Is er al iemand die fw versie 23. heeft kunnen downloaden en die weet wat de changelog is?
Volgens mij is de 23.002 firmware niet voor de europese markt. Kom veel tegen dat het alleen een update is voor Arabische en Aziatische toestellen.
Quod licet lovi, non licet bovi
Zou het niet durven zeggen, maar MFE heb je toch niet nodig met de E72?Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:49:
[...]
Een idee hoe je dit kunt instellen? Gebruik MFE voor connectie met Microsoft Exchange server (laatste versie). Blijf maar een beperkt aantal mappen zien onder me inbox. Kan nergens vinden hoe je mappen kunt (de-)selecteren.
Op de nokia discussion boards staat er ook niets over.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Heeft iemand ervaring met programma Battery Extender Lite v 1.14 uit de ovishop?
Bedankt voor de tip. Volgens mij heet de nieuwe versie Calender. Althans, dat is de versie die op 10/01/2010 is uitgekomen. Over Papyrus is niets te vinden op die site. Helaas zie ik dat dit programma niet het homescreen aanpast. Dat is wel iets wat mijn voorkeur geniet. Ik ga er nog eens naar kijken.Tweety1 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:26:
Hoi MistaDevine. Ik gebruik zelf papyrus van sbsh. Een agenda applicatie die als enige Symbian applicatie een (voor mij) fatsoenlijke weekview laat zien. Binnenkort komt er een nieuwe versie beschikbaar die nog handiger is dan deze. Het enige wat ik heb geconstateerd is dat niet alle categorieën lekker worden mee gesynchroniseerd met Outlook, maar dat heeft voor mij nog niet echt grote problemen opgeleverd. Wat wel irritant is (en dat ligt meer bij Nokia dan bij Papyrus) is dat de nieuwe OVI store problemen heeft met het synchroniseren van "prive" afspraken of afspraken die in de categorie "persoonlijk" zitten. Die worden heel vaak niet mee genomen. De "oude" software om te synchroniseren heeft hier geen problemen mee dus ik gebruik die ipv de OVI store.
Verwijderd
Sinds vanavond krijg ik mijn contacten niet meer gesynchroniseerd met Ovi. Heeft nog iemand daar problemen mee? Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zij?
Tnx
Tnx
Ik wil graag wat bestanden overzetten van mijn E71 naar de E72. het gaat oa om een thema. Ik kan het thema op de E71 selecteren en zie ook dat het symbooltje van de geheugenkaart erachter wordt weergegeven. Dit thema zou dus op de sdkaart moeten staan. Ik kan het echter NERGENS vinden.
Ook zou ik graag mijn msn-applicatie over willen zetten. Ik heb ook hier het probleem dat ik het instalatiebestand nergens kan terug vinden.
Iemand een idee?
Ook zou ik graag mijn msn-applicatie over willen zetten. Ik heb ook hier het probleem dat ik het instalatiebestand nergens kan terug vinden.
Iemand een idee?
MSN app gewoon weer uit de ovi store downloadenMicky83 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:55:
[...]
Iemand een idee?
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Dat komt omdat het op je geheugenkaart geinstalleerd is in een verborgen map. Je kunt beter even op internet zoeken naar de installatiefile van je thema, die zal geïnstalleerd vast nog wel ergens circulerenMicky83 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:55:
Ik wil graag wat bestanden overzetten van mijn E71 naar de E72. het gaat oa om een thema. Ik kan het thema op de E71 selecteren en zie ook dat het symbooltje van de geheugenkaart erachter wordt weergegeven. Dit thema zou dus op de sdkaart moeten staan. Ik kan het echter NERGENS vinden.
Iemand een idee?
Ik dacht dat Nokia geen ondersteuning meer gaf aan MSN...KabalA! schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 07:57:
[...]
MSN app gewoon weer uit de ovi store downloaden
Dat zou ik niet weten, maar ik heb zelf vorige week ergens nog de msn app gedownloadMicky83 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:39:
[...]
Ik dacht dat Nokia geen ondersteuning meer gaf aan MSN...
Verwijderd
Werkt msn dan goed bij jullie??
Bij mij wordt mn telefoon hartstikke langzaam. Als ik scroll in mn ljist loopt mn telefoon telkens vast.
En 9 van de 10x komen mijn berichten niet aan en krijg ik het volgende bericht:
''Het draadloze netwerk is momenteel niet beschikbaar.
Er wordt geprobeerd opnieuw verbinding te maken.''
Dat terwijl ik toch een 3,5G verbinding heb
. Ik heb mn telefoon al naar fabrieksinstellingen gezet, 3x opnieuw msn geinstalleerd maar ik krijg maar telkens dit probleem waardoor ik verplicht via ebuddy moet msnnen.
Ik twijfelde tussen de e72 en de bold 9700, en begin nu wel spijt te krijgen voor het kiezen voor de e72.
Bij mij wordt mn telefoon hartstikke langzaam. Als ik scroll in mn ljist loopt mn telefoon telkens vast.
Dat terwijl ik toch een 3,5G verbinding heb
Ik twijfelde tussen de e72 en de bold 9700, en begin nu wel spijt te krijgen voor het kiezen voor de e72.
Net getest, werkt prima. En als het niet werkt zou ik dr ook niet wakker van liggen... het blijft een telefoon en die heb ik niet om te msn'enVerwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:38:
Werkt msn dan goed bij jullie??
Dat terwijl ik toch een 3,5G verbinding heb. Ik heb mn telefoon al naar fabrieksinstellingen gezet, 3x opnieuw msn geinstalleerd maar ik krijg maar telkens dit probleem waardoor ik verplicht via ebuddy moet msnnen.
Verwijderd
Ik maak me zorgen, omdat ik hier lees dat mensen geen problemen hebben en ik wel. Dus ik denk dan dat er wat mis is met mijn telefoon?
Msn werkte op de e71 perfect. Ik kan het in de Ovi store echter nog steeds niet vinden hoor.
kabalA! Waar heb jij msn vandaan?
Via je tel naar ovi store. Bij mij staat ie als 3e in het 'tabje aanbevolen'. Windows Live Messenger heet hij hier.Micky83 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:34:
Msn werkte op de e71 perfect. Ik kan het in de Ovi store echter nog steeds niet vinden hoor.
Om te MSNen gebruikt ik eBuddy, werkt erg soepel op de E72.
Verwijderd
Ik heb een lastig vraagje die ook enigszins buiten de E72 omgaat.
mijn mail exchange is ingesteld, maar de security policies van mijn bedrijf verplichten daarbij mijn telefoonblokkering.
wat is gebeurd: bij het instellen van mail exchange, moet je accepteren om de telefoonblokkering (inclusief code) te activeren. deze is ingesteld op 15 minuten.
vervolgens kun je deze niet aanpassen in je telefoon.
na iedere 15 minuten moet ik nu een code intypen om in m'n E72 te komen. heel irritant.
weet iemand hoe ik hier omheen kan werken?
thanks!
Floris-Jan
mijn mail exchange is ingesteld, maar de security policies van mijn bedrijf verplichten daarbij mijn telefoonblokkering.
wat is gebeurd: bij het instellen van mail exchange, moet je accepteren om de telefoonblokkering (inclusief code) te activeren. deze is ingesteld op 15 minuten.
na iedere 15 minuten moet ik nu een code intypen om in m'n E72 te komen. heel irritant.
thanks!
Floris-Jan
Zoek ff in de OVI store naar een app met Lock in de naam, volgens mij heet de app Unlock of iets dergelijks. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar er zijn dus gratis apps in de OVI store waarmee je meer instellingen kunt wijzigen voor het locken van het toestel. Misschien dat dat helpt...Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:53:
thanks!
Floris-Jan
PS: Klein gokje, maar ik denk dat je werkt bij een ICT bedrijf beginnend met een S, want mijn werkgever heeft dezelfde instelling doorgevoerd. Ik heb het gelaten voor wat het is, ik surf er wel ff naar toe via webmail...
[ Voor 11% gewijzigd door DerOllie op 18-02-2010 17:10 ]
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Ik heb net mijn E72 gehacked, alles werkt perfect en ik kan er alles op instaleren nu
Nu heb ik pas het idee dat ik hem vol kan benutten door er allerlei handige apps op te zetten...
Maar mijn vraag is of iemand hier negatieve ervaring mee heeft, misschien op de lange duur of zo?
Nu heb ik pas het idee dat ik hem vol kan benutten door er allerlei handige apps op te zetten...
Maar mijn vraag is of iemand hier negatieve ervaring mee heeft, misschien op de lange duur of zo?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 17:17 ]
Verwijderd
Sinds vandaag in het bezit van een nokia E72.
Maar hoe kan ik in hemelsnaam email instellen op een normale manier?
Heb een website van mijn bedrijf, deze mail wil ik dus instellen.
Gaat om 2 email adressen. Ik kan alleen nergens inkomende- en uitgaande mail server invoeren.
Alleen email adres en wachtwoord en dan krijg ik contstant de melding Kan met de opgegeven informatie geen verbinding maken. Probeer het opnieuw.
Dit krijg ik ook op de site https://netac96.vie.hosting.nokia.com/account/home.action
Ik snap er helemaal niks meer van.
Kan hij mijn wifi ook onthouden? Hij blijft zeggen Wlan-netwerk gevonden en als ik dan ga internetten doet hij het via t-mobile en niet via Wifi.
Gaat om 2 email adressen. Ik kan alleen nergens inkomende- en uitgaande mail server invoeren.
Alleen email adres en wachtwoord en dan krijg ik contstant de melding Kan met de opgegeven informatie geen verbinding maken. Probeer het opnieuw.
Dit krijg ik ook op de site https://netac96.vie.hosting.nokia.com/account/home.action
Kan hij mijn wifi ook onthouden? Hij blijft zeggen Wlan-netwerk gevonden en als ik dan ga internetten doet hij het via t-mobile en niet via Wifi.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 17:40 ]
Verwijderd
Hoe kan ik overigens die sneltoets naar berichtlezer uitzetten?
Vaak als ik toetsenbord wil blokkeren via de toetsen, blokkeren de toetsen maar gaat ook de berichtenlezer aan, wat ik zeer ververvelend vind.
Vaak als ik toetsenbord wil blokkeren via de toetsen, blokkeren de toetsen maar gaat ook de berichtenlezer aan, wat ik zeer ververvelend vind.
Lees dit topic even beter door (is vaker gevraagd), of anders de handleiding onder het stukje toegangspunten. Nog wel een tip: haal eerst de toegangspunten leeg (noteer wel ff instellingen voor 3G verbinding) en vul ze dan weer op de manier dat jij wilt...Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:24:
Sinds vandaag in het bezit van een nokia E72.
www.youtube.com/DerOllie
Volgens mij kan dat niet. De Exchange server stuurt een Device Policy naar het toestel. Ik had toevallig vandaag een collega met een iPhone die precies hetzelfde probleem had. Het is opgelost door het MfE-account weer weg te gooien. Hij ontvangt nu z'n zakelijke mail door het te laten doorsturen naar een prive mailbox.Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:53:
[...]
thanks!
Floris-Jan
Alleen maar positief. Ik hack mijn toestellen al jaren: E61, N73, E71 en E72 en heb nog nooit een probleem ervaren. Uiteraard moet je wel opletten wat je doet, na het hacken heb je toegang tot de systeemdirectories en kun je dus systeembestanden weggooien.Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:16:
Ik heb net mijn E72 gehacked, alles werkt perfect en ik kan er alles op instaleren nu![]()
Voor zover ik weet blijft de policy actief tot je een policy hebt waarin de code juist uit moet staan (en daarna account verwijderen). Enige oplossing om er vanaf te komen is mogelijk dus een factory reset.PhilipsFan schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:07:
[...]
Volgens mij kan dat niet. De Exchange server stuurt een Device Policy naar het toestel. Ik had toevallig vandaag een collega met een iPhone die precies hetzelfde probleem had. Het is opgelost door het MfE-account weer weg te gooien. Hij ontvangt nu z'n zakelijke mail door het te laten doorsturen naar een prive mailbox.
Verwijderd
Ok heb nu 2 email adressen werken. Super!
Volgende probleem, ik wel beide email adressen op m'n bureaublad hebben.
1tje werkt, secundair adres. Nu wil ik het primaire adres ook doen bij email indelingen maar daar geeft ie aan maak eerst verbinding. Alleen als ik dan naar de mailbox toe gaat staat deze op verbonden.
Wat nu?
Nog een vraag. Ik heb net mijn mailbox geleegd op m'n E72. Nu blijken ze ook uit de webmail weg te zijn. Hoe kunnen ze daarin bewaard blijven?
1tje werkt, secundair adres. Nu wil ik het primaire adres ook doen bij email indelingen maar daar geeft ie aan maak eerst verbinding. Alleen als ik dan naar de mailbox toe gaat staat deze op verbonden.
Wat nu?
Nog een vraag. Ik heb net mijn mailbox geleegd op m'n E72. Nu blijken ze ook uit de webmail weg te zijn. Hoe kunnen ze daarin bewaard blijven?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 23:15 ]
Sinds een week of 3 heb ik mijn E72 en tot vandaag heb ik er geen enkel probleem mee gehad. Een prima telefoon. Nu heb ik echter het probleem dat de standaardmailapplicatie na het openen eenmalig op nieuwe mail controleert en daarna niks meer doet. Ook de snelkoppelingen op mijn homescreen lijken maar 1x te werken. Na een reboot werkt alles dus 1x en dan kan ik niks meer met mail doen. Heeft iemand dit probleem ook en/of weet iemand hier een oplossing voor?
Ik begrijp niet wat je bedoelt met 'email indelingen'. Misschien helpt het als je zegt wat voor mailboxen beiden zijn en welke wel en welke niet werkt. Ook ben ik benieuwd of je via Nokia je mail ophaalt of rechtstreeks.Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:58:
Ok heb nu 2 email adressen werken. Super!
POP3 gebruiken, met 'leave copy of message on server'. Bij imap werk je rechtstreeks in de mailbox zoals ie op de server staat.Nog een vraag. Ik heb net mijn mailbox geleegd op m'n E72. Nu blijken ze ook uit de webmail weg te zijn. Hoe kunnen ze daarin bewaard blijven?
Verwijderd
Emailindelingen aangepast, dus dat is opgelost!
Waar kan ik bij pop3 leave on the server instellen? Die optie zie ik nergens namelijk.
Of kan dat alleen tijdens het instellen?
Gaat mail altijd via push? Of moet ik de interval instellen?
Waar kan ik bij pop3 leave on the server instellen? Die optie zie ik nergens namelijk.
Of kan dat alleen tijdens het instellen?
Gaat mail altijd via push? Of moet ik de interval instellen?
Ik kom er zojuist achter dat de E72 ook IBM Lotus Notes Traveler heeft.
Op werk hebben wij IBM Lotus Notes.
Nou gaf de ict-man aan dat er Domino ondersteuning op de telefoon moet zitten.
Is dit hetzelfde als hoe het werkt op de BlackBerry's?
Want daar lopen de projectleiders bij ons mee en die ontvangen mail, etc. op de BlackBerry via BES.
Want daar lopen de projectleiders bij ons mee en die ontvangen mail, etc. op de BlackBerry via BES.
Klein vraagje voor dit topic. Zelf heb ik een sim-only abonnement van Vodafone, nu zit ik te kijken naar de E72 maar wil de telefoon niet met mobiel internet gebruiken omdat ik dat niet in het abonnement heb zitten.
Kan ik het mobiel internet gedeelte compleet uitschakelen of verwijderen zodat ik alleen op internet kan via de ingebouwde WLAN? Want als 't goed is heb ik dan toch geen connectie cq. verbruik van data rondom internet?
Kan ik het mobiel internet gedeelte compleet uitschakelen of verwijderen zodat ik alleen op internet kan via de ingebouwde WLAN? Want als 't goed is heb ik dan toch geen connectie cq. verbruik van data rondom internet?
PhD i.o.
Ik weet niet hoe BB's werken, ik kan alleen maar zeggen dat Traveler bij mij perfect werkt. Mail wordt gepushed en mijn agenda wordt ook netjes gesynchroniseerd (contacten express niet). Moest een tooltje bij Nokia downloaden (helemaal onder aan de pagina), de rest van de tooling (Mobility Client (VPN?) en Traveler zelf) moest ik bij ons van het intranet afhalen. Overigens moet je werkgever/de mail-server Traveler ook wel ondersteunen.Roodey schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:51:
Ik kom er zojuist achter dat de E72 ook IBM Lotus Notes Traveler heeft.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Was er nou alweer een nieuwe update of nog niet voor onze regio?
Ik heb het net getest om in te stellen. De telefoon vroeg om iets te installeren.S913 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:06:
[...]
Ik weet niet hoe BB's werken, ik kan alleen maar zeggen dat Traveler bij mij perfect werkt. Mail wordt gepushed en mijn agenda wordt ook netjes gesynchroniseerd (contacten express niet). Moest een tooltje bij Nokia downloaden (helemaal onder aan de pagina), de rest van de tooling (Mobility Client (VPN?) en Traveler zelf) moest ik bij ons van het intranet afhalen. Overigens moet je werkgever/de mail-server Traveler ook wel ondersteunen.
Dat heb ik gedaan. Zal het even testen thuis vanavond, aangezien ik hier niet op het internet kan.
Als ik er niet uitkom ga ik maandag even vragen aan de ict-ers hier.
Iemand al geprobeerd om een fatsoenlijk filmpje te maken met de E72 en gebruik te maken van de 5mp camera? Ik zit nog op de 21. firmware (t-mobile) en de camera is gewoon niet te gebruiken. Heel veel stotters en vastlopers. Dit zou je niet mogen verwachten bij zo duur toestel als de E72.
De camera is een van de weinige dingen waar ik geen problemen mee heb. Filmpjes zijn vloeiend en zelfs bij weinig licht niet zoveel ruis. Ik zou zeggen, update naar firmware 022.super_dirk schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:38:
Iemand al geprobeerd om een fatsoenlijk filmpje te maken met de E72 en gebruik te maken van de 5mp camera? Ik zit nog op de 21. firmware (t-mobile) en de camera is gewoon niet te gebruiken. Heel veel stotters en vastlopers. Dit zou je niet mogen verwachten bij zo duur toestel als de E72.
Tja, ga volgende week maar weer eens de discussie aan met T-Mobile ivm ondeugelijke levering van haar toestellen. Firmware is nogsteeds niet te updaten naar .22
PhilipsFan schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:46:
[...]
De camera is een van de weinige dingen waar ik geen problemen mee heb. Filmpjes zijn vloeiend en zelfs bij weinig licht niet zoveel ruis. Ik zou zeggen, update naar firmware 022.
Toch wel als je de product code aanpast met nemesis?super_dirk schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:51:
Tja, ga volgende week maar weer eens de discussie aan met T-Mobile ivm ondeugelijke levering van haar toestellen. Firmware is nogsteeds niet te updaten naar .22
[...]
Vervalt dan trouwens je garantie? Stel dat je hem brickt met het aanpassen van de productcode, kun je dan terug naar t-mobile voor garantie (lijkt me niet)?
[ Voor 4% gewijzigd door reynard80 op 19-02-2010 22:44 ]
Ik heb fw 22. en ik heb niets anders dan problemen met de camerafunctie. Opstarten gaat 9/10 keer goed, maar soms heb ik een zwart beeld en gaat het toestel zich resetten. Als de camera wel goed opstart dan heb ik ongeveer 50% kans dat de foto maken lukt. Vaak blijft na het maken van de foto de tekst 'afbeelding verwerken' in het scherm staan waarna, na een halve minuut, het toestel terug gaat naar het standbyscherm of het toestel reset. Soms blijkt de foto dan ook nog eens niet opgeslagen....PhilipsFan schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:46:
[...]
De camera is een van de weinige dingen waar ik geen problemen mee heb. Filmpjes zijn vloeiend en zelfs bij weinig licht niet zoveel ruis. Ik zou zeggen, update naar firmware 022.
Voor de rest ben ik vooralsnog dik tevreden. Een stuk stabieler dan m'n X1. Dit typ ik ook vanaf m'n E72 omdat UPC er uit ligt.
Ik heb zowel bij fw 22 als bij de voorgaande firmware nog geen enkel probleem met de camera gehad! Misschien kun je beter eens langs een Nokia Service Point!MistaDevine schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 03:05:
[...]
Ik heb fw 22. en ik heb niets anders dan problemen met de camerafunctie. Opstarten gaat 9/10 keer goed, maar soms heb ik een zwart beeld en gaat het toestel zich resetten. Als de camera wel goed opstart dan heb ik ongeveer 50% kans dat de foto maken lukt. Vaak blijft na het maken van de foto de tekst 'afbeelding verwerken' in het scherm staan waarna, na een halve minuut, het toestel terug gaat naar het standbyscherm of het toestel reset. Soms blijkt de foto dan ook nog eens niet opgeslagen....
Voor de rest ben ik vooralsnog dik tevreden. Een stuk stabieler dan m'n X1. Dit typ ik ook vanaf m'n E72 omdat UPC er uit ligt.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Verwijderd
Ik snap er niks meer van.
Mail staat goed. Interval op 5 minuten. Soms wordt mail wel binnengehaald en vaak ook niet. Wat doe ik fout?
Vandaag mail binnen gehaald, mail gelezen, mail verdwenen van de server. Waarom verdwijnt deze van de server?
Een 2de mail die daarna binnengekomen is komt helemaal niet binnen op mijn telefoon wel op mijn mailbox op de pc. Wat gaat er fout?
Waar kan ik instellen dat mail op de server bewaard moet blijven?
Mail staat goed. Interval op 5 minuten. Soms wordt mail wel binnengehaald en vaak ook niet. Wat doe ik fout?
Vandaag mail binnen gehaald, mail gelezen, mail verdwenen van de server. Waarom verdwijnt deze van de server?
Een 2de mail die daarna binnengekomen is komt helemaal niet binnen op mijn telefoon wel op mijn mailbox op de pc. Wat gaat er fout?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 11:22 ]
Verwijderd
Dit probleem heb ik ook, zeer schandalig!!super_dirk schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:38:
Second that. heel irritantMistaDevine schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 03:05:
[...]
Ik heb fw 22. en ik heb niets anders dan problemen met de camerafunctie. Opstarten gaat 9/10 keer goed, maar soms heb ik een zwart beeld en gaat het toestel zich resetten. Als de camera wel goed opstart dan heb ik ongeveer 50% kans dat de foto maken lukt. Vaak blijft na het maken van de foto de tekst 'afbeelding verwerken' in het scherm staan waarna, na een halve minuut, het toestel terug gaat naar het standbyscherm of het toestel reset. Soms blijkt de foto dan ook nog eens niet opgeslagen....
Verwijderd
Ik krijg op msn nog steeds dit bericht:
En mn berichten komen maar niet aan, terwijl mijn verbinding goed is. 3x opnieuw geinstalleerd, nog steeds dit probleem.
Kan het aan mijn instellingen liggen ofzo? Hoe moet ik dit oplossen?
En mn berichten komen maar niet aan, terwijl mijn verbinding goed is. 3x opnieuw geinstalleerd, nog steeds dit probleem.
Kan het aan mijn instellingen liggen ofzo? Hoe moet ik dit oplossen?
Heb ook zat problemen met mail icm exchange. Always on, dus constant met de server syncen wil die niet en moet steeds handmatig. Wordt er echt gek van. Andere telefoons geen moeiteVerwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:21:
Ik snap er niks meer van.
Yes, eindelijk!
Je kan nu Nokia Podcasting op je E72 krijgen.Dit vond ik sinds ik de E72 bezit echt een groot gemis ten opzichte van de E71, waar dit standaard op zit. Symbian Guru heeft een workaround gemaakt:
http://www.symbian-guru.c...ing-on-the-e72e52e55.html
Het komt er in feite op neer dat je de niet gesignde versie van Nokia Podcasting download, en deze door middel van certificaten en IMEI nr Signd voor je E72, waardoor deze gewoon te installeren is. Erg handig, ook voor andere niet gesignde apps.
Je kan nu Nokia Podcasting op je E72 krijgen.Dit vond ik sinds ik de E72 bezit echt een groot gemis ten opzichte van de E71, waar dit standaard op zit. Symbian Guru heeft een workaround gemaakt:
http://www.symbian-guru.c...ing-on-the-e72e52e55.html
Het komt er in feite op neer dat je de niet gesignde versie van Nokia Podcasting download, en deze door middel van certificaten en IMEI nr Signd voor je E72, waardoor deze gewoon te installeren is. Erg handig, ook voor andere niet gesignde apps.
Verwijderd
Nog een vraag.
Mail binnengehaald op m'n telefoon.
Mail binnengehaald op m'n pc. Via mailbox op de pc verwijder ik van server.
Waarom zijn de mailtjes dan ook verdwenen uit mijn mailbox van m'n telefoon? Had ze al binnengehaald.
Ik wil mail ten alle tijden op m'n telefoon bewaren. Ik moet wel verwijderen van de server anders zit m'n mailbox vol heb namelijk maar 20mb ruimte.
Hoe kan ik het instellen dat mail op m'n telefoon blijft als
ik de mail verwijder van de server?
Als ik mail van m'n telefoon verwijder hoe laat ik het dan op de server staan?
Mocht niet anders kunnen doe ik de e72 weg en neem ik weer een iPhone daar kon het allemaal zoals ik het wil.
Laatste probleem. Wil mijn mailbox op mijn hoofdscherm hebben. Ga ik naar instellingen, modusinstellingen, email. Dan doe ik primair en kies mijn mailbox, hier geeft ie aan maak eerst verbinding met de mailbox. Ga ik naar de mailbox staat deze verbonden.
Mail binnengehaald op m'n telefoon.
Mail binnengehaald op m'n pc. Via mailbox op de pc verwijder ik van server.
Waarom zijn de mailtjes dan ook verdwenen uit mijn mailbox van m'n telefoon? Had ze al binnengehaald.
Ik wil mail ten alle tijden op m'n telefoon bewaren. Ik moet wel verwijderen van de server anders zit m'n mailbox vol heb namelijk maar 20mb ruimte.
Mocht niet anders kunnen doe ik de e72 weg en neem ik weer een iPhone daar kon het allemaal zoals ik het wil.
Laatste probleem. Wil mijn mailbox op mijn hoofdscherm hebben. Ga ik naar instellingen, modusinstellingen, email. Dan doe ik primair en kies mijn mailbox, hier geeft ie aan maak eerst verbinding met de mailbox. Ga ik naar de mailbox staat deze verbonden.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 21:21 ]
Verwijderd
Hoelang duurt het laden van de batterij bij jullie met de ac8e lader? Hij zit nu al 8 uur aan de lader en de batterijstreepjes lopen nog steeds 'op'.
Verwijderd
ik ben erg geïnteresseerd naar het browsen op internet met de E72. hoe ervaren jullie de snelheid en handigheid hiervan?
ik heb het dan over sites als hyves en, met name, facebook.
edit: voor mensen die van de E71 zijn overgestapt op de E72: merken jullie een aanzienlijk verschil? bvd!
edit: voor mensen die van de E71 zijn overgestapt op de E72: merken jullie een aanzienlijk verschil? bvd!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 00:37 ]
Camera werkt goed voor een telefoon. Toetsenbord is imo beter.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:19:
Nokia Messaging (liftetime geldig) werkt super!
Gratis navigatie. Accuduur is echt top!
Optical navigation button doet z'n werk goed.
Daarnaast versta ik iedereen kraakhelder, daar gaat het uiteindelijk om.
Zijn er ook minpuntjes? Ja, de bouwkwaliteit kan imo iets beter.
Uit elkaar vallen doet hij zeker niet
// 2 maal E71 gehad en nu ruim 2 maanden de E72 //
Hyves pakt ie een mobiele site, wat prima werkt, tenminste voor de updates. echt veel surfen tussen de pagina's is wat lastiger.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:19:
ik ben erg geïnteresseerd naar het browsen op internet met de E72. hoe ervaren jullie de snelheid en handigheid hiervan?
Facebook heeft een eigen app op de E72 staat, nog niet geprobeerd, maar zal vast prima zijn...
www.youtube.com/DerOllie
Hier dezlefde problemen met de camera. Wachtijd tussen 2 foto's is soms extreem lang en soms zijn foto's niet opgeslagen...MistaDevine schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 03:05:
[...]
Quod licet lovi, non licet bovi
Ga alsjeblieft terug naar je aaifoon.Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:48:
Beste E72 gebruikers,
Ik ben van plan vanavond dit toestel aan te schaffen maar heb nog een aantal vraagjes.
Ik gebruik Gmail en zou dit graag gepusht zien (dit kan via Nokia messaging heb ik gelezen, maar hier schijnen veel problemen mee te zijn las ik) Hebben mensen dit aan de praat gekregen?
Ik gebruik ook Google Cal, dit is te syncen door gebruik te maken van een exchange server en dan Mail sync uit, is mensen dit gelukt?
Bedankt alvast!
Ik ben van plan vanavond dit toestel aan te schaffen maar heb nog een aantal vraagjes.
Ik gebruik Gmail en zou dit graag gepusht zien (dit kan via Nokia messaging heb ik gelezen, maar hier schijnen veel problemen mee te zijn las ik) Hebben mensen dit aan de praat gekregen?
Ik gebruik ook Google Cal, dit is te syncen door gebruik te maken van een exchange server en dan Mail sync uit, is mensen dit gelukt?
Bedankt alvast!
Ik heb ook een aardige truuk gelezen hoe je mappen kunt verplaatsen op je E72.
Zie http://mynokiae72.com/201...in-nokia-e72/#comment-328
Zie http://mynokiae72.com/201...in-nokia-e72/#comment-328
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een paar dagen ook een E72. Een zwarte. Vorige foon was een N79 en dit is m'n 4e Symbian. Ik heb iets met die dingen. So far so good. Toe nu toe maakt'ie indruk. Mooi toestel, goed gebouwd en snél! Querty keyboardje werkt véél beter dan ik verwachtte. Super!
Weet iemand waarom je (bijna) altijd die malle keuze krijgt van de toegangspunten voor internet? Ik heb een Vodafone life! (GPRS) en een Wifi thuis (infrastructuur) ingesteld. Allebei op automatisch. Thuis krijg ik nog steeds dat irritante overzicht van de beschikbare WLANs in de buurt en als ik ergens buiten ben pakt'ie niet automatisch de GPRS verbinding, moet nog steeds kiezen. Ook als er geen andere verbindingen zijn.
Het zou toch mooi zijn als je bv. Wifi thuis prio 1 en als dat er niet is GPRS prio 2 automatisch worden gekozen zonder die irritante keuze-stap iedere keer??...
Mijn vorige Nokia's hadden dit ook en ik heb het nooit begrepen en/of op kunnen lossen... Bvd!!!
Ik heb sinds een paar dagen ook een E72. Een zwarte. Vorige foon was een N79 en dit is m'n 4e Symbian. Ik heb iets met die dingen. So far so good. Toe nu toe maakt'ie indruk. Mooi toestel, goed gebouwd en snél! Querty keyboardje werkt véél beter dan ik verwachtte. Super!
Weet iemand waarom je (bijna) altijd die malle keuze krijgt van de toegangspunten voor internet? Ik heb een Vodafone life! (GPRS) en een Wifi thuis (infrastructuur) ingesteld. Allebei op automatisch. Thuis krijg ik nog steeds dat irritante overzicht van de beschikbare WLANs in de buurt en als ik ergens buiten ben pakt'ie niet automatisch de GPRS verbinding, moet nog steeds kiezen. Ook als er geen andere verbindingen zijn.
Het zou toch mooi zijn als je bv. Wifi thuis prio 1 en als dat er niet is GPRS prio 2 automatisch worden gekozen zonder die irritante keuze-stap iedere keer??...
Mijn vorige Nokia's hadden dit ook en ik heb het nooit begrepen en/of op kunnen lossen... Bvd!!!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 19:59 ]
Verwijderd

[/quote]
Daarvoor gebruik ik Psiloc Connect, een geweldige applicatie.
[/quote]
Daarvoor gebruik ik Psiloc Connect, een geweldige applicatie.
RTFM! Maar om je een beetje op weg te helpen: De E72 heeft dit standaard aan boord, het heet Destinations. Je kunt dat een lijstje met accesspoints maken (in een door jou bepaalde prioriteit) wat dan zelf weer een access point wordt. Helaas wordt het niet door elke applicatie correct ondersteund, met name pre-FP2 applicaties.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:57:
Je kunt het ook doen met Psiloc Connect zoals mijn bovenbuurman al zegt, maar dat is niet gratis. Een ander alternatief is Birdstep Smartconnect. Doet hetzelfde, en is gratis op Nokia N- en E-series. Smartconnect werkt ook goed met pre-FP2 applicaties, maar weer niet met veel ingebouwde applicaties. Gewoon proberen en kijken wat voor jou het beste werkt.
Verwijderd
Ik lees hier een aantal topics over de voip functie op de E72. Ik heb die tool gedownload (viel nog niet mee om dat zonder te registreren van nokia te downloaden).
Ik begrijp dus dat je de E72 kunt gebruiken als VOIP telefoon via je WLAN router, kan ik dit ook gebruiken ICM een account bij bijv. 12connect?
Ik begrijp dus dat je de E72 kunt gebruiken als VOIP telefoon via je WLAN router, kan ik dit ook gebruiken ICM een account bij bijv. 12connect?
Beste
Heb vanochtend ook de nokia E72 bestelt, dit wordt me eerste Symbian telefoon (ervoor een HTC tytn II gehad en erna, nog steeds in bezit een Blackberry Bold 9000)
Aangezien 90 pagina's teruglezen veel is vraag ik het liever zo (heb vanaf pagina 90 alles gelezen)
Wat zijn de must-have dingen voor de nokia e72 kwa applicaties (behalve de OVI maps die ik als eerst ga downloaden zodra die binnen is)
En wat zijn nog de leuke applicaties die je kan downloaden en waar kan je ze downloaden?
Ik heb ook een aantal firmeware dingen gelezen, Het betreft hier een E72 vanuit een verlening van een vodafone abbo maar er zal een t-mobile simkaart met Web 'n' Walk Plus in plaatsvinden
is een simlock vrije versie (geen t-mobile dus). Zijn er firmware updates aan te raden? en waar kan ik die halen?
Hoop dat de liefhebbers me een beetje op weg kunnen helpen (telefoon zal prive en zakelijk gebruikt worden)
Alvast bedankt
Gr
Nino
Heb vanochtend ook de nokia E72 bestelt, dit wordt me eerste Symbian telefoon (ervoor een HTC tytn II gehad en erna, nog steeds in bezit een Blackberry Bold 9000)
Aangezien 90 pagina's teruglezen veel is vraag ik het liever zo (heb vanaf pagina 90 alles gelezen)
Wat zijn de must-have dingen voor de nokia e72 kwa applicaties (behalve de OVI maps die ik als eerst ga downloaden zodra die binnen is)
En wat zijn nog de leuke applicaties die je kan downloaden en waar kan je ze downloaden?
Ik heb ook een aantal firmeware dingen gelezen, Het betreft hier een E72 vanuit een verlening van een vodafone abbo maar er zal een t-mobile simkaart met Web 'n' Walk Plus in plaatsvinden
is een simlock vrije versie (geen t-mobile dus). Zijn er firmware updates aan te raden? en waar kan ik die halen?
Hoop dat de liefhebbers me een beetje op weg kunnen helpen (telefoon zal prive en zakelijk gebruikt worden)
Alvast bedankt
Gr
Nino
[ Voor 7% gewijzigd door ninoxps op 23-02-2010 21:00 ]
Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris
Verwijderd
Firmware update zit in het menu>bedieningspaneel>telefoon>app.beheer>opties>controleren op updates, hij haalt dan zelf de firmware binnen en installeert deze.
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb je het ondertussen al opgelost of weet iemand wat het probleem is?Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:20:
Gisteren de E72 binnen gekregen. Nu probeer ik hotmail te installeren. Krijg het niet voor elkaar via de standaardsettings van de telefoon. Ik kan emailadres invoeren, vervolgens wachtwoord. Dan gaat hij nadenken en komt vervolgens weer in het keuze scherm voor Email in te stellen. Verder lijkt er niets te gebeuren. Doe ik iets fouts?
Verwijderd
I did RTFM!...PhilipsFan schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:22:
[...]
RTFM! Maar om je een beetje op weg te helpen: De E72 heeft dit standaard aan boord, het heet Destinations. Je kunt dat een lijstje met accesspoints maken (in een door jou bepaalde prioriteit) wat dan zelf weer een access point wordt. Helaas wordt het niet door elke applicatie correct ondersteund, met name pre-FP2 applicaties.
Noob Q: wat zijn pre-FP2 apps?...
Gisteren een mobiel internet geactiveerd op mijn Nokia E72.
Gmail staat ingesteld en dat werkt goed via wifi. Nou heb ik als accesspoint mijn APN ingesteld.
Settings: Interval bijwerken 5 minuten
Echter kijk ik gisteravond 23:30 handmatig en blijk ik gewoon om 22:06 een nieuwe mail gehad te hebben.
Als ik handmatig Gmail open maakt hij verbinding dus daar kan het niet aan liggen.
Iemand anders hier last van (gehad)?
Gmail staat ingesteld en dat werkt goed via wifi. Nou heb ik als accesspoint mijn APN ingesteld.
Settings: Interval bijwerken 5 minuten
Echter kijk ik gisteravond 23:30 handmatig en blijk ik gewoon om 22:06 een nieuwe mail gehad te hebben.
Als ik handmatig Gmail open maakt hij verbinding dus daar kan het niet aan liggen.
Iemand anders hier last van (gehad)?
vul een fake adres in. dan gaat hij verder.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:14:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb je het ondertussen al opgelost of weet iemand wat het probleem is?
vervolgens even de settings wijzigen in je correcte emailadres.
dan moet hij het doen. anders ff googlen, zo heb ik het gevonden.
Hallo,
Ik ben sinds gisteren ook de trotse bezitter van de E72. Ik ondervind echter 1 probleem:
Bij mij draait er een Exchange server, waarmee mijn telefoon synchroniseert. Mijn E71 deed dat na 15 minuten altijd volautomatisch, maar de E72 met de nieuwe MfE versie doet dat niet, of ineens heel spontaan!
Als ik nu handmatig verbinding maak met de exchange server, dan zie ik de nieuwe mail niet binnenstromen op de telefoon. Heeft iemand hier ook last van en hoe is dit op te lossen?
Ook had ik deze telefoon gekocht om HTML berichten te kunnen lezen, maar dat gaat schijnbaar ook niet op, want ik krijg ze alleen maar in plain text te zien!
Ik ben sinds gisteren ook de trotse bezitter van de E72. Ik ondervind echter 1 probleem:
Bij mij draait er een Exchange server, waarmee mijn telefoon synchroniseert. Mijn E71 deed dat na 15 minuten altijd volautomatisch, maar de E72 met de nieuwe MfE versie doet dat niet, of ineens heel spontaan!
Als ik nu handmatig verbinding maak met de exchange server, dan zie ik de nieuwe mail niet binnenstromen op de telefoon. Heeft iemand hier ook last van en hoe is dit op te lossen?
Ook had ik deze telefoon gekocht om HTML berichten te kunnen lezen, maar dat gaat schijnbaar ook niet op, want ik krijg ze alleen maar in plain text te zien!
Heb hier ook last van inderdaad en niets helptWiNlUx schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:58:
Hallo,
Ik hoop dat ze dit snel oplossen, anders pak ik mijn E71 weer tevoorschijn. Ongelooflijk dat er van dit soort bugs in zitten, bah!
Verwijderd
-Ovi mapsVerwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:08:
Welke apps gebruiken jullie allemaal?
-R-viewer
-Img. exchanger
-SPB Weather-
-Gravity
-Taskman
-Forecaweather
-Sideralis
-X-plore
-Smartmovie
-Smart settings
-Ion battery met plugin op het startscherm met resterende tijd in uren en procenten
-Photorite
-Skyfire
-Opera
-Callguard
-Flash sms
-Sms auto reply
-Screenshot
-G-force
-Gps utilities
-Ultimate voice recorder
-Black list
-Advance sms
-Northpole
-Ultimate sms
-Qeep
-Youtube
-Foice
-DetEcoplasma
-Emailsender
-Snaptu
-Flyscreen
-Funsms
-fullscreen mesage
-Google maps
-Coreplayer
-Traveler
-Luas
-Oneweb
-Handyshell
-Handyshell weather weer op het startscherm.
-no logo, weg vodafone in het startscherm
-Tic tac toe
-Twitblack
-Map my tracks
-Endomondo
-fullscreen wallpaper
-Best menu
Kan iets vergeten zijn maar dat is het ongeveer.

Niet dat ik het allemaal gebruik maar het staat wel leuk
Verwijderd
Vanaf zaterdag de e 72 in bezit, toestel werkt goed vereder geen problemen alleen hoe krijg ik in vredesnaam de sensor geactiveerd.
Staat wel mooi in het instuctie boekje van selecteer Draaibediening om de belsignalen te onderdrukken maar wat ik ook probeer dit werkt niet.
Ook op pagina 22 staat als u de sensors van het apparaat heeft geactiveerd zou de draaibeweging moeten werken.
Zowel bij signaal als alarmtoon staat een vinkje.
Wie Helpt???????
Rein
Staat wel mooi in het instuctie boekje van selecteer Draaibediening om de belsignalen te onderdrukken maar wat ik ook probeer dit werkt niet.
Ook op pagina 22 staat als u de sensors van het apparaat heeft geactiveerd zou de draaibeweging moeten werken.
Wie Helpt???????
Rein
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 19:49 ]
Verwijderd
1. Ik heb thuis mijn WIFI ingesteld, en mijn eindeloos online heb ik ook.
Als ik thuis ben, en ik wil op internet gaat het netjes via WIFI. Maar als ik mijn hotmail wil synchroniseren, maakt hij ook als ik thuis ben contact met EINDELOOS ONLINE.
Als ik onderweg ben gaat hotmail netjes via eindeloos online, maar dan kan ik niet op internet omdat hij probeert via WIFI.
Weet iemand hoe of wat?
2. Weet iemand hoe hij automatisch mijn hotmail synchroniseert? Nu moet ik dat handmatig doen.
Als ik thuis ben, en ik wil op internet gaat het netjes via WIFI. Maar als ik mijn hotmail wil synchroniseren, maakt hij ook als ik thuis ben contact met EINDELOOS ONLINE.
Als ik onderweg ben gaat hotmail netjes via eindeloos online, maar dan kan ik niet op internet omdat hij probeert via WIFI.
Weet iemand hoe of wat?
2. Weet iemand hoe hij automatisch mijn hotmail synchroniseert? Nu moet ik dat handmatig doen.
Verwijderd
Je 'denkt' dat je dit niet allemaal gaat gebruiken??.... Echt???.... Heb je aan een wedstrijd mee gedaan?Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:14:
[...]
-Ovi maps
-R-viewer
-Img. exchanger
-SPB Weather-
-Gravity
-Taskman
-Forecaweather
-Sideralis
-X-plore
-Smartmovie
-Smart settings
-Ion battery met plugin op het startscherm met resterende tijd in uren en procenten
-Photorite
-Skyfire
-Opera
-Callguard
-Flash sms
-Sms auto reply
-Screenshot
-G-force
-Gps utilities
-Ultimate voice recorder
-Black list
-Advance sms
-Northpole
-Ultimate sms
-Qeep
-Youtube
-Foice
-DetEcoplasma
-Emailsender
-Snaptu
-Flyscreen
-Funsms
-fullscreen mesage
-Google maps
-Coreplayer
-Traveler
-Luas
-Oneweb
-Handyshell
-Handyshell weather weer op het startscherm.
-no logo, weg vodafone in het startscherm
-Tic tac toe
-Twitblack
-Map my tracks
-Endomondo
-fullscreen wallpaper
-Best menu
Kan iets vergeten zijn maar dat is het ongeveer.![]()
Je apps zijn bij elkaar 4 E72's waardVerwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:14:
[...]
lijstje
Kan iets vergeten zijn maar dat is het ongeveer.![]()
* Gutteguttegut heeft trouwens sinds gister ook een E72
Hi 25, 1 jaar, 1Mbit mobiel internet, 1x 8GB MicroSDHC class 6 kaartje, voor 34,90 p. maand.
[ Voor 21% gewijzigd door Gutteguttegut op 24-02-2010 20:59 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:05:
Mac Powerbook Pro?.
Mac Powerbook Pro?.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 21:13 ]
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:20:
Gisteren de E72 binnen gekregen. Nu probeer ik hotmail te installeren. Krijg het niet voor elkaar via de standaardsettings van de telefoon. Ik kan emailadres invoeren, vervolgens wachtwoord. Dan gaat hij nadenken en komt vervolgens weer in het keuze scherm voor Email in te stellen. Verder lijkt er niets te gebeuren. Doe ik iets fouts?
Ook ik had dit probleem. Ik heb me er behoorlijk op stukgebeten. Wat ik ook deed, het lukte niet om een Hotmail mailbox aan te maken. Om gek van te worden! Maar volgens mij heb ik ontdekt wat er aan de hand is.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:14:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb je het ondertussen al opgelost of weet iemand wat het probleem is?
Wat wil het geval: ik heb geen 'onbeperkt' data abonnement bij m'n voice abonnement. Als de telefoon toch data gaat downloaden via 3G dan kost mij dat geld. Om te voorkomen dat er stiekum data gedownload werd heb ik alle toegangspunten van het type 'packet-gegevens' van m'n telefoon verwijderd. Vervolgens heb ik één toegangspunt aangemaakt: via m'n WLAN router.
Daarna ging ik m'n mailboxen aanmaken. De mailbox van m'n werk gaat via IMAP, en dat ging zonder problemen. Toen wilde ik ook m'n Hotmail aanmaken.... en dat ging dus even niet.
Toen aan het googlen geslagen en toen vond ik dit:
http://discussions.mea.no...-email/td-p/570848/page/3
Daarin werd gesuggereerd dat Hotmail alleen werkt via 3G. En inderdaad, toen ik weer een toegangspunt van het type 'packet-gegevens' had aangemaakt werkte het wel!
Echter, ik heb geen zin om steeds te betalen voor dataverkeer terwijl ik al een WLAN heb waarmee ik verder zonder kosten data kan binnenhalen. Hier de oplossing die bij mij (tot nu toe) goed werkt:
Ga naar http://www.birdstep.com/Products/Birdstep/SmartConnect/ en download SmartConnect. Dat is een gratis programma dat een toegangspunt van het type 'packet-gegevens' voor je aanmaakt. Met SmartConnect kun je echter je WLAN toegangspunt als het ware onderbrengen in je nieuwe 'packet-gegevens' toegangspunt. Geef het nieuwe 'packet-gegevens' toegangspunt de hoogste prioriteit binnen je standaard 'netwerkbestemming'. Et voilà, het lukt om een Hotmail mailbox aan te maken
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Als eerste: de draaibediening moet aanstaan (staat standaard aan, maar misschien bij jou niet). Om aan te zetten: kies Menu --> Bed.paneel --> Instellingen --> Algemeen --> Sensoren --> Draaibediening. Zorg ervoor dat het vakje bij 'Oproepsign. dempen' aangevinkt is.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:34:
Vanaf zaterdag de e 72 in bezit, toestel werkt goed vereder geen problemen alleen hoe krijg ik in vredesnaam de sensor geactiveerd.
Wie Helpt???????
Rein
Ten tweede: als de telefoon gaat moet je de telefoon helemaal omdraaien, dus met het scherm naar beneden op tafel leggen. Als hij dat al ligt moet je hem eerst even op z'n rug leggen en dan weer op z'n scherm. Zo gauw je dit doet dan wordt de oproep op 'stil' gezet, je drukt 'm dus niet weg.
Hetzelfde kun je instellen voor de alarmsignalen van de agenda.
FP2 staat voor Feature Pack 2. Het is een versie van Symbian waarbij een nieuw concept is geïntroduceerd: 'destinations' (in NL: 'netwerkbestemmingen'). Dit is een laagje dat tussen de applicaties en de 'access points' (NL: 'toegangspunten'). Het handige is dat je toegangspunten (3G, WLAN) binnen één netwerkbestemming een hogere of lagere prioriteit kunt geven, en dat je bij elke applicatie een geschikte netwerkbestemming kunt kiezen.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 06:53:
[...]
I did RTFM!...Destinations zal 'Bestemmingen' zijn op een NL foon denk ik? Dat is dus precies waar ik de twee genoemde toegangspunten heb ingesteld. Incl. prioriteit, dat zei ik hierboven al. Of praten we hier over twee verschillende dingen?
Noob Q: wat zijn pre-FP2 apps?...
Applicaties die zich niet bewust zijn van het bestaan van 'netwerkbestemmingen' zullen op zoek gaan naar een geschikt 'toegangspunt' i.p.v. een geschikte 'netwerkbestemming'. Dit is wat PhilipsFan bedoelt met pre-FP2 applicaties.
In mijn ervaring zitten er (nog steeds) nogal wat bugs in dit systeem. De meest duidelijke bug treedt (bij mij althans) op bij de 'Nokia Messaging Client' (het e-mailprogramma). Als je een Hotmail mailbox aanmaakt gebruikt deze altijd een 3G (packet-gegevens) toegangspunt. Als je echter daarna het zojuist gebruikte 3G toegangspunt verwijdert en je haalt opnieuw je Hotmail binnen, dan verschijnt er een popup waarin je de te gebruiken 'netwerkbestemming' moet kiezen. Er blijkt dan opeens een netwerkbestemming 'Geen categorie' bijgekomen. Maar ga je naar Menu --> Bed. paneel --> Instellingen --> Verbinding --> Bestemmingen, dan blijkt er helemaal geen netwerkbestemming 'Geen categorie' te zijn!
Toen ik een tijdje had gerommeld met nieuwe toegangspunten en netwerkbestemmingen ging het zelfs zo ver dat de standaard Internet browser (Menu --> Web) niet meer werkte. De gekozen netwerkbestemming 'Internet' bleek geen verbinding meer te geven, terwijl er toch echt een geldig en werkend WLAN toegangspunt in stond. Bovendien kwam er steeds een melding dat er een systeemfout was opgetreden, waarna de browser crashte. De administratie van toegangspunten in de netwerkbestemming was (blijkbaar) compleet in de war.
Oplossing als je netwerkbestemmingen in de war zijn niet meer werken: backup je telefoon (met de PC-Suite) en voer dan een 'soft reset' uit (toetsencombinatie *#73730# en dan invoeren van de blokkeringscode, standaard is dat 12345). Daarna opnieuw de toegangspunten aanmaken en opnieuw een standaard netwerkbestemming kiezen.
Zo nu even genoeg voor vanavond...
Verwijderd
Dankje Erik, dat is hele nuttige info!
Klinkt idd wel redelijk buggy, weet nog niet of ik daarmee ga rommelen...
Klinkt idd wel redelijk buggy, weet nog niet of ik daarmee ga rommelen...
Ik heb de oplossing nergens kunnen vinden, maar het probleem dat wanneer ik bijvoorbeeld de OVI winkel app open dat hij automatisch verbindt met Vodafone GPRS, terwijl in mijn toegangspunten een WLAN netwerk als prioriteit 1 heeft en waar ik me dus ook op dat moment bevindt. Krijg het niet voor elkaar om OVI via WLAN te benaderen, iemand een idee?
Apple | Marantz | B&W
Als ik email verwijder op de telefoon, wordt deze niet verwijderd uit mn outlook! ZEER irritant, is er niet een mogelijkheid om nog de oude software te gebruiken, want dit is echt crap!DaannO schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:05:
[...]
Heb hier ook last van inderdaad en niets helptTerwijl met de oude software het wel werkte. Volgens mij zit er nog ergens een zeer dikke bug in mbt exchange
Verwijderd
Ik heb dus ook een tijd zitten kloten om hotmail werkend te krijgen, maar ik kan me herinneren dat ik het toegangspunt kon selecteren indien ik mijn mailbox wou verbinden met hotmail (WLAN in mijn geval dus). Het ophalen van gegevens om hotmail aan te maken leek hij wel ineens 3G te gebruiken, iets wat ik niet zo op prijs stelde (ik had wel een wachtwoord ingesteld om connectie te maken, maar volgens mij negeerde hij dat gewoon). Ik heb het maar even gedelete, om te zorgen dat er niet meer data verstookt werd zonder mijn weten.erik_t schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:07:
[...]
FP2 staat voor Feature Pack 2. Het is een versie van Symbian waarbij een nieuw concept is geïntroduceerd: 'destinations' (in NL: 'netwerkbestemmingen'). Dit is een laagje dat tussen de applicaties en de 'access points' (NL: 'toegangspunten'). Het handige is dat je toegangspunten (3G, WLAN) binnen één netwerkbestemming een hogere of lagere prioriteit kunt geven, en dat je bij elke applicatie een geschikte netwerkbestemming kunt kiezen.
Applicaties die zich niet bewust zijn van het bestaan van 'netwerkbestemmingen' zullen op zoek gaan naar een geschikt 'toegangspunt' i.p.v. een geschikte 'netwerkbestemming'. Dit is wat PhilipsFan bedoelt met pre-FP2 applicaties.
In mijn ervaring zitten er (nog steeds) nogal wat bugs in dit systeem. De meest duidelijke bug treedt (bij mij althans) op bij de 'Nokia Messaging Client' (het e-mailprogramma). Als je een Hotmail mailbox aanmaakt gebruikt deze altijd een 3G (packet-gegevens) toegangspunt. Als je echter daarna het zojuist gebruikte 3G toegangspunt verwijdert en je haalt opnieuw je Hotmail binnen, dan verschijnt er een popup waarin je de te gebruiken 'netwerkbestemming' moet kiezen. Er blijkt dan opeens een netwerkbestemming 'Geen categorie' bijgekomen. Maar ga je naar Menu --> Bed. paneel --> Instellingen --> Verbinding --> Bestemmingen, dan blijkt er helemaal geen netwerkbestemming 'Geen categorie' te zijn!
Toen ik een tijdje had gerommeld met nieuwe toegangspunten en netwerkbestemmingen ging het zelfs zo ver dat de standaard Internet browser (Menu --> Web) niet meer werkte. De gekozen netwerkbestemming 'Internet' bleek geen verbinding meer te geven, terwijl er toch echt een geldig en werkend WLAN toegangspunt in stond. Bovendien kwam er steeds een melding dat er een systeemfout was opgetreden, waarna de browser crashte. De administratie van toegangspunten in de netwerkbestemming was (blijkbaar) compleet in de war.
Oplossing als je netwerkbestemmingen in de war zijn niet meer werken: backup je telefoon (met de PC-Suite) en voer dan een 'soft reset' uit (toetsencombinatie *#73730# en dan invoeren van de blokkeringscode, standaard is dat 12345). Daarna opnieuw de toegangspunten aanmaken en opnieuw een standaard netwerkbestemming kiezen.
Zo nu even genoeg voor vanavond...
Maar ik zal jouw manier zeker binnenkort proberen!
Inderdaad, een Hotmail mailbox in de Nokia Messaging Client werkt echt alleen op een 3G toegangspunt. Wat je ook doet. Buggy!Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:06:
[...]
Ik heb dus ook een tijd zitten kloten om hotmail werkend te krijgen, maar ik kan me herinneren dat ik het toegangspunt kon selecteren indien ik mijn mailbox wou verbinden met hotmail (WLAN in mijn geval dus). Het ophalen van gegevens om hotmail aan te maken leek hij wel ineens 3G te gebruiken, iets wat ik niet zo op prijs stelde (ik had wel een wachtwoord ingesteld om connectie te maken, maar volgens mij negeerde hij dat gewoon). Ik heb het maar even gedelete, om te zorgen dat er niet meer data verstookt werd zonder mijn weten.
Maar ik zal jouw manier zeker binnenkort proberen!
Ook al zet je een WLAN toegangspunt op met hogere prioriteit, dan nog blijft hij het 3G toegangspunt gebruiken. Zelfs als je het 3G toegangspunt verwijdert, dan 'bedenkt' de Messaging Client wel een nieuw (ongecategoriseerd) 3G toegangspunt voor je. Om er vervolgens achter te komen dat hij geen verbinding kan opbouwen met het zojuist zelf bedachte 3G toegangspunt. In dat geval krijg je elke keer bij het binnenhalen van de een popup 'Verbinding selecteren', maar wat je ook selecteert, het werkt gewoon niet.
De enige manier om Hotmail over je WLAN te laten binnenkomen is een 'gesimuleerde' 3G verbinding opzetten, die onder water stiekem je WLAN gebruikt. Zoals ik al eerder posste, kun je dit doen met het gratis 'SmartConnect' programma, te downloaden op http://www.birdstep.com/Products/Birdstep/SmartConnect .
Tjonge..je bent wel lekker positief bezig op GoT...en ook zo origineel...Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:38:
Namaak van de Blackberry vindik

Verwijderd in "Het Nokia E71 Topic - Deel 5"
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Enkele 'Exchange Mail' - gerelateerde vraagjes.
M'n werk-email (Exchange Server) is ingedeeld in verschillende folders en subfolders.
Synchroniseren via MfE werkt, maar duurt best lang.
Ik dacht dat ie initieel enkel de 'main-folders' zou nemen, maar blijkbaar gaat ie iedere folder in de mailbox af en synct die indien nodig. (veronderstel dat dat ook de reden is dat ie een kleine 50 kb dataverkeer genereert per check... Voorlopig enkel nog maar wifi, dus couldn't care less...maar binnenkort misschien combineren met 3G-connectie on the road (occasioneel)
Is er een mogelijkheid om die (met MfE) aan te duiden dat die niet moeten gecheckt worden ? Zou namelijk maar een paar folders willen laten checken, de rest is niet echt nodig om te syncen op de telefoon. Check ik wel via de webclient.
Heb even de specs van RoadSync bekeken, en die zou dat blijkbaar wel kunnen.
Vraag is hier : kan die voor de rest hetzelfde als MfE en qua gebruik ook eenvoudig ?
Wat doet ie met de versie van mfe die erop staat ? Is dit te vergelijken met bvb op een desktop pc dat je als 'main program' outlook neemt ipv outlook express en blijft alles dus bestaan ?
Wil die trial anders wel es installeren en testen, zonder daarom alle settings en zo kwijt te geraken van de MfE indien die Roadsync me niet zou bevallen.
Bestaat er ook een mogelijkheid om de 'Notes' van de mailserver te syncen ? (MfE/Roadsync/...) ?
Zie wel tasks, contacts en agenda, maar notes vind ik precies nergens terug.
Alvast bedankt
M'n werk-email (Exchange Server) is ingedeeld in verschillende folders en subfolders.
Synchroniseren via MfE werkt, maar duurt best lang.
Ik dacht dat ie initieel enkel de 'main-folders' zou nemen, maar blijkbaar gaat ie iedere folder in de mailbox af en synct die indien nodig. (veronderstel dat dat ook de reden is dat ie een kleine 50 kb dataverkeer genereert per check... Voorlopig enkel nog maar wifi, dus couldn't care less...maar binnenkort misschien combineren met 3G-connectie on the road (occasioneel)
Is er een mogelijkheid om die (met MfE) aan te duiden dat die niet moeten gecheckt worden ? Zou namelijk maar een paar folders willen laten checken, de rest is niet echt nodig om te syncen op de telefoon. Check ik wel via de webclient.
Heb even de specs van RoadSync bekeken, en die zou dat blijkbaar wel kunnen.
Vraag is hier : kan die voor de rest hetzelfde als MfE en qua gebruik ook eenvoudig ?
Wat doet ie met de versie van mfe die erop staat ? Is dit te vergelijken met bvb op een desktop pc dat je als 'main program' outlook neemt ipv outlook express en blijft alles dus bestaan ?
Wil die trial anders wel es installeren en testen, zonder daarom alle settings en zo kwijt te geraken van de MfE indien die Roadsync me niet zou bevallen.
Bestaat er ook een mogelijkheid om de 'Notes' van de mailserver te syncen ? (MfE/Roadsync/...) ?
Zie wel tasks, contacts en agenda, maar notes vind ik precies nergens terug.
Alvast bedankt
Verwijderd
hi, helaas was ik niet zo tevreden over mijn e72 dus heb ik hem verkocht. Nu wil ik natuurlijk graag al mijn email , contacten en agenda instellingen (sync met google voor alle drie) verwijderen/wissen.
Via bedieningspaneel de fabrieksinstellingen terugzetten haalde echter niets uit.
en terwijl ik dit type zie ik dat de code *#7370# intypen het truukje gewoon doet. Beschouw deze post dan maar als hulp voor de persoon die weet hoe een zoekmachine werkt.
Via bedieningspaneel de fabrieksinstellingen terugzetten haalde echter niets uit.
en terwijl ik dit type zie ik dat de code *#7370# intypen het truukje gewoon doet. Beschouw deze post dan maar als hulp voor de persoon die weet hoe een zoekmachine werkt.
Verwijderd
Oke bedankt net uitgeprobeerd en het werkterik_t schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:40:
[...]
Als eerste: de draaibediening moet aanstaan (staat standaard aan, maar misschien bij jou niet). Om aan te zetten: kies Menu --> Bed.paneel --> Instellingen --> Algemeen --> Sensoren --> Draaibediening. Zorg ervoor dat het vakje bij 'Oproepsign. dempen' aangevinkt is.
Ten tweede: als de telefoon gaat moet je de telefoon helemaal omdraaien, dus met het scherm naar beneden op tafel leggen. Als hij dat al ligt moet je hem eerst even op z'n rug leggen en dan weer op z'n scherm. Zo gauw je dit doet dan wordt de oproep op 'stil' gezet, je drukt 'm dus niet weg.
Hetzelfde kun je instellen voor de alarmsignalen van de agenda.
Verwijderd
Na mijn eerdere problemen met de bezorging.. (zie heeel veel pagina's terug) heb ik mijn geld terug gekregen en heb ik uiteindelijk de zwarte editie in de winkel gekocht! Ben er erg tevreden mee en alles werkt volgens mij zoals het hoort te werken! (al loopt hij soms wel even vast, voornamelijk met het afsluiten van bepaalde programma;s)Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:33:
1. Ik heb thuis mijn WIFI ingesteld, en mijn eindeloos online heb ik ook.
Weet iemand hoe of wat?
Nu zie ik hier jouw vraag over de internetverbinding, zelf heb ik ook eindeloos online (van hi) dus ik maak alleen verbinding daarmee omdat ik hier toch al elke maand een vast bedrag voor betaal. Als jij het zelfde hebt waarom wil je verbinding maken met een ander netwerk? Sorry maar ben niet zo heel technisch al de meeste hier, maar ben wel benieuwd!
Verwijderd
Nu zelf nog een vraagje.
Ik ga binnenkort op vakantie en wil daarom geen internet gebruiken. Heb geen zin in een
belachelijk hoge rekening. Nu heb ik deze vraag wel een paar pagina's eerder gezien maar snap het
antwoord niet helemaal. Ik wil zorgen dat alles wat internet verbruikt uitgeschakeld staat. Bij mn email
zie ik al wel de optie waar je je verbinding met hotmail kan verbreken. Als ik dit doe en verder geen webpaginas bezoek, verbruik ik dan nog internet (wat ik niet weet)? En zo ja, welke applicaties kunnen dit zijn en hoe kan ik zorgen dat alles uitstaat?
Zou heel fijn zijn als iemand mij dit in "jip en janneke" taal kan uitleggen
Ik ga binnenkort op vakantie en wil daarom geen internet gebruiken. Heb geen zin in een
belachelijk hoge rekening. Nu heb ik deze vraag wel een paar pagina's eerder gezien maar snap het
antwoord niet helemaal. Ik wil zorgen dat alles wat internet verbruikt uitgeschakeld staat. Bij mn email
zie ik al wel de optie waar je je verbinding met hotmail kan verbreken. Als ik dit doe en verder geen webpaginas bezoek, verbruik ik dan nog internet (wat ik niet weet)? En zo ja, welke applicaties kunnen dit zijn en hoe kan ik zorgen dat alles uitstaat?
Zou heel fijn zijn als iemand mij dit in "jip en janneke" taal kan uitleggen
Verwijderd
Weet iemand hoe je het logo van T-Mobile aan de voorkant (onder toetsenbord), kan verwijderen.
Heb al een munt geprobeerd, maar dat lukt niet. Met aceton eraan gaan durf ik eerlijk gezegd niet.
Heb al een munt geprobeerd, maar dat lukt niet. Met aceton eraan gaan durf ik eerlijk gezegd niet.
Ik heb ooit eens gelezen dat een suikerklontje werkt... Althans, dat was bij een Orange-logo maar dat zal niet veel verschil maken gok ik...Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 01:39:
Weet iemand hoe je het logo van T-Mobile aan de voorkant (onder toetsenbord), kan verwijderen.
Pas op, ik heb met aceton het scherm schoongemaakt en toen zag ik niets meer! Ook geen haarlak als schermfolie gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 01:39:
Ik dacht dat je toen een grap maakte, maar het is dus echt...lodewyck schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:11:
[...]
Pas op, ik heb met aceton het scherm schoongemaakt en toen zag ik niets meer! Ook geen haarlak als schermfolie gebruiken.
Ovi Maps 3.04 beta is vrijgegeven door Nokia Beta Labs.
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.