[PC] Anno 1404 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 179.367 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:29:
Kan iemand mij helpen!!?

Ik weet niet of mijn systeem het aankan :-(

Ik heb een Tosibah laptop

Dit zijn mijn systeemgegevens:

Intel celeron `
430 @ 1.73 GHz

kloksnelheid 1.73 1, 87 GB
http://www.12game.com/
Daar staat de demo, dan kan je hem proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:29:
Kan iemand mij helpen!!?

Ik weet niet of mijn systeem het aankan :-(

Ik heb een Tosibah laptop

Dit zijn mijn systeemgegevens:

Intel celeron `
430 @ 1.73 GHz

kloksnelheid 1.73 1, 87 GB
Die kan het nooit aan. Zelfs mijn laptop heeft er moeilijkheden mee (Core 2 Duo T8300 @ 2.4GHZ, 3GB Ram en een 9600M GT). Bij 10.000 inwoners zakt de framerate onder de 20FPS (alles op low) ;)

Aangezien jouw laptop een singlecore is en redelijk oud, verwacht ik een integrated videokaart en die kunnen Anno 1404 niet aan.

Wat een goed spel is het ook! Het is goed dat het zulk mooi weer is, anders had ik vanaf vanochtend al Anno zitten spelen :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

d2cdkeyshop.com heeft weer een aantal keys liggen, kleine 11 euro was ik kwijt met PayPal, geen geld voor deze game :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Phyxion schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:15:
d2cdkeyshop.com heeft weer een aantal keys liggen, kleine 11 euro was ik kwijt met PayPal, geen geld voor deze game :)
Out of stock

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hogader schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:52:
[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet wat er verder in je pc zit en op welke resolutie jij speelt, maar ik speel het vloeiend op max met een 8800GTS 640mb. en op de resolutie 1680x1050. Dat wel ism met 3gb ram en Q6600 @ 3.0Ghz.

En @jcvjcv...

Ik ben van plan wanneer ik mijn scenario heb voltooid om een soort van Tech-Tree te maken. en daarin te zetten wat ieder volk nodig heeft en de eisen ervan etc, maar dan ook hoeveel gebouwen van elk zodat alles zo efficient mogelijk loopt.
1920x1080 speel ik het op (4 GB ram en een X3 720), zijn de details waar het spel zichzelf op zet.
Laptop (3470) staat standaard op 1280x800.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Cubic X schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:12:
[...]

Die kan het nooit aan. Zelfs mijn laptop heeft er moeilijkheden mee (Core 2 Duo T8300 @ 2.4GHZ, 3GB Ram en een 9600M GT). Bij 10.000 inwoners zakt de framerate onder de 20FPS (alles op low) ;)

Aangezien jouw laptop een singlecore is en redelijk oud, verwacht ik een integrated videokaart en die kunnen Anno 1404 niet aan.

Wat een goed spel is het ook! Het is goed dat het zulk mooi weer is, anders had ik vanaf vanochtend al Anno zitten spelen :P :>
Heb een 2GHz dualcore + 9600M GT en hier draait het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:12
MeNTaL_TO schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:58:
[...]

1920x1080 speel ik het op (4 GB ram en een X3 720), zijn de details waar het spel zichzelf op zet.
Laptop (3470) staat standaard op 1280x800.
wss zorgt de slechts 512mb geheugen op je gpu dan dat je medium speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Mijn vriend heeft het spel gekocht, zo ongeveer de dag dat het uitkwam, en ik heb het ook bij mij op de pc geinstalleerd. Maar het is zo leuk, dat ik er over denk om 'm ook maar te kopen :P

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:41
Ik weet niet of deze hier mag, anders zie ik het wel.

Ik krijg morgen een originele anno 1404 binnen van gcshop.nl. Voor 20 euro doe ik hem weg, duurde veel te lang, en natuurlijk te ongeduldig dat ik hem al via gamesplanet.com besteld heb :*).

Zit in dichte verpakking met aankoopbon etc. er bij. Stuur maar even pm of mailtje naar lilacrazor at home.nl
*Verkocht*

Tot nu toe uurtje of 10 gespeeld, in het begin nogal problemen om de cashflow positief te houden. Door vaste trade/sell routes op te zetten met mijn allies stroomde het geld toch nog redelijk binnen. Vooral toen ik éénmal glas kon maken en verkopen :) . Na het bijplaatsen van een hoop huisjes + voorzieningen staat de cashflow eindelijk in de plus. Denk dat ik in het begin te veel voorzieningen heb gemaakt voor een in verhouding kleine bevolking. Tot nu toe speelt anno 1404 heerlijk weg, ideaal om je een hele zondag mee te vermaken 8)

[ Voor 46% gewijzigd door Lilacrazor op 01-07-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

pff. wat een mooi spel!

Ik moet zeggen dat het wel erg moeilijk is om een positieve flow te houden. Met een steady state is het wel te doen, maar zodra je wat gaat maken om verder te komen schiet ik zo onder nul.
Ik heb nu 3600 inwoners, en +900 saldo, nu eindelijk begin ik een beetje winst te maken.

paar tips:
-dubbelklik op een gebouw en je kan zien waar ze op de rest van het eiland ook staan.
-zet de auto upgrade voor de inwoners uit.
-zet de tax in het gele gedeelte, zodat ze net niet weggaan. Zorg dat je per soort inwoner eerst alles aan ze geeft, dan kan je winst maken. Als je ze laat upgraden gaat je winst eerst omlaag, totdat ze ze weer alles hebt gegeven, dan is het weer hoger. Maar door dit in gecontroleerde stappen te doen, kwam ik beter uit met mijn geld.
-doe alles quests die je krijgt om zoveel mogelijk honour te krijgen, dit kan je heel goed gebruiken om testamenten te kopen bij de Lord om die bij de orient vervolgens in te wisselen voor meer diplomacy ranking.

- bouw van elk nieuw voedsel object eerst maar 1of 2 gebouwen. Meer heb je er in de eerste instantie niet nodig. Je kan niet snel zoals in anno1602 even 10 graan fabrieken bouwen zodat je ff vooruit kan, dan maak je onheroepelijk keihard verlies.

Een paar vragen:
- je handelsroutes kan je daar niet 1 schip extra inzetten zodat de lading vanzelf beter verdeelt wordt? Een groter schip bijv?
- ik kan de wijsheid om waterbronnen te verbeteren van 500-1000 ineens nergens meer vinden?
- af en toe krijg je een quest en meot je zoeken in je stad naar 1 persoon, ik kan ze haast nooit vinden?
2 dingen, zijn ze altijd met een blauw lijntje omcirkeld, en lopen ze alleen in je centrum of over het hele eiland?

mijn 8800GTs 320 trekt het net op High@1650x1050, alleen uitgezoomd gaat het niet meer goed.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
Hallo, ik heb net Anno geinstalleerd en ben nu bij het 2de leven van de campaign mode.
Alleen snap ik 1 ding niet, hoe krijg is steen? Ik heb zoon hutje op verschillende plekken neergezet maar er gebeurd niks, kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:41
DaOverclocker schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:40:
...
Een paar vragen:
...
- af en toe krijg je een quest en meot je zoeken in je stad naar 1 persoon, ik kan ze haast nooit vinden?
2 dingen, zijn ze altijd met een blauw lijntje omcirkeld, en lopen ze alleen in je centrum of over het hele eiland?
...
Aan de linkerkant heb je een bar die de laatste events "tracked". Nadat je die quest accepteerd verschijnt er in die balk die quest met een icoontje. Als je je muis op dat icoon houdt zie je op je minimap precies waar die persoon is. Ik heb 2 personen moeten opsporen en heb ze zo binnen enkele seconden gevonden. Weet niet of het nog verschil maakt dat ik het in easy mode speel?

Dit geldt trouwens voor alle quests. Als je een keer "crates" op moet sporen of andere schepen moet vernietigen, houdt je muis in de eventstracker aan de linkerkant, en kijk vervolgens op je minimap waar je precies moet zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Lilacrazor op 01-07-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hogader schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:52:
[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet wat er verder in je pc zit en op welke resolutie jij speelt, maar ik speel het vloeiend op max met een 8800GTS 640mb. en op de resolutie 1680x1050. Dat wel ism met 3gb ram en Q6600 @ 3.0Ghz.

En @jcvjcv...

Ik ben van plan wanneer ik mijn scenario heb voltooid om een soort van Tech-Tree te maken. en daarin te zetten wat ieder volk nodig heeft en de eisen ervan etc, maar dan ook hoeveel gebouwen van elk zodat alles zo efficient mogelijk loopt.
Nice :)

Volgens mij zitten er een aantal vervelende verhoudingen in, o.a. veel 2:3 enzo.

De parels zijn iig 1:1 :P
Brood is 2 graanboerderijen - 1 molen - 1 bakker
Tapijt is 1x silk plantage - 1x Indigo plantage - 1x tapijtenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
Kan niemand mij even een tip geven, ik kom nou niet verder. Ik zie iets over het hoofd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Er moet wel steen beschikbaar zijn. Boven bergen cirkelen op verschillende plaatjes ijzererts, steen, etc. Als er steen zweeft, kun je daar steen hakken. Als je niet goed kunt zien wat het is, moet je je muis erop houden. Zie je gelijk hoeveel het is :P

Maar ik heb een vraagje: Waar zit die Lord Wanhoop in chapter 5? Ik heb Indigo nodig :(

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
Ja dat dacht ik al, maar dat is er niet op mijn eiland.
Er zijn wel andere eilanden die dat hebben maar daar kan ik niet op bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocolade-reep schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:57:
Ja dat dacht ik al, maar dat is er niet op mijn eiland.
Er zijn wel andere eilanden die dat hebben maar daar kan ik niet op bouwen.
Je hebt als het goed is een eilandje met een klooster en daar kan je steen verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je indigo kan krijgen? Heb het nodig voor me inwoners die beginnen te zijken om boeken, maar kan ze niet produceren, heb indigo nodig.

EDIT::

Laat maar:D Heb het al gevonden

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hogader schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:04:
[...]

wss zorgt de slechts 512mb geheugen op je gpu dan dat je medium speelt
Is ergens te zien wat de eisen zijn voor high? Mijn vriendin speelt het spel op een 4870 met 1 GB en die heeft idd high als auto selectie, maar wat moet je dan hebben voor ultrahigh.

@onderbuurmanIk heb een x3 720, zij een Intel C2D 6750. Ik heb de graphics ook iets omhoog gegooid, high met AA uit en het water weer naar low+ nogiets gezet.

Maar lees niet veel over wat voor hardware je wat voor details kan draaien behalve dat in de readme meegeleverde info.

[ Voor 27% gewijzigd door MeNTaL_TO op 01-07-2009 20:51 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Misschien een andere processor? RAM lijkt me niet, het spel gebruikt bij mij onder Vista <2GB. Je kunt de instellingen gewoon zelf omhoog gooien trouwens, hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Krentenbol op 01-07-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:21:
[...]

Je hebt als het goed is een eilandje met een klooster en daar kan je steen verbouwen.
Thx, zal morgen wel even kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Ik moet zeggen dat het wel erg moeilijk is om een positieve flow te houden. Met een steady state is het wel te doen, maar zodra je wat gaat maken om verder te komen schiet ik zo onder nul.

paar tips:
-zet de tax in het gele gedeelte, zodat ze net niet weggaan. Zorg dat je per soort inwoner eerst alles aan ze geeft, dan kan je winst maken. Als je ze laat upgraden gaat je winst eerst omlaag, totdat ze ze weer alles hebt gegeven, dan is het weer hoger. Maar door dit in gecontroleerde stappen te doen, kwam ik beter uit met mijn geld.
-doe alles quests die je krijgt om zoveel mogelijk honour te krijgen, dit kan je heel goed gebruiken om testamenten te kopen bij de Lord om die bij de orient vervolgens in te wisselen voor meer diplomacy ranking.
Zo te zien lukt het je nog niet, Ik sta nooit in de min. Vanaf het begin tot het einde lukt het me altijd om positief te blijven. Ik doe altijd gelijk de auto upgrade uitzetten, en mijn tax staat altijd in Happy, dus net 1tje onder Euphoric.

Hier wat tips:
- Check in je warehouse telkens of er een driehoekje boven, driehoekje onder een voedselsoort staat. Zo weet je of hij toeneemt of juis af gaat nemen. (op lange termijn) zo weer je dus precies wat je uit kan zetten en wat je aan moet zetten.
- Als je gaat upgraden doe dat dan eerst met 1 of een paar gebouwen, Zo kun je vaak al de nieuwe gebouwen neerzetten die zorgen dat je de positieve cashflow ook blijft behouden.
- Besteed niet al je aandacht aan de Orient settlement, Die hebben namelijk niet veel nodig en kan je dus lange tijd rustig door laten leven. (zorg wel voor een handelsroute met carpets etc.
- Zet je schepen onder shortcuts. Als je op een schip klikt doe je bijvoorbeeld: ctrl + 1. Telkens als je dan op 1 duwt zie je de lading van het schip en dubbel duwen centreer je de camera op het schip. Doe dit vooral bij de handelsroutes, zo kun je zeer snel zien of ze nog goed lopen of dat er ergens problemen optreden.

Als ik op de andere tips die in mijn hoofd zitten kom post ik ze nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polmannetje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-12-2021
Ik heb vanmiddag dan eindelijk Anno 1404 gekocht, vervolgens heb ik meteen een uur of 2 gespeeld.

Nu probeer ik hem zojuist weer op te starten, ik klik op "previous savegame", dan begint hij te laden maar vervolgens geeft hij een error "load failed".
Bij het handmatig laden van savegames geeft hij "incorrect file format"

Ik gebruik Windows Vista 64bit en heb verder nog nooit problemen gehad met het spelen van watvoor game dan ook.. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 08:29

mydoom

omnomnom

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:40:
[...]

Nice :)

Volgens mij zitten er een aantal vervelende verhoudingen in, o.a. veel 2:3 enzo.

De parels zijn iig 1:1 :P
Brood is 2 graanboerderijen - 1 molen - 1 bakker
Tapijt is 1x silk plantage - 1x Indigo plantage - 1x tapijtenmaker.
Bier = 1x graan boerderij 1 x herb plantage 1xklooster (bierbrouwerij)
iemand al de tabellen voor andere producties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijn:
2x Ore mine, 2x Iron Smelter, 1 Coal Mine, 4x Bottlemaker, 4x Wine press, 12x Vine yard, 4x Lumberjack's hut.

:*)

Daaruit volgt dus ook logischerwijs tools:

2x Ore Mine, 2x Iron Smelter, 1x Coal mine, 2x Toolshop

En volgens mij is zo'n houthakker die Coal produceert gelijkwaardig aan een halve Coal mine.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 02:32:
Wijn:
2x Ore mine, 2x Iron Smelter, 1 Coal Mine, 4x Bottlemaker, 4x Wine press, 12x Vine yard, 4x Lumberjack's hut.

:*)

Daaruit volgt dus ook logischerwijs tools:

2x Ore Mine, 2x Iron Smelter, 1x Coal mine, 2x Toolshop

En volgens mij is zo'n houthakker die Coal produceert gelijkwaardig aan een halve Coal mine.
Dat klopt niet het is als volgt:

1 Ore Mine 100% + 1 Coal Burner 100% -> 1 Iron Melter 100% -> 2 Toolshop 100%

Als je namelijk je eerste vestiging start en je bouwt deze chain met 1 toolshop, dan zegt de advisor op een gegeven moment dat er genoeg staal wordt geproduceerd voor een tweede toolshop, ze werken dan ook beide op 100%

[ Voor 16% gewijzigd door Damasta op 02-07-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

-zet de auto upgrade voor de inwoners uit.

...
Hoe zet je die uit? Ik zoek al tijden naar die knop, maar hij zit niet in het infovenstertje van het huisje waar je op klikt zoals bij 1701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik op de marktplaats en dan op de knop in het midden van het scherm wat bij de marktplaats hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom

mydoom

omnomnom

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:23:
[...]

Hoe zet je die uit? Ik zoek al tijden naar die knop, maar hij zit niet in het infovenstertje van het huisje waar je op klikt zoals bij 1701
bij de marktplaats zie boven aan het popup menutje een knop met 3 2rollen papier die kan aan of uit klikken
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redthing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-08 17:03
Hier nog een erg handige tool voor het uitrekenen van de behoeften van je volk

http://www.anno1404-rechner.de/

De tech-tree staat er nog niet bij maar wordt aan gewerkt...wel allemaal Duits maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domdo schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:22:
@Piete
Kan je ook wat screens posten vanaf boven van je graanvelden enzo ??? Ik zou nl. graag willen weten hoe jij (en andere mensen) hun velden plaatsen van de boederijen enzo
AUB:

Mijn plantages

Afbeeldingslocatie: http://www.doublemedia.nl/anno/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.doublemedia.nl/anno/2.jpg

Mijn stad

Afbeeldingslocatie: http://www.doublemedia.nl/anno/3.jpg

Mijn haven

Afbeeldingslocatie: http://www.doublemedia.nl/anno/4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
bedankt :)
De huisjes heb ik zelf ook (meestal) op die manier gebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Zo richt ik mijn stad meestal in:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/acquf6.jpg

En zo zag mijn haven eruit toen ik het scenario elector aant doen was:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/9iwl7l.png

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/24bkz1w.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hogader dat zijn heel wat huisjes. Nu al 2200 inwoners en nog niet eens naar het volgende niveau. Wat nu als je een kerk moet bouwen of een brandweer, sloop je dan gewoon wat huizen?

Wat mij opvalt is naarmate de game vordert komen er steeds meer piraten boten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik ben nu bij campaign VI, "Caught in a trap", en het lukt me maar niet om dat kasteel op het zuiden van het eiland te verslaan. 5 grote legers en 3 fortified torens ernaast, maar het blijft zichzelf maar maken. Daarnaast blijven er maar nieuwe attackwaves komen, waardoor mijn legers langzaam dood gaan. Geld is het grootste probleem ook hier. Ook al staat de balans op 500+, ik verlies langzaam toch mijn geld doordat er voorraad moet worden gekocht denk ik.

Houden die attackwaves een keer op, of gaat dat door totdat alles verslagen is? Heeft iemand nog goede tips, of misschien een strategie om het op te lossen?

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik ben nu ook bezig met missie VI en ik heb de indruk dat het niet de bedoeling is dat je dat kasteel stuk maakt. Gisteren een eerste poging gewaagd en slecht afgelopen. Ik denk dat ik bij mijn volgende poging gewoon de haven en de vissershutten opgeef en onmiddellijk die bovenaan de map herbouw. In het westen kan je ook vrij dichtbij een eiland vinden waar je je cider farms opnieuw kan opbouwen. Op die hoogte wil ik dan een verdedingsgordel bouwen en hopen dat ik die aanvalsgolven kan tegenhouden.

Als er iemand goeie tips heeft voor missie VI, ik sta open voor suggesties, want combat is niet mijn favoriete onderdeel van Anno 1404 (van mij mogen ze zelfs de combat volledig uit het spel slopen; het vergalt in zijn huidige vorm toch maar het spelplezier imo) en landcombat is nu hetgeen waar die missie zich volledig op focust.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
DarthDavy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:28:
Ik ben nu ook bezig met missie VI en ik heb de indruk dat het niet de bedoeling is dat je dat kasteel stuk maakt. Gisteren een eerste poging gewaagd en slecht afgelopen. Ik denk dat ik bij mijn volgende poging gewoon de haven en de vissershutten opgeef en onmiddellijk die bovenaan de map herbouw. In het westen kan je ook vrij dichtbij een eiland vinden waar je je cider farms opnieuw kan opbouwen. Op die hoogte wil ik dan een verdedingsgordel bouwen en hopen dat ik die aanvalsgolven kan tegenhouden.

Als er iemand goeie tips heeft voor missie VI, ik sta open voor suggesties, want combat is niet mijn favoriete onderdeel van Anno 1404 (van mij mogen ze zelfs de combat volledig uit het spel slopen; het vergalt in zijn huidige vorm toch maar het spelplezier imo) en landcombat is nu hetgeen waar die missie zich volledig op focust.
spoiler:
Door een missie te doen (je moet wel een boot overhebben), bij de sultan (volgens mij tis al 3 dagen geleden dat ik die missie gedaan heb) wordt je na een periode van 10 minuten 'geredt' en is missie VI klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ook in bezit van anno 1404 :)

Ik ben bij missie 2 aanbeland en wil een Stonemason`s hut bouwen.
Kan ik deze gewoon bij de rotsen neerzetten?
Deze stonemason`s hut doet ook niets zonder een stone deposit, hoe kom ik hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:14:
Sinds vandaag ook in bezit van anno 1404 :)

Ik ben bij missie 2 aanbeland en wil een Stonemason`s hut bouwen.
Kan ik deze gewoon bij de rotsen neerzetten?
Deze stonemason`s hut doet ook niets zonder een stone deposit, hoe kom ik hieraan?
Zoeken op een ander eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Ik heb het spel nu ook gekocht, maar ik heb wel iets waar ik tegen aan loop: ik hoef nergens een key in te voeren?

Omdat ik eerst met het spel (en dus de key) van mijn vriend speelde, heb ik het spel compleet verwijderd, de pc opnieuw opgestart en toen het spel opgestart en toen opnieuw geinstalleerd. Ik beland vanzelf in het spelmenu en durf daarom nog geen online profiel aan te maken, want straks kan hij niet meer spelen.

Is het mogelijk de key (handmatig) te verwijderen zodat ik die van mezelf kan invoeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
-Trouble- schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:39:
Ik heb het spel nu ook gekocht, maar ik heb wel iets waar ik tegen aan loop: ik hoef nergens een key in te voeren?

Omdat ik eerst met het spel (en dus de key) van mijn vriend speelde, heb ik het spel compleet verwijderd, de pc opnieuw opgestart en toen het spel opgestart en toen opnieuw geinstalleerd. Ik beland vanzelf in het spelmenu en durf daarom nog geen online profiel aan te maken, want straks kan hij niet meer spelen.

Is het mogelijk de key (handmatig) te verwijderen zodat ik die van mezelf kan invoeren :?
In het leesmij bestand kun je het volgende vinden:
Q: Do I need to reactivate the game on the same PC after I uninstalled and reinstalled the game?
A: On the same PC configuration you do not need to reactivate. The activation data for the game is stored in the folder addressed by CSIDL_COMMON_APPDATA\Tages (this translates for example usually to C:\ProgramData\Tages for Windows Vista). The game uninstaller does not remove the activation data.

De kans is groot dat als je de inhoud van de Tages folder verwijderd, je je serial opnieuw moet ingeven. Dit neemt niet weg dat je vriend 1 van zijn activaties kwijt is. Het spel is immers op 2 verschillende configuraties geïnstalleerd en geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Dat van die Tages folder had ik later ook gevonden :Y En de inhoud verwijderd, maar dat helpt dus niet :{

Nou ja, zal even overleggen met hem wat we nu gaan doen. Desnoods neem ik even contact op met Ubisoft :) In elk geval bedankt voor de hulp ;)

----

Even met Ubisoft gebeld, en ik had het spel niet eens hoeven kopen blijkbaar :z Kan gewoon nog een online profiel aanmaken. Ach, ik bekijk het maar van de positieve kant: ik heb het spel nu zelf ook :')

[ Voor 29% gewijzigd door Trouble op 02-07-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redthing schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:55:
Hier nog een erg handige tool voor het uitrekenen van de behoeften van je volk

http://www.anno1404-rechner.de/

De tech-tree staat er nog niet bij maar wordt aan gewerkt...wel allemaal Duits maar ach.
_/-\o_

Ernstig goede site. Vond namelijk al dat ik zoveel vissers moest bouwen, maar met +/- 2500 peasants heb je er ook wel veel nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• militair90
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 19:20

militair90

sure we can f*uck it up

heb het spel zelf niet maar heb de demo gespeeld.
is het een lang spel? ik heb het idee dat het spel na 10 uur uitgespeeld is.

'' I'f you're going throuh a hell, keep on going '' Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

militair90 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:39:
heb het spel zelf niet maar heb de demo gespeeld.
is het een lang spel? ik heb het idee dat het spel na 10 uur uitgespeeld is.
En dat denk jij omdat? Misschien dat je dan de scenario's uit hebt gespeeld, maar dan ook alleen op easy. Kun je ze altijd nog op normal/hard proberen. En daarna kun je de campain doen. Net zolang tot je alle 300 achievements/medals hebt verzameld. AKA: genoeg te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
Als je van empire-building houdt speel je dit spel niet uit. Als je ffkes een snel potje wilt gamen zou ik dit spel niet doen want voordat je serieus over je hoe-mijn-stad-te-bouwen-strategie kan nadenken ben je een half uur verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Laatst online: 27-07 00:10
Als je die plantages altijd zelf bouwt, de velden dus, kan je ze veel compacter plaatsen. Zo geraken er ook meer op een eiland, zie: http://images.internix.be...201404/screenshot0034.jpg (link ivm grootte)

Al mijn andere screenshots zijn te vinden op: http://images.internix.be/index.php?group=Anno%201404

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er bij de groene 6 per plantage volgens mij gaat meer niet lukken of mogen ze er ook buiten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom

mydoom

omnomnom

dit is hoe ik mijn indelingen maak alles zo dicht mogelijk opelkaar
voordeel is:
  • de werkers hoeven niet te lopen voor de grondstoffen.
  • lekker compact en overzichtelijk
nadeel:
kan geen bedenken :P

Bier (bovenin wijnvaten productie)
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/24lswoy.jpg

Wijn(alleen de druiven en de wijnpersfabriek)
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2zs38lk.jpg

Brood
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/241mis3.jpg

Kleren (katoen/Hemp)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/292l4kh.jpg

en dit is mijn stad oordeel zelf. tips zijn altijd welkom :)
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/4rvktj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom

mydoom

omnomnom

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:52:
Heb er bij de groene 6 per plantage volgens mij gaat meer niet lukken of mogen ze er ook buiten vallen?
nee het beste is om gewoon het aantal plantages te gebruiken die aangegeven wordt.
ze mogen er niet buiten vallen.
bekijk mijn plaatjes maar misschien haal je inspiratie uit ... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

voor campaign IV is het handig om de 3 torens quest te doen in het zuiden (bouw 3 fortified, net buiten bereik van de tegenstander zijn fort), en al je legertjes daarachter.

de tegenstander zal altijd torens aanvallen, en die kan je dan "assisten" vanuit de kampen. op die manier kan je voorkomen dat de tegenstander ook maar iets sloopt na de vissershutten en de haven (ik had de ciderplantages op 1 na nog aan het eind :P)

heb ook de achievement voor "verlies geen leger tijdens campaign IV" op die manier gehaald :)

maar goed, de campaign is best leuk opgezet, ben nu maar eens begonnen aan de eerste scenario (elector) om alle toolchains nog maar es uit te zoeken.

een kleine vraag dan, als je kijkt naar bijvoorbeeld peasant (eet vis) en citizen (eet vis en spices), dan zie je dat een citizen maar "40%" vis eet. als je dus genoeg laat upgraden, ga je dan op een gegeven moment minder vis nodig hebben?

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Laatst online: 02-04 14:34
MLM schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 02:31:
een kleine vraag dan, als je kijkt naar bijvoorbeeld peasant (eet vis) en citizen (eet vis en spices), dan zie je dat een citizen maar "40%" vis eet. als je dus genoeg laat upgraden, ga je dan op een gegeven moment minder vis nodig hebben?
Volgens mij wel, zij het dat het langzaam gaat. Ze hebben 40% vis nodig, maar er wonen meer mensen in een huis.
Op het eerste level wonen er 8 mensen die 100% nodig hebben.
Op het tweede level wonen er 15 mensen die 40% nodig hebben, wat neerkomt op 6 mensen.
Op het derde level wonen er 25 mensen die 20% nodig hebben, wat neerkomt op 5 mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

MLM schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 02:31:
voor campaign IV is het handig om de 3 torens quest te doen in het zuiden (bouw 3 fortified, net buiten bereik van de tegenstander zijn fort), en al je legertjes daarachter.

de tegenstander zal altijd torens aanvallen, en die kan je dan "assisten" vanuit de kampen. op die manier kan je voorkomen dat de tegenstander ook maar iets sloopt na de vissershutten en de haven (ik had de ciderplantages op 1 na nog aan het eind :P)

heb ook de achievement voor "verlies geen leger tijdens campaign IV" op die manier gehaald :)

maar goed, de campaign is best leuk opgezet, ben nu maar eens begonnen aan de eerste scenario (elector) om alle toolchains nog maar es uit te zoeken.

Ik ga ervan uit dat je missie VI (6) bedoeld en niet IV (4). ;)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Jump schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:45:
[...]

Als je die plantages altijd zelf bouwt, de velden dus, kan je ze veel compacter plaatsen. Zo geraken er ook meer op een eiland, zie: http://images.internix.be...201404/screenshot0034.jpg (link ivm grootte)

Al mijn andere screenshots zijn te vinden op: http://images.internix.be/index.php?group=Anno%201404
Hoe krijg jij het bouwmenu'tje onderin je scherm? Of in ieder geval die gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
die kan je erin slepen vanuit het bouw-menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom

mydoom

omnomnom

TKing schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 08:42:
[...]

Hoe krijg jij het bouwmenu'tje onderin je scherm? Of in ieder geval die gebouwen.
even op onderzoek gaan met de 5 of 6 knopjes rechts onderin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Slepen zoals Domdo zegt werk voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Heb ook nog een vraag, hoe krijg je het beeld zo er schuin op kijkend zoals je op sommige screenshots ziet?

Ziet er mooi uit maar krijg het niet voor elkaar.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
probeer de toets 'F1' eens volgens mij is dat wat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net de survey met een vraag of ik de multiplayer optie zou kopen. Lijkt mij dat ze deze als patch gratis beschikbaar stellen? Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
Ik denk dat ze eerst gaan kijken of er überhaupt vraag naar is (anders steek je er veel moeite en werk in zonder winst) en als er $$-tekens in de ogen verschijnen zal er, tegen betaling, wel een multiplayer-optie komen. Ik denk niet dat deze gratis zal gaan worden of ze moeten al zoveel vertrouwen hebben in het tages-systeem dat ze er (100%) zeker van zijn dat het niet (gratis) gebruikt wordt op LAN (en via vpn-netwerken), al lijkt mij dat erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-03 13:11
ahh nice
ik ga hem vanavond ff halen bij de mm
ben sinds het begin al fanboy van de Anno (1602) series.

Maar die screens van die plantages komen mij bekend voor.
het is in het begin altijd even bekijken hoe je je stad het beste kan indelen.
op een gegeven moment moet je inderdaad een brandweer, kathedraal, universiteit, etc bouwen.
je komt dan al snel ruimte tekort!

Maar ik hou dit topic in de gaten!
erg leuk :)

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Hoe maak je spices? Ik heb op een gegeven moment zaden gekocht en een warehouse op zand. Alleen moet ik nomadhuizen bouwen en daarvoor is een bazaar nodig. Maar eerst weer 50 prestige. Hoe kom ik aan 50 prestige?

EDIT: heb al 't antwoord :P

[ Voor 6% gewijzigd door Cabo op 03-07-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:46:
Kreeg net de survey met een vraag of ik de multiplayer optie zou kopen. Lijkt mij dat ze deze als patch gratis beschikbaar stellen? Wat vinden jullie hiervan?
Er waren al eerder geruchten over een MP patch, ik vind dat ze die gratis moeten geven maar ik denk wel dat mensen het willen betalen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom

mydoom

omnomnom

Cabo schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:39:
Hoe maak je spices? Ik heb op een gegeven moment zaden gekocht en een warehouse op zand. Alleen moet ik nomadhuizen bouwen en daarvoor is een bazaar nodig. Maar eerst weer 50 prestige. Hoe kom ik aan 50 prestige?
lees even het forum door daar wordt uitgebreid vertelt hoe aan dingen kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leclerc
  • Laatst online: 19:21
In missie 3 van de campaign als je die repair crane moet bouwen en iron moet leveren, daar raakten mijn tools op en nu kan ik geen nieuwe kopen. Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

tools kun je kopen door met een schip langs te varen bij een haven die het verkoopt en/of in een neutraal gebouw op je eiland (die monnik bijvoorbeeld) en/of zelf maken (moet je wel tools hebben om de toolmakers etc te bouwen :P)

anders kun je mss nog wegkomen met autoinkoop en hopen op een trader

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leclerc schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:24:
In missie 3 van de campaign als je die repair crane moet bouwen en iron moet leveren, daar raakten mijn tools op en nu kan ik geen nieuwe kopen. Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Tools kopen bij dat eiland van die advisor (of hoe die gast ook heet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leclerc
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:36:
[...]

Tools kopen bij dat eiland van die advisor (of hoe die gast ook heet)
Dat is het probleem nou net, hij is uitverkocht :P

@ TKing:
Blijkbaar heeft hij geen tools meer omdat hij aan de crusade moet leveren.

Ok, ik heb nu nieuwe tools van het monastery gehaald. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Leclerc op 03-07-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Leclerc schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:40:
[...]

Even wachten tot hij weer heeft is misschien een oplossing :) Of heb je dat al gedaan? Want als het goed is replenishen de voorraden van hun automagisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Leclerc schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:40:
[...]

@ TKing:
Blijkbaar heeft hij geen tools meer omdat hij aan de crusade moet leveren.

Ok, ik heb nu nieuwe tools van het monastery gehaald. :)
Die kon je idd bij de monnik halen, maar in die missie moet je ineens ook het eiland van die vrouw overnemen en daar zijn ze flink ontevreden. Bovendien heb je daar te weinig bouwmaterialen. Dit is op te lossen door:
onnodige gebouwen te verpatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hogader schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:44:
Dit is op te lossen door:
onnodige gebouwen te verpatsen
Valt wel mee, hoor. Ik heb daar niets gesloopt. En op hard werkt dat niet ;) Niet dat ik op hard speel, maar toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Mijn installatie-verhaal gaat lekker verder :') Het zit als volgt in elkaar: mijn vriend kocht het spel. Het spel werd bij mij geinstalleerd (en geactiveerd). Toen vond ik het spel zo leuk dat ik het ook wild hebben. Maar je kunt dus wel het spel de-installeren, als je het herinstalleert wordt je niet om een key gevraagd, die blijft in het systeem zitten.

Omdat ik mijn eigen profiel wil gebruiken, en niet gekoppeld wil zitten met m'n online profiel aan dat van m'n vriend, wilde ik mijn eigen key invoeren. En dat wordt dus vrij lastig als je nergens kunt vinden hoe je dat doet. Ik heb contact gezocht met Ubisoft, maar nadat ik een onbevredigend antwoord kreeg heb ik ook maar contact gezocht met Tages. Zij stuurden vrijwel meteen een reactie met uitleg hoe ik de key helemaal kon verwijderen.

Dus ondanks dat het wel enigszins gezeik is met die hele key en beveiliging, zijn ze wel erg goed wat betreft support :) (en dat leek me wel de moeite waard om even te melden ;))

----
En dankzij Tages kan ik nu dus eindelijk met mijn eigen key en eigen online profiel spelen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Trouble op 03-07-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

-Trouble- schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:54:
Mijn installatie-verhaal gaat lekker verder :') Het zit als volgt in elkaar: mijn vriend kocht het spel. Het spel werd bij mij geinstalleerd (en geactiveerd). Toen vond ik het spel zo leuk dat ik het ook wild hebben. Maar je kunt dus wel het spel de-installeren, als je het herinstalleert wordt je niet om een key gevraagd, die blijft in het systeem zitten.

Omdat ik mijn eigen profiel wil gebruiken, en niet gekoppeld wil zitten met m'n online profiel aan dat van m'n vriend, wilde ik mijn eigen key invoeren. En dat wordt dus vrij lastig als je nergens kunt vinden hoe je dat doet. Ik heb contact gezocht met Ubisoft, maar nadat ik een onbevredigend antwoord kreeg heb ik ook maar contact gezocht met Tages. Zij stuurden vrijwel meteen een reactie met uitleg hoe ik de key helemaal kon verwijderen.

Dus ondanks dat het wel enigszins gezeik is met die hele key en beveiliging, zijn ze wel erg goed wat betreft support :) (en dat leek me wel de moeite waard om even te melden ;))

----
En dankzij Tages kan ik nu dus eindelijk met mijn eigen key en eigen online profiel spelen _/-\o_
Kan je die oplossing posten of linken? (niet dat ik het nodig heb, ik en mijn vriendin hebben beide een eigen versie gekocht). Maar kan interresant zijn als ik mijn laptop ooit verkoop.

[edit]Ze hebben toch niet veel aan mijn ip, heb geen vaste dankzij UPC.
Hogader schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:34:
[...]

klopt IP maakt niks uit, ze letten namelijk op de hardware, en dan niet alleen welke cpu, maar gewoon de identieke waarde die eraan zit.
Jammer alleen dat ze ook het OS meenemen, kan ik niet even gamen op een testversie van win7

[ Voor 12% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-07-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Uiteraard. Dit is een rechtstreekse copy-paste vanuit de mail die zij hebben gestuurd:

You will need to delete the following directory:
- If you are using Vista, XX:\ProgramData\Tages\100663909
- Prior Vista, XX:\All Users\Application Data\Tages\100663909
Where XX is the drive letter where Windows is installed (on most PCs, the letter is 'C')

Ik raad aan om uitgebreid te zoeken, óók naar verborgen mappen/bestanden. Zo heb ik die map uiteindelijk gevonden. Je hoeft alleen het mapje 100663909 te verwijderen (er staat nog een bestandje in die map vandaar). Ik heb toen voor de zekerheid mijn spel verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en toen kon ik de key invoeren.

Het maakt overigens niet uit wáár je bent als je je spel wilt activeren, ze gebruiken een ip alleen voor technische ondersteuning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
-Trouble- schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:54:

Het maakt overigens niet uit wáár je bent als je je spel wilt activeren, ze gebruiken een ip alleen voor technische ondersteuning :)
klopt IP maakt niks uit, ze letten namelijk op de hardware, en dan niet alleen welke cpu, maar gewoon de identieke waarde die eraan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:46:
waar kreeg je die survey?

ik snap best dat ze aangaande op de cijfers van anno1701 in gamespy de multiplayer gedropt hebben, online was het moeilijk veel mensen te vinden maar in mijn vriendenkring was dit nooit een probleem, en een lan game was dan ook snel gemaakt. Jammer dat de Devvers hier (nog) geen rekening mee hebben gehouden.

ik hoop snel op een (gratis) patch met een dikke MP knop ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn date plantation.
Mijn productivity bij mijn date plantation is maar 10%?
Er blijft steeds een uitroepteken bij staan, iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:36:
Ik heb een probleem met mijn date plantation.
Mijn productivity bij mijn date plantation is maar 10%?
Er blijft steeds een uitroepteken bij staan, iemand een idee?
Genoeg fields op het gras? Op zandgrond werken ze niet, dus even een Noria (staat in zelfde menu als de Date plantation) bijplaatsen.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook ergens zien wat de verschillende steden verbruiken qua "industrie" etc?
Nu staat er een totaal som, wat het kost en wat je inkomen is.
Maar ik kan nog nergens zien, wat de eilanden afzonderlijk verbruiken.
in de vorige editie kon dat wel volgens mij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Weet iemand wat je moet doen om aan koffie te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

-Trouble- schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:16:
Even naar de automaat lopen :+ .

http://anno.uk.ubi.com/pc/1404_detail_coffee.php
Moet je een plantage voor de koffiebonen maken, dan in een apart gebouw roosteren.
Of handelen natuurlijk.

Ben het spel ook al even aan het spelen en het bevalt prima.

[ Voor 25% gewijzigd door CoolGamer op 03-07-2009 21:23 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
Vanmiddag binnen gekregen en maar gelijk begonnen.
Dit is m'n eerste uit de Anno-serie en hij maakt al gelijk een goede indruk! Het spel ziet er top uit en het speelt gewoon erg lekker. Het is wel even uitzoeken hoe het allemaal werkt, maar die tutorial en de tips die je tijdens het spelen krijgt werken ook goed.
Top game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ik heb een klein probleempje hier

Ik kom bij missie 3(Het voorbereiden van het Crusader leger)niet verder. Op een gegeven moment vraag Guy Forcast om 4 kleine handelsschepen, die lever ik dan. Als de schepen geleverd zijn varen ze naar de haven die ik voor Guy gemaakt heb. Maar daarna gebeurt er helemaal niks...Verder heb ik alle quests die er op de map zijn gedaan(Gecontroleerd in de quest log).Ook heb ik de hele map afgespeurd naar mogelijke quests of dingen die ik heb gemist, maar ik ben echt ten einde raad...

Ow en, ik moest ook stenen leveren voor de bouw van het Cathedraal, dus ik dacht, even 5 ton steen leveren en dan ben ik daar ook vanaf. Maar wat blijkt? Hij blijft maar verder vragen naar 5t steen(heb ongeveer 20x 5t steen geleverd), het houdt maar niet op :S. is dit nou een bug of zo?

Ik zag ook een weeshuis(orphanage) eiland met een paar gebouwen erop van Guy Forcast, en 4 schepen in de haven. Als ik erop klik krijg ik gezeur van Guy maar verder gebeurt daar ook niks mee.

Dit is al de 3e keer dat ik deze missie opnieuw begin, en ik krijg steeds weer hetzelfde liedje...

Graag een duidelijke uitleg met wat ik moet doen(of wat ik nog mis) om missie 3 te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
Weet je zeker dat je ze naar de goede haven gestuurd hebt? Die met al die legerkampen.
Ik heb hem vandaag nog gedaan en had er verder geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de schepen lever ik bij zijn hoofdeiland af, en vervolgens stuurt hij ze zelf naar de nieuwe haven. Wat mij opviel is dat er geen manschappen in de schepen zaten. Hij stuurde ze leeg naar de haven toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Heb je al gehad dat die Marie huppeldehuppel (die blonde :P) vertrekt? Of dat die stad helemaal weg is? Klik op die stad, als het goed is wordt je gevraagd om de stad te herbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgernootje83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Na het afleveren van die schepen hoort nog een quest te komen dat je 15t Tools moet leveren.

Deze quest krijg je (volgens mij) alleen als de de complete Tools productie chain op het eiland van de monnik hebt. Dit zou je ook via quests moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damasta schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:19:
[...]

Dat klopt niet het is als volgt:

1 Ore Mine 100% + 1 Coal Burner 100% -> 1 Iron Melter 100% -> 2 Toolshop 100%

Als je namelijk je eerste vestiging start en je bouwt deze chain met 1 toolshop, dan zegt de advisor op een gegeven moment dat er genoeg staal wordt geproduceerd voor een tweede toolshop, ze werken dan ook beide op 100%
Het klopt wel wat ik zei, want als die van jou klopt en zoals ik zeg een Coal mine twee keer zoveel coal produceerd met tijdseenheid dan een Coal Burner's hut, dan is het in het geval van een coal mine:

2 Ore Mine 100% + 1 Coal Mine 100% -> 2 Iron Melter 100% -> 4 Toolshop 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:32
Blijkt dat de makers zich goed hebben gerealiseerd dat dit spel wel eens te verslavend kan werken. Ik kreeg om 3:00 's nachts netjes een melding 'of ik niet liever schaapjes wilde gaan tellen op dit late tijdstip'. Ethiek, humor, wijsheid; echt alles zit in deze game! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

-Trouble- schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:16:
En als je nog geen fertility hebt voor koffie, moet je die kopen met honour bij een computerspeler.
Nickbn schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:44:
ik hoop snel op een (gratis) patch met een dikke MP knop ;) O-)
Shoop da Whoop!
camelrulez schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 03:40:
Blijkt dat de makers zich goed hebben gerealiseerd dat dit spel wel eens te verslavend kan werken. Ik kreeg om 3:00 's nachts netjes een melding 'of ik niet liever schaapjes wilde gaan tellen op dit late tijdstip'. Ethiek, humor, wijsheid; echt alles zit in deze game! :9
_/-\o_

En zou iedereen die XFire gebruikt hier even willen whinen? Het is gewoon belachelijk dat het nog niet ondersteund wordt |:(

[ Voor 71% gewijzigd door Krentenbol op 04-07-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 01:27:
[...]

Het klopt wel wat ik zei, want als die van jou klopt en zoals ik zeg een Coal mine twee keer zoveel coal produceerd met tijdseenheid dan een Coal Burner's hut, dan is het in het geval van een coal mine:

2 Ore Mine 100% + 1 Coal Mine 100% -> 2 Iron Melter 100% -> 4 Toolshop 100%
Sorry, klopt ja, niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:58:
Kun je ook ergens zien wat de verschillende steden verbruiken qua "industrie" etc?
Nu staat er een totaal som, wat het kost en wat je inkomen is.
Maar ik kan nog nergens zien, wat de eilanden afzonderlijk verbruiken.
in de vorige editie kon dat wel volgens mij ...
Als je naar de map gaat waarmee je je trade-routes edit, daar kon je dacht ik per haven zien wat een eiland opbrengt of kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

weet iemand toevallig hoeveel zout een zoutverwerkende industrie gebruikt?
met 1 zoutchain en 2 tanners (+4 pig farms obv) gaat het zout niet 100% op. gebruikt die zout voor 1/3 ofzo?

een overzicht van de productiechains, en dan voornamelijk hoeveel van gebouw X je nodig hebt voor gebouw Y etc :)
kwam er ook pas later achter dat een wijnmaker 3 vineyards ipv de gebruikelijke 2 nodig heeft :P

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik ben nu klaar met de campaign en ben begonnen met mijn eerste scenario. Het is altijd erg belangrijk dat je begint op een goed eiland, en ik was er steeds als laatste bij viel me op. Na twee keer herstarten viel het me op dat het altijd dezelfde speler was die op het beste eiland zat. De derde keer kon ik net wat voor hem uit zeilen, en veranderde snel mijn richting als hij dat ook deed. Op die manier kwam ik meteen bij het goede eiland, en kon één seconde voor hem een warenhuis bouwen. Overigens zag ik hem toen een half uur later nog steeds zoeken naar een eiland, haha.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik zit te twijfelen of ik deze game zal kopen. De vorige delen heb ik allemaal origineel, maar de DRM in Anno 1404 houd me een beetje tegen. Ik heb een andere game waarbij eenzelfde activatie limiet op zit (Lock On: Gold) en dat is verdomd irritant, als je mailt krijg je heel snel antwoord maar het zit me toch dwars dat je niet vrij bent om die game te installeren op al je PC's. Maar ik moet deze game gewoon hebben, hopelijk slopen ze die DRM er na een jaar uit.

Maar nu komt mijn vraag: is de Duitse versie ook multilanguage, of moet ik mijn steenkolen-Duits weer oppoetsen? Ik woon op 20 minuten afstand van de dichtstbijzijnde Duitse MediaMarkt en op 20 minuten afstand van mijn vaste gameshop in NL. Het liefste heb ik de special edition, en dan heb ik meer kans bij de MM in Duitsland dan hier in NL.

nevermind, ik heb het antwoord al gevonden: Ja 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door _Eend_ op 04-07-2009 13:19 . Reden: google ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat voor iets kan ik quartz (van die paarse stenen) uit de rots kappen?
Ik ben bezig met mijn Kerk, maar wat je daar allemaal voor nodig hebt, sow ... niet niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04-2023
Beste game uit de anno reeks voor mij, erg vermakelijk en speelt lekker weg, om een mooie stad te bouwen ben je alleen wel lang bezig.

Vandaag continue game gestart tegen een easy en medium cpu's, het rare was alleen dat de easy cpu er na een uur spelen ermee ophield en aankondigde dat hij opgaf... ?? beetje vreemd voor een cpu.
De andere medium speler is alleen wel zoo ontzettend snel met bouwen dat de lol er een beetje afgaat.
Nu al een stuk of wat keer mijn start geoefend, en weet nu precies wat ik moet doen maar de cpu gaat gewoon vele malen sneller als ik kan bouwen. Probleem is nu een beetje dat als ik niet oppas de cpu de hele wereld coloniseerd en ik alleen achter blijf.

Om ook maar een beetje bij te blijven moet je gewoon heel snel alles bouwen en ook meteen goed.
Ik ben wel redelijk intensieve games gewend, ook zwaar competitief, maar dit houd ik ff niet vol.

Mijn voorlopige conclusie.. maar proberen met reeks easy cpu's. Alleen spelen is ook maar zo leeg..
Wel zo gezellig als er andere naties zijn, maarja.. om van een city-builder nu meteen een uber topsport te maken.. ik wil niet eens weten hoe hard de hard-cpu cheat.(ik weet het niet 100% zeker maar ik heb de start bekeken van de medium cpu, maar die gaat echt veels te snel).

Conclusie eigenlijk.. speel dit spel liever meer op mijn gemak dan als een race van begin tot eind.. echt slopend.

edit:
@post hierboven: quartz vind je in de bergen op de orientaals eilanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Hoe is het deze x met de wereld ? ik vond namelijk in de oudé anno's de islands een beetje klein?

mektheb moet hem nog steeds kopen >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:59:
Met wat voor iets kan ik quartz (van die paarse stenen) uit de rots kappen?
Ik ben bezig met mijn Kerk, maar wat je daar allemaal voor nodig hebt, sow ... niet niks!
Daar heb je een quartzmijn voor nodig (weet de precieze naam niet zo snel) en daarvoor heb je een x aantal nomaden nodig en bepaalde prestige bij die groot vizier.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.