Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha thnx man, hij is weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Prachtige telefoon, ik heb echter één probleempje.... Sinds kort synchroniseert hij de mappen van m'n exchange server niet meer, terwijl dat wel bij de mapinstellingen van al die mappen ingesteld staat! Postvak in/verzonden items enzo gaat wel nog prima :?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 02:08
contrast schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:05:
[...]

Het is wel mogelijk om het eenmalig in te stellen :)
Menu > Bedieningspaneel > Instellingen > Algemeen > Toebehoren
Held! Dit is inderdaad wat ik wil. Klein minpuntje weggewerkt :) (helaas nog een heleboel te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:54

Floor-is

5.2

Iemand trouwens een idee of het mogelijk is om je E72 om te toveren in WiFi access point? Dus dat hij als 3G>WiFi bridge werkt zegmaar.

Eventueel met een appje ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Floor-is schreef op woensdag 14 april 2010 @ 00:56:
Iemand trouwens een idee of het mogelijk is om je E72 om te toveren in WiFi access point? Dus dat hij als 3G>WiFi bridge werkt zegmaar.

Ja kan :P

* Gutteguttegut had van iemand met 25k+ posts wel iets meer "self service" verwacht ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Gutteguttegut schreef op woensdag 14 april 2010 @ 01:13:
[...]
Ja kan :P

* Gutteguttegut had van iemand met 25k+ posts wel iets meer "self service" verwacht ;)
Ik heb gegoogled, maar de enorme berg hits op 'E72 WiFi Access Point" maken het niet bepaald makkelijk voor me. ;)
Verder ben ik compleet niet thuis in apps voor de Nokia, gezien het mijn zakelijke toestel is en ik hem én net heb én eigenlijk alleen gebruik voor bellen, SMS en wat mail.

Vind het instellen van mail een crime, maar het werkt nu. Vind het continue omhoog komen van de melding 'wilt u op $WiFi' terwijl ik WiFi-scannen heb uitgezet ook vrij naar, naast hoe dat ding überhaupt omgaat met WiFi. (Locaties aanmaken, daarin access points toewijzen etc. Dat moet zo veel makkelijker kunnen)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Floor-is schreef op woensdag 14 april 2010 @ 00:56:

Joikuspot... Works like a charm...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Top! Ga ik bekijken!

€9 is wel iets meer dan ik had verwacht overigens...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er is ook een gratis versie welke beperkte mogelijkheden heeft.
Maar het werkt wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op m'n stage en zou graag even een nieuw gba rommetje op mijn e72 zetten die naast me ligt, maar helaas heb ik het usb kabeltje niet mee en er zit ook geen bluetooth op deze laptop.Tevens heb ik geen internet op m'n telefoon, maar ik beschik wel over een wired internet connectie. Weet iemand hoe ik dat bestandje toch op mijn mobiel kan krijgen?

zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:07:
Ik zit nu op m'n stage en zou graag even een nieuw gba rommetje op mijn e72 zetten die naast me ligt, maar helaas heb ik het usb kabeltje niet mee en er zit ook geen bluetooth op deze laptop.Tevens heb ik geen internet op m'n telefoon, maar ik beschik wel over een wired internet connectie. Weet iemand hoe ik dat bestandje toch op mijn mobiel kan krijgen?

zou mooi zijn!
Kan je het gba rommetje niet naar jezelf mailen en dat je het vervolgens uit je mailbox haalt via de wifi? Mits je natuurlijk het wachtwoord hebt van de wifi en je een mailbox hebt zoals gmail of hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:53

CeesKees

I rest my Kees

Ik bnen nog steeds helemaal tevreden met de E72. Exchange werkt prima NAAST gmail. Ovimaps werkt lekker.. Alleen geen idee welke maps ik nu geinstalleerd heb. Ik ben binennkort in Thailand, zou ik daar ook kunnen navigeren?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
CeesKees schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:50:
Ik bnen nog steeds helemaal tevreden met de E72. Exchange werkt prima NAAST gmail. Ovimaps werkt lekker.. Alleen geen idee welke maps ik nu geinstalleerd heb. Ik ben binennkort in Thailand, zou ik daar ook kunnen navigeren?
Download even Nokia Maps Loader. Hier kun je allemaal landen mee toevoegen en verwijderen. Ik heb alle landen verwijderd, behalve Nederland en mijn geheugenkaartje was bijna 3 gig lichter! Thailand zou je vast kunnen toevoegen, als die er al niet op stat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
CeesKees schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:50:
Volgens mij heb je internet nodig om te kunnen navigeren. ik krijg iig geen gps fix als ik mijn provider uit het internet lijstje gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:15
Nogmaals: je hebt GEEN internet nodig om te kunnen navigeren. Hoe komt iedereen daar toch bij?

Ovi Suite installeren, Nokia Maps Loader installeren. Kaarten op je telefoon installeren en gratis navigatie is een feit.

Het krijgen van een fix kan ook zonder A-GPS aangevinkt te hebben, dus puur op basis van de geintegreerde gps in je telefoon. Het duurt dan wat langer, maar dan heb je heen data kosten gemaakt. Vooral in het buitenland wil die je liever niet maken.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, zoals nadroJ al aangeeft.... navigeren zonder internet werkt perfect !
Hier al meerdere malen gebruikt zo.
Met a-gps uitgevinkt zal de fix wat langer duren, maar komt er wel.
Kan wel een minuut of 2-3 duren.
Ik heb op dit moment volledig europa erop gezet met ovi maploader.
Ik heb wel een kaartje van 16 gig dus dat boeit niet. ;-)

Greetz

BIG charlie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
nadroJ schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:03:
Nogmaals: je hebt GEEN internet nodig om te kunnen navigeren. Hoe komt iedereen daar toch bij?

Ovi Suite installeren, Nokia Maps Loader installeren. Kaarten op je telefoon installeren en gratis navigatie is een feit.

Het krijgen van een fix kan ook zonder A-GPS aangevinkt te hebben, dus puur op basis van de geintegreerde gps in je telefoon. Het duurt dan wat langer, maar dan heb je heen data kosten gemaakt. Vooral in het buitenland wil die je liever niet maken.
Oke, bedankt voor de info.
Ik heb nog nooit een fix gehad met A-GPS uitgevinkt. Hoelang duurt het gemiddeld bij jou om een fix te krijgen met alleen de geintegreerde gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
contrast schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:27:
[...]
Oke, bedankt voor de info.
Ik heb nog nooit een fix gehad met A-GPS uitgevinkt. Hoelang duurt het gemiddeld bij jou om een fix te krijgen met alleen de geintegreerde gps?
Eigen quote:
nadroJ schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:30:
Tja... de ene keer gaat het sneller dan de andere keer.

Ik heb zelf nog de N82 en heb 1,5 maanden de E71 gekocht voor mn vriendin en heb een paar dagen geleden op beide telefoons op dezelfde plek een fix proberen te krijgen met de de gewone GPS (geïntegreerde GPS en op basis van netwerk aangevinkt). de telefoons lagen binnen op bed op zo'n 50 cm van de vensterbank.

Met de N82 had ik veel sneller een fix dan met de E71. Met de N82 duurde het zo'n 5 minuten schat ik en met de E71 zeker een minuut of 20.

Met de E72 zou het gewoon moeten werken. Probeer het eens buiten op een vrij open plek. Lees ook even de manual, want als het goed is staat daarin aangegeven op welke plek de GPS unit zit en hoe je de telefoon kan houden om zo goed mogelijk de fix te krijgen/behouden (in de N82 manual staat dit).

Als je op punt A een fix hebt gehad en je bent nog steeds op punt A een paar dagen later dan krijg ik vaak zeer snel een fix. Ik heb nog 2 uur geleden zeer snel een fix gehad, zo'n 35 km verwijderd van de plek van mn laatste fix.

Voor de duidelijkheid, ik gebruik dus nooit A-GPS.

[ Voor 11% gewijzigd door nadroJ op 14-04-2010 19:46 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Ook ik heb problemen met mijn GPS.
Nu heb ik ook A-GPS uit en Netwerk en Integrated aangevinkt.

Alleen bij de positiebepalingsserver (die verplicht is zegt ie) kan ik niet mijn Wireless LAN kiezen.
De andere internetverbindingen heb ik weggegooid, dus als ik een toegangspunt wil selecteren zegt ie:
"Geen toegangspunten gedefinieerd. Definieer een toegangspunt bij Verbindingsinstellingen".

Als ik hier kijk zie ik 1 internet toegangspunt onder "bestemmingen" , mijn wireless.

En ik heb wel eens (snel) GPS verbinding gehad met de default instellingen, maar zal hij dit dan betaald via AGPS hebben gedaan?

Uiteraard doe ik de check buiten in de tuin (daar kan ik ook gewoon aan mijn wifi connecten)

Iemand een idee wat ik anders moet instellen? Of kan het ook een brakke GPS zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Gewoon geduld hebben. Het zou moeten werken. Dat toegangspunt is niet eens van belang. Ik ga vrijwel nooit online. Als je in de auto zit kan dat ook niet (als je met een wifi netwerk wilt connecten).

Die ene keer dat je snel een fix gehad hebt kan natuurlijk met A-GPS zijn geweest als je niks hebt veranderd toen. Standaard staat A-GPS aan.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
vraagje,

wil graag de E72 aanschaffen in combi met een HI abbo.

Zit al jaren bij T-Mobile maar word een btje moe van het slechte ontvangst in mijn huis :)

Normaal is het zo bij T-Mobile als je Abo verlengt en je nieuw toestel kiest, je zo'n branded telefoon krijgt. Tmobile logo op toestel en tmobile software erop (maakt het automatisch ook lastig de firmware up to date te houden omdat providers altijd achterlopen hierin). Met als gevolg dat ik voorheen altijd mijn abo als Sim-Only verlengde en gewoon een simlockvrij toestel kocht :) Dat heb je dus geen branded meuk.

Dus mijn vraag, als ik een abo kies in de HI online-shop samen met de E72, krijg ik deze dan non-branded c.q. simlockvrij? Dus geen Hi logo en software etc. Zijn er mensen die dit hebben besteld op deze manier en mij kunnen vertellen of dit echt zo is?

Anders neem ik HI sim only en koop ik de E72 los.

thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:39

TMV

rickertsnaak schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:08:
vraagje,

Zit al jaren bij T-Mobile maar word een btje moe van het slechte ontvangst in mijn huis :)

Normaal is het zo bij T-Mobile als je Abo verlengt en je nieuw toestel kiest, je zo'n branded telefoon krijgt. Tmobile logo op toestel en tmobile software erop (maakt het automatisch ook lastig de firmware up to date te houden omdat providers altijd achterlopen hierin). Met als gevolg dat ik voorheen altijd mijn abo als Sim-Only verlengde en gewoon een simlockvrij toestel kocht :) Dat heb je dus geen branded meuk.

Dus mijn vraag, als ik een abo kies in de HI online-shop samen met de E72, krijg ik deze dan non-branded c.q. simlockvrij? Dus geen Hi logo en software etc. Zijn er mensen die dit hebben besteld op deze manier en mij kunnen vertellen of dit echt zo is?

thanks!!
Ik weet niet of Hi branded telefoons levert, maar je kunt toch ook gewoon een Hi abbo afsluiten bij een andere partij? Heb je het zelfde abbo en een simlockvrij en unbranded toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Ik heb een Hi abbo afgesloten afgelopen week. Ik zat bij KPN maar heb hem verlengd naar HI (dochterbedrijf) dus ik hield mijn korting.
Ik heb een E72 gekregen, die niet gebrand was. Had hem binnen 3 dagen in huis. Ze hebben alleen zwart.
Voor mij is HI stuk voordeliger dan KPN omdat je gratis je smsjes kunt laten verdubbelen. Ik betaal nu voor 240 belminuten of 480 smsjes (of combo uiteraard) 24.95 + het eerst half jaar 2.50 voor het internet per maand. Bij KPN was ik voor 260 belminuten of smsjes (of combo) rond 30.50 + 9.95 internet kwijt geweest.
Het toestel kostte 59 euro en de termijn is voor 1 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Grooveman11 op 15-04-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick G
  • Laatst online: 21-11-2024
rickertsnaak schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:08:
vraagje,

thanks!!
Hi levert unbranded telefoons.
Je kan ook bij een winkel als Phonehouse of T for Telecom verlengen/nieuw afsluiten. Daar krijg je altijd een unbranded en simlock vrije telefoon. Dit omdat ze geen voorraden hebben van een telefoon specifiek voor verschillende providers.

Of je besteld via internet via gsmweb of een van de vele andere webshops. Van gsmweb weet ik toevallig dat ze altijd unbranded telefoons leveren. Had precies dezelfde vraag over de E72 icm een TM-abbo aan gsmweb gestuurd en kreeg bovenstaande info van de klantenservice.

Dus als je de combinatie direct wilt zou ik via internet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Wie weet hoe je een 'e' met een trema doet, dus: é. Hij staat bij niet in het lijstje van symbolen. Bij de E71 was dit wel zo meen ik me te herinneren.
En wie weet wat het verschil is tussen de toegangspunten Mobiel Internet en Java & Mail. En wanneer gebruik je het?
Bij de E71 was het zo dat als je een smsje kreeg, er boven het envelopje (op het startscherm) een oranje/bruin balkje uitklapte met de naam van de persoon en de eerste drie woorden die deze persoon zegt. Deze drie woorden komen bij mij niet tevoorschijn bij de E72. Het balkje met de naam wel, maar drie woorden ho maar. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:36
Ik heb de E72 al bijna een week en ben ik er zeker wel tevreden mee, alleen op één ding na. Ik heb mijn eigen domein naam (.nl) en daarvan heb ik een mail account.

Met mijn E72 probeer ik deze mailtjes bij te houden, maar elke keer gaat dat niet soepeltjes. Ik krijg steeds de melding van dat ik de certificaat wil accepteren of niet.
Website heeft een niet-vertrouwd certificaat verzonden. Toch accepteren?
Als ik dan op 'Opties' druk, krijg ik 3 mogelijkheden:
- Alleen nu accepteren
- Definitief accepteren
- Certificaat gegevens

Natuurlijk heb ik al meerdere malen op 'Definitief accepteren' gekozen, maar toch krijg ik deze melding elke keer. Hoe los ik dit op?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Grooveman11 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:53:
Wie weet hoe je een 'e' met een trema doet, dus: é. Hij staat bij niet in het lijstje van symbolen. Bij de E71 was dit wel zo meen ik me te herinneren.
En wie weet wat het verschil is tussen de toegangspunten Mobiel Internet en Java & Mail. En wanneer gebruik je het?
Bij de E71 was het zo dat als je een smsje kreeg, er boven het envelopje (op het startscherm) een oranje/bruin balkje uitklapte met de naam van de persoon en de eerste drie woorden die deze persoon zegt. Deze drie woorden komen bij mij niet tevoorschijn bij de E72. Het balkje met de naam wel, maar drie woorden ho maar. Iemand enig idee?
Hou de bluetooth knop (links van het @) ingedrukt, en klik dan op de e. eerst krijg je de ë, als je nog een keer op de e klikt met de bluetooth knop ingedrukt, dan krijg je de é. ;)

De rest van je vragen weet ik helaas geen antwoord op.

[ Voor 3% gewijzigd door contrast op 15-04-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
contrast schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:51:
[...]

Hou de bluetooth knop (links van het @) ingedrukt, en klik dan op de e. eerst krijg je de ë, als je nog een keer op de e klikt met de bluetooth knop ingedrukt, dan krijg je de é. ;)

De rest van je vragen weet ik helaas geen antwoord op.
Ja hoor helemaal goed. Dank je. Ik had hem ff nodig en dan denk je opeens: huh hoe doe ik dat eigenlijk?
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De muis in de blackberry tijdens het scrollen op internet is erg soepel. De muis in de browser bij de nokia werkt erg stroef. Hij gaat niet smooth en glijdt niet over het scherm, maar lijkt wel of die stapjes maakt zeg maar.

Is dit normaal of heb ik dit alleen?
en is er een manier om de muis ook zo soepel en fijn te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Laatst online: 03-05-2023
Weet iemand hoe ik in de navigatie (ovi maps) een straatnaam kan aangeven? Ik krijg telkens alleen "plaats" te zien, niet straatnaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Zoeken op straat bedoel je?

Opties-Zoeken-Adres, daar de straatnaam invullen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:13

Halfkakkende

Vandring

Nadat mijn E71 gister plotseling is komen te overlijden, ben ik nu in het bezit van de Nokia E72. Mooi toestel, werkt goed. Wel flink zoeken naar veel settings die ik bij de E71 blind kon vinden, maar dat is gewenning.

Waar is echter wel flink chagrijnig van word is hoe de E72 met e-mail omgaat (of in mijn ogen het gebrek daaraan). Iedereen lijkt razend enthousiast over het Nokia Messaging gebeuren, maar ik vind het rete omslachtig.

Ten eerste: Snap ik echt niet wat die interface voor moet stellen met dat soepele gescroll, tig mailtjes op je scherm, raar gesorteerd, vaag functionerend actieve scherm e.d.
Ten tweede: Het lijkt erop dat ik via een server van Nokia mail verstuur en ontvang...Als ik iets niet wil is dat het wel. Kan ik dit niet gelijk via de server doen? Voor mijn privé mail account lijkt dit wel te werken, maar gmail lijkt wel via Nokia te moeten.

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een manier om het mail gedrag en werking gelijk te maken als op mijn E71, zodat ik het via mijn "sms-scherm" kan benaderen en het eigenlijk gewoon hetzelfde werkt. Is dit mogelijk (desnoods met een 3rd party tooltje)?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Aanvulling:

Hebben jullie ook wel eens dat als je de letter 't' snel na een andere letter typen, dat hij hem niet pakt? als ik snel achter elkaar test blijf typen verschijnt de laatste 't' vaak niet. Bij het maken van een sms lijkt het wel prima te werken, maar mail, fring en gravity geven problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Halfkakkende op 16-04-2010 14:10 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:59:
De muis in de blackberry tijdens het scrollen op internet is erg soepel. De muis in de browser bij de nokia werkt erg stroef. Hij gaat niet smooth en glijdt niet over het scherm, maar lijkt wel of die stapjes maakt zeg maar.

Is dit normaal of heb ik dit alleen?
en is er een manier om de muis ook zo soepel en fijn te krijgen?
Hier ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Want zo heb je er naar mijn idee niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Laatst online: 24-08-2020
nadroJ schreef op donderdag 15 april 2010 @ 03:19:
Gewoon geduld hebben. Het zou moeten werken. Dat toegangspunt is niet eens van belang. Ik ga vrijwel nooit online. Als je in de auto zit kan dat ook niet (als je met een wifi netwerk wilt connecten).

Die ene keer dat je snel een fix gehad hebt kan natuurlijk met A-GPS zijn geweest als je niks hebt veranderd toen. Standaard staat A-GPS aan.
Wat is nou de 'best practise' met die GPS?
Van de week had ik hem een keertje aan de praat. Tijdens het fietsen had ik hem op assisted en integrated GPS gezet. Toen kreeg ik verbinding. Vervolgens assisted GPS uitgezet en alleen op integrated laten staan ern werken...

Vandaag achter in de tuin (alleen integrated), tientallen minuten lang laat ik hem liggen, maar geen GPS signaal (via het GPS gegevens-positie menu).
Telkens krijg ik de "niet in afgesloten ruimtes gebruiken" melding.
Als ik hem daarna laat liggen doet hij niets. Ja, in na een tijdje in de powersave, maar geen GPS.
-edit- Hij schiet dan trouwens terug naar het GPS gegevens menu.

Moet ik misschien uit het menu na deze melding en dan weer opnieuw proberen?
Of moet ik hem echt langer laten liggen dan 20 minuten die ik nu al heb gedaan?
Kan ik hem nog op een of andere manier richten of is liggend beter?

Ik word er echt gek van...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Werewolf336 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:42:
[...]

Van de week had ik hem een keertje aan de praat. Tijdens het fietsen had ik hem op assisted en integrated GPS gezet. Toen kreeg ik verbinding. Vervolgens assisted GPS uitgezet en alleen op integrated laten staan ern werken...

Vandaag achter in de tuin (alleen integrated), tientallen minuten lang laat ik hem liggen, maar geen GPS signaal (via het GPS gegevens-positie menu).
Als ik hem daarna laat liggen doet hij niets. Ja, in na een tijdje in de powersave, maar geen GPS.

De enige conclusie die ik kan trekken is dat de GPS module niet zo heel goed als in de E71/E72 als in de N82. Je doet alles goed. Net zoals eerst met A-GPS aan proberen en daarna zonder A-GPS. Dan krijg je vrijwel direct een fix. Die melding krijg ik overigens niet op mn N82, dat zal wel in nieuwere telefoons/software verwerkt zijn.

Mijn vriendin krijgt overigens best snel een fix met haar E71 zonder A-GPS. De laatste tijden als we in de auto/trein zitten heeft ze Ovi Maps standaard aan staan.

Als je een internet abo hebt sowieso A-GPS aan laten staan he. Het kost je dan toch niets.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt er nu een firmware update...die mailapplicatie is echt tergend langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 02:08
Halfkakkende schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:47:
Ten eerste: Snap ik echt niet wat die interface voor moet stellen met dat soepele gescroll, tig mailtjes op je scherm, raar gesorteerd, vaag functionerend actieve scherm e.d.
Ten tweede: Het lijkt erop dat ik via een server van Nokia mail verstuur en ontvang...Als ik iets niet wil is dat het wel. Kan ik dit niet gelijk via de server doen? Voor mijn privé mail account lijkt dit wel te werken, maar gmail lijkt wel via Nokia te moeten.

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een manier om het mail gedrag en werking gelijk te maken als op mijn E71, zodat ik het via mijn "sms-scherm" kan benaderen en het eigenlijk gewoon hetzelfde werkt. Is dit mogelijk (desnoods met een 3rd party tooltje)?
Het eerste is mogelijk, ik doe het ook zo (met GMail verbinden zonder tussenkomst van Nokia Messaging). Je maakt een mailbox aan en als ie dan vraagt om de voorwaarden o.i.d. te accepteren dan weiger je. Daarna kun je handmatig de IMAP gegevens invullen. T.o.v. de E71 blijft het nadeel dat het geen echte push is, het kortste interval is 5 minuten. Op de E71 werkte het met IMAP-IDLE, als het ding eenmaal verbinding had was het nagenoeg push, als de verbinding wegviel dan werd die na x minuten weer opgezet.

Ander nadeel is inderdaad de user interface van de mailclient. Ik vond het ook handig op de E71 dat elke mailbox gewoon een tabblad werd naast sms etc. Maar dat kan dus echt niet op de E72, de mailclient zit ingebouwd in de firmware. Dit is ook de reden dat je niet apart Mail For Exchange kunt installeren. De ingebouwde client ondersteunt ook MfE maar minder goed dan de huidige nieuwste versie.

Over dat IMAP-IDLE gebeuren heb ik overigens een klacht uitstaan bij Nokia, want op de website van Nokia staat dat de E72 IMAP-IDLE ondersteunt dus dan verwacht ik dat ie dat ook gewoon doet.

Al met al verlang ik af en toe echt terug naar de E71...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ik heb een probleem
Ik heb een Duitse nokia e72, maar ik kan hem niet in het Nederlands instellen. Ik heb al een software update gedaan met Nokia Ovi Suite. Kan iemand mij helpen om hem Nederlands te krijgen?
Mijn dank is groot alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werewolf336 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:42:
[...]

Ik heb het zelfde probleem,eerst werkte hij perfect,en nu vanmiddag op de fiets kreeg ik hem ook niet meer aan de praat,heeft wel een half uur aan gestaan maar gee fix.wie kan ons helpen???en heb nog een probleem als ik gebeld wordt verbreekt hij steeds de verbinding na een halve minuut.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een externe bluetooth GPS muis aan de praat gekregen met OVI maps op de E72?

Op mijn E71 had ik een patch om een bluetooth GPS receiver aan te spreken maar die werkt niet op de E72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kmkz schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:21:
Ik heb de E72 al bijna een week en ben ik er zeker wel tevreden mee, alleen op één ding na. Ik heb mijn eigen domein naam (.nl) en daarvan heb ik een mail account.

Met mijn E72 probeer ik deze mailtjes bij te houden, maar elke keer gaat dat niet soepeltjes. Ik krijg steeds de melding van dat ik de certificaat wil accepteren of niet.

Als ik dan op 'Opties' druk, krijg ik 3 mogelijkheden:
- Alleen nu accepteren
- Definitief accepteren
- Certificaat gegevens

Natuurlijk heb ik al meerdere malen op 'Definitief accepteren' gekozen, maar toch krijg ik deze melding elke keer. Hoe los ik dit op?

Bij voorbaat hartelijk dank!
Heb hetzelfde probleem gehad; hopelijk is de volgende oplossing voor jou ook hetzelfde. In mijn geval was het certificaat vernieuwd. Blijkbaar heeft de E72 wat problemen met het vervangen van een bestaand (maar intussen verlopen) certificaat. Kan je oplossen door het huidig geinstalleerde certificaat handmatig te verwijderen (zie hieronder, Engelse menus). Daarna zou nog een keer 'Definitief accepteren' de zaak moeten oplossen. Werkte prima bij mij.

Menu --> Ctrl. panel --> Settings --> General --> Security --> Certificate Management --> Trusted site certificates --> juiste certificaat selecteren in de lijst, en dan 'options' (left key) en 'Delete'.

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:58
Komt er ooit een firmware update van Vodafone?
Ik heb nog steeds de eerste versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Eerste post op het forum maar al lang een regelmatige lezer. Met zoveel pagina's is het niet makkelijk om een antwoord te vinden en jawel ik heb de zoekfunctie al gebruikt :) . Indien toch niet voldoende gezocht, verwijs me maar gewoon naar Google.

Eerste vraag: is het mogelijk om dat oplichtende lampje af te zetten wat onder/tussen de optical navi key? Als er een nieuwe sms is dan blijft het regelmatig oplichten (wat goed is). Als er echter niks is dan blijft dat lampje op regelmatige wijze gewoon oplichten. Kan je dit afzetten?

Tweede vraag: Bestaat er een manier om alle open applicaties ineens af te sluiten? Eventueel door third-party software?

Derde vraag: komende van een iPhone worden we toch weer geconfronteerd met het wat herstarten van de (smart)phone. In die 6 maanden dat ik een iphone had heb ik hem nooit moeten herstarten of heeft die nooit problemen gehad om een draadloos netwerk te vinden (en er naar te connecteren). Applicaties installeren ging probleemloos en gps was een topper! Dat is wel even anders bij de Nokia waar we toestellen hebben die we al een 6-tal keer hebben moeten herstarten op 2 weken tijd (en we hebben er 10-tallen aangekocht bij ons op het werk dus dat beloofd) of die toch regelmatig vastlopen en waarvoor we firmware opnieuw moeten installeren. Hebben jullie dezelfde ervaring?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:58:
Hallo,

Eerste post op het forum maar al lang een regelmatige lezer. Met zoveel pagina's is het niet makkelijk om een antwoord te vinden en jawel ik heb de zoekfunctie al gebruikt :) . Indien toch niet voldoende gezocht, verwijs me maar gewoon naar Google.

Eerste vraag: is het mogelijk om dat oplichtende lampje af te zetten wat onder/tussen de optical navi key? Als er een nieuwe sms is dan blijft het regelmatig oplichten (wat goed is). Als er echter niks is dan blijft dat lampje op regelmatige wijze gewoon oplichten. Kan je dit afzetten?

Tweede vraag: Bestaat er een manier om alle open applicaties ineens af te sluiten? Eventueel door third-party software?

Derde vraag: komende van een iPhone worden we toch weer geconfronteerd met het wat herstarten van de (smart)phone. In die 6 maanden dat ik een iphone had heb ik hem nooit moeten herstarten of heeft die nooit problemen gehad om een draadloos netwerk te vinden (en er naar te connecteren). Applicaties installeren ging probleemloos en gps was een topper! Dat is wel even anders bij de Nokia waar we toestellen hebben die we al een 6-tal keer hebben moeten herstarten op 2 weken tijd (en we hebben er 10-tallen aangekocht bij ons op het werk dus dat beloofd) of die toch regelmatig vastlopen en waarvoor we firmware opnieuw moeten installeren. Hebben jullie dezelfde ervaring?

Alvast bedankt!
Hieronder de antwoorden voor zover ik ze kan beantwoorden ;)

Vraag 1: Ga naar Menu > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Meldingsindicatoren > Stand-by comm. > zet hem daar uit.

Vraag 2: Ik persoonlijk sluit ze altijd af met de 'terug' knop onder de P. Lijkt me sneller om het zo te doen. tegen die tijd dat je een third party software hebt geopend..

Vraag 3: Persoonlijk heb ik nooit last van gehad dat ik hem opnieuw moest opstarten. Applicaties installeren gaat ook erg soepel. heb je wel de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:58:
Hallo,

Cadezo in "Nokia E72"
Volgens mij kan dit niet (ook nog nooit nodig gehad maar kijk eens naar JBakTaskman).

Alvast bedankt!
Ik heb het alleen als ik loop te klooien met veel (zware) applicaties tegelijk. Als ik hm normaal gebruik heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eindelijk een nieuwe firmware onderweg. Gespot op Twitter/Nokia forum:
@jwijnings: RT @jhoneyball: I hope the 31.023 firmware update for #e72 finally fulfills its potential! http://bit.ly/9zZ0WC <- Looks promising :-P
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Contrast

[/quote]Vraag 1: Ga naar Menu > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Meldingsindicatoren > Stand-by comm. > zet hem daar uit.
[quote] Perfect, bedankt! De laatste firmware & updates hebben we.

De problemen zijn verschillend, vaak geen connectie. Vanochtend kon ik geen mails binnenhalen (handmatig voor 8u) maar na een herstart kwamen ze vlotjes binnen. Problemen om soms met een wireless netwerk te connecteren (State 3: Error -30184). Misschien een overbodige vraag maar bestaan er nergens logfiles die je kan raadplegen net zoals bvb in Windows?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
Kan nu via Ovi Suite inderdaad updaten naar firmware 31.023. Via telefoon zelf kreeg ik de melding dat er nog geen update was..

Benieuwd of we eindelijk HTML standaard aan kunnen zetten. Staat niets over in die changelog op het Nokia discussie forum namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:26

sbuter

...dus...

Zojuist geupdate. Bezig om de synchronisatie met exchange weer goed werkend te krijgen. Telefoon was na de update eerst enorm traag.
Nog geen optie voor HTML mail kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:23
Ik ben in ieder geval tevreden dat ze nog blijven werken aan de firmware. Zo wordt de E72 uiteindelijk toch wat stabieler/sneller hoop ik ;)
Zou er in juni een E73 komen?
Gezien er tussen de E71 en de E72 ook precies 1 jaar zat, en deze beiden in juni aangekondigd werden.

[ Voor 0% gewijzigd door phobosdeimos op 20-04-2010 12:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
phobosdeimos schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:27:
Ik ben in ieder geval tevreden dat ze nog blijven werken aan de firmware. Zo wordt de E72 uiteindelijk toch wat stabieler/sneller hoop ik ;)
Zou er in juni een E73 komen?
Gezien er tussen de E71 en de E72 ook precies 1 jaar zat, en deze beiden in juni aangekondigd werden.
Dat is toch niet meer dan normaal! Er is **** maar 1 minimale firmware update geweest tot nu toe en iedereen heeft al >5 maanden last van dezelfde drama dingen... Werd hoog tijd en ik mag toch wel hopen dat er hier na ook nog minimaal 2 a 3 andere firmware updates gaan komen...

En nu updaten, hopen dat het het waarmaakt. :)
Kuip schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:07:
Kan nu via Ovi Suite inderdaad updaten naar firmware 31.023. Via telefoon zelf kreeg ik de melding dat er nog geen update was..

Benieuwd of we eindelijk HTML standaard aan kunnen zetten. Staat niets over in die changelog op het Nokia discussie forum namelijk.
Wel vaag ja, die checker op de telefoon via *#0000# werkt eigenlijk nog nooit goed. Tot nu toe alle aanpassingen (ook die van apps) alleen maar via de Ovi applicatie/USB kabel kunnen doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Helsie op 20-04-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 08:40
Als beginnend gebruiker van de e72 heb ik een paar vragen;

Welk mail programma kan ik het beste mijn xs4all mailbox gebruiken? MfE of OVI mail?

Heeft iemand hier ervaring met welke instellingen ik moet doen om mijn xs4all mailbox uit te lezen?

tp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Pfff wat een fail. Die fout met het toetsenfilter zit er nog steeds in. Je kunt nog steeds niet snel een nummer letter na een andere letter typen. ONGELOOFLIJK.
Laatste Nokia dus voor mij op deze manier.

Oh nog wat andere dingen:
- Toestel is ontzettend traag (moet vast weer 5x rebooten na de firmware update voor het weer snel is?)
- In de mail client kan ik nog steeds geen Internet-bestemming kiezen en ben ik nog altijd op smartconnect aangewezen.

<< wordt nog verder aangevuld na wat meer onderzoek >>

[ Voor 43% gewijzigd door Helsie op 20-04-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 18:35

KabalA!

[ No-Life ]

Helsie schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:11:
Pfff wat een fail. Die fout met het toetsenfilter zit er nog steeds in. Je kunt nog steeds niet snel een nummer letter na een andere letter typen. ONGELOOFLIJK.
Hoe krijg je dit voor elkaar, heb het geprobeerd te reproduceren (paar weken terug) maar mij is het toen niet gelukt 8)7

Wat dat betreft ken ik sowieso een hoop van de problemen niet, mij maakt het namelijk geen fuck uit hoe die naar inet gaat, heb toch onbeperkt inet in mn abbo, gmail/ hotmail werkt prima zonder MfE, als iets zo belangrijk is dat het niet 30min kan wachten tot mn telefoon synct moeten ze maar bellen, en zo zijn er nog tal van problemen, waar ik het probleem niet zie/ heb.

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Heb net de nieuwe firmware update geinstalleerd.
Telefoon is een stuk sneller geworden merk ik. vooral het bladeren door de menu's gaat erg snel tegenover de vorige firmware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contrast schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:11:
Heb net de nieuwe firmware update geinstalleerd.
Telefoon is een stuk sneller geworden merk ik. vooral het bladeren door de menu's gaat erg snel tegenover de vorige firmware. :)
Hoi,
Waar kan ik de nieuwe firmware vinden? overal gezocht in ovi nokia suite,software updater van nokia,maar niets te vinden hij geeft aan dat ie up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 11:44

Proto

¬.¬

@krikje, misschien is de update nog niet vrijgegeven voor jouw productcode. Ikzelf vond 'm zowel in de ovi suite als bij software update op de telefoon zelf.

Toestel lijkt nu in z'n algeheel sneller en soepeler te werken, joepie. Het toetsenbordprobleem lijkt ook minder te zijn - ik moest als een bezetene op de knoppen rammen wilde 'ie aanslagen missen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Proto op 20-04-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Proto schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:50:
@krikje, misschien is de update nog niet vrijgegeven voor jouw productcode. Ikzelf vond 'm zowel in de ovi suite als bij software update op de telefoon zelf.

Toestel lijkt nu in z'n algeheel sneller en soepeler te werken, joepie. Het toetsenbordprobleem lijkt ook minder te zijn - ik moest als een bezetene op de knoppen rammen wilde 'ie aanslagen missen. :)
Hij is idd soepeler geworden. :)

Bij mij maakt de camera nu wel weer geluid, had ik bij de vorige firmware niet.
Jij ook last van? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Kijkende naar de firmware update zie ik de volgende toevoegingen aan de apps op de e72:

-Internetradio
-bloomberg
-advanced communication manager

Internetradio, erg handig en het werd tijd dat dit ook op de E72 beschikbaar werd zeg, gemist sinds de E71.
Alleen was dit via een omweg wel op de E72 te krijgen, maar niet helemaal stabiel.

Wat ik toch weer erg jammer vind is dat Nokia Podcasting, wat een erg goede podcatcher is weer niet beschikbaar is met deze firmware update voor de E72!

Maar goed laten we vanavond eens kijken of ik wat merk van de vernieuwde firmware en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proto schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:50:

Oké wat het nog even af. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
johan12 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:06:
Kijkende naar de firmware update zie ik de volgende toevoegingen aan de apps op de e72:

-Internetradio
-bloomberg
-advanced communication manager

Internetradio, erg handig en het werd tijd dat dit ook op de E72 beschikbaar werd zeg, gemist sinds de E71.
Alleen was dit via een omweg wel op de E72 te krijgen, maar niet helemaal stabiel.

Wat ik toch weer erg jammer vind is dat Nokia Podcasting, wat een erg goede podcatcher is weer niet beschikbaar is met deze firmware update voor de E72!

Maar goed laten we vanavond eens kijken of ik wat merk van de vernieuwde firmware en stabiliteit.
Doe es firmware nummer geven: *#0000# ff indrukken en dan ff welk nr je hebt :)

edit:

Ik zie hem ook :D v31.023!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16
Hmmm ik probeer al 2 dagen mijn Ovi suite bij te werken. Hij geeft aan dat er een update is voor versie 2.1.1.1.
Telkens gaat die braaf 17 MB downloaden, maar na de 17MB loopt die door. Waarna hij weer bij 0MB begint en gaat zeggen 5673minuten resterend 0mb / 17MB. Ik heb dit op het werk en thuis.
Afbeeldingslocatie: http://ordelman.org/tmp/ovi.jpg

Dus dacht ik, ik gooi gewoon heel de OVI suite eraf, download de laatste versie. Helaas zit blijkbaar in de webinstaller deze update niet, want hij begint gelijk weer met zeuren dat er een nieuwe versie is.

Ps ook fijn dat ik nu de nieuwe firmware niet kan installeren. Als ik dat wil doen zegt die dat ik eerst de Ovi Suite update moet doorlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door GAEvakYD op 20-04-2010 15:38 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Changelog: v31.023

* WAPI support for China

* Internet radio

* Smart Connect

* Bloomberg

* Advanced Communications Manager

Updated

* Freestyle email (2.05, BL3, csw.32.rd_email_10w04)

* My Nokia (4.1)

* Nokia Maps SR3

* Share on OVI (4.3)

* OviStore (1.5.436)

* Cherry (2.1)

* Browser 7.2

Corrections

Only major corrections listed.

• Stability improvements

o Memoryleak corrections to improve general stability

o Music player, radio, video recording, earphone, security sw and encryprion stability corrections

• Localisation corrections(MAPS, Calendar, Contacts, Email and Browser area)

Email improvements

o MFE activation registration correction

o Synchronisation correction to mailbox creation(like Yahoo and Gmail) for the first time

o Email editing correction(dubling of words when deleting suggestions)

o Correction to synchronization when syncing draft meeting request

o Set default setting “Sync while roaming” to “No”

o Sending message without password initials crash correction

o Messaging menu memory leak correction

Calendar

o Meeting request creation stability corrections

o Requiring meeting request corrections

o Meeting request saving correction if meeting request is saved before sending

o Meeting update send after editing request

Contacts

o Contacts stability improvements (arrow keys pressed rapidly before contacts are loaded, add searched contact to the goup without name, mail box removal, open/close contacts during call, conference call with two same name participants, … )

o Company name displayed in contacts

o Group deleting correction when goup is deleted from group edit view

o Contact group editing view corrections

o Contacts search corrections (Group cannot be searched after editing its conference service number, Image detail of marked contact is not displayed in search result, Group disappears when add contact to it in searched result view)

Home screen

o Missed call indicator removal correction after call has been accomplished form action menu

o Message notifier corrected when several voice messages received

MAPS

o New maps version included

o Free navigation

o Improved GPS handling

o Landmark corrections(land mark received vie MMS, Landmarks are not displayed when selecting places during planning route from landmarks application)

o Voice guidance corrections (turning directions, safety camera)

o Route planning/saving corrections

Browser

o Browser bitmap memory leak correction

o Browser closing stability improvement before connection is open

o Secure connection icon corrections (going to an other secure page, secure connection canceling)

o When moving multiple Bookmarks, the last selected Bookmark is not moved

o Bookmark icon correction

Other

o Spacebar stops working correction

o Emergency call correction when lock code query is on and call made quickly after power on

o Theme effects disabled by default

DP Information:

* DP Name: EUROPE

* DP Filename: rm530_CareDP_6.0_EUROPE

* DP Type: Care

* DP Version: 6.0 MAJOR

* Description: EUROPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
Krijg Opera Mini 5 niet meer werkend met de nieuwe firmware. Deze geeft elke keer de melding dat er geen internetverbinding is. Verwijderen en opnieuw installeren lost dit niet op...

Standaard browser werkt wel gewoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nu aan t updaten :) http://twitpic.com/1h1pay

En done! Het lijkt dat hij weer wat sneller is en dat mn exchange bug opgelost is (dat hij dus niet constant wou connecten) *O*

[ Voor 59% gewijzigd door DaannO op 20-04-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Al mijn toegangspunten voor het internet zijn verplaatst naar 'Geen categorie'
Kan ze niet verplaatsen of verwijderen. meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:44:
Nu aan t updaten :) http://twitpic.com/1h1pay

En done! Het lijkt dat hij weer wat sneller is en dat mn exchange bug opgelost is (dat hij dus niet constant wou connecten) *O*
Bij mijn geeft hij dit aan in de nokia software updater,

Nokia E72 (RM-530)

firmwareversie
Huidige: 21.024
Update: 21.024

Uw apparaatsoftware is al up-to-date.
Dus waarom kan ik hem niet naar versie 31.023 ????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:58
Mijn Vodafone Zodium Black zit nog steeds op de oorspronkelijk firmware.
Gisteren gebeld naar een NSP hier in de stad. Die zeggen niets te kunnen.

Bel ik vandaag naar een NSP in een andere stad en die zeggen dat ze elke software erop kunnen zetten.
Wel moet je dan bij elke update langskomen.

Volgens mij lult elke NSP maar precies zoals het hun zelf uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Hmm: op de nokia site staat:
Latest software release for Nokia E72 is 022.007 *

Mijn ovi vind ook niets nieuws.

Waarom die van anderen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De software-update wordt per productnummer vrij gegeven. Ik heb de eerste productummer van de E72 dus mijn reeks is als eerste aan de beurt. Langzaam maar zeker zetten ze ook andere reeksen open zodat niet heel de wereld aan het updaten slaat in 1 klap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
Kuip schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:43:
Krijg Opera Mini 5 niet meer werkend met de nieuwe firmware. Deze geeft elke keer de melding dat er geen internetverbinding is. Verwijderen en opnieuw installeren lost dit niet op...

Standaard browser werkt wel gewoon :(
Factory reset en opnieuw instellen alle toegangspunten heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 11:44

Proto

¬.¬

@krikje, heb je een branded toestel? Dit gezien je nog de (volgens mij) allereerste firmware op je E72 hebt staan. Het ligt in dit geval aan je provider of je updates krijgt, maar gezien je nog de eerste versie draait kun je wel eens pech hebben. 't Enige wat dan helpt is je productcode wijzigen, om alsnog de nieuwste firmwareversie te kunnen krijgen.

@contrast. hé verrek, camera maakt inderdaad weer kerrie. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik me niet meer kan herinneren of-ie dat in de vorige versie wel deed... Ik gebruik dat kreng nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Proto schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:11:
@contrast. hé verrek, camera maakt inderdaad weer kerrie. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik me niet meer kan herinneren of-ie dat in de vorige versie wel deed... Ik gebruik dat kreng nooit :P
Bij de vorige versie maakte de camera geen geluid. bij mij iig niet. Nu is het ook niet meer mogelijk om dat ding uit te zetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@krikje, heb je een branded toestel? Dit gezien je nog de (volgens mij) allereerste firmware op je E72 hebt staan. Het ligt in dit geval aan je provider of je updates krijgt, maar gezien je nog de eerste versie draait kun je wel eens pech hebben. 't Enige wat dan helpt is je productcode wijzigen, om alsnog de nieuwste firmwareversie te kunnen krijgen.

ik heb even rond gekeken op internet en kwam dit tegen,

Er zijn verschillende niveaus van branding.

Het ergste is:

*de volledige software is vervangen door de eigen software van de netwerkaanbieder en er zit een simlock op die je minstens 1 jaar aan deze provider bind. Op het toestel is een logo van de provider geprint. Je kan er vaak niet eens MP3's op zetten die niet uit de shop van de provider komen of kan zelf opgeslagen MP3's niet als ringtone gebruiken. Toestellen die zo gebrand zijn moet je mijden vind ik omdat ze de functies van het toestel beperken.
De provider software is vaak niet legaal te verwijderen. Soms is het instellen van diensten voor andere providers moeilijk of onmogelijk ook nadat je het toestel via de provider simlockvrij hebt kunnen maken.

*Een stap daaronder is: software vervangen door provider software, maar de functies van het toestel zijn intact gebleven. Wel een simlock en een provider logo. Je hebt instellingen voor MMS en mobiel internet/Vodafone Live/Imode al in je toestel staan. Dit is voor veel klanten eerder prettig dan vervelend: zonder nog iets in te hoeven stellen kan je alle diensten zo uit de doos gebruiken. Vooral bij Vodafone Live en KPN Imode is deze branding niet zo'n bezwaar aangezien zij erg goed ontwikkelde mobiele internet portals hebben.

Er zijn diverse variaties die hier tussenin zitten. Vraag dus eerst een verkoper of je de boel even kan testen of vraag hoe erg deze software je toestel beperkt.

*Het laagste niveau is: het leveren van een simlockvrij toestel waar de instellingen voor MMS en mobiel internet al in zitten. Eventueel een achtergrond van je provider op het scherm. Alles is naar believen aan te passen. Meestal worden deze toestellen geleverd als simlockvrije telefoon bij een abonnement. Of je dit nog branded moet noemen is de vraag. Providers noemen dit niet branded en als je op internet een toestel wilt kopen waarbij branded vermeld staat dan krijg je gegarandeerd een van de 2 branding modellen die ik hierboven beschreven heb.

De branded toestellen kom je meestal tegen in de shops van de providers: Vodafone, nagenoeg alle toestellen, Orange: nagenoeg alle toestellen, T-Mobile alle toestellen, KPN Imode toestellen en toestellen uit bepaalde tijdelijke acties, Telfort: onbekend, daar heb ik altijd een simlockvrij toestel zonder branding ontvangen.

Bij online shops heb je de branded toestellen vaak bij speciale acties (vaak kan je dat toestel dan maar bij 1 provider kiezen) en meestal de eerste 3 tot 6 maanden na het verschijnen van een nieuw model.

Dus dat zal bij mijn wel van toepassing zijn want die van mijn komt van vodafone.
kan ik hier nog iets aan doen???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Enige wat dan helpt is je productcode wijzigen,
En hoe doe ik dat??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:54:
[...]

't Enige wat dan helpt is je productcode wijzigen,
En hoe doe ik dat??????
Hier is al eens eerder wat over geplaatst.
Bekijk deze post eens; http://gathering.tweakers...message/33555612#33555612

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik sta op het punt om een E72 te kopen, dit lijkt mij een prettig toestel en geschikt voor zakelijk gebruik. Ik wil voornamelijk gebruik maken van wifi ipv gprs en ik zou graag willen weten of de telefoon zo in te stellen is dat de verzonden items automatisch geschynchroniseerd worden met outlook via bluetooth. Iemand ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde vandaag de ovi winkel openen maar nu krijg ik scriptmelding te zien en sluit ie ovi winkel weer af.
hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Het updaten is mij inmiddels ook gelukt.
via de telefoon zelf: geen updates gevonden
via ovi suite: geen update gevonden

gelukkig nog de oude nokia pc suite op de pc staan met nokia sw updater en daar werd de update wel gevonden.

Overigens nog niet heel veel verschil gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe update bolt goed, lijkt inderdaad sneller te gaan. Connection groups zijn toegevoegd, eens geprobeerd en ik selecteer er een 3-tal die binnen mijn profiel/group mogen vallen...probeert hij toch verbinding te maken met die access point die ik niet geselecteerd had. Tja dus terug over naar Handywi (die nog steeds foutmelding -30814 geeft, zowel op de router thuis als op't werk). Toch terug over naar de iPhone 3Gs? >:)

Wel 1 raar fenomeen opgemerkt, de Nokia was net verbonden met de bluetooth van mijn wagen (Ford Galaxy), eerste maal na de update. Vanaf het moment dat ik de radio afzet (en dus de bluetooth connectie verbreek) begon hij mijn mails voor te lezen :*) . 5 keer geprobeerd en telkens hetzelfde...wel grappig. Heb de tel nu eens herstart maar zal het morgenvroeg wel zien of het opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:29
Gisteren de update gedaan. Ging als een zonnetje. Herstellen via back-up was niet nodig. Alles stond nog zoals het was. Wat ik alleen niet begrijp is wat het nieuwe Smart Connect toevoegt aan de connection groups die je toch al kon instellen? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Roost schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:19:
Gisteren de update gedaan. Ging als een zonnetje. Herstellen via back-up was niet nodig. Alles stond nog zoals het was. Wat ik alleen niet begrijp is wat het nieuwe Smart Connect toevoegt aan de connection groups die je toch al kon instellen? Iemand een idee?
SmartConnect werkt als toegangspunt, de bestemmingen niet. Dus alle applicaties die niet met bestemmingen om kunnen gaan (en dat is vrijwel alles behalve enkele ingebouwde applicaties) kunnen via SmartConnect alsnog vergelijkbare functionaliteit benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Helsie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:57:
[...]

SmartConnect werkt als toegangspunt, de bestemmingen niet. Dus alle applicaties die niet met bestemmingen om kunnen gaan (en dat is vrijwel alles behalve enkele ingebouwde applicaties) kunnen via SmartConnect alsnog vergelijkbare functionaliteit benutten.
Duidelijk! Top! Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:23
Opnieuw een dikke bug ontdekt in de e72: blijkbaar werkt IMAP Idle niet:

http://discussions.europe...s-NOT-working/td-p/585958

Blijkbaar heeft nokia dit expres stuk gemaakt (gezien het wel prima werkte op oudere toestellen) om hun eigen zooi (nokia messaging) te promoten.

Ik wil gewoon gmail met IMAP IDLE kunnen gebruiken! Dan heb je quasi-push mail op een manier die 100x efficiënter omgaat met de batterij.
Het forum zit vol met klachten ivm e52/e72 maar Nokia zwijgt in alle talen.
Alsof ze extra hun beste doen om mensen richting Android te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de update v31.023 via Nokia PC Suite binnen gehaald. Tijdens het updaten kreeg ik een sms en werd de verbinding verbroken met mijn E72. Advies was loskoppelen, E72 opnieuw opstarten en nogmaals updaten. Helaas? Bij iedere poging tot updaten verbreekt de Nokia de verbinding met de PC en loopt het apparaat vast. Met het verwijderen van de batterij krijg ik hem weer aan de praat, maar wil toch graag de update binnen halen. Wie herkent dit en heeft wellicht de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bevindingen tot nu toe met v31.023

- Toestel lijkt iets sneller (waarschijnlijk omdat "thema effecten" nu standaard uit staat)
- Sneltoetsen 7 en 8 werken bij mij niet nadat ik op Menu gedrukt heb.

Verder snap ik niet waarom de flitser tijdens het focussen nog steeds aangaat wanneer je de flitser uitgezet hebt in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:17:
Mijn bevindingen tot nu toe met v31.023

- Toestel lijkt iets sneller (waarschijnlijk omdat "thema effecten" nu standaard uit staat)
- Sneltoetsen 7 en 8 werken bij mij niet nadat ik op Menu gedrukt heb.

Verder snap ik niet waarom de flitser tijdens het focussen nog steeds aangaat wanneer je de flitser uitgezet hebt in de instellingen.
- Bij mij doen de sneltoetsen 7 en 8 het ook niet meer.
- Bij de vorige versie ging de flitser ook aan tijdens het focussen, snap niet dat ze dit niet hebben meegenomen tijdens deze update.

Ook krijg ik geen toegangspunten voor het internet verwijderd of verplaatst. iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
Nou, de boel draait weer. Heeft toch een hoop tijd en frustratie gekost, want de telefoon was niet vooruit te branden na de update en het restoren van data. Uiteindelijk heb ik deze volgorde aangehouden:

1) Backup draaien op oude firmware
2) Factory reset via *#7370#
3) Software update
4) Alléén contacten en sms'jes restoren vanuit de backup! Dus niet de overige instellingen.
5) Exchange en Gmail handmatig opnieuw ingesteld
6) Rest van de instellingen met de hand zelf gedaan.

Nu draait ie weer als een zonnetje :)
Ik mis alleen automatische HTML ontvangst van email. Volgens mij heeft de E71 dit wel gekregen met de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Goed nieuws dat er een update is!
Tot nu toe heb ik altijd mijn eigen updates thuis gedaan. Een medewerker van de telefooniwnkel vertelde mij dat ik het beter in de winkel zou kunnen laten doen omdat dat beter zou zijn.
Is dit waar en zo ja waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg steeds de melding al ik de internetbrowser afsluit: onderbroken downloads weergeven en dan kan ik kiezen tussen ja of nee. als ik ja druk kom ik bij de webfeeds terecht.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 23:09
Zo te zien zit de smartconnect er standaard op bij deze firmware. (of misbegrepen?)

Heb deze tijdje geleden geinstalleerd en werkt goed...
Iemand die die erop staan had voor de installatie van de firmware, of zekere voor het onzekere nemen en die eerst eraf gooien voor de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Benjike schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:59:
Zo te zien zit de smartconnect er standaard op bij deze firmware. (of misbegrepen?)

Heb deze tijdje geleden geinstalleerd en werkt goed...
Iemand die die erop staan had voor de installatie van de firmware, of zekere voor het onzekere nemen en die eerst eraf gooien voor de update?
ik had ook smartconnect erop staan en heb factory reset gedaan zonder restore. Nu werkt de ingebouwde smartconnect niet. Mooi balen voor alle programa's die geen bestemmingen kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contrast schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:01:
[...]

Hier is al eens eerder wat over geplaatst.
Bekijk deze post eens; http://gathering.tweakers...message/33555612#33555612
Is gelukt,en werkt prima. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn telefoon is nu een stuk sneller _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update draait prima!!
Heeft er nog iemand goede sites voor meuk op de e72 te zetten? (apps e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Laatst online: 01-10 18:35
Waar worden foto's opgeslagen?
Ik bedoel:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Als ik foto's bekijk via Galerij --> Afbeeldingen, staan alle foto's ooit gemaakt.
Ik kan dan naar Albums, om de foto's onder te verdelen in Albums. Ook dan zie ik echter door de bomen het bos niet meer. Ik heb daarom geprobeerd Albums in Albums te maken (bv een album vakantie, met daarin een (sub)album zomervakantie, herfstvakantie, enz. Dit kan echter niet.

Iemand een idee hoe ik dit kan realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Firmware update maakt het toestel echt veeeeel vlotter vind ik! De opstarttijd van Opera is volgens mij ongeveer gehalveerd!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Ook hier het idee dat het toestel vlotter is. Ik kom van de 23v (ik had de productcode veranderd).
Updaten ging vlekkeloos.
Backup op geheugenkaart, updaten, backup terugzetten. Alles stond weer exact hetzelfde.
Ben ook blij dat ik mijn Nederlandse taaltje weer terugheb!! (had bij de 23v Engelse taal nadat bleek dat deze update alleen voor Oosterse landen bedoeld was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 23:09
Update daarnet laten lopen, ging vlot & snel.
Idee dat het inderdaad iets vlotter werkt.

@Helsie : had eerst Smartconnect eraf gegooid en werkt ook niet zoals vroeger hoor.

Groepje Internet met daarin de wifi connecties van her en der krijg ik via Mail for exchange en zo te zien.

Andere mailbox (via pop) kreeg ik niets te zien.
Bij toepassingen gaan kijken en dan daar een groep gedefinieerd, en daar stond ie dan in het lijstje...
Maar jammer genoeg wil ie geen verbinding maken.
Mailbox gedelete en opnieuw toegevoegd, maar geen verbetering.

Dacht dat met de eerder geinstalleerde versie, de groep ook werd gecreerd als bestemming. Dus daar es gaan kijken en stond in de 'no categories' groep. Nieuwe bestemming aangemaakt,gemoved naar die groep, terug geselecteerd, en still nothing.

Wou de vorige versie nog es installeren, maar dat laat ie niet toe daar het 'ingebouwd' is.

Werkt dit wel naar behoren bij iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
De met de nieuwe firmware meegeleverde SmartConnect werkt bij mij op de E72 ook niet. Hij wil simpelweg GEEN verbinding maken! Heeft iemand het wel goed werken?
Pagina: 1 ... 29 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.