[PC] Anno 1404 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 179.214 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 19:00

ToeingTheLine

Mask of sanity

DeepSeven schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:41:
Complete je eigenlijk ook de scenarios, als je die doelen in een continuous game haalt?
Nee, de scenarios zijn ook allemaal met hard settings heb ik het idee. Tornado's, zandstormen, geen geld of resources terug na afbreken, veel piraten, etc. Zo is het in het generaal scenario iig. Ik ben daar nu nog steeds mee bezig, twee karakters verslagen en nog één te gaan. Ik heb nu een massief leger en een vloot van 20 grote oorlogsschepen, maar sta wel -1200 op de balans. Ik ben echt gedwongen om heel mijn warenhuis leeg te verkopen om niet failliet te gaan.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Als het scenario 1 ster heeft is hij makkelijk, 2 sterren gemiddeld en 3 sterren moeilijk (dacht ik en lijkt mij ook logisch)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

MrVegeta schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:22:
Metroplis gehaald en nu nog 3500 nobleman voor de grootste stad. En eindelijk in de laatste fase van de kathedraal. Prrrt. Wordt nu wel irritant/lastig/uitdagend om iedereen blij te houden. Moet mijn productie eilanden en trade routes gaan optimaliseren.
Wat een spel. Kathedraal is bij mij nu af, smooth sailing from there on i thought. Niet dus. Geldstroom fluctuert als een malloot, Productie kan het amper bijhouden, Ik moet ook nog 3800 envoys tevreden gaan houden (tot nu toe hebben ze alleen parels).
Een mega waslijst met dingen die nog gedaan moeten worden, en een demotiverende vastloper waardoor ik een half uur kwijt ben en dus weer moet uitzoeken wat opnieuw gedaan moet worden.
7500 nobleman is far far away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310142

REDFISH schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:36:
Mensen, ik zit beetje vast in de campaign na die missie van die children. Ik moet 6 kinderen redden maar ik heb er maar 2 kunnen vinden. Het lijkt erop dat een boze arabier de corsairs ze vasthouden. Als ik op zijn haven klik zegt hij: children were part of the deal je krijgt ze niet. Maar ik kan zijn schepen niet eens aanvallen om hem boos te maken. Wat moet ik doen? Help. Ik kom ook niet aan glas, want ik heb geen quartz (nergens een mijn). Alleen een andere arabier verkoopt dit, maar is nog niet unlocked. Hoe kom ik in zijn gratie?

Ik heb hetzelfde probleem en weet niet hoe ik het opgelost krijg laat staan verder kom ik ben al vriendjes met de groot vizier (denk ik) kan met hem traden en heb al honor gehad van hem voor maken van zijn schip alhoewel ik wel nog 1 schip voor mijn eiland heb liggen die gerepareerd is maar verder er nix mee kan doen (heb repairbay weggehaalt om kosten te drukken) hopelijk kan iemand me helpen vrij frustrerend dit inderdaad mzzls Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Verken de hele kaart als eerst eens even.. Daarna, bouw een nomad settlement. Volgensmij krijg je dan ook weer quests van die vizier;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Ik krijg het spel steeds beter onder de knie: had ik de afgelopen dagen twee sessies nodig en tig uur om 5000 inwoners te krijgen, vandaag had ik ze binnen 2 1/2 uur. Geen idee of dat snel is, maar voor mij is dat supersnel. ;) Geld stroomt binnen en ik had nu geen problemen dat ik niet genoeg patricians kon krijgen om bier en jerkins te verbouwen. Bovendien is m'n stad echt meer dan de helft, zie niet een kwart, dan die van gisteren: had ik gisteren nog zo'n 5 marktplaces nodig plus een stevige stad in het oosten, nu heb ik maar een miniem stadje van 2 marktplaces dat past in 1 scherm, en die in het oosten is nog geeneens een cirkel rondom 1 marktplace! Dat het beter ging komt ook doordat ik m'n goederen beter verbouwde: geen wegen meer tussen de velden en zo, maar alleen maar wegen tussen de uiteindelijke fabriekjes en market buildings. Scheelt ruimte en werkt sneller. Bovendien zorgde ik er ook voor dat ik voorbereid was (voor zover mogelijk) op wat ging komen. Dus bepaalde velden bijtijds aanleggen en zo. En ook via honor sneller upgraden bij de kalief, zodat je eerder kan krijgen wat je nodig hebt. En door die production chain link die ik eerder postte, wist ik ook beter hoeveel fabrieken ik nodig had bij hoeveel velden en zo.

Heeeeeeeeeeeeeeeerlijk spel. Ik had het vandaag eigenlijk niet willen spelen omdat ik vannacht (echt waar) alleen maar droomde dat ik aan het Anno-en was in het echte leven (overdose aan Anno gisteren), maar... ik kon het niet laten! Het is een heerlijk spel!

Ik moet wel zeggen dat ik speel op very easy: lekker relaxed, geen tegenstanders en zo. Gewoon lekker bouwen. Heerrrrrrrrrrrrrrrrrlijk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310142

Awsom schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:42:
Verken de hele kaart als eerst eens even.. Daarna, bouw een nomad settlement. Volgensmij krijg je dan ook weer quests van die vizier;)!
heb ik gedaan al heb dat woestijntje al bezet en dat andere eiland vol met herbs en wead hij blijft zeggen dat ik kinderen naar monastary moet brengen maar alle 2 zijn daar al net zoals dat ik brood en melk
moet geven weet niet lijjkt net of ik een bug heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:10

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb nu al een stuk of tien van die dozen die je kan krijgen als je het schip van de vijand laat zinken, maar wat kan ik er mee?

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/6z0l1y.png

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraekje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08-2024
Hey, ik zit vast op de missie waar je de medicijnen voor de emperor moet regelen. Ik heb in principe alles al behalve de Silver Bar. Meneer wil volunteers hebben en dan geeft hij die voor het medicijn. Maar hoe kom ik aan volunteers?

EDIT: Huisjes spammen en heel veel gastjes maken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Fraekje op 14-07-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-12-2024

Rj-

Misschien een beetje domme vraag maar hoe maak ik candlesticks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rj- schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:03:
Misschien een beetje domme vraag maar hoe maak ik candlesticks :?
Zie hier.

2 Candlesticks = 6 x Apiary + 3 x Hemp plantation + 3 x Candlemaker's Workshop + 2 x Copper Mine +
2 x Charcoal Burner's Hut + 2 x Copper Smelter + 2 x Redsmith's Works

Zet 'm op... :o 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 14-07-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 14:27
Dit spel is echt geweldig, tot je vast komt te zitten :P Ik ben nu al een paar uur aan het zoeken hoe je een bepaade missie.

spoiler: title
Het gaat om missie 7, waar ik met geen mogelijkheid bij die emperor kan komen omdat hij ziek is. Hij zit in zo'n klooster wat door hildegard von leugenstein word beheerd. Ik heb alle missies behalve 1 er omheen al gedaan, 1 kan ik niet halen, daarvoor moet ik oriental warships bouwen, maar ik heb te weinig prestige om die te kunnen bouwen. De enige hint die het spel zelf geeft is "find the emperours cousin" en "you must somhowe ensure he grants you an audience." Moet je die emperous cousin ergens opzoeken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

g0tanks schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:54:
Ik heb nu al een stuk of tien van die dozen die je kan krijgen als je het schip van de vijand laat zinken, maar wat kan ik er mee?

[afbeelding]
Niets zover ik weet. Ik heb een mooi verzameling van die kisten voor me haven liggen :D.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 10:42

Nickbn

Betrokken

Zjosh schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:16:
Dit spel is echt geweldig, tot je vast komt te zitten :P Ik ben nu al een paar uur aan het zoeken hoe je een bepaade missie.

spoiler: title
Het gaat om missie 7, waar ik met geen mogelijkheid bij die emperor kan komen omdat hij ziek is. Hij zit in zo'n klooster wat door hildegard von leugenstein word beheerd. Ik heb alle missies behalve 1 er omheen al gedaan, 1 kan ik niet halen, daarvoor moet ik oriental warships bouwen, maar ik heb te weinig prestige om die te kunnen bouwen. De enige hint die het spel zelf geeft is "find the emperours cousin" en "you must somhowe ensure he grants you an audience." Moet je die emperous cousin ergens opzoeken ofzo?
oplossing:
spoiler:
Piet piraat (met dat mooie arabische fort van m) (ergens op een eiland rechtsbovenin, of in de rechterhoek) heeft northburg gevangen. op een gegeven moment kun je miners krijgen van Ali universiteit onderin. Zorg dat je de hele kaart verkend hebt en je een warehouse op het eiland van piet piraat hebt kun je met die miners van ali universiteit een tunnel graven en ispiet piraat zo onder de indruk van je tunnelgraafkwaliteiten dat je je zn maatje wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Nickbn schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:46:
[...]

oplossing:
spoiler:
Piet piraat (met dat mooie arabische fort van m) (ergens op een eiland rechtsbovenin, of in de rechterhoek) heeft northburg gevangen. op een gegeven moment kun je miners krijgen van Ali universiteit onderin. Zorg dat je de hele kaart verkend hebt en je een warehouse op het eiland van piet piraat hebt kun je met die miners van ali universiteit een tunnel graven en ispiet piraat zo onder de indruk van je tunnelgraafkwaliteiten dat je je zn maatje wordt
spoiler:
AARGH... ik ben slachtoffer geworden van een bugje ofzo... toen ik het kasteel sloopte waarmee die miners aan land waren gekomen, kwam hij in eens vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik al die spoiler zie, ben ik blij dat ik niet ben begonnen aan de campaign. ;) Ik vind continuous echt super: lekker relaxed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
Weet iemand waar ik die "DawnOfDiscoveryGuide" kan downloaden? die rs-link is blijkbaar uit de lucht gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04

CoolGamer

What is it? Dragons?

XenoMorpH schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:17:
Weet iemand waar ik die "DawnOfDiscoveryGuide" kan downloaden? die rs-link is blijkbaar uit de lucht gehaald...
Je kan hem hier kopen: http://www.primagames.com....pperl?isbn=9780761562795

Anders zal je zelf even moeten zoeken, want hier mogen geen warezlinks geplaatst worden.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjeroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 14:31
MrVegeta schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:35:
[...]

Niets zover ik weet. Ik heb een mooi verzameling van die kisten voor me haven liggen :D.
Je kan ze verkopen voor honour aan die sjeik/lord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

MrVegeta schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:35:
[...]

Verkopen voor honour aan de grootvizier of anders Lord Northbridge :+
edit:
Damn you, jeroen!

[ Voor 5% gewijzigd door Krentenbol op 14-07-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe ben je daar in godsnaam achter gekomen? :p ps, meer honor joepie heb nog maar 4k.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:11:
Als ik al die spoiler zie, ben ik blij dat ik niet ben begonnen aan de campaign. ;) Ik vind continuous echt super: lekker relaxed! :)
Speel zelf ook alleen maar continuous games, al sinds 1602, is toch wel waar het bij anno om draait. Ben wel benieuwd, met welke settings spelen jullie ze meestal?
Ik zelf meestal met 3 ai spelers, 1 of 0 vind ik te saai. Vuur/tornado’s en al dat soort dingen zet ik altijd uit, vind het gewoon niet prettig dat er op een random moment alles wat je gebouwd hebt even weg gevaagd word :P.
Reveal map aan en beginnen met een flagship, zo kan je meteen de goede eilanden kiezen. Voorkomt tenminste dat je na een tijdje weer opnieuw wil beginnen. Grote eilanden, huge speelveld, veel bouwruimte en beginnen met 50.000. Is wel bjina easy modus, maar goed, 1 pot kan al 20+ uur duren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tornado heb ik één keer gezien maar die was idd vrij klote. Waar ik meer een hekel aan heb is die fucking thunderstorm. Opeens is het hele eiland weg (onder de wolk) en hoor je "YOUR TOWN IS BURNING THE FUCK DOWN" maar ja ik zie niets dus kan niets doen, ugh. Die heb ik nou 2 keer over mijn stad gehad (gelukkig nog niet me main stad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

MrVegeta schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:32:
Hoe ben je daar in godsnaam achter gekomen? :p ps, meer honor joepie heb nog maar 4k.
Mwah, ik wilde nog wat goods verkopen en die lag nog in mijn schip. En met de gedachte: als je items kunt kopen, kun je ze ook verkopen >:) En bij ééntje stond in de beschrijven dat er misschien iemand was die hem wel wilde kopen ;)
En over die honour, volgens mij was 5k een gouden medaille :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Heb nu 21K en alles eigenlijk al gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802

Yes, eindelijk chapter 2 gehaald. Die 10 knights had ik dus niet nodig. Zodra ik het andere eiland in mijn bezit had ging het vrij snel allemaal.

Nu bezig met chapter 3, maar dat gaat tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:10

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben zojuist met mijn eerste continuous game aangeland bij mijn eerste paar Noblemen, en nu heb ik het eigenlijk al wel weer gehad. Alles gaat zo langzaam en er gebeurt zelden iets leuks. :|

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Als je op F11 drukt, kun je de tijd versnellen :) Verder moet je sowieso de sidequests aan hebben staan. En een AI of 3 is ook niet mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TKing schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:38:
Als je op F11 drukt, kun je de tijd versnellen :)
Ik gebruik altijd de + op het numpad voor versnellen (indrukken is versnellen, loslaten is gewone snelheid). Dat werkt lekker, vooral als je zo nu en dan heel even wilt versnellen. Via F11 moet je dan met de muis schuiven en klikken terwijl je met de + dingen kan doen terwijl je 'm indrukt en/of loslaat. En via F11 ben je ook geneigd de versnelling langer aan te laten staan dan gewenst, omdat je toevallig je muis en ergens anders voor nodig hebt. M'n +-toets raakt aardig versleten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:02
Hogader schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:20:
Bij honor staat boven de 1000 gewoon 1k, maar zodra je boven de 2000 komt staat er 2k enzovoort. heb het zelf al gehad
waarschijnlijk hebben ze dus maar 3 posities ingeruimd om de honor weer te geven :-)

offtopic:
[quote]EdwinB schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:11:
Grom ik heb het spel al een week thuis liggen, maar nog geen tijd gehad om het te spelen.... Need time ! Help !
[/quote]

Ruilen? Ik heb tijd zat, maar zit nu al anderhalve week op de postbode te wachten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:59:
[...]

Ik gebruik altijd de + op het numpad voor versnellen (indrukken is versnellen, loslaten is gewone snelheid). Dat werkt lekker, vooral als je zo nu en dan heel even wilt versnellen. Via F11 moet je dan met de muis schuiven en klikken terwijl je met de + dingen kan doen terwijl je 'm indrukt en/of loslaat. En via F11 ben je ook geneigd de versnelling langer aan te laten staan dan gewenst, omdat je toevallig je muis en ergens anders voor nodig hebt. M'n +-toets raakt aardig versleten... ;)
Helaas kwam ik pas na de campagne en het elector scenario achter de versnelfunctie 8)7
Duurt lang, dat bouwen van een kathedraal en historic wharehouse kan ik je zeggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

mja, die kathedraal gewoon aanzetten, en verder spelen met meer noble's krijgen enzo.
Je moet er bijna 2x zoveel hebben om hem af te maken, dus er is genoeg te doen in de tussentijd :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MLM schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:25:
mja, die kathedraal gewoon aanzetten, en verder spelen met meer noble's krijgen enzo.
Je moet er bijna 2x zoveel hebben om hem af te maken, dus er is genoeg te doen in de tussentijd :)
Kathedraal bouwen op een leeg stuk, en daar omheen woonwijken inrichten met gebouwen als kerken, kroegen etc. in de ruimte van een aantal huizen. Zodra de kathedraal dan helemaal af is, sloop je die gebouwen en dump je daar weer huizen in. Ik heb op die manier drie keer Sultan's Mosque.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Heb zelf nog nooit een kathedraal gehad, maar een kathedraal is dus markt, biertent & kerk in één?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Euh wanneer kan je een kathedraal bouwen (in cont.game)? Is dat een quest oid?

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 14-07-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04-2023
Kan altijd als je genoeg noblemen hebt.
Zelfde met de uber moskee. (genoeg envoys en slijmen bij de grote vizier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 11:52
Zodra je 2000 nobles hebt. Heb trouwens net dat eerste scenario volbracht waarvoor je 2000 nobles moet bijeen sprokkelen, viel nog best mee :) Maar kan me voorstellen dat dubbel zoveel wel andere koek is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Nou, ik heb net de laatste missie ook uitgespeeld, kunnen we eindelijk verder met de gigantische hoeveelheid aceivements halen in cont game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn envoys zijn een partij pissig op me. Ik bleef maar nomads bouwen, met een kerkje en genoeg dadels en melk. Ze bleven maar upgraden naar envoys, extra dingen eisen (negeren), tot op het punt dat ik nu heb bereikt, nu willen ze de toko afbranden.
Eens kijken of ik het gefixed krijg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Maar waar is een kathedraal nou precies goed voor :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Ah heb nog geen noblemen, vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:21
Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:50:
Mijn envoys zijn een partij pissig op me. Ik bleef maar nomads bouwen, met een kerkje en genoeg dadels en melk. Ze bleven maar upgraden naar envoys, extra dingen eisen (negeren), tot op het punt dat ik nu heb bereikt, nu willen ze de toko afbranden.
Eens kijken of ik het gefixed krijg 8)
Daarom is het verstandig pas flink te gaan upgraden als je alles wat ze willen al hebt voorzien, anders krijg je het idd voor elkaar dat ze pissig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:51
Eindelijk mijn Kathedraal af, 13500 inwoners en nu flink gaan uitbreiden, alhoewel ik me toch afvraag hoe je aan 7500 noblemen kan komen. Ik heb al bijna me hele eiland vol met huizen, alle productie is al op andere eilanden gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Awsom schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:54:
Maar waar is een kathedraal nou precies goed voor :p ?
Is goed 100% faith/securiy/amusment, dus geen kerken, chappels, marketplaces, rechtsgebouwen en ik denk taverns meer. Heb um ook net (eindelijk) klaar! Geez wat een lange rit. Mooi dat ze daar een goede uitdaging van hebben gemaakt.

Nu kan ik me weer richting op me eilandjes want voor het eerst in lange tijd draai ik verlies, okay ik heb nog 450.000 dus het kan ook wel even.

7500 noblemen is niet heel moeilijk, het is een kwestie van alles upgraden (beggers prince etc) zodat je veel huizen kan upgraden en zorgen dat iedereen blij is :D.

Nu ben ik er wel klaar mee :p.

Weet iemand of je een kathedraal kan bouwen op een eiland zonder noblemen? Nadat de eerste al is gebouwd, of heb je nog steeds 3500 nodig om het af te maken...

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 14-07-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Awsom schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:47:
Heb zelf nog nooit een kathedraal gehad, maar een kathedraal is dus markt, biertent & kerk in één?
Ja :P , en ook nog gevangenis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een kathedraal is in principe een prestige project, het doet niks wat je bestaande gebouwtjes al kunnen. Alleen doet dit het over een grotere omgeving. Het duurt een eeuwigheid voordat ie klaar is en je krijgt er duizend honour points voor.

@pannenkoekrecept: volgens mij kun je meerdere kathedralen bouwen. Ik heb iig meerdere legendary storehouses gebouwt en gesloopt op mijn convoy eiland (honour points verzamelen, niet de snelste manier).
Edit: nader inzien, geen idee eigenlijk. Zou wel grappig zijn om een reuze moskee op mijn hoofdeiland te maken en vervolgens de annopvv1403 een showtje zien weggeven over de verislamisering van de samenleving.

Anno 1703 had een paar kleine dingetjes die in deze versie wat minder zijn uitgewerkt. Als ik nu op een gebouw klik zie ik niet hoeveel ik ervan heb op dat eiland. En ook nog eens al dat gepiel met die akkers om een beetje ruimte besparend te zijn. In anno 1703 was het. Je bouwt een weg, erlangs bouw je de plantages, en daarna laat je de grote weg vertakken naar de plantages toe.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 15-07-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Pannekoekrecept, haha, ook is gesmst dat ik het niet moet vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 22:21

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik vroeg me af, speel anno1404 nu voor een ruime week en het is het eerste deel dat ik ooit gespeeld heb.
Als er op je plantation of elk ander gebouw dat producten produceerd de lokale voorraad vol is, stopt de productie. Je kan dan kiezen om direct zo'n kar erop af te sturen die die voorraad snel komt ophalen, maar kan je dit niet voorkomen door bijvoorbeeld te zorgen voor meer peasants?

Ook heb ik het probleem dat ik bijvoorbeeld zat timber en iron heb, maar er nauwelijks coal geproduceerd wordt voor tools te smeden.

Dan als laatste lukt me het plannen van distributielijnen niet echt helemaal, vindt het nog enigzins verwarrend, wat bijvoorbeeld het geval is dat ik ergens een distributielijntje heb lopen die vis en hout van de ene plaats naar mijn hoofdeiland vervoerd, en er vanaf het hoofdeiland cider terug wordt vervoerd, punt is alleen dat hij dit dus elke keer doet en als mijn voorraad niet genoeg is aangevuld zodat ik het kan missen, dan heb ik zelf niets meer om te produceren of de eilandbewoners tevreden te houden.

Iemand suggesties? komt er trouwens nog een nieuw topic of banjeren we door in dit...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:20

Angeloonie

Cheeseburger Addict

loewie-643- schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:19:
Ik vroeg me af, speel anno1404 nu voor een ruime week en het is het eerste deel dat ik ooit gespeeld heb.
Als er op je plantation of elk ander gebouw dat producten produceerd de lokale voorraad vol is, stopt de productie. Je kan dan kiezen om direct zo'n kar erop af te sturen die die voorraad snel komt ophalen, maar kan je dit niet voorkomen door bijvoorbeeld te zorgen voor meer peasants?
Storehouse upgraden, of er nog 1 bij bouwen.
Ook heb ik het probleem dat ik bijvoorbeeld zat timber en iron heb, maar er nauwelijks coal geproduceerd wordt voor tools te smeden.
Gewoon nog een charcoal burner's hut bouwen.
Dan als laatste lukt me het plannen van distributielijnen niet echt helemaal, vindt het nog enigzins verwarrend, wat bijvoorbeeld het geval is dat ik ergens een distributielijntje heb lopen die vis en hout van de ene plaats naar mijn hoofdeiland vervoerd, en er vanaf het hoofdeiland cider terug wordt vervoerd, punt is alleen dat hij dit dus elke keer doet en als mijn voorraad niet genoeg is aangevuld zodat ik het kan missen, dan heb ik zelf niets meer om te produceren of de eilandbewoners tevreden te houden.

Iemand suggesties? komt er trouwens nog een nieuw topic of banjeren we door in dit...
Dan vink je toch de cider weer uit? Of je stelt een voorraad in (klik in je trade route op de resource om de hoeveelheid in te stellen)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angeloonie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:23:
[...]

Storehouse upgraden, of er nog 1 bij bouwen
Of nog meer... ;) Ik heb in m'n huidige (nog kleine stad) al een stuk of 5 kleine storehouses erbij gezet.
Overigens, het bouwen van een marketbuilding betekent niet dat je meer opslagruimte krijgt: een marketbuilding zorgt er alleen voor dat de spullen worden opgehaald. Als je een marketbuilding upgrade, komen er meer mannetjes met karretjes om de rommel op te halen. Maar meer opslagruimte krijg je niet. Dit even ter extra info. ;)
[...]

Gewoon nog een charcoal burner's hut bouwen.
Op zich zou 1 charcoal burner's hut genoeg moeten zijn. De normale ketting (iron mine, charcoal burner's hut en iron smelter) zou zelfs twee toolmakers moeten kunnen bevoorraden. Check anders eens of de productie van charcoal nog wel 100% is. Als dat een stuk minder is, tsja, dan krijg je gewoon niet genoeg binnen. Je kan de productie vaak weer op pijl brengen door te klikken op het gietertje boven de info rechtsonder (dan worden er weer bomen geplant die de hut nodig heeft!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Anoniem: 135195 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:21:

Overigens, het bouwen van een marketbuilding betekent niet dat je meer opslagruimte krijgt: een marketbuilding zorgt er alleen voor dat de spullen worden opgehaald. Als je een marketbuilding upgrade, komen er meer mannetjes met karretjes om de rommel op te halen. Maar meer opslagruimte krijg je niet. Dit even ter extra info. ;)
In de Oriënt juist wel weer. Daar geeft elke Oriënt marketbuilding die je bijplaatst een extra opslag van 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 15:43
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:48:
geen wegen meer tussen de velden en zo, maar alleen maar wegen tussen de uiteindelijke fabriekjes en market buildings. Scheelt ruimte en werkt sneller.
Wat zijn nu precies de voorwaarden om geen weggetjes naar bvb. elk van je graan boerderijen te moeten leggen? Als ik ze gewoon tegen elkaar aan bouw krijg ik nog steeds de 'requires a road connection' melding. Wat zie ik hier over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 11:35

Austin

Uit een boek

@Rudi
Ik denk dat hij de fabriek die de goederen van dat veld nodig heeft er naast/voor heeft gebouwd waardoor die zijn grondstoffen direct bij de boerderijen ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 23:07
Op mijn eilandje heb ik geen stenen/of mogelijkheid om dit te maken/bouwen

In chapter 2 kan ik geen eilandjes vinden voor stenen, met handelen komen ze ook niet binnen, hoe hebben jullie dit gedaan?

Als ik ook bij een nieuw eilandje ga staan kan ik nog geen nieuw warehouse plaatsten, dit heeft wellicht te maken met het nivo (chapter 2) gespeeld word?

[ Voor 12% gewijzigd door Blackeagle op 15-07-2009 11:24 ]

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 22:21

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Blackeagle schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:22:
Op mijn eilandje heb ik geen stenen/of mogelijkheid om dit te maken/bouwen

In chapter 2 kan ik geen eilandjes vinden voor stenen, met handelen komen ze ook niet binnen, hoe hebben jullie dit gedaan?

Als ik ook bij een nieuw eilandje ga staan kan ik nog geen nieuw warehouse plaatsten, dit heeft wellicht te maken met het nivo (chapter 2) gespeeld word?
Dat ik ook, ik heb het level dan ook gewoon behaald zonder stenen, en je kan wel een warehouse plaatsen op een eiland alleen niet daar waar al een warehouse van een ander staat geloof ik, althans gericht op chapter 2

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:10
Weet iemand hoe ik mijn relatie met die sheik kan versterken zodat ik in de orient kan bouwen en zo spieces kan kweken?

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310244

Anoniem: 310142 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:20:
REDFISH schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:36:
Mensen, ik zit beetje vast in de campaign na die missie van die children. Ik moet 6 kinderen redden maar ik heb er maar 2 kunnen vinden. Het lijkt erop dat een boze arabier de corsairs ze vasthouden. Als ik op zijn haven klik zegt hij: children were part of the deal je krijgt ze niet. Maar ik kan zijn schepen niet eens aanvallen om hem boos te maken. Wat moet ik doen? Help. Ik kom ook niet aan glas, want ik heb geen quartz (nergens een mijn). Alleen een andere arabier verkoopt dit, maar is nog niet unlocked. Hoe kom ik in zijn gratie?

Ik heb hetzelfde probleem en weet niet hoe ik het opgelost krijg laat staan verder kom ik ben al vriendjes met de groot vizier (denk ik) kan met hem traden en heb al honor gehad van hem voor maken van zijn schip alhoewel ik wel nog 1 schip voor mijn eiland heb liggen die gerepareerd is maar verder er nix mee kan doen (heb repairbay weggehaalt om kosten te drukken) hopelijk kan iemand me helpen vrij frustrerend dit inderdaad mzzls Tom
1 - zorg dat je de kinders uit je laadruimte altijd op je hoofd eiland aflevert en dat er een route is naar the monestary.
2- de kindertjes zijn uit mijn hoofd te vinden door; 1-noorden van je eiland 2- repareren schip 3-settlement bouwen op 2e eiland, 4-goederen leveren aan mining island 5-corsair enteren 6- rest van de corsairs verslaan
Het lijkt erop dat je met de derde stap stil valt.

Er is een 'leeg' zand eiland met alleen een burcht in het midden. Wat de bedoeling is dat je op dat eiland een colony begint en dan a) een route naar de burcht maakt en dan b) een serie arab woningen bouwt (genoeg voor 300 of zo?) en deze voorziet van dadels en melk. Op dat moment is die gast in de burcht tevreden en dan krijg je een kid geloof ik... (kan het me niet precies herinneren).

Daarnaast dient het aanbeveling regelmatig op de monastery te klikken want die geeft af en toe subquests voor de arme kinders (kleertjes, brood en melk) en als je die doet raakt 'de sultan' onder de indruk van je barmhartigheid.

Twee bovenstaande punten zouden er toe moeten leiden dat je ook spices en silk kan verbouwen op je nieuwe zand eiland en dat triggert weer nieuwe quests (patricians krijgen en tapijten kunnen maken/verhandelen). Vergeet hier trouwens niet de speciale 'letters' voor heen en weer te varen, en hetzelfde geldt natuurlijk voor de kinders.

Let er in dit stadium op of het mining eiland opeens een quest heeft om goederen te ruilen voor een kid.

Op het moment dat je patricians hebt kan je wapens maken voor de sultan en die geeft je in ruil een enterploeg. Met die ploeg kan je de eenzame corsair enteren (de meest noordelijke). De laatste stap is dan 2-3 warships te bouwen en de andere vier corsairs te slopen om het laatste kind te bevrijden.

Allemaal uit mijn hoofd zo even uitgeschreven, maar je zou hier een end mee moeten komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-

Rj-

Kan ik gewoon een deel 2 maken na 42 pagina's?

[ Voor 92% gewijzigd door Rj- op 15-07-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Anoniem: 135195 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:21:
Als je een marketbuilding upgrade, komen er meer mannetjes met karretjes om de rommel op te halen. Maar meer opslagruimte krijg je niet. Dit even ter extra info. ;)
Je krijgt dus wél meer opslagruimte |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
TKing schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:53:
[...]

je krijgt meer ruimte als dat de eerste keer is dat je een market building zo ver upgrade op een bepaald eiland volgens mij. maar daarna niet meer.
Nock372 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:48:
Weet iemand hoe ik mijn relatie met die sheik kan versterken zodat ik in de orient kan bouwen en zo spieces kan kweken?
bij lord Northbrough kun je meestal van die rollen papier kopen in ruil voor honour.
als je die dan met je schip naar de sheik brengt zal hij ze aannemen en zie je dat meer rank krijgt of je zien in ieder geval het balkje eronder groeien zodat je weet hoe ver je nog moet tot de volgende rank.

[ Voor 48% gewijzigd door Countess op 15-07-2009 12:05 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Volgens mij krijg je die rollen in de campaign. Moet je even de itemslots van de eilanden en schepen nakijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
Wat een bagger review op de frontpagen...een 7.5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Damasta schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:56:
Wat een bagger review op de frontpagen...een 7.5...
Negen van de tien reviewers laat zich toch wel meeslepen met de hype rondom games en plakken daar tegenwoordig klakkeloos een 9 of een 9,5 op, games die wat minder in het nieuws zijn, zoals Anno 1404, beoordelen ze meestal aanzienlijk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04

CoolGamer

What is it? Dragons?

TKing schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:53:
[...]

Volgens mij als je je warehouse upgrade krijg je wel extra opslag, maar een marketbuilding niet.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-

Rj-

Op naar deeltje 2!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1359912

[ Voor 4% gewijzigd door Rj- op 15-07-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheCoolGamer schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:16:
[...]

Volgens mij als je je warehouse upgrade krijg je wel extra opslag, maar een marketbuilding niet.
Een oriental market geeft wel extra opslagruimte, maar die kost dan ook 25 ipv 10, aan onderhoudskosten. Een level III market is overigens nog duurder met 30 (?). Ik bouw meestal een enorme lading Historic Warehouses. Belangrijke productie-eilanden twee stuks, hoofdeilanden drie stuks, kleine productie-eilandjes eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savageone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 23:17
Blackeagle schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:22:

chapter 2 heb je geen steen mijn nodig, komt pas aan bod in het volgende chapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Verder in [PC] Anno 1404 deel 2 :).

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.