[iPhone] Tethering (je internetverbinding delen met je pc)

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Sorry Vanx, het is echter niet verspilde moeite hoor.
Kijk, ik heb het niet *nodig*, maar ik had ook geen 8 schijven van 1TB 'nodig'. Nu ik die heb, zijn ze wel volgekomen, net zoals ik dus opeens ook voor tethering een goed doel zou kunnen vinden.

Denk maar bijvoorbeeld een extra middagje met de laptop bij oma op bezoek, kan ik daar lekker internetten terwijl A. ik er voor haar ben en B. ik me niet kapot verveel.
Of van de lente lekker op de tuin? Zomaar twee redenen.. en er zijn er vast meer.

Voor alles is een doel en een reden, ook hiervoor, maar ik ga er niet om huilen als het me niet lukt.
(ik blijf het nog steeds willen hebben... werkende...)

[ Voor 6% gewijzigd door Tijgert op 30-10-2009 13:03 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik krijg tethering niet aan de praat. Ik heb in cydia de patch geinstalleerd en via profiles.ifoneguide het t-mobile profiel. Ik heb nu de tethering optie bij de netwerkinstellingen, maar als ik deze wil selecteren krijg ik de melding "to enable tethering on this account contact t-mobile". Ik moet erbij zeggen dat er een Ben simkaart inzit, maar deze wordt als t-mobile network herkend. Iemand een suggestie?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 21:58
pafdaddy schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:23:
Ik krijg tethering niet aan de praat. Ik heb in cydia de patch geinstalleerd en via profiles.ifoneguide het t-mobile profiel. Ik heb nu de tethering optie bij de netwerkinstellingen, maar als ik deze wil selecteren krijg ik de melding "to enable tethering on this account contact t-mobile". Ik moet erbij zeggen dat er een ben simkaart inzit, maar deze wordt als t-mobile network herkend. Iemand een suggestie?
Effe rebooten en het moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dat heb ik gedaan, zonder resultaat helaas.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13
martijn007 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:12:
Ik heb het zelfde probleem als hierboven... kwam er na de reactie van Fab1Man achter dat visual voicemail idd niet werkte (met het profiel van benm.at). Vanmiddag rond 2 uur een nieuw profiel geïnstalleerd waarna alles het weer prima deed, echter toen ik net weer keek ging mijn iphone ook het nummer van t-mobile draaien.
Heb ook de iphone hersteld en nogmaals hersteld als nieuwe gsm, heeft niet geholpen. Hij belt automatisch naar 1223 ipv dat die vraagt om visual voicemail in te stellen...

Visual voicemail doet het niet, niemand..?

((op engelse forums wordt er gezegd, profiel verwijderen en netwerk herstellen, bij vele doet visual voicemail het dan weer, bij mij dus niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 21:58
Visual Voicemail werkt bij mij ook niet meer sinds een paar dagen, terwijl het wel altijd gewerkt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
zunshine schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:01:
[...]

((op engelse forums wordt er gezegd, profiel verwijderen en netwerk herstellen, bij vele doet visual voicemail het dan weer, bij mij dus niet :X
Profiel verwijderen
Rebooten
Netwerkinstellingen resetten
rebooten.

Als je niet weet wat je precies moet verwijderen/resetten, moet je het even vragen. Dit werkt altijd, dus je hebt iets niet goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Vanx schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:42:
[...]

Profiel verwijderen
Rebooten
Netwerkinstellingen resetten
rebooten.

Als je niet weet wat je precies moet verwijderen/resetten, moet je het even vragen. Dit werkt altijd, dus je hebt iets niet goed gedaan.
Ik heb dit ook gedaan ;) Zelfs uit cydia de patch verwijderd, schone restore gedaan, heeft allemaal niet geholpen.

Visual voicemail is voor mij belangrijker dan tethering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 16:07
hier op een 3GS met 3.1.2 werkt zowel VVM als tethering perfect..

Misschien komt dit doordat ik de iPhone als nieuwe iPhone heb ingesteld bij het herstellen in iTunes, ik had nog een backup van sms.db en de rest kon ik daarna gewoon weer syncen..

Verder heb ik via cydia de 3GS tethering settings gedownload en het profiel van ifoneguide geïnstalleerd..

Werkt hier al een paar weken perfect

[ Voor 5% gewijzigd door bartosiej op 04-11-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17
zunshine schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:07:
[...]
Ik heb dit ook gedaan ;) Zelfs uit cydia de patch verwijderd, schone restore gedaan, heeft allemaal niet geholpen.
Visual voicemail is voor mij belangrijker dan tethering...
Je kunt met het profiel via profiles.ifoneguide.nl (benaderen via safari op je iPhone) zowel tethering als VVM werkend krijgen. Dus probeer die er eens in te zetten, eventueel rebooten van je iPhone en hop, 't moet beide weer werken! Het hele stappenplan is te lezen op http://www.ifoneguide.nl/...hes-for-iphone-3g-and-3gs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het was even pielen maar ik heb het nu ook aan de gang. Over vier dagen moet er alleen wel weer gepield worden want dan ben ik over naar T-Mobile.

Voor mensen met een 3GS 3.2.1 en Vodafone:

Jailbreak
Voeg cydia.ifoneguide.nl toe aan Cydia/Rock
Download en installeer Tethering 3GS patch
Herstart
Ga naar help.benm.at
Klik op "Generate" (dus niet de standaardinstellingen pakken, even zelf invoeren)

Vul in:
APN: live.vodafone.com
UN: vodafone
PW: vodafone

Even het schuifje voor Internet Tethering omzetten en downloaden + installeren van het profiel!

Nice! Erg snel ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
MrAcid schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:53:
Het was even pielen maar ik heb het nu ook aan de gang. Over vier dagen moet er alleen wel weer gepield worden want dan ben ik over naar T-Mobile.

Jailbreak
Herstart
Ga naar help.benm.at
Klik op "Generate" (dus niet de standaardinstellingen pakken, even zelf invoeren)

Vul in:

Even het schuifje voor Internet Tethering omzetten en downloaden + installeren van het profiel!

Nice! Erg snel ook!
Dank, als ik nou eindelijk eens m'n iphone binnen krijg ga ik dit meteen proberen. Nou maar hopen dat ik de oude bootrom krijg en dus nog gewoon unthethered kan jailbraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

'kheb nu toch wat raars... ik heb dus nog geen tethering ipcc geinstalleerd, enkel MyWi... maar opeens mertke ik wel de tethering optie in Network staan :?
Komt dat door MyWi of heb ik per ongeluk toch iets gedaan??

Edit: vraagjes:

1: Voor Mr.Acid: ik heb altijd al gedacht dat een zelf exact naar specs gemodificeerde ipcc beter zou zijn, maar wat zouden de settings zijn voor een zelfgemaakte T-Mobile profiel??

