Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
bear87 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:09:
[...]

Van alle Iphone topics en vergelijkbare toestellen kom ik juist uit in dit topic ;) Eerst gekeken naar de Legend van HTC, prachtig toestel...maar in bijna elke review wordt de accu als issue genoemd. Dagelijks opladen bij redelijk gebruik lijk je niet aan te ontkomen daar.

En dat lijkt me wel weer erg prettig aan deze e72 :) Maargoed, het is inderdaad wel een verschil in mogelijkheden denk ik. Zo'n prachtig groot touchscreen met de ontelbare apps van Android, maar dan nagenoeg dagelijks aan de lader, of iets minder mogelijkheden met de e72 maar een propere accuduur? Ik ben er nog niet uit :+
Ik heb zelf ook zitten twijfelen of ik een Android toestel zou nemen of de Nokia e72.
Ben toch redelijk snel voor de Nokia e72 gegaan, heb hem nu ongeveer 5 weken en ben er zeer tevreden over.
Accu gaat bij mij ± 3~4 dagen mee terwijl ik internet altijd aan heb staan, veel muziek luister, email check etc.
En binnen binnen 2 ~ 2.5 uur is me accu voor volledig opgeladen.

Nog een groot voordeel bij de e72, er zit een gratis gesproken navigatie bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw1ss
  • Laatst online: 25-08 14:22
Enkel jammer van het loszittende achterklepje bij sommige modellen. Het is wel op te lossen, maar hier is het nog steeds niet volledig in orde na een hoop geplooi. Misschien dat ik gewoon wat dubbelzijdige kleefband tussen de batterij en de klep doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
Lig zelf ook in de knoop tussen de e72 en een HTC Desire.
Het staat buiten kijf dat Android superieur is aan Symbian (althans in de zin dat Android "de toekomst" is).
Maar ik wil erg graag een keyboard zoals de e72, en dan in combinatie met een sterke batterij die me minstens een paar dagen overeind kan houden...
Nadeel is dan weer dat het schermpje van de e72 weer erg mager is ivm het 3.7inch AMOLED van de HTC.
Een echte silver bullet oplossing bestaat blijkbaar niet.
Trouwens, ik zie de e72 voor 255 euro op www.expansys.be, lijkt me wel erg goedkoop?

[ Voor 16% gewijzigd door phobosdeimos op 01-04-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Voor praktische basiszaken zaken zoals bellen, smsen, e-mailen en een goede accu wint de E72 het nogsteeds van bijna alle Androidtoestellen. En er zijn inderdaad minder apps voor S60v3, maar de apps die er zijn zijn niet onzinnig maar gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
Hier komt mijn verhaal:

Eerst had ik een Nokia N82, deze was mijn eerste smartphone. Ik was er super tevreden over, en de gps functie vond ik geweldig! Alleen werd die een beetje sloom na een tijdje, dit door het groot aantal berichten dat erop stond.

Omdat ik zin had in wat anders wou ik een touchscreen telefoon, en omdat de Samsung Star net uit was gekomen, en nog eens gunstig geprijsd stond, was de verleiding te groot. Dus de Samsung Star is men eerste touchscreen telefoon; Mooi scherm, alleen vond ik het typen van smsen soms nogal irritant (soms was 1 tikje = 2 keer dezelfde letter), waardoor ik meer op backspace moest duwen dan wat anders.

Dus nu ben ik op zoek naar de volgende opvolger..

De keuze ligt tussen een nokia E72 en deze HTC Legend.
Ik heb het gevoel dat de E72 meer back to basics is, maar ik heb ook het gevoel dat die wat degelijker is, langere batterijduur heeft ed.
De Legend daarentegen ziet er vet uit, hoog show-gehalte, maar heb ik dat nodig?
Hoe goed gaat het surfen op de E72?

Ik zit echt te twijfelen tussen deze 2, terwijl het toch compleet verschillende producten zijn, misschien dat jullie me kunnen helpen met beslissen.

[ Voor 7% gewijzigd door geemfriek op 01-04-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw1ss
  • Laatst online: 25-08 14:22
Ik vind surfen erg vlot gaan. Al moet ik er wel bijzeggen dat ik het grotendeels gewoon gebruik om snel het nieuws of het weer te checken. Casual rondsurfen doe ik wel op mijn pc, hiervoor is het scherm van de e72 net iets te klein denk'k (al is dat ook nog relatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
geemfriek schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:39:
De Legend daarentegen ziet er vet uit, hoog show-gehalte, maar heb ik dat nodig?
Hierop inhakend; er zijn zat mensen die denken dat ik een blackberry in m'n handen heb. Dat schijnt helemaal hip te zijn dus ja... up to you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Voor de snelle beslissers: Nokia e72 voor 249 euro op expansys.nl
Lijkt me een typfout want hij kost overal 350+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:07:
Wie kan mij helpen!!! Kan niet meer op internet, wanneer ik een pagina wil openen krijg ik:
Web: Geheugen vol sluit enkele toepassingen en probeer het opnieuw.

Maar ik heb helemaal geen andere toepassingen openstaan???

Heel irritant iig! :(
Toch nog een keertje vragen want weet echt niet wat ik kan doen. Heeft iemand dit probleem al een keer gehad of weet iemand miss een oplossing? Ergens is het geheugen vol maar ik heb geen idee waar.. Ik heb nog 166MB vrij op telefoon en 994MB op mijn geheugenkaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Laatst online: 13-09 17:18
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:36:
[...]

Toch nog een keertje vragen want weet echt niet wat ik kan doen. Heeft iemand dit probleem al een keer gehad of weet iemand miss een oplossing? Ergens is het geheugen vol maar ik heb geen idee waar.. Ik heb nog 166MB vrij op telefoon en 994MB op mijn geheugenkaart..
Ik weet niet of het een oplossing kan zijn: ik heb hetzelfde probleem gehad. Wat bleek: ik had muziek gedwonload met de pc en via bleuthooth verzonden naar de E72. Die berichten stonden vervolgens nog allemaal in de 'inbox'. Toen ik deze verwijderd had, was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:26
phobosdeimos schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:21:
Voor de snelle beslissers: Nokia e72 voor 249 euro op expansys.nl
Lijkt me een typfout want hij kost overal 350+ :)
eerder overal 299.... altijd jammer...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonEarl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-08 21:59
Is er een mogelijkheid om op het start scherm, bij de agenda, meer dan 1 dag weer te geven? Want nu staan alleen de afspraken voor vandaag/morgen op het scherm, en ik zou graag zoveel mogelijk willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag mbt het ophalen van e-mail. Hij staat op elke 10min synchroniseren, maar ik zit nogal vaker in grensgebieden waar je dus de hele tijd op ander netwerk zit wat dus dan tot hoge kosten zal leiden bij het ophalen van de e-mail.

Wat zijn de instellingen om te zorgen dat hij alleen op het eigen/nederlandse netwerk de e-mail zal ophalen?

is bij netwerk, de zoekmethode op handmatig zetten voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:24:
Even een vraag mbt het ophalen van e-mail. Hij staat op elke 10min synchroniseren, maar ik zit nogal vaker in grensgebieden waar je dus de hele tijd op ander netwerk zit wat dus dan tot hoge kosten zal leiden bij het ophalen van de e-mail.

Wat zijn de instellingen om te zorgen dat hij alleen op het eigen/nederlandse netwerk de e-mail zal ophalen?

is bij netwerk, de zoekmethode op handmatig zetten voldoende?
Menu > Bed. Paneel > Instellingen > Telefoon > Netwerk
Daar moet je de Operatorselectie op handmatig zetten en je eigen operator kiezen.

Let wel op dat ie dan niet automatisch switcht als je naar het buitenland gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contrast schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:58:
[...]

Ik heb zelf ook zitten twijfelen of ik een Android toestel zou nemen of de Nokia e72.
Ben toch redelijk snel voor de Nokia e72 gegaan, heb hem nu ongeveer 5 weken en ben er zeer tevreden over.
Accu gaat bij mij ± 3~4 dagen mee terwijl ik internet altijd aan heb staan, veel muziek luister, email check etc.
En binnen binnen 2 ~ 2.5 uur is me accu voor volledig opgeladen.

Nog een groot voordeel bij de e72, er zit een gratis gesproken navigatie bij. ;)
Dan vraag ik mij af hoe je het gebruikt. Bij mij gaat de batterij MAX 1,5 dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:14:
[...]

Dan vraag ik mij af hoe je het gebruikt. Bij mij gaat de batterij MAX 1,5 dag mee.
Internet staat zoiezo de hele dag aan. daarnaast luister ik veel muziek en sms/bel ik regelmatig.
Ik maak ook wel regelmatig foto's.

Dit doe ik zoal en batterij gaat lang mee, ook voor me gevoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:14:
[...]

hier idem
geen wifi aan, wel veel mail gebruik en regelmatig bellen en sms-en
en af en toe surfen

[ Voor 3% gewijzigd door leosand op 03-04-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik er voor zorgen dat ik op het startscherm een melding krijg (zoal bij een smsje) wanneer ik een email binnen krijg? ik wil niet het hele postvak op mijn startscherm, alleen een melding als er een emailtje binnen komt

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 01:07:
hoe kan ik er voor zorgen dat ik op het startscherm een melding krijg (zoal bij een smsje) wanneer ik een email binnen krijg? ik wil niet het hele postvak op mijn startscherm, alleen een melding als er een emailtje binnen komt
Menu - Configuratie - Modes - Email notifications
Daar kan je per mailbox instellen hoe groot je de preview van nieuw bericht kan laten zijn.

Minimum is altijd het volgende;
Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/5356/screenshot0007.jpg
Als je dan mail hebt kan je instellen tussen alleen een (1) erachter. Of een enkele/dubbele line preview van mail of als popup.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epTa schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:00:
[...]

Menu - Configuratie - Modes - Email notifications
Daar kan je per mailbox instellen hoe groot je de preview van nieuw bericht kan laten zijn.

Minimum is altijd het volgende;
[afbeelding]
Als je dan mail hebt kan je instellen tussen alleen een (1) erachter. Of een enkele/dubbele line preview van mail of als popup.
thnx, maar daar kan ik maar 1 account laten zien..
ik wil op het startscherm (waar bij jou Gmail en Mail for exchange staan) niets hebben staan. maar alleen die popup als ik een emailtje binnen krijg.. van elk account (@home en hotmail bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:52:
[...]

thnx, maar daar kan ik maar 1 account laten zien..
ik wil op het startscherm (waar bij jou Gmail en Mail for exchange staan) niets hebben staan. maar alleen die popup als ik een emailtje binnen krijg.. van elk account (@home en hotmail bij mij)
Je kan een second mailbox aangeven door bij de instellingen pijltje naar rechts te doen, je hebt namelijk twee tabs.
Maar wat jij wilt kan zover ik weet niet met de standaard firmware. Als je de mail wilt zien heb je ook die mailbox links er staan.
Er zijn genoeg andere mail applicaties voor symbian die bijvoorbeeld je mail afleveren in een aparte folder bij messaging (dus naast je sms). Maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epTa schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:56:
[...]

Je kan een second mailbox aangeven door bij de instellingen pijltje naar rechts te doen, je hebt namelijk twee tabs.
Maar wat jij wilt kan zover ik weet niet met de standaard firmware. Als je de mail wilt zien heb je ook die mailbox links er staan.
Er zijn genoeg andere mail applicaties voor symbian die bijvoorbeeld je mail afleveren in een aparte folder bij messaging (dus naast je sms). Maar daar heb ik verder geen ervaring mee.
ah ok, dankjewel :) dat bedoelde ik inderdaad.. het dashboard leeg, maar alleen een popupje (zoals bij het ontvangen van een sms) als ik een email binnen krijg. dan ga ik even zoeken naar een programmatje die dat kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een video wil maken in de hoogste videokwaliteit wil het nogal haperen! Hebben hier meer mensen last van? (ik heb firmware versie 022) Als ik video opneem in de normale kwaliteit doet ie het wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:44:
Als ik een video wil maken in de hoogste videokwaliteit wil het nogal haperen! Hebben hier meer mensen last van? (ik heb firmware versie 022) Als ik video opneem in de normale kwaliteit doet ie het wel goed!
Heb dit ook opgemerkt. Geluid muten scheen niet echt te helpen en programma's die tegelijkertijd draaien ook niet. Maar een andere keer werkte het uitstekend... Misschien gewoon niet helemaal stabiel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet de msn app het goed bij jullie?
Ik lees er goede verhalen over, maar bij mij komen berichten vaak niet aan en is de msn app erg traag enzo alsof het zoveel cpu inneemt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Stel : je hebt je E72 gehacked mbv de Helloox2 app en je doet 'n firmware update, is de hack dan tenietgedaan?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:47:
Doet de msn app het goed bij jullie?
Ik lees er goede verhalen over, maar bij mij komen berichten vaak niet aan en is de msn app erg traag enzo alsof het zoveel cpu inneemt :S
ik gebruik liever Slick en Nimbuz dan de MSN app. Dus mijn mening over die app moge duidelijk zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:35:
[...]
ik gebruik liever Slick en Nimbuz dan de MSN app. Dus mijn mening over die app moge duidelijk zijn ;-)
Kan je dan ook chatten met je msn contacten via nimbuzz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Zijn er, dat mensen weten al tools bekend om het IMEI nummer van een E72 te kunnen wijzigen ?

