als 3.1.3 en T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
Werkt mywi ook met spirit op een 3G 3.1.3

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 10:18

Damian

Insane Obtrusion

ik krijg met MyWi erop ineens wel de mogelijkheid om tethering te gebruiken. Er zal dan toch wel een simpele aanpassing zijn omdat gewoon aan te kunnen zetten?

op 3.1.3 3GS met spirit trouwens..

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 10:18

Damian

Insane Obtrusion

Iemandd het aan de praat gekregen? T-Mobile met 3.1.3 en spirit JB?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Ik kan MyWi niet eens krijgen via Cydia. Een fout die 9 mei opgelost wordt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Laatst online: 15-03-2023
Zojuist m'n iPhone gejailbreaked om tethering via PdaNet mogelijk te maken, en het werkt bliksemsnel, veel sneller dat ik gedroomt had. Ik haal ongeveeer 1mbit (120kbps).

Mensen let wel; wil je je 3G tethering snelheid meten, haal dan wel even de stekker van je wifi-router eruit en zet WIFI ook uit op je laptop. M'n iPhone gaf eerst gewoon WIFI door via USB die hij nog opving. Kwam ik per ongeluk achter toen ik via www.whatsmyip.org zag dat ik gewoon op WIFI aangesloten was 8)7.

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Ik heb tethering werkend zonder extra applicaties behalve een ssh server op m'n jailbroken iPhone. Dit kan door de dynamic port forwarding (ssh -D [port]) van ssh te gebruiken. Dit zet een SOCKS proxy server op. Stel 'localhost' in als SOCKS proxy server in Firefox, en je kunt internetten via je mobiel.
Waar je wel voor moet zorgen, is dat de DNS request ook via de proxy lopen (network.proxy.socks_remote_dns op true zetten in about:config). Helaas lijkt DNS via een SOCKS proxy nog niet te werken in Chrome.

Verder lukt dit ook zonder Wifi (is kapot op mijn iPhone) door iproxy te gebruiken. Iproxy is onderdeel van usbmuxd onder Ubuntu. Windows-gebruikers zouden itunnel moeten kunnen gebruiken.

Edit:
Met MyWi en iPhoneEthernetDriver werkt USB tethering ook perfect onder Ubuntu (met een T-Mobile iPhone). Alleen jammer dat je voor MyWi moet betalen, terwijl ik functionaliteit gebruik die al in het iPhone OS zelf zit (gebruik dus niet de WiFi mogelijkheid van MyWi zelf).

[ Voor 19% gewijzigd door Stacium op 10-05-2010 21:59 ]

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 08-09 09:33
CyBeR schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:27:
[...]

aangezien dit bericht al wat ouder is, toch nog maar eens de vraag of er inmiddels verandering is in gekomen zodat je met een NON-JB iphone kan tetheren?

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
cybermans schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:04:
[...]

aangezien dit bericht al wat ouder is, toch nog maar eens de vraag of er inmiddels verandering is in gekomen zodat je met een NON-JB iphone kan tetheren?
Nope. Het officiële standpunt van T-mobile is als volgt: http://www.nu.nl/internet...lopig-niet-als-modem.html

Zelfs AT&T in de USA krijgt het niet voor elkaar om hun abonnees tethering aan te bieden. Het is allemaal een beetje zielig. Het enige wat er voor je op zit is wachten totdat je abonnement afloopt, dan simlockvrij laten maken door T-mobile en dan een Vodafone abonnementje te nemen. Goede dekking, snelle verbinding en tethering werkt zonder morren. Overigens hoef je dan niet te jailbreaken, simlockvrij is voldoende. Ik heb zelf een Italiaanse 3G met Vodafone.

Het lullige is dat het verder gewoon echt heel goed werkt, zonder gedoe. Bt aan op beide apparaten en dan onder het bt menuutje naar iphone -> connect to network. Heel erg te pruimen internet in de trein.

Tot dusver zie ik geen voordelen van het hebben van een iphone bij de officiële supplier, op visual voicemail na. Slechte dekking, 3G-fail, geen tethering, vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 08-09 09:33
remmelt schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:48:
[...]

Nope. Het officiële standpunt van T-mobile is als volgt: http://www.nu.nl/internet...lopig-niet-als-modem.html

Zelfs AT&T in de USA krijgt het niet voor elkaar om hun abonnees tethering aan te bieden. Het is allemaal een beetje zielig. Het enige wat er voor je op zit is wachten totdat je abonnement afloopt, dan simlockvrij laten maken door T-mobile en dan een Vodafone abonnementje te nemen. Goede dekking, snelle verbinding en tethering werkt zonder morren. Overigens hoef je dan niet te jailbreaken, simlockvrij is voldoende. Ik heb zelf een Italiaanse 3G met Vodafone.