2: Is de bootrom iets wat wordt geupdate met een firmware update of blijft die altijd degene die je hebt?

3: Welke bootrom is dan 'fout' en hoe sjeck je dit?

[ Voor 47% gewijzigd door Tijgert op 05-11-2009 17:41 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De settings voor T-Mobile zou je wel gewoon online moeten kunnen vinden.

Volgens mij is het iets als:
APN: internet
UN: tmobile
PW: tmobile

Maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 09:50
Weet er iemand of de tethering optie weer actief wordt als ik een iPhone 3GS laat unlocken door T-Mobile, dmv het betalen van de €120 unlock kosten?

Ik wil namelijk mijn iPhone 3GS van T-Mobile laten unlocken en gaan gebruiken met een Vodafone sim kaart, ik hoop toch dat tethering dan wel werkt aangezien er geen sprake is van een provider block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik vraag me ook af WAAR de tethering switch (de toestemming of het mag of niet) in je iPhone staat...

Ander vraagje: ik dacht dat tethering eens te testen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb Internet via wifi op de iPhone, ik ben met USB verbonden met de laptop, ik activeer tethering en op de laptop wordt de Apple Ethernet gevonden en geinstalleerd. Dan stopt het. Hij zegt dat de netwerkkabel niet aangesloten is... Wat doe ik verkeerd?

Never mind... ook bij mij mekkert hij om T-Mobile assistentie en ik heb ook nooit een patch geinstalleerd dus KAN het niet eens werken.

Disregard dus.

[ Voor 77% gewijzigd door Tijgert op 06-11-2009 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:51
Tijgert schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:12:
Ik vraag me ook af WAAR de tethering switch (de toestemming of het mag of niet) in je iPhone staat...

Ander vraagje: ik dacht dat tethering eens te testen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb Internet via wifi op de iPhone, ik ben met USB verbonden met de laptop, ik activeer tethering en op de laptop wordt de Apple Ethernet gevonden en geinstalleerd. Dan stopt het. Hij zegt dat de netwerkkabel niet aangesloten is... Wat doe ik verkeerd?

Never mind... ook bij mij mekkert hij om T-Mobile assistentie en ik heb ook nooit een patch geinstalleerd dus KAN het niet eens werken.

Disregard dus.
dat had ik dus ook, als ik wifi uitzet werkt het wel. probeer dat eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
fiftyfive schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:30:
Weet er iemand of de tethering optie weer actief wordt als ik een iPhone 3GS laat unlocken door T-Mobile, dmv het betalen van de €120 unlock kosten?

Ik wil namelijk mijn iPhone 3GS van T-Mobile laten unlocken en gaan gebruiken met een Vodafone sim kaart, ik hoop toch dat tethering dan wel werkt aangezien er geen sprake is van een provider block.
Dit is helaas geen oplossing. Zelfs complete simlockvrije telefoons krijgen geen tethering optie als het abonnement dat ermee wordt gebruikt niet van een door Apple goedgekeurde provider komt. Alleen dan is er een ondertekende IPCC aan te vragen door de provider, welke onder de klanten kan worden verspreidt. Niet goedgekeurde providers krijgen geen IPCC en dus geen tethering, ook als het volgens hun tariefplan mag...

T-Mobile zou in theorie als enige officiële aanbieder van iPhones tethering kunnen aanbieden, maar heeft er voor gekozen dit niet te doen. Je enige optie voor tethering is iPhone OS 3.0 of 3.0.1 of een jailbreak. In dat laatste geval zou je je die 120 euro weer kunnen besparen. Ik kan je hiervoor google aanbevelen. T-Mobile verdient die 120 euro niet met de beperkingen die ze hun klanten opleggen. Ze dwingen hun klanten al tot een jailbreak door de iPhone te beperken in zijn mogelijkheden.

[ Voor 4% gewijzigd door griphin op 06-11-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

fiftyfive schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:30:

Tethering kan met behulp van bovenstaande tips wel lukken maar mag van Vodafone niet ...!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 09:50
Dan wordt het inderdaad de blackra1n unlock, die €120 laat ik lekker in me zak zitten. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Visual voicemail doet het weer :P

Lees de volgende topic: http://www.iphoneclub.nl/...ual-voicemail-meer-4.html

Antwoord staat er in en nu werkt visual voicemail/tethering weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tethering via de usb werkt sinds vandaag niet meer bij mij. Heb iphone 3g met 3.0.1 erop en macbook met snow leopard.

Vandaag zei me macbook opeens iets over dat het netwerk niet meer klopte ofzo. Heb de iphone verwijderd uit netwerk voorkeuren en ik hoopte dat als ik de iphone er opnieuw in zou doen dat hij weer een nieuwe verbinding aan zou maken. Dit deed de macbook niet.

Daarna ging ik via bluetooth proberen te tetheren, dat lukte wel alleen was heel traag en naar een tijdje hield dat er ook mee op.

Heb ook al mijn macbook en mijn iphone opnieuw opgestart.

Verwijderd

bump voor bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

*Poef* Out of the blue opeens geen VVM meer... ik heb niks gedaan met m'n iPhone en opeens houdt ie er mee op... (just saying...) Nu kijken wat er aan is te doen...
Is het bekend vandaag ofzo dat T-Mobile problemen heeft met VVM?

Verwijderd

Begrijp ik het nou goed dat ik met de iphone aan mn laptop (met vista) kan hangen waardoor ik kan internetten
op de laptop?

Dat was eerst een dealbraeker voor mij dat hij dat niet kon.

Dan nog een vraagje. Kan ik de iphone sim in een n95 stoppen(of een dubbele sim)? Zodat ik de iphone kan laten downlaoden via het wifi acces point van de n95?

Ik heb thuis dus geen wifi of internet. Grote programma's downlaod de iphone niet via hsdpa of wel?

Of kan ik gewoon via thetering een podcast downlaoden die 200 mb is bijvoorbeeld?

Veel overwegingen vooraleer ik een keuze wil maken tussen de iphone en n900....

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 00:21 ]

• Tijgert

Tijgert

Met het programma 3Gunrestrictor (kost wel geld geloof ik) hou je de iPhone voor de gek, dan denkt hij dat hij altijd op Wifi zit en kan je dus ook grotere bestanden downloaden.

Verwijderd

Tijgert schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:00:
Met het programma 3Gunrestrictor (kost wel geld geloof ik) hou je de iPhone voor de gek, dan denkt hij dat hij altijd op Wifi zit en kan je dus ook grotere bestanden downloaden.
Kijk daar word ik nou vrolijk van... Een van mijn daelbraekers getackeld.! Dus een podcast downlaoden moet dan kunnen?
Verder heb ik nog een aantal vragen.
Kan ik de iphone als modem gebruiken voor mn laptop, zonder problemen van Tmobile? Is daar ook zoiets als Joikuspot voor?

