Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een klein vraagje. Volgende week ga ik op vakantie en wil eigenlijk niet dat dan automatisch verbinding gemakt wordt met het internet voor imap of exchange.
Hoe kan ik deze mogelijkheden uitschakelen zonder alle instellingen te wissen?

Is het ook mogelijk om mijn telefoon alleen via wlan te laten syncen met google? Ik maak voor de rest eigenlijk niet veel gebruik van mobiel internet en ik bevind me toch meestal op plekken waar een wlan beschikbaar is. Dus als dit mogelijk is scheelt mij dat 9.95 per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Je kan bij synchroniseren opgeven wanneer dat mag gebeuren. Sync tijdens roamen moet dan uit staan.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDry schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:00:
Je kan bij synchroniseren opgeven wanneer dat mag gebeuren. Sync tijdens roamen moet dan uit staan.
ok bedankt, dit werkt inderdaad zo bij exchange voor mijn contacten en mijn agenda. Bij mijn imap account kan ik dit echter niet op deze manier aangeven. Hoe werkt dit dan?
Overigens vraagt hij bij de imap synchronisatie instellingen wel of ik alleen via thuisnetwerk wil syncen. Dit stond al aangevinkt maar mijn telefoon synchroniseert eigenlijk overal, via het tmobile web n walk. Hoe kan ik dit wel goed instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:10:
[...]

ok bedankt, dit werkt inderdaad zo bij exchange voor mijn contacten en mijn agenda. Bij mijn imap account kan ik dit echter niet op deze manier aangeven. Hoe werkt dit dan?
Overigens vraagt hij bij de imap synchronisatie instellingen wel of ik alleen via thuisnetwerk wil syncen. Dit stond al aangevinkt maar mijn telefoon synchroniseert eigenlijk overal, via het tmobile web n walk. Hoe kan ik dit wel goed instellen?
T-mobile is dus je thuisnetwerk. Ga je naar het buitenland, ben je uit je thuisnetwerk en doet ie (als het goed is) niks.

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KabalA! schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:07:
[...]

T-mobile is dus je thuisnetwerk. Ga je naar het buitenland, ben je uit je thuisnetwerk en doet ie (als het goed is) niks.
oh ok, ik dacht dat thuisnetwerk een slechte vertaling van lokaal wlan was.

weet iemand misschien of ik het zo kan instellen dat mijn telefoon alleen voor syncen over wlan kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 01:44:
[...]

oh ok, ik dacht dat thuisnetwerk een slechte vertaling van lokaal wlan was.

weet iemand misschien of ik het zo kan instellen dat mijn telefoon alleen voor syncen over wlan kiest?
Wat je zou kunnen doen is alle verbindingen op "altijd vragen" zetten, dan kun je ervoor kiezen om alleen sync toe te staan in je Wlan netwerk, of je haalt alle toegangspunten uit je telefoon behalve je eigen Wlan. Maar als je Web'n Walk hebt, wat maakt het dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
Relief2009 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:42:
Dan heb ik dat over het hoofd gezien, maar zoals ik al zei. Het feit dat een telefoon gerepareerd is maakt hem niet opeens gebruikt of oud.

Telefoon is nog steeds gloednieuw en ik ben van mening dat ik er niemand mee heb misleid. Er staat boven duidelijk dat ik hem al sinds 14 december heb en mensen kunnen in het forum de geschiedenis lezen.

Het ging jou puur om het stukje over dat gekraak en dat gloednieuw doet er helemaal niet toe. En het is idd beter om het hierbij te laten. Beetje anderen lopen beschuldigen, slaat nergens op. :)

En ja ik doe hem weg, omdat Nokia blijkbaar het principe van een goede app store nog steeds niet snapt. En het feit dat ontwikkelaars bergen met geld vragen voor een simpele app is voor mij een reden om over te stappen op een OS dat wel een goede app store heeft.
Istore bv? mooi man 700 euro voor een toestel neertellen en per applicatie/itune ook nog een paar euro. Wel mooie icoontjes op je beeldscherm en een peppie interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
Kroontje schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:17:
Werkt dat niet gewoon via je IMEI?

Politie stuurt toch ook sms-bommen naar gestolen telefoons waarvan de IMEI is aangegeven bij de politie? Althans, in het verleden in ieder geval..
Yep, IMEI nummers van de verkochte toestellen worden geactiveerd.Daarom is het handig om je IMEI ergens anders op te slaan en door te geven bij diefstal. (alleen staat diefstal opsporing niet meer zo hoog op de prioriteitenlijst geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Een paar dingen m.b.t. de agenda waar ik niet uitkom:

1) Hoe kun je uitschakelen dat de herinnering voor een afspraak standaard op 15 minuten staat? Ik wil geen alarm dus moet bij elk item steeds de herinnering op 'uit' zetten.

2) Hoe kun je zelf instellen hoeveel items/dagen je op het homescreen ziet van je agenda? Ik zou ook graag bijv de items van morgen zien enz...

Of heeft iemand geweldige agenda apps waar ik toch even naar moet kijken?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Hoi MistaDevine. Ik gebruik zelf papyrus van sbsh. Een agenda applicatie die als enige Symbian applicatie een (voor mij) fatsoenlijke weekview laat zien _/-\o_ . Binnenkort komt er een nieuwe versie beschikbaar die nog handiger is dan deze. Het enige wat ik heb geconstateerd is dat niet alle categorieën lekker worden mee gesynchroniseerd met Outlook, maar dat heeft voor mij nog niet echt grote problemen opgeleverd. Wat wel irritant is (en dat ligt meer bij Nokia dan bij Papyrus) is dat de nieuwe OVI store problemen heeft met het synchroniseren van "prive" afspraken of afspraken die in de categorie "persoonlijk" zitten. Die worden heel vaak niet mee genomen. De "oude" software om te synchroniseren heeft hier geen problemen mee dus ik gebruik die ipv de OVI store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:39:
Mijn E72 bevalt prima, ook de nieuwe software onlangs geinstalleerd. Alleen staat nu soms het `mail for exchange` tekstregeltje 2x onderelkaar, dus dubbel in mijn (start)scherm. Beetje irritant. Heeft iemand hier dit ook gehad? Wellicht een simpele instelling? Naar mijn weten heb ik niets gewijzigd in ieder geval.

Fred
Niemand met het zelfde `probleem`?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt het laden van jullie telefoon als die helemaal leeg is?
En welke type lader hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Ik heb iets wat ik niet kan verklaren. Sinds een paar dagen heb ik mfe 'geinstalleerd'. Sinds mijn mailbox via mfe gesynct wordt is de bt koppeling met mn desktop verdwenen. Kan ik snappen omdat je niet op 2 manieren kan syncen...
Maar ook mn verbinding, ook via bt, met mn carkit gaat vaak mis. Geen verbinding of valt weg tijdens het bellen.

Gewoon toeval, of.....?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:18:
[...]

Niemand met het zelfde `probleem`?
Probeer eens: menu ->bed. paneel -> instellingen -> algemeen -> persoonlijk -> stand by modus -> modusinstellingen -> toepass. startscherm. Daar kun je aanvinken wat je wel en niet in je startscherm wilt hebben.