Het lullige is dat het verder gewoon echt heel goed werkt, zonder gedoe. Bt aan op beide apparaten en dan onder het bt menuutje naar iphone -> connect to network. Heel erg te pruimen internet in de trein.

Tot dusver zie ik geen voordelen van het hebben van een iphone bij de officiële supplier, op visual voicemail na. Slechte dekking, 3G-fail, geen tethering, vrij duur.
voor mij hoeft het niet perse 100% officieel... abo loopt gelukkig wel snel af... maybe maar eens kijken of de HD/4 wel bij meerdere aanbieders gaat komen

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Al komt die reactie van T-Mobile uit juni 2009... ondertussen heb ik ook met T-Mobile contact gehad en te horen gekregen dat ze bezig zijn met een speciaal abonnement en mogelijkheid om de internetverbinding met je laptop/pc te delen. Wanneer was echter nog niet bekend, de kosten al helemaal niet.

Dit was echter ergens in maart/april dit jaar. Ik denk niet dat dit met de problemen die er op dit moment zijn snel ontwikkeld gaat worden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

hemiparo schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:47:
[...]

Al komt die reactie van T-Mobile uit juni 2009... ondertussen heb ik ook met T-Mobile contact gehad en te horen gekregen dat ze bezig zijn met een speciaal abonnement en mogelijkheid om de internetverbinding met je laptop/pc te delen. Wanneer was echter nog niet bekend, de kosten al helemaal niet.

Dit was echter ergens in maart/april dit jaar. Ik denk niet dat dit met de problemen die er op dit moment zijn snel ontwikkeld gaat worden helaas...
Dat is dan ook niet een kleine #FAIL als je het mij vraagt. De iPhone is er al enkele jaren. Al die tijd is de vraag er al uit de markt. Iedere andere telefoon met doorsnee data abo kan al jaaaaren tetheren en dan melden ze (T-Mobile) nu dat ze er mee bezig zijn.

Nooit van z'n levensjaren dat ik bij die toko een abo zal aanschaffen.

* BlaTieBla tethert er rustig op los op zijn (SIM-lock vrij/non-jailbrake) iPhone met KPN abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal!

Weet iemand of het al mogelijk is om Tethering te gebruiken op een Jailbroken iPhone 3GS - T-Mobile - zonder applicaties als PDANet of MyWi?

Er is een aantal tutorials op het net, maar geen van deze werkt.

Alvast bedankt voor julile hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:35:
Hoi allemaal!

Weet iemand of het al mogelijk is om Tethering te gebruiken op een Jailbroken iPhone 3GS - T-Mobile - zonder applicaties als PDANet of MyWi?

Er is een aantal tutorials op het net, maar geen van deze werkt.

Alvast bedankt voor julile hulp!
Volgens mij is het (nog) niet mogelijk. Ik heb ook het internet afgestruind maar niks kunnen vinden. PDAnet werkt trouwens erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:20

Ryceck

Constants and Variables

Woei! :)

Ik heb de manier gevonden om zonder PDANet en MyWi toch Tethering met T-Mobile aan de praat te krijgen.

Wat heb je nodig:
- Een jailbroken iPhone (doh :))
- Cydia waarin je de source "apt.gumonde.com" hebt toegevoegd
- Installeer hierna het package "Fix Internet Tethering"
- Download van de site http://help.benm.at het profile voor T-Mobile (kiezen voor tethering/Netherlands en dan T-Mobile)

En voila, je kunt in Settings/Network op je iPhone gewoon Internet Tethering weer aanzetten zodat je via Bluetooth en USB je internetverbinding kunt tetheren met je laptop :)

LET OP: Vooralsnog wordt door de ontwikkelaar gezegd dat dit alleen werkt met een 3G, dus nog niet met een 3GS. Echter zijn er ook alweer berichten gekomen dat het bij sommige 3GS phones wel werkt.
Ofwel: 3G -> werkt, 3GS -> op eigen risico

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je stappen gevolgd en op een iPhone 3GS werkt het niet.

PdaNet werkt goed inderdaad, echter is dit niet gratis...

We wachten nog even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Ryceck schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:39:

Ik heb de manier gevonden om zonder PDANet en MyWi toch Tethering met T-Mobile aan de praat te krijgen.

