[PC] Anno 1404 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 179.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:18

Trouble

Everything is awesome

[b][message=32239315,noline]

Ik vindt het dan ook best jammer dat de Orient niet verder uitgewerkt is. Had graag gezien dat er daar wat meer civ levels waren. En why the hell zijn Orient warehouses niet te upgraden.
Dat vind ik ook wel, het zijn nu maar 3 niveaus en dat hadden er van mij wel wat meer mogen zijn :Y

Qua ingewikkeldheid, daar heb ik ook niet zo heel veel last van? Wel op het moment dat ik hoger kom, maar ik denk dat dat komt doordat je dan ook scheepsroutes én eilandjes én verschillende behoeftes in de gaten moet houden - en ik speel zelden strategy :P

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

De Orientaalse bevolking heeft bij mij maar 2 niveaus hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 19:00

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik ben nu bezig met het "General" scenario, en het is erg moeilijk om een positieve balans te houden wanneer je massaal oorlog moet voeren. Met 25 schepen en de nodige grondtroepen krijg ik het niet voor elkaar om positief komen te staan. Oorlog voeren kost érg veel geld.

[ Voor 6% gewijzigd door ToeingTheLine op 10-07-2009 18:50 ]

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-05 02:24
Heb sinds kort ook het spel, het is echt een geweldig spel. Ik heb de vorige delen ook al gespeeld dus ik weet hoe het ongeveer in elkaar steekt. Ik ben meteen begonnen met een continous game met 3 AI's. Ik heb nu iets minder dan 10000 inwoners. Nobleman zijn even moeilijk om te onderhouden maar het loont zich wel. Ik heb nu 3000+ gold en gemiddeld 150.000 goud op voorraad. Waar ik wel mee zit is the cathedral om te bouwen, aangezien mijn eiland helemaal vol gebouwd is met huizen als zowel productie. Is het verstandig alle productie van het inwoner eiland te halen en ergens anders neer te zetten en dan het eiland volzetten met huizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Dat heb ik wel gedaan. Zorg wel voor voldoende trading routes die vooral de enorme consumptie aan kunnen: als je hele eiland is volgebouwd dan gaat er écht veel voedsel etc. doorheen. :)

Vraagje: Weet iemand hier of het mogelijk is om de 'lagere bewoners' af te wentelen naar andere eilanden? Dus dat je een eiland vol - bijvoorbeeld - Nobleman hebt en de peasants op andere eilanden dumpt? :P

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 08:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nee niet echt, je zal altijd verschillende burgers hebben. Wel kan je met beggers meer huizen upgraden en ook met meer nomaden etc.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:20
Ik heb hulp nodig met missie 3 uit de campaign.
spoiler:
Ik ben nu missie 3 aan het doen van de Campaign.. Op een gegeven moment gaat die vrouw van dat Inglebeck Island die crusade doen en dan moet je die stad 'overnemen'. Nou dat heb ik dus gedaan en nu begint die Monnik te huilen dat de kinderen uit die stad weg zijn en dat ik ze moet zoeken.

Dat zoeken is nu gelukt, die kinderen zitten op dat eiland 'Orphanage' links onderin, maar hoe krijg ik ze nu terug naar Inglebeck island? Ik kan ze namelijk niet op een boot zetten oid..

Nvm, dat is dus helemaal niet nodig 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door arjen9551 op 10-07-2009 20:29 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Nog eens twee screens van mijn haven. Mega warenhuis in aanbouw:

Afbeeldingslocatie: http://www.doublemedia.nl/anno/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.doublemedia.nl/anno/7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 21:16

CoolGamer

What is it? Dragons?

Een tip voor de mensen die hun schijf willen gaan leegmaken en de savegames willen bewaren/savegames willen overzetten naar een andere computer:
De savegames staan in Mijn documenten\Anno 1404\Savegames. Maar de savegames zijn gekoppeld aan je spelprofiel, dus die moet je ook mee kopiëren als je de savegames wilt gebruiken (anders kan je ze ook wel gebruiken, maar geen achievement halen enzo.). Het profiel staat in %APPDATA%\Ubisoft\Anno1404\Profiles. Die kan je gewoon mee kopiëren naar dezelfde map op een andere computer.

Ik had dit zelf even moeten ontdekken, want mijn videokaart op m'n pc is er mee gestopt. Dus zo heb ik mijn savegames over gezet.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij doet een re-install voor een kapotte videokaart? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Naar een andere pc/laptop overgezet natuurlijk. Ja dat had ik eerder willen weten, ben me profile kwijt, grrr :p.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219954

Misschien speelt hij het spel nu op een andere computer/laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:10:
Jij doet een re-install voor een kapotte videokaart? :o
Nee, ik heb mijn savegames overgezet naar mijn laptop. Daar kan ik dan Anno op spelen tot mijn vervangende videokaart geleverd is.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

In chapter 3 moet ik een bepaald aantal citizens op een eiland hebben. Peasant huizen voldoen aan alles voor 100%, heb genoeg materiaal. Toch upgraden ze niet. Wat mis ik hier om te upgraden?

In de marketplace staat wel dat er geen citizenships available zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 10-07-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:23
Belasting in het donker groene gedeelte!

/

het minste dus :p

[ Voor 24% gewijzigd door Bobmeister op 10-07-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Anoniem: 17731 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:36:
In chapter 3 moet ik een bepaald aantal citizens op een eiland hebben. Peasant huizen voldoen aan alles voor 100%, heb genoeg materiaal. Toch upgraden ze niet. Wat mis ik hier om te upgraden?
Soms hebben ze nog geen 'zin' om te upgraden, omdat de belasting nog niet lang genoeg in het donkergroene (laagste dus) gedeelte staan. Heb je dat laatste überhaupt wel gedaan? :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

TKing schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:40:
[...]

Soms hebben ze nog geen 'zin' om te upgraden, omdat de belasting nog niet lang genoeg in het donkergroene (laagste dus) gedeelte staan. Heb je dat laatste überhaupt wel gedaan? :+
Al doende leert men :) , had hem op 1 na laagste staan maar helemaal groen nu en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Jammer dat je de peasants niet kan 'outsourcen' naar een ander eiland. Heb nu mijn complete main-eiland volgebouwd met alleen maar huisjes. Heb (om het ascension-systeem zo optimaal mogelijk te gebruiken) onderscheid gemaakt tussen een downtown-area (nobleman&patricians), suburbs (citizens) en tot slot nog een ghetto (peasants) waar alle huisjes heel dicht op elkaar staan. Nu nog opfleuren en dan ziet het er goed uit. :P

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Ik ben nu met het makkelijkste }:O scenario bezig. Ik heb dus geen tegenstanders of zo, alleen maar die Lord en Kalief (of zo) waar ik spullen bij kan kopen. De bootjes van die Lord komen ook regelmatig bij mijn warehouse. Nu kan ik bij de Lord iets kopen met 'levies duties' of zo: dat schijnt belasting te zijn. Heeft het nut die belasting in te stellen? Als ik zo'n eh... kaartje koop waarom Levies duties staat en iets met hemden, krijg ik dan hemden of zo...? Kort gezegd: kan iemand me uitleggen hoe dit werkt en of dit nut heeft bij dit scenario?

Vanavond niet veel tijd gehad om te spelen, maar het was weer super. Het valt me op dat je er toch best snel weer in zit: ik dacht dat ik steeds zou vergeten wat er ook alweer moest gebeuren, maar dat valt wel mee. Op dit moment heb ik 1000 noblemen en ik moet er 2000 halen. Nog even doorzetten dus. Lastiger wordt het denk ik m'n geldkist op de vereiste 150.000 te krijgen: die hangt nu steeds rond de 50.000... Maar als ik het niet haal, is het niet erg: begin ik gewoon lekker opnieuw. Heerlijk spel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hoezo, niet haal? Als je dat level 'niet haalt' (AKA failliet gaat, want afgeslacht worden kan niet), faal je wel heel hard. Als je de noblemen hebt gewoon even door laten pruttelen op hyperspeed en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zie vaak "ik heb veel van de guide geleerd", over welke guide hebben we het dan precies? Als ik google vind ik alleen een $20 dollar guide en heel veel brakke guides. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-04 12:23
Zoek maar eens in dit topic op "gratis Anno 1404-guide", dan vind je de link van J van E voor een Duitse guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
vraagje: ik probeer anno 1404 te activeren, maar ik krijg steeds een foutmelding..
Communicatiefout server: An existing connection was forcibly closed by the remote host.

Ligt de registratieserver plat oid? Er staat wel 'forcibly closed' namelijk, wat mijn inziens betekend dat ie niet plat ligt maar keihard wordt geweigerd..? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
martennis schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:50:
vraagje: ik probeer anno 1404 te activeren, maar ik krijg steeds een foutmelding..
Communicatiefout server: An existing connection was forcibly closed by the remote host.

Ligt de registratieserver plat oid? Er staat wel 'forcibly closed' namelijk, wat mijn inziens betekend dat ie niet plat ligt maar keihard wordt geweigerd..? Iemand een idee?
Firewall goed ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is er misschien een tabel waarin staat hoe je alle plantages het best mogelijk in kan richten? Als je het automatisch laat doen dan ben je veel te veel plek kwijt en om alles nou zelf uit te gaan zoeken?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Goed, screenshots hebben we natuurlijk 'in overvloed gezien', maar ik wil er toch een paar met jullie delen. Ik heb de bouw van mijn eerste kathedraal meerdere malen vastgelegd en als je ze achter elkaar ziet is het wel erg tof om te zien hoe de wijk steeds mooier en imposanter wordt. Heb helaas de upgrades van de huizen eromheen niet per niveau vastgelegd, maar toch. :P

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/t7elqr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/120gnys.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2h7nxjq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/29o22j7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2iqfmhf.jpg

En tot slot de kathedraal en het plein van de andere kant/voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2eyfbkk.jpg

Erg verslavend spel dus. :P Hoe zijn bij jullie eigenlijk de ratio qua inwoner-verdeling? Heb hier een stad (dus andere koloniën buiten beschouwing gelaten) met 21.200 inwoners, waarvan:

Nobleman: 31.7%
Patricians: 30.0%
Citizens: 20.0%
Peasants: 2.8%
Beggars: 15.7%

Oftewel, wat mij betreft heb ik de verhouding al behoorlijk optimaal, met het hele ascension-systeem. Maar volgens mij kan het nog beter, doorrrrr... bedelaars. :P Als ik nog enkele ladingen bedelaars binnen kan halen kan ik - als het goed is - alle Peasants omzetten tot Citizens (vanwege de ascension bonus) wat weer meer ruimte voor Patricians en Nobleman oplevert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:18

Trouble

Everything is awesome

Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:09:
De Orientaalse bevolking heeft bij mij maar 2 niveaus hoor.
In de campaign zie ik anders 3 'lagen' staan?

Ik kreeg vannacht de tip om schapen te gaan tellen :) Wat ik overigens ook zo ga doen :') En heb eindelijk ontdekt waar ik die gems kan uitgeven 8)7

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb anders alleen Nomands en Envoys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Decalies schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:49:
Zoek maar eens in dit topic op "gratis Anno 1404-guide", dan vind je de link van J van E voor een Duitse guide.
Nou, ook al kwam die link van mij, eerlijk gezegd heb ik meer gehad aan een andere guide: de 'official guide' van Prima Games. Die is eh... officieel niet gratis... Zoek even op DawnOfDiscoveryGuide in dit topic en je ziet iets wat schijnbaar over het hoofd is gezien. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 11-07-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802

Vet spel is het, hield er eerst niet van. Maar toch wel verslavend dit soort games.

Zit alleen vast in missie 2 na mijn idee.

spoiler:
Moet 10 knights vinden, Heb der 8 kunnen vinden maar die andere 2 vind ik niet. Zijn die wel op mijn eiland?Ook der is een afgebrand schip. Wat moet ik hier precies mee? Heb die bemannings leden al opgespoord over de map. Maar het schip blijft met een pijl erboven

PM maar als je mij kan helpen.

Ook zit ik altijd krap bij kas en de rest ook eigenlijk nooit veel. Is dit nog normaal in de eerst missies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Thijs_O schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 01:34:

Erg verslavend spel dus. :P Hoe zijn bij jullie eigenlijk de ratio qua inwoner-verdeling? Heb hier een stad (dus andere koloniën buiten beschouwing gelaten) met 21.200 inwoners, waarvan:

Nobleman: 31.7%
Patricians: 30.0%
Citizens: 20.0%
Peasants: 2.8%
Beggars: 15.7%

Oftewel, wat mij betreft heb ik de verhouding al behoorlijk optimaal, met het hele ascension-systeem. Maar volgens mij kan het nog beter, doorrrrr... bedelaars. :P Als ik nog enkele ladingen bedelaars binnen kan halen kan ik - als het goed is - alle Peasants omzetten tot Citizens (vanwege de ascension bonus) wat weer meer ruimte voor Patricians en Nobleman oplevert. :)
Weet niet hoe je zit met je envoys, envoys laten meer mensen van citizen->patrician gaan, waardoor je waarschijnlijk nog wel meer patricians (en dus noblemen) kan scoren. daarnaast zit er in de al zahir attainment tree ook nog een manier om meer uit die "envoy-bonus" te kunnen halen :)

21k inwoners heb ik nog niet gehaald daarom, dan is je eiland wel een eindje vol aan het raken denk ik zo :P
In scenario 1 had ik al moeite om die 5k noblemen op 1 eiland kwijt te raken :P

Daarnaast over romeins (rondje van 8 huisjes) versus 2x2 blokjes, wiskundig gezien maken ze elkaar niet veel:
8 in een rondje is 10x10 ruimte (weggetjes aan 2 van de 4 kanten meegerekent) = 100
2x2 blokjes zijn 7x14 ruimte = 98

maar je hebt wel een punt met makkelijker ruimte voor "utility" gebouwen (kerken etc) natuurlijk. bij mij moet je soms weggetjes ertussenuit halen om utility gebouwen tussen de huizen te frotten (in 2x2 dus). Zal de volgende map wel rondje van 8 proberen, zien of het makkelijker bouwt.

wat doen jullie eigenlijk met medic, carpenters en brandweer huisjes? gelijk bouwen, of wachten tot er pest/brand uitbreekt?

[ Voor 20% gewijzigd door MLM op 11-07-2009 12:12 ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:47

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Anoniem: 107802 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:00:
Vet spel is het, hield er eerst niet van. Maar toch wel verslavend dit soort games.

spoiler:
Moet 10 knights vinden, Heb der 8 kunnen vinden maar die andere 2 vind ik niet. Zijn die wel op mijn eiland?Ook der is een afgebrand schip. Wat moet ik hier precies mee? Heb die bemannings leden al opgespoord over de map. Maar het schip blijft met een pijl erboven

PM maar als je mij kan helpen.

Ook zit ik altijd krap bij kas en de rest ook eigenlijk nooit veel. Is dit nog normaal in de eerst missies?
Waarom PM, als iemand het in een spoiler-tag zet wil ik het graag ook weten. O-)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martennis
Termi schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:33:
[...]
Firewall goed ingesteld ?
probleem is al opgelost.. ik probeerde het vanmorgen nog een keer en toen ging het perfect :)
zal dus wel plat gelegen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Anoniem: 107802 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:00:

spoiler:
spoiler:
De andere twee moeten ook gewoon op hetzelfde eiland zitten, je kan eventueel de camera draaien om beter te kunnen kijken. Heb je al in je warehouse gekeken of je er toevallig niet al 10 had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08-2024
TheCoolGamer schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:27:
[...]

spoiler:
De andere twee moeten ook gewoon op hetzelfde eiland zitten, je kan eventueel de camera draaien om beter te kunnen kijken. Heb je al in je warehouse gekeken of je er toevallig niet al 10 had?
spoiler:
En daar komt bij dat ze niet alle 10 direct beschikbaar zijn. Je kan eerst een aantal aanklikken en dan moet je even wachten tot er weer nieuwe komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thijs_O schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 01:34:

21000? Is dit een sandbox level of een campaign?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Vanaf vandaag vakantie ;)

Dus mooi anno 1404 aangeschaft en lekker spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 22-05 15:22

Bezulba

Formerly known as Eendje

bah ik zit vast in lvl3 of 4, de gene waar je op een uninhabited island een copper key moet vinden. Spel geeft aan dat ik dan te voet dat eiland op moet maar hoe? ik heb uit pure armoede zelfs een camp gebouwd en die bleek je in de zee te kunnen moven dat het een scheepje werd, maar zelfs die kunnen niets doen, geen castle bouwen, niet landen, niets. ik mis iets, maar wat?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

eendje schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:09:
bah ik zit vast in lvl3 of 4, de gene waar je op een uninhabited island een copper key moet vinden. Spel geeft aan dat ik dan te voet dat eiland op moet maar hoe? ik heb uit pure armoede zelfs een camp gebouwd en die bleek je in de zee te kunnen moven dat het een scheepje werd, maar zelfs die kunnen niets doen, geen castle bouwen, niet landen, niets. ik mis iets, maar wat?
spoiler:
Of je bouwt gewoon een boot en je klikt op het schip als je er vlakbij bent.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 22-05 15:22

Bezulba

Formerly known as Eendje

hmm m'n hele armada is er al 6x langs geweest. ok nog een keer proberen dan.

lol.. ik vaar er nog een keer langs, voor de 6de x en nu krijg ik em wel.. zucht :P

[ Voor 36% gewijzigd door Bezulba op 11-07-2009 16:20 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 10:35

Infernis

Psychotic Weaboo

Vreemd probleem. Al m'n iconen (zelfs die in main menu, tekst ook) pulseren heel snel. Doet het maar sinds vandaag, voordien geen probleem, what gives?

edit: terug normaal na reboot, vreemde shit

[ Voor 13% gewijzigd door Infernis op 11-07-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
MLM schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:05:
[...]