Is er ook zoiets als met je iphone je pc thuis besturen terwijl je aan de andere kant van de wereld bent?

Wat gebeurt er als je je iphone 3GS simkaart in een N95 stopt?

Kun je ipv een I 300 abonnement van tmobile ook een WnW standaard of plus abonnement nemen bij de iphone?

Ben uit aan t zoeken of het een iphone word of een N900.

Alvast bedankt voor de reactie's.

• Tijgert

Tijgert

Ja, een podcast kan... internet radio werkt dan ook...
Ja, je kan je iPhone als een soort van modem gebruiken, dat heet Thetheren (zit je wel voor in het juiste topic ;) ). Er zijn een boel trucjes voor om dat voor mekaar te krijgen, maar ik stel voor dat je toch goed dit topic doorleest. Een alternatief is MyWi, maar dat kost geld.
PC thuis besturen kan ook! Maar ik heb er zelf nog geen aandacht aan besteed welke software dat kan, er zijn meerdere oplossingen.
Als je je iPhone simkaart in een N95 stopt dan kan je er mee bellen. Het blijft een normale simkaart.
Ja, je kan een Flex abo met een WnW abo nemen en toch een deal voor een iPhone krijgen.

Maar.. let wel dat de nieuwe iPhones de nieuwe bootrom hebben die Jailbreaks herkent... daar is nog geen oplossing voor... tenzij je een goede 2e hands neemt of geduld hebt.

Verwijderd

Tijgert schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:32:
Ja, een podcast kan... internet radio werkt dan ook...
Ja, je kan je iPhone als een soort van modem gebruiken, dat heet Thetheren (zit je wel voor in het juiste topic ;) ). Er zijn een boel trucjes voor om dat voor mekaar te krijgen, maar ik stel voor dat je toch goed dit topic doorleest. Een alternatief is MyWi, maar dat kost geld.
PC thuis besturen kan ook! Maar ik heb er zelf nog geen aandacht aan besteed welke software dat kan, er zijn meerdere oplossingen.
Als je je iPhone simkaart in een N95 stopt dan kan je er mee bellen. Het blijft een normale simkaart.
Ja, je kan een Flex abo met een WnW abo nemen en toch een deal voor een iPhone krijgen.

Maar.. let wel dat de nieuwe iPhones de nieuwe bootrom hebben die Jailbreaks herkent... daar is nog geen oplossing voor... tenzij je een goede 2e hands neemt of geduld hebt.
Mn abonnement met tmobile loopt af.Vandaar dat ik een nieuwe wens.

nu gebruik ik mn n95 als modem voor mn laptop.
Dat wil ik blijven kunnen doen met een iphone! Zou het een oplossing kunnen zijn dat ik de sim dan in mn N95 laat zitten(of een duo sim) om dan met 2mb speed te kunnen internetten op mn laptop.?

Nu heb ik al het een en ander gelezen in dit topic, maar t is wel een beetje een warboel. Jouw antwoord geeft wat duidelijkheid. ;)
Nou meen ik gelezen te hebben dat tmobile restricties heeft in een i300 of i500. oa. dat bellen in het buitenland anders is ingericht zodat het duurder is als een flex abonnement.
Zo is internetten in het buitenland voor flex 2 E per mb met een maximum van 5 E per dag. Bij iphone is dat niet het geval, voor dat je het het weet ben je een fortuin kwijt. En aangezien ik bij de grens woon...
Het zijn zo van die kleine dingen waar ik rekening mee wil houden.

En begrijp ik het goed als ik zeg dat niet alles via Apple gaat. En dat er dus software aangeboden wordt niet via de officiele weg??? Om bv theteren mogelijk te maken. Ik dacht dat ALLES via de appstore ging. Das wel weer een nadeel. Tov de N900 bv/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ja, dat kan. Voordat ik mijn iPhone had had ik ook een N85 met daarop de sim met internet.
Nu heb ik al het een en ander gelezen in dit topic, maar t is wel een beetje een warboel. Jouw antwoord geeft wat duidelijkheid.
Hehe, dank je. Het is idd niet erg overzichtelijk. We weten blijkbaar allemaal wat, zeggen allemaal wat, maar een buitenstaander kan er geen chocola van maken. Beetje zonde want dat doet het doel van het forum een beetje teniet. Het zou mooi zijn als alles netjes in de TS kwam te staan...

Ik weet niet of het buitenland internet tarief enkel voor Europa geld of wereldwijd...maar ik zit ook heel vaak in het buitenland en heb al eens flink extra moeten betalen voor 'eventjes' mail checken. (40E ofzo en wat IM'en).
Ik ben nu overgestapt van een i300 naar een Flex45 (dat kan dus) en bekijk nu wel even wat handiger is voor mij. Feit is wel dat je voor dezelfde 45E met een Flex abo veel minder kan doen dan met een i300 EN dat je een WnW abo erbij moet nemen. Ik denk er bijna over om weer terug te switchen...

Alles gaat inderdaad via Apple en de Appstore, de volle 100%. Maar... door jailbreaken krijg je toegang tot NOG meer software (door Apple afgekeurd of al dan niet legaal), misschien wel 50% meer (in volume of waarde) van wat er in de Appstore te krijgen is, dus heb je eigenlijk 150% toegang tot software. Meer is altijd beter... ;)

(er is ZO'N zondvloed aan Apps te krijgen voor de iPhone, je hebt er geen idee van hoe veel... Via de Appstore, Cydia en zelfs Usenet...)

Jailbreaken en Cydia (de hoofd 'fake Appstore') hebben hun eigen topic waar je een hoop kunt leren en dat is over het algemeen wel wat duidelijker en overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus mijn gedachte dat alles alleen te verkrijgen is via de Appstore is niet correct. met verdieping,ik was al aanbeland bij het jailbraeken/ cydia/ illegale software e.d. aangekomen, hoef ik dus niet bang te zijn dat dat ik een fortuin kwijt ben(onnodig dus) met zo een ding. op http://smellslikedonkey.com/wordpress/?page_id=274 staat iets beschreven over piaterij. ik moet het wel nog even een paar keer doornemen.

Nadeel van de iphone is vooral zijn beperkte basisfuctie's, zoals videofonie.
Het word of de n900(functionaliteit) of de iphone(games e.d.).

Trouwens een flex met WnW Plus i.c.m. een iphone is dus een betere optie als je veel in het buitenland wilt internetten want dan betaal je maximaal 5 E per dag (europa). Maar bij het i abonnement van tmobile zijn er geen maxima's aan internetten in het buitenland. Zone 1 maximaal 15 euro per dag.
Dus mss is voor jou dat wel de oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 21:34
@de Gans,
Je kan ook een iPhone kopen met Relax abonnement. Ik weet niet hoe het hier zit met de kosten van het internetten in buitenland, maar Relax heeft als nadeel dat het internet trager is dan de iPhone-abbo. Het voordeel van Relax is dat je meer keus hebt. Nu zijn er maar 3 eventueel 4 soorten abonnement. Met Relax kan je meerdere kanten op.

