PhilipsFan schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:46:
Niks van dit alles op de E72. Het lijkt wel alsof hij de mailclient helemaal niet opstart bij het booten. Na handmatig starten piept ie inderdaad bij een nieuwe e-mail, maar als ik die mail dan lees op de pc dan blijft het 'nieuwe e-mail' icoontje tot in de eeuwigheid staan. Dit is een behoorlijke bug, want hierdoor kon ik altijd snel zien of ik nieuwe mail had. Nu lijkt het alsof ik altijd nieuwe mail heb. Zelfs als ik weer naar de mail applicatie ga (en daar inderdaad _geen_ nieuwe mail zie, dat synchroniseert ie dan wel) blijft het icoontje staan. Waardeloos.
Dit heb ik exact hetzelfde. Gehad! Ook al las ik mijn Gmail op mijn E72, na een nieuwe sync stond de e-mail weer als ongelezen op mijn telefoon. Heel irritant! Echter was dit plotseling verdwenen, zonder dat ik iets speciaals heb gedaan. Heel erg vaag maar voor mij op dat moment super.
Helaas. Een week of wat terug (heb het nogal druk gehad, vandaar dat ik me er niet zo druk om kon maken) wil mijn Gmail ineens niet meer synchroniseren. Gmail op mijn E72 haalt gewoon helemaal niets meer binnen. Heb al gekeken (wat kan je er eigenlijk op zien behalve dat je een account hebt

) op mijn Nokia messaging account en Gmail opnieuw toegevoegd maar dit mocht niet baten. Erg vaag is dat wanneer ik een nieuwe Gmail account aanmaak (na de oude verwijderd te hebben) ik mijn wachtwoord voor Gmail én voor Nokia messaging moet geven (terwijl dit hetzelfde moet zijn, je moet bij Nokia inloggen met je mailadres). Vervolgens geeft hij bij Nokia messaging een foutmelding, gaat hij gewoon terug of komt hij er niet door heen. Een paar keer is dit wel goed gegaan maar van synchronisatie was geen sprake.
Nokia messaging is sowieso erg vaag. Toen ik tijdens dit trial en error gebeuren wilde inloggen vanaf mijn pc gaf hij aan dat ik een verkeerd wachtwoord op had gegeven. Vervolgens vroeg ik hem mijn wachtwoord te sms'en waarbij Nokia messaging de melding gaf dat mijn e-mail adres niet bekend was. Daarna geprobeerd een nieuwe account aan te maken met hetzelfde e-mail adres maar toen kwam de foutmelding dat hier al een account mee bestond
Van het weekend nog eens verder kloten, ik hoop dat mijn Gmail snel weer werkt

PhilipsFan schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:46:
Een paar andere minpunten:
- Sowieso werkt dat met die 'Destinations' niet goed. Je kunt hierbij access points groeperen, wat heel handig is, maar niet alle applicaties herkennen dit. De interne webbrowser wel, maar bijvoorbeeld IM+ ziet die destinations niet en laat alleen de normale access points zien. Op de E71 gebruikte ik hiervoor SmartConnect, dit kan ook op de E72 (en werkt ook) maar het is natuurlijk wel zot.
- Show open apps menu entry bovenaan alle menu's is erg irritant. Ik heb me de gewoonte aangeleerd om Options->pijl omhoog->Exit te kiezen om een applicatie te verlaten, dat werkt nu niet meer terwijl die extra menu-optie vrij zinloos is, je kunt immers altijd naar de open apps door lang op de menu-knop te drukken.
- Ik heb een MailForExchange account gedefinieerd om mijn Google Calendar te syncen. Dat werkt wel, maar nu krijg ik overal MfE-verschijnselen die met E-mail te maken hebben. Het vervelendst is de 'Search from remote' optie die telkens in de adreslijst verschijnt als je iets zoekt, scheelt toch weer een regel en ik kan het nooit gebruiken. Misschien is dat uit te zetten? O wacht, ik klik 'm net aan, misschien is het toch wel handig, hij zoekt dan namelijk in je Gmail-adresboek en je kunt dan iemand meteen een mail sturen.
Eens met je bovenste 2 punten (de andere die je op noemde zijn voor mij niet relevant). Verder weinig aan toe te voegen want een oplossing zie ik daar ook nog niet in. Je 3e punt ben ik echter nog niet tegengekomen (ik doe hetzelfde, contacts en calender synchroniseren via MfE). Ik heb die 'Search from remote' optie volgens mij nog nooit gezien.
[
Voor 2% gewijzigd door
Joster op 05-02-2010 09:55
. Reden: Typo's ]