ja ik had hem eerlijk gezegd liever vandaag gehad, aangezien ik morgen overdag in eindhoven ben en 's avonds een feestje heb, achja dan moet ik me nu nog maar even met anno 1701 vervelen. Bovendien zal ik hem wss pas zondag goed kunnen uittesten.
Geen multiplayer. En ik wou het nog wel meteen gaan halen. Nu dus gewoon even wachten met kopen, en als het niet opschiet maar gewoon downloaden
Want om nou een spel zonder multiplayer te kopen
Anno zonder MP vind ik eigenlijk vrij weinig aan. Lekker met zijn twee-en opbouwen en vervolgens samen de AI uit proberen te roeien om vervolgens over alles te heersen. TOT het misschien oorlog wordt tussen elkander
.
Dus even wachten, maar hoe ze in hemelsnaam geen multiplayer erbij kunnen doen vind ik echt.. 15e eeuws zeg maar.

Anno zonder MP vind ik eigenlijk vrij weinig aan. Lekker met zijn twee-en opbouwen en vervolgens samen de AI uit proberen te roeien om vervolgens over alles te heersen. TOT het misschien oorlog wordt tussen elkander
Dus even wachten, maar hoe ze in hemelsnaam geen multiplayer erbij kunnen doen vind ik echt.. 15e eeuws zeg maar.
Verwijderd
Multiplayer in een game als Anno vind ik vrij overbodig eigenlijk. Anno is geen spel wat zich leent voor snel een potje online.tuinïnen schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:38:
Geen multiplayer. En ik wou het nog wel meteen gaan halen. Nu dus gewoon even wachten met kopen, en als het niet opschiet maar gewoon downloadenWant om nou een spel zonder multiplayer te kopen
![]()
Anno zonder MP vind ik eigenlijk vrij weinig aan. Lekker met zijn twee-en opbouwen en vervolgens samen de AI uit proberen te roeien om vervolgens over alles te heersen. TOT het misschien oorlog wordt tussen elkander.
klopt online lijkt het me ook niet super, maar voor bijvoorbeeld een lan-party is het wel zeer handigVerwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:03:
[...]
Multiplayer in een game als Anno vind ik vrij overbodig eigenlijk. Anno is geen spel wat zich leent voor snel een potje online.
Nee, maar ik doel ook gewoon om samen met iemand (vrienden oid) een LAN savegame te maken. Je kan dan gewoon verder waar je gebleven was. En dus games waar een uurtje of 50/80 in zit zijn dan ook geen uitzondering.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:03:
[...]
Multiplayer in een game als Anno vind ik vrij overbodig eigenlijk. Anno is geen spel wat zich leent voor snel een potje online.
is vrij logisch eigenlijk aangezien hij vandaag overal officieel in de winkels mag liggen.Voxyn schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:45:
Mischien handig voor de Enschedeërs onder ons ik heb hem vandaag gezien bij gameshop Twente
Heb ondertussen al flink wat uurtjes in een medium continous game zitten. Speelt erg lekker weg moet ik zeggen; De Orient is leuk verwerkt, je begint zeg maar met je 'westerse' settlement, en terwijl je die opbouwt moet je gaan slijmen bij de Grand Vizier. Van hem krijg je dan bouwplannen voor Oosterse gebouwen. Op zuidelijke eilanden moet je dan een nomaden settlement opbouwen, omdat sommige technologien afhangen van zowel je reputatie bij de Grand Vizier en het aantal nomaden. Hoe verder je komt hoe meer complexe resources je nodig hebt
. Heb ook een aantal single player missies uitgespeeld, enige minpunt daaraan vond ik dat de eerste paar missies, die in hetzelfde gebied spelen, steeds je settlement 'resetten'. Stel dat je dus al een paar extra houthakkers en steengroeves hebt, dan zijn die weg, of iig op een andere plek geplaatst in de volgende missie, volgens vooringesteld plan.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Dat van die missies is jammer, maar voor mij niet van belang, in de vorige Anno delen vond ik de missies niet interessant en verwacht niet dat het in 1404 anders is.MaximusTG schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:57:
Heb ondertussen al flink wat uurtjes in een medium continous game zitten. Speelt erg lekker weg moet ik zeggen; De Orient is leuk verwerkt, je begint zeg maar met je 'westerse' settlement, en terwijl je die opbouwt moet je gaan slijmen bij de Grand Vizier. Van hem krijg je dan bouwplannen voor Oosterse gebouwen. Op zuidelijke eilanden moet je dan een nomaden settlement opbouwen, omdat sommige technologien afhangen van zowel je reputatie bij de Grand Vizier en het aantal nomaden. Hoe verder je komt hoe meer complexe resources je nodig hebt. Heb ook een aantal single player missies uitgespeeld, enige minpunt daaraan vond ik dat de eerste paar missies, die in hetzelfde gebied spelen, steeds je settlement 'resetten'. Stel dat je dus al een paar extra houthakkers en steengroeves hebt, dan zijn die weg, of iig op een andere plek geplaatst in de volgende missie, volgens vooringesteld plan.
Anno 1404 dwingt je wel om minimaal twee steden een stad te bouwen, een westerse stad en een oriental stad voor je oriental producten om de westerse stad weer groter te maken. Hoe uitgebreidt kun je de oriental steden maken? Is het zo dat je een vette westerse en een vette oriental stad kan maken of blijft oriental altijd de back-up zodat je westerse nog verder kan evolueren?
Ben blij als ik morgen Anno in huis heb kan ik ook zinnige posts schrijven
Heb anno 10 jaar geleden ofzo gespeeld en ga deze ook halen. IS toch gebasseerd op hout hakken en vis vangen?
Nou, in principe begin je in de oriental steden met nomads, die dan verder kunnen naar envoys, verder dan dat heb ik ze nog niet gekregen. Voor sommige oriental gebouwen heb je ook mozaiken nodig, die je moet maken van kwarts en klei. Dus ik denk niet dat je de oriental stad kan zien als back-up, spices kan je bijvoorbeeld alleen verbouwen zodra je voldoende nomads hebt.Damasta schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 16:42:
[...]
Dat van die missies is jammer, maar voor mij niet van belang, in de vorige Anno delen vond ik de missies niet interessant en verwacht niet dat het in 1404 anders is.
Anno 1404 dwingt je wel om minimaal twee steden een stad te bouwen, een westerse stad en een oriental stad voor je oriental producten om de westerse stad weer groter te maken. Hoe uitgebreidt kun je de oriental steden maken? Is het zo dat je een vette westerse en een vette oriental stad kan maken of blijft oriental altijd de back-up zodat je westerse nog verder kan evolueren?
Ben blij als ik morgen Anno in huis heb kan ik ook zinnige posts schrijven.
Dat klopt, hout hakken en vis vangen, en stenen uit rots hakken, ijzererts mijnen, kolen mijnen/maken van hout, ijzer smelten, gereedschap maken, brood bakken van graan dat je moet verbouwen en malen in een molen, zout mijnen, leren jassen maken van varkens en zout etc.Cabo schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:00:
Heb anno 10 jaar geleden ofzo gespeeld en ga deze ook halen. IS toch gebasseerd op hout hakken en vis vangen?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Heb ook alle delen van de Anno serie behalve de uitbreiding van Anno 1701. Heb deelgenomen aan het gesloten beta programma en heb net de Collectors Edition besteld en ben erg benieuwd hoe het uiteindelijke spel is geworden. Als het goed is krijg ik het spel morgen binnen
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Inmiddels heb ik op aanraden van dit topic het spel ook gehaald. Lang geleden heb ik eens het eerste deel in deze serie gespeeld. Ik begreep er toen maar weinig van...tegenwoordig is het beter...
Toch is er een ding waar ik gewoon niet mee vooruit kan. Ik weet niet hoe ik prestige moet vergaren. De handleiding is gewoon weg flut en ook het internet geeft niet de informatie die ik nodig heb....
Het enigste wat ik tot nu toe gedaan heb is continues game.....
Toch is er een ding waar ik gewoon niet mee vooruit kan. Ik weet niet hoe ik prestige moet vergaren. De handleiding is gewoon weg flut en ook het internet geeft niet de informatie die ik nodig heb....
Het enigste wat ik tot nu toe gedaan heb is continues game.....
Misschien dat er nog andere manieren zijn, maar het kan in iig door quests te doen voor Lord Northburg. Daardoor krijg je honor, en daarmee kan je vervolgens 'gifts' (icoontje ziet eruit als 3 rollen perkament) kopen, naarmate je 'betere' inwoners hebt (citizens, patricians). Met dat in je schip moet je dan naar de grand vizier varen, en zodra je dichtbij genoeg bent vraagt ie of het voor hem is. Dan krijg je prestige erbij.
............
Dat ik daar langs af gekeken heb!
Bedankt! Nu kan ik eindelijk verder... Dit heeft me al twee games gekost.
Dat ik daar langs af gekeken heb!
Bedankt! Nu kan ik eindelijk verder... Dit heeft me al twee games gekost.
Morgen hopelijk binnen, die sandbox mode lijkt me wel relaxed!
Nou, ook de demo maar eens downloaden dan... Vorige delen van het spel heb ik veel plezier van gehad, zowel op de PC als op de DS
Cunning linguist.
Misschien dat ik de laatste jaren vooral bagger spelen heb gespeeld, maar tjonge wat is dit een complex spel! Gaaf. Het managen van verschillende eilanden is lastig. Zeker als je in het begin spices moet gaan halen van eilanden waar geen dadels op groeien... Dan moet je dadels weer van een ander eiland afhalen. (waar je stom genoeg geweest bent om juist daar de dadel seeds te gebruiken)
Mooi mooi! Ik speel nu voor de derde of vierde keer een sandbox spel en het gaat me steeds beter af om de rest bij te houden. (op medium) Ik heb wel de neiging om veel te veel huizen te bouwen heb ik het idee....Ik kan er geen muur meer om krijgen.
Mooi mooi! Ik speel nu voor de derde of vierde keer een sandbox spel en het gaat me steeds beter af om de rest bij te houden. (op medium) Ik heb wel de neiging om veel te veel huizen te bouwen heb ik het idee....Ik kan er geen muur meer om krijgen.
ja bij en sandbox game kijk ik zelf altijd eerst in de wereld rond welke eilanden ik wel nodig zou kunnen hebben, dan ga ik daar al op targetten. enigste nadeel is dat soms de ai zon eiland overneemt.
Misschien is op easy starten een beter idee voor je!Upke dupke schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:20:
Misschien dat ik de laatste jaren vooral bagger spelen heb gespeeld, maar tjonge wat is dit een complex spel! Gaaf. Het managen van verschillende eilanden is lastig. Zeker als je in het begin spices moet gaan halen van eilanden waar geen dadels op groeien... Dan moet je dadels weer van een ander eiland afhalen. (waar je stom genoeg geweest bent om juist daar de dadel seeds te gebruiken)
Mijn eerste game zal ook op easy zijn hoor
Eerst een spelletje easy spelen is inderdaad wel handig ja, om iig bekend te raken met alle resources en gebouwen en spel mechanismes. Was zelf eerst op medium begonnen, en dat ging op zich prima, alleen kwam ik altijd in geldproblemen. Geen negatieve cashflow, maar de kosten van de plantages en gebouwen zijn dan best hoog vergeleken met je kapitaal. Heb nu een mooie Oriental settlement, met > 1040 envoys (4 koffieplantages + 2 branders is genoeg) en dan mag je zo'n grote noria bouwen. Dat is wel mooi, wordt een heel groot stuk woestijn groen
.
Damn ik wordt serieus jaloers, aangezine mijn game 1 dag te laat wordt geleverd. dus moet ik nog tot zondag wachten voordat ik uitgebreid kan spelen
De eisen van easy leken we weer te gemakkelijk. De strategie er achter is lastig...ik denk dat dat bij easy niet echt veranderd. Je hebt dan geen haast omdat AI's vriendelijk blijven en je er maar 1 van hebt. Beetje race is wel leuk.
Is de volledige versie eigenlijk zwaarder voor je systeem dan de demo? Ben nl aan het wachten op een illegale versie om te testen of mijn pc het wel aan kan. Anders koop ik het voor niks natuurlijk.
Als het werkt dan komt de collectors edition weer mijn kant uit.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Volgens mij niet, loopt bij mij hetzelfde als met de demo.The Dolf schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 00:10:
Is de volledige versie eigenlijk zwaarder voor je systeem dan de demo? Ben nl aan het wachten op een illegale versie om te testen of mijn pc het wel aan kan. Anders koop ik het voor niks natuurlijk.
Game vandaag gekocht en eigenlijk komt het gebrek aan multiplayer mij als een verrassing:(
Is het bekend of er later, dmv van een patch oid. nog een multiplayer wordt toegevoegd? Zo niet vind ik het eigenlijk een beetje zonde van m'n geld.
[ Voor 47% gewijzigd door RutgerB op 26-06-2009 00:36 ]
Kom op zeg, is er eindelijk weer eens een PC spel dat daadwerkelijk leuk, complex en verslavend is, dan kan je de makers toch wel belonen door het te kopen? Persoonlijk vind ik multiplayer helemaal geen gemis, daar leent het spel zich niet echt voor. Sowieso neem ik dan aan dat je niet zou kunnen versnellen, waardoor het spel dan helemaal lang gaat duren. Voor een LAN wil ik nog wel geloven dat het leuk zou zijn, maar over het internet..
Maar goed, download het maar als je het niet laten kan, er is toch nog geen crack, dus veel kan je er niet mee.
Maar goed, download het maar als je het niet laten kan, er is toch nog geen crack, dus veel kan je er niet mee.
Ik wacht gewoon op gcshop.nl
Wil wel wat geld uitgeven voor een game als deze!
Alleen jammer dan mijn 8800gts320 de highest settings net niet trekt...
Alleen jammer dan mijn 8800gts320 de highest settings net niet trekt...
Persoonlijk speel ik het spel op low, maar dan wel texture quality en terrain quality iets hoger. Dan ziet het er nog steeds goed uit, maar loopt nog wel soepel, zelfs nog bij hele grote steden (om te testen, speel een van de eerste missies, Lord Northburg heeft dan een hele grote stad). Niks vervelender dan constant je settings aanpassen omdat het begint te schokken.
Speel het trouwens op een 8600GT.
Speel het trouwens op een 8600GT.
Info over de downloadstatus van je warez en andere gerelateerde mededelingen horen hier niet thuis. Een aantal berichten zijn dan ook verwijderd.
And I'm the only one and I walk alone.
Heeft er iemand enig idee hoe het met de collectors edition zit? Heb dat ding besteld maar nog niets van vernomen, hier in de regio ook een paar andere winkels opgebeld maar niemand heeft dat ding nog gezien. Ze hebben alleen de normale versie in huis....
Bah ik wil em zo graag spelen
Ik heb de collectors edition zien liggen hier in Sittard bij een Gamewinkel, en het was een schatkist...meer weet ik ook nietJaguar645 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:48:
Heeft er iemand enig idee hoe het met de collectors edition zit? Heb dat ding besteld maar nog niets van vernomen, hier in de regio ook een paar andere winkels opgebeld maar niemand heeft dat ding nog gezien. Ze hebben alleen de normale versie in huis....
http://www.arena51.be/nl/...n-anno-1404-onthuld.html#
[ Voor 8% gewijzigd door Damasta op 26-06-2009 10:53 ]
This just in: sendit.com heeft mn bestelling verstuur! yay! nu nog ff snel mijn potje swords of the stars uitspelen én guitar hero metallica afronden.
op mn radeon e6600 cpu, ~3.5gb ram, x1950x (oid) draaide het gewoon goed in de demo. een beetje gestotter als de game je de grote stad laat zien, maar als ik er zelf overheen scroll gaat het goed. settings waren medium bij mij. volgens fraps had ik iets van 25fps. toch maar eens meer gaan spelen met de settings, ben benieuws
op mn radeon e6600 cpu, ~3.5gb ram, x1950x (oid) draaide het gewoon goed in de demo. een beetje gestotter als de game je de grote stad laat zien, maar als ik er zelf overheen scroll gaat het goed. settings waren medium bij mij. volgens fraps had ik iets van 25fps. toch maar eens meer gaan spelen met de settings, ben benieuws
[ Voor 52% gewijzigd door JBrennan op 26-06-2009 11:04 . Reden: performace verhaal ]
Hij zegt toch dat hij hem koopt maar eerst wil testen op zijn pc d.m.v een gekraakte versie? Dus snap je punt niet zo. Maar Ik vind multiplayer juist WEL een gemis en vind het spel er juist wel voor gemaakt. Maar dat komt meer door anno 1701. Tuurlijk je kan niet versnellen, maar dat hoeft toch niet, het is toch gezellig lekker een dagje anno om de tafel te spelen, maar ik speelde anno 1701 vaak via direct ip, microfoontje erbij en lekker tegen elkaar spelen. Gewoon omdat een menselijk brein achter dit spel heel leuk is en niets of nooit een computerspeler tegen een menselijk speler opkan, als je dit dan met een paar mensen speelt kan het heel leuk zijn! Dat idee heb ik overigens bij meer van dit soort spellen, of zoiets als The settlers, als daar een paar mensen achter zitten maakt het het spelen zo fantastisch.MaximusTG schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:47:
Kom op zeg, is er eindelijk weer eens een PC spel dat daadwerkelijk leuk, complex en verslavend is, dan kan je de makers toch wel belonen door het te kopen? Persoonlijk vind ik multiplayer helemaal geen gemis, daar leent het spel zich niet echt voor. Sowieso neem ik dan aan dat je niet zou kunnen versnellen, waardoor het spel dan helemaal lang gaat duren. Voor een LAN wil ik nog wel geloven dat het leuk zou zijn, maar over het internet..
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Gisteravond om een uur of 19.30 besteld bij Dixons voor 60 euro en vanochtend om 9.30 in huisJaguar645 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:48:
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Het ontbreken van Multiplayer heeft 2 kanten: Multiplayer kan relatief eenvoudig later worden toegevoegd aan een game als dit en het zal me ook niet verbazen als dat bij een uitbreiding op deze game ook komt. Het spel is op zich redelijk nieuw, en speelt ook toch wel een beetje anders dan de voorgaande delen.
Dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je daar ook eerst aan moet en wil wennen. Plus een multiplayer game kan het ook interessanter maken voor spelers om een uitbreiding aan te schaffen. Weer extra geld in het laatje, met relatief lage kosten.
Het leuke van multiplayer is vooral (vind ik bij alles) dat je bij menselijke spelers ook rekening moet houden met hele rare/ domme acties, bij de AI is over het algemeen alles gepland waardoor je (mits je het slim speelt) al kan zorgen dat je daarop voorbereid bent.
Wat te denken van iemand die heel snel een legertje maakt, en deze op je af stuurt terwijl jij nog probeert alles op te bouwen. Het zijn dan misschien wel slappe units maar als jij je niet kan verdedigen is het wel effectief. Je zult de AI niet (snel) op dat soort stunts betrappen. Dat maakt multiplayer spelen over het algemeen veel leuker/ spannender dan tegen de computer. + het strijdelement is ook meer aanwezig.
Dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je daar ook eerst aan moet en wil wennen. Plus een multiplayer game kan het ook interessanter maken voor spelers om een uitbreiding aan te schaffen. Weer extra geld in het laatje, met relatief lage kosten.
Het leuke van multiplayer is vooral (vind ik bij alles) dat je bij menselijke spelers ook rekening moet houden met hele rare/ domme acties, bij de AI is over het algemeen alles gepland waardoor je (mits je het slim speelt) al kan zorgen dat je daarop voorbereid bent.
Wat te denken van iemand die heel snel een legertje maakt, en deze op je af stuurt terwijl jij nog probeert alles op te bouwen. Het zijn dan misschien wel slappe units maar als jij je niet kan verdedigen is het wel effectief. Je zult de AI niet (snel) op dat soort stunts betrappen. Dat maakt multiplayer spelen over het algemeen veel leuker/ spannender dan tegen de computer. + het strijdelement is ook meer aanwezig.
Ik kijk net naar mijn orderstatus bij de shop waar ik hem besteld heb en hij is nu op vooraad en wordt vandaag op de bus gedaanboaty schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:17:
[...]
Gisteravond om een uur of 19.30 besteld bij Dixons voor 60 euro en vanochtend om 9.30 in huis.

Erg leuk spel om te spelen. Van de vorige delen heb ik alleen wat demo's gespeeld, maar deze versie heb ik nu toch maar gekocht na de positieve verhalen. Ik moet zeggen dat de graphics gewoon goed zijn en vooral functioneel.
In eerste instantie ben ik gisteravond maar eens begonnen aan de Campaign. Het spelen van de eerste missies (feitelijk de tutorial?) was al erg cool. Enigszins frustrerend was het bouwen van de Market BUILDING (caps intended) om de construction area uit te breiden. Ik was nogal gefocust op de Market PLACE (again, caps intended
). Anyhow, na twee uurtjes full game en één uur demo kwam ik er eindelijk achter dat het dus twee verschillende gebouwen zijn.... Ah well
Vanavond maar weer door! Dat oude Settlers gevoel komt zo wel terug, hetgeen alleen maar een mooi is. Jeugdsentiment en zo.
In eerste instantie ben ik gisteravond maar eens begonnen aan de Campaign. Het spelen van de eerste missies (feitelijk de tutorial?) was al erg cool. Enigszins frustrerend was het bouwen van de Market BUILDING (caps intended) om de construction area uit te breiden. Ik was nogal gefocust op de Market PLACE (again, caps intended
De demo gespeeld.
Over 't houthakken.
- Groeien bomen weer terug?
- Kun je aangeven dat de houthakker "daar" moet hakken
- Volgens mij was er ook iets van "efficiency %". Wat wil dat zeggen?
Thanks, duidelijk! (hier onder)
Over 't houthakken.
- Groeien bomen weer terug?
- Kun je aangeven dat de houthakker "daar" moet hakken
- Volgens mij was er ook iets van "efficiency %". Wat wil dat zeggen?
Thanks, duidelijk! (hier onder)
[ Voor 8% gewijzigd door Cabo op 26-06-2009 12:33 ]
Ja, bomen groeien terug; De houthakker kapt alleen de bomen die in zijn influence area staan. Als je op de houthakker klikt kan je zien welk gebied dat is. De efficiency is in dit geval het percentage van zijn influence area dat bomen bevat. Stel dat je een houthakker op een woestijn eiland bouwt, met de helft van zijn area op grasland, dan heeft ie maar een maximale efficientie van 50%.
Wat mij opviel bij sommige ander gebouwen, bv de cider farm, is dat als je er eerst een weg naartoe bouwt, dan automatisch boomgaarden laat bouwen, (4/4) staat er dan, dat je er dan een 5 handmatig bij kan zetten; (5/4) staat er dan. Heb alleen nog niet echt opgelet of de efficiency dan > 100% wordt.
Wat mij opviel bij sommige ander gebouwen, bv de cider farm, is dat als je er eerst een weg naartoe bouwt, dan automatisch boomgaarden laat bouwen, (4/4) staat er dan, dat je er dan een 5 handmatig bij kan zetten; (5/4) staat er dan. Heb alleen nog niet echt opgelet of de efficiency dan > 100% wordt.
Heb het spel nu ook al twee dagen en ben er echt verslaafd aan. Al is het wel aan te raden om je "leveling" goed te plannen, want ik levelde te vroeg met mijn stad waardoor mijn behoeftes onhaalbaar waren en als je dan ook nog een enemy op je dak krijgt is het game over helaas. (Stad te ver beschadigd en geen geld meer voor nieuwe dingen) Dus begin vanavond opnieuw. Maar wel super cool!
Wat denk jij, zou de boordcomputer van m'n Maserati Quattroporte het trekken? Op zich is de reso van het scherm niet zo hoog, en ik weet ook niet of het spel wel draait op een custom OS, maar het zou wel gaaf zijnVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:01:
Dat is dan wat je er zelf van maakt.
/sarcasm
Bij 5/4 gaat je efficiency niet omhoog heb ik gemerkt in de demo, wat bij dit systeem een voordeel is bij de andere Anno games is dat je bijvoorbeeld twee (hemp) farms dicht bij elkaar kunt zetten en er dan acht hempgaarden bijzet waarvan er minimaal 4 bij elk van de farms staan. Op deze manier is het wat makkelijk om twee hempfarms in de buurt van een tailor te krijgen. Bijkomend voordeel is dat je niet zolang zit te klooien om beide farms op zo min mogelijk grond op 100% probeert te krijgen, nu heeft elke farm gewoon 4 gaarden nodig.MaximusTG schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:32:
Ja, bomen groeien terug; De houthakker kapt alleen de bomen die in zijn influence area staan. Als je op de houthakker klikt kan je zien welk gebied dat is. De efficiency is in dit geval het percentage van zijn influence area dat bomen bevat. Stel dat je een houthakker op een woestijn eiland bouwt, met de helft van zijn area op grasland, dan heeft ie maar een maximale efficientie van 50%.
Ik heb het spel net binnen!!!
Verwijderd
De Collector's Edition ook net opgehaald. Het lijkt wel of die een dag later pas beschikbaar was dan de normale versie. Vanochtend stond de voorraad zelfs nog op "onbekend wanneer weer beschikbaar".
De CE is gelimiteerd (althans lijkt mij dat zo) op 30.000 exemplaren. Hieronder nog een foto'tje van de CE.
De CE is gelimiteerd (althans lijkt mij dat zo) op 30.000 exemplaren. Hieronder nog een foto'tje van de CE.

Ik heb nog nooit een ANNO game gespeeld, maar de trailers en screenshots die ik tot nu toe zag, hebben me toch nieuwsgierig gemaakt.
In welke mate kan je deze game(s) vergelijken met de "Rome" builders zoals Imperium Romanum? Als ik het goed versta is in ieder geval het grondstoffen concept hetzelfde, namelijk dat je een hele hoop variatie (hout, steen, mineralen zoals goud, ...) hebt en je moet zorgen dat je van alles voldoende produceert of inkoopt om je stad te onderhouden. Is dit bij ANNO ook gebaseerd op kleine gebieden, waarbij je bevolking pas tevreden is als er voldoende van alles te koop is op een markt in de buurt?
Worden je huizen ook groter/rijker naarmate de buurt opgewaardeert wordt?
Kan je individuele burgers volgen (acties, gedachten) of is het globaler?
Ga alvast dit weekend de 'demo' eens uitproberen
In welke mate kan je deze game(s) vergelijken met de "Rome" builders zoals Imperium Romanum? Als ik het goed versta is in ieder geval het grondstoffen concept hetzelfde, namelijk dat je een hele hoop variatie (hout, steen, mineralen zoals goud, ...) hebt en je moet zorgen dat je van alles voldoende produceert of inkoopt om je stad te onderhouden. Is dit bij ANNO ook gebaseerd op kleine gebieden, waarbij je bevolking pas tevreden is als er voldoende van alles te koop is op een markt in de buurt?
Worden je huizen ook groter/rijker naarmate de buurt opgewaardeert wordt?
Kan je individuele burgers volgen (acties, gedachten) of is het globaler?
Klopt ja, de meeste gebouwen hebben een beinvloedingsgebied.Sfinx- schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:20:
Ik heb nog nooit een ANNO game gespeeld, maar de trailers en screenshots die ik tot nu toe zag, hebben me toch nieuwsgierig gemaakt.
Ja, dit kan door beter eten te bieden, kerk, tavern etc etc etc.Worden je huizen ook groter/rijker naarmate de buurt opgewaardeert wordt?
Je kunt op straatniveau inzoomen en hoort ze dan wat uitspraken doen volgens mij, het is niet zoals in Ceasar III dat je inwoners kunt aanklikken en dat ze dan een zinnetje zeggen. Je kunt wel op de huizen klikken en zo zien waar tekort aan is belasting verhogen etc.Kan je individuele burgers volgen (acties, gedachten) of is het globaler?
Het is iig wel hetzelfde genre.
zo net terug van een dagje winkelen in E'Hoven en hij lag netjes in de brievenbus, ik ga hem dus ff snel installeren dan kan ik hem nog spelen voordat ik weer naar een examenfeest moet.
Ik ga ook maar ff gelijk een review over 12game.com zetten, want het was een goede bestelling met maar een klein minpuntje dat hij 1 dag te laat kwam.
Ik ga ook maar ff gelijk een review over 12game.com zetten, want het was een goede bestelling met maar een klein minpuntje dat hij 1 dag te laat kwam.
[ Voor 29% gewijzigd door Hogader op 26-06-2009 16:40 ]
Verwijderd
ook net besteld bij 12game.com , omdat hij geen MP heeft wou ik hem downloaden maar het duurt te lang voordat er een goede versie in de omloop is (geen van allen heeft nummertjes of koekjes) dus maar net besteld en moet ik nog eventjes me vermaken met 1701 totdat ik hem morgen in de bus heb liggen.
Hoe vinden jullie anno1404 tot dus ver? in 1701 heb ik altijd problemen om de laatste fase te behouden(grondstoffen etc raken op) hoe is dat nu ?
ik wil lange, leuke verhalen lezen !!
Hoe vinden jullie anno1404 tot dus ver? in 1701 heb ik altijd problemen om de laatste fase te behouden(grondstoffen etc raken op) hoe is dat nu ?
Ik heb hem net geinstalleerd en heb ongeveer 30 minuten gespeeld, wat me gelijk al opvald is dat de eilanden echt mega VET zijn, hele mooie vormen waar je vooral met het nieuwe harbor systeem iets heel moois van kan maken. Heb dus nu een normaal eiland en een orient eiland, Allebei zeer groot, en het orient eiland heeft zelfs 6 verschillende gekke grondstoffen op het eiland. Dat is gewoon lekker veel.
Verwijderd
Nice. Zit er nog wat nuttigs bij (tabellen, schema's)?Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:02:
De Collector's Edition ook net opgehaald. Het lijkt wel of die een dag later pas beschikbaar was dan de normale versie. Vanochtend stond de voorraad zelfs nog op "onbekend wanneer weer beschikbaar".
[afbeelding]
Ik heb het spel nu ook! Morgen even installeren!
dingen als mijnen die opraken, kun je "renewen" voor een zak met geldVerwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:00:
Verwijderd
Nope, dat niet.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 18:25:
[...]
Nice. Zit er nog wat nuttigs bij (tabellen, schema's)?
Grondstoffen raakten op? Grondstoffen waren oneindig in Anno 1701. Mines en clay pits met zo'n mijn kar icoon ipv alleen de grondstof (hoopje klei, stuk ijzererts) waren oneindig. Enige wat je moest doen om ze oneindig lang te gebruiken was door ze up te graden door middel van een research.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:00:
ook net besteld bij 12game.com , omdat hij geen MP heeft wou ik hem downloaden maar het duurt te lang voordat er een goede versie in de omloop is (geen van allen heeft nummertjes of koekjes) dus maar net besteld en moet ik nog eventjes me vermaken met 1701 totdat ik hem morgen in de bus heb liggen.
Net geïnstalleerd, nu lekker slapen en morgen eindelijk spelen!
Verwijderd
Heb al een mooi stadje staan met 8000+ inwoners.
Die nieuwe plantages zijn wel vaag. Random akkers dumpen in een grote regio

Dit vind ik ook wel jammer. Je kunt niet meer gewoon een random plek kiezen met exact genoeg velden, want die akkers moeten nu ook nog precies in het bereik liggen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 06:08:
Je kan zelf kiezen waar je de akkers neer zet. Er is naast het automatisch akkers aanmaken ook een knop voor het zelf plaatsen van akkers. Volgens mij was het iets van een hekje ofzo.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 06:08:
Heb al een mooi stadje staan met 8000+ inwoners.![]()
Alleen jammer dat als je zeg maar 5 akkers neerzet en daarnaast een nieuw plantage deze niet meteen die 1 akker die teveel is gebouwd overneemt.
Viel mij ook op. Ik houd ervan om alles netjes en geordend te hebben. En plantage kan niet mooi vierkan zijn, snap je
Is er al iemand achter hoe je koper kan mijnen, en bv amandelen kunt telen? Ik heb ondertussen de hoogste rank bij de grootvizier, en ook genoeg noblemen om alle nobleman gebouwen te unlocken..
Hoe krijg je die envoys?
| system specs |
Verwijderd
bij future zone in rotterdam centrum heb ik hem net gehaald voor 34.95. ik heb hem nergens zo goedkoop gevonden zelfs niet online in nederland.
Take: one nuns to your warehouse..
wat is een nuns? en nog beter, hoe kom ik eraan
[ Voor 20% gewijzigd door outlandos op 27-06-2009 16:22 ]
nuns is het meervoud van nun, oftewel nonOutlandos schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:20:
Take: one nuns to your warehouse..
Ja dat bedacht ik me net ook, waarom er dan een s achter staat terwijl ze er om 1tje vragen.. maar hoe kom ik aan zo'n vrouw!
De TAGES protectie is overigens wel effectief. Ik zie dat er nog steeds geen hack is en dat sommige maar gaan kopen omdat ze niet langer willen wachten. In dat opzicht toch een goede keuze van UBI.
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Volgens mij ligt dat niet zo zeer aan de TAGES beveiliging, en meer aan het online activeren...
Ik heb mij even verdiept in TAGES, en het online activeren is een onderdeel daarvan.MaximusTG schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:02:
Volgens mij ligt dat niet zo zeer aan de TAGES beveiliging, en meer aan het online activeren...
"TAGES™ protects software products for online distribution. Typically, the online activation process of a protected software product is performed on the first execution, with our activation software, TagesClient.
The only information that will be transferred from the client's PC to the activation server is the necessary activation request code calculated from a hash value of the client PC configuration. The information that will be sent is completely anonymous, no data from a client PC other than the hash value will be sent."
Verwijderd
Wat voor geschift perspectief is dat dan weer? Idiote keuze van de mensen die hem anders zouden downloaden zul je bedoelen.Flyduck schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:49:
De TAGES protectie is overigens wel effectief. Ik zie dat er nog steeds geen hack is en dat sommige maar gaan kopen omdat ze niet langer willen wachten. In dat opzicht toch een goede keuze van UBI.
Verwijderd
Nog even iets over de demo. Nou ja, over de gameplay, maar ik heb nog steeds alleen de demo.
Ik ging naar het zuiden om contact te leggen met de Orient. Daar was een eiland met een gebouw. Ik moest dan iets bouwen zodat de knakker in dat gebouw spullen naar mij kon sturen over de weg. Maar wat ik ook doe: ik kan op dat eiland niets bouwen. En het gebouw staat middenin het eiland en er is nog geen weg naartoe. Ik had op zich genoeg tools en hout aan boord, maar ik kon gewoon niets bouwen: het was alsof de spullen aan boord niet gezien werden of zo... Ik kwam in ieder geval geen steek verder.
Nog wat anders: op mijn eigen eiland was een ijzermijn (of zo). Maar daar kan je geen weg naartoe aanleggen: het lijkt erop alsof je stad helemaal tot in de buurt van die mijn moet reiken, voordat je er wat aan hebt. Of is er een andere mogelijkheid om afgelegen bronnen aan te boren?
En o ja: de wegen: is het goed genoeg als er een weg aan maar 1 kant van een huis of markt zit? Het lijkt bij die markten soms alsof 'ie pas echt werkt als ik rondom een weg heb aangelegd. Klopt dat...?
Ik ging naar het zuiden om contact te leggen met de Orient. Daar was een eiland met een gebouw. Ik moest dan iets bouwen zodat de knakker in dat gebouw spullen naar mij kon sturen over de weg. Maar wat ik ook doe: ik kan op dat eiland niets bouwen. En het gebouw staat middenin het eiland en er is nog geen weg naartoe. Ik had op zich genoeg tools en hout aan boord, maar ik kon gewoon niets bouwen: het was alsof de spullen aan boord niet gezien werden of zo... Ik kwam in ieder geval geen steek verder.
Nog wat anders: op mijn eigen eiland was een ijzermijn (of zo). Maar daar kan je geen weg naartoe aanleggen: het lijkt erop alsof je stad helemaal tot in de buurt van die mijn moet reiken, voordat je er wat aan hebt. Of is er een andere mogelijkheid om afgelegen bronnen aan te boren?
En o ja: de wegen: is het goed genoeg als er een weg aan maar 1 kant van een huis of markt zit? Het lijkt bij die markten soms alsof 'ie pas echt werkt als ik rondom een weg heb aangelegd. Klopt dat...?
Je moet een small market building neerzetten bij een afgelegen bron, daarna kan je er wel bouwen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:12:
Nog even iets over de demo. Nou ja, over de gameplay, maar ik heb nog steeds alleen de demo.
INog wat anders: op mijn eigen eiland was een ijzermijn (of zo). Maar daar kan je geen weg naartoe aanleggen: het lijkt erop alsof je stad helemaal tot in de buurt van die mijn moet reiken, voordat je er wat aan hebt. Of is er een andere mogelijkheid om afgelegen bronnen aan te boren?
Het is voldoende als de weg maar aan 1 kant verbonden is.
Vandaag dan ook eindelijk dit spel maar aangeschaft
! Ooit begonnen met Anno 1602, daarna heb ik 1701 of 1503 volgens mij ook nog gespeeld; heerlijk! De complexiteit valt mij wel een klein beetje tegen tot nu toe, doe er verdomd lang over om beetje niveau te halen... Ik meen mij te herinneren dat je in 1602 wel genoeg had aan twee verschillende eilanden, nu moet je er 3-4 hebben lijkt het wel. Nog niet hoger geweest dan Patricians, maar dat zal ook wel even duren want daar zitten nogal wat supply chains aan vast 
Nou ja lekker veel om mee te spelen de komende tijd!
Nou ja lekker veel om mee te spelen de komende tijd!
Hmm, je hebt inderdaad gelijk, ik had begrepen dat het alleen een soort twin sector op de game cd inhield. Zal de crackers niet lang tegenhouden vermoed ik; alleen spellen die daadwerkelijk online content nodig hebben kun je met online activatie beschermen. Iemand er nu al achter hoe je koper mijnt, marsepein maakt etcFlyduck schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:11:
[...]
Ik heb mij even verdiept in TAGES, en het online activeren is een onderdeel daarvan.
"TAGES™ protects software products for online distribution. Typically, the online activation process of a protected software product is performed on the first execution, with our activation software, TagesClient.
The only information that will be transferred from the client's PC to the activation server is the necessary activation request code calculated from a hash value of the client PC configuration. The information that will be sent is completely anonymous, no data from a client PC other than the hash value will be sent."
Iemand een idee waar je dit spel online kan aanschaffen en downloaden?
1337
Vind het een verachterlijke vorm van beveiliging, 3 activaties, ben er al 2 kwijt voor mijn pc en laptop, dus als 1 van de 2 opnieuw reinstalled moet worden ben ik ze alle 3 kwijt.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:11:
[...]
Wat voor geschift perspectief is dat dan weer? Idiote keuze van de mensen die hem anders zouden downloaden zul je bedoelen.
@Zandbak: Heb de mijne online gekocht bij http://www.gamesplanet.com/UK/ 50 dollar dus iets van 30 euro?
@MaximusTG: Ik heb een download versie, dus een twinsector valt wel mee denk ik.
[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 27-06-2009 20:28 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Steam is hij ook te vindenZandBak schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:18:
Iemand een idee waar je dit spel online kan aanschaffen en downloaden?
edit:
Bedankt handige site en goedkoper dan de winkel! ( 41 euro is het overigens geen 30 )MeNTaL_TO schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:20:
[...]
@Zandbak: Heb de mijne online gekocht bij http://www.gamesplanet.com/UK/ 50 dollar dus iets van 30 euro?
Krijg je de serial ook gelijk gemaild of iets dergelijks?
[ Voor 49% gewijzigd door Bananenspin op 27-06-2009 20:47 ]
HOI.
Klopt heb hem dan helaas pas dinsdag binnen.. die 2 euro betekend dat ik hem nu wel gelijk kan spelen
HOI.
Nee, dat is onzin, als je het spel opnieuw installeert op identieke hardware, dan telt dat niet als extra activatie. De client stuurt namelijk een hash op basis van de hardware, en als de server dezelfde hash ontvangt wordt er dus geen extra activatie geteld.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:20:
[...]
Vind het een verachterlijke vorm van beveiliging, 3 activaties, ben er al 2 kwijt voor mijn pc en laptop, dus als 1 van de 2 opnieuw reinstalled moet worden ben ik ze alle 3 kwijt.
@MaximusTG: Ik heb een download versie, dus een twinsector valt wel mee denk ik.
Verwijderd
Ja, Tweakers.net en identieke hardware?
Heb al 10.000+ inwoners op m'n hoofdeiland en nog ~2000 van die moslims in het zuiden.
Dat je telkens die waterbronnen en mijnen moet "opladen" door er handmatig een smak geld tegenaan te gooien is wel vervelend. Je kunt geen vijf minuten weglopen of er is weer iets leeg
Ik hoop echt dat ze dat in een patch gaan aanpassen. Net zoals met die handelsroutes: je kunt aangeven dat 'ie naar de pier moet gaan ipv naar het pakhuis, zodat schepen niet op elkaar hoeven te wachten. Maar als je dat op de grote kaart doet, zitten ze allemaal op elkaar als je ze vlak bij elkaar gebouwd hebt. Zou handig zijn als je kunt inzoomen daar.
(Ik heb dus een hele grote haven met meerdere pieren enzo.)

Heb al 10.000+ inwoners op m'n hoofdeiland en nog ~2000 van die moslims in het zuiden.
Dat je telkens die waterbronnen en mijnen moet "opladen" door er handmatig een smak geld tegenaan te gooien is wel vervelend. Je kunt geen vijf minuten weglopen of er is weer iets leeg

Ik hoop echt dat ze dat in een patch gaan aanpassen. Net zoals met die handelsroutes: je kunt aangeven dat 'ie naar de pier moet gaan ipv naar het pakhuis, zodat schepen niet op elkaar hoeven te wachten. Maar als je dat op de grote kaart doet, zitten ze allemaal op elkaar als je ze vlak bij elkaar gebouwd hebt. Zou handig zijn als je kunt inzoomen daar.
Bedoel al, je gpu gaat stuk en krijgt een loner en daarna een nieuwe. 3 activaties.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:03:
Ja, Tweakers.net en identieke hardware?![]()
Dat je telkens die waterbronnen en mijnen moet "opladen" door er handmatig een smak geld tegenaan te gooien is wel vervelend. Je kunt geen vijf minuten weglopen of er is weer iets leeg![]()
Maar heeft er iemand anders al op een 2de pc gespeeld (wil weten of ik hem ook op mijn laptop kan installeren (2de installatie) en dan op 1 van de 2 kan spelen zonder iedere keer te activeren.
Ik hoop dat daar de online profile voor bedoeld is.
Ja, krijg je per email en op de downloadsite staat ie ook meteen.Dennizzz33 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:35:
[...]
Steam is hij ook te vinden
edit:
[...]
Bedankt handige site en goedkoper dan de winkel! ( 41 euro is het overigens geen 30 )
Krijg je de serial ook gelijk gemaild of iets dergelijks?
Valt dit ergens na te kijken trouwens?Phyxion schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:11:
[...]
Plus het feit dat na iets van 3-4 weken er weer een licentie bij komt (Tot een max van 3). Nee, ik vind de beveiliging extreem ruim bij dit spel
Wat ik wel zeer zwak vond is de installatie, voor de addons wordt wel een shortcut gemaakt, maar voor het spel zelf weer ook niet, zowel in mijn download versie als de dvd versie van mijn vriendin.
[ Voor 27% gewijzigd door MeNTaL_TO op 27-06-2009 21:13 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Plus het feit dat na iets van 3-4 weken er weer een licentie bij komt (Tot een max van 3). Nee, ik vind de beveiliging extreem ruim bij dit spelMaximusTG schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:57:
[...]
Nee, dat is onzin, als je het spel opnieuw installeert op identieke hardware, dan telt dat niet als extra activatie. De client stuurt namelijk een hash op basis van de hardware, en als de server dezelfde hash ontvangt wordt er dus geen extra activatie geteld.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Uit de readme:MeNTaL_TO schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:10:
Bedoel al, je gpu gaat stuk en krijgt een loner en daarna een nieuwe. 3 activaties.
Q: What changes to my PC require a new activation?
A: A PC configuration in the view of the activation system consists of the major hardware and software components of your computer – including the operating system, CPU, mainboard and system hard disc. Minor changes like replacing the graphics card, connecting an additional disc or adding more memory to the PC do not change the PC configuration and reactivation is not needed.
leuk dit spel, maar is er ook ergens een manual te vinden? Ik kom er maar niet achter hoe ik nou aan een visitor van de orient kom.. De meegeleverde handleiding is behoorlijk schraal daarin.
Verwijderd
Kan niet geloven dat ik hem toch maar ge-ordered heb. Het is dat die CE @ Amazon maar 45 EUR was anders had ik overigens niet gedaan.
Linky - http://www.amazon.co.uk/A...mes&qid=1246133249&sr=1-2
Plaatje van wat er in de CE zit; http://www.coolshop.dk/ca...oxshots/60319-forside.jpg
Wel de moeite waard als je hem toch gaat aanschaffen, goede prijs.
Linky - http://www.amazon.co.uk/A...mes&qid=1246133249&sr=1-2
Plaatje van wat er in de CE zit; http://www.coolshop.dk/ca...oxshots/60319-forside.jpg
Wel de moeite waard als je hem toch gaat aanschaffen, goede prijs.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 22:09 ]
Kan iemand mij vertellen hoe je spices (food) maakt? Ik kom daar even niet uit!

Stapsgewijs:
Contact leggen met de grootvizier, gifts geven (kopen bij Lord Northburg voor honour).
Met bouwplannen van grootvizier oriental settlement maken.
Kijk dan bij de eisen voor een spice farm bij de nomads tab. (Staat dan iets van aantal nomads en je rank bij de grootvizier)
Indien nodig meer nomad huizen bouwen en/of meer gifts aan de grootvizier geven.
Dan kan je spice farms bouwen. Indien niet genoeg gras; bouw een noria.
Daarna een extra schip bouwen en een trade route instellen die automatisch alle spices naar je andere eiland brengt.
Contact leggen met de grootvizier, gifts geven (kopen bij Lord Northburg voor honour).
Kijk dan bij de eisen voor een spice farm bij de nomads tab. (Staat dan iets van aantal nomads en je rank bij de grootvizier)
Indien nodig meer nomad huizen bouwen en/of meer gifts aan de grootvizier geven.
Daarna een extra schip bouwen en een trade route instellen die automatisch alle spices naar je andere eiland brengt.
wow, dat is nog best ingewikkeld!MaximusTG schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:28:
Stapsgewijs:
morgen even proberen, thnx!
Ik vind het een geweldige game, alleen liep ik tegen een probleempje aan. Ik wou een kerk bouwen als vervolg op mjin kapel, nu bleek ik daar glas voor nodig te hebben. Om glas te maken heb je kwarts en nog iets nodig. Nu kon ik wel een kwartsbron vinden, maar ik kreeg de kwarts daar zeg maar niet uit
. Iemand al helder welk gebouw je daarvoor nodig heb, waar dat te vinden is en welke criteria er zijn om dat gebouw te kunnen bouwen?
Verwijderd
Daarvoor moet je eerst weer een bepaald niveau bij die Orient bereikt hebben (documentjes kopen bij die Lord, dan naar die kerel in het zuiden brengen).
Echt jammer dat ze er geen "stamboom" bijgedaan hebben.
Echt jammer dat ze er geen "stamboom" bijgedaan hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 23:28 ]
Ik heb een probleem met chapter 5. Ik moet voor al mijn open quests indigo hebben, echter is het probleem dat ik onvoldoende prestige heb om een farm te bouwen. Nu heb ik één quest die mij deze prestige kan geven: ik moet iemand verdedigen met minimaal 3 warships. Deze had ik nog staan door het voltooien van een andere quest, dus deze gelijk op die gast afgestuurd, maar er gebeurd helemaal niks!
Hij wordt maar niet aangevallen, waardoor ik de quest niet kan voltooien en ik helemaal vastloop in de campagne.
Zie ik iets over het hoofd, of is er een foutje in mijn spel gekropen? Ik heb al geprobeerd indigo te kopen via traders, maar dit lijkt uitgeschakeld te zijn.
Het betreft de quest Preservation of knowledge.

Zie ik iets over het hoofd, of is er een foutje in mijn spel gekropen? Ik heb al geprobeerd indigo te kopen via traders, maar dit lijkt uitgeschakeld te zijn.
Het betreft de quest Preservation of knowledge.
[ Voor 6% gewijzigd door AuC op 28-06-2009 02:20 ]
Verwijderd
Heb al een aantal foutjes ontdekt in de game
"Standardsoldat"
Als je kapelletjes en grote kerken hebt en de kapelletjes vervolgens afbreekt hebben de Noblemen, Citizens en Peasants daar geen probleem mee, maar de Patricians wel
EDIT: Ze geven geen 100% gevulde cirkel aan, maar ze blijken wel te upgraden, gelukkig.
"Standardsoldat"
Als je kapelletjes en grote kerken hebt en de kapelletjes vervolgens afbreekt hebben de Noblemen, Citizens en Peasants daar geen probleem mee, maar de Patricians wel
EDIT: Ze geven geen 100% gevulde cirkel aan, maar ze blijken wel te upgraden, gelukkig.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 02:27 ]
dat standardsoldat is geen spelfoutje, het is een vertaalfoutje...of eigenlijk het gebrek aan vertaling, komt bij meer soldaten voor
Simplicity is de bom...
Verwijderd
Dank u. Nu weet ik dus zeker dat ik dit spel maar niet moet kopen...MaximusTG schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:28:
Stapsgewijs:
Grappig; het complexe is juist precies wat mij zo aanspreekt in dit soort spellen. Het is echt een uitdaging (vooral op de hogere moeilijkheidsgraden) om alles soepel te laten werken, met een positieve geldflow.
Nou ja "your loss"
.
Nou ja "your loss"
Wat zijn dates precies? En waarvoor kun je ze gebruiken?MaximusTG schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:14:
Grappig; het complexe is juist precies wat mij zo aanspreekt in dit soort spellen. Het is echt een uitdaging (vooral op de hogere moeilijkheidsgraden) om alles soepel te laten werken, met een positieve geldflow.
Nou ja "your loss".
Nvm! Ik zal later vandaag wat foto's posten van mijn nederzetting! Wel op easy, maar ik vermaak me super!Outlandos schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:51:
[...]
Wat zijn dates precies? En waarvoor kun je ze gebruiken?
Dit topic is gesloten.