Wat heb je nodig:
- Download van de site http://help.benm.at het profile voor T-Mobile (kiezen voor tethering/Netherlands en dan T-Mobile)

En voila, je kunt in Settings/Network op je iPhone gewoon Internet Tethering weer aanzetten zodat je via Bluetooth en USB je internetverbinding kunt tetheren met je laptop :)

LET OP: Vooralsnog wordt door de ontwikkelaar gezegd dat dit alleen werkt met een 3G, dus nog niet met een 3GS. Echter zijn er ook alweer berichten gekomen dat het bij sommige 3GS phones wel werkt.
Mooi, het werkt idd bij mij nu ook (3G), maarrr... werkt visual voicemeel nog wel bij jou? Bij mij niet namelijk ;(

Edit: O, hij doet het wel, moest even het oude profiel weggooien.

[ Voor 3% gewijzigd door salgera op 06-06-2010 21:13 . Reden: visual voicemeel doet het wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Ryceck schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:39:

Wat heb je nodig:

Bedankt voor de tip, werkt perfect (iPhone 3G 3.1.3 met Spirit Jailbreak)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee of er al een equivalente versie van deze tethering fix is die ook werkt op de iPhone 3GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Binnenkort is m'n iPhone 3G simlock vrij. Kan dat tethering wel of niet gewoon werken eigenlijk?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet met T-Mobile iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Datafeest schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:34:
Binnenkort is m'n iPhone 3G simlock vrij. Kan dat tethering wel of niet gewoon werken eigenlijk?
Ik heb een belgische 3g (zonder simlock) en een abbo bij kpn. Bij mij kwam het tethering menu er gewoon te staan na een update naar 3.1.3. Werkt als een tiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik heb een 3G en thetering werkt bij mij ook uitstekend!!! _/-\o_
Oh ja, ik zit T-Mobile

@CyBeR: ik snap niet goed waar je dat op baseert dat het bij T-Mobile niet zou werken? Hij moet wel een jailbreak hebben. Zonder jailbreak zal het inderdaad niet werken. O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

funske schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:11:
[...]

@CyBeR: ik snap niet goed waar je dat op baseert dat het bij T-Mobile niet zou werken? Hij moet wel een jailbreak hebben. Zonder jailbreak zal het inderdaad niet werken. O-)
Omdat ik niet uitga van de situatie met jailbreak maar zonder. En zonder werkt 't niet. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
CyBeR schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:21:
[...]
Omdat ik niet uitga van de situatie met jailbreak maar zonder. En zonder werkt 't niet. Simpel.
Dat is ook één van de voordelen van de jailbreak. Voor mij was dat in eerste instantie de voornaamste reden. Maar sinds ik een jailbreak heb, zou ik niet meer zonder willen. _O-

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn iphone 3gS is gejailbreaked (3.1.3 spirit) en bij mij werkt het niet. (t-mobile). Voor zover ik weet kan het ook niet zonder pdanet of mywi.

de 3g werkt wel met de bovengenoemde exploit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

Ik gebruik Mywii om te tetheren, die gaf mij die tethering toggle terug bij netwerk, die ik eerst niet had. Ik weet niet of ik deze hou als ik mywii weggooi, maar ik hoef het nu niet per se via mywii te doen. Wél moet ik in Ubuntu elke keer even de bestaande bluetooth pair weggooien en even opnieuw doen. Ook werkt het wifi-accesspoint maken van je iphone niet in mywii bij mij. (3GS 3.1.2)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

funske schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:28:
[...]
Dat is ook één van de voordelen van de jailbreak. Voor mij was dat in eerste instantie de voornaamste reden. Maar sinds ik een jailbreak heb, zou ik niet meer zonder willen. _O-
Het is niet perse een van de voordelen van een JB hoor. Bij mij werkt het zonder JB als sinds 3.2. Ik zit nu op 4.0 GM en het werkt nog steeds :) Op een T-Mobile NL versie overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door zAo op 14-06-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Die mag je uitleggen.... Sinds mijn update naar 3.1.3 ben ik tetheren kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik snap het niet helemaal. Stel je voor dat je helemaal niet (wilt) jailbreaken, je hebt een SIM-lock vrij toestel en een niet specifiek iPhone abonnement.

Bij T-Mobile kun je dan überhaupt niet tetheren begrijp ik?
Bij KPN en Vodafone kan dit wel?
Als je naar het buitenland gaat met een buitenlandse provider, hoe weet je dan vooraf of je kunt tetheren of niet? Hoe werkt dit systeem überhaupt?

🌞🍃

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste