[iPhone] Tethering (je internetverbinding delen met je pc)

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Wilf schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:07:
Die mag je uitleggen.... Sinds mijn update naar 3.1.3 ben ik tetheren kwijt :(
Tja; goede vraag. Ik heb geen idee waarom ik het wel heb en anderen niet. Ik heb 'Aanbieder T-Mobile 7.0' en 4.0 (8A293) als versie van het OS.

Hij is ooit gejailbreakt (in 2.x.x), maar na verschillende restores bijft de optie gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
zAo schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:53:
[...]
Hij is ooit gejailbreakt (in 2.x.x), maar na verschillende restores bijft de optie gewoon beschikbaar.
toch maar even vragen... en je hebt de optie ook werkelijk geprobeerd? Zijn meerdere mensen waar de optie blijft staan, maar niet meer werkt (en volgens mij ook weer verdwijnt zodra je het probeert te gebruiken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05:38

Fab1Man

Live life to the fullest

Zeer waarschijnlijk hebben die mensen die het "officieel" hebben, de destijdse perongeluke upgrade van de carrier settings van T-Mobile geïnstalleerd, hier zat toen de tethering activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb ook die update gedaan en in 3.0.x kon ik prima tetheren, sinds 3.1.3 niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Datafeest schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:20:
Ik snap het niet helemaal. Stel je voor dat je helemaal niet (wilt) jailbreaken, je hebt een SIM-lock vrij toestel en een niet specifiek iPhone abonnement.

Bij T-Mobile kun je dan überhaupt niet tetheren begrijp ik?
Bij KPN en Vodafone kan dit wel?
Als je naar het buitenland gaat met een buitenlandse provider, hoe weet je dan vooraf of je kunt tetheren of niet? Hoe werkt dit systeem überhaupt?
In de iPhone zitten profielen voor alle carriers die de iPhone verkopen. Daarin staat o.a. welke SIM-kaarten ondersteund worden (voor selectie van het profiel, niet voor locking), wat 't logo in de status bar moet worden, welke APN's gebruikt moeten worden voor internet en mms, etc. En dus of je kunt tetheren of niet, en zo ja welk APN daar dan voor gebruikt moet worden.

Sinds iPhoneOS 3.1 zijn de meegeleverde profielen digitaal ondertekend, en er is in 3.1.3 een lijstje van carriers bijgekomen waarbij die ondertekening verplicht moet kloppen. Niet geheel toevallig zijn dat precies die carriers die meegeleverd worden. Dat houdt dus in dat je de profielen (ipcc's) van de carriers die zelf de iPhone leveren (officieel, that is) niet aan kunt passen zonder jailbreak (om die ondertekening te omzeilen).

Als je echter een carrier hebt die niet in dat lijstje van 'verplicht checken' voor komt, zoals bijvoorbeeld KPN en Vodafone, dan kun je natuurlijk gewoon een IPCC erin proppen met de goede settings erin.

Helaas lijkt ook dat per iOS 4.0 over te zijn: zover ik 't kan ontdekken worden alle profielen digitaal ondertekend* en accepteert de telefoon geen niet-ondertekende ipcc's meer. That said, als je dus een simlockvrije telefoon hebt en je propt er een andere SIM-kaart in val je onder de 'Unknown Carrier', en daarmee kun je gewoon de gegevens op de telefoon invoeren. Tethering werkt daarmee ook gewoon, alleen sommige extraatjes die je alleen in IPCC's in kunt stellen (zoals dus dat het 'call forwarding' ding niet getoond moet worden) niet meer.

*) Gek genoeg bestaat 't verplicht-checken lijstje (MandatoryVerify) nog wel, dus mischien is er nog hoop.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

BloodDragon schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:37:
[...]
toch maar even vragen... en je hebt de optie ook werkelijk geprobeerd? Zijn meerdere mensen waar de optie blijft staan, maar niet meer werkt (en volgens mij ook weer verdwijnt zodra je het probeert te gebruiken)...
Excuus, maar je hebt helemaal gelijk. Ik gebruikt het alleen in noodgevallen (bij grote treinvertragingen werken op het station bijv), maar de optie is weg nadat ik hem probeerde te activeren. Sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryceck schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:39:
Woei! :)

Ik heb de manier gevonden om zonder PDANet en MyWi toch Tethering met T-Mobile aan de praat te krijgen.

Wat heb je nodig:
- Een jailbroken iPhone (doh :))
- Cydia waarin je de source "apt.gumonde.com" hebt toegevoegd
- Installeer hierna het package "Fix Internet Tethering"
- Download van de site http://help.benm.at het profile voor T-Mobile (kiezen voor tethering/Netherlands en dan T-Mobile)

En voila, je kunt in Settings/Network op je iPhone gewoon Internet Tethering weer aanzetten zodat je via Bluetooth en USB je internetverbinding kunt tetheren met je laptop :)

LET OP: Vooralsnog wordt door de ontwikkelaar gezegd dat dit alleen werkt met een 3G, dus nog niet met een 3GS. Echter zijn er ook alweer berichten gekomen dat het bij sommige 3GS phones wel werkt.
Ofwel: 3G -> werkt, 3GS -> op eigen risico
Vreemd, hier werkt het niet op een 3G met spirit jailbreak... De optie verschijnt niet in het menu :/
/me blijft nog ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:10:
[...]

Vreemd, hier werkt het niet op een 3G met spirit jailbreak... De optie verschijnt niet in het menu :/
* ijskonijn blijft nog ff proberen
Na het installeren van de cydia fix moet je je iPhone wel rebooten. Daarna naar die site gaan en het profiel installeren. Zo heb ik het gedaan.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al meerdere keren geprobeerd, geen idee waarom het niet wil werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 23:29
Zelfde hier. Ook een 3G, procedure gevolgd inclusief de reboot, heeft niet gewerkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost!
Ik heb een profiel gedownload van ifoneguide, nu staat de optie er wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:24

Amiet01

Master_A

Hallo allen, ik ben misschien van plan om een iPhone 4 te gaan kopen, maar ben helemaal niet bekend met de iPhone. Ik weet dat het via USB of bluetooth mogelijk is om te tetheren, maar op bijv mijn Nokia kan ik de telefoon als een Wifi hotspot gebruiken. Kan je met de iPhone dus ook tetheren via Wifi?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Neen.

(En godzijdank niet. Ik word, als netwerkbeheerder, nu al gestoord van wifi-storing.)

[ Voor 89% gewijzigd door CyBeR op 17-06-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tethering heeft niets met JB te maken; je moet alleen het juiste 'profiel' laden.
Je kunt wel MMS en VM kwijtraken, maar ook dat gaat goed bij het juiste profiel.

Heeft in eerdere versies erin gezeten (3.0) maar is eruit gehaald, omdat TMobile het liever niet wilt. (mag niet zeggen ze, maar goed, das een mening, ik zie het anders daar ik een onbeperkt 3G abbo heb).

Het is nog steeds mogelijk met de juiste setup dus, zonder JB, maar TMobile wil er gewooon geld aan gaan verdienen straks, zodra ze de infrastructuur in orde hebben.

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das leuk, maar op 3.1.3 krijg je tethering echt niet voor elkaar, zonder te jailbreaken, als je bij T-Mobile zit ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:27
Ook niet als je een heel ander abonnement neemt? Zoals CyBeR zegt schijnt er een check te zijn op de verschillende types abo's van een provider.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:30

Damian

Insane Obtrusion

Kan iemand mij dan eens stap voor stap laten zien hoe ik het op een 3GS met 3.1.3 met T-Mobile abbo en spirit JB voor elkaar kan krijgen?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Joh, zijn daar niet duizend-en-een filmpjes van op JijBuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

cailin_coilleach schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:06:
Ook niet als je een heel ander abonnement neemt? Zoals CyBeR zegt schijnt er een check te zijn op de verschillende types abo's van een provider.
Klopt, maar bij T-Mobile is 't gewoon altijd 'nee'. D'r zit geen tethering-ondersteuning in de profiles. Op 't moment dat dat wel zo is, zit er een APN in het profiel die gemarkeerd is als voor tethering (dat kan een aparte zijn of dezelfde als voor internet op de telefoon), en als de telefoon daar toegang tot krijgt dan mag tethering en kun je 't aanzetten. Zo niet dan heb je blijkbaar niet 't goede abo en mag je 't niet aanzetten (maar staat 't wel in het lijstje, en als je 't probeert aan te zetten krijg je een melding dat je een abo moet nemen). Maar bij T-Mobile's profiel staat er geen tethering-ondersteunend APN in, dus is de hele optie niet aanwezig.

[ Voor 43% gewijzigd door CyBeR op 18-06-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Helemaal niet, nul-komma-nakkes, nooit geen tethering bij T-Mobile bij geen enkel abonnement. Wel dat is ruk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
cailin_coilleach schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:41:
Helemaal niet, nul-komma-nakkes, nooit geen tethering bij T-Mobile bij geen enkel abonnement. Wel dat is ruk! :)
Het netwerk zal dat nooit trekken vrees ik.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

CyBeR schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:15:
[...]

Klopt, maar bij T-Mobile is 't gewoon altijd 'nee'. D'r zit geen tethering-ondersteuning in de profiles. Op 't moment dat dat wel zo is, zit er een APN in het profiel die gemarkeerd is als voor tethering (dat kan een aparte zijn of dezelfde als voor internet op de telefoon), en als de telefoon daar toegang tot krijgt dan mag tethering en kun je 't aanzetten. Zo niet dan heb je blijkbaar niet 't goede abo en mag je 't niet aanzetten (maar staat 't wel in het lijstje, en als je 't probeert aan te zetten krijg je een melding dat je een abo moet nemen). Maar bij T-Mobile's profiel staat er geen tethering-ondersteunend APN in, dus is de hele optie niet aanwezig.
Ik heb een keertje geprobeerd om de T-Mobile_Netherlands.bundle weg te gooien, dat hij zeg maar automatisch overgaat op de Unknown.bundle, maar zelfs dat werkt niet. Vreemde was wel dat het logo nog gewoon ondersteund was.
Mijn iPhone is op dit moment niet gejailbreaked, misschien kan iemand eens kijken. Het is als het ware zo dat als hij geen bundle passend krijgt, dat hij dan overgaat op de algemene bundle. Daar zit geen expliciete wel niet op, dus misschien heb ik het te snel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 16:07
goed nieuws! tschijnt dat ultrasnow 0.93 ook custom IPCC profiles toelaat!

zie ook:
http://twitter.com/MuscleNerd/status/16793660765

Iemand die tmobile tethering op een 3GS @ 3.1.3 aan de gang heeft gekregen? of op iOS 4.0 for that matter..

Ik kon het niet laten en ik heb mijn 3GS geupdate naar iOS4 gisteren.., had ik maar geduld gehad..

Iemand die het wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Dat zou betekenen dat ik kan tetheren als ik mijn 3GS (3.1.3) voorzie van een break...? Zou de moeite van het niet opwaarderen waard zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me doet dappere pogingen om tethering aan de praat te krijgen op iOS 4 (jb) 3G met T-Mobile...

Eerst Cydia maar goed aan de gang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Tetheren gebruik ik niet vaak maar heel soms op plekken zonder wifi. Net week geleden geupgrade naar iOS 4 en tethering optie stond nog gewoon in menu. Echter probeerde ik het net aan te zetten en dan krijg je de vraag usb of bluetooth. Ik koos USB. Toen ging mijn telefoon direct even 5 á 10 seconden syncen en daarna is de tether optie volledig verdwenen. Het gaat om een simlockvrije 3GS uit belgie met KPN/Hi.

