Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Sinds een paar uur de E72 binnen. Werd geleverd in een wel redelijk grote doos, blijkt dat ik dus de Navi editie heb met houder voor in de auto. Dus dat is mooi meegenomen aangezien anderen binnen het bedrijf dat niet hadden. Navigatie zelf heb ik nog niet aan de praat gekregen, maar dat komt nog wel.

Ben nu een beetje met de telefoon aan het spelen en de contacten over aan het zetten. Moet zeggen dat het typen met een dergelijk toetsenbordje wel wennen is. Zeker als je al jaren en jaren gewend bent met T9 te typen met de 0-9 toetsen.

Heb via dit forum wel wat dingetjes aan en uit kunnen zetten. Zoals dat lichtje rond de cursor wat wel heel chique is als het oplicht om de x aantal seconden, maar echt nuttig is het verder niet. Heb het dus maar ingsteld dat het alleen oplicht als er een sms, e-mail of gemiste oproep is.

Wel apart dat ik nog geen 700 MB vrij heb van de 4 GB die op het MicroSD-kaartje hoort te staan die er bij geleverd is. Zaten wel wat vage WNF-afbeeldingen op, maar dat is geen 3 GB...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
FeaR1986 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:07:
Sinds een paar uur de E72 binnen. Werd geleverd in een wel redelijk grote doos, blijkt dat ik dus de Navi editie heb met houder voor in de auto. Dus dat is mooi meegenomen aangezien anderen binnen het bedrijf dat niet hadden

Wel apart dat ik nog geen 700 MB vrij heb van de 4 GB die op het MicroSD-kaartje hoort te staan die er bij geleverd is. Zaten wel wat vage WNF-afbeeldingen op, maar dat is geen 3 GB...
Op die 4GB kaart staan zeer waarschijnlijk alle kaarten van Europa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:16:
[...]

Op die 4GB kaart staan zeer waarschijnlijk alle kaarten van Europa ;)
de kaarten die je niet nodig hebt:
eerste alle kaarten verwijderen
dan via ovi programma'tje kan je de kaarten installeren die je wel wilt. Ik heb zo een 2à3 gig vrij gekregen.

ik heb tegenwoordig regelmatig last van vastlopers. Vooral bij sms'en. Kan dan geen contacten selecteren of dergelijke. Weet iemand aan wat dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:02:
[...]

Menu / Bed. paneel / Instellingen / Verbinding / Bestemmingen / Internet

Zet daar je verbinding die je het meeste gebruikt op Prioriteit 1 :9
is er geen andere mogelijkheid? bv. manuele selectie o.i.d. ? Want ik maak frequent gebruik van namelijk 3 verschillende netwerken .. thuis, kot & universiteit. Nu maakt hij steeds verbinding met wifi van kot omdat dat op prioriteit 1 staat. Het zou wat onnozel zijn om telkens dat te moeten gaan switchen van prioriteit vooraleer ik op die applicaties kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:19:
[...]

ik heb tegenwoordig regelmatig last van vastlopers. Vooral bij sms'en. Kan dan geen contacten selecteren of dergelijke. Weet iemand aan wat dit kan liggen?

is er geen andere mogelijkheid? bv. manuele selectie o.i.d. ? Want ik maak frequent gebruik van namelijk 3 verschillende netwerken .. thuis, kot & universiteit. Nu maakt hij steeds verbinding met wifi van kot omdat dat op prioriteit 1 staat. Het zou wat onnozel zijn om telkens dat te moeten gaan switchen van prioriteit vooraleer ik op die applicaties kan?
1. Welke Firmware draait jou E72 ? ( *#0000# )

2. dit weet ik niet, alleen met prioriteit 1 en 2 weet ik.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marrik schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:42:
Voor email heb ik in dit topic gelezen dat je dit offline zou moeten instellen maar hoe weet ik dan dat het niet toch via Nokia Messaging oid gaat? Is dat te controleren?
Mail ophalen via een eigen WiFi verbinding en daar een packetlogger op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:17:
[...]de kaarten die je niet nodig hebt:
eerste alle kaarten verwijderen
dan via ovi programma'tje kan je de kaarten installeren die je wel wilt. Ik heb zo een 2à3 gig vrij gekregen.
Waar kan je die kaarten verwijderen? Zie niets op de geheugenkaart van kaarten of wat dan ook.
Verwijderen ook via dat OVI programma dus. Stond precies 3 GB op aan kaarten en stemmen. Niet normaal dat ze er echt alles op zetten, tot en met Russisch en andere dialecten aan toe. Ik houd het wel op een Nederlandse stem met kaarten van de Benelux, Duitsland en Frankrijk.

Zit nu nog maar met één ding: onder GPS - Kaarten - Mijn Positie mijn huidige positie niet opvragen. Heb wel netwerk en dergelijke, maar GPS vinden ho maar. Zelfs met A-GPS aan wordt het er niet beter op. Sowieso vind ik hier in de buurt maar twee satellieten en die zijn qua bereik nog niet eens helemaal vol. Typische is dat iemand anders met een E71 wel meteen connectie heeft met GPS. En we hebben beide een Vodafone Zakelijk abonnement.

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 29-05-2010 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Geprobeerd offline een emailadres in te stellen:
Bij de vraag welke connectie te gebruiken op annuleren gedrukt en vervolgens alle gegevens ingevoerd.
Maar na het instellen kan ik op geen enkele mogelijkheid synchroniseren. Als ik kies "Nu verzenden/ontvangen" dan gebeurt er gewoon helemaal niets. :'(

Toen geprobeerd de mailbox weer te verwijderen maar ook dat lukt niet: ik kan wel "Verwijderen" kiezen maar de mailbox blijft gewoon staan... 8)7

Enige suggesties?

Het werkt inmiddels. Er was blijkbaar een firmware update nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door marrik op 31-05-2010 08:53 . Reden: Het werkt. ]

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste tijd loopt mijn telefoon steeds vaker vast. Denk wel dat ik em elke dag wel 1/2x moet restarten omdat die freezed.
Dan open ik mn mail bijv en dan loopt die vast, of tijdens het internetten/msnnen.

Hoe los ik dit op? Het is een dure telefoon en ik kan het niet eens soepel gebruiken.
Ik heb de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word een beetje gek van mijn telefoon.
Ik heb sinds februari 2010 de nokia e72. Nu heb ik als email account gmail ingesteld, dat werkt soms goed en soms helemaal niet. Soms kan ik de mail niet handmatig ophalen, verder is het zo dat als ik ooit in de mail bezig ben er ineens uit wordt gegooid en dan kom ik niet meer terug in de mailbox.
Wanneer ik de telefoon dan uitschakel en opnieuw aanzet werkt het weer. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb gister mijn telefoon 7 keer opnieuw op moeten starten door dit probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:29:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word een beetje gek van mijn telefoon.
Ik heb sinds februari 2010 de nokia e72. Nu heb ik als email account gmail ingesteld, dat werkt soms goed en soms helemaal niet. Soms kan ik de mail niet handmatig ophalen, verder is het zo dat als ik ooit in de mail bezig ben er ineens uit wordt gegooid en dan kom ik niet meer terug in de mailbox.
Wanneer ik de telefoon dan uitschakel en opnieuw aanzet werkt het weer. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb gister mijn telefoon 7 keer opnieuw op moeten starten door dit probleem!
Zo extreem als jou heb ik het niet maar ook ik heb geen 100% stabiele email client op mn E72.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:56:
[...]
Zo extreem als jou heb ik het niet maar ook ik heb geen 100% stabiele email client op mn E72.
Heb je er wel iets aan kunnen doen of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:28:
[...]

1. Welke Firmware draait jou E72 ? ( *#0000# )

2. dit weet ik niet, alleen met prioriteit 1 en 2 weet ik.... :(
normaal de allernieuwste want heb hem eerst geinstalleerd via ovi en enkele dagen terug nog eens geherinstalleerd omdat er staat dat dit moet indien de gsm niet degelijk werkt.

softwareversie 031.023
datum 31 maart 2010
aangepaste versie 031.023.C00.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:21:
[...]

normaal de allernieuwste want heb hem eerst geinstalleerd via ovi en enkele dagen terug nog eens geherinstalleerd omdat er staat dat dit moet indien de gsm niet degelijk werkt.

softwareversie 031.023
datum 31 maart 2010
aangepaste versie 031.023.C00.01
Heb hier de zelfde software, werk hier gewoon goed.
Een hard reset ( *#7370# ) had je gedaan zei je en helpt niet.
Dan zou ik even langs een NSP gaan met je E72, daar heb probleem voor leggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 10:04
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 01:12:
[...]

Kijk hier eens zorgvuldig naar. Ik had mijn xs4all account na het doorspitten binnen 15 minuten a/h werk.

http://discussions.europe...n-E72-success/td-p/609271

Succes, Edwin
Ik heb ook voip van xs4all. 'k Heb een e63 liggen die ik graag wil gebruiken om thuis via voip te bellen en gebeld te worden. Ik kom niet uit de instellingen. Wat voor gegevens moet ik bijvoorbeeld invullen bij "public user name" en hoe vul ik de registrar server in? Zijn bijvoorbeeld je un en pw hetzelfde als de inlog op de voipsite van xs4all?

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Iemand hier ervaring met MMS op een E72 met Vodafone?

Ik heb van Vodafone de onderstaande instellingen gezocht en ingevoerd:
De mms-instellingen

Kies 'Communicatie' -> 'Berichten' -> 'Opties' -> 'Instellingen' -> 'Multimediabericht'
Grootte afbeelding: Groot
MMS-aanmaakmodus: Beperkt
Toeg.punt in gebruik: Vodafone MMS
Ontvngst eigen ntwrk: Automatisch
Ontvgst bij roaming: Automatisch
Anonieme ber. toetst.: Nee
Advertent. ontvang.: Nee
Rapport ontvangen: Ja
Rapportz. weigeren: Nee
Geldigheid bericht: Maximale duur
Kies 2 keer 'Terug' om de instellingen op te slaan
Via 'Berichten' is het nu mogelijk om MMS-berichten te verzenden en te ontvangen
Echter krijg ik nog steeds het bericht dat ik een MMS heb ontvangen en dat ik naar de site moet gaan om het bericht daar te openen. Krijg het dus niet werkend om het bericht (meestal afbeeldingen) direct op de telefoon te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
marrik schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:07:
[...]

En hoe weet jij dat er nu absoluut niets via de Nokia server gaat?
Niet. Maar ik heb nergens een Nokia/Ovi account aangemaakt of zo. Het loopt sowieso via de FBI servers denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kent een goede applicatie, waarbij je smsjes net op een chat lijken, zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://blog.vitotechnology.com/wp-content/uploads/2008/09/article-sms-chat2.png

Ik zoek eentje die gratis is, dat met free isms snap ik niks van, met die certificaten ofzo. Wie kent er nog een andere goede gratis applictatie die er degelijk uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het volgende mogelijk is:

Je e-mailbox staat op de homescreen. Als je deze opent vraagt hij om je e-mail wachtwoord, als je deze goed invoert haalt hij je mailtjes binnen. Ik heb niet zo een instelling kunnen vinden (Dat hij steeds vraagt om je wachtwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:30:
Wie kent een goede applicatie, waarbij je smsjes net op een chat lijken, zoals dit:

[afbeelding]

Ik zoek eentje die gratis is, dat met free isms snap ik niks van, met die certificaten ofzo. Wie kent er nog een andere goede gratis applictatie die er degelijk uitziet?
Free iSMS werkt heel fijn, maar anders kan je ook Nokia Converstations proberen.

Hier vind je een goede uitleg voor Free iSMS.

@FeaR1986: Ik krijg via Vodafone regelmatig een MMSje. Ik heb de instellingen via de site naar me toe laten sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Heineken op 30-05-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een GSMhouder voor op de fiets voor een Nokia E72. Ik heb me al suf gegoogled maar vind niks geschikt. Weet iemand toevallig een (homemade) oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik op de E72 kan instellen dat op mn telefoon-inbox alleen de mailtjes blijven staan die ik ook op de gmail-account op de computer heb staan? Zodat beide inboxen dus altijd gelijk zijn? Nu houdt mn telefoon namelijk alle e-mail in de inbox, en ik wil die niet steeds handmatig gaan verwijderen..

alvast dank!

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
GielMobiel: ik denk dat jij POP3 gebruikt. Als je wil dat je inbox overal gelijk is moet je IMAP gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:18:
GielMobiel: ik denk dat jij POP3 gebruikt. Als je wil dat je inbox overal gelijk is moet je IMAP gebruiken.
Helaas, volgens de instellingen gebruik ik al IMAP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

etamboer schreef op zondag 30 mei 2010 @ 09:30:
Niet. Maar ik heb nergens een Nokia/Ovi account aangemaakt of zo. Het loopt sowieso via de FBI servers denk ik ;-)
:) Ik heb eens naar de mailheaders zitten kijken van email verstuurd naar en vanaf de E72 (offline ingesteld). Ik zie helemaal niets dat wijst op iets van Nokia server. Het lijkt dus goed te gaan zo.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx @ heiniken!!

Fijne app, koste wel ff moeite met die certificaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:41:
Echter krijg ik nog steeds het bericht dat ik een MMS heb ontvangen en dat ik naar de site moet gaan om het bericht daar te openen. Krijg het dus niet werkend om het bericht (meestal afbeeldingen) direct op de telefoon te zien.
Dat is een instelling van Vodafone, niet van je toestel. Het toestel krijgt die mms niet eens aangeboden maar krijgt die sms, die natuurlijk gewoon getoond wordt. Vodafone weet blijkbaar niet dat jij op dit toestel een mms kunt ontvangen. Meestal los je dat op door een keer een mms te versturen vanaf je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:15:
Weet iemand of het volgende mogelijk is:

Je e-mailbox staat op de homescreen. Als je deze opent vraagt hij om je e-mail wachtwoord, als je deze goed invoert haalt hij je mailtjes binnen. Ik heb niet zo een instelling kunnen vinden (Dat hij steeds vraagt om je wachtwoord)
Hmm na een Google-sessie nog niks kunnen vinden. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb precies hetzelfde probleem! Al oplossing gevonden??
contrast schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:03:
Inmiddels is het probleem met de namen in de sms inbox nog steeds niet opgelost.

Ik krijg dus geen namen van mijn contacten te zien in mijn sms inbox. deze contacten staan gewoon in mijn contacten lijst en werden voorheen wel getoond in de sms inbox.

Nog meer mensen last van dit probleem? of mensen die een oplossing hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:07:
[...]Dat is een instelling van Vodafone, niet van je toestel. Het toestel krijgt die mms niet eens aangeboden maar krijgt die sms, die natuurlijk gewoon getoond wordt. Vodafone weet blijkbaar niet dat jij op dit toestel een mms kunt ontvangen. Meestal los je dat op door een keer een mms te versturen vanaf je telefoon.
Volgens Vodafone krijg je dat sms-je als je telefoon niet goed staat ingesteld, maar zal mezelf eens een MMS sturen. Niet geschoten is altijd mis.

Had nog wel een vraag over de Exchange van de E72:
Mobiel haalt netjes de e-mail op die in mijn Postvak In komt. Maar ik heb ook mapjes waar bepaalde afzenders/onderwerpen meteen heen gaan. En die andere mappen worden niet gecontroleerd. Is er ergens in te stellen dat je meerdere mappen kan opgeven die gecontroleerd moeten worden? Want nu moet ik map voor map af en dan map voor map syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Laatst online: 14-09 17:54

pes

Misschien via Folder subscriptions? Ik heb alleen een IMAP-account ingesteld staan, maar misschien dat voor Exchange-accounts hetzelfde geldt...

Email > Settings > [account] > What to sync > Folder subscriptions
FeaR1986 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:32:
[...]

Volgens Vodafone krijg je dat sms-je als je telefoon niet goed staat ingesteld, maar zal mezelf eens een MMS sturen. Niet geschoten is altijd mis.

Had nog wel een vraag over de Exchange van de E72:
Mobiel haalt netjes de e-mail op die in mijn Postvak In komt. Maar ik heb ook mapjes waar bepaalde afzenders/onderwerpen meteen heen gaan. En die andere mappen worden niet gecontroleerd. Is er ergens in te stellen dat je meerdere mappen kan opgeven die gecontroleerd moeten worden? Want nu moet ik map voor map af en dan map voor map syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:15:
Heb precies hetzelfde probleem! Al oplossing gevonden??
Ik heb een soortgelijk probleem: de inkomende telefoonnummers worden niet herkend. Heeft iemand anders dit ook? Bij sms gaat het juist wel goed. :?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 17:48
marrik schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:14:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem: de inkomende telefoonnummers worden niet herkend. Heeft iemand anders dit ook? Bij sms gaat het juist wel goed. :?
soms wordt bij mij dus ook geen naam getoond bij een oproep, bij sms wordt deze altijd wel weergegeven.

Wel heb ik sinds kort een ander probleem. Ik moet elke keer weer aangeven met welke AccessPoint ik verbinding wil maken als ik de browser start. Wanneer ik via instellingen de goede AP instel, en op onthouden klik werkt dit een aantal keren goed. Daarna ligt de instelling er weer uit. Ditzelfde probleem heb ik sinds gisteren met de email-app. Ik heb ingesteld dat mijn gmail om de zoveel tijd, 15 minuten geloof ik, wordt opgehaald. Dit gebeurde uiteraard helemaal automatisch, maar sinds gisteren moet ik steeds een netwerk aangegeven waarmee de mail-app verbinding mag maken. Ik kan in de instellingen niet vinden waar ik kan selecteren dat ie het niet meer vraagt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sind de firmware update 031.023 start bloomberg niet meer op!!
ik heb hem al verwijderd en weer gedownload maar dat werkt ook niet.
omdat de firmware update standaard toepassingen er op gooit zoals: SC, Com mgr en dus ook bloomberg denk ik dat het hier ergens aan ligt... iemand een oplossing???
In welke map zitten deze standaard toepassingen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn E 72 nu een kleine 2 maanden.
Alles werkt goed en tot hiertoe weinig probs, behalve 1 ding...
Ik krijg sinds het begin met deze telefoon geen enkele deftige, zuivere foto getrokken.....
kheb er al honderden genomen en ze zijn stuk voor stuk niet goed.
Al vanalles heb ik geprobeerd om toch maar eens een goede foto te nemen.
Mijn vorige Nokia ook met 5mp ( N95-8GB) deed dit nochtans wel.
Grotendeels had ik daarom ook voor de E 72 gekozen, maar dit valt lelijk tegen.
Mijn dochter neemt met haar Nokia ( E 63 en 2MP ) veel mooiere foto´s dan ik met mijn E 72 en 5 MP.
Ook heb ik de laatste nieuwe firmwire geplaatst zonder verschil in resultaat op fotogebied.
Nu weet ik wel dat je met een gsm geen foto´s met de kwaliteit van een digitaal fototoestel kan nemen, maar het verschil met de vorige N95-8GB en de E 63 van mijn dochter is wel teleurstellend groot.
Nog iemand hier ervaring mee ?

Greetz

BIG charlie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

pes schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:57:
Misschien via Folder subscriptions? Ik heb alleen een IMAP-account ingesteld staan, maar misschien dat voor Exchange-accounts hetzelfde geldt...

Email > Settings > [account] > What to sync > Folder subscriptions
Heel typisch, maar die instelling kan ik nergens vinden in mijn E72.
Staat wel op Nederlands, maar iets gelijkwaardig kom ik ook niet tegen.

Onder "What to sync" heb ik maar twee opties:
  1. Email synchroniseren? (Ja/Nee)
  2. Wis e-mail ouder dan? (1 dag / 3 dagen / 1 week / 2 weken / 1 maand / geen)

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 01-06-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LS,

ik heb sinds vandaag de nokia e72.
ik heb de knoppen links en rechts boven in gesteld staan op contacten (l) en klok (r)
weet iemand hoe je dat kan veranderen in bijvoorbeeld camera en gallerij

mvg reinout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 23:12

Illusion

(the art of)

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:16:
Ik heb mijn E 72 nu een kleine 2 maanden.
Alles werkt goed en tot hiertoe weinig probs, behalve 1 ding...
Ik krijg sinds het begin met deze telefoon geen enkele deftige, zuivere foto getrokken.....
kheb er al honderden genomen en ze zijn stuk voor stuk niet goed.
Al vanalles heb ik geprobeerd om toch maar eens een goede foto te nemen.
Mijn vorige Nokia ook met 5mp ( N95-8GB) deed dit nochtans wel.
Grotendeels had ik daarom ook voor de E 72 gekozen, maar dit valt lelijk tegen.
Mijn dochter neemt met haar Nokia ( E 63 en 2MP ) veel mooiere foto´s dan ik met mijn E 72 en 5 MP.
Ook heb ik de laatste nieuwe firmwire geplaatst zonder verschil in resultaat op fotogebied.
Nu weet ik wel dat je met een gsm geen foto´s met de kwaliteit van een digitaal fototoestel kan nemen, maar het verschil met de vorige N95-8GB en de E 63 van mijn dochter is wel teleurstellend groot.
Nog iemand hier ervaring mee ?

Greetz

BIG charlie
Zorg dat je eerst de nav-pad een tijdje aanraakt, dan stelt ie scherp. Zodra het vierkantje groen wordt, kan je je foto schieten.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

FeaR1986 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:02:
[...]

Als je in je mailbox bovenaan op de inbox gaat staan kun je de folders uitklappen, daaronder staat ook "More folders" waarin je per folder via "Folder settings" de sync instellingen kunt wijzigen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:53:
[...]

Hey, ik heb ook een tijd dit probleem gehad, maar ik heb het antwoord gevonden. Als het goed is gebruik je niet het lederen hoesje die bij de telefoon geleverd is.. en doe je hem in je broekzak. Na verloop van de tijd gaat er een katoenpropje in de 3.5 plug-in zitten hierdoor is er een bepaalde connectie niet mogelijk en ziet ie hem niet meer als headset. Dus pak effe een paperclip en probeer het katoenpropje eruit te halen. Zet bij Menu-bed.paneel-instellingen-algemeen-toebehoren: Headset op standaard. En als het goed is doet het weer... laat effe weten als het is opgelost!! :) :P
Sorry, het was niet de oplossing. Heb al contact gezocht ook met Nokia en die verwijzen mij door naar een nokia Care Point en dat hem een paar dagen kwijt ben. Ik ondervind nog meer problemen namelijk, met het geluid enz.
Ik gebruik een andere hoes van Nokia voor de E72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Canaria schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:46:
[...]Als je in je mailbox bovenaan op de inbox gaat staan kun je de folders uitklappen, daaronder staat ook "More folders" waarin je per folder via "Folder settings" de sync instellingen kunt wijzigen.
Elke map staat ingesteld dat de e-mail gesynchroniseerd moet worden. Maar als er een nieuwe e-mail in een mapje komt - op de Postvak In na - dan krijg ik daar geen melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:02:
[...]

Log even met je emailaccount hier in
https://email.nokia.com/account/loginUI.action
Daar kun je instellen welke mappen doorgegeven worden naar je telefoon. Je gebruikt nl. niet de native Nokia client, maar Nokia Messaging (maakt push-mail voor Gmail mogelijk voor Nokia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:08:
LS,

ik heb sinds vandaag de nokia e72.
ik heb de knoppen links en rechts boven in gesteld staan op contacten (l) en klok (r)
weet iemand hoe je dat kan veranderen in bijvoorbeeld camera en gallerij

mvg reinout
Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus >Toetssnelkoppelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BèR schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:01:
[...]

Log even met je emailaccount hier in
https://email.nokia.com/account/loginUI.action
Daar kun je instellen welke mappen doorgegeven worden naar je telefoon. Je gebruikt nl. niet de native Nokia client, maar Nokia Messaging (maakt push-mail voor Gmail mogelijk voor Nokia).
Ik zie nergens dat FeaR1986 het over Gmail heeft. Zelf maak ik ook rechstreeks contact met de Exchange-server van werk, zonder tussenkomst van Nokia Messaging. Dat verloopt via Mail for Exchange.

De enige account die ik via Nokia Messaging laat lopen is Gmail. Mail van mijn domein haal ik op door middel van een IMAP-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:13
Ik heb de service manuals gevonden van de E72. Level 1&2, 3&4 en de schema's, dezen worden gebruikt als handleiding bij het repareren van kapotte toestellen. Ik vond het wel leuk om even in te kijken om te zien hoe mijn telefoon er van binnen uit zag.

http://rapidshare.com/fil...RM530_schematics_v1_0.pdf

http://rapidshare.com/fil...29_RM-530_SM_L1L2v1.0.pdf

http://rapidshare.com/fil...RM-530_RM-584_SM_L3_4.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frml
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 09:01
Ik heb een probleem met mijn E72, nadat ik Gmail had ingesteld, heb ik het perongeluk weer verwijdert. Nu als ik met de email wizard mijn email probeer opnieuw in te stellen, vraagt hij om mijn email adres en wachtwoord, en daarna stopt hij ermee en moet ik weer mijn email en wachtwoord invullen. Ik kom niet door tot het instellen van de POP en dergelijke. Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Dat is die Nokia Messaging. Zet je telefoon op Offline (aan-uit-knopje/Offline), dan moet het weer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frml
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 09:01
@ etamboer

Ik heb het geprobeerd, maar krijg nogsteeds hetzelfde. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illusion schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:33:
[...]

Zorg dat je eerst de nav-pad een tijdje aanraakt, dan stelt ie scherp. Zodra het vierkantje groen wordt, kan je je foto schieten.
Bedankt voor de reactie, maar van dat groen vierkantje had ik al door vanaf de eerste foto....
Dit helpt evenwel niet....

Greetz

BIG charlie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 17:18
hellboy123 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:14:
Welke screenprotector gebruiken jullie? Bij mij is nu na een aantal weken het standaard beschermfolietje eraf gekomen, en wil zo snel mogelijk een nieuws stukje plastic erop. Iemand ervaringen met een brando ultra clear? Vind ze toch wel erg aan de dure kant, maar als ze goed werken schaf ik er wel 1 aan
Ook bij mij is de screenprotector die er standaard op zit los aan het laten. Heb je inmiddels al iets gevonden? Of heeft iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie deze app van NS wel downloaden? Bij mij zegt die steeds downloaden mislukt.

http://store.ovi.com/cont...&contentArea=applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:28
Dan doe je het toch op onderstaande manier :

http://www.reispocket.m2active.nl/web.php

Dat hielp bij mij tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 17:48
hellboy123 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:57:
[...]

soms wordt bij mij dus ook geen naam getoond bij een oproep, bij sms wordt deze altijd wel weergegeven.

Wel heb ik sinds kort een ander probleem. Ik moet elke keer weer aangeven met welke AccessPoint ik verbinding wil maken als ik de browser start. Wanneer ik via instellingen de goede AP instel, en op onthouden klik werkt dit een aantal keren goed. Daarna ligt de instelling er weer uit. Ditzelfde probleem heb ik sinds gisteren met de email-app. Ik heb ingesteld dat mijn gmail om de zoveel tijd, 15 minuten geloof ik, wordt opgehaald. Dit gebeurde uiteraard helemaal automatisch, maar sinds gisteren moet ik steeds een netwerk aangegeven waarmee de mail-app verbinding mag maken. Ik kan in de instellingen niet vinden waar ik kan selecteren dat ie het niet meer vraagt :/
even een antwoord op mijn eigen vraag, zo kan ik het zelf ook weer terug vinden indien het nodig is :+
Instellingen voor verbindingen voor je mail staan hier:menu->email->instellingen->[email account]->mailbox instellingen->geav. mailb.instellingen->instellingen inkomende mail-> en dan bij het kopje toegangspunt in gebruik, je toegangspunt opgeven.

wat een zoektocht, de menu structuur is echt wel onhandig af en toe :|
edwardmila schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:51:
[...]

Ook bij mij is de screenprotector die er standaard op zit los aan het laten. Heb je inmiddels al iets gevonden? Of heeft iemand anders nog tips?
nee nog geen screenprotector gevonden, maar heb wel mijn ogen laten vallen op een brando ultra clear, maar die zijn wel erg kostbaar om zo maar eens uit te proberen.

En dat met de propjes stof in de headsetaansluiting komt ook bekent voor, inderdaad even "lepelen" met een paperclip oid en je bent er weer van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
ovi maps 3.04

Ik heb onlangs ovi maps updated naar 3.04, daarna krijg geen fix meer met sats... zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben.... Ik doe precies het zelfde handelingen op een N97 mini, deze krijgt binnen een minuut een fix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:34
Gevalletje A-GPS uit misschien? Check ff je instellingen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
Ik heb sinds vandaag het probleem dat ik mijn E72 niet meer kan opladen. Zowel met de kleine 'punt' lader (onderkant) als de micro usb lader (zijkant). Heb nu uit 'wanhoop' een harde reset gedaan, maar dat geeft ook geen resultaat. Iemand enig idee wat ik zelf nog zou kunnen ondernemen voordat ik hem naar een care point breng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn precies een maand oude E72 hield het de laatste week nog maar een werkdag uit op een volle batterij. Ik vond dat veel te kort, zelfs met Bluetooth continu aan en veel mail ontvangen en lezen. Maandag heb ik een hard reset gedaan en sindsdien heb ik de batterij niet meer hoeven opladen, hij heeft nu nog meer dan de helft van de streepjes over.

Geen idee waardoor het probleem veroorzaakt werd, maar ik ben blij dat het verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 15:15
een collega van mij heeft nu het volgende probleem met zijn week oude E72 (up to date met versie):

Als hij een mailtje krijgt op zijn Exchange-account en in Outlook dit mailtje in ongelezen toestand verwijderd, dan blijft die mail tot in de eeuwigheid staan op de E72.

Hij synct van WLAN en met een handmatig gestarte sync gaat de mail ook niet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
@HyperBart: dus eigenlijk wil je zeggen dat email op de E72 onbruikbaar is?
Als zelfs het sync houden van je inbox niet mogelijk is, wat is het nut dan van de E72 tov een Nokia van 35 euro?
Ik snap het echt niet, waarom is het zo moeilijk om een stabiele email client te schrijven met de basis functies die vereist zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden in de handleiding en dergelijk.

Vanaf dag 1 heb ik onderin mijn beeld scherm een klein wit envollopje knipperen , ik heb mijn hele toestel ondersteboven gekeert maar ik heb geen ongelezen bericht , mail of andere ongelezen dingen , toch krijg ik hem niet weg

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 15:15
phobosdeimos schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:40:
@HyperBart: dus eigenlijk wil je zeggen dat email op de E72 onbruikbaar is?
Als zelfs het sync houden van je inbox niet mogelijk is, wat is het nut dan van de E72 tov een Nokia van 35 euro?
Ik snap het echt niet, waarom is het zo moeilijk om een stabiele email client te schrijven met de basis functies die vereist zijn :(
Die collega moest gewoon heel wat geduld hebben, soms liep een sync eens even fout en aangezien hij om de 15min synct (ik heb via Mobile Vikings continu push-sync aanstaan) duurt dat bij hem wat langer.

Nu over het algemeen duurt het syncen van de gelezenstatus wel wat langer hoor, als ik iets lees in outlook duurt het een tijdje (kwartiertje ongeveer) eer mijn gsm het ook door heeft dat dat gelezen is. Mails daarentegen komen wel vlotjes binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:13:
Even een vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden in de handleiding en dergelijk.

Vanaf dag 1 heb ik onderin mijn beeld scherm een klein wit envollopje knipperen , ik heb mijn hele toestel ondersteboven gekeert maar ik heb geen ongelezen bericht , mail of andere ongelezen dingen , toch krijg ik hem niet weg

iemand een idee?
Dit is al een paar keer langsgekomen: je hebt SMS berichten op je SIM-kaart staan. Als je die verwijdert is het envelopje weg. (Menu/Berichten/Opties/SIM-berichten).
Bij mij was dit de oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door etamboer op 04-06-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaHawK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03-2020
Ik heb mijn toestel geupdate naar de laatste firmware. Het was een branded t-mobile toestel, dus ik heb eerst de productcode gewijzigd. Goed...

Als je naar het menu gaat, corresponderen de numerieke toetsen met de menu items op het display. Hier maak ik normaal gezegd altijd gebruik van, maar wat me op viel is dat alle toetsen werken behalve 7 en 8. Beetje irritant, hebben meer mensen hier last van?

PS: Ik heb m'n telefoon al hard gereset, mag niet baten.

Daar doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
MaHawK: dat is een gekende bug, één van de velen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaHawK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03-2020
phobosdeimos schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:45:
MaHawK: dat is een gekende bug, één van de velen helaas.
Ja wat is dat toch voor een geouwehoer met die software, de laatste 3 jaar met m'n N73 nooit last van gehad.
Ik hoop in ieder geval wel dat ze dat verhelpen met de volgende update.

Daar doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
MaHawK, klopt idd, de E72 heeft tot nu toe erg veel last gehad van bugs.
Hopelijk komt er snel een nieuwe firmware die eindelijk de plooien glad strijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
sip / voip / 12voip ingesteld op de E72, telefoon heeft zich netjes aangemeld bij 12 voip. Ik krijg geen geluid tijdens bellen, en daarna ook niet. Het vervelende is ik kan niets meer aanpassen, ik krijg telkens dat deze service gebruikt wordt, wie weet hoe ik deze service kan stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

heb ook een probleempje met mijn e72,

hij vraagt elke 5 minuten om een verbinding te selecteren. Weet iemand hoe ik hier vanaf komt.

Alvast bedankt (sorry als het hier al ergens staat, maar ik heb geen tijd gehad om 137 pagina's af te zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:42:
hallo,

heb ook een probleempje met mijn e72,

hij vraagt elke 5 minuten om een verbinding te selecteren. Weet iemand hoe ik hier vanaf komt.

Alvast bedankt (sorry als het hier al ergens staat, maar ik heb geen tijd gehad om 137 pagina's af te zoeken)
Toch maar doen want dan leer je en het forum te gebruiken en je E72 goed kennen. ;)

..om je toch een beetje op weg te helpen, de laatste 2-3 pagina's lezen kan genoeg zijn...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje.

Sinds kort zie ik bij inkomende gesprekken geen telefoonnummers of namen meer van contactpersonen. Iemand een idee waar ik deze instelling kan veranderen?

Verder maakt mijn telefoon wel een mailbox aan voor mijn hotmail, maar maakt hij op een of andere manier geen verbinden en haalt dus ook geen mails binnen. Iemand een idee wat het probleem is? Ik heb overigens wel een bundel voor mobiel internet.

Alvast bedankt!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
  • Laatst online: 04-09-2023
sinds vandaag van de universiteit utrecht een e-mail gekregen dat de huidige solis-mail vervangen wordt en via gmail voort gaat, iemand hier al de instellingen voor met mail for exchange?

[ Voor 6% gewijzigd door Sj44kie op 08-06-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren ook de nieuwste update van Maps erop gezet (V3.04) maar ook ik heb echt pas na een lange tijd een Gps positie/ of hij zit ruim 5 km verder dan dat ik zelf ben op dat moment! Ook de navi functie wordt niet opgepakt, zelfs niet na een kwartier wachten!
Niet handig dus, iemand een oplossing???

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Sj44kie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:40:
sinds vandaag van de universiteit utrecht een e-mail gekregen dat de huidige solis-mail vervangen wordt en via gmail voort gaat, iemand hier al de instellingen voor met mail for exchange?
Gmail is al voor gedefinieerd, onder 'nieuwe mailbox'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Mex schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:09:
[...]

Wel goed bedenken dat je dan Nokia Messaging gebruikt, je geeft dus eigenlijk je login gegevens aan Nokia en zij halen je mails binnen, (lezen ze? :p) en sturen ze dan door naar je telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:35:
Wel goed bedenken dat je dan Nokia Messaging gebruikt, je geeft dus eigenlijk je login gegevens aan Nokia en zij halen je mails binnen, (lezen ze? :p) en sturen ze dan door naar je telefoon ;)
Als je toch al Gmail gebruikt geef je daar blijkbaar niks om, want Google leest mee om gerichtere reclamezooi te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Klopt, maar ik zou nooit Nokia messaging gebruiken. Ik geef mjin login gegevens niet aan 3e partijen. En helaas gaat nokia steeds meer richting Nokia messaging, en tegenwoordig zelfs Yahoo...
Als HTC nu zo slim is om met een E72-gelijkaardig toestel te komen en er Android op te knallen is het helemaal gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
Dat weet ik, maar ik heb al een 'prive' gmailaccount.
Een tweemaal een gmail mailbox gaat niet op de e72.
Dus wilde ik het emailadres van de universiteit via mail for exchange laten verlopen.
Mex schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:09:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Volgens mij kun je bij een andere modus (bijv prive en zakelijk) gewoon een andere mailaccount instellen, ook een 2e voor gmail.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sj44kie schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:09:
Een tweemaal een gmail mailbox gaat niet op de e72.
Ook niet als je hem in offline modus aanmaakt en helemaal met de hand instelt i.p.v. uit te gaan van een bestaand profiel?
Als HTC nu zo slim is om met een E72-gelijkaardig toestel te komen en er Android op te knallen is het helemaal gedaan.
Kan Android dan al werken op non-touchscreen toestellen? Dat vind ik tot nu toe het grootste nadeel van Android en WM: ze moeten perse een touchscreen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
Het gaat mij er meer om dat ik de servernaam niet weet, dit kan namelijk geen imap.google.com zijn aangezien het via de universiteit geregeld is
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:23:
[...]

Ook niet als je hem in offline modus aanmaakt en helemaal met de hand instelt i.p.v. uit te gaan van een bestaand profiel?

[...]

Kan Android dan al werken op non-touchscreen toestellen? Dat vind ik tot nu toe het grootste nadeel van Android en WM: ze moeten perse een touchscreen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Alle Gmail-adressen lopen via imap.gmail.com, ook Google Apps domeinen zoals die van sommige universiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
de inloggegevens kloppen dan niet aangezien mijn e-mail adres nog steeds eindigt op @students.uu.nl
Heineken schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:35:
Alle Gmail-adressen lopen via imap.gmail.com, ook Google Apps domeinen zoals die van sommige universiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Werkt jouw.naam@students.uu.nl niet als inlognaam?
Hier werkt het namelijk prima met een niet-gmail.com inlognaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Het is niet omdat je univ gmail apps gebruikt dat je per sé een @gmail.com adres krijgt.
Het is perfect mogelijk (en zelfs zeer waarschijnlijk) dat je mail adres gewoon gelijk blijft.
Maar daar kan enkel je univ uitsluitsel brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
dat werkt wel maar via gmail.students.uu.nl, alleen krijg dat niet op de e72 voor elkaar
Heineken schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:49:
Werkt jouw.naam@students.uu.nl niet als inlognaam?
Hier werkt het namelijk prima met een niet-gmail.com inlognaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 13:10
Ik heb sinds kort ook een E72, en het toestel bevalt me goed. Had eerst een HTC Touch Diamond, en deze Nokia is veel sneller, praktischer en stabieler, ook al ging dat ten koste van wat eyecandy.

Nu heb ik echter een probleem met mobiel internet, ik heb namelijk Vodafone bel+sms+web, maar je kan niet via de vodafone website jezelf de instellingen voor dit toestel laten sturen! Daarom handmatig de instellingen voor Vodafone live erop gezet (dus voor 3G/HDSPA).

Nu had mijn telefoon al Vodafone GPRS als toegangspunt (van de simkaart gehaald?). Ik heb zelf het WLAN van de universiteit (Twente, eduroam volgens mij) toegevoegd. Dat laatste werkt, maar alleen als ik in het homescreen kies voor 'Wlan' gevonden, en dan voor Open Browser. Ik zie dat ik dan een Wlan IP krijg, en dat de verbinding idd via Wlan loopt. Nu zit ik echter met het volgende
- het is me nog nooit gelukt om via 3G/HSDPA verbinding te krijgen
- het lukt me niet om -anders dan bovenstaande manier- Wlan te gebruiken, voor bijvoorbeeld de Ovi store en Youtube client opent het toestel standaard de Vodafone GPRS verbinding,

Ik heb al gegoogled, in dit topic rondgekeken, en ook al de priorities voor de diverse toegangspunten verwisselt! Iemand een idee waar het aan kan liggen, of ervaring hoe je wel Vodafone 3G aan de gang krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etamboer schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:54:
[...]

Dit is al een paar keer langsgekomen: je hebt SMS berichten op je SIM-kaart staan. Als je die verwijdert is het envelopje weg. (Menu/Berichten/Opties/SIM-berichten).
Bij mij was dit de oplossing.
Mijn excusses , kon het niet vinden maar wel bedankt voor het antwoord want ik wist niet dat je gek kon worden van een knipperend dingetje ;)
MaHawK schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:34:
[...]

Ja wat is dat toch voor een geouwehoer met die software, de laatste 3 jaar met m'n N73 nooit last van gehad.
Ik hoop in ieder geval wel dat ze dat verhelpen met de volgende update.
Ik neem aan dat de N73 je eerste nokia is of je hebt nog nooit een nieuwe nokia gekocht vlak na de release....de E72 is mijn 32ste nokia sinds mijn mobiele carriere en altijd als ik hem vlak na de realease heb zit de telefoon vol met bugs daarom wacht ik tegenwoordig gemiddeld een maand of 2 en heb dan of er geen last meer van of er is al een firmware update

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ivos schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:56:
...
Ik heb al gegoogled, in dit topic rondgekeken, en ook al de priorities voor de diverse toegangspunten verwisselt! Iemand een idee waar het aan kan liggen, of ervaring hoe je wel Vodafone 3G aan de gang krijgt?
Heb je SmartConnect wel ingesteld? Of alleen Bestemmingen?
(Overigens heb je voor SmartConnect een patch voor de E72 nodig, van de site van Birdstep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 13:10
Alleen Bestemmingen, ik wist niet dat SmartConnect hiervoor diende. Ik weet niet of dit ook het Vodafone verhaal oplost, maar ik ga ermee bezig, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Kan iemand mij helpen met een NOS applicatie die teletekst laat zien?
Als je via NOS mobiel naar de site gaat, krijg je geen teletekst.
Als je zoekt op teletekst via Google, werkt de teletekst niet.
Als je NOS applicatie download, krijg je een applicatie waarin je ook foto's ziet en filmpjes kunt afspelen. Dus geen teletekst.
Wie weet dit? Of een oplossing?
Ik gebruik Opera Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
@Ivos: Ik gebruikte SmartConnect op de E51, en op de E72 werkt het hetzelfde. Applicaties die 'gewoon' met toegangspunten werken en niet met 'Bestemmingen', kunnen dan ook automatisch WiFi gebruiken indien beschikbaar, en 3G indien niet. Werkt prima (wel suf natuurlijk dat je hier 2 instellingen voor nodig hebt, maar goed).

@Grooveman11: Ik heb de Symbian versie van NOS Mobiel (NOS_Mobiel.Series60_3E_v1.2.2.0.sisx) gedownload en die doet het prima: nieuws, weer, verkeer, teletekst, video. Thuis via WiFi, onderweg via 3G. Onafhankelijk van je browser.
't Is natuurlijk bijna niet te lezen op zo'n klein scherm, maar OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
etamboer schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:05:
@Ivos: Ik gebruikte SmartConnect op de E51, en op de E72 werkt het hetzelfde. Applicaties die 'gewoon' met toegangspunten werken en niet met 'Bestemmingen', kunnen dan ook automatisch WiFi gebruiken indien beschikbaar, en 3G indien niet. Werkt prima (wel suf natuurlijk dat je hier 2 instellingen voor nodig hebt, maar goed).

@Grooveman11: Ik heb de Symbian versie van NOS Mobiel (NOS_Mobiel.Series60_3E_v1.2.2.0.sisx) gedownload en die doet het prima: nieuws, weer, verkeer, teletekst, video. Thuis via WiFi, onderweg via 3G. Onafhankelijk van je browser.
't Is natuurlijk bijna niet te lezen op zo'n klein scherm, maar OK.
Ja, die ken ik inderdaad. Ik bedoel eigenlijk de Blackberry versie. Dat je echt Teletekst ziet (zoals op TV) met die blauwe en gele letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ik zie toch echt teletekst met NOS mobiel, hoor. Blauwe en gele letters, kleurknoppen onderaan, net als op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Ok, perfect. Dan bedoel ik een andere.
Ik kan hem alleen niet 1, 2, 3 vinden op internet. Weet jij waar je deze vandaan hebt?

Edit:
Ik zie het al. Als je naar rechts gaat kun je op teletekst klikken. Het is wel dezelfde app als die ik heb gebruikt. Echter, ik vind het vervelend dat hij de hele tijd aangeeft hoeveel KB je hebt verbruikt. Ik zie liever een app waarbij dit wordt weggelaten en je niet eens de kans hebt om bepaalde kosten te krijgen.

[ Voor 56% gewijzigd door Grooveman11 op 11-06-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:06
Wie helpt me? Stel ik heb op mijn E72 de OVI kaarten van de Benelux staan en ik wil er de kaart van Frankrijk bij zetten. Als ik alleen Frankrijk via de PC laad, blijven de andere kaarten dan op mijn telefoon staan of worden die gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Wat raden jullie mij aan; de E72 of de Nokia N97 Mini Qwerty. N97 is iets duurder (50 euro incl. abbo).
Volgens mij zijn de toestellen redelijk vergelijkbaar qua specificaties, of zie ik wat belangrijks over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 02-09 21:36
Dennis Lammers schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:03:
Wat raden jullie mij aan; de E72 of de Nokia N97 Mini Qwerty. N97 is iets duurder (50 euro incl. abbo).
Volgens mij zijn de toestellen redelijk vergelijkbaar qua specificaties, of zie ik wat belangrijks over het hoofd?
formaat scherm wel/geen touchscreen de formaten zijn nogal verschillend, symbian s60v3 of v5... en ga zo maar door

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
Roost schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:38:
Wie helpt me? Stel ik heb op mijn E72 de OVI kaarten van de Benelux staan en ik wil er de kaart van Frankrijk bij zetten. Als ik alleen Frankrijk via de PC laad, blijven de andere kaarten dan op mijn telefoon staan of worden die gewist?
Je kan gewoon die kaart erbij laden, no problemo. Als het goed is heb je een sd kaart erbij zetten (daar worden de kaarten op geladen) groot genoeg voor heel Europa. En als het niet past krijg je dat vanzelf te horen.
Happy Navigating ;)

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Dennis Lammers schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:03:
E72 heeft geen touchscreen, maar wel betere autonomie, en een snellere cpu (600mhz vs 434mhz).

Zie ook http://www.gsmarena.com/c...Phone1=2831&idPhone2=2615 voor een volledig overzicht (dit soort info kan je erg makkelijk op jezelf vinden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:06
epTa schreef op zondag 13 juni 2010 @ 09:15:
[...]

Je kan gewoon die kaart erbij laden, no problemo. Als het goed is heb je een sd kaart erbij zetten (daar worden de kaarten op geladen) groot genoeg voor heel Europa. En als het niet past krijg je dat vanzelf te horen.
Happy Navigating ;)
Dank!
Pagina: 1 ... 34 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.