Daarnaast kun je via je e-mail instellingen een primaire en secundaire mailbox configureren, die allebei op je startscherm komen te staan. Daarvan kun je er een uitzetten. Ga naar: E-mail (via hardwareknop)-> instellingen -> algemene instellingen -> startscherm. Daar kun je je primaire en secundaire mailbox instellen, en eventueel verwijderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 08:08 ]

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:41
Zojuist navigatie via Ovi Maps geprobeerd. Blijkt dat ik nog een oude versie heb (V3.01), want hij vroeg om een licentiedag.
Ik had er nog 10 beschikbaar.

Vanochtend de telefoon aan de pc gehangen. Geen firmware update beschikbaar en geen update voor Ovi Maps!
Terwijl ik dus V3.01 heb! Ligt dit puur aan het feit dat ik de Vodafone variant heb?
Ovi Maps staat toch los van Vodafone?

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
firmware-versie V23 schijnt eraan te komen, al beschikbaar in sommige regio's.
http://discussions.europe...rsion-023-002/td-p/627917

[ Voor 39% gewijzigd door wiljums op 11-02-2010 09:37 ]

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Roodey schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:50:
Zojuist navigatie via Ovi Maps geprobeerd. Blijkt dat ik nog een oude versie heb (V3.01), want hij vroeg om een licentiedag.
Ik had er nog 10 beschikbaar.

Vanochtend de telefoon aan de pc gehangen. Geen firmware update beschikbaar en geen update voor Ovi Maps!
Terwijl ik dus V3.01 heb! Ligt dit puur aan het feit dat ik de Vodafone variant heb?
Ovi Maps staat toch los van Vodafone?
Ga naar de OVI store, en installeer gewoon OVI maps over je huidige OVI maps heen. Dan heb je wel versie 3.03 en de gratis navigatie versie (V3.01 was de oude en betaalde versie geloof ik :) ) Het klopt dat je geen update ziet, dat ligt volgens mij inderdaad ook aan de branded versie...

[ Voor 8% gewijzigd door DerOllie op 11-02-2010 09:26 ]

www.youtube.com/DerOllie

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
wiljums schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:03:
firmware-versie V23 schijnt eraan te komen, al beschikbaar in sommige regio's.
http://discussions.europe...rsion-023-002/td-p/627917
Vandaag wederom een email gestuurd naar de klantenservice van T-Mobile over het beleid van firmware voor "branded" E72 modellen. Zijn er meer mensen die reeds deze actie hebben ondernomen?

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
super_dirk schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:00:
[...]

Vandaag wederom een email gestuurd naar de klantenservice van T-Mobile over het beleid van firmware voor "branded" E72 modellen. Zijn er meer mensen die reeds deze actie hebben ondernomen?
Ik had hetzelfde probleem met Vodafone. Het hele branded-beleid faalt vwb updates als je het mij vraagt.
Daarom productcode van mijn telefoon gewijzigd (zie elders in dit topic). Kl*te telco's.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik heb sinds gisteren ook dit toestel :) erg fijn toestel, en symbian zoals ik al ruim gewend was, dus ik kan het meeste wel vinden :)

wat ik echter niet kan vinden (en misschien bestaat het ook wel niet), is het zelf blokkeren van het toetsenbord, ipv wachten op de automatische toetsenblokkering.

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

_Mystikal_ schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:56:
Ik heb sinds gisteren ook dit toestel :) erg fijn toestel, en symbian zoals ik al ruim gewend was, dus ik kan het meeste wel vinden :)

wat ik echter niet kan vinden (en misschien bestaat het ook wel niet), is het zelf blokkeren van het toetsenbord, ipv wachten op de automatische toetsenblokkering.
Linker selectie toets daarna rechterselectietoets

www.youtube.com/DerOllie

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
En we hebben weer een bug. Maak een foto in de portretstand (dus met het toestel dwars, toetsenbord naar rechts, een normale houding als je rechtshandig bent). De foto wordt niet automatisch geroteerd dus doen we dat handmatig. Zoek de foto op in de gallery en klik op draaien (bovenste knopje toolbar). Hij draait nu een slag naar rechts (staat dus nu op de kop). Nog een keer drukken op draaien en hij draait.... WEER TERUG? WTF? Ik kan mijn foto's dus niet goed draaien op het toestel (om ze daarna aan contactpersonen toe te voegen)???

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

PhilipsFan schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:27:
En we hebben weer een bug. Maak een foto in de portretstand (dus met het toestel dwars, toetsenbord naar rechts, een normale houding als je rechtshandig bent). De foto wordt niet automatisch geroteerd dus doen we dat handmatig. Zoek de foto op in de gallery en klik op draaien (bovenste knopje toolbar). Hij draait nu een slag naar rechts (staat dus nu op de kop). Nog een keer drukken op draaien en hij draait.... WEER TERUG? WTF? Ik kan mijn foto's dus niet goed draaien op het toestel (om ze daarna aan contactpersonen toe te voegen)???
oplossing voor gevonden: opties -> bewerken -> naar rechts/links draaien. Laatste stap herhalen naar mate de draaing niet goed is... O-)

www.youtube.com/DerOllie

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Cybpraetorian schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:02:
[...]

Linker selectie toets daarna rechterselectietoets
Tnx :) scheelt weer, ik wordt altijd moe van t wachten op blokkering.

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Sinds de laatste firmware van een paar weken terug valt het mij op dat het toestel soms vastloopt en daarna automatisch herstart als de camera applicatie gestart wordt. Meer mensen hier last van?

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

kibber schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:36:
Sinds de laatste firmware van een paar weken terug valt het mij op dat het toestel soms vastloopt en daarna automatisch herstart als de camera applicatie gestart wordt. Meer mensen hier last van?
JA, IK HAD HET LAATST EEN KEER. :(

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Audi_S2 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:38:
[...]

JA, IK HAD HET LAATST EEN KEER. :(
En daardoor heb je net prinses [dat argentijnse mokkel] gemist die door de PC Hooftstraat iedereen liep te flashen?
(je moet niet zo roepen O-) )

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Verwijderd

Gisteren de E72 binnen gekregen. Nu probeer ik hotmail te installeren. Krijg het niet voor elkaar via de standaardsettings van de telefoon. Ik kan emailadres invoeren, vervolgens wachtwoord. Dan gaat hij nadenken en komt vervolgens weer in het keuze scherm voor Email in te stellen. Verder lijkt er niets te gebeuren. Doe ik iets fouts?

Verwijderd

Misschien een domme vraag (dit is mijn eerste smart-phone :') ), maar hoe kan je zorgen dat er iig nooit data opgehaald wordt via de provider? Dit omdat ik geen mobiel internetten heb, maar wel soms via W-LAN wil internetten.

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:25:
Misschien een domme vraag (dit is mijn eerste smart-phone :') ), maar hoe kan je zorgen dat er iig nooit data opgehaald wordt via de provider? Dit omdat ik geen mobiel internetten heb, maar wel soms via W-LAN wil internetten.
toegangspunten, en daar bij toegangspunt instellen dat hij voor Internet alleen maar Wlan netwerk mag gebruiken voor internet. Alle andere mogelijkheden kun je dan deleten, dan haalt ie nooit iets op via 3G. Let wel op: dan kan je nooit onderweg mobiel internetten, ook al wil je dat wel! De instellingen moet je dan eerst helemaal weer invoeren. Je kan wel er voor zorgen dat WLAN als nr 1 bij internet staat, en 3G op 2, dan zoekt de E72 eerst of er een WLAN is waar mee je aan hebt gegeven dat hij mag verbinden, om daarna te zoeken naar een 3G netwerk...

Euhh. als je de E72 hebt: Read OOK The Manual... ;)

www.youtube.com/DerOllie

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:41:
[...]

toegangspunten, en daar bij toegangspunt instellen dat hij voor Internet alleen maar Wlan netwerk mag gebruiken voor internet. Alle andere mogelijkheden kun je dan deleten, dan haalt ie nooit iets op via 3G. Let wel op: dan kan je nooit onderweg mobiel internetten, ook al wil je dat wel! De instellingen moet je dan eerst helemaal weer invoeren. Je kan wel er voor zorgen dat WLAN als nr 1 bij internet staat, en 3G op 2, dan zoekt de E72 eerst of er een WLAN is waar mee je aan hebt gegeven dat hij mag verbinden, om daarna te zoeken naar een 3G netwerk...

Euhh. als je de E72 hebt: Read OOK The Manual... ;)
Thanks. Tja, ik had al wat dingen opgezocht in de manual, maar elke keer kon ik het niet vinden :P .

Ik had ook een optie gevonden om slechts het GSM netwerk te gebruiken. Zou dit in principe ook niet moeten verhelpen dat hij data ophaalt, aangezien daarvoor 3G nodig is?

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:47:
[...]

Thanks. Tja, ik had al wat dingen opgezocht in de manual, maar elke keer kon ik het niet vinden :P .

Ik had ook een optie gevonden om slechts het GSM netwerk te gebruiken. Zou dit in principe ook niet moeten verhelpen dat hij data ophaalt, aangezien daarvoor 3G nodig is?
Weet ik niet, maar wat je bedoelt is dat je instelt dat hij niet de Duo modus gebruikt (dus wanneer 3G bezigbaar is) maar altijd GSM alleen maar? Zou kunnen, maar nogmaals, wil je dan alsnog een keer ff 3G iets opzoeken, dan moet je alles omzetten... Toegangspunten is ff prutsen, maar uiteindelijk werkt het prima hoor, geen data verbruik hier. Helemaal niets, zelfs niet bij GPS en dan werkt ook prima.

www.youtube.com/DerOllie

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:47:
[...]

Nope, hij blijft zeker data gebruiken alleen dan wat langzamer, omdat hij dan alleen via gprs data binnenhaalt. Als je geen internet wilt gebruiken, zou ik sowieso de telefoon op "gsm" modus zetten en niet op dual. Scheelt aanzienlijk in de accu tijd.

• PhilipsFan
Cybpraetorian schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:17:
[...]

oplossing voor gevonden: opties -> bewerken -> naar rechts/links draaien. Laatste stap herhalen naar mate de draaing niet goed is... O-)
Inderdaad... had heel die edit optie over het hoofd gezien. Je kunt zelfs croppen.

Verwijderd

Sinds een paar dagen geleden bljift de synchronisatie met Ovi hangen bij de notitie synchronisering. Muziek wordt zelfs op geen manier naar m'n e72 gekopieerd. Iemand dit al meegemaakt en een oplossing voor dit zeer irritante probleem? (zowel via bluetooth als via kabel blijft ie steken) Ben de muziek die er nu op staat zat namelijk ;).

Daarnaast nog mijn vraag van een paar dagen geleden. Ik krijg telkens Invalid Server (o.i.d.) i.c.m. mijn router, nu scheen de oplossing te zijn om een static ip in te stellen. Heb ik gedaan, maar werkt nog steeds niet.. MAC-adress toevoegen werkte ook niet. Is mijn router gewoon niet compatible met de e72? of is er wel degelijk een oplossing.

• PhilipsFan
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:03:
[...]
Daarnaast nog mijn vraag van een paar dagen geleden. Ik krijg telkens Invalid Server (o.i.d.) i.c.m. mijn router, nu scheen de oplossing te zijn om een static ip in te stellen. Heb ik gedaan, maar werkt nog steeds niet.. MAC-adress toevoegen werkte ook niet. Is mijn router gewoon niet compatible met de e72? of is er wel degelijk een oplossing.
Je geeft te weinig informatie, daar kunnen wij niks mee. Begin es te noemen welk merk en type router je gebruikt, of je SSID-broadcast aan hebt staan en welke versleuteling je router gebruikt. Volgens mij is er ooit eens een router van KPN geweest welke problemen vertoonde met telefoons, maar ik weet het niet precies.

Dan de instellingen op je telefoon. De foutmelding die je krijgt van de webbrowser is een algemene foutmelding waarmee de browser bedoelt dat ie de gevraagde pagina niet kan ophalen. Dat kan aan veel dingen liggen. Hoe heb je de access points gedefinieerd op je toestel? Welk access point gebruikt de browser? Gebruik je Destinations? Kun je wel verbinding maken en internetten via een andere router?

Wij kunnen niet in jouw router, toestel of hoofd kijken dus als we je moeten helpen moet je wel de nodige informatie geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50
Schitterend! de Spelen LIVE volgen op je E72. Simpelweg surfen naar: m.nos.nl/os2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:59:
[...]

Je geeft te weinig informatie, daar kunnen wij niks mee. Begin es te noemen welk merk en type router je gebruikt, of je SSID-broadcast aan hebt staan en welke versleuteling je router gebruikt. Volgens mij is er ooit eens een router van KPN geweest welke problemen vertoonde met telefoons, maar ik weet het niet precies.

Dan de instellingen op je telefoon. De foutmelding die je krijgt van de webbrowser is een algemene foutmelding waarmee de browser bedoelt dat ie de gevraagde pagina niet kan ophalen. Dat kan aan veel dingen liggen. Hoe heb je de access points gedefinieerd op je toestel? Welk access point gebruikt de browser? Gebruik je Destinations? Kun je wel verbinding maken en internetten via een andere router?

Wij kunnen niet in jouw router, toestel of hoofd kijken dus als we je moeten helpen moet je wel de nodige informatie geven ;)
Ik zal hieronder een opsomming geven van de gebruikte instellingen:

Router

Draytek Vigor 2200vg, SSID-broadcast is ingeschakeld en ik gebruik een 64bits wep versleuteling. Ik heb mijn wlan bij anderen wel werkend gekregen die SSID-broadcast uit hadden staan en ook een 64 bits wep versleuteling hadden. Ik heb alleen nog niemand gevonden die ook een 2200vg heeft, dus dat heb ik nog niet kunnen testen. Misschien niet geheel onbelangrijk: Mac identificatie staat UIT, maar heb voor de zekerheid het mac adress van m'n E72 wel toegevoegd.

E72

Ik heb een E72 met T-mobile software erop. Softwareversie - 021.024 met een 'aangepaste' t-mobile versie die 021.024.274.01 als naam heeft.

