Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:51
Iemand een idee hoe je je homescreen verder kan editten afgezien van alleen de standaard dingen, van agenda wel/niet laten zien enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
kevin33 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:50:
ff met een alternatief homescreen bezig geweest.

[afbeelding]
Ziet er inderdaad mooi uit! Het zou mooi zijn als de weer applicatie aan de hand van je gps bepaald waar je bent en daar het weer van verteld.
Dat nieuws ziet er ook leuk uit! Nu ik dat zo zie, mis ik dat inderdaad wel op het homescreen van mijn tel!
Ik plaats alleen mijn vraagtekens bij de agenda. Ik kan me voorstellen dat als ik 3 afspraken op een dag heb, ik er maar 1 kan zien (gezien de ruimte). Voor de rest mooi bedacht!

P.S. Je zou misschien de datum onder de tijd (rechtsonder) kunnen weghalen en dan de agenda doortrekken naar rechts (heb je dubbel zoveel ruimte).
Eigenlijk zie ik nu pas hoeveel ruimte er over is op mijn tel homescreen, dat makkelijk kan worden opgevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Hoe kunnen we aan deze homescreen komen (of is dit al te instellen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 12:51

YoVla

Yoghurt met vla

Volgens mij is dat een photoshop idee en nog geen daadwerkelijk homescreen systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Hritje schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:26:
Volgens mij is dat een photoshop idee en nog geen daadwerkelijk homescreen systeem ;)
Is idd een photoshop/ fireworks render, ben er wel mee bezig om het werkend te maken.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
kevin33 schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:04:
[...]

Is idd een photoshop/ fireworks render, ben er wel mee bezig om het werkend te maken.
Vertel kevin, hoe ver ben je:)!? En hoe kan je het homescreen enigszins in die richting aanpassen? Anders wil ik er namelijk ook wel ff mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:26
Het zou mooi zijn als de weer applicatie aan de hand van je gps bepaald waar je bent en daar het weer van verteld.
Ik mis zo'n android applicatie als 'weeralarm'. Ik ken android-gebruikers die op de minuut af kunnen zeggen wanneer het gaat regenen en wanneer het weer droog wordt. Het grappig daarvan is, dat het bijna altijd ook nog klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben blij als ik eind volgende week mn htc desire hd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:59:
Haha heb je hem toch nu al genomen? Je kon toch nog niet verlengen??

@edwardmila
Jaa klopt, wat dat betreft loopt Symbian zo vreselijk achter op Android en IOS.
Maar goed dat weet je van te voren als je zo'n telefoon koopt toch?:)

[ Voor 26% gewijzigd door timwijn op 21-12-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:59:
Leg uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:06:
[...]

Haha heb je hem toch nu al genomen? Je kon toch nog niet verlengen??

@edwardmila
Jaa klopt, wat dat betreft loopt Symbian zo vreselijk achter op Android en IOS.
Maar goed dat weet je van te voren als je zo'n telefoon koopt toch?:)
Vanaf maandag kan ik verlengen, levertijd 5 werkdagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toestel kan gewoon 100x meer, groter scherm, sneller internetten, veel meer applicaties en een andriod besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:03:
[...]

Het toestel kan gewoon 100x meer, groter scherm, sneller internetten, veel meer applicaties en een andriod besturingssysteem.
Ah nice, gefeliciteerd alvast met je nieuwe toestel, hoopt dat ie je goed bevalt.
Even snel 2 punten van kritiek op Desire HD, korte batterijduur, alleen onscreen toetsenbord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:32:
[...]

Ah nice, gefeliciteerd alvast met je nieuwe toestel, hoopt dat ie je goed bevalt.
Even snel 2 punten van kritiek op Desire HD, korte batterijduur, alleen onscreen toetsenbord. :)
Thnx!
Batterijduur valt mee. Ik doe zelf 1 dag met de E72, vriend van mij heeft ook de desire HD en hij zegt dat die van hem gewoon 1/1,5 dag meegaat :)
En onscreen toetsenbord is een kwestie van wennen. Je moet er wat voor over hebben om een groot scherm te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kveli schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:23:
[...]

Dat heb ik inderdaad al gedaan, alleen staat er in dat menu geen "update optie", maar ik typ *#0000# en ga dan naar opties en controleren op updates. Hier geeft ie dan dus geen resultaat, want: "verbindingsfout". Ik krijg overigens ook niet de mogelijkheid om te kiezen tussen T-Mobile internet of de Wifi. Iemand goede ideeën?
Had hetzelfde in augustus toen ik wilde updaten, voor de grap t toestel een harde reset gegeven en warempel t werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 10:28

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:31:
[...]

Thnx!
Batterijduur valt mee. Ik doe zelf 1 dag met de E72, vriend van mij heeft ook de desire HD en hij zegt dat die van hem gewoon 1/1,5 dag meegaat :)
En onscreen toetsenbord is een kwestie van wennen. Je moet er wat voor over hebben om een groot scherm te hebben.
Groot scherm is wel een voordeel maar dat onscreen toetsenbord gebeuren kan ik niet aan wennen, het feit dat er continu vette vingers op het scherm staan/komen stoort mij ook dusdanig dat dat voor mij de reden was om nu nog 8)7 over te gaan tot aanschaf van een e72, yes call me a nutcase :X
Android tov symbian .. tja los van de applicatieve limiteringen in Symbian, ik moet het zelf ervaren dus de knoop toch maar doorgehakt! Een normaal toetsenbord gebruik ik toch het meeste en kan ik (nu nog) niet missen!

[ Voor 4% gewijzigd door WeaZuL op 22-12-2010 08:39 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:31:
[...]

Thnx!
Als je met de E72 één dag doet, dan doe je met de Desire niet eens een halve dag. Wen er maar vast aan. (Andersom gezegd: als die vriend van jouw 1/1.5 doet met de Desire, doet hij met de E72 3/4 dagen)
On screen toetsenbord heeft ook niet mijn voorkeur. Onder andere vanwege de vette vingers en het niet optimaal reageren.
Ik hoor wel veel positieve verhalen over Android. Dus dat is (denk ik) een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Grooveman11 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:31:
[...]

Als je met de E72 één dag doet, dan doe je met de Desire niet eens een halve dag. Wen er maar vast aan. (Andersom gezegd: als die vriend van jouw 1/1.5 doet met de Desire, doet hij met de E72 3/4 dagen)
On screen toetsenbord heeft ook niet mijn voorkeur. Onder andere vanwege de vette vingers en het niet optimaal reageren.
Ik hoor wel veel positieve verhalen over Android. Dus dat is (denk ik) een vooruitgang.
Dat het on-screen toetsenbord niet lekker zou werken vanwege vette vingers, is echt onzin.
Heb een Desire gehad en daar nooit last van gehad. Kon alleen niet lekker snel veel typen, dus overgestapt naar E72. Maar goed, vette vingers, scherm dat niet optimaal reageert is echt onzin.
Over die batterijduur, ben ik van overtuigd dat het zo is zoals jij het zegt. Umut alleen niet, dat is eerder ook al gebleken dus laten we daar maar gewoon over ophouden.
Terug weer on-topic.
Wanneer komt die homescreen van kevin nou eens werkend!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is het toestel wel goed. Na een moeilijke start om exchange werkend te krijgen heel lang geen problemen gehad.
Nu zijn we van server veranderd en moet het serveradres gewijzigd worden.
HELAAS!
Wijzigingen accepteert hij niet, dus dan maar de mailbox verwijderen om er vervolgens een nieuwe in te zetten.
HELAAS!
Ik kan nu helemaal geen mailbox meer toevoegen omdat hij doodleuk vol blijft houden dat het maximale aantal mailboxen (max 1 exchange) is bereikt en er dus 1 verwijdert moet worden.
HELAAS!
Niet te vinden dus. Dan maar toestel terug naar fabrieksinstellingen zetten en opnieuw proberen.
HELAAS!
Probleem blijft hetzelfde.
Dan alles maar verwijderen en leegmaken, dus ook op de telefoon en kaart geheugen.
HELAAS! Alles blijft bij hetzelfde.
Wat een onmogelijk apparaat is het dan ineens!

Als je alles in 1 keer goed zou doen, werkt het blijkbaar wel.
Zodra je iets moet wijzigen gaat het goed fout.
Ik kom er niet uit!
Iemand nog suggesties???:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuse me gaat om Nokia E72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:16:
Op zich is het toestel wel goed. Na een moeilijke start om exchange werkend te krijgen heel lang geen problemen gehad.
Nu zijn we van server veranderd en moet het serveradres gewijzigd worden.
HELAAS!
Wijzigingen accepteert hij niet, dus dan maar de mailbox verwijderen om er vervolgens een nieuwe in te zetten.
HELAAS!
Ik kan nu helemaal geen mailbox meer toevoegen omdat hij doodleuk vol blijft houden dat het maximale aantal mailboxen (max 1 exchange) is bereikt en er dus 1 verwijdert moet worden.
HELAAS!
Niet te vinden dus. Dan maar toestel terug naar fabrieksinstellingen zetten en opnieuw proberen.
HELAAS!
Probleem blijft hetzelfde.
Dan alles maar verwijderen en leegmaken, dus ook op de telefoon en kaart geheugen.
HELAAS! Alles blijft bij hetzelfde.
Wat een onmogelijk apparaat is het dan ineens!

Als je alles in 1 keer goed zou doen, werkt het blijkbaar wel.
Zodra je iets moet wijzigen gaat het goed fout.
Ik kom er niet uit!
Iemand nog suggesties???:S
Als het allemaal echt niet lukt, dan doe je een harde reset en zet je hem terug naar fabrieksinstelling.
Let er op, geen softe reset, maar een harde. Nadeel, alles van telefoon af, alles moet je opnieuw instellen.
(eventueel moet je dan even een backup maken.)
Voor de wijze waarop kijk hier:

http://www.pdashop.nl/vra...-zodium-black-qwerty.html

Succes ermee, zou in dit geval denk ik de beste optie zijn. Maar hou er dus rekening mee, alles incl. apps, mailbox enz. is er dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
timwijn schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:32:
[...]

Dat het on-screen toetsenbord niet lekker zou werken vanwege vette vingers, is echt onzin.
Heb een Desire gehad en daar nooit last van gehad. Kon alleen niet lekker snel veel typen, dus overgestapt naar E72. Maar goed, vette vingers, scherm dat niet optimaal reageert is echt onzin.
Over die batterijduur, ben ik van overtuigd dat het zo is zoals jij het zegt. Umut alleen niet, dat is eerder ook al gebleken dus laten we daar maar gewoon over ophouden.
Terug weer on-topic.
Ik bedoel niet dat het on-screen niet werkt vanwege vette vingers, maar dat je er vette vingers op ziet (vind ik er niet mooi uit zien, is persoonljik). Als ik met mijn vingers op mijn beeldscherm zit (bijvoorbeeld omdat ik de menutoets links gebruik of, in dit geval, de notities toets rechts) komen er vlekken op. Ik irriteer me daar aan :P
Wel merk ik (een vriend van mij heeft een Desire) dat touchscreen niet 100% perfect werkt (toegegeven, het is wel stukken beter geworden, ik heb een paar jaar geleden een Samsung U600 gehad). De ene keer hapert het, waardoor je er nog een keer op drukt en hij opeens 2 keer iets doet en de andere keer druk je bijvoorbeeld net niet goed op een letter en pakt hij de andere. Met een echt toetsenbord (als bij bijvoorbeeld de E72 of een Blackberry) heb je dit minder snel, omdat je hier de toetsen 'echt' voelt. Om die reden prefeer ik een echt toetsenbord boven een on-screen toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

timwijn schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:32:
[...]

Wordt hard aan gewerkt, ben er pas een paar dagen mee bezig, de render die ik gemaakt heb, is hoe ik het voor ogen heb, maar zoals je zult begrijpen zit er nogal wat werk in.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik wil ook niet de pesimist uithangen, maar is het allemaal wel technisch mogelijk op de E72?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

Weet iemand misschien waar WhatsApp de berichten opslaat op je E72?
Ik zou graag een lang gesprek bewaren en om nu alles te gaan overtikken...

Ik heb begrepen dat de iPhone versie een optie heeft om het naar jezelf toe te mailen.

Ik heb al op mn E72 gezocht met X-plore.
Ik heb al gezocht met behulp van Google maar kan niets vinden.
Ik heb een email gestuurd naar WhatsApp support met het volgende antwoord:

Hi,

sadly we don't have ability to save conversations on nokia devices at the moment and will not have it for a while.

we will also be introduction version 2.2 soon that will erase all previous chat history when it is installed (so you might want to not install it)

Maar het moet toch ergens (tijdelijk) offline opgeslagen worden... :?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• timwijn
kevin33 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:36:
[...]

Wordt hard aan gewerkt, ben er pas een paar dagen mee bezig, de render die ik gemaakt heb, is hoe ik het voor ogen heb, maar zoals je zult begrijpen zit er nogal wat werk in.
Jaa tuurlijk begrijp ik dat!
Ben gewoon benieuwd en wilde dat het weer on-topic ging! I.p.v. verder gelul of Desire (HD) enz. :)

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Hoop ook echt dat je hem werkend krijgt.... Respect iig voor alle tijd en moeite die je er in steekt!
Zijn er sowieso andere homescreens te installeren op de E72?
Vind het standaard scherm nou niet bepaald klasse uitstralen als ik het zo mag noemen.

Verwijderd

Weet iemand hoeveel mailboxen er aangemaakt kunnen worden van mail for exchange?
Als dat er maar 1 is... weet iemand een oplossing hoe ik dan een 2de kan aanmaken?

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:09:
Weet iemand hoeveel mailboxen er aangemaakt kunnen worden van mail for exchange?
Als dat er maar 1 is... weet iemand een oplossing hoe ik dan een 2de kan aanmaken?
het is er maar 1, maar google eens op Roadsync.

programma dat je kunt kopen, dat kan er meerdere aan.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoeveel verschil in snelheid zit er tussen de Nokia E71 en E72?

Bijvoorbeeld als ik bij de E71 eerst de standaard browser start en deze afsluit en daarna opera opstart dan duurt het wel vijf seconden voordat ie weer reageert!

Is dit bij de Nokia E72 veel anders?

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

• hellboy123
  • Laatst online: 21:51
Xiled schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:55:

Bijvoorbeeld als ik bij de E71 eerst de standaard browser start en deze afsluit en daarna opera opstart dan duurt het wel vijf seconden voordat ie weer reageert!

Als ik vanuit het startscherm mijn opera mini opstart duurt het standaard 4-5 seconden voordat het laadscherm van opera verschijnt

• timwijn
Xiled schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:55:

Zit geen merkbaar snelheidsverschil in.

• Xiled
  • Niet online
hellboy123 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:53:
[...]

Als ik vanuit het startscherm mijn opera mini opstart duurt het standaard 4-5 seconden voordat het laadscherm van opera verschijnt
Op mijn E71 duurt het ook ongeveer zolang! Dus er zijn niet zoveel voordelen om van een E71 naar een E72 te upgraden behalve dan 3,5 audio jack en compas en snellere cpu.

• timwijn
Xiled schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:37:
[...]

Op mijn E71 duurt het ook ongeveer zolang! Dus er zijn niet zoveel voordelen om van een E71 naar een E72 te upgraden behalve dan 3,5 audio jack en compas en snellere cpu.
Zitten totaal geen voordelen aan.
Snellere cpu merk je niks van. 3,5 audio jack, zou ik geen waarde aan hechten. Compas? Nog nooit gebruikt.
Lekker je E71 houden en wachten totdat er een ander leuk toestel voorbij komt die je zou willen hebben.
Niet in de stemming voor een Blackberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:14:
[...]

Zitten totaal geen voordelen aan.
Snellere cpu merk je niks van. 3,5 audio jack, zou ik geen waarde aan hechten. Compas? Nog nooit gebruikt.
Lekker je E71 houden en wachten totdat er een ander leuk toestel voorbij komt die je zou willen hebben.
Niet in de stemming voor een Blackberry?
Ik vind de nokia E72 veel mooier dan de E71. Maar dat is mijn mening natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:36:
[...]

Ik vind de nokia E72 veel mooier dan de E71. Maar dat is mijn mening natuurlijk :)
Qua interface wat mooier en wat meer up to date. Leg die twee telefoons eens naast elkaar qua uiterlijk, zit naar mijn weten bar weinig verschil in.
En ja ik heb ze zelf naast elkaar gehad, en vind de E72 iets mooier, maar denk niet dat je kan zeggen veel mooier, aangezien ze nog veel op elkaar lijken. Zie het nu van updaten van E71 naar E72 echt niet in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^
Uiterlijk maakt niet zoveel uit! Maar het ging mij meer om de snelheid. Een blackberry is interessant natuurlijk maar daarvoor moet je weer een speciaal data abbo hebben voor alle functies.

Heb hiervoor wel HTC desire gehad, maar de batterij duur was om te huilen dus toen maar weer snel terug gegaan naar mijn E71!

Ik denk dat ik nog maar even bij de E71 hou en bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Xiled schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:00:
^
Uiterlijk maakt niet zoveel uit! Maar het ging mij meer om de snelheid. Een blackberry is interessant natuurlijk maar daarvoor moet je weer een speciaal data abbo hebben voor alle functies.

Heb hiervoor wel HTC desire gehad, maar de batterij duur was om te huilen dus toen maar weer snel terug gegaan naar mijn E71!

Ik denk dat ik nog maar even bij de E71 hou en bedankt voor alle reacties!
Weet niet welke provider je hebt, maar als je abbo afsluit icm een Blackberry krijg je meestal internet abbo wel voor 7,50. Ze deden het normale internetabbo voor 2,50. Scheelt niet echt heel veel per maand dus. Maar goed das een keuze die je zelf moet afwegen. En überhaupt kan het zijn dat je BB niet zo heel geweldig vind. (Ik heb er zelf een gehad, vond er weinig voordelen aan zitten tov E72.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 10:28

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Nou ik heb nu 2 dagen actief mijn nieuwe e72 binnen en gebruikt, direct nieuwste updates eroverheen gezet en vervolgend mail ingesteld (gmail en exchange 2010) Ik moet zeggen dat gaat allemaal zonder horten of stoten! vervolgens Opera / whatsapp / putty geinstalleerd, ik ben voorlopig erg tevreden met deze phone! :*)

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb sinds deze week de E72 als zakelijk toestel gekregen. Maar ik kan niets anders zeggen dan dat dit een buitengewoon rampzalig toestel is. Ik heb echt nog nooit zo'n onlogisch toestel gehad. Een scherm van niets, geen enkele mail wordt goed weergegeven, een bureaublad indeling die onoverzichtelijk is. Knoppen die gewoon te klein zijn.

En ik denk dat tegenwoordig bluetooth toch wel zou moeten werken? Nou bij Nokia niet. Van mijn 4 directe collega's plus mij zijn er 4 die problemen hebben met de carkit, dat steeds de verbinding wegvalt. 2 met een Parrot, 1 met een ingebouwde van Volkswagen en een ingebouwde van Peugeot. Dit euvel bestond al bij de oudere Nokia's en nog steeds werkt dat niet goed.

Ik zie zowel zakelijk als prive hier echt geen voordelen in. Ik blijf erbij, zakelijk Windows Mobile en prive Android. Als je dat gewend bent snap je echt niet waarom nog Nokia toestellen bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Misschien eens kijken of je een oude firmware hebt gekregen? Bij ons op het werk lijken de nieuwe telefoons ook altijd uit een "oude batch" te komen met oude firmware ...

Aan de andere kant, versie 021.024 uit oktober 2009 is op mijn prive E72 zo stabiel als een huis in alle opzichten.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Erazzzer schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:39:
Ik heb sinds deze week de E72 als zakelijk toestel gekregen. Maar ik kan niets anders zeggen dan dat dit een buitengewoon rampzalig toestel is. Ik heb echt nog nooit zo'n onlogisch toestel gehad. Een scherm van niets, geen enkele mail wordt goed weergegeven, een bureaublad indeling die onoverzichtelijk is. Knoppen die gewoon te klein zijn.

En ik denk dat tegenwoordig bluetooth toch wel zou moeten werken? Nou bij Nokia niet. Van mijn 4 directe collega's plus mij zijn er 4 die problemen hebben met de carkit, dat steeds de verbinding wegvalt. 2 met een Parrot, 1 met een ingebouwde van Volkswagen en een ingebouwde van Peugeot. Dit euvel bestond al bij de oudere Nokia's en nog steeds werkt dat niet goed.

Ik zie zowel zakelijk als prive hier echt geen voordelen in. Ik blijf erbij, zakelijk Windows Mobile en prive Android. Als je dat gewend bent snap je echt niet waarom nog Nokia toestellen bestaan.
Mijn E72 werkt uitstekend. Alle email (ook HTML) wordt correct weergegeven, bluetooth werkt feilloos, zowel met PC, laptop als carkit (Ford). Knoppen werken goed (grotere knoppen typen vast lekkerder maar dan wordt de telefoon ook groter). Ik vind het landscape scherm erg prettig. Bureaublad? Het is een telefoon hoor....
Windows Mobile is leuk voor een PDA maar niet voor een telefoon (startmenu haha).
Jouw bericht is dus op zijn minst een beetje kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
[b][message=35259722,noline]
En ik denk dat tegenwoordig bluetooth toch wel zou moeten werken? Nou bij Nokia niet. Van mijn 4 directe collega's plus mij zijn er 4 die problemen hebben met de carkit, dat steeds de verbinding wegvalt. 2 met een Parrot, 1 met een ingebouwde van Volkswagen en een ingebouwde van Peugeot.
Ik heb eerst ook problemen gehad met de verbinding met de Parrot.
Bleek dat de software van de parrot niet up-to-date was. Even een update gedraaid en nu werkt
alles perfect. Misschien zou dat voor jou ook de oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Erazzzer schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:39:

Nee windows mobile 6.1 dat was een toppertje 8)7
Misschien moet je eerst zelf es even rustig uitzoeken hoe alles werkt alvorens je begint te klagen.
Je kan je homescreen gewoon aanpassen.
Mails worden prima in html weer gegeven als je daar op klikt.
Knoppen die te klein zijn? Ik heb dikke vingers en er nog nooit last van gehad.
Misschien een kwestie van gewenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatsapp heeft een update!

our Nokia Symbian client now supports multimedia. you can get it from http://www.whatsapp.com/nokia/ - Happy Holidays from WhatsApp:) 5:12 AM Dec 24th via web

http://www.whatsapp.com/nokia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
Mijn E72 is (na een jaar) in reparatie via Vodafone, en eigenlijk hoop ik dat hij niet meer te repareren valt zodat ik een reden heb om een ander toestel te kopen. Wat een baggertelefoon!

- Rampzalig qua stevigheid, in ieder geval vergeleken met andere telefoons
- Een traag reagerend besturingssysteem (vergeleken met bijv. blackberry, android en ios)
- Een korte batterijduur, net als smartphones met groot touchscreen
- Een besturingssysteem waar nauwelijks applicaties voor worden gemaakt

Hij combineert naar mijn mening het slechtste van een niet-smartphone (traag, weinig apps, nauwelijks vernieuwende updates waarin echt iets veranderd wordt) met het slechtste van smartphones (korte batterijduur, niet degelijk)... Nokia kan zich maar beter bij de niet-smartphones houden, waarin ze duidelijk wel sterk zijn. Dit was echt een baggertoestel in ieder opzicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Solomon op 25-12-2010 17:16 ]

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Solomon schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:15:
Mijn E72 is (na een jaar) in reparatie via Vodafone, en eigenlijk hoop ik dat hij niet meer te repareren valt zodat ik een reden heb om een ander toestel te kopen. Wat een baggertelefoon!

- Rampzalig qua stevigheid, in ieder geval vergeleken met andere telefoons
- Een traag reagerend besturingssysteem (vergeleken met bijv. blackberry, android en ios)
- Een korte batterijduur, net als smartphones met groot touchscreen
- Een besturingssysteem waar nauwelijks applicaties voor worden gemaakt

Hij combineert naar mijn mening het slechtste van een niet-smartphone (traag, weinig apps, nauwelijks vernieuwende updates waarin echt iets veranderd wordt) met het slechtste van smartphones (korte batterijduur, niet degelijk)... Nokia kan zich maar beter bij de niet-smartphones houden, waarin ze duidelijk wel sterk zijn. Dit was echt een baggertoestel in ieder opzicht.
Bij punt 2 en 4 kan ik inkomen. Bij punt 4 is het helemaal rampzalig, zeker als je het vergelijkt met Iphone (ok, daar noem je ook wel wat).
De batterijduur van de E72 is verruit het langst in vergelijking met dezelfde soort smartphones. Neem dat van mij aan. Hoelang is een korte batterijduur bij jou?
Wat betreft de hardware zit het bij de E72 ook wel snor. Eén van de steverige smartphones op de markt. De E71 was nog een tikje beter. Bij de E72 vind ik het batterijklepje een minpunt. Maar na de lipjes van het klepje te hebben verbogen, laat deze ook niet meer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Jongensjongens, wat is het probleem op dit forum met mensen die lopen te zeuren en lijstjes maken over waarom hun E72 zo verschrikkelijk is.
Ben je niet tevreden, verkoop hem dan lekker en neem wat anders als je denkt dat het beter is. (Zoals ik ook altijd doe, niet tevreden, dan moet je niet zeuren en niets doen, maar doe er wat aan.)
Voor de rest, mensen met vragen over de E72, kom maar door. Of met leuke meldingen helemaal prima! Wat hebben anderen hier in godsnaam aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
timwijn schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:37:
Jongensjongens, wat is het probleem op dit forum met mensen die lopen te zeuren en lijstjes maken over waarom hun E72 zo verschrikkelijk is.
Ben je niet tevreden, verkoop hem dan lekker en neem wat anders als je denkt dat het beter is. (Zoals ik ook altijd doe, niet tevreden, dan moet je niet zeuren en niets doen, maar doe er wat aan.)
Voor de rest, mensen met vragen over de E72, kom maar door. Of met leuke meldingen helemaal prima! Wat hebben anderen hier in godsnaam aan?
Goh, zomaar een idee, nieuwe kopers een goede keuze laten maken? Ik zeg maar iets hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Grooveman11 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:52:
[...]

Bij punt 2 en 4 kan ik inkomen. Bij punt 4 is het helemaal rampzalig, zeker als je het vergelijkt met Iphone (ok, daar noem je ook wel wat).
De batterijduur van de E72 is verruit het langst in vergelijking met dezelfde soort smartphones. Neem dat van mij aan. Hoelang is een korte batterijduur bij jou?
Wat betreft de hardware zit het bij de E72 ook wel snor. Eén van de steverige smartphones op de markt. De E71 was nog een tikje beter. Bij de E72 vind ik het batterijklepje een minpunt. Maar na de lipjes van het klepje te hebben verbogen, laat deze ook niet meer los.
Hooguit 2 dagen, en dan valt ie aan het einde van dag 2 uit. Het batterijklepje zit inderdaad enorm los (iets wat bij mij niet te verhelpen was met verbuigen van lipjes). En lichtlekken langs de knoppen, wat een duidelijk signaal is dat er iets niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Solomon schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:52:
[...]

Goh, zomaar een idee, nieuwe kopers een goede keuze laten maken? Ik zeg maar iets hoor!
Goh solomon twee van de 4 punten die jij beschrijft zijn ronduit onzin.
Bouwkwaliteit is uitstekend, zeker vergeleken met bijv. een blackberry curve of een HTC Desire.
En ja die toestellen heb ik beiden gehad.
Batterijduur is ook uitstekend ook zeker vergeleken met een HTC Desire, Galaxy S, of zelfs iPhone.
Mensen die twijfelen zullen hier een eerlijk antwoord krijgen op hun vragen. Daarbij komt dat mensen die een telefoon zoeken voor applicaties, ook niet voor een E72 zullen gaan.
Je schrikt mensen onterecht hiermee af.
By the way, als die van jouw licht lekt, batterijklepje enorm los, heb je of een brak toestel gekregen of je hebt echt zelf iets verkeerds gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door timwijn op 26-12-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
timwijn schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:42:
[...]

Goh solomon twee van de 4 punten die jij beschrijft zijn ronduit onzin.
Bouwkwaliteit is uitstekend, zeker vergeleken met bijv. een blackberry curve of een HTC Desire.
En ja die toestellen heb ik beiden gehad.
Batterijduur is ook uitstekend ook zeker vergeleken met een HTC Desire, Galaxy S, of zelfs iPhone.
Mensen die twijfelen zullen hier een eerlijk antwoord krijgen op hun vragen. Daarbij komt dat mensen die een telefoon zoeken voor applicaties, ook niet voor een E72 zullen gaan.
Je schrikt mensen onterecht hiermee af.
By the way, als die van jouw licht lekt, batterijklepje enorm los, heb je of een brak toestel gekregen of je hebt echt zelf iets verkeerds gedaan.
Dan zou ik toch echt eens de eerdere posts in dit topic doorbladeren, daar regent het van de klachten over lichtlekken en batterijklepjes die rammelen! Daarnaast vind ik 2 dagen met redelijk gebruik best wel mager, en red je dat met echte smartphones ook.
En nokia suggereert met hun Ovi Store wel dat het een platform is dat geschikt is voor applicaties, terwijl die hele Ovi store enorm brak werkt, niet downloadende items, en weinig fatsoenlijke content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Solomon schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:15:
[...]

Dan zou ik toch echt eens de eerdere posts in dit topic doorbladeren, daar regent het van de klachten over lichtlekken en batterijklepjes die rammelen! Daarnaast vind ik 2 dagen met redelijk gebruik best wel mager, en red je dat met echte smartphones ook.
En nokia suggereert met hun Ovi Store wel dat het een platform is dat geschikt is voor applicaties, terwijl die hele Ovi store enorm brak werkt, niet downloadende items, en weinig fatsoenlijke content.
Ieder beetje tweakers weet dat Symbian het niet moet hebben van de apps en dat wanneer je daar wel voor wilt gaan je je moet richting op iOS, Android of eventueel Win7 (wanneer die store op orde is). (Ovi-store is inderdaad niet best)
2 dagen ga je met "echte" smartphones niet redden en ik spreek uit ervaring. Waar mijn Desire het bij gelijk gebruik 10 a 11 uur volhield, houdt mijn E72 het altijd twee volle dagen en nachten vol.
Als je lightleaks hebt en batterijklepjes die niet goed zijn, moet je terug naar de winkel en omruilen voor een degelijk exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
timwijn schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:18:
[...]

Ieder beetje tweakers weet dat Symbian het niet moet hebben van de apps en dat wanneer je daar wel voor wilt gaan je je moet richting op iOS, Android of eventueel Win7 (wanneer die store op orde is). (Ovi-store is inderdaad niet best)
2 dagen ga je met "echte" smartphones niet redden en ik spreek uit ervaring. Waar mijn Desire het bij gelijk gebruik 10 a 11 uur volhield, houdt mijn E72 het altijd twee volle dagen en nachten vol.
Als je lightleaks hebt en batterijklepjes die niet goed zijn, moet je terug naar de winkel en omruilen voor een degelijk exemplaar.
Nee, want die geven ze je in de winkel niet. Geloof me, heb ik geprobeerd! En toen ik de E72 kocht was de OVI store net gelanceerd, en hoopte ik dat een bedrijf als Nokia daar goede software voor zou leveren, en ontwikkelaars zou pushen om content te ontwikkelen. Dit is alles niet gebeurd, en daarmee stelt Nokia erg teleur.

[edit]
Ik hoef hier geen welles nietes discussie van eigenaren van deze foon die er niet tegen kunnen dat iemand niet tevreden is met hun telefoon. Ik merk alleen dat er veel potentiële kopers hier rondlopen, en ik wil dat zij volledig geinformeerd zijn voordat zij een telefoon kopen die, naar mijn mening, zijn prijs absoluut niet rechtvaardigt.

[ Voor 14% gewijzigd door Solomon op 26-12-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Solomon schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:15:
[...]

Batterijklepje is inderdaad niet goed, maar als je het topic doorbladert (zoals jij dus duidelijk NIET hebt gedaan) zie je dat je ook de lipjes kunt verbuigen. En als dat bij jou niet werkt, is dat heel vervelend. Neemt niet weg dat Nokia dat in mijn ogen wel mag verbeteren a la de E71.
2 dagen vindt jij mager, maar is wel de realiteit. Een smartphone zoals timwijn noemt (BB, Iphone o.i.d.) houden het soms nog geen dag uit. Dus met 2 dagen (ik doe overigens 3/4) mag je 3 keer in je handen klappen.
Wat betreft die Ovi store heb je gelijk. Werkt niet goed. Ik heb daarom ook gewoon PC suite. Dat werkt in mijn ogen prima.
Wat betreft dit forum mag er wat mij betreft wel gezeurd worden. M.i. is dat een goeie manier om erachter te komen of meer mensen met dit probleem zitten. Hierdoor krijg je de bevestiging of het een algemeen betreft of een probleem wat alleen op jouw telefoon voorkomt.
En over de E72 is (helaas) veel te doen. Maar een korte accuduur, nee sorry... veel vastlopers, traag besturingssysteem etc bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Grooveman11 schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:26:
[...]

Batterijklepje is inderdaad niet goed, maar als je het topic doorbladert (zoals jij dus duidelijk NIET hebt gedaan) zie je dat je ook de lipjes kunt verbuigen. En als dat bij jou niet werkt, is dat heel vervelend. Neemt niet weg dat Nokia dat in mijn ogen wel mag verbeteren a la de E71.
2 dagen vindt jij mager, maar is wel de realiteit. Een smartphone zoals timwijn noemt (BB, Iphone o.i.d.) houden het soms nog geen dag uit. Dus met 2 dagen (ik doe overigens 3/4) mag je 3 keer in je handen klappen.
Wat betreft die Ovi store heb je gelijk. Werkt niet goed. Ik heb daarom ook gewoon PC suite. Dat werkt in mijn ogen prima.
Wat betreft dit forum mag er wat mij betreft wel gezeurd worden. M.i. is dat een goeie manier om erachter te komen of meer mensen met dit probleem zitten. Hierdoor krijg je de bevestiging of het een algemeen betreft of een probleem wat alleen op jouw telefoon voorkomt.
En over de E72 is (helaas) veel te doen. Maar een korte accuduur, nee sorry... veel vastlopers, traag besturingssysteem etc bijvoorbeeld wel.
Op zich helemaal met je eens!
Ik had ook last van vastlopers paar weken terug, maar heb een update gehad, nu nergens last maar van.
Indeling van mijn homescreen even veranderd, en de knop waar camera onder zat ook veranderd naar menu. Bevalt me nu alweer stukken beter:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Solomon schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:22:
[...]

Nee, want die geven ze je in de winkel niet. Geloof me, heb ik geprobeerd! En toen ik de E72 kocht was de OVI store net gelanceerd, en hoopte ik dat een bedrijf als Nokia daar goede software voor zou leveren, en ontwikkelaars zou pushen om content te ontwikkelen. Dit is alles niet gebeurd, en daarmee stelt Nokia erg teleur.

[edit]
Ik hoef hier geen welles nietes discussie van eigenaren van deze foon die er niet tegen kunnen dat iemand niet tevreden is met hun telefoon. Ik merk alleen dat er veel potentiële kopers hier rondlopen, en ik wil dat zij volledig geinformeerd zijn voordat zij een telefoon kopen die, naar mijn mening, zijn prijs absoluut niet rechtvaardigt.
Okee ben het eens met je redenering.
Alleen wanneer je het over de batterijduur hebt, vind ik echt dat je mensen verkeerd inlicht!
Vooral omdat ik dit jaar al 4/5 keer ben gewisseld van telefoon (Samsung Omnia, wat een onding was dat!:P, Nokia E51, Blackberry Curve, HTC Desire en nu E72.) dit jaar en de Nokia qua batterijduur er wel degelijk positief bovenuit steekt! :)
Wel vreemd dat als je geen deugdelijk exemplaar hebt, ze hem niet voor je omwisselen in de winkel, is erg slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij bent de enige met een batterijduur van 10 uur met de HTC. Als je naar hun topic gaat staan genoeg dingen waardoor je het naar 1,5 dag makkelijk kan krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:30:
Jij bent de enige met een batterijduur van 10 uur met de HTC. Als je naar hun topic gaat staan genoeg dingen waardoor je het naar 1,5 dag makkelijk kan krikken.
Jaja Umut, deze discussie heb ik al vaker met jou gevoerd, ik zeg toch ook dat het mijn eigen ervaring is?
Ik generaliseer nergens. Overigens ben ik al niet de enige, 2 vrienden van mij hebben hem ook, klagen over precies hetzelfde.
Tis een E72 topic, dus terug naar de vragen en opmerkingen daar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:30:
Vriend van mij haalt ook amper net een dag. En als je dingen moet gaan toepassen om hem naar 1.5 te 'krikken' zegt dat al genoeg.

Heb je je HTC al binnen Umut?

[ Voor 3% gewijzigd door Grooveman11 op 26-12-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
timwijn schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:34:
[...]

Op zich helemaal met je eens!
Ik had ook last van vastlopers paar weken terug, maar heb een update gehad, nu nergens last maar van.
Indeling van mijn homescreen even veranderd, en de knop waar camera onder zat ook veranderd naar menu. Bevalt me nu alweer stukken beter:)
Bij mij doet hij het nog steeds niet lekker. Misschien maar een reset geven, maar ik vind eigenlijk dat dit niet zou moeten. Daarnaast draait er niet heel veel op. Ook Opera Mini loopt vaak vast bij mij. Erg vervelend, helemaal op momenten dat je hem snel nodig hebt. Bij de E71 had ik hier toch beduidend minder last van.
Maar de accuduur blijft voortreffelijk en dan vind ik erg belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grooveman11 schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:04:
[...]

Vriend van mij haalt ook amper net een dag. En als je dingen moet gaan toepassen om hem naar 1.5 te 'krikken' zegt dat al genoeg.

Heb je je HTC al binnen Umut?
Morgen ga ik verlengen.

Ik weet niet of iemand interesse heeft in een schadevrije E72, zal volgende week wel een markplaatslink zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:16
Ik kan al enige tijd verlengen (heb nu een E72 sinds ruim een jaar) maar toch twijfel ik of ik wel een Sim - Only ga nemen.

Mijn browser loopt vaak vast (geheugen vol terwijl ik geen enkele andere toepassing open heb staan). Browser afsluiten en opnieuw opstarten werkt dan wel maar niet voor lang. Een complete herstart is nodig om dit probleem weer voor langere tijd te voorkomen, erg irritant!

Verder is mijn gmail niet stabiel. Soms wordt er geen binnenkomende mail binnen gehaald en is een herstart van de telefoon nodig om dit weer terug te krijgen. Daarnaast is het lezen van webmail stabieler dan in de gmail applicatie want dat wil ook nog wel eens hangen.

Ook ben ik niet echt veel "bezig" met mijn telefoon. In die zin ben ik meer een zakelijke gebruiker, bellen, smsen, mailen. Aan vele mooie apps heb ik totaal geen behoefte eigenlijk. Het weer zoals hierboven omschreven werd zou interessant zijn (i.v.m. redelijk veel reizen) en zo is er waarschijnlijk wel meer maar al die zooi die ik sommige Iphone gebruikers zie hanteren heeft echt totaal geen nut.

Tot slot vind ik het vaste toetsenbord wel echt ideaal, touchscreen wordt hem niet voor mij, net als dat uitschuifbare gedoe. Geef mij dus maar de E72 of BB look.

Wellicht dat ik over ga stappen naar een BB i.v.m. de stabiliteit. Mijn vriendin heeft er een en met dat ding is echt nooit wat aan de hand. Toch moet ik nog even kijken want een gunstig abo is er momenteel niet voor mij (Flex is afgeschaft) en ik heb een carkit voor mijn huidige telefoon. Verder heeft een BB geen fatsoenlijke navigatie zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 20:47
Is iemand bekend met Mobile TV op een E72?

Zodra ik tv wil kijken staat er: "geef eerst standaard toegangspunt op"

Gevonden bij instellingen van internetverbinding zelf.

werkt prima zeg!

[ Voor 26% gewijzigd door QuiCk01 op 27-12-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
Ik krijg nu steeds de melding dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord fout is voor Mail for Exchange.

Als ik echter naar www.gmail.com ga en precies dezelfde naam en wachtwoord invul, werkt het wel.

Iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuiCk01 schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:53:
Is iemand bekend met Mobile TV op een E72?

Zodra ik tv wil kijken staat er: "geef eerst standaard toegangspunt op"

Gevonden bij instellingen van internetverbinding zelf.

werkt prima zeg!
Hoe doe je dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Weet iemand of het mogelijk is om een wifi netwerk met de gsm te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Denthis schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:44:
Weet iemand of het mogelijk is om een wifi netwerk met de gsm te maken?
Naar mijn weten niet mogelijk. Wel kan je je telefoon aansluiten op je pc en als modem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:40
Hiervoor kun je het programma Joikuspot gebruiken, de light-versie kan geen beveiligd netwerk opzetten, de betaalde wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
timwijn schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:18:
[...]

Naar mijn weten niet mogelijk. Wel kan je je telefoon aansluiten op je pc en als modem gebruiken.
Ja idd.
Maar met zon kabel is weer zo lastig.
Ik heb wat gevonden op ovistore eens kijken hoe dat werkt.

progje werkt goed.
Joikuspot heet het, net ff getest.
Is wel handig voor mijn werk soms is het erg makkelijk om ff op internet te kunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Denthis op 29-12-2010 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
Je moet hiervoor wel WnW plus hebben van T-mobile (tenminste, daar werkt het sowieso bij).

Menu ==> Bedieningspaneel ==> Instellingen ==>Verbinding ==>Bestemingen ==> Internet ==> Degene selecteren die je gebruikt.

Nog 2 3 vragen van mijn kan:

- Hoe kan je instellen dat het langer duurt voordat het scherm zwart wordt?
- Hoe zet je het geluid van msn messenger uit?

En de belangrijkste:

- Hoe installeer je Flash om dumpert-filmpjes te bekijken? :D

[ Voor 8% gewijzigd door QuiCk01 op 28-12-2010 14:39 ]

• Mich007
krijg mijn hyves-app niet meer verwijderd uit het toepassingen-menu.
krijg de melding 'bestand beschadigd'. Kan hem ook niet opstarten trouwens.

Geprobeerd om het er opnieuw op te zetten (en dan te verwijderen), maar ook dat helpt niet omdat
er gewoon een hyves-icoontje bij komt te staan in het toepassingen-menu.
Iemand een idee?

• SithWarrior

SithWarrior

Hyves app? Ik wist niet dat die er was voor de E72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
Mijn E72 is gestolen,kan ik 'm nog opsporen? Als diegene een sim-kaart erin doet, of WiFi bereik heeft?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Hoe kan ik het beste mijn gps testen?
Ik heb het idee dat die niet meer werkt, heb al een aantal progjes gepobeerd maar krijg hem niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
DarceyE schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:40:
Mijn E72 is gestolen,kan ik 'm nog opsporen? Als diegene een sim-kaart erin doet, of WiFi bereik heeft?

Thanks
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan dat aan de hand van het IMEI nummer.
Heel veel succes met het opsporen, heb je aangifte gedaan? weet niet wat de politie of provider voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ben ik nou de enige die dat whatsapp helemaal niets vind? Functioneel gezien helemaal top, maar je kunt het niet uit zetten, en het blijft actief mee draaien op je telefoon. Geheugen opslurpen, als je het aanklikt is het gelijk gestart (dus het blijft kennelijk helemaal in je E72 geheugen actief) Dit in tegenstelling tot bv Opera Mobile 10.1 die ineens 5 sec langer er over doet om op te starten. Plus dat die dan soms de melding geeft dat geheugen vol zit (goh hoe zou dat nou toch komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg die melding van het geheugen zit vol sluit applicaties en probeer opnieuw alleen als ik een film wil kijken, al heb ik dan maar één app open, bv internet. Whatsapp staat niet in dat rijtje dan. Maar volgens jou blijft whatsapp open?

Vond het sowieso al raar omdat ik nog 150 mb geheugen heb, en dat ie dan al meldt dat mn geheugen vol zit... Weet iemand wat je daar aan kunt doen?

Ik vind whatsapp wel super relaxed, het werkt altijd goed en het scheelt mij in ieder geval enorm veel kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Check zelf maar, als je die animaties hebt aan staan, en welke applicatie je ook opent, je ziet even dat wacht ding draaien (bij de ene wat langer dan bij de ander) Maar bij whatapp staat ie instant aan.

Als je hem afsluit, en iemand stuurt een berichtje komt dat ook omhoog, dus dat er iets aan staat / mee loopt van whatsapp dat is begrijpelijk. Maar wat ik zo op internet kan vinden, is het dus niet helemaal af te sluiten. Dat is in mijn ogen een beetje waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rare is dat je als je Whatsapp afsluit zodat je dat groen witte cirkeltje niet meer onder Whatsapp in je toepassingen ziet je gewoon je berichtjes binnenkrijgt. Dat zou pas mogen als je het zelf weer op hebt gestart.

De verbinding is dus gewoon constant actief en dat merk je aan je accu als je een avondje veel met Whatsapp bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Denthis schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:54:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan dat aan de hand van het IMEI nummer.
Heel veel succes met het opsporen, heb je aangifte gedaan? weet niet wat de politie of provider voor je kan doen.
Hoe lang wordt dat gezocht dan? 1-malig of duurt dat een maand lang ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 23:04
DarceyE schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:40:

Thanks
Voor politie is een gestolen telefoon geen prioriteit. Ze zullen dan ook niet op basis van IMEI je telefoon gaan tracken. Het is echter wel belangrijk om aangifte te doen. In het geval de telefoon ergens opduikt dan kunnen ze de telefoon terug brengen.

Wat je wel kan doen is een 'remote wipe' doen mits je dat hebt ingesteld. Verder, wat nog een mogelijkheid is om de nieuwe eigenaar te achterhalen (zo heb ik mijn gestolen e72 terug gekregen) is hopen dat de nieuwe eigenaar zijn of haar email adres invoert en dit onder jouw nokia mail account komt te vallen. Zo krijg je het emailadres vanzelf te zien. In mijn geval, toen ik op mijn tweede e72 mijn nokia gegevens invoerde, popte er ineens het email adres van de nieuwe eigenaar in beeld.

Ik hoop dat je je telefoon terug krijgt, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
oscardt schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:21:
[...]

Voor politie is een gestolen telefoon geen prioriteit. Ze zullen dan ook niet op basis van IMEI je telefoon gaan tracken. Het is echter wel belangrijk om aangifte te doen. In het geval de telefoon ergens opduikt dan kunnen ze de telefoon terug brengen.

Wat je wel kan doen is een 'remote wipe' doen mits je dat hebt ingesteld. Verder, wat nog een mogelijkheid is om de nieuwe eigenaar te achterhalen (zo heb ik mijn gestolen e72 terug gekregen) is hopen dat de nieuwe eigenaar zijn of haar email adres invoert en dit onder jouw nokia mail account komt te vallen. Zo krijg je het emailadres vanzelf te zien. In mijn geval, toen ik op mijn tweede e72 mijn nokia gegevens invoerde, popte er ineens het email adres van de nieuwe eigenaar in beeld.

Ik hoop dat je je telefoon terug krijgt, succes.
En wat als diegene een Hard Reset heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 22:15:
Het rare is dat je als je Whatsapp afsluit zodat je dat groen witte cirkeltje niet meer onder Whatsapp in je toepassingen ziet je gewoon je berichtjes binnenkrijgt. Dat zou pas mogen als je het zelf weer op hebt gestart.

De verbinding is dus gewoon constant actief en dat merk je aan je accu als je een avondje veel met Whatsapp bezig bent.
Vind dat ook een nadeel, maar je kan whatsapp gewoon killen met een taskman (bijvoorbeeld Y-tasks). Dit doe ik ook om bijvoorbeeld 's nachts energie te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

je kan whatsapp toch ook uitschakelen door te zorgen dat hij geen verbinding zoekt (wanneer je wifi wil gebruiken) of uitschakelen van verbinding met het netwerk van de provider..tenminste zo doe ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Xiled schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:27:
[...]

Vind dat ook een nadeel, maar je kan whatsapp gewoon killen met een taskman (bijvoorbeeld Y-tasks). Dit doe ik ook om bijvoorbeeld 's nachts energie te besparen.
Welke processen van whatsapp kill je allemaal? Ik heb dus de 31 ste whatsapp geinstalleerd, maar er weer af gegooit omdat ik het traag vind / vond maar ik heb het idee dat er nog ergens een process draaid, wat er eerst niet draaide (ik krijg nog steeds vaak melding dat geheugen vol is)

Ik heb dat y-tasks gekocht, en nu zie ik dat er 148 processen draaien en dat er maar 30 mb geheugen vrij is, nu nog zien uit te vinden wat ik kan afkillen.

[ Voor 37% gewijzigd door SithWarrior op 02-01-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^

Gekocht? Ik heb Y-tasks zelf gesigned en gedownload van de website van Dr jukka.

Maar ik kill bij processen: whatsapp en dan verdwijnt ook het tekentje van verbinding bij 3G. Maar dit is wel op een E71.

Heb trouwens 53 mb ram vrij met whatsapp nog draaiend :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Dat je hem los kon downloaden, dat zeg ik net te laat, toen had ik al 2 euro uit gegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb sinds een paar dagen een nokia e72, maar nu heb ik sinds 2 dagen last van volgens mij dode pixels. Het zijn er 2. Is hier iets aan te doen of moet ik terug naar de winkel?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Y-Tasks leuk en aardig, maar deze kan bij mij whatsapp helemaal niet stop zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:27:
Hoi

Ik heb sinds een paar dagen een nokia e72, maar nu heb ik sinds 2 dagen last van volgens mij dode pixels. Het zijn er 2. Is hier iets aan te doen of moet ik terug naar de winkel?
Iemand een idee?
Heb je je tel nieuw?
Als je zeker weet dat het dode pixels zijn, zou ik even teruggaan naar de winkel. Zeker als je hem pas een paar dagen hebt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:27:
Hoi

Iemand een idee?
Daar is niets aan te doen en je moet dan ook terug naar de winkel hier mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 23:04
DarceyE schreef op zondag 02 januari 2011 @ 03:37:
[...]

En wat als diegene een Hard Reset heeft gedaan?
Dan kan dat uiteraard allemaal niet. Maar dat leek mij self-evident

[ Voor 6% gewijzigd door oscardt op 03-01-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook een E72, maar niet echt tevreden over dit ding.
Het toestel ziet er mooi uit en werkt prettig als ie niet vastloopt....

Het klepje van de batterij zit wat los, valt er soms (met batterij) uit. Het pennetje binnenin waar de oplader in klikt is verbogen op één of andere manier waardoor ik met de usbkabel moet opladen :(

Ook is de optische navigatietoets er ineens mee opgehouden... Ik ben er wel klaar mee en ga deze week terug naar de Hi winkel. Kijken wat ze kunnen betekenen voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shift, Space, Backspace is een harde reset, reset hij dan ook al je smsjes, foto's opgeslagen op het toestel? Of laat hij dit dan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:06:
Shift, Space, Backspace is een harde reset, reset hij dan ook al je smsjes, foto's opgeslagen op het toestel? Of laat hij dit dan staan?
Uh weet niet wat jij nu bedoeld, maar een harde reset doe je als volgt:

Druk *#7370# in.
Voer de 'security code' in, deze is standaard '12345'.
Bevestig door ja in te drukken.

Daarna zullen al je smsjes foto's e.d. weg zijn.

Een softe reset kan je ook doen, die gaat als volgt:

Druk *#7780# in.
Vervolgens voert u de 'security code' in. Deze is standaard '12345'.
Bevestig dit door op ja te drukken.

Hierbij blijven je bestanden wel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig waar foto's opgeslagen worden? Op de geheugenkaart of op het interne geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:53:
Weet iemand toevallig waar foto's opgeslagen worden? Op de geheugenkaart of op het interne geheugen?
menu->media->camera->opties->instellingen->gebruikt geheugen.
Bij mij staat hij standaard op geheugenkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:18:
[...]

menu->media->camera->opties->instellingen->gebruikt geheugen.
Bij mij staat hij standaard op geheugenkaart
En waar zou hjij op moeten staan als hij op de telefoon wordt opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:44:
[...]

En waar zou hjij op moeten staan als hij op de telefoon wordt opgeslagen?
Op telefoongeheugen 8)7

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Pagina: 1 ... 45 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.