Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickmans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-07-2023
driver666 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:34:
iemand anders ervaring met Sygic navigatie die steeds de verbinding verbreekt?
OVI maps over carkit?
Bluetooth perikelen?
Heb ook een Parrot, en gebruik dus ook Sygic. Geen problemen met verbroken verbindingen. Bij Ovi Maps kreeg ik ook het geluid over de Parrot; echter gebruik ik Ovi nu dus niet meer.
Kan jij de firmware van Parrot updaten? Heb zelf een CK3100 met de nieuwste firmware.

Ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justa3
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 19:43
Justa3 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:14:
[...]

Ook ik heb problemen met de filmfunctie. Terugkijken gaat samen met heel veel herrie. Alsof er een waterval klatert. Er is verder niets te horen alleen dus die enorm ruis.
En verder is het nogal een schokkerig geheel om terug te kijken.

Heb op internet gezocht, wel gelezen dat er meer zijn met dit probleem, maar geen oplossing kunnen vinden. Iemand een idee?
Is er iemand die misschien zou willen uitproberen hoe het filmen en terugspelen gaat?
Dan weet ik of het aan mijn toestel ligt of niet.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met Ovi contacts? Dit schijnt de ping functie voor Nokia te zijn.

http://betalabs.nokia.com/apps/ovi-contacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu trouwens ook de programma ''Communicator'', wat kan je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
Na de laatste firmware update had ik ook veel problemen. Ik kon met geen mogelijkheid verbinden met Inet, geen 3G en geen wifi. Toestel erg traag en instabiel en tal van andere problemen.
Zelfs met de bekende resets bleef het knudde.Na een week kloten en veel irritatie besloten maar een andere telefoon te kopen.
Tijdens het online zoeken naar een andere telefoon, zomaar een beetje zitten spelen met de E72 en hem in de offline modus een keer of 20 a 25 gereset (*#7370#). Viel me op dat na de laatste reset de telefoon erg snel opstartte. Had zoiets van laat ik het nog 1 keer proberen. En ???? Hij draait nu als een zonnetje, erg snel, stabiel, accu is weer top, al mn verbindingen werken zoals het hoort.
Kortom ik ben weer helemaal blij met de E72 en er komt dus geen vervanger.
Ik heb geen idee wat er precies gebeurd is maar misschien voor degenen met dezelfde problemen " try it" !! 8)gewoon een keer of 20 resetten... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:24
Stel: Ik haal het MSD kaartje UIT het toestel en doe dan een firmware update ZONDER kaartje. Kan ik dan na de fw update het kaartje gewoon terugdoen en werken alle op het kaartje geinstalleerde programma's and bestanden weer gewoon? Maw: beter met of zonder MSD firmware update doen? Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:47:
[...]

Hi,

Bij sms heb ik gezien dat je verzonden items kan opslaan of niet. Ga hiervoor naar berichten->instellingen->overige->verzonden berichten opslaan

Het andere wat je noemt begrijp ik niet helemaal. Waar vind je 'meerdere mappen'?
Hallo Jossawa,

bedankt voor de tip, heb nu gevonden hoe ik de berichten kan opslaan. Werkt dit ook voor verzonden email?

Ik zie de optie meerdere mappen staan als ik de hierboven genoemde stappen doorloop.

TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Roost schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:23:
Stel: Ik haal het MSD kaartje UIT het toestel en doe dan een firmware update ZONDER kaartje. Kan ik dan na de fw update het kaartje gewoon terugdoen en werken alle op het kaartje geinstalleerde programma's and bestanden weer gewoon? Maw: beter met of zonder MSD firmware update doen? Dank.
Firmware update geldt voor je telefoon, het heeft geen invloed op je geheugenkaart.
Doe het volgende:
- Maak een back-up op je geheugenkaart van je toestelinstellingen (kantoor->bestands beheer->geheugenkaart-> reservekopie)
- Sluit je toestel aan en doe de firmware update. Bij een firmware update brengt hij je telefoon automatisch naar de fabrieksinstellingen
- Na een kwartiertje is dit gebeurd. Zet vervolgens weer alles terug vanaf je geheugenkaart. Bij mij ging het vlekkeloos.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Grooveman11 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:24:
[...]

Firmware update geldt voor je telefoon, het heeft geen invloed op je geheugenkaart.
Doe het volgende:
- Maak een back-up op je geheugenkaart van je toestelinstellingen (kantoor->bestands beheer->geheugenkaart-> reservekopie)
- Sluit je toestel aan en doe de firmware update. Bij een firmware update brengt hij je telefoon automatisch naar de fabrieksinstellingen
- Na een kwartiertje is dit gebeurd. Zet vervolgens weer alles terug vanaf je geheugenkaart. Bij mij ging het vlekkeloos.

Succes :)
Okay. Dank. Bij de vorige update merkte ik dat bij het herstellen van de back-up via PC suite vanaf de PC een groot aantal programma's (die ik op de MSD kaart heb staan) niet was teruggezet. Ik had toen de fw geupdate met de geheugenkaart IN de telefoon en de back-up via PC-Suite op de PC gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Mensen,

Ik ben eindelijk achter het probleem van de camera!

De problemen zijn:

- haperen bij het maken van filmpjes, en het erge langzaam wegschrijven van het filmpje naar de mini-sd
- het lange verwerken van de foto's naar de mini-sd

Als ik de mini-sd eruit haal, en het naar het interne geheugen van de telefoon laat wegschrijven, dan werkt alles perfect! Geen centje pijn.