Ik heb mijn wireless network prioriteit 1 gegeven, t-mobile internet prioriteit 2. Als ik wil verbinden met mijn wireless network, moet ik mijn wep key ingeven. Dit doe ik, en verbinding maken met de router lukt gewoon. Alleen als ik het internet op wil krijg ik Invalid URL (bij sites als www.google.nl, die wel gewoon met t-mobile internet werken).

Nu las ik dat het toekennen van een statisch ip een mogelijke oplossing was. Na gekeken te hebben in m'n router software welk intern ip nog vrij was, heb ik mijn E72 de volgende instellingen toegekend:

Wlan netwerknaam: Mijn SSID
Netwerkstatus: Openbaar
Wlannetwerkmodus: Infrastructuur
WlanBeveiliginsmodus: WEP
Wlan Beveiligingsinstellingen: Wep sleutel in gebruik : #1 (komt overeen met instelling in router)
Verificatietype: Open (dit moet volgens mij Open zijn, niet gedeeld)
Instellingen Wep Sleutel: Codering: 64 bits
Indelign: ASCII
Wachtwoord: Het correcte wachtwoord

Tot zover de 'normale' instellingen. Vervolgens ben ik naar geavanceerde instellingen gegaan en hebi k de volgende gegevens ingevuld (via pc ipconfig/all gedaan en instellingen op het ipadres na overgenomen):

Ip adres telefoon: 192.168.1.14
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1
DNS-Adressen: Primair - 192.168.1.1
Secundair - 192.168.1.0 (deze stond niet in mijn ipconfig/all lijst, dus heb hem eerst leeggelaten, kreeg toen nog steeds dezelfde fout, toen .0 en .2 geprobeerd als laatste cijfers wat helaas ook niet werkte, dus weet niet precies wat ik met secundair DNS aanmoet..)

Zo op het oog zou het nu echt moeten werken, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Ben een avondje aan het proberen geweest met verschillende instellingen, maar helaas. Daarom hoop ik dat ik ergens een stomme fout heb gemaakt met mijn instellingen, maar aangezien anderen ook al klachten hierover hadden, ben ik bang dat het om iets incompatible's gaat.

edit: Daarnaast heb ik vrij vaak (nu 4x in 3 weken) dat mijn spatiebalk opeens niet meer werkt. Het komt alleen voor als ik via een sneltoets naar nieuwbericht ga, dus het lijkt op een softwarematig probleem. De spatiebalk werkt pas weer na het herstarten van symbian. Hebben meer mensen dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 14:20 . Reden: Extra probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Net een aantal foto's gemaakt die niet in mn galerij staan. Ik kan ze ook niet terugvinden op de foon of SD kaart.

De 2 foto's die ik erna gemaakt heb staan er wel op. Net of ze overschreven zijn. Iemand dit eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

MrDry schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:38:
Net een aantal foto's gemaakt die niet in mn galerij staan. Ik kan ze ook niet terugvinden op de foon of SD kaart.

De 2 foto's die ik erna gemaakt heb staan er wel op. Net of ze overschreven zijn. Iemand dit eerder gehad?
Inderdaad rete-irritant! Ik moet ze nu zoeken via de file manager en staan dan per map/maand ingedeeld op mijn storage card onder afbeelding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels de E72 een tijdje in bezit en ik heb extreme problemen met de levensduur van het toestel.
Na een volle nacht in de oplader kan het toestel het maximaal 7-8 uur volhouden voordat hij uitvalt.

Email synchroniseert elke 10 minuten en Gravity(Twitter-app) elke 3 minuten. In deze 7 uur bel ik max een half uurtje en brows ik ook nog een half uurtje.

Ligt het aan mij of aan het toestel? Want op deze manier moet ik altijd een oplader bij me hebben, omdat de telefoon het anders simpelweg niet volhoudt...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Het ligt aan Gravity, die zuipt behoorlijk wat stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang verhaal zie hierboven, in het kort, ik kreeg met WLAN telkens Invalid URL
Probleem = opgelost. Ongelooflijk simpele oplossing, ik ben van een WEP key naar een WPA-PSK key op mijn router gegaan en sindsdien werkt het als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:32:
[...]

Probleem = opgelost. Ongelooflijk simpele oplossing, ik ben van een WEP key naar een WPA-PSK key op mijn router gegaan en sindsdien werkt het als een trein.
d:)b

Dat probleem met die spatiebalk is bekend in de oudere firmware. Schijnt te zijn opgelost in 022+, tenminste, ik heb het nog niet ervaren. Je kunt overwegen om je produktcode even aan te passen en de neutrale firmware erop te flashen, ben je meteen van die branded rommel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 21:29
Joster schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:21:
[...]
Helaas. Een week of wat terug (heb het nogal druk gehad, vandaar dat ik me er niet zo druk om kon maken) wil mijn Gmail ineens niet meer synchroniseren. Gmail op mijn E72 haalt gewoon helemaal niets meer binnen. Heb al gekeken (wat kan je er eigenlijk op zien behalve dat je een account hebt :? ) op mijn Nokia messaging account en Gmail opnieuw toegevoegd maar dit mocht niet baten. Erg vaag is dat wanneer ik een nieuwe Gmail account aanmaak (na de oude verwijderd te hebben) ik mijn wachtwoord voor Gmail én voor Nokia messaging moet geven (terwijl dit hetzelfde moet zijn, je moet bij Nokia inloggen met je mailadres). Vervolgens geeft hij bij Nokia messaging een foutmelding, gaat hij gewoon terug of komt hij er niet door heen. Een paar keer is dit wel goed gegaan maar van synchronisatie was geen sprake.

Nokia messaging is sowieso erg vaag. Toen ik tijdens dit trial en error gebeuren wilde inloggen vanaf mijn pc gaf hij aan dat ik een verkeerd wachtwoord op had gegeven. Vervolgens vroeg ik hem mijn wachtwoord te sms'en waarbij Nokia messaging de melding gaf dat mijn e-mail adres niet bekend was. Daarna geprobeerd een nieuwe account aan te maken met hetzelfde e-mail adres maar toen kwam de foutmelding dat hier al een account mee bestond :? 8)7

Van het weekend nog eens verder kloten, ik hoop dat mijn Gmail snel weer werkt :)
Nokia messaging is weer enigszins normaal te noemen. Ik kan er vanaf mijn pc in elk geval weer normaal op inloggen. Echter werkt mijn Gmail nog altijd niet naar behoren. Het instellen van de mailbox verloopt vlekkeloos, zoals ik bij ontvangst van mijn E72 ook al gedaan heb. Geen foutmelding en het komt ook niet voor dat ik nog een keer extra mijn wachtwoord in moet voeren. Allemaal prima denk ik dan, maar hij haalt gewoonweg geen mails binnen van na 27-1. Dit is al het geval sinds dit probleem voor het eerst voor kwam. Instellingen gecheckt, wat en wanneer syncen gechekt, etc. etc. Allemaal geen resultaat dus ik snap er vrij weinig van.

Overigens kan ik zaken als "Verberg e-mail ouder dan.." niet meer bewerken :? Ik krijg dan de melding dat hij "instellingen voor alleen lezen niet kan bewerken", maar ik heb nergens ingesteld dat dit om "alleen lezen" gaat. (Zelfde geldt voor "mijn e-mailadres", en de verberg optie van e-mails wat betreft concepten en verzonden items.
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:57:
ik heb een klein vraagje. Volgende week ga ik op vakantie en wil eigenlijk niet dat dan automatisch verbinding gemakt wordt met het internet voor imap of exchange.
Hoe kan ik deze mogelijkheden uitschakelen zonder alle instellingen te wissen?

Is het ook mogelijk om mijn telefoon alleen via wlan te laten syncen met google? Ik maak voor de rest eigenlijk niet veel gebruik van mobiel internet en ik bevind me toch meestal op plekken waar een wlan beschikbaar is. Dus als dit mogelijk is scheelt mij dat 9.95 per maand.
Ga je ook naar HSV - PSV? :D

Afijn, ik dus wel en wil dus ook niet dat er automatisch verbinding wordt gemaakt met internet voor wat dan ook. Dan is het imo gewoon voldoende om bij het toegangspunt voor mobiel internet, onder "toegangspunt gebruiken" "na bevestiging" aan te vinken.

Nee, dit is kennelijk niet voldoende want ik wilde net deze instellingen weer bewerken en hij gaf de melding dat deze in gebruik was, terwijl hier niet naar gevraagd was :/

Ik mik dat toegangspunt gewoon weg, dan ben ik er zeker van dat ik geen tientallen euro's (extra) kwijt ben voor een paar dagen Hamburg.

[ Voor 4% gewijzigd door Joster op 12-02-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:24:
Hoelang duurt het laden van jullie telefoon als die helemaal leeg is?
En welke type lader hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Al eerder heb ik het hier gehad over het af en toe verschijnen van een paars/roze vlek ergens in het beeld. Het was een tijdje verdwenen, maar inmiddels is het toch weer 2 keer gebeurt in 2 dagen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Daarnaast een vraagje over Nokia Sportstracker. Ik heb het programma geinstalleerd als de Nokia N96 versie, zoals in dit forum reeds eerder is aangeraden. In eerste instantie lijkt alles prima te lopen. Tijdens het schaatsen van de afgelopen dagen viel het programma 1 keer met een error uit en gisteren was het helemaal mooi: tot een bepaald punt ging het prima: had zo'n 15km afgelegd. Toen ik even later weer keek stond de teller ineens op 96 km. Bij het eindpunt stond de kmstand ineens op 9,9 km. Kortom: er klopte niets van, en op deze manier kan je er natuurlijk vrij weinig mee. Iemand hier ook last van?
En weet iemand of en wanneer er een E72 versie van Sportstracker komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 09:08
Mijn optical navi key doet het niet meer. En volgens mij is dat sinds ik geupgrade heb naar firmware 22.007. Vlak daarna deed hij het af en toe nog wel, maar heb het nu al meer dan 1 week niet meer aangehad. De knop zelf indrukken werkt wel goed, ook werken de boven/onder/links/rechts knoppen er omheen nog, alleen het optische werkt niet.

Wat heb ik geprobeerd?
  • rebooten
  • *#7370# (Restore factory settings
  • optical navi key uit/aan zetten en verschillende sensitivity
  • gecheckt of de telefoon niet in energiespaarstand staat
Heeft iemand hier ervaring mee, of wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Heerlijk die Ovi Maps!

Vandaag naar een deurenleverancier gereden :) Werkte super!
Spraak is ook hard genoeg. Alleen de radio moet niet op maximaal staan uiteraard.
Snelheid, alles wordt netjes weergegeven.

Een telefoonhouder ga ik niet kopen, het slipmatje doet zijn werk ook dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Lader AC-8E
Hoe lang het duurt? Ongeveer 2 uurtjes.
Met andere opladers duurt het langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Roodey schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:53:
Heerlijk die Ovi Maps!

Vandaag naar een deurenleverancier gereden :) Werkte super!
Spraak is ook hard genoeg. Alleen de radio moet niet op maximaal staan uiteraard.
Snelheid, alles wordt netjes weergegeven.

Een telefoonhouder ga ik niet kopen, het slipmatje doet zijn werk ook dus.
Ik heb nogsteeds niet gevonden hoe ik een bepaald adres kan invullen :$

Verder ben ik wel van plan een telefoonhouder te kopen. Tevens een jack kabeltje naar mijn autoradio en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe/Waar kun je de MS Exchange email mappen selecteren zodat deze op je e72 beschikbaar zijn/ge-synced kunnen worden? Ik zie er nu maar ongeveer 15 van de 40 folders die onder mijn Inbox hangen (op de server).

Had hiervoor een Windows toestel en hierop kun van elke map onder je inbox aangeven of je deze wilde synchroniseren met je teostel.

Tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Joster schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:32:
[...]

Ik heb nogsteeds niet gevonden hoe ik een bepaald adres kan invullen :$

Verder ben ik wel van plan een telefoonhouder te kopen. Tevens een jack kabeltje naar mijn autoradio en voila :)
Opties > Zoeken > Adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch ook mogelijk om zonder internet OVI maps te gebruiken?
Ik krijg tenminste de melding dat verbinding met netwerkpositiebepalingsserver vereist is en dat de kosten door de provider kunnen worden doorberekend. Als ik op nee druk krijg ik na een tijdje toch weer de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:19:
Het is toch ook mogelijk om zonder internet OVI maps te gebruiken?
Ik krijg tenminste de melding dat verbinding met netwerkpositiebepalingsserver vereist is en dat de kosten door de provider kunnen worden doorberekend. Als ik op nee druk krijg ik na een tijdje toch weer de melding.
Zorgen dat je instellingen goed staan, dus in OVI maps op offline.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Werd al een aantal keer niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinister81
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-08 00:31
Kan iemand mij vertellen welke andere navigatiesoftware heel goed werkt op deze telefoon dat ook offline werkt. Iets wat up to date is. Dus geen oude tomtom software of sygic.
Ik neem aan dat het sygic probleem nog niet opgelost is.
Weet iemand hoe dat waarschijnlijk opgelost gaat worden, moet dat per se met nieuwe firmware of is gewoon afwachten op een sygic update. Dan weet ik waar ik op wacht :)

oh ja ik zie dat ovi maps ook offline kan.

Hebben jullie dit ook. Als ik heel snel een nummer intyp om te bellen dan houd ie me niet bij op het scherm. Dat is best slecht met zo een processor erin. Zelfs geen programma's op de achtergrond draaien. |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Sinister81 op 14-02-2010 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De camera hapert heel erg bij het inzoomen en loopt ook vast. Ook in de navigatie gaat het scrollen heel langzaam en loopt het soms vast, schandalig dat dat kan met zo een telefoon.
Ook schandalig dat het opladen 2 uur duurt, terwijl mn oude telefoons al na 40 min zijn opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,
Ook ik ben in het bezit van de E72, ik ben er heel tevreden van, alleen krijg ik die gps niet aan de praat.
Hij vind nl geen sattelieten.
Ik heb bij instellingen positiebepaling -> methode positiebepaling, integrated gps aangevinkt.
Weet iemand welke instellingen ik dien te zetten zodat ik hem aan de praat krijg?
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:43:
Hoi mensen,
Ook ik ben in het bezit van de E72, ik ben er heel tevreden van, alleen krijg ik die gps niet aan de praat.
Hij vind nl geen sattelieten.
Ik heb bij instellingen positiebepaling -> methode positiebepaling, integrated gps aangevinkt.
Weet iemand welke instellingen ik dien te zetten zodat ik hem aan de praat krijg?
Bedankt voor de hulp.
Op basis van netwerk ook ff aanzetten, dat kost niets. A-GPS niet aan zetten, dat kost wel wat.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook al geprobeerd, hij kan mijn positie niet vinden. Ik zie hem wel zoeken naar een signaal maar verder dan 1 geel knipperend balkje komt hij niet.Het volgende staat nu ingesteld:

Instellingen positiebepaling -> Methode positiebepaling: "Integrated GPS" en "Op basis van eigen netwerk".

Hoe moet ik dan de Positiebepalingsserver instellen? Heb al vanalles aan het proberen geweest maar zie nu het bos door de bomen niet meer :-(

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:09

TMV

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:33:
Heb ik ook al geprobeerd, hij kan mijn positie niet vinden. Ik zie hem wel zoeken naar een signaal maar verder dan 1 geel knipperend balkje komt hij niet.Het volgende staat nu ingesteld:

Instellingen positiebepaling -> Methode positiebepaling: "Integrated GPS" en "Op basis van eigen netwerk".

Hoe moet ik dan de Positiebepalingsserver instellen? Heb al vanalles aan het proberen geweest maar zie nu het bos door de bomen niet meer :-(
Ik zal hier wel een open deur intrappen maar je bent toch wel buiten of in ieder geval ergens binnen waar er goed zicht naar boven is als je naar satelieten laat zoeken?

Hoe lang heb je gewacht op signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

TMV schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:54:
[...]

Ik zal hier wel een open deur intrappen maar je bent toch wel buiten of in ieder geval ergens binnen waar er goed zicht naar boven is als je naar satelieten laat zoeken?

Hoe lang heb je gewacht op signaal?
+1 Erg belangrijke vraag! |:( en nee, voor een raam staan wachten op verbinding helpt ook niet...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stond buiten, een exacte tijd kan ik er niet op plakken maar toch minstens 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:47:
Ik stond buiten, een exacte tijd kan ik er niet op plakken maar toch minstens 5 minuten.
Hmmmm, zonder enige vorm van assistentie kan het inderdaad lang duren voordat de telefoon een fix heeft, zeker als deze nog nooit eerder een fix heeft gehad.. Maar plaatsbepaling aan de hand van netwerk zou toch het proces erg moeten versnellen. ( en als dataverkeer geen issue is natuurlijk de a-gps )

-edit-

de instellingen voor de positioning server zijn bij mij als volgt:

Positioning server use: automatic
Accesspoint: mobiel internet
Server address: supl.nokia.com

[ Voor 15% gewijzigd door TMV op 14-02-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, ik ben nog wat aan het experimenteren geweest en heb het voor elkaar gekregen. Mijn instellingen staan nu als volgt:

Positioning server use: altijd vragen
Accesspoint: Internet
Server address: supl.nokia.com

Ik moet er wel bij zeggen dat ik via OVI de laatste kaarten "Europe" gedwnl heb.
Als ik nu wil navigeren en "kaarten" kies, vraagt hij of ik met internet wil verbinden, ik kies "neen" en dan heb ik binnen de 15 sec gps lock.
Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Laatst online: 22-06 15:31
Nog niet beschikbaar bij mij. Hopelijk worden de camera problemen opgelost, die bug is toch wel irritant. Behalve vastlopers met een reboot tot gevolg lijkt de camera ook niet altijd de gemaakte foto op te slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:42:
Hoe/Waar kun je de MS Exchange email mappen selecteren zodat deze op je e72 beschikbaar zijn/ge-synced kunnen worden? Ik zie er nu maar ongeveer 15 van de 40 folders die onder mijn Inbox hangen (op de server).

Had hiervoor een Windows toestel en hierop kun van elke map onder je inbox aangeven of je deze wilde synchroniseren met je teostel.

Tx.
Gebruik je Mail for Exchange (MFE)? Ik kreeg dit nl bij MFE al helemaal niet aan de praat. Op dit moment is er via de Ovi store (dus niet via de Dataviz site) een aanbieding voor Roadsync 5.0. Hierbij werkt subfolders, met per subfolder aangeven of deze gesynct moet worden goed. Ook HTML mails, afwezigheidsassistent werkt goed. Helaas nog steeds geen compabiliteit met de ongewenste items map (dus als Outlook op mijn werkplek aanstaat en automatisch een bericht in mijn SPAM box kwakt, kan ik hier op afstand niet bij) en hetzelfde geldt voor verwijderde en verzonden items. Maar het is al beter dan MFE, desalniettemin een beetje jammer dat een zakelijk toestel van een A-leverancier (voor zo'n bedrag) niet een fatsoenlijke e-mail client kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds dit weekend heb ik ineens een zwart scherm op mijn e72.

de achtergrond foto staat er wel maar eroverheen staat een zwart vlak. de foto zie ik alleen maar in de bovenste balk (daar waar de operater en datum staat en in de onderste balk.
bij et hele scherm is dus zwart en dat is vrij irri :'(

kan ook nergens vinden om dit weg te halen. ik zette de telefoon aan en toen was het zo, klinkt dus vrij spontaan. opnieuw de achtergrond foto toewijzen werkt ook niet.
(het is in beide modussen)

weet iemand een oplossing voor het weghalen van dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik heb ergens hier op fora gezien dat iemand had probleem met email instellen. Ik ook, heb de zelfde probleem. Begin ik met email instellen, kom ik door hele menu met password en alle poespas en aan het eind, moment waar ik denk - done! Dus niet, springt setup weer naar het begin. Zonder enkel melding.
Zijn we nou mensen tweetjes hier met dit probleem of zijn er nog mensen dia niet kunnen email instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:13
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:53:
Hallo allemaal,
Ik heb ergens hier op fora gezien dat iemand had probleem met email instellen. Ik ook, heb de zelfde probleem. Begin ik met email instellen, kom ik door hele menu met password en alle poespas en aan het eind, moment waar ik denk - done! Dus niet, springt setup weer naar het begin. Zonder enkel melding.
Zijn we nou mensen tweetjes hier met dit probleem of zijn er nog mensen dia niet kunnen email instellen.
Same here... Zaterdag de telefoon geheel gewist (factory defaults) en nog steeds doet hij het niet... precies wat jij omschrijft..

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 10:29
Weet iemand of de T-mobile versie van dit toestel wezelijk anders is dan de 'gewone'?

Ik moet hier voor een collega de vodafone zakelijk instellingen op een t-mobile versie zetten en dan wil maar niet lukken. ge-simlockt lijkt het toestel niet te zijn, want hij kan er wel mee bellen... ondanks dat er een t-mobile sticker op zit.
De t-mobile instellen verwijderen heeft geen resultaat opgeleverd...

Iemand suggesties?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

MGSNK schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:18:
Weet iemand of de T-mobile versie van dit toestel wezelijk anders is dan de 'gewone'?

Ik moet hier voor een collega de vodafone zakelijk instellingen op een t-mobile versie zetten en dan wil maar niet lukken. ge-simlockt lijkt het toestel niet te zijn, want hij kan er wel mee bellen... ondanks dat er een t-mobile sticker op zit.

Iemand suggesties?
Normaliter hebben de gebrande toestellen een andere productcode en door de provider aangepaste firmware... Ik weet echter niet in hoeverre dit invloed heeft op het door jou beschreven probleem.

Misschien een optie om de productcode te veranderen naar de standaard code?

[ Voor 5% gewijzigd door TMV op 15-02-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Bij mij worden mijn (email) submappen niet gesynced via MFE. Wij hebben een Exchangeserver 2003 draaien.
Krijgt iemand het wel voor elkaar met deze combinatie?

Edit:
Het valt me nu op dat 2 van de 4 submappen wel gesynced worden... :?

[ Voor 19% gewijzigd door MrDry op 15-02-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Ik heb over de updates van de gebrande E72 een briljante discussie gevoerd met de klantenservice van T-Mobile. T-Mobile begon over de pagina met ROM updates en verwijzingen naar Ovi Store... nee klantenservice, dat werkt niet. Nu 5x een verschillend antwoord ontvangen maar tot op heden nog geen oplossing voor de firmwares.

Om het om te zetten met memesis, welke stappen moeten er gevolgd worden?
TMV schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:26:
[...]

Normaliter hebben de gebrande toestellen een andere productcode en door de provider aangepaste firmware... Ik weet echter niet in hoeverre dit invloed heeft op het door jou beschreven probleem.

Misschien een optie om de productcode te veranderen naar de standaard code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 10:29
MGSNK schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:18:

Iemand suggesties?
Probleem voor de helft opgelost... Het bleek dat de mobiel internet (blox) niet aanstond op dat zakelijke abbo... _O- dus even dat eerst regelen voordat ik hier op terug kom.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
MGSNK schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:23:
[...]

Probleem voor de helft opgelost... Het bleek dat de mobiel internet (blox) niet aanstond op dat zakelijke abbo... _O- dus even dat eerst regelen voordat ik hier op terug kom.
Volgens mij zou dat niet uit mogen maken :? De internetblox wil alleen zeggen dat je geen kosten per mb betaald, maar een vast bedrag per maand!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
MrDry schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:53:
Bij mij worden mijn (email) submappen niet gesynced via MFE. Wij hebben een Exchangeserver 2003 draaien.
Krijgt iemand het wel voor elkaar met deze combinatie?

Edit:
Het valt me nu op dat 2 van de 4 submappen wel gesynced worden... :?
Hmm, geen idee. Mijn submappen worden wel gesynced allemaal, helaas geeftie alleen niet zelf aan als er nieuwe mail in één van de submappen zit... Tot zo ver een 'zakelijk' toestel ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Ik geloof dat ik hier ergens las dat de EU kaarten op de GPS heel veel ruimte inhielden op de geheugenkaart?
Hoe kan ik deze verwijderen? Aangezien ik alleen NL gebruik.
mn telefoon is niet echt snel en dat is zeer vervelend, ben nu ook bezig met nokia PC suite om mijn backup weer terug op de telefoon te zetten, en hij blijft steeds een half uur hangen op 59% bij stap 1 al.
Hoop dat die het gaat doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:06:
Hey,
Ik geloof dat ik hier ergens las dat de EU kaarten op de GPS heel veel ruimte inhielden op de geheugenkaart?
Hoe kan ik deze verwijderen? Aangezien ik alleen NL gebruik.
mn telefoon is niet echt snel en dat is zeer vervelend, ben nu ook bezig met nokia PC suite om mijn backup weer terug op de telefoon te zetten, en hij blijft steeds een half uur hangen op 59% bij stap 1 al.
Hoop dat die het gaat doen :(
Veel ruimte is relatief, kaarten voor europa zijn 'maar' 2,1GB, maar op het standaard 4GB kaartje is het best veel ja.
Voor zover ik weet is de enige manier om dit te doen de data van Ovi Maps verwijderen van de geheugenkaart en dan opnieuw met maploader Nederland naar de telefoon zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat mijn telefoon dan ook wat sneller wordt? Aangezien er misschien nog maar 600mb vrije ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nee telefoon wordt niet sneller. Met OVI Suite kun je alle kaarten er afhalen (Dat duurt best wel lang moet ik zeggen) en daarna per land er weer opzetten (NL is maar 75 MB en staat er zo weer op). Heb ff geduld, en het werkt :D

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Cybpraetorian schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:38:
Nee telefoon wordt niet sneller. Met OVI Suite kun je alle kaarten er afhalen (Dat duurt best wel lang moet ik zeggen) en daarna per land er weer opzetten (NL is maar 75 MB en staat er zo weer op). Heb ff geduld, en het werkt :D
Met de Ovi Suite kan het inderdaad ook ja... Naja, even handmatig doen met een kaartlezertje is sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen na problemen wordt echt gek hier!
Ik heb een nieuwe simkaart gehad van tmobile en mn oude simkaart is geblokkeerd (had veel verbindingsproblemen).
Alle telefoonnummers waren opgeslagen op mn sim en ik had hiervan een backup gemaakt op mn pc, via pc suite. Maar als ik alles terug zet blijven de telefoonnummers weg :S:S
Hoe kan ik deze telefoonnummers terugkrijgen??

Gek genoeg hebben de nummers in mn inbox van sms, wel de namen ipv dat er nummers staan :S
Mn hele telefoon tript ook ineens, ik kan niet eens mn contacten lijst in, hij gaat automatisch terug naar mn menu als ik erop klik

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Misschien een idee om een nieuw topic te openen? Meer dan 2000 replies gehad en de TS is nog van ver voor de launch. Nieuwkomers als ik kunnen vrij weinig met een topic waar je 90 pagina's in moet doorspitten om over de E72 te lezen.

Heel hypocriet trouwens dat ik het zelf niet doe ik weet het maar ik vind het beter als een ervaren gebruiker het overzicht maakt, aangezien ik nog denk aan de overstap naar E72 (Van E71).

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:39:
Ik heb een nieuwe simkaart gehad van tmobile en mn oude simkaart is geblokkeerd (had veel verbindingsproblemen).
Alle telefoonnummers waren opgeslagen op mn sim en ik had hiervan een backup gemaakt op mn pc, via pc suite. Maar als ik alles terug zet blijven de telefoonnummers weg :S:S

Gek genoeg hebben de nummers in mn inbox van sms, wel de namen ipv dat er nummers staan :S
Mn hele telefoon tript ook ineens, ik kan niet eens mn contacten lijst in, hij gaat automatisch terug naar mn menu als ik erop klik
Herkenbaar, is mij ook overkomen vorige maand. Alle sim contacts (Hi) weg, in mijn inbox stonden de namen er nog wel in. Vooralsnog niet terug kunnen halen. Gelukkig heb je n backup, die had ik niet :( Nu krijg ik regelmatig de melding 'Unable to access contacts saved to SIM memory' als ik mn contactlist tevoorschijn haal.

Iets anders waar ik meezit. Op mn Nokia 6300 kon ik gewoon verjaardagen invoeren waarbij ik het geboortejaar kon meegeven, handig imo. Op mn E72 kan ik die optie nergens vinden. Iemand ideeen?

[ Voor 5% gewijzigd door dreester op 15-02-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Digitizers schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:16:
[...]
Iets anders waar ik meezit. Op mn Nokia 6300 kon ik gewoon verjaardagen invoeren waarbij ik het geboortejaar kon meegeven, handig imo. Op mn E72 kan ik die optie nergens vinden. Iemand ideeen?
+1 Daar ben ik dus ook eigenlijk naar op zoek... Heel irritant dat dit niet meer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitizers schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:16:
[...]

Herkenbaar, is mij ook overkomen vorige maand. Alle sim contacts (Hi) weg, in mijn inbox stonden de namen er nog wel in. Vooralsnog niet terug kunnen halen. Gelukkig heb je n backup, die had ik niet :( Nu krijg ik regelmatig de melding 'Unable to access contacts saved to SIM memory' als ik mn contactlist tevoorschijn haal.

het probleem is dat het niet verder gaat dan 59%, dus aan de backup heb ik ook niks

erg zwak van nokia, deze toestel is erg onstabiel, ik krijg op een of andere manier de tril oko niet aan het werk na fabrieksinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:39:
Geen paniek. Je kunt je oude simkaart gewoon weer in het toestel stoppen. T-Mobile heeft de kaart geblokkeerd, dus je kunt geen verbinding meer krijgen, maar je namen staan er nog gewoon op. Kopieren naar telefoongeheugen en klaar. Eventueel je telefoongeheugen eerst legen zodat je geen dubbele troep krijgt.

Dan nog een programmaatje om je contactpersonen te back-uppen: S60 contacts transfer, gewoon installeren en draaien. Dit is de enige oplossing waarbij ook je labels worden hersteld, mocht je die hebben aangepast. Zelfs die kl##te backup toestand van Nokia zelf kan dit niet. Chapeau! En het is nog gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
TMV schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:29:
[...]

+1 Daar ben ik dus ook eigenlijk naar op zoek... Heel irritant dat dit niet meer werkt!
Zit op S40, niet op S60. Pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

ReconE schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:15:
[...]

Zit op S40, niet op S60. Pech gehad.
Ah... Jammer.. Beetje achterlijk dat ze een functie als dit (toch wel handig lijkt me) dan weer niet in S60 inbouwen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds van de week de nieuwe kaarten gdwnl en merk nu dat de flitspalen verdwenen zijn. Ik ben eens gaan kijken bij safety spots maar die folder is leeg.
Iemand enig id waar ik die zou kunnen vinden zodat ze terug zichtbaar zijn?
Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:07:
Ik heb sinds van de week de nieuwe kaarten gdwnl en merk nu dat de flitspalen verdwenen zijn. Ik ben eens gaan kijken bij safety spots maar die folder is leeg.
Iemand enig id waar ik die zou kunnen vinden zodat ze terug zichtbaar zijn?
Alvast bedankt voor de hulp.
Check de map Safety spots (oid) in map Cities daar zou een gezipt bestandje in moeten / kunnen staan. Wanneer je deze uitpakt in dezelfde map werken ze weer.

Moet hier wel bij opmerken dat ze (blijkbaar) niet op elke E72 staan met nieuwe kaarten, want bij mij kan ik zoeken wat ik wil, maar bij mij staan dat bestandje er niet meer op...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaub schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 10:13:
Al eerder heb ik het hier gehad over het af en toe verschijnen van een paars/roze vlek ergens in het beeld. Het was een tijdje verdwenen, maar inmiddels is het toch weer 2 keer gebeurt in 2 dagen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Daarnaast een vraagje over Nokia Sportstracker. Ik heb het programma geinstalleerd als de Nokia N96 versie, zoals in dit forum reeds eerder is aangeraden. In eerste instantie lijkt alles prima te lopen. Tijdens het schaatsen van de afgelopen dagen viel het programma 1 keer met een error uit en gisteren was het helemaal mooi: tot een bepaald punt ging het prima: had zo'n 15km afgelegd. Toen ik even later weer keek stond de teller ineens op 96 km. Bij het eindpunt stond de kmstand ineens op 9,9 km. Kortom: er klopte niets van, en op deze manier kan je er natuurlijk vrij weinig mee. Iemand hier ook last van?
En weet iemand of en wanneer er een E72 versie van Sportstracker komt?
Ja had ik ook. Ik weet niet of je het T-Mobile thema aan hebt staan, maar sinds ik geswitched ben naar een ander thema heb ik er geen last meer van. Bij mij zat die vlek echt in het midden van het scherm, en je zag hem vaak als de telefoon uit standby kwam.

edit: Helaas, net toen ik hem van standby afhaalde weer een mooie gouden vlek op m'n beeldscherm voor 1 sec.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:23:
[...]

Check de map Safety spots (oid) in map Cities daar zou een gezipt bestandje in moeten / kunnen staan. Wanneer je deze uitpakt in dezelfde map werken ze weer.

Moet hier wel bij opmerken dat ze (blijkbaar) niet op elke E72 staan met nieuwe kaarten, want bij mij kan ik zoeken wat ik wil, maar bij mij staan dat bestandje er niet meer op...
Neen, daar staat niets in, is zo leeg als leeg. Voor ik de nieuwe versie er opzette stonden ze er wel...heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solomon schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:56:
[...]

Hmm, geen idee. Mijn submappen worden wel gesynced allemaal, helaas geeftie alleen niet zelf aan als er nieuwe mail in één van de submappen zit... Tot zo ver een 'zakelijk' toestel ;)
Een idee hoe je dit kunt instellen? Gebruik MFE voor connectie met Microsoft Exchange server (laatste versie). Blijf maar een beperkt aantal mappen zien onder me inbox. Kan nergens vinden hoe je mappen kunt (de-)selecteren.

Op de nokia discussion boards staat er ook niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

TMV schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:10:
[...]

Ah... Jammer.. Beetje achterlijk dat ze een functie als dit (toch wel handig lijkt me) dan weer niet in S60 inbouwen... |:(
Je kan onder een contact gewoon een verjaardag aanmaken via "Detail toevoegen" oid, in het lijstje wat volgt staat ook een verjaardag. Of het in de calender komt weet ik alleen niet, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Sponge schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 08:45:
[...]

Je kan onder een contact gewoon een verjaardag aanmaken via "Detail toevoegen" oid, in het lijstje wat volgt staat ook een verjaardag. Of het in de calender komt weet ik alleen niet, overigens.
Het komt niet in de calendar. Als je bv Handy Calendar installeert dan vraagt ie of ie de verjaardagen moet importeren uit het adresboek. Ik weet precies welke functie hij bedoelt, dat was in S40 zeer netjes geimplementeerd. Je gaf een verjaardag op inclusief jaar en dan meldde hij keurig elk jaar hoe oud iemand werd.
Pagina: 1 ... 23 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.