Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 06:35
Over dat product code veranderen:

ik heb de mijne al met succes gewijzigd en terug naar normaal gewijzigd. Moest een firmware re-flash doen. Gewoon met nemesis (NSS) via de virtual usb bla bla bla.

Was geen enkel probleem. Staan goeie tutorials op diverse sites.

[ Voor 32% gewijzigd door bmhvanbenthum op 24-01-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 06:35
bmhvanbenthum schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:34:
Ik heb nog iets uitgevonden over die flitspalen. Op de gehugen kaart is een map Cities, daarin staat een map diskcache. In die map staan de gedownloade kaarten in, maar ook een map safety spots. Daar staat bij mij een bestand europe.zip.dnl in. Als ik dit bestand uitpak door de extensie .dnl weg te halen komt het volgende bestand te voorschijn: 1.0.0.21.europe.cdt.

Nu ben ik benieuwd of dadelijk de flitspalen erinstaan door het bestand uit te pakken.

Wie heeft eigenlijke welke versie van dat bestand in zijn directory staan ???
Heb getest, en het probleem gevonden waarom de flitspalen niet werkten. In de map cities\diskcache\safetysport staat het ingepakte bestand europe.zip.dnl. Om het data verbruik te temmen is dit bestand gecomprimeerd heeft een download extensie *.dnl. Om de een of andere reden is dit bestand niet automatich uitgepakt. Na het met de hand unzippen werken de flitspalen nu perfect.

Nu een ander iets, voor duitsland zijn geen flitspaal meldingen beschikbaar, maar de locaties staan in dat bestand 1.0.0.21.europe.cdt. Wanneer de opbouw van die file bekend is moet het mogelijk zijn extra locaties toe te voegen, dus ook van duitsland en bijv. zwitserland waar de waarschuwingen verboden zijn.

Heeft iemand een idee of er ergens een progje bestaat om extra flitspaal POI's toe te voegen aan europe.cdt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

Mex

Cybpraetorian schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:53:
[...]
Net trouwens even een GPS fix proberen te krijgen zonder dat A-GPS aan stond (dat had ik eerder nog wel aan staan, whoops :S) maar dat ging net zo vlotjes, ong. 1 minuut en de fix was binnen...
Ik krijg met geen mogelijkheid een fix, blijft staan op 'Wachten op GPS'. Bij satelietstatus krijg ik wel 8 balkjes (van de 32 in totaal) maar die blijven alle leeg op een enkeling na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Heb je al geklooid met je Assisted GPS instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

418O2 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:42:
Heb je al geklooid met je Assisted GPS instellingen?
A-GPS staat uit, heb geen data abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:49:
Ik heb een Hotmail-mailbox aangemaakt, maar wil die eigenlijk weer verwijderen. Maar ik kan nergens vinden waar ik dat ergens kan doen: niet in de telefoon zelf en ook niet via PC Suite. Wie heeft een oplossing ???
Als je naar menu -> email -> instellingen gaat zie je een overzicht van je email boxen. Als je vervolgens op de Delete/backspace knop drukt op je toetstenbord kun je hem verwijderen.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Kroontje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:20:
Ik wil graag de optie bedrade carkit zichtbaar krijgen bij de toebehoren, bedoeld voor mijn actieve autohouder van Brodit zodat ik de verlichting aan