[iPhone] Tethering (je internetverbinding delen met je pc)

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Ik krijg mijn verbinding prima aan het werk via de kabel, maar met bluetooth gaat het minder. Ik kan pairen, ik kan netwerk joinen, maar er vervolgens geen gebruik van maken op een win xp laptop. Komt dat iemand bekend voor?

De iphone deelt via bluetooth geen ip adressen uit, dus ik krijg op beide devices een APIPA adres (169.254.x.y). Daarmee zou ik in theorie best kunnen communiceren, maar zonder dat er ook een gateway is ingesteld, zal internet vast niet werken.. of mis ik iets?

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

Japie.G

Colour Classic

Ik krijg met geen mogelijkheid de tethering via de kabel aan de praat op mijn iPhone 3Gs. (Macbook Pro 13 inch)

Bluetooth tethering werkt prima, maar bij inpluggen van de USB kabel verschijnt er geen nieuw netwerk. Heb zelfs de iPhone al eens helemaal hersteld, maar niets werkt! Ik gebruik de settings van iphone.tdfclan, die hier vaker is genoemd.

Heeft iemand voor mij de gouden tip?

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 08-09-2009 16:57 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Damn gisteren mijn iPhone geupdate naar 3.1, werkt tethering niet meer. Zou het erg fijn vinden als iemand een oplossing weet te vinden!

http://www.xbmcfreak.nl/

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 20:27
Inderdaad, als je gebruik maakt van tethering, ga niet updaten naar 3.1 (, totdat er in 3.1 een nieuwe mogelijkheid komt op één of andere manier)

Vannacht is het me met veel problemen gelukt überhaupt 3.1 aan de praat te krijgen: m'n iPhone was leeggehaald om de nieuwe software te installeren, geeft-ie steeds een foutmelding (onbekende fout: 1611). iTunes (9.0) vertelde me dat ik moest herstellen, dus ik op herstellen klikken, opnieuw dezelfde foutmelding. M'n iPhone bleef steeds op "verbind de iPhone met iTunes" staan maar telkens opnieuw aansluiten mocht niet baten.

iTunes herstart, pc herstart, geen resultaat helaas. Toen ben ik op zoek gegaan naar het ipsw-bestand in de library en heb deze verplaatst naar een ander mapje. Heb vervolgens opnieuw m'n iPhone verbonden, waarna de nieuwe software opnieuw werd gedownload en de zoveelste poging werd gedaan om m'n telefoon te herstellen. Opnieuw de foutmelding gek genoeg... vervolgens nog maar een keer op herstellen gedrukt, waarna het ineens wel lukte! Erg vreemd, maargoed, alles werkt weer (behalve tethering natuurlijk :(, alhoewel ik dat vrijwel nooit gebruikte).

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Ik heb een van de profiles van Rubenskoo geinstalleerd (zo had ik het de vorige keer ook gedaan) en de iPhone 3G (firmware 3.1) opnieuw opgestart. Nu is heel de internet tethering optie verdwenen uit de instellingen (lol). Jammer zeg! Ik hoop dat er snel een oplossing komt, want ik heb eerlijk gezegd geen zin in een restore naar 3.0. Weet overigens niet of dat nog wel kan maar goed.

Ik had niet er niet bij stilgestaan dat er iets zou veranderen qua tethering, vandaar dat ik gisteren eigenlijk argeloos geupdate heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Nitai op 10-09-2009 14:20 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

nou ik wacht nog even met updaten :) ik vind het super makkelijk om in de trein nog even te kunnen internetten op me laptop ipv iphone. Is toch iets beter te doen vind ik.

je ne sais cacques

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik wilde hier de optie aanzetten, wat in eerste instantie ook voor een splitsecond gebeurde waarna hij heel mooi uit beeld vloog (OS3.1) :D

Wel weer stijlvol gedaan van apple, ik gebruikte het toch bijna nooit. Ik wacht wel weer op een volgende hack :)

I am the great Cornholio!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Wel raar. Van Vodafone mag ik best tetheren, mits het binnen de FUP-perken blijft. Hoe zet ik het nu aan dan? Kan dat alleen gedaan worden door een iphone-compatible provider? Dat zou wel slecht zijn.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

remmelt schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:16:
Wel raar. Van Vodafone mag ik best tetheren, mits het binnen de FUP-perken blijft. Hoe zet ik het nu aan dan? Kan dat alleen gedaan worden door een iphone-compatible provider? Dat zou wel slecht zijn.
Dat mag niet, maar daar heeft Apple imo geen donder mee te maken. Ik ben om deze reden iig terug naar 3.0 gegaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ah bedankt CyBeR, je kan dus wel terug gaan naar 3.0 Ik las net trouwens geheel toevallig ook dat door BigBoss het bevestigd werd dat je terug kon naar 3.0 mits je een 2G of 3G hebt, bij een 3GS kan het niet.

Straks als ik thuis ben maar 3.0 er weer opgooien, want tethering met m'n iPhone is toch wel erg handig ipv een los usb stickie van T-Mobile (gebruik namelijk m'n iPhone abo in met duo sim, dus dan ben ik niet bereikbaar).

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het kan wel ja. Ik heb het gedaan door met Pwnagetool de baseband update uit de ipsw te knikkeren. Maar ik las ook dat iemand 't gedaan had met iRecovery. Zonder iets speciaals te doen kan 't iig niet, want iTunes wilde baseband vervangen door een lagere versie en dat wil niet.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Okay, voor mij dus voorlopig geen update naar 3.1. Zolang ik nog geen Snow Leopard heb doet mijn wireless het regelmatig niet dus gebruik ik mijn iPhone om, via het WiFi-netwerk dat op de iPhone wel werkt, toch op internet te komen.

Gaar maar waar :P

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Door tomtom137, woensdag 9 september 2009 22:26 @ Tweakers nieuws

Het makkelijkste is om in 3.0.1 tethering aan te zetten, en dan te updaten. Als je al hebt geüpdatet, dan even restoren naar 3.0.1(hier te downloaden), tethering aan en dan opnieuw updaten.
Iemand dit al geverifieerd? :)
Bij mij werkt het iig niet...

[ Voor 3% gewijzigd door JanvdVeer op 10-09-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

CyBeR schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:25:
Het kan wel ja. Ik heb het gedaan door met Pwnagetool de baseband update uit de ipsw te knikkeren. Maar ik las ook dat iemand 't gedaan had met iRecovery. Zonder iets speciaals te doen kan 't iig niet, want iTunes wilde baseband vervangen door een lagere versie en dat wil niet.
Hmmm hoe doe je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rudy_V schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:21:
[...]

Hmmm hoe doe je dat precies?
3.0 ipsw downloaden, pwnagetool dcownloaden, het laatste op het eerste wijzen, alles uitvinken (belangrijst: 'enable basebad upgrade' uitvinken), instructies volgen.

Andere optie: 3.0 sw downloaden, irecovery downloaden, met itunes restoren, irecovery instructies volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
tormentor1985 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:54:
Tip voor de mensen die bang zijn voor t-mobile is er wat mij betreft ook een oplossing.

Ik heb thuis een vpn server opgericht met windows server 2008 R2 (technet+ license).

Me phone maakt verbinding met me 2008 server via een vpn tunnel en dat kan t-mobile dus niet uitlezen. Zo kunnen ze dus ook de browser headers niet uitlezen. Mocht de IPCC trick niet langer werken met het nieuwe os gaan we gewoon weer gebruik maken van pdanet toch?
Ik vond PDAnet maar een paardemiddel vergeleken met de tether functie van het iPhone OS. Laat staan dat je voor PDAnet moet jailbreaken. PDAnet is overigens niet eens gratis (voor volledige functionaliteit tenminste)

Er is tot op heden nog nooit iemand gepakt voor illegaal tetheren. T-Mobile leest je browser heads echt niet uit, hoor, wees daar maar niet bang voor. Als ze het al doen, dan doen ze er blijkbaar niet(s) zoveel mee.

Edit: WIE zorgt er nou eigenlijk voor dat de tethering uitgeschakeld wordt, Apple of je provider (via Apple)? Als je nl. een simlockvrije iPhone hebt (heb ik sinds 1 week), met een andere provider dan T-Mobile (hoop ik over nog precies 1 jaar ook te hebben) dan moet je dat toch in kunnen schakelen, omdat je niet meer aan de Apple+provider koppel voorwaarden vast zit?
Gelukkig zit ik nog op 3.0.1 (jb) daar blijf ik dan maar bij...

[ Voor 34% gewijzigd door autoreverse op 11-09-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
autoreverse schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:36:

Edit: WIE zorgt er nou eigenlijk voor dat de tethering uitgeschakeld wordt, Apple of je provider (via Apple)? Als je nl. een simlockvrije iPhone hebt (heb ik sinds 1 week), met een andere provider dan T-Mobile (hoop ik over nog precies 1 jaar ook te hebben) dan moet je dat toch in kunnen schakelen, omdat je niet meer aan de Apple+provider koppel voorwaarden vast zit?
Gelukkig zit ik nog op 3.0.1 (jb) daar blijf ik dan maar bij...
Tja, dat is net de vraag. Ik heb een Italiaanse iphone met Vodafone abonnement en daar werkte tethering prima mee met de bekende IPCC hack. Ik vermoed dat het Apple is die roet in het eten gooit, ik denk dat de provider nu actief moet zeggen: Ja, we ondersteunen tethering voor de iphone, en dat dan tegen de iphone. Je zou toch denken dat dat met een IPCC zou moeten, maar dat gat is dus gedicht. Er komt vast een andere manier boven water wanneer er ergens op de wereld legaal kan worden getethered.

