[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 91.566 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
dangerpaki schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:26:
[...]

eh das toch super raar dat je kado wordt aangehouden en jij vervolgens een bon moet aanleveren. duh daarom heet het ook een kado, omdat je het van iemand anders krijgt en je niet weet wat het kost en je zeker geen bon hebt. maar ikhoor nog regelmatig van mensen die het zo aanpakken hoor en het gaat prima. misschien dat je net ongeluk had.
Dit komt omdat de maximale waarde van een Gift 45 euro is (inclusief verzendkosten). Zodra de Douane schat dat de inhoud meer dan 45 euro waard is moet je de bon opsturen en betalen...

Omdat iedereen het als gift probeert maken ze tegenwoordig bijna alle gift pakjes open. En iedereen denk bij het zien van een iPhone: Dat is meer waard dan 45 euro.

Dus ik denk dat het weinig met ongeluk te maken heeft. Het is gewoon routine geworden.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
massari schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:38:
[...]

Dat geeft niet. De iPhone hoef ik niet te gebruiken om op internet te surfen. Deze zal ik meer gebruiken voor muziek, apps uit de Apple Store en om gewoon te bellen. Internetten doe ik dan wel via Wifi.
Dan kun je net zo goed een iPod Touch kopen en een cheapo telefoontje :P

(en veel van de mobiele apps uit de appstore hebben internet nodig, voor de games e.d. kun je wederom net zo goed een iPod Touch nemen)

Een iPhone zonder mobiel internet is maar half gebruik maken van de mogelijkheden. Het hele apparaat is ontworpen rond het continu beschikbaar zijn van internet...

@Werner:

Ow dat wist ik niet dat dat kon tegenwoordig, dat maakt het wel een stuk interessanter ja :)

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 02-07-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
De voorraad gaat nog sowieso 2 weken duren hoor ik vrij veel :)
Dus dat word nog flink wachten :O

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
SanderPS3 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:25:
Ik hoop dat ze in het weekend van de 17 juli weer helemaal bij zijn.
Dan zit ik in Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ik hoop dat de toestellen in italie over 2 a 3 weken gewoon op voorraad zijn. Mijn leidinggevende gaat dan de iphone voor mij meenemen.

En mocht dat niet lukken dan rij ik wel even naar belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik ga morgen naar Turkije.

Is de Iphone 3GS daar al verkrijgbaar?

Zo ja, is het mogelijk om deze vanuit turkije te importeren?

Ik heb begrepen dat bij de 3G er geen los verkoop was in Turkije (weet ik niet zeker)

Alvast Bedankt,

Emrulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Saeverix schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:43:
[...]

Dit komt omdat de maximale waarde van een Gift 45 euro is (inclusief verzendkosten). Zodra de Douane schat dat de inhoud meer dan 45 euro waard is moet je de bon opsturen en betalen...

Omdat iedereen het als gift probeert maken ze tegenwoordig bijna alle gift pakjes open. En iedereen denk bij het zien van een iPhone: Dat is meer waard dan 45 euro.

Dus ik denk dat het weinig met ongeluk te maken heeft. Het is gewoon routine geworden.
De douaneafhandeling is sterk afhankelijk van welke koerier je gebruikt. Bij USPS krijg je inderdaad geklooit met de Nederlandse douane die pakjes wekenlang vasthoud e.d. Daarom moet je hem gewoon via UPS/FedEX/DHL e.d. versturen, daar kijken ze voornamelijk naar de waarde die jij opgeeft.

Steekproefsgewijs openen ze pakjes maar ook dan gebeurd er niet veel als je geen hele gekke dingen hebt opgeschreven (3 gloednieuwe iPhones met als waarde $30 Dollar opgeven zal niet lukken. Maar ik heb ten tijde van de 2G er drie hiernaartoe laten sturen, de waarde was iets van $1250, ik heb er $600 op laten schrijven. Eenmaal aangekomen zat er een grote stikker op de doos met 'Opened by customs' en een van de iPhone dozen was ook open gemaakt. Maar ik kreeg alleen een aanslag over die $600.)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
fsfikke schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:24:
[...]

De douaneafhandeling is sterk afhankelijk van welke koerier je gebruikt. Bij USPS krijg je inderdaad geklooit met de Nederlandse douane die pakjes wekenlang vasthoud e.d. Daarom moet je hem gewoon via UPS/FedEX/DHL e.d. versturen, daar kijken ze voornamelijk naar de waarde die jij opgeeft.

Steekproefsgewijs openen ze pakjes maar ook dan gebeurd er niet veel als je geen hele gekke dingen hebt opgeschreven (3 gloednieuwe iPhones met als waarde $30 Dollar opgeven zal niet lukken. Maar ik heb ten tijde van de 2G er drie hiernaartoe laten sturen, de waarde was iets van $1250, ik heb er $600 op laten schrijven. Eenmaal aangekomen zat er een grote stikker op de doos met 'Opened by customs' en een van de iPhone dozen was ook open gemaakt. Maar ik kreeg alleen een aanslag over die $600.)
Klopt want USPS geeft de pakketjes bij aankomst in Nederland over aan TNT. En die hebben een eigen inklaringsdienst.

Bij de andere koeriers heb je dus sowiezo minder kans, maar de kans is er nog steeds. Zodra ze de waarde niet vertrouwens dien je een aankoopsbewijs te laten zien. Ook die kun je proberen te manipuleren maar of dat het allemaal waard is.

Om dit soort gedonder te voorkomen heb ik besloten hem gewoon uit Belgie te gaan halen. Desnoods Italie. Maar niet meer buiten de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
SanderPS3 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:25:
studentmobiel vertelde me dat ze 7 juli weer een grote voorraad binnen krijgen van tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:00:
Over extra douanekosten en / of belasting bij bestelling uit het buitenland zijn tientallen topics te
vinden op Tweakers.net. Zodoende wordt daar ook geen aandacht aan besteed in deze TopicStart.
Dus ik vind het een beetje ongepast om in 1 dag heel dit topic vol te spammen met douane-geblaat O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
CLB schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:55:
[...]

Dus ik vind het een beetje ongepast om in 1 dag heel dit topic vol te spammen met douane-geblaat O-)
Toch is dit topic ook daarvoor bedoeld. Het heet immers niet voor niets "...importeren..." :>

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

World Citizen

FreeReef.nl

Iemand hier die toevallig gisteren of vandaag de Iphone 3 gs in belgie heeft gehaald, Of daar stond en dat hij uitverkocht was...?

Ik wil er morgen vroeg naar toe rijden.. om te kijken of er nog een is... Of wellicht bestellen .. ik weet niet of dat gaat.

Ik kan ze telefonisch nergens bereiken... :I

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Decon Frost schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:00:
Iemand hier die toevallig gisteren of vandaag de Iphone 3 gs in belgie heeft gehaald, Of daar stond en dat hij uitverkocht was...?

Ik wil er morgen vroeg naar toe rijden.. om te kijken of er nog een is... Of wellicht bestellen .. ik weet niet of dat gaat.

Ik kan ze telefonisch nergens bereiken... :I
Het zal bestellen worden vrees ik
Ik heb maandag 10 mobistar winkels gebeld en kreeg 10 maal hetzelfde antwoord
Reseveren aub en +- 2 weken wachten
Zelfs als Belg kan je op je kin kloppen (zoals ze hier zeggen)

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoedje schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:45:
[...]

Toch is dit topic ook daarvoor bedoeld. Het heet immers niet voor niets "...importeren..." :>
Topic is bedoeld om een nette prijslijst te geven van zowel buitenlandse shops als Nederlandse shops. Waarom zouden alle prijzen in de TS Europese zijn? Wat is 't nut van het 144x herhalen van quotes van douane.nl? En een TopicStarter weet wel waarvoor hij een topic start en dat is duidelijk aangegeven niet daarvoor.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:14:
[...]

Topic is bedoeld om een nette prijslijst te geven van zowel buitenlandse shops als Nederlandse shops. Waarom zouden alle prijzen in de TS Europese zijn? Wat is 't nut van het 144x herhalen van quotes van douane.nl? En een TopicStarter weet wel waarvoor hij een topic start en dat is duidelijk aangegeven niet daarvoor.
@CBL: nog een adres voor losse aankoop: http://gsmwarenhuis.nl/gsm/apple/ 722 euro 3GS 16GB
Kan wellicht in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
^ is niet simlockvrij he :) !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CLB schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:14:
[...]

Dit is gewoon het derde deel van [iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?.
Als ik het volgende deel van Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen Deel 89! open heb ik ook niet opeens het recht om te zeggen dat van nu af aan geen nieuwe telefoons geshowed mogen worden. Dus door een nieuw deel van een reeks te starten wordt het niet 'Jouw topic'.

Dit topic gaat ook ever het importeren en de douaneafhandeling is daar nou eenmaal deel van. Natuurlijk is het vervelend als er dingen herhaald worden, maar tien posts achter elkaar van mensen die zeggen dat ze een iPhone in Italië hebben besteld is ook niet heel interessant.
Indien het uit de hand loopt grijpt hoedje wel in lijkt me. Rood > TS ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:09
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:21:
[...]

@CBL: nog een adres voor losse aankoop: http://gsmwarenhuis.nl/gsm/apple/ 722 euro 3GS 16GB
Kan wellicht in de TS?
Is wel een T-Mobile locked versie; wel even vermeldenswaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soeski schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:38:
[...]

Is wel een T-Mobile locked versie; wel even vermeldenswaard :)
Inderdaad....had ik niet gezien. Dan heb je er dus niks aan. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Bij Studentmobiel heb ik een gelockte 32gb besteld voor 797 euro. Zodra er unlocksoftware beschikbaar is, maak ik dat ding wel simlockvrij.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:21:
@CBL: nog een adres voor losse aankoop: http://gsmwarenhuis.nl/gsm/apple/
722 euro 3GS 16GB. Kan wellicht in de TS?
Done!
fsfikke schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:33:
[...]

Dit is gewoon het derde deel van [iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?.
Als ik het volgende deel van Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen Deel 89! open heb ik ook niet opeens het recht om te zeggen dat van nu af aan geen nieuwe telefoons geshowed mogen worden. Dus door een nieuw deel van een reeks te starten wordt het niet 'Jouw topic'.
Uhm gelukkig heb ik er niet veel eigen tijd ingestoken om het te tunen zoals ik 't wilde...
Dus als ik er netjes met linkjes inzet dat de douane-discussie en geblaat over 'gifts' ergens anders kan, dan
hoop ik ook dat men zich daar aan houdt. En niet een beetje lomp antwoord 'tsjaa er staat importeren' in de titel.
Er zijn genoeg topics te vinden waar men deze iPhone 3GS discussie netjes kan voeren dus hier niet.
Dit topic gaat ook ever het importeren en de douaneafhandeling is daar nou eenmaal deel van. Natuurlijk is het vervelend als er dingen herhaald worden, maar tien posts achter elkaar van mensen die zeggen dat ze een iPhone in Italië hebben besteld is ook niet heel interessant.
Dat laatste begrijp ik ook wel, maar dat kan ik niet zeggen aangezien dat wannabe-mod gedrag blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Emrulez schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:16:
Ik ga morgen naar Turkije.

Is de Iphone 3GS daar al verkrijgbaar?

Zo ja, is het mogelijk om deze vanuit turkije te importeren?

Ik heb begrepen dat bij de 3G er geen los verkoop was in Turkije (weet ik niet zeker)

Alvast Bedankt,

Emrulez
Ik ben vandaag terug gekomen uit turkije, ze adverteren al wel maar de telefoon is nog niet verkrijgbaar. Overigens kreeg ik zelf een steekproef in Nederland. Mocht mijn hele tas leeg halen, of ik nog sigaretten of nep kleding meegenomen had.. Ehhhmm? :-P Gelukkig (toevallig!) net alles binnen de grenzen gehouden.

Maar als je een nieuwe iPhone met doosje etc daarin hebt, dan heb je wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik zit aankomende weken in Bulgarië, Turkije en Ukraïne. Verwacht iemand daar gunstige prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
In Turkije is die altijd simlock vrij verkrijgbaar :D je moet alleen even weten waar je moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Maxxi schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 03:25:
[...]

Ik ben vandaag terug gekomen uit turkije, ze adverteren al wel maar de telefoon is nog niet verkrijgbaar. Overigens kreeg ik zelf een steekproef in Nederland. Mocht mijn hele tas leeg halen, of ik nog sigaretten of nep kleding meegenomen had.. Ehhhmm? :-P Gelukkig (toevallig!) net alles binnen de grenzen gehouden.

Maar als je een nieuwe iPhone met doosje etc daarin hebt, dan heb je wel een probleem.
Je moet sowieso alles wat je koopt een keer dragen of gebruiken. En wie gaat een nieuwe iPhone nou in zijn koffer doen :/ Die moet je gewoon in je zak of handbagage doen. Doosjes wegmieteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
massari schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 00:13:
Bij Studentmobiel heb ik een gelockte 32gb besteld voor 797 euro. Zodra er unlocksoftware beschikbaar is, maak ik dat ding wel simlockvrij.
Gefeliciteerd met je iPod!

Hoop voor je dat die unlock binnen een paar maanden uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 13-09 12:39
Orange in Frankrijk verkoopt ze ook :)
Simlockvrij en zonder abonnement voor € 559,-

Bron: eStore Orange France

Is wel een stukje rijden, maar ja.

Ik wil mijn eerste iPhone gaan kopen maar twijfel nog tussen hier in NL halen bij T-Mobile of in België (Vodafone Supersim only). Maar ja overal zijn ze voorlopig nog wel uitverkocht.

Sowieso zwaar irritant dat er van die figuren zijn die er bij de launch in BE meteen meerdere meenamen om deze vervolgens met een flink winstmarge te verkopen.

Tsjah ik *snap* ze op zich wel, maar ik baal er wel van natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Sypher schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:38:
Orange in Frankrijk verkoopt ze ook :)
Simlockvrij en zonder abonnement voor € 559,-
Waar zie je dat het simlockvrij is? Er staat dat het zonder abonnement is (letterlijk: zonder verplichting), maar dat wil niet zeggen dat het zonder simlock is. Het lijkt me logischer dat er wel gewoon een simlock opzit, aangezien die op alle Franse iPhones zit. Die kun je natuurlijk wel later verwijderen, maar dan wordt het ook weer een stuk duurder :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Gezien het feit dat ze voorheen zowel met als zonder locks verkochten, lijkt het me dat er niet veel aan is veranderd.

Omdat de Franse wet vereist dat consumenten hun telefoons moeten kunnen unlocken, komt er ook een simlockvrije variant op de markt.

Zie ook: http://www.nytimes.com/20...apple.4.7914997.html?_r=1 en http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/5866

[ Voor 20% gewijzigd door Sypher op 03-07-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Ik ga volgende week een tijdje naar de USA. Ik heb rond gezocht op internet of de iPhone daar los te verkrijgen is, maar ik lees veel tegenstrijdige berichten. Weet iemand of hij daar los (met of zonder lock) te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
SavageNL schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:02:
Ik ga volgende week een tijdje naar de USA. Ik heb rond gezocht op internet of de iPhone daar los te verkrijgen is, maar ik lees veel tegenstrijdige berichten. Weet iemand of hij daar los (met of zonder lock) te verkrijgen is?
Staat al een keer of 30 in dit topic, maar je kunt hem in de apple store los kopen, maar heeft ie AT&T simlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Verdorie! Er is weer voorraad bij Mobistar.
Uitgerekend op een dag dat ik niet naar België kan ;(

Of iemand in België moet mij een groot plezier willen doen ;)

Ik zoek overigens een 16GB Zwarte, maar 32GB is ook goed opzich.

[ Voor 15% gewijzigd door Sypher op 03-07-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 22:41
Sypher schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:44:

In Hasselt zijn ze weer uitverkocht. Iemand nog een idee waar de 32gb 3GS zwart op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
loopezz schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:54:
[...]

In Hasselt zijn ze weer uitverkocht. Iemand nog een idee waar de 32gb 3GS zwart op voorraad is?
Van wat ik heb vernomen hebben Antwerpen & St-Truiden "een" levering gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Sypher schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:56:
[...]

Van wat ik heb vernomen hebben Antwerpen & St-Truiden "een" levering gehad.
Ok, wie gaat er richting Antwerpen of St.Truiden, ben uiteraard bereid extra geld te betalen voor gemaakte kosten! :) Heb het helaas erg druk, anders maakte ik zelf de rit.

[ Voor 8% gewijzigd door Amsterdamski op 03-07-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Lieve Tweakers :)

(ze ging er trouwens al om nog voordat ik gezegd had dat ik op een reservatielijst stond..., dus ik denk first come, first serve)

In Eeklo (10km van grens met Zeeland) zijn er vandaag zwarte 16GB 3GS iphones binnengekomen. En er zijn er nog! Dus sta je morgen een half uurtje op voorhand voor de deur http://www.yvelinck.be/pages/winkels/eeklo.php dan heb je er eentje voor 575 euro ;)

Bellen naar Mobistar winkels is af te raden:
a) men neemt niet op
b) men belt jou in géén enkel geval terug (ook al zeggen ze van wel)
c) men zegt dingen die niet kloppen
d) men weet het zelf niet

Toen ik gisterenavond belde om te vragen hoe het er voor stond, vertelde mij men dat men niet wist wanneer ze gingen binnenkomen, men had nog geen verzendbevestiging gekregen ofzo. Deze avond ben ik toch eens gaan kijken naar aanleiding van de geruchten hier en hoppa!

[ Voor 8% gewijzigd door ? ? op 03-07-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2020
Kan iemand al bevestigen dat de 3GS simlockvrij is in Frankrijk?

Toevallig ga ik daar over 1,5 week heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Fastman schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:49:
In Eeklo (10km van grens met Zeeland) zijn er vandaag zwarte 16GB 3GS iphones binnengekomen. En er zijn er nog! Dus sta je morgen een half uurtje op voorhand voor de deur http://www.yvelinck.be/pages/winkels/eeklo.php dan heb je er eentje voor 575 euro ;)
Hmm ik weet niet hoelaat ze die hadden, maar je hebt best kans dat ze er al weer doorheen zijn.
Beetje een groot risico gezien mijn reistijd > 2 uur is.

Of jij moet er in de buurt wonen (zag geen plaats in je profile) en me een gunst willen doen :P

Levertijdindicatie hij HCW is ook al weer toegenomen. Stond vanmorgen nog op 09-07, later op 21-07 en nu al op 31-07. Wat een gedoe zeg.

Waar de Mobistar vestigingen vandaag dus een levering hebben ontvangen:
  • Antwerpen
  • St-Truiden
  • Eeklo
  • Hasselt
  • Wilrijk
Overigens gaat het hier vrijwel zeker over een handje vol toestellen en alleen in de kleur zwart. Volgens mij zijn ze ook allemaal "maar" 16 GB.

Sommige van deze winkels weigeren aan Nederlanders te verkopen, en anderen verkopen het enkel en alleen als je er een accessoire pakket bij koopt. Absurd!

[ Voor 32% gewijzigd door Sypher op 03-07-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Sypher schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:44:

Ik zoek overigens een 16GB Zwarte, maar 32GB is ook goed opzich.
Hoe weet je dit?

Heb vanmiddag nog effe naar St-Truiden en Antwerpen gebeld en ze hadden er geen op voorraad. Wil morgen best de auto pakken naar Bels maar heb geen zin om anderhalfuur te rijden en dan niks te hebben :/

[ Voor 85% gewijzigd door Bartjeee op 03-07-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Sypher schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:04:
Sommige van deze winkels weigeren aan Nederlanders te verkopen, en anderen verkopen het enkel en alleen als je er een accessoire pakket bij koopt. Absurd!
Het gaat toch om mobistar vestigingen? Ik vind het niet zo raar, als je een klant een abo met telefoon verkoopt heeft zo'n klant meer waarde dan wanneer deze alleen de telefoon verkoopt. Ik vind het zelfs redelijk coulant dat je het ding alsnog met accessoire pakket mee mag nemen,
Hoe zou jij het vinden als half Duitsland hier allen de 3GS opkopen, dat draag je naast de Duitsers ook de verkopende partij(hier T-mobile) na.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Loekie schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:09:
[...]

Het gaat toch om mobistar vestigingen? Ik vind het niet zo raar, als je een klant een abo met telefoon verkoopt heeft zo'n klant meer waarde dan wanneer deze alleen de telefoon verkoopt. Ik vind het zelfs redelijk coulant dat je het ding alsnog met accessoire pakket mee mag nemen,
Hoe zou jij het vinden als half Duitsland hier allen de 3GS opkopen, dat draag je naast de Duitsers ook de verkopende partij(hier T-mobile) na.
Ik zou dat marktwerking vinden, als de buurman voor mij in de supermarkt het laatste brood pakt kijk hem ook niet vuil aan. Eerder de supermarkteigenaar dat hij niet genoeg voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik vind het idd niet kunnen dat je er alleen een mee mag nemen als je er andere zut bij koopt die je waarschijnlijk niet eens wil hebben :X
Jammer voor die Belgen dat wij kaaskoppen hun voorraden komen opkopen, maar daar kunnen wij niks aan doen, moeten zij maar boos zijn tegen Apple, en niet ons extra kosten op de hals gooien en anders wijgeren.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Ik struin de halve dag het internet af :P
Loekie schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:09:
[...]

Klopt maar dat zal het zelfde zijn dat als je een TV koopt en hem alleen meekrijgt als je ook een DVDspeler koopt ;)
Zoiets valt zover ik weet onder koppelverkoop, en dat mag niet in België. Dat is immers de reden dat hij simlockvrij en zonder abonnement in de verkoop ligt. 8)7

NL / Accesoirepakket zijn overigens niet aan elkaar gerelateerd. Dat accessoire pakket kost overigens iets van 50 euro.
Spike_wolf schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:16:
Ik vind het idd niet kunnen dat je er alleen een mee mag nemen als je er andere zut bij koopt die je waarschijnlijk niet eens wil hebben :X
Jammer voor die Belgen dat wij kaaskoppen hun voorraden komen opkopen, maar daar kunnen wij niks aan doen, moeten zij maar boos zijn tegen Apple, en niet ons extra kosten op de hals gooien en anders wijgeren.
Al komt men uit verweggistan overgevlogen. Het is onbehoorlijk om mensen op basis van hun afkomst te weigeren, en voelt een beetje als discriminatie aan.

Overigens zijn sommige Mobistar vestigingen (of verkopers) schijnbaar niet zo, en krijg je hem gewoon mee. Nederlander of niet. Accessoire pakket of niet.

Men had gewoon voor goede bevoorrading moeten zorgen. Hebben ze niets geleerd van de vorige keren? Maar ja men zegt dat het de schuld is van Apple. Vraag me af waarom deze dan maar tussen 3 en 10 toestellen per levering meesturen aan de vestigingen. Je zou toch denken dat ze blij zijn met de run.

[ Voor 32% gewijzigd door Sypher op 03-07-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Sypher schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:04:
[...]

Waar de Mobistar vestigingen vandaag dus een levering hebben ontvangen:
  • Antwerpen
  • St-Truiden
  • Eeklo
  • Hasselt
  • Wilrijk
Overigens gaat het hier vrijwel zeker over een handje vol toestellen en alleen in de kleur zwart. Volgens mij zijn ze ook allemaal "maar" 16 GB.

Door een acuut overleden iPhone 2G (2,5jr oud) ben ik nu hard op zoek naar een nieuwe iPhone. Als ik het goed begrijp kun je als Belg een Mobistar winkel inlopen (Antwerpen bv) en met een iPhone 3GS 16gb naar buiten lopen zonder abbo voor €575,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Neejoh schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:39:
[...]

Door een acuut overleden iPhone 2G (2,5jr oud) ben ik nu hard op zoek naar een nieuwe iPhone. Als ik het goed begrijp kun je als Belg een Mobistar winkel inlopen (Antwerpen bv) en met een iPhone 3GS 16gb naar buiten lopen zonder abbo voor €575,-?
Als ze hem hebben liggen wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
[...]

In principe kan iedereen dat gewoon, Belg of niet ;)

Maar je hebt best kans dat ze er al weer doorheen zijn, aangezien ze maar een zeer klein aantal toestellen per keer krijgen én sommige winkels (selectief) wachtlijsten hanteren waardoor orders misschien wel volledig voor deze lijst bedoeld zijn.

Als je gaat, is het dus van belang dat je dat vroeg doet. Doorgaans ontvangt men de levering aan het eind van de dag.

Good luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Dit is wat er nu nog van mijn 2G over is :/
iPhone Demontage

Nu woont een vriendin van mijn moeder in België, maar toch een eind van Antwerpen af (Testelt, 60km). Crossing my fingers dat we haar kunnen "strikken" om een belletje te plegen en eventueel in de auto te stappen.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door Neejoh op 03-07-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ben benieuwd of er mensen zijn die vandaag (zaterdag) naar onze Zuiderburen zijn gegaan en thuis komen met een iPhone... zo ja, dan kan ik me op mijn voorhoofd slaan dat ik niet geweest ben.

Ik hou dit topic wel even in de gaten.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
massari schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:29:
Ben benieuwd of er mensen zijn die vandaag (zaterdag) naar onze Zuiderburen zijn gegaan en thuis komen met een iPhone... zo ja, dan kan ik me op mijn voorhoofd slaan dat ik niet geweest ben.

Ik ben ook benieuwd. Ga het volgende week zaterdag zelf proberen. Mocht het dan niet lukken heb ik eventueel maandag of dinsdag ook nog mogelijkheden om even de grens over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 22:41
massari schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:29:

Wordt er dan een nieuwe levering verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
[...]

2,5 jaar is wel erg oud, dan moet je waarschijnlijk Steve Jobs zelf zijn :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loopezz schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 02:18:
[...]

Wordt er dan een nieuwe levering verwacht?
Ja, gisteren is er dus geleverd bij diverse Mobistar filialen. Die zullen nu weer weg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Belgische oom is even in Turnhout kijken (na 3 andere filialen te hebben gebeld), hij gaat reserveren als ze op zijn :)

Update: Helaas, nergens meer voorraad, dus bespaar je de moeite voor een trip naar België ;) Reserveren in een Apple winkel is overigens vrijblijvend, je hoeft ook geen aanbetaling te doen of wat dan ook, echter hebben ze mijn oom gezegd dat het dan ongeveer tot half augustus duurt voordat je hem krijgt...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:02:
Mijn Belgische oom is even in Turnhout kijken (na 3 andere filialen te hebben gebeld), hij gaat reserveren als ze op zijn :)

Update: Helaas, nergens meer voorraad, dus bespaar je de moeite voor een trip naar België ;) Reserveren in een Apple winkel is overigens vrijblijvend, je hoeft ook geen aanbetaling te doen of wat dan ook, echter hebben ze mijn oom gezegd dat het dan ongeveer tot half augustus duurt voordat je hem krijgt...
En gelukt? Turnhout is hier niet ver vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Blij dat ik dan toch niet vanochtend vroeg in de auto ben gestapt...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
MarcoC schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 03:18:
[...]

2,5 jaar is wel erg oud, dan moet je waarschijnlijk Steve Jobs zelf zijn :o .
Shit he inderdaad, even nagezocht en hij is nog maar anderhalf jaar (3 nov, 2007)... Maakt het verhaal alleen maar erger :N

Inmiddels even wat balletjes opgegooit in België, kijken of iemand hem voor me wil kopen voor een paar centen. Weten jullie hoe het zit met import belasting als onze zuiderburen hem opsturen naar Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neejoh schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:36:
Weten jullie hoe het zit met import belasting als onze zuiderburen hem opsturen naar Nederland?
EU |:(

EDIT @ Hieronder: Dat is basisles 1 bij economie.. Vrije handel van goederen in de EU...

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 04-07-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Sorry hoor, didn't know :/ Zovaak importeer ik geen dingen uit Europa. Weer wat geleerd... Betaalde belasting in België hoef je hier dus in Nederland niet meer te doen, logica ten top natuurlijk :|

[ Voor 37% gewijzigd door Neejoh op 04-07-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
Neejoh schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:36:
[...]

Shit he inderdaad, even nagezocht en hij is nog maar anderhalf jaar (3 nov, 2007)... Maakt het verhaal alleen maar erger :N

Inmiddels even wat balletjes opgegooit in België, kijken of iemand hem voor me wil kopen voor een paar centen. Weten jullie hoe het zit met import belasting als onze zuiderburen hem opsturen naar Nederland?
zou je niet gewoon even garantie moeten claimen op dat ding, eruopese garantie is 2 jaar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Sypher schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:16:
Klopt maar dat zal het zelfde zijn dat als je een TV koopt en hem alleen meekrijgt als je ook een DVDspeler koopt ;)
Zoiets valt zover ik weet onder koppelverkoop, en dat mag niet in België. Dat is immers de reden dat hij simlockvrij en zonder abonnement in de verkoop ligt. 8)7

NL / Accesoirepakket zijn overigens niet aan elkaar gerelateerd. Dat accessoire pakket kost overigens iets van 50 euro.
M'n hele punt is dat niet Apple de hardware aan jou verkoopt, maar Mobistar dit toestel aan jou verkoopt met het doel jou diensten van Mobistar af te laten nemen. Als ze dan beperkte voorraad hebben, zullen ze natuurlijk de klanten die het meest opbrengen eerst bedienen en dat zijn belgen die er een abonnement bij nemen. Je zult als Nederlander alleen de hardware willen en daar verdient Mobistar minder aan, net als T-Mobile hier.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
dangerpaki schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:32:
[...]

zou je niet gewoon even garantie moeten claimen op dat ding, eruopese garantie is 2 jaar namelijk.
Het is alleen dat de 2G nooit in Europa te koop is geweest. Wel via die internet handelaren, maar ik ga er voor het gemak vanuit dat hij uit USA is geïmporteerd...
Dan gaat dat dus niet op van die 2 jaar garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag in Antwerpen geweest. Bij Mobistar zeiden ze dat als ik hem nu wilde reserveren dat en het een maand of anderhalve maand zou duren en dat ik 150 euro als voorschot moest betalen. Ze hebben niets gezegd over een accessoirepakket. Daarna bij Switch binnen gelopen en daar zeiden ze 2 tot 3 weken levertijd en 100 euro aanbetaling. Ik heb bij Switch een witte 32 gb besteld. Nou maar hopen dat het klopt wat ze gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:07
Saeverix schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:49:
[...]

Het is alleen dat de 2G nooit in Europa te koop is geweest. Wel via die internet handelaren, maar ik ga er voor het gemak vanuit dat hij uit USA is geïmporteerd...
De iPhone 2g is in Duitsland, Frankrijk en Engeland te koop geweest binnen Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Saeverix schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:49:
[...]

ha das jammer, je zou het nog kunnen proberen in NL bij Apple. evt als je een bon zou hebben. ga dinsdag ochtend naar NYC. ik weet als je een bon zou hebben met garantie etc voor 2 jaar en je woont in de buurt van Rotterdam zou ik mischien nog wat kunnen proberen, maar ja zonder bon kom je natuurlijk nergens. zeker neit als je niet weet waar het toestel oorspronkelijk vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Is inderdaad geïmporteerd uit America, heb de bon ook nog wel maar denk dat ze in mijn geval uitkomen op het gevalletje "warranty void if seal broken" :P

Met vooruit betalen zal ik ook geen moeite mee hebben. Welke winkels bieden de iPhone allemaal aan in België? Ik begrijp naast Mobistar Centers dus ook Switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
xtremekiller schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:16:
[...]

De iPhone 2g is in Duitsland, Frankrijk en Engeland te koop geweest binnen Europa.
offtopic:
Kijk dat wist ik dan weer niet... My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op zondag 05 juli 2009 @ 02:18:
Is inderdaad geïmporteerd uit America, heb de bon ook nog wel maar denk dat ze in mijn geval uitkomen op het gevalletje "warranty void if seal broken" :P

Met vooruit betalen zal ik ook geen moeite mee hebben. Welke winkels bieden de iPhone allemaal aan in België? Ik begrijp naast Mobistar Centers dus ook Switch?
Belcomany, Mediamarkt en Saturn zijn ook dealers. Uiteraard ook de zelfstandige Apple winkels (APR).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-06 18:17
Vrijdag en zaterdag geprobeerd iphone in antwerpen op de meir en keyserlei te kopen.
beide dagen helaas niet op voorraad.
Was met vrienden sowieso in antwerpen dus heb gelukkig geen extra reiskosten hoeven maken.

Nu maar rustig afwachten wanneer ze in Maasmechelen of Lanaken weer te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ik heb gister een 3GS gekocht van een persoon die deze had gekregen bij zijn verlenging. Toestel was dezelfde dag gekocht dat ik deze kocht. Ik heb de bon, heb de 3GS gelijk verzekerd. Niets aan de hand. Nu heb ik wel een dode pixel, dat vind ik een beetje jammer. Ik ben benieuwd hoe de BC (waar die gekocht is) hier mee om gaat. Zelf denk ik dat ze me afschuiven naar TMO.

Ik heb nu een 16GB 3GS voor 625 euro. Vind ik een nette prijs. Vandaag wordt mijn oude 3G opgehaald voor 350 euro. Dus ik heb de 3GS dan gekocht voor 275 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Neejoh schreef op zondag 05 juli 2009 @ 02:18:

ah das wel erg jammer, staat niet zomaar he op de seal :) maar goed als ik het goed analyseer denk ik dat je toch een reden nodig had om de GS te kopen, en dat de 2G verrot is lijkt me een hele goede reden :)
iSneaker schreef op zondag 05 juli 2009 @ 09:22:
Ik heb gister een 3GS gekocht van een persoon die deze had gekregen bij zijn verlenging. Toestel was dezelfde dag gekocht dat ik deze kocht. Ik heb de bon, heb de 3GS gelijk verzekerd. Niets aan de hand. Nu heb ik wel een dode pixel, dat vind ik een beetje jammer. Ik ben benieuwd hoe de BC (waar die gekocht is) hier mee om gaat. Zelf denk ik dat ze me afschuiven naar TMO.

Ik heb nu een 16GB 3GS voor 625 euro. Vind ik een nette prijs. Vandaag wordt mijn oude 3G opgehaald voor 350 euro. Dus ik heb de 3GS dan gekocht voor 275 euro..
congrats, mooie deal, ik zou wel effe terug gaan met die dode pixel zodat je effe een andere krijgt. binnen 8 dagen mag je gewoon omruilen geloof ik. dus je hebt recht op een nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario58
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Hoe zit het me de activatie van de 3GS als je hem van een particulier koopt, en de iPhone zit nog in de gesealde doos etc.?

Internetlinks voor op je iPhone: i.gigengack.nl en voor de smartphone/pda: xs.gigengack.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik heb maar besloten om morgen een weekje Italie te doen, in hoop in die tijd toch wel een iPhone te kunnen scoren :)
in Milaan zitten behoorlijk veel shops :)

alleen zou ik wel willen testen of deze goed werkt, weet iemand of ze in de shop de iPhone kunnen activeren voor gebruik ?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 22:49
Is het niet zo dat ze in de shop moeten worden geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Cyclonist schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:39:
Is het niet zo dat ze in de shop moeten worden geactiveerd?
Gezien het feit dat er talloze mensen gesealde verpakkingen verkopen: Nee :)
Dit kan je thuis ook gewoon dus.

Iemand een idee hoe het nu precies zit met die aanbetalingen? Beetje van de zotte om ~ 2 uur naar België te rijden om geld te geven zonder iets direct mee te krijgen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog steeds teleurgesteld in Mobistar over het feit dat ze liegen, dat de iPhone niet bruikbaar is buiten Belgie.

Indien er mensen zijn die suggesties hebben m.b.t. het btw-vrij inkopen van de iPhone, dan hoor ik dat graag in [iPhone 3GS] Zakelijk btw-vrij importeren vanuit Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user888
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik heb ook diverse Belgische Mobistar shops aan de lijn gehad. Ik heb er eentje kunnen reserveren, deden ze ook niet moeilijk over. Een maand wachttijd, wordt op de hoogte gebracht via mail. Ik snap wel wanneer shops eerste Belgische klanten voorrang geven, heb ik ook alle begrip voor. Jammer dat de wetgeving binnen de EU nog niet gelijk is getrokken...

Heb ondertussen ook in Italie besteld via Apple.it. Mijn order is nog niet geannulleerd, dus ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Laatst online: 15-11-2024
Sypher schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:50:
[...]

Iemand een idee hoe het nu precies zit met die aanbetalingen? Beetje van de zotte om ~ 2 uur naar België te rijden om geld te geven zonder iets direct mee te krijgen namelijk.
Je kunt ook via de site van Switch reserveren, zelfde aanbetaling, je moet dan opgeven waar je de telefoon op wilt halen. Ze doen blijkbaar niet aan verzending van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
absrnd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:57:
Ik heb maar besloten om morgen een weekje Italie te doen, in hoop in die tijd toch wel een iPhone te kunnen scoren :)
in Milaan zitten behoorlijk veel shops :)

alleen zou ik wel willen testen of deze goed werkt, weet iemand of ze in de shop de iPhone kunnen activeren voor gebruik ?

.
Ik zou je graag willen waarschuwen, doe dit niet! Haal hem in België! Ik heb vorig jaar samen met vrienden ook iPhones in Italië gekocht, maar achteraf toch spijt. Ik had hem liever in België gehaald omdat je in Nederland GEEN garantie krijgt van Apple of T-Mobile. En dan zit je met je iPhone... Met al onze iPhones is wel iets, maar helaas krijgen we geen garantie en ik ga niet naar Italië voor garantie en opsturen lijkt me ook geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd... Ik dacht dat Apple hardware (iig mobiele, zoals de Macbook-family) wereldwijde garantie had? En ik dacht dat de iPhone ook daaronder zou vallen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 22:37

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:40:
Vreemd... Ik dacht dat Apple hardware (iig mobiele, zoals de Macbook-family) wereldwijde garantie had?
Garantie hebben en hem ook krijgen zijn, helaas, twee verschillende dingen. En dat hoeft niet eens bewust te zijn, als een verkoper denkt dat er in Nederland geen garantie zit op een Italiaanse iPhone en dit tegen een klant zegt, en de klant daar verder niet tegen gaat, kan dat beeld blijven.

Overigens is er een apart topic hierover: Wettelijke internationale garantie op de iPhone of niet?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Voor de mensen die nog op zoek zijn:
Belcompany België verkoopt ze (nog) niet, kreeg ik vandaag te horen van de vestiging in Wijnegem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user888
...steld via Apple.it. Mijn order is nog niet geannulleerd, dus ik ben benieuwd...
Mijn orders worden 1 voor 1 geannuleerd, dus via Apple.it bestellen zit er niet meer in helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user888
Met al onze iPhones is wel iets, maar helaas krijgen we geen garantie en ik ga niet naar Italië voor garantie en opsturen lijkt me ook geen optie...
Met al jullie IPhones 'is wel iets'? Zo slecht is de productiekwaliteit bij Apple toch niet? Of worden de Italiaanse in Italie geproduceerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik ga op 8 Augustus op vakantie naar Italy, waaronder Milaan en Ventie, dus meenemen is een optie...

Helaas, V&A mag op de FP: http://tweakers.net/aanbod/ :) .

[ Voor 51% gewijzigd door Hoedje op 06-07-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
Over onbepaalde tijd ook hier te krijgen:

http://www.hcw.be/p.aspx?p=P2800

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laohu
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist met HCW contact gehad. Ze versturen naar NL en de iPhone heeft een garantie van 1 jaar. Men verwacht op 31 juli weer een zending te krijgen (maar garanties kunnen niet worden gegeven). Heb een bestelling geplaatst (EUR 677 incl. verzendkosten).

[ Voor 3% gewijzigd door Laohu op 06-07-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oftewel gewoon de standaard garantie met als enige voordeel van deze shops dat ze naar NL verzenden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laohu
  • Niet online
CLB schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:08:
Oftewel gewoon de standaard garantie met als enige voordeel van deze shops dat ze naar NL verzenden..
Klopt -- het scheelt een treinkaartje naar België en gezoek naar winkels die hem op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Ik zit nu in Como en ze hebben bij de local apple seller nog meerdere 16GB wit en zwarten, 32 GB wit liggen,
ik ga toch een witte 32GB meenemen :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
absrnd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:23:
Ik zit nu in Como en ze hebben bij de local apple seller nog meerdere 16GB wit en zwarten, 32 GB wit liggen,
ik ga toch een witte 32GB meenemen :)
Nice, me want :+

Die van mij gaat nog een weekje duren vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Neem dan zelf even contact op. V&A mag op de frontpage: http://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 92% gewijzigd door Hoedje op 06-07-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Zijn jullie niet "bang" voor kopen in landen verder dan België?
Even naar Italië voor garantie lijkt me niet erg handig, en dan nog het feit dat de meesten amper Engels praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Sypher schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:46:
Zijn jullie niet "bang" voor kopen in landen verder dan België?
Even naar Italië voor garantie lijkt me niet erg handig, en dan nog het feit dat de meesten amper Engels praten.
risico loop je altijd, en in de Italiaanse apple shop spreken ze zeer goed engels :)
als er een mankement is kan dat ook hier in Ned gefixed worden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

absrnd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:50:
[...]

risico loop je altijd, en in de Italiaanse apple shop spreken ze zeer goed engels :)
als er een mankement is kan dat ook hier in Ned gefixed worden.
Maar niet onder garantie. Zie Wettelijke internationale garantie op de iPhone of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
Laohu schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:07:
[...]

Ik heb zojuist met HCW contact gehad. Ze versturen naar NL en de iPhone heeft een garantie van 1 jaar. Men verwacht op 31 juli weer een zending te krijgen (maar garanties kunnen niet worden gegeven). Heb een bestelling geplaatst (EUR 677 incl. verzendkosten).
Ideaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laohu schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:07:
[...]

mm, waarom staat er bij de prijzen van de GS ± voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:06:
[...]

Ja en de BTW klopt nou ook niet bepaald bij het 16GB model :P
Had ze vorige week een email gestuurd, maar vooralsnog niets van ze vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laohu
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:06:
[...]

In de email waarin de bestelling wordt bevestigd staat deze niet. Gewoon E 677 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user888
De wettelijke garantie is zelfs 2 jaar, een beperkte soort garantie die wettelijk geregeld is, zie http://www.hcw.be/info.aspx?sec=garantie.

Echter heb ik contact gehad over de levertijd, en dit was het antwoord:
Beste klant,

Het is inderdaad zo dat het bedrag slechts afgehouden zal worden bij de verzending van het product.
Momenteel ziet het er echter niet al te best uit. Mobistar liet ons weten dat er voor België slechts 150 stuks geleverd zullen worden. De datum van 31 juli is dus zeer twijfelachtig.

Met vriendelijke groeten,
Xavier Dewever
Sorry dat ik geen beter bericht heb
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.