Jailbreak is NIET legaal bevonden door Apple. Maar het hoeft niet illegaal te zijn. Veel apps worden geweigerd in de appstore, soms omdat Apple zelf er al mee bezig is of soms omdat er een logo van Apple wordt gebruikt wat niet is toegestaan. Deze kunnen in de "niet-legale" circuit belanden: Cydia (wat je krijgt na een Jailbreak). Natuurlijk kan je ook de illegale kant op. Dan kan je alle apps "gratis" krijgen.
Maar het hoofddoel van een Jailbreak hoeft neit illegaal te zijn. Je verliest wel je garantie, alleen raad ik ook Jailbreak aan na minstens 3 maanden gebruik. Dan weet je ook of je toestel wel goed is. Je kan altijd na een Jailbreak direct terug naar de originele software (herstellen op iTunes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Van de overvloed aan Apps is een zeer groot deel gratis, al dan niet in probeerversie, dus je kan er meer dan genoeg mee zonder een cent kwijt te zijn.

De iPhone heeft idd wel een aantal nadelen, een daarvan is gebrek aan elk soort aan ingebouwde gadget of functionaliteit die elke andere foon wel heeft... en een vrij zwak scherm (lage res en ouderwets cfl).
De grote kracht ligt echt in de ongelooflijk grote ondersteuning qua software en hardware, dat heeft geen ander. Het is net wat je belangrijker vindt... oh... en de 3D performance van de 3Gs is gewoon echt goed.
Ik weet niet hoe het hier zit met de kosten van het internetten in buitenland, maar Relax heeft als nadeel dat het internet trager is dan de iPhone-abbo.
Helaas haalde ik nooit de 2Mbps die beloofd werd en merk ik in de praktijk weinig van het snelheidverschil... + dat er regelmatig geen 3G netwerkontvangst was en je dus al helemaal geen High Spee inet hebt.

Jailbreaken is bijna een verplichting omdat Apple je gewoon TE erg probeert te dwingen, maar het is en blijft wettelijk legaal (en daarom dus ook hier bespreekbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 10:34
MyWi werkt vlekkeloos, kost wat (ong. 7 Euro) maar heb je ook wat! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 00:16:

Of kan ik gewoon via thetering een podcast downlaoden die 200 mb is bijvoorbeeld?
Ik heb laatst gewoon linux server gedownload op mijn laptop via mijn iPhone.. Duurde wel 3 uur ofzo maja dan heb je ook wat :P

Ik heb trouwens nog steeds 3.0.1 want ik gebruik nog graag tethering voor in de trein :)

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
Schaapmed schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:04:
[...]
Ik heb trouwens nog steeds 3.0.1 want ik gebruik nog graag tethering voor in de trein :)
Het is alweer een poosje mogelijk om met 3.1.2 (weliswaar jailbroken) tethering EN visual voicemail te gebruiken... Dus geen nadelen om te upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een nieuwe iphone 3gs alvast gebruiken via het accespoint (joikuspot) van mn N95. Mn nieuwe contract gaat pas eind januari in. En tot die tijd wil ik blijven tetheren en of downlaoden via de wifi van de iphone.
Of kan ik mn iphone pas gebruiken wanneer het contract ingaat, eind januari dus?

Kun je je iphone blijven gebruiken als je i abbonement is afgelopen zodat het nog altijd een gps en ipod touch is.? iK had gelezen dat de foon het niet meer doet als je abbonement is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Zo hee. Vanaf 21.00 aan het lezen en volgens mij begrijp ik het nu redelijk. Toch enkele vragen voor de experts;

Ik ontvang dinsdag een nieuwe Iphone uit België, simlockvrij want ik wil niet bij T-mobile. Nou las ik net dat tetheren ook daarmee niet mogelijk is, zélfs als ik er een Telfort simkaart in doe, en hem ook daarmee activeer, want Telfort/KPN staat niet op de lijst met 'supported' Apple providers. (omg 8)7 ).

Nou las ik in diverse tutorials dat je echt moet jailbreaken voor die tethering fixes, maar dat doe ik liever niet. Mijn Iphone zal waarschijnlijk alleen een "tethered jailbraik" optie hebben gezien de produktieweek na week 42, en dan zal ik dus niet kunnen rebooten zonder een pc met blackra1n.exe in de buurt. En dat lijkt me dus totaal niet handig.

Tot ik daarnet dit tegenkwam:

http://www.iphoneclub.nl/...jailbreak/#comment-153098

Heeft hier al iemand mee zitten klooien? Zijn er al mensen die andere profielbestanden hebben kunnen maken en dus kunnen tetheren zónder jailbreak? (en belangrijker nog, zonder tethered jailbreak...)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hachy schreef op zondag 29 november 2009 @ 03:06:
Zo hee. Vanaf 21.00 aan het lezen en volgens mij begrijp ik het nu redelijk. Toch enkele vragen voor de experts;

Ik ontvang dinsdag een nieuwe Iphone uit België, simlockvrij want ik wil niet bij T-mobile. Nou las ik net dat tetheren ook daarmee niet mogelijk is, zélfs als ik er een Telfort simkaart in doe, en hem ook daarmee activeer, want Telfort/KPN staat niet op de lijst met 'supported' Apple providers. (omg 8)7 ).

Nou las ik in diverse tutorials dat je echt moet jailbreaken voor die tethering fixes, maar dat doe ik liever niet. Mijn Iphone zal waarschijnlijk alleen een "tethered jailbraik" optie hebben gezien de produktieweek na week 42, en dan zal ik dus niet kunnen rebooten zonder een pc met blackra1n.exe in de buurt. En dat lijkt me dus totaal niet handig.

Tot ik daarnet dit tegenkwam:

http://www.iphoneclub.nl/...jailbreak/#comment-153098

Heeft hier al iemand mee zitten klooien? Zijn er al mensen die andere profielbestanden hebben kunnen maken en dus kunnen tetheren zónder jailbreak? (en belangrijker nog, zonder tethered jailbreak...)
Voor zover ik weet kon dat tot firmware 3.01 en niet meer bij 3.1.2 (wat nu de meest recente firmware is).

Toen ik nog 3.01 erop had staan kon ik zonder jailbreak, maar met zo'n profiel tetheren. Vanaf 3.1.2 werkte dat niet meer en heb ik mijn iPhone gejailbreaked (gekocht op launchday dus geen problemen met rebooten). Ik heb een 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Outlandos schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:43:
[...]

Voor zover ik weet kon dat tot firmware 3.01 en niet meer bij 3.1.2 (wat nu de meest recente firmware is).