Conclusie; het ligt aan de SD-kaart, of er zit een dikke bug in de software die het verwerken moeilijk maakt naar de SD. Lees: traag lezen en wegschrijven maybe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
WiNlUx schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:39:
Conclusie; het ligt aan de SD-kaart, of er zit een dikke bug in de software die het verwerken moeilijk maakt naar de SD. Lees: traag lezen en wegschrijven maybe??
Misschien zit de kaart erg vol? En wegschrijven naar kaartje is altijd langzamer dan geheugen. Maar kaartje zou ook goed moeten werken, hier in ieder geval wel, maar heb het probleem exact 1x gehad :/

Dit soort sd kaartjes hebben zover ik weet allemaal gelijke snelheden, ongeveer in ieder geval. Ik heb nog 2.5GB vrij, al die kaarten van Europa gebruik ik toch niet, UK + Benelux en van de zomer zie ik wel weer :9

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Roost schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:23:
Je moet er alleen wel voor zorgen dat ie niet encrypted is, als ie dat wel is kan je hem namelijk naderhand formatteren, omdat er alleen garbage op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Het wegschrijven is inderdaad behoorlijk traag ja.

Gisteren was ik streaming muziek aan het luisteren, en de nokia moest de verbinding opnieuw bufferen. Hierna leek alles extra snel afgespeeld te worden, de stemmen waren opeens hoge pieptonen! Dit probleem ben ik hier wel eens tegen gekomen, is er inmiddels een fix? Ik draai de laatste update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nou al een dag om google kalender aan de gang te krijgen op mijn nokia E72.
Helaas krijg ik elke keer in beeld dat mijn wachtwoord niet klopt, terwijl ik op de pc er wel gewoon mee kan inloggen. Zijn er meer mensen die last van dit probleem hebben? 8)7

Ik heb het via menu e-mail - nieuwe mailbox - mail for exchange proberen in te stellen. Dit zou toch gewoon moeten werken?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
heeft iemand het al voor elkaar gekregen om meer dan 1 agenda-item op zijn/haar homescreen te krijgen?

Als ik nu meerdere afspraken vlak achter elkaar heb, wordt alleen de eerste weergegeven, erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trung
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-12-2022
Als ik op WLAN ga op home en dan een verbinding van thuis kies, dan gaat ie weer terug zonder de browser op te starten. Zelfde met WLAN Wizard.

Af en toe krijg ik als dat doe ook een melding met Systeemfout.

Maar wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:05:
Ik probeer nou al een dag om google kalender aan de gang te krijgen op mijn nokia E72.
Helaas krijg ik elke keer in beeld dat mijn wachtwoord niet klopt, terwijl ik op de pc er wel gewoon mee kan inloggen. Zijn er meer mensen die last van dit probleem hebben? 8)7

Ik heb het via menu e-mail - nieuwe mailbox - mail for exchange proberen in te stellen. Dit zou toch gewoon moeten werken?

Alvast bedankt! _/-\o_
Hier werkt het ook gewoon.
Servernaam: m.google.com
Domein: m.google.com

Beveiligde verbinding: Ja
Poortnummer: 443
E-mail synchr: Nee
Volgens mij moet je in je account ook nog Google Sync aanzetten.

Het werkt hier al tijden goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.

Ik heb al even gekeken bij mijn google account, bij het dashboard, maar ik kon daar helaas niks vinden van google sync of iets van mobiel? Waar staat dit? :?

Wel heb ik mijn mobiel toegevoegd bij kalender, maar dit zal dan wel niet de bedoeling zijn? Ik zag daar namelijk alleen maar iets over het ontvangen van smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:52
hellboy123 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:28:
heeft iemand het al voor elkaar gekregen om meer dan 1 agenda-item op zijn/haar homescreen te krijgen?

Als ik nu meerdere afspraken vlak achter elkaar heb, wordt alleen de eerste weergegeven, erg vervelend.
Wel van dezelfde dag. Niet teveel opties weergeven.
Dus zoeken, wlan, etc uitschakelen als weergave op standby scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:11
Ik heb een probleem met de calender widget op de homescreen. Als er geen afspraken in het toestel staan, geeft de widget aan dat er geen afspraken zijn. Op het moment dat ik afspraken erin zet, dan verdwijnt de widget en is deze met geen mogelijkheid nog terug te krijgen. Het toestel heeft de nieuwste Firmware.

edit: Ik zet trouwens een backup terug van een E71. Hier geef ik aan dat ik alleen de kalender items wil terugzetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Kalua op 10-05-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Laatst online: 19:13
@hellboy
Ook effe getest, maar krijg wel een 2 a 3 items te zien hoor.
Maar zoals Roodey zegt niet teveel laten weergeven.
Ik heb enkel de mailboxen en kalender erop staan + de wlan scan.
(Muziekspeler ook indien ie aan 't spelen is...)

Net getest en 3 'test' entries gemaakt en die verschijnen alle 3 onder elkaar
(als titel 'test' en geen locatie of wat dan ook ingegeven.)
Ook lettergrootte op 'klein' staan denk ik. Mogelijk kan dat ook nog helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag een HTC Legend aan mogen raken en ik denk dat de E72 wel definitief mijn laatste Nokia is... Hardware matig rules de Nokia wel, maar ja, de hele interface van zo'n Android ding is toch wel gaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Benjike schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:16:
@hellboy
Ook effe getest, maar krijg wel een 2 a 3 items te zien hoor.
Maar zoals Roodey zegt niet teveel laten weergeven.
Ik heb enkel de mailboxen en kalender erop staan + de wlan scan.
(Muziekspeler ook indien ie aan 't spelen is...)

Net getest en 3 'test' entries gemaakt en die verschijnen alle 3 onder elkaar
(als titel 'test' en geen locatie of wat dan ook ingegeven.)
Ook lettergrootte op 'klein' staan denk ik. Mogelijk kan dat ook nog helpen ?
inderdaad merkte het vandaag ook op, helaas geeft ie niet een dag van te voren meer dan 1 afspraak weer. Alleen als er op de dag zelf meerdere afspraken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb mijn iPhone verkocht en vorige week een E72 gehaald voor mijn abo van werk omdat ik een toetsenbordje miste. Nu mis ik de stabiliteit van iPhone OS wel.

Wat dingen waar ik tegenaan ben gelopen:
E-mailsynchronisatie pakt niet automatisch de juiste verbinding maar vraagt telkens welke verbinding gebruikt moet worden

Verwijderen van Nokia messaging-accounts ging niet eenvoudig, ik heb Gmail en Hotmail ingesteld maar kwam er pas later achter dat Nokia messaging automatisch het e-mailadres van het eerst ingestelde account als accountnaam gebruikt, waardoor ik bij de server van Nokia messaging dus moest inloggen met Gmail-account om mijn Hotmail-account te kunnen benaderen, erg onlogisch. Via de site heb ik Hotmail moeten verwijderen omdat je op het toestel alleen kunt verwijderen als je connected bent, en dat is iets wat nou juist niet lukt als de accountgegevens verkeerd staan ingesteld :P

Facebook-app klapt er telkens uit. Ik had de app verwijderd maar toen kon ik hem niet meer installeren. Na het doorzoeken van de hele geheugenkaart kwam ik een achtergebleven bestandje tegen dat ik heb verwijderd en daarna kon ik Facebook weer installeren. Maar de app werkt nog steeds niet.

De Exchange-server van werk vereist autolock in combinatie met de lockcode. Daar is op zich mee te leven, maar als er intussen een alert op het toestel is verschenen (bijvoorbeeld de keuze voor de verbinding voor het ophalen van e-mail) kun je pas unlocken als je de alert hebt afgehandeld. De schermverlichting gaat echter pas aan zodra je de lockcode hebt ingevoerd. Afhandelen van de alert moet dus in het donker.

Zoals door anderen gemeld in dit topic wordt er maar één agenda-item getoond in het homescreen en ook alleen items van dezelfde dag. Ik wil liever de volgende drie items zien.

Er zijn natuurlijk ook positieve punten: het uiterlijk, de bouwkwaliteit, themes, profiles die rekening houden met agendastatus, probleemloze koppeling en werking met m'n Bluetooth carkit, gratis navigatie, de camera, het toetsenbordje, afleverstatus van sms (miste ik op de iPhone) en batterijduur.

Ik heb er geen spijt van in ieder geval, hoewel ik blij was met m'n iPhone gebruik ik de E72 veel intensiever.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heineken schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:30:
[...]

Hier werkt het ook gewoon.
Servernaam: m.google.com
Domein: m.google.com

Beveiligde verbinding: Ja
Poortnummer: 443
E-mail synchr: Nee
Volgens mij moet je in je account ook nog Google Sync aanzetten.

Het werkt hier al tijden goed.
Het is me inmiddels gelukt!

Bedankt voor je advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand mij wat meer kunnen vertellen over
S60 3rd Edition Feature Pack 2 (S60 3.2.3)

en of hij al uit is voor de Nederlandse gebruiker?
ik zie overal dat het wel al wordt verkocht maar
zodra ik me nokia e72 wil gaan updaten
dan ziet hij de firmware 31.023 nog steeds
is er een reden voor dat hij voor ons nog niet
beschikbaar is?

alvast bedankt,

vidjindra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 01:35:
Wat dingen waar ik tegenaan ben gelopen:
E-mailsynchronisatie pakt niet automatisch de juiste verbinding maar vraagt telkens welke verbinding gebruikt moet worden
Dat is een instelling, de verbinding staat blijkbaar op "altijd vragen".
kwam er pas later achter dat Nokia messaging automatisch het e-mailadres van het eerst ingestelde account als accountnaam gebruikt,
Email instellen in offline mode en je bent van die hele Nokia Messaging zooi af. :)
De Exchange-server van werk vereist autolock in combinatie met de lockcode.
Da's een instelling van de server. Op de S60 FP1 kon je dan een backup maken, firmware herinstalleren met *#7370# en backup terugzetten. Dan was hij die instelling weer vergeten. Of dat met FP2, met user data preservation, nog steeds werkt zou ik niet weten, ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:19:
[...]

Dat is een instelling, de verbinding staat blijkbaar op "altijd vragen".
Klopt :)
De reden dat ik dat zo had ingesteld was trouwens dat ik bij de verbinding voor een IMAP-account alleen een access point kon selecteren en niet een destination (internet).

Bij Mail for Exchange kon ik wel een destination kiezen. Mijn destination "internet" bevat verschillende access points, waarbij de 3G-verbinding van m'n provider in de priority list onder de wifi-netwerken staat. Bij m'n IMAP-account moet ik dus een specifiek access point kiezen, en als ik daar m'n wifi-netwerk van thuis selecteer, vraagt het toestel als ik niet thuis ben alsnog om een alternatief. Stel ik daarentegen het 3G-netwerk in, dan pakt hij niet automatisch een beschikbaar wlan.
[...]
Email instellen in offline mode en je bent van die hele Nokia Messaging zooi af. :)
Oh voor alleen Gmail en Hotmail die ik nauwelijks gebruik vind ik het prima. M'n 'echte' mailaccounts laat ik natuurlijk niet via Nokia messaging lopen, maar als ik die internetmailaccountjes niet laat pushen vergeet ik ze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Canaria en andere recente E72 bezitters: hebben jullie de 'free in-car holder' ontvangen waarover op de Nokia Ovi Maps site wordt gesproken?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
nadroJ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:13:
Canaria en andere recente E72 bezitters: hebben jullie de 'free in-car holder' ontvangen waarover op de Nokia Ovi Maps site wordt gesproken?
Hey dat is apart, ik heb die van mij net een week maar ik heb er niets bijgekregen. Misschien alleen als je besteld via de nokia-site?

edit: Via de NL website is de actie niet te vinden, wij vallen weer buiten de boot denk ik :)

[ Voor 14% gewijzigd door hellboy123 op 11-05-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
hellboy123 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:14:
[...]

Hey dat is apart, ik heb die van mij net een week maar ik heb er niets bijgekregen. Misschien alleen als je besteld via de nokia-site?

edit: Via de NL website is de actie niet te vinden, wij vallen weer buiten de boot denk ik :)
Nopes, actie op nokia.nl. Als je op de E72 klikt staat er dat je de houder er gratis bij krijgt.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bekend hoe je in de camera instellingen de flitser op standaard UIT kan zetten? Iedere keer als ik de camera applicatie open staat de flitser weer aan. Ik zou dit graag per keer zelf willen beslissen ipv van per keer de flitser eerst uit moeten zetten. Zocht me suf, maar kan het gewoon niet vinden...

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:34:
Iemand bekend hoe je in de camera instellingen de flitser op standaard UIT kan zetten? Iedere keer als ik de camera applicatie open staat de flitser weer aan. Ik zou dit graag per keer zelf willen beslissen ipv van per keer de flitser eerst uit moeten zetten. Zocht me suf, maar kan het gewoon niet vinden...

thanks!
Kan volgens mij niet.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Vanmiddag op het werk ook de e-mail de deur uit gedaan dat ik graag de E72 wil hebben. Moest iets bijbetalen, want kon ook uit de E71 kiezen. Maar op internet kwam ik eigenlijk alleen maar voordelen van de E72 ten opzichte van de E71 tegen. Van dingen die me niet uitmaken als iets meer intern geheugen en een 3,5mm jack, tot dingen als een veel snellere processor die me dan wel weer uitmaken. De gratis navigatie die er voor de E72 is klinkt dan ook wel goed. Ben benieuwd hoe het toestel bevalt als het volgende week binnen komt, zeker omdat iedereen bij ons eigenlijk de E71 of een BlackBerry heeft :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een versie van ir remote voor de nokia e72 is? Ik heb nu zojuist irremote van mobile9 gedownload, maar als ik de app vervolgens op start zegt ie dat m n telefoon niet compatible is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 15-09 10:53
Nou ik heb geen houder gekregen of bericht gehad van nokia
zal wel actie zijn als je nu een nieuwe besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, ze gaan toch alle oude kopers geen brief sturen met een houder erbij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is net een kleine update verschenen van firmware 031.023. Nu maar hopen dat het een bugfix versie betreft :)

Bron: a2phone.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
  • Laatst online: 06-09-2024
ir remote????
Er zit geen infrarood poort op de E72.
Op mijn vorige toestel, de E71, zat er wel een ir poort.
Dus programma's die ir poort nodig hebben gaan op de E72 niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Canaria schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 01:35:
Facebook-app klapt er telkens uit. Ik had de app verwijderd maar toen kon ik hem niet meer installeren. Na het doorzoeken van de hele geheugenkaart kwam ik een achtergebleven bestandje tegen dat ik heb verwijderd en daarna kon ik Facebook weer installeren. Maar de app werkt nog steeds niet.
Gebruik anders de app van Nokia zelf, werkt bijna hetzelfde! Het bestandje heet communities-beta_E72!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:32:
Er is net een kleine update verschenen van firmware 031.023. Nu maar hopen dat het een bugfix versie betreft :)

Bron: a2phone.com
Weet je al een beetje wat er nieuw/verbeterd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vreemd dat OVI hier dan niet aangeeft dat er een update voor m'n E72 is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:49:
Ik heb hetzelfde probleem, ik zit niet op de nieuwste versie, en OVI geeft geen updates aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Iemand al gelukt om de nieuwe firmware te downloaden. Bugfixes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert0
  • Laatst online: 23-10-2024
Vandaag een e72 gekocht, heb er nu een paar uurtjes met gespeeld en hij bevalt me wel.

Maar ik heb nog enkele vragen, is het mogelijk om alle mogelijke internetverbindingen af te sluiten?
Ik heb nog geen abonnement met data. Ik wil dus enkel kunnen bellen/sms'en momenteel.
Wel heb ik thuis een draadloos netwerk, hiervan zou ik wel gebruik willen maken.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Evert0, alle toegangspunten verwijderen behalve de WLAN toegangspunten zou moeten werken. Als dat je te drastisch is en je heel soms toch iets dringends via gsm of 3G wilt opvragen, toegangspunt van de internetverbindingen op "altijd vragen" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:49:
Dan is hij voor de productversie van jou E72 (nog?) niet uitgekomen. Als dat erg lang duurt, of niet (heb ooit een Vodafone branded E71 onder handen gehad die 3 versies achter liep en waar geen updates meer voor uitkwamen) kun je de productcode veranderen in die van een versie waar de update wel voor uit is. Dat kan met Nemesis Service Suite van b-phreaks, en met Navifirm kun je opvragen welke firmware versies er uit zijn voor welke productcode zodat je de juiste productcode kunt instellen (code van een ander type hardware, bv. N97, instellen en dan gaan flashen is geen goed idee). Ik zie er Benelux versies tussenstaan dus Nederlands is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert0
Thanks johan910, heb nu enkel Internet (met daarbij de naaam van m'n netwerk) en Multim.bericht aanstaan.
Bij Wap diensten en Intranet staan geen toegangspunten meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Laatst online: 19:13
Ivm nieuwe (minor) update aankondiging : hopelijk fix van de smartconnect !!!

Even gecheckt via de nokia updater software (is normaal sneller beschikbaar dan via de telefoon zelf), maar geeft nog geen nieuwe versie aan.

Precies geneigd om effe te wachten tot ie via die weg beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nickalicious schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:09:
[...]

Ik heb allang 031.023, dus lijkt me een foute opmerking dat dat een nieuwe fix zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik was ook altijd van de productcode veranderen, totdat mijn voor laatste update opeens een update was die alleen bestemd was voor Oost-Europa, wat dus ook betekende dat het geen Nederlands bevatte. Sindsdien ben ik ermee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert0
Evert0 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:24:
Thanks johan910, heb nu enkel Internet (met daarbij de naaam van m'n netwerk) en Multim.bericht aanstaan.
Bij Wap diensten en Intranet staan geen toegangspunten meer ;)
Moet ik nu ook nog de netwerkmodus op GSM zetten in plaats van Dual mode?
Aja en is het mogelijk een afleverbericht te ontvangen na het versturen van een sms?

bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Evert0 op 12-05-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Evert0 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:38:
[...]Moet ik nu ook nog de netwerkmodus op GSM zetten in plaats van Dual mode?
Aja en is het mogelijk een afleverbericht te ontvangen na het versturen van een sms?

bedankt
Hier staan bijna alle antwoorden: klik.
:)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de app. truecaller?

Ik heb em net gedownload en gestart en dan ben ik bij: Select your country
Hier staat alleen (geen gegevens).

Ik kan alleen ok kiezen (dan gebeurd er niks) en annuleren (dan gaat de app uit).

Hoe kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook nog een vraagje over die communicator, een nieuwe app die ik plots had na de update.
Elke keer als ik mn tel restart staat er: Application not configurated

Ik heb alles ingevuld en blijf het alsnog krijgen. Hoe moet ik het invullen? en waar dient deze app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickalicious schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:09:
[...]

Geen idee. Heb hem nog niet weten te bemachtigen...
Helsie schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:50:
[...]

Ik heb allang 031.023, dus lijkt me een foute opmerking dat dat een nieuwe fix zou zijn...
De oorspronkelijke update van 031.023 werd aangeduid met:
rm-530-caredp-6-00-europe-031-023

Deze nieuwe update wordt aangeduid met:
rm-530-caredp-6-01-europe-031-023

Lijkt mij op zich dus nog niet zo'n foute opmerking...
Neemt niet weg dat het wel vreemd is dat ze beide dezelfde firmware versie hebben.

Ben redelijk tevreden met de huidige 031.023 op de problemen met de 7 en 8 toets die niet werken in het Menu als sneltoets. En de optische sensor springt na elke reset terug naar "gemiddeld" ondanks de instellingen.

Draai deze firmware inmiddels gehackt en dus geen camerageluid meer voor mij.
Helaas werkt het hacken niet met HelloOx dit keer. Gelukkig leiden er meer wegen naar Rome >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:25:
Ik had ook nog een vraagje over die communicator, een nieuwe app die ik plots had na de update.
Elke keer als ik mn tel restart staat er: Application not configurated

Ik heb alles ingevuld en blijf het alsnog krijgen. Hoe moet ik het invullen? en waar dient deze app voor?
Na WELKE update had je die Communicator ineens. Heb je gisteren of vandaag een update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:18:
Iemand ervaring met de app. truecaller?

Ik heb em net gedownload en gestart en dan ben ik bij: Select your country
Hier staat alleen (geen gegevens).

Ik kan alleen ok kiezen (dan gebeurd er niks) en annuleren (dan gaat de app uit).
Vreemd, heb TrueCaller draaiend gehad op alle firmware's tot nu toe. Heerlijk programma.
Je moet natuurlijk wel actieve internet verbinding hebben om ervan gebruik te kunnen maken (number lookup), dit geldt ook voor het instellingen menu.
Misschien is het zaak van geduld, laat hem eens even liggen.
Ook handig is om te kijken of je laatste firmware hebt.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internet staat ook constant aan, alleen ik kan maar niet in de menu van truecaller komen.
Er staat steeds kies je land en daar blijft het bij :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:32

sbuter

...dus...

Communicator is een Symbian versie van Office Communicator. Zakelijke "chat" applicatie die oa. intregreert met outlook. Moet je wel de Office Communicator Server 2007 R2 hebben draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Mijn vraag gaat over de standaard koptelefoon/headset die je bij het toestel krijgt. (Stereo met draad.) Zodra ik mijn headset aansluit door hem boven in de telefoon te steken. Krijg ik een vraag. Hoofdtelefoon, line-out, muziekhouder. Ik kies dan hoofdtelefoon, automatisch antwoorden staan voor hun alle drie aan. Maar dat gebeurd niet!
Ik krijg ook de melding zodra ik heb gekozen dat ik microfoon van het toestel moet gebruiken? Waarvoor heb ik een headset?

Hoe kan ik hem goed instellen, want hij hoort bij deze telefoon aangezien hij in dezelfde telefoondoosje zit.

Menu-bed.paneel-instellingen-algemeen-toebehoren:
1= Headset staat standaard (actief profiel, auto. antwoord aan)
2= Hoofdtelefoon, (actief profiel)
3=Draadloze carkit (actief profiel, auto. antwoord aan) (Heb ik niet.)
4=muziekhouder (actief profiel, auto. antwoord aan, verlichting automatisch)
5=Teksttelefoon (Actief profiel)

Zo staat hij ingesteld, heb ik niets aan veranderd.

!! Mijn versie die OVI suite aangeeft is 031.023, maar die kan ik niet opnieuw installeren. Niet via ovi of software updater van nokia. Krijg de melding "Interne Fout" Harde reset maakt niet uit, blijft hetzelfde.

Wat is er gebeurd met mijn toestel, na die firmware update, heb ik het probleem namelijk. Daarvoor geen last gehad.

Hoe kan ik hem goed installeren dan die firmware update?

Ik heb onbeperkt internet op telefoon, ik heb gekeken via *#0000#
Software versie 031.023
datum 31 Mar-2010
aangepasteversie 031.023.274.01
Ingestelde taal 01.01 (NL code volgens mij)
Model E72-1
Type RM-530
Laatste update Niet bijgewerkt (Als ik via daar ga kijken naar updates krijg ik verbindingsfout. Kijk ik bijserverprofielen, dan zie ik niet gedefinieerd, ik kan hem niet definieren.)

Alvast bedankt voor de medewerking/hulp/reacties.

MvG,
mij

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 01:10 . Reden: telefoongegevens er ook bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook erg vervelend vind, is dat de telefoon zo sloom is. Soms druk je paar x snel en dan loopt die zelfs vast :S
Echt belachelijk voor zo een dure telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:30:
[...]

Helaas werkt het hacken niet met HelloOx dit keer. Gelukkig leiden er meer wegen naar Rome >:)
Welke weg hebben we het over? Toch niet een firmware op de pc patchen en dan erop flashen met Phoenix? Want dat voert mij een brug te ver. Hoe heb je het wel voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:19:
Wat ik ook erg vervelend vind, is dat de telefoon zo sloom is. Soms druk je paar x snel en dan loopt die zelfs vast :S
Echt belachelijk voor zo een dure telefoon.
Dit vind ik ook een beetje vreemd, maar schijnt bij alle telefoons zo te zijn, dus tja..
De reden echter dat ik het vreemd vind, is dat de E71 maar een heeeeel klein beetje trager is, terwijl de E72 een dualcore heeft, meer memory, etc etc. Ik had dan ook een bloedsnelle telefoon verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:08:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, ik zit niet op de nieuwste versie, en OVI geeft geen updates aan.
Ik draai zelf Windows 7 en Nokia heeft Nokia PC Suite nog niet bijgewerkt heb ik zojuist op internet gevonden, vandaar dat ie geen updates vindt.

http://www.symbian-guru.c...-update-in-windows-7.html

Alstu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veranderd het besturingssysteem daarmee ofzo?
Wat kan je ermee en wordt je telefoon er sneller van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:44:
[...]

Ik draai zelf Windows 7 en Nokia heeft Nokia PC Suite nog niet bijgewerkt heb ik zojuist op internet gevonden, vandaar dat ie geen updates vindt.

http://www.symbian-guru.c...-update-in-windows-7.html

Alstu.
Bij OVI zit de updater geintegreerd binnen het programma. Dat wat jij beschrijft is bij de normale (oude) pc suite. Daar moest je de losse updater zo gebruiken. Vandaar dat jij het zo moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonEarl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-08 21:59
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:30:
Kan je mij vertellen hoe je dat doet, dat camera geluid uitzetten? Of als je dat hier niet mag bespreken dan een link naar een forum waar dat wel besproken word? En je garantie verloopt dan ook neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:50:
[...]

Welke weg hebben we het over? Toch niet een firmware op de pc patchen en dan erop flashen met Phoenix? Want dat voert mij een brug te ver. Hoe heb je het wel voor elkaar?
Tot nu toe is die brug wel de enige manier om het voor elkaar te krijgen.
JasonEarl schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:03:
[...]

Kan je mij vertellen hoe je dat doet, dat camera geluid uitzetten? Of als je dat hier niet mag bespreken dan een link naar een forum waar dat wel besproken word? En je garantie verloopt dan ook neem ik aan?
Geluid van de camera is helaas niet uit te zetten zonder het toestel te hacken. Voor versies voor v031.023 is het redelijk simpel. HelloOx in combinatie met DEZE methode is dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Nu heb ik een OVI Agenda configuratie sms binnen gekregen maar om die open te maken vraagt hij een PIN
Ik heb 12345 geprobeerd omdat ik het toestel net sinds vandaag heb en veder nog geen codes heb ingevoerd,
maar deze is niet goed, heb mijn PIN van mijn SIM ook geprobeerd maar deze is ook niet goed, heb ook 00000
geprobeerd, ook niet goed, ik kan alleen cijfers invoeren, wie weet welke PIN ik hier voor moet gebruiken ?

*** Edit ***

Het is al gelukt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 14-05-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Is die nieuwe firmware update een een beetje te vertrouwen, en wat zijn de veranderingen ?
Ze zeggen wel eens als je geen problemen ondervind update dan zeker de firmware niet...
Heb er nog al slechte ervaring mee gehad, vandaar dat ik het even hier vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:33:
Is die nieuwe firmware update een een beetje te vertrouwen, en wat zijn de veranderingen ?
Ze zeggen wel eens als je geen problemen ondervind update dan zeker de firmware niet...
Heb er nog al slechte ervaring mee gehad, vandaar dat ik het even hier vraag
Ik heb wel problemen ondervonden na de update, met headset en filmopnames, zie mijn post op deze pagina iets boven uw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:38:
[...]

Ik heb wel problemen ondervonden na de update, met headset en filmopnames, zie mijn post op deze pagina iets boven uw reactie.
Had ik gelezen, dacht vraag het even, misschien zijn er meer probs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Hier ineens een raar iets; kreeg smsje van vodafone met internetinstellingen. Deze per ongeluk geaccepteerd maar nu werkt vodafone live niet meer! Net alles verwijderd en opnieuw handmatig ingesteld volgens de site; werkt ook niet.... :? iemand enig idee wat dit kan zijn?

edit: never mind! Datadiensten Vodafone alweer down!

[ Voor 12% gewijzigd door r0el op 14-05-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:11
Kalua schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:15:
Ik heb een probleem met de calender widget op de homescreen. Als er geen afspraken in het toestel staan, geeft de widget aan dat er geen afspraken zijn. Op het moment dat ik afspraken erin zet, dan verdwijnt de widget en is deze met geen mogelijkheid nog terug te krijgen. Het toestel heeft de nieuwste Firmware.

edit: Ik zet trouwens een backup terug van een E71. Hier geef ik aan dat ik alleen de kalender items wil terugzetten.
Niemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
  • Laatst online: 06-09-2024
Nee, geen idee hier.
Daarentegen was ik bij mijn E71 al overgestapt naar het programma Handy Calendar van Epocware dat een veel betere interface heeft en ook nu weer goed draait op mijn E72.
Het programma is ook te koppellen aan de hardwarematige agendaknop op het toetsenbord en is veel overzichtelijker.
Ook zijn er programma's die heel goed samenwerken met dit programma zoals bv. het programma "I parked Here" dat automatisch een alarm voor je verlopende parkeermeter in deze agenda zet.
Misschien kun je er wat mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 01:13
Ik zoek me helemaal wezenloos op internet naar een snelle manier om op mijn E72 de favorieten/plaatsen uit Ovi Maps (3.03) te verwijderen.
Als test heb ik de flitspalen in Ovi Maps gezet m.b.v. een lmx file, daar wil ik nu weer vanaf want hij wordt zo traag als dikke str...nt. :(

Is er een snellere manier om favorieten te verwijderen dan synchroniseren met Ovi maps?

Bedankt, Marc

Intel Core i7-4790K @ 4.40 GHz | Arctic Freezer 7 Pro | Asus B85M-G | 16GB Crucial PC3-14900 | Zotac GTX 1060 6GB | 1x Crucial MX100 512GB SSD 2x WD20EARS 1x WD10EADS | Antec Sonata II | BeQuiet E10-400W | 2x Zalman 120mm | Win 10 Edu 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Marc Veen schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:01:
Ik zoek me helemaal wezenloos op internet naar een snelle manier om op mijn E72 de favorieten/plaatsen uit Ovi Maps (3.03) te verwijderen.
Als test heb ik de flitspalen in Ovi Maps gezet m.b.v. een lmx file, daar wil ik nu weer vanaf want hij wordt zo traag als dikke str...nt. :(

Is er een snellere manier om favorieten te verwijderen dan synchroniseren met Ovi maps?

Bedankt, Marc
Het knopje aan de rechter kant van de letter L. Het kruisje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 01:13
Ja, die had ik al gevonden. Maar daarmee delete je ze één voor één.
Ik zoek eigenlijk een functie/toets waarmee je er meerdere kan selecteren en dan verwijderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Marc Veen op 15-05-2010 21:27 ]

Intel Core i7-4790K @ 4.40 GHz | Arctic Freezer 7 Pro | Asus B85M-G | 16GB Crucial PC3-14900 | Zotac GTX 1060 6GB | 1x Crucial MX100 512GB SSD 2x WD20EARS 1x WD10EADS | Antec Sonata II | BeQuiet E10-400W | 2x Zalman 120mm | Win 10 Edu 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Marc Veen schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:27:
Ja, die had ik al gevonden. Maar daarmee delete je ze één voor één.
Ik zoek eigenlijk een functie/toets waarmee je er meerdere kan selecteren en dan verwijderen.
Heb even gekeken voor je, heb gevonden hoe het moet.

Ga naar Toepassingen > GPS > Plaatsen
Houd nu ctrl ingedrukt en ga met het pijltje naar beneden. zo selecteer je ze. druk dan op de backspace knop om ze allemaal te verwijderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het misschien mogelijk dat 1 iemand duidelijk uitlegt, hoe je nou precies Google Agenda synced met Nokia agenda?

Ik heb zoveel geprobeerd, zoveel opgezocht

Het lukt me gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de e72 al een paar maanden maar ik zit met een probleem.

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn mail automatisch ontvang en verzend?

Wnat nu moet ik mijn mail zelf laten ontvangen en verzenden, maar als ik dat doe, dan krijg ik niks binnen, en ik kan ook niks verzenden:s Ik heb echt al alles geprobeerd maar het lukt maar niet
Als ik op ontvangen en verzenden druk, dan moet ie eerst verbinding met internet maken.
Maar bij iemand anders is het zo dat hij constante verbinding heeft met internet, en daar staan dan ook linksboven 2 pijltjes onder 3g, bij mij is dat alleen zo als ik op internet ga.

Hoe zorg ik er dus voor dat mijn internet altijd in verbinding blijft, en hoe krijg ik miojn mail gemaakt.

Ik word wanhopig hieeer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:23:
Is het misschien mogelijk dat 1 iemand duidelijk uitlegt, hoe je nou precies Google Agenda synced met Nokia agenda?

Ik heb zoveel geprobeerd, zoveel opgezocht

Het lukt me gewoon niet
Heb je dit al geprobeerd?
http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=147951

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik kwam erachter dat ik de iPhone te lang heb gehouden. Dacht namelijk even dat de Ovi Store de enige bron voor applicaties was. Maar toen herinnerde ik me ineens weer Pocketgear en vergelijkbare sites en daar staat nog veel meer op!
Momenteel ben ik Handy Calendar van Epocware en SBSH Calendar aan het testen. Na de trialperiode koop ik een van de twee. Op de Palm gebruikte ik altijd Agendus van Iambic en vooralsnog lijkt SBSH Calendar daar het dichtst bij in de buurt te komen. Handy Calendar lijkt dan wat meer op DateBK.
Dat soort apps heb ik wel gemist op de iPhone!
Nu alleen nog een tool waarmee de home screen plugins ook verwijzen naar third party PIM-software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand toevallig hoe het met die navigatie zit? want ik probeer nou al de hele tijd die kaarten te openen enz maar het lukt gewoon niet!
toen las ik dat je binnen geen ontvangst hebt dus ging ik buiten staan.
maar mijn beltegoed is op dus krijg ik elke keer als ik iets met internet doe ofzo een sms dat ik geen beltegoed heb, dus toen ik die kaarten probeerde te openen enz kreeg ik allemaal smsjes. dus dat betekent dat het geld kost niet? dus dat je er internetverbinding voor moet hebben?

ik snap het niet meer.. terwijl op internet ik weer las dat het gratis is?

en als laatste mijn vraag over het kompas ofzo? in mijn handleiding staat dat ik naar menu - toepassingen - gps - kaarten moet. en dan opties - instrumenten - kompas
& dan kan ik hem activeren. maar INSTRUMENTEN staat helemaal nergens?
iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dit is totaal niet duidelijk, is er geen andere handleiding?

- Heb gegoogled
- 300x geprobeerd
- Het hele e72 forum gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:20:
[...]

Ja maar dit is totaal niet duidelijk, is er geen andere handleiding?

- Heb gegoogled
- 300x geprobeerd
- Het hele e72 forum gelezen
Ik snap niet wat daar niet duidelijk is?
Je maakt in principe gewoon een mail aan en stelt in dat hij je calendar moet syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:15:
weet er iemand toevallig hoe het met die navigatie zit? want ik probeer nou al de hele tijd die kaarten te openen enz maar het lukt gewoon niet!
toen las ik dat je binnen geen ontvangst hebt dus ging ik buiten staan.
maar mijn beltegoed is op dus krijg ik elke keer als ik iets met internet doe ofzo een sms dat ik geen beltegoed heb, dus toen ik die kaarten probeerde te openen enz kreeg ik allemaal smsjes. dus dat betekent dat het geld kost niet? dus dat je er internetverbinding voor moet hebben?

ik snap het niet meer.. terwijl op internet ik weer las dat het gratis is?
De navigatie van Nokia OVI gratis het verbinding maken met de GPS is ook gratis behalve als ,
je A-GPS aan hebt staan, deze moet verbinding maken met internet en dan brengt je tel provider kosten,
in rekening, als je er voor zorgt dat je alleen Integrated GPS hebt aan staan en A-GPS uit is dit gratis !

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 16-05-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:44:
[...]

De navigatie van Nokia OVI is gratis het verbinding maken met de GPS is ook gratis behalve als ,
je A-GPS aan hebt staan, deze moet verbinding maken met internet en dan brengt je tel provider kosten,
in rekening, als je er voor zorgt dat je alleen Integrated GPS hebt aan staan en A-GPS uit is dit gratis !
weet je toevallig hoe ik dan AGPS uitkrijg en die ander aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:49:
[...]

weet je toevallig hoe ik dan AGPS uitkrijg en die ander aan?
Menu / Bed. Paneel / Instellingen / Algemeen / Positiebepaling / Methode pos. bepaling

Zet alleen een vinkje bij Integrated GPS ( de rest uit zetten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super dankjewel ik ga het morgen buiten meteen uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:53:
super dankjewel ik ga het morgen buiten meteen uitproberen!
Graag gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh en trouwens, als je er nog bent. ik las ergens dat je de kaarten van ovi ook ergens kon bekijken zonder dat je op internet hoeft. weet je toevallig hoe dat ergens zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:54:
oh en trouwens, als je er nog bent. ik las ergens dat je de kaarten van ovi ook ergens kon bekijken zonder dat je op internet hoeft. weet je toevallig hoe dat ergens zou kunnen?
Dan moet je ze eerst downloaden en dan op je geheugenkaart zetten.
Je kunt via Nokia OVI Suite de kaarten naar je PC downloaden

Download Nokia OVI Suite

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 16-05-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:09:
[...]

Dan moet je ze eerst downloaden en dan op je geheugenkaart zetten.
Je kunt via Nokia OVI Suite de kaarten naar je PC downloaden

Download Nokia OVI Suite
ja maar dat had ik wel gedaan enzo, tenminste ik had een bestandje gedownload vanaf nokia.nl en er stond dat dat de kaarten waren. maar ik snapte niet hoe ik het via ovi suite in mijn mobie kon krijgen kon nergens vinden waar het stond. had het bestandje in me bureaublad gezet zoals de uitleg op de site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Op basis van netwerk kan je aan laten staan zonder extra kosten. De vraag is of dat helpt bij het sneller verkrijgen van een GPS fix. Ik heb het op mn N82 wel aan staan (dus Integrated gps en op basis van netwerk).

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Hallo,

Misschien even een new-bie vraag maar kan niet echt een antwoord vinden.
Ik heb een E72, en als ik de navigatie start geeft ie aan dat ik nog x dagen over heb van de 10 dagen navigatie.. what happens next? lijkt erop dat ik een trial heb terwijl de Navigatie op de E72 toch gratis is.

Gewoon deze periode afmaken (10 dagen verbruiken) en dan activeren oid?

Hoe werkt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Waarschijnlijk staat er nog een oudere versie van Ovi Maps op, waarbij je dus een x aantal dagen gratis navigatie hebt. Ik zou gewoon de nieuw Ovi Maps downloaden en installeren. Dan heb je gewoon altijd gratis navigatie.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mededeling "10 dagen geldig" is inderdaad bij de oude OVI Maps. Als je de nieuwe/huidige firmware installeert krijg je meteen ook de vernieuwde OVI Maps, die gewoon gratis is.

Zonder AGPS kan GPS-fix dan even duren. Ligt ook heel erg aan waar je je telefoon hebt: achter de voorruit van de auto duurt het aanmerkelijk korter dan bij je passagier in de hand. Op basis van netwerk helpt volgens mij niet echt om een snellere fix te krijgen, maar wel om een schatting van "huidige positie" te geven. Bij mij thuis laat ie namelijk altijd of de positie van een gsm-mast in de buurt zien, of de laatste positie voordat ik de GPS uitzette als ik ermee naar huis gereden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen? ik heb eindelijk helemaal door hoe ik kaarten moest downloaden en zitten dan nu ook op mijn mobiel. ik kan wel kaarten openen en plaatsen door nederland zoeken, maar mijn mobiel kan geen gps vinden ofzo. ik snap er niks van. waar ik ook sta, buiten binnen maakt allemaal niet uit. misschien moet ik iets anders instellen dan mijn instellingen nu zijn? iemand enig idee? want ik wil het zo graag gebruiken, bedankt vast!
Pagina: 1 ... 32 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.