[PC] Anno 1404 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 179.382 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eilanden zijn een stuk groter nu :), en minder van die stomme rotsen die in de weg zitten in het midden van je vlakke stuk.

Heb nog een aantal production chains "gekraakt"

Wine:
2x Ore Mine
2x Iron Smelter
4x Bottle Maker
4x Wine Press
12x Vine Yard
1x Coal Mine (alternatief: 2x Coal Burner's Hut)
4x Lumberjack's Hut

Parfum:
3x Rose Nursery
1x Perfumery

Tools:
2x Ore Mine
2x Iron Smelter
4x Tool Smith

Linnen Garments:
2x Hemp Plantation
1x Weaver's Hut

Ropes:
1x Hemp Plantation
1x Rope Yard

Bread:
2x Crop Farm
1x Mill
1x Bakery

Beer:
1x Crop Farm
1x Monastery Garden
1x Monastery Brewery

Glass:
1x Quartz Deposit
1x Quartz Quarry
1x Forest Glassworks
2x Glass Smelter

Pearls:
1x Pearl Fisher's Hut
1x Pearl Workshop

Carpets:
1x Indigo Farm
1x Silk Farm
1x Carpet Workshop

Marzipan:
2x Sugar Cane Plantation
2x Almon Plantation
1x Sugar Mill
1x Confectionary Workshop

Glasses: (onder voorbehoud)
3x Copper Mine
3x Quartz Deposit
3x Quartz Quarry
3x Copper Smelter
4x Optician's Workshop

Mosaic:
2x Clay Pit
1x Quartz Quarry
1x Quartz Deposit
1x Mosaic Workshop\

Candlesticks:
12x Apiary
3x Copper Mine
3x Copper Smelter
1x Coal Mine
6x Candle Maker
4x Redsmith's Workshop
6x Hemp Plantation

Met die leren jassen en bontjassen ben ik er nog niet uit, maar dat heb ik door elkaar heen lopen op 1 eiland, dus een beetje lastig uitvogelen :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de attainments? wat is het nut hiervan?
Je kunt door middel van je honour credits iets "kopen"

Is dit alleen erg handig als je spullen nodig hebt van je allies? zoals de lord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:17:
Hoe zit het eigenlijk met de attainments? wat is het nut hiervan?
Je kunt door middel van je honour credits iets "kopen"

Is dit alleen erg handig als je spullen nodig hebt van je allies? zoals de lord?
Zit van alles bij, o.a. meer water in Noria's, grotere vloot, minder Envoys per Trade Privilege nodig, etc.

Vroeg of laat kun je ze toch allemaal kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Bedankt! Dit houd ik er voortaan bij :*) Misschien ook een idee om in de TS te zetten?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met upgrade van je inwoners?

Ik heb namelijk in city met:
- peasants
- citizens
- en patracians

Alle needs zijn vervuld, maar ze gaan niet verder ...
Ik heb wel per woning dat ik zelf up wil graden, maar daar ligt het toch niet aan of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Je kunt in dit deel niet langer je volledige bevolking upgraden. Een deel blijft achter. Je kunt kijken of er nog lege slots zijn voor een hogere 'beschaving' door op je Market Place te klikken en dan (volgens mij) het onderste tab te pakken. Daar staat het aantal huizen per level en het eental slots per level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 19:56
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:17:

Tools:
2x Ore Mine
2x Iron Smelter
Van deze weet ik dat je met deze setting niet 1, maar 4 tool factories draaiende houdt.
Ik weet niet hoe dit met andere goederen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je meer ton kwijt per city? ik kan maar 60t kwijt.
Eerdere edities konden wel 200+ton in ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 13:56
mankeert er nou wat aan mijn ogen of zie ik alleen Coal Burner's Hut en geen coal mine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacemouse schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:27:
[...]

Van deze weet ik dat je met deze setting niet 1, maar 4 tool factories draaiende houdt.
Ik weet niet hoe dit met andere goederen zit.
Woops, ik had trouwens de Tool Smith helemaal weggelaten in dat lijstje :+

Coal Mine is pas vanaf Patricians ofzo.

Extra storage vanaf Citizens met "small storagehouse" etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:24:
Coal Mine is pas vanaf Patricians ofzo.
Volgens mij zelfs Noblemen :o
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:01:
Hoe kun je meer ton kwijt per city? ik kan maar 60t kwijt.
Eerdere edities konden wel 200+ton in ... ?
Pakhuis/market buildings upgraden of bijbouwen. Ook kun je iets als harbour storage kopen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07

Vos

AFCA

lama..

[ Voor 95% gewijzigd door Vos op 04-07-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

ah, small storehouses zijn ideaal, vooral als je een +X ton/storehouse item hebt.
in mijn huidige masterbuilder-scenario, heb ik een +15, dus elke storehouse is +30, dat tikt best aan :)
heb nu dan ook 999 storage op mijn "grote" eiland.

wat is trouwens de "snelste" manier om aan 5000 nobles te komen?
met beggars krijg je meer peasant->citizen
met envoys krijg je meer citizen->patrician
is er een "truukje" voor patrician->noble ergens?

als ik mijn huidige progress doortrek heb ik gewoon het hele eiland VOL met huizen nodig (en dat is een GROOT eiland) voor ik er 5000 heb :P

over leren jassen/bont jassen:
volgens mij gebruiken beide "fabrieken"
- een rivier
- 1/2 zout makerij
- 2 pig farm OF 1 bear cave + hunter (afhankelijk van wat je maakt obv)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 19:23
Hm, zit in Campaign mode, Chapter III dacht ik, al zwaar in geldnood :P
Ben niet zo bekend met deze bouwspellen, maar als ik zo die reacties lees heb ik nog heel wat te leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:27
Net weer een achievement met een vraagteken gekregen, namelijk: Force of Habit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hogader schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:08:
Net weer een achievement met een vraagteken gekregen, namelijk: Force of Habit.
En wat moet je daarvoor doen? (spoiler tags voor degenen die het zelf uit willen vogelen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
TKing schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:25:
[...]

En wat moet je daarvoor doen? (spoiler tags voor degenen die het zelf uit willen vogelen :) )
spoiler:
Je moet 20 vissershutjes op een eiland bouwen. Best wel komisch, aangezien dan zo goed als overal een vissershutje staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

hmm, force of habit net ook gehaald...

spoiler:
In Master Builder, in 1x alle huizen gebouwt om van 3500 nobles -> 5000 nobles te gaan. In de tijd dat het duurde voordat ze klaar waren met "evolueren", waren best een paar dingen zo goed als op :P

Andere hidden achievements
- The little busy bee
spoiler:
500 ton+ beeswax produceren in een game

- Dig deeper
spoiler:
100k gold+ uitgeven aan regenereren van mines in een game

- Out of sight, out of mind
spoiler:
500+ goederen overboord gooien in een game

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-02 17:29
Het spel is echt geweldig, vroeger ooit Anno gespeeld daarom wist ik dat het een geweldig spel is. Hier kan je uren vol in maken, en je raakt er zelden op uitgekeken. Echt waar voor je geld!. Maar kunnen jullie mij misschien uitleggen hoe ik een automatische traderoute tussen eilanden opzet? Misschien een beetje dom maar ik kom er gewoon niet uit.

Volgens mij kies je voor het knopje rechtsonder routing en dan klik je het schip aan, welke je wilt laten varen en vervolgens de eilanden waar die tussen gaat varen. En dan moet je op - of + klikken om de recources te selecteren. Vervolgens klik ik op het kruisje dat routingscherm weg en blijft me boot gewoon stil liggen. Ik word er helemaal gek van :'(.. Heb het proberen te googlen maar kom er echt niet uit! Help!

Gr Check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Nog wat meer:

Stop the world!

spoiler:
250 keer een game pauzeren, dus op esc drukken telt ook

..And later on we'll put the Trade quarter over there.

spoiler:
10 uur in de middelste camerastand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Checkmate1 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:26:
Het spel is echt geweldig, vroeger ooit Anno gespeeld daarom wist ik dat het een geweldig spel is. Hier kan je uren vol in maken, en je raakt er zelden op uitgekeken. Echt waar voor je geld!. Maar kunnen jullie mij misschien uitleggen hoe ik een automatische traderoute tussen eilanden opzet? Misschien een beetje dom maar ik kom er gewoon niet uit.

Volgens mij kies je voor het knopje rechtsonder routing en dan klik je het schip aan, welke je wilt laten varen en vervolgens de eilanden waar die tussen gaat varen. En dan moet je op - of + klikken om de recources te selecteren. Vervolgens klik ik op het kruisje dat routingscherm weg en blijft me boot gewoon stil liggen. Ik word er helemaal gek van :'(.. Heb het proberen te googlen maar kom er echt niet uit! Help!

Gr Check
je klikt op routing, dan klik je op new trade route. dan klik je warehouse 1 aan en doe je unload of load. dan warehouse 2 etc. Daarna selecteer je een schip door onderin add new ship te doen en zon naam te kiezen. Dan gaat hij automatisch aan het werk. Zorg wel dat je bij unload op -... doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Checkmate1 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:26:

Gr Check
Als je dan op de boot klikt, zijn er bovenin het schermpje met de stats van de boot 3 dingen die je aan kunt klikken. Één daarvan is geel. Dit betekend dat de route op pauze staat. Als je die aanklikt, wordt het een pijltje en gaat hij varen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had laatst iets meer dan 20 van de 24 uur in long-shot cameraview. Best grappig.

Weet iemand trouwens misschien of 1 Coal Mine op 2 Iron Smelters wel klopt? De Copper Smelter gebruikt maar 1/3 Coal Mine immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo dit topic is hard gegaan :o, straks maar alles bij lezen en wat posten. Ik vind de game leuk, goed uitgewerkt alleen vind ik de het aantal verschillende burgers dat je krijgt te weinig, had er graag nog 2 fracties boven gehad.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
als er nog 2 bovenop zouden zitten, dan was het naar mijn mening iets te moeilijk om alles nog te krijgen, aangezien je nou al flink wat moet produceren als je nobleman hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hogader schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:28:
Nog wat meer:

Stop the world!

spoiler:
250 keer een game pauzeren, dus op esc drukken telt ook
spoiler:
Een paar seconden lang 'p' indrukken werkt ook, zo heb ik daarnet ondervonden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kan de game nog steeds niet installeren op een verse win7 installatie. Dat is wel jammer, maar ja zou toch nog een XP install doen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

MrVegeta schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:58:
Zo dit topic is hard gegaan :o, straks maar alles bij lezen en wat posten. Ik vind de game leuk, goed uitgewerkt alleen vind ik de het aantal verschillende burgers dat je krijgt te weinig, had er graag nog 2 fracties boven gehad.
mja, op zich heb je wel gelijk, het is vrij simpel om patrician te bereiken (een na hoogste, immers)
echter, naar noble ben je echt wel even bezig (immers, je moet quartz (voor glas -> kathedraal)) ophalen, zoutconstructies opzetten (voor leather), een 2e noordelijk eiland voor brood/bier etc :)

dat is meer werk dan alle voorgaande stappen samen :P
en als je er dan eenmaal een paar hebt mag je brillen en kandelaars gaan maken... dat is echt een bitch!

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vooral de goede verhouding.

Om daar even op terug te komen:

ik heb hem nu draaien met 3x Quartz Deposit + 3x Quartz Quarry + 3x Copper Mine + 3x Copper Smelter + 1x Coal Mine + 4x Optician's Workshop. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
MrVegeta schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:30:
Kan de game nog steeds niet installeren op een verse win7 installatie. Dat is wel jammer, maar ja zou toch nog een XP install doen.
Ik heb hem hier gewoon draaien op win7 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-02 17:29
@Hogader en Tking, bedankt het is me eindelijk gelukt!.

Heb nog een vraag. Ik wil nu brood maken maar ik heb geen vruchtbare grond. Dan had ik al begrepen dat ik een Noria moet bouwen wil het vruchtbaar worden. Maar dit kan ik nog niet bouwen is er een manier? Nu is de bevolking niet tevreden hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:34
Checkmate1 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 01:17:
Heb nog een vraag. Ik wil nu brood maken maar ik heb geen vruchtbare grond. Dan had ik al begrepen dat ik een Noria moet bouwen wil het vruchtbaar worden. Maar dit kan ik nog niet bouwen is er een manier? Nu is de bevolking niet tevreden hehe.
Die noria kun je niet gebruiken om de grond vruchtbaar te maken voor graan. Je zult op zoek moeten gaan naar een eiland waar je wel graan kunt verbouwen. Per eiland zijn er andere resources beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:46

mydoom

omnomnom

ZiSE schreef op zondag 05 juli 2009 @ 01:27:
[...]

Die noria kun je niet gebruiken om de grond vruchtbaar te maken voor graan. Je zult op zoek moeten gaan naar een eiland waar je wel graan kunt verbouwen. Per eiland zijn er andere resources beschikbaar.
of je kan graanzaadjes kopen bij een lord of sjeik...
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Wat geen Multiplayer? omg zijn we weer bij Anno 1503? waar ze goedkoop even snel een stukje texture over het Multiplayer vakje hadden geplaatst.

Dit gaat de verkeerde kant op, en schrijf die MP patch maar op je buik want die van 1503 is er ook nooit gekomen (ja alleen een nep MP hack die de reeds bestaande MP code unlocked en die bugde als de pest)

Anno speel ik nooit alleen, ik speel het altijd samen met een vriend en dan gewoon verder gaan een keer met de savegame. Mensen die zitten te zeuren dat zulke spellen zich niet lenen voor "even snel een potje online" moeten oprotten, want hoe meer ze na julie luisteren hoe minder MP en coop er uberhaupt in games wordt gebouwt. Zoals Space Siege enzo, ja mensen spelen meestal maar een uurtje dus dan hebben we een speciale MP modus gemaakt zodat je even snel een potje samen kan doen. Of zoals 2Worlds, yeey een Oblivion met multiplayer woot! neehoor gewoon even een paar stukken wereld waar je samen de bij quests kunt doen. En dan ook nog last hebben van elkaars slagen in party. NEE! we willen gewoon de singleplayer campaign spelen in COOP!

En Anno is inderdaad op internet niets aan, alleen even zo snel mogelijk aanvallen en als het mislukt eruit gaan. Maar het gaat om de potjes met je vrienden als je wel even tijd hebt. En volgende keer gewoon verder gaan.

Ben ik blij dat ik hem nog niet gekocht heb, ze krijgen van mij ook geen cent ik had Anno 1503 ook blind gekocht ervan uitgaand dat het MP heeft want in mijn boek staat Anno=multiplayer. En dan kom je even bedrogen uit!

Mensen die multiplayer ondergeschikt vinden maken het juist ondergeschikt, en samen met de console games maken we gezamelijk de game wereld kapot gefeliciteerd. Alles wordt verEA'd en geN00Befied.

Voor de rest ziet Anno1404 er mooi uit en draait beter als 1701 maargoed veel geluk ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 05-07-2009 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er in 1701 dan wel fatsoenlijke MP :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 05:14:
Zit er in 1701 dan wel fatsoenlijke MP :?
1701 heeft wel MP, ik deed het eerst via internet, maar later via hamachi omdat je dan minder lag had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ben de demo maar eens aan het downloaden, lijkt me supergaaf spel maar weet niet of het echt wat voor mij is :p

Weet iemand trouwens een goede site waar je alleen ( & snel, dat je hem binnen een uur binnen hebt oid :p ) een cdkey kan kopen? (Dat mag je wel gewoon vragen toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je niet zeker weet of je iets mag vragen kan je het beste gewoon 5 modjes een DM sturen ;). Maar dit kan wel gewoon. Ookal zou ik niet weten waar je een key voor anno zal kunnen kopen. Ga vandaag de demo spelen en morgen de game kopen in de winkel ;).

Heb net met drivers goed gesintalled enzo, kan de game nu ook in win7 booten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is toch ook een building die je neer kan zetten, zodat je inkomende schepen niet steeds hoeven te wachten ... maar welke is dat?

Er staat een vraagteken naast je resources .. hoe krijg je dat vraagteken ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Eerder in dit topc ([PC] Anno 1404) staat wel het een-en-ander over keys kopen. Begint vanaf het 4e bericht op die pagina.

[ Voor 17% gewijzigd door Domdo op 05-07-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:49:
Er is toch ook een building die je neer kan zetten, zodat je inkomende schepen niet steeds hoeven te wachten ... maar welke is dat?
Harbour Master (of iets van die strekking) of een Pier.
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:49:
Er staat een vraagteken naast je resources .. hoe krijg je dat vraagteken ingevuld?
Zaadjes kopen met honour bij een computer en dan in het pakhuis op dat eiland in een Item-slot stoppen. Daarna activeren door erop te klikken en het vinkje te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
nog een geheime achievement:

The Desert Lives

spoiler:
Zoals de titel doet vermoeden, je krijgt hem als je 50.000 ton water hebt verbruikt in je noria's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nog twee achievements:

Arriba, Arriba, Andele
spoiler:
Voor 1 uur aan tijd vooruitspoelen

Let's hope no time paradox occured
spoiler:
Bovengenoemde achievement halen samen met Stop the World. Je krijgt de titel: Keeper of time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
thnx, vind het gek dat ik arriba, arriba, andele nog niet heb dan, aangezien ik toch flink veel vooruitspoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Bedankt, jij maakt de spoilertags weer nutteloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:19

Trouble

Everything is awesome

Sommige mensen zijn niet zo slim he :') Ik heb nog geen bijzondere achievements gehaald, maar dat komt vanzelf :)

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zet je de pearl fishers hutten neer?
iets met een shellfish reef? hoe ziet dat eruit dan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat is een kleurrijk klein eilandje vlak buiten de kust van een eiland.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JfKPcZ4CV1kglEivSIRzEAz8/thumb.jpg
Dat gekleurde dus :)

[ Voor 54% gewijzigd door Krentenbol op 05-07-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Inmiddels is http://www.anno1404-rechner.de/ uitgebreid met een aantal productieketens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, daar staan de makkelijke op :P

Ik heb m'n twijfels bij die van Brillen. Ik heb 3-3-3-4, niet 2-2-2-3

En Hemp... 1:1 :?

Heb nog een keer gechecked: Brillen moet echt 3-3-3-4 zijn. Ik heb dat lopen, allemaal op 100% en de voorraad Brass en Quartz groeit niet.

Mocht iemand in contact staan met de maker.. :P

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 14:05
Ik zit nu level IV volgens mij en ik zit vast. De monnik (hilarius) is er over verbaast dat de kinderen verdwenen zijn. Ik heb geen missies meer en ik heb echt geen idee hoe ik nu verder moet. Guy Forcas zegt dat ik niet moet rond kijken op zijn kleine orphanage eilandje.
Awsom schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:38:
Ben de demo maar eens aan het downloaden, lijkt me supergaaf spel maar weet niet of het echt wat voor mij is :p

Weet iemand trouwens een goede site waar je alleen ( & snel, dat je hem binnen een uur binnen hebt oid :p ) een cdkey kan kopen? (Dat mag je wel gewoon vragen toch?)
g2play, betalen en je krijgt meteen een key gemaild. Vriend van mij heeft het vanmiddag ook gedaan. ( die kon niet wachten nadat hij het bij gezien had ;) )

[ Voor 52% gewijzigd door loser180 op 05-07-2009 22:38 ]

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:17:
Lol, daar staan de makkelijke op :P
Klopt, het is nog niet kompleet. Ik heb even op het duitse forum zitten lezen, en er zijn al diverse aanvullingen gedaan de mede forumgebruikers.

Eén van de dingen die hij nog wil doen is het aantal bedelaars mee laten wegen in het verbruik van vis en cider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die van die brillen klopt ook helemaal niet.

En hij heeft Steenkool ook vaak weggelaten.

Een kopersmelterij gebruikt namelijk maar een derde deel van de opbrengst van een kolenmijn.

Bij de keten van wijn is de steenkool, ijzer en hout ook weggelaten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 05-10 18:55
Heb 't spel voor 17 euro gekocht (key). Was de demo zat :P

Wacht alleen nog op de key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illegale praktijk?

Schepen kun je trouwens ook deleten. Geen bevestiging nodig, alleen een keer delete drukken :o

Ben namelijk wat van m'n kleine handelsschepen aan het 'opruimen'

Kaarsen heb ik als volgt (niet compleet op Anno 1404 Rechner)

12x Apiary
3x Copper Mine
3x Copper Smelter
1x Coal Mine
6x Candle Maker
4x Redsmith's Workshop
6x Hemp Plantation

En dat heb ik twee keer staan :+

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Normaal koop ik m'n games op steam, maar toen zag ik dit. Lijkt mij volledig legaal, en niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tHe_BiNk schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:34:
[...]

Een hoop gezeur over duplicate keys. Dus dat ze 1 key gewoon meedere keren verkopen, volgens mij, vandaar de lage prijs. Niet echt aan te raden dus.

http://forums.whirlpool.n...-archive.cfm/1157029.html
;)

Iemand al uitgevonden hoe je die "Letters of Marque" kunt orderen? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 12:39
Heeft de Steam versie eigenlijk dezelfde DRM (3x install) als de retail versie?? Weet iemand dit? Kwam pas achter die beperking toen ik het doosje eens goed bekeek. Maargoed, het spel is immers gekraakt, dus als ik die 3 installs heb gebruikt is er een eenvoudige manier om toch nog te kunnen spelen. Wel jammer.

Edit: Bedankt! Ik zie het nu ook. Zat in Steam bij de systeemeisen te kijken onderaan, maar het staat dus ietsje hoger op de pagina.

[ Voor 18% gewijzigd door camelrulez op 06-07-2009 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
camelrulez schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:58:
Heeft de Steam versie eigenlijk dezelfde DRM (3x install) als de retail versie?? Weet iemand dit? Kwam pas achter die beperking toen ik het doosje eens goed bekeek. Maargoed, het spel is immers gekraakt, dus als ik die 3 installs heb gebruikt is er een eenvoudige manier om toch nog te kunnen spelen. Wel jammer.
Staat gewoon op de website.
Title: Anno 1404
Genre: Strategy, Simulation
Developer: Blue Byte Related
Publisher: Ubisoft
Release Date: 25 Jun 2009
Languages: English, French, German, Italian, Spanish
3rd-party DRM: TAGES™
3 machine activation limit

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 13:52
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/xqc5g1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2h3ptg7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/htu4c6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/iyn7td.jpg

Hier een aantal plaatjes van mijn eerste echte continues game. Ik gebruik deze game voornamelijk om de goederen chains te testen, en de bouwplannen van mijn stad te testen. Dit gaat opzich prima, ook leuk hoe de noblemen steeds meer willen als er meer in de stad komen, ze willen nu sinds een tijdje wijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ja, die Noblemen zijn echt een crime :/ Maar die Envoys kunnen er ook wat van, hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04-2023
Mijn steden bouw ik altijd op de romeinse manier, met huizenblokken, met wat speciale gebouwen er doorheen gemixed. Scheelt weer in wegen oppervlakte.

Hele uitgebreide havens heb ik alleen nooit nodig, simpele pier voor de kust lost alle problemen op.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/10hix5k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savageone
  • Laatst online: 04-04 23:17
heb het spel zaterdag maar eens via steam gekocht, had de vorige delen ook al wat gespeeld en ik moet zeggen het is weer een heerlijk spel om in het weekend te spelen voor ik het wist was ik al 3/4 uur verder.

is weer een beetje uitzoeken wat de beste verhoudingen zijn met de productie gebouwen en je goud inkomsten in de plus houden.
ben onderhand gekomen bij campaign V of VI(moet de orient npc beschermen tegen marie) en ik kan niet wachten tot ik thuis ben om verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:31
Gisteren ook maar aangeschaft via Steam.
Heb geen enkele eerdere delen gespeeld, dus zit nu nog die campaigns te doen om het spel een beetje te leren kennen.
Tot nu toe een erg vermakelijk spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Holger schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:47:
Mijn steden bouw ik altijd op de romeinse manier, met huizenblokken, met wat speciale gebouwen er doorheen gemixed. Scheelt weer in wegen oppervlakte.

Hele uitgebreide havens heb ik alleen nooit nodig, simpele pier voor de kust lost alle problemen op.

[afbeelding]
Hehe die bouwmanier van de Romeinen is handig he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Bij voorgaande delen nog wel, omdat het middelste vakje dan ook benut kon worden met een huisje, maar nu kan dat dus niet meer, wat zorgt voor lege vakken. Ik bouw gewoon alles zo vol mogelijk in rijen van twee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
Mediamarkt heeft nu een actie tweede game voor de halve prijs. Anno kost 38 euro bij mediamarkt en 57 euro per twee. Misschien is dat wat voor twee mensen hier.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wat screenshots van mijn continuous game.

Main Island met de Nobleman en Patricians.

Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn320/Krshnik01/Anno42009-07-0613-37-23-64.jpg

Nog meer Main Island

Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn320/Krshnik01/Anno42009-07-0613-37-37-73.jpg

En nog meer :)

Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn320/Krshnik01/Anno42009-07-0613-37-44-45.jpg

Deel van het productie Island

Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn320/Krshnik01/Anno42009-07-0613-38-24-09.jpg

Nog een deel

Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn320/Krshnik01/Anno42009-07-0613-38-29-75.jpg

Huidige status:

600K gold
8.4K inwoners totaal

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Als ik deze screenshots zo zie wordt ik weer herinnert aan een vervelend bijeffect van die grote eilanden: 1680*1050 is gewoon te klein :(
@ Cubic: That's me! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Krentenbol op 06-07-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Mooi steden bouwen jullie hoor! :) Ik gebruik zelf ook altijd die Romeinse methode :P Vermaak me nogsteeds opperbest met dit spel, gewoon lekker rustig een grote stad uit de grond rammen _/-\o_

Overigens zal ik zometeen de startpost even bijwerken, heb wat content gekregen van een poster hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:51:
Illegale praktijk?

Schepen kun je trouwens ook deleten. Geen bevestiging nodig, alleen een keer delete drukken :o

Ben namelijk wat van m'n kleine handelsschepen aan het 'opruimen'
Waarom verkoop je die niet aan de piraten? Zo krijg je er tenminste nog gold voor.

Wat me trouwens opvalt, en ik eigenlijk erg achterlijk vind van de game, is dat als je net een nieuwe wens (naar bepaalde nieuwe goederen) heb gekregen, door de groeiende bevolking, dat de happynessbar van je bevolking dan naar oranje gaat. Dit is dus hetzelfde als je belasting omhoog gooien. Hierdoor krijg je, mits alle andere goederen voldoende aanwezig zijn, meer inkomsten als je juist je bevolking die nieuwe wensen NIET geeft. Als je dus een nieuwe productieketen gaat opzetten t.b.v. dat nieuw gevraagde goed, zijn ze weer in het groene "happy" gedeelte en krijg je minder belastinginkomsten, tenzij je de belasting ook omhoog gooit. Erg vreemd dat.

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
TKing schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:18:
Bij voorgaande delen nog wel, omdat het middelste vakje dan ook benut kon worden met een huisje, maar nu kan dat dus niet meer, wat zorgt voor lege vakken. Ik bouw gewoon alles zo vol mogelijk in rijen van twee :Y)
In de 'lege' vlakken kun je nu je kroegen, kerken, armen e.d. kwijt.
Of als je speelt met brandjes, kun je er je brandweer kazerne dumpen.

Ohja,, graanfarm :
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/330tqqb.jpg
Bakkerij bij de weg, rest regelt zichzelf.

En een bierfarm:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/n2eck1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Holger op 06-07-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:06
weet iemand wat dit precies doet?

"Custom goods: ****
Levies duties from trading partners at the warehouse above a certain quantity of goods"

het is te koop bij beide traders in verschillende smaakjes, en ik kan er maar niet achter komen wat het nu precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

LoL! Mijn farms zijn altijd veel chaotischer, zoals het hoort bij de tijd waarin het spel zich afspeelt >:)
Holger schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:51:
Moeten die niet aan een weg liggen dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
Natuurlijk liggen die aan de weg, maar ze zijn ook 'dieper' waarmee je je vierkant aan het midden kan opvullen.
Wat je dan overhoud zijn twee rijen van elk 3 huizen, met ertussen 2 speciale gebouwen die langer zijn als een huis.

Ook al geen idee wat die customs dingen doen, ook nog nooit gekocht eigenlijk.. :?

[ Voor 15% gewijzigd door Holger op 06-07-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teddy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:16:

Levies duties from trading partners at the warehouse above a certain quantity of goods"

het is te koop bij beide traders in verschillende smaakjes, en ik kan er maar niet achter komen wat het nu precies doet.
Als er iemand iets bij jouw koopt, dan moet ie ook die tax betalen. Dat zie ik iig bij mij gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Teddy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:16:

Ja, dit is gewoon een belasting. Koopt iemand wat bij je warehouse, dan betaalt hij of zij een belasting in de vorm van goederen. Welke goederen staat aangegeven bij die custom good. Laadt dit in je vakjes bij custom goods in je warehouse (helemaal bovenaan, max 3)

[ Voor 6% gewijzigd door ride277 op 06-07-2009 15:27 ]

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:06
Ahh, duidelijk. dank voor de info, neem een Afbeeldingslocatie: http://www.anno1404-rechner.de/images/iconBier.png van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Holger schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:51:
[...]

Ohja,, graanfarm :
[afbeelding]
Bakkerij bij de weg, rest regelt zichzelf.

En een bierfarm:

[afbeelding]
heeft elke huis/productie geen straat nodig? Ik zie bij jou nauwlijks een straat.

edit: thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 15:18
Cabo schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:28:
[...]

heeft elke huis/productie geen straat nodig? Ik zie bij jou nauwlijks een straat.
Nee, bijvoorbeeld: de Bakkerij haalt zijn graan van de graanfarm. De farm heeft dan dus geen weg nodig

[ Voor 6% gewijzigd door Ryan_ op 06-07-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb het heel wat chaotischer dan de screenshots in dit topic.
Even uitvogelen welk gebouw nu wel en niet een straat nodig heeft, bij mij heeft elk gebouw een straat B)

Is het zo dat elk gebouw dat een eindproduct levert een straat nodig heeft en de rest niet ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
Klopt.. maar de toeleveranciers moeten wel binnen 'bereik' zijn, anders werkt het niet.

Als je hier echt op gaat focussen krijgt anno wel een heel erg tetris gehalte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:19

Trouble

Everything is awesome

Is het niet zo dat je in de cirkel van het eindproductiegebouw de productie moet hebben? Dat het groen is zeg maar :P

En ik bouw echt niet zo netjes als sommigen hier :') Ik vind steeds groepjes van 6 het mooiste, maar die Romeinse manier is ook wel leuk. Dom vraagje misschien, maar hoezo heet dat Romeins?

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Mijn manier van bouwen in mijn huidige game, is trouwens zeer winstgevend.

Nomad's as far as the eye can see!!!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/n31729.png

Peasants as far as the eye can see!!!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1zvczdw.png

Ondertussen al wat verder en ik heb: 2.100.000 Gold en zo goed als 30.000 inwoners, waarvan 5000 peasants, 5500 Envoys, 17000 Nomad's en nog wat citizens en patricians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
En ik bouw echt niet zo netjes als sommigen hier :') Ik vind steeds groepjes van 6 het mooiste, maar die Romeinse manier is ook wel leuk. Dom vraagje misschien, maar hoezo heet dat Romeins?
Omdat de romeinen hun steden ook op die manier ontwierpen. Xanten bijvoorbeeld.
Allemaal blokken van gebouwen met een gedeelde binnenplaats.
Veel wijken die van te voren worden aangelegd hebben zo'n patroon, denk aan new york, of barcelona.

Volgens mij heb je hiermee ook de grootste dichtheid met gebouwen (in anno).
Helemaal als je binnenplaatsen deels opvult met 'nuts' gebouwtjes.

@hierboven
Dat viel mij ook al op.. per peasant krijg ik meer geld dan een ******* nobleman. Beetje vreemd.

[ Voor 8% gewijzigd door Holger op 06-07-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een ontzettend gaaf spel! Ik ben al sinds Anno 1602 een trouwe aanhanger!

Enige minpuntje van het spel op dit moment is dat je niet iedereen naar het niveau van Nobleman kan krijgen, maar ook wel realistischer. MAAAR!!! weet iemand toevallig of er een verdeling bekend is over de verschillende rangen van de maatschappij in 1404?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 14:05
loser180 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:22:
Ik zit nu level IV volgens mij en ik zit vast. De monnik (hilarius) is er over verbaast dat de kinderen verdwenen zijn. Ik heb geen missies meer en ik heb echt geen idee hoe ik nu verder moet. Guy Forcas zegt dat ik niet moet rond kijken op zijn kleine orphanage eilandje.
Hij heeft vandaag de hele dag aan gestaan alles liep nog maar geen quest/doel oid er bij :( heeft iemand een idee of zit ik met een bug?

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Holger schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:58:
[...]

@hierboven
Dat viel mij ook al op.. per peasant krijg ik meer geld dan een ******* nobleman. Beetje vreemd.
vergeleken met wat het kost wel ja, aangezien het veel meer kost om een nobleman te onderhouden, maar ik begon gewoon met flink wat gebouwen te bouwen met alleen kerken, vissershutjes, cider en hout en zo kreeg ik dus een massive cashflow van +4000 en aangezien je nog lang aant bouwen bent loopt dat geld gewoon zeer snel op. Het voordeel is dat ik als ik nu ga upgraden is me geen zorgen hoef te maken om geldhoeveelheid, aangezien 2.1 miljoen niet echt snel opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
hutjes spam is ook beetje mijn begin strategie als ik met 10k begin.
Naar een eiland varen, 6+ houthakkers neerzetten en spammen maar.
Bootje koop non-stop tools, kerkje, vissies/cider erbij, en je hebt een lekker inkomen.
1 huisje upgraden, nieuwe gebouwtjes maken, met productie chains. en daarna pas naar de 510 voor de eigen tool-chain.

Edit: mijn post herlezen.. iets té cryptisch.. ff herschrijven :)

Begin tip om redelijk inkomen te hebben. ( 1000 )

Vaar naar een groot eiland met minimaal:
Cider en Hennep, daarnaast zou ik graan ook zeer zeker kunnen aanraden, maar is niet noodzakelijk.

Nadat je je havengebouwtje op het eiland hebt gedumpt, bouw dichtbij 3 houthakkers.
Zet een warenhuis redelijk landinwaarts neer. Zet ook hier 3 houthakkers omheen. 4 kan ook.
Plaats aan de kust een vissers hut, per 200 peasants heb je 1 visser nodig.

Zet nu je markt neer, doe dit op een mooi open veld waar je lekker tekeer kan gaan met huisjes.
Nu is het tijd om te spammen, zet gewoon een berg huisjes neer, denk er alleen aan dat je per 200 bewoners wel 1 visser nodig hebt.

Na verloop van tijd krijg je een bericht dat je niewe gebouwtjes kan bouwen, maar belangrijk nog.. je krijgt 50honour. Ga met je bootje naar lord-huppeldepup en koop daar een aanbevelings brief voor de kalief.
Eenmaal bij de kalief, is deze helemaal blij met je brief en krijg je een bootje van hem. Deze boot is helemaal afgeladen met resources. Deze kun je heel makkelijk gebruiken om meteen naar de orient te varen en een mooi eiland te kapen voor je 'spices' productie.

Op je eerste eiland hebben je peasants meer behoeftes gekregen.. cider en een kerk.. zorg hiervoor.. blije peasants leveren meer geld op. Zet upgraden naar betere huisjes iig UIT. (dit kan je doen bij je marktplaats, op de scroll klikken op het schermpje van het markplaats)

Upgrade eerst 1 huis naar citizens, zet hiermee je stone productie op alswel je productie van vesten.
Als deze eenmaal draait, en je genoeg geld EN tools heb, dan kan de rest van je populatie pas citizen worden. Ga in een keer door totdat je de nieuwe gebouwtjes unlocked. Hiermee kun je zelf tools maken, en ben je heeeel goed onderweg.

[ Voor 73% gewijzigd door Holger op 06-07-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 19:23
Hogader schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:47:
Mijn manier van bouwen in mijn huidige game, is trouwens zeer winstgevend.

Nomad's as far as the eye can see!!!

[afbeelding]

Peasants as far as the eye can see!!!

[afbeelding]

Ondertussen al wat verder en ik heb: 2.100.000 Gold en zo goed als 30.000 inwoners, waarvan 5000 peasants, 5500 Envoys, 17000 Nomad's en nog wat citizens en patricians.
Gruwelijk mooie plaatjes! _/-\o_

Kan iemand mij, als beginnend Anno speler, wat goede tips geven om aan geld te komen?
Ik las al dat je bv. een eiland vol zet met 'bedrijven'. Maar wat kan ik aan het begin dan het beste verbouwen en verkopen?
M'n inkomen staat nu vaak in de min. :'(

Edit: ik zie hierboven al een tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat ik de eerste potjes verkeerd deed (waardoor ik geen goud meer had). Was dat ik een vast aantal huizen had gebouwd. En hierin steeds hogere beschaving kreeg, wat meer onkosten met zich mee brengt maar ik maakte niet extra huisjes. Ze wilden steeds meer en meer tot ze pissig werden en alles naar de tering ging ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je boten laten zinken? of in ieder geval afbreken.
Ik heb liever van die grote, snelle oriental trading ships, ipv die kleine westen bootjes ...

Kan de westerse beschaving geen grote boten meer maken of wanneer kan dat?
Ik kan alleen 1trade bootje maken en 1super klein war schip.
Heb 2000 Noblemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:30:
....
ride277 in "[PC] Anno 1404"

Ik ga een nieuwe continious game starten en de tips van Holger ff volgen. Ik wil te snel denk ik in het begin waardoor ik teveel kosten maak en in geld problemen kom.

[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 06-07-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:30:
Ik heb liever van die grote, snelle oriental trading ships, ipv die kleine westen bootjes ...

Kan de westerse beschaving geen grote boten meer maken of wanneer kan dat?
Ik kan alleen 1trade bootje maken en 1super klein war schip.
Heb 2000 Noblemen ...
Dan kan je (als het goed is) ook een large shipyard bouwen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel de game "elector" .. zou het kunnen dat het daar nog niet bij gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
Nee alle scenarios zijn volgens mij volledig unlocked, je kan echt alles maken en doen.
Enige verschil met continues is dat scenarios vaste win-condities heeft, terwijl continue je zelf een win-conditie kan kiezen, of juist helemaal niet.

@ Vos, als je nog vragen hebt laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:46:
Ik speel de game "elector" .. zou het kunnen dat het daar nog niet bij gaat?
Ik heb die scenario al voltooid en het is gewoon mogelijk een large shipyard te bouwen, ik heb dan ook bij die scenario de achievements, van alle haven gebouwen en alle boten gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 10:46
ik kan echt niet vinden in chapter 2 waar ik stone moet verzamelen.
alles is volgebouwd door anderen. vanaf het begin af aan.

hebben jullie een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
Midden boven op je scherm zie je welke gewassen je op je eiland kan verbouwen.
Als je daarop met de muis klikt, komt er een balkje onder waarop je ziet welke ruwe grondstoffen er op het eiland zitten. Als je met de muis over elk icoontje gaat zie je welke het zijn, zoek de stone resource op en klik erop.
Hierdoor cycle je naar alle plekken op het eiland waar je stenen kan minen.

Om stenen te hakken heb je wel citizen lvl nodig. 1 huisje is genoeg. Huisje is te bouwen op 2e tab (de baksteen)

Ohja.. voor mensen die combat moeilijk vinden:
Stop je 'flagship' vol met speed boosts, vaar voorop, laat de vijand daarop schieten..
Stap 2 focus fire met je vloot op de vijanden
Stap 3 ga ervandoor met je flagship, de vijanden gaan erachteraan, maar omdat jij sneller bent ben je buiten bereik en schieten ze niet, ook niet op de rest van je vloot.

Met 2 grote oorlogsschepen en een raceboot kun je bijna elke vloot wel aan.
Verder is 'combat' echt om te huilen, enigste minpunt van de game. zonder was het beter geweest, ik krijg echt overal jeuk... bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Vendrom schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:01:
ik kan echt niet vinden in chapter 2 waar ik stone moet verzamelen.
alles is volgebouwd door anderen. vanaf het begin af aan.

hebben jullie een tip?
Ik geloof dat er een het noorden een eiland was, het eiland van broeder Hilarius, waar een steengroeve was. Volgens mij moet je wachten tot je bericht krijgt dat je daar steen kan verzamelen, eerder lukt het niet.

Life is what you others make it.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.