[PC] Anno 1404 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 179.293 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Als je met piraten speelt kun je een attainment kopen zodat je minder beggars per citizenright nodig hebt.
Anoniem: 135195 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:29:
Ik vind het goed opzetten van een stad best wel lastig. Ik ben vanavond opnieuw begonnen met een continuous game en wil nu alles eens wat netter opzetten dat tijdens m'n eerste scenario. Maar ik loop er gelijk al tegenaan dat een marketplace niet exact de maat heeft van een bepaald aantal huizen. De romeinse stijl van 8 huisjes wordt dan al gauw lastig. Bovendien werk je al gauw met vierkanten of rechthoeken, terwijl de invloedsfeer van een marketplace rond is. Dus zodra je een tweede marketplace nodig hebt, moet je in cirkels gaan denken... en het wordt al snel knap lastig zonder overlap te werken. Kerken hebben ook weer een ronde invloedsfeer.
Nu kom ik een aardig eind met een opzet van twee huizen naast elkaar, soms 4 in een blok en soms 6, en dan kan ik een mooie cirkel opvullen rondom de marketplace. Maar zoals gezegd, dan lukt het me eigenlijk niet het volgende gedeelte van de stad goed aan te laten sluiten. Best ingewikkeld...

Het is ook lastig om in het begin de goede plekken voor je producten te zoeken: je moet in de buurt van de stad blijven, maar dat heeft tot gevolg dat je binnen no time met je stad tegen die plantages aanloopt! Moet je dan alles platgooien en verderop weer opbouwen...? Of zo snel mogelijk alle producten maken op andere eilanden?

Het blijft alsnog heerlijk om een beetje te klooien met alles, hoor, ook al wordt het al snel weer een zooitje. :P

Trouwens, over het opzetten van de stad: ik merkte in m'n eerste scenario dat je al snel verschillende centra krijgt met patricians en zo: het is erg lastig om echt 1 centrum te maken, lijkt het. Hoe zorgen jullie ervoor dat je niet overal citizens en patricians verspreid krijgt maar een beetje netjes in het midden van de stad?
De eilanden zijn meestal ook rond ;)

Enfin, zodra je x Noblemen hebt kun je zo'n kathedraal bouwen, en dan heb je alleen dat gebouw nodig en kun je er omheen mooie blokjes bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2w7iv45.jpg

Bummer......let ook op de rij brandweergebouwen linksboven.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/bgcydf.jpg

Misschien nog een handige tip voor mensen, ik heb één schip dat speciaal rondvaart om elk eiland 5 tools te bezorgen, als ik dan snel iets nodig heb op een bepaald eiland kan ik dat meestal snel bouwen zonder eerst op en neer te varen met een boot. Ik heb ook op elk eiland 1 hout en 1 steenproductie. Altijd de belangrijkste bouwresources!

Natuurlijk hebben mijn twee main islands een vrij hoge toolsproductie, vooral bij de orient hou ik veel over.

Meer screenshots, meer tips ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Damasta op 12-07-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08
Thnx voor de replies. Ga morgen eens mijn orient uitbreiden dan.

@hierboven: Als ik na een tijdje genoeg tools productie heb vervang ik er meestal 1 (van de 2) voor een weapon smith, die verkopen erg goed en duur :).

[ Voor 4% gewijzigd door DeepSeven op 12-07-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
spoiler:
Ik moet in campaign vijf alle warships van guy farcoc's *ofzo doen zinken, ik heb alles rond gezocht en alles doen laten zinken en nog krijg ik geen verder quest. Die vrouwelijke large gevechtsship staat in mijn basis gehavend maar daar hoef ik niets mee te doen volgens mij.

Alle andere quest zijn gehaald op 1 na het beveiligen van een bootje, ik vaarde nog met witte vlag dus kon het niet terug vuren.

Hoe kom ik verder nu ? Magisch genoeg is mijn laatste save file 5 uur daarvoor ofzo, dus niet handig.....

[ Voor 15% gewijzigd door ipazza op 12-07-2009 23:18 ]

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:14
Anoniem: 135195 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:29:

Het is ook lastig om in het begin de goede plekken voor je producten te zoeken: je moet in de buurt van de stad blijven, maar dat heeft tot gevolg dat je binnen no time met je stad tegen die plantages aanloopt! Moet je dan alles platgooien en verderop weer opbouwen...? Of zo snel mogelijk alle producten maken op andere eilanden?
Wat ik doe is storehouses plaatsen over het eiland op een plaats basis productie te zetten en op een andere plaats met veeeel ruimte een om de stad te beginnen :) Vervolgens plaats ik alle productie op andere eilanden.

De game is echt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Erg vet spel, ben al een tijdje bezig met een continuous game maar ik heb een vraagje:
spoiler:
Weet iemand misschien hoe je de missie (in continuous game) om peace te krijgen met de corsairs het beste kan doen? Zoals je op de screenie ziet hebben ze echt **** veel schepen, gewoon een kwestie van grote warships spammen of?

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/1dzxn7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damasta schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:45:
Misschien nog een handige tip voor mensen, ik heb één schip dat speciaal rondvaart om elk eiland 5 tools te bezorgen, als ik dan snel iets nodig heb op een bepaald eiland kan ik dat meestal snel bouwen zonder eerst op en neer te varen met een boot. Ik heb ook op elk eiland 1 hout en 1 steenproductie. Altijd de belangrijkste bouwresources!
Ik heb een relatief hoge opslagcapaciteit per eiland (historic warehouses) en een aantal schepen (ctrl+1, ctrl+2, etc.) die handmatig supplies rondbrengen. Een aantal met een superhoge capaciteit (6x 85T) en een aantal snelle (3x45(?) met twee 25% speed-perks. Die heb ik dan aan een automatische handelsroute hangen (laad steen / hout / tools op mainisland en unload 0t, ofwel; die hangen altijd aan een pier als ze niet opgeroepen zijn. Het hoofdeiland heeft iets van 12 pieren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Over die perks gesproken, op een orientaals eiland zit ergens een uitvinder die ze maakt voor een beetje geitemelk en dadels. :)

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2nswhht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/spw3.jpg

Hij maakt ze niet allemaal maar wel bijv. een kolenmijn of iets waarmee de produktie van cider ofzo met 25% toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's best nice. :o

Vooral omdat er altijd een tekort aan kolenmijnen is.

Als je iets hebt waarvan je papierpersen harder gaan werken, doet dan de hele chain mee, of alleen die ene soort plant?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 13-07-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802

Inmiddels gisteren weer 2 uur gespeeld, maar die 2 knights waar ik op zit te wachten komen maar niet (missie 2 nog steeds) Die andere 8 zitten nog in mijn storehouse, kan ze wel in de boot doen en naar die guy forcase varen maar die wil ze nog niet aannemen.

Zijn er misschien speciale buildings die ik moet bouwen zodat de knights daar bij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:11

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Frostu schreef op maandag 13 juli 2009 @ 03:38:
Erg vet spel, ben al een tijdje bezig met een continuous game maar ik heb een vraagje:
[spoiler]Weet iemand misschien hoe je de missie (in continuous game) om peace te krijgen met de corsairs het beste kan doen? Zoals je op de screenie ziet hebben ze echt **** veel schepen, gewoon een kwestie van grote warships spammen of?
Ik heb het ook met 4 warships gedaan, eerst er heen varen en met zijn alleen 2 of 3 schepen kapot knallen dan je schip waar zij op vuren laten weg varen maar met 3 anderen andere door blijven schieten. Op een gegeven moment geven ze het op om achter je kapotte schip aan te varen en met je hele schepen kan je ze er uit varen.

Naar je repair dock en reparen en dan afmaken, zo lukte het bij mij iig.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Anoniem: 107802 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:55:
Inmiddels gisteren weer 2 uur gespeeld, maar die 2 knights waar ik op zit te wachten komen maar niet (missie 2 nog steeds) Die andere 8 zitten nog in mijn storehouse, kan ze wel in de boot doen en naar die guy forcase varen maar die wil ze nog niet aannemen.

Zijn er misschien speciale buildings die ik moet bouwen zodat de knights daar bij komen?
Ik heb ze onbewust allemaal gevonden.
Ik snapte eigenlijk weinig van deze opdracht, ik zag ook niet in waarom ik ze ineens wel had.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:51

M0nkeymen

Monkeystyle!

Anoniem: 107802 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:55:

Dat had ik ook, alleen ik moest er nog 1tje... heb toch de campaigne kunnen voltooien alleen die opdracht had ik niet gered.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Ik haal ieder uur een Large Oriental Warship bij die baardmans en had er een aantal zelf gemaakt.

Op het moment dat ik de missie kreeg om de Corsair vloot te laten zinken had ik 12 Large Oriental warships en 4 small warships. Het grappige is dat de zwakste schepen als target worden gekozen door enemy vloot. Dus uiteindelijk was ik in totaal 2 warships kwijt en de rest was niet eens beschadigd. :)

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tukk schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:00:
[...]

Ik heb ze onbewust allemaal gevonden.
Ik snapte eigenlijk weinig van deze opdracht, ik zag ook niet in waarom ik ze ineens wel had.
Die andere 8 waren allemaal wel redelijk bij elkaar in de buurt, ergens inde buurt van de marketplace. Heb zelfs al trees verwijderd van mijn eiland misschien dat ze daar achter verstopt zaten. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Anoniem: 154012 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:36:
[...]

Helemaal weer vergeten, tnx! Scheelt me weer een hoop inkomen :) Doe nu ook gewoon handmatig upgraden, dus de 'ascension rights' uitzetten. Hou je het veel beter mee in de hand allemaal.
Huh, hoe doe je dit? Het uitzetten is het ontzeggen van bouwmaterialen toch? Dan zie je die pijltjes verschijnen en dan? Hoe moet ik deze handmatig updaten? Waarschijnlijk een sneltoets die ik niet ken 8)7

Mocht je nog meer handige sneltoetsen weten... _/-\o_

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Is er ook nog de mogelijkheid om een boarding crew op mijn schepen te krijgen? Ik dacht er wat over gelezen te hebben maar kan het nergens meer vinden.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Mx7733 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:11:
[...]

Huh, hoe doe je dit? Het uitzetten is het ontzeggen van bouwmaterialen toch? Dan zie je die pijltjes verschijnen en dan? Hoe moet ik deze handmatig updaten? Waarschijnlijk een sneltoets die ik niet ken 8)7

Klik voor grotere pic.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/jtqn2q.jpg

Als je ascension op handmatig hebt gezet, verschijnt er boven de marketplace een rol papier met een rood lint en een kruisje.

Ik upgrade inwoners alleen als ik er klaar voor ben, dus niet zodra je die pijltjes ziet! Anders kan je het net zo goed op automatisch laten staan. Maar het is vaak handig een en ander vast voor te bereiden (welke wensen de hogere klasse heeft) om gezeur te voorkomen. Bovendien voorkom je zo ook dat de upgrade materialen kost die je misschien net nodig hebt ergens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
[...]

Belasting boven donkergroen zetten zorgt dat huizen niet upgraden.
Hmm dat hierboven had ik ook nog niet ontdekt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 13-07-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 05:36:
[...]

en een aantal schepen (ctrl+1, ctrl+2, etc.)
Hoe krijg je die schepen onder die toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-07 20:09
Frostu schreef op maandag 13 juli 2009 @ 03:38:
spoiler:
Weet iemand misschien hoe je de missie (in continuous game) om peace te krijgen met de corsairs het beste kan doen? Zoals je op de screenie ziet hebben ze echt **** veel schepen, gewoon een kwestie van grote warships spammen of?

[afbeelding]
spoiler:
Ja ik had de Corsairs op de hoogste moeilijkheidsgraad staan, krijg ik 21 Corsair schepen tegen me terwijl ik zelf maar 8 kleine warships had. Zelfs met hulp van allies had ik maar 10 kleine en 2 grote warships. Veel te weinig, die kleine scheepjes zijn meteen weggevaagd als ze met 21 schepen tegelijk schieten.

Omdat de groep Corsairs dicht bij land was heb ik het maar op een alternatieve manier opgelost: http://server.teamfortress.be/files/screenshot0000.jpg 8)7

Het kost je een schip vol resources, maar de Corsair schepen kun je makkelijk tot achter de verdedigingslinie lokken. Op een gegeven moment vluchten ze, maar de overgebleven schepen kun je makkelijk aan. Daarna de torens weer afbreken om hun periodieke kosten weg te halen.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Al mijn andere screenshots zijn te vinden op: http://images.internix.be/index.php?group=Anno%201404
Die eerste pic is erg cool ingericht. Zoveel gebouwen en nog winst draaien :? Dat moet ik nog eens uitvogelen, die economie. Maar wat ik me afvroeg is hoe krijg je die balken onderaan in beeld? Met wegen en gebouwen die je wilt bouwen? Ik krijg dat niet voor elkaar….. |:(

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Hoe plan je dit zo netjes? ik heb altijd tussenruimte en ik heb geen optie gezien om zelf te bepalen waar de velden moeten komen.
Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/Anno%201404/cider.jpg

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:49
Naast het gietertje staat een icoontje om handmatig velden te plaatsen....duurde ook even bij mij voordat ik hier achter was :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb regelmatig moeite met quests als schat zoeken en een map maken. Ik ga dan naar het eiland en dan moet er boven het schip een icoontje verschijnen van een schatkist of verrekijker, maar 9 van de 10 keer komt er niets. Toenet moest ik op 2 eilanden een schat zoeken. Ik ga naar het eerste eiland en zie meteen een schatkist en een ventje dat met een lamp over het strand loopt (het oog voor detail is fenomenaal), maar toen ik naar het volgende eiland ging, gebeurde er helemaal niets... Ik heb alles aan boord wat ik aan boord moet hebben, dus daar kan het niet aan liggen. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Dat pic van die strakke veldjes... _/-\o_ Dat moet ik eens na gaan maken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 11:09

Vos

AFCA

[...]

Hot keys:

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/anno1404-hotkeys.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:23
Prachtig gescand (en aan elkaar gepaint? (H)) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Anoniem: 135195 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:20:
Ik heb regelmatig moeite met quests als schat zoeken en een map maken. Ik ga dan naar het eiland en dan moet er boven het schip een icoontje verschijnen van een schatkist of verrekijker, maar 9 van de 10 keer komt er niets. Toenet moest ik op 2 eilanden een schat zoeken. Ik ga naar het eerste eiland en zie meteen een schatkist en een ventje dat met een lamp over het strand loopt (het oog voor detail is fenomenaal), maar toen ik naar het volgende eiland ging, gebeurde er helemaal niets... Ik heb alles aan boord wat ik aan boord moet hebben, dus daar kan het niet aan liggen. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Dat pic van die strakke veldjes... _/-\o_ Dat moet ik eens na gaan maken! ;)
Als je de schatkist al hebt, hoef je niet meer op de andere eilanden te zoeken en kan je de quest gewoon inleveren. Ik denk zelfs dat je dan niet meer kan schat-zoeken maar dat kan ik fout hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domdo schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:16:
[...]

Als je de schatkist al hebt, hoef je niet meer op de andere eilanden te zoeken en kan je de quest gewoon inleveren. Ik denk zelfs dat je dan niet meer kan schat-zoeken maar dat kan ik fout hebben natuurlijk.
Het probleem was dat 'ie op het eerste eiland niets vond... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:37:
[...]

Hoe krijg je die schepen onder die toetsen?
Selecteren en dan CTRL+1 doen.

Vervolgens als je op 1 drukt, selecteert hij het schip weer.

In 1701 kwam dat niet in de save, in 1404 wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Awsom schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:01:
Prachtig gescand (en aan elkaar gepaint? (H)) !
[Photoshop opschepmodus]

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2zoylxk.jpg

[/Photoshop opschepmodus]

(Sorry, kon het niet laten het net eventjes netter te doen... 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
Anoniem: 135195 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:52:
[...]

[Photoshop opschepmodus]

[afbeelding]

\[/Photoshop opschepmodus]

(Sorry, kon het niet laten het net eventjes netter te doen... 8) )
Bedankt, de vorige was echt onoverzichtelijk en onleesbaar! 8)7

Hebben de mensen die betaald hebben geen boekje bij hun game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bij het kopen van een key krijg je geen boekje nee.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damasta schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:08:
[...]

Bedankt, de vorige was echt onoverzichtelijk en onleesbaar! 8)7

Hebben de mensen die betaald hebben geen boekje bij hun game?
Hehehehe.
Er zitten trouwens verschillen tussen de shortcuts in het boekje en die van hierboven: zo ontbreken op de scan hierboven K (cycle through warehouses) en T (cycle through military units), maar op de scan staat wel shortcuts die niet in het boekje staan: Q (toggle through idle ships, wat trouwens betekent dat je cycled tussen schepen die niet vast in een route zitten) en Backspace (demolish last fields: is een handige, werkte die maar met alles wat je bouwt!). De Shift-T die op de scan staat (Toggle through ships without moving camera) doet bij mij helemaal niets... Misschien zie ik nog wat over het hoofd, maar er zijn dus meer shortcuts dan aangegeven...

Kortom, als je echt ALLE shortcuts wilt weten, kijk je gewoon ingame bij de key assignements. Daar staan er volgens mij zelfs nog weer meer...! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Je kunt trouwens met je numsub (dat +) de tijd versnellen, dat is soms nog wel eens handig :P

Btw, hoe maak je in game screenshots? met Xvuur lukt het me niet, en met prtscrn ook niet?!

[ Voor 33% gewijzigd door Bobmeister op 13-07-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294608

Spelletje ook maar is in huis gehaald, heerlijk weer nieuwe Anno :9
Nu zo'n 7½ uur gespeelt, continuous play uiteraard :P
Zit nu op de 12k inwoners, and rising, zodra die stomme beggars is een keer ophouden met komen >= [
Zit op een mooie 6k + income, altijd handig dat geld.
Maar soms willen mn citisens ook niet verder, ookal hebben ze alles, iemand enig idee hoe dit komt? :P
In ieder geval weer heerlijk om Anno te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Anoniem: 294608 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:57:
Spelletje ook maar is in huis gehaald, heerlijk weer nieuwe Anno :9
Nu zo'n 7½ uur gespeelt, continuous play uiteraard :P
Zit nu op de 12k inwoners, and rising, zodra die stomme beggars is een keer ophouden met komen >= [
Zit op een mooie 6k + income, altijd handig dat geld.
Maar soms willen mn citisens ook niet verder, ookal hebben ze alles, iemand enig idee hoe dit komt? :P
In ieder geval weer heerlijk om Anno te spelen :D
Volgensmij is het zo dat er verschillende lagen MOETEN zijn. In een echte stad is het namelijk ook niet zo dat er alleen maar rijken zijn :p Er zijn ook arbeiders, bedelaars etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Je kunt trouwens met je numsubplus (dat +) de tijd versnellen, dat is soms nog wel eens handig :P

Btw, hoe maak je in game screenshots? met Xvuur lukt het me niet, en met prtscrn ook niet?!

[ Voor 21% gewijzigd door Bobmeister op 13-07-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Awsom schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:52:
PrtSrn werkt hier prima. De foto's komen te staan in Documenten/Anno 1404/Screenshots

Ik ben nu bezig met een continous game waarbij ik patricians tevreden moet houden met bier en jerkins, maar ik kan geen van beide maken omdat ik nog niet genoeg patricians heb... En ik kan de rommel ook nergens kopen. Zit dus vast in een vicieuze cirkel, lijkt wel...
Anoniem: 120284 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:51:
[...]

Selecteren en dan CTRL+1 doen.

Vervolgens als je op 1 drukt, selecteert hij het schip weer.
Oooooo.... Ik deed ctrl-1 en toen WEER ctrl-1 om 'm te selecteren... }:O :X ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 13-07-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Awsom schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:04:
[...]

Volgensmij is het zo dat er verschillende lagen MOETEN zijn. In een echte stad is het namelijk ook niet zo dat er alleen maar rijken zijn :p Er zijn ook arbeiders, bedelaars etc.
Aah dat zou het wel eens kunnen zijn, hebben ze dan best realistisch na gebootst in Anno 1404 nu :P
Want in 1701 had ik altijd overal de rijkste xD

en @ Awsom, als ik print screen druk wordt er gewoon een screenshot opgeslagen in de map van Anno 1404 in Mijn Documenten, waar ook mn save game staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-07 21:45

Koppensneller

winterrrrrr

Gewoon meer huizen bouwen :) Patricians hoeven niet per se bier en jerkins te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ik zit trouwens de helft van de tijd met een papiertje tussen de + toets te spelen. Ben ik daar nou als enige in? Ik las iemand die het ook eens doet, ik doe niet anders... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Mutatie schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:08:
Ik zit trouwens de helft van de tijd met een papiertje tussen de + toets te spelen. Ben ik daar nou als enige in? Ik las iemand die het ook eens doet, ik doe niet anders... :+
^
LOL

Hier even mijn stadsopbouw :p Maar ik begin maar weer overnieuw want ik zit in geld en grondstoffen nood :P
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2hqqdjo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Awsom schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:17:
[...]

^
LOL

Hier even mijn stadsopbouw :p Maar ik begin maar weer overnieuw want ik zit in geld en grondstoffen nood :P
[afbeelding]
Hmm mooie opbouw, als je mijn stad ziet is het heel wat anders, maar dat past dan ook niet op 1 SS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Awsom schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:17:
[...]

^
LOL

[afbeelding]
Waarom zit je nog op het tweede Civ. level? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog bezig met tweede level haha, geen idee hoe ik die ooit haal. Main quest is dacht om guy forcas te helpen met zijn crusade of army. Maarja gaat vast venzelf haha.

Mijn vraag hier over, boven mijn eigen eiland (settlement) ligt het eiland hanbock of iets dergelijks. Ik kan met dat eiland bevriend raken door een road connection te maken naar mijn trade building. Maar lijkt me sterk dat ik een weg kan maken over het water.

Iemand anders nog tips om dit level eens te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je weg wordt een bruggetje over een rivier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Maar lijkt me sterk dat ik een weg kan maken over het water.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
Anoniem: 294608 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:22:
[...]

Hmm mooie opbouw, als je mijn stad ziet is het heel wat anders, maar dat past dan ook niet op 1 SS :P
Post jij eens wat screenshots, ben benieuwd hoe een stad met 12k inwoners eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
MrVegeta schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:37:
Weet je ook hoe je een brug van steen krijgt, als ik alle road eromheen van steen maakt blijft de brug van ouderwets lelijk goedkoop hout :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Anoniem: 107802 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:28:
Ben nog bezig met tweede level haha, geen idee hoe ik die ooit haal. Main quest is dacht om guy forcas te helpen met zijn crusade of army. Maarja gaat vast venzelf haha.

Mijn vraag hier over, boven mijn eigen eiland (settlement) ligt het eiland hanbock of iets dergelijks. Ik kan met dat eiland bevriend raken door een road connection te maken naar mijn trade building. Maar lijkt me sterk dat ik een weg kan maken over het water.

Iemand anders nog tips om dit level eens te halen.
Dan moet je met een schip met voldoende grondstoffen (hout en tools) naar dat eiland varen, een warehouse bouwen en een verbinding maken met het trade building :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Damasta schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:48:
[...]

Weet je ook hoe je een brug van steen krijgt, als ik alle road eromheen van steen maakt blijft de brug van ouderwets lelijk goedkoop hout :(.
brug ff vernietigen en met steen er één over maken :) !

Btw, wie heeft belasting tips, ik kryg nooit veel geld binnene. Altijd maar +100 tot +300 :|

[ Voor 13% gewijzigd door Bobmeister op 13-07-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:08
Awsom schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:51:
[...]

brug ff vernietigen en met steen er één over maken :) !

Btw, wie heeft belasting tips, ik kryg nooit veel geld binnene. Altijd maar +100 tot +300 :|
op de limiet gaan zitten van zoveel mogelijk inwoners tegen zo weinig mogelijk productiehutjes
bovendien moet je niet te snel alles upgraden, maar eerst een paar zodat je de volgende behoefte al kan voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damasta schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:47:
[...]

Post jij eens wat screenshots, ben benieuwd hoe een stad met 12k inwoners eruit ziet.
Grote chaos :P
En heb het ook verdeelt over 2 eilanden, mn main eiland heeft zo'n 10k gok ik en een ander eiland 2k aan nomads :9
Maar ik post later wel is wat screens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ik zal ook ff mijn bouwstijl laten zien :+

Eerste scenario, zojuist boven de 2000 noblemen gekomen met ruim 800K op de bank *O*

Stad:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/35iykat.jpg

A view on mainstreet:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2ahcsxu.jpg

De plantages:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2v32881.jpg

Echt een masterlijke game dit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asiom23
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
hallo,

ik heb dit topic doorgezocht over hoe de activatie werkt alleen ik snap het nog steeds niet 8)7
Kan je Anno 1404 nou op meerdere pc's installeren en tegelijk spelen?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Ja.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Iemand hier ook een idee hoe ik de key verander zonder reinstall te doen?

En als dit niet mogelijk is moet ik even opzoek naar een manier om m'n savegames te exporteren en importeren, zou zonde zijn, die 15 uur die er nu al inzit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik sinds gisteren de volgende opbouw voor een stad. Alle marktplaces lijnen mooi uit en hier en daar staan kerken, taverns, etc. met een extra strookjes gras. ;) Het is een heel vast en duidelijk patroon. En zo blijft het wel lekker overzichtelijk. M'n plantages zijn nog steeds een zooitje... :P (Klik voor grote pic.)

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/debjev.jpg

Exact in het midden zit geen weggetje tussen de huizen: dat is precies het (kleine) gat dat valt tussen de marktplaces en waar dus niets gebouwd kan worden. De rest overlapt natuurlijk wel, maar je kan zo wel alles helemaal lekker volbouwen.

EDIT:
WHAAAAAA! SUPER ZEG! Jullie zullen het allemaal wel weten, maar ik ontdek nu net dat je met ctrl-1, ctrl-2, etc. ALLES een nummer kan geven! Dus niet alleen schepen (wat ik dacht), maar ook warehouses, fabrieken, plantages, etc. etc., zelfs 1 veld van een plantage!!! Dus als je ergens vaak komt (warehouses van de lord en kalief) of als je zo nu en dan een bepaalde fabriek in de gaten wilt houden, dan kan je met ctrl-# gewoon een nummer toewijzen! Ideaal! Scheelt me weer een hele hoop geklik op de kaart. (Naast al m'n vaste routes heb ik meestal 1 'los' schip, waarmee ik vaak handel drijf: dat gaat nu retesnel!) _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 13-07-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Laatst online: 13-07 20:52

CoolGamer

What is it? Dragons?

Drawer schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:56:
Iemand hier ook een idee hoe ik de key verander zonder reinstall te doen?

En als dit niet mogelijk is moet ik even opzoek naar een manier om m'n savegames te exporteren en importeren, zou zonde zijn, die 15 uur die er nu al inzit. :P
Is al eens in dit topic ter spraken gekomen, maar je doet het zo:
Verwijder de map C:\ProgramData\Tages in Vista/7 of C:\documents and settings\all users\application data\tages\

Dan moet je weer overnieuw je serial opgeven.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KoppenSneller schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:48:
[...]

Dan moet je met een schip met voldoende grondstoffen (hout en tools) naar dat eiland varen, een warehouse bouwen en een verbinding maken met het trade building :)
maar dat wil ja niet, als ik nog een warehouse wil bouwen zegt hij dat ik maar 1 warehouse per eiland mag. Dus ik moet hem toch eerst op een andere manier zien over te nemen.

Met die weg over hetwater wil na mijn weten echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 107802 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:36:
[...]

maar dat wil ja niet, als ik nog een warehouse wil bouwen zegt hij dat ik maar 1 warehouse per eiland mag. Dus ik moet hem toch eerst op een andere manier zien over te nemen.

Met die weg over hetwater wil na mijn weten echt niet.
Als je met die boot bij het eiland bent zit de optie om een warehouse te bouwen niet in het bouwmenu, maar staat bij het schipmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Elke keer wanneer je denkt "zo dat loopt lekker" gebeurt er wel weer wat waar je weer aandacht aan moet besteden :). Heerlijk. Ben nu bezig een mooi eilandje te bouwen voor me oosterse vrienden, zit bijna op 3500 nobleman dus bijna de kathedraal "klaar" :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Man, man, man, wat een mooi spel. Niet alleen inhoudelijk (het KLOPT gewoon helemaal) maar ook grafisch! Net voor het eerst even een visser gevolgd: die animatie... _/-\o_ En zo is het hele spel echt AF. Super. Lang niet zo enthousiast geweest over een spel.

Ik had toenet het probleem dat ik maar geen noblemen kreeg. Ontdekte ik uiteindelijk dat ik geen stenen meer had: ik had de productie stopgezet wegens overdaad aan stenen maar ook de handel erin aangezet... Tsja, en zonder stenen upgraden lukt niet natuurlijk.
Heb nu nog wel steeds het probleem dat ze bier willen en jerkins... maar die kan ik niet maken omdat ik niet genoeg noblemen heb. Gebrek hieraan was wel een reden dat ze eerder tijdens het spel uit de stad vertrokken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Patricians hebben al bier en jerkings nodig om uberhaupt naar noblemen te gaan, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrVegeta schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:04:
Patricians hebben al bier en jerkings nodig om uberhaupt naar noblemen te gaan, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
O, haha, 8)7 |:( :X Ach, ik haal al die lui door elkaar... Sorry! Het zijn inderdaad patricians. Ik had er een tijdje geleden nog 300 nog wat of zo, mss zelfs wel 400, maar ze zijn nu allemaal weer vertrokken omdat ze geen bier en jerkins krijgen... en nu kan ik nog steeds geen bier en jerkins maken omdat ze weer weg zijn! Voor bier heb je er minsten 510 nodig of zo! Zoals ik al eerder zei: ik zit in een vicieuze cirkel en kom er niet uit. Ik heb nu alsnog wel m'n doel gehaald (5000 mensen), maar het gaat niet zoals ik zou willen... :?

Maar ach, zoals gezegd, ik heb m'n doel gehaald, en het is wel weer mooi geweest voor vandaag. Iets van 5 of mss wel 6 uur zitten Anno-en... :o Ik lijk wel gek. 8)

Trouwens: zwaar respect voor de devs: ik heb het spel echt al uuuuuuuuuuren gespeeld en nog nooit een vastloper gehad. En ik switch regelmatig naar Vista voor het forum of Photoshop (ook voor het forum) of de pdf-guide: maakt allemaal niet uit, het spel loopt al uren als een zonnetje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:09:
Ik gebruik sinds gisteren de volgende opbouw voor een stad. Alle marktplaces lijnen mooi uit en hier en daar staan kerken, taverns, etc. met een extra strookjes gras. ;) Het is een heel vast en duidelijk patroon. En zo blijft het wel lekker overzichtelijk. M'n plantages zijn nog steeds een zooitje... :P (Klik voor grote pic.)

[afbeelding]

Exact in het midden zit geen weggetje tussen de huizen: dat is precies het (kleine) gat dat valt tussen de marktplaces en waar dus niets gebouwd kan worden. De rest overlapt natuurlijk wel, maar je kan zo wel alles helemaal lekker volbouwen.

EDIT:
WHAAAAAA! SUPER ZEG! Jullie zullen het allemaal wel weten, maar ik ontdek nu net dat je met ctrl-1, ctrl-2, etc. ALLES een nummer kan geven! Dus niet alleen schepen (wat ik dacht), maar ook warehouses, fabrieken, plantages, etc. etc., zelfs 1 veld van een plantage!!! Dus als je ergens vaak komt (warehouses van de lord en kalief) of als je zo nu en dan een bepaalde fabriek in de gaten wilt houden, dan kan je met ctrl-# gewoon een nummer toewijzen! Ideaal! Scheelt me weer een hele hoop geklik op de kaart. (Naast al m'n vaste routes heb ik meestal 1 'los' schip, waarmee ik vaak handel drijf: dat gaat nu retesnel!) _/-\o_
Mooie opbouw, wordt leuk als ze straks een grote kerk en amusement en zelfs een gevangenis willen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Gewoon even de mokerhamer erin dan en effe herschikken die handel. Moest het in het echt ook zo rap gaan, zou veel miserie besparen :+ Vandaag voor de eerste keer de "You really need a brake!" gehoord na 4u spelen :P Ben dan maar gestopt, je kan gewoon blijven doorgaan met dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:07
Ik ben vandaag maar eens begonnen met de demo gezien de vele positieve reakties hier :)

Maar wat mij overkwam dat is toch wel heel erg wierd,ik starte het spel op en kon niet direkt op de knoppen drukken met mijn cursor maar driekwart daaronder ,dus zeg maar schuin rechtsonder (beetje op de gok zeg maar). dus totaal onspeelbaar en het vreemde is dat het wel goed werkte in window modus maar dan zie ik een helft van het speelveld niet meer. 8)7

Heb zelf windows 7 x64 draaien zou het daar misschien aan kunnen liggen? of zou het alleen met de demo zijn,lijkt mij niet ..maar ik heb flink gegoogeld en ben toch maar 3 reakties tegen gekomen zonder een positief antwoord. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hier ook win7x64 bit. Had eerst ook wat problemen, heb je wel de nieuwste drivers gedownload voor je videokaart? Of gebruik je die van windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:07
MrVegeta schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:25:
Hier ook win7x64 bit. Had eerst ook wat problemen, heb je wel de nieuwste drivers gedownload voor je videokaart? Of gebruik je die van windows?
Ik gebruik de laatste nieuwe driver van ati zelf. versie 9.6
Dus je had in het begin wel problemen maar nu niet meer,, bij mij starte hij direkt op voor de rest weinig bijzonder totdat ik wilde beginnen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Anoniem: 120284 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:50:
Als je iets hebt waarvan je papierpersen harder gaan werken, doet dan de hele chain mee, of alleen die ene soort plant?
Alleen die ene soort plant, helaas... Zo ziet de perk er uit voor de cider trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/969snr.jpg

Ik heb er ook nog 1 gezien voor de Tannery (leren kleding) en voor Hemp.

Met het verkopen van de overproduktie is wel iets vreemds aan de hand, je krijgt meer als ze het zelf ophalen bij je pakhuis dan als je het brengt. Al krijg je dan wel extra honour.

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2qtkd1j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/mrphrn.jpg

Die tapijten zijn een goeie manier om geld te verdienen, heb er een aparte produktielijn voor gemaakt die alles verkoopt. En westerse goederen leveren iets meer op als Al Zahir ze koopt en andersom met orientaalse goederen bij Lord Northburgh. Geld is dus niet echt een probleem meer, wel dat je zoveel Envoys moet hebben om die gigantische moskee te bouwen >:)

Kwam er ook achter dat je nooit meer dan 1000 honour kunt hebben

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/4zyyoj.jpg

Klikbaar, en dan zie je m'n orient stadje met een gapend gat waar de moskee gaat komen :)

Heb ook het probleem van de lage fps verholpen door ergens diep in AtiTrayTools de overlay settings door de applicatie te laten beheren ipv door ATT. Blijkbaar had ik dat maanden geleden een keer veranderd en nooit teruggezet.

offtopic:
Als extra meevaller kan ik nu in GTA IV mp met een normale fps meekijken tijdens een race (die ene setting scheelde dus 10-15 fps). Zal wel een bug in ATT zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Bobnofski schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:32:
[...]

[
Jawel, bij mij stond ook 1K maar na ik tegen de 500 uitgaf stond hij op 850 ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Mutatie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:36:
[...]
Jawel, bij mij stond ook 1K maar na ik tegen de 500 uitgaf stond hij op 850 ongeveer :)
Oh gelukkig, daar ga ik ook eens naar kijken dan ;) Meestal jaag ik die honour er meteen doorheen met dat icoontje rechtsonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bobnofski schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:32:
[...]

Alleen die ene soort plant, helaas... Zo ziet de perk er uit voor de cider trouwens:

[afbeelding]

Ik heb er ook nog 1 gezien voor de Tannery (leren kleding) en voor Hemp.

Met het verkopen van de overproduktie is wel iets vreemds aan de hand, je krijgt meer als ze het zelf ophalen bij je pakhuis dan als je het brengt. Al krijg je dan wel extra honour.

[afbeelding]

[afbeelding]

Die tapijten zijn een goeie manier om geld te verdienen, heb er een aparte produktielijn voor gemaakt die alles verkoopt. En westerse goederen leveren iets meer op als Al Zahir ze koopt en andersom met orientaalse goederen bij Lord Northburgh. Geld is dus niet echt een probleem meer, wel dat je zoveel Envoys moet hebben om die gigantische moskee te bouwen >:)

[afbeelding]

Klikbaar, en dan zie je m'n orient stadje met een gapend gat waar de moskee gaat komen :)
Moet je eens een Kathedraal gaan bouwen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:47:
[...]
Moet je eens een Kathedraal gaan bouwen :o
Daar heb ik al helemaal geen ruimte voor op m'n hoofdeiland ;) Wel voor de footprint, want die is voor beiden gelijk met 10X15 (dacht ik) maar al die extra inwoners... En ondertussen stijgen de vaste lasten en ik zit pas in bouwfase 2. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:05
Bobnofski schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:40:
[...]

Oh gelukkig, daar ga ik ook eens naar kijken dan ;) Meestal jaag ik die honour er meteen doorheen met dat icoontje rechtsonder.
Weet het niet 100% zeker, maar volgens mij heb ik wel eens 2k zien staan tijdens een potje.
Misschien moet ik die honour maar 's een keer gaan gebruiken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja hoor Honor gaat tot over de paar duizend. Ook wel handig want voor sommige "perks" moet je 1500 honor hebben (beggers prince). Ik ben onderhand zo goed als klaar met me nomaden stadje. Lui hebben toch niet zoveel te eisen en nu maar beginnen met kaarsen te maken voor me westerse vrienden zodat ik nieuwe nobleman kan krijgen en over de 3500 ga. Ga nog wel 7000 proberen te halen, zal wel kutwerk worden.

Daarna misschien nog een potje maar dan helemaal alleen en geen pc's. Had in het begin die kardinaal maar die liep steeds te zieken tot ik op een gegeven moment zijn main eiland ging bezetten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 01:56:
Ja hoor Honor gaat tot over de paar duizend. Ook wel handig want voor sommige "perks" moet je 1500 honor hebben (beggers prince).
Dat moet dan haast wel een foutje zijn, als er perks zijn van 1500 honour want met mouse-over zie je het ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2le45dl.jpg

En ook niet in het menu waar ik het meeste uitgeef :)

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2crpyq8.jpg
Ik ben onderhand zo goed als klaar met me nomaden stadje. Lui hebben toch niet zoveel te eisen en nu maar beginnen met kaarsen te maken voor me westerse vrienden zodat ik nieuwe nobleman kan krijgen en over de 3500 ga. Ga nog wel 7000 proberen te halen, zal wel kutwerk worden.

Daarna misschien nog een potje maar dan helemaal alleen en geen pc's. Had in het begin die kardinaal maar die liep steeds te zieken tot ik op een gegeven moment zijn main eiland ging bezetten. >:)
Helemaal geen computerspelers lijkt me wel saai. Die ik nu speel had 2x Medium AI maar nu nog maar 1 want ze vechten elkaar de tent uit :+ En volgens mij kun je dat nog beinvloeden ook door early-game snel eilandjes in te nemen en er alleen maar een pakhuis neer te zetten. Zij levelen veel sneller en gaan dan zeuren maar dat kun je weer afkopen met geld. Iets dat ze onderling duidelijk niet doen >:)

Verder verbaas ik me steeds meer (met nu 15k inwoners) hoe soepel het speelt en hoe mooi het is...

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/afjbix.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is niet saai, maar ook niet spannend. Maar ik heb nu nog één CPU over maar die is me vriendje dus dat maakt ook niets uit. Als je alleen speelt geeft het meer overzicht en geen gedoe over landjes enzo :) gewoon zo mooi, groot mogelijke stad maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Laatst online: 08-07 21:39
Ik ben nu bezig met elector en de bevorading begint moeilijker te worden naar mate je bevolking groeit... Eventjes terug de trade routes herbalanceren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

NOES! Na dit topic te lezen had ik echt zin om te spelen, krijg ik dit:
NOES!
Meer mensen die dit hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

Ankh

|true

Erg gaaf spel, ik zal mijn dorp met 10K inwoners eens screenies maken. :-D

Wat ik wel erg jammer vind is dat Multiplayer geen optie nog is.. Ze zeggen in een patch, maar of ik dat nou moet geloven..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Laatst online: 08-07 21:39
Nee, maar ik denk dat een herinstallatie wel wonderen kan doen, zoals het dialoog al zegt.
Er zijn guides op het internet om je saved games op te slaan, zoek maar even op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Je zou anno4.exe apart kunnen starten (werkt bij mij wel in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 11:31
TKing schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:19:
NOES! Na dit topic te lezen had ik echt zin om te spelen, krijg ik dit:
[afbeelding]
Meer mensen die dit hebben gehad?
Toevallig de demo verwijderd voor je weer ging spelen? Ik kreeg dat ook toen ik de demo had verwijderd, een herinstallatie loste het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Bij honor staat boven de 1000 gewoon 1k, maar zodra je boven de 2000 komt staat er 2k enzovoort. heb het zelf al gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb regelmatig problemen met quests. Zoals ik al eerder zei, gebeurt het vaak dat schatkist zoeken op het mappen van een eiland niet lukt. Wat ik ook vaak heb, is dat quests van anderen dan de lord of kalief niet voltooid worden, ook al heb ik het doel behaald. Gisteren vroeg een beggar of ik iemand uit zee wilde redden. No problemo. Ik vaar terug met de drenkeling aan boord maar die beggar geeft niet thuis. Ik lig een hele tijd voor de haven, probeer op het plaatje van de drenkeling te klikken, etc. etc. maar er gebeurt niets. En na een hele tijd zegt de beggar dat 'ie teleurgesteld is dat ik niets heb gedaan...

Het spel werkt super, maar die quests niet: constant gelazer. Ik heb al heel vaak hele einden voor niets gevaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
je moet goed lezen wat er gevraagd word, zo had je de quest van de beggar kunnen voltooien door die geredde gast uit te laden naar je warehouse.

Verder moet je bij schatzoeken, map maken gewoon rechtklik op het puntje op de kaart en dan gewoon afwachten en niet druk om maken, van eigens krijg je een berichtje erover.

De schepen moeten namelijk STIL STAAN.

Ben nu zelf bezig met het scenario Master Builder en denk dat ik toch maar mijn productiegebouwen naar een ander eiland verkas.

Wel ondertussen genoeg schepen aanmaken die alles kunnen brengen voordat ik het ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 21:02

DaOverclocker

Overclocker for life...

Is er iets meer bekend over die transparantie bug? Wanneer je een huisje aanklikt je fps dan dropt?

Mijn broertje heeft een coreduo@3ghz en een 3850, maar haalt op medium@1280 maar 15 fps. Zijn processor is 100% belast, maar zijn gpu maar 10% volgens rivatuner.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Laatst online: 13-07 20:52

CoolGamer

What is it? Dragons?

Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:00:
Gisteren vroeg een beggar of ik iemand uit zee wilde redden. No problemo. Ik vaar terug met de drenkeling aan boord maar die beggar geeft niet thuis. Ik lig een hele tijd voor de haven, probeer op het plaatje van de drenkeling te klikken, etc. etc. maar er gebeurt niets. En na een hele tijd zegt de beggar dat 'ie teleurgesteld is dat ik niets heb gedaan...
Heb je die drenkeling ook overgeplaatst naar je warehouse? Dat is namelijk wat je moet doen als je dingen terug moet brengen naar je eigen stad.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:06
Grom ik heb het spel al een week thuis liggen, maar nog geen tijd gehad om het te spelen.... Need time ! Help !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Heb het spel nu sinds zaterdag, wat een verslaving weer :D donderdag vlieg ik naar kreta dus ik hoop nog ff me cathedral te bouwen voor ik weg ga :P

erg mooi spel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had de drenkeling overgebracht naar het warehouse en er gebeurde niets. En ik heb soms minutenlang bij een eiland gelegen zonder dat er een schatkist of verrekijker boven het schip kwam. Maar goed, mss vergis ik me... Het Anno 1404 wereldje is nogal druk en je doet zoveel tegelijkertijd....

Zeer interessante link:

Anno 1404 Production calculator

Wat ik zelf nog het meest interessant vind, is dat je de production chains kan zien, zodat je precies weet hoeveel velden je nodig hebt voor hoeveel fabriekjes. Ik deed altijd maar wat, maar je hebt soms 2 van het ene nodig en 1 van het andere om precies uit te komen met de productie. Ik ga in m'n nieuwe continuous game ook beginnen met straatloze velden die netjes in elkaar passen, en dan alleen wegen van de market buildings naar de fabrieken. Zo kan je alles lekker compact maken. En met die link hierboven weet je exact hoeveel je van alles nodig hebt, dus geen gegok meer.

Ben wel benieuwd naar optimale opzetjes voor de diverse chains, dus hoe je de velden netjes uitspreid zodat alles mooi in elkaar past. Zou wel eens een serie screenshots daarvan willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Metroplis gehaald en nu nog 3500 nobleman voor de grootste stad. En eindelijk in de laatste fase van de kathedraal. Prrrt. Wordt nu wel irritant/lastig/uitdagend om iedereen blij te houden. Moet mijn productie eilanden en trade routes gaan optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Cubic X schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:15:
[...]

Toevallig de demo verwijderd voor je weer ging spelen? Ik kreeg dat ook toen ik de demo had verwijderd, een herinstallatie loste het op :)
Yep, inderdaad :/
Domdo schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:31:
Je zou anno4.exe apart kunnen starten (werkt bij mij wel in ieder geval)
Bedankt :D Staat nu een snelkoppeling op mijn bureaublad naar Anno4.exe :*)
Ik vind trouwens die missie waar die kardinaal jou aanvalt maar een kutmissie :X Denk dat ik gewoon scenario's/free play ga doen :/

[ Voor 11% gewijzigd door Krentenbol op 14-07-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08
Complete je eigenlijk ook de scenarios, als je die doelen in een continuous game haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeepSeven schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:41:
Complete je eigenlijk ook de scenarios, als je die doelen in een continuous game haalt?
Volgens mij niet.

De scenarios zijn gewoon continuous games, maar dan preset. Maar je speelt natuurlijk wel op andere maps: ze zullen de maps van de scenarios wel heel specifiek hebben samengesteld en niet simpelweg met een nummertje op de gok. Alhoewel, misschien ook wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Wow! Als het slecht gaat met een computerspeler wordt het aardig druk in z'n stad!

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/1zz6ced.jpg

Wist niet wat ik zag, het krioelt ineens van de mensjes :+

En als iemand van plan is een denial-of-service attack uit te voeren op de haven van een AI met 10 small tradeships.... Niet doen. De computer cheat en z'n schepen slaan de wachtrij gewoon over. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:32
Bijna tijd voor topic deeltje 2 van dit geweldige spel! Nog 1 post en dan zitten we op de 1k :p
Is toch hard gegaan eigenlijk

[ Voor 14% gewijzigd door loewie1984 op 14-07-2009 12:35 ]

discogs

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.