Wat een bullshit zeg, dat AT&T het in de US niet voor elkaar krijgt en dat wij met de gebakken peren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

CyBeR schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:42:
[...]

3.0 ipsw downloaden, pwnagetool dcownloaden, het laatste op het eerste wijzen, alles uitvinken (belangrijst: 'enable basebad upgrade' uitvinken), instructies volgen.

Andere optie: 3.0 sw downloaden, irecovery downloaden, met itunes restoren, irecovery instructies volgen.
Gelukt! Ik vond alleen geen pwnagetool die een ipsw van 3.01 aankan, dus nu zit ik weer op 3.0.Naja, whatever....alles werkt weer prima.

• Erhnam

Erhnam

Zijn er al mensen die het weer werkend hebben gekregen op een 3G, nu er een jailbreak is gevonden?

• remmelt
Link? Heb nog niks gevonden erover.

• Erhnam

Erhnam

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Erhnam schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:42:
Zijn er al mensen die het weer werkend hebben gekregen op een 3G, nu er een jailbreak is gevonden?
Ik heb gelezen dat het niets uitmaakt (op zich ook logisch, want je jailbreakt alleen). We zullen moeten wachten tot iemand een oplossing vindt.

• Erhnam

Erhnam

Nitai schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:28:
[...]

Ik heb gelezen dat het niets uitmaakt (op zich ook logisch, want je jailbreakt alleen). We zullen moeten wachten tot iemand een oplossing vindt.
Dat klopt, maar het geeft wel de mogelijkheid files te vergelijken en/of aan te passen. Wellicht vinden ze op die manier is en is het mogelijk met een kleine patch tethering alsnog op 3.1 aan de praat te krijgen. Ik denk dat we de komende dagen wel meer komen te weten.

Verwijderd

Hey,

Ook een 3g week geleden update van 2.0 naar 3.1 . iPhone gekocht in Qatar maar is origineel uit Italia, werden "illegaal" verkocht in Qatar. Geen jailbreak of wat dan ook , gebruik hem sinds de update in Zweden , telenor, en heb geen problem . Maar raar is dat ik iedereen zie schrijven dat de tehtering functie is verdwenen na de update en bij mij niet! Enig idee hoe dit komt.
Of is het puur de provider?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Telenor is een officiele iPhone-operator en staat ook nog 's tethering toe. Je hebt dus precies de goede combinatie. Waar je iPhone vandaan komt maakt daarbij niet uit.

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Dus die updates zijn wel providerspecifiek? Oh wacht, is natuurlijk ook geen kunst aan als je maar één provider per land toelaat :+

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wilf schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:22:
Dus die updates zijn wel providerspecifiek? Oh wacht, is natuurlijk ook geen kunst aan als je maar één provider per land toelaat :+
Nee. Die updates zijn compleet generiek.

Zover ik 't nu begrijp is 't zo dat iPhoneOS 3.1 een bepaalde signature wil op het tethering APN, en dat dat uit iTunes komt die 't navraagt bij Apple. En die signature geven ze niet als 't niet een officiele iPhone carrier is. 3.0 checkt dat niet, daarom werkt 't daar gewoon normaal.

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ok, weer wat geleerd d:)b omdat mijn late 2008 MBP problemen heeft met WiFi (ook na de diverse trucs als PRAM reset, wifi-textfiles terugzetten etc.)* en mijn Snow Leopard nog niet binnen is houd ik het daarom voorlopig bij 3.0 om het verlies in WiFi op te vangen met de iPhone.

Anyway, ik had wél iThunes geupdate naar 9.0 en de eerste keer dat ik na de update mijn iPhone 3.0 aansloot kon iTunes geen contact leggen met de iPhone. Foutmelding met rode stopbord, telefoon op zwart... Ik schrok even want zoiets heb ik wel eens meegemaakt toen ik eens wilde Jailbreaken en ik vervolgens anderhalve dag van alles heb moeten doen om de telefoon überhaupt weer aan/werkend te krijgen (ik Jailbreak dus noooooit meer!).

Gelukkig deed hij het na een reboot van mijn MBP gewoon wel weer. Was al bijna bang dat ze 3.0 en 9.0 'incompatible' hadden gemaakt om je te dwingen te updaten naar 3.1.

Edit:

* of beter gezegd: alles leek weer te werken tot de updates van deze week: 5 stuks geloof ik, inclusief iTunes en een security update en java enzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Wilf op 16-09-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 18:56
Ik heb hier mijn Iphone + Kabel + Laptop. Ik heb tethering aangezet maar ik krijg het niet aan de praat.
Volgens diverse gidsen op google zou er een extra netwerkverbinding moeten onstaan zodra
ik mijn Iphone inprik. Deze is er echter niet. Moet ik hier nog wat extra;s voor doen? De Iphone
word wel herkend maar als fotoapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Is het ook mogelijk om te tetheren via bluetooth zodat andere mobieltjes ook kunnen internetten?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
VulcanRaven schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:48:
Ik heb hier mijn Iphone + Kabel + Laptop. Ik heb tethering aangezet maar ik krijg het niet aan de praat.
Volgens diverse gidsen op google zou er een extra netwerkverbinding moeten onstaan zodra
ik mijn Iphone inprik. Deze is er echter niet. Moet ik hier nog wat extra;s voor doen? De Iphone
word wel herkend maar als fotoapparaat.
Check of iTunes (correct) geinstalleerd is, anders wordt de iPhone inderdaad alleen als fotoapparaat herkent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Laatst online: 11-09 18:56
Ah kijk eens aan, dat wist ik niet dat je Itunes geinstalleerd moest hebben. Nu werkt het idd prima. Bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

CyBeR schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:25:
Heb je met Pwnagetool ook dat je iPhone bij iedere reboot in DFU mode terecht komt?

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 14:37
Ik heb tetherin gewoon bij netwerk staan in mijn iPhone en kan deze inschakelen.
Wat meot ik dan vervolgens bij Windows Vista doen zodat ik hem kan gebruiken ik krijg namelijk helemaal geen melding of zo (en heb m wel via usb verbonden..)
Merci!

iTunes installeren! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door kernie op 19-09-2009 14:55 . Reden: antwoord gevonden! ]

PS5

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

B2 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:03:
[...]

Heb je met Pwnagetool ook dat je iPhone bij iedere reboot in DFU mode terecht komt?
Nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:32

KWM

Ik heb al een iphone, maar mijn abo gaat pas over twee weken in.
Wat ik me dus afvroeg, kun je de simkaart van je iphone abonnement niet in een andere telefoon doen (nokia, SE, etc) en dan met die telefoon online gaan met je laptop? Met mijn N73 heb ik dit altijd gekund (web en walk abo van t-mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
autoreverse schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:36:
[...]

Ik vond PDAnet maar een paardemiddel vergeleken met de tether functie van het iPhone OS. Laat staan dat je voor PDAnet moet jailbreaken. PDAnet is overigens niet eens gratis (voor volledige functionaliteit tenminste)
Ik heb geen ervaring met PDAnet, maar als je daarmee wel kan tetheren zonder 3G-bereik ben ik over. Vond het wel erg vervelend toen ik daar achter kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 21:58
KWM schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:55:
Ik heb al een iphone, maar mijn abo gaat pas over twee weken in.
Wat ik me dus afvroeg, kun je de simkaart van je iphone abonnement niet in een andere telefoon doen (nokia, SE, etc) en dan met die telefoon online gaan met je laptop? Met mijn N73 heb ik dit altijd gekund (web en walk abo van t-mobile).
Ja, dit kan, maar mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ja maar dat vraagt hij niet, het kan gewoon. Je kan ook een usb stick kopen en daarmee met je iPhone abonnement online gaan. Ben je niet bereikbaar natuurlijk, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 21:58
Nitai schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:41:
Ja maar dat vraagt hij niet, het kan gewoon. Je kan ook een usb stick kopen en daarmee met je iPhone abonnement online gaan. Ben je niet bereikbaar natuurlijk, maar goed.
Dat vraagt hij wel en daar geef ik dus antwoord op. Daarbij attendeer ik hem op het feit dat het niet mag. Wat hij daar verder mee doet is zijn zaak. Beetje zinloze reactie met een hoog "ik weet het beter"-gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Dat was niet mijn intentie Steven.w ik geef alleen aan dat hij niet vroeg of dit toegestaan is volgens T-mobile. DAT vroeg hij niet. Verder attendeer ik hem, net als jij, dat als hij daar geen moeite mee heeft dat hij ook een usb stick (WnW stick) kan kopen waar je de iPhone simkaart in kunt steken. Dus, naast telefoons, ook nog eens een usb stick. (Is niet zinloos volgens mij?)

Een reactie van een regel waarbij je zegt, 'maar mag niet', heeft ook een hoog moraalridder gehalte, maar goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 04-10-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

1. Welke optie kies ik nou op die site als ik tetheren wil activeren? Het standaard kant en klare t-mobile profiel of een die je met die profile-creator moet aanmaken? (welke optie is beter en waarom)
2. Ik heb in mijn 3GS 3.01 al standaard dat foto icoontje in mijn sms scherm en dus standaard al MMS mogelijkheid, SwirlyMMS dus niet nodig lijkt me, ga ik dat kwijt raken als ik een tethering profiel installeer?
3. Ik gebruik ook visual voicemail, ik lees dat ik dat ook kan kwijtraken als ik tetheren aan zet?
4. Als Simlock vrije iPhones de tethering optie al heeft, dan raken ze dus niks kwijt aan andere functionaliteiten want ze veranderen niks. Zijn de abo versies niet op die manier aan te passen?

Heeft iemand antwoorden op mijn vraagjes?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb niet volledige antwoorden, ik kan ze wel naar mijn inzicht beantwoorden, misschien heb je er wat aan:

1. Verschil weet ik niet, ik had gewoon het kant en klare t--mobileprofiel gedownload en dat werkte.
2. MMSen kan ik niet meer, vind ik persoonlijk geen gemis.
3. Nu je het zegt... visual voicemail weet ik niet of het nog werkt want sinds ik kan tetheren krijg ik alleen nog maar SMSjes dat iemand mij geprobeerd heeft te bellen, voicemails heb ik niet meer gekregen.
4. ik heb een normale iPhone dus weet hier niks van. De T-Mobileversie levert iig wel in aan functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05:38

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb in Cydia via de iFoneguide repo een patch gemaakt (momenteel 3GS only), waarmee je op 3.1.2 weer native tethering krijgt, via een mobileconfig. Simpel de patch installeren, dan je profiel, herstarten en je hebt weer tethering.
Nederlandse, werkende profielen, zijn verkrijgbaar onder http://profiles.ifoneguide.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Krijg het niet in Cydia ingevoerd in de lijst met sources... zegt dat het niet bestaat.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Fab1Man: pagina niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
Je kan de repo via cydia installeren. In cydia gewoon zoeken naar ifoneguide en installeren.

edit: Nadat ik mijn iphone 3GS heb gereset werkt het!. Leuke patch. Het viel me op dat PDAnet altijd aan staat in de achtergrond wat ik niet zo prettig vind ivm geheugen gebruik. Met native thetering is dit opgelost!

[ Voor 54% gewijzigd door zerokill op 20-10-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Het werkt via ifoneguide! Ik moest wel via benm weer even een nieuw profiel instellen.

Native tethetering is echt top! Bedankt fab1man!

Op cydia homepage drukken op " More package sources", ifoneguide staat ergens rond het midden. Met een mooi zwart icoontje.

[ Voor 3% gewijzigd door Vanx op 20-10-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

oh ok.. ik voegde de source zelf toe, dat werkte dus niet...

Maar even een recap:
1. Het geeft je native tethering op een 3Gs.
2. Je moet WEL zelf weer een profiel inladen (lees ik net hierboven)
3. Visual Voicemail werkt dan wel/niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 06-09 12:24
Tijgert schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:05:
oh ok.. ik voegde de source zelf toe, dat werkte dus niet...

Maar even een recap:
1. Het geeft je native tethering op een 3Gs.
2. Je moet WEL zelf weer een profiel inladen (lees ik net hierboven)
3. Visual Voicemail werkt dan wel/niet?
De laatste vraag ben ik ook in geinteresseerd. Enige waar ik me nu zorgen om maak is dat ik snel m'n 3Gs uit Belgie krijg. En hopelijk dat deze nog de oude bootrom heeft en te jailbreaken is. Zit al een tijdje te wachten.

Edit: effe helemaal vergeten dat Visual Voicemail bij mij toch al niet gaat werken als ik een Vodafone Super SimOnly neem. Maar is nog steeds wel fijn dat de rest van het systeem MMS/VVM (visual voicemail) het gewoon blijven doen.

[ Voor 16% gewijzigd door dangerpaki op 20-10-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Pcies, ik gebruik VM dus wel en tethering niet... maar wil wel graag KUNNEN tetheren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Als je Visual Voicemail en MMS graag wilt behouden raad ik je aan het T-Mobile profiel van http://profiles.ifoneguide.nl te downloaden. Gebruik ik zelf ook, en alles werkt!
Wel bezoeken met je iPhone, met de Mac of PC gaat niet lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door Fab1Man op 20-10-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Dank je Fab1Man! Ik stond bijna op het punt om MiFi aan te schaffen :)

Profiles van profiles.ifoneguide.nl gedownload, VM werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als je Visual Voicemail en MMS graag wilt behouden raad ik je aan het T-Mobile profiel van http://profiles.ifoneguide.nl te downloaden. Gebruik ik zelf ook, en alles werkt!
Ehm.. ik zie enkel de tethering patch staan, geen aparte profielen voor T-mobile... Wat heb je dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kav
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Kav

Voor de liefhebbers heb ik nog een custom ipcc bestand voor T-Mobile (laden met option-restore in iTunes):
http://11-02.nl/ext/TMobile_nl.ipcc

Dit werkt bij mij uitstekend i.c.m. bovenstaande patch. VVM & MMS blijven ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hmm... ik weet niet of ik een liefhebber ben want ik weet niet wat het is... educate me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Tijgert schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:18:
[...]

Ehm.. ik zie enkel de tethering patch staan, geen aparte profielen voor T-mobile... Wat heb je dan gedaan?
Je installeert eerst de patch vanuit Cydia, daarna ga je naar die url en download je het profiel van T-mobile en installeer je deze. Opnieuw opstarten en je hebt je tetheringoptie terug in je Netwerk instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik het goed begrijp alleen nog voor de 3GS op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Nee, ook voor de 3G (die heb ik namelijk :)). Er zijn twee patches beschikbaar, voor de 3G en 3GS.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bMzjA4ksSZ13bN5863fTdsRR/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, nice. Dan had ik dat verkeerd begrepen, komt goed uit want ik heb ook een 3G.

/me slaat aan het installeren :9

Edit: Works!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Tijgert schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:27:
Hmm... ik weet niet of ik een liefhebber ben want ik weet niet wat het is... educate me :)
Dat is precies hetzelfde bestand als je van benm.at heb gehaald om tethering in eerste instantie aan te zetten.
Dat heet een .ipcc bestand en deze versie molt kennelijk je visual voicemail niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Laatst online: 10-09 23:18
Wat ik me nou af vraag en niet echt terug kan vinden: Sinds 3.1.2 kun je geen gebruik meer maken van Tethering. Is dit ook als je bijv. bij KPN zit met een standaard-unlocked iPhone?
Ik haal namelijk een IPhone uit Belgie en zou wel graag kunnen tetheren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ja dat is ook voor volledige legale en niet-gesimlockte iphones. Ik heb een Italiaanse 3G, simlockvrij, met Vodafone en zonder jailbreak, en ik kan sinds de update inderdaad niet meer tetheren. Ik denk dat Vodafone het wel wil vrijgeven maar het is nogal een moeilijk proces om de boel recht te krijgen bij Apple en Vodafone is natuurlijk geen officiële iphone verkoper in Nederland. Daar gaat Apple dus niet hard voor lopen.

Beetje stomme situatie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Net geinstalleerd, en gereboot. Ik zie geen tethering bij netwerk instellingen staan helaas. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Heb een iPhone 3GS uit Belgie met Vodafone Super Sim.

Edit: Even profiel geïnstalleerd via een eerder genoemde site in dit topic, en heb het nu werkend :)

[ Voor 22% gewijzigd door VeeGee op 21-10-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Ja, je hebt je profiel niet opnieuw ingesteld via help.benm.at!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

(jammer dat het enkel voor 3.1.2 is, ik blijf net zo lang op 3.0.1 zitten tot ik eraf MOET)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Tijgert schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:40:
(jammer dat het enkel voor 3.1.2 is, ik blijf net zo lang op 3.0.1 zitten tot ik eraf MOET)
Tssk, die tethering patch werkt ook op 3.0.1 hoor. Dan hoef je de patch niet te installeren, alleen de .ipcc file. Dat is nog makkelijker dan op 3.1.2.

Waarom bleef je ook alweer zitten op 3.0.1? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ehm.. ik blijf op 3.0.1. omdat ik met upgraden weer alles terug moet zetten en omdat er nog steeds verhalen zijn dat het JB'en niet helemaal vlekkeloos verloopt.

Maare... die patch werkt ook voor mij?? damn... en VVM blijf ik houden? ow.. durf ik dat...
Zijn er nog redenen om NIET naar 3.1.2 te gaan? Ik bedoel, is het niet zo dat 'if it ain't broke don't fix it'?

edit: Ik ga gewoon de .ipcc proberen en kijken wat er gebeurt :) Ehm.. hoe doe ik option-restore in iTunes?

[ Voor 13% gewijzigd door Tijgert op 21-10-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Tijgert schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:09:
ehm.. ik blijf op 3.0.1. omdat ik met upgraden weer alles terug moet zetten en omdat er nog steeds verhalen zijn dat het JB'en niet helemaal vlekkeloos verloopt.

Maare... die patch werkt ook voor mij?? damn... en VVM blijf ik houden? ow.. durf ik dat...
Zijn er nog redenen om NIET naar 3.1.2 te gaan? Ik bedoel, is het niet zo dat 'if it ain't broke don't fix it'?

edit: Ik ga gewoon de .ipcc proberen en kijken wat er gebeurt :) Ehm.. hoe doe ik option-restore in iTunes?
Heb je een software-unlock nodig? Kijk dan uit dat je je baseband niet overschrijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nee ik zit bij Tmobile dus die unlocked hem wel voor me over een jaar, gaat me nu even om die Option restore.. hoe ik dat doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Gewoon normale restore doen. Makkelijkst is Home-knop inhouden en dan de usb aansluiten, terwijl je de knop inhoudt. Dan geeft iTunes je maar 1 keus ;)

Maar om je .ipcc instellingen te verwijderen, moet je gewoon je netwerkinstellingen resetten (in je iphone). Maar voor meer jailbreak info --> jailbreak topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ehm... ik wil geen firmware updaten, ik wil enkel die nieuwe ipcc inladen die me tethering geeft...
(3.1.2. geeft ogenschijnlijk verminderde gps functionaliteit, dus ik blijf zitten op 3.01.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:06
Tijgert schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:54:
ehm... ik wil geen firmware updaten, ik wil enkel die nieuwe ipcc inladen die me tethering geeft...
(3.1.2. geeft ogenschijnlijk verminderde gps functionaliteit, dus ik blijf zitten op 3.01.)
Als je niet wil upgraden dan hoef je alleen maar naar help.benm.at profiles.ifoneguide.nl te gaan op je iPhone en het juiste profiel te installeren. Dit wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf. Daarna een reboot en je hebt thetering! Volgens mij blijft VVM gewoon werken. Ik merk in ieder geval dat hij het niet doet, maar ik krijg ook niet zo veel voicemailberichten...

Trouwens, ik merk helemaal niks van een verminderde GPS functionaliteit, en als je hem nu gejailbreakt hebt op 3.0.1 kan je altijd nog terug volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door tumke op 22-10-2009 21:29 . Reden: met die van benm werkt VVM nog steeds niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik wil de ippc van http://11-02.nl/ext/TMobile_nl.ipcc erin zetten en dat lukt dus niet.

Terug naar 3.0.1. gaat niet want 3.1 was al uit voordat ik mijn foon kreeg dus heb geen codes gebackupped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Wat lukt er niet? Serieus hoe moeilijk kan het zijn? Gewoon t-mobile selecteren en op install drukken en opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hieruit blijkt dat je niet weet waarover ik praat. Ga zelf eens voor de grap in je Safari browser op je iPhone naar die link die in mijn post staat boven jouw bericht, hij geeft je de optie te downloaden of af te spelen (?).
Downloaden stopt op 139%... right... en afspelen lukt dus ook niet.

Blijkbaar is het dus wel moeilijk ja... voor mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Waarom gebruik je dan die link? Er zijn genoeg .ipcc files genoemd in dit topic. Via ifoneguide en benm.at.

Ik weet heel goed waarover ik praat mbt. .ipcc files. Zelf al meerdere keren geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ehm.. ik wil DIE ippc file omdat DIE file zogenaamd je VVM werkend laat.
Via die BenM site kan ik het ook wel ja, MAAR die is niet gemod naar werkend blijvende VVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Deze instructies volgen:
http://www.cyberhq.nl/200...-nl-carrier-settings.html
maar dan dus met jouw t-mobile ipcc file ipv mijn vodafone file.

Dit is wel uitgaande van een Mac. Comment #2 voor windows.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 23-10-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13
Het werkt bij mij, alleen traag, maar handig als internet er weer een keer uit ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik ga het proberen... maar het werkt dus enkel met 8.2?? (ik gebruik Windhoos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Fab1Man schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:40:
Wel bezoeken met je iPhone, met de Mac of PC gaat niet lukken.
Profiles van profiles.ifoneguide.nl gedownload, VM werkt prima!
Grr, tijgert!

Deze oplossing zou zelfs voor jou moeten werken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

hehe, dat gaat vast wel lukken hoor... enkel heb ik overal iTunes 9 staan dus zou ik dat eerst moeten downgraden naar 8.2, vandaar mijn vraagje of er echt 8.2 nodig was of dat die tut enkel geschreven was toen 8.2 bestond maar er nu ook een manier is om het met 9 te doen.

(ik ben soms best dom, maar ook ik heb grenzen... die ik wel steeds weer verleg, dat dan wel weer ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Come on. Ga naar die link ( http://profiles.ifoneguide.nl/ ) met je iphone. Druk even door naar tethering (onderste optie, dacht ik) en druk dan op t-mobile. Heb je helemaal geen iTunes 9 of 8.2 voor nodig. Ik heb tethering, VVM, iTunes 9 én 3.1.2.

Jij wil het doen via de oude manier (of de manier zonder jailbreak), maar dat hoeft niet meer sinds de patch er is van het dev team (die heb je al geinstalleerd he? van ifoneguide bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Oooh, op DIE manier :-) Ik wou het al old school doen ;-)
Jammer enkel dat die comm patch alleen voor 3.1.2. is.
Ik ga dan toch effies zien of ik niet toch mijn firmware maar meteen upgrade.
(mijn springboard crashed wel eens en dat is bloody irritant met een 5x5 layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:50
Heb gister ook mijn iPhone gejailbreaked en direct via Cydia de tethering patch geinstalleerd van ihoneguide. Daarna het t-mobile profile van http://help.benm.at 'geïnstalleerd'. iPhone opnieuw opgestart en het werkt! Super relaxt, niet dat van plan ben het veel te gebruiken, maar in de trein lijkt het me super.

Ben benieuwd hoe snel de batterijen van mijn macbook en mijn iphone leeg zijn (via bluetooth)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Heb nu ook de boel aan de praat op een 3.1.2 3GS :)

Kreeg alleen in eerste instantie de melding dat ik contact op moest nemen met t-Mobile om de optie te activeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

martijn007 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:20:
Heb gister ook mijn iPhone gejailbreaked en direct via Cydia de tethering patch geinstalleerd van ihoneguide. Daarna het t-mobile profile van http://help.benm.at 'geïnstalleerd'. iPhone opnieuw opgestart en het werkt! Super relaxt, niet dat van plan ben het veel te gebruiken, maar in de trein lijkt het me super.

Ben benieuwd hoe snel de batterijen van mijn macbook en mijn iphone leeg zijn (via bluetooth)...
Ik durf te wedden dat je MMS en Visual Voicemail niet meer werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 06-09 12:24
[nvm]

[ Voor 137% gewijzigd door dangerpaki op 29-10-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ehmm omdat hij het profiel van ifoneguide had moeten gebruiken bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
Fab1Man schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 01:40:
[...]

Je hebt gelijk. MMS boeit me eigenlijk niet zo, die had ik voor de tijd al uitgeschakeld. Heb nu het profiel van blogem.nl er in gezet en de visual voicemail werkt weer (MMS niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
zunshine schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:28:
Het werkt bij mij, alleen traag, maar handig als internet er weer een keer uit ligt :)
Sinds vandaag doet visual voicemail het niet meer. Als ik op voicemail druk, dan belt die naar 1233 en dat is niet de bedoeling. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen...

Wat heb ik geprobeerd:

- aan/uit gezet
- netwerk herstellen
- profiel verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- tethering werkt wel
- mms heb ik niet nodig, het gaat me echt om visual voicemail
- profiel via ifoneguide geinstalleerd.

Iemand tips?

Heb ook naar de klantenservice gebeld; er werd gezegd dat:

- herstel alles
- iphone formateren
- mocht het dan niet werken iphone opsturen voor reparatie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Welke 'procedure' heb jij dan gevolgd om tethering in eerste instantie werkende te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Tijgert schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:19:
Welke 'procedure' heb jij dan gevolgd om tethering in eerste instantie werkende te krijgen?
Patch voor 3gs geïnstalleerd -> profiel via ifoneguide (t-mobilie) -> opnieuw opstarten = hiermee werkt tethering (nog steeds), visual voicemail in het begin we nu niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
Ik heb het zelfde probleem als hierboven... kwam er na de reactie van Fab1Man achter dat visual voicemail idd niet werkte (met het profiel van benm.at). Vanmiddag rond 2 uur een nieuw profiel geïnstalleerd waarna alles het weer prima deed, echter toen ik net weer keek ging mijn iphone ook het nummer van t-mobile draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hmm, dat is interessant. Ik heb het ook maar 1x getest. Nouja, tethering is belangrijker dan VVM, wel even een zoektocht beginnen naar de perfecte .ipcc file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

visual voicemail in het begin we nu niet meer...
Kijk, dat is nu net waar ik 'bang' voor ben.

Tethering gebruik ik niet, maar ik zou het wel graag willen hebben... voor de heb... VVM gebruik ik veel want dat kan je gewoon in het buitenland afluisteren zonder dattie belt. Enkel internet (effe wifien) en je kan je voicemails beluisteren. Ik zit erg vaak in het buitenland en het is ZO irritant als je je phone aanzet dat je een sms krijgt 'u heeft voicemail'. Ja lekker... ben je een week weg.. kan je niks beluisteren.

Het is voor mij dus belangrijker dat VVM werkt, dus ik skip dit wel even tot mensen VVM 100% werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ik snap niet dat men hier nog steeds over doorgaat. Als je de profile van Fab1man pakt dan blijft alles gewoon werken. Is ook al 100x gezegd maar goed... :')

Dus niet die van benm.at maar die van ifoneguide.nl

Werkt bij mij nog perfect en bij die van m'n zus en zwager ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Nitai op 30-10-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Nitai, waar het dus om gaat is dat het lijkt dat het profiel van fab1man toch niet perfect werkt.

Tijgert, als je tethering toch niet gebruikt, waarom doe je er dan zoveel moeite voor? Al mijn hulpposts voor jou tethering voelen nu als verspilde energie...
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste