[LAN] Lan-party discussie Topic!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12
LAN-Party Topic!

Welkom

Het doel van deze topic is om data en ervaringen van LAN events te bespreken, en er eventueel gezamelijk heen te gaan. Op deze manier hoop ik (als onervarene) wat kennis op te doen, en binnenkort in praktijk te brengen, en hopelijk komen zo ook andere mensen op het idee naar een dergelijk week/weekend te gaan!
Lan-info
Wat is een Lan precies? Voor uitgebreide informatie kijk even op de LAN-party Wiki. Er zijn verschillende schalen LAN parties, afwisselend van 20 man tot 1600+. Dus voor ieder wat wils. Op LANs worden ook vaak competities gehouden voor verschillende spellen met prijzengeld of kado's of 'just for fun'.

Daarnaast hoeft een LAN niet alleen over gamen te gaan, maar mensen kunnen ook naar LAN party's gaan voor de 'gezelligheid' of voor hardware talk. Ik zal voor dergelijke lans een nota bij de link plaatsen.
Games
Enkele games die leuk zijnom mee te nemen naar LAN's:
Hawx
CS: Source
CoD-series
Red alert series
Battlefield series
Unreal Tournament series
Trackmania series
Fifa series :D
Age of Empires 2
Warhammer Dawn of War 1
Team Fortress 2
Wolfenstein Enemy Territory
Warcraft III Frozen Throne (Tower Defense)
Flatout2
big rigs
In deze LAN games topic kan je de verdere games zoeken en bespreken Bedankt Terw_dan
Verschillende LANs en Data
Campzone (een van de grootste nederlandse events)
X-life
WOL-lan
The Reality bedankt kipkakdutch
Cyberweekend Bedankt Xanland
HAR Tech/hack LAN. Bedankt MishMash
Eth0 Tech/hack LAN. Bedankt MishMash
LAN-macht Bedankt Gotech86
Weilan Bedankt BAS80
TiMeS Bedankt Mojo
De GoT LAN Topic
Handige links
Lanparties website
Gameparty
Voor de tweaker geintereseerd in LAN organisatie
LAN-tips & advies
Neem al je spullen mee, double check alles!
Zorg dat je kabels (voeding, verlengsnoer, netwerk, monitor) lang genoeg zijn.
Werkt alles, lannen zonder muis is best lastig!
Sticker je spullen met je naam en evt. adres.
Scan je pc voor je gaat op virussen, update alles en defragmenteer je hardeschijf
Credits
De topic indeling van de Demigod Topic.
Waarschuwing & Info
Wees een beetje aardig, ga geen events flamen of afkraken. Als je een rede hebt waarom iemand wel/niet naar een event toe moet onderbouw het dan!

Heb je nog toevoegingen of leuke topic plaatjes voor de topicstart? Post het dan!

[ Voor 91% gewijzigd door Icyzer op 17-06-2009 17:24 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Dankje voor de TS, misschien kun je er ook even wat linkjes inzetten naar een aantal websites van lan's en dergelijke.

Maar Campzone ga ik waarschijnlijk niet heen gaan gezien ik zoveel geld niet over heb voor een lan alhoewel het wel heel vet is, verder lijkt het mij te groot om een beetje een sfeer te hebben als op x-life.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*bookmarked*
Ik ben alvast zeer benieuwd naar wat je te vertellen hebt. Ik doe zelf ook NOG geen LAN's, maar zal in de zomervakantie eens kijken als ik ergens naartoe kan gaan. Met dit topi zal je me alvast wat meer info kunnen geven, waarvoor bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Ik zelf ben ook nog een LAN-maagd :P Maar voor mij is dit een manier van informatie verzamelen, en helpen tegelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:14:
*bookmarked*
Ik ben alvast zeer benieuwd naar wat je te vertellen hebt. Ik doe zelf ook NOG geen LAN's, maar zal in de zomervakantie eens kijken als ik ergens naartoe kan gaan. Met dit topi zal je me alvast wat meer info kunnen geven, waarvoor bedankt ;)
Zeker doen, is echt heel cool ookal speel je geen games kun je je nog wel vermaken :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:34

Thapous

Nee toch niet.

SmallNetBuilder heeft een aantal artikelen gewijd aan over het organiseren van een LAN, misschien interessant om die links toe te voegen aan TS:

http://www.smallnetbuilder.com/content/view/24248/53/
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/24235/53/
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/24231/53/

Verder is CC-TV een leuke site om reportages van LANS te bekijken. Hoewel ik niet weet of ze tegenwoordig nog bezig zijn met filmen.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BGB4rn schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:19:
[...]

Zeker doen, is echt heel cool ookal speel je geen games kun je je nog wel vermaken :)
Misschien eerst wachten tot als ik een nieuwe pc heb, want met wat ik nu onder de motorkap heb kom ik niet ver ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Ik zat zo te kijken bij campzone... de prijs is toch wel erg hoog moet ik zeggen :o bijvoorbeeld een weekend kost al gauw 80 euro :o

Maarja heb geen verstand van lanparty-prijzen en hoe het wordt berekent. :D

[ Voor 22% gewijzigd door FireBladeX op 15-06-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireBladeX schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:41:
Ik zat zo te kijken bij campzone... de prijs is toch wel erg hoog moet ik zeggen :o bijvoorbeeld een weekend kost al gauw 80 euro :o

Maarja heb geen verstand van lanparty-prijzen en hoe het wordt berekent. :D
Is het niet zo dat er een GIGANTISCHE prijzenpot is op dergelijke LAN's? 80 euro is dan ook niet echt veel als je dat met de prijzen vergelijkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik ben zelf de afgelopen 2 campzones geweest (2007 en 2008).

Onwijs leuk evenement waarbij het niet zo is dat je 11 dagen (als je full event gaat tenminste) gaat gamen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de meeste de eerste 2/3 dagen veel gamen maar daarna gaan de meeste bij elkaar socializen en een biertje drinken... of heel veel bitterballen scoren bij de Field admin :P

Mocht je het wel leuk vinden, maar vindt je de prijs te hoog? Dan kan je nog altijd gaan voor een weekendje.

Of ik dit jaar zal gaan is nog niet helemaal duidelijk , maar ik ga wellicht even een dagje kijken bij vrienden die wel gaan.
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:43:
[...]

Is het niet zo dat er een GIGANTISCHE prijzenpot is op dergelijke LAN's? 80 euro is dan ook niet echt veel als je dat met de prijzen vergelijkt ...
Vorig jaar viel er alleen al met de Team Fortress 2 compo al 5 Coolermaster Cosmos kasten te winnen :)
(kwerd helaas 3de :() en zo waren er nog zat compo's waar een hele waslijst aan prijzen voor waren. Vorig jaar ging ik met 3 tassen , 4 spellen en een vliegstuurtje naar huis. In 2007 met een pc-kast :)

[ Voor 31% gewijzigd door Descriptor op 15-06-2009 18:52 ]

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:43:
[...]

volgens mij worden de meeste prijzen geregeld door sponsors..

Maar idd 80 euro vind ik niet leuk meer om neer te tellen voor een weekendje lannen, het zal allemaal wel heel goed zijn geregeld maar om daar nou 40 euro per dag voor te vragen vind ik echt te gek.

@ rubinsky, wat heb je dan want voor de meeste games hoef je niet zo'n heel speciale bak te hebben, tenzij je alles op 1920x1200 speelt op high..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Dan moet je natuurlijk wel winnen ^^
En die vette game-bak is ook niet nodig volgens mij, er zijn zat gamers die vb counterstrike spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 11:53
BGB4rn schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:51:
[...]
@ rubinsky, wat heb je dan want voor de meeste games hoef je niet zo'n heel speciale bak te hebben, tenzij je alles op 1920x1200 speelt op high..
Nou ja, mocht je Crysis of Far Cry willen spelen op een LAN heb je toch al een leuke bak nodig...

Wij deden / doen voornamelijk COD MW, CS en Unreal op de LAN (zo af en toe op de zaak :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar idd 80 euro vind ik niet leuk meer om neer te tellen voor een weekendje lannen, het zal allemaal wel heel goed zijn geregeld maar om daar nou 40 euro per dag voor te vragen vind ik echt te gek.

Momenteel heb ik slechts een gewone Pentium IV processor tegen 2.0 ghz :p
512 MB RAM, en mijn grafische kaart zit on-board, dus zo schitterend zal deze ook niet zijn vrees ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:58:
[...]

Momenteel heb ik slechts een gewone Pentium IV processor tegen 2.0 ghz :p
512 MB RAM, en mijn grafische kaart zit on-board, dus zo schitterend zal deze ook niet zijn vrees ik :p
Oke, misschien eventjes sparen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:01:
[...]

Oke, misschien eventjes sparen dan!
Een vakantiejob levert al snel 1000 euro op. Kan je al wel iets leuk mee kopen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-08 21:59

BHQ

FireBladeX schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:41:
Ga dan meteen de volle 11 dagen en je gaat het de prijs dik waard vinden. Iets als Campzone is onbeschrijfbaar gaaf om mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik mis The Reality.
Daar ben ik nu 3 keer geweest :)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 23:06
even een technisch vraagje...
op de lan hebben we altijd tot zo'n 16 mensen, aangesloten via een switch, welke weer aangesloten wordt op internet.
omdat de modem dit niet leuk vindt (stopt spontaan met ip's uitdelen en gaat zelfs constant rebooten) hebben we meestal een servertje draaien om ip's uit te delen, en het aantal connecties te beperken (boven de 150 crasht de router) eerst deden we dit via smoothwall (en nog een waarvan ik de naam kwijt ben), maar deze vind ik toch een stukje te simpel, en wil soms ook wel eens niet helemaal doen wat ik wil. ik wil gewoon dat het stabiel is en lekker uitgebreid is(dus mailproxy, webproxy, goede logging, firewall, en blokkeren van websites) iemand een idee? server is een c2d 6300, 2g, 1gbit, 120gb, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
@Kipkak: bedankt, word toegevoegd!

Als iedereen op deze manier wat bij draagt komen we hopelijk snel aan een complete start post.

Even een vraagje van mij, welke lan in de zomermaanden raden jullie aan voor een beginner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

ChaosZ0ne schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:09:
op de lan hebben we altijd tot zo'n 16 mensen, aangesloten via een switch, welke weer aangesloten wordt op internet.
omdat de modem dit niet leuk vindt (stopt spontaan met ip's uitdelen en gaat zelfs constant rebooten) hebben we meestal een servertje draaien om ip's uit te delen, en het aantal connecties te beperken (boven de 150 crasht de router) eerst deden we dit via smoothwall (en nog een waarvan ik de naam kwijt ben), maar deze vind ik toch een stukje te simpel, en wil soms ook wel eens niet helemaal doen wat ik wil. ik wil gewoon dat het stabiel is en lekker uitgebreid is(dus mailproxy, webproxy, goede logging, firewall, en blokkeren van websites) iemand een idee? server is een c2d 6300, 2g, 1gbit, 120gb, enz
Pfsense. en een modem dat in bridge staat. That-is, je server hoort een direct WAN IP te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:34

Thapous

Nee toch niet.

Icyzer schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:10:

Even een vraagje van mij, welke lan in de zomermaanden raden jullie aan voor een beginner!
Als ik jouw was, zou ik gewoon in de buurt kijken, of daar ook LANs worden gehouden. Ik denk zelf dat je op bijna iedere LAN wel terecht kan als beginner, zijn altijd wel mensen die je helpen mocht je er niet uitkomen.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Acid__Burn schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:54:
[...]

Nou ja, mocht je Crysis of Far Cry willen spelen op een LAN heb je toch al een leuke bak nodig...

Wij deden / doen voornamelijk COD MW, CS en Unreal op de LAN (zo af en toe op de zaak :D)
Misschien is dat ook wel de reden dat die spellen op de meeste lan's niet worden gespeeld..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 08:15

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb zelf ook nog geen ervaring met LANs en grote LANs lijken mij ook helemaal niet leuk. Daarom ga ik in de vakantie dik lannen met een paar mensen van school. Ik kijk er al naar uit :D Welke games zijn aanraders volgens jullie? We spelen op het moment vooral Left 4 Dead via virtele LAN, omdat dat ongelooflijk vet is :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
Jarpse schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:14:
[...]

Pfsense. en een modem dat in bridge staat. That-is, je server hoort een direct WAN IP te krijgen..
is dat erg stabiel dan? ik zoek iets wat niet bang is van gigabit snelheden , aangezien we al zo'n 8 falende serverts hebben gehad( okee, 1tje ging energydrank overheen :9 , maar toch) verder kunnen we t modem niet in bridge zetten, omdat dan de rest van de locatie geen internet heeft(en ook geen telefoon) opzich werkt het wel, maar vaak niet erg lekker of crasht veel... dus wie er verder ervaring met een pakket heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Laatst online: 01-09 16:22
Spellen als CoD4:MW, Hawx, Strategie en racing games zijn nou echte aanraders. Worden op de LAN die ik bezoek ook vaak gespeeld, echt vette spellen die onder zowat alles draaien. Als je de settings maar goed zet. ;)

Ikzelf bezoek vaak de LAN-party genaamd: CyberWeekend. Altijd gezellig en begint nu al naar de 100 man te lopen! :)

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
@Tking: Counterstrike source en cod 1/2 doen het meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

Campzone is dan ook een geval apart(en ook veeeeeeeeel leuker). want dat duurt eigenlijk gewoon 11 dagen, en is minder gericht op weekendmensen.
Meeste lanpartys kosten 20-40E per weekend.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

ChaosZ0ne schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:26:
[...]

is dat erg stabiel dan? ik zoek iets wat niet bang is van gigabit snelheden , aangezien we al zo'n 8 falende serverts hebben gehad( okee, 1tje ging energydrank overheen :9 , maar toch) verder kunnen we t modem niet in bridge zetten, omdat dan de rest van de locatie geen internet heeft(en ook geen telefoon) opzich werkt het wel, maar vaak niet erg lekker of crasht veel... dus wie er verder ervaring met een pakket heeft, graag!
Tsja.. Je zit met de zwakste schakel in deze. Als je een proxy draait beperk je wel ietsjes het aantal verbindingen naar buiten ivm. de cache, maar je zit alsnog met een wankel modem. een bepaalde serie SMC modems kon maar 192 connecties aan, daarboven liepen ze gewoon vast. Speedtouchjes kunnen er opzich ook aardig wat hebben (gaan er in ieder geval beter mee om), maar hebben net zo goed een cap. Bridgen is in deze echt het beste wat je kan doen om geen last te hebben van de connectie-cap in het modem.

Verder, uit ervaring kan ik je melden dat Pfsense op deugelijke hardware heel erg stabiel is en geen moeite heeft om behoorlijk wat megabits eruit te stouwen uit de cache (Naar een realtekje in een brakke client toch zo'n 300mbit ofzo zonder noemenswaardige load). Then again, je verwacht echt ~110MB/sec aan internetverkeer uit de proxy te halen op piekmomenten? Daar wens ik je veel succes mee. Sowieso zou je Squid moeten africhten om ook Youtube e.d. te cachen (dat gaat wat lastig omdat eea. telkens vanaf een andere server geserveerd wordt, maar het is niet onmogelijk). Buiten dat je nogal snelle schijven wil hebben om het geraas bij te benen.

[ Voor 13% gewijzigd door BHQ op 15-06-2009 19:41 . Reden: stabiliteit, connecties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
Jarpse schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:35:
[...]

Tsja.. Je zit met de zwakste schakel in deze. Als je een proxy draait beperk je wel ietsjes het aantal verbindingen naar buiten ivm. de cache, maar je zit alsnog met een wankel modem. een bepaalde serie SMC modems kon maar 192 connecties aan, daarboven liepen ze gewoon vast. Speedtouchjes kunnen er opzich ook aardig wat hebben (gaan er in ieder geval beter mee om), maar hebben net zo goed een cap. Bridgen is in deze echt het beste wat je kan doen om geen last te hebben van de connectie-cap in het modem.

Verder, uit ervaring kan ik je melden dat Pfsense op deugelijke hardware heel erg stabiel is en geen moeite heeft om behoorlijk wat megabits eruit te stouwen uit de cache (Naar een realtekje in een brakke client toch zo'n 300mbit ofzo zonder noemenswaardige load). Then again, je verwacht echt ~110MB/sec aan internetverkeer uit de proxy te halen op piekmomenten? Daar wens ik je veel succes mee. Sowieso zou je Squid moeten africhten om ook Youtube e.d. te cachen (dat gaat wat lastig omdat eea. telkens vanaf een andere server geserveerd wordt, maar het is niet onmogelijk).
uiteraard is er altijd een zwakke schakel, dat snap ik. modem is ook niet al te best, dat is bekend. maar zolang ik de connecties beperk en keep-alive kort houd, is er geen probleem. verder worden er veel patches/demo's/trials gedownload(gewoon http verkeer), en dit cachen is erg fijn natuurlijk, scheelt enorm veel traffic, en houdt het aantal connecties iets lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

ChaosZ0ne schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:44:
[...]

uiteraard is er altijd een zwakke schakel, dat snap ik. modem is ook niet al te best, dat is bekend. maar zolang ik de connecties beperk en keep-alive kort houd, is er geen probleem. verder worden er veel patches/demo's/trials gedownload(gewoon http verkeer), en dit cachen is erg fijn natuurlijk, scheelt enorm veel traffic, en houdt het aantal connecties iets lager.
Yup, die patches cachen is erg fijn. Je bezoekers zouden niet de eerste zijn die 'wauw' denken omdat ze iets downloaden met 11,5MB/sec (uit de proxy, weliswaar ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

ChaosZ0ne schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:09:
Ik gebruik pfsense op een oude p3 800mhz met 256 mb geheugen. met opendns kun je heel makkelijk websites blokkeren. caching heb ik geen ervaring mee, daar heb je zeker gigantische hoeveelheden ram voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Een lijstje met aanrader games, iemand iets toe te voegen?
Hawx
CoD-series
Red alert series
Battlefield series
Unreal Tournament series
Trackmania series
Age of Empires 2
Warhammer Dawn of War 1

[ Voor 29% gewijzigd door Icyzer op 15-06-2009 20:03 . Reden: Extra toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Laatst online: 01-09 16:22
Bedankt Icyzer voor het toevoegen. ;)

@Hierboven: Netwerken zijn vaak een probleem op kleine/beginnende LAN-parties, wij hebben dat probleem ook gehad. Ik denk dat als je een goede (smart) switch hebt dat je dan al ver bent. Wij hebben er hier één van netgear met daaraan 6 gewone switches, werkt perfect tot nu toe - behalve als de modem/router al 4 jaar over datum is. :O

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

abaart schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:51:
[...]
caching heb ik geen ervaring mee, daar heb je zeker gigantische hoeveelheden ram voor nodig?
Mwa, depends. Je kan gewoon een grens aangeven. Stel je hebt een kist met 4 gig aan ram, dan zou je zo 2 naar de proxy kunnen wegschuiven. Je wil wel een beetje deugelijke hardware hebben ervoor, een P3 trekt het niet met veel gebruikers, zeker als je met gigabit aan de slag wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Icyzer schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:52:
Een lijstje met aanrader games, iemand iets toe te voegen?
Hawx
CoD-series
Red alert series
Battlefield series
Unreal Tournament series
Trackmania series
Age of Empires 2
Warhammer Dawn of War 1

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Mag ik de overige mensen er op wijzen dat er verschillende soorten Lan party's zijn? De lan party scene van vroeger ging voornamelijk om gamen, gamen, gamen, zuipen en gamen. De laatste tijd zie ik steeds vaker dit soort party's komen waar meer de aandacht wordt gelegd op de computer in plaats van op de games.

Kijk maar eens op www.har2009.org. Een party van 5 dagen waar de aandacht vooral wordt gelegd op het uitwisselen van kennis. Zo zijn er tal van lezingen waar letterlijk alle soorten punten aan bod komen, er zijn workshops waar je de net besproken punten in de praktijk kunt zien en uitoefenen en er is uiteraard gaming & sharing.

Mocht je dus geen die hard gamer zijn maar meer iemand die wat meer wilt leren over computers en alles wat er bij komt kijken, voor jullie is er ook genoeg wils :)

zie ook: www.eth-0.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
@dooie: Toegevoegt, ik zal ze straks in de startpost zetten.
@mishmash: Ik zal je info toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:47
komend weekend is er de lan-macht :)

link: http:///www.lan-macht.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tammzak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 17:40
nog enkele games (zijn ook totaal niet zwaar):

- Wolfenstein Enemy Territory
- Warcraft III Frozen Throne (Tower Defense)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Jarpse schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:56:
[...]

Mwa, depends. Je kan gewoon een grens aangeven. Stel je hebt een kist met 4 gig aan ram, dan zou je zo 2 naar de proxy kunnen wegschuiven. Je wil wel een beetje deugelijke hardware hebben ervoor, een P3 trekt het niet met veel gebruikers, zeker als je met gigabit aan de slag wil gaan.
Bij onze lans zijn we meestal met zijn 10en, en het internet is meestal een halve megabyte per seconde. de lan duurt meestal 2 dagen. Er wordt niet zo heel veel gebruik gemaakt van het internet, meestal alleen om even te mailen of youtuben, en patches downloaden.
wat voor bak zouden we nodig hebben om dit gebruik te cachen? (vooral youtube en de patches natuurlijk, die zijn het grootst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En op x-life de meest gespeelde game; Flatout2.

Maar goed, voor games is er [LANPARTY]Welke games zijn de toppers dit topic waarin de meeste games besproken worden.

En wat niet mag ontbreken is 'big rigs'. Het heeft weliswaar geen multiplayer, maar het is ideaal om je kapot te lachen met z'n allen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Dat spel is echt het meest kansloze spel ooit. :P Welke uitgever heeft ooit bedacht: "Joh, daar gaan we geld aan verdienen". :X

Nog een kleine toevoeging overigens, TiMeS is ook erg tof. :) Wel ver weg.. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

HAHAH, gaan we nou nóg verder met big rigs :P

Maar Flatout 2 is wel een tof spel om met een lan te spelen :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
@TERW_DAN: Bedankt die link zal ik toevoegen!
En die lan macht ziet er wel gaaf uit, en nog gratis ook (als ik het goed heb begrepen!).
Helaas heb ik het volgende week te druk :( volgende keer dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

abaart schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:30:
[...]
wat voor bak zouden we nodig hebben om dit gebruik te cachen? (vooral youtube en de patches natuurlijk, die zijn het grootst)
Mwa, is 100mbit aan de LAN-kant voldoende of wil je echt gigabit gaan draaien? Bij het eerste voldoet een P4'tje met een gigje aan ram opzich al prima om het lekker te laten draaien. Youtube is wat lastig cachen, maar niet onmogelijk.. Met wat tragere hardware (P3'tje met 512MB) kan het natuurlijk ook maar cachen en loggen ga je opzich wel aan je CPU load merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik weet wel dat ik een keer zoiets moet ervaren, ik ga binnenkort is uitzoeken waar en wanneer, maar misschien moet ik ook ergens met een paar vrienden is gana gamen met een leuk servertje er tussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik organiseerde vroeger ook 1-2x per jaar een LAN voor vrienden/bekenden, man of 15-25, maar ik merk dat de animo sterk aan het afnemen is. Veel mensen hebben geen zin om hun hele computer mee te nemen (komen alleen even kijken/op de consoles klooien), of willen niet de hele nacht blijven, etc. Afgelopen oktober was de opkomst zo dramatisch dat we hebben besloten het maar helemaal niet meer te doen.
nu hielden die lans van ons wel altijd in dat er gezopen en geblowd werd en hooguit uurtje achter de pc werd doorgebracht, maar OK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Wilko schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:50:
Ik organiseerde vroeger ook 1-2x per jaar een LAN voor vrienden/bekenden, man of 15-25, maar ik merk dat de animo sterk aan het afnemen is. Veel mensen hebben geen zin om hun hele computer mee te nemen (komen alleen even kijken/op de consoles klooien), of willen niet de hele nacht blijven, etc. Afgelopen oktober was de opkomst zo dramatisch dat we hebben besloten het maar helemaal niet meer te doen.
nu hielden die lans van ons wel altijd in dat er gezopen en geblowd werd en hooguit uurtje achter de pc werd doorgebracht, maar OK :P
Dat is wel jammer als je zin hebt in een lan, er een organiseert en dan komen er nauwelijks mensen.
Wat je misschien kan doen is een wat grotere groep vragen om te komen mocht je daar zin in hebben, post het bijvoorbeeld hier :+.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:50
Descriptor schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:50:
Vorig jaar viel er alleen al met de Team Fortress 2 compo al 5 Coolermaster Cosmos kasten te winnen :)
(kwerd helaas 3de :() en zo waren er nog zat compo's waar een hele waslijst aan prijzen voor waren. Vorig jaar ging ik met 3 tassen , 4 spellen en een vliegstuurtje naar huis. In 2007 met een pc-kast :)
Ja bedankt voor die kasten he >:) . Anyway zoals elk jaar zal ik met THW aanwezig zijn :) .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mojo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:35:
Dat spel is echt het meest kansloze spel ooit. :P Welke uitgever heeft ooit bedacht: "Joh, daar gaan we geld aan verdienen". :X
Maar heerlijk om eens te spelen op lanparties. Maar nu weet je gelijk waarom ik zo'n grote monitor heb, kan iedereen meegenieten ;).

Zoals het er nu naar uitziet wordt het wel een druk lanjaar voor mij :P
na Wol15 en x-life komt nog de HWlan, Wol16 en x-mass waar ik zeker naar toe ga.

Overigens nog wat tips voor mensen die naar lanparties gaan om mee te nemen naast de standaard computermeuk
- muismat (lang niet overal zijn de tafels optimaal)
- handdoek/shampoo (indien douche aanwezig)
- deodorant (wel zo prettig voor je medelanners)
- bureaustoel (op de meeste lan's zijn de stoelen niet geweldig, als er plek is voor je eigen stoel, zeker meenemen)

En wat betreft eten/drinken, energydrinks zijn voor mietjes, drink gewoon vruchtensap, werkt veel beter en is nog lekkerder ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 16:13
Hehe, ik heb door het jaar heen veel LAN party's.. Eigenlijk vooral met vrienden. Elke keer bij iemand anders.. Zo houdt ik deze zomer de alom bekende Steephh LAN Summer Edition 2009. :P 4 dagen lannen, genoeg koelkasten om je zooi in kwijt te kunnen, console hoek en een zwembad!

Aah ik kan niet wachten! Toch wil ik nog eens campzone meemaken, lijkt me geweldig!

Ik heb trouwens berekend, ik zit gemiddeld 30 dagen per jaar op lanpartys.. Best veel.. eigenlijk.. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Steephh op 16-06-2009 12:13 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:24
de Steephh LAN Summer Edition 2009 wordt idd weer zeer gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

\0/, en waar is die lan dan ? :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ik kan hem ook niet vinden op google ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

natasdiamon schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:25:
ik kan hem ook niet vinden op google ofzo.
pssst, is het niet een grap ? :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Nee het is geen grap.. Anders wordt er niet zoveel moeite in gestoken.. :P

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2h6y8b7.pngBanner by Hogader

Bovenstaand de banner van de Steephh LAN. Hierbij ook foto's van de Steephh LAN van vorige zomer :P

http://www.xs4all.nl/~zeelan21/steephhlan/

[ Voor 41% gewijzigd door Steephh op 16-06-2009 14:53 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Of het is gewoon een besloten lanparty voor vrienden.

De in de TS aangehaalde GoTlan bestaat al sinds 2001 ofzo, namelijk de HWlan/TERW_LAN. Maar die is voor een vrij besloten groepje van diehard Harde Waren figuren. Daar is dus ook geen website van, geen topic voor (althans, geen publiek topic) etc.
Maar dat soort lan's zijn toch compleet anders dan een grote lanparty waar veel mensen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

TERW_DAN schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:43:
Of het is gewoon een besloten lanparty voor vrienden.

De in de TS aangehaalde GoTlan bestaat al sinds 2001 ofzo, namelijk de HWlan/TERW_LAN. Maar die is voor een vrij besloten groepje van diehard Harde Waren figuren. Daar is dus ook geen website van, geen topic voor (althans, geen publiek topic) etc.
Maar dat soort lan's zijn toch compleet anders dan een grote lanparty waar veel mensen komen.
Zou ik daar aan mee mogen doen ? :P

btw die Steephh LAN lijkt mee ook wel leuk :)

[ Voor 4% gewijzigd door BGB4rn op 16-06-2009 14:49 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Mja, de Steephh LAN is eigenlijk alleen voor vrienden.. Er komt misschien wel een GOT'ter of één/twee, maar die ken ik ook al heel wat langer.

http://zoekplaats.nl/inde...zoek=Asten&gemeente=Asten

Ook niet bepaald dichtbij dus voor jou. :P Ik sluit niets of niemand uit, maar het is wel handig als ik mensen wat beter ken etc.

Ik kom ook wel eens op lan's (2x per jaar) op mijn oude middelbare school:

http://i223.photobucket.com/albums/dd147/Steephhhh/PeelLAN%20Paas%20Edition/DSC_2936.jpg?t=1245157088

Altijd wel gezellig, met zoveel man. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Steephh op 16-06-2009 15:01 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BGB4rn schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:49:
[...]

Zou ik daar aan mee mogen doen ? :P
Hij zit al vol :P
Het is gewoon bij mij in de huiskamer/tuin, dus met een mannetje of 7 zit het al zo goed als vol. Daarbij is het puur invite only (wat er in de regel opneerkomt dat er bijna alleen maar modjes komen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
@ TERW_DAN: doen jullie daar ook UT spelen? :D

[ Voor 21% gewijzigd door Steephh op 16-06-2009 15:05 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

TERW_DAN schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:02:
[...]

Hij zit al vol :P
Het is gewoon bij mij in de huiskamer/tuin, dus met een mannetje of 7 zit het al zo goed als vol. Daarbij is het puur invite only (wat er in de regel opneerkomt dat er bijna alleen maar modjes komen :P)
he jammer, ga dan een groter huis kopen :P lijkt me echt heel tof :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Steephh schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:04:
@ TERW_DAN: doen jullie daar ook UT spelen? :D
Uiteraard. Wel UT99 :+
BGB4rn schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:07:
[...]

he jammer, ga dan een groter huis kopen :P lijkt me echt heel tof :P
Mjah, is niet mijn huis ;)
Maar als iemand een keer een locatie heeft (dat is met thuislans vaak het probleem) dan zouden we wel eens een GoTlan kunnen organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 09:45

Mystikal

It never hurts to help!

Over 3 dagen ga ik naar Lan-macht. Dit wordt mijn eerste grote LAN, samen met mijn maat. We hadden eerst een eigen lan georganiseerd, maar door te veel afzeggingen op het laatste moment is die gecancelled.

Ik ben erg benieuwd. We gaan maar 1 dag. Vertrekken smorgens om 06:00 en zien wel wanneer we het beu zijn. Goed de ammocrates (zie ander topic) die we begin dit jaar gemaakt hebben sluiten natuurlijk naadloos aan bij de Landmacht Theme 8).

Zijn er nog meer tweakers die naar Lan-macht gaan. Wij zitten op stoel 83-84 als ik me niet vergis. We gaan alleen voor CoD4, en wellicht een potje flatout.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
:D Uiteraard. Zet een poortje open als de LAN is, dan kom ik wel een keer meespelen.. 8)
[...]

Mjah, is niet mijn huis ;)
Maar als iemand een keer een locatie heeft (dat is met thuislans vaak het probleem) dan zouden we wel eens een GoTlan kunnen organiseren.
Misschien bij Femme's (ouderlijk) huis? :P Thuis hebben wij meer dan genoeg plek om heel campzone 2x de houden.. Maarja, ik denk niet dat mijn ouders het heel erg leuk vinden als er > 20 onbekenden komen lannen. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Misschien kan ik hier bij de scouting vereniging vragen of er mogelijkheden zijn voor stoom en zo.. zou wel ruig wezen een GoT lan ^^.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Mocht iemand in omgeving Leiden een LAN willen organiseren en op zoek zijn naar apparatuur en/of iemand die de boel technisch op kan zetten, DM me even. De switches (2x3Com 3300XM, 48 poorten 10/100, snel zat) staan al maanden stof te happen en dat is eigenlijk zonde. En ik vind het gewoon leuk om te doen :P Heb verder nog een routertje en een dedicated DC-hub voor het delen van al je rechtenvrije films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Doet me overigens wel weer denken aan de poging om ooit een Tweakers LAN te houden.. Doordat een van de organisatoren de boel zat voor te liegen is dat toen stil komen te liggen. Het zou mooi zijn als er weer eens nieuw leven in geblazen zou kunnen worden.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BGB4rn schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:20:
Misschien kan ik hier bij de scouting vereniging vragen of er mogelijkheden zijn voor stoom en zo.. zou wel ruig wezen een GoT lan ^^.
Dat doen ze bij Wol dus ook. Als er geen scouting is (2 weekenden per jaar) dan pakken zij de blokhut voor de lanparty. Zeer gezellig in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

TERW_DAN schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:24:
[...]

Dat doen ze bij Wol dus ook. Als er geen scouting is (2 weekenden per jaar) dan pakken zij de blokhut voor de lanparty. Zeer gezellig in elk geval.
Hier zijn dat er geloof ik wel meer, in de zomervakantie ligt alles plat naar mijn weten, ik zit er zelf ook bij dus ik kan het weten :P.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-08 14:44

The_Worst

Unox

Ik ga twee keer per jaar naar een lan-party die ik zelf organiseer. Er komt in totaal ongeveer 10-15 man en het kost ongeveer 9 euro voor een heel weekend. We spelen voornamelijk de eerder genoemde spellen zoals FlatOut 2, Command & Conquer en laatst voor het eerst UT2004 wat een groot succes was.

Het netwerk bestaat twee hubjes van 10mbit en dit werkt perfect om te lannen. Bestanden uitwisselen is geen succes maar daarvoor zijn andere middelen beschikbaar.

Er komt een ex-kok langs om voor ons te koken dus er is 's avonds een stevige maaltijd beschikbaar. (Wat soms helaas ook wel is nodig is...)

Deze lan-party vindt ook altijd plaats in een clubgebouw van de scouting. 15 man past net als je ook nog binnen wil slapen. Het is altijd zeer gezellig alleen is het enorm warm binnen dankzij de vele pc's en houten blokhut. :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door The_Worst op 16-06-2009 15:32 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik hoop toch echt dat je het op switches doet als je daar met 15 man zit. Hubs geven echt collisions tot en met, dat wil je niet weten. Het lijkt me niet dat dat de game ervaring echt ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

trouwens kost het ook zoveel niet meer om een beetje switch te kopen...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Mja, dat zijn echt dé LANparty ragbakken. Werken continu en geven geen kik :)
The_Worst schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:29:
Het netwerk bestaat twee hubjes van 10mbit en dit werkt perfect om te lannen.
Nou.. zelfs met gamen zal je wrs. last krijgen van botsende packets :X

2x een budget 16-port switch werkt dan echt beter, zelfs iets met Realtek chipsetje is al een erge verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-08 14:44

The_Worst

Unox

Volgens mij zijn het toch echt hubjes maar ik zou me kunnen vergissen. We hebben er nog nooit problemen mee gehad. De spellen die we spelen lijden er niet (merkbaar) onder.

Edit: ik zal me waarschijnlijk wel vergissen. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door The_Worst op 16-06-2009 15:54 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

The_Worst schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:53:
Volgens mij zijn het toch echt hubjes maar ik zou me kunnen vergissen. We hebben er nog nooit problemen mee gehad. De spellen die we spelen lijden er niet (merkbaar) onder.

Edit: ik zal me waarschijnlijk wel vergissen. 8)7
Ga dan toch echt maar uit van switches.
Zelf heb ik eens voor 3 tientjes een 10/100Mb 19" 24 poorts IBM geval gekocht. Werkt prima voor lanparties met een beperkt aantal personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
willen jullie de steephh en Terw lan ook in het lijstje hebben of zullen we die erbuiten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Icyzer schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:02:
willen jullie de steephh en Terw lan ook in het lijstje hebben of zullen we die erbuiten houden?
Die van mij mag je er lekker buiten houden, het is toch voor een zeer besloten clubje, en niet echt een lan zoals x-life afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ik kan via het werk van me pa een cisco lenen die 24 Gbit poorten heeft ^^

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Nou, hupsakee. Gaan met die banaan :P Organiseren maar! Ik kom wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
BGB4rn schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:09:
ik kan via het werk van me pa een cisco lenen die 24 Gbit poorten heeft ^^
Zucht gaan we nu zo beginnnen? Ik heb op m'n werk ook nog wel 12x 24-poorts gigabit switches liggen plus 3 Cisco catalysts met ieder 4 48poorts gigabit blades erin. Het gaat er juist om wat je thuis hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Mishmash schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:15:
[...]

Zucht gaan we nu zo beginnnen? Ik heb op m'n werk ook nog wel 12x 24-poorts gigabit switches liggen plus 3 Cisco catalysts met ieder 4 48poorts gigabit blades erin. Het gaat er juist om wat je thuis hebt :P
En die mag je ook lenen voor een lanparty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

@ Mishmash

nee om wat je thuis kunt krijgen ^^

[ Voor 17% gewijzigd door BGB4rn op 16-06-2009 19:23 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
nou nu we 13 24 poorts Gbit switches en 3 cisco catalysts met ieder 4x 48 poorts Gbit blades hebben... Nou kom maar op met die lanparty xD Ik heb nog wel een oude pc die leenbaar als server is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 01-09 06:50
wwEen aantal jaar geleden ook veel gedaan. Ik kwam geregeld op Freelan en andere LAN party's hier in de buurt. Was in het begin altijd erg gezellig, veel mensen ook, veel gamen, veel bestanden uitwisselen ;)

Maar de afgelopen 5 jaar ofzo heb ik eigenlijk nauwelijks nog gelanned. Eigenlijk niet echt de tijd voor meestal, weekendbaan op zaterdag.

Eigenlijk vond ik de grote LAN party's op het laatst ook wel minder worden, kwamen op een gegeven moment te veel beginners bij en dergelijke die hun pc niet op het netwerk kregen, firewalls niet afgesteld kregen, spellen niet aan de praat kregen enz.

We hebben het er nog wel eens vaker over, ook om weer eens iets te gaan organiseren, maar dat wordt waarschijnlijk iets relatief kleins (denk aan rond de 50 bezoekers of iets dergelijks)

Edit:
Freelan bestaat niet meer, voordat het aan het lijstje wordt toegevoegd. Animo nam steeds verder af en er is nog onenigheid geweest binnen de organisatie. Toen was het afgelopen.

[ Voor 10% gewijzigd door GH45T op 16-06-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Ok, switches zijn te regelen for free, nu nog een ruimte :) en nog een datum zien te prikken :)

Dan ook gelijk de vraag; wat moet de server gaan doen, je kunt de meeste games ook wel op een normale gebruikte pc hosten.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
BGB4rn schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:45:
Dan ook gelijk de vraag; wat moet de server gaan doen, je kunt de meeste games ook wel op een normale gebruikte pc hosten.
Beetje omgekeerde wereld hè, normaal gesproken kijk je eerst wat je behoefte is en richt je aan de hand daarvan je server(s) in ;) Hoewel ik als tweaker snap dat het natuurlijk spannend is om zoveel mogelijk apparatuur in de lucht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 17:14
het begint weer te jeuken... Speel vaak een LAN met mijn vrienden, meestal 4. Nu ik dit topic lees en ik allemaal 24poorts switches voorbij zie komen loopt het water al in mijn mond :P Ik heb het helemaal niet nodig maar het ziet er zo stoer uit 8) Denk dat ik toch maar voor een 8 poorts ga, kom ik tenminste in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Aah, een got lan lijkt me heel vet, ik vermoed wel dat best veel mensen dit leuk gaan vinden, zijn dit zomaar slagen in de lucht, of is er echt potentie om een lan te organiseren?

(dit topic loopt niet, maar vliegt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

natasdiamon schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:24:
Aah, een got lan lijkt me heel vet, ik vermoed wel dat best veel mensen dit leuk gaan vinden, zijn dit zomaar slagen in de lucht, of is er echt potentie om een lan te organiseren?

(dit topic loopt niet, maar vliegt!)
Als iedereen er voor is lijkt me niet dat er mensen zijn die er iets tegen kunnen doen he :P.
Ik zie het er serieus wel van komen dat er een GoT lan gaat komen voor meer dan 10 mensen :).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt er natuurlijk vanaf waar die Lan is. Ik wil gerust komen als het hier ergens in de buurt is. Maar het gebied waarover de Tweakers verspreid zijn is zo gigantisch groot. ( Nederland + België). :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Tja, waar het is lijkt me ook totaal afhangen van wie er allemaal wil komen, het kan opzich wel in friesland maar als daar niemand (in de buurt) zit die er heen wil lijkt me dat niet echt een goed idee.

Misschien is het een idee een poll te starten over welke provincie voor iedeen het nuttigst is om de lan te houden en daar dan een compromis tussen te sluiten zegmaar.

Het is dat ik niet weet hoe je hier even een poll post anders had ie er waarschijnlijk wel gestaan ;).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Noord-Brabant, lekker centraal :P (en mijn provincie xD) Nee opzich is het een gaaf idee, en ik wil er graag in helpen. Maar ik kan/wil de leiding over het project niet nemen, want dan weet ik nu al dat ik me daar te veel op focus, alles zelf doe en dan volgend jaar nog een jaar klas 5 kan doen :)

Edit: Ik weet trouwens wel wat ruimtes hier in de buurt, maar niet hoe die zitten betreffend power en zo...

[ Voor 15% gewijzigd door Icyzer op 16-06-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Utrecht ligt natuurlijk mooi centraal, ben al menig keer met de trein vanuit friesland naar the party gegaan in eindhoven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

souljah1h schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:18:
Utrecht ligt natuurlijk mooi centraal, ben al menig keer met de trein vanuit friesland naar the party gegaan in eindhoven :D
Utrecht is mooi centraal vanuit nederland gezien, gezien er ook belgische tweakers vind ik noord braband een beter idee.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je een eigen lan wil gaan organiseren moet je jezelf eerst afvragen welke kant je op wil.

Wil je een thuislan organiseren of wil je een echt grote lan opzetten zoals die hier boven in het lijstje staan.
Er zitten organisatorisch nogal wat verschillen in.

Thuislan:
- geen huur of beperkte huur voor de ruimte. Je kunt bij iemand in de woonkamer/tuin/garage of schuur gaan zitten. Eventueel voor een klein bedrag in een buurthuis.
- beperkt aantal bezoekers, laat zeggen rond de 20.
- eenvoudig netwerk, een enkele 24 poort switch volstaat
- geen gedoe met stroom. Pak 2 tot 3 groepen en je kunt iets van 11KW trekken, dat moet genoeg zijn voor zo'n 25 pc's en wat verlichting.
- geen gedoe met catering. Iedereen neemt eigen eten/drinken mee en 's avonds ga je pizza of friet halen.
- entree is beperkt tot een paar euro voor iedereen
- geen kosten voor website, huur van apparatuur, organisatiekosten, huur van tafels/stoelen etc.
- door kleinschaligheid is beveiliging niet echt nodig

Voor een grote lan komen er natuurlijk wat meer dingen bijkijken.
- promotie/sponsoring
- huur van ruimte
- huur van netwerkapparatuur
- huur van tafels en stoelen
- regelen van catering
- tijd voor opbouwen
- beveiliging is gewenst
- rekening houden met de hoeveelheid stroom die je nodig hebt. Met 350W per persoon heb je met 100 man al snel 35KW nodig. Dat zijn zo'n 10 groepen uit een standaard meterkast.

Ik heb zelf de nodige thuislannetjes georganiseerd en daar zorg je gewoon dat iemand eventueel een tafel meeneemt of je er ergens een of 2 leent. Maar zodra je 100 tafels nodig hebt (X-life had er 96 gehuurd + nog een paar die er stonden) moet je toch gaan huren en zul je ook de tijd moeten nemen om ze neer te zetten. Met het sjouwen van de tafels waren we al gauw een paar uur bezig @ x-life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Als er een grote GOT Party komt ben ik zeker van de partij. Er gaat natuurlijk wel veel werk inzitten om dit allemaal te bewerkstelligen. Vrijwilligers om de kosten te drukken? Een tweakers sub forum is zo gemaakt. Netwerkbeheerders die apparatuur kunnen lenen? Zo kan je de kosten flink drukken. Het gebouw van The-Party ( Eindhoven ) Is echt perfect. Ligt ook nog eens mooi centraal voor belgen en nederlanders.

[ Voor 23% gewijzigd door souljah1h op 17-06-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

bedankt man :) ik zal eens kijken waar precies behoefte aan is op GoT alleen.

ok genoeg mensen dus die willen, even een poll starten iemand die het kan, dan kunnen we kijken wat we moeten regelen ;)

@hierboven, volgens mij is dat geen probleem meer ;)

[ Voor 56% gewijzigd door BGB4rn op 17-06-2009 00:38 ]

Signature

Pagina: 1 2 Laatste