De nederlandse toestellen komen als het goed is 10 dec. en liggen dan hopelijk 11 dec. in de winkel. Pin me er niet op vast :-) deze datum heb ik doorgekregen van een kennis die een eigen telecom winkel heeft... Laten we het hopen..
Vandaag bij The Phone House binnen gelopen en gevraagd wanneer men de telefoon verwacht. Eerste antwoord was; binnen 2 maanden! Haha toen schoot ik in de lach en ging hij in de pc kijken, prijzen bij abo's etc. stonden er al in dus hij zou er binnen 2 weken moeten zijn..
Dat is echt waardeloos dat men bij Tfortelecom het e.e.a niet kan opzoeken.Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:35:
Gister even bij de TforTelecom langsgelopen. Vorig weekend kondigden zij in hun folder nl de E72 al aan icm een KPN abonnement. Even gechecked: "Nee meneer, die is nog niet.... even kijken. Sterker nog, hij staat niet eens in het systeem."
Even later de Telfort Shop gedaan: die wist me te vertellen dat ie niet eens leverbaar wordt in het assortiment van Telfort. En de Mediamarkt had geen dummies.
Ik wacht wel even af totdat gsmweb.nl 'em in de webshop heeft. Ik wacht al een paar maanden, die paar weken kunnen er ook nog wel bij.
Voor 10 december via de niet officieele shops vind ik ook waardeloos. Nokia begin eens met leveren.
Wat ik van Belcompany weet is dat het een en ander opgeschoven is naar week 50. Waardeloos.
[ Voor 11% gewijzigd door W00fer op 29-11-2009 21:50 ]
Dat over die Telfort Shop is onzin. Ik weet niet in welke winkel je bent geweest, maar er is ons nog niets verteld over het wel of niet komen van de E72. Ik ga er als medewerker van een Telfort Shop wel van uit dat deze komt. De E71 is namelijk een van de best verkopende toestellen, en mensen vragen naar de opvolger.Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:35:
Gister even bij de TforTelecom langsgelopen. Vorig weekend kondigden zij in hun folder nl de E72 al aan icm een KPN abonnement. Even gechecked: "Nee meneer, die is nog niet.... even kijken. Sterker nog, hij staat niet eens in het systeem."
Even later de Telfort Shop gedaan: die wist me te vertellen dat ie niet eens leverbaar wordt in het assortiment van Telfort. En de Mediamarkt had geen dummies.
Ik wacht wel even af totdat gsmweb.nl 'em in de webshop heeft. Ik wacht al een paar maanden, die paar weken kunnen er ook nog wel bij.
Verwijderd
Na een weekend gespeeld te hebben met de E72 (geleverd door Studentmobiel.nl) ben ik er achter gekomen dat het qwerty toetsenbord niet de nederlandse standaard is
. Alle letters gaan goed maar dingen zoals !? worden niet herkend. Ga morgen maar eens bellen met Studentmobiel.
Is dit probleem bij andere mensen ook al geconstateerd. Ik heb volgens mij een fins toestel, want er zat ook geen NL handleiding bij.
BTW verder een hartstikke tof toestel.

Is dit probleem bij andere mensen ook al geconstateerd. Ik heb volgens mij een fins toestel, want er zat ook geen NL handleiding bij.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 23:13 ]
Waarschijnlijk is dit ook de reden dat de toestellen van GSMtrack zijn teruggezonden naar de leverancier. Het valt mij erg tegen van Nokia dat ze het maar niet voor elkaar krijgen om een product goed op de markt te zetten en goed beschikbaar te maken.Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:13:
Na een weekend gespeeld te hebben met de E72 (geleverd door Studentmobiel.nl) ben ik er achter gekomen dat het qwerty toetsenbord niet de nederlandse standaard is. Alle letters gaan goed maar dingen zoals !? worden niet herkend. Ga morgen maar eens bellen met Studentmobiel.
Verwijderd
Idd teleurstellend dat Nokia zo weinig focus op deze GSM legt, terwijl het volgens iedere review "highly anticipated" is.
Mijn vraag is:
* wat is er te doen als je zoals dexter2003 een toestel hebt waar de toetsen niet van kloppen met de input?
Is dat met éen programma als Nemesis te fixen?
Zelf na N70/N73/N79 nu zeer toe aan deze E72, wil hem eigenlijk vandaag bestellen, maar ja. Zou wel *fijn* zijn als het toestel werkt zoals het zou moeten.
Mijn vraag is:
* wat is er te doen als je zoals dexter2003 een toestel hebt waar de toetsen niet van kloppen met de input?
Zelf na N70/N73/N79 nu zeer toe aan deze E72, wil hem eigenlijk vandaag bestellen, maar ja. Zou wel *fijn* zijn als het toestel werkt zoals het zou moeten.
Verwijderd
Onzin lijkt me niet terecht. Of misschien wel en dan zet je volgens mij een stempel op alle Telfort shops. Ik bedenk het niet zelf natuurlijk, maar jouw collega's in Almere-Stad geven duidelijk aan dat die niet gaat komen.laurentbas schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:54:
[...]
Dat over die Telfort Shop is onzin. Ik weet niet in welke winkel je bent geweest, maar er is ons nog niets verteld over het wel of niet komen van de E72. Ik ga er als medewerker van een Telfort Shop wel van uit dat deze komt. De E71 is namelijk een van de best verkopende toestellen, en mensen vragen naar de opvolger.
Zonde zeg, ik lees net op de website van psiloc dat hun programma VoxTrack waarmee je gesprekken op kan nemen dit niet 'stil' kan doen. Echt jammer want dit was een van de meest handige programma's op mijn e71.
Disable option Call Recording Beeps is not allowed on E52, E55, E72, N79, N96, 6210 Navigator, 6710 Navigator.
Disable option Call Recording Beeps is not allowed on E52, E55, E72, N79, N96, 6210 Navigator, 6710 Navigator.
De vraag is of het wenselijk is om softwarematig je toetsenbord lay-out om te gooien. Het is best een duur toestel en dan mag je toch op zn minst verwachten dat het out of the box goed werkt. Dan maar wat langer wachten.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:43:
Idd teleurstellend dat Nokia zo weinig focus op deze GSM legt, terwijl het volgens iedere review "highly anticipated" is.
Mijn vraag is:
Verwijderd
Klopt, helemaal mee eens, maar ja zo langzamerhand word ik erg ongeduldig.kibber schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:47:
[...]
De vraag is of het wenselijk is om softwarematig je toetsenbord lay-out om te gooien. Het is best een duur toestel en dan mag je toch op zn minst verwachten dat het out of the box goed werkt. Dan maar wat langer wachten.
De enige goede toestellen zijn dus de pre-orders van Nokia, en de rest niet.
Ongelofelijk. En dit is dan het vlaggenschip van de E-series
Dit is volgens mij niet helemaal waar. Ik koop dit jaar een relatief klein abbonement, omdat ik ook werktelefoon heb (maar die heeft geen internet/smsbundel etc) Als ik bij Hi! een 15minuten abonnement afsluit voor 2 jaar, krijg ik de HTC HD2 gratis. Als ik voor 1 jaar bestel kost hij 100 euro. Dat is echt veruit goedkoper (bij dit kleine abo) ivm andere online aanbieders.silmaril8 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:37:
[...]
Je krijgt praktisch ook alle toestellen gratis als je het bij een webshop koopt. Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor soort abonnement je neemt. Maar meestal geldt het volgende: abonnementen + gsm zijn goedkoper bij een webshop dan bij je eigen provider. Dus het heeft helemaal geen zin om bij 1 specifieke provider iets op te bouwen. En eigenlijk ben je helemaal niks aan het opbouwen hoor. Je krijgt echt geen extra korting omdat je al 5 jaar klant bij hen bent.
Of zie ik nu iets over het hoofd
Van het kastje naar de muur lopen...
mijn ervaring is dat toestellen vaker later in de specifieke telfort/t-mobile shop worden aangeboden. deze shops hebben altijd maar een beperkte aantal modellen dat ze verkopen.laurentbas schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:54:
[...]
Dat over die Telfort Shop is onzin. Ik weet niet in welke winkel je bent geweest, maar er is ons nog niets verteld over het wel of niet komen van de E72. Ik ga er als medewerker van een Telfort Shop wel van uit dat deze komt. De E71 is namelijk een van de best verkopende toestellen, en mensen vragen naar de opvolger.
Van het kastje naar de muur lopen...
r0el schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:12:
Heb m ook binnen gekregen via nokia shop. Vreemde is wel dat er allemaal Franse folders bij zitten maar wel nederlandse handleiding...
productcode: 0573569
dexter20003, heb jij dezelfde productcode als r0el in bovenstaande quote? Zo nee, welke dan? Productcode staat onder het IMEI nummer onder de batterij.Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:13:
Na een weekend gespeeld te hebben met de E72 (geleverd door Studentmobiel.nl) ben ik er achter gekomen dat het qwerty toetsenbord niet de nederlandse standaard is. Alle letters gaan goed maar dingen zoals !? worden niet herkend. Ga morgen maar eens bellen met Studentmobiel.
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Verwijderd
Kan de productie code helaas niet meer achterhalen. Ben net langsgeweest bij studentmobiel. Is bij mij bijna om de hoek
. Ze hebben mijn telefoon ingenomen en dachten dat het softwarematig opgelost kon worden. Dus ik wacht af.
Heeft iemand ervaring met het opzedtten van black lists in E71 en hopelijk ook E72? Heb je daar extra software voor nodig?
net even weer gebuurd bij Saturn in Groningen, maar ze hadden de plakaat en alles alweer weggehaald, hing nu weer een andere telefoonCybpraetorian schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:11:
[...]
zie:
[...]
nog niet weer gekeken, maar zal vandeweek eens weer spieken...

www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Maar op dit moment is het nog een grote vraag wanneer de eerste toestellen bij providers in de winkels komen te liggen
!??!?!?! Dat is toch raar of niet soms. Weet jij ook niet wat meer Woofer?
Verwijderd
Ik heb zelf ook een import toestel en herken de problemen die hierboven zijn beschreven met de toetsen. De mijne is inmiddels weer retour naar de leverancier. Ik wacht nog wel even.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:20:
Kan de productie code helaas niet meer achterhalen. Ben net langsgeweest bij studentmobiel. Is bij mij bijna om de hoek. Ze hebben mijn telefoon ingenomen en dachten dat het softwarematig opgelost kon worden. Dus ik wacht af.
Ik weet wel dat Nokia de boel bedondert (bron: shop.nokia.nl 30-11-09):Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:11:
Maar op dit moment is het nog een grote vraag wanneer de eerste toestellen bij providers in de winkels komen te liggen![]()
!??!?!?! Dat is toch raar of niet soms. Weet jij ook niet wat meer Woofer?

Dat is dus nog niet koop nu, maar reserveer. Deze banner is bedoeld voor week 48. Dat is het al geweest.
Was vorige week in Singapore, daar hadden ze de E72 te koop voor omgerekend 350 euro. Had mijn E71 kunnen inruilen voor 100 euro (50 te weinig imho, ook al zou ik het wel gedaan hebben denk ik), maar uiteindelijk wilden ze hem niet inruilen omdat ie niet in SG was ge-/verkocht en zodoende niet officieel was goedgekeurd daar 
Nu nog maar een maandje wachten dan tot ik mijn abo kan verlengen! Ik zag bij 2call dat ze hem over 3 weken verwachten!
Nu nog maar een maandje wachten dan tot ik mijn abo kan verlengen! Ik zag bij 2call dat ze hem over 3 weken verwachten!
heb de mijne van de pre-order van nokia werkt perfect ook met de toetsen....
Verwijderd
Ook hier een E72 van de Nokia Store: gewoon NL menu's, handleiding, etc. Ook de toetsen ?! werken perfect! Kortom: heel blij mee
Héél groot bijkomend voordeel: ook nog gekocht met de 20% kortingsactie incl headset
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 20:51 ]
Ik heb op 11 november bij de Nokia shop een E72 besteld en nog niets gehoord over de bezorging, helaas.
ik heb de de e72 ook op 11 nov om 22.11 besteld ook incl die -20% korting ik heb het 26nov bezorgt gekregen via UPS....
Voor blacklists heb je Advanced Call Manager nodig en ik las in een review dat die op de E72 niet meegeleverd wordt. Bij E71 wel dus. Helaas, gemiste kans.1abc schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:13:
Heeft iemand ervaring met het opzedtten van black lists in E71 en hopelijk ook E72? Heb je daar extra software voor nodig?
Hallo iedereen. Ik ben volledig nieuw hier op dit forum, maar volg hem al een tijdje. In eerste instantie mijn zinnen gezet op een E52, maar na het lezen van alle problemen die niet minder werden naarmate de tijd verstreek, ben ik gaan kijken naar de E72. Op de nokia discussion forums wordt er momenteel veel geklaagd over de instabiele Bluetooth (de verbindingen met verschillende headsets is niet, tot zeer slecht mogelijk). Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft? Als de BT zo slecht is, heb ik er bijzonder weinig aan in de auto en dat is voor mij wel 1 van de belangrijkste eisen. Alvast bedankt.
Ik weet niet waar jij die aanbieding hebt gezien, maar ik zie hem op hi.nl voor 1 jaar voor 469.95 en voor 2 jaar 379.95 voor Hi Online 15Okasha schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:07:
[...]
Dit is volgens mij niet helemaal waar. Ik koop dit jaar een relatief klein abbonement, omdat ik ook werktelefoon heb (maar die heeft geen internet/smsbundel etc) Als ik bij Hi! een 15minuten abonnement afsluit voor 2 jaar, krijg ik de HTC HD2 gratis. Als ik voor 1 jaar bestel kost hij 100 euro. Dat is echt veruit goedkoper (bij dit kleine abo) ivm andere online aanbieders.
[ Voor 0% gewijzigd door Roobin79 op 01-12-2009 11:57 . Reden: Ik moet leren lezen.... ]
Heeft iemand ervaring met Ovi maps? en hoe werkt dat precies? ik lees op de site van Nokia dat je dag/maand/jaar abonnementen hebt. Betekend dat dan de updates of werkt het gewoon na die tijd niet meer? zeg maar time trail? Of zijn er andere betaalbare alternatieven?
no comment
Weet iemand het antwoord op deze vragen?wiljums schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:29:
Ik heb twee vragen:
1. werkt noice cancellation ook wanneer je de bijgeleverde headset gebruikt?
2. werkt de digitale kompas ook met andere navigatiesoftware (zoals sygic), of alleen met nokia maps?
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Verwijderd
quote:
Okasha schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:07:
[...]
Dit is volgens mij niet helemaal waar. Ik koop dit jaar een relatief klein abbonement, omdat ik ook werktelefoon heb (maar die heeft geen internet/smsbundel etc) Als ik bij Hi! een 15minuten abonnement afsluit voor 2 jaar, krijg ik de HTC HD2 gratis. Als ik voor 1 jaar bestel kost hij 100 euro. Dat is echt veruit goedkoper (bij dit kleine abo) ivm andere online aanbieders.
Ik weet niet waar jij die aanbieding hebt gezien, maar ik zie hem op hi.nl voor 1 jaar voor 469.95 en voor 2 jaar 379.95 voor Hi Online 15
En dat is precies wat hij bedoeld..... Hij krijgt dus korting t.o.v. de nieuwe klant! Ik heb nu al een aantal jaar een Tmo abbo en krijg de toestellen met meer korting dan een nieuwe klant. dus in deze loont het wel degelijk om meerdere jaren bij dezelfde provider te zitten.
[...]
Ik weet niet waar jij die aanbieding hebt gezien, maar ik zie hem op hi.nl voor 1 jaar voor 469.95 en voor 2 jaar 379.95 voor Hi Online 15
En dat is precies wat hij bedoeld..... Hij krijgt dus korting t.o.v. de nieuwe klant! Ik heb nu al een aantal jaar een Tmo abbo en krijg de toestellen met meer korting dan een nieuwe klant. dus in deze loont het wel degelijk om meerdere jaren bij dezelfde provider te zitten.
My bad!! Sorry, ik moet ook beter leren lezen...Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:23:
quote:
[...]
Enkel Vodafone (wat ik heb) doet hier niet aan...Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:23:
quote:
Had in eerste instantie 2 emailaccounts aangemaakt: G-mail en mijn zakelijke account.
Terwijl G-mail werd real time bijgehouden en bij elke nieuwe bericht ik een zelf ingesteld piep geluid hoorde, dat was niet het geval bij mijn zakelijke account. Deze laatste werd niet "real time" bijgehouden maar je kon kiezen tussen verschillende periodes voor het ophalen van nieuwe berichten. Daarnaast werkte de geluids waarschuwing niet.
Ik heb van alles geprobeerd- zonder succes. Ook geprobeerd mijn zakelijke accounty "standaard" account te maken - dat lukt ook niet. G-mail, in mijn geval bleef mijn standaard account.
Zelfs na verwijdering van de G-mail account blijft de situatie ongewijzigd met mijn zakelijke account: geen waarschuwing en ook niet mogelijk om emails real time binnen te krijgen.
Graag hoor ik van iemand wat mijn fout is...
Terwijl G-mail werd real time bijgehouden en bij elke nieuwe bericht ik een zelf ingesteld piep geluid hoorde, dat was niet het geval bij mijn zakelijke account. Deze laatste werd niet "real time" bijgehouden maar je kon kiezen tussen verschillende periodes voor het ophalen van nieuwe berichten. Daarnaast werkte de geluids waarschuwing niet.
Ik heb van alles geprobeerd- zonder succes. Ook geprobeerd mijn zakelijke accounty "standaard" account te maken - dat lukt ook niet. G-mail, in mijn geval bleef mijn standaard account.
Zelfs na verwijdering van de G-mail account blijft de situatie ongewijzigd met mijn zakelijke account: geen waarschuwing en ook niet mogelijk om emails real time binnen te krijgen.
Graag hoor ik van iemand wat mijn fout is...
Net even studentmobiel gebeld. Zij melden dat m'n E72 vertraging opgelopen heeft omdat ze een lading verkeerde telefoons binnengekregen had met een verkeerd toetsenbord
Vrijdag verwachten ze nieuwe. Dus precies wat hierboven beschreven wordt! Wel mooi dat ze die dus niet meer uitleveren!
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Zo juist even met studentmobiel.nl aan de lijn gezeten. Studentmobiel.nl heeft een partij binnnen gekregen en krijgt er vandaag weer een binnen met E72 toestellen maar zij wist mij nu al te vertellen dat hier Zweedse toetsenborden in zitten. Deze partij wordt aldus de vriendelijke dame aan de lijn linea recta terug gestuurd.
Verder wist de vrouw aan de lijn te melden dat er waarschijnlijk volgende week woensdag een partij E72's aangeleverd wordt die daarna (na controle) uitgeleverd kunnen worden.
Verder wist de vrouw aan de lijn te melden dat er waarschijnlijk volgende week woensdag een partij E72's aangeleverd wordt die daarna (na controle) uitgeleverd kunnen worden.
Pff, iemand enig idee over een vergelijkbare site is (waar ik kan verlengen) die de E72 op voorraad heeft? Wil hem eerder dan volgende week vrijdag hebben nml
Ik heb net even contact gehad met Nokia via het telefoonnummer vermeld op de site.
Hier werd mij verteld dat het nog wel een maand kon duren voordat deze via de site weer beschikbaar was...
Hopen dat studentmobiel een beetje snel is:D
Hier werd mij verteld dat het nog wel een maand kon duren voordat deze via de site weer beschikbaar was...
Same here.... ontving net een email waarin dit ook mede-gedeeld werd.... Erg netjes als je het mij vraagt..Solomon schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:08:
Net even studentmobiel gebeld. Zij melden dat m'n E72 vertraging opgelopen heeft omdat ze een lading verkeerde telefoons binnengekregen had met een verkeerd toetsenbordVrijdag verwachten ze nieuwe. Dus precies wat hierboven beschreven wordt! Wel mooi dat ze die dus niet meer uitleveren!
Hoe dan ook, wel nog even wachten dus....
Holy crap, dat is nogal een tijdmartijn2101 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:42:
Ik heb net even contact gehad met Nokia via het telefoonnummer vermeld op de site.
Ik heb vandaag ook telefonisch contact gehad met een Belgische dame Nokia. Zij kon niet zien wanneer er een nieuwe levering binnenkomt, maar ze wekte wel de indruk dat dit niet heel lang meer zou duren.. Ben benieuwd... op nokia.de is ie gewoon auf Lager.martijn2101 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:42:
Nokia'tje in duitsland heeft andere toetsen heb ik mij laten vertellen?
Duitsers hebben als normale keyboard lay-out QWERTZ, wij hebben QWERTY. Je kan dus wel een toestel uit Duitsland halen, maar dan zit je weer met het toetsenbord gedonder.martijn2101 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:34:
Nokia'tje in duitsland heeft andere toetsen heb ik mij laten vertellen?
En voor wat hierboven staat, over dat Nokia over aan maand verwacht te kunnen leveren: ronduit bezopen als het klopt. Ongelovelijk dat het allemaal zo amateuristisch eraan toe lijkt te gaan voor zo'n groot bedrijf
http://www.yournextmobile.nl/nokia/nokia-e72-komt-eraan/ Hopelijk is dit waar en geen speculaties! wordt er gek van wacht er al maanden op

Multiple pc builds in progress
Ik had hem net na 9:00 besteld en dus niet ontvangen. Ik heb gemaild met Nokia, met als resultaat:elitegamer schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:23:
ik heb de de e72 ook op 11 nov om 22.11 besteld ook incl die -20% korting ik heb het 26nov bezorgt gekregen via UPS....
Geachte Heer, Mevrouw,
Bedankt voor het contacteren van Nokia Dienst Na Verkoop
Nokia E72 wordt verwacht half December 2009.
Met vriendelijke groeten,
Marieke
Verwijderd
Dat wazige mailtjeVerwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:23:
Kreeg dit bericht vandaag van de Nokia shop:
"Beste klant: De artikelen die hieronder worden weergegeven van je
bestelling van 26-11-2009 bij Nokia Online Shop Nederland, staan nog in backorder. We kunnen op dit moment geen gewijzigde verzenddatum voor het product geven vanwege de voortdurende voorraadbeperkingen. Als je niet op de producten wilt wachten, kun je je bestelling annuleren door Service@nokia.nl een bericht te sturen of door ons Customer Care Team te bellen op nummer 0900-202 60 55 (van maandag tot en met vrijdag van 07:00 tot 17:00 uur). Als we niets van je horen en we de producten op 27-11-2009 nog niet hebben verzonden, wordt je bestelling automatisch geannuleerd. "
Wie dit snapt mag het mij uitleggen. Wordt waarschijnlijk 3 koningen voordat ik mijn E72 binnen heb.

"Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.
Uw order werd automatisch geannuleerd op 28/11/2009.
Mocht u het toestel alsnog wensen te ontvangen dient er een nieuwe bestelling geplaatst te worden."
Vandaag dus maar weer opnieuw besteld
Ik zit al een tijdje mee te lezen
Verwijderd
Hij staat nu ook in de lijst bij gsmweb. Leverbaar vanaf 10 december.
Jammer dat ze er geen Route66 navigatie bij doen zoals dat wel het geval is bij de E71.
Jammer dat ze er geen Route66 navigatie bij doen zoals dat wel het geval is bij de E71.
Verwijderd
Ze schijnen 'm nu toch op voorraad te hebben bij Nokia
Ik kreeg namelijk zojuist dit mailtje van ze:
Het hieronder genoemde product is nu op voorraad en dit onderdeel van jouw bestelling is in behandeling genomen. Als het hieronder genoemde aantal niet het totale aantal bestelde producten is, zullen de overige producten voor verzending worden klaargemaakt zodra zij beschikbaar zijn.
Aantal omschrijving
1 Nokia E72
1 Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon BH-216
Het hieronder genoemde product is nu op voorraad en dit onderdeel van jouw bestelling is in behandeling genomen. Als het hieronder genoemde aantal niet het totale aantal bestelde producten is, zullen de overige producten voor verzending worden klaargemaakt zodra zij beschikbaar zijn.
Aantal omschrijving
1 Nokia E72
Dat zou mooi zijn!Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:55:
Ze schijnen 'm nu toch op voorraad te hebben bij Nokia![]()
Aantal omschrijving
1 Nokia E72
Ik kom net bij de locale telefoonzaak weg. Zij krijgen morgen de eerste lichting Nederlandse E72's binnen
Hopelijk kan ik dus morgenavond zeggen dat ik ook de gelukkige eigenaar ben van een goeie E72
Hopelijk kan ik dus morgenavond zeggen dat ik ook de gelukkige eigenaar ben van een goeie E72
Verwijderd
Moet eerlijk zeggen dat de bouwkwaliteit me tegenvalt. Net als bij de eerste E71 en E52 'lekt' er nogal wat licht tussen de toetsen.
Als het bij de E71 ook zo was, is het dan niet 'normaal voor (e-series) Nokia's'?Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:31:
Moet eerlijk zeggen dat de bouwkwaliteit me tegenvalt. Net als bij de eerste E71 en E52 'lekt' er nogal wat licht tussen de toetsen.
Gooi is ff een paar foto's online van je toestelVerwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:31:
Verwijderd
Als ik de losse prijs van het toestel terug reken in euro's
vind ik het niet normaal. Mag toch wat kwaliteit verwachten. Gelukkig had mijn 3e E71 er geen last meer van. E52, E55 en E72 hadden qua bouwkwaliteit, naar mijn mening, wel wat extra aandacht mogen hebben.
Sporadisch uitschietertje?Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:55:
Als ik de losse prijs van het toestel terug reken in euro'svind ik het niet normaal. Mag toch wat kwaliteit verwachten. Gelukkig had mijn 3e E71 er geen last meer van. E52, E55 en E72 hadden qua bouwkwaliteit, naar mijn mening, wel wat extra aandacht mogen hebben.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XGeFW0nEvyc]
Leuke unboxing met commentaar gewoon in het nederlands
Leuke unboxing met commentaar gewoon in het nederlands
www.youtube.com/DerOllie
Blijkbaar hebben ze hem bij de pdashop toch al wel wat langer in huis, aangezien op het toestel de datum zichtbaar is: 27-11-2009.
Apple | Marantz | B&W
demo / persmodelletje denk ik. In de shop is ie nog steeds niet leverbaar...massari schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:31:
Blijkbaar hebben ze hem bij de pdashop toch al wel wat langer in huis, aangezien op het toestel de datum zichtbaar is: 27-11-2009.
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Bij GSMWEB zijn alleen de zwarte en de grijze te bestellen. Geen wit of bruin te zien.dog4life schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:22:
Iemand enig idee of ze ook de bruine variant ergens hebben? Die wil ik nl erg graag
Een vraag voor degene die m al (via nokia) ontvangen hebben: wat voor lader hebben jullie erbij zitten? Ipv een high efficiency lader heb ik een AC-3E lader in m'n pakket gekregen. Hebben meer van jullie dit?
[ Voor 5% gewijzigd door r0el op 02-12-2009 23:12 ]
Stond volgens mij ook al standaard vermeld?r0el schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:09:
Een vraag voor degene die m al (via nokia) ontvangen hebben: wat voor lader hebben jullie erbij zitten? Ipv een high efficiency lader heb ik een AC-3E lader in m'n pakket gekregen. Hebben meer van jullie dit?
Nopes: http://www.nokia.nl/ontde...ecificaties?page=intheboxmartijn2101 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:18:
[...]
Stond volgens mij ook al standaard vermeld?
en het lijstje van shop.nokia.nl
* Nokia E72
* Nokia High Efficiency Lader AC-8
* Nokia MicroSD4GB (in toestel)
* Nokia MicroUSB Datakabel CA-101D
* Nokia Stereo Hoofdtelefoon WH-601
* Nokia Batterij BP-4L
* Draagtasje en koord
* Reinigingsdoekje
* Gebruikershandleiding
* Folder Nokia Eseries Experience
* Nokia PC Suite (v7.2) in microSD-kaart
* Diensten in de doos:
- Maps
- Ondersteuning Nokia Messaging
* Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon BH-216
[ Voor 48% gewijzigd door r0el op 02-12-2009 23:20 ]
Correctie, bij de pdashop video wordt er ook gesproken over een HE-ladermartijn2101 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:18:
[...]
Stond volgens mij ook al standaard vermeld?
Wilde net als user Dog4Life eveneens weten of er meer informatie beschikbaar is omtrent de Topaz Bruin editie.
Iemand enig idee? Heb gisteren de Nokia Shop gemaild maar nog geen antwoord terug gehad.
Iemand enig idee? Heb gisteren de Nokia Shop gemaild maar nog geen antwoord terug gehad.
Volgens het vrouwtje bij Studentmobiel gaan ze morgen (of uiterlijk maandag) m'n E72 verzenden
Ze moest wel eerst m'n ordernummer hebben, dus het zou kunnen dat ze maar een beperkt aantal binnenkrijgen, en eerst de oudste orders gaan invullen..
Verwijderd
Ok dat is goed nieuws! Dan verwacht ik dat mijn toestel ook snel verstuurd wordt, aangezien ik al op 20-10-'09 mijn bestelling heb gedaan.
Zojuist een mailtje van GSMWijzer ontvangen dat mijn toestel verzonden is. Bij Studentmobiel op de site staat nu ook dat ze op voorraad zijn.
waarschijnlijk wel. Ik zal het morgen laten weten.Aeon schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:16:
Ik vraag me af of dat import toestellen zijn, of niet.
Wauw, ook hier een mailtje van GSMwijzer ontvangen... morgen ga ik hem afhalen! Ben benieuwd of het een NL toestel is of import...
Apple | Marantz | B&W
Verwijderd
Net pdashop.nl gebeld; krijgen eind volgende week lading E72 binnen(geen import)
Ook gebeld met studentmobiel en GSMwijzer; import moddelen.
Ze zeggen dat ze werken met europeese modellen waar wel een volledig nl-qwerty-toestenbord bij zit.
Garantie bepaling is nederlands maar de rest van de handleiding is Frans, Engels ...
Vanmiddag ook langs geweest bij belcompany; zelfde als pdashop; eind volgende week.
I'll wait ..
Ze zeggen dat ze werken met europeese modellen waar wel een volledig nl-qwerty-toestenbord bij zit.
Garantie bepaling is nederlands maar de rest van de handleiding is Frans, Engels ...
Vanmiddag ook langs geweest bij belcompany; zelfde als pdashop; eind volgende week.
I'll wait ..

Vol verwachting kloppen onze hartjes om even in de Sinterklaas-sferen te blijven haha
Ik heb hem net besteld bij GSMtrack en van tevoren even gemaild of het import is of niet:Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:46:
Net pdashop.nl gebeld; krijgen eind volgende week lading E72 binnen(geen import)
I'll wait ..
Ik wacht even af of het klopt wat ze zeggen en anders gaat het toestel terugGeachte meneer xxxx
,
De Nokia E72 wordt geleverd met Nederlandse taal/menu/T9/qwerty toetsenbord. Het toestel wordt geleverd met Engelse handleiding.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Hier ook!TMV schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:47:
Heb hier ook net een email ontvangen, van studentmobiel.nl, dat mijn toestel ook verzonden is
je zou maar het toestel al meer dan een week hebben:P:P:P:P:P
ehmm, gefeliciteerd?elitegamer schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:14:
Je zou hem maar anderhalve week geleden in je handen gehad hebben, en besloten hebben hem maar gewoon in NL te kopen! Grrrrelitegamer schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:14:
Zie bij 2call ook de zwarte versie morgen leverbaar zijn, de grijze over 3 weken, en de bruine (die ik dus wil en had kunnen kopen

Je weet wat ze zeggen; het beste komt het laatst

Of je koopt het bruine frontje los!
Apple | Marantz | B&W
Dan moet het wel mogelijk zijn om het frontje zelf te vervangen zonder dat je garantie vervalt
Geachte heer x,
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.
De nokia E72 wordt verwacht binnen een drietal weken.
Als u meer specifieke informatie hierover wil kan u best kontakt opnemen met onderstaand telefoonnummer en dan kiest optie 1.
U komt dan uit bij onze sales afdeling.
Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Diane
Nokia Care klantendienst
0900 202 60 55 (lokaal tarief aan)
Verwijderd
Als ik het goed begrijp komt die volgende week waarschijnlijk ook bij phonehouse en belcompany te liggen. Maar nog niet bij providers zoals KPN, Vodafone, Telfort enz. Of zie ik dit helemaal verkeerd
. Leuk he wat een telefoon allemaal al wel niet met je kan doen haha:D
Verwijderd
Vanmiddag ook een mailtje gehad van Studentmobiel dat m'n toestel verzonden is... ben benieuwd!
Ik heb er 1 in de aanbieding, heb hem gekregen en zit nog in de verpakking maar ga hem niet gebruiken. Je kan erop bieden op:
V&A aangeboden: Nokia E72 Zwart
Van waar heb je hem?mgreving2 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:58:
Ik heb er 1 in de aanbieding, heb hem gekregen en zit nog in de verpakking maar ga hem niet gebruiken. Je kan erop bieden op:
Vaag....
Amper los te koop en nu heb jij hem via een abbo?
[ Voor 69% gewijzigd door martijn2101 op 03-12-2009 20:34 ]
Je sluit een abonnement af met een toestel waar je wel voor moet betalen maandelijks, maar wat je niet gaat gebruiken? Klinkt als een slecht verhaal als ik heel eerlijk ben..mgreving2 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:58:
F*cking 10 december. In augustus toen hadden we het al over een bijna near release.
Mèn Nokia mag dit wel bijschrijven op fiscal year 2011.
Mèn Nokia mag dit wel bijschrijven op fiscal year 2011.
Hij kan toch nog een degelijk ding hebben liggen?kibber schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:10:
[...]
Je sluit een abonnement af met een toestel waar je wel voor moet betalen maandelijks, maar wat je niet gaat gebruiken? Klinkt als een slecht verhaal als ik heel eerlijk ben..
Verwijderd
Ben vanaf afgelopen maandag telefonisch met Nokia Sales in contact. De vraag is waarom mijn bestelling voor de E72 twee keer binnen 2 dagen automatisch is geannuleerd. Ik zou teruggebeld worden. Heb woensdag weer gebeld en kreeg te horen dat ik geduld moest hebben. De sales persoon had nog steeds niet van zijn supervisor gehoord wat het porobleem is. Nog steeds niets gehoord. Inmiddels is mijn E65 terug van de reparatie, dus kan ik even vooruit.
Hij kan hem uit Azie hebben! Of ergens anders dichter bij huis, maar ze zijn gewoon te koop hoor. Alleen in NL een beetje moeilijk te krijgen..Vraaag schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:54:
[...]
Hij kan toch nog een degelijk ding hebben liggen?
Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.