Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaart iemand dezelfde problemen als ik met voicedialing (en heeft er ook een oplossing voor)?

Ik maak in de auto, met de CK-7W carkit geregeld gebruik van de spraaklabels. Bij mijn E71 ging dat super, maar met de E72 wil het niet zo. Nu blijkt dat bij veel van mijn contacten geen spraaklabel staat! :-( Dus na openen van zo'n contact, naar [opties] [spraaklabelgegevens], dan krijg ik de melding "geen spraaklabel opgeslagen voor dit contact". Bij andere contacten gaat het wel goed, maar ik kan m'n vinger niet achter het verschil krijgen. Nu worden die spraaklabels als het goed is automatisch gegenereerd, maar daar gaat kennelijk iets mis. Is dat op een of andere manier te forceren?
Andere zinvolle suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:54:
Kan iemand mij helpen? ik heb eindelijk helemaal door hoe ik kaarten moest downloaden en zitten dan nu ook op mijn mobiel. ik kan wel kaarten openen en plaatsen door nederland zoeken, maar mijn mobiel kan geen gps vinden ofzo. ik snap er niks van. waar ik ook sta, buiten binnen maakt allemaal niet uit. misschien moet ik iets anders instellen dan mijn instellingen nu zijn? iemand enig idee? want ik wil het zo graag gebruiken, bedankt vast!
Exact het zelfde als ik je gisteren heb verteld, welke heb je nu aangezet in ?

Menu / Bed. Paneel / Instellingen / Algemeen / Positiebepaling / Methode pos. bepaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me al suf gezocht op google en internet, maar kan niets vinden pver problemen met Nokia Messaging in combinatie met POP accounts....
Na de laatste firmware update en vodafone shit probeer ik m'n XS4ALL account opnieuw te installeren, echter no way dat dit lukt AARGH!
Via email.nokia.com en de optie mailbox toevoegen op de handset loop ik steeds tegen de melding: "kan geen verbinding maken met de opgegeven informatie. Probeer het later opnieuw".
Nu begin ik er van overtuigd te raken dat het iets met POP te maken heeft, zie ook eerdere postings hier. Ik krijg XS4ALL er nu alleen als handmatige box op, wat betekent dat ik geen push mail heb en dus gewoon omslachtig/vervelend. Nokia reageert, zoals nooit, goed of uberhaupt niet op mn vragen per mail.

Iemand hier die mij het licht kan laten zien???

PS: fabrieksinstellingen en FM opnieuw installeren dont'do the trick ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien in duidelijke en vooral korte Jip & Janneke taal uitleggen wat het verschil tussen IMAP en POP(3) is en of er 1 vd 2 beter of aan te bevelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:22:
Kan iemand mij misschien in duidelijke en vooral korte Jip & Janneke taal uitleggen wat het verschil tussen IMAP en POP(3) is en of er 1 vd 2 beter of aan te bevelen is?
http://lmgtfy.com/?q=het+verschil+tussen+pop+en+imap
Eerste hit....

[ Voor 3% gewijzigd door r0el op 17-05-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:13
Hey,
Loop momenteel tegen de 4GB aan en dus op zoek naar geheugenuitbreiding.
Iemand al ervaring met Micro SD kaartjes van Class4 in een E72 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Wie heeft voor mij de stap voor stap voip instellingen voor e72, ik heb al de
SIP_VoIP_3_x_settings_v2_0_en.sis geinstalleerd.....

en heb een account bij 12voip....

gisterenavond best lang bezig geweest, op scherm staat dat ie aan het bellen is maar toch gebeurt niets...

ik probeer het via 3g en heb een tmobile web 'n walk plus abo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 06:35
bluemind schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:36:

gisterenavond best lang bezig geweest, op scherm staat dat ie aan het bellen is maar toch gebeurt niets...

Standaard werkt de sip service niet via 3g, daarvoor moet je een instelling wijzigen.

menu>bedieningspaneel>netinstellingen>advanced voip setiings>voip services>12voip>profile settings> Dan AWCDMA op ON zetten, en klaar is kees.

Om te testen kan je ook via wlan ff proberen, dat hoort wel te werken.

Ik heb ook 12voip op de e72 staan, een heel gekloot om werkend te krijgen, maar als je alles goed doet krijg je hem aan de praat. Ik raad aan om daarna een backup van je sip instellingen te maken.

weer naar net instellingen>advanced voip settings>voip services>options>export settings.

Succes ermee ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Wat zijn de ervaringen met Voip op de E72, werkt het lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:52
Pfff.... ik heb een mail gekregen van Nokia Messaging dat ik mijn Hotmail wachtwoord opnieuw moest invoeren. Sindsdien doet het niet meer!

Meer mensen hier tegen aangelopen?
Op telefoon en via email.nokia.com alle wachtwoorden ingevuld.
Abonnement van Nokia Messaging staat op geannuleerd, maar dit komt volgens Nokia Care doordat ik mijn wachtwoord moest veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:51
Haal ik vanmorgen mijn E72 uit mijn broekzak zitten er 2 barsten in het scherm.
Ik vanmiddag naar kpn gegaan, ja meneer dat valt niet onder de garantie.
Heb ik nokia zelf gemaild hopelijk valt het wel onder de garantie bij hun.

Heb wel op internet replacement schermen gezien voor 22 euro, maar om dat zelf te maken is ook zo tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:56
Dergelijke schade kan nooit onder garantie vallen, bij geen enkele winkel of fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Ik ben nieuw hier, en heb vanmiddag een E72 gekocht. Ik heb een vodafone bel+sms+web. Als het goed is kan ik onbeperkt op internet op mijn E72. Linksboven staat nu 3G met 2 pijltjes eronder. Hoef ik me nu geen zorgen te maken dat het geld gaat kosten als ik op internet zit op mijn mobiel? En ik heb net mijn e-mail ingesteld, en ik kan nu dus e-mailen op mijn mobiel, dit is neem ik aan gratis? Sorry dat ik het vraag maar heb er (nog) geen verstand van. En ik las iets over GPS, iets over A-GPS en Integrated GPS? Moet ik hier ook iets voor instellen dat het geen geld kost ofzo? Of is alles voor mij gratis dankzij mijn web abo? En op mijn startscherm zie ik rechts my web met een vodafone logootje en bij het rijtje knoppen het gewone knopje Web. Zit hier ook nog verschil in?

Sorry voor de vragen maar ik ben nieuw op het gebied van internet op de mobiel.

Groetjes Jeroen
En hebben jullie leuke tips/programmaatjes die ik móet hebben op mijn e72?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2 pijlen betekenen dat je een actieve 3G connectie hebt. Als je onbeperkt internet hebt zal dat geen geld kosten, tenzij je met torrentclients op je telefoon films gaat binnentrekken. Datzelfde geldt voor email (aangenomen dat mailen via dat account gratis is). A-GPS kost data maar dat is in jouw geval gratis.

Wat die specifieke Vodafone firmware doet weet ik niet, mocht ik een branded toestel krijgen dan vervang ik de firmware heel rap door generieke firmware.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:00:
Hallo! Ik ben nieuw hier, en heb vanmiddag een E72 gekocht. Ik heb een vodafone bel+sms+web. Als het goed is kan ik onbeperkt op internet op mijn E72. Linksboven staat nu 3G met 2 pijltjes eronder. Hoef ik me nu geen zorgen te maken dat het geld gaat kosten als ik op internet zit op mijn mobiel? En ik heb net mijn e-mail ingesteld, en ik kan nu dus e-mailen op mijn mobiel, dit is neem ik aan gratis? Sorry dat ik het vraag maar heb er (nog) geen verstand van. En ik las iets over GPS, iets over A-GPS en Integrated GPS? Moet ik hier ook iets voor instellen dat het geen geld kost ofzo? Of is alles voor mij gratis dankzij mijn web abo? En op mijn startscherm zie ik rechts my web met een vodafone logootje en bij het rijtje knoppen het gewone knopje Web. Zit hier ook nog verschil in?

Sorry voor de vragen maar ik ben nieuw op het gebied van internet op de mobiel.

Groetjes Jeroen
En hebben jullie leuke tips/programmaatjes die ik móet hebben op mijn e72?
Als je zo als je zegt Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet hebt kun je gewoon alles gebruiken
zo veel en vaak je wil, ook je A-GPS, dit zit dan allemaal in je Abonnement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Yess en dan nu ook Spotify voor je Nokia E72

Spotify

[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 18-05-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Weet iemand nog een goede wekker voor de e72? Het liefst gratis, en de belangrijkste functie is dat het wekkergeluid zachtjes oploopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:07:

Spotify
Wat heb je er aan zonder premium account? Kan je er dan nog wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:05:
[...]

Open
Free to use, no invitation needed
Millions of tracks available instantly
Unrestricted streaming for 20 hours per month
Import your own music files
Share music with your friends

Je hebt alleen reclame tijdens je muziek :9

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Roodey schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:07:
Pfff.... ik heb een mail gekregen van Nokia Messaging dat ik mijn Hotmail wachtwoord opnieuw moest invoeren. Sindsdien doet het niet meer!

Meer mensen hier tegen aangelopen?
Op telefoon en via email.nokia.com alle wachtwoorden ingevuld.
Abonnement van Nokia Messaging staat op geannuleerd, maar dit komt volgens Nokia Care doordat ik mijn wachtwoord moest veranderen.
Verwijder de huidige mail account, en maak hem weer opnieuw aan.
Als je bij de voorwaarden van Nokia messaging komt, moet je deze NIET accepteren.
dan werkt alles gewoon soepel.

Dit heb ik ook gedaan bij iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Albert020 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:07:

Spotify
epTa schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:23:
[...]

Open
Free to use, no invitation needed
Millions of tracks available instantly
Unrestricted streaming for 20 hours per month
Import your own music files
Share music with your friends

Je hebt alleen reclame tijdens je muziek :9
En dat is niet erugg :9

[ Voor 29% gewijzigd door Albert020 op 19-05-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Albert020 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:53:
[...]

[...]

En dat is niet erugg :9
toch alleen met een premium account van 9,99

link
Where you go, the music goes too

Introduce your trusty mobile phone to Spotify and you’ll be able to access your account and all your playlists anywhere. You just need to be a Premium member and have a Spotify-friendly phone. iPhone, Android and Symbian are all in the gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
hellboy123 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:03:
[...]

toch alleen met een premium account van 9,99

link
[...]
Yeps, klopt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook software te vinden voor een DB-meter of een live equalizer voor de Nokia E72 ?
Ik heb al veel gedownload maar niks werk!

Niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 15:19
mijn vrouw heeft ook een e72, en ik kan niets anders zeggen dan dat ik het een hele mooie telefoon vind, maar ook een ontzettend lastige om in te stellen. Ik (als als IT-er) word gek van de volledig afwezige logica in het OS.

Het is toch te zot voor woorden dat om roamen te voorkomen je de provider moet verwijderen? en die optie bevindt zich ook nog eens zes niveaus diep?

zo... even mijn frustraties van mij afgetypt....
contrast schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:03:
[...]

Verwijder gewoon je provider uit je Internet verbindingen.
Menu > Bed. paneel > Instellingen > Verbindingen > Bestemmingen > Internet

En als je weer terug bent, zet je hem weer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hellboy123 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:23:
Weet iemand nog een goede wekker voor de e72? Het liefst gratis, en de belangrijkste functie is dat het wekkergeluid zachtjes oploopt
Die zit toch gewoon bij je clock als optie of ben ik nou gek? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
107mb schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:58:
mijn vrouw heeft ook een e72, en ik kan niets anders zeggen dan dat ik het een hele mooie telefoon vind, maar ook een ontzettend lastige om in te stellen. Ik (als als IT-er) word gek van de volledig afwezige logica in het OS.

Het is toch te zot voor woorden dat om roamen te voorkomen je de provider moet verwijderen? en die optie bevindt zich ook nog eens zes niveaus diep?

zo... even mijn frustraties van mij afgetypt....

[...]
Ik ga toevallig dit weekend naar Brussel, denk dat ik vrijdag net voor ik de grens over ga,
mijn toegangspunt van Vodafone internet dan even verwijder en als ik zondag weer in Nederland,
terug ben zet ik het internet toegangspunt weer terug ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 19-05-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:43:
Goedenavond,

Mijn vraag gaat over de standaard koptelefoon/headset die je bij het toestel krijgt. (Stereo met draad.) Zodra ik mijn headset aansluit door hem boven in de telefoon te steken. Krijg ik een vraag. Hoofdtelefoon, line-out, muziekhouder. Ik kies dan hoofdtelefoon, automatisch antwoorden staan voor hun alle drie aan. Maar dat gebeurd niet!
Ik krijg ook de melding zodra ik heb gekozen dat ik microfoon van het toestel moet gebruiken? Waarvoor heb ik een headset?

Hoe kan ik hem goed instellen, want hij hoort bij deze telefoon aangezien hij in dezelfde telefoondoosje zit.

Menu-bed.paneel-instellingen-algemeen-toebehoren:
1= Headset staat standaard (actief profiel, auto. antwoord aan)
2= Hoofdtelefoon, (actief profiel)
3=Draadloze carkit (actief profiel, auto. antwoord aan) (Heb ik niet.)
4=muziekhouder (actief profiel, auto. antwoord aan, verlichting automatisch)
5=Teksttelefoon (Actief profiel)

Zo staat hij ingesteld, heb ik niets aan veranderd.

Alvast bedankt voor de medewerking/hulp/reacties.

MvG,
mij
Hey, ik heb ook een tijd dit probleem gehad, maar ik heb het antwoord gevonden. Als het goed is gebruik je niet het lederen hoesje die bij de telefoon geleverd is.. en doe je hem in je broekzak. Na verloop van de tijd gaat er een katoenpropje in de 3.5 plug-in zitten hierdoor is er een bepaalde connectie niet mogelijk en ziet ie hem niet meer als headset. Dus pak effe een paperclip en probeer het katoenpropje eruit te halen. Zet bij Menu-bed.paneel-instellingen-algemeen-toebehoren: Headset op standaard. En als het goed is doet het weer... laat effe weten als het is opgelost!! :) :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:28:
[...]

Ik ga toevallig dit weekend naar Brussel, denk dat ik vrijdag net voor ik de grens over ga,
mijn toegangspunt van Vodafone internet dan even verwijder en als ik zondag weer in Nederland,
terug ben zet ik het internet toegangspunt weer terug ;)
Wat je ook kunt doen als je nét over de grens gaat.
Bed. paneel > instellingen > Telefoon > Netwerk
De operatorselectie zet je dan handmatig op Vodafone.

Net over de grens kun je als het goed eens gewoon over de vodafone netwerk bellen/internetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluemind schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:36:
.....
Kijk hier eens zorgvuldig naar. Ik had mijn xs4all account na het doorspitten binnen 15 minuten a/h werk.

http://discussions.europe...n-E72-success/td-p/609271

Succes, Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:45:
Ervaart iemand dezelfde problemen als ik met voicedialing (en heeft er ook een oplossing voor)?

Ik maak in de auto, met de CK-7W carkit geregeld gebruik van de spraaklabels. Bij mijn E71 ging dat super, maar met de E72 wil het niet zo. Nu blijkt dat bij veel van mijn contacten geen spraaklabel staat! :-( Dus na openen van zo'n contact, naar [opties] [spraaklabelgegevens], dan krijg ik de melding "geen spraaklabel opgeslagen voor dit contact". Bij andere contacten gaat het wel goed, maar ik kan m'n vinger niet achter het verschil krijgen. Nu worden die spraaklabels als het goed is automatisch gegenereerd, maar daar gaat kennelijk iets mis. Is dat op een of andere manier te forceren?
Andere zinvolle suggesties?
Kennelijk ben ik dus de enige met dit verschijnsel?
Voor hen die tóch geïnteresseerd zijn in mijn oplossing: gisteren mijn toestel gereset met *#7370# en daarna met MfE de contacten er opnieuw in gesynchroniseerd. Lijkt nu opgelost (of in ieder geval een stuk beter te gaan). :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
contrast schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:02:
[...]

Wat je ook kunt doen als je nét over de grens gaat.
Bed. paneel > instellingen > Telefoon > Netwerk
De operatorselectie zet je dan handmatig op Vodafone.

Net over de grens kun je als het goed eens gewoon over de vodafone netwerk bellen/internetten ;)
Ja ok, maar ik ga naar Brussel, dit is niet net over de grens en wil niet op extra kosten komen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik wil dat mijn E72 niet bij elke mail die binnenkomt een geluids-/trilsignaal geeft.

Waar kan ik dit uitzetten?
(De instellingen zitten bij Symbian wel erg verspreid zeg! :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds dinsdag een E72 via t-mobile met t-mobile web 'nd walk standard. Heb mijn mailadres (geen hotmail) ingesteld.
Heb t-mobile netwerk aangegeven met prioriteit 1 maar ik krijg nu elke keer als ik mijn gebruik een pop up met de melding:
Selecteer een verbinding. Ik kan dan kiezen tussen w-lan en t-mobile internet (die ik dan ook kies).

Hoe kan ik het instellen dat deze vraag niet meer wordt gesteld maar de telefoon standaard verbonden blijft met het t-mobile internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:24
Ik kreeg net bericht van Birdstep (SmartConnect) dat er een fix patch is voor het SmartConnect probleem in de laatste E72 firmware. Ik weet nog niet of ik het durf te proberen, maar ik hoor graag als iemand het doet/deed...

http://www.birdstep.com/P...Connect/SmartConnect-FAQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
reynard80 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:51:
Ik wil dat mijn E72 niet bij elke mail die binnenkomt een geluids-/trilsignaal geeft.

Waar kan ik dit uitzetten?
(De instellingen zitten bij Symbian wel erg verspreid zeg! :? )
Menu > Bed. paneel > Profielen > Selecteer de gewenste profiel > Opties > Aanpassen
Ga dan naar signaaltoon e-mail, en dan helemaal naar boven en klik op 'Uit'

Als het goed is hoor je nu geen geluid als je een email binnenkrijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Denkende : wat kan er mislopen : in 't slechtste geval werkt Smartconnect niet...(deed het nu ook al niet), dus ermaar op gewaagd.

Eerst de Smartconnect groep verwijderd uit de verbindingen, dan uit de smartconnect toepassing.
Patch geinstalleerd, gereboot, groep gemaakt en wifi entries toegevoegd, terug gereboot, pop-mail instelling aangepast (wel 't idee dat het net iets trager ging, maar mogelijk nog es een rebootje forceren)
Mail opgestart ...en hopla....werkt zoals voordien !!! (allee, voordien is niet voor de patch, maar voor de firmware release :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Roost schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:27:
Ik kreeg net bericht van Birdstep (SmartConnect) dat er een fix patch is voor het SmartConnect probleem in de laatste E72 firmware. Ik weet nog niet of ik het durf te proberen, maar ik hoor graag als iemand het doet/deed...

http://www.birdstep.com/P...Connect/SmartConnect-FAQ/
Zojuist SmartConnect patch geinstalleerd en even opnieuw opgestart.
Heb het op internet en mail getest en het werkt hier gewoon weer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
r0el schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:28:
[...]

Die zit toch gewoon bij je clock als optie of ben ik nou gek? 8)7
Inderdaad, bij de clock zit een gewone wekker. Helaas kan je hier niet instellen dat het volume langzaam op moet lopen tijdens het wekken. Nu begint ie meteen op vol volume te loeien, op mijn vorige telefoons kon ik dit altijd zelf instellen. Al dan niet standaard of met een losse app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
hellboy123 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:01:
[...]

Inderdaad, bij de clock zit een gewone wekker. Helaas kan je hier niet instellen dat het volume langzaam op moet lopen tijdens het wekken. Nu begint ie meteen op vol volume te loeien, op mijn vorige telefoons kon ik dit altijd zelf instellen. Al dan niet standaard of met een losse app.
Heb hier zojuist de wekker even getest voor je. hij begint gewoon zacht en gaat steeds harder loeien.
Staat ie bij jou op de standaard beltoon voor wekkers? misschien ligt het daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
[
hellboy123 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:01:
[...]

Als ik me niet vergis zit er in de Ovi Store een gratis downloadbare wekkermuziekje die zacht begint en dan oploopt...

Indien dit niet goed zou zijn, effe zelf aan de slag met een muziekje naar keuze en dan met een of ander faderke spelen van een tooltje om muziek te bewerken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contrast schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:23:
[...]

Heb hier zojuist de wekker even getest voor je. hij begint gewoon zacht en gaat steeds harder loeien.
Staat ie bij jou op de standaard beltoon voor wekkers? misschien ligt het daar aan.
Ik gebruik de standaard wekker elke ochtend. Begint zacht, en wordt steeds harder. Wel helaas inclusief trillen, dus hij valt regelmatig van het nachtkastje af. :) Ik hou me dus aanbevolen voor een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41
Weet iemand misschien iets voor mij? Ik draai Windows 7 en wil graag via Bluetooth bestanden overzetten van en naar de E72. Ik heb de telefoon gevonden in Windows en hij wordt ook herkend als modem, maar dus niet om bestanden over te zetten. Ik mis een driver. Deze is niet los te vinden op de site van Nokia.

Ik heb geen zin om die complete PC-Suite te installeren alleen om wat bestandejes over te zetten, volgens mij moet het wel eenvoudiger kunnen. Iemand die dit aan de praat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje van een nieuwe gebruiker:

Ik meen dat ik het eerder op dit forum ben tegen gekomen, maar kan het niet meer vinden...

Ik heb onderin beeld steeds het icoontje staan van outbox (bericht wordt verzonden) maar er wordt dus niks verzonden. (Zal de e-mail instellingen nog wel niet goed hebben staan, sms-en gaat wel goed).

Als ik nou probeer om het bericht te verwijderen (ben nl. bang dat ie anders steeds weer probeert contact te maken met internet oid om het te versturen) dan kan ik in mijn outbox dus geen bericht vinden!!!!

Iemand enig idee hoe ik nou dit icoontje weg krijg???

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09-2024
Bij mij was het na de firmware update weg.
Daarvoor had ik het ook ondanks dat er nergens iets in een outbox stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
@toe : kan ook SMS zijn die ergens vastzit of mogelijk nog op de SIM-kaart staat en dat ie daardoor verkeerdelijk denkt dat er nog iets te verzenden is.

Dus als je dit van in 't begin hebt kan het mogelijk daaraan liggen, indien opeens zichtbaar moet het iets anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@driver666: firmware ben ik altijd een beetje huiverig voor. Lees nogal eens dat er daarna alleen maar meer problemen zijn. (Hoe kan ik checken eigenlijk welke versie ik heb?

@benjike: heb de telefoon net sinds gisteren dus is redelijk vanaf begin, maar weet niet meer precies wanneer... heb wel een beetje zitten uitproberen van alles. Moet ik de sim misschien verwijderen en opnieuw plaatsen??? Heb telefoon al opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen teruggezet, maar helaas niks geholpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
contrast schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:53:
[...]

Zojuist SmartConnect patch geinstalleerd en even opnieuw opgestart.
Heb het op internet en mail getest en het werkt hier gewoon weer! _/-\o_
Bij mij ook. Was echt een nare bug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Helsie schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:25:
[...]

Bij mij ook. Was echt een nare bug. :)
Hier inmiddels ook succesvol geinstalleerd. SmartConnect is een hele waardevolle toepassing voor veel applicaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
@toe : firmware check = *#0000#, laatste nieuwe = 031.023, moet je nog wel de smartconnect patch op loslaten nadien, anders werkt Smartconnect niet. Ivm wat er gewijzigd is en wat niet, kan je een paar pagina's terug wel 't een en 't ander over lezen.

Ivm sim/smsjes : dacht dat er ergens naar de sim-memory kon worden gegaan, in 't andere geval en indien mogelijk, sim-kaart terug in oude gsm en daar alles verwijderen van sms...

Indien al full reset te hebben gedaan, zal het op de simkaart zitten dan. Denk niet dat ie daar aan komt bij een reset.

Eventjes een 'search' gedaan op SIM op deze topic en volgende teruggevonden (bericht van Polke)
Bij knipperend envelopje staan er dus inderdaad berichten op je SIM.
Ga naar berichten -> opties -> SIM-berichten -> en dan de berichten openen/verplaatsen/verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Het is me ooit eens gelukt om in de telefoon de naam van de MSD kaart te wijzigen. Ik kan dat nu met geen mogelijkheid meer vinden. iemand een snelle hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
XS4ALL mailbox instellingen op E72:

Heeft iemand hier een xs4all mailbox ingesteld op zijn E72? Liefst als IMAP (push mail)
En is dat mogelijk om dit buiten het nokia ovi verhaal om te doen?

Ik had mijn mailbox werkend volgens mij, maar om de een of andere vage reden waren al mijn mailboxen opeens weg, inkl. hotmail box!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
@Roost : Menu - Kantoor - Bestandsbeheer - geheugenkaart - opties - geheugenkaartopties - Naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Laatst online: 30-08 16:38
Mijn T-mobile internet abonnement gaat per 1 juni in, ik wilde alleen weten of ik nog dingen moet instellen voordat ik er gebruik van kan maken. Ik had de t-mobile toegangspunten namelijk verwijderd, die moet ik natuurlijk er weer op zetten, maar moet ik nog wat bijzonders doen?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Benjike schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:56:
@Roost : Menu - Kantoor - Bestandsbeheer - geheugenkaart - opties - geheugenkaartopties - Naam
Wow! Bedankt! Je wilt niet weten hoe lang ik ernaar gezocht heb! Nooit meer vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
tjerkpolle schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:48:
XS4ALL mailbox instellingen op E72:

Heeft iemand hier een xs4all mailbox ingesteld op zijn E72? Liefst als IMAP (push mail)
En is dat mogelijk om dit buiten het nokia ovi verhaal om te doen?

Ik had mijn mailbox werkend volgens mij, maar om de een of andere vage reden waren al mijn mailboxen opeens weg, inkl. hotmail box!
Ik heb Gmail, XS4ALL (IMAP) en zakelijke mail (ook IMAP) aangemaakt buiten Nokia Messaging om, en alles werkt prima. Ik laat hem elk uur pollen (geen push). Ik meen me te herinneren van een vorige Nokia telefoon dat als je het interval op 30 minuten zette, dat ie dan stiekem IMAP Idle (push) gebruikte maar ik weet niet of dat bij de E72 ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleempje met icoontje van outbox is opgelost hoor!
Heb gewoon de hele mailbox van hotmail gewist (die toch niet werkte) en icoontje verdween als sneeuw voor de zon.
Nu alleen hotmail nog goed in zien te stellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
emreorhan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:58:
Mijn T-mobile internet abonnement gaat per 1 juni in, ik wilde alleen weten of ik nog dingen moet instellen voordat ik er gebruik van kan maken. Ik had de t-mobile toegangspunten namelijk verwijderd, die moet ik natuurlijk er weer op zetten, maar moet ik nog wat bijzonders doen?

bedankt
Als je de t-mobile toegangspunten gewoon weer terug zet, hoef je verder niets meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Laatst online: 30-08 16:38
contrast schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:23:
[...]

Als je de t-mobile toegangspunten gewoon weer terug zet, hoef je verder niets meer te doen.
oke bedankt:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Allemaal,

Sinds een tijd heb ik de Nokia E72 maar nu wil ik mijn agenda synchroniseren met mijn Windows live account is dit mogelijk? Ik kan wel mijn Hotmail e-mails lezen maar mijn agenda instellen lukt niet!

Of is deze vraag al eens aan de orde geweest? Ik ben hem nog nergens tegen gekomen!

Alvast bedankt.

Groeten Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
etamboer schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:14:
[...]

Ik heb Gmail, XS4ALL (IMAP) en zakelijke mail (ook IMAP) aangemaakt buiten Nokia Messaging om, en alles werkt prima. Ik laat hem elk uur pollen (geen push). Ik meen me te herinneren van een vorige Nokia telefoon dat als je het interval op 30 minuten zette, dat ie dan stiekem IMAP Idle (push) gebruikte maar ik weet niet of dat bij de E72 ook het geval is.
hallo etamboer,

bedankt voor reactie. Kun je me zeggen welke instellingen je gebruikt? En welke provider heb jij?
Ik kan wel mails ontvangen maar niet verzenden? Ze blijven bij xs4all allemaal in de outbox staan en gaan niet weg wat ik ook doe?

Ik gebruik de volgende instellingen:
ink. email:
gebruikersnaam: naam (zonder @xs4all.nl)
wachtwoord: xxxx
inkomende mailserver: imap.xs4all.nl
toegangspunt in gebruik: KPN Streaming (terwijl ik bij telfort zit=kpn netwerk)
beveiliging: uit
poort: standaard

uitg. email
gebruikersver.: zelfde als inkomend
uitg. mailserver: smtp.xs4all.nl
toegangspunt in gebruik: KPN Streaming

kortom: volgens mij gebruik ik de goede gegevens, maar hij wil gewoon niet verzenden.

Mijn hotmail box werkt perfekt.

Rara... wat is hier aan de hand?

I 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
tjerkpolle schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:22:
[...]

hallo etamboer,

bedankt voor reactie. Kun je me zeggen welke instellingen je gebruikt? En welke provider heb jij?
Ik kan wel mails ontvangen maar niet verzenden? Ze blijven bij xs4all allemaal in de outbox staan en gaan niet weg wat ik ook doe?

ink. email:

uitg. email

kortom: volgens mij gebruik ik de goede gegevens, maar hij wil gewoon niet verzenden.

I 8)7
En als je nu wel naam @xs4all.nl gebruikt.
Probeer dat eens, misschien werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Benjike schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:06:
[
[...]

Als ik me niet vergis zit er in de Ovi Store een gratis downloadbare wekkermuziekje die zacht begint en dan oploopt...

Indien dit niet goed zou zijn, effe zelf aan de slag met een muziekje naar keuze en dan met een of ander faderke spelen van een tooltje om muziek te bewerken ?
THX, dat is een goeie. In de OVI store staat dus inderdaad onder "personalisatie" een download met de naam "soft wake up call" . Wanneer je deze in wilt stellen bij de wekker, de bestandsnaam begint met 004_ enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
[...]

hallo etamboer,

ink. email:

uitg. email

I 8)7
Hi Tjerk,

Ik denk dat het in de beveiligingssettings zit. Bij Inkomende en Uitgaande email heb ik "Aan (StartTLS)".
Toegangspunt is natuurlijk anders (ik zit bij Vodafone). Gebruikersnaam is afhankelijk van je internetabonnement, dat is niet noodzakelijk hetzelfde als je emailadres (al kan dat bij xs4all wel geloof ik), maar als je wel email kunt ontvangen staat dat dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn telefoon al een maand? geleden ofzo geupdate en nu begint die een beetje vaag te doen.
Hij loopt steeds vaker vast en op het startscherm verdwijnt mijn klokje dan, die komt na paar min weer terug.

Of dan wil ik een smsje tikken, en dan verschijnen er geen letters op mijn scherm, ookal knippert dat streepje in de sms wel. Dan moet ik ook heletijd de sms aan en uit doen tot die wel reageert.

Ik snap niet waarom ik zoveel problemen heb en niet eens de basis dingen rustig kan uitvoeren met mijn telefoon.
Wanneer komt Nokia eens met goede firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mail? Maar daar eens gewoon KPN internet van. Die streaming zooi van hen werkt geloof ik via een proxy en ik weet niet of die de mailpoorten doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
Ik ben al een tijdje opzoek naar een manier om de toetsenbord verlichting uit te zetten bij het bekijken van filmpjes.
het is me nog niet gelukt een manier te vinden
Heeft er iemand een tip of app waar dit mee gerealiseerd kan worden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nu heb ik per ongeluk bij synchronisatie mijn user name verkeerd getikt en ook,
aangevinkt onthouden, als ik wil synchroniseren krijg ik steeds mislukt !
Heb ook bij opties gekeken maar van zowel online als op me tel kan ik de user name
niet meer veranderen, doe ik iets fout of weet iemand hoe ik dat wel kan veranderen 8)7

Met andere woorden, wie kan mij vertellen hoe ik op mijn telefoon het synchronisatie profiel kan veranderen ?

*** Edit ***

Ben er uit !

menu - control panel - Phone - Sync - Options - Edit sync profile - Allow sync requests. Change it to Automatically accep

*** Edit ***

Dus toch niet, het gaat om OVI-Synchronisatie, dat staat onder Menu / Toepasgn / OVI-Syngr

Zit anders te denken aan terug zetten naar fabriek instellingen....... ?

[ Voor 45% gewijzigd door Albert020 op 24-05-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09-2023
Sinds geruime tijd ben ik al in het bezit van de E72; een prima telefoon ben er nog steeds uiterst tevreden over
Echter kreeg ik afgelopen week geen e-mails meer binnen via mijn Gmail.
Na verwijderen en opnieuw instellen, hetzelfde helaas.
Nu na een harde reset, krijg ik de e-mails wel binnen maar alleen na synchronisatie en niet via push wat eerst wel het geval was. Hoe kan ik dit oplossen? Welke instellingen moet ik gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik een webkoppeling open uit berichten of bv. de facebook applicatie opstart of een andere applicatie waar je op internet moet, dan maakt mijn E72 altijd verbinding met een bepaald netwerk, ook al is dat totaal niet binnen bereik. Hoe kan ik dit veranderen?

zelfs als ik op mijn "bureaublad" verbonden ben met een ander netwerk, maakt hij nog verbinding met dat ene netwerk dat niet binnen bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:02:
als ik een webkoppeling open uit berichten of bv. de facebook applicatie opstart of een andere applicatie waar je op internet moet, dan maakt mijn E72 altijd verbinding met een bepaald netwerk, ook al is dat totaal niet binnen bereik. Hoe kan ik dit veranderen?

zelfs als ik op mijn "bureaublad" verbonden ben met een ander netwerk, maakt hij nog verbinding met dat ene netwerk dat niet binnen bereik is.
Menu / Bed. paneel / Instellingen / Verbinding / Bestemmingen / Internet

Zet daar je verbinding die je het meeste gebruikt op Prioriteit 1 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunk
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
031.023 available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:36

TMV

Al een hele tijd voor zover ik weet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds 31 maart !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

31.023 was al een tijdje beschikbaar, voor zover ik weet... Kreeg vanmorgen wel een sms van Nokia dat er een software update zou zijn, maar die heb ik nog niet kunnen ontdekken. Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Deze telefoon werkt voor mijn gevoel niet sneller of zelfs trager dan de E51 (ook met theme effects uit), terwijl de processor bijna twee keer zo snel zou moeten zijn. Waar zou dat door komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
Nou het probleem met mijn xs4all mailbox lijkt grotendeels opgelost te zijn.
Heb de mailbox opnieuw aangemaakt met de volgende instellingen

Instellingen e-mail via IMAP (beveiligd)
Inkomende mailserver imap.xs4all.nl (TLS poort 143 / SSL poort 993)
Uitgaande mailserver smtp.xs4all.nl (TLS poort 587 / SSL poort 465)
Loginnaam uw XS4ALL beheer- of popaccount
Wachtwoord uw wachtwoord

Ik krijg nu netjes de mail binnen en verzenden gaat ook, alleen krijg ik die vervelende melding:
website heeft een niet vertrouwd certificaat verzonden. Toch accepteren?

Als ik kies definitief accepteren wordt de mail NIET verzonden. Als ik kies alleen nu accepteren gaat het goed. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verder wordt ik echt gek van ovi maps. Ik krijg gewoon geen gps signaal, ondanks dat ik de volgende instellingen heb gedaan:
- assisted gps
- integrated gps
- op basis van netwerk

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Heb er al veel over gelezen, en dat het lang kan duren voor je een gps zou moeten hebben. Maar als ik in de auto zit moet het toch geen 20 min. duren of zo? Ik heb nl. al verscheidene pogingen gedaan maar binnen die tijd heb ik geen gps signaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
etamboer schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:19:
Deze telefoon werkt voor mijn gevoel niet sneller of zelfs trager dan de E51 (ook met theme effects uit), terwijl de processor bijna twee keer zo snel zou moeten zijn. Waar zou dat door komen?
Heb je al een keer dit geprobeerd ?

Hard reset:
- Druk op *#7370#
- Vervolgens voer je de security code in (Deze is standaard 12345).
- Bevestig dit door op ja te drukken.

Zet alle fabrieksinstellingen terug en wist al je gegevens.

Soft reset:
- Druk *#7780# in

Zet alle fabrieksinstellingen terug met behoud van je gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjerkpolle schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:48:
Ik krijg nu netjes de mail binnen en verzenden gaat ook, alleen krijg ik die vervelende melding:
website heeft een niet vertrouwd certificaat verzonden. Toch accepteren?

Als ik kies definitief accepteren wordt de mail NIET verzonden. Als ik kies alleen nu accepteren gaat het goed. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Je moet eerst een certificaat installeren. Dat is te vinden op http://www.xs4all.nl/klan...email/algemeen/veilig.php, onderste link. Gewoon ergens op de telefoon of geheugenkaart zetten, openen met bestandsbeheer en de rest wijst zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:55:
[...]

Je moet eerst een certificaat installeren. Dat is te vinden op http://www.xs4all.nl/klan...email/algemeen/veilig.php, onderste link. Gewoon ergens op de telefoon of geheugenkaart zetten, openen met bestandsbeheer en de rest wijst zich vanzelf.
Hallo Johan,

dit lijkt te werken! Bedankt voor de tip!
Krijg de mails van xs4all direkt binnen of hoe heb jij dat ingesteld? Ik dacht dat ik met de genoemde instellingen ze direkt (push) binnenkreeg, maar schijnbaar toch niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb destijds de helpdesk van Xs4all gebeld die me op dat certificaat wezen.

Ik haal emails altijd handmatig op, push email werkt zowiezo niet. Je kunt wel ergens instellen dat hij elke zoveel minuten gaat pollen. Ik heb geen E72 dus weet niet precies waar het zit, op een E71 ga je naar de mailbox in kwestie toe (niet openen), dan opties -> bewerken -> Automatisch ophalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Albert020 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:51:
[...]

Heb je al een keer dit geprobeerd ?

Hard reset:
- Druk op *#7370#

Zet alle fabrieksinstellingen terug en wist al je gegevens.

Soft reset:
- Druk *#7780# in

Zet alle fabrieksinstellingen terug met behoud van je gegevens.
Eh, nee. Ik ben net twee weken bezig geweest om alles zo in te stellen dat ik er goed mee kan werken, ik wil geen reset doen. Overigens is hij niet trager geworden, maar valt de snelheid me vanaf het begin al wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
etamboer schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:55:
[...]

Eh, nee. Ik ben net twee weken bezig geweest om alles zo in te stellen dat ik er goed mee kan werken, ik wil geen reset doen. Overigens is hij niet trager geworden, maar valt de snelheid me vanaf het begin al wat tegen.
Dan zal ik hem toch als ik jou was even laten nakijken bij een Nokia service punt bij jou in de buurt
Hier kun je kijken waar er bij jou één in de buurt zit: Nokia in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

kan iemand mij vertellen waar ik die interval kan beheren loop me rot te zoeken nu 2 dagen.
krijg wel email binnen maar dan over 15 minuten.
en wil heb binnen 5 minuten hebben op mijn nokia e72
heb hem via nokia messasing geinstalleerd

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Welke screenprotector gebruiken jullie? Bij mij is nu na een aantal weken het standaard beschermfolietje eraf gekomen, en wil zo snel mogelijk een nieuws stukje plastic erop. Iemand ervaringen met een brando ultra clear? Vind ze toch wel erg aan de dure kant, maar als ze goed werken schaf ik er wel 1 aan
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:17:
hallo

kan iemand mij vertellen waar ik die interval kan beheren loop me rot te zoeken nu 2 dagen.
krijg wel email binnen maar dan over 15 minuten.
en wil heb binnen 5 minuten hebben op mijn nokia e72
heb hem via nokia messasing geinstalleerd

gr
menu -> email -> intellingen -> [mail account selecteren] ->wanneer synchroniseren ->interval bijwerken

[ Voor 43% gewijzigd door hellboy123 op 27-05-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
tjerkpolle schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:48:
.............

Verder wordt ik echt gek van ovi maps. Ik krijg gewoon geen gps signaal, ondanks dat ik de volgende instellingen heb gedaan:
- assisted gps
- integrated gps
- op basis van netwerk

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Heb er al veel over gelezen, en dat het lang kan duren voor je een gps zou moeten hebben. Maar als ik in de auto zit moet het toch geen 20 min. duren of zo? Ik heb nl. al verscheidene pogingen gedaan maar binnen die tijd heb ik geen gps signaal.....
iemand een idee waar dit aan kan liggen of hoe ik wel snel een gps kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
tjerkpolle schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:58:
[...]

iemand een idee waar dit aan kan liggen of hoe ik wel snel een gps kan krijgen?
Heb je internet op je mobiel? zo ja, dan zou je binnen 2 minuten een gps signaal moeten hebben.
Als je geen internet hebt, dan even assisted GPS uitzetten. De eerste keer kan wel 10 minuutjes duren. Ga wel even buiten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:39

Halfkakkende

Vandring

Aanvullend op Contrast: Welke firmware heb je? Met de initiele firmware op mijn toestel deed GPS het ook voor geen meter. Een firmware update was de oplossing.

Daarnaast wil ik toch nog even mijn eigen vraag onder de aandacht brengen:
Halfkakkende schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:29:
En ik heb weer een nieuw probleem. Dit toestel begint nu toch wel tamelijk problematisch te worden, wat een drama:

Af en toe als ik naar een van mijn contacten ga, naar mijn calender ga of naar mijn mail ga loopt mijn toestel vast. Het enige wat nog werkt is:
- De mail knop lang ingedrukt houden, dan kan ik ineens een nieuwe mail maken
- De calender knop lang ingedrukt houden, dan kan ik een calender item maken
- De contact knop ingedrukt houden, dan kan ik een contact maken
- De powerknop indrukken, dan kan ik een ander profiel kiezen
- De powerknop lang indrukken en dan gaat mijn toestel uit

Na verloop van tijd werkt het toestel wel weer goed en kan ik alles weer normaal benaderen, tot de volgende keer dat dit probleem zich voor doet. Op de achtergrond draait Gravity en Fring, maar als die uit staan maakt dat geen verschi

Iemand bekend met dit probleem?

Aanvulling:

En weer een nieuw probleem: Zojuist neem ik de telefoon op en hoor ik een raar robotstemmetje tussendoor (terwijl de andere kant heel in de verte te horen is). Wanneer ik het toestel op luidspreker zet houdt het op, maar als hij weer op handset komt begint hij weer met dat maffe stemmetje. Wat is dat toch met dit toestel? Is er daadwerkelijk zoveel anders dan de E71 (die geen van de bovenstaande problemen ooit heeft vertoond bij mij?).

Ik ga vanavond eens kijken wat er gebeurt als ik hem naar de fabrieksinstellingen terug zet (dit heb ik na de laatste update niet gedaan), maar ik ben erg in de verleiding om terug naar Vodafone te gaan en een E71 te halen. Wat een bagger.
Iemand?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom niet vaak in dit topic, dus hoop dat ik nu niet iets post wat allang is besproken. Ik heb afgelopen dagen verschillende problemen weten op te lossen (wat me erg veel tijd heeft gekost), dus vandaar dat ik het hier deel. Ik heb firmware 031.023 op mijn nokia e72

Mail for exchange wil niet synchroniseren met google apps via activesync, erg irritant want op de nokia e71 kon dit wel met mail for exchange. De ovi store heeft een app, roadsync voor E 9,-. Werkt zeer goed en is mijn inziens het geld meer dan waard.

Smartconnect werkt niet meer onder firmware .031.023. Sinds kort is hiervoor een patch beschikbaar op de website van birdstep: http://www.birdstep.com/P...Connect/SmartConnect-FAQ/

Het is met tot nu niet gelukt om met behulp van de ovi suite kaarten voor ovi maps op mijn nokia te laden. Ik krijg verschillende errors waaronder dat de software geüpdate moet worden (wat niet helpt want melding komt weer terug naar het updaten), of dat er geen kaarten voor ovi maps op mijn mobiel zijn gevonden (wat klopt, maar ik wil die dan ook juist gaan installeren |:( ). Gelukkig kun je kaarten ook handmatig installeren, zonder de ovi suite :D. Staat uitgelegd op: http://symbian.clanteam.com/indexmaps.htm .

Een probleem waar ik nu nog tegen aanloop is dat ik niet kan inloggen op ovi files op mijn telefoon. Iemand ervaring met ovi files op zijn of haar nokia e72?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
@contrast
dat is het rare, ik heb mobiel internet en heb dus de 3 opties zoals ik al genoemd heb allemaal aanstaan... dan nog heb ik binnen ca. 20 min. nog geen fix.

@halfkakkende
firmware versie
031.023.C00.01

is toch de nieuwste? Heb ik voor 2/3 weken terug nog geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Een vraagje over het instellen van email en chat.

Ik wil geen gebruik maken van MyNokia of Nokia messaging. Hoe kan ik nu toch mijn email en chat instellen zonder dat iets van Nokia hier tussen zit?

Voor email heb ik in dit topic gelezen dat je dit offline zou moeten instellen maar hoe weet ik dan dat het niet toch via Nokia Messaging oid gaat? Is dat te controleren?
Voor chat heb ik geen idee. :)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
tjerkpolle schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:03:
@contrast
dat is het rare, ik heb mobiel internet en heb dus de 3 opties zoals ik al genoemd heb allemaal aanstaan... dan nog heb ik binnen ca. 20 min. nog geen fix.

@halfkakkende
firmware versie
031.023.C00.01

is toch de nieuwste? Heb ik voor 2/3 weken terug nog geupdate
Heb je ook de nieuwste versie van Ovi maps? kijk daar eens naar.
Anders weet ik het niet meer, dan zou ik gewoon voor een hard reset gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:56
marrik schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:42:
Een vraagje over het instellen van email en chat.

Ik wil geen gebruik maken van MyNokia of Nokia messaging. Hoe kan ik nu toch mijn email en chat instellen zonder dat iets van Nokia hier tussen zit?

Voor email heb ik in dit topic gelezen dat je dit offline zou moeten instellen maar hoe weet ik dan dat het niet toch via Nokia Messaging oid gaat? Is dat te controleren?
Voor chat heb ik geen idee. :)
Daar sluit ik me bij aan: no way dat ik Nokia Messaging wil gebruiken (zo geef je je login gegevens prijs aan Nokia, en passeren al je mails eerst langs hen, om vervolgens naar je toestel te komen: no thanks!).
Spijtig dat de E72 als "ultiem communicatietoestel" wordt verkocht, terwijl de meest basis zaken zoals email, facebook en IM zo slecht ondersteund worden.
Nu gaan ze ook nog samenwerken met Yahoo dus de gmail/google calendar integratie zal er in de toekomst niet beter op worden.
Helaas toch maar Android dan :/

[ Voor 8% gewijzigd door phobosdeimos op 28-05-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:56

Xtremelead