Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:57:
Nu zelf nog een vraagje.
Ik ga binnenkort op vakantie en wil daarom geen internet gebruiken. Heb geen zin in een
belachelijk hoge rekening. Nu heb ik deze vraag wel een paar pagina's eerder gezien maar snap het
antwoord niet helemaal. Ik wil zorgen dat alles wat internet verbruikt uitgeschakeld staat. Bij mn email
zie ik al wel de optie waar je je verbinding met hotmail kan verbreken. Als ik dit doe en verder geen webpaginas bezoek, verbruik ik dan nog internet (wat ik niet weet)? En zo ja, welke applicaties kunnen dit zijn en hoe kan ik zorgen dat alles uitstaat?
Zou heel fijn zijn als iemand mij dit in "jip en janneke" taal kan uitleggen

Een beetje laat misschien maar ik heb dit een paar weken terug ook gehad. Paar dingen uitgezet (zowel in navigatie, gmail als MfE. Maar ook ik was niet helemaal zeker van mijn zaak en uiteindelijk heb ik maar gewoon het gehele Tmobile toegangspunt verwijdert. Kwam bij actieve verbindingen nog altijd packet gegevens tegen dus vandaar dat ik dit gedaan heb. Zodoende was er op geen enkele manier meer een mogelijkheid om via Tmobile op internet te gaan en zo waren voor mij alle risico's weg genomen.
Bij thuiskomst de Tmobile internet gegevens opgevraagd op de site van Tmobile en sindsdien kan ik weer gewoon via Tmobile op internet.
Echter vind ik, net als velen hier, het hele toegangspunten, internet, netwerk, Wlan, packet gegevens, etcetera allemaal maar erg wazig. Internet vraagt steeds weer om een toegangspunt, MfE synct mijn adresboek en agenda niet meer. Gmail synct al tijden niet meer. Software updates vragen om een verbinding. Wat is er nu zo moeilijk voor een telefoon als een E72 om Wlan op prio 1 te zetten en Tmobile internet op prio 2. En dit voor alles. Verder moet dat ding zijn muil houden en gewoon doen wat ik vraag. Misschien dat het probleem is dat ik niet goed duidelijk kan maken aan mijn E72 wat ik wil, maar dan vind ik dat alsnog een gebrek aan de E72, want zo duidelijk is het allemaal niet imo.
De oorzaak dat MfE niet wil syncen is me onduidelijk, want er is gewoon verbinding met zowel Tmobile internet als via Wlan. Gmail wil gewoon geen e-mail ophalen (lijkt wel verbinding te hebben) maar dat was bij mij al een eerder onverklaarbaar probleem. Ik snap er dus maar weinig van..
[
Voor 6% gewijzigd door
Joster op 04-03-2010 20:21
. Reden: Nog wat toegevoegd.. ]