Toen ik nog 3.01 erop had staan kon ik zonder jailbreak, maar met zo'n profiel tetheren. Vanaf 3.1.2 werkte dat niet meer en heb ik mijn iPhone gejailbreaked (gekocht op launchday dus geen problemen met rebooten). Ik heb een 3GS.
Dat gedoe met opnieuw opstarten is toch alleen met de nieuwste ipod touch ?? Of heb ik wat gemist ...?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
mjl schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:02:
[...]
Dat gedoe met opnieuw opstarten is toch alleen met de nieuwste ipod touch ?? Of heb ik wat gemist ...?
Er werd hier een keer gerapporteerd dat iemand een iphone had ontvangen met nieuwe bootrom, zodat deze alleen nog maar tethered te jailbreaken was (na iedere reboot jailbreak kwijt). Heb dit nog maar een keer gelezen, dus twijfel aan de waarheid van het bericht, lees ook heel vaak dat men zeer recent een iphone heeft ontvangen die nog wél gewoon untethered te jailbreaken is.
Vorige week heb ik m'n 4e iphone ontvangen in 2 maanden(1e 3 allemaal verschillende problemen). Was bang ook een nieuwe bootrom te ontvangen, dus gaf dit aan bij de klantenservice van TMobile. Ze vertelden me dat ik gewoon een 119xxxx imei nr zou ontvangen, en nog niet de nieuwste 120xxxx. M'n gedachte is nu dat die nieuwste 120xxxx reeks wellicht een nieuwe bootrom heeft... Iemand met een iPhone uit deze reeks die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

falconz schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:01:
[...]

Er werd hier een keer gerapporteerd dat iemand een iphone had ontvangen met nieuwe bootrom, zodat deze alleen nog maar tethered te jailbreaken was (na iedere reboot jailbreak kwijt). Heb dit nog maar een keer gelezen, dus twijfel aan de waarheid van het bericht, lees ook heel vaak dat men zeer recent een iphone heeft ontvangen die nog wél gewoon untethered te jailbreaken is.
Vorige week heb ik m'n 4e iphone ontvangen in 2 maanden(1e 3 allemaal verschillende problemen). Was bang ook een nieuwe bootrom te ontvangen, dus gaf dit aan bij de klantenservice van TMobile. Ze vertelden me dat ik gewoon een 119xxxx imei nr zou ontvangen, en nog niet de nieuwste 120xxxx. M'n gedachte is nu dat die nieuwste 120xxxx reeks wellicht een nieuwe bootrom heeft... Iemand met een iPhone uit deze reeks die dit kan bevestigen?
Als jij nog een 190-serie krijgt maken ze die waarschijnlijk eerst op, dus weinig kans. Mischien dat iphones uit Belgie uit die serie zijn....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vrijdag mn iphone, en zie dat mn imei nr begint met 0120xxxxxx.

De bootrom die ik heb is 3.1.2.

Ik heb wel een paar kleine bugs ontdekt tot nu toe. O.a. achtergrond dan weer wel dan weer niet een foto.
het scherm reageert niet altijd even accuraat in apps. Dat geluidje bij het ontgrendelen van je startscherm, doet het ook niet even consequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:30:
ik heb sinds vrijdag mn iphone, en zie dat mn imei nr begint met 0120xxxxxx.
De bootrom die ik heb is 3.1.2.
Ik heb wel een paar kleine bugs ontdekt tot nu toe. O.a. achtergrond dan weer wel dan weer niet een foto.
het scherm reageert niet altijd even accuraat in apps. Dat geluidje bij het ontgrendelen van je startscherm, doet het ook niet even consequent.
Heb je 'm gejailbreaked, en blijft die intact na een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ik las op andere fora dat de tethered jailbreak nodig is op Iphones die grofweg na week 40,41 zijn geproduceerd. Dit kan je zien aan het 4e en 5e karakter van het serienummer.

Die van mij is uit week 43. Ik ga hem direct jailbreaken na het unboxen vanavond en dan post ik of deze jailbreak 'tethered' is of niet, ofwel of hij bij een reboot de jailbreak verliest.

@Falconz: welke produktie week is die van jou dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Hachy op 30-11-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falconz schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:01:
[...]

Heb je 'm gejailbreaked, en blijft die intact na een reboot?
Nee niet gejailbreakt. Weet ook niet of ik dat nu al moet doen, als er kleine bugs inzitten, en wie weet wat nog meer, en het ding gaat dadelijk kaduk, val ik buiten de garantie, vooralsnog.
Had ik hier in dit topic ergens gelezen.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandd!
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 14:56
Okey mijn Iphone 3G start dus niet meer op na die cydia patch xD
Moet ik ehm weer formateren :o
Had net allemaal chille artiesten bij me notities gezet >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Oke firmware 3.1.2, week 43, imei 120xxxxxxxxx en tethering prima aan de praat gekregen op een simlockvrije Iphone met Telfort sim en alleen Blackra1n en deze tutorial.

Helaas wel tethered-jailbreak, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
Hachy schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:21:
Ik las op andere fora dat de tethered jailbreak nodig is op Iphones die grofweg na week 40,41 zijn geproduceerd. Dit kan je zien aan het 4e en 5e karakter van het serienummer.
Die van mij is uit week 43. Ik ga hem direct jailbreaken na het unboxen vanavond en dan post ik of deze jailbreak 'tethered' is of niet, ofwel of hij bij een reboot de jailbreak verliest.
@Falconz: welke produktie week is die van jou dan?
Van mij is ook week 43, maar dan dus nog imei 119xxxx. En deze is (gelukkig) nog untethered te jailbreaken. Las net in 't jailbreak topic dat 'r ook iemand was met imei 120xxxx uit wk 41 die ook nog untethered kon JB"en. Lijkt erop dat je vanaf wk 44 sowieso de sjaak bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Gezien dit een Tethering topic is wat niet uitdrukkelijk native moet zijn, is het wellicht handig ook alternatieven voor Tethering te vermelden waar een nieuwe kijker niet aan denkt.

Zo werkt MyWi uitstekend! Zowel via USB als Wifi... direct internet zonder prusten en hacken. Kost wel wat centjes, maar je krijgt waar je voor betaald.

Iets voor in de TS lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok hier dan nog een manier,als ik hem nog niet genoemd had.

M'n N95 stel ik in als wifi accespoint met het programma'tje Joikuspot (gratis). Met mn laptop en iphone kan ik zodoende internetten en bestanden groter dan 10 mb downloaden, via dit accespoint.
Zet je iphone in vliegtuigmodus.

Zometeen ga ik de methode van Tijgert eens bekijken via de volgende link...

http://www.rockyourphone.com/index.php/mywi.html?feat=y

Maar hoe betaal ik ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Met een andere telefoon op je telefoon internetten... tja, dat kan ook :)

Het betalen, credit card via Cydia of Rock. Moet dus wel jailbroken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:26:
ok hier dan nog een manier,als ik hem nog niet genoemd had.

M'n N95 stel ik in als wifi accespoint met het programma'tje Joikuspot (gratis). Met mn laptop en iphone kan ik zodoende internetten en bestanden groter dan 10 mb downloaden, via dit accespoint.
Zet je iphone in vliegtuigmodus.

Zometeen ga ik de methode van Tijgert eens bekijken via de volgende link...

http://www.rockyourphone.com/index.php/mywi.html?feat=y

Maar hoe betaal ik ?
Waarom betalen als het gratis kan .... er zijn meer aps die dit kunnen. Iphoneclub ofzo ... ff zoeken ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjl schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:44:
[...]

Waarom betalen als het gratis kan .... er zijn meer aps die dit kunnen. Iphoneclub ofzo ... ff zoeken ...
Ik ben nog niet helemaal thuis met dit apparaat, dus idd even zoeken. Het ging er wel om om te kunnen tetheren ZONDER te jailbreaken..

edit..
Dus Tijgert, je moet jailbreaken om via andere "winkels" apps te kunnen kopen? lees ik dat nou goed...
Dus dan kun je MyWi nog niet gebruiken, als je telefoon niet gejaibreakt is.
Verder werd eerder in dit topic gesproken over 3Gunrestrictor....Dit kun je dus ook niet gebruiken als je telefoon niet gejailbreakt is.
:O

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dus Tijgert, je moet jailbreaken om via andere "winkels" apps te kunnen kopen? lees ik dat nou goed...
Dit is correct... wat dus een reden KAN zijn om toch te gaan priegelen met ongejailbreakt te tetheren... maar anders -> easy simple MyWi.

Ook 3Gunrestrictor (superapp) vereist een iPhone waarvan JIJ bepaalt wat je er mee doet en niet Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

//offtopic:

3G Unrestrictor kun je trouwens even niet meer kopen via Cydia. De koppeling met Google checkout is stuk. Ligt er nu al een week uit ... My3G schijnt een redelijk alternatief te zijn maar dan krijg je er gratis Rock bij.

/edit: Er hebben meer mensen last van

[ Voor 23% gewijzigd door Hachy op 03-12-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hachy schreef op donderdag 03 december 2009 @ 00:22:
//offtopic:

3G Unrestrictor kun je trouwens even niet meer kopen via Cydia. De koppeling met Google checkout is stuk. Ligt er nu al een week uit ... My3G schijnt een redelijk alternatief te zijn maar dan krijg je er gratis Rock bij.

/edit: Er hebben meer mensen last van
Ik heb ze allebei en vind My3G fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:45:
[...]

Ik ben nog niet helemaal thuis met dit apparaat, dus idd even zoeken. Het ging er wel om om te kunnen tetheren ZONDER te jailbreaken..

edit..
Verder werd eerder in dit topic gesproken over 3Gunrestrictor....Dit kun je dus ook niet gebruiken als je telefoon niet gejailbreakt is.
:O
Jailbreaken -> MyWi + My3G kopen en je bent klaar voor de rest van je leven :D

edit: sorry, double post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Hallo tweakers, ik volg dit topic al een tijdje aangezien ik al een tijd aan het wachten was op mijn iphone. Eindelijk heb ik hem binnnen. Maar na het lezen en volgen van dit topic is het mij nog steeds onduidelijk of ik op een iphone die niet gejailbraked kan worden thethering kan krijgen door de instellingen voor mijn provider van ifoneguide.nl te downloaden? Kan iemand mij wat info verschaffen hierom.

En aub geen opmerking over lees het topic dan, dat heb ik al gedaan en met name door dit soort opmerkingen begrijp ik even niet meer hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

dangerpaki schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:12:
Hallo tweakers, ik volg dit topic al een tijdje aangezien ik al een tijd aan het wachten was op mijn iphone. Eindelijk heb ik hem binnnen. Maar na het lezen en volgen van dit topic is het mij nog steeds onduidelijk of ik op een iphone die niet gejailbraked kan worden thethering kan krijgen door de instellingen voor mijn provider van ifoneguide.nl te downloaden? Kan iemand mij wat info verschaffen hierom.

En aub geen opmerking over lees het topic dan, dat heb ik al gedaan en met name door dit soort opmerkingen begrijp ik even niet meer hoe en wat.
Ja, dat kan. Mits je nog op firmware 3.0 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

falconz schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:11:
[...]

Van mij is ook week 43, maar dan dus nog imei 119xxxx. En deze is (gelukkig) nog untethered te jailbreaken. Las net in 't jailbreak topic dat 'r ook iemand was met imei 120xxxx uit wk 41 die ook nog untethered kon JB"en. Lijkt erop dat je vanaf wk 44 sowieso de sjaak bent...
Tethered of non-tethered jailbreak heeft kennelijk te maken met je iBoot versie.
Versie 359.3 kan je op normale wijze jailbreaken, versie 359.3.2 niet meer.

Je kan op een Mac als volgt nakijken wat je iBoot versie is:
If you have a new iPhone 3G S (purchased within the last week or so as of October 13, 2009) it may have a newer version of iBoot. This updated iBoot (359.3.2) prevents the jailbreak from working. There is currently no work around for this, but the iPhone Dev Team is looking for other exploits.

You may be able to check prior to purchase by looking at the serial number of the phone. This may not be a definitive check. Look at the fourth and fifth digits. This is the week the phone was manufactured. If that number is 40 or higher than you just might have this new iBoot.

Here is how you definitively check your iBoot version. Place the iPhone into DFU mode: have the phone connected via USB, turn it off. Press and hold the Home and the Sleep/Wake buttons for ten seconds. Then let go of the Sleep/Wake button and continue holding the Home button for 10 seconds. The screen will appear black but it will be on.

Click on the Apple in the top left corner of your screen. Select About This Mac. Click the More Info... button on the pop up that appears. Under the Hardware menu select USB. Now go to the USB High-Speed Bus menu and look for the Apple Mobile Device (DFU Mode). In the Serial Number field look for SRT:[iBoot-XXX.X]. Your version number is here. My version, pictured below, allows the jailbreak to function. To leave DFU mode, simply continue holding the Home and Sleep/Wake buttons until the iPhone reboots.

