Affirmative. Dr zijn daar 2 steengroevesfalling_down schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:22:
[...]
Ik geloof dat er een het noorden een eiland was, het eiland van broeder Hilarius, waar een steengroeve was. Volgens mij moet je wachten tot je bericht krijgt dat je daar steen kan verzamelen, eerder lukt het niet.
hoe ga je in dat level verder als die broeder wil weten wat er met de kinderen is gebeurd?Awsom schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:40:
[...]
Affirmative. Dr zijn daar 2 steengroevesEn later een ore mine.
Jouw naam in onder mijn Post
Ik snap er de ballen van, heb bijna een heel eiland volgepropt met álle (eerste) wensen van mensen maar ik krijg maar geen nieuwe gebouwen/opties erbij.
Ter land, ter zee en in de kroeg
ik zou zeggen lees even rustige de topic door daar staan hele goeie tips en tricks om een goeie stad te beginnenChristiano007 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:15:
Ik snap er de ballen van, heb bijna een heel eiland volgepropt met álle (eerste) wensen van mensen maar ik krijg maar geen nieuwe gebouwen/opties erbij.
Heb je wel voldoende mensen in je stad wonen? Ze upgraden namelijk alleen maar als álle upgrade conditions een x% voldaan zijn, ook degene die nog niet beschikbaar zijn.
Ik denk dat je belasting te hoog staat. Hij moet in het donkergroene gedeelte staan wil een bevolkingsgroep omhoog gaan.Christiano007 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:15:
Life is what you others make it.
Probeer eerst zoveel mogelijk huisjes te bouwen en daar je plants op aan te passen. Daarmee kan je voorkomen dat je later in het spel in de geldproblemen komt als het even iets minder gaat. Als je weet dat je bevolking toch niet omhoog gaat altijd je belasting in het gele gebiedje gooien. De mensen gaan dan niet uit, maar komen ook niet in je huisjes ( tooltips geven deze hints die ik hier nu neerzet ook).
wees niet al te gretig, maar overdenk alles goed en gooi altijd je overgrote hoeveelheden van bepaalde spullen in de verkoop of zet de plants op slaapstand.
En wees lief tegen de arabiertjes, ook in het echt
wees niet al te gretig, maar overdenk alles goed en gooi altijd je overgrote hoeveelheden van bepaalde spullen in de verkoop of zet de plants op slaapstand.
En wees lief tegen de arabiertjes, ook in het echt
Anoniem: 309081
Heey
(domme vraag)
ik ben nu bezig met level 3 en ben aan het wachten tot ik een mine kan bouwen voor ore mine maar weet niet hoe ik aan me ore kan komen om dat te bouwen kan iemand me dat vertellen
alvast bedankt
(domme vraag)
ik ben nu bezig met level 3 en ben aan het wachten tot ik een mine kan bouwen voor ore mine maar weet niet hoe ik aan me ore kan komen om dat te bouwen kan iemand me dat vertellen
alvast bedankt
De eerste groep dobbert boven je begineiland de rest van de 6 bevrijd je als je de quests doet die je krijgt.loser180 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:52:
[...]
hoe ga je in dat level verder als die broeder wil weten wat er met de kinderen is gebeurd?
Je moet een aantal citizens(lvl 2 inwoners) hebben om de ore-mine te unlocken.Anoniem: 309081 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:12:
Heey
(domme vraag)![]()
alvast bedankt
Hier even alle hidden achievements op een rij in de spoiler tags:
Heb ze gehaald uit de Engelse Strategy Guide welke hier is te downloaden:
http://rs672.rapidshare.c.../DawnOfDiscoveryGuide.zip
spoiler:
Hidden Achievements.
SETUP
Risen from the Ruins – Demolished 5,000 buildings.
For the road ahead – Build 100,000 sections of road.
Save the Forests! – Planted 10,000 trees
Because I can afford it – built an Imperial Cathedral in a game and demolished it.
You should have a stroll here – Built 1,000 cobblestone streets in a game
Force of Habit – Built 20 fisherman’s huts on an island in a game
ECONOMY
The longest Trading route in the world – Created a trading route with over 25 stations in a game
More is always best! – Had 35 active trading routes in a game
Unfailing Logistics – Had 35 ships traveling on trading routes in a game
Hansa Teutonica – Demonstrated business acumen. Attained these achievements:
-Leave trading to the Boss
-The longest trading route in the world
-More is always best!
-Unfailing logistics
Itchy feet – Covered over 250,000 Nautical miles with you flagship in a game
You can go home now – Shut down 500 buildings in a game
The little busy bee – Produces 500 tons of beeswax in a game
The Desert Lives – Used 50,000 tons of water in Noria’s in a game
Big deeper! – Spent 100,000 gold coins to regenerate raw material deposits in a game
Gold fever – Spent 20,000 gold coins to regenerate gold mines in a game
Out of sight, out of mind – Thrown 500 tons of goods overboard
How about tasting it? – Thrown 50 tons of sugar into the ocean
MILITARY
The Sea is cold mistress – lost 500 ships
You blessed nuisance, will you live forever? – lost 250 armies
Behold my works, ye mighty, and despair! – lost 1,000 buildings
I wanted to get rid of it anyway – 50 buildings were seized by enemies
Ladykiller – Defeated a female computer player 25 times
Femme fatale – Defeat a male computer player 25 times
GENERAL
Smile, please! – Take more than 500 screenshots
Greetings from the holidaymakers – Spend 1 hour in the post card view
What is this spy at again? – Play 2 hours in the close camera perspective
… and the trading market comes over there – Play 10 hours in the medium camera perspective
Has anybody seen my ship? – Play 20 hours in the distant camera perspective
I see what you don’t see! – Get the following achievements:
-Greetings from the holidaymakers
-What does this Cathedral fit with?
-What is this spy at again?
-Has anybody seen my ship?
Stop the World! – Pause the world 250 times
Up, up and away! – Accelerate the game for an hour
Let’s hope there’s been no time paradox – Get the following achievements:
-Stop the World!
-Up, up and away
The archway, just a little more to the left… - Play a continuous game for 24 hours
Good old times – First part. Play on 02/16, so 16 February
The legend – Second part. Play on 03/15, so 15 March
Here comes 3D! – Third part. Play on 01/17, So 17 January
Back to the Past – Fourth part. Play on 04/14, So 14 April
Beginning of the Fifth Season – Play on 11/11 at 11:11 am, so 11 November at 11:11
I can’t sleep – Play started between 3 and 5 am in the morning
The Peeping Tom – Take 1000 peasants houses in a game
You’d love it! – Name one of your residences “Bonanza Creek”
How much time do we have until detonation? – Name one of your ships “Nostromo”
Ahead one-quarter impulse! – Name one of your ships “USS Enterprise”
Help, the mill is just junk! – Name one of your ships “Red five”
It looks suspiciously like a trap – Name one of your ships “Galactica”
The Ride to Jupiter – Name one of your ships “Discovery”
Nerd alarm!!! – Get the achievements of naming the ships Above here.
Call me Ishmael – Name one of your ships “Pequod”
Fifteen after the Dead Man’s Chest – Name one of your ships “Hispaniola”
Listen to the endless toll of Deathwatch – Name one of your ships “Phantom”
Who can explore the depths of the Abyss – Name one of your ships “Nautilus”
Tekeli-li! Tekeli-li – Name one of your ships “Grampus”
Adventures of the Mind – Get the 5 achievements of naming the ships above here
The boat must brave it – Name the ship “U-96”
No Panic! – Name one of your ships “Heart of Gold”
What’s the matter? – Name one of your cities “Gotham”
Shadow over Roseyard – Name one of your cities “Innsmouth”
ANNO Dark – Name one of your cities “Basin City”
One of us! One of us! – Get the 5 achievements above
SETUP
Risen from the Ruins – Demolished 5,000 buildings.
For the road ahead – Build 100,000 sections of road.
Save the Forests! – Planted 10,000 trees
Because I can afford it – built an Imperial Cathedral in a game and demolished it.
You should have a stroll here – Built 1,000 cobblestone streets in a game
Force of Habit – Built 20 fisherman’s huts on an island in a game
ECONOMY
The longest Trading route in the world – Created a trading route with over 25 stations in a game
More is always best! – Had 35 active trading routes in a game
Unfailing Logistics – Had 35 ships traveling on trading routes in a game
Hansa Teutonica – Demonstrated business acumen. Attained these achievements:
-Leave trading to the Boss
-The longest trading route in the world
-More is always best!
-Unfailing logistics
Itchy feet – Covered over 250,000 Nautical miles with you flagship in a game
You can go home now – Shut down 500 buildings in a game
The little busy bee – Produces 500 tons of beeswax in a game
The Desert Lives – Used 50,000 tons of water in Noria’s in a game
Big deeper! – Spent 100,000 gold coins to regenerate raw material deposits in a game
Gold fever – Spent 20,000 gold coins to regenerate gold mines in a game
Out of sight, out of mind – Thrown 500 tons of goods overboard
How about tasting it? – Thrown 50 tons of sugar into the ocean
MILITARY
The Sea is cold mistress – lost 500 ships
You blessed nuisance, will you live forever? – lost 250 armies
Behold my works, ye mighty, and despair! – lost 1,000 buildings
I wanted to get rid of it anyway – 50 buildings were seized by enemies
Ladykiller – Defeated a female computer player 25 times
Femme fatale – Defeat a male computer player 25 times
GENERAL
Smile, please! – Take more than 500 screenshots
Greetings from the holidaymakers – Spend 1 hour in the post card view
What is this spy at again? – Play 2 hours in the close camera perspective
… and the trading market comes over there – Play 10 hours in the medium camera perspective
Has anybody seen my ship? – Play 20 hours in the distant camera perspective
I see what you don’t see! – Get the following achievements:
-Greetings from the holidaymakers
-What does this Cathedral fit with?
-What is this spy at again?
-Has anybody seen my ship?
Stop the World! – Pause the world 250 times
Up, up and away! – Accelerate the game for an hour
Let’s hope there’s been no time paradox – Get the following achievements:
-Stop the World!
-Up, up and away
The archway, just a little more to the left… - Play a continuous game for 24 hours
Good old times – First part. Play on 02/16, so 16 February
The legend – Second part. Play on 03/15, so 15 March
Here comes 3D! – Third part. Play on 01/17, So 17 January
Back to the Past – Fourth part. Play on 04/14, So 14 April
Beginning of the Fifth Season – Play on 11/11 at 11:11 am, so 11 November at 11:11
I can’t sleep – Play started between 3 and 5 am in the morning
The Peeping Tom – Take 1000 peasants houses in a game
You’d love it! – Name one of your residences “Bonanza Creek”
How much time do we have until detonation? – Name one of your ships “Nostromo”
Ahead one-quarter impulse! – Name one of your ships “USS Enterprise”
Help, the mill is just junk! – Name one of your ships “Red five”
It looks suspiciously like a trap – Name one of your ships “Galactica”
The Ride to Jupiter – Name one of your ships “Discovery”
Nerd alarm!!! – Get the achievements of naming the ships Above here.
Call me Ishmael – Name one of your ships “Pequod”
Fifteen after the Dead Man’s Chest – Name one of your ships “Hispaniola”
Listen to the endless toll of Deathwatch – Name one of your ships “Phantom”
Who can explore the depths of the Abyss – Name one of your ships “Nautilus”
Tekeli-li! Tekeli-li – Name one of your ships “Grampus”
Adventures of the Mind – Get the 5 achievements of naming the ships above here
The boat must brave it – Name the ship “U-96”
No Panic! – Name one of your ships “Heart of Gold”
What’s the matter? – Name one of your cities “Gotham”
Shadow over Roseyard – Name one of your cities “Innsmouth”
ANNO Dark – Name one of your cities “Basin City”
One of us! One of us! – Get the 5 achievements above
Heb ze gehaald uit de Engelse Strategy Guide welke hier is te downloaden:
http://rs672.rapidshare.c.../DawnOfDiscoveryGuide.zip
Ik zit nu op 392 settlers, 480 citizens en 25 patricians...en wil mijn inkomen graag omhoog hebben. Citizens leveren meer op dan settlers lijkt me? Dus langzaam alle settlers upgraden?
Hmz ik zit eens te rekenen, settlers leveren het meest op? Of nomaden? Naja ik probeer wel ff..alleen wordt morgen pas ofzo
. Time flies..speel alweer 4u en morgen 5u eruit.
Hmz ik zit eens te rekenen, settlers leveren het meest op? Of nomaden? Naja ik probeer wel ff..alleen wordt morgen pas ofzo
[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 06-07-2009 22:37 ]
Anoniem: 230199
ik heb hetzelfde probleem, alleen kan ik de map niet vinden... ik draai de nederlandse Vista, kan iemand me helpen? ( misschien de dir typen zodat ik hem rechtstreeks erin kan kopieëren ? )spacemouse schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:02:
[...]
In het leesmij bestand kun je het volgende vinden:
Q: Do I need to reactivate the game on the same PC after I uninstalled and reinstalled the game?
A: On the same PC configuration you do not need to reactivate. The activation data for the game is stored in the folder addressed by CSIDL_COMMON_APPDATA\Tages (this translates for example usually to C:\ProgramData\Tages for Windows Vista). The game uninstaller does not remove the activation data.
De kans is groot dat als je de inhoud van de Tages folder verwijderd, je je serial opnieuw moet ingeven. Dit neemt niet weg dat je vriend 1 van zijn activaties kwijt is. Het spel is immers op 2 verschillende configuraties geïnstalleerd en geactiveerd.
Ik snap niet waarom ik niet in chapter 2 een mine kan gaan bouwen, zal de situatie een beetje uitleggen.
ik ben bezig met chapter 2, ik moet touwen leveren voor schepen. maar om dat te kunnen moet je een ropeyard bouwen maar daarvoor heb je 240 citizens nodig en daarvoor heb je stenen nodig. alleen kan ik nergens stenen bouwen. ook krijg ik geen aanbod van de broeder Hilarius om op ze eiland een steengroeve te mogen maken. de game heeft zeker een uur op Fast Forward gestaan. en krijg nog steeds geen vraag heel erg vaag, of heeft het bij jullie ook zo lang geduurd?
ik ben bezig met chapter 2, ik moet touwen leveren voor schepen. maar om dat te kunnen moet je een ropeyard bouwen maar daarvoor heb je 240 citizens nodig en daarvoor heb je stenen nodig. alleen kan ik nergens stenen bouwen. ook krijg ik geen aanbod van de broeder Hilarius om op ze eiland een steengroeve te mogen maken. de game heeft zeker een uur op Fast Forward gestaan. en krijg nog steeds geen vraag heel erg vaag, of heeft het bij jullie ook zo lang geduurd?
Euh dat wordt toch echt verteld als goed is, kan me die chapter niet precies herinneren maar je kan daar nog niet zelf stenen maken dacht ik..
Als het goed is moet je met deze info er wel uitkomenAnoniem: 230199 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:30:
[...]
ik heb hetzelfde probleem, alleen kan ik de map niet vinden... ik draai de nederlandse Vista, kan iemand me helpen? ( misschien de dir typen zodat ik hem rechtstreeks erin kan kopieëren ? )
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Anoniem: 230199
Ja deze post heb ik ook bekeken, maar als ik ga zoeken naar de mappen kan ik ze niet vinden ( hidden maps kan ik wel zien, dit heb ik aangevinkt ) maar de map Tages is er niet-Trouble- schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:13:
[...]
Als het goed is moet je met deze info er wel uitkomen
Anoniem: 120284
2560x1600 is verticaal ook nog steeds weinig. Maar met x1050 wordt het heel lastig als je de dekking van zo'n Sultan's Mosque wilt zienTKing schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:08:
Als ik deze screenshots zo zie wordt ik weer herinnert aan een vervelend bijeffect van die grote eilanden: 1680*1050 is gewoon te klein
@ Cubic: That's me!

Piraten had ik uit in dat potjeride277 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:35:
[...]
Waarom verkoop je die niet aan de piraten? Zo krijg je er tenminste nog gold voor.
Wat me trouwens opvalt, en ik eigenlijk erg achterlijk vind van de game, is dat als je net een nieuwe wens (naar bepaalde nieuwe goederen) heb gekregen, door de groeiende bevolking, dat de happynessbar van je bevolking dan naar oranje gaat. Dit is dus hetzelfde als je belasting omhoog gooien. Hierdoor krijg je, mits alle andere goederen voldoende aanwezig zijn, meer inkomsten als je juist je bevolking die nieuwe wensen NIET geeft. Als je dus een nieuwe productieketen gaat opzetten t.b.v. dat nieuw gevraagde goed, zijn ze weer in het groene "happy" gedeelte en krijg je minder belastinginkomsten, tenzij je de belasting ook omhoog gooit. Erg vreemd dat.
Ja, gedoe met belasting en nieuwe goederen is stom ja. Ik zou zeggen: extra goed erbij laat ruimte voor extra belasting als het vervult wordt, niet voor opeens drastisch minder belasting als het er nog niet is. Zo was het in voorgaande versies ook.
Ik speel, in afwachting van de postbode, nu nog de demo, maar ik vermoed dat chapter 2 daarin hetzelfde is als in het spel zelf.Vendrom schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:40:
Ik snap niet waarom ik niet in chapter 2 een mine kan gaan bouwen, zal de situatie een beetje uitleggen.
Hoe dan ook, je hoeft geen stenen te hebben om 240 citizens te krijgen... gaat ook prima zonder stone, als je maar genoeg huizen bouwt en je peasants blij genoeg zijn zodat ze citizens worden gaat t prima. Dan een ropeyard bouwen (ik kreeg toen zelfs nog de tip om nog een wiethennepplantage te bouwen) en die gast is ook weer tevreden.
Tjonge jonge...moet er zo om 6 uur weer uit en moest dus echt ff stoppen met Anno 1404, en het is gelukt, ik heb hem af kunnen sluiten. 
Niet normaal hoe verslavend...
Niet normaal hoe verslavend...
heb vandaag de collectors edition gekocht, echt leuke dingetjes die je krijgt 
direct bij aankomst thuis geinstalleerd en begonnen met spelen, kreeg na 2 uur een melding of het niet tijd was voor een pauze, dus game maar even op pause gezet en een uurtje wezen wandelen met de hond, daarna weer terug gekomen en verder gespeeld, krijg ik kort daarna audio taunt "four hours, time really does fly"
echt een ziek verslavend en leuk spel, tot nog toe elke cent waard!
direct bij aankomst thuis geinstalleerd en begonnen met spelen, kreeg na 2 uur een melding of het niet tijd was voor een pauze, dus game maar even op pause gezet en een uurtje wezen wandelen met de hond, daarna weer terug gekomen en verder gespeeld, krijg ik kort daarna audio taunt "four hours, time really does fly"
echt een ziek verslavend en leuk spel, tot nog toe elke cent waard!
Anoniem: 309081
dat heb ik allemaal ik heb genoeg spullen om dat allemaal te bouwen, alleen ik heb wat steen nodig maar dat kan ik niet vinden ook niet bij de eilanden kopen, het enigste wat ik nodig heb is steenDomdo schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:25:
[...]
Je moet een aantal citizens(lvl 2 inwoners) hebben om de ore-mine te unlocken.
en heb ook al rond de 360 citizens dus daar ligt het niet aan
steen kan je minen in de buurt van een stone deposit in bergenAnoniem: 309081 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 07:41:
[...]
dat heb ik allemaal ik heb genoeg spullen om dat allemaal te bouwen, alleen ik heb wat steen nodig maar dat kan ik niet vinden ook niet bij de eilanden kopen, het enigste wat ik nodig heb is steen
en heb ook al rond de 360 citizens dus daar ligt het niet aan
Als die er niet zijn op je eiland, dan stop je wat wood en wat tools in je bootje, en ga je op zoek naar een eiland dat die deposits wel heeft.
bouw daar een warehouse. zet een stone mason naast de stone deposit. en stel een trade-route in naar je main eiland om de steentjes daar heen te verplaatsen.
om de huizen van citizens te kunnen maken, heb je stone nodig. en dat heb ik niet? dus kan ik ook geen ropeyard maken. ik denk dat ik het level maar gewoon opnieuw ga beginnen, want er klopt echt niets van.migchiell schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:57:
[...]
Ik speel, in afwachting van de postbode, nu nog de demo, maar ik vermoed dat chapter 2 daarin hetzelfde is als in het spel zelf.
Hoe dan ook, je hoeft geen stenen te hebben om 240 citizens te krijgen... gaat ook prima zonder stone, als je maar genoeg huizen bouwt en je peasants blij genoeg zijn zodat ze citizens worden gaat t prima. Dan een ropeyard bouwen (ik kreeg toen zelfs nog de tip om nog een wiethennepplantage te bouwen) en die gast is ook weer tevreden.
bedankt voor de reacties in ieder geval, Gr
[ Voor 8% gewijzigd door Vendrom op 07-07-2009 09:09 ]
Dat zou geen verschil moeten maken, die draai ik namelijk ook. Ik heb het als volgt gevonden:Anoniem: 230199 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:00:
[...]
Ja deze post heb ik ook bekeken, maar als ik ga zoeken naar de mappen kan ik ze niet vinden ( hidden maps kan ik wel zien, dit heb ik aangevinkt ) maar de map Tages is er nietprobleem zit hem denk ik in het feit dat ik de nederlandse vista gebruik..
- Bij deze computer in het zoekbalkje 'Tages' invullen
- PC uit laten zoeken, hij vindt wel een Tages map maar dat is niet de goede
- Op geavanceerd zoeken klikken
- Het vakje 'Inclusief niet-geindexeerde, verborgen en systeembestanden (langzamer)' aanvinken
- Bij naam 'Tages' invullen
- Laten zoeken op je windows schijf! In mijn geval was dat de C-schijf
Als het goed is staat er uiteindelijk 1 Tages map, en dat is 'm. Als je gewoon zoekt vindt de pc wel een Tages map maar die staat op een andere locatie.
Bij mij stond het uiteindelijk in C:\ProgramData\Tages
Anoniem: 259170
Ik ben mij momenteel ook een ongeluk aan het zoeken waar ik een stone mine kan vinden in lvl2.
Dat mogen ze toch wel even wat duidelijker uitleggen.
Ligt er eentje op je huidig eiland of moet je naar een ander eiland trekken?
Die roper heb ik wel al kunnen bouwen dmv tools in te kopen.
Dat mogen ze toch wel even wat duidelijker uitleggen.
Ligt er eentje op je huidig eiland of moet je naar een ander eiland trekken?
Die roper heb ik wel al kunnen bouwen dmv tools in te kopen.
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 259170 op 07-07-2009 10:53 ]
Ik heb er nergens een gevonden (op de hele map), maar je kan de missie zonder probleem uitspelen zonder een stone mine
Vond het ook vervelend trouwens.
Trouwens dat je stad niet bewaard blijft tussen de levels is ook zeer irritant!
[ Voor 26% gewijzigd door Sfinx- op 07-07-2009 11:08 ]
Hele campaign is vrij meeeh qua gameplay, je loopt eigenlijk alleen te Fed-Exxen.
Lekker spelen zonder bla bla is veel leuker.
Lekker spelen zonder bla bla is veel leuker.
Bovenin volgens mij op dat eiland van de monnik, maar je hebt GEEN steen nodig om citizens te worden, Daarna heb je het pas nodigSfinx- schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:07:
Ik heb er nergens een gevonden (op de hele map), maar je kan de missie zonder probleem uitspelen zonder een stone mineVond het ook vervelend trouwens.
Blegh. Een XFire update, maar zonder support voor Anno 1404. Terwijl zelfs 1602 ondersteund wordt
Ahja, maar als je eenmaal op dat eilandje zit dan is de level op zijn eindHogader schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:15:
[...]
Bovenin volgens mij op dat eiland van de monnik, maar je hebt GEEN steen nodig om citizens te worden, Daarna heb je het pas nodig
Ik hoor sommige over wijn en koper praten, ik zie wel mijnen en kan druiven kopen (niet gedaan). Hoe en wanneer moet ik iets aan dat soort dingen doen, zelfde als goud?
Zodra er vraag naar is?Termi schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:45:
Ik hoor sommige over wijn en koper praten, ik zie wel mijnen en kan druiven kopen (niet gedaan). Hoe en wanneer moet ik iets aan dat soort dingen doen, zelfde als goud?
Je hebt geen stone nodig. upgraden naar citizen kost alleen wood, tools en gold.Vendrom schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:58:
[...]
om de huizen van citizens te kunnen maken, heb je stone nodig. en dat heb ik niet? dus kan ik ook geen ropeyard maken. ik denk dat ik het level maar gewoon opnieuw ga beginnen, want er klopt echt niets van.
Ontzettend leuk spel dit.
Alleen zit ik vast in chapter 5
Ik moet die researcher beschermen met 3 warships alleen gebeurt er niks. Ik heb de schepen er al een uur liggen en heb alle andere quests gedaan.
Heb een stad met nobleman en heb ook geen scroll ergens in een warehouse verstopt liggen.
Weet iemand een oplossing?
Het zou wel zuur zijn om opnieuw te moeten beginnen, was net zo ver
Alleen zit ik vast in chapter 5
Ik moet die researcher beschermen met 3 warships alleen gebeurt er niks. Ik heb de schepen er al een uur liggen en heb alle andere quests gedaan.
Heb een stad met nobleman en heb ook geen scroll ergens in een warehouse verstopt liggen.
Weet iemand een oplossing?
Het zou wel zuur zijn om opnieuw te moeten beginnen, was net zo ver
De peasant-huizen worden vanzelf citizen-huizen, als de peasants maar blij genoeg zijn :-)Vendrom schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:58:
[...]
om de huizen van citizens te kunnen maken, heb je stone nodig. en dat heb ik niet? dus kan ik ook geen ropeyard maken. ik denk dat ik het level maar gewoon opnieuw ga beginnen, want er klopt echt niets van.
Ik ben in de demo wel voorbij de ropeyard gekomen, zonder stone, dus het moet kunnen.
Daarna een quest waarbij ik ridders moest werven en geen idee heb hoe dat dan moet, en daarna was mn uurtje speeltijd om en werd ik vriendelijk verzocht het spel te kopen :-)
Als ik mij het goed herinner moet je even aan de andere quests beginnen en als die er niet zijn moet je even opzoek naar een quest (bijv. door op alle warehouses ed. te klikken).
Dat is het probleem ik heb dat allemaal geprobeerd maar er gebeurt niks. Als ik de schepen weghaal krijg ik alleen een berichtje of ik ze terug wil plaatsen.Domdo schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:51:
Als ik mij het goed herinner moet je even aan de andere quests beginnen en als die er niet zijn moet je even opzoek naar een quest (bijv. door op alle warehouses ed. te klikken).
Ik kan mij herinneren dat ik hetzelfde gedacht heb (en ook de schepen even weggehaald enzo) ik weet alleen niet zo wat ik toen gedaan heb. Volgens mij ben ik verder gegaan met andere quests maar het kan goed zijn dat die er niet meer zijn en misschien heb je mogelijk zelfs wel een bug.
Om het spel te testen heb ik het ged*wnl*ad. Wat mij opvalt is dat het op mijn systeem (zie sig), wat een prima systeem is. Niet echt soepel loopt op 1920x1200. (Zelfs alles op low valt me tegen)
Voordat ik het spel wil kopen, zou ik graag willen weten of de mensen die die het origineel hebben, en op een vergelijkbaar systeem spelen, wat bij jullie de ervaringen zijn.
Voordat ik het spel wil kopen, zou ik graag willen weten of de mensen die die het origineel hebben, en op een vergelijkbaar systeem spelen, wat bij jullie de ervaringen zijn.
Test de demo.. de 'crack' sloopt je FPS, schijnt totaal niet speelbaar te zijn.
Als je zo zuinig bent koop je toch gewoon online een key voor onder de 15 euro.
Ohja.. c2d6600 48701g 1680 alles op ze hoogst, en draait perfect.
[ Voor 18% gewijzigd door Holger op 07-07-2009 16:11 ]
Ik speel op een Athlon 64 X2 @ 2,7 Ghz, 2Gbyte, Ati X1950pro. De resolutie bedraagt 1680*1050 met quality settings op medium, en speelt prima.mcsluis schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:17:
Om het spel te testen heb ik het ged*wnl*ad. Wat mij opvalt is dat het op mijn systeem (zie sig), wat een prima systeem is. Niet echt soepel loopt op 1920x1200. (Zelfs alles op low valt me tegen)
Het ligt er helemaal aan hoe iemand "soepel" definieert.
Mijn Intel Core 2 Duo E6750, 4GB RAM en Radeon x1950x draait hem soepel op medium. En dat is dan ~25 à 30 fps. Alleen als je als een gek gaat lopen scrollen etc boven een grote stad wil het wel eens haperen.
Mijn Intel Core 2 Duo E6750, 4GB RAM en Radeon x1950x draait hem soepel op medium. En dat is dan ~25 à 30 fps. Alleen als je als een gek gaat lopen scrollen etc boven een grote stad wil het wel eens haperen.
Hier loopt hij heel vlotjes met alles op maxium (enkel AA slechts op 2x), zolang ik niet te veel toeters en bellen open doe. Desastreus is bijvoorbeeld zo'n filmpje bovenaan terwijl ik onderaan een warehouse openstaan heb... dan gaat m'n FPS down met ineens 10 ofzo.
Ik speel hem op 1680x1050 alles op max met een Q6600 @3.0 en een 8800GTS 640mb, ik gok dat op 1920x1200 (de resolutie van mijn second monitor) hij ook goed zal runnen
Spel loopt soepel op m'n Intel Core 2 Quad Q9400, Ati 4850, 4GB @ 1900x1200
Was een vrij spel aan het spelen maar ik begin toch maar opnieuw. Heb er een hoop uren in gestoken en m'n hoofdstad ziet er leuk maar ik ben niet goed begonnen en blijf maar met gold problemen zitten.
Begin opnieuw en nu met de tips van Holger.
Was een vrij spel aan het spelen maar ik begin toch maar opnieuw. Heb er een hoop uren in gestoken en m'n hoofdstad ziet er leuk maar ik ben niet goed begonnen en blijf maar met gold problemen zitten.
Begin opnieuw en nu met de tips van Holger.
Speel het spel op een Core2Duo E6750, ATI 3870, 6GB op 1080p resolutie (1920x1080).
Draait met alles op allerhoogst (met uitzondering van de AA, die staat op 2x) prima.
Ben nu een eind op weg met het spel, halverwege de campaign. Een van de weinige spellen waar ik van zou durven zeggen dat ik er nu verslaafd aan ben
Draait met alles op allerhoogst (met uitzondering van de AA, die staat op 2x) prima.
Ben nu een eind op weg met het spel, halverwege de campaign. Een van de weinige spellen waar ik van zou durven zeggen dat ik er nu verslaafd aan ben
[ Voor 31% gewijzigd door EDIT op 07-07-2009 17:17 ]
Is het trouwens mogelijk om je velden (bv. graan) te verschuiven of te draaien als je ze gaat planten?
Als ik nu een farm plaats moet ik maar zien hoe de velden komen te liggen.
Als ik nu een farm plaats moet ik maar zien hoe de velden komen te liggen.
"You should realy take a brake" Krijg je bij 8 uren achter elkaar spelen geloof ik... Ben gestopt met 11;30 uren.Vos schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:19:
Net melding dat ik 10 uur aan het spelen ben...in 2 dagen.
@bassie, ja rechts van die grote waterplant zitten wat knopjes één daarvan (een hekje dacht ik) kan je zelf de velden aanleggen
[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 07-07-2009 17:22 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
ja, zodra je plant kan je namelijk op het gietertje klikken en maar zien hoe het erin past. Als je echter op het kleinere "hekje"icoontje klikt ernaast kan je zelf veldjes neerleggen. Let wel op linksonderin hoeveel veldjes je moet neerleggen. Minder is killing voor je productiepercentage en meer is nutteloos en kost bovendien geld.
En die veldjes kun je weer draaien met de < en > toetsen
Dat ik zuinig ben zijn jouw woorden. Een proefritje in je auto is ook normaal.Holger schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:30:
Dat is net zo illegaal als downloaden (over het algemeen, zie ook een stuk terug met dubbele keys en zo)Holger schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:30:
@McSluis: Klopt, maar daarvoor is de demo. Ik krijg het idee dat je hem gewoon wilde downloaden, maar dat je de performance tegen vond vallen. Bottomline: kopen
[ Voor 15% gewijzigd door Krentenbol op 07-07-2009 18:17 ]
Meer waarschijnlijk is dat zij keys/boxes kopen in landen waar de prijs gewoon veel lager ligt, en deze dan online te koop aan bieden. In een 'global economy' kun je gewoon niet een digitaal product op verschillende plaatsen voor verschillende prijzen aanbieden.
Ik vind het prima dat dit gebeurd, al die naaistreken met steam e.d. ben ik meer dan zat.
Keys gingen inderdaad soms verkeerd, maar heb ook gelezen dat die situaties in verschillende gevallen netjes werden opgelost. Dus lijkt me legitiem genoeg om mensen het aan te raden.
Ik vind het prima dat dit gebeurd, al die naaistreken met steam e.d. ben ik meer dan zat.
Keys gingen inderdaad soms verkeerd, maar heb ook gelezen dat die situaties in verschillende gevallen netjes werden opgelost. Dus lijkt me legitiem genoeg om mensen het aan te raden.
ik had 10 uur gespeeld in 1 dag/avond
kreeg meteen een achievement; start anno 1404 between 2 and 5 AM, "can't sleep?"
Gebruik AUB de spoilertags
code:
1
| [spoiler]bericht[/spoiler] |
op zuidelijke eilanden heeft het soms wel zin om meerdere velden te leggen, velden die niet 100% op groen liggen tellen niet als een vol veld, een extra veldje kan dan je productiviteit wel naar 100% gooienNickbn schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:22:
ja, zodra je plant kan je namelijk op het gietertje klikken en maar zien hoe het erin past. Als je echter op het kleinere "hekje"icoontje klikt ernaast kan je zelf veldjes neerleggen. Let wel op linksonderin hoeveel veldjes je moet neerleggen. Minder is killing voor je productiepercentage en meer is nutteloos en kost bovendien geld.
velden of gebouwen roteren (vooral nuttig bij niet vierkante dingen, obviously) doe je met . (punt)
-niks-
Anoniem: 148615
Ik zit nu in chapter IV, en ik moet kinderen van die piratenboot redden. Het lukt me alleen niet om met mijn schip met boarding crew die boot aan te vallen. Moet je hiervoor een gevechtsboot maken of kan het ook met een trading boat? Kan iemand me uitleggen hoe ik dit stuk moet doen?
Je kunt op een of andere manier een boarding-crew verkrijgen, die heb je nodig om het schip te kunnen enteren
Maar ik durf zo niet meer te zeggen hoe je die boardin-crew krijgt, sorry.
Zow vanavond met een vriend toch maar even Anno 1404 gekocht tijdens de aanbieding 2e game voor de halve prijs. Uiteindelijk zijn we nu dus € 30 per persoon kwijt 
Nu nog tijd vinden om het goed te gaan spelen...
Nu nog tijd vinden om het goed te gaan spelen...
Je kan daarvoor je grote tradingboot gebruiken. Je moet dan je "boarding crew" op actief zetten (slepen naar de rechtse vakjes in je schip). Dan als je op het icoon klikt veranderd als het goed is je cursor en kan je het schip boarden.Anoniem: 148615 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:06:
Ik zit nu in chapter IV, en ik moet kinderen van die piratenboot redden. Het lukt me alleen niet om met mijn schip met boarding crew die boot aan te vallen. Moet je hiervoor een gevechtsboot maken of kan het ook met een trading boat? Kan iemand me uitleggen hoe ik dit stuk moet doen?
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Dat is niet waar. Je moet een schip met kanonnen gebruiken. Je Flagship is daar prima geschikt voor.
Anoniem: 309252
Ok, zoals meerdere hier blijkbaar al gepost hebben : ik zit vast in Chapter II moet die ropeyard bouwen en heb geen stone en kan die blijkbaar ook nergens kopen ???
Help =)
Tx
Help =)
Tx
Anoniem: 309252 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:12:
Ok, zoals meerdere hier blijkbaar al gepost hebben : ik zit vast in Chapter II moet die ropeyard bouwen en heb geen stone en kan die blijkbaar ook nergens kopen ???
Help =)
Tx
spoiler:
Op het bovenste eiland (waar ook het klooster zit) kan je een steengroeve bouwen, waarna je het steen naar je hoofdeiland kan gaan vervoeren via de warehouse die je, als het goed is, al gebouwd hebt op het bovenste eiland.
In chapter 2 heb je nog geen stone nodig om het te completen, komt pas aan bod in chapter 3Anoniem: 309252 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:12:
Help =)
Tx
ropeyard heeft ook geen stone nodig om gebouwd te worden alleen 700 gold, 12t wood, 5t tools en natuurlijk genoeg citizens(240 ofzo)
Mijn vraag, hoe krijg je die specerijen. Anders krijg ik mijn bewoners geen level hoger. Heel de map al af geweest, op 2 eilanden is het te verkrijgen. Alleen HOE? Ik snap het dan echt niet meer.
Je moet Nomaden settlen op een eiland in het zuiden. Dan kun je specerijen verbouwen. Maar om nomaden te settlen moet de grootvizier je wel aardig vinden, anders kun je niks bouwen.
<plug>Staat in mijn mini 'startguide' </plug>
Eerste 50 honour uitgeven bij Lord Nordbourgh, aan zo'n papiertje, icoontje rechts onder.
Papiertje naar de vizier brengen en je krijgt een gratis bootje vol resources om de orient te settlen.
Eerste 50 honour uitgeven bij Lord Nordbourgh, aan zo'n papiertje, icoontje rechts onder.
Papiertje naar de vizier brengen en je krijgt een gratis bootje vol resources om de orient te settlen.
je mini guide werkt perfect, zit nu heel de tijd boven of rond de +2200 gold, en heb 1k peasants, 3k citizens, 2k nomads een paar patricians en genoeg productie gebouwen om alle resources mooi hoog te houden.Holger schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:08:
Ik zat hier ook vast, mijn fout was dat ik de inwoners teveel belasting liet betalen en dat ze niet wilden 'upgraden' naar citizens. toen ik dit had gecorigeerd ging het spel lekker door. Suc6Anoniem: 309252 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:12:
Help =)
Tx
hebben jullie deze al ?
Out of sight, out of mind
Out of sight, out of mind
spoiler: title
gooi 500 ton handel
overboord
overboord
1337
Is al eens voorbijgekomen, ja. Er staat ook ergens een overzicht met alle hidden achievements.
Ah vandaar, hij vond mij nog niet aardig.TKing schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:02:
Je moet Nomaden settlen op een eiland in het zuiden. Dan kun je specerijen verbouwen. Maar om nomaden te settlen moet de grootvizier je wel aardig vinden, anders kun je niks bouwen.
Anoniem: 244555
Een paar posts naar boven:tiswat schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:23:
[...]
Ah vandaar, hij vond mij nog niet aardig.Moet dan even uitzoeken waardoor hij mij wel aardig vind. Bedankt voor je antwoord.
Holger schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:08:
Anoniem: 135195
Ha, dank je! Da's interessant! Nu krijg ik opeens weer de moed om het spel alsnog te kopen... Ik moet toch IETS doen in m'n vakantie...Hogader schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:25:
Heb ze gehaald uit de Engelse Strategy Guide
EDIT:
Ik heb het spel gekocht!
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 08-07-2009 13:22 ]
Begrijp ik het goed dat resources alleen maar een market building nodig hebben en geen verbinding met de stad...? Dus als ik op een eiland een paar lumberjacks bouw die verbonden zijn met een market building, dan hoef ik die verder niet te verbinden met de stad...? Kan je dus ALTIJD je stad totaal gescheiden houden van recourse gebouwen...? In de demo zat ik altijd ALLES met elkaar te verbinden...
Dat is zo. Zelfs alleen je laatste productie-gebouw heeft een weg naar je markt nodig mits de rest van de productie-bedrijven zich binnen het werkgebied van het laatste productie-gebouw bevinden. Je hoeft dus bijna niks met de market te verbinden.
O, dat ook nog eens! Dat scheelt een hele hoop wegen!Domdo schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:15:
Dat is zo. Zelfs alleen je laatste productie-gebouw heeft een weg naar je markt nodig mits de rest van de productie-bedrijven zich binnen het werkgebied van het laatste productie-gebouw bevinden. Je hoeft dus bijna niks met de market te verbinden.
Klopt. Je kan je stad in losse delen opbouwen. De voorraad is toch overal hetzelfde.Anoniem: 135195 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:05:
Begrijp ik het goed dat resources alleen maar een market building nodig hebben en geen verbinding met de stad...? Dus als ik op een eiland een paar lumberjacks bouw die verbonden zijn met een market building, dan hoef ik die verder niet te verbinden met de stad...? Kan je dus ALTIJD je stad totaal gescheiden houden van recourse gebouwen...? In de demo zat ik altijd ALLES met elkaar te verbinden...
Er zijn verschillende soorten 'productiegebouwen'. Bijv houthakkers hebben idd de ruimte nodig, maar anderen hebben een werkgebied niet om te werken, maar binnen welk bereik ze de resources op kunnen halen van andere gebouwen. Deze hebben de ruimte dus niet nodig.Anoniem: 135195 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:36:
[...]
O, dat ook nog eens! Dat scheelt een hele hoop wegen!Maar eh... als je een productiegebouw in het werkgebied van een ander productiegebouw zet, dan gaat dat toch ten koste van wat er geproduceerd wordt door dat 'andere' gebouw?
[ Voor 32% gewijzigd door ErikKo op 08-07-2009 15:42 ]
Ik heb op een NL Anno forum nog wat tips gevonden dus ik ga weer helemaal opnieuw beginnen. Vind ik dat erg? Nee, helemaal niet. 
Ik leer steeds meer bij en dat houdt het leuk.
Dat je niet overal een weg voor nodig hebt wist ik ook nog niet, thanks dus!
[ Voor 18% gewijzigd door superbassie op 08-07-2009 16:06 ]
Zie ook dit screenshot van Holger:superbassie schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:05:
Ik heb op een NL Anno forum nog wat tips gevonden dus ik ga weer helemaal opnieuw beginnen. Vind ik dat erg? Nee, helemaal niet.

Ik werk nu ook volgens dit systeem en het is veel efficiënter dan mijn oude, chaotische, manier
[ Voor 9% gewijzigd door Krentenbol op 08-07-2009 17:28 ]
Moeten jullie trouwens ook iedere keer zo lang wachten tot je game geladen/gesaved is? Ik vind dit echt abnormaal
dat ligt vooral aan de grootte van de map,
~ Eindelijk is de game supported door xfire, nu moet ik mijn verloren uren dus nog flink goedmaken
~ Eindelijk is de game supported door xfire, nu moet ik mijn verloren uren dus nog flink goedmaken
YAYER!!!Hogader schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:04:
dat ligt vooral aan de grootte van de map,
Er staan al 2 uur op mijn account

er is gelukkig al een begin gemaakt, aangezien ze pas gister eraan gingen beginnen ben ik blij dat het er nu al opstaat, hem me rot gespamd op dat forumTKing schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:19:
[...]
YAYER!!!
Er staan al 2 uur op mijn accountHet is alleen nog maar de telling van de tijd, dat is wel jammer. De screenshots, video's en het chatten moet nog even wachten
Ja, ik heb jou inderdaad voorbij zien komen
Ik ben wel blij dat er eindelijk ondersteuning is, maar wel raar dat ze die nu pas hebben
Aangezien de game toch al een tijdje uit is.
Ik moet een schat vinden op een eiland (quest heet Static treasure). Ik moet dan 3 tools aan boord hebben en voor anker gaan bij een eiland. Maar eh... hoe ga je voor anker bij een onbewoond eiland...? Ik dacht dan maar een warehouse te bouwen, maar ik zie alsnog geen schat...
Die Help is niet altijd duidelijk...
[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 08-07-2009 19:23 ]
Anoniem: 257393
Hebben meerdere mensen last van als ze de economytab open hebben staan, en daarover heen gaan met de cursor, dat er soms Chinese tekens te voorschijn komen? Tevens crashed de game dan ook bij mij.....
Helaas kan ik de online player profile niet proberen, omdat ik Windows 7 als besturingssysteem gebruik, althans dat is de reden volgens de fora's.
Verder briljante game, met wat flaws hier en daar.
Helaas kan ik de online player profile niet proberen, omdat ik Windows 7 als besturingssysteem gebruik, althans dat is de reden volgens de fora's.
Verder briljante game, met wat flaws hier en daar.
Gewoon bij het eiland in de buurt gaan liggen en even wachten. Als je boot er dichtbij genoeg ligt, krijg je vanzelf een berichtje dat er op dat eiland naar een schat gezocht is. Je hoeft er dus geen warehouse op te bouwen.
Anoniem: 219954
Volgens mij moet er dan ergens een schatzoeker zijn waar je een weg naartoe moet maken, net zo als met een klooster.
Ben ik de enige die last heeft van enorme framedrops zodra je een gebouw selecteert?
Ben ik de enige die last heeft van enorme framedrops zodra je een gebouw selecteert?
Mensen, ik zit beetje vast in de campaign na die missie van die children. Ik moet 6 kinderen redden maar ik heb er maar 2 kunnen vinden. Het lijkt erop dat een boze arabier de corsairs ze vasthouden. Als ik op zijn haven klik zegt hij: children were part of the deal je krijgt ze niet. Maar ik kan zijn schepen niet eens aanvallen om hem boos te maken. Wat moet ik doen? Help. Ik kom ook niet aan glas, want ik heb geen quartz (nergens een mijn). Alleen een andere arabier verkoopt dit, maar is nog niet unlocked. Hoe kom ik in zijn gratie?
Dit topic is gesloten.