Anoniem: 310142 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:20:
REDFISH schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:36:
Mensen, ik zit beetje vast in de campaign na die missie van die children. Ik moet 6 kinderen redden maar ik heb er maar 2 kunnen vinden. Het lijkt erop dat een boze arabier de corsairs ze vasthouden. Als ik op zijn haven klik zegt hij: children were part of the deal je krijgt ze niet. Maar ik kan zijn schepen niet eens aanvallen om hem boos te maken. Wat moet ik doen? Help. Ik kom ook niet aan glas, want ik heb geen quartz (nergens een mijn). Alleen een andere arabier verkoopt dit, maar is nog niet unlocked. Hoe kom ik in zijn gratie?
Ik heb hetzelfde probleem en weet niet hoe ik het opgelost krijg laat staan verder kom ik ben al vriendjes met de groot vizier (denk ik) kan met hem traden en heb al honor gehad van hem voor maken van zijn schip alhoewel ik wel nog 1 schip voor mijn eiland heb liggen die gerepareerd is maar verder er nix mee kan doen (heb repairbay weggehaalt om kosten te drukken) hopelijk kan iemand me helpen vrij frustrerend dit inderdaad mzzls Tom
1 - zorg dat je de kinders uit je laadruimte altijd op je hoofd eiland aflevert en dat er een route is naar the monestary.
2- de kindertjes zijn uit mijn hoofd te vinden door; 1-noorden van je eiland 2- repareren schip 3-settlement bouwen op 2e eiland, 4-goederen leveren aan mining island 5-corsair enteren 6- rest van de corsairs verslaan
Het lijkt erop dat je met de derde stap stil valt.
Er is een 'leeg' zand eiland met alleen een burcht in het midden. Wat de bedoeling is dat je op dat eiland een colony begint en dan a) een route naar de burcht maakt en dan b) een serie arab woningen bouwt (genoeg voor 300 of zo?) en deze voorziet van dadels en melk. Op dat moment is die gast in de burcht tevreden en dan krijg je een kid geloof ik... (kan het me niet precies herinneren).
Daarnaast dient het aanbeveling regelmatig op de monastery te klikken want die geeft af en toe subquests voor de arme kinders (kleertjes, brood en melk) en als je die doet raakt 'de sultan' onder de indruk van je barmhartigheid.
Twee bovenstaande punten zouden er toe moeten leiden dat je ook spices en silk kan verbouwen op je nieuwe zand eiland en dat triggert weer nieuwe quests (patricians krijgen en tapijten kunnen maken/verhandelen). Vergeet hier trouwens niet de speciale 'letters' voor heen en weer te varen, en hetzelfde geldt natuurlijk voor de kinders.
Let er in dit stadium op of het mining eiland opeens een quest heeft om goederen te ruilen voor een kid.
Op het moment dat je patricians hebt kan je wapens maken voor de sultan en die geeft je in ruil een enterploeg. Met die ploeg kan je de eenzame corsair enteren (de meest noordelijke). De laatste stap is dan 2-3 warships te bouwen en de andere vier corsairs te slopen om het laatste kind te bevrijden.
Allemaal uit mijn hoofd zo even uitgeschreven, maar je zou hier een end mee moeten komen