Update: Blackra1n now provides a tethered jailbreak solution for this new version of iBoot. It may not work for everyone however. What does a tethered jailbreak mean? It means once you have jailbroken, should your battery die, the iPhone crash or lock up, you will need to run the jailbreak process over again with a computer.
Bron: http://www.hackthatphone.com/3x/3GS_flowchart.html

[ Voor 3% gewijzigd door Hachy op 04-12-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiteraard wil ik zelf bepalen wat ik met mn apparaat doen, en de visie van het jailbreaken onderstreep ik helemaal. Het geeft de mogelijkheden die het apparaat waardig zijn.
Echter ik heb versie 3.1.2.
Ik wil even teruglezen over hoe en how.
Dacht eigenlijk dat alle apps die buiten de appstore verkocht worden gratis waren.
Mijn eerste 25 euro heb ik besteed aan spelletjes(heb dat ding nu een week), astronomy apps, en bird guide's en wat handigheid apps.
En verder kan ik nog wat nagenieten van mn N95...(Ik vraag me af welke ik als primaire telefoon ga hanteren.)

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb 3.0 niet gejailbreakt maar kwam er nu pas achter dat ik niet eens SMSjes krijg van nieuwe voice mails (visual deed het sowieso niet meer). Is er een manier om toch te kunnen blijven tetheren en wel op de hoogte te blijven van je voicemail? Anders gooi ik tethering (dmv update naar 3.1.2) er toch maar af want voice mails zijn net even wat belangrijker voor mijn werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:11

Eboman

Ondertitel

MrAcid schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:53:

Jailbreak
Herstart
Ga naar help.benm.at

Vul in:

Nice! Erg snel ook!
Ik probeer deze zojuist maar het schuifje lijkt niet te werken, iemand een idee hierover ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:00

scorpie

Supra Addict

Eboman schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:54:
[...]

Ik probeer deze zojuist maar het schuifje lijkt niet te werken, iemand een idee hierover ?
Je zit waarschijnlijk nog in het invulvakje van die gegevens, als je 1x ergens op de pagina klikt, gaat je invoerscherm weg en kun je het schuifje omzetten.

edit: ik heb het profile net zelf geinstalleerd, iphone gereboot, maar ik zie nergens in m'n settings ook maar iets wat met tethering te maken heeft...

[ Voor 17% gewijzigd door scorpie op 23-12-2009 11:39 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05:38

Fab1Man

Live life to the fullest

http://profiles.ifoneguide.nl is dat nou zo moeilijk?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:00

scorpie

Supra Addict

Ik krijg een 403 error, dus blijkbaar wel.. :?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Ook als je die link vanaf je mobile Safari browser bezoekt?

Vast niet ;)

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Vanx schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:19:
Ook als je die link vanaf je mobile Safari browser bezoekt?

Vast niet ;)
Precies!

Bezoek de site met je iPhone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:16
Toegegeven: ik ben begonnen met lezen op pagina 11 omdat ik me niet kon herinneren dat er voor deze pagina al iets over geschreven is.

Ik heb m'n 3G perfect werkend gekregen met tethering in OS 3.1.2 op 1 ding na, dat komt op het laatst aan de beurt aangezien ik hier al langer last van heb. M'n provider is T-Mobile, ik heb Ultrasn0w dus alleen nodig voor de tethering. M'n telefoon is jailbreaked met Blackra1n.

In tegenstelling tot wat anderen hier doen, dus via Cydia de Tethering patch voor 3G of 3GS installeren heb ik ultrasn0w geinstalleerd en geactiveerd, vervolgens kun je zonder problemen de ipcc's installeren. Ik heb dit helaas al een tijd geleden gedaan dus ik weet écht niet meer op welke website deze guide stond, en waar ik de IPCC vandaan heb, het enige wat ik me nog over de IPCC kan herinneren is dat hij van een Nederlandse site komt volgens mij zelfs van een game clan.

Het enige nadeel hier aan is het volgende probleem:
als ik m'n telefoon verbind met m'n laptop krijg ik in iTunes (zowel Windows als OS X) de foutmelding "iTunes could not connect to this iPhone because an unknown error occured (0xE800006B)". Als ik op OK druk doet hij het alsnog, dus het is niet storend genoeg om verder te zoeken naar een oplossing :P De melding treed ook alleen op als tethering aan staat.
edit:
Gevonden! Blijkbaar kan de USB driver niet goed op met SL in 64-bits mode. Tethering via USB werkt dus weer gewoon :)

mocht ik er overheen gelezen hebben, sorry als heb dubbel is

[ Voor 5% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 26-12-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Dat komt omdat blackra1n inmiddels de tethering patch ook ingebouwd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
Fab1Man schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:58:
Dat komt omdat blackra1n inmiddels de tethering patch ook ingebouwd heeft.
Met blackra1n alleen lukte het toen niet, ik moest eerst nog ultrasn0w installeren wou het werken, maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben :P

[ Voor 7% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 26-12-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ultrasn0w is voor de unlock, blackra1n is het jailbreak tooltje en blacksn0w is de unlock van geohot. In blackra1n, waarmee dus de jailbreak wordt toegepast, wordt ook de patch mee geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
Fab1Man schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:16:
Ultrasn0w is voor de unlock, blackra1n is het jailbreak tooltje en blacksn0w is de unlock van geohot. In blackra1n, waarmee dus de jailbreak wordt toegepast, wordt ook de patch mee geïnstalleerd.
Zover was ik ook al ;)
Wat ik bedoel is: ik heb een tijd terug een guide gevolgd waar expliciet aangegeven werd dat Ultrasn0w ook geïnstalleerd moest worden om weer te kunnen tetheren met OS 3.1.2 omdat Ultrasn0w 'iets' unluckte wat blackra1n op dat moment waarschijnlijk nog niet deed.

Ik heb blackra1n gebruikt voor de jailbreak, en via de app die toen op mijn telefoon gezet is cydia en ultrasn0w geïnstalleerd zoals aangegeven op die website. Echter, ik wist niet dat er samen met blackra1n ook een patch geinstaleerd werd die tethering weer mogelijk maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-09 22:54
Weet iemand of het mogelijk is onderstaande gegevens zo in te vullen dat je gebruik kunt maken van tethering zonder je iPhone te jailbreaken?

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/3324/schermafbeelding2010011.png
(originele gegevens van nieuwe t-mobile carrier update)

[ Voor 3% gewijzigd door brsm op 17-01-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
T-Mobile heeft inmiddels een verklaring gegeven voor het verschijnen van de "carrierupdate" die de tethering optie weer terugbracht in de netwerkconfig. De introductie zou in de eerste helft van 2010 moeten liggen.

http://www.t-mobile.nl/promo/iphone-tethering/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Iemand 3.1.3 al uitgeprobeerd? Werkt Blackra1n daar nog op? En de tethering patch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Emile schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:10:
Iemand 3.1.3 al uitgeprobeerd? Werkt Blackra1n daar nog op? En de tethering patch? :)
Nope:
Nog even voor mensen die pas onderaan dit bericht zijn begonnen te lezen: jailbreakers en unlockers moeten de update naar iPhone OS 3.1.3 niet installeren. De update bevat een nieuwe baseband en bovendien zijn PwnageTool, redsn0w en blackra1n niet compatibel, zoals je hierboven hebt kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Hmm, schijnt dat her en der met de 3.1.3 de tethering-functies weer terugkomen voor bepaalde providers (niet t-mobile).

Ik heb 3.1.3 er nu op staan, maar nog geen tethering voor mijn in Barcelona gehaalde SIM-lock vrije (vliegveld) iPhone met Vodafone. Kan liggen aan mijn custom ipcc met mooi Garfield logotje, morgen die telefoon maar s helemaal restoren en zien of het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

DRvDijk schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 02:57:
Hmm, schijnt dat her en der met de 3.1.3 de tethering-functies weer terugkomen voor bepaalde providers (niet t-mobile).
Ik heb 3.1.3 geïnstalleerd op mn 3GS en ik kan tetheren met T-mobile. :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Hier ook 3.1.3 geïnstalleerd op een factory unlocked iPhone 3Gs uit Belgie en thethering werkt prima. Dit bericht is nu via thethering geplaatst. Instellen als volgt:
  • Vodafone instellingen onder Settings>General>Network>Cellular Data Network onder het kopje "Internet Thethering" instellen.
  • Daarna onder General>Network het knopje "Internet Thetering" op aan zetten.
  • Je iPhone pairen met je MacBook via BT.
  • En via het BT icoontje connecten naar je iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
dangerpaki schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:10:
Hier ook 3.1.3 geïnstalleerd op een factory unlocked iPhone 3Gs uit Belgie en thethering werkt prima. Dit bericht is nu via thethering geplaatst. Instellen als volgt:
  • Vodafone instellingen onder Settings>General>Network>Cellular Data Network onder het kopje "Internet Thethering" instellen.
Je zegt dus dat tethering (met Vodafone op unlocked iPhone) nu weer standaard zichtbaar is? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Emile schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:13:
[...]

Je zegt dus dat tethering (met Vodafone op unlocked iPhone) nu weer standaard zichtbaar is? :D
Yep, zonder jailbreak of whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
aerofreak schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:41:
[...]
Hmmm... heerlijk die tegenstrijdigheden: wel, niet, wel... aerofreak dus ook?
Zou wel mooi zijn als het kan. Hier dus ook T-Mobile met 3GS (T-Mobile lock).
Ik durf jailbreaken toch niet aan dus ik kan toch altijd overstappen naar 3.1.3... kan ik dan nog terug naar 3.1.2 als ik wil?

Zou namelijk wel fijn vinden als tetheren mogelijk is, maar dacht dat T-Mobile het toch niet toe stond?

(en moet ik daar nu vast een backup oid voor maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Met de nieuwe update 3.1.3. kunnen sommige factory unlocked toestellen gewoon weer normaal thetheren.

Ik heb een factory unlocked iphone 3GS uit Belgie en heb het zonder jailbreak aan de praat met de nieuwe firmware.

Instellen als volgt:
Heb je KPN of een andere provider dan moet je natuurlijk die instellingen instellen. Voor zover bekend is het bij Tmobile niet met iedereen mogelijk, die brengen denk ik een speciale abo uit om te kunnen thetheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Ja ik kan tetheren op mijn iPhone 3GS met T-mobile lock en zonder jailbreak. OS 3.1.3 :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Oke dan weet ik genoeg, 3.1.2 blijft er voorlopig op staan :Y)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:57

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Heb een 3g hier met tmobile. Geen tethering zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

ralpje

Deugpopje

aerofreak schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:39:
Ja ik kan tetheren op mijn iPhone 3GS met T-mobile lock en zonder jailbreak. OS 3.1.3 :)
Daar word ik wel vrolijk van. Onze (zakelijke) iPhones komen binnenkort, zijn dus waarschijnlijk niet zomaar te jailbraken (in ieder geval niet zonder tethered jailbraik, wat je op een zakelijk toestel niet wIl). Maar we willen natuurlijk wel kunnen tetheren.... Zou erg prettig zijn als het in 3.1.3 dus gewoon zou kunnen!

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Tja... hier dus ook wissellende ervaringen met T-Mobile... vanavond maar eens proberen dan, hopelijk werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Aan de hand van de weinige info die we nu hebben, zou ik zeggen dat het op de 3Gs werkt, en op de 3G niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
De enige reden voor mij voor een jailbreak is tethering (unlocked 3G)
Zou leuk zijn als dat niet meer nodig zou zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:15
ralpje schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:37:
Aan de hand van de weinige info die we nu hebben, zou ik zeggen dat het op de 3Gs werkt, en op de 3G niet.
Bij mij werkt het prima op m'n 3G. Heb net ff zitten stoeien. Heb m'n Vodafone instellingen moeten invoeren bij settings-general-network-cellular data network onder 'Internet Tethering'. Toen moest ik ff een paar menu's terug (of helemaal uit settings gaan) en weer terug. Toen verscheen de knop 'Internet Tethering' onder pagina Network. Daarna nog wat stoeien met de mac en het werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ja, haal jij m'n briljante theorie even onderuit -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
ralpje schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:07:
Ja, haal jij m'n briljante theorie even onderuit -O-
Misschien alleen niet werkend bij 3G en T-Mobile...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

3Gs 16GB, 3.1.3. Software, T-Mobile Locked, nooit gejailbreaked. Ik zie Tethering er niet bijstaan (onder netwerk), enkel 3G en DataRoaming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:15
deeltje schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:22:
3Gs 16GB, 3.1.3. Software, T-Mobile Locked, nooit gejailbreaked. Ik zie Tethering er niet bijstaan (onder netwerk), enkel 3G en DataRoaming...
En heb je al onder Cellular Data Network (onder netwerk) de extra instellingen voor tethering ingevuld?

Daarna ff uit settings gaan en weer terug naar de pagina netwerk. Dan staat 'ie er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ja dat heb ik ook gelezen. Maar in de cydia upgrade warning 3.1.3 van BigBoss staat dat je dan wel je jailbreak functionaliteit verliest. Hoewel ik een factory default simlock vrij toestel heb en dus risicoloos kan upgraden naar 3.1.3 en daarbij Tethering weer terugkrijg ZONDER jailbreak, wil ik toch de jailbreak niet opgeven.

Zijn er al tweakers die hun belgische/italiaanse iphone op fw. 3.1.3 hebben kunnen jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aerofreak schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:41:
[...]

Ik heb ook een 3GS icm T-mobile en zojuist 3.13 geinstalleerd maar waar kan ik teethering aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuker schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:51:
[...]

En heb je al onder Cellular Data Network (onder netwerk) de extra instellingen voor tethering ingevuld?

Daarna ff uit settings gaan en weer terug naar de pagina netwerk. Dan staat 'ie er wel bij.
Ferry ik kan je niet volgen. Waar zie jij Cellular Data Network staan?
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste