Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:25:
Mensen,

Ik twijfel om deze telefoon aan te schaffen, dus dit topic doorgelezen. Ik lees wisselende berichten over de koppeling aan een (zakelijke) Exchange e-mail box en agenda. Werkt dat nu wel of niet een beetje behoorlijk?
En kun je dan ook het Exchange adressenboek (heet nu op mijn Windows mobile telefoon: Bedrijfsmap) raadplegen? Is wel erg handig als ik eens in de file een telefoonnummer van collega nodig heb.
Ik hoor graag van jullie. De gratis (en kennelijk goed werkende) navigatie spreekt mij wel aan.
Ik heb mijn E72 gekoppeld aan de Google exchange server. Werkt prima, ik kan ook contacten op de server doorzoeken. Agenda en contacten worden gesynchroniseerd door het ene account, e-mail komt binnen via een tweede account, wat gekoppeld is aan Nokia Messaging. Werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt D-Jay voor je reactie.

Waar ik echter benieuwd naar ben is de koppeling met een zakelijke Microsoft Exchange 2003/2007 (e-mail en agenda)omgeving. Ik lees veel problemen hier mee, dus ik ben benieuwd of er mensen zijn die het wel werkend hebben gekregen met de laatste versie van de E72. Er zouden er toch meer moeten zijn.

Daarbij was mijn vraag: of als je naar een telefoonnummer zoekt op de E72, ook het corporate telefoonboek (ik denk dat dat komt vanuit AD of het Exchange adresboek) kan raadplegen. Dat kan ik nu met mijn HTC S740 (Windows Mobile) wel.

Ik hoor het graag. Als de reactie positief is dan bestel ik hem meteen.
D-Jay schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:45:
[...]

Ik heb mijn E72 gekoppeld aan de Google exchange server. Werkt prima, ik kan ook contacten op de server doorzoeken. Agenda en contacten worden gesynchroniseerd door het ene account, e-mail komt binnen via een tweede account, wat gekoppeld is aan Nokia Messaging. Werkt allemaal prima.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 18:25 . Reden: d's en t's, blijft lastig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22
@BigM
Ik gebruik buiten de persoonlijke mail, ook de werk-mail en dat gaat via Exchange.

Standaard neemt ie alleen maar de namen/contacten uit de own contactlist (al dan niet gesynced met je werk-profiel - maar die optie gebruik ik niet)

Net gezien dat je wel bij opties 'extern' kunt zoeken en dan dus op de corporate contactlist gaan zien. (dien je wel voor geconnecteerd te zijn)
Effe ineens getest en ge krijgt de verschillende mogelijkheden te zien (van namen) en dan kan je daar de details van bekijken, en ineens bellen of evt nog eerst naar je lijst kopieren.

(toegevoegd) Gebruik ook de sync met agenda en dat werkt ook goed.
Gaat niet supersnel, maar doet het wel goed of toch 'voldoende' om ermee te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Benjike op 09-08-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben op de zaak sinds vorige week een nieuwe mailserver met Exchange 2010. Sindsdien wordt wel de mail gesynchroniseerd met de E72, echter niet de agenda. Met de oude mailserver was dat geen probleem.
Dit schijnt verholpen te zijn met versie 3.0 van Mail for Exchange. Echter versie 3.0 is voor de E72 door Nokia nog niet uitgebracht.
Iemand een oplossing hiervoor??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Zit er in de E72 een detectiemiddel waarmee ze kunnen zien of deze waterschade heeft, bijvoorbeeld een vierkantje wat verkleurd bij contact met water? Zo ja, waar zit deze?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
@Franky01 : blijkbaar gekend probleem.
Probeer eens met die patch ? Mogelijk helpt dat (of anders evt servername zoals ook vermeld in de link)

Link 2 Nokia Discussions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Heb sinds een paar dagen een E72 en bevalt super.
Het enige dat nog niet wilt werken is om mijn mail accounts te gebruiken.
Via Profimail werkt het goed maar dat is betaald.

Via de standaard mail in de E72 lukt het me echter niet.
Als ik een nieuwe mailbox wil aanmaken en vervolgens voor GMAIL kies en mijn gegevens invul gebeurt er helemaal niets. Dit heb ik ook als ik hotmail kies.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Daarnaast kan ik niet fatsoenlijk filmen met de camera.
Op de hoogste kwaliteit blijft de camera hangen zodra ik beweeg. Om normale kwaliteit werkt hij wel goed.
Er staan geen programma's op de achtergrond te draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door timskiej op 09-08-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
@timskiej : Krijg je een foutmelding bij het aanmaken van de account, of vindt ie dan alles ?
--> indien foutmelding, evt es proberen (zoals ergens voordien beschreven) om dit in offline mode aan te maken (dien je wel zelf alle gegevens in te tikken)
--> indien geen foutmelding : maakt ie connectie/wat zegt ie in de log ? Mogelijk is de gekozen 'internetbestemming' niet correct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Benjike schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:24:
@timskiej : Krijg je een foutmelding bij het aanmaken van de account, of vindt ie dan alles ?
--> indien foutmelding, evt es proberen (zoals ergens voordien beschreven) om dit in offline mode aan te maken (dien je wel zelf alle gegevens in te tikken)
--> indien geen foutmelding : maakt ie connectie/wat zegt ie in de log ? Mogelijk is de gekozen 'internetbestemming' niet correct...
Krijg geen foutmelding.

Geen idee of hij connectie maakt.
Ik krijg iig niet de melding om connectie te maken met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

timskiej schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:13:
Heb sinds een paar dagen een E72 en bevalt super.
Het enige dat nog niet wilt werken is om mijn mail accounts te gebruiken.
Via Profimail werkt het goed maar dat is betaald.

Via de standaard mail in de E72 lukt het me echter niet.
Als ik een nieuwe mailbox wil aanmaken en vervolgens voor GMAIL kies en mijn gegevens invul gebeurt er helemaal niets. Dit heb ik ook als ik hotmail kies.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Daarnaast kan ik niet fatsoenlijk filmen met de camera.
Op de hoogste kwaliteit blijft de camera hangen zodra ik beweeg. Om normale kwaliteit werkt hij wel goed.
Er staan geen programma's op de achtergrond te draaien.
ik heb hetzelfde, eigen mailserver met 2 IMAP accounts en krijg ze niet goed werkend met de Nokia mail client.
1 lukt nog wel maar niet met IDLE of met automatisch controleren van mail, al helemaal niet met gebruik vd Sent folder op mijn eigen server.
Erg jammer, voor de rest is het een uitstekende telefoon maar een goede mailclient is een enorm gemis voor mij, ziet er naar uit dat ik alsnog de 21 euro moet gaan betalen voor profimail.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Profimail werkte wel goed in de korte tijd dat ik het heb geprobeerd.
Zijn er geen andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
behalve Profimail is Roadsync (van Dataviz) nog een alternatief.
Was van plan om die 2 eens te checken/te bekijken...

Mfe werkt wel (bij mij althans), maar vind het wat traag en beetje beperkte 'instelbaarheid'

Iemand ervaring nog met een van die tools ?
Werken die beetje deftig/snel (sneller dan Nokia MFE ?)
En hoe met synchronisatie van de agenda ?
En integratie met het 'main-screen' ?

[ Voor 30% gewijzigd door Benjike op 09-08-2010 14:01 . Reden: enkele verbeteringetjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mderuiter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-08 11:52
Het probleem van een hangende camera (film en foto) had ik ook; het duurde bijvoorbeeld ook 30 sec. voor mijn foto opgeslagen was... Oplossing: memorycard geformateerd (na backup...) en daarna was het probleem opgelost. Foto's maken gaat snel en filmen in hoogste kwaliteit zonder vastlopers. Bovendien was dit een mooie gelegenheid om van die 4gig wat ruimte terug te krijgen, aangezien er bij levering wel erg veel kaarten ed. op staan.

[ Voor 27% gewijzigd door mderuiter op 09-08-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
timskiej schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:30:
[...]

Krijg geen foutmelding.

Geen idee of hij connectie maakt.
Ik krijg iig niet de melding om connectie te maken met WiFi.
Eventueel de 'destination' es checken of die goed staat.
Indien ie connectie via wifi maakt, dan zou je dat ook moeten kunnen zien onderaan (balkje waar 'opties staat)
Indien ie 't via GSM netwerk doet, is het bovenin zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReconE schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:45:
Heeft iemand zijn E72 opengeschroefd, en daarna weer dichtgeschroefd. Zo ja, ging dat zonder problemen met dezelfde T4 schroefjes? Ik lees namelijk in service management documenten over de E72 dat je nieuwe T4 schroefjes moet gebruiken.
En dat kan ik me voorstellen want het zijn zulke kleine rotdingen, maar ik heb geen zin om €10,- voor 2 nieuwe T4 neer te leggen. Heb inmiddels wel een standaard T4 schroevendraaiert. :)
ik kan je aanraden om toch nieuwe schroefjes te gebruiken. Ik had voorheen de E71(nu E72) en daarvan de schroefjes losgehaalt om het frontje te vervangen. Nadat deze er scheef op zat krijg ik de schroefjes niet meer los. En zat het frontje dus scheef. Die nieuwe schroefjes zijn dus wel van waarde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan je wel Benjike, ik ga hem bestellen.
Benjike schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:15:
@BigM
Ik gebruik buiten de persoonlijke mail, ook de werk-mail en dat gaat via Exchange.

Standaard neemt ie alleen maar de namen/contacten uit de own contactlist (al dan niet gesynced met je werk-profiel - maar die optie gebruik ik niet)

Net gezien dat je wel bij opties 'extern' kunt zoeken en dan dus op de corporate contactlist gaan zien. (dien je wel voor geconnecteerd te zijn)
Effe ineens getest en ge krijgt de verschillende mogelijkheden te zien (van namen) en dan kan je daar de details van bekijken, en ineens bellen of evt nog eerst naar je lijst kopieren.

(toegevoegd) Gebruik ook de sync met agenda en dat werkt ook goed.
Gaat niet supersnel, maar doet het wel goed of toch 'voldoende' om ermee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 21:28
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:53:
[...]
ik kan je aanraden om toch nieuwe schroefjes te gebruiken. Ik had voorheen de E71(nu E72) en daarvan de schroefjes losgehaalt om het frontje te vervangen. Nadat deze er scheef op zat krijg ik de schroefjes niet meer los. En zat het frontje dus scheef. Die nieuwe schroefjes zijn dus wel van waarde....
Dank je wel. Ik wil het frontje afnemen voor het verwijderen van stof, alleen kom er niet aan toe vanwege druk privé/werk. Daarnaast heb ik het idee hier een howto te plempen. Hopelijk week 33.
Maar ik begrijp je probleem niet echt: je frontje zat scheef. Dat kan toch niet aan een schroef liggen, want die haal je allereerst helemaal uit je telefoon. Was je zelf onhandig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
ReconE schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:45:
[...]

Dank je wel. Ik wil het frontje afnemen voor het verwijderen van stof, alleen kom er niet aan toe vanwege druk privé/werk. Daarnaast heb ik het idee hier een howto te plempen. Hopelijk week 33.
Maar ik begrijp je probleem niet echt: je frontje zat scheef. Dat kan toch niet aan een schroef liggen, want die haal je allereerst helemaal uit je telefoon. Was je zelf onhandig geweest?
Ik ben erg benieuwd naar die HowTo als je er aan toe komt! Mijn e72 heeft nogal wat krassen, dus ik vind het wel interessant om het frontje te vervangen :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhraom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:17
is het mogelijk om internet uit te zetten op je nokia e72, maar dat ik nog wel kan bellen/smsen .
ga binnenkort namelijk op vakantie

zonder haat geen liefde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Toegangspunten verwijderen is het enige waar ik echt een goed gevoel bij heb, de rest vertrouw ik niet.
tismij schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:35:
[...]

ik heb hetzelfde, eigen mailserver met 2 IMAP accounts en krijg ze niet goed werkend met de Nokia mail client.
1 lukt nog wel maar niet met IDLE of met automatisch controleren van mail, al helemaal niet met gebruik vd Sent folder op mijn eigen server.
Erg jammer, voor de rest is het een uitstekende telefoon maar een goede mailclient is een enorm gemis voor mij, ziet er naar uit dat ik alsnog de 21 euro moet gaan betalen voor profimail.
Hier exact dezelfde problemen. Ik weiger om te gaan betalen voor een fatsoenlijke mailclient, die moet toch gewoon standaard op een toestel als dit zitten zeg. Mijn vriendin heeft een BB, ik heb hem voor haar geconfigureerd en dat ding werkt super, nooit problemen met contacten of mail, nooit problemen met synchroniseren, doet altijd precies wat je wil. En zo hoort het.

[ Voor 5% gewijzigd door Joster op 10-08-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

Xtremelead

powered by E-MU

Benjike schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:02:
Probeer eens met die patch ? Mogelijk helpt dat (of anders evt servername zoals ook vermeld in de link)

Link 2 Nokia Discussions
Dankzij die update heb ik mijn toestel een hard reset moeten geven. Niks deed het meer, zelfs bellen niet. In het start scherm kon ik niet eens meer mijn toesten gebruiken, dus ook geen reset commando geven. :s
Na heel wat rommelen en herstarten lukte het plots het toetsenbord weer te gebruiken. toen maar gelijk een hard reset gegeven...

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo mensen,

ik heb ook een E72 sinds vandaag.
Heb meteen al 2 vragen:

- Gebruiken jullie de ovi voor navigeren of zijn er ook mensen die tomtom, of iets dergelijks gebruiken?
- Het berichten menu is niet te veranderen zeker zodat je alle smsjes van 1 persoon onder in naam vind en niet onder allemaal losje smsjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhraom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:17
Joster schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:57:
Toegangspunten verwijderen is het enige waar ik echt een goed gevoel bij heb, de rest vertrouw ik niet.

[...]
ok dan doe ik dat wel ;)

zonder haat geen liefde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Benjike schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:02:

Link 2 Nokia Discussions
Dit heeft mijn probleem met het niet synchroniseren van de contacten opgelost, helemaal super, bedankt voor de link.
Xtremelead schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:14:
[...]

Dankzij die update heb ik mijn toestel een hard reset moeten geven. Niks deed het meer, zelfs bellen niet. In het start scherm kon ik niet eens meer mijn toesten gebruiken, dus ook geen reset commando geven. :s
Na heel wat rommelen en herstarten lukte het plots het toetsenbord weer te gebruiken. toen maar gelijk een hard reset gegeven...
Heb je dan wel gedaan wat er in het readme bestand staat?
MFE mailbox weggooien.
Patch installeren
Toestel opnieuw opstarten
MFE mailbox weer toevoegen.

Hier heeft dat de problemen verholpen. Let er trouwens op dat je na een hard reset je de patch weer kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Je kan ook gewoon de applicaties instellen dat ze geen internet mogen gebruiken bij roaming. Heb ik ook gedaan en dat werkt perfect. Je moet alleen wel even opletten, dat wanneer je de navigatie gebruikt deze wel internet gebruikt wanneer je een bestemming gaat zoeken. Maar wanneer je die toeganspunten verwijderd zou je dit dus ook niet kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Phoolie schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:43:
[...]
Je kan ook gewoon de applicaties instellen dat ze geen internet mogen gebruiken bij roaming. Heb ik ook gedaan en dat werkt perfect. Je moet alleen wel even opletten, dat wanneer je de navigatie gebruikt deze wel internet gebruikt wanneer je een bestemming gaat zoeken. Maar wanneer je die toeganspunten verwijderd zou je dit dus ook niet kunnen gebruiken.
Ik doe precies hetzelfde :) Ook stel ik de navigatie gewoon in op 'offline', en dan gebruikte hij geen internet meer... Als je de kaarten vooraf op je telefoon installeert kun je dan nog gewoon navigeren hoor ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

Xtremelead

powered by E-MU

Phoolie schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:38:

Heb je dan wel gedaan wat er in het readme bestand staat?
MFE mailbox weggooien.
Patch installeren
Toestel opnieuw opstarten
MFE mailbox weer toevoegen.

Hier heeft dat de problemen verholpen. Let er trouwens op dat je na een hard reset je de patch weer kwijt bent.
Uiteraard. Met een dermate instabiele telefoon doe ik uiteraard voorzichtig en volg ik de instructies precies op.
Misschien nog maar een keer proberen...

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:37
[...]
ik heb gewoon bij alle toegangspunten een _ voor de naam van het toegangspunt gezet, dan kan ie geen verbinding meer maken. Na thuiskomst _ weer verwijderen en je internet doet het gewoon. Dit heb ik gedaan omdat ik een nare ervaring heb met het verwijderen van de toegangspunten. Dit had ik een keer gedaan, en na deze toegangspunten weer ingesteld te hebben bleven de applicaties continu vragen om verbinding te maken. Hierbij was opeens ook de optie onthouden e.d. verdwenen. Alleen een reset van het toestel hielp nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
hellboy123 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:58:
[...]

ik heb gewoon bij alle toegangspunten een _ voor de naam van het toegangspunt gezet, dan kan ie geen verbinding meer maken. Na thuiskomst _ weer verwijderen en je internet doet het gewoon. Dit heb ik gedaan omdat ik een nare ervaring heb met het verwijderen van de toegangspunten. Dit had ik een keer gedaan, en na deze toegangspunten weer ingesteld te hebben bleven de applicaties continu vragen om verbinding te maken. Hierbij was opeens ook de optie onthouden e.d. verdwenen. Alleen een reset van het toestel hielp nog.
Ik heb ook een N97, daar had ik "asd" voor ieder toeganspunt gezet en na thuiskomst weer verwijderd, alleen kreeg ik dan elke keer de melding van mail for exchange dat er geen verbinding gemaakt kon worden, na de optie niet verbinden bij roaming aangepast te hebben was dit probleem verholpen en hoef ik ook de toeganspunten niet meer aan te passen. Heb nog wel 1 keer 30 cent aan kosten gehad in Duitsland, maar dat is iets van de N97. Ik ben namelijk vrijdag in België geweest en ik heb in de log gekeken, maar het toestel heeft geen verbinding gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bestaat er een programmatje of uitbreiding voor ovimaps waar ik mijn route kan opnemen inclusief gereden snelheid per stuk weg?

Ik hoorde laatst van iemand dat hij zijn routes kon opnemen op zijn nokia en daarna kon inhalen in google maps.

Dit lijkt mij erg leuk ! :9

[ Voor 99% gewijzigd door darkdesign op 11-08-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 13:26

FeaR

In GoT we trust

Bij deze heb ik het officieel gehad met mijn Nokia E72.
Toestel wordt gigantisch warm, alsof de CPU constant bezig is. Maar vanmorgen haalde ik de telefoon om 08:30 van de lader en net gaf deze de melding dat de batterij leeg was.

Niets van Bluetooth staat aan of wat dan ook, ook geen programma's die op de achtergrond draaien :S

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
darkdesign schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:42:
Bestaat er een programmatje of uitbreiding voor ovimaps waar ik mijn route kan opnemen inclusief gereden snelheid per stuk weg?

Ik hoorde laatst van iemand dat hij zijn routes kon opnemen op zijn nokia en daarna kon inhalen in google maps.

Dit lijkt mij erg leuk ! :9
Het is er eigenlijk niet voor bedoeld, maar je kan sportstracker proberen, die slaat je routes op. Mocht dat niks zijn zou ik de hits in onderstaande links eens bekijken, misschien zit er iets tussen voor je:

http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=fd746037ea41492f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
[...]
Ik vertrouw dat ding voor geen meter aangezien hij lang niet altijd doet wat je zegt (auto sync voert hij niet uit en zonder smartconnect verbinden is al helemaal een drama), dus ik neem mooi het zekere voor het onzekere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05
Na even getwijfeld te hebben over de E72 ga ik denk ik toch maar voor de E5-00:

http://www.pdashop.nl/pro...a-e5-00-carbon-black.html

zou niet weten persoonlijk waarom ik meer zou betalen voor een E72.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Joster schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:54:
[...]

Ik vertrouw dat ding voor geen meter aangezien hij lang niet altijd doet wat je zegt (auto sync voert hij niet uit en zonder smartconnect verbinden is al helemaal een drama), dus ik neem mooi het zekere voor het onzekere.
Als je het zeker voor het onzekere wilt nemen, waarom laat je internet in het buitenland dan niet gewoon blokkeren door je provider? Lijkt me een stuk eenvoudiger.

Als ik trouwens een toestel niet vertrouw, dan ga ik terug naar de winkel voor een nieuwe die wel doet wat hij moet doen, desnoods een ander model, maar ze hebben je nu iets geleverd wat niet aan de verwachting voldoet, lijkt me een prima reden om terug te gaan.

Zelf ben ik uitermate te spreken over het toestel, heb in het begin alleen problemen gehad dat de contacten via MFE niet gesynchroniseerd werden, maar na het installeren van de patch daar voor werkt het toestel volledig naar wens. Als ik dan toch een klein minpuntje moet noemen, dan kom ik op het punt dat HTML mail (nog) niet ondersteund word, maar aangezien dit in de nieuwe MFE al wel kan ga ik er vanuit dat dit ook wel opgelost zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
FeaR1986 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:26:
Bij deze heb ik het officieel gehad met mijn Nokia E72.
Toestel wordt gigantisch warm, alsof de CPU constant bezig is. Maar vanmorgen haalde ik de telefoon om 08:30 van de lader en net gaf deze de melding dat de batterij leeg was.

Niets van Bluetooth staat aan of wat dan ook, ook geen programma's die op de achtergrond draaien :S
Geen idee of het kan helpen : heb dit es voorgehad met een laptop. De oplossing daar was om de batterij er uit te halen, wat laten afkoelen en nadien terug ingestoken. Probleem was opgelost toen (wordt niet superheet meer, en laadt op zoals het hoort). Kan misschien met je gsm ook helpen ?
Joster schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:54:
[...]

Als je smartconnect gebruikt is het nog eenvoudiger he : gewoon de 'mobile internet' connectie verwijderen uit de SmartConnect groep. Als je dan op de bestemming toegang hebt tot wifi, kan je die gewoon toevoegen aan de Smartconnect groep en hoef je voor de rest niets meer aan te passen.

Bij thuiskomst dan gewoon de mobile internet terug in de SmartConnect en alles terug bij het oude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Phoolie schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:26:
[...]

Als ik dan toch een klein minpuntje moet noemen, dan kom ik op het punt dat HTML mail (nog) niet ondersteund word, maar aangezien dit in de nieuwe MFE al wel kan ga ik er vanuit dat dit ook wel opgelost zal worden.
Oh? Ik heb gewoon HTML mail, hoor. Je moet wel een keer klikken op "HTML-ber. weergeven", maar dan staat het er gewoon. Ik gebruik geen MfE maar IMAP, misschien maakt dat verschil.

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken dat ik geen smstoon krijg bij een binnenkomende sms. Ik heb gewoon een smstoon geselecteerd bij mijn actieve profiel dat is juist het rare. Ik heb niks veranderd en van de een op de andere dag kreeg ik geen smstoon meer. En sinds vandaag krijg ik ook geen smspopup meer op mijn home screen. Help me alsjeblieft!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Gebruikt iemand van jullie Sygic Mcguider? Ik had deze op mijn E71 staan, maar na berichten dat deze op de E72 niet goed werkte (op een gegeven moment krijg je de melding unexpected error) heb ik deze niet op mijn E72 geinstalleerd. Nu hoor ik berichten dat na de update van een paar maanden geleden (031.023) deze wel werkt.
Persoonlijk prefereer ik McGuider boven Ovi Maps omdat het zoeken naar een straatnaam erg fijn werkt.

• wiljums
Grooveman11 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:09:
Gebruikt iemand van jullie Sygic Mcguider? Ik had deze op mijn E71 staan, maar na berichten dat deze op de E72 niet goed werkte (op een gegeven moment krijg je de melding unexpected error) heb ik deze niet op mijn E72 geinstalleerd. Nu hoor ik berichten dat na de update van een paar maanden geleden (031.023) deze wel werkt.
Persoonlijk prefereer ik McGuider boven Ovi Maps omdat het zoeken naar een straatnaam erg fijn werkt.
Werkt prima hier, zoeken werkt inderdaad veel beter.

Verwijderd

Nou, sinds gisteren mijn E72 binnen.

Ik was eerst nogal huiverig betreffende de koppeling aan de zakelijke Microsoft Exchange mailbox en agenda en bedrijfstelefoonboek. (zie mails boven).

Maar laat dat nou juist als een speer werken. Gewoon e-mail instellen, accountnaam, domeinnaam, wachtwoord en servernaam en hoppa: IT WORKS! _/-\o_

Maar dan de gratis navigatie: WAT EEN DRAMA! :(

Volgens de handleiding moet je kijken op www.nokia.com/maps. Daar aangekomen moet ik een SIS bestandje downloaden (?). Daar kan je dan niets mee. Dan blijkt na wat studie dat je eerst de OVI suite moet installeren, die op het geheugenkaartje in de telefoon staat. OK, dat geprobeerd, na 15 minuten nog steeds in een schermpje met downloading, terwijl een blik op mijn networking leert dat er geen ene bytre wordt gedownload. Dan vervolgens, na tip uit handleiding, het bestandje naar de PC gekopieerd en weer installeren: Runtime error |:(
Dan maar Ovi suite downloaden van Nokia.nl en installeren. Duurt lang maar werkt uiteindelijk wel. Dan kijken naar kaarten installeren: niks, programma blijft hangen.
Dan eerst maar eens van de laptop naar de veel potentere desktop (triple core, 4 GIG RAM) verhuisd. Weer blijft Ovi suite hangen. Hé, ik had nog een SIS bestandje. Dat aanklikken: ja verdomd, gaat e.e.a. installeren op de telefoon (moet wel de telefoon op PC Suite staan i.pv. massaopslag, waar die default opstaat, maar ja, trial en error). Duurt vervolgens een uur voordat die zegt dat die klaar is.
Dan weer naar Ovi Suite en kaarten. Kijk even welke kaarten er op het toestel staan, hij zegt alle kaarten (dikke 3 GB) huh? :|
Dan maar even op "Kaarten updaten" gedrukt, gaat ie eerst alle kaarten van het toestel verwijderen (is goed ik wil toch alleen maar Benelux) en vervolgens weer alle kaarten van Europa en alle talen voor de gesproken instructie installeren |:(
Ten eerste duurt dit kennelijk zo'n 11 uur! (Ik ben maar even gaan slapen, het was inmiddels al laat), en kan ik zo te zien nergens aangeven dat ik alleen maar de Benelux kaarten (nou vooruit, doe dan ook maar Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk) wil en de nederlandse taal.
Dan op weg naar kantoor de navigatie geprobeerd met de bijgeleverd autohouder (waarom dan eigenlijk ook geen 12V lader bijgeleverd?) .
Worden de kaarten zo te zien toch nog via 3G binnengehaald (symbooltje 3G onderin beeld en een aanduiding van honderden kB's die het kennelijk zijn)! En bovendien een engelse juf die tegen me praat!
WAT EEN SHITZOOI. ;(
Inmiddels wat settings gevonden bij opties waarbij ik de navigatie op offline kan zetten (het is kennelijk te veel moeite om dat in de handleiding te zetten) een een selectie voor het taalbestand (Nederlands Vrouw), dus dat zou nu goed moeten gaan. Gaan we vanmiddag proberen.

Nou heb ik voorlopig nog 1 vraag: hoe krijg ik alle overbodige talen en kaarten van mijn geheugenkaart af?
Ik zit niet te wachten op de kaart van Moldavië en het servische taalbestand (man én vrouw!). Ik wil wel wat GBtjes vrijmaken voor MP3 bestanden zodat ik de E72 ook als muziekspeler kan gebruiken.
Met OVI Suite lukt dat kennelijk niet, of ik zie iets gruwelijk over het hoofd. Iemand een idee?

Wat me het meest tegenvalt is, zonder mezelf te hoog te achten, dat ik met een universitaire opleiding in de informatica en 23 jaar ervaring in de ICT, zoveel moeite moet doen om dit aan de praat te krijgen. Dat zou toch beter moeten kunnen? Voor normale stervelingen lijkt me dit niet te doen.
Nu niet zeggen: koop dan een iPhone, want die vindt ik te overpriced en bovendien ben ik niet zo van de touchscreens, ik wil echte toetsen.

Zucht. :N

• ReconE
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:09:

Nou heb ik voorlopig nog 1 vraag: hoe krijg ik alle overbodige talen en kaarten van mijn geheugenkaart af?
Ik zit niet te wachten op de kaart van Moldavië en het servische taalbestand (man én vrouw!). Ik wil wel wat GBtjes vrijmaken voor MP3 bestanden zodat ik de E72 ook als muziekspeler kan gebruiken.
Met OVI Suite lukt dat kennelijk niet, of ik zie iets gruwelijk over het hoofd. Iemand een idee?
Allereerst krijg je een knuffel van me voor zoveel drama. Ten tweede kan ik me niet herkennen in alle problemen die je ondervindt met OVI suite en Nokia Maps.

Wat mij betreft doe je het volgende:
Je installeert op je E72 vanuit OVI store de laatste versie van Nokia Maps.
Je installeert op je Windows pc de laatste versie van OVI suite. (Als dat niet lukt herinstalleer je windhoos of je pakt een andere pc. Als 23-jarige Universiteit-IT'ert heb je vast wel een paar oude koffiemolens)
Je zorgt voor een werkende USB verbinding tussen je E72 en OVI suite.
Je knikkert álle (ja alle) kaarten en stemmen en persoonlijkheden van je telefoon af met OVI Suite.
Je installeert alleen hetgeen dat je nodig hebt aan kaarten en stemmen met OVI Suite
Veel succes!!

Verwijderd

ReconE schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:28:
[...]

Allereerst krijg je een knuffel van me voor zoveel drama. Ten tweede kan ik me niet herkennen in alle problemen die je ondervindt met OVI suite en Nokia Maps.

Je installeert op je Windows pc de laatste versie van OVI suite. (Als dat niet lukt herinstalleer je windhoos of je pakt een andere pc. Als 23-jarige Universiteit-IT'ert heb je vast wel een paar oude koffiemolens)
Je knikkert álle (ja alle) kaarten en stemmen en persoonlijkheden van je telefoon af met OVI Suite.
Je installeert alleen hetgeen dat je nodig hebt aan kaarten en stemmen met OVI Suite
Veel succes!!
Met dank voor de knuffel, lekker hoor! *;
Ter correctie: ik heb 23 ervaring in de ICT, mijn leeftijd is aanzienlijk hoger (het dubbele). (8>
OVI draait nu goed op de PC. Dus das geen probleem.
Laatste versie van Nokia maps is waarschijnlijk dat sis bestandje dat ik geïnstalleerd heb, dus ook check.
USB verbinding: check.
Alle kaarten er af knikkeren: zal ik vanavond doen, zal wel weer tig uur duren.
Alleen die kaarten installeren die ik nodig heb, dat wordt dan dus morgen.

Toch blijft het raar dat je niet gewoon kan selecteren wat je wel en niet wil hebben. En ik vind het ronduit stuitend dat Nokia niet de moeite neemt om dit duidelijk in een manual (mag ook online) uit te leggen.

• Phoolie
ReconE schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:28:
[...]

Veel succes!!
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Na inrichten van het toestel gekozen voor Menu-->Bed. paneel-->Telefoon-->SW-update, daar kan je de meest recente versie van maps downloaden, zodra dit klaar is kan je maps zo opstarten. Lijkt me niet dat een leek daar heel veel moeite mee heeft, laat staan een IT-er ;)

Verwijderd

Phoolie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:16:
[...]
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Na inrichten van het toestel gekozen voor Menu-->Bed. paneel-->Telefoon-->SW-update, daar kan je de meest recente versie van maps downloaden, zodra dit klaar is kan je maps zo opstarten. Lijkt me niet dat een leek daar heel veel moeite mee heeft, laat staan een IT-er ;)
Mijn fout natuurlijk, ik probeerde gewoon de handleiding te volgen door naar www.nokia.com/maps te gaan.
Stom had ik nooit moeten doen. |:(

• Phoolie
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:38:
[...]

Mijn fout natuurlijk, ik probeerde gewoon de handleiding te volgen door naar www.nokia.com/maps te gaan.
Dat is ook een oplossing, maar kost je heel wat meer tijd ;)

Maar als dat in de handleiding staat, dan begrijp ik dat niet helemaal, want waarom ga je uitleggen hoe je een applicatie installeert als het al op het toestel staat? Dat is een beetje hetzelfde als uitleggen hoe je paint installeert onder windows.

Wat ik me trouwens wel afvraag, toen je maps probeerde te installeren, kreeg je toen geen melding dat maps al aanwezig was op het toestel?

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:38:
[...]

Gebruik Nokia Maps Loader, binnen 5 minuten de kaarten erop (en eraf) die jij wilt.
http://www.nokia.nl/diens...ten/downloads-en-services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was dus dat sis bestandje. En inderdaad het werkt alleen door alle kaarten en talen er af te halen en dan stuk voor stuk er weer op. Lijkt mij dat dat slimmer kan, maar goed.
Grooveman11 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:59:
[...]

Gebruik Nokia Maps Loader, binnen 5 minuten de kaarten erop (en eraf) die jij wilt.
http://www.nokia.nl/diens...ten/downloads-en-services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:17:
[...]
Dat is ook een oplossing, maar kost je heel wat meer tijd ;)

Maar als dat in de handleiding staat, dan begrijp ik dat niet helemaal, want waarom ga je uitleggen hoe je een applicatie installeert als het al op het toestel staat? Dat is een beetje hetzelfde als uitleggen hoe je paint installeert onder windows.

Wat ik me trouwens wel afvraag, toen je maps probeerde te installeren, kreeg je toen geen melding dat maps al aanwezig was op het toestel?
En toch staat het zo in de handleiding.

Nee ik kreeg geen melding dat maps al geïnstalleerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Phoolie schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:33:
[...]
Het is er eigenlijk niet voor bedoeld, maar je kan sportstracker proberen, die slaat je routes op. Mocht dat niks zijn zou ik de hits in onderstaande links eens bekijken, misschien zit er iets tussen voor je:

http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=fd746037ea41492f
Dat ga ik eens proberen van het weekend. Thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Bij gmail heb je een hoofdagenda met daaronder eventuele door jezelf toegevoegde agenda's. Kun je die ook laten weergeven in de E72?
Ik kan hier namelijk nergens een concreet antwoord over vinden.
Dus is er hier iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
darkdesign schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:07:
[...]

Dat ga ik eens proberen van het weekend. Thanks d:)b
ja een progje waarmee ik kan zien waar ik ben geweest, hoe hard ik gereden en bla bla zoek ik ook nog.
hiervoor had ik een touch pro met wm 6.5 hier had ik een fijn progje voor. Kon je samen leggen met google maps bv.

Dat sport tracks heb ik niet zoveel aan, werkt via internet.
Zoek een progje dat werkt via gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic begint dood te bloeden.
90% gaat over gmail problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
Denthis schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:20:
[...]

ja een progje waarmee ik kan zien waar ik ben geweest, hoe hard ik gereden en bla bla zoek ik ook nog.
hiervoor had ik een touch pro met wm 6.5 hier had ik een fijn progje voor. Kon je samen leggen met google maps bv.

Het kan met Sygic Mobile Maps (menu>Instellingen>GPS-logs). In het menu.ini staat soms een 0 bij gpslog=0, die moet je dan in een 1 veranderen. Ervaring van iemand anders:
Heb het geprobeerd en het werkt. De interface tijdens het loggen is wat minder, maar de informatie in het logbestand is erg overzichtelijk. Er wordt een .nmea bestand aangemaakt, maar dit is gemakkelijk om te zetten naar .kml zodat het in Google Earth geladen kan worden, compleet met gemiddelde en maximale snelheid, afgelegde afstand en duur. Het logbestand bevat ook de diverse snelheden op bepaalde stukken van de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
wiljums schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:43:
[...]

Het kan met Sygic Mobile Maps (menu>Instellingen>GPS-logs). In het menu.ini staat soms een 0 bij gpslog=0, die moet je dan in een 1 veranderen. Ervaring van iemand anders:
Heb het geprobeerd en het werkt. De interface tijdens het loggen is wat minder, maar de informatie in het logbestand is erg overzichtelijk. Er wordt een .nmea bestand aangemaakt, maar dit is gemakkelijk om te zetten naar .kml zodat het in Google Earth geladen kan worden, compleet met gemiddelde en maximale snelheid, afgelegde afstand en duur. Het logbestand bevat ook de diverse snelheden op bepaalde stukken van de route.
zo ff een rondje maken met de motor en testen.
het log bestand kan ik terug vinden, maar dat menu.ini vind ik niet terug :S

dankje wel alvast. google earth nu aan het installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
Denthis schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:14:
[...]

zo ff een rondje maken met de motor en testen.
het log bestand kan ik terug vinden, maar dat menu.ini vind ik niet terug :S

dankje wel alvast. google earth nu aan het installeren
menu.ini hoef je alleen aan te passen als GPS-logs niet zichtbaar is in je menu.
(menu.ini staat in Drive\Symbian\

[ Voor 4% gewijzigd door wiljums op 13-08-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Denthis schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:20:
[...]

Hoe denk je dat sports tracker weet waar je bent? Gewoon via gps hoor, hij gebruikt ook internet, maar dat is om de kaarten te laden voor je overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:04
*weg* zie nokia e72

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 14-08-2010 03:03 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Phoolie schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:16:
[...]
Hoe denk je dat sports tracker weet waar je bent? Gewoon via gps hoor, hij gebruikt ook internet, maar dat is om de kaarten te laden voor je overzicht.
ow oke, ik dacht dat dat ook via het netwerk ging.

k heb een probleempje.

Als ik een foto via bleutooth binnen krijg.
- krijg je de melding nieuwe sms .... en dan als ik de foto bekijk ziet die er goed uit.
als ik de foto op en bekijk dan de foto via de galerij opnieuw is hij geblokt.
Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:36:
Topic begint dood te bloeden.
90% gaat over gmail problemen
Geef dan eens het goede voorbeeld....

Nog een intresant progje gezien en/of gebruikt wat hier nog niet voorbij is gekomen?
k heb een probleempje.

Als ik een foto via bleutooth binnen krijg.
- krijg je de melding nieuwe sms .... en dan als ik de foto bekijk ziet die er goed uit.
als ik de foto op en bekijk dan de foto via de galerij opnieuw is hij geblokt.
Hoe kan dit?
Probeer de foto eens te verplaatsen i.p.v op te slaan....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:33:
[...]

Geef dan eens het goede voorbeeld....

Nog een intresant progje gezien en/of gebruikt wat hier nog niet voorbij is gekomen?

[...]

Probeer de foto eens te verplaatsen i.p.v op te slaan....
heb gister gemerkt als ik lang wacht, dat de foto toch nog scherp word gesteld.
Maar je kunt een foto toch niet uit een bluetoothsms verplaatsen?

Is er ook een toets waarmee je snel iets kunt markeren of demarkeren?
Weet dat dit kon op mijn n73.

Bij de n73 moest je ook wel eens de gsm opnieuw opstarten, is dit bij de E72 ook het geval omzo wat meer snelheid terug te krijgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denthis schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:39:
[...]

heb gister gemerkt als ik lang wacht, dat de foto toch nog scherp word gesteld.
Maar je kunt een foto toch niet uit een bluetoothsms verplaatsen?

Is er ook een toets waarmee je snel iets kunt markeren of demarkeren?
Weet dat dit kon op mijn n73.

Bij de n73 moest je ook wel eens de gsm opnieuw opstarten, is dit bij de E72 ook het geval omzo wat meer snelheid terug te krijgen!!
Je hebt gelijk zie ik nu , je kan alleen op slaan ..... dan weet ik het niet

Snel makeren kan door in je galerij de shift toeste (pijltje omhoog) in te drukken samen met je navi toets

Af en toe op nieuw opstarten kan nooit kwaad maar zou in princiepe niet nodig moeten zijn , gewoon vaak controleren of er niet iets in de achtergrond draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:59:
[...]

[...]

Af en toe op nieuw opstarten kan nooit kwaad maar zou in princiepe niet nodig moeten zijn , gewoon vaak controleren of er niet iets in de achtergrond draait
Af en toe opnieuw opstarten is voor elke GSM noodzakelijk, als je niet af en toe je telefoon uit zet, krijg je vroeg of laat verbindingsproblemen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:59:
[...]

Je hebt gelijk zie ik nu , je kan alleen op slaan ..... dan weet ik het niet

Snel makeren kan door in je galerij de shift toeste (pijltje omhoog) in te drukken samen met je navi toets

oke dankje voor de info.
dan zal ik maar moeten wachten tot de foto goed geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:19:
[...]

Af en toe opnieuw opstarten is voor elke GSM noodzakelijk, als je niet af en toe je telefoon uit zet, krijg je vroeg of laat verbindingsproblemen.
Dat is zeker niet waar maar in geval van symbian toestellen kan het geen kwaad nee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand DosBox (een MS-DOS emulator) op de E72 aan de praat gekregen? Ik heb de versie van 7-12-2009 (0.73 RC2) geinstalleerd. Als ik het icoon van DosBox open gebeurt er niks, zelfs geen foutmelding.

Ik heb dosbox.conf in C:/data gezet en naar een aangepaste premapper.txt (de meegeleverde was voor een E51) laten wijzen waarin ik alles uitgecommentarieerd heb (wat er in stond leek me alleen op gewone toetsenborden te slaan, niet op qwerty). De docs hebben het nog over een bestand virtkeybmap.txt maar ik heb geen idee hoe dat eruit moet zien, er zit geen voorbeeld bij.

Heeft iemand hier ervaring mee? Onder Windows 7 is DosBox instellen een fluitje van een cent maar hier lukt het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
wiljums schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:43:
[...]

dat trucje met kml lukt toch niet.
google earth geeft dan een fout melding aan.

Als ik naar mijn agenda ga via mijn bureablad van mijn gsm, krijg ik altijd een takenlijst te zien terwijl ik in gesteld heb om naar het maandoverzicht te gaan, doe ik hier iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Joster schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:47:
[...]
Overigens is gmail nog steeds niet op orde.. Automatisch syncen weigert gewoon (instellingen staan gewoon goed!) terwijl nu ook het handmatig binnenhalen van mails sinds dinsdagmorgen (toen haalde hij de mails van maandagavond handmatig nog wel gewoon op) niet meer wil. Erg vreemd want ik heb verbinding en nieuwe mails online staan..
Handmatig binnenhalen werkt plotseling weer (het enige dat ik gedaan heb is het 12 dagen later nog eens geprobeerd, zonder alles opnieuw te configureren), automatisch syncen weigert nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:24:
[...]

Handmatig binnenhalen werkt plotseling weer (het enige dat ik gedaan heb is het 12 dagen later nog eens geprobeerd, zonder alles opnieuw te configureren), automatisch syncen weigert nog altijd.
Ik neem aan dat je wel opgegeven heb dat Gmail altijd contact mag maken met internet?

Ik heb 1x gehad dat ie niet ,meer wilde auto syncen , opnieuw opstarten was toen al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:04:
[...]

Ik neem aan dat je wel opgegeven heb dat Gmail altijd contact mag maken met internet?

Ik heb 1x gehad dat ie niet ,meer wilde auto syncen , opnieuw opstarten was toen al voldoende.
Vanzelfsprekend heb ik dat gedaan. Ik zou echt niet weten waar het aan ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Joster schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:46:
[...]

Vanzelfsprekend heb ik dat gedaan. Ik zou echt niet weten waar het aan ligt..
Dit doet me denken aan het probleem wat ik met Hotmail heb op mijn N97, handmatig syncen gaat altijd goed, maar als je dat automatisch wil doen, gaat het maar zelden goed. Ook geen oplossing voor kunnen vinden, nou is het maar mijn Hotmail, dus ik maak me er ook niet zo druk om. De zakelijke mail op mijn E72 werkt prima via MFE (na het installeren van de patch) en dat is de enige mail die voor mij direct binnen moet komen. Hotmail kan ik wel via handmatige syncen binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basw100
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 11:43
Ik ga komende vrijdag op vakantie naar de VS. Hoe kan ik het beste mijn internet(vodafone live) uitschakelen voor dat moment om te voorkomen dat ik hoge rekeningen krijg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Basw100 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:29:
Ik ga komende vrijdag op vakantie naar de VS. Hoe kan ik het beste mijn internet(vodafone live) uitschakelen voor dat moment om te voorkomen dat ik hoge rekeningen krijg.....
Telefoon thuis laten en daar een nieuwe kopen 8)7
Of je zoekt even op GoT/Google...dit is al zóóóóóó vaak besproken...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
edit, kaarten moeten los gedownload worden voor ovi maps.
Was er vanuit gegaan dat er iets op het kaartje stond.
Vandaar dat ik niet op adres kon navigeren.

[ Voor 72% gewijzigd door ibidriv3r op 18-08-2010 21:50 ]

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Kreeg net een sms van Nokia dat er nieuwe software voor me E72 is. En wat blijkt een firmware update 031.024 hopelijk werkt me film mogelijkheid hierna weer naarbehoren. Enige jammere is dat je nergens kan vinden wat er nu veranderd is. Ovi suite zegt eigenlijk alleen het standaard verhaal meer features en betere performance.
Iemand hem toevallig al geinstalleerd?

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
whocarez schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:07:
Kreeg net een sms van Nokia dat er nieuwe software voor me E72 is. En wat blijkt een firmware update 031.024 hopelijk werkt me film mogelijkheid hierna weer naarbehoren. Enige jammere is dat je nergens kan vinden wat er nu veranderd is. Ovi suite zegt eigenlijk alleen het standaard verhaal meer features en betere performance.
Heb een controle uitgevoerd online en via pc-suite maar geen melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is. Zou effe kijken van wie de mail afkomstig is :)

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 09:08
whocarez schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:07:
Volgens Nokia Software updater en de OTA is 31.023 nog de laatste firmware voor mijn non-branded E72.
Heb jij wellicht je nokia e72 niet in Nederland gekocht?

• ReconE
Heb m'n E72 met succes open- en dichtgemaakt voor het verwijderen van stof. Hier mijn howto.

Gebruikt:
T4 schroevendraaier, hier te koop.
Een microvezeldoekje, een bord en een AH bonuskaart. Wel zot, maar de bonuskaart is dunner en iets flexibeler dan een bankpas. Denk dat het daarom beter werkt. Ik heb geen plectrum (gitaar) tot mijn beschikking, daar zal het vast nog beter mee gaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/19/1282208368-940.jpg

Inspiratie: de Nokia E72 service manual.
De E71 manual van audie: Het Nokia E71 en E66 Topic

Hier de E72 met stof achter het scherm.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/19/1282208410-190.jpg

Hier de E72 zonder cover en batterij. Sim kaart kan je laten zitten. De schroeven zitten er nog in. Deze kan je voorzichtig met de T4 schroevendraaier losmaken en verwijderen. De E72 service manual vindt dat je de oude T4 schroeven moet weggooien, en nieuwe moet gebruiken. Dat is nergens voor nodig in deze context.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/19/1282208443-720.jpg

Hier de E72 zonder T4 schroeven.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/19/1282208480-250.jpg

Onderaan beginnen: met de bonuskaart voorzichtig de delen scheiden. Een en ander kan wat vastzitten. Geduldig blijven klungelen en wrikken totdat de clip aan de binnenkant loskomt. Naar boven werken, zoals onderstaand met pijl is aangegeven.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/19/1282208500-880.jpg

De bovenkant een beetje losmaken, zo ver als dat mogelijk lijkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/19/1282208518-370.jpg

Nu de onderkant verder openwerken.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/19/1282208537-220.jpg
Na geduldig beunen kun je de E72 als een boek openklappen. In het onderstaande plaatje heb ik de clip aangegeven in de groene vakjes die het meest vast zat. Dus voorzichtig werken. Je kunt het toetsenbordje gemakkelijk losschuiven; rondom het toetsenbord zit wellicht ook wat stof. Schoonmaken kan nu met de microvezeldoek.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/19/1282208567-280.jpg

Na schoonmaken de zaak weer in elkaar zetten. Zie onderstaand plaatje waar met 1-2-3 staat aangegeven welke volgorde van clips je moet afwerken/aandrukken. Mocht het niet in één keer lukken: front voorzichtig losmaken, het nieuwe stof verwijderen, en weer opnieuw proberen.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/19/1282208608-110.jpg

Hier is de E72 weer helemaal dicht, je kunt de T4 schroeven terug draaien.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/19/1282208627-870.jpg

Hier zijn de T4 schroeven teruggezet, je kunt de batterij plaatsen en aanzetten.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/19/1282208646-220.jpg

Hier de schoongemaakte en werkende E72. :) Succes!
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/19/1282208671-670.jpg

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
ipje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:18:
[...]

Heb een controle uitgevoerd online en via pc-suite maar geen melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is. Zou effe kijken van wie de mail afkomstig is :)
Inderdaad is de nieuwe firmware beschikbaar via de ovi-suite 031.024. Echter na het updaten is het firmware nummer gelijk gebleven maar is het aangepaste versie nummer aangepast. Dit is nu 031.023.c00.01.

Met andere woorden snap er geen biet van. De silveren versie heeft een andere firmware nummer. vreemd

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
@ ReconE: Mooie manual, mocht ik er eens last van krijgen, zal ik deze zeker gebruiken

• Benjike
Firmware update : mogelijk is dit misschien een geupdate 23, maar dan met de smartconnect fix en mailfix toegevoegd ?

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

hmmm ik heb net via *#0000# gekeken of er een nieuwe firmware was en die is er niet? En mijn firmware versie geeft aan 031.023.C00.01 met custom version date 31 maart 2010

Misschien alleen via ovi of pc suite? Heb dat nog niet gechecked op dit moment.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg dat bericht ook en heb die firmware toegepast.
Ik heb nu:
Softwareversie: 031.024
Aangepaste versie 031.024.239.03
Laatste update 18-8-2010
Nog geen tijd/zin gehad om te kijken wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik las op een ander forum dat deze update alleen voor Vodafone-branded toestellen is. Voor mijn unbranded toestel is er in elk geval (nog?) geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 vragen:

1) Ik heb onderin een envelopje, ookal heb ik geen nieuwe smsjes in mn inbox. Heb mijn telefoon al paar x gerestart en batterij eruit gehaald, maar hij gaat niet weg.
Hoe los ik dit op?

2) sinds vandaag trilt en maakt mijn telefoon geen geluid meer bij smsjes, terwijl de instellingen nog goed staan. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgelost :)
heb ff 4600 smsjes gewist en hij doet het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
Weet je al welke telefoon je neemt na je E72? Ik vind de E73 Mode een waardeloze kopie. Als dat het niveau is van opvolgers in de E-serie, dan neem ik aan dat de getalenteerde Nokia ontwerpers/bouwers/programmeurs vooral niet aan de E-serie werken. Ik denk aan een HTC Desire omdat je zelf leuk roms kan koken en erop kan knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey Umut hoe kreeg je het geluid van inkomende smsjes weer terug, heel je inbox verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

ReconE schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:49:
Weet je al welke telefoon je neemt na je E72? Ik vind de E73 Mode een waardeloze kopie. Als dat het niveau is van opvolgers in de E-serie, dan neem ik aan dat de getalenteerde Nokia ontwerpers/bouwers/programmeurs vooral niet aan de E-serie werken. Ik denk aan een HTC Desire omdat je zelf leuk roms kan koken en erop kan knallen.
Ik ga waarschijnlijk voor een Galaxy S i9000, maar het hangt nog van teveel factoren af.
Ik neig heel erg naar Android en dan is op dit moment de Samsung gewoon de beste keuze voor mij.
Maar ik kan pas eind dit jaar over dus ik wacht af wat Nokia dan heeft of gaat krijgen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:59:
ey Umut hoe kreeg je het geluid van inkomende smsjes weer terug, heel je inbox verwijderen?
Hij trilde eerst niet en ook geen geluid. Dus ik heb hele inbox verwijderd, hele map met verzonden berichten en toen de telefoon restart.
En nu trilt die weer en maakt die geluid bij smsjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok beter man, ik vindt het onderhand irritant worden dat ik niks meer hoor met een inkomende sms. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40

Illusion

(the art of)

ReconE schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:19:
Onderaan beginnen: met de bonuskaart voorzichtig de delen scheiden. Een en ander kan wat vastzitten. Geduldig blijven klungelen en wrikken totdat de clip aan de binnenkant loskomt. Naar boven werken, zoals onderstaand met pijl is aangegeven.
[afbeelding]
Bijna goed. De service manual vermeldt dat je van boven naar beneden moet schuiven. Dan klikt ie ook in 1 keer los. Dit was precies het moment waar ik zelf op zoek ging naar de service manual. Ik had al een uurtje zitten wrikken, maar het lukte maar niet.
nokia service manual
4) Insert the SRT-6 between the A-COVER ASSEMBLY and the B-COVER ASSEMBLY. Slide it from top to bottom to release the clip holding the A-COVER ASSEMBLY.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik ben inmiddels ook al enkele dagen in het bezit van een E72, na een tijd de E71 gebruikt te hebben. Prettig toestel is het!

Het enige waar ik al even op aan het azen ben is een vaste actieve autohouder; de meegeleverde zuignap bij de E72 was geen optie voor mij. Nu zijn er wel een paar opties die ik gevonden heb, maar er is er niet één waarbij ik direct over te spreken zijn (het ziet er fragiel uit, het ziet er gewoon níet uit, of het is een klem en geen houder). Mijn voorkeur zou uitgaan naar een originele Nokiahouder, maar dat lijkt niet te bestaan.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40

Illusion

(the art of)

Bastiaan schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:09:
Ik ben inmiddels ook al enkele dagen in het bezit van een E72, na een tijd de E71 gebruikt te hebben. Prettig toestel is het!

Het enige waar ik al even op aan het azen ben is een vaste actieve autohouder; de meegeleverde zuignap bij de E72 was geen optie voor mij. Nu zijn er wel een paar opties die ik gevonden heb, maar er is er niet één waarbij ik direct over te spreken zijn (het ziet er fragiel uit, het ziet er gewoon níet uit, of het is een klem en geen houder). Mijn voorkeur zou uitgaan naar een originele Nokiahouder, maar dat lijkt niet te bestaan.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb een brodit actieve houder. Duur, maar netjes ingebouwd ziet het er superstrak uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/512094.jpg

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Joster
  • Nu online
Ik heb precies dezelfde, werkt super! Voorheen had ik die via 3,5 mm jack gekoppeld had aan mijn radio. Het mooie was dan dat ik de navigatie gewoon door mijn muziek heen hoorde. Helaas van radio geswitcht omdat het nogal een oud model was en ik usb wilde hebben maar nu werkt dat dus niet meer. Aux zit nu aan de voorzijde (lelijk) en met bellen enzo gaat dat goed maar ik ga natuurlijk niet "puur" naar mijn navigatie zitten luisteren.

Overigens nogsteeds de autosync problemen, bagger.

• Bastiaan
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Illusion schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:35:
[...]

Ik heb een brodit actieve houder. Duur, maar netjes ingebouwd ziet het er superstrak uit:
[afbeelding]
Deze ben ik een paar keer tegengekomen. Maar je hebt het over ingebouwd; zit deze bij jou vast aan de console of met het kliksysteem aan een van je ventilatiegaten? In het geval van echt vastzitten: waar heb je dat laten doen, of met welke spullen? Ik kom namelijk alleen maar de clip tegen welke ik over een ventilatiegat moet klikken, en dat wil ik niet. Gewoon vastzetten met schroeven die hap, op de plek die ik wil! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Ik heb gewoon zo'n beugel naast de bediening van mijn climat control geschroeft (die moest ik er wel even uitpakken maar dat was niet zo spannend). Past perfect. Daar het beugeltje van de brodit houder met daarop natuurlijk de houder zelf geplaatst en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog nieuws over het Sent items probleem. Bij forward of beantwoorden van een mail wordt deze niet opgeslagen in sent items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
ik ehb ook weer een vraagje.
Mijn gsm trilt niet als ik een oproep krijg (stil profiel)
Terwijl trillen wat aan staat.
Of zie ik een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:02:
Heeft iemand nog nieuws over het Sent items probleem. Bij forward of beantwoorden van een mail wordt deze niet opgeslagen in sent items.
Helaas niet. Voor mij maakt het de email client geheel waardeloos omdat sent en forwarded items niet opgeslagen worden. Heel jammer!

[ Voor 35% gewijzigd door Roost op 28-08-2010 13:06 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.