Heeft inderdaad niets te maken met emailen. Die service is er inderdaad en voor zover ik weet is die gratis voor life bij dit toestel. De details hiervan weet ik echter niet..1abc schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:22:
Dat heeft dus niets te maken met push-mail of dergelijke email diensten... Ik gebruik hem voornamelijk voor mijn werk: emails waarom ik als zelfstandige direct moet reageren om geen opdrachten mis te lopen. Ik heb gelezen dat Nokia ook een soort email service heeft waarmee je alle mails onmiddellijk ontvangt...
Bij mij stond ie gisteren al op 'verzonden' bij de nokia shop. Maar de zending is alles behalve traceerbaar. Iemand die m al wel ontvangen heeft nadat ie gisteren verzonden is?
Nee, geen berichten meer.r0el schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:36:
Bij mij stond ie gisteren al op 'verzonden' bij de nokia shop. Maar de zending is alles behalve traceerbaar. Iemand die m al wel ontvangen heeft nadat ie gisteren verzonden is?
Ik heb voor de lunch ff gebeld met Nokia online shop (heb de bevestigings mail mbt versturen gisteren ontvangen).
Ze gaven aan dat mijn bestelling vandaag of morgen de deur uit gaat. En als het goed is wordt het toestel morgen of vrijdag dus afgeleverd..
Zal je net zien dat ik niet thuis ben en dat ze pas volgende week langs kunnen komen!
Zojuist gebeld door GSMtrack met voor ons allen slecht nieuws.
GSMtrack heeft de toestellen binnen gekregen en heeft er toevallig ééntje open gemaakt om te testen o.i.d. en kwam tot de conclusie dat hun hele voorraad een euvel met het toetenbord heeft. De symbolen op het toetsje komt niet overeen met het sumbool wat het toestel weergeeft. Het indrukken van een letter W op het toetsenbord kan op het scherm een S laten zien bijvoorbeeld. Gevolg? GSMtrack stuurt alle toestellen terug en weet niet wanneer het toestel weer leverbaar is. GSMtrack zegt dat er maar één leverancier is die de E72 nu kan leveren en die niet te weten wanneer de volgende lading komt...
Vermoedelijk, maar dat is speculatie van mijn kant, hebben meer toetstellen dit probleem.
GSMtrack heeft de toestellen binnen gekregen en heeft er toevallig ééntje open gemaakt om te testen o.i.d. en kwam tot de conclusie dat hun hele voorraad een euvel met het toetenbord heeft. De symbolen op het toetsje komt niet overeen met het sumbool wat het toestel weergeeft. Het indrukken van een letter W op het toetsenbord kan op het scherm een S laten zien bijvoorbeeld. Gevolg? GSMtrack stuurt alle toestellen terug en weet niet wanneer het toestel weer leverbaar is. GSMtrack zegt dat er maar één leverancier is die de E72 nu kan leveren en die niet te weten wanneer de volgende lading komt...
Vermoedelijk, maar dat is speculatie van mijn kant, hebben meer toetstellen dit probleem.
Idd, zelfde melding, alleen per mail:
U heeft bij ons een bestelling geplaatst voor de Nokia E72 Black. Ik heb deze toestellen zojuist binnengekregen, echter heeft mijn leverancier helaas niet juist geleverd. Op de toestellen die ik heb ontvangen zitten onjuiste toetsenborden. Dat houdt in dat enkele toetsen niet corresponderen met hetgeen dat in het scherm verschijnt. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat je een vraagteken ziet, terwijl je de knop voor de komma intoetst.
Dit is uiteraard geheel niet de bedoeling, en wij sturen de toestellen dan ook direct terug naar de leverancier. Omdat deze leverancier momenteel de enige is die de toestellen kan leveren, kan ik u geen leverdatum noemen. Wellicht is het verstandig om deze bestelling te annuleren, en een nieuwe bestelling te plaatsen zodra het toestel weer op onze website staat. De volgende keer zet ik het toestel pas op de website, nadat deze zijn gecontroleerd.
Ik denk dat ik even ga kijken bij Expansys!
U heeft bij ons een bestelling geplaatst voor de Nokia E72 Black. Ik heb deze toestellen zojuist binnengekregen, echter heeft mijn leverancier helaas niet juist geleverd. Op de toestellen die ik heb ontvangen zitten onjuiste toetsenborden. Dat houdt in dat enkele toetsen niet corresponderen met hetgeen dat in het scherm verschijnt. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat je een vraagteken ziet, terwijl je de knop voor de komma intoetst.
Dit is uiteraard geheel niet de bedoeling, en wij sturen de toestellen dan ook direct terug naar de leverancier. Omdat deze leverancier momenteel de enige is die de toestellen kan leveren, kan ik u geen leverdatum noemen. Wellicht is het verstandig om deze bestelling te annuleren, en een nieuwe bestelling te plaatsen zodra het toestel weer op onze website staat. De volgende keer zet ik het toestel pas op de website, nadat deze zijn gecontroleerd.
Apple | Marantz | B&W
grappig, letterlijk precies hetzelfde verhaal als de beste man mij vertelde. Ik vind het overigens wel klasse van GSMtrack dat ze dit ontdekt hebben en dit communiceren. Hier kan GSMtrack uiteraard ook niks aan doen.massari schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:59:
Idd, zelfde melding, alleen per mail:
-knip-
Ik vraag me af of het verstandig is om het toestel nu ergens anders vandaan te halen. Als je GSMtrack mag geloven is er maar één leverancier die toestellen kan leveren voor de Nederlandse markt, en die heeft waarschijnlijk één batch binnen gekregen. De kans is dus groot dat andere toestellen die je nu kan kopen hetzelfde probleem hebben.
Hmmm, ik heb even op gsmwijzer.nl een order geplaatst, de toestellen zouden hier op voorraad zijn, ik ben benieuwd of dit dan wel goed gaat.
Idd goed van GSM Track dat ze dit communiceren!
Idd goed van GSM Track dat ze dit communiceren!
Apple | Marantz | B&W
Hu is het afwachten wat voor waar zal de NL shop van Nokia leveren. Mijn bestelling is gisteren "verzonden"...
Ik heb eens even een mail gedicht aan de mensen van StudentMobiel, met daarbij ook de inhoud van het bericht dat vanuit GSMtrack naar haar klanten is gegaan. Eens zien of zij dit ook kunnen constateren...
Verwijderd
Dan ben jij nummer 2TMV schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:36:
Ik heb eens even een mail gedicht aan de mensen van StudentMobiel, met daarbij ook de inhoud van het bericht dat vanuit GSMtrack naar haar klanten is gegaan. Eens zien of zij dit ook kunnen constateren...
Krijg trouwens net mijn emails binnen dat mijn contractverlenging bij vodafone is goedgekeurd.
Dus mocht de batch van studentmobiel wel "goed" zijn duurt het wachten niet lang meer. (hoop ik)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 17:51 ]
Verwijderd
Heb hem vandaag binnen gehad van Expansys. Ziet er erg strak uit alleen is de taal engels. Geen problemen met het toestenbord zoals hierboven is geschreven.
Jammer dat je geen plaatsjes van je E72 in je bericht hebt geplaatst.... Je weet toch hoe hoog de spanning aan het oplopen is....Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:18:
Heb hem vandaag binnen gehad van Expansys. Ziet er erg strak uit alleen is de taal engels. Geen problemen met het toestenbord zoals hierboven is geschreven.
Hmm nice! Is het wel een toestel dat voor de Nederlandse markt bedoeld is of is het import?Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:18:
Ik wacht nog wel even tot GSMtrack mijn geld heeft teruggestort en bestel dan wel ergens anders als dat dan nog mogelijk is. Anders wacht ik geduldig op GSMtrack.
Of het netjes is van GSMtrack om dit te melden dat is een punt van discussie. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit dan een Benelux batch is/was. Deze worden altijd steekproefsgewijs gecontroleerd. Dit moet haast wel een EU of buitenlands model zijn. Ik zou daar, zeker gezien de prijs van 300+ euro toch even naar kijken.
En dat Expansys een Engels model levert was te verwachten, maar toch opvallend.
Jongens, wat is de stand van zaken n.a.v. het bericht van Nokia shop dat de bestellingen (waaronder die van mij) zijn verzonden?...
ik heb nog niks zal morgen of vrijdag wel zijn........
neem er 2 dagen vrij voor
neem er 2 dagen vrij voor
EU batch of niet, ze hadden de doosjes ook netjes dicht kunnen laten en opsturen naar de klanten. Dat zou het voor ons alleen maar omslachtiger maken omdat je dan een RMA procedure in gaat. GSMtrack zou mijn geld terugstorten en ik wacht nog wel even een weekje met de aanschafW00fer schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:41:
Of het netjes is van GSMtrack om dit te melden dat is een punt van discussie. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit dan een Benelux batch is/was. Deze worden altijd steekproefsgewijs gecontroleerd. Dit moet haast wel een EU of buitenlands model zijn. Ik zou daar, zeker gezien de prijs van 300+ euro toch even naar kijken.
Heb E72 Black bij Studentmobiel besteld, is verlenging dus gaat nog wel een aantal dagen overheen (moest vanalles scannen en aanleveren via mail), na even wat foto's te bekeken hebben, vond ik de Black toch net even wat mooier als de Grey.
Welke leverancier levert nu producten uit waar hij zelf niet achter staat wat betreft kwaliteit. Dat zijn er veel ja, maar ik mag niet hopen Nokia en/of GSMtrack.nlkibber schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:51:
[...]
EU batch of niet, ze hadden de doosjes ook netjes dicht kunnen laten en opsturen naar de klanten. Dat zou het voor ons alleen maar omslachtiger maken omdat je dan een RMA procedure in gaat. GSMtrack zou mijn geld terugstorten en ik wacht nog wel even een weekje met de aanschaf
Bij StudentMobiel is de E72 momenteel niet meer op voorraad, de status is weer "in bestelling". Ik neem aan dat ze ook last hebben van die problemen met de geleverde batch. Nog niets gehoord van de klantenservice..
Wel grappig, op de site staat dat ze met Ceva verstuurd worden. Ik had een mail gestuurd naar Nokia en die stuurde een UPS trackining nummer terug..1abc schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:47:
Jongens, wat is de stand van zaken n.a.v. het bericht van Nokia shop dat de bestellingen (waaronder die van mij) zijn verzonden?...
Hij wordt vandaag afgeleverd....helaas ben ik niet thuis, dus hoop dat ze het laat op de dag doen!
Weet iemand of ze het eventueel bij de buren afleveren?
Inderdaad. Hij komt. Heb Nokia gebeld en gevraagd om traceernummer. UPS geeft aan:Lock77 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:34:
[...]
Wel grappig, op de site staat dat ze met Ceva verstuurd worden. Ik had een mail gestuurd naar Nokia en die stuurde een UPS trackining nummer terug..
Hij wordt vandaag afgeleverd....helaas ben ik niet thuis, dus hoop dat ze het laat op de dag doen!
Weet iemand of ze het eventueel bij de buren afleveren?
APELDOORN, NL 26/11/2009 7:05 WORDT AFGELEVERD
Blijft spannend.
Ik heb net een email gehad van de klantenservice waarin ze me weten te vertellen dat ze niet op de hoogte zijn van een mogelijk probleem met het toetsenbord en dat de toestellen uitgeleverd zijn aan de klanten die het eerste een toestel besteld hebben. De volgende lading E72's verwachten ze op maandag..TMV schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:13:
Bij StudentMobiel is de E72 momenteel niet meer op voorraad, de status is weer "in bestelling". Ik neem aan dat ze ook last hebben van die problemen met de geleverde batch. Nog niets gehoord van de klantenservice..
Dus als iemand al iets heeft ontvangen, hoe is het gesteld met het toetsenbord?
Op welk nummer bellen jullie nokia?1abc schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:57:
[...]
Inderdaad. Hij komt. Heb Nokia gebeld en gevraagd om traceernummer. UPS geeft aan:
APELDOORN, NL 26/11/2009 7:05 WORDT AFGELEVERD
Blijft spannend.
0900 202 60 55
Het duurde wel 25 minuten voordat mij iemand te woord stond.
1abc en anderen die een bevestiging hebben gekregen dat hun toestel is opgestuurd, wanneer hebben jullie de bestelling geplaatst?
Op 13 november.parff schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:28:
1abc en anderen die een bevestiging hebben gekregen dat hun toestel is opgestuurd, wanneer hebben jullie de bestelling geplaatst?
Op 11 november!parff schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:28:
Ik heb op 10 november m'n bestelling geplaatst, maar hij is nog niet opgestuurd. Niks van gehoord.
Via You Mobile te horen gekregen dat het ook om import-toestellen gaat, geen Chinese troep. Staat dus de Engelse taal op, maar via een update (niet eens de softwareupdate vanuit Nokia) wordt de Nederlandse taal geprogrammeerd...
Krijg ik bijzonder nare gevoelens over... in hoeverre is dit te vertrouwen dan?
Apple | Marantz | B&W
Dus alle toestellen die nu naar Nederland komen zijn import modellen?massari schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:44:
Via You Mobile te horen gekregen dat het ook om import-toestellen gaat, geen Chinese troep. Staat dus de Engelse taal op, maar via een update (niet eens de softwareupdate vanuit Nokia) wordt de Nederlandse taal geprogrammeerd...
Symbian wordt dus standaard geleverd in de taal van het land?
Ik denk dat het meer te maken heeft met de productcode van het toestel... Die bepaald welke software versie erop komt en dus welke talen geinstalleerd staan..kibber schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:53:
[...]
Dus alle toestellen die nu naar Nederland komen zijn import modellen?
Symbian wordt dus standaard geleverd in de taal van het land?
Weet het niet. Misschien dat dit soort shops wel enkel importmodellen levert en dat je via Nokia online wel normale modellen krijgt.
Waar het mij om gaat is of het kwaad kan als men achteraf de Nederlandse taal instelt door middel van programmeren...
Waar het mij om gaat is of het kwaad kan als men achteraf de Nederlandse taal instelt door middel van programmeren...
Apple | Marantz | B&W
Verwijderd
Heb net Nokia Care gebeld. Het toestel is eind oktober besteld. Bleek mijn bestelling op 28/10 automatisch geannuleerd te zijn. Stond wel nog vermeld bij de Nokia online store onder "mijn bestellingen".
Vreemde zaak. Enfin, opnieuw besteld. Volgens de Nokia medewerker is het toestel op voorraad en kan ik het morgen (vrijdag) of uiterlijk maandag in huis hebben.
Fuji
Vreemde zaak. Enfin, opnieuw besteld. Volgens de Nokia medewerker is het toestel op voorraad en kan ik het morgen (vrijdag) of uiterlijk maandag in huis hebben.
Fuji
Verwijderd
Net Studentmobiel gebeld, zeggen dat ze de eerste, kleine, batch hebben verstuurd, maar verwachten er dinsdag of woensdag genoeg te krijgen om al hun bestellingen uit te leveren.
review!!!1abc schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:45:
Hij is net binnen!!!
Eerste goede nieuws staat op de verpakking: Made in Finland.
De rest komt nog.
De rest komt nog.
Een collega van mij had hem vandaag op zak, ontvangen via Expansys. Ik vond het optische d-pad totaal niet wat ik ervan verwacht had... Moest heel veel mini beweginkjes maken om een klein beetje op en neer te gaan... Viel wat tegen dus.
Menu's voelen wel goed aan, lekker snel. Ik ben nu weer aan het twijfelen of het voldoende vooruitgang is ten opzichte van mijn E71... Als ik nu een nieuwe moest halen, zou het gewoon E72 worden, dat moge duidelijk zijn!
Menu's voelen wel goed aan, lekker snel. Ik ben nu weer aan het twijfelen of het voldoende vooruitgang is ten opzichte van mijn E71... Als ik nu een nieuwe moest halen, zou het gewoon E72 worden, dat moge duidelijk zijn!
Verwijderd
In het geval dat het d-pad niet lekker werkt, kan je die gelukkig ook uitzetten en het d-pad normaal gebruikenHelsie schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:29:
Een collega van mij had hem vandaag op zak, ontvangen via Expansys. Ik vond het optische d-pad totaal niet wat ik ervan verwacht had... Moest heel veel mini beweginkjes maken om een klein beetje op en neer te gaan... Viel wat tegen dus.
Alle toetsen doen het prima! WYSIWYG.
Het optische d-pad is even wennen maar ik denk dat het goed werkt.
Hehe, eindelijk van mijn oude TyTnII en van al dat gedoe met touch screen af!
Jaren geleden een E61 gehad, een beest van een ding, alu case, niet kapot te krijgen en mijn zoon gebruikt hem nog steeds... en nu de E72. Erg subliem ding!
Jaren geleden een E61 gehad, een beest van een ding, alu case, niet kapot te krijgen en mijn zoon gebruikt hem nog steeds... en nu de E72. Erg subliem ding!
Wat zegt *#0000#?1abc schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:37:
Alle toetsen doen het prima! WYSIWYG.
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
======================================
Softwareversie
021..024
Datum softwareversie:
17-Oct-2009
Aangepaste versie
021.024.C00.01
Datum aangepaste versie:
17-Oct-2009
Ingestelde taal
01.01
Model
E72-1
Type
RM-530
Laatste update
Niet bijgewerkt
=====================================
Het direct gecontrolleerd: Geen nieuwe updates beschikbaar.
groet
1abc
Verwijderd
Toestel van expansys komen uit Hongkong maar "made in finland". Ik heb net met het programma nemesis de productcode omgezet opnieuw installeren met software updat van nokia en de nederlandse taal staat erop. Werkt perfect.
Bovenstaande werkt niet, je hebt wel de nederlands taal alleen je letters gaan niet goed. Z ipv w enz. Jammer.
Bovenstaande werkt niet, je hebt wel de nederlands taal alleen je letters gaan niet goed. Z ipv w enz. Jammer.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 18:16 ]
Deze die ik direct van de Nokia shop heb besteld is "Made in Finland". Dat staat zowel op de verpakking als in het toestel zelf, onder de batterij.
Kunnen we nu concluderen dat de toestellen die in omloop zijn import zijn?
Zit je dus nu met een toestel waar je nooit de nederlandse taal op kunt zetten?1abc schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:39:
Deze die ik direct van de Nokia shop heb besteld is "Made in Finland". Dat staat zowel op de verpakking als in het toestel zelf, onder de batterij.
Heeft ie dan geen Franstalig, AZERTY, toetsenbord?[b]Luc432 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:36:
Dit is het volledige toetsenbord van mijn toestel:
Qwertyuiop
asdfghjkl
zxcvbnm,.
@?!'
Net bij UPS geweest, maar ze hadden het pakket daar niet liggen zodat ze het konden geven.
Maar wel meteen geregeld dat ze hem morgen op mijn werk afleveren, ipv thuis waar niemand is!
Nu maar hopen dat hij een beetje optijd komt!
Maar wel meteen geregeld dat ze hem morgen op mijn werk afleveren, ipv thuis waar niemand is!
Nu maar hopen dat hij een beetje optijd komt!
Verwijderd
Nee ik heb hetzelfde toestenbord, denk dat het software probleem is. Heb hem weer teruggezet naar de originele productcode en nu is het weer normaal. Dan maar in het engels.1abc schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:51:
[...]
Heeft ie dan geen Franstalig, AZERTY, toetsenbord?
Dit is het volledige toetsenbord van mijn toestel:
Qwertyuiop
asdfghjkl
zxcvbnm,.
@?!'
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 20:47 ]
Is het een veel voorkomend probleem? Dat je importtoestellen wel op Nederlands kunt instellen, maar dat de toetsenbordindeling ineens anders is?
Ik kan namelijk via You Mobile in Den Haag aan een importtoestel komen, maar ben nu dus wel even aan het twijfelen...
Ik kan namelijk via You Mobile in Den Haag aan een importtoestel komen, maar ben nu dus wel even aan het twijfelen...
Apple | Marantz | B&W
Is er bekend wanneer de e72 eindelijk eens officieel bij providers in de shops komt (en niet bij (soms nogal vage) internetwinkels)?
Vind ik toch net wat prettiger dan bij internetwinkels waar ik nooit van gehoord heb.
Vind ik toch net wat prettiger dan bij internetwinkels waar ik nooit van gehoord heb.
wat toetsenbord betreft, dat is toch net als op de pc, als je daar je toetsenbord op NL zet ipv van verenigde staten, kloppen de toetsen ook niet.
Verwijderd
't gaat de goede kant op ..
Al baal ik er wel van dat de bruine nog niet te koop is
En dat de telefoon nog nergens in de winkels ligt.
Wat is het verschil tussen een telefoon die in finland gemaakt is en 1 uit china ?
De kwaliteit moet toch hetzelfde zijn lijkt mij ?
Al baal ik er wel van dat de bruine nog niet te koop is
En dat de telefoon nog nergens in de winkels ligt.
Wat is het verschil tussen een telefoon die in finland gemaakt is en 1 uit china ?
De kwaliteit moet toch hetzelfde zijn lijkt mij ?
ik heb hem al via de nokia webshop vandaag binnen met ups bevalt prima!!
Verwijderd
Kan je mij de productcode doorgeven? Staat aan de binnenkant achter de accu. Alvast bedankt.elitegamer schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:53:
ik heb hem al via de nokia webshop vandaag binnen met ups bevalt prima!!
Verwijderd
Hij staat onder het imei nummer.elitegamer schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:01:
040-072411 ???
Heb m ook binnen gekregen via nokia shop. Vreemde is wel dat er allemaal Franse folders bij zitten maar wel nederlandse handleiding...
productcode: 0573569
Verwijderd
Perfect, bedankt ik heb nu weer Nederlands met de juiste toetsen.r0el schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:12:
Heb m ook binnen gekregen via nokia shop. Vreemde is wel dat er allemaal Franse folders bij zitten maar wel nederlandse handleiding...
Nice, mooi dat het werkt
Zou dat ook stiekem het euvel kunnen zijn met de toetsenbordjes van GSMtrack (maar dan evt. nog een andere indeling)?
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Dat is via een gehackte Phoenix (officieële firmware builder die ze bij Nokia Service Punten hebben) of via Nemesis productcode veranderen en dan updaten met NSU.massari schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:44:
En weet jij of dat bij alle toestellen die nu in omloop zijn het geval is? In dat geval wacht ik nog wel even met de aanschaf. Ik wil wel een Engelstalig toestel, maar geen gehackte import...W00fer schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 01:31:
[...]
Dat is via een gehackte Phoenix (officieële firmware builder die ze bij Nokia Service Punten hebben) of via Nemesis productcode veranderen en dan updaten met NSU.
Hmm, dus op een gegeven moment heb je dan een gehackte import-toestel?!
In hoeverre kan dat kwaad ivm toekomstige software-updates? Ik wil geen gelazer achteraf door nu snel een E72 in bezit te hebben en maar tijdelijk een fijn gevoel over het toestel te krijgen waarna het gevoel snel instort bij dit eventuele ellende.
In hoeverre kan dat kwaad ivm toekomstige software-updates? Ik wil geen gelazer achteraf door nu snel een E72 in bezit te hebben en maar tijdelijk een fijn gevoel over het toestel te krijgen waarna het gevoel snel instort bij dit eventuele ellende.
Apple | Marantz | B&W
Volgens de site van de phonehouse op 1 december. Voor wat dat waard is natuurlijk...ciesouw schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:09:
Is er bekend wanneer de e72 eindelijk eens officieel bij providers in de shops komt (en niet bij (soms nogal vage) internetwinkels)?
Quod licet lovi, non licet bovi
ik heb op 10 november bij Nokia besteld, maar nog niets gehoord.parff schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:28:
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Verwijderd
Ik begin nu zelf wel heel erg te twijfelen of ik de Nokia E72 ga nemen of de Blackberry Bold 9700. Bij HI (binnenkort te koop) staat de blackberry al wel maar de nokia nog niet dus. Terwijl HI mij heeft gezegd dat toestellen die binnenkort te koop zijn ongeveer een maand van te voren op de site staat.
Het feit dat een 9700 bijna 1,5 x zo dik is en een mindere camera heeft zijn voor mij sowieso al redenen om die niet te nemen.
Ja het kwam volgens mij al naar voren een keer in dit topic dat KPN aangegeven heeft eerst nog even met de E71 door te gaan. Het zal dus nog wel even duren voordat ze hem echt gaan verkopen, iemand had het over maart ofzo. (ff zoeken in dit topic) De Bold 9700 is vanaf begin januari leverbaar.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:12:
Ik begin nu zelf wel heel erg te twijfelen of ik de Nokia E72 ga nemen of de Blackberry Bold 9700. Bij HI (binnenkort te koop) staat de blackberry al wel maar de nokia nog niet dus. Terwijl HI mij heeft gezegd dat toestellen die binnenkort te koop zijn ongeveer een maand van te voren op de site staat.
Ik zit ook een beetje te twijfelen, de Bold is wat dikker, slechtere cam (boeit me niet), duurder abonnement (na 1 jaar 17,50) en minder batterij tijd maar heeft een mooier scherm en (vind ik) mooiere/intuitievere interface.
Bij Hi wordt ie pas in januari verwacht.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:12:
Ik twijfel ook nog tussen de E72 en de Bold 9700.
- Het verschil tussen de camera's vind ik marginaal. (meer megapixels maken de camera niet per definitie beter)
- Ondanks de Bold iets groter is, vind ik deze iets mooier (smaken verschillen)
- Bold 9700 heeft een mooier scherm. (hogere resolutie)
- Bold 9700 vind ik persoonlijk een wat exclusievere uitstraling hebben. De E72 zal waarschijnlijk erg veel worden verkocht.
De E72 daarintegen;
- Goedkoper te krijgen dan de Bold (aanschaf + abbonement)
- Ik heb nog geen goeie turn-based navigatie software gezien op het Blackberry platform. Voor de E72 is het er volgens mij wel.
Voor mij geldt hetzelfde, heb vanmorgen gebeld, toestel staat nog in pre order, verder kon ze me er helemaal niets over vertellen.wiljums schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:35:
[...]
ik heb op 10 november bij Nokia besteld, maar nog niets gehoord.
ik was ook erg aan het twijfelen, maar bekijk voor de gein ff browsen op internet via wifi (blackberry).. ongelovelijk traagAeon schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:40:
[...]
Bij Hi wordt ie pas in januari verwacht.
Ik twijfel ook nog tussen de E72 en de Bold 9700.
- Het verschil tussen de camera's vind ik marginaal. (meer megapixels maken de camera niet per definitie beter)
- Ondanks de Bold iets groter is, vind ik deze iets mooier (smaken verschillen)
- Bold 9700 heeft een mooier scherm. (hogere resolutie)
- Bold 9700 vind ik persoonlijk een wat exclusievere uitstraling hebben. De E72 zal waarschijnlijk erg veel worden verkocht.
De E72 daarintegen;
- Goedkoper te krijgen dan de Bold (aanschaf + abbonement)
- Ik heb nog geen goeie turn-based navigatie software gezien op het Blackberry platform. Voor de E72 is het er volgens mij wel.
Waardeloos dat de E72 nog nergens als dummy te zien is. Ik heb geen zin om naar Yourchoice in Den Haag te gaan. Vodafone shop Eindhoven centrum had ook geen dummy's. Ik vind het dus vreemd dat Vodafone Breda dat wel had.
Verwijderd
GSMWeb.nl:
Wij verwachten het toestel vandaag binnen te krijgen. Deze zal waarschijnlijk vanaf volgende week te bestellen zijn.
Wij verwachten het toestel vandaag binnen te krijgen. Deze zal waarschijnlijk vanaf volgende week te bestellen zijn.
Verwijderd
Sinds woensdag E72 in gebruik (via Expansys). Fijn toestel, met name het toetsenbord, maar tril notificatie is (net als E71) niet apart te configureren voor verschillende events. Bijv. niet trillen bij nieuw email bericht, maar wel bij telefonische oproep en nieuw SMS bericht. Het is all or nothing, aan of uit. Een gemiste kans.
die scheiding heb ik persoonlijk nog nooit gezien of gehoord op een Nokia telefoon. Al mijn Nokia's hebben dan iig nooit gekund..Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:58:
Sinds woensdag E72 in gebruik (via Expansys). Fijn toestel, met name het toetsenbord, maar tril notificatie is (net als E71) niet apart te configureren voor verschillende events. Bijv. niet trillen bij nieuw email bericht, maar wel bij telefonische oproep en nieuw SMS bericht. Het is all or nothing, aan of uit. Een gemiste kans.
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Heb mijn telefoon vandaag van studentmobiel ontvangen. Helaas zit er geen nederlands/ engelse handleiding bij. Kan helaas mijn mobiel nog niet proberen want ik heb mijn oude mobiel op kantoor laten liggen. Een heel weekend zonder mobiel 
Ik heb wel de nederlandse handleiding online gevonden
http://www.portablegear.n...2_nederlands&Downloaden=1
Binnenkort meer.
Ik heb wel de nederlandse handleiding online gevonden
http://www.portablegear.n...2_nederlands&Downloaden=1
Binnenkort meer.
Mijn laatste Nokia is alweer een hele tijd terug (pre-applicatie tijdperk), dus vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met Nokia Instant Messaging? Volgens de Nokia-site zou die Google Talk compatible zijn, maar werkt dat ook goed?
(Sowieso ben ik erg benieuwd hoe dat gaat werken bij Vodafone met al die wijzigingen die zij laatst hebben doorgevoerd op het gebied van datadiensten)
(Sowieso ben ik erg benieuwd hoe dat gaat werken bij Vodafone met al die wijzigingen die zij laatst hebben doorgevoerd op het gebied van datadiensten)
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Review van gsmarena:
http://www.gsmarena.com/nokia_e72-review-422.php
http://www.gsmarena.com/nokia_e72-review-422.php
Ik heb twee vragen:
1. werkt noice cancellation ook wanneer je de bijgeleverde headset gebruikt?
2. werkt de digitale kompas ook met andere navigatiesoftware (zoals sygic), of alleen met nokia maps?
1. werkt noice cancellation ook wanneer je de bijgeleverde headset gebruikt?
2. werkt de digitale kompas ook met andere navigatiesoftware (zoals sygic), of alleen met nokia maps?
[ Voor 11% gewijzigd door wiljums op 01-12-2009 11:17 ]
Ik heb het net nog even gechecked en hij hangt er nog steedsW00fer schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:37:
Waardeloos dat de E72 nog nergens als dummy te zien is. Ik heb geen zin om naar Yourchoice in Den Haag te gaan. Vodafone shop Eindhoven centrum had ook geen dummy's. Ik vind het dus vreemd dat Vodafone Breda dat wel had.
Ik kwam, ik zag en ik geloofde m'n ogen niet
Hebben jullie niet dat je bij één specifieke provider iets hebt opgebouwd? Ik koop al 6 jaar lang elk jaar een 1 jaar abbo bij HI waardoor ik nu praktisch alle toestellen gratis krijg, ook bij hele goedkope abonnementen.. Dat is toch iets dat ik niet graag laat schieten.
Je krijgt praktisch ook alle toestellen gratis als je het bij een webshop koopt. Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor soort abonnement je neemt. Maar meestal geldt het volgende: abonnementen + gsm zijn goedkoper bij een webshop dan bij je eigen provider. Dus het heeft helemaal geen zin om bij 1 specifieke provider iets op te bouwen. En eigenlijk ben je helemaal niks aan het opbouwen hoor. Je krijgt echt geen extra korting omdat je al 5 jaar klant bij hen bent.Okasha schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:16:
Hebben jullie niet dat je bij één specifieke provider iets hebt opgebouwd? Ik koop al 6 jaar lang elk jaar een 1 jaar abbo bij HI waardoor ik nu praktisch alle toestellen gratis krijg, ook bij hele goedkope abonnementen.. Dat is toch iets dat ik niet graag laat schieten.
Bij HI is het op dit moment zelfs zo erg dat ik bij verlengen veel meer voor een toestel betaal dan wanneer ik een nieuw abbo zou nemen...Gewoon via een andere website bestellen dus
Vele malen goedkoper
Gisteren heb ik mijn toestel opgehaald bij UPS.
Had het toestel besteld bij Nokia shop, het is dus ook de Finse versie en alles werk zoals het zou moeten.
Vind persoonlijk het "nieuwe" menu wat minder prettig werken dan mijn E71, maar dat is een kwestie van wennen.
Email werkt ook nog niet zoals ik gewend ben, maar moet hier nog even verder mee stoeien!
Had het toestel besteld bij Nokia shop, het is dus ook de Finse versie en alles werk zoals het zou moeten.
Vind persoonlijk het "nieuwe" menu wat minder prettig werken dan mijn E71, maar dat is een kwestie van wennen.
Email werkt ook nog niet zoals ik gewend ben, maar moet hier nog even verder mee stoeien!
Verwijderd
Kreeg dit bericht vandaag van de Nokia shop:
"Beste klant: De artikelen die hieronder worden weergegeven van je
bestelling van 26-11-2009 bij Nokia Online Shop Nederland, staan nog in backorder. We kunnen op dit moment geen gewijzigde verzenddatum voor het product geven vanwege de voortdurende voorraadbeperkingen. Als je niet op de producten wilt wachten, kun je je bestelling annuleren door Service@nokia.nl een bericht te sturen of door ons Customer Care Team te bellen op nummer 0900-202 60 55 (van maandag tot en met vrijdag van 07:00 tot 17:00 uur). Als we niets van je horen en we de producten op 27-11-2009 nog niet hebben verzonden, wordt je bestelling automatisch geannuleerd. "
Wie dit snapt mag het mij uitleggen. Wordt waarschijnlijk 3 koningen voordat ik mijn E72 binnen heb.
bestelling van 26-11-2009 bij Nokia Online Shop Nederland, staan nog in backorder. We kunnen op dit moment geen gewijzigde verzenddatum voor het product geven vanwege de voortdurende voorraadbeperkingen. Als je niet op de producten wilt wachten, kun je je bestelling annuleren door Service@nokia.nl een bericht te sturen of door ons Customer Care Team te bellen op nummer 0900-202 60 55 (van maandag tot en met vrijdag van 07:00 tot 17:00 uur). Als we niets van je horen en we de producten op 27-11-2009 nog niet hebben verzonden, wordt je bestelling automatisch geannuleerd. "
Wie dit snapt mag het mij uitleggen. Wordt waarschijnlijk 3 koningen voordat ik mijn E72 binnen heb.
Denk dat ik de importtoestellen maar langs me voorbij laat gaan. Dan maar even wachten.
Apple | Marantz | B&W
Wat zijn nou eigenlijk de must have programma's op je E72? Zelf heb ik nu:
- Sygic McGuider
- Opera Mini
- Google maps
- NOS mobiel
- PhoNetInfo
icm Nokia messaging service. Ik wil alleen nog de best timer uit de Ovi store en dan issie toch al wel redelijk compleet. Jullie nog tips wat ik echt MOET hebben?
- Sygic McGuider
- Opera Mini
- Google maps
- NOS mobiel
- PhoNetInfo
icm Nokia messaging service. Ik wil alleen nog de best timer uit de Ovi store en dan issie toch al wel redelijk compleet. Jullie nog tips wat ik echt MOET hebben?
JbTaskManr0el schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:21:
- Sygic McGuider
- Opera Mini
- Google maps
- NOS mobiel
- PhoNetInfo
Shazam
YouTube
CorePlayer
Slick
WorldMate
X-plore
Maarja...dat is natuurlijk allemaal erg persoonlijk.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Idem. Alleen de grote vraag is: wanneer komen de niet import toestellen?massari schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:35:
Denk dat ik de importtoestellen maar langs me voorbij laat gaan. Dan maar even wachten.
Ja, en hoe weet je of het om import toestellen gaat?kibber schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:41:
[...]
Idem. Alleen de grote vraag is: wanneer komen de niet import toestellen?
Ik kan Opera Mobile aanbevelen in plaats van Opera Mini. Dat is toch een wat meer smartphone-waardige browser. Hij heeft ook zeker wat leuke extra's ten opzichte van de standaard Nokia browser.r0el schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:21:
- Sygic McGuider
- Opera Mini
- Google maps
- NOS mobiel
- PhoNetInfo
Ik ga zelf een beetje letten op de wat bekendere webshops als PDAshop en de reguliere winkels als Belcompany, T for Telecom enz. Misschien zijn ze wat duurder, maar dan weet je wel dat je een normaal toestel hebt.Aeon schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:56:
[...]
Ja, en hoe weet je of het om import toestellen gaat?
Overigens voor de liefhebbers: ik zie net in de pricewatch dat de webshop TelecomLink voorraad claimt te hebben: http://www.telecomlink.nl...urers_id=&products_id=478 ik ken deze shop verder niet.
Luister heel eenvoudig, je belt die lui op en vraagt om een concrete toezegging, anders compensatieregeling of annulering van de bestelling. Wat zijn dat voor grappen "continue voorraadbeperking". Net alsof men niet kan voorspellen wanneer er een nieuwe batch komt (want het lijkt erop alsof de eerste batch dus al op is). Zelfde gedonder met de N900, welke ook moeilijk van de grond komt.Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:23:
Kreeg dit bericht vandaag van de Nokia shop:
Is de E72 trouwens al gesignaleerd bij Saturn / Mediamarkt oid? Dummy ook goed.
[ Voor 11% gewijzigd door W00fer op 29-11-2009 01:53 ]
Verwijderd
Gister even bij de TforTelecom langsgelopen. Vorig weekend kondigden zij in hun folder nl de E72 al aan icm een KPN abonnement. Even gechecked: "Nee meneer, die is nog niet.... even kijken. Sterker nog, hij staat niet eens in het systeem."
Even later de Telfort Shop gedaan: die wist me te vertellen dat ie niet eens leverbaar wordt in het assortiment van Telfort. En de Mediamarkt had geen dummies.
Ik wacht wel even af totdat gsmweb.nl 'em in de webshop heeft. Ik wacht al een paar maanden, die paar weken kunnen er ook nog wel bij.
Even later de Telfort Shop gedaan: die wist me te vertellen dat ie niet eens leverbaar wordt in het assortiment van Telfort. En de Mediamarkt had geen dummies.
Ik wacht wel even af totdat gsmweb.nl 'em in de webshop heeft. Ik wacht al een paar maanden, die paar weken kunnen er ook nog wel bij.
Hoe zit het met Skype? Moet ik een speciaal software in mijn E72 voor installeren of niet?
W00fer schreef op zondag 29 november 2009 @ 01:51:
[...]
Is de E72 trouwens al gesignaleerd bij Saturn / Mediamarkt oid? Dummy ook goed.

nog niet weer gekeken, maar zal vandeweek eens weer spieken...Cybpraetorian schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:36:
Vanmiddag even bij de Saturn in Groningen wezen buurten, hetzij vrij vlotjes, zag de volgende plakaat daar al wel hangen maar de telefoon was niet te bekennen, geen medewerker gevraagd btw:[afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door DerOllie op 29-11-2009 13:12 ]
www.youtube.com/DerOllie
Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.