Zijn die problemen later wel netjes verholpen of dat ook niet?Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:05:
[...]
Hopen dat dit slechts bij enkele modellen het geval is. Als het idd weer zo erg is als bij de E52, dan wordt ik toch een beetje moedeloos van Nokia.
lees het E52 topic zou ik zo zeggenkibber schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:30:
[...]
Zijn die problemen later wel netjes verholpen of dat ook niet?
Nokia E52 en E55
www.youtube.com/DerOllie
De E75 heeft al die problemen toch ook niet?Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:05:
[...]
Hopen dat dit slechts bij enkele modellen het geval is. Als het idd weer zo erg is als bij de E52, dan wordt ik toch een beetje moedeloos van Nokia.
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Ik heb een E71 sinds begin maart '09. Het beste toestel dat ik tot nu toe heb gehad. Het opstellen van berichten/mails is een eitje. Relatief lange accuduur en het design (black) mag er ook wezen. Het toestel is voldoende snel. Surfen gaat snel genoeg (Vodafone) vanwege de reso van het scherm (processing time).
Nu lees ik in deze topic dat men heel graag wil overstappen van een E71 naar een E72. Waarom? Ook als je kan verlengen, kan ik het mij voorstellen dat het wellicht handiger is om een sim only te nemen. Ik vraag mij ook af, welk toestel zou ik hierna willen? Daarbij denk ik aan slechts 3 toestellen: HTC Hero, Iphone (ik vind de miljarden widgets super handig, nadeel is dat je slechts 1 applicatie kan draaien, waar ik meerdere/vele applicaties naast elkaar heb draaien op m'n E'tje). Alleen het design mogen ze ook wel eens updaten. En tenslotte een Blackberry Bold 9700. Zal nog net wat fijner tikken, heeft een mooier scherm en 't is wat anders als wat ik nu heb.
Zoals ik al zei, het beste toestel dat ik tot nu toe gehad heb. Misschien houd ik dit toestel wel langer, alleen een sim only abo met internet is in mijn ogen niet heel veel goedkoper als een nieuw toestel krijgen voor 1 jaar... Wat is er daadwerkelijk beter aan de E72 tov de voorganger (slechte timing, aangezien niemand het toestel nog heeft. Ach, iedereen is aan het anticiperen toch?)
Nu lees ik in deze topic dat men heel graag wil overstappen van een E71 naar een E72. Waarom? Ook als je kan verlengen, kan ik het mij voorstellen dat het wellicht handiger is om een sim only te nemen. Ik vraag mij ook af, welk toestel zou ik hierna willen? Daarbij denk ik aan slechts 3 toestellen: HTC Hero, Iphone (ik vind de miljarden widgets super handig, nadeel is dat je slechts 1 applicatie kan draaien, waar ik meerdere/vele applicaties naast elkaar heb draaien op m'n E'tje). Alleen het design mogen ze ook wel eens updaten. En tenslotte een Blackberry Bold 9700. Zal nog net wat fijner tikken, heeft een mooier scherm en 't is wat anders als wat ik nu heb.
Zoals ik al zei, het beste toestel dat ik tot nu toe gehad heb. Misschien houd ik dit toestel wel langer, alleen een sim only abo met internet is in mijn ogen niet heel veel goedkoper als een nieuw toestel krijgen voor 1 jaar... Wat is er daadwerkelijk beter aan de E72 tov de voorganger (slechte timing, aangezien niemand het toestel nog heeft. Ach, iedereen is aan het anticiperen toch?)
Voordelen:
- Betere camera (ik gebruik deze actief)
- USB laden, eindelijk....
- 3,5 mm audioplug (kan standaard hoodtel. aansluiten)
- Stuk sneller dan e71
- Net als met Iphone voelt toestel als je m kantelt...dus applicaties die daar gebruik van maken
- Toetsenbord is aangenamer, iets grotere toetsen, meer toetsen (kleinere spatiebalk)
- Betere camera (ik gebruik deze actief)
- USB laden, eindelijk....
- 3,5 mm audioplug (kan standaard hoodtel. aansluiten)
- Stuk sneller dan e71
- Net als met Iphone voelt toestel als je m kantelt...dus applicaties die daar gebruik van maken
- Toetsenbord is aangenamer, iets grotere toetsen, meer toetsen (kleinere spatiebalk)
Je vergeet het voor mij meest belangrijke: de audiochip. Deze is van de E71 (die ik nu heb) ruk.
De E72 krijgt een audiochip uit de xpressmusic series, deze zet echt zeer goede prestaties neer op audiokwaliteit. En aangezien ik mijn telefoon ook overal als mp3 speler gebruik is dit voor mij een groot pluspunt!
De E72 krijgt een audiochip uit de xpressmusic series, deze zet echt zeer goede prestaties neer op audiokwaliteit. En aangezien ik mijn telefoon ook overal als mp3 speler gebruik is dit voor mij een groot pluspunt!
Jurgen Thysmans Communication Manager bij Nokia heeft bevestigd week 48. Dat is volgende week. Ik ben razend benieuwd. Hopelijk geen fouten net zoals bij de E52.
Hoezo is die audiochip ruk?
[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 17-11-2009 16:53 ]
Audiochip van E71 test: http://www.gsmarena.com/nokia_e71-review-266p5.php
Test van E52 (de E72 krijgt dezelfde chip) http://www.gsmarena.com/nokia_e52-review-384p6.php
Bekijk het zelf maar even.
Test van E52 (de E72 krijgt dezelfde chip) http://www.gsmarena.com/nokia_e52-review-384p6.php
Bekijk het zelf maar even.
Voor alle duidelijkheid: volgende week ligt hij dus in de winkel?W00fer schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:35:
Jurgen Thysmans Communication Manager bij Nokia heeft bevestigd week 48. Dat is volgende week. Ik ben razend benieuwd. Hopelijk geen fouten net zoals bij de E52.
Yep, ik. Ik had in principe al gekozen voor de E72 t.o.v. de Bold 9000, maar toen zag ik de Bold 9700.SYQ schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:52:
is er niemand hier die twijfelt tussen de nokia e72 en blackberry 9700 ??
Ik heb van beide telefoons reviews gelezen, en beide komen er over het algemeen goed uit. Een review die de telefoons met elkaar vergelijkt heb ik niet gezien.
Ik vraag me bijvoorbeeld af op welk platform er meer apps zijn, welke van de twee de beste turn-by-turn navigatie mogelijkheden heeft.
Ik neig momenteel naar de Bold 9700, omdat ik deze mooier vind om te zien. De E72 is denk ik eerder, en goedkoper verkrijgbaar. (geen speciaal BB abbo nodig)
De Bold 9700 zal een iets betere e-mail client hebben, maar dat boeit mij niet zo.
Wat ik het voordeel van nokia boven blackberry vind is het aanbod van (3rd party) applications. Voor het nokia symbian platform is naar mijn idee veel meer beschikbaar.
Dat had ik nog niet eens gezien. Het is ook niet zo dat ik het geluid van de e71 slecht vind. Ben dus benieuwd of ik het verschil hoor, of toch een beetje doof benjohan12 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:29:
Je vergeet het voor mij meest belangrijke: de audiochip. Deze is van de E71 (die ik nu heb) ruk.
Zo de e71 klaar gemaakt voor verkoop, heeft iemand een idee hoe ik het geheugenkaartje echt leeg haal?
Dus niet alleen een format?
Moet het nu even doen met een e65, ach ja weer eens wat anders.
[ Voor 46% gewijzigd door Folkifoon op 18-11-2009 07:56 ]
idd, ik had mijn zinnen ook erg gezet op de e72 maar hoe je het wend of keert, het hele symbian is best verouderd en voelt soms log aan hoe snel je mobiel ook is (heb 2 verschillende e71 gehad).Aeon schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:14:
[...]
Yep, ik. Ik had in principe al gekozen voor de E72 t.o.v. de Bold 9000, maar toen zag ik de Bold 9700.
Ik heb van beide telefoons reviews gelezen, en beide komen er over het algemeen goed uit. Een review die de telefoons met elkaar vergelijkt heb ik niet gezien.
Ik vraag me bijvoorbeeld af op welk platform er meer apps zijn, welke van de twee de beste turn-by-turn navigatie mogelijkheden heeft.
Ik neig momenteel naar de Bold 9700, omdat ik deze mooier vind om te zien. De E72 is denk ik eerder, en goedkoper verkrijgbaar. (geen speciaal BB abbo nodig)
De Bold 9700 zal een iets betere e-mail client hebben, maar dat boeit mij niet zo.
Daarbij wil ik eigenlijk niet weer terug naar zo'n superklein schermpje, heb na de e71 black een htc hero gehad en nu een iphone. Een groot scherm blijft toch heerlijk om ff je mailtje te lezen of beetje te surfen
Of er veel software voor beschikbaar is boeit mij eerlijk gezegd niet zoveel, in begin is het even leuk om van alles en nog wat op de iphone te installeren maar nu gebruik ik toch alleen email + navigatie.
Voor de e71/e72 is er qua navigatie ook maar 1 goeie aanbieder vind ik (Sygic). Nokia maps is een nogo voor mij vanwege de jaarlijks terugkerende licentie. Nu nog ff uitvogelen of blackberry een goeie turn-by-turn nav heeft
Verwijderd
Even voor alle duidelijkheid. Hij ligt dus volgende week al bij alle providers in de winkels?!
alle providers: nee, vast niet. kan me voorstellen dat alle providers hem in hun assortiment opnemen.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:18:
Even voor alle duidelijkheid. Hij ligt dus volgende week al bij alle providers in de winkels?!
veel winkels denk ik wel, maar dat zullen dan vaak simlock vrije toestellen zijn...
tenminste, zo zie ik het...

www.youtube.com/DerOllie
Laten we zeggen dat ik het scherp in de gaten hou, de N97 mini was ook een paar dagen eerder dan verwacht. Zij het in kleine aantallen. Ik zie vanavond weer wat mensen van Nokia dan zal ik het vragen.kibber schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:09:
[...]
Voor alle duidelijkheid: volgende week ligt hij dus in de winkel?
Hopelijk is er een proto of iets dergelijks beschikbaar.
hmm, iemand heeft problemen met de spatiebalk en gesprekskwaliteit:
http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=90264
http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=90264
Hij lijkt nu dus wel erg snel te komen.Nokia legt E72 in de winkels
Uitgegeven: 17 november 2009 15:45
Laatst gewijzigd: 17 november 2009 15:45
Telefoonfabrikant Nokia heeft de opvolger van haar populaire E71 smartphone maandag officieel gelanceerd. De kersverse E72 lijkt in veel opzichten op zijn voorganger, maar kent ook een aantal verbeteringen.
De E72 is sinds maandag officieel te koop. De nieuwe smartphone is op een aantal punten verbeterd ten opzichte van zijn voorganger. Zo beschikt de E72 over een 5-megapixel camera, een 3,5-millimeter koptelefooningang en een optisch navigatiepad.
Ook ondersteunt de E72 3G-verbindingen en heeft hij een kompas aan boord. Het fysieke qwertytoetsenbord is ondertussen hetzelfde gebleven, net als het Symbian S60 besturingssysteem. Wel is het volgens de Finse mobieltjesfabrikant makkelijker geworden om e-mailaccounts in te stellen.
De nieuwe smartphone is inmiddels verkrijgbaar bij telecomwinkels en op Nokia’s eigen site. Zonder abonnement kost het toestel 429 euro.
Heb eigenlijk alleen mijn twijfels bij Symbian en het (relatief) kleine scherm. Maar qwerty uitschuif en full touch screen zijn ook niets voor mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 18-11-2009 21:48 ]
Helaas geen proto op de stand van Nokia vandaag. Men geeft nu alle aandacht aan de N900 en N97 mini releases. Op het HQ van Nokia liggen al wel E72 dummies.
Het kan dus nog wel even duren voordat er levering is. Ik ga in ieder geval niet meer uit van deze of volgende week.
Het kan dus nog wel even duren voordat er levering is. Ik ga in ieder geval niet meer uit van deze of volgende week.
Verwijderd
Jammer dat nokia niet wat duidelijker in de leveringen aan de providers. Nu moeten we alsnog wachten en maar hopen dat die snel komt. Ik word er zelf een beetje gek van!
Net afscheid genomen van mijn E71, hij heeft een nieuw baasje. Nu begint het wel te kriebelen, ben heel benieuwd of de nieuwe navigatie toets een beetje ok is...
Kon er tot 16 gig geheugenkaartje in?
Jup: http://www.nokia.nl/ontde...n/nokia-e72/specificatiesFolkifoon schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:13:
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Waarom niet? Je zei eerder dat het jou is verteld dat hij volgende week op voorraad is.W00fer schreef op donderdag 19 november 2009 @ 01:44:
Helaas geen proto op de stand van Nokia vandaag. Men geeft nu alle aandacht aan de N900 en N97 mini releases. Op het HQ van Nokia liggen al wel E72 dummies.
Nokia Duitsland heeft hem ook al op voorraad. Dus hij moet volgende week in Nederland zijn.
Verwijderd
Het klinkt allemaal inderdaad wel een beetje raar eerst duurde het nog even nu zou hij er volgende week zijn en nu moeten we weer wachten. Terwijl Nokia Duitsland hem inderdaad al op voorraad heeft.
Bij Nokia Frankrijk ook op voorraad.
Volgens een medewerker heeft KPN trouwens besloten om tot maart door te gaan met de E71. Volgens haar lijkt het erop dat KPN het toestel te duur vindt..
Volgens een medewerker heeft KPN trouwens besloten om tot maart door te gaan met de E71. Volgens haar lijkt het erop dat KPN het toestel te duur vindt..
Klopt, echter heeft Nokia maar een beperkte shipment naar Nederland gestuurd. Volgens mij zijn dat N900's en N97 mini's. Als ik van de vertegenwoordiger hoor op de stand dat er bij hem dummies liggen op HQ, dan verontrust me dat.parff schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 00:40:
[...]
Waarom niet? Je zei eerder dat het jou is verteld dat hij volgende week op voorraad is.
Nokia Duitsland heeft hem ook al op voorraad. Dus hij moet volgende week in Nederland zijn.
Het bericht van de communications manager kan leuk en aardig zijn met week 48, maar dat kan ook betekenen dat pre-orders dan worden uitgeleverd. Dat is immers ook "start van levering". Hoe krom ook, we moeten nog even wachten.
Ik was namelijk niet van plan het ding te pre-orderen, om dan 429 euro af te tikken. Eerst even mee spelen, de kat uit de boom kijken etc.
[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 20-11-2009 10:41 ]
Verwijderd
Bij www.studentmobiel.nl is de telefoon al wel te verkrijgen is het slim om het daar te bestellen.
Mijn vorige telefoon kwam daar ook vandaan maar is dit wel een normaal nederlands toestel?
Mijn vorige telefoon kwam daar ook vandaan maar is dit wel een normaal nederlands toestel?
op de website van studentmobiel staat te lezen:Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:34:
Bij www.studentmobiel.nl is de telefoon al wel te verkrijgen is het slim om het daar te bestellen.
"Actuele status: dit product is nog niet beschikbaar, verwacht begin december"
dus hij is daar ook nog niet te verkrijgen...
Vandaag zag ik voor het eerst de dummy liggen bij de Vodafone winkel in Breda. De verkoper vertelde dat hij voor 17 december in het systeem staat (zowel zwart als zilver). Het kon alleen wat later worden zei hij erbij...
Ik kwam, ik zag en ik geloofde m'n ogen niet
Vandaag beetje met blackberries aan het spelen geweest, en vind het toch een lastige om te kiezen tussen de Bold 9700 en de E72. De blackberry is wel erg gebruiksvriendelijk, ook al ben ik wel heel tevreden met de E72. Nadeel is toch dat er nu alweer negatieve verhalen over de bouw van de E72 boven komen.
In stock hier http://www.expansys.com/d.aspx?i=184003 voor de mensen die echt niet kunnen wachten, zoals ik
Kan je als je hem daar besteld, bij garantie langs een Nokia Care Center (hoe die ook heet) gaan, ipv terug te sturen?
http://www.mobile.jin.vn/...72-scrolling-walkthrough/
Een filmpje waarin iemand laat zien hoe het scrollen op de E72 werkt. Lijkt best soepel en smooth te gaan.
Een filmpje waarin iemand laat zien hoe het scrollen op de E72 werkt. Lijkt best soepel en smooth te gaan.
Is een UK versie, geen probleem dus voor een NSP in NL.parff schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:25:
In stock hier http://www.expansys.com/d.aspx?i=184003 voor de mensen die echt niet kunnen wachten, zoals ikKan je als je hem daar besteld, bij garantie langs een Nokia Care Center (hoe die ook heet) gaan, ipv terug te sturen?
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Pff, na dat lange wachten zou ik 't bijna doen... Maar is icm een sim-only voor mij 100 euro duurder dan een contractverlenging (aan het einde van de rit).... Jammer, maar dan nog maar even wachten, wil dit toestel wel heel erg graag hebben... Normaal ben ik niet zo van het wachten op een specifiek harware-item, tegen de tijd dat hetgeen waar je op zit te wachten verschijnt is er weer iets anders in zichtparff schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:25:
In stock hier http://www.expansys.com/d.aspx?i=184003 voor de mensen die echt niet kunnen wachten, zoals ikKan je als je hem daar besteld, bij garantie langs een Nokia Care Center (hoe die ook heet) gaan, ipv terug te sturen?
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Verwijderd
Na een tijdje stiekem kwijlen & volgen van dit topic toch maar een mailtje gestuurd.
Reactie ;
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw reactie.
Dit toestel verwachten wij 27-11-2009 binnen te krijgen in de kleuren : Nokia E72 zodium black en metal grey.
Dit toestel zal waarschijnlijk rond half november bij ons op de site te bestellen zijn.
Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Vriendelijke groeten,
Patricia
GSMWEB.NL NEDERLAND BV
Voor meer vragen kunt u tevens bellen met onze klantenservice: 020-7766355
Voor antwoorden op veelgestelde vragen kunt u hier kijken: http://www.gsmweb.nl/gsmweb/help/faq.htm
http://www.gsmweb.nl
mailto:info@gsmweb.nl
Tel: 020-7766366 / 020-7766355
Fax: 020-7771124 / 020-7771123
( ik heb de black vandaag op typhone.nl zien staan met een KPN abo. )
Geen Topaz Brown dus jammer genoeg
dat word nog even wachten voor mij.
Reactie ;
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw reactie.
Dit toestel verwachten wij 27-11-2009 binnen te krijgen in de kleuren : Nokia E72 zodium black en metal grey.
Dit toestel zal waarschijnlijk rond half november bij ons op de site te bestellen zijn.
Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Vriendelijke groeten,
Patricia
GSMWEB.NL NEDERLAND BV
Voor meer vragen kunt u tevens bellen met onze klantenservice: 020-7766355
Voor antwoorden op veelgestelde vragen kunt u hier kijken: http://www.gsmweb.nl/gsmweb/help/faq.htm
http://www.gsmweb.nl
mailto:info@gsmweb.nl
Tel: 020-7766366 / 020-7766355
Fax: 020-7771124 / 020-7771123
( ik heb de black vandaag op typhone.nl zien staan met een KPN abo. )
Geen Topaz Brown dus jammer genoeg
Hmm hoe mooi het nieuws ook is. Ik denk dat je dit bericht met een korreltje zout moet nemen. De meeste leveranciers geven begin/half december aan. Ik denk niet dat GSMweb een uitzondering op die regel zal zijn
Dat is goed nieuws. Hopelijk houdt Nokia zich aan zijn woord met week 48. Week 49 mag ook van mij maar dan wil ik wel een dummy zien deze week. Alhoewel dat een verkeerde indruk kan geven.McRed schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 16:22:
Vandaag zag ik voor het eerst de dummy liggen bij de Vodafone winkel in Breda. De verkoper vertelde dat hij voor 17 december in het systeem staat (zowel zwart als zilver). Het kon alleen wat later worden zei hij erbij...
ik heb de E72 in denhaag gehaald koste me 399 euro in den haag ik moet zeggen hij is precies wat ik
verwachtte , khad de e71 hiervoor en dit is een mooie opvolger
de winkel heet youmobile
voor de gene die niet kan wachten
2525JE
Marktweg 153
ze staan ook op markplaats
de winkel heet youmobile
2525JE
Marktweg 153
Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261
Cool, ik moet nog even wachten, maar hoop dat je ons op de hoogte houdt van je ervaringen?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Met Nederlandse handleiding?Excellence1 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:00:
ik heb de E72 in denhaag gehaald koste me 399 euro in den haag ik moet zeggen hij is precies wat ik
de winkel heet youmobile
2525JE
Marktweg 153
Kwam trouwens voor de twijfelaars deze tegen:
Smartphone showdown – Nokia E72 versus BlackBerry Bold 9700
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
Mmm kan je zien of het een import versie is?Excellence1 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:00:
de winkel heet youmobile
2525JE
Marktweg 153
En ook ik ben benieuwd naar je bevindingen
Top! Die ga ik eens doornemen. Leuk dat de eerste in het topic is die de telefoon nu ook echt heeft. Zelf wil ik niet los kopen, anders had ik ook deze gedaan (is hier vlak bij.. ) Ben erg benieuwd naar je bevindingenS913 schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:16:
Kwam trouwens voor de twijfelaars deze tegen:
Deze promotiecode werkt intussen niet meer.ReconE schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:25:
Bij de Nederlandse Nokia Shop wordt nu tijdelijk een discountkorting van 20% gegeven als je promotiecode ACC20/1109 invult tijdens het bestelproces. Heb een E72 in de bestelling gegooid voor €343 incl btw en bezorging. Alles netjes bevestigd per e-mail.
Ik begreep uit de algemene verkoopvoorwaarden dat je je bestelling kunt annuleren voordat ze de E72 verzenden mocht je je bedenken. Aanrader.
Verwijderd
Gister een folder binnengekregen van de TforTelecom. Daar staat ie inmiddels ook in. Ziet er naar uit dat het allemaal niet lang meer gaat duren gelukkig.
Dat zegt niets, dat kan ook een geprinte en bijgesneden pdf zijn. Of boekjes los ingekocht.
Vanmiddag even bij de Saturn in Groningen wezen buurten, hetzij vrij vlotjes, zag de volgende plakaat daar al wel hangen maar de telefoon was niet te bekennen, geen medewerker gevraagd btw:

www.youtube.com/DerOllie
Dat zijn toch positieve berichtenCybpraetorian schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:36:
Vanmiddag even bij de Saturn in Groningen wezen buurten, hetzij vrij vlotjes, zag de volgende plakaat daar al wel hangen maar de telefoon was niet te bekennen, geen medewerker gevraagd btw:[afbeelding]
Hoe worden Symbian toestellen eigenlijk geleverd? Volledig Engelstalig met bijvoorbeeld Nederlandstalig als optie, of is het Engelstalige model en het Nederlandstalige model echt een ander toestel zoals je vaak met Windows Mobile telefoons ziet?
Vreemd; ik dacht toch echt dat de spreektijd 12 uur was. En dat is toch een groot verkoopargument...Cybpraetorian schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:36:
Vanmiddag even bij de Saturn in Groningen wezen buurten, hetzij vrij vlotjes, zag de volgende plakaat daar al wel hangen maar de telefoon was niet te bekennen, geen medewerker gevraagd btw:
Verder vind ik hem vrij duur, vergeleken met bvb smartphoneshop.be: € 406 inclusief 21% btw en verzending.
469 of 499 gaat hij waarschijnlijk worden bij Belcompany en onderliggende Macintosh bedrijven. MCC en Belcompany verkopen meestal Eseries voor die prijzen.
Maar bij Saturn dat is goed nieuws. In de Tfortelecom folder staat hij inderdaad, die heb ik vandaag nog binnengehad.
Ik denk dat Nokia donderdag pre-orders gaat uitleveren en aankomende vrijdag bij MCC of Brightpoint de eerste dozen gaan liggen.
Dan nog de prangende vraag: wie wil een toestel van de eerste batch?
Maar bij Saturn dat is goed nieuws. In de Tfortelecom folder staat hij inderdaad, die heb ik vandaag nog binnengehad.
Ik denk dat Nokia donderdag pre-orders gaat uitleveren en aankomende vrijdag bij MCC of Brightpoint de eerste dozen gaan liggen.
Verwijderd
Hej, mensen niet bang maken hé. Er moeten namelijk ook een paar mensen zijn die het voor ons gaan testenW00fer schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:59:
469 of 499 gaat hij waarschijnlijk worden bij Belcompany en onderliggende Macintosh bedrijven. MCC en Belcompany verkopen meestal Eseries voor die prijzen.
Verwijderd
Wat zijn nou de wezenlijke bezwaren tegen de eerste batch? Vaak komt het voor dat de firmware behoorlijk ruk is, maar hardware technische problemen zijn al een stuk zeldzamer. Enige nadeel is dat je een maand / twee maanden met slechte firmware kan zitten, maar anders zit je twee maanden zonder telefoon...
Bestaat zoiets als 2de batch. bijv. ik heb er tot nu toe van E52 ook helemaal geen 2de batch gezien..
De technische problemen doen nog steeds voor (verschoven display, led licht tussen twee toetsen, krakende deksel, los zittende rand).
Ze hebben het machine verkeerd ontworpen volgens mij :-).
Maar toch ga ik ook E72 uitproberen en als het net als E52 technische mankementen heeft ga ik over naar een andere type toesten. (HD2 of N900)
De technische problemen doen nog steeds voor (verschoven display, led licht tussen twee toetsen, krakende deksel, los zittende rand).
Ze hebben het machine verkeerd ontworpen volgens mij :-).
Maar toch ga ik ook E72 uitproberen en als het net als E52 technische mankementen heeft ga ik over naar een andere type toesten. (HD2 of N900)
Eerste modellen E72 waren er al in toch ook al in Juni, ik verwacht dat Nokia intern al heel wat batches achter de rug heeft by now
Tja, als je het zo bekijkt is er natuurlijk altijd wel een rede om een telefoon niet te kopen.W00fer schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:59:
Ik wacht zelf nog een paar reviews af, en als die overwegend positief zijn zal ik deze, of de BB Bold 9700 halen.
(maar de BB Bold 9700 zal wel 2010 worden denk ik)
[ Voor 22% gewijzigd door Aeon op 24-11-2009 09:34 ]
Ik. Heb 'm gepreordered bij Nokia (online shop) en als er iets mee is wat lijkt op een mankement hardwarematig gezien, dan gaat hij gewoon terug en krijg ik een nieuwe. En als dat bij die nieuwe weer zo is, hetzelfde verhaal. Zo moeilijk is dat toch niet?W00fer schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:59:
Tja dan blijf je kloten. Ik denk doordat de E72 een mainstream toestel is waardoor batches klein zijn.johan12 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:45:
[...]
Ik. Heb 'm gepreordered bij Nokia (online shop) en als er iets mee is wat lijkt op een mankement hardwarematig gezien, dan gaat hij gewoon terug en krijg ik een nieuwe. En als dat bij die nieuwe weer zo is, hetzelfde verhaal. Zo moeilijk is dat toch niet?
Expansys levert nu uit vanaf het centrale magazijn.
[ Voor 5% gewijzigd door W00fer op 24-11-2009 13:52 ]
GSM track heeft op hun website staan:
Direct leverbaar uit voorraad.
Ik wacht de reviews ook nog even af.
Nieuwe review op SlashGear: http://www.slashgear.com/nokia-e72-review-2464295/
Thx! Ik heb hem besteldRoodey schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:46:
Een oude telefoon van mij komt daar ook vandaan, dus ik durf het wel aan met GSM track.
Nee, ook los. http://www.gsmtrack.nl/in...oestellos&id=830&id2=1327Joster schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:02:
Alleen met Vodafone daar?
Keep us posted!kibber schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:57:
[...]
Thx! Ik heb hem besteld
Een oude telefoon van mij komt daar ook vandaan, dus ik durf het wel aan met GSM track.
Ik wil grijs.Roodey schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:46:
Hij is in de Nederlandse Nokia Shop (http://shop.nokia.nl) ook op voorraad. Heb nog geen bericht dat mijn exemplaar is verzonden... Hij is verzonden, alleen geen datum of iets dergelijks, dus herkomst pakketje is nog onbekend.
Postbode is wel langs geweest met pakketje, maar komt morgen terug en heeft geen afzender op het briefje geschreven. Even afwachten wat het is, maar ik verwacht eigenlijk geen pakketten...
Postbode is wel langs geweest met pakketje, maar komt morgen terug en heeft geen afzender op het briefje geschreven. Even afwachten wat het is, maar ik verwacht eigenlijk geen pakketten...
[ Voor 13% gewijzigd door Cadezo op 24-11-2009 20:37 ]
Ik heb zojuist een email ontvangen van Nokia dat mijn E72 black incl Blue tooth headset is verzonden!Cadezo schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:22:
Hij is in de Nederlandse Nokia Shop (http://shop.nokia.nl) ook op voorraad. Heb nog geen bericht dat mijn exemplaar is verzonden...
20% korting heb ik nog steeds gekregen! Dus dat is weer lekker!
Nokia E72 inlc BT voor € 343!
Heb helaas wel mijn huis adres opgegeven, ipv mijn werk adres..dus nog ff afwachten wanneer ik hem echt heb!
Ik hou jullie op de hoogte!
ik heb ook zojuist een bericht ontvangen van nokia.
transport gebeurd met CEVA logistic je kan het volgen op nokia.nl dan klik op koop online en dan op mijn bestellingen, dan zie je een linkje volg je bestelling hier
heb besteld nokia e72 + gratis headset en auto oplader
grzt
transport gebeurd met CEVA logistic je kan het volgen op nokia.nl dan klik op koop online en dan op mijn bestellingen, dan zie je een linkje volg je bestelling hier
heb besteld nokia e72 + gratis headset en auto oplader
grzt
Bij mij ook:
"Je bestelling, zoals hieronder wordt weergegeven, is op 13-11-2009 verzonden."
+ alle gegevens: toestel+++
"Je bestelling, zoals hieronder wordt weergegeven, is op 13-11-2009 verzonden."
+ alle gegevens: toestel+++
* S913 pakt bier & chips: Review time is coming!
~ H.P. Lovecraft
Ondertussen alweer out of stock bij nokia:
http://shop.nokia.nl/noki...tion_id=917&culture=nl-NL
Ik ga morgenochtend maar even gsmtrack bellen.
Ik ga hem voor dat bedrag sowieso niet los kopen. Het wordt bij mij gewoon verlengen van mijn abo + deze telefoon of anders niet.
Is er al meer informatie omtrent de levering van de E72 in het Topaz Bruin?
Ben het wachten enigszins zat
.
Nokia store geeft ook bij mij aan dat hij de zwarte en grijze versie op voorraad zijn, nu die in het Topaz Bruin nog !
Ben het wachten enigszins zat
Nokia store geeft ook bij mij aan dat hij de zwarte en grijze versie op voorraad zijn, nu die in het Topaz Bruin nog !
[ Voor 35% gewijzigd door topper007 op 24-11-2009 22:14 ]
Nokia store geeft nog steeds op voorraad aan hieroscardt schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:02:
Ondertussen alweer out of stock bij nokia:
Iemand met ervaring met Ceva? Ze gaan het toestel bij mij thuis afleveren, alleen als ze dit overdag doen dan ben ik er niet.. Ze zitten in Hoofddorp, kan je hem daar eventueel ophalen? Of kan ik een ander aflever adres doorgeven?
Ik heb trouwens een E71 Black op korte termijn in de aanbieding, 1 maand oud!
(wilde even testen of querty zou bevallen)
Iemand interessen? :-)
Hoop voor je dat ze de telefoon niet ineens 'kwijt' zijn zoals in Belgie recentelijk gebeurdeLock77 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:15:
Iemand met ervaring met Ceva? Ze gaan het toestel bij mij thuis afleveren, alleen als ze dit overdag doen dan ben ik er niet.. Ze zitten in Hoofddorp, kan je hem daar eventueel ophalen? Of kan ik een ander aflever adres doorgeven?
Artikel: http://www.nieuwsbladtran..._CEVAvestiging_Belgi.html
Bezorging op adres van kaarthouder vindt altijd plaats tijdens kantooruren.
Als je niet aanwezig bent, wanneer het pakketje wordt aangeboden, laat de bezorger een kaartje achter waarop je wordt gevraagd contact op te nemen met de plaatselijke koerierdienst (contactgegevens vind je op de kaart) om een nieuwe afspraak te maken binnen de volgende 48 uur.
Als je binnen 48 uur contact opneemt met de koerierdienst in jouw land, coördineert deze de nieuwe bezorging.
Als je niet binnen 48 uur contact opneemt met de koerierdienst, wordt de bestelling teruggestuurd naar Nokia en wordt het bedrag terugbetaald.
Als je niet aanwezig bent, wanneer het pakketje wordt aangeboden, laat de bezorger een kaartje achter waarop je wordt gevraagd contact op te nemen met de plaatselijke koerierdienst (contactgegevens vind je op de kaart) om een nieuwe afspraak te maken binnen de volgende 48 uur.
Als je binnen 48 uur contact opneemt met de koerierdienst in jouw land, coördineert deze de nieuwe bezorging.
Als je niet binnen 48 uur contact opneemt met de koerierdienst, wordt de bestelling teruggestuurd naar Nokia en wordt het bedrag terugbetaald.
Dit is wat ik zie (met f5'en in zowel Opera als IE):kibber schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:13:
[...]
Nokia store geeft nog steeds op voorraad aan hier
http://dl.dropbox.com/u/1...%20nokia%20shop%20e72.jpg
Misschien dat hij het Groene "Niet op voorraad" als wel leverbaar gezien heeft.oscardt schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:33:
[...]
Dit is wat ik zie (met f5'en in zowel Opera als IE):
http://dl.dropbox.com/u/1...%20nokia%20shop%20e72.jpg
Kleurkeuze is wel een beetje raar, doe dat rood.
Inmiddels ook bij mij niet meer op voorraad.kibber schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:13:
[...]
Nokia store geeft nog steeds op voorraad aan hier
Haha nee, ik durf er vergif op in te nemen dat er nog voorraad stondVraaag schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:54:
[...]
Misschien dat hij het Groene "Niet op voorraad" als wel leverbaar gezien heeft.![]()
Kleurkeuze is wel een beetje raar, doe dat rood.
[ Voor 51% gewijzigd door kibber op 24-11-2009 23:04 ]
Verwijderd
Ook bij mij stond hij nog op voorraad, was dus toch nog even een extra toestel beschikbaar. Maar nu is het wachten op de eerste first-hand experienceskibber schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:01:
[...]
Inmiddels ook bij mij niet meer op voorraad.
[...]
Haha nee, ik durf er vergif op in te nemen dat er nog voorraad stond. Misschien was het nog een enkel exemplaar wat terug kwam na een reservatie van iemand die zn transactie niet heeft afgemaakt.
Ben erg benieuwd naar de eerste reacties omtrent de snelheid / soepelheid van gebruik. Symbian is voor mij het enige punt van twijfel wat betreft deze telefoon.
[ Voor 8% gewijzigd door Joster op 25-11-2009 08:10 ]
Als ik inlog en ik klik op volg je bestelling dan geeft hij nog geen verdere informatie.elitegamer schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:37:
ik heb ook zojuist een bericht ontvangen van nokia.
Bij jou wel al? Denk dat hij nog ingeboekt moet worden ofzo..
Vanuit de reviews nog geen écht afschikkers ... enige wat ik vreemd vind is dat er zo'n ouderwetse lader bij zit (Nokia specifiek), terwijl zelfs bij de E52 al een verloopje zit om USB te laden.
Nou heb ik onderhand genoeg USB laders, maar toch ...
Nou heb ik onderhand genoeg USB laders, maar toch ...
~ H.P. Lovecraft
Ik heb net gsmtrack gebeld, en vandaag komen de e72's binnen. Men kon me niet vertellen hoeveel er binnen kwamen en of die al vergeven waren door de al gedane bestellingen. Dus ik bel morgen nog een keer terug om te vragen of ze ze nog op voorraad hebben, zo ja dan bestel ik.
vetjes, dus eigenlijk maar 1 minpunt. internet browser tel ik niet mee, daarvoor heb je opera mini die zelfs overweg kan met de frontpage van tweakersTMV schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:22:
Nog een nieuwe review online:
http://www.phonearena.com...Review-review-r_2327.html
Artikel: http://www.nieuwsbladtran..._CEVAvestiging_Belgi.html
De dieven, van wie de politie overigens nog geen spoor heeft, en hun helers zullen volgens Mobistar weinig lol hebben van hun buit. De serienummers van de gestolen iPhones zijn bekend en de toestellen zijn snel geblokkeerd, waardoor ze niet meer gebruikt kunnen worden.
dit lijkt mij dan alleen te gelden in Belgie.. lijkt me stug dat alle providers uit alle landen ff massaal EMEI nummers gaan blokkeren omdat CEVA is beroofd
Wat een hufters. Ze melden op de site dat ze voorraad hebben, maar blijkbaar komen ze vandaag pas binnen en weten ze dus niet hoeveel toestellen er binnen komen en of mijn telefoon geleverd kan worden...oscardt schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:57:
Ik heb net gsmtrack gebeld, en vandaag komen de e72's binnen. Men kon me niet vertellen hoeveel er binnen kwamen en of die al vergeven waren door de al gedane bestellingen. Dus ik bel morgen nog een keer terug om te vragen of ze ze nog op voorraad hebben, zo ja dan bestel ik.
EDIT: GSM track heeft de E72 van z'n website gehaald. Ik ga ze maar even mailen.
[ Voor 6% gewijzigd door kibber op 25-11-2009 13:37 ]
Ook hier vanaf vandaag beschikbaar...
http://www.studentmobiel.nl/gsmshop/product/6072/nokia-e72
P.S. Maar de postbode is nog niet langs gekomen... ik vrees dat de NokiaPiet niet op tijd is....
P.S. Maar de postbode is nog niet langs gekomen... ik vrees dat de NokiaPiet niet op tijd is....
Ah kijk, goed nieuws.. Ik heb em hier een week geleden besteld, dus met een beetje geluk heb ik dit weekend nieuw speelgoed!1abc schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:37:
Ook hier vanaf vandaag beschikbaar...
Inderdaad, het is en blijft speelgoed... toys for ...!TMV schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:44:
[...]
dus met een beetje geluk heb ik dit weekend nieuw speelgoed!
Maar even een andere vraag: ik heb een vaste KPN onbeperkt internet op mijn mobiel... daar betaal ik iets van 8 euro x maand... ik zie dat KPN ook een duurdere internetpaket heeft van ongeveer 15 euro... Heeft iemand van jullie zo1 en is ie echt de moeite waard?
Ik het dat normale pakket van 9,95 in de maand. Het is niet bijster snel, maar het voldoet voor standaard surf en mail werk prima. Als je veel streaming media (video e.d.) gebruikt kan ik me voorstellen dat die 5 euro extra te rechtvaardigen is, anders is het het extra geld niet waard mijns inziens...1abc schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:15:
[...]
Inderdaad, het is en blijft speelgoed... toys for ...!
Maar even een andere vraag: ik heb een vaste KPN onbeperkt internet op mijn mobiel... daar betaal ik iets van 8 euro x maand... ik zie dat KPN ook een duurdere internetpaket heeft van ongeveer 15 euro... Heeft iemand van jullie zo1 en is ie echt de moeite waard?
Dat heeft dus niets te maken met push-mail of dergelijke email diensten... Ik gebruik hem voornamelijk voor mijn werk: emails waarom ik als zelfstandige direct moet reageren om geen opdrachten mis te lopen. Ik heb gelezen dat Nokia ook een soort email service heeft waarmee je alle mails onmiddellijk ontvangt...
Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.