Weet niet hoe je zit met je envoys, envoys laten meer mensen van citizen->patrician gaan, waardoor je waarschijnlijk nog wel meer patricians (en dus noblemen) kan scoren. daarnaast zit er in de al zahir attainment tree ook nog een manier om meer uit die "envoy-bonus" te kunnen halen :)

21k inwoners heb ik nog niet gehaald daarom, dan is je eiland wel een eindje vol aan het raken denk ik zo :P
In scenario 1 had ik al moeite om die 5k noblemen op 1 eiland kwijt te raken :P
Ahh bedankt voor de tip, dat ga ik dan maar even uitproberen met die Envoys. Zou wel mooi zijn om het rendement nog verder te verhogen. :P
Anoniem: 44718 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:14:
[...]

21000? Is dit een sandbox level of een campaign?
Sandbox natuurlijk, campaign bij Anno is niks aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Infernis schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:01:
Vreemd probleem. Al m'n iconen (zelfs die in main menu, tekst ook) pulseren heel snel. Doet het maar sinds vandaag, voordien geen probleem, what gives?

edit: terug normaal na reboot, vreemde shit
Heb ik ook gehad, was bij mij weg na een update van de GeForce-drivers en een rebootje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thijs_O schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:45:

Sandbox natuurlijk, campaign bij Anno is niks aan. ;)
Lekker hoor. Kom ik aan met me 4000 inwoners. Doe je dan alle productie op andere eilanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
Ik heb even een korte vraag, waar kan je het level nummer vinden die je bij continous play kan invoeren? Bij anno 1701 stond deze bij de score, maar hier kan ik hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheCoolGamer schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:27:
[...]

spoiler:
spoiler:
Heb er 8 gevonden in die in mijn warehouse gezet nu. Verder nog niks bijgekomen, maar zal het rustig afwachten en nogmaals het eiland vanuit elke hoek bekijken haha. Maar wat moet ik nog met dat brandende schip? Moet ik daar supplies heen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 18:50

Vos

AFCA

Anoniem: 107802 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:45:
[...]

spoiler:
Heb er 8 gevonden in die in mijn warehouse gezet nu. Verder nog niks bijgekomen, maar zal het rustig afwachten en nogmaals het eiland vanuit elke hoek bekijken haha. Maar wat moet ik nog met dat brandende schip? Moet ik daar supplies heen brengen?
spoiler:
Euh ja meestal wel, staat dat niet rechts als een quest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zelf zit net over de 15.000 heen alleen nog wat problemen met me bier voorraad :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 18:27
Hoe krijgen mensen in godsnaam 10-12k income? Mijn income is hoogstens 600, maar vaker 200. Ik heb dan ook al veel loans "gekocht" met Honour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martennis
weet iemand óf, en zo ja hóe, ik het aantal fps kan bekijken?
Met AA uit en AF8 loopt ie nog wat te haperen hier en daar.. (1280x1024 op een ati3870)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55
martennis schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:53:
weet iemand óf, en zo ja hóe, ik het aantal fps kan bekijken?
Met AA uit en AF8 loopt ie nog wat te haperen hier en daar.. (1280x1024 op een ati3870)
met fraps

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vos schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:47:
[...]

spoiler:
Euh ja meestal wel, staat dat niet rechts als een quest?
Nope staat er in bij als quest, alleen als ik dus op de pijl klik bij het schip. Of is dit een side quest ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb er nu ook alweer ongeveer 12 uur opzitten,

Ben geen campaignspeler, maar continue,

Ben nu in gevecht de kleding goed te krijgen, glas is me uiteindelijk gelukt,

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Anoniem: 107802 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:02:
[...]

Nope staat er in bij als quest, alleen als ik dus op de pijl klik bij het schip. Of is dit een side quest ofzo ;)
Naja ik heb ze wel eens gehad, moest je wood en rope brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
MrVegeta schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:48:
Ik zelf zit net over de 15.000 heen alleen nog wat problemen met me bier voorraad :(.
Dat moet je heeeel snel op orde krijgen. Stad zonder bier :(

}) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Brian schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:49:
Hoe krijgen mensen in godsnaam 10-12k income? Mijn income is hoogstens 600, maar vaker 200. Ik heb dan ook al veel loans "gekocht" met Honour.
10k income? Das wel heel veel :o, haal je inwoners en income niet door elkaar?
Awsom schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:26:
[...]

Dat moet je heeeel snel op orde krijgen. Stad zonder bier :(

}) *O*
Heb een bier voorraad van 400T op mijn main eiland, probleem is dat ik 1 eiland heb voor graan en brood. Het graan wat ik overhoud wordt opgehaald en naar een eiland vervoert waar ik bier maak (en dat andere spul). Maar ik hou opeens te weinig graan over etc.

Ik weet wel hoe het komt.

Begin situatie was dat het brood altijd weer op max zat wanneer mijn brood-boot op zijn weg terug was om nieuw brood te halen. Daardoor zaten ook alle molens vol en werd het graan opgeslagen. Nu wordt er meer brood gegeten dus zit het brood niet op de max waardoor de mills gewoon doorgaan waardoor er minder graan is om mee te nemen naar het andere eiland.

Denk dat het tijd wordt voor een nieuw bier eiland :D.

[ Voor 57% gewijzigd door MrVegeta op 11-07-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan ik meer schepen tegelijkertijd laten lossen? Nu wachten ze steeds op elkaar. Ik heb een pier gebouwd, maar dat lijkt niet te helpen. Dat moet toch beter kunnen? Nu liggen er soms 4 schepen te wachten!

Ik kreeg zonet een melding dat een van de mijnen zowat leeg was... AAAAAAAAAAAAAH! Ik wist niet dat dat kon! Eng! Gelukkig had ik op dat eiland nog een andere soortgelijke mijn, maar dat is zeker niet overal zo.

Ik zit nu al een tijdje op 1680 nobleman en dat moeten er 2000 worden. Huidig saldo is een magere 32000 en dat moet 150.000 zijn... Ben benieuwd of het allemaal nog gaat lukken. Veel loopt wel aardig nu, alleen bier heb ik moeite mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je kan je mijnen weer vullen door op het warehous icoon te drukken. Let wel op, dit is niet goedkoop! Je moet meerdere pieren maken. Er kan bij 1 pier, 1 boot. Dus maak 4 pieren en alle boten kunnen tegelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door MrVegeta op 11-07-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mijnen kan je weer vol maken inderdaad...naja ze gaan wel een tijdje mee gelukkig. Langer dan die 'waterbronnen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die kan je upgraden tot 2500 water ipv van 500! Kost ook nog hetzelfde. Moet je rechts onder in het beeld op die medailles geloof ik drukken. Daar kan je "upgrades" kopen met honor.

Bv, minder beggers per upgrade (waardoor je meer upgrades krijgt). En HUGE NORIAS die nooit (nou ja bijna nooit) leeg gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ow haha, dankje :). Dat had ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Was mij ook nooit opgevallen tot ik mijn broer anno liet zien "en wat als je daar op klikt?". Trouwens je allies kan je ook veel geld van vragen. Elke zoveel minuten 5k of 10k goud wil ook wel helpen!

"Im Rocco, they call me the funny man." Nu wil ik de film weer gezien, grrr

[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 11-07-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:48
Het behalen van flink wat income 3000+ is eigenlijk zeer makkelijk, je moet gewoon op de max van je productie gaan zitten met het aantal inwoners.

Ik heb dus een game waar ik 18000 Nomad's, 5500 Envoys, 5000 Peasants, 1000 citizens en 500 patricians heb met een income van +4600 en een balans van 2.300.000 gold coins.

Hiermee ga ik zo dus ff verder zodat ik honor awards krijg voor veel honor te hebben
(geld inwisselen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

5000 pessants? Teh Fuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :) Ik ben zo trots op mezelf! _/-\o_ Ik heb het simpelste scenario volbracht (Elector)! }:O :) 5000 inwoners, daarna 2000 noblemen en vervolgens 150.000 goudstukken. Zal wel een makkie zijn voor jullie, maar dit was de eerste keer dat ik Anno speelde en ik had van tevoren niet echt gedacht dat ik het zou halen. Al was het alleen maar om de tijd die het kost... Ik ben eigenlijk iemand van korte spelletjes (zo nu en dan ff gamen) maar dat is deze week nogal veranderd. Ik heb minstens drie avonden 2 tot 3 uur gespeeld, en ik wist niet dat ik zoveel geduld had. ;) Nou ja, geduld... de tijd VLOOG echt om! Maar dat ik zoveel tijd aan 1 missie kon spenderen, had ik nooit gedacht. Wat een lol! Gisteren had ik nog zoiets van 'ach, het is niet erg als ik het niet haal, dan begin ik gewoon met een continuous game', maar toen ik vanavond meer dan 1000 noblemen kreeg en het aantal maar bleef stijgen, vond ik het toch wel spannend worden. Helemaal toen er rellen uit braken wegens tekort aan eten en het even helemaal fout leek te gaan (en het geld niet hoger kwam dan 35.000). Maar uiteindelijk is het toch gelukt! Tegen het eind heb ik nog ff wat honor omgezet in geld (10.000 goudstukken) en toen ging het vlot.8)

Superspel!!! :) _/-\o_

Morgen aan een continous game beginnen, maar wel weer met een doel. Maar dan wel iets lager dan dit scenario. ;)
MrVegeta schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:30:
Je kan je mijnen weer vullen door op het warehous icoon te drukken. Let wel op, dit is niet goedkoop! Je moet meerdere pieren maken. Er kan bij 1 pier, 1 boot. Dus maak 4 pieren en alle boten kunnen tegelijk.
Die pieren werkten goed zo, dank je: dat ging op het laatst dus opeens een heel stuk vlotter allemaal. Maar ik zie nog niet hoe ik die mijnen weer aan de praat kan krijgen: ik zie geen icoontje van het warehouse...

Trouwens, als ik morgen opniew begin zal het wel tegenvallen in het begin: ik kon de laatste uren van alles en nog wat bouwen, maar als je overnieuw begint, moet je ook HELEMAAL opnieuw beginnen natuurlijk. Misschien ga ik anders nog wel ff door met dit scenario: ik kan nog een kathedraal gaan bouwen. Moet ik wel eerst een half dorp slopen...

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 11-07-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 23:45
Anoniem: 107802 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:02:
[...]

spoiler: oplossing voor quest
Dat brandende schip is van die dame - weet even niet meer hoe ze heet. Jij moet het repareren door er naartoe te varen met, volgens mij, 10 ton hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:45:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :) Ik ben zo trots op mezelf! _/-\o_ Ik heb het simpelste scenario volbracht (Elector)! }:O :) 5000 inwoners, daarna 2000 noblemen en vervolgens 150.000 goudstukken. Zal wel een makkie zijn voor jullie, maar dit was de eerste keer dat ik Anno speelde en ik had van tevoren niet echt gedacht dat ik het zou halen. Al was het alleen maar om de tijd die het kost... Ik ben eigenlijk iemand van korte spelletjes (zo nu en dan ff gamen) maar dat is deze week nogal veranderd. Ik heb minstens drie avonden 2 tot 3 uur gespeeld, en ik wist niet dat ik zoveel geduld had. ;) Nou ja, geduld... de tijd VLOOG echt om! Maar dat ik zoveel tijd aan 1 missie kon spenderen, had ik nooit gedacht. Wat een lol! Gisteren had ik nog zoiets van 'ach, het is niet erg als ik het niet haal, dan begin ik gewoon met een continuous game', maar toen ik vanavond meer dan 1000 noblemen kreeg en het aantal maar bleef stijgen, vond ik het toch wel spannend worden. Helemaal toen er rellen uit braken wegens tekort aan eten en het even helemaal fout leek te gaan (en het geld niet hoger kwam dan 35.000). Maar uiteindelijk is het toch gelukt! Tegen het eind heb ik nog ff wat honor omgezet in geld (10.000 goudstukken) en toen ging het vlot.8)

Superspel!!! :) _/-\o_

Morgen aan een continous game beginnen, maar wel weer met een doel. Maar dan wel iets lager dan dit scenario. ;)

[...]

Die pieren werkten goed zo, dank je: dat ging op het laatst dus opeens een heel stuk vlotter allemaal. Maar ik zie nog niet hoe ik die mijnen weer aan de praat kan krijgen: ik zie geen icoontje van het warehouse...

Trouwens, als ik morgen opniew begin zal het wel tegenvallen in het begin: ik kon de laatste uren van alles en nog wat bouwen, maar als je overnieuw begint, moet je ook HELEMAAL opnieuw beginnen natuurlijk. Misschien ga ik anders nog wel ff door met dit scenario: ik kan nog een kathedraal gaan bouwen. Moet ik wel eerst een half dorp slopen...
Maar je weet nu ook veel meer! Het duurt lang ja maar nu je meer weet ga je er veel sneller door heen. Als je al weet wat iedereen nodig heeft kan je veel beter bedenken hoe je trade routes maakt en hoe je je eilanden indeelt.

Je kan als doel stellen dat je een moskee en een kathedraal moet maken :) of zoveel goud etc. Leuk trouwens om te horen dat je zo enthousiast bent. Persoonlijk hoop ik nog op een uitbreiding om deze oosters beschaving wat uit te breiden. En een MP natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 11-07-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Het begin:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/33kaxcj.jpg

En nu:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/f9p9hu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2uh7fdj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/214bng2.jpg

Is een free play,

Ben nu langzaam alles goed aan het inrichten, want het is nog een zooi :P

Ik speel dan op 1680x1050, maar is alleen traag als je een huisje aanklikt, erg apart, (ATI HD4850 btw)

en nog een edit,

Ik heb alle versies nu gespeeld en op dit moment vind ik deze toch wel het lastigst om de bewoners tevreden te houden,

[ Voor 19% gewijzigd door Vorkie op 11-07-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Sfeervolle plaatjes :) Vond ik ook altijd zo mooi aan 1701.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucdec
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 15:35
Is dit spel ook te verkrijgen in het Nederlands.
Als ik kijk in de shops zie ik Duitse versies, omdat het spel van Duitsland komt, en dan ook
nog een viertalige versie, maar geen Nederlands.

Wie kan mij hierover duidelijkheid verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:47

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

lucdec schreef op zondag 12 juli 2009 @ 08:39:
Is dit spel ook te verkrijgen in het Nederlands.
Als ik kijk in de shops zie ik Duitse versies, omdat het spel van Duitsland komt, en dan ook
nog een viertalige versie, maar geen Nederlands.

Wie kan mij hierover duidelijkheid verschaffen?
Ik heb de game in NL gekocht, de handleiding is in het NL, in de game kun je geen NL selecteren, wel Frans,Duits en Engels (en nog een taal volgens mij).

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Spaans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:49
Geweldig spel, maar wel wat complexer dan verwacht haha. Direct begonnen aan een continuous play, maar ik raak het af en toe wel een beetje kwijt allemaal. Vroeger kon je lekker simpel je concentreren op één hoofdeiland, nu ben je er twee aan het onderhouden.. :)

Over de performance: wat erg heeft geholpen hier is het overclocken van mn CPU. Omdat het onlangs vrij warm was draaide mn Q6600 gewoon op 2,4Ghz, maar dat is niet speelbaar op medium (1920x1200). Nu heb draait mn CPU op 3,15Ghz en het draait als een tierelier op high (very high moet ik nog uitproberen) 8)

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
BakkerM schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:51:
Geweldig spel, maar wel wat complexer dan verwacht haha. Direct begonnen aan een continuous play, maar ik raak het af en toe wel een beetje kwijt allemaal. Vroeger kon je lekker simpel je concentreren op één hoofdeiland, nu ben je er twee aan het onderhouden.. :)

Over de performance: wat erg heeft geholpen hier is het overclocken van mn CPU. Omdat het onlangs vrij warm was draaide mn Q6600 gewoon op 2,4Ghz, maar dat is niet speelbaar op medium (1920x1200). Nu heb draait mn CPU op 3,15Ghz en het draait als een tierelier op high (very high moet ik nog uitproberen) 8)
2 eilanden pas :P

Ik heb er een stuk of 8 die ik moet onderhouden (Inclusief de plantages etc...) maar komt vanzelf wel als je nog meer resources nodig hebt

Ja, het spel is een echte CPU vreter, zelf mijn PC kreeg het warm, terwijl ik normaal nog nooit een ventilator op 100% heb horen draaien in de kast

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 12-07-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
Weet iemand toevallig hoe je het map number kunt achterhalen in anno 1404 bij continous play, eerst stond deze bij de score maar die kan ik nu niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:49
Vorkie schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:56:
[...]

2 eilanden pas :P

Ik heb er een stuk of 8 die ik moet onderhouden (Inclusief de plantages etc...) maar komt vanzelf wel als je nog meer resources nodig hebt

Ja, het spel is een echte CPU vreter, zelf mijn PC kreeg het warm, terwijl ik normaal nog nooit een ventilator op 100% heb horen draaien in de kast
nouja, twee hoofdeilanden met huisjes dan he, die productie eilanden tellen niet mee ;) Die bouw je en kijk je niet meer naar om zodra die af zijn, terwijl je inwoners maar blijven klagen :9

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Vorkie schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:34:
...
Ik speel dan op 1680x1050, maar is alleen traag als je een huisje aanklikt, erg apart, (ATI HD4850 btw)
Wellicht heb je de cracked versie, die bijzonder lage FPS heeft?

Wat ik vooral irritant vind is dat als je verder in het spel komt, je stad zo groot word dat het een groot deel van ej eiland inneemt. Volgens mij moet je op een gegeven moment alle productie verhuizen naar een ander eiland om nog verder te kunnen groeien :)

Het valt me op dat bijna geen enkel midden tot groot eiland fertilities heeft voor bijen/druiven, ik zit nu meestal zo'n klein eilandje vol te frotten, en uiteindelijk om je toch ruimte tekort :(

Het spel mist wel een aantal features die ik graag zou zien in een patch:
- De mogelijkheid om inzicht te hebben in de consumptie van een stad (misschien als een timer op een eindproduct die aangeeft hoelang de huidige stad er nog mee voort kan?)
- Een combinatie van de markt-tabs (overzicht van ascension-rights en inkomen/inwonerstal) in 1 scherm in plaats van in 2 (omdat ik er best vaak tussen switch nu)
- Een optie om noria's/mijnen een auto-refill te geven, in plaats van om de paar minuten een melding. Je kan je spel niet laten lopen zonder toezicht
- Multiplayer, met de mogelijkheid om saves te maken die je weer met dezelfde mensen kan voortzetten.
- Een snellere manier om te saven! Autosave in de achtergrond ofzo :(

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ben maar een continues game begonnen. Heb nu bijna 2500 inwoners. Enorme steen & hout productie. Zal zo even wat screens posten van mijn stadje :p
Een snellere manier om te saven! Autosave in de achtergrond ofzo
F5 is the answer :)

[ Voor 26% gewijzigd door Bobmeister op 12-07-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

3700 nobleman om me kathedraal af te maken :o, gaan we weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

MeNTaL_TO schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:35:
[...]

Zoeken op een ander eiland?
Geen succes.
Ik heb de hele landkaart ontdekt, er is geen stone deposit te vinden.
Het enige wat ik tegen ben gekomen is een copper deposit, in Cathedral City, welke de computer in handen heeft.
Ik ben nieuw in de anno serie dus misschien zie ik iets over het hoofd ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Anoniem: 207968 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:13:
[...]

Geen succes.
Ik heb de hele landkaart ontdekt, er is geen stone deposit te vinden.
Het enige wat ik tegen ben gekomen is een copper deposit, in Cathedral City, welke de computer in handen heeft.
Ik ben nieuw in de anno serie dus misschien zie ik iets over het hoofd ofzo :?
Je kunt ook bovenaan bij de naam van het eiland op de resources klikken. En als je dan boven een eiland hangt zie je hoeveel deposits er zijn.. Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Awsom schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:44:
[...]

Je kunt ook bovenaan bij de naam van het eiland op de resources klikken. En als je dan boven een eiland hangt zie je hoeveel deposits er zijn.. Probeer dat eens.
En als je daarbovenin dan klikt op een deposit, dan zie je ze 1 voor 1 in beeld: scheelt weer een hoop zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
BakkerM schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:51:
Bij mij worden de onderdelen minder warm dan bij andere games terwijl ik toch speel op max (1680x1050) en dat doe ik dan met een Q6600 @3.0ghz en een 8800GTS 640mb

heb dan ook nooit lag

Edit:

@MLM op je eerste punt is een mogelijkheid, namelijk je ziet met een pijltje of de voorraad afneemt of toeneemt

[ Voor 9% gewijzigd door Hogader op 12-07-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

migchiell schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:08:
[...]

spoiler: oplossing voor quest
Dat brandende schip is van die dame - weet even niet meer hoe ze heet. Jij moet het repareren door er naartoe te varen met, volgens mij, 10 ton hout.
Gelukt.

Nu nog wachten op de 2 ontbrekende knights.
spoiler:
Even andere vraag, heb als qonquest dat ik een cider farm moet maken. Maar hoeveel ik er ook maak en hoe groot, die quest haal ik maar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Waar ik een beetje vaag van word bij het spel is dat ik op een eiland ruim voldoende resources heb om iets te bouwen, totdat ik het item kies en wil plaatsen. Dan heb ik opeen te weinig hout ofzo. De-selecteer ik het bouwwerk dan zie ik weer dat ik ruim voldoende heb. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Awsom schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:29:
Ben maar een continues game begonnen. Heb nu bijna 2500 inwoners. Enorme steen & hout productie. Zal zo even wat screens posten van mijn stadje :p

[...]

F5 is the answer :)
Dat ""Quick""Save duurt net zo lang als de autosave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 19:00

ToeingTheLine

Mask of sanity

MuddyMagical schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:00:
Waar ik een beetje vaag van word bij het spel is dat ik op een eiland ruim voldoende resources heb om iets te bouwen, totdat ik het item kies en wil plaatsen. Dan heb ik opeen te weinig hout ofzo. De-selecteer ik het bouwwerk dan zie ik weer dat ik ruim voldoende heb. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Er zijn een aantal processen die hout verbruiken, zoals het advancement systeem van huizen bv. Een huis van boer naar burger kost één ton hout en één ton gereedschap dacht ik. Misschien dat je net keek voordat een huis werd geupgrade, en kort daarna kreeg je weer een lading hout erbij van de houthakker ofzo.

Iets anders:
Waar ik mij aan erger in het spel, is dat mijn troepen vaak een direct bevel negeren. Stuur ik bv 5 schepen die op een vissershutje schieten naar een piraten schip dat een ander schip van mij beschiet, en dan draaien ze na 5 seconde weer om en gaan ze terug naar het vissershutje. Soms moet ik ze echt 10 keer een bevel geven om ze weg te laten varen.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-04 20:38
Zijn er naast mij nog anderen die de laatste missie niet voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
falling_down schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:37:
[...]

Er zijn een aantal processen die hout verbruiken, zoals het advancement systeem van huizen bv. Een huis van boer naar burger kost één ton hout en één ton gereedschap dacht ik. Misschien dat je net keek voordat een huis werd geupgrade, en kort daarna kreeg je weer een lading hout erbij van de houthakker ofzo.

Iets anders:
Waar ik mij aan erger in het spel, is dat mijn troepen vaak een direct bevel negeren. Stuur ik bv 5 schepen die op een vissershutje schieten naar een piraten schip dat een ander schip van mij beschiet, en dan draaien ze na 5 seconde weer om en gaan ze terug naar het vissershutje. Soms moet ik ze echt 10 keer een bevel geven om ze weg te laten varen.
Nee dat is het niet.

Situatie schets ;) :
1. Ik kijk naar mijn resources en zie dat ik genoeg heb om een kathedraal te bouwen.
2. Ik kies die uit het bouw menu en krijg te horen dat ik te weinig resources heb.
3. Ik klik met mijn rechtermuisknop om de bouw te annuleren en heb hetzelfde aantal resources als bij 1.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
bepaalde productieketens verbruiken hout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Voor kathedraal heb je toch ook x aantal noblemen ofzo nodig? Enne, je kan bovenin zien he waar je te weinig van hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MuddyMagical schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:08:
[...]

Nee dat is het niet.

Situatie schets ;) :
1. Ik kijk naar mijn resources en zie dat ik genoeg heb om een kathedraal te bouwen.
2. Ik kies die uit het bouw menu en krijg te horen dat ik te weinig resources heb.
3. Ik klik met mijn rechtermuisknop om de bouw te annuleren en heb hetzelfde aantal resources als bij 1.

:?
Ga eens screenshots posten en je weet wel dat elke eiland zijn eigen voorraad steen, hout etc heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Bij mij willen sommige huizen soms niet upgraden, ze hebben alles waar ze aan moeten voldoen, maar het kan gewoon niet. Kerk, markt, tavern, belasting in het groen, alle producten helemaal groen en vol. Iemand een idee hoe dit kan? Misschien iets met die beggars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Niet alle huizen gaan upgraden hé. Als je op je marketplace klikt kan je zien hoeveel rechten je nog hebt om huisjes te laten upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
DeepSeven schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:11:
Bij mij willen sommige huizen soms niet upgraden, ze hebben alles waar ze aan moeten voldoen, maar het kan gewoon niet. Kerk, markt, tavern, belasting in het groen, alle producten helemaal groen en vol. Iemand een idee hoe dit kan? Misschien iets met die beggars?
Heb je wel genoeg grondstoffen om ze te upgraden? (hout, tools) Of vrije slots (het lijkt wel of er soms een maximum aan bepaalde bevolkingslagen is)

[ Voor 8% gewijzigd door Fly-guy op 12-07-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het goed opzetten van een stad best wel lastig. Ik ben vanavond opnieuw begonnen met een continuous game en wil nu alles eens wat netter opzetten dat tijdens m'n eerste scenario. Maar ik loop er gelijk al tegenaan dat een marketplace niet exact de maat heeft van een bepaald aantal huizen. De romeinse stijl van 8 huisjes wordt dan al gauw lastig. Bovendien werk je al gauw met vierkanten of rechthoeken, terwijl de invloedsfeer van een marketplace rond is. Dus zodra je een tweede marketplace nodig hebt, moet je in cirkels gaan denken... en het wordt al snel knap lastig zonder overlap te werken. Kerken hebben ook weer een ronde invloedsfeer.
Nu kom ik een aardig eind met een opzet van twee huizen naast elkaar, soms 4 in een blok en soms 6, en dan kan ik een mooie cirkel opvullen rondom de marketplace. Maar zoals gezegd, dan lukt het me eigenlijk niet het volgende gedeelte van de stad goed aan te laten sluiten. Best ingewikkeld...

Het is ook lastig om in het begin de goede plekken voor je producten te zoeken: je moet in de buurt van de stad blijven, maar dat heeft tot gevolg dat je binnen no time met je stad tegen die plantages aanloopt! Moet je dan alles platgooien en verderop weer opbouwen...? Of zo snel mogelijk alle producten maken op andere eilanden?

Het blijft alsnog heerlijk om een beetje te klooien met alles, hoor, ook al wordt het al snel weer een zooitje. :P

Trouwens, over het opzetten van de stad: ik merkte in m'n eerste scenario dat je al snel verschillende centra krijgt met patricians en zo: het is erg lastig om echt 1 centrum te maken, lijkt het. Hoe zorgen jullie ervoor dat je niet overal citizens en patricians verspreid krijgt maar een beetje netjes in het midden van de stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat kan je niet regelen maar zover ik weet, wat me is opgevallen, huizen het dichstebij een marketplace graden up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeepSeven schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:11:
Naast wat MrVegeta zegt: ik heb gisteren ook ontdekt (las iets erover in dit topic) dat de ontwikkeling van je oriental stad ook van invloed is op de ontwikkeling van je westerse stad. Zo moest ik 2000 noblemen halen, maar op een bepaald moment bleef ik maar steken op 1600. Ik ben toen m'n oriental stad verder gaan ontwikkelen en op een bepaald moment kwam er weer schot in de noblemen.
MrVegeta schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:32:
Dat kan je niet regelen maar zover ik weet, wat me is opgevallen, huizen het dichstebij een marketplace graden up.
Ja, maar dan krijg je dus overal hele kleine centra met patricians en noblemen, alsof je een paar kleine stadjes (met overal tussenin peasants) hebt in plaats van 1 grote stad. Of komt dat, als je maar lang genoeg doorgaat, vanzelf wel goed? Of heeft iedereen overal kleine centra met 'hogere burgerij' in z'n stad?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 12-07-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Anoniem: 135195 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:29:
Trouwens, over het opzetten van de stad: ik merkte in m'n eerste scenario dat je al snel verschillende centra krijgt met patricians en zo: het is erg lastig om echt 1 centrum te maken, lijkt het. Hoe zorgen jullie ervoor dat je niet overal citizens en patricians verspreid krijgt maar een beetje netjes in het midden van de stad?
Ascension rights afnemen (dat ze niet automatisch upgraden), en dan als de huizen in 'het centrum' KUNNEN upgraden. Erop klikken en dan op dat icoontje klikken. Zo kun je mooi de binnenkant vormen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Anoniem: 135195 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:33:
[...]

Naast wat MrVegeta zegt: ik heb gisteren ook ontdekt (las iets erover in dit topic) dat de ontwikkeling van je oriental stad ook van invloed is op de ontwikkeling van je westerse stad. Zo moest ik 2000 noblemen halen, maar op een bepaald moment bleef ik maar steken op 1600. Ik ben toen m'n oriental stad verder gaan ontwikkelen en op een bepaald moment kwam er weer schot in de noblemen.
Elke x Envoys geven ruimte voor één extra citizen (?) huisje.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.