Hebben ze het nu dus ook bij KPN geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je wel de APN voor tethering ingevuld onder general -> network -> cellular data network?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Heb ze er ooit wel ingezet maar hij heeft ze er met de upgrade dus blijkbaar uit gegooit! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 10:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Shinji schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:20:
Heb ze er ooit wel ingezet maar hij heeft ze er met de upgrade dus blijkbaar uit gegooit! Bedankt!
Goed te horen dat een simlock vrij toestel met een KPN abbo nog steeds kan tetheren met iOS :)
Volgende week meteen maar ff een upgrade uitvoeren.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb gister mijn 3G een upgrade gegeven naar iOS4.Gelijk jailbreak er overheen gedaan plus een unlock (Telfort)
Heb even snel gekeken en bij mij staat tethering gewoon standaard in :)

Kan kiezen tussen USB en BT.Heb nog niet geprobeerd dus weet niet of het echt werkt.Vanavond even met mn Macbook proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door seninha op 24-06-2010 10:43 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
seninha schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:40:
Ik heb gister mijn 3G een upgrade gegeven naar iOS4.Gelijk jailbreak er overheen gedaan plus een unlock (Telfort)
Heb even snel gekeken en bij mij staat tethering gewoon standaard in :)

Kan kiezen tussen USB en BT.Heb nog niet geprobeerd dus weet niet of het echt werkt.Vanavond even met mn Macbook proberen.
Ik heb OS4 geinstalleerd op mijn 3GS en zag tot mijn verbazing tethering erbij staan bij "netwerk" in de Iphone. Dus ik gooi de usb eraan en zowaar een mobile device ethernet geinstalleerd door de laptop, maar helaas. Nu lijkt te optie uit de iphone verdwenen :( :( :( :( :( :( :(

Is er een andere mogelijkheid? Zonder jailbreak?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op een simlockvrije iPhone 4 werkt tethering trouwens perfect via Vodafone :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Canaria schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:59:
Op een simlockvrije iPhone 4 werkt tethering trouwens perfect via Vodafone :)
Klopt helemaal!! Net nog even getest, maar ook op een 3G met iOS4 werkt het perfect!!! d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door funske op 30-06-2010 19:50 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een 3G met Vodafone. Ik heb volgens mij alle instellingen goed staan en tethering werkt perfect. Alleen als ik van mijn laptop een email wil versturen via de Iphone met tethering, krijg ik een foutmelding dat de email niet verstuurd kan worden aangezien de provider geen reverse DNS heeft en nog een aantal meldingen.

Als ik de Tmobile kaart van een vriend van mij gebruik, worden de mails wel verzonden.

Wordt e.e.a door Vodafone geblocked en hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mail wordt niet geblokkeerd door vodafone, maar je gebruikt een mail server die 't niet eens is met de netwerksetup waar je deel van uitmaakt. Gebruik een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:35:
Hallo

Ik heb een 3G met Vodafone. Ik heb volgens mij alle instellingen goed staan en tethering werkt perfect. Alleen als ik van mijn laptop een email wil versturen via de Iphone met tethering, krijg ik een foutmelding dat de email niet verstuurd kan worden aangezien de provider geen reverse DNS heeft en nog een aantal meldingen.

Als ik de Tmobile kaart van een vriend van mij gebruik, worden de mails wel verzonden.

Wordt e.e.a door Vodafone geblocked en hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Wat is je SMTP server?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:42:
[...]

Wat is je SMTP server?
Ik heb Authsmtp.Vodafone.nl

Foutmelding die ik krijg is

Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC78) opgetreden. Kan het bericht niet verzenden. Controleer het emailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 452 4..0 Policy violation. Your host 62.140.137.119 has no valid reverse DNS. Please contact your ISP for futher.......

De host is een adres van Vodafone.

Jullie hulp is welkom want als ik mijn tmobile kaart in deze telefoon doe werkt het wel. Ligt dit niet aan Vodafone?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 00:47:
[...]

Ik heb Authsmtp.Vodafone.nl

Foutmelding die ik krijg is

Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC78) opgetreden. Kan het bericht niet verzenden. Controleer het emailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 452 4..0 Policy violation. Your host 62.140.137.119 has no valid reverse DNS. Please contact your ISP for futher.......
Hah. Kansloos. Vodafone's eigen smtp server die bokt omdat ze zelf geen reverse dns hebben ingesteld :D

Anyway, het staat me bij dat als je Vodafone's emaildiensten gebruikt je per email moet betalen. Beter gebruik je de SMTP server van je isp of van je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:37
CyBeR schreef op zondag 04 juli 2010 @ 00:51:
[...]

Hah. Kansloos. Vodafone's eigen smtp server die bokt omdat ze zelf geen reverse dns hebben ingesteld :D

Anyway, het staat me bij dat als je Vodafone's emaildiensten gebruikt je per email moet betalen. Beter gebruik je de SMTP server van je isp of van je werk.
Of de smtp met login van bijv een g-mail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:32
Het lukt mij hier niet met een 3G met 3.1.2. en T-Mobile, ik krijg de Tethering optie simpelweg niet te zien in het menu

Ik heb er wel OS4 op gehad, dus kan het zijn dat m'n geupdate modemfirmware er iets mee te maken heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:41
ThinkPadd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 01:16:
Het lukt mij hier niet met een 3G met 3.1.2. en T-Mobile, ik krijg de Tethering optie simpelweg niet te zien in het menu

Ik heb er wel OS4 op gehad, dus kan het zijn dat m'n geupdate modemfirmware er iets mee te maken heeft?
Misschien een beetje laat, maar misschien handig voor mensen die het nog niet gelukt is. Ik heb OS4 er ook op gehad maar de tethering patch werkte daar niet. Ik heb daarom OS 3.1.2 er maar weer op gezet want daar werkte het wel.

Ik gebruik de Tethering Patch 3GS (via Cydia) van ifoneguide.nl in combinatie met een een profiel van help.ben.at of ifoneguide.nl (heb ze beide er op staan maar weet niet welke werkt, dus ga er ook geen verwijderen ;)) Tethering en Visual Voicemail werken beide.

Zou wel graag over willen naar iOS4 maar heb daar tethering nog niet aan de praat kunnen krijgen, als er een eenvoudige oplossing is hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 11:30
[zie het nu pas de post hier precies boven mij, dit ga ik even uittesten]

Dag Tweakers,

ik heb mijn iPhone 3G geupgrade naar iOS4.0 en vervolgens terug gegaan naar OS 3.1.2 met de nieuwe baseband versie 5.13.04.

heb hem gejailbreaked met blackra1n en ultrasn0w unlock (zweedse iPhone) echter krijg ik zelf geen tethering meer aan de praat.. dit lukte wel met blacksn0w etc. ik weet alleen niet waar ik naar moet zoeken en/of iemand mij op weg kan helpen. zit al dagen te zoeken op google alleen kom niemand tegen met hetzelfde fenomeen of ik zoek verkeerd. een profiel downloaden lost het bij mij niet op van "benmpuntat" Mywi is een betaalde optie en ik weet dat het op de native manier kan wat ik overigens het liefst gebruik.

alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door mahsalti op 27-07-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
martijn007 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:54:
[...]

Misschien een beetje laat, maar misschien handig voor mensen die het nog niet gelukt is. Ik heb OS4 er ook op gehad maar de tethering patch werkte daar niet. Ik heb daarom OS 3.1.2 er maar weer op gezet want daar werkte het wel.

Ik gebruik de Tethering Patch 3GS (via Cydia) van ifoneguide.nl in combinatie met een een profiel van help.ben.at of ifoneguide.nl (heb ze beide er op staan maar weet niet welke werkt, dus ga er ook geen verwijderen ;)) Tethering en Visual Voicemail werken beide.

Zou wel graag over willen naar iOS4 maar heb daar tethering nog niet aan de praat kunnen krijgen, als er een eenvoudige oplossing is hoor ik het graag.
Dit heeft dus niet gewerkt op mijn 3G.. dit werkte wel op jou 3gs? en om die 3gs commcenter patch te starten op mijn 3g lijkt me niet slim 8)7

heeft iemand dit werkend gekregen op een 3G??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:41
mahsalti schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:01:
[...]

Dit heeft dus niet gewerkt op mijn 3G.. dit werkte wel op jou 3gs? en om die 3gs commcenter patch te starten op mijn 3g lijkt me niet slim 8)7

heeft iemand dit werkend gekregen op een 3G??
Volgens mij is dit de procedure die ik destijds heb gevolgd: http://www.ifoneguide.nl/...es-for-iphone-3g-and-3gs/

Er is ook een patch voor de 3G, op de site staat wel 3.1.2 only dus voor de mensen met 3.1.3 dat zouden jullie zelf ff moeten checken. Zoals ik hierboven al heb aangegeven werkte het voor mij niet op iOS4.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn007 op 27-07-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
martijn007 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:49:
[...]

Volgens mij is dit de procedure die ik destijds heb gevolgd: http://www.ifoneguide.nl/...es-for-iphone-3g-and-3gs/

Er is ook een patch voor de 3G, op de site staat wel 3.1.2 only dus voor de mensen met 3.1.3 dat zouden jullie zelf ff moeten checken. Zoals ik hierboven al heb aangegeven werkte het voor mij niet op iOS4.
'Deze procedure heb ik gevolgd alleen heb ik het met benm.at gedaan aangezien ifoneguide geen custom profiles ondersteund (heb telfort)

Echter heeft het niet gewerkt met mijn baseband van ios4.0.. ook nog opnieuw firmware gedaan en jailbreak zonder resultaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Als je mij de gegevens van Telfort hier neer zet zal ik er een custom profile van maken en die erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:50

Padvinder

doet z'n best

Ik heb sinds donderdag een iPhone 4, simlockvrij uit de UK. Ik heb daar m'n T-mobile simkaart in zitten (m'n abo loopt volgende week af, dan heb ik Vodafone). Ik heb m'n backup teruggezet van m'n iPhone 3G. Nu kan ik de tethering optie helemaal niet vinden op de iPhone 4.

Links iPhone 3G (simlockvrij gemaakt door T-mobile, met een Telfort sim), rechts m'n iPhone 4 (simlockvrij met T-mobile sim):
Afbeeldingslocatie: http://ferguson.sohosted.com/upload/IMG_0001.PNG Afbeeldingslocatie: http://ferguson.sohosted.com/upload/IMG_0275.PNG

Kortom, ik kan heel "mobiel datanetwerk" niet instellen op m'n nieuwe iPhone... ligt dat aan de T-mobile instellingen die ik kreeg toen ik m'n telefoon aanzette? Of aan de sim? En als ik straks m'n Vodafone sim erin stop, kan ik dan wel tetheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 13:38
Weet iemand of Tethering inmiddels via een jailbreak oid ook met de iPad werkt?

If you see me running, try to catch up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Wat bedoel je? van je ipad 3g een access point maken ofzo? Zou technisch moeten kunnen als MyWi voor de iPad werkt.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn belgische simlock vrije 3GS tethering in het menu bij algemeen / netwerk. Ik kan daar een apn invoeren met user en password.

Ik zit via Telfort op KPN. ios 4.0.1 geloof ik. Verder heb ik geen tethering menus. Kan iemand mij zeggen of ik met mijn mbp online kan via mijn iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:20

elmoxx

xx xx xx

Ik begin langzaam gek te worden..

Het lijkt wel of JB'en steeds makkelijker wordt maar tetheren steeds moeilijker.
Ik heb overigens een 16 GB 3g van T-mobile. (inmiddels legaal geunlocked)

Een tijd geleden had ik het tetheren werkend. (zelfs op een non-JB-phone) met 2.x was het een kwestie van een profiel downloaden, installeren een tetheren werkte. Toen met 3.1.2 tetheren opnieuw snel werkend gekregen. Hier was naast het gedownloadde profiel ook nog de tetheringpatch 3g via cydia voor nodig. Dit ging allemaal zonder problemen m.b.v. de blackra1n-JB.

Kortgeleden moest de telefoon een zware reset. (hij reageerde echt nergens meer op) Terug bij de factory-defaults en een nieuwe JB toegepast. Spirit deze keer. Ook werkte ik nu met 3.1.3. Opnieuw profiel downloaden, opnieuw tethering patch en de tether-optie stond weer netjes tussen de netwerk-instellingen. En daarmee dacht ik tot vorige week dat het goed was. Ik had sinds lange tijd het tetheren weer eens nodig dus ik sluit mijn iphone aan, zet tehteren aan en spontaan verdwijnt de hele optie tetheren uit mijn telefoon. :(

Vanaf dat moment heb ik van alles geprobeerd. Gezien alle positieve berichten over tetheren op 3.1.3 wil ik voorlopig bij 3.1.3. blijven. Ook ben ik er van overtuigd dat tetheren gewoon kosteloos aan de praat te krijgen is ipv via MYWI of PDAnet. De how-to die op p20 van dit topic staat natuurlijk ook geprobeerd maar niets lijkt soelaas te bieden. Inmiddels blijft de tethering-optie wel netjes in mijn telefoon staan, maar het tetheren gebeurt domweg niet. (zowel op windows laptop als macbook)

Ik denk dat het misschien ligt aan de spirit JB. Zou dat kunnen?
Zou het kunnen dat het niet goed gaat omdat ik zowel Rock als Cydia door elkaar gebruik?

helaas heb ik nu 3.1.3 FW, ik denk dat het met 3.1.2. wel zou lukken. Ik heb echter alleen voor het tetheren mijn telefoon gejailbreaked en vervolgens niet gekeken naar backupmogelijkheden en/of hoe dat precies werkt. Nu ik e.e.a. echt aan het bestuderen ben ontdek ik steeds meer dat ik er niet zo heel veel kaas van gegeten heb. Stom

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
Padvinder schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:32:
Kortom, ik kan heel "mobiel datanetwerk" niet instellen op m'n nieuwe iPhone... ligt dat aan de T-mobile instellingen die ik kreeg toen ik m'n telefoon aanzette? Of aan de sim? En als ik straks m'n Vodafone sim erin stop, kan ik dan wel tetheren?
dat komt omdat je er een tmobile sim in hebt, met vodafone krijg je dat menu wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:34
hmmz, als ik het probeer te downloaden met mijn 3G met t-mobile dan krijg ik een onbekende fout van safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
*verkeerde topic*

[ Voor 97% gewijzigd door hemiparo op 02-08-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:20

elmoxx

xx xx xx

martijn007 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:54:
[...]

Vrijwel het zelfde heb ik gedaan. Terug naar 3.1.2. -->Jailbreak spirit -->tethering patch --> profiel van help.ben.at --> Niet werken

Toen: Terug naar 3.1.2. -->Jailbreak spirit -->tethering patch --> profiel van ifoneguide --> Wel werken!! :)

Enige verschil is dat ik 3G ipv 3Gs heb.
edit: Dit bericht zojuist kunnen posten dankzij de eindelijk weer werkende tethering-functie :+

[ Voor 4% gewijzigd door elmoxx op 03-08-2010 17:41 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 08:32
Iemand een idee hoe ik tethering aan de praat krijg op een 3G met 4.1 ?

Hij is simlock vrij en aanbieder T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:03

Mach

[END]Avengers

hetgeen op dit moment met iOs 4.1 nog niet mogelijk is...

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Kan je niet gewoon een profiel installeren? ik had tethering, maar sloot hem aan op windows en weg was tethering uit het menu :s. op mijn mac nooit last mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 01:05
Wat is nu de status van Tethering op actuele iPhone firmwares? Ik zie bij collega's dat het bij sommigen wel en bij anderen niet werkt. Ik wil graag tetheren op T-mobile (heb ook een abonnement waarmee dat mag) maar T-mobile ondersteunt het niet, dus als je de iPhone activeert met T-mobile sim dan is de optie tethering niet beschikbaar.

Werkt de truc nog steeds door een aangepast profiel te laden op iOS 4.1?

Ik bedoel hier dus tetheren zonder jailbreak, daarmee gaat het natuurlijk wel werken, maar ik probeer het origineel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn origineel simlock vrije 3Gs helemaal up2date kan ik tetheren met KPN via BT en USB. Ik ben er super tevreden mee!

Ik heb een KPN profiel gedownload en kan nu dus online met mijn MBP. Ik zit oorspronkelijk bij Telfort en dat gaat via het netwerk van KPN.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Het lijkt erop dat de custom ipcc's niet meer werken op iOS4. Deze moeten gesigned zijn. Is er een andere manier om zonder jailbreak, met operator T-Mobile, tethering in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik lees even mee, want ik wil deze mooie optie ook wel zonder mijn iPhone te jailbreaken en dus zo "orgineel mogelijk" te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
Ik heb en iPhone 3G, 3.1.3 Spirit JB kan ik ook thetheren?

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/8161/tetheringiphone.jpg

Wat moet ik hier nu doen om tethering te activeren?

[ Voor 24% gewijzigd door Alekz87 op 30-10-2010 13:29 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Alekz87 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:24:
Ik heb en iPhone 3G, 3.1.3 Spirit JB kan ik ook thetheren?

[afbeelding]

Wat moet ik hier nu doen om tethering te activeren?
Nou, tap op 'internet tethering instellen'? Je kunt dan kiezen of je via usb of bluetooth wil tetheren. Voor bluetooth moet je uiteraard eerst je pc met je iphone pairen. Dan werkt het.

Mij is het niet gelukt op iOS 4.1. Ik kan een T-mobile profiel downloaden en installeren via help.benm.at, maar de tethering optie blijft onzichtbaar. Ik heb toch gejailbreakt en het nu opgelost met TetherMe. Kostte 1,50. Kan waarschijnlijk ook wel zelf door in de bestanden op het toestel te grutten, maar dit is me wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
PhilipsFan schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:49:
[...]

Nou, tap op 'internet tethering instellen'? Je kunt dan kiezen of je via usb of bluetooth wil tetheren. Voor bluetooth moet je uiteraard eerst je pc met je iphone pairen. Dan werkt het.

Mij is het niet gelukt op iOS 4.1. Ik kan een T-mobile profiel downloaden en installeren via help.benm.at, maar de tethering optie blijft onzichtbaar. Ik heb toch gejailbreakt en het nu opgelost met TetherMe. Kostte 1,50. Kan waarschijnlijk ook wel zelf door in de bestanden op het toestel te grutten, maar dit is me wel prima.
als ik erop klik kan ik kiezen of naar een website te gaan, of te bellen met een tmobile nummer :S

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
PhilipsFan schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:49:
Ik heb toch gejailbreakt en het nu opgelost met TetherMe. Kostte 1,50. Kan waarschijnlijk ook wel zelf door in de bestanden op het toestel te grutten, maar dit is me wel prima.
Heb je het echt al geprobeerd met T-Mobile en TetherMe? En werkt het net zoals voorheen met 3.1.3 met die bestanden van help.benm.at?
Dat is me wel €1,50 waard.
Ik heb nl iTether aangeschaft en dat werkt dus gewoon niet. Dat werkt alleen maar als de optie om te tetheren zichtbaar is én blijft. En dat lukt dus bij T-Mobile niet.

Edit: Heb het TetherMe aangeschaft en even geprobeerd. Werkt prima met T-Mobile en iOS 4.1 :Y
*O* *O*

[ Voor 8% gewijzigd door funske op 30-10-2010 17:25 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Geniaal, heb even PDANet geinstalleerd via Cydia en ik kan gelijk zonder poespas een Wifi Hotspot instellen. Wat nou 20 dollar betalen voor MyWi, wat een afzetters!

Aanradertje dus, PDANet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
maar ook dat is een trial versie van 14 dagen (daarna geen toegang tot secure sites), maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Mja, ik heb denk ik wel genoeg aan usb tethering. Toestel moet toch permanent aan de lader, zelfs zonder tethering loopt de batterij al leeg als je ernaar kijkt.

TetherMe werkt dus bij mij ook prima (iPhone4, iOS 4.1, T-Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
Tetheren op een niet-jailbroken toestel werkt alleen als je geen t-mobile gebruikt in NL. T-Mobile heeft met Apple afgesproken dat ze het tetheren niet ondersteunen, dus verdwijnt dat submenu zodra je een t-mobile simkaart in je iPhone propt. KPN, Telfort, Vodafone etc. werkt allemaal standaard wel. Maar daarvoor moet je dus een simock-vrije (officieel dus niet met redsn0w ofzo) iPhone hebben, om die providers te kunnen gebruiken en vervolgens te tetheren.
Ik ben blij dat ik het heb (simlock vrij toestel met Vodafone) maar gebruik het echt helemaal nooit.

[ Voor 17% gewijzigd door autoreverse op 31-10-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singe062
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:38:
Met mijn origineel simlock vrije 3Gs helemaal up2date kan ik tetheren met KPN via BT en USB. Ik ben er super tevreden mee!

Ik heb een KPN profiel gedownload en kan nu dus online met mijn MBP. Ik zit oorspronkelijk bij Telfort en dat gaat via het netwerk van KPN.
@Neron: heb een non-JB 3GS en zit bij KPN, ik kon voor de update naar 4.1. tetehering gebruiken door simpelweg KPN in te vullen bij APN etc. Na de update kan ik niet meer tetheren. Kun je uitleggen/ toelichten hoe dit jou wel is gelukt?
Thanks!

Update: sorry, never mind, is al gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Singe062 op 02-11-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 18:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

autoreverse schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:24:
Tetheren op een niet-jailbroken toestel werkt alleen als je geen t-mobile gebruikt in NL. T-Mobile heeft met Apple afgesproken dat ze het tetheren niet ondersteunen, dus verdwijnt dat submenu zodra je een t-mobile simkaart in je iPhone propt. KPN, Telfort, Vodafone etc. werkt allemaal standaard wel. Maar daarvoor moet je dus een simock-vrije (officieel dus niet met redsn0w ofzo) iPhone hebben, om die providers te kunnen gebruiken en vervolgens te tetheren.
Ik ben blij dat ik het heb (simlock vrij toestel met Vodafone) maar gebruik het echt helemaal nooit.
Dat is niet geheel waar, ik heb hier een t-mobile 3G , die unlocked is.(niet officieel)
Hier zit nu een vodafone (met de goeie voorwaarden gelukkig nog :D ) in.
En hiermee kan ik gewoon tetheren.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik wil een iPhone 4 aanschaffen via Vodafone, maar ik wil zeker wel tetheren. Nu is dat volgens de voorwaarden van Vodafone niet toegestaan, maar is het überhaupt wel mogelijk? Of kunnen ze dat volledig uitschakelen op één of andere manier?

Iemand hier al ervaring mee? Ik neem aan dat ze dat niet kunnen blocken, maar wil even wat meer zekerheid.....ik heb zelf verder helemaal geen ervaring met dit onderwerp.

En ik heb hier verder nog niemand gehoord over de iPhone officieel via Vodafone NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Laatst online: 09-04 12:25
zimbab schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:28:
... tetheren. Nu is dat volgens de voorwaarden van Vodafone niet toegestaan, maar is het überhaupt wel mogelijk?
Ah, dat wist ik niet. Eerste hit in google: http://forum.vodafone.nl/topic/47-iphone-en-tethering/ zie laatste comment.

Het werkt overigens gewoon wel hoor. Belachelijk dat het gewoon onmogelijk is om legaal te tetheren in Nederland. Slaat echt helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Mijn vrouw heeft een 3G destijds gekocht met een Vodafone abo.
Bij haar is de mogelijkheid om te tetheren gewoon aanwezig en gebruik ik hem regelmatig om te internetten met mijn iMac in ons vakantiehuis. Werkt niet echt snel, maar werkt wel.

Je loopt alleen het risico dat je teveel gaat gebruiken en het niet binnen hun Fair-policy valt. Ik heb tot nu toe nog niets van Vodafone gehoord. Maar goed ik gebruik het dan ook niet dagelijks.

Have Fun Funske

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Het is werkelijk van de zotte dat providers wel even willen bepalen hoe jij je telefoon gebruikt. Je betaalt voor je internet toegang op basis van de FUP of een limiet, of je nou op een klein of groot schermpje kijkt dat boeit toch geen donder.

Ik kan me ook niet echt voorstellen dat mensen zich er wat van aan trekken. Zolang je niet nonstop gaat downloaden voorzie ik overigens weinig problemen, het staat gewoon in de voorwaarden van de telco's zodat ze het als argument kunnen gebruiken om iemand met excessief data usage een ander abbo te verplichten, en zo meer geld te verdienen.

Kortom, een commerciële cosmetische maatregel als je het mij vraagt. Evenals afronden naar minuten, 'sms verdubbelaars', en datalimieten. (sms is zowieso het meest uitgemolken product van de telco's)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hachy schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:06:
Het is werkelijk van de zotte dat providers wel even willen bepalen hoe jij je telefoon gebruikt. Je betaalt voor je internet toegang op basis van de FUP of een limiet, of je nou op een klein of groot schermpje kijkt dat boeit toch geen donder.

Ik kan me ook niet echt voorstellen dat mensen zich er wat van aan trekken. Zolang je niet nonstop gaat downloaden voorzie ik overigens weinig problemen, het staat gewoon in de voorwaarden van de telco's zodat ze het als argument kunnen gebruiken om iemand met excessief data usage een ander abbo te verplichten, en zo meer geld te verdienen.

Kortom, een commerciële cosmetische maatregel als je het mij vraagt. Evenals afronden naar minuten, 'sms verdubbelaars', en datalimieten. (sms is zowieso het meest uitgemolken product van de telco's)
Inderdaad. Ik zal zelf namelijk zo goed als zeker niet aan de 1GB per maand komen, want ik zal hem niet gebruiken voor filmpjes etc. Ik heb echter ook een laptop waarmee ik voor 95% in een wifi-omgeving zit. Voor de overige 5% wil ik als ik dan een keer wat moet doen gewoon kunnen tetheren met het data-abonnement waar ik al voor betaal. Ik heb niet zo'n zin om daarvoor een losse pre-paid dongel te gaan gebruiken met bijbehorende extra dataverbruikskosten.

Vodafone stelt ook dat het verboden is om je telefoon als modem te gebruiken en dat ze zichzelf het recht voorbehouden om je dataverbruik te gaan meten. Maar hallo!! Dat moeten ze toch sowieso al met een harde datalimiet? So what's the news? Dus ik ben het met je eens....FUP en tetheren eventueel verbieden of harde datalimiet en de gebruikers zelf laten beslissen hoe ze die 1GB opmaken.

• remmelt
zimbab schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:49:
[...]

Inderdaad. Ik zal zelf namelijk zo goed als zeker niet aan de 1GB per maand komen...
Nou, ik weet het niet precies, maar lees dit laatste bericht: http://forum.vodafone.nl/topic/47-iphone-en-tethering/
Ik interpreteer het zo dat je niet mag tetheren met een FUP-based abo, en dat is het nieuwe Vodafone iPhone abonnement niet, daar zit tenslotte een harde limiet aan. Dan mag je misschien doen wat je wil?

Aan de andere kant, het werkt nu dus ik zou er niet te moeilijk over doen. Geen slapende honden wakker maken!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

remmelt schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:45:
[...]

Nou, ik weet het niet precies, maar lees dit laatste bericht: http://forum.vodafone.nl/topic/47-iphone-en-tethering/
Ik interpreteer het zo dat je niet mag tetheren met een FUP-based abo, en dat is het nieuwe Vodafone iPhone abonnement niet, daar zit tenslotte een harde limiet aan. Dan mag je misschien doen wat je wil?

Aan de andere kant, het werkt nu dus ik zou er niet te moeilijk over doen. Geen slapende honden wakker maken!
Dat is een post van januari. Toen bood Vodafone de iPhone zelf nog niet eens aan. Als je nu naar hun site gaat en bij de abonnementen kijkt dan zie je onderaan de pagina:
Tarief- en tegoedinformatie
[....]
Je mag de mobiele telefoon niet gebruiken voor VoIP, SMoIP of als modem voor een pc, laptop of tablet. Wil je toch gebruikmaken van VoIP en SMSoIP? Activeer dan de 'Internet Bellen BloX' (beschikbaar voor abonnementen van € 39,50 en meer).
Zie: http://www.vodafone.nl/iphone/abonnementen_voor_iphone

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het werkt nu nog bij Vodafone. Maar nu Vodafone ook aanbieder van de iPhone wordt, zal er wel een providerprofiel komen, waarin de tetheringmogelijkheid uitgezet wordt. Daarvoor in de plaats krijgen we dan waarschijnlijk visual voicemail, en de irritante melding dat een doorschakeling actief is zal eindelijk verdwijnen.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Canaria schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:08:
en de irritante melding dat een doorschakeling actief is zal eindelijk verdwijnen.
Waarom dat heb je bij Tmobile toch ook nog? Of zit ik ernaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:08:
Het werkt nu nog bij Vodafone. Maar nu Vodafone ook aanbieder van de iPhone wordt, zal er wel een providerprofiel komen, waarin de tetheringmogelijkheid uitgezet wordt. Daarvoor in de plaats krijgen we dan waarschijnlijk visual voicemail, en de irritante melding dat een doorschakeling actief is zal eindelijk verdwijnen.
Ik hoopte nou juist dat Apple dat T-mobile profiel zou weggooien nu ze geen exclusief contract meer hebben. Ik twijfel namelijk over de overstap van een 3G naar een iPhone 4. Ik maak namelijk nogal eens gebruik van tethering :'( . Waarom helpen ze die domme providers nou om de consumenten uit te melken, dit is voor mij bijna een reden om een Android telefoon te nemen. (Een jailbreak vind ik maar niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Als je echt niet wilt jailbreaken, kan je voor €5 per maand een data blox kopen waarbij het volgens de site wel mogelijk is om te tetheren. Ik ga ervanuit dat je dan een profiel krijgt waarmee tethering is toegestaan. Weet je meteen wat een jailbreak je oplevert: €60 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Waar kan ik dat precies vinden? Ik heb de t-mobile site gekeken, maar daar kan ik dat niet terugvinden. Ook niet op de Vodafone website (die heb ik ook maar geprobeerd, omdat ze ook "blox" hebben).

edit: Staat een paar posts boven mij dus. Maar dan moet ik overstappen naar Vodafone en minimaal een abo nemen van 40 euro per maand. Dat vind ik dus ook geen optie :P . Misschien moet ik dan toch een jailbreak overwegen. Of gewoon internetten op m'n (toekomstige) nieuwe iPhone.

[ Voor 41% gewijzigd door Aloys op 22-11-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Aloys schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:19:
[...]

Ik hoopte nou juist dat Apple dat T-mobile profiel zou weggooien nu ze geen exclusief contract meer hebben. Ik twijfel namelijk over de overstap van een 3G naar een iPhone 4. Ik maak namelijk nogal eens gebruik van tethering :'( . Waarom helpen ze die domme providers nou om de consumenten uit te melken, dit is voor mij bijna een reden om een Android telefoon te nemen. (Een jailbreak vind ik maar niets)
Integendeel, de tetheringmogelijkheid is nu ook voor Vodafone uitgezet door middel van een carrier profile update. Die kun je weigeren, maar ik was de popups met "call forwarding active" bij telefoongesprekken zo zat dat ik de update wel geaccepteerd heb. Tethering mis ik niet, ik heb nog een andere telefoon waarmee dat kan, al moet ik zeggen dat ik het ook nog nooit heb gebruikt op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Ik heb hem ook per ongeluk geaccepteerd, niet er bij nadenkent dat daarmee tethering wordt geblokkeerd. Echt heel vervelend dit want ik gebruik het toch regelmatig. Kan je zo'n profiel nog ongedaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Wanneer krijg je de optie om het profiel te weigeren of te accepteren? Hebben jullie je iphone officieel bij vodafone gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Nee, heb mijn telefoon in belgië gehaald, kreeg toen ik mijn telefoon na de update naar 4.2 weer aan laptop hing en hij ging synchroniseren die vraag. Wil je dus nog kunnen tetheren, weigeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Shinji schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:21:
Ik heb hem ook per ongeluk geaccepteerd, niet er bij nadenkent dat daarmee tethering wordt geblokkeerd. Echt heel vervelend dit want ik gebruik het toch regelmatig. Kan je zo'n profiel nog ongedaan maken?
Als ik het goed begrijp heb je dus eerst de 4.2 update uitgevoerd, en kreeg je daarna de vraag of je een carrier update wilde uitvoeren? Dat zou inhouden dat de betreffende IPCC niet in de huidige 4.2 ipsw zit. Dus dan moet 't volstaan om je iPhone te restoren. Eventueel moet je mischien even de backup aanpassen; ik weet niet zeker of ipcc's gebackupt worden.

Echter zal de volgende 4.2 update 'm waarschijnlijk wel aan boord hebben, dus...

Hierom hoopte ik dus dat Vodafone 'm nooit officieel zou verkopen.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 23-11-2010 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

remmelt schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:48:
Wanneer krijg je de optie om het profiel te weigeren of te accepteren? Hebben jullie je iphone officieel bij vodafone gekocht?
Ik kreeg het een paar minuten na de update. Direct na de update heb ik de Cellular data-, MMS- en Tetheringinstellingen opnieuw ingesteld (die waren zoals na elke update leeg) en daarna kwam de popup in iTunes of ik een carrier update wilde uitvoeren. Ik wist dat ik daarmee de call forwarding-melding en tethering zou uitschakelen, maar ik heb tethering in de praktijk nog nooit gebruikt, dus ik heb maar gewoon geaccepteerd. Daarna waren inderdaad de tethering-instellingen verdwenen.

De carrier profiles zitten dus niet in 4.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Eigenlijk is het dus van de gekke, want elke provider die de iPhone mag verkopen krijgt van Apple een anti-tethering cadeau'tje. Ze hebben helemaal geen recht om op mijn telefoon instellingen te beperken :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ah, na de update krijg ik 'm inderdaad ook, de vraag over het profile. Cancel geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 22:24
Shinji schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:21:
Ook ik had dit probleem en heb inmiddels een oplossing gevonden, als je de IPCC file (in ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support) wegmoved (of delete) en daarna een re-install doet vanaf DFU mode, krijg je opnieuw dezelfde vraag, dan gewoon op cancel drukken en je bent klaar.

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 08:31
Ik heb de carrierupdate wel geaccepteerd bij mijn 3G en ik kan nog steeds optie Tethering in het menu kiezen (Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Internet-tethering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Dat had ik ook na mijn update naar iOS, maar toen verdween de optie toen ik daadwerkelijk tethering ging gebruiken (althans een poging deed). Toen heb ik maar weer een downgrade gedaan naar 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LaptopSmurf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:34:
Ik heb de carrierupdate wel geaccepteerd bij mijn 3G en ik kan nog steeds optie Tethering in het menu kiezen (Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Internet-tethering)
Vodafone Zakelijk toevallig? Ik heb de ipcc doorgekeken en het lijkt erop dat ze de zakelijke (office.vodafone.nl) APN gebruiken voor tethering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 08:31
CyBeR schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:47:
[...]

Vodafone Zakelijk toevallig? Ik heb de ipcc doorgekeken en het lijkt erop dat ze de zakelijke (office.vodafone.nl) APN gebruiken voor tethering.
Hi simonly!

Dit berichtje is geplaatst tijdens de tethering test :)

Werkt dus prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LaptopSmurf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:50:
[...]

Hi simonly!

Dit berichtje is geplaatst tijdens de tethering test :)

Werkt dus prima!
Oh KPN. Hun ipcc maakt geen onderscheid idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dus met een microsim van m'n Vodafone-abonnement van werk in de iPhone kan ik weer tetheren. Goed om te weten :)

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste