PhilipsFan schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:59:
[...]
Je geeft te weinig informatie, daar kunnen wij niks mee. Begin es te noemen welk merk en type router je gebruikt, of je SSID-broadcast aan hebt staan en welke versleuteling je router gebruikt. Volgens mij is er ooit eens een router van KPN geweest welke problemen vertoonde met telefoons, maar ik weet het niet precies.
Dan de instellingen op je telefoon. De foutmelding die je krijgt van de webbrowser is een algemene foutmelding waarmee de browser bedoelt dat ie de gevraagde pagina niet kan ophalen. Dat kan aan veel dingen liggen. Hoe heb je de access points gedefinieerd op je toestel? Welk access point gebruikt de browser? Gebruik je Destinations? Kun je wel verbinding maken en internetten via een andere router?
Wij kunnen niet in jouw router, toestel of hoofd kijken dus als we je moeten helpen moet je wel de nodige informatie geven

Ik zal hieronder een opsomming geven van de gebruikte instellingen:
Router
Draytek Vigor 2200vg, SSID-broadcast is ingeschakeld en ik gebruik een 64bits wep versleuteling. Ik heb mijn wlan bij anderen wel werkend gekregen die SSID-broadcast uit hadden staan en ook een 64 bits wep versleuteling hadden. Ik heb alleen nog niemand gevonden die ook een 2200vg heeft, dus dat heb ik nog niet kunnen testen. Misschien niet geheel onbelangrijk: Mac identificatie staat UIT, maar heb voor de zekerheid het mac adress van m'n E72 wel toegevoegd.
E72
Ik heb een E72 met T-mobile software erop. Softwareversie - 021.024 met een 'aangepaste' t-mobile versie die 021.024.274.01 als naam heeft.
Ik heb mijn wireless network prioriteit 1 gegeven, t-mobile internet prioriteit 2. Als ik wil verbinden met mijn wireless network, moet ik mijn wep key ingeven. Dit doe ik, en verbinding maken met de router lukt gewoon. Alleen als ik het internet op wil krijg ik Invalid URL (bij sites als
www.google.nl, die wel gewoon met t-mobile internet werken).
Nu las ik dat het toekennen van een statisch ip een mogelijke oplossing was. Na gekeken te hebben in m'n router software welk intern ip nog vrij was, heb ik mijn E72 de volgende instellingen toegekend:
Wlan netwerknaam: Mijn SSID
Netwerkstatus: Openbaar
Wlannetwerkmodus: Infrastructuur
WlanBeveiliginsmodus: WEP
Wlan Beveiligingsinstellingen: Wep sleutel in gebruik : #1 (komt overeen met instelling in router)
Verificatietype: Open (dit moet volgens mij Open zijn, niet gedeeld)
Instellingen Wep Sleutel: Codering: 64 bits
Indelign: ASCII
Wachtwoord: Het correcte wachtwoord
Tot zover de 'normale' instellingen. Vervolgens ben ik naar geavanceerde instellingen gegaan en hebi k de volgende gegevens ingevuld (via pc ipconfig/all gedaan en instellingen op het ipadres na overgenomen):
Ip adres telefoon: 192.168.1.14
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1
DNS-Adressen: Primair - 192.168.1.1
Secundair - 192.168.1.0 (deze stond niet in mijn ipconfig/all lijst, dus heb hem eerst leeggelaten, kreeg toen nog steeds dezelfde fout, toen .0 en .2 geprobeerd als laatste cijfers wat helaas ook niet werkte, dus weet niet precies wat ik met secundair DNS aanmoet..)
Zo op het oog zou het nu echt moeten werken, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Ben een avondje aan het proberen geweest met verschillende instellingen, maar helaas. Daarom hoop ik dat ik ergens een stomme fout heb gemaakt met mijn instellingen, maar aangezien anderen ook al klachten hierover hadden, ben ik bang dat het om iets incompatible's gaat.
edit: Daarnaast heb ik vrij vaak (nu 4x in 3 weken) dat mijn spatiebalk opeens niet meer werkt. Het komt alleen voor als ik via een sneltoets naar nieuwbericht ga, dus het lijkt op een softwarematig probleem. De spatiebalk werkt pas weer na het herstarten van symbian. Hebben meer mensen dit?
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 12-02-2010 14:20
. Reden: Extra probleem ]