[LAN] GoT Lanparty

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 33.954 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Topicstarter

GoT lanparty

Nu maar eens een topic over de GoT lanparty, waar de Lan plaats gaat vinden is afhankelijk van de uitslag van de poll
de poll
Poll: Waar moet de Got lanparty komen ?
In Utrecht
In Gelderland
In Zuid Holland
In Noord Holland
In Limburg
In Noord-Brabant
In Friesland
In Groningen
In Flevoland
In Overijssel
In Drenthe
In Zeeland
In Belgie
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=337675&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Hulp
Verder is hulp met het organiseren uiterst welkom, zeker als je ervaring hebt met het organiseren van Lan's, het mooiste zou natuurlijk zijn dat iedereen hier een stukje doet aan organiseren maar dat word denk ik een beetje een te grote chaos.
apparatuur
Als het goed is kunnen de tweakers zelf wat regelen, zo was dat in ieder geval te lezen in het algemene Lan topic.

Als je verder nog aanvullingen hebt op de start post mag je mij dat altijd laten weten.
Crew
Tot nu toe zijn de crew leden;
Contact
Daar hebben we ondertussen een IRC kanaal voor aangemaakt ; #GoTlan
Als je dat niet zint kun je ook met mij Dmmen/ mailen.

[ Voor 6% gewijzigd door BGB4rn op 25-06-2009 19:24 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ziet er goed uit! Heb in ieder geval al even gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Belgie lijkt me niet realistisch, maar ergens aan de grens zou ideaal zijn, toch? :)

Als het doenbaar is qua locatie voor mij wil ik wel meehelpen met opbouw en eventueel wat catering. Ook wil ik best wel consoles en wat bordspellen ter beschikking stellen B-)

[ Voor 53% gewijzigd door boe2 op 17-06-2009 15:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik heb gestemt op noord-holland, maar utrecht is ook oke :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:08

MsG

Forumzwerver

Is er al iets bekend over een datum?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:34
Als het echt iets word, wil ik ook wel van de partij zijn.
Alhoewel ik niemand ken.
Weet niet of het dan een rotzooi word, maar als er eventueel buiten geblowd mag worden zou het helemaal ideaal zijn :D

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:36
Klinkt als een plan :) Ik heb op Utrecht gestemt lekker centraal (in Nederland dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf op Flevoland gestemd, maar Noord-Holland is ook prima. Als drankgebruik maar is toegestaan vind ik alles goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Laatst online: 16-09 09:03

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Mijn stem is uiteraard gegaan naar NH (H) :P maar utrecht is in mijn opzicht ook wel te doen, denk dat je dan mooi centraal zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
En als het dan uiteindelijk geregeld is, een carpool topic ? :P
Want heb nog geen auto..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:32:
Is er al iets bekend over een datum?
nope, heb jij een bepaalde datum waar op jij graag wil lannen ? :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:15

Thapous

Nee toch niet.

Overijssel FTW. Veel te wening lans daar:P. Maargoed Utrecht ligt wel lekker centraal an sich. Weet niet wat het kost om daar een behoorlijke ruimte te huren. Of was het plan om bij een tweaker met een big ass schuur te gaan bivakeren?

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

:P in de länte ergens?

Nee zomervakantie ofzo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ik denk dat er nog geen sprake kan zijn van carpoolen, omdat er nog geen datum is, ik denk dat voor de zomer vakantie moeilijk haalbaar is, maar dat lijkt mij wel geweldig!

@thapous: ik denk dat het meest rieel is dat dat te kunnen 'lenen', om de kosten binnen de perken te houden.

[ Voor 24% gewijzigd door natasdiamon op 17-06-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 09:42
Ah leuk, hier wil ik ook wel van de partij zijn :)

Trouwens, mocht er nog een switch nodig zijn voor op de lan, ik wil mn 48 poorts switchie wel beschikbaar stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

niemand voorkeur voor belgie? :p

Geintje heb op Yoetregt gestemd. Lijkt me leuk om tweakerend nederland te leren kennen ;)

Misschien een idee om enkele games op te nemen in de TS? Als iedereen apparte verschillende games gaat spelen dan schiet de lan gedeeltelijk zijn doel voorbij :D

[ Voor 39% gewijzigd door Praetextatus op 17-06-2009 16:04 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb Zuid-Holland gestemd, maar oostelijk westelijk 8)7 Noord-Brabant is ook te doen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Krentenbol op 17-06-2009 16:07 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Het is zegmaar het idee om het niet per see in de winnende provincie te doen maar zegmaar er tussen in, zodat iedereen een beetje zijn zin krijgt, mocht er iemand een ruimte kunnen regelen DM mij dan maar. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Laatst online: 25-08 14:13
Utrecht is centraal, dat is het heilige der heilige van Tweakers.net ook vlakbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Kan je niet gemakkelijker een goede ruimte vinden. En desnoods hier vragen waar je naar zou moeten kijken bij het organiseren. En als het even kan aan de mods vragen of het een idee is samen met t.net een lan te organiseren.

Ipv alleen een lijstje met profincies :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo zie, maakt België niet veel kans :(
Achja, ik woon nog tegen Limburg, dus Nederland is ook niet echt ver. Ik denk wel dat ik er nog geraak met de bus. Ik zie me al zitten met mn pc'tje onder de arm op de bus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:16:
Als ik het zo zie, maakt België niet veel kans :(
Achja, ik woon nog tegen Limburg, dus Nederland is ook niet echt ver. Ik denk wel dat ik er nog geraak met de bus. Ik zie me al zitten met mn pc'tje onder de arm op de bus :D
Nee de kans is inderdaad klein dat de lan in belgie plaats gaat vinden maar ik probeer zo veel mogelijk rekening te houden met afstanden.
Praetextatus schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:03:
niemand voorkeur voor belgie? :p

Geintje heb op Yoetregt gestemd. Lijkt me leuk om tweakerend nederland te leren kennen ;)

Misschien een idee om enkele games op te nemen in de TS? Als iedereen apparte verschillende games gaat spelen dan schiet de lan gedeeltelijk zijn doel voorbij :D
Tja, dat zijn niet echt dingen waar je mee begint IMHO, wat belangrijker is is om een goede locatie te zien te regelen, daarna pas kunnen we kijken wat we dan gaan spelen daar, waarschijnlijk het vaste rijtje van CoD2/4 en Trackmania en Flatout, dat soort games moet je aan denken mocht je geen idee hebben wat we dan heel de tijd zitten te doen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25
Klinkt intressant :D

Indien nodig 4x 24p 10/100 2x 48p 10/100 beschikbaar ... met 2x gb uplink erin. Bij behorende coreswitch ook aanwezig.

Meld zich ook aan als vrijwilliger voor het organiseren. Zie sig voor mijn eigen event (klein, maar uber gezellig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Laatst online: 17-09 17:56
NL_NaToR schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:29:

Indien nodig 4x 24p 10/100 2x 48p 10/100 beschikbaar ... met 2x gb uplink erin. Bij behorende coreswitch ook aanwezig.

Meld zich ook aan als vrijwilliger voor het organiseren. Zie sig voor mijn eigen event (klein, maar uber gezellig)
leuk setje, maar ik heb toch liever voorkeur aan : 144X 1000Mbit met 2X 10gb glasvezel (8 stuks beschikbaar) merk: HP procure (of zoiets)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het niet veel handiger om eerst eens te kijken waar je een ruimte zou kunnen regelen?
Provincies zeggen vrij weinig. Omdat je het toch als een thuislan wilt houden begrijp ik, is het dan niet makkelijker eerst te kijken waar je gratis danwel goedkoop terecht kan? Als je namelijk een ruimte heb die 1000 euro kost om te huren is dat met 20 man al 50 euro per persoon, dat is een beetje teveel van het goede eerlijk gezegd.
En of ik nu een uur of anderhalf uur moet rijden, dat maakt me niet zo gek veel uit (nu heb ik een eigen auto, dat zal niet voor iedereen gelden natuurlijk). Afstanden zijn imho niet zo heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
NL_NaToR schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:29:

Jammer dat er geen boxen mee mogen worden genomen :(
Ik kom alleen als ik mijn boxen mee mag nemen, die ik uiteraard niet te hard zal zetten, maar waar ik echt niet zonder kan :P
Oordopjes heb ik na een paar uur echt wel gehad.!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:33:
Is het niet veel handiger om eerst eens te kijken waar je een ruimte zou kunnen regelen?
Provincies zeggen vrij weinig. Omdat je het toch als een thuislan wilt houden begrijp ik, is het dan niet makkelijker eerst te kijken waar je gratis danwel goedkoop terecht kan? Als je namelijk een ruimte heb die 1000 euro kost om te huren is dat met 20 man al 50 euro per persoon, dat is een beetje teveel van het goede eerlijk gezegd.
En of ik nu een uur of anderhalf uur moet rijden, dat maakt me niet zo gek veel uit (nu heb ik een eigen auto, dat zal niet voor iedereen gelden natuurlijk). Afstanden zijn imho niet zo heel bijzonder.
Tja, niet iedereen heeft zo'n auto als jij, en ook lang niet idereen heeft uberhaupt een auto..

@ iedereen, is er ergens een ruimte waar jij het er van ziet komen dat we met zijn allen kunnen lannen ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

BGB4rn schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:50:
[...]
Tja, niet iedereen heeft zo'n auto als jij, en ook lang niet idereen heeft uberhaupt een auto..
Als je geen auto hebt is het ook al kut om door je eigen profincie te komen bepakt met PC. Dus dat zou de moeite niet zijn ;)

Maar eens met terw. Maak het feest, en de mensen komen wel.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
[...]

@ iedereen, is er ergens een ruimte waar jij het er van ziet komen dat we met zijn allen kunnen lannen ?
Wij hebben thuis vanuit het bedrijf een redelijk groot magazijn.
Wat denk ik toch helaas niet gebruikt kan worden in de zomervakantie, eventueel na de zomervakantie moet dat wel lukken, met stroom lukt het ook wel, maar dat is nog even na vragen.
En anders moet ik eens aan ons pap vragen of hij niet wat mensen kent met een grote leegstaande opslagplaats o.i.d. met veel stroom, wat dan waarschijnlijk bijna niks gaat kosten.
Misschien 5 euro per man ofzo, maar dat is het geld niet.

Zal het vanavond/morgen eens vragen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
SgtElPotato schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:56:
[...]

Wij hebben thuis vanuit het bedrijf een redelijk groot magazijn.
Wat denk ik toch helaas niet gebruikt kan worden in de zomervakantie, eventueel na de zomervakantie moet dat wel lukken, met stroom lukt het ook wel, maar dat is nog even na vragen.
En anders moet ik eens aan ons pap vragen of hij niet wat mensen kent met een grote leegstaande opslagplaats o.i.d. met veel stroom, wat dan waarschijnlijk bijna niks gaat kosten.
Misschien 5 euro per man ofzo, maar dat is het geld niet.

Zal het vanavond/morgen eens vragen.
Het is niet alleen de ruimte en stroom die geregeld moet worden. Er zijn ook stoelen, tafels, verlichting en weet ik al nog niet meer nodig. :)
Ik zou zoals TERW_DAN ook al zei eerst naar een lokatie op zoek en dan de rest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SgtElPotato schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:44:
[...]

Ik kom alleen als ik mijn boxen mee mag nemen, die ik uiteraard niet te hard zal zetten, maar waar ik echt niet zonder kan :P
Speakers op een lanparty zijn echt niet prettig. Doe dan zonder geluid, of koop gewoon een lichte koptelefoon (niet in ear). Dat kost je 3 euro ofzo (ik heb zelf die logitech 220jes; productreview: Logitech Koptelefoon Dialog 220 (Open, Volumeregeling) review door TERW_DAN) en daar kun je prima mee lannen.
En natuurlijk zit je niet aan een stuk door met zo'n ding op je kop.
[...]
Zo bijzonder is mijn autootje nou ook weer niet :P (ok, ik heb het voordeel dat hij 1:20 rijdt en kilometers maken daardoor niet echt duur is), maar echt veel gaat er ook niet in een Ford Fiesta, het blijft tetrissen om alles erin te krijgen.
Daarbij, als je keek wat er op de parkeerplaats stond bij x-life, het meerendeel heeft een redelijk compacte auto (op een enkel busje of vrachtwagen na dan).
Maar of je nu 20 minuten moet rijden of een uur. Zonder auto wordt het al lastig om alles mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Meer belgen dan verwacht :o gogo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:34

Snippertje

Light up your life

Ik denk dat het ook interessant is om te kijken hoeveel mensen er daadwerkelijk van plan zijn te komen. Daar kan je dan de ruimte op afstemmen. Nu is het allemaal een beetje koffiedik kijken. Het idee is super, maar aantal mensen met daarbij behorende locatie lijkt me het belangrijkst atm.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
TERW_DAN schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:03:
[...]

Speakers op een lanparty zijn echt niet prettig. Doe dan zonder geluid, of koop gewoon een lichte koptelefoon (niet in ear). Dat kost je 3 euro ofzo (ik heb zelf die logitech 220jes; productreview: Logitech Koptelefoon Dialog 220 (Open, Volumeregeling) review door TERW_DAN) en daar kun je prima mee lannen.
En natuurlijk zit je niet aan een stuk door met zo'n ding op je kop.
Uhu. Je hebt ook nog van soortgelijken alleen dan ook nog met microfoon. Ik heb er toen één van Trust (jaja, blegh, Trust maarja :P) gekocht voor 5 euro. Opzich best handig om dan op een Lanparty nog wat te praten ingame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Ik ben het eens met terw, we moeten eerst een locatie vinden. Het liefst goedkoop denk ik :)
Nu kan ik daar niet echt mee helpen (ruimtes die ik ken voldoen niet echt aan de dingeses (kutwoord kwijt)), maar zodra je een ruimte hebt ben ik je man, opbouwen regelen weet ik veel wat je moet hebben :P Heb toch niks te doen voor een hele zomer vakantie lang... En ik denk dat we even moeten vast leggen voor hoeveel man het word, dat bepaald ook de keuze van ruimte etc..

Voor de tweaker geintereseerd in LAN organisatie ook handig

[ Voor 13% gewijzigd door Icyzer op 17-06-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
Die poll is niet eens zo'n slecht idee. Je moet toch weten waar de meeste mensen vandaan komen om de locatie van de LAN af te stemmen. Heel leuk als we een enorme loods in groningen kunnen krijgen, maar als 80% van de mensen uit Belgie komt denk ik niet dat er heel veel mensen zullen komen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Misschien handig om de poll dan aan te passen naar 'in de buurt van welke stad' oid.
Als het in Brabant gehouden wordt en het is in Roosendaal, dan is dat voor mij een roteind rijden ook al zit ik zelf ook in Brabant. Nijmegen is voor mij 15 minuutjes, ook al is het een andere provincie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Icyzer schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:22:
Ik ben het eens met terw, we moeten eerst een locatie vinden. Het liefst goedkoop denk ik :)
Nu kan ik daar niet echt mee helpen (ruimtes die ik ken voldoen niet echt aan de dingeses (kutwoord kwijt)), maar zodra je een ruimte hebt ben ik je man, opbouwen regelen weet ik veel wat je moet hebben :P Heb toch niks te doen voor een hele zomer vakantie lang... En ik denk dat we even moeten vast leggen voor hoeveel man het word, dat bepaald ook de keuze van ruimte etc..

Voor de tweaker geintereseerd in LAN organisatie ook handig
Ik word geholpen door Thapous om een beetje rond te kijken voor een locatie, we hebben inmiddels ontdekt dat er in Gorinchem misschien iets te doen is, niets is zeker maar er is een evenementen hal die groot zat is (op de plaatjes)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:31

BHQ

woozyzpk schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:33:
[...]
leuk setje, maar ik heb toch liever voorkeur aan : 144X 1000Mbit met 2X 10gb glasvezel (8 stuks beschikbaar) merk: HP procure (of zoiets)
Procurves zijn fijne switches. maar dan moet het wel zeker beschikbaar zijn enzo :) Dan is een toko als Rent-A-LAN ook een optie, dan weet je in ieder geval zeker dat het spul beschikbaar gaat zijn.
[...]
Boxen zijn en blijven vervelend op grotere LANs. Voor een muziekje op een thuisLAN is het leuk, maar op een grotere irriteert het alleen maar. Ook als ze zacht staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

TERW_DAN schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:40:
Misschien handig om de poll dan aan te passen naar 'in de buurt van welke stad' oid.
Als het in Brabant gehouden wordt en het is in Roosendaal, dan is dat voor mij een roteind rijden ook al zit ik zelf ook in Brabant. Nijmegen is voor mij 15 minuutjes, ook al is het een andere provincie.
Denk dat dat een heel goed plan is. Want ik zit ook niet ver van Utrecht en ook niet ver van Noord-Brabant. En toch stem ik op Zuid-Holland, waarom? Omdat dat wel het makkelijkst is voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Jarpse schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:47:
[...]

Procurves zijn fijne switches. maar dan moet het wel zeker beschikbaar zijn enzo :) Dan is een toko als Rent-A-LAN ook een optie, dan weet je in ieder geval zeker dat het spul beschikbaar gaat zijn.
is het niet handiger als een aantal mensen van thuis hun 5 poort gigabit switches meenemen? of gaat dit dan te veel laggen? Gewoon die dingen aan elkaar knuppen je hebt geen dikke switch meer nodig.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Niet dat ik vervelend wil doen, maar ik denk dat je het onderschat hoeveel werk het is om een redelijk grote LAN op te zetten.

Een paar puntjes:

Betalen? Vantevoren? Zo nee, moet je zelf gaan voorschieten.
Bankrekening.
Financiele administratie.
Begroting.
Plaatsindeling.
DNS/Gateway/DHCP Server/DC++ server.
Tafels en stoelen.
Stroom, paar stopcontacten heb je niks aan, je moet volle groepen hebben.
Slaapplaats.
Eventuele aankleding.
Geluid/beamer.
Catering/voedsel.
Sponsoring.
Website.
Opbouwen / afbreken.

Laat ik het zo stellen. Met X-Life beginnen we ongeveer 4-6 maanden vantevoren met plannen. We vergaderen ongeveer 2 keer per maand met per persoon ongeveer een uurtje of 10 per maand. We zijn met 8 man. Naarmate de LAN begint ben je zo ongeveer de hele week bezig met dingen regelen, spullen ophalen, 3 dagen opbouwen (!) en een avondje afbreken.

Nou is X-Life best een stuk groter en ik denk dat we ook meer regelen dan strikt noodzakelijk, maar verkijk je niet op de hoeveelheid werk. :-)

Overigens, als je hulp nodig hebt, laat het me weten. Ik denk dat ik aardig kan stellen dat ik redelijk wat ervaring heb ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mojo op 17-06-2009 18:16 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

M2M schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:51:
[...]

is het niet handiger als een aantal mensen van thuis hun 5 poort gigabit switches meenemen? of gaat dit dan te veel laggen? Gewoon die dingen aan elkaar knuppen je hebt geen dikke switch meer nodig.
Laggen? welnee.. die 5-poort dingen kunnen 10 gig/sec aan data verstampen bij wijze van spreken :z maar je schuift het beheer van het netwerk dan over naar allemaal individuele gebruikers met verschillende soorten soms betwijfelbare hardware. en, stel, iemand met een switch waar 6 andere mensen aan hangen wil weer richting huis, dan zitten die 6 man mooi zonder netwerk..

Beter is echt dat de netwerkbasis vanuit de org komt. Dat wil zeggen, een backbone met voldoende gigabit poortjes voor servers/uplinks, per tafelrij een switch met gigabit uplink. Iedereen hoort gewoon een probleemloos 100mbit linkje te krijgen op een deugelijke switch en het liefst wirespeed, dat moet het doel zijn.

Als dan alles draait zou je misschien nog kunnen kijken om gigabit switchjes van bezoekers ook een uplink te geven. Zolang die krengen unmanaged zijn geeft dat geen problemen, als ze managed zijn is het een kwestie van de settings even -goed- nalopen en de adminrechten op het ding tot het eind van de lan te ontnemen. Kabeltje richting de backbone laten leggen en hoppa, het DC'en Ubuntu ISO's FTP'en gaat weer wat rapper. Let wel, juist bij het spul wat gebruikers meenemen zitten de problemen.

Verder, met Mojo boven mij :) aan een lan van 3 dagen zit misschien wel weken tot maanden aan voorbereiding. Bedenk je ook dat als je de boel beheert, je zelf vrijwel niet aan een game zal toekomen.

* BHQ heeft ook ervaring met met mede-organiseren van LANparties. Maar als je dan de zaal inkijkt, iedereen aan het socializen, gamen of leechen de switches lekker aan het knipperen, geen lame gedoe op het netwerk en een goede sfeer, dan maakt dat de voorbereidingen ruimschoots gecompenseerd :)

Anyway, mocht 't in Nederland blijven en in de buurt, als ik aanwezig zou zijn heb ik 1x 24port gbit waarvan 2 via fiber en 2x8port gigabit switches beschikbaar (allen rockstable).

[ Voor 24% gewijzigd door BHQ op 17-06-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

BGB4rn schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:40:
[...]

Ik word geholpen door Thapous om een beetje rond te kijken voor een locatie, we hebben inmiddels ontdekt dat er in Gorinchem misschien iets te doen is, niets is zeker maar er is een evenementen hal die groot zat is (op de plaatjes)
Ik denk dat gorinchem wel een goede richting qua locaties is dicht bij de hoofdsteden (waar waarschijnlijk de meeste tweakers zitten) Niet absurt ver van de rest van NL en doable vanuit belgië...

@mojo: Daar zit een kern van waarheid in :P Hoeveel man gaat er naar x-life? Ik denk dat als je meer als 50 man naar die lan wilt, je óf ontzettend goed moet organiseren óf het pas in de herstvakantie kunt doen!

[ Voor 16% gewijzigd door Icyzer op 17-06-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Mojo schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:09:
Niet dat ik vervelend wil doen, maar ik denk dat je het onderschat hoeveel werk het is om een redelijk grote LAN op te zetten.

Een paar puntjes:

Betalen? Vantevoren? Zo nee, moet je zelf gaan voorschieten.
Bankrekening.
Financiele administratie.
Begroting.
Plaatsindeling.
DNS/Gateway/DHCP Server/DC++ server.
Tafels en stoelen.
Stroom, paar stopcontacten heb je niks aan, je moet volle groepen hebben.
Slaapplaats.
Eventuele aankleding.
Geluid/beamer.
Catering/voedsel.
Sponsoring.
Website.
Opbouwen / afbreken.

Laat ik het zo stellen. Met X-Life beginnen we ongeveer 4-6 maanden vantevoren met plannen. We vergaderen ongeveer 2 keer per maand met per persoon ongeveer een uurtje of 10 per maand. We zijn met 8 man. Naarmate de LAN begint ben je zo ongeveer de hele week bezig met dingen regelen, spullen ophalen, 3 dagen opbouwen (!) en een avondje afbreken.

Nou is X-Life best een stuk groter en ik denk dat we ook meer regelen dan strikt noodzakelijk, maar verkijk je niet op de hoeveelheid werk. :-)

Overigens, als je hulp nodig hebt, laat het me weten. Ik denk dat ik aardig kan stellen dat ik redelijk wat ervaring heb ;)
oke thanks, ik vraag om die reden ook mensen die kunnen helpen :)

ik moet trouwens wel zeggen dat alles erg netjes gedaan was :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Het lijkt me idd niet te zuinig qua de tijd die je er in steekt. Maar als je even naar het topic kijkt voor een animocheck, dan denk ik zeker dat er genoeg animo is om dergelijke plannen door te zetten. Verder is dit denk ik genoeg om in ieder geval voorlopig te bekijken wat we willen. Nu is het de uitdaging om alles uit te pluizen etc..

Ik heb in overleg met bgb4rn een IRC channel aangemaakt, welke te vinden is onder de naam #GoTlan

[ Voor 26% gewijzigd door Thapous op 17-06-2009 19:08 ]

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Laatst online: 25-08-2024
Nou is er al genoeg geroepen over switches en dergelijke, maar ik meld bij dezen dat ik ook nog wel 2 servers beschikbaar heb waarop dan games gehost kunnen worden (mits ik er naar toe kan gaan natuurlijk).

En ik kom zeker, als ik dan in staat ben en niet te duur blijkt te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@Mojo,
vergeet ook niet te vermelden dat bij de opbouw er wel wat meer mensen rondlopen dan alleen jullie 8-en. Ik heb dit jaar de nodige mensen rond zien lopen die de crew een handje kwam helpen. Zelf ben ik van 11 tot 18 bezig geweest met van alles en nog wat om de lanparty voor te bereiden. En er zijn mensen die HEEL VEEL meer hebben gedaan dan mij.

Daarom zou ik ook echt een kleine lan gaan houden, gewoon bij iemand thuis of een erg goedkope locatie. Dan kun je namelijk een groot deel gewoon weglaten van de lijst die mojo aanhaalt (betalingen, plaatsindeling, aankleding, geluid/beamer, sponsoring, website etc). Een lan zoals X-life om die maar even als voorbeeld te pakken zet je echt niet zo eventjes op zonder een team dat bereid is er tijd in te gaan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Laatst online: 09:54
een GoTlan? Daar zeg ik geen nee tegen!

Als je hulp nodig hebt ben ik bereid om te helpen ( mijn hulp zal weinig voorstellen maar toch ). En op hoeveel mensen richten jullie op ? 50 ? 100 ? 150 ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

FireBladeX schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:42:
een GoTlan? Daar zeg ik geen nee tegen!

Als je hulp nodig hebt ben ik bereid om te helpen ( mijn hulp zal weinig voorstellen maar toch ). En op hoeveel mensen richten jullie op ? 50 ? 100 ? 150 ? :o
Ik zou zeggen 20 om eens mee te beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

@BGB4rn
Ik heb een fiets, ik mag pas over 3 jaar en scooter, haha.

Maar misschien krijg ik hier wat vrienden gek die ook mee gaan.. (misschien ook een paar die wat ouder zijn met auto ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Mocht Gorinchem de locatie worden ben ik zeker van de partij :*) Ligt hier 10km verderop :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Naja, ik kom er altijd wel eventueel ga ik wel met de bus/trein.
Ik ben 90% zeker van de partij, alleen als de datum niet uitkomt haak ik af. Wat ik dus pas in een later stadium weet.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

SgtElPotato schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:55:
Naja, ik kom er altijd wel eventueel ga ik wel met de bus/trein.
Ik ben 90% zeker van de partij, alleen als de datum niet uitkomt haak ik af. Wat ik dus pas in een later stadium weet.
Dat laatste geld voor mij ook, maar ik weet niet of ik de bus ga met een 19" samung & 15" iiyama en een Cooler Master Elite 334 :') En dan nog toetsenbord en muis, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
DJ-Visto schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:58:
[...]

Dat laatste geld voor mij ook, maar ik weet niet of ik de bus ga met een 19" samung & 15" iiyama en een Cooler Master Elite 334 :') En dan nog toetsenbord en muis, haha.
Ik neem er alleen een scherm mee naar toe, vind het onnodig om 2x22" mee te nemen :P
En ja een case, die heb ik momenteel niet echt, dus daar moet ik nog even wat op zoeken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Als je nu ziet dat er al zo'n 250 mensen gestemd hebben zou je toch zeggen dat de Animo ENORM groot is.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Steephh schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:22:
Als je nu ziet dat er al zo'n 250 mensen gestemd hebben zou je toch zeggen dat de Animo ENORM groot is.. :P
Dan word het waarschijnlijk geen zomer'vakantie' LAN.
Maar kan ook best zijn dat mensen dit topic zien, even voor de grap stemmen, dat weet je natuurlijk niet zeker.
En België staat op de 2e plek...

[ Voor 4% gewijzigd door SgtElPotato op 17-06-2009 19:28 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:34

Mystikal

It never hurts to help!

[...]

Koop een goede koptelefoon die comfortabel zit en je hebt nergens last van... Ik zelf heb de Steelsound die qua comfort erg lekker zit. Je kunt natuurlijk ook voor de Psykoaudio gaan. (www.phykoaudio.com) Best of both worlds...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Laatst online: 15:18
Klinkt goed dames en heren! Ben zelf ook wel een LANner, zit zelf ook in een crew van een LAN-party! Als het in de buurt is zal ik wel is kijken of ik ook kan, mijn stem gaat iig uit naar Gelderland. :D

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Mystikal schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:31:
[...]

Koop een goede koptelefoon die comfortabel zit en je hebt nergens last van... Ik zelf heb de Steelsound die qua comfort erg lekker zit. Je kunt natuurlijk ook voor de Psykoaudio gaan. (www.phykoaudio.com) Best of both worlds...
Ik heb zelf speciaal voor lan's een cheap ass headset aangeschaft bij de HEMA voor 8 euro, met mic en zo :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Laatst online: 09:54
Denk het ook om beter voor de herfst te richten en een fatsoenlijk ( = grote ) GoT lanparty te houden. Want als er binnen 1 dag al 274 stemmen zijn... is er toch veel vraag naar. Niet iedereen zal komen natuurlijk maar daar staat weer tegenover dat sommige mensen wel vrienden meenemen die niet op tweakers zitten.

En vergeet niet dat je altijd nog kan carpoolen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door FireBladeX op 17-06-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
FireBladeX schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:58:
Denk het ook om beter voor de herfst te richten en een fatsoenlijk ( = grote ) GoT lanparty te houden. Want als er binnen 1 dag al 274 stemmen zijn... is er toch veel vraag naar. Niet iedereen zal komen natuurlijk maar daar staat weer tegenover dat sommige mensen wel vrienden meenemen die niet op tweakers zitten.

En vergeet niet dat je altijd nog kan carpoolen ;)
Dat is inderdaad iets wat ik jammer zou vinden van een lan voor 20 mensen,dat nogsteeds niet iedereen die wil kan.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
hallo jongens!!!

eventueel kan ik wel switches menemen.
als jullie een datum kunnen geven kan ik ze daarvoor bezet houden...
sommige worden weggegooid ivm. verkleining van het bedrijf, en mag ik ze houden.

ff kleine specs (ff kwijle)
144 poorten
10/100/1000 mbits
2x 10000 Mbits FC
4096 mb Cache
19inch

evntueel meerdere vragen of dinger die je wilt weten!
mail me naar woozyzpk @ gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
meen je dat nou dat er Gbit switches worden weggegooit ?:S maar zo te zien wel erg mooi spul waar we wat aan hebben, we hebben nog geen datum maar ik laat het wel weten mochten we iets definitiefs hebben ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb gestemd op Gelderland, maar in principe kan midden NL voor mij :P
TERW_DAN schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:48:
[...]

Ik zou zeggen 20 om eens mee te beginnen :P
Ik zou zeggen 50 man.. In Hoogland (vlakbij Amersfoort, dus Utrecht) heb je een jeugdcentrum waar met gemak 50 man passen. Daar ben ik pas geweest voor WallyLAN.

[ Voor 114% gewijzigd door Nelicquele op 17-06-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Nelicquele schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:51:
Ik heb gestemd op Gelderland, maar in principe kan midden NL voor mij :P

[...]

Ik zou zeggen 50 man.. In Hoogland (vlakbij Amersfoort, dus Utrecht) heb je een jeugdcentrum waar met gemak 50 man passen. Daar ben ik pas geweest voor WallyLAN.
Dat advies van Terw_Dan wil ik (samen met de anderen) ook opvolgen, ik zie in dat het zonder welke ervaring dan ook echt te veel hooi is wat we op onze vork nemen om gelijk een LAN voor 2-300 mensen te organiseren, misschien komt dat later wel dat we gaan groeien als alles goed gaat bij een wat kleinere lan.

Dus we moeten nog even groeien als crew, (die nog niet eens per see vast is.)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
BGB4rn schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:58:
[...]

Dat advies van Terw_Dan wil ik (samen met de anderen) ook opvolgen, ik zie in dat het zonder welke ervaring dan ook echt te veel hooi is wat we op onze vork nemen om gelijk een LAN voor 2-300 mensen te organiseren, misschien komt dat later wel dat we gaan groeien als alles goed gaat bij een wat kleinere lan.

Dus we moeten nog even groeien als crew, (die nog niet eens per see vast is.)
Dat is in het begin ook inderdaad te veel, als de eerste keer goed gaat kunnen we de 2de keer eventueel een stuk uitbreiden. De 1ste keer is toch vaak een probeersel, en om te kijken of het goed lukt.

* Btw, waarom kom je telkens de IRC binnen en ga je weer :9

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik wil eventueel ook wel helpen met organiseren. Ik kan in principe ook gewoon komen, enige wat me dan tegenhoud is de datum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 20:49
Vanuit WallyLAN kan ik ook wel apparatuur en kennis inzetten. We hebben iig manageable 150+ gigabit poorten (Dell + Cisco), ongeveer 300 manageable 100 mbit poorten (Cisco), degelijk wireless spul en n dikke gigabit coreswitch (Cisco 4506). Servers en stroomvoorziening gaat tot n zeker hoogte ook wel lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door FatalError op 17-06-2009 21:24 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Over de apparatuur hoeven we ons geen zorgen te maken, genoeg mensen met echt degelijk spul. Zoals FatalError dat is echt wel dik spul.
Maar dat komt in principe pas in een later stadium aan bod, eerst de locatie e.d.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Over die poll: topics worden vaak gelezen, hoewel er soms totaal geen intresse is, het zelfde met de poll, er zijn wel 2 keer zoveel poll stemmen dan een reactie, ik zou zeggen maak een lijstje met mensen die willen komen.

bij deze een lijstje:
natasdiamon (ov)
bgb4n (-)
DJ-Visto
Antonyjeweet (-)

Datum onbekend, dus zeur daar niet over, zoiezo moet je (wees rieel) pakweg 30 euro kunnen betalen, geen idee wat de kosten zijn, maar ik verwacht dat dit maxium is

ik zou zoiezo niet voor de herfstvakantie gaan, dan zijn er zat lans.

er zijn voor de datum simpelweg 5 mogelijkheden:
begin zomervakantie, is reeel, minder kans dat iedereen weg is.
midden zomervakantie, minder, vrijwel iedereen is weg
eind zomervakantie, kan wel, kans dat er meer mensen al thuis zijn
herfstvakantie, duurt lang, is er dan nog animo, ongelijke herfstvakantie's, andere lans

of zomaar een weekeind is wel moeilijker organiseren

[ Voor 39% gewijzigd door natasdiamon op 17-06-2009 22:03 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25
Wellicht uit de regio voor de meeste van jullie maar in Nijmegen heb je het triavium. Hier hebben in het verleden ook wel eens een organisatie iets proberen te organiseren ... met hun is het nare horen zeggen valikant fout gegaan. Wellicht dat de GoT lan dat beter kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

natasdiamon (ov)
bgb4n (-)
DJ-Visto (.. niet zeker natuurlijk hangt o.a van datum af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
DJ-Visto schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:57:
natasdiamon (ov)
bgb4n (-)
DJ-Visto (-) Weet het nog niet zeker
Antonyjeweet (-)

[ Voor 3% gewijzigd door SgtElPotato op 17-06-2009 22:02 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
in het verleden heb ik ook van gelezen inderdaad, dit kwam door oneerlijkheid enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest er idd een grote vraag zijn aan deze LAN, kunnen we hem ook opsplitsen in verschillende kleine stukjes. Dat er bijvoorbeeld per provincie zo eentje geregeld wordt.

Het is maar een idee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik ben ook van de partij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Datum bepalen kun je het beste doen aan de hand van de meetingmanager
http://www.meeting-manager.nl/

En op een gegeven moment gewoon een datum roepen, er zijn immers altijd wel mensen die niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:07:
Moest er idd een grote vraag zijn aan deze LAN, kunnen we hem ook opsplitsen in verschillende kleine stukjes. Dat er bijvoorbeeld per provincie zo eentje geregeld wordt.

Het is maar een idee ...
per provincie schiet niet op. Dan moeten de mensen in limburg wel erg ver rijden, en de mensen in utrecht kunnen op de fiets...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Komen hangt helemaal af van waar. Ik ga niet het halve land door met mijn 24" + dikke kast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

natasdiamon schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:53:
ik zou zoiezo niet voor de herfstvakantie gaan, dan zijn er zat lans.

er zijn voor de datum simpelweg 5 mogelijkheden:
begin zomervakantie, is reeel, minder kans dat iedereen weg is.
midden zomervakantie, minder, vrijwel iedereen is weg
eind zomervakantie, kan wel, kans dat er meer mensen al thuis zijn
herfstvakantie, duurt lang, is er dan nog animo, ongelijke herfstvakantie's, andere lans

of zomaar een weekeind is wel moeilijker organiseren
Het begin van de zomervakantie is imo niet reeel gezien we op dit moment nog ongeveer een maand hebben om dan alles voor te bereiden. Denk dat, zoals al eerder is aangegeven, je er meer werk aan hebt dan je je bewust bent en dan kun je er beter ook een maand langer over doen en gelijk goed te doen.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik zit trouwens wel aan een praktisch probleem te denken.. Het is natuurlijk harstikke leuk en geweldig dat iedereen spullen ter beschikking wil stellen.. Alleen met zo'n grote groep heb je natuurlijk altijd kans dat er iets gestolen wordt / beschadigd wordt waarvan de persoon die het heeft gedaan zijn mondje dicht houdt..

Wie draait er dan voor op? Het hoeft natuurlijk totaal niet van toepassing te zijn, maar er kan altijd een rotte appel tussen zitten. Je moet dan ook ontzettend goed bijhouden wat van wie is etc..

[ Voor 6% gewijzigd door Steephh op 17-06-2009 22:54 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Thapous schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:49:
[...]
Het begin van de zomervakantie is imo niet reeel gezien we op dit moment nog ongeveer een maand hebben om dan alles voor te bereiden. Denk dat, zoals al eerder is aangegeven, je er meer werk aan hebt dan je je bewust bent en dan kun je er beter ook een maand langer over doen en gelijk goed te doen.
yep, op zijn vroegst inderdaad het eind van de zomervakantie.
MsG schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:43:
Komen hangt helemaal af van waar. Ik ga niet het halve land door met mijn 24" + dikke kast :).
Tja, als je een lift weet te regelen maakt het niet uit, ik ben ook met een 24 inch scherm en mijn pc naar een lan geweest aan de andere kant van het land, is allemaal goed gekomen.

[ Voor 28% gewijzigd door BGB4rn op 17-06-2009 22:58 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Steephh schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:54:
Ik zit trouwens wel aan een praktisch probleem te denken.. Het is natuurlijk harstikke leuk en geweldig dat iedereen spullen ter beschikking wil stellen.. Alleen met zo'n grote groep heb je natuurlijk altijd kans dat er iets gestolen wordt / beschadigd wordt waarvan de persoon die het heeft gedaan zijn mondje dicht houdt..

Wie draait er dan voor op? Het hoeft natuurlijk totaal niet van toepassing te zijn, maar er kan altijd een rotte appel tussen zitten. Je moet dan ook ontzettend goed bijhouden wat van wie is etc..
Ik denk dat het juist belangerijk is om niet iedereen bij de apparatuur te laten komen als het niet noodzakelijk is. Verder proberen de apparatuur van een paar mensen te lenen. Niet van iedereen een andere switch/andere apparatuur. Dan beperk je het in ieder geval een hele bult.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Steephh schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:54:

Ik weet niet hoe het op andere LANs gaat, maar waar ik kom wordt er niet gejat. Dit jaar op The-Party (700 man oid) was het enige bekende gestolen goed een monitor, maar dat was bij het laden/lossen. Loopt er wel iemand kansloos te doen (wat ik niet verwacht om eerlijk te zijn), ben je daar vaak ook snel genoeg achter.

Met netwerkapparatuur wordt dat allemaal wel wat lastiger alleen, omdat alles zo door elkaar ligt. Daar moet je zeker een goede organisatie voor hebben, in plaats van 'aanleggen daar waar het nodig is'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik meld me ook aan. Alles afhangend voor een datum.
Een ruimte zou ik wel kunnen regelen bij eindhoven maar dan voor man of 30 ofzo.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
TheZeroorez schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:04:
[...]

Ik weet niet hoe het op andere LANs gaat, maar waar ik kom wordt er niet gejat. Dit jaar op The-Party (700 man oid) was het enige bekende gestolen goed een monitor, maar dat was bij het laden/lossen. Loopt er wel iemand kansloos te doen (wat ik niet verwacht om eerlijk te zijn), ben je daar vaak ook snel genoeg achter.

Met netwerkapparatuur wordt dat allemaal wel wat lastiger alleen, omdat alles zo door elkaar ligt. Daar moet je zeker een goede organisatie voor hebben, in plaats van 'aanleggen daar waar het nodig is'.
Vooral met een kleinere groep, valt het sneller op als er iets weg is. Met een grote groep heb je minder overzicht. Daarom is het ook verstandig om met een kleine lan-party te beginnen

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
Je kunt dan wel de benodigde hardware verzamelen van Jan en alleman maar zo gaat het er denk ik helemaal niet op vooruit. Er vallen altijd mensen weg, uiteindelijk zit je daar met één hoop verschillende apparatuur die niet op elkaar afgesteld is en die allemaal anders ingesteld moeten worden. Ik weet niet hoe het reilen en zeilen van de lan-wereld in Nederland werkt (ik ben Belg) maar een paar jaar terug waren wij met een groepje iets gelijkaardigs van plan. We hadden toen contact met een firma die alles kon leveren (van stroomvoorziening tot netwerkapparatuur) mits betaling van een bepaald bedrag.

Ik weet dat het kosten drukt als iedereen wat meebrengt maar overzichtelijk is het niet. Als je in Nederland een gelijkaardige firma vindt (of misschien dat die firma van België ook in Nederland levert) denk ik dat het vele malen makkelijker zal zijn. Tel daar de kosten van de eventuele zaal bij op en je hebt direct een beeld van wat het totaalplaatje zou kunnen kosten (zonder catering). Vergeet niet dat je dan nog sponsors moet zoeken voor prijzen, een winkel kan aanschrijven om een hardware stand op te zetten en een voorziening moet doen voor catering.

Afhankelijk van het aantal deelnemers kun je bijvoorbeeld bij een maximum van 200 deelnemers samen werken met een bakker om ontbijt te voorzien voor twee dagen (mits reservering van de deelnemers en een kleine meerprijs bv. 3 euro).

Edit: heb trouwens eerder vandaag gestemd op Utrecht. Ligt dicht bij Nieuwegein waar Netgamez was en dat was goed te doen voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Flying op 17-06-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Mwa, Tweakers zijn over het algemeen wel personen die een hekel hebben aan den jattende medemens, dat komt wel goed ;)

Verder is stickeren (Wellicht zelfs van binnen?) natuurlijk een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:36
Ik weet toevallig dat er verschillende organisaties zijn die netwerk apparatuur en stroom etc sponsoren of ter betaling beschikking stellen. Zeker als je kijkt naar het animo hier en bij een goed georganiseerde lan zullen deze bedrijven er zker wel over na denken die apparatuur te sponsoren voor de lan, waardoor er al een aantal zaken goed geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Voor een kleine lan heb je vrij weinig nodig. Als je een 24 poorts switch hebt kun je al prima voorzien in het netwerk voor een leuke thuislan. Verder heb je aan apparatuur niets bijzonders nodig eigenlijk. Servers en dergelijke zijn leuk voor een wat grotere lan, maar niet nodig als je met een paar man wat spelletjes wil gaan spelen, daarvoor kun je makkelijk hosten op een van de pc's. Zo deden we het op X-life voor games buiten de compo's (en voor veel compogames) ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:36
Game servers kun je idd wel gewoon hosten op de pc's zelf, daar heb je zker geen aparte servers voor nodig. Wel kan je ervoor kiezen (bij gebruik van internet) om de ip's en dergelijke te laten uitdelen door een centrale server. Gewoon een pc'tje wat al wat ouder is en wat verder niks hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Daar heeft de gemiddelde tweaker denk ik toch wel wat voor staan, ik in ieder geval wel :).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Of als je al een routertje hebt die de IPs laten uitdelen. Voor kleine lans gaat dat op zich prima (zolang je maar zorgt dat je de DHCPpool ruim genoeg opzet in de router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 14:25
Ik heb al meerdere mensen problemen zien benoemen die makkelijk op te lossen zijn.

Waarom specifiek een GoT lan? Je zou er ook voor kunnen kiezen samen te werken met een bestaande organisatie en er; " ...lan GoT edition" van maken oid. Bijvoorbeeld mijn organisatie zou daar waarschijnlijk wel voor in zijn, ik zal die nu niet noemen hier, reclame wordt over het algemeen niet op prijs gesteld op GoT geloof ik :).

Problemen die je daarmee afvangt:
- Diefstal/schade -> organisatie is hoofdelijk aansprakelijk + evenementen verzekering is zo geregeld
- Apparatuur is al aanwezig
- Tijd, expertise is al aanwezig en de lan wordt toch al georganiseerd
- Inschrijfsysteem/bankrekening (financiële aspecten) zijn al geregeld
etc.

Bijkomend voordeel is dat je meer mensen op de lan zal hebben, wat weer een aantal voordelen met zich mee brengt:
- Meer en uitgebreidere competities
- Makkelijker om sponsors te vinden
etc.

Edit:
Voordat iemand erover begint, in dit geval is het enige voordeel dat mijn organisatie er uit haalt het 'hoe meer zielen, des te meer vreugd' principe. Economisch voordeel is irrelevant omdat het een stichting betreft en er dus geen winstoogmerk is :).

[ Voor 13% gewijzigd door AllesIsVoorbij op 18-06-2009 00:21 . Reden: Afvangen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

Stoney3K

Flatsehats!

Kee, count me in!

Eind zomervakantie zou ik qua tijdstip vermijden. Waarom? Je zit met een hele reeks evenementen zoals Hacking at Random, Campzone, Lowlands en de introductieweken van hogescholen en universiteiten, allemaal op een grote hoop. Zelfs als er dan een paar dagen vrij zijn, dan is iedereen waarschijnlijk te brak om nog een evenementje erbij te tikken.

Verder is eind zomer al redelijk kort dag, en zou ik (om organisatorische redenen) eerder aan de kerst gaan denken. Ook vanwege het feit dat zaaltjes nu voor de zomer en herfst grotendeels vol zitten.

Qua hardware, ik heb hier nog 2 Baystack 450's liggen, niet de meest optimale switches, maar ze werken. Verder heb ik een complete drive-in show staan voor zaalversterking ;)... en als je expertise op het gebied van stroom en mobiele installaties nodig hebt, let me know.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
Pepperana schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:19:
Ik meld me ook aan. Alles afhangend voor een datum.
Een ruimte zou ik wel kunnen regelen bij eindhoven maar dan voor man of 30 ofzo.
Kun je mij verder DMmen over die ruimte, voor 30 mensen klinkt alsof het iets is wat we zoeken, Eindhoven vind ik ook wel een mooie compromis voor de Belgen :).

@ iedereen, als we een lan hebben van 20 mensen is alles binnen de "crew" wel te regelen aan apparatuur en dergelijke.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
BGB4rn schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:46:
[...]

Kun je mij verder DMmen over die ruimte, voor 30 mensen klinkt alsof het iets is wat we zoeken, Eindhoven vind ik ook wel een mooie compromis voor de Belgen :).

@ iedereen, als we een lan hebben van 20 mensen is alles binnen de "crew" wel te regelen aan apparatuur en dergelijke.
als je genoeg aanmeldingen krijgt EN reclame maakt over de GoT local area party, zal je hele vele aanmeldingen krijgen... _/-\o_

en hoebedoel je als we een lan hebben van 20 mensen is alles binnen de "crew" wel te regelen aan apparatuur en dergelijke.
????

hoef ik dan geen switches te regelen???

2de reactie:
utrecht/gelderland/brabant is voor mij realistisch om naar toe te rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Topicstarter
woozyzpk schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:06:
[...]

als je genoeg aanmeldingen krijgt EN reclame maakt over de GoT local area party, zal je hele vele aanmeldingen krijgen... _/-\o_

en hoebedoel je als we een lan hebben van 20 mensen is alles binnen de "crew" wel te regelen aan apparatuur en dergelijke.
????

hoef ik dan geen switches te regelen???

2de reactie:
utrecht/gelderland/brabant is voor mij realistisch om naar toe te rijden....
daarmee boedoel ik; als er maar 20 mensen komen dat we maar 1 24 poorts switch moeten hebben, gezien ik daar zelf ook wel aan kan komen moet dat wel goed komen, als we een wat grotere lan gaan maken zijn jouw spullen misschien wel nuttig :).

En reclame lijkt me niet nodig met zo ongeloofelijk veel animo.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Je kan toch niet iedereen tevreden stellen.

Wat je het beste kan doen:

Regel een zaal op een bepaalde datum. Ik zou omgeving Utrecht doen.
Zorg dat er genoeg stroom ligt.
Regel een netwerk
Regel tafels en stoelen.

Vervolgens maak je een begroting. Baseer hierop je entree prijs met ongeveer 20 bezoekers. Reken op ongeveer 15-20 euro per persoon, afhankelijk van je zaalhuur en de tafels en stoelen. Dat is de grootste kostenpost.

Stroomkabels kan je wel van X-Life huren. We hebben stekkerdozen, een 63A kast en wat 16A verdeeldoosjes. Netwerk is zo te zien geen probleem.

Tafels en stoelen hangt van de zaal af. Wij bestellen altijd bij "De Haas".

Als je dit geregeld hebt, ga je dan maar zorgen maken over de rest... :)

[ Voor 33% gewijzigd door Mojo op 18-06-2009 10:29 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.