Ik sta op het punt om een E72 te kopen, echter heb ik op mijn huidige E51 aardig wat gekochte software staan. Deze software is gekoppeld aan de IMEI van dat toestel. De software fabrikant is daar heel kort over, nieuw toestel = software opnieuw kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Vziw is het onmogelijk om een IMEI te veranderen. Dat is juist de beveiliging die er voor zorgt dat je je gsm op de zwarte lijst kan zetten zodat dieven er niets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Mijn huidige E51 heeft ook een aangepaste IMEI, nl het nummer van mijn eerste E51 die mijn wasmachine niet had overleefd ;) ik had het destijds echter in beverwijk (bazaar) laten doen, 1 minuut en 5euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga je toch weer daarnaar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:08:
Dan ga je toch weer daarnaar toe?
Ja dat snap ik 8)7
Maar het is makkelijker/leuker om zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag toch maar weer eens geprobeerd een GPS fix te krijgen. Met A-GPS lukt dit binnen een minuutje, maar met de gewone GPS lukt dit zelfs na ruim een uur nog niet. Sterker nog: ik heb nog nooit een fix kunnen krijgen via de gewone GPS. Is 'ie kapot, of?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:24
Tja... de ene keer gaat het sneller dan de andere keer.

Ik heb zelf nog de N82 en heb 1,5 maanden de E71 gekocht voor mn vriendin en heb een paar dagen geleden op beide telefoons op dezelfde plek een fix proberen te krijgen met de de gewone GPS (geïntegreerde GPS en op basis van netwerk aangevinkt). de telefoons lagen binnen op bed op zo'n 50 cm van de vensterbank.

Met de N82 had ik veel sneller een fix dan met de E71. Met de N82 duurde het zo'n 5 minuten schat ik en met de E71 zeker een minuut of 20.

Met de E72 zou het gewoon moeten werken. Probeer het eens buiten op een vrij open plek. Lees ook even de manual, want als het goed is staat daarin aangegeven op welke plek de GPS unit zit en hoe je de telefoon kan houden om zo goed mogelijk de fix te krijgen/behouden (in de N82 manual staat dit).

Als je op punt A een fix hebt gehad en je bent nog steeds op punt A een paar dagen later dan krijg ik vaak zeer snel een fix. Ik heb nog 2 uur geleden zeer snel een fix gehad, zo'n 35 km verwijderd van de plek van mn laatste fix.

Voor de duidelijkheid, ik gebruik dus nooit A-GPS.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:58:
[...]

ah ok, dankjewel :) dat bedoelde ik inderdaad.. het dashboard leeg, maar alleen een popupje (zoals bij het ontvangen van een sms) als ik een email binnen krijg. dan ga ik even zoeken naar een programmatje die dat kan :D
Kun je me aub laten weten welk probrammatje werkt? Bvd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
nadroJ schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:30:
Tja... de ene keer gaat het sneller dan de andere keer.

Ik heb zelf nog de N82 en heb 1,5 maanden de E71 gekocht voor mn vriendin en heb een paar dagen geleden op beide telefoons op dezelfde plek een fix proberen te krijgen met de de gewone GPS (geïntegreerde GPS en op basis van netwerk aangevinkt). de telefoons lagen binnen op bed op zo'n 50 cm van de vensterbank.

Met de N82 had ik veel sneller een fix dan met de E71. Met de N82 duurde het zo'n 5 minuten schat ik en met de E71 zeker een minuut of 20.

Met de E72 zou het gewoon moeten werken. Probeer het eens buiten op een vrij open plek. Lees ook even de manual, want als het goed is staat daarin aangegeven op welke plek de GPS unit zit en hoe je de telefoon kan houden om zo goed mogelijk de fix te krijgen/behouden (in de N82 manual staat dit).

Als je op punt A een fix hebt gehad en je bent nog steeds op punt A een paar dagen later dan krijg ik vaak zeer snel een fix. Ik heb nog 2 uur geleden zeer snel een fix gehad, zo'n 35 km verwijderd van de plek van mn laatste fix.

Voor de duidelijkheid, ik gebruik dus nooit A-GPS.
Ik heb alleen de interne GPS aangevinkt. Is het niet zo dat 'op basis van netwerk' aangevinkt ook internet verbinding vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Kan ik, of weet iemand een programmatje om:
Mijn nummerweergave te verzenden naar bekenden die in mijn adresboek staan, en....
Mijn nummerweergave niet te verzenden naar mensen die niet in mijn adresboek staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
edwardmila schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:51:
[...]

Ik heb alleen de interne GPS aangevinkt. Is het niet zo dat 'op basis van netwerk' aangevinkt ook internet verbinding vereist?
Nopes, dat vereist 100% geen internetverbinding. Sinsdien ik A-GPS uitgeschakeld heb ik altijd interne gps en op basis van netwerk aangevinkt en nooit meer extra kosten gehad.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edwardmila schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:54:
Kan ik, of weet iemand een programmatje om:
Mijn nummerweergave te verzenden naar bekenden die in mijn adresboek staan, en....
Mijn nummerweergave niet te verzenden naar mensen die niet in mijn adresboek staan?
Kan dat gewoon niet me zakelijke modus en prive modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:01
dodge_911 schreef op zondag 04 april 2010 @ 05:33:
Stel : je hebt je E72 gehacked mbv de Helloox2 app en je doet 'n firmware update, is de hack dan tenietgedaan?
Dat is de grote vraag ;) Als je de vele websites over hacken doorleest dan zie je veel verschillende situaties. Sommige firmwares zijn gewoon te hacken, ook nieuwe versies. Het lijkt erop dat Nokia het niet bewust tegenwerkt. Sommige modellen kunnen alleen met heel veel moeite worden gehackt, zoals de N97. Hiervoor moet je eerst de firmware op de pc patchen en er vervolgens op flashen met Phoenix.

Er bestaan inderdaad ook situaties waarbij je door voor de update te hacken een backdoor open laat waardoor hij op de nieuwe firmware ook weer hackbaar is. Het verschilt per model en firmware, we kunnen dan ook alleen maar afwachten. Ik hoop wel dat hij te hacken is, want bijna al mijn instellingen hangen op gehackte firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke browser gebruiken jullie?

De standaard browser vind ik sloom.
Opera werkt niet prettig, gezien het elke regel letterlijk selecteerd tijdens het scrollen.
Skyfire is gewoon drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:49:
[...]

Nopes, dat vereist 100% geen internetverbinding. Sinsdien ik A-GPS uitgeschakeld heb ik altijd interne gps en op basis van netwerk aangevinkt en nooit meer extra kosten gehad.
Hoi,
Bij mijn werkt de navigatie ook niet kan iemand me uitleggen hoe dit werkt??
En wat bedoel je met A-GPS???? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:52:
[...]

Ok bedankt. Heb jij wellicht zon slim trucje? Of is die er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:38:
Welke browser gebruiken jullie?

De standaard browser vind ik sloom.
Opera werkt niet prettig, gezien het elke regel letterlijk selecteerd tijdens het scrollen.
Skyfire is gewoon drama.
Welke Opera gebruik je?
Ik gebruik zelf Opera Mini 4.2, Opera Mini 5 vind ik helemaal niet prettig werken net als Opera Mobile.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Het slimme trucje wordt uitgehaald door Goosync, dat is wat ik probeerde uit te leggen. Als je zelf een synchronisatieprogrammaatje kunt schrijven dat een soortgelijk trucje uithaalt, dan ben je binnen. Ik heb mezelf er echter nog niet aan gewaagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:57:
[...]

Hoi,
Bij mijn werkt de navigatie ook niet kan iemand me uitleggen hoe dit werkt??
En wat bedoel je met A-GPS???? _/-\o_ _/-\o_
Ik heb de E72 niet, maar op alle Nokia toestellen werkt het hetzelfde. Bij Instellingen - Algemeen - Positiebepaling - Methoden pos. bepaling heb je 4 opties. Bluetooth GPS gebruik je standaard eigenlijk niet. Volgens mij werkt dat alleen met een externe GPS unit. Als je alleen GPS op je telefoon wilt gebruiken heb je in in ieder geval optie 2 (Assisted GPS) en sowieso optie 3 nodig (Geïntegreerde GPS). Ik dacht altijd dat optie 4 (Op basis van netwerk) betekende dat de locatie in je netwerk aan de hand van de masten ook meehielp bij het verkrijgen van je fix.

Zelf heb ik dus optie 3 en 4 aangevinkt.

Optie 2 (Assisted GPS) houdt in dat er kort een verbinding via internet wordt gemaakt om zo je locatie te bepalen. Je hebt dan zeer snel een GPS fix (=verbinding met de satellieten) Dit kost extra geld als je geen internetbundel hebt. Dit heb ik na een korte tijd uitgevonden toen ik mijn N82 net nieuw had. Toen heb die optie dus uitgezet en enkel optie 3 en 4 aangevinkt. Sindsdien heb ik dus geen extra kosten meer.

Een GPS fix krijg ik zelf best snel. Zoals gezegd, met de E71 van mn vriendin duurt het wat langer. Hoe het precies met de E72 zit weet ik niet, maar je zou gewoon een GPS fix moeten krijgen met optie 3 en 4 aangevinkt. Sowieso met optie 2 (A-GPS dus) zou je heel snel een GPS fix moeten krijgen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ja, je kan chatten met o.a. skype/msn/facebook/hyves contacten. Nimbuzz is een mooie app allleen gaat de batterij een stuk sneller leeg dan met bijv. fring.

Fring heeft tegenwoordig videochatten erin zittiten via Skype of Fring. Fring heeft weer geen facebook/hyves (als chatprogramma) dus dat is jammer.
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:21:
[...]

Kan je dan ook chatten met je msn contacten via nimbuzz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:11:
[...]

Ik heb de E72 niet, maar op alle Nokia toestellen werkt het hetzelfde. Bij Instellingen - Algemeen - Positiebepaling - Methoden pos. bepaling heb je 4 opties. Bluetooth GPS gebruik je standaard eigenlijk niet. Volgens mij werkt dat alleen met een externe GPS unit. Als je alleen GPS op je telefoon wilt gebruiken heb je in in ieder geval optie 2 (Assisted GPS) en sowieso optie 3 nodig (Geïntegreerde GPS). Ik dacht altijd dat optie 4 (Op basis van netwerk) betekende dat de locatie in je netwerk aan de hand van de masten ook meehielp bij het verkrijgen van je fix.

Zelf heb ik dus optie 3 en 4 aangevinkt.

Optie 2 (Assisted GPS) houdt in dat er kort een verbinding via internet wordt gemaakt om zo je locatie te bepalen. Je hebt dan zeer snel een GPS fix (=verbinding met de satellieten) Dit kost extra geld als je geen internetbundel hebt. Dit heb ik na een korte tijd uitgevonden toen ik mijn N82 net nieuw had. Toen heb die optie dus uitgezet en enkel optie 3 en 4 aangevinkt. Sindsdien heb ik dus geen extra kosten meer.

Een GPS fix krijg ik zelf best snel. Zoals gezegd, met de E71 van mn vriendin duurt het wat langer. Hoe het precies met de E72 zit weet ik niet, maar je zou gewoon een GPS fix moeten krijgen met optie 3 en 4 aangevinkt. Sowieso met optie 2 (A-GPS dus) zou je heel snel een GPS fix moeten krijgen.
Oke bedankt voor reactie,had nog een vraagje,ik heb een abonnement bij vodafone bel-sms-web100,dus als ik ze alle 3 aanvinkt heb ik ook geen extra kosten???en dat is ook zo bij surfen op internet je kan zolang je wil op internet of e-mailen zonder extra kosten???
Nogmaals bedankt en me gps werkt. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:11:
[...]

Oke bedankt voor reactie,had nog een vraagje,ik heb een abonnement bij vodafone bel-sms-web100,dus als ik ze alle 3 aanvinkt heb ik ook geen extra kosten???en dat is ook zo bij surfen op internet je kan zolang je wil op internet of e-mailen zonder extra kosten???
Nogmaals bedankt en me gps werkt. _/-\o_ _/-\o_
Graag gedaan :)

Volgens mij heb je geen extra kosten bij je abonnement van Vodafone. Dus optie 2 A-GPS kan je aanvinken en als je wilt internetten moet dit ook kunnen zonder extra kosten.

Ik zat een paar dagen terug ook te kijken naar hetzelfde abonnement, maar ik vind 'm zelf toch duur (55 euro voor 450 minuten/900 sms). Zit nu met een sim-only van Vodafone en ik koop doorgaans m'n toestellen los (wat meestal goedkoper is). Als je de E72 (of soortgelijk toestel) hebt zou je eigenlijk wel een internetabo moeten hebben.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
nadroJ schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:46:
[...]

Ik zat een paar dagen terug ook te kijken naar hetzelfde abonnement, maar ik vind 'm zelf toch duur (55 euro voor 450 minuten/900 sms). Zit nu met een sim-only van Vodafone en ik koop doorgaans m'n toestellen los (wat meestal goedkoper is). Als je de E72 (of soortgelijk toestel) hebt zou je eigenlijk wel een internetabo moeten hebben.
Dit ben ik niet met je eens. Uit mijn ervaring is gebleken dat een toestel met abonnement vaker goedkoper is. Het hangt er hier wel van af om wat voor toestel het gaat. Gaat het om een nieuw toestel (met een vaak hoge prijs) 400-500 euro, dan is een abbo vaak goedkoper. Gaat het om een goedkoper toestel dat al wat langer op de markt is, dan kan je hem soms beter los kopen.
Maar vaak bij nieuwe toestellen zijn de aanbiedingen gunstig (helemaal als je een abbo verlengt). Heb afgelopen zaterdag van KPN E71 naar HI met een E72 verlengd, kreeg ruim 150 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Tja, verschilt een beetje per toestel inderdaad. Het is off-topic, maar ik heb zelf bijna altijd de ervaring dat een toestel los iets goedkoper was (ook niet veel). M'n huidige N82 heb ik wel met een 2e abonnement genomen, naast m'n reguliere abo, omdat de totale kosten stukken goedkoper waren dan een losse N82. Maar je hebt gelijk hoor. Het verschilt sterk per toestel/abo/netwerkacties.

Ik ben nu aan het kijken wat voor mij goedkoper is.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:13
Aangezien ik vandaag een E72 heb aangeschaft zat ik een beetje rond te struinen op het forum en zag dat een aantal studenten(?) het niet voor elkaar kregen om te kunnen loggen op eduroam.

Op deze site staat een workaround om het werkend te krijgen. Dit heb ik gevonden via de KU Leuven website maar ik neem aan dat het ook wel op andere hotspots van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edwardmila schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:46:
[...]

Kun je me aub laten weten welk probrammatje werkt? Bvd...
ik heb nokia ovi ingesteld nu.. moet je naar email.nokia.com gaan, en daar een account aanmaken.
dan krijg je een @ovi.com adres en daar log je mee in op internet. dan kun je daar externe emailadressen aan koppelen. enige nadeel is wel, dat als je dus geen enkele emailbox op je 'dashboard' laat zien, je ook geen notificatie krijgt als er een email is binnen gekomen!

een alternatief programma is emoze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:17:
[...]

Kan dat gewoon niet me zakelijke modus en prive modus?
Ik bedoel eigenlijk:
Ik had hiervoor een Sony Xperia. Deze had ik zo ingesteld, dat iedereen die in mijn adresboek stond mijn nummer/naam gewoon kon zien als ik ze belde. Iedereen die ik belde en niet in mijn adresboek stond, kreeg te zien dat ie werd gebeld door een privenummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
Ik ben sinds kort in het bezit van een e72.

Nu heb ik een paar vragen en ik hoop dat jullie me er mee kunnen helpen.

Als ik wil gaan surfen op het web kiest de telefoon automatisch voor verbinding maken met de provider (in dit geval telfort).
Aangezien ik nog geen onbeperkt internet bundel heb wil ik dit niet. Ook als ik thuis ben mag hij gewoon gebruik maken van wlan. Ik heb wlan ingesteld en ook op prioriteit 1 gezet.
Toch kiest hij iedere keer voor verbinden met telfort als ik wil internetten. Iemand een idee wat ik fout doe?
Ik heb ook al diverse programma’s hier voorbij zien komen waarmee prioriteiten en toegangspunten kunt regelen, maar nog geen gratis programma’s ?

Verder wil ik de navigatie / ovi maps ook gaan gebruiken. Moet je voor navigatie ook een internetverbinding hebben ? Hij vraagt nl. ook bij het opstarten van ovi maps om verbinding te maken met telfort (spot).

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonEarl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-08 21:59
tjerkpolle schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:13:
Ik ben sinds kort in het bezit van een e72.

Nu heb ik een paar vragen en ik hoop dat jullie me er mee kunnen helpen.

Als ik wil gaan surfen op het web kiest de telefoon automatisch voor verbinding maken met de provider (in dit geval telfort).
Aangezien ik nog geen onbeperkt internet bundel heb wil ik dit niet. Ook als ik thuis ben mag hij gewoon gebruik maken van wlan. Ik heb wlan ingesteld en ook op prioriteit 1 gezet.
Toch kiest hij iedere keer voor verbinden met telfort als ik wil internetten. Iemand een idee wat ik fout doe?
Ik heb ook al diverse programma’s hier voorbij zien komen waarmee prioriteiten en toegangspunten kunt regelen, maar nog geen gratis programma’s ?

Verder wil ik de navigatie / ovi maps ook gaan gebruiken. Moet je voor navigatie ook een internetverbinding hebben ? Hij vraagt nl. ook bij het opstarten van ovi maps om verbinding te maken met telfort (spot).

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

TP
Als je de gewone browser gebruikt, moet je naar instellingen gaan - algemeen - toegangspunt en dan instellen op Altijd vragen.

Bij Ovi maps kun je dit ook instellen, maar als je sowieso geen internet wil gebruiken, kun je alle kaarten pre loaden met nokia map loader. Dan heb je alle kaarten altijd beschikbaar zonder internet en zonder internetverbinding kun je ook een gps-fix krijgen dus heb je gratis navigatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Het is me eindelijk gelukt met mn E72 online te gaan via eduroam op de U(niversiteit) U(trecht)! (dit is dus het wifi-netwerk ;))

De instellingen zoals geleverd door de UU kloppen alleen bij 'cipher' moet je gewoon alle opties aanvinken. Daarmee lukt het zowel op de E72 als op mn broertes E71 :) eindelijk normaal internet in die belabberde UB

Edit/NB: de handleiding van de UU staat hier, laatste pagina's

[ Voor 27% gewijzigd door r0el op 08-04-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi wat heeft het voor voor en nadelen internet via UU, en wat is het eigenlijk??
KdW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
UU = Universiteit Utrecht. Eduroam is het draadloos netwerk van de UU (en andere diverse universiteiten).
Dus voordelen, op de UU met je E72 op het Eduroam kunnen internetten.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi , ik heb gewoon internet van vodafone.live, is er verschil met die Eduroam?
KdW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Ja, Vodafone Live gaat via 3G/HSDPA, eduroam is gewoon het wifi-netwerk van je school.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Mute schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:25:
Ja, Vodafone Live gaat via 3G/HSDPA, eduroam is gewoon het wifi-netwerk van je school.
En daarbij komt dat de UBU een betonnen bunker is waar gsm/umts/hsdpa dekking zwaar belabberd is met alle netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Ja, hier op de VU is het op sommige plekken ook bagger.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
PhilipsFan schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:46:
[...]

Inderdaad. Heb ook weer een bug ontdekt die eigenlijk niet mag: Start het adresboek mbv de contacts knop en type meteen twee letters in (om een selectie te maken). In veel gevallen crasht dan de contacts applicatie en kom ik weer terug op het hoofdscherm. Nogmaals proberen geeft een herhaling van deze gebeurtenissen.

Dat er hier en daar bugs in zitten is 1 ding, maar als je snel even iemand wilt bellen? Een adresboek MAG gewoon nooit crashen.

Sowieso overweeg ik over te stappen naar een ander platform. Als ik zie hoeveel je nu kunt met een iPhone of Android toestel (en dan vooral de enorme verscheidenheid aan applicaties) dan heb ik het idee dat het Symbian platform snel terrein verliest. Tel daarbij de gebrekkige port naar touchscreen, Nokia heeft serieus huiswerk te doen!
Ik heb het contacten probleem in een andere vorm. Na een tijdje gebruik gemaakt te hebben van de telefoon vind hij nog maar enkele contactpersonen als ik een naam intik. De meeste namen vind hij helemaal niet. Zet ik het toestel uit/aan dan werkt het weer even goed (dan vind hij alles weer), maar na enige tijd komt het probleem terug. Het gekke is dat hij willekeurig namen niet meer vind. Er zitten ongeveer 1100 contacten in, meeste met meerdere nummers.

Klinkt dit bekend bij iemand?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Hoe vaak hebben mensen hier de foutmelding "message editor already in use" wanneer zij een sms hebben getypt en proberen te verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31

CeesKees

I rest my Kees

@r0el: nog nooit eigenlijk....

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
r0el schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 07:26:
Hoe vaak hebben mensen hier de foutmelding "message editor already in use" wanneer zij een sms hebben getypt en proberen te verzenden?
Nog nooit gehad.

Heb wel een keer ergens gelezen dat je de mail applicatie die op de achtergrond draait uit moet zetten om deze error te verhelpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Vandaag mijn E72 binnen gekregen. Ik maak de doos open en ik zie links onder een miezerig USB kabeltje liggen. Zelfs zo klein dat hij niet normaal aan mijn systeemkast is te hangen of mijn telefoon moet aan een soort van galg zonder ondergrond hangen.
Op deze site staat dat zij een grote en een kleine usb kabel erbij kregen. http://www.nieuwemobiel.nl/Nokia-E72/Review

Hoe zit dit bij jullie? Hebben jullie ook alleen maar een kleine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grooveman11 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:29:

Idd bij mij zat er ook een klein ( kort) kabeltje bij...
Ik had hier nog een verlengkabel voor usb liggen ( mannetje - vrouwtje) dus voor mij is dat geen ramp.
Met dat kort kabeltje alleen hangt de E 72 maar wat aan de pc te "bengelen" en dat is ook maar niets.

Greetz

BIG charlie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Grooveman11 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:29:
Vandaag mijn E72 binnen gekregen. Ik maak de doos open en ik zie links onder een miezerig USB kabeltje liggen. Zelfs zo klein dat hij niet normaal aan mijn systeemkast is te hangen of mijn telefoon moet aan een soort van galg zonder ondergrond hangen.
Op deze site staat dat zij een grote en een kleine usb kabel erbij kregen. http://www.nieuwemobiel.nl/Nokia-E72/Review

Hier ook alleen maar die kleine erbij gehad.
Misschien heb je hier iets aan: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23193

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Ok bedankt voor de informatie.
Het was mij meer om even te kijken of Nokia misschien was 'vergeten' de grote erbij te doen. Ik leer er maar mee leven ;)
Wat betreft de toetsenbordblokkering kom ik niet verder dan linksboven drukken en daarna rechtsboven. Mijn E71 en álle Nokia's volgens mij, hadden eerst linksboven en dan linksonder. Is dit ergens aan te passen?
Ik snap dat het een Noob vraag, echter heb ik de handleiding doorgelezen en het menu beveiliging -> Tel en sim doorgekeken, maar kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
Grooveman11 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:28:
Wat betreft de toetsenbordblokkering kom ik niet verder dan linksboven drukken en daarna rechtsboven. Mijn E71 en álle Nokia's volgens mij, hadden eerst linksboven en dan linksonder. Is dit ergens aan te passen?
Ik snap dat het een Noob vraag, echter heb ik de handleiding doorgelezen en het menu beveiliging -> Tel en sim doorgekeken, maar kan niks vinden.
Toestenblokkering door bovenste knop te doen is hopeloos, meestal even over touch en gaat die (*&@# telefoon nog uit ook.
Snelle toetsenblokkering:

Menu & gelijk Exit (links & rechts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Is er een manier om snel naar het begin of einde van een pagina te scrollen in de browser?

Daarnaast zou ik ook graag plaatjes willen opslaan, maar ik kan geen rechter muisknop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Werewolf336 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 08:39:
Is er een manier om snel naar het begin of einde van een pagina te scrollen in de browser?

Daarnaast zou ik ook graag plaatjes willen opslaan, maar ik kan geen rechter muisknop vinden.
options - display options - view images; daar kan je de afbeeldingen openen en opslaan als je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
r0el schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:53:
[...]

options - display options - view images; daar kan je de afbeeldingen openen en opslaan als je wilt :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
epTa schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:41:
[...]

Toestenblokkering door bovenste knop te doen is hopeloos, meestal even over touch en gaat die (*&@# telefoon nog uit ook.
Snelle toetsenblokkering:

Menu & gelijk Exit (links & rechts)
Die bedoelde ik ja ;)

Ben nu de hele dag bezig met mijn E72. Het heeft even geduurd, maar heb hem volgens mij nu helemaal op de rit (had hiervoor de E71, dus wilde dezelfde programma's erop hebben etc)

Paar vragen waar ik niet uitkom:
- Bij de E71 was het zo dat als je een smsje kreeg, er boven het envelopje (op het startscherm) een oranje/bruin balkje uitklapte met de naam van de persoon en de eerste drie woorden die deze persoon zegt. Deze drie woorden komen bij mij niet tevoorschijn bij de E72. Het balkje met de naam wel, maar drie woorden ho maar. Iemand enig idee?

- Ik gebruik Messenger voor het checken van mij Hotmail (synchroniseren). Bij mijn E71 kwam alleen op het startscherm te staan Windows Live (1) als ik 1 bericht had. Bij mijn E72 staat er constant Windows Live (0). Dus met andere woorden: het blijft in het scherm staan (en veranderd overigens als ik 1 nieuw bericht heb) Maar als het kan wil ik dit weghebben. Neemt onnodige ruimte in.

- Jammer dat Mcguider unexpected error geeft (bekend E72 probleem) dus ik gebruik nu OVI Maps. Volgens mij wel ok op het eerste gezicht.

- Voor de rest heb ik mijn productcode veranderd om zo de nieuwste firmware (23.002) binnen te halen. Dit ging bij mijn E71 ook goed totdat ik nu bij de E72 een versie heb binnen gehaald die geen Nederlands bevat. Lekker slim van me. Dus nu is alles in het Engels. Het is niet de grootste ramp op aarde, maar ik heb nog geen manier gevonden om dit te veranderen :P

- Voor de rest stond er bij mijn E71 als toegangspunt altijd mobiel internet. Deze staat nu onder WAP Services. Ik heb een eindeloos online abbo maar ik hoop dat deze hem dus niet leest als WAP (want dit kostte vroeger geld dacht ik en nu nog steeds)

- Tot slot: iedereen vindt opladen via USB fijn en wat ook zo zijn voordelen heeft. Maar is dit ook uit te zetten? Want iedere keer dat je hem aan de computer hangt gaat hij ook automatisch opladen en volgens mij vindt het een batterij het altijd nog het prettigst om helemaal leeg te gaan dan tussentijds te worden opgeladen.

Dat was het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Ik hoor echt veel geklaag over deze telefoon (reviews en deze topic)
Is hij echt zo gaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
  • Laatst online: 04-09-2023
geemfriek schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:05:
Ik vind het absoluut geen gare telefoon;
- Voelt erg degelijk aan in de hand
- Toetsenbord is gemakkelijk in gebruik
- Accu levert goede prestatie
- Gratis (goede!) navigatie
- Fatsoenlijke camera
- Snelle interface
- Lekkere recht-toe-recht-aan software welke gemakkelijk aan te passen is aan verschillende voorkeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Huh? De reviews zijn juist lovend over deze telefoon en in dit topic zijn ook de meeste mensen meer dan tevreden. Hoe kom jij daarbij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Gemengde gevoelens. Hij is niet 'gaar' maar er valt nog een hoop aan te verbeteren.
Pro:
  • Camera is heel behoorlijk. Iig een stuk beter dan die van de E71.
  • Toetsenbord is verbeterd. Ik maak minder typfouten dan op de E71 en het is ook fijn dat vraagteken, uitroepteken en haakjes gewoon op toetsen zitten. Jammer van die slash, die heb je bij webadressen zo vaak nodig dat hij beter op de plek van de quote had kunnen zitten, die gebruik ik weinig.
  • One touch buttons zijn beter bereikbaar. Op de E71 drukte ik vaak per ongeluk op de bel/ophangtoets of een softkey als ik bv de menuknop wilde hebben.
Con:
  • Hij voelt stevig in de hand, echter niet zo fijn als de E71. Die voelt net een tikkie steviger en fijner.
  • De software is plain instabiel en zit vol met bugs. Ik loop bijna dagelijks wel tegen een foutje aan of kom erachter dat het toestel spontaan gereboot is (en mijn applicaties dus niet meer draaien). Hopelijk wordt dit met de volgende firmware update opgelost.
  • Configuratie. Het toewijzen van acties aan toetsen en snelkoppelingen was op de E71 beter. Hopelijk komt hier ook een goede update voor.
  • IMAP-IDLE werkte perfect op de E71. Op de E72 werkt het voor geen meter. En je kunt het ook niet zelf updaten want alles zit in de ingebouwde mailclient (die overigens ook bugs bevat). Echt prutswerk. Hopelijk wordt het beter met een update.
Al met al heb ik af en toe de neiging om de E71 weer te pakken, maar dat verbeterde toetsenbord maakt echt een groot verschil en een fatsoenlijke camera is ook wel fijn. Maar ik hoop echt dat Nokia nog flink wat issues oplost. Geldt eigenlijk voor alle Symbian toestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
silmaril8 schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:41:
[...]

Huh? De reviews zijn juist lovend over deze telefoon en in dit topic zijn ook de meeste mensen meer dan tevreden. Hoe kom jij daarbij dan?
de "reviews" op pdashop-website (van users dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

De E72 is een heerlijke telefoon, zou niet meer zonder kunnen.
Zoals eerder hier geschreven is het een soort Zwitsers zakmes onder de smartphones, hij kan echt alles en de lange accutijd tov de concurrentie is wat mij betreft de grootste pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Grooveman11 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:03:
- Voor de rest heb ik mijn productcode veranderd om zo de nieuwste firmware (23.002) binnen te halen. Dit ging bij mijn E71 ook goed totdat ik nu bij de E72 een versie heb binnen gehaald die geen Nederlands bevat. Lekker slim van me. Dus nu is alles in het Engels. Het is niet de grootste ramp op aarde, maar ik heb nog geen manier gevonden om dit te veranderen :P
Een productcode pakken die wel Nederlands bevat, bijv. een Benelux-productcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Apaat schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:21:
[...]

Een productcode pakken die wel Nederlands bevat, bijv. een Benelux-productcode.
Heb ik gedaan. Echter, daarvoor de nieuwste versie nog niet beschikbaar. Hetgeen betekent dat ik nu dus de nieuwste versie wel heb, alleen in het Engels. Op het moment dat ik hem naar de Beneluxcode verander, staat er dat er geen nieuwe software is omdat ik de nieuwste al heb. Je kunt hem niet downgraden. Echter moet ik wel zeggen dat ik al redelijk aan het Engels gewend ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
silmaril8 schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:41:
[...]

Nou ik heb er een (de derde .. omdat eerste 2 onwijs losse onderdelen had, maar deze ook alweer, maar nu geef ik het op). Mijn laatste Nokia wellicht .. als ze op deze trend doorgaan.

Ik vind hem dus wel onwijs gaar. Zeer slecht design vergeleken met E71 (die ik perfect vond) en bijv. een iPhone ;)

- Batterijklep kun je klein beetje naar links en rechts bewegen, en onderaan is hij indrukbaar links en rechts. Ik durf gerust te stellen dat de batterijklep het slechtste design is van de hele telefoon (net als bij E75)
- Navigatie-toets voelt erg plastic aan (i.t.t. E71)
- plaatje onder spatiebalk is in te drukken
- Software is nog steeds buggy
- Ovi Maps heeft slechte onlogische routeberekening (maar dat verbetert nog hoop ik)
- ik vind dat hij teveel ruist / sist tijdens bellen. Meer dan de E71 in ieder geval

- Accu, camera en line-out geluid is wel weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:53
Nou hier nog een e72 gebruiker die hem redelijk gaar vindt.
hij heeft de laatste tijd lekkere vast lopers moet hem echt rebooten door batterij eruit te halen.
Mail probleem bij iets langere teksten gaat typen super langzaam en soms komen de letters niet eens meer op scherm.

hotmail instellingen klappen er af en toe uit zodat ik hem opnieuw moet instellen.

camera met flits is drama niet zoals ik verwachte maar ja tis maar een telefoon.

mijn accuduur is ook niet meer je van het. 1 dag max zonder wifi aan wel mail internet en telefoneren/sms.
en ja ik heb eerste gebruik wel helemaal ontladen en opgeladen.

ik had de stille hoop dat hij de e71 toch voorbij zou strefen maar de e71 is naar mijn mening beter dan de e72.
(de e71 is in gebruik bij me broer)
was over gestapt van een touchscreen samsung naar deze nokia maar zou zo terug willen :S

[ Voor 4% gewijzigd door leosand op 12-04-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:15
Beste mensen,

Ik sta op het punt om een nieuwe E72 te halen -via marktplaats. De persoon in kwestie beschikt niet over het garantiebewijs, maar het toestel zelf heeft wel 2 jaar fabrieksgarantie. Maar Fabrieksgarantie moet je toch claimen adhv het garantiebewijs, in de vorm van een factuur/aankoopbon? Ik vertrouw het wel, alleen wil graag weten hoe het zit met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Wie weet wat het verschil is tussen de toegangspunten Java en Mail (onder internet) en Mobiel internet (onder WAP services). Wanneer heb je wat nodig?

[ Voor 17% gewijzigd door Grooveman11 op 12-04-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
reAaa schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:44:
Beste mensen,

Ik sta op het punt om een nieuwe E72 te halen -via marktplaats. De persoon in kwestie beschikt niet over het garantiebewijs, maar het toestel zelf heeft wel 2 jaar fabrieksgarantie. Maar Fabrieksgarantie moet je toch claimen adhv het garantiebewijs, in de vorm van een factuur/aankoopbon? Ik vertrouw het wel, alleen wil graag weten hoe het zit met garantie.
Geen factuur/aankoopbon = geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 09:39
BoXie schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:21:
[...]

Nou ik heb er een (de derde .. omdat eerste 2 onwijs losse onderdelen had, maar deze ook alweer, maar nu geef ik het op). Mijn laatste Nokia wellicht .. als ze op deze trend doorgaan.

Ik vind hem dus wel onwijs gaar. Zeer slecht design vergeleken met E71 (die ik perfect vond) en bijv. een iPhone ;)

- Batterijklep kun je klein beetje naar links en rechts bewegen, en onderaan is hij indrukbaar links en rechts. Ik durf gerust te stellen dat de batterijklep het slechtste design is van de hele telefoon (net als bij E75)
- Navigatie-toets voelt erg plastic aan (i.t.t. E71)
- plaatje onder spatiebalk is in te drukken
- Software is nog steeds buggy
- Ovi Maps heeft slechte onlogische routeberekening (maar dat verbetert nog hoop ik)
- ik vind dat hij teveel ruist / sist tijdens bellen. Meer dan de E71 in ieder geval

- Accu, camera en line-out geluid is wel weer prima.
ik vind het echt het beste toestel ooit!!! Hiervoor de n97. Alleen maar problemen. Vastlopers, slecht aanraakscherm enz.

Ik gebruik Sygic voor navigatie. Werkt net als tom tom. Eerst had ik moeite met de camera. Maar ik kwam erachter dat scherpstellen gedaan kan worden door de selectietoets aan te raken en indrukken voor vastleggen.

TIP als screensaver in beeld staat selectieknop inhouden. Dan krijg je overzichtelijk de tijd en datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:15
phobosdeimos schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:58:
[...]

Dank u. Ik wist het al bijna zeker, maar wou toch even de bevestiging. Dan maar verder speuren :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Idd reAa, toch best eentje zoeken met officiële garantie hoor!
Expansys.nl heeft hem voor 250 euro, goedkoper kan je hem niet vinden denk ik: http://www.expansys.nl/d.aspx?i=184004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
phobosdeimos schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:58:
[...]

Volgens mij doet Nokia niet moeilijk zolang hun 'verkoopdatum' niet is overschreden. Ze kunnen die datum opvragen in hun systeem en hij staat ook in het toestel, ik weet de code niet meer om 'm op te vragen. Maar waarom vraag je dit niet even na bij Nokia klantenservice of bij een Servicepoint? Waarom zouden Tweakers dit moeten weten? Dan heb de de officiele informatie.
liter schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:39:
[...]

ik vind het echt het beste toestel ooit!!! Hiervoor de n97. Alleen maar problemen. Vastlopers, slecht aanraakscherm enz.

Ik gebruik Sygic voor navigatie. Werkt net als tom tom. Eerst had ik moeite met de camera. Maar ik kwam erachter dat scherpstellen gedaan kan worden door de selectietoets aan te raken en indrukken voor vastleggen.

TIP als screensaver in beeld staat selectieknop inhouden. Dan krijg je overzichtelijk de tijd en datum.
Als je van een N97 af komt kan ik me voorstellen dat je elk E-toestel retestabiel vindt, maar waarschijnlijk stel je dan ook hele andere eisen. De E71 is nog stabieler :9

Was ik nog vergeten te zeggen als pro voor de E72 (t.o.v. de E71): De gesprekskwaliteit. Of beter gezegd, het volume. Ik kan nu in een lawaaiige omgeving (bv op straat) mijn gesprekspartner beter verstaan dan bij de E71, die kon minder hard. Maar he, wie belt er nu tegenwoordig nog met een telefoon? ;)
Nog een klein pluspuntje, de 3,5mm koptelefoonaansluiting. Werkt niet helemaal perfect (toestel zeikt iedere keer bij het aansluiten wat je hebt aangesloten, dat moet je toch gewoon eenmalig kunnen instellen) maar is toch wel een pre, ik kan nu het ding ook als muziekspeler gebruiken zonder iedere keer zo'n verloopstukje mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Ik lees dus toch nog veel negatieve reacties, teveel eigenlijk :x
Als deze telefoon nu rocksolid en superstabiel had geweest, had het nog een troef gehad, maarja ...

Toch maar naar een andere uitkijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan sinds vandaag geen afbeeldingen vanuit MMS of Bluetooth berichten meer opslaan.
De telefoon herstarten mag niet baten.

Weet iemand of ik misschien iets verkeerds heb ingesteld, of hoe dit anders kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Zijn er meer mensen die de melding krijgen "GPS werkt niet goed binnenshuis en in afgesloten ruimten" als ze buiten GPS gegevens opvragen?
Soms doet ie het wel goed, maar vaak krijg ik de bovenstaande melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
PhilipsFan schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:56:
[...]

Volgens mij doet Nokia niet moeilijk zolang hun 'verkoopdatum' niet is overschreden. Ze kunnen die datum opvragen in hun systeem en hij staat ook in het toestel, ik weet de code niet meer om 'm op te vragen. Maar waarom vraag je dit niet even na bij Nokia klantenservice of bij een Servicepoint? Waarom zouden Tweakers dit moeten weten? Dan heb de de officiele informatie.

[...]

Als je van een N97 af komt kan ik me voorstellen dat je elk E-toestel retestabiel vindt, maar waarschijnlijk stel je dan ook hele andere eisen. De E71 is nog stabieler :9

Was ik nog vergeten te zeggen als pro voor de E72 (t.o.v. de E71): De gesprekskwaliteit. Of beter gezegd, het volume. Ik kan nu in een lawaaiige omgeving (bv op straat) mijn gesprekspartner beter verstaan dan bij de E71, die kon minder hard. Maar he, wie belt er nu tegenwoordig nog met een telefoon? ;)
Nog een klein pluspuntje, de 3,5mm koptelefoonaansluiting. Werkt niet helemaal perfect (toestel zeikt iedere keer bij het aansluiten wat je hebt aangesloten, dat moet je toch gewoon eenmalig kunnen instellen) maar is toch wel een pre, ik kan nu het ding ook als muziekspeler gebruiken zonder iedere keer zo'n verloopstukje mee te nemen.
Het is wel mogelijk om het eenmalig in te stellen :)
Menu > Bedieningspaneel > Instellingen > Algemeen > Toebehoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje, vandaag had ik geen bereik en is mijn smsje niet verzonden. Maar dat pijltje onderin mijn scherm wilt nu niet weggaan.

Ik heb de telefoon al restart, batterij etc eral uit gehaalt, maar hij gaat maar niet weg.
Heb al ondertussen uren bereik etc, maar het smsje wordt ook niet verstuurd.

Hoe krijg ik dat pijltje nu weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Denk dat het smsje nog in je outbox zit. Vanaf daar opnieuw versturen en dan moet het pijltje weg zijn!
Pagina: 1 ... 28 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.