Na de laatste firmware update kan ik niet meer vinden hoe ik de "transitions" opnieuw instel. Weet iemand dat misschen?
Menu/Bed.Paneel/Thema's/Algemeen/Opties/Thema-effecten/AanRoost schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:44:
Na de laatste firmware update kan ik niet meer vinden hoe ik de "transitions" opnieuw instel. Weet iemand dat misschen?
Vandaag mijn telefoon terug gekregen na een reparatie, alleen nu zegt die bij een paar applicaties dat die geen verbinding kan maken met internet: hyves F1 app ebuddy
deze werken wel gewoon: opera, nos mobiel, metro
Er staat dat ik mijn internet instellingen moet accepteren voor java applicaties, alleen kan ik niet vinden waar het staat.
iemand enig idee?
deze werken wel gewoon: opera, nos mobiel, metro
Er staat dat ik mijn internet instellingen moet accepteren voor java applicaties, alleen kan ik niet vinden waar het staat.
iemand enig idee?
Verwijderd
Hallo iedereen,
Heb sinds eergister de Nokia e72 brown in bezit maar ik kamp met hetzelfde probleem als sommigen: toetsen komen niet allemaal overeen met wat er op het scherm verschijnt (idd een a ipv een q, een z ipv een w, etc.)...and indeed it is made in Finland!
Nu heb ik een Nokia service punt gemaild en zij mailen dat ik het toestel terug kan sturen (had het besteld op 2 Call), óf het bij de service point kan laten fixen, maar dan moeten ze sjoemelen met de software (en dat gaat me 30(!!!) euro kosten).
Nu vraag ik jullie om advies. Als ik het toestel terug stuur moet ik ook allerlei verzendkosten etc betalen, én weer wachten op m'n toestel. Maar als ik t laat fixen door de Nokia service point, moet ik 30 euro betalen en dan heb ik m'n toestel wel gelijk terug, maar vervalt ook wel m'n garantie. Of is het mogelijk dat ik zelf met de software ga sjoemelen..?
Wat raden jullie me aan?
Alvast bedankt voor de hulp!
P.S. Ik had wel beter verwacht van Nokia. Nu baal ik dat ik geen SE Vivaz heb genomen...grr
Heb sinds eergister de Nokia e72 brown in bezit maar ik kamp met hetzelfde probleem als sommigen: toetsen komen niet allemaal overeen met wat er op het scherm verschijnt (idd een a ipv een q, een z ipv een w, etc.)...and indeed it is made in Finland!
Nu heb ik een Nokia service punt gemaild en zij mailen dat ik het toestel terug kan sturen (had het besteld op 2 Call), óf het bij de service point kan laten fixen, maar dan moeten ze sjoemelen met de software (en dat gaat me 30(!!!) euro kosten).
Nu vraag ik jullie om advies. Als ik het toestel terug stuur moet ik ook allerlei verzendkosten etc betalen, én weer wachten op m'n toestel. Maar als ik t laat fixen door de Nokia service point, moet ik 30 euro betalen en dan heb ik m'n toestel wel gelijk terug, maar vervalt ook wel m'n garantie. Of is het mogelijk dat ik zelf met de software ga sjoemelen..?
Wat raden jullie me aan?
Alvast bedankt voor de hulp!
P.S. Ik had wel beter verwacht van Nokia. Nu baal ik dat ik geen SE Vivaz heb genomen...grr
Bel 2Call op, zij leveren een verkeerd toestel en moeten het fixen.
Verwijderd
Dat probleem heb ik ook gehad, ik heb toen de software zelf aangepast. Hier heb ik toen wel een handleiding voor gekregen van het bedrijf waar ik mijn telefoon heb gekocht. De instellingen waren voor een azerty toetsenbord ipv een qwerty. Ik kan je helaas niet meer helpen aan de software instellingen.
Ik heb sinds gisteren mijn E72! Maar mijn internetabbo gaat pas over 4maanden in ivm verlenging. Nu wil ik voor alle internetfuncties de WLan gebruiken en niet de vodafone GPRS hoe kan ik dat instellen? Ik heb het hier ergens eerder gelezen maar kan het niet vinden dus als iemand mij even wilt helpen?
Edit: Ik denk dat ik dat met de veelbesproken smartconnect moet doen is dit juist? Ik heb een nieuwe groep aangemaakt met alleen Wlan aangeklikt. Maakt hij nu met alle programma's alleen maar verbinding met Wlan of kan hij nog steeds op GPRS gaan?
Edit: Ik denk dat ik dat met de veelbesproken smartconnect moet doen is dit juist? Ik heb een nieuwe groep aangemaakt met alleen Wlan aangeklikt. Maakt hij nu met alle programma's alleen maar verbinding met Wlan of kan hij nog steeds op GPRS gaan?
[ Voor 29% gewijzigd door Longrun op 16-06-2010 20:12 ]
Sinds kort ook in het bezit van een E72.
Nu zag ik op de OVI store de applicatie van Voetbal International staan. Dacht leuk voor het WK. Dus deze gedownload en geinstalleerd. De applicatie lijkt goed op te starten allen geeft de applicatie aan "Geen netwerkverbinding beschikbaar" Nu weet ik niet precies wat zijn probleem nu is gezien ik wel gewoon internet op kan.
Ik lees verschillende berichten van mensen die het wel hebben werken en niet hebben werken maar een oplossing om het te laten werken ben ik nog niet tegen komen. Iemand wel de ervaring hoe je dit werked krijg?
Nu zag ik op de OVI store de applicatie van Voetbal International staan. Dacht leuk voor het WK. Dus deze gedownload en geinstalleerd. De applicatie lijkt goed op te starten allen geeft de applicatie aan "Geen netwerkverbinding beschikbaar" Nu weet ik niet precies wat zijn probleem nu is gezien ik wel gewoon internet op kan.
Ik lees verschillende berichten van mensen die het wel hebben werken en niet hebben werken maar een oplossing om het te laten werken ben ik nog niet tegen komen. Iemand wel de ervaring hoe je dit werked krijg?
Helaas,
Sinds eergisteren een enorme barst in het scherm van m'n E72. Had ik eigenlijk niet verwacht, aangezien ik mijn N70 al dik 2 jaar gewoon in m'n broekzak heb gehad zonder schade. Aangezien het toestel niet verzekerd was/is heb ik besloten om op Ebay een vervangingsschermpje te kopen voor iets van 20 dollar (14 euro). Ik ben erg benieuwd of dat gaat werken en hou jullie op de hoogte (misschien zelfs foto's *yay*)
Zijn er al meer mensen met een defect scherm?
Sinds eergisteren een enorme barst in het scherm van m'n E72. Had ik eigenlijk niet verwacht, aangezien ik mijn N70 al dik 2 jaar gewoon in m'n broekzak heb gehad zonder schade. Aangezien het toestel niet verzekerd was/is heb ik besloten om op Ebay een vervangingsschermpje te kopen voor iets van 20 dollar (14 euro). Ik ben erg benieuwd of dat gaat werken en hou jullie op de hoogte (misschien zelfs foto's *yay*)
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
@Illusion: vervelend, hou ons op de hoogte. Heb dat zelf gelukkig niet, maar ben wel benieuwd hoe makkelijk het vervangen je af gaat, succes!
Verwijderd
Ik heb sinds eenpaar maanden de E72. Heb me nog niet echt in de telefoon verdiept, maar vond dit forum en heb meteen alles doorgelezen. Helaas mijn probleem niet tegen gekomen.. Het is namelijk zo dat als ik verbinding wil maken met wlan de telefoon aangeeft: Systeemfout of hij doet het wel en de telefoon loopt vast en start opnieuw op. Ik heb de software al geupdate, maar hij doet nog steeds hetzelfde. Ook loopt hij vaker vast bij de meest kleine dingen of is erg traag. Meer mensen bekend met dit probleem?
Ik kom er net achter dat de optie "Standaardnummers" bij contactpersonen niet werkt. Het idee is dat je bij een contactpersoon waarbij je meerdere nummers hebt opgeslagen kunt aangeven welk nummer bijv. voor SMS gebruikt moet worden. Als je die persoon dan een SMS wilt sturen vraagt de telefoon niet meer welk nummer gebruikt moet worden. Op mijn E51 werkte dit goed, maar de E72 vraagt desondanks telkens een nummer te selecteren. Is dit een bekend probleem?
Hmm ik was niet eens op de hoogte van deze functie, ik erger me hier ook aan. Ik zal het eens gaan uitzoeken.etamboer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:56:
Ik kom er net achter dat de optie "Standaardnummers" bij contactpersonen niet werkt. Het idee is dat je bij een contactpersoon waarbij je meerdere nummers hebt opgeslagen kunt aangeven welk nummer bijv. voor SMS gebruikt moet worden. Als je die persoon dan een SMS wilt sturen vraagt de telefoon niet meer welk nummer gebruikt moet worden. Op mijn E51 werkte dit goed, maar de E72 vraagt desondanks telkens een nummer te selecteren. Is dit een bekend probleem?
Zoo uitgezocht en het werkt. Defaults klikken bij de edit van de contactpersoon en dan messagingnumber op mobiel zetten. Voortaan als ik nu sms stuur naar persoon zet ie automagisch het goede adres neer.
Als je het niet aan de praat krijgt zou dit kunnen liggen aan je firmware. Welke draai je op dit moment? Laatste firmware (unbranded) draait hier prima.
Bedankt voor de tip
Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same
Ik heb het ook draaien en werkend. De enige keer dat ik deze melding heb gekregen was toen ik weer eens ergens in de spits was en geen netwerkverbinding kon krijgen. Heb verder (voor zo ver ik weet) niets hoeven instellen. Je moet alleen kiezen voor verbinding maken of automatische verbinding.Nelisj schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:20:
Sinds kort ook in het bezit van een E72.
En anders even verwijderen en opnieuw installeren, misschien iets fout gegaan?
Tot je dienst. Toch gaat het bij mij niet goed. Ik kon op de E51 mijn vrouw een SMS sturen door bij "Aan:" een puntje te tikken (zij staat in mijn contactpersonenlijst met achternaam "."), dan de tekst en vervolgens op de groene belknop. Hij ging dan meteen een bericht sturen naar het ingestelde defaultnummer. Mijn E72 komt na het drukken op de belknop toch nog met de keuzelijst van nummers, ondankt dat ik het mobiele nummer als defaultnummer voor berichten heb ingesteld.
Model/Firmware: E72-1/031.023.C00.01
Verwijderd
Ik heb nu bijna 2 maanden een E72 in gebruik na 1,5 jaar de E71 te hebben gebruikt.
Na 2 weken moest mijn E72 al binnen, wit scherm en kon hem zelf niet resetten. 2 weken in herstelling geweest.
Nu heb ik weer problemen: hij slaagt regelmatig vast in verschillende toepassingen, enige oplossing is het terug opstarten. Ik heb op internet gelezen dat er meerdere zijn met dit probleem.
Ik heb de laatste softwareversie op mijn telefoon, hopelijk komt er snel een nieuwe softwareversie want zo kan het niet verder.
Mijn E71 is ook 2x in herstelling geweest in die 1,5 jaar. Daarvoor heb ik een Nokia E90 zonder problemen 1 jaar gebruikt. Het gaat precies bergaf met de kwaliteit?
De batterijcover van de Nokia E71 vond ik ook beter vastzitten dan bij de E72.
En op de E72 komen ook sneller gebruikssporen.
:'-(
Als alles werkt is het een toptoestel met alle functies die ik nodig heb en niet had op de E71.
Na 2 weken moest mijn E72 al binnen, wit scherm en kon hem zelf niet resetten. 2 weken in herstelling geweest.
Nu heb ik weer problemen: hij slaagt regelmatig vast in verschillende toepassingen, enige oplossing is het terug opstarten. Ik heb op internet gelezen dat er meerdere zijn met dit probleem.
Ik heb de laatste softwareversie op mijn telefoon, hopelijk komt er snel een nieuwe softwareversie want zo kan het niet verder.
Mijn E71 is ook 2x in herstelling geweest in die 1,5 jaar. Daarvoor heb ik een Nokia E90 zonder problemen 1 jaar gebruikt. Het gaat precies bergaf met de kwaliteit?
De batterijcover van de Nokia E71 vond ik ook beter vastzitten dan bij de E72.
En op de E72 komen ook sneller gebruikssporen.
:'-(
Als alles werkt is het een toptoestel met alle functies die ik nodig heb en niet had op de E71.
De E72 is toch ook maar een instabiel toestel, ik kan er eigenlijk niks mee. Alles lijkt op het eerste gezicht wel normaal te werken, je kunt software installeren en dat start ook, maar als je het toestel _echt_ serieus gebruikt dan loop je tegen allerlei manco's aan.
- Navigatie is instabiel. Toestel reset zichzelf soms.
- GPS geeft soms om onbekende redenen geen signaal. Applicatie maakt niet uit, het gebeurt soms in Sportstracker en in Maps. Toestel opnieuw opstarten lost het op
- Als ik Sportstracker gebruik dan heb ik na afloop dat de applicatie gecrashed is en er dus geen route is vastgelegd
- Het adresboek sluit zichzelf soms af als je heel snel na het drukken van de adrestoets al zoekletters invoert
- De email wordt soms om onbekende redenen niet ververst. Staat er op het hoofdscherm 0 nieuwe berichten, log ik aan op de pc, heb ik gewoon nieuwe e-mail. Als ik dan handmatig zend-en-ontvang in de mailclient dan haalt ie ze wel op, maar ik heb ingesteld dat het elke 5 minuten moet en zou het op prijs stellen als ie dat dan ook echt doet.
[ Voor 15% gewijzigd door PhilipsFan op 17-06-2010 23:48 ]
Het is inderdaad om moe van te worden. Nokia maakt vaak leuke hardware, maar op software vlak zijn het middeleeuwse praktijken.
Als zelfs de basis niet 100% stabiel werkt (GPS navigatie, email, telefoon/sms functies), wat voor zin heeft het dan?
Als zelfs de basis niet 100% stabiel werkt (GPS navigatie, email, telefoon/sms functies), wat voor zin heeft het dan?
ook ik heb last van vastlopers zoals velen!
Met name bij navigatie heb ik last van vastlopers. Ik moet dan de accu eruit halen om het toestel te kunnen herstarten. Iets anders heb ik nog niet gevonden. En bijvoorbeeld bij het maken van foto's blijft het beeld vaak hangen na het maken van de foto op "bezig met verwerken". Toestel zit dan niet helemaal vast, kan terug komen met de knop "hoorn op de haak".
Mensen die deze problemen kennen of oplossingen hebben?
Heb al de laatste firmware.
Zou een software matige reset of hardware matige reset helpen?
Ik wil het liefst niet alle instellingen kwijt zijn....
Met name bij navigatie heb ik last van vastlopers. Ik moet dan de accu eruit halen om het toestel te kunnen herstarten. Iets anders heb ik nog niet gevonden. En bijvoorbeeld bij het maken van foto's blijft het beeld vaak hangen na het maken van de foto op "bezig met verwerken". Toestel zit dan niet helemaal vast, kan terug komen met de knop "hoorn op de haak".
Mensen die deze problemen kennen of oplossingen hebben?
Heb al de laatste firmware.
Ik zit er nu wel over te denken om een hardware-reset uit te voeren en de firmware opnieuw te installeren. Kijken of het dan beter is. Ik moet alleen nog voor mezelf uitmaken waar ik meer last van heb, die vastlopers en andere vaagheden of alles opnieuw installeren (en mijn hack kwijtraken: versie 031 is volgens mij nog niet hackbaar).tjerkpolle schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:10:
[...]
Weet iemand hoe je die vervelende Nokia-opstart-tune kunt uitschakelen?
Het uitzetten van de waarschuwingstonen is niet handig want dan is ook echt alles uit... Ook de reminders uit de kalender...
Het uitzetten van de waarschuwingstonen is niet handig want dan is ook echt alles uit... Ook de reminders uit de kalender...
Marrik
Ik moet zeggen ik van bovengenoemde problemen helemaal geen last heb. De enkele 'hanger' die ik heel af en toe heb is van de virusscanner die ik door mijn werkgever verplicht er op moet hebben (i.v.m. werkmail). Voor de rest met navigatie o.i.d. nooit problemen.
Enige is dat ik nog op de allereerste firmware draai waar ik hem ooit mee kreeg, maar ook eigenlijk nooit de noodzaak gezien om te upgraden.
Enige is dat ik nog op de allereerste firmware draai waar ik hem ooit mee kreeg, maar ook eigenlijk nooit de noodzaak gezien om te upgraden.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Misschien is die hack juist het probleem? Behalve dat sommige dingen niet helemaal werken zoals geclaimd in de handleiding heb ik nergens last van, geen vastlopers, reboots of wat dan ook. Ik vind de agenda en mail applicaties nogal traag en de menu's onnodig onoverzichtelijk (je zoekt je rot) maar dat is het.PhilipsFan schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:24:
[...]
Ik zit er nu wel over te denken om een hardware-reset uit te voeren en de firmware opnieuw te installeren. Kijken of het dan beter is. Ik moet alleen nog voor mezelf uitmaken waar ik meer last van heb, die vastlopers en andere vaagheden of alles opnieuw installeren (en mijn hack kwijtraken: versie 031 is volgens mij nog niet hackbaar).
Dit heb ik ook gehad, ook geen verzekering van telefoon maar wel interpolis buiten de deur verzekering hier een beetje zitten zeuren en zij zouden het vergoeden, koste wel 108,29 dus is niet echt goedkoop nee.Illusion schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:39:
Helaas,
Ik heb er ook over gedacht om het zelf te maken maar toen de verzekering het vergoede toch maar laten maken he.
Ik weet bij mij ook niet hoe het is gebeurd, ook niet laten vallen of iets dergelijks
Ik heb weer een probleempje als ik via de telefoon op msn ben kan ik geen foto's ontvangen via msn ik krijg een downloadbalkje te zien maar die blijft op nul staan. Als de foto eigenlijk klaar zou moeten zijn met verzenden annuleert hij hem automatisch wie weet wat er aan de hand is?
Ik heb ineens een vreemd probleem: De OVI maps navigatie werkte prima en sinds vandaag werkt het ineens geheel niet meer! Als ik "kaarten" probeer te starten dan krijg ik de foutmelding "Standby: functie niet beschikbaar.".
Er is niets met het toestel gebeurd, geen updates oid geinstalleerd. Herkent iemand dit probleem?
UPDATE: Ik heb de laatste firmware opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer. Erg vreemd...
Er is niets met het toestel gebeurd, geen updates oid geinstalleerd. Herkent iemand dit probleem?
UPDATE: Ik heb de laatste firmware opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer. Erg vreemd...
[ Voor 12% gewijzigd door marrik op 20-06-2010 16:34 ]
Marrik
Verwijderd
Ik heb ook sindskort een Nokia E72, maar wil een aantal dingen weten ik hoop dat iemand me kan helpen.
-Sinds ik de telefoon heb zit er een knipperende berichtje onderin in het midden tussen menu en camera, naast het tijdstip. Al mijn mailtjes heb ik geopend, maar het berichtje blijft er knipperen wat ik erg irritant vind. Heb van alles geprobeerd maar het wil maar niet weg.
- Ik wil graag MSN messenger op me telefoon downloaden, maar zou niet weten hoe dit moet,iemand die kan helpen??
- Hoe kan ik instellen dat ik alleen verbonden kan worden met me draadloos internet in huis en niet met het internet van T-mobile, want dan moet ik bijkomende kosten betalen. Soms gaat het internetverbinding automatisch via t-mobile internet hoe kan ik ervoor zorgen en zeker van zijn dat dit niet meer gebeurd?
Ook is het zo dat me wlan verbinding thuis zomaar ineens verbroken wordt terwijl ik aan het internetten ben op mijn telefoon. In mijn kamer kan k bijvoorbeeld bijna nooit verbinding maken met de wlan met me telefoon. Terwijl ik geen problemen heb met internetverbinding op me pc in me kamer, die werkt altijd top, zo ook met andere pc die we in huis hebben Hoe zou het komen dat ik niet altijd via me draadloos inet verbinding kan maken op me telefoon en wel op me comupters??
Ik hoop dat ik geholpen kan worden, alvast bedankt
-Sinds ik de telefoon heb zit er een knipperende berichtje onderin in het midden tussen menu en camera, naast het tijdstip. Al mijn mailtjes heb ik geopend, maar het berichtje blijft er knipperen wat ik erg irritant vind. Heb van alles geprobeerd maar het wil maar niet weg.
- Ik wil graag MSN messenger op me telefoon downloaden, maar zou niet weten hoe dit moet,iemand die kan helpen??
- Hoe kan ik instellen dat ik alleen verbonden kan worden met me draadloos internet in huis en niet met het internet van T-mobile, want dan moet ik bijkomende kosten betalen. Soms gaat het internetverbinding automatisch via t-mobile internet hoe kan ik ervoor zorgen en zeker van zijn dat dit niet meer gebeurd?
Ook is het zo dat me wlan verbinding thuis zomaar ineens verbroken wordt terwijl ik aan het internetten ben op mijn telefoon. In mijn kamer kan k bijvoorbeeld bijna nooit verbinding maken met de wlan met me telefoon. Terwijl ik geen problemen heb met internetverbinding op me pc in me kamer, die werkt altijd top, zo ook met andere pc die we in huis hebben Hoe zou het komen dat ik niet altijd via me draadloos inet verbinding kan maken op me telefoon en wel op me comupters??
Ik hoop dat ik geholpen kan worden, alvast bedankt
knipperend envelopje is sim sms berichten vol. msn messenger downen via ovi store. Alleen verbinden met wlan en iet met internet is hier te zoeken in dit topic
Verwijderd
Erg bedankt, het knipperend berichtje is weg.tito1984 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:49:
knipperend envelopje is sim sms berichten vol. msn messenger downen via ovi store. Alleen verbinden met wlan en iet met internet is hier te zoeken in dit topic
Bij het downloaden van msn via OVI wordt er gevraagd of ik een my nokia account ofzo wil aanmaken wat houdt dit in ?
Deze topic bestaat uit superveel reacties, is erg moelijk terug te vinden over alleen verbinden met WLAN, Ik zou het erg op waarde stellen als jij het me kan uitleggen of iemand anders.
Iemand al meer nieuws over de E73? Zag net op Ovi store dat je die ook al kunt kiezen. Schijnt overeen te komen met de E72 maar dan MET touchscreen..
ik zat te denken aan de E72, maar heb nu 2 telefoons met touchscreen (Tytn 2 prive, Palm treo zakelijk) en vind het toch wel erg makkelijk.....
ik zat te denken aan de E72, maar heb nu 2 telefoons met touchscreen (Tytn 2 prive, Palm treo zakelijk) en vind het toch wel erg makkelijk.....
http://www.engadget.com/2010/06/14/nokia-e73-mode-review/miel schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:03:
Iemand al meer nieuws over de E73? Zag net op Ovi store dat je die ook al kunt kiezen. Schijnt overeen te komen met de E72 maar dan MET touchscreen..
Zit geen touchscreen op.
Zo'n klein schermpje met touchscreen lijkt mij echt onzin.
Die E73 lijkt mij meer een E72 speciaal voor de US.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
M'n Palm Treo Pro heeft niet veel groter schermpje, maar ik ben toch blij dat 'ie touchscreen heeft hoor
Als maar alle opties door moeten stappen met een knopje is toch minder handig dan in één keer de goede optie aan te kunnen tikken met je vinger.
The devil is in the details.
Bij de telefoons met een touchscreen die ik heb gehad, waaronder de iPhone, lukt mij dat niet. Ik heb daarom een E72 gekocht. Ik miste bij de iPhone een stylus zoals op de Palms en HTC's van vroeger.Mute schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:35:
[...] in één keer de goede optie aan te kunnen tikken met je vinger.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
En, yeks, nog branded ook. Bij de "gewone" modellen is dat zo opgelost, maar ik zou op die E73 geen standaard E72 firmware durven zetten, bang dat ik hem brick.Gutteguttegut schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:31:
Nee dus. Het is hier geen helpdesk. Antwoorden op jouw vragen staan gewoon in de gebruiksaanwijzing of zijn met een simpele zoekopdracht te vinden.Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:15:
zou iemand me nog kunnen helpen met mijn bovensataande vragen ?
Verwijderd
Ik stel me vraag hier niet voor de lol, ik heb het niet in de gebruiksaanwijzing kunnen vinden.PhilipsFan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:06:
[...]
Nee dus. Het is hier geen helpdesk. Antwoorden op jouw vragen staan gewoon in de gebruiksaanwijzing of zijn met een simpele zoekopdracht te vinden.
en verder heb ik jou niks gevraagd
Heb het aan degenen gevraagd die wel een helpende hand aan kunnen bieden.
Jij hoeft je dus hierbij niet aan gesproken te voelen. Have a nice day!
Ik denk niet dat dit de attitude is waarmee je hier de antwoorden krijgt die je zoekt, de smileys ten spijt. Probeer een beetje te experimenteren met je zoekopdrachten (probeer bijvoorbeeld WiFi in plaats van WLAN en zo). Een account aanmaken op een website moet bijna overal om iets te kunnen doen, dus ook bij MyNokia. Gewoon doen, je hebt er alleen voordeel van en het verplicht je tot niets. Succes.Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:11:
[...]
Ik stel me vraag hier niet voor de lol, ik heb het niet in de gebruiksaanwijzing kunnen vinden.
en verder heb ik jou niks gevraagd![]()
Heb het aan degenen gevraagd die wel een helpende hand aan kunnen bieden.
Jij hoeft je dus hierbij niet aan gesproken te voelen. Have a nice day!
Verwijderd
K heb hier op een nette manier gevraagd om hulp dan krijg ik als antwoord "Nee, het is hier geen helpdesk" dat noem ik pas spijtig. Hoe grof men kan reageren als men vraagt om hulp. Maar goed.etamboer schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:28:
[...]
Ik denk niet dat dit de attitude is waarmee je hier de antwoorden krijgt die je zoekt, de smileys ten spijt. Probeer een beetje te experimenteren met je zoekopdrachten (probeer bijvoorbeeld WiFi in plaats van WLAN en zo). Een account aanmaken op een website moet bijna overal om iets te kunnen doen, dus ook bij MyNokia. Gewoon doen, je hebt er alleen voordeel van en het verplicht je tot niets. Succes.
Bedankt voor jou reactie en hulp. ik zoek het wel ergens uit.
Verwijderd
Deze reactie snap ik wel omdat je vragen stelt die al ooit eerder zijn besproken. Dus even wat tijd investeren en je vind de antwoorden op je vragen! Dat hebben de meeste gedaan.
Verwijderd
Even off topic , ik kan mij de reactie van Mimi7 wel een beetje voorstellen hoor.
Er zitten af en toe behoorlijk botte boeren bij hier en als je het antwoord weet dan is het een kleine moeite om dat even neer te zetten i.p.v het kleuter gedrag wat nog wel eens voorkomt.
dus als het het weet zet het dan er neer , wil je dat niet ga dan niet de leraar uithangen
ZO! nu eerst even ontopic
Ontopic : Raar dat hier allemaal van die vage problemen lees , ik heb 1x een vast loper gehad en verder nooit , navigatie werkt uitstekend en programma's ook.
Ik heb het gevoel dat de mensen met dergelijke problemen te veel "klooien" met hun toestel
Er zitten af en toe behoorlijk botte boeren bij hier en als je het antwoord weet dan is het een kleine moeite om dat even neer te zetten i.p.v het kleuter gedrag wat nog wel eens voorkomt.
dus als het het weet zet het dan er neer , wil je dat niet ga dan niet de leraar uithangen
Ontopic : Raar dat hier allemaal van die vage problemen lees , ik heb 1x een vast loper gehad en verder nooit , navigatie werkt uitstekend en programma's ook.
Ik heb het gevoel dat de mensen met dergelijke problemen te veel "klooien" met hun toestel
Gisteren twee mails op mijn E72 ontvangen en beide (voor het gemak) vanuit vanuit E72 beantwoord.
Vandaag twee boze klanten aan de telefoon die mijn antwoorden niet hebben ontvangen... terwijl de betreffende mails in de map "Verzonden berichten" stonden.
Hiervoor ging ik er 100% vanuit dat alle "verzonden" berichten ook verzonden waren.
Last but not least: Het meest vreemde van het verhaal is dat vandaag beide "verzonden" mails uit mijn map "verzonden berichten" spontaan verdwenen...
Was er gisteren iets aan de hand met KPN, OVI, Nokia of .... ?
BTW Als ik alle mails van mijn Postvak IN heb verwijderd kan ik mijn map "Verzonden berichten" niet raadplegen. Enig idee hoe dat komt?
Vandaag twee boze klanten aan de telefoon die mijn antwoorden niet hebben ontvangen... terwijl de betreffende mails in de map "Verzonden berichten" stonden.
Hiervoor ging ik er 100% vanuit dat alle "verzonden" berichten ook verzonden waren.
Last but not least: Het meest vreemde van het verhaal is dat vandaag beide "verzonden" mails uit mijn map "verzonden berichten" spontaan verdwenen...
Was er gisteren iets aan de hand met KPN, OVI, Nokia of .... ?
BTW Als ik alle mails van mijn Postvak IN heb verwijderd kan ik mijn map "Verzonden berichten" niet raadplegen. Enig idee hoe dat komt?
Dat idee heb ik ook. Ik snap best dat je je telefoon wilt testen, maar een telefoon is geen computer. En die lopen zelfs om de haverklap vast.Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:28:
Even off topic , ik kan mij de reactie van Mimi7 wel een beetje voorstellen hoor.
Blijft natuurlijk wel vervelend dat hij niet alles kan hebben. Maar ik weet dat iedere smartphone zo zijn kuren heeft.
Zo werkt het dus niet. Als iedereen hier steeds maar vragen blijft stellen waarop het antwoord al tig keer is gegeven of het misschien in de gebruiksaanwijzing staat, dan is het niet meer interessant voor de 'echte' tweakers.Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:28:
Als je me niet gelooft dan lees je gewoon even de FAQ, daar staat duidelijk in dat eigen inzet wordt verwacht en dat je moet aangeven wat je zelf al geprobeerd hebt en waarom dat niet werkt.
Ik vind sowieso GOT steeds meer een gebruikersforum worden, bijna alle topics waar ik vragen stel komt geen zinnig antwoord, het gaat alleen maar over dingen die meestal eenvoudig zijn op te lossen. Waar zijn de echte tweakers gebleven?
Formeel houd ik mijzelf ook niet aan de FAQ door hier de leraar uit te hangen, officieel had ik het topic moeten rapporteren aan een modje. Als het nog even doorgaat dan doe ik dat ook. Schelden mag je bv ook best achterwege laten, we zijn allemaal volwassen dacht ik.
Wat bedoel je met klooien? De toestellen waar we het hier over hebben zijn geen gewone telefoons. Ze hebben de mogelijkheid om software te installeren en gruwelijk veel opties. Iemand die een E72 als gewone telefoon gebruikt en af en toe eens de navigatie opstart zal ongetwijfeld minder problemen ondervinden dan iemand die 5 mailboxen bijhoudt en 30 applicaties heeft geinstalleerd. Maar volgens mij zijn deze telefoons daar geschikt voor en mogen ze ook bij dergelijk serieus gebruik niet vastlopen of instabiel worden.Ontopic : Raar dat hier allemaal van die vage problemen lees , ik heb 1x een vast loper gehad en verder nooit , navigatie werkt uitstekend en programma's ook.
[ Voor 21% gewijzigd door PhilipsFan op 23-06-2010 22:11 ]
Verwijderd
Ik houdt vier mailboxen bij en heb minstens 30 applicaties geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik tot nu toe weinig problemen ben tegengekomen. Mijn C: ruimte wordt wat krap, maar verder geen issues.....PhilipsFan schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:07:
Wat bedoel je met klooien? De toestellen waar we het hier over hebben zijn geen gewone telefoons. Ze hebben de mogelijkheid om software te installeren en gruwelijk veel opties. Iemand die een E72 als gewone telefoon gebruikt en af en toe eens de navigatie opstart zal ongetwijfeld minder problemen ondervinden dan iemand die 5 mailboxen bijhoudt en 30 applicaties heeft geinstalleerd. Maar volgens mij zijn deze telefoons daar geschikt voor en mogen ze ook bij dergelijk serieus gebruik niet vastlopen of instabiel worden.
Ik heb sinds kort office 2010 (RTM via surfspot) geinstalleerd en kan nu geen kalenderitems/notities/contactpersonen synchroniseren met mijn E72. Ovi Suite (2.1) geeft aan dat office niet geinstalleerd is. Ik heb contact opgenomen met Nokia hierover en zij geven aan dat de volgende release van Ovi Suite (2.2) office 2010 support met zich meebrengt. Alleen is nog niet duidelijk wanneer dit uitkomt.
Heeft iemand anders al PIM synchronisatie werkend gerkregen icm Office 2010? Ik gebruik win7 prof als OS.
Heeft iemand anders al PIM synchronisatie werkend gerkregen icm Office 2010? Ik gebruik win7 prof als OS.
Verwijderd
Laat ik mij post beginnen door te zeggen dat mijn stukje algemeen was bedoeld en niet gericht op 1 persoonPhilipsFan schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:07:
[...]
Zo werkt het dus niet. Als iedereen hier steeds maar vragen blijft stellen waarop het antwoord al tig keer is gegeven of het misschien in de gebruiksaanwijzing staat, dan is het niet meer interessant voor de 'echte' tweakers.
Als je me niet gelooft dan lees je gewoon even de FAQ, daar staat duidelijk in dat eigen inzet wordt verwacht en dat je moet aangeven wat je zelf al geprobeerd hebt en waarom dat niet werkt.
Ik vind sowieso GOT steeds meer een gebruikersforum worden, bijna alle topics waar ik vragen stel komt geen zinnig antwoord, het gaat alleen maar over dingen die meestal eenvoudig zijn op te lossen. Waar zijn de echte tweakers gebleven?
Formeel houd ik mijzelf ook niet aan de FAQ door hier de leraar uit te hangen, officieel had ik het topic moeten rapporteren aan een modje. Als het nog even doorgaat dan doe ik dat ook. Schelden mag je bv ook best achterwege laten, we zijn allemaal volwassen dacht ik.
[...]
Wat bedoel je met klooien? De toestellen waar we het hier over hebben zijn geen gewone telefoons. Ze hebben de mogelijkheid om software te installeren en gruwelijk veel opties. Iemand die een E72 als gewone telefoon gebruikt en af en toe eens de navigatie opstart zal ongetwijfeld minder problemen ondervinden dan iemand die 5 mailboxen bijhoudt en 30 applicaties heeft geinstalleerd. Maar volgens mij zijn deze telefoons daar geschikt voor en mogen ze ook bij dergelijk serieus gebruik niet vastlopen of instabiel worden.
Met klooien bedoel ik elk stukje software installeren wat ze tegen komen , veel met firmware's lopen spelen , 86x een andere mailbox instellen , telefoons hacken om firmware te installeren die niet voor hun toestel is uitgebracht enz enz enz....das klooien zoals ik het bedoel.
Verder zou elke "echte" tweaker inmiddels wel moeten weten dat nokia spullen altijd problemen geven en vastlopers hebben als ze net uit zijn , het worden pas echt stabiele toestellen na de eerste en soms 2de firmware update.
Mijn E72 is mijn 30ste nokia telefoon sinds mijn mobiele carriere en heb nog nooit een nokia gehad zonder problemen die ik vlak na de release heb aangeschaft.
Als je een Nokia koopt vlak na de release is het een kwestie van geduld hebben voordat ie echt stabiel werkt , is dat eenmaal zo dan is het vaak een trouwe metgezel tot zijn vervanger zich aandient.
wat betreft je opmerking over schelden (snap niet dat je je aangesproken voelt maar goed...) you got to be kiddin me

Alleen firmware installeren die voor een ander toestel is bedoeld zou hiervan echt problemen moeten geven en meestal doet het dat ook, nl een dood toestel. Hacken opzich kan geen kwaad, maar als je daarna met je vers verkregen rechten allerlei systeembestanden gaat muteren kun je ook problemen verwachten.Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:57:
[...]
Met klooien bedoel ik elk stukje software installeren wat ze tegen komen , veel met firmware's lopen spelen , 86x een andere mailbox instellen , telefoons hacken om firmware te installeren die niet voor hun toestel is uitgebracht enz enz enz....das klooien zoals ik het bedoel.
Dat heb ik allemaal niet gedaan. Ik heb m'n E72 gehackt om het camerageluid stil te krijgen. Verder heb ik een aantal applicaties geinstalleerd, maar geen hele bijzondere (SportsTracker, TSMobiles, BestJotter, IM+, Handy Calendar gebruik ik het meest) en houd ik twee mailboxen bij (Yahoo en GMail). Dat lijkt me geen wereldschokkend geklooi.
Toch is die E72 zo instabiel als de neten. Niet alleen bij de moeilijkere dingen zoals navigatie, soms klapt me het adresboek als ik snel na het starten een paar zoekletters ingeef. Heel vaak blijken applicaties in alle stilte te worden beeindigd (vooral bij SportsTracker is dat heel vervelend), ook al is er geen gebrek aan RAM.
Dat klopt wel, maar de E72 is zolangzaamaan een jaar uit en we zitten op firmware 3. De E71 is vanaf versie 2 al behoorlijk stabiel. Maar ok, ik heb de E72 sneller na de release gekocht dan destijds de E71. Toch zou dit niet moeten voorkomen. Dat er bugs in software sluipen is niet altijd te voorkomen, maar Nokia is nu gewoon echt aan het kleunen. En niet alleen met de E72, ze hebben met de N97 ook heel veel problemen gehad.Verder zou elke "echte" tweaker inmiddels wel moeten weten dat nokia spullen altijd problemen geven en vastlopers hebben als ze net uit zijn , het worden pas echt stabiele toestellen na de eerste en soms 2de firmware update.
Mijn E72 is mijn 30ste nokia telefoon sinds mijn mobiele carriere en heb nog nooit een nokia gehad zonder problemen die ik vlak na de release heb aangeschaft.
Ik weet niet meer wie het zei, maar ik las toch echt dingen als 'botte boeren' o.i.d. Maar goed, laten we het daar niet meer over hebben.wat betreft je opmerking over schelden (snap niet dat je je aangesproken voelt maar goed...) you got to be kiddin me
De nieuwe versie van OVI (2.2) nét gevonden en lost sync problemen op.KinG PopLa schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:43:
Ik heb sinds kort office 2010 (RTM via surfspot) geinstalleerd en kan nu geen kalenderitems/notities/contactpersonen synchroniseren met mijn E72. Ovi Suite (2.1) geeft aan dat office niet geinstalleerd is. Ik heb contact opgenomen met Nokia hierover en zij geven aan dat de volgende release van Ovi Suite (2.2) office 2010 support met zich meebrengt. Alleen is nog niet duidelijk wanneer dit uitkomt.
Aangezien de E72 op dezelfde software draait als de E52 bij deze mijn vraag in deze topic. Ik hoop dat iemand iets meer weet hierover... een dag internetten naar de oplossing levert niets op
------------
Vraagje... hoe kan ik de melding omzeilen om certificaten tijdelijk te accepteren. Ik wil ze namelijk altijd accepteren omdat ik gek word van iedere keer die melding!
Ik heb op het net gezien dat de oplossing kan liggen in het eerst verwijderen van het certificaat en het daarna weer te accepteren. Helaas blijkt dit niet te werken. Ik kan zelfs het betreffende certificaat beschrijving niet terugvinden op mijn telefoon...
Mis ik misschien een instelling ergens?
------------
Vraagje... hoe kan ik de melding omzeilen om certificaten tijdelijk te accepteren. Ik wil ze namelijk altijd accepteren omdat ik gek word van iedere keer die melding!
Ik heb op het net gezien dat de oplossing kan liggen in het eerst verwijderen van het certificaat en het daarna weer te accepteren. Helaas blijkt dit niet te werken. Ik kan zelfs het betreffende certificaat beschrijving niet terugvinden op mijn telefoon...
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Verwijderd
Dus als ik dit zo allemaal lees wat moet ik dan doen?
Ik kan nu mij Hi abo verlengen?
Kiezen voor de E72 met al zijn voordelen wat ik lees maar nog niet stabiel of nog maar een keer verlengen met de E71?
Kiezen voor de E72 met al zijn voordelen wat ik lees maar nog niet stabiel of nog maar een keer verlengen met de E71?
Je kunt het certificaat ook downloaden door er met de browser naartoe te gaan. Dan wordt het opgeslagen in je telefoon. Daarvoor moet je natuurlijk wel een locatie weten van dat certificaat. Even vragen aan je systeembeheerder of je provider.DaLuca schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:23:
Aangezien de E72 op dezelfde software draait als de E52 bij deze mijn vraag in deze topic. Ik hoop dat iemand iets meer weet hierover... een dag internetten naar de oplossing levert niets op
------------
Tsja, ik heb ook een E72, en echt nul problemen meeVerwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:09:
Dus als ik dit zo allemaal lees wat moet ik dan doen?
OVI Suite gaf trouwens mooi een melding dat er updates voor de maps op m'n geheugenkaartje aanwezig zijn
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Weet iemand een mogelijkheid om in de browser links naar websites, naar plaatje en stukken tekst te kopieren? Normaal doe je dat met de rechter muisknop, maar die heb ik op mijn telefoon niet terug kunnen vinden.
Ik had gister een hele vage met mijn E72: ik zet de camera aan en die toont alles in spiegelbeeld
Camera uit en weer aan en de wereld was weer normaal, maar was wel even erg vaag 
Eens met Solomon trouwens. Je hoort vooral veel problemen maar mensen zonder problemen reageren niet. Ik heb 'm nu een maand of 2 en ben erg tevreden over t telefoontje. Enige minpuntje is dat ie geen html mail toont, maar voor de rest echt een heerlijke telefoon.
Eens met Solomon trouwens. Je hoort vooral veel problemen maar mensen zonder problemen reageren niet. Ik heb 'm nu een maand of 2 en ben erg tevreden over t telefoontje. Enige minpuntje is dat ie geen html mail toont, maar voor de rest echt een heerlijke telefoon.
Exact expert nodig?
Heb hier een raar probleem. Na een tijdje is mijn optical navi key compleet inverted (up = down, down = up, etc). Na een reboot is het wel weer goed voor even, maar het blijft maar terugkomen. Heb een soft reset gedaan, maar helpt helaas niet. Hard reset wil ik wel proberen. Iemand die hier ook last van heeft?
Ik heb hem ook al een tijdje maar geen echte problemen. En hij toont wel html alleen moet je dan even drukken op html mail weergeven toch? Bij mij iig wel..
Verwijderd
Hier ook nauwelijks problemen: af en toe stopt de browser ermee omdat ie de site niet meer aan kan (flash?, geheugen vol?), maar verder geen enkel probleem. Is nog nooit vastgelopen (heb hem sinds april geloof ik). Ik heb hem sinds aankoop ook nooit opnieuw opgestart trouwens. Verder is dit volgens mij een van de weinige smartphones die:
a) tegen een stootje kunnen; de mijne is al meerdere malen echt hard op de grond gevallen: nog niet eens een krasje (een keer verdween zelfs de speling in de zwarte balkje onder het toetsenbord
).
b) lang genoeg met de batterij mee gaat. Vijf dagen Le Mans (camping, dus geen stroom): op GSM-netwerk, maar wel op zowel de heen- als terugreis GPS aan gehad, elke avond pakweg een uur als zaklamp gebruikt (waarom zit dat verder alleen op de aller schraalste Nokia's?) en pas 's avonds thuis begon hij te zeuren om opgeladen te worden. Vrienden hadden om deze reden hun antieke Nokia mee i.p.v. hippe HTC Desire ofzo.
Owja, ik bedenk me nog één raar dingetje: soms blijft hij als een dolle door het standby-scherm scrollen. Volgens mij zit er dan een stofje/vuiltje op de Navi-key, want als je daar over veegt is het afgelopen.
a) tegen een stootje kunnen; de mijne is al meerdere malen echt hard op de grond gevallen: nog niet eens een krasje (een keer verdween zelfs de speling in de zwarte balkje onder het toetsenbord
b) lang genoeg met de batterij mee gaat. Vijf dagen Le Mans (camping, dus geen stroom): op GSM-netwerk, maar wel op zowel de heen- als terugreis GPS aan gehad, elke avond pakweg een uur als zaklamp gebruikt (waarom zit dat verder alleen op de aller schraalste Nokia's?) en pas 's avonds thuis begon hij te zeuren om opgeladen te worden. Vrienden hadden om deze reden hun antieke Nokia mee i.p.v. hippe HTC Desire ofzo.
Owja, ik bedenk me nog één raar dingetje: soms blijft hij als een dolle door het standby-scherm scrollen. Volgens mij zit er dan een stofje/vuiltje op de Navi-key, want als je daar over veegt is het afgelopen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 10:47 ]
Oh effe zien dan. Vond t verder niet echt schokkend, Ik gebruik het enkel om even snel mijn mail te scannen wanneer ik niet in de buurt van een pc ben (en ik mij geroepen voel om tegen even te kijken of er iets urgents is, altijd leuk, personeelsgebrek...). Maar als het zo simpel is zeg voel ik me knap domdieselb0y schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:55:
Ik heb hem ook al een tijdje maar geen echte problemen. En hij toont wel html alleen moet je dan even drukken op html mail weergeven toch? Bij mij iig wel..
Exact expert nodig?
Ik heb opeens een vaag iets:
Als ik naar de webbrowser ga (de standaard) en wil een willekeuerige webpagina openen wordt mij opeens gevraagd om een gebruikersnaam en een wachtwoord! Maar die heb ik nooit ergens ingesteld.
Ik heb een Hi abonnement. Heeft iemand anders dit ook (gehad?)?
En inmiddels is het weer verholpen.... (spontaan)
Als ik naar de webbrowser ga (de standaard) en wil een willekeuerige webpagina openen wordt mij opeens gevraagd om een gebruikersnaam en een wachtwoord! Maar die heb ik nooit ergens ingesteld.
Ik heb een Hi abonnement. Heeft iemand anders dit ook (gehad?)?
En inmiddels is het weer verholpen.... (spontaan)
[ Voor 7% gewijzigd door CeesKees op 29-06-2010 12:24 . Reden: opgelost! ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Verwijderd
Heeft er iemand eigenlijk een fatsoenlijke task manager/killer? Want ik regelmatig een hoop dingen open staan die ik af wil sluiten zonder dat ik eerst het programma moet openen.
Handy Taskman (betaald) of anders Jbak TaskMan.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:53:
Heeft er iemand eigenlijk een fatsoenlijke task manager/killer? Want ik regelmatig een hoop dingen open staan die ik af wil sluiten zonder dat ik eerst het programma moet openen.
Met de ingebouwde task manager gaat dat ook makkelijk: Home-toets ingedrukt houden, gewenste programma selecteren en op backspace drukken.
HiepHoi.Illusion schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:39:
Helaas,
Eergisteren kwam het schermpje binnen en heb het meteen geinstalleerd. Het lastigste was (zoals altijd) erachter komen hoe je de behuizing van je nokia open krijgt, maar m.b.v. de service-manual was ook dat zo opgelost. Het wisselen van het scherm zelf duurt daarna nog geen 10 minuten.
Het nieuwe scherm ziet er qua hardware exact hetzelfde uit, het typenummer wijkt iets af en is ook een v2.0 i.p.v. de originele 1.3 maar werkt verder prima. Ik heb wel het idee dat de backlight aan de bovenkant iets minder egaal is. Als ik er schuin inkijk zie ik duidelijk de 3 leds branden. Hebben jullie dat bij een origineel toestel ook?
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Kan iemand me uitleggen waarom een contact met nummer wordt weergeven bij berichten ipv met naam?
filenox: is het nummer toevallig meerdere keren opgeslagen? Wat jij beschrijft komt vaak voor als de gegevens van die persoon ook op de simkaart staan opgeslagen. Ook al is dat onder dezelfde naam, toch kan het toestel de naam bij het nummer niet correct resolven.
Een andere oorzaak kan zijn dat het nummer niet in de internationale notatie opgeslagen staat (+31...)
Een andere oorzaak kan zijn dat het nummer niet in de internationale notatie opgeslagen staat (+31...)
[ Voor 16% gewijzigd door Canaria op 29-06-2010 22:49 ]
Is al vaak langs gekomen in de meeste Nokia topics.....filenox schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:43:
Kan iemand me uitleggen waarom een contact met nummer wordt weergeven bij berichten ipv met naam?
Maar ik weet niet of je dat al gelezen hebt en/of aangepast/gecontroleerd hebt
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Veel tijd heb ik nu niet jammer genoeg, ik probeer hier ook mailaccounts toe te voegen en ook dat lukt niet. Veel problemen, weinig tijd 
@Canaria, Nee, ik denk van niet nuja toch zover ik weet...
Ik heb de contact toegevoegd via het nummer in het bericht, overgenomen dus het formaat zal wel juist zijn denk ik.
Als ik 'luisteren' pak komt er wel de juiste naam op het beeld....
@Canaria, Nee, ik denk van niet nuja toch zover ik weet...
Ik heb de contact toegevoegd via het nummer in het bericht, overgenomen dus het formaat zal wel juist zijn denk ik.
Als ik 'luisteren' pak komt er wel de juiste naam op het beeld....
[ Voor 50% gewijzigd door filenox op 29-06-2010 23:19 ]
Mijn vraag is misschien een beetje ondergesneeuwd, vandaar nogmaals:
Werewolf336 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:15:
Weet iemand een mogelijkheid om in de browser links naar websites, naar plaatje en stukken tekst te kopieren? Normaal doe je dat met de rechter muisknop, maar die heb ik op mijn telefoon niet terug kunnen vinden.
Ik maak altijd een bookmark van een pagina. Door de bookmark te bewerken kan de link gekopieerd worden.Werewolf336 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:58:
[...]
Verwijderd
Je kan Ctrl+c doen in de meegeleverde browser, de Opera Mini browser ondersteunt dit helaas niet. Ik weet niet of dit een oplossing is voor je situatie?Werewolf336 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:58:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 07:32 ]
Verwijderd
Bedankt voor je tip, ik heb de telefoon nu al een paar maanden maar dit wist ik niet! Ideaaletamboer schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:14:
Met de ingebouwde task manager gaat dat ook makkelijk: Home-toets ingedrukt houden, gewenste programma selecteren en op backspace drukken.
En wéér een nieuw probleem... Sinds een paar dagen verandert mijn Thema continue naar Golden Business, terwijl ik Black Business prefereer. Als ik hem terug zet naar Black Business dan is hij weer goud als ik mijn telefoon ontgrendel (uiteraard duurt het ontgrendelen van mijn toestel dan ook een flink stuk langer, ook zo handig). Als ik mijn toestel opnieuw start dan werkt het weer goed voor een paar uurtjes en daarna gaat het weer mis. Ik heb de laatste firmware erop staan en gebruik af en toe Fring (met nadruk op af en toe, want mijn toestel vindt Fring niet zo fijn lijkt het).
Dit is dus al het zoveelste probleem met dit toestel (naast vastlopers, niet reagerende toetsen, een verschrikkelijk slechte bluetooth verbinding met mijn auto). Ik word er echt helemaal niet goed van...en ik moet er nog een paar maandjes mee doen. Iemand een idee?
Dit is dus al het zoveelste probleem met dit toestel (naast vastlopers, niet reagerende toetsen, een verschrikkelijk slechte bluetooth verbinding met mijn auto). Ik word er echt helemaal niet goed van...en ik moet er nog een paar maandjes mee doen. Iemand een idee?
Upgrade naar nieuwe firmware en dan een volledige hardware matige reset doen, ZONDER je settings te backuppen.
Verwijderd
algemene post:
net sinds 2 dagen de bezitter van een E72
na een N78 (tevreden) en een N97 (stukken minder tevreden) nu dus de E72, hier mijn commentaar,
- mail werkt prima bij mij, wordt goed doorgepushed, (gmail en hotmail)
-batterij voor een smartphone uitermate goed
- flashlight ideaal, ook bij toetsenblokkering
-toetsenbord typt erg fijn, ik heb redelijke klauwen, en met 1 hand ook prima te doen,
-hoewel opzich tevreden over nokia maps, toch me oude sd kaartje erin gedaan met sygic navigation, wat ik zelf fijner vind werken
- navpad werkt erg fijn, je kan de gevoeligheid ook instellen waarbij het scrollen en bladeren in menus erg fijn werkt
overall: uitermate tevreden tot nu toe!
net sinds 2 dagen de bezitter van een E72
na een N78 (tevreden) en een N97 (stukken minder tevreden) nu dus de E72, hier mijn commentaar,
- mail werkt prima bij mij, wordt goed doorgepushed, (gmail en hotmail)
-batterij voor een smartphone uitermate goed
- flashlight ideaal, ook bij toetsenblokkering
-toetsenbord typt erg fijn, ik heb redelijke klauwen, en met 1 hand ook prima te doen,
-hoewel opzich tevreden over nokia maps, toch me oude sd kaartje erin gedaan met sygic navigation, wat ik zelf fijner vind werken
- navpad werkt erg fijn, je kan de gevoeligheid ook instellen waarbij het scrollen en bladeren in menus erg fijn werkt
overall: uitermate tevreden tot nu toe!
Verwijderd
Hallo,
Ik ben sinds afgelopen zondag in bezit van de E72. Heb dit topic al een beetje rondgelezen maar ik heb ook een vraag:
Soms heb ik in het grijze balkje (bij menu) een icoontje staan wat lijkt op "oproepen gemist". Ik heb echter geen oproepen gemist. Wat kan het zijn?
Ik ben sinds afgelopen zondag in bezit van de E72. Heb dit topic al een beetje rondgelezen maar ik heb ook een vraag:
Soms heb ik in het grijze balkje (bij menu) een icoontje staan wat lijkt op "oproepen gemist". Ik heb echter geen oproepen gemist. Wat kan het zijn?
Verwijderd
Pff, wat ben ik blij dat ik m'n Nokia E72 heb verkocht, en een Iphone heb gekocht! Nu werkt alles tenminste:)
Verwijderd
Ik vind m'n nokia gewoon goed werken hoor...Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:11:
Pff, wat ben ik blij dat ik m'n Nokia E72 heb verkocht, en een Iphone heb gekocht! Nu werkt alles tenminste:)
Waar zaten jou problemen?
Verwijderd
Applicaties die niet opstarten/crashen. Certificate errors, Camera die niet snel werkte, Internet dat niet lekker/snel werkte (waarschijnlijk persoonlijk). En daarbij dat je veel moet bladeren om het juiste bestand/applicatie oid te vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:26:
[...]
Ik vind m'n nokia gewoon goed werken hoor...
Waar zaten jou problemen?
Als het een knipperend envelopje is moet je daar even op zoeken op dit forum, dan vind je het antwoord wel (SMS-berichten op je SIM-kaart). Anders zou je het icoontje in de handleiding moeten kunnen vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 16:14:
Hallo,
Ik lees veel mensen met aardig wat problemen met dit toestel. Ik had deze problemen ook(traagheid/vastlopers enz) na een firmware upgrade.
Na het doen van een volledige hardware matige reset, zonder het back-uppen van je gegevens is dit meteen opgelost!
Dus mensen, niet meteen klagen maar eerst even een volledige reset na een upgrade! Ben nu weer helemaal tevreden met de telefoon
Na het doen van een volledige hardware matige reset, zonder het back-uppen van je gegevens is dit meteen opgelost!
Dus mensen, niet meteen klagen maar eerst even een volledige reset na een upgrade! Ben nu weer helemaal tevreden met de telefoon
Ik zie die opmerking altijd voorbij komen als iemand problemen heeft, maar in veel gevallen (incl mezelf): been there, done that, boodt helaas geen soelaas. Dus wat meteen klagen?!
Ik vraag me af en toe echt af hoe dit toestel door de kwaliteitscontrole is gekomen, want het loopt serieus vast op de meest standaard zaken...net ook tijdens een telefoongespek (vrij normaal voor een telefoon, nietwaar?). Gelukkig kreeg ik de nokia tune keihard in mijn oor getetterd, anders was ik nu nog steeds ,,hallo?!?!" aan het roepen...Daarnaast loopt zo goed als dagelijks vast op het moment dat ik een sms wil sturen en een telefoonnummer wil selecteren. Briljant!
Ik vraag me af en toe echt af hoe dit toestel door de kwaliteitscontrole is gekomen, want het loopt serieus vast op de meest standaard zaken...net ook tijdens een telefoongespek (vrij normaal voor een telefoon, nietwaar?). Gelukkig kreeg ik de nokia tune keihard in mijn oor getetterd, anders was ik nu nog steeds ,,hallo?!?!" aan het roepen...Daarnaast loopt zo goed als dagelijks vast op het moment dat ik een sms wil sturen en een telefoonnummer wil selecteren. Briljant!
Verwijderd
Iemand enig idee of een bookmark ook op de desktop te krijgen is? En zo ja, hoe? Zoals bijvoorbeeld ook gmail gelijk op de desktop staat?
Ik kan bij t customizen van de active standby apps niet alleen programma's selecteren maar ook bookmarks. Probeer het dusVerwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 22:37:
Iemand enig idee of een bookmark ook op de desktop te krijgen is? En zo ja, hoe? Zoals bijvoorbeeld ook gmail gelijk op de desktop staat?
Exact expert nodig?
Ik heb hem nu 2 maanden en nog nooit een vastloper gehad. De enige minpunten IMHO zijn de lastige menustructuur van Symbian en de trage werking van de agenda en mailclient.
Verwijderd
hallo allemaal,
weet iemand hoe je makkelijk al je email adressen van gmail en hotmail in 1 keer in je e72 krijgt,
want email werkt prima maar me standaard emailadressen staan er niet bij
groet
weet iemand hoe je makkelijk al je email adressen van gmail en hotmail in 1 keer in je e72 krijgt,
groet
Verwijderd
Het is helaas geen knipper envelopje.. Het is nu weer wegetamboer schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 16:17:
[...]
Als het een knipperend envelopje is moet je daar even op zoeken op dit forum, dan vind je het antwoord wel (SMS-berichten op je SIM-kaart). Anders zou je het icoontje in de handleiding moeten kunnen vinden.
Zijn .Avi filmpjes die verstuurd zijn via bluetooth op te slaan ? Krijg bij openen gelijk 'functie wordt niet ondersteund'
[ Voor 54% gewijzigd door Japie Gijs op 04-07-2010 21:06 ]
Mogelijk was dit dan een envelopje met pijltje naar boven, wat betekent dat er een uitgaande mail/sms nog moet worden verzonden.... (te vergelijken met de 'outbox' van de mail).Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:45:
[...]
Het is helaas geen knipper envelopje.. Het is nu weer wegMaar toch bedankt!
Deze adressen kan je importeren in Outlook en dan via Ovi Suite importeren. Ook kan je via Google Sync al je contactpersonen importeren, maar dit is wel wat lastiger.Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:50:
hallo allemaal,
groet
ben ook erg tevreden over mijn e72 MAAR heb wel een paar kleine dingen.
01. als ik ga internetten en wil in een forum iets intoetsen om te beantwoorden of te plaatsen zeg maar dan doet die alles met CAPSLOCK aan zo lijkt het.
nu kan je met de pijltjes toets linksonder dit wel ingedrukt houden en dan intoetsen maar is bijna niet te doen.
vervolgens plaats die de tekst ook niet op het forum door fouten dat het te kort zou zijn...
wie kan mij hieraan helpen ?
01. als ik ga internetten en wil in een forum iets intoetsen om te beantwoorden of te plaatsen zeg maar dan doet die alles met CAPSLOCK aan zo lijkt het.
nu kan je met de pijltjes toets linksonder dit wel ingedrukt houden en dan intoetsen maar is bijna niet te doen.
vervolgens plaats die de tekst ook niet op het forum door fouten dat het te kort zou zijn...
wie kan mij hieraan helpen ?
Even een paar keer op de shifttoets (onder, tweede van links) drukken totdat ie weer op kleine letters staat.
ja maar dan gaat die weer automatisch op GROOT.etamboer schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:29:
Even een paar keer op de shifttoets (onder, tweede van links) drukken totdat ie weer op kleine letters staat.
Verwijderd
Zou toch met die toets moeten lukken , op de toets drukken tot er alleen een potloodje staat met abc in kleine letters....kijk anders ook even onder opties -> pagina -> lettergroote (moet op normaal staat)londemanmp schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:54:
[...]
ja maar dan gaat die weer automatisch op GROOT.
Verwijderd
Ik heb een vraag, hoe kan ik de nummers die ik heb gebeld grondig bekijken?
Op mijn oude telefoons kon ik bij oproepen bijv een nummer kiezen en dan bij opties kijken. Dan zag ik bijv de datum van de laatste 10x dat ik dat nummer had gebeld, welk tijdstip, hoeveel minuten etc.
Ik weet niet of dit ook met de e72 kan, moet wel toch??
Op mijn oude telefoons kon ik bij oproepen bijv een nummer kiezen en dan bij opties kijken. Dan zag ik bijv de datum van de laatste 10x dat ik dat nummer had gebeld, welk tijdstip, hoeveel minuten etc.
Ik weet niet of dit ook met de e72 kan, moet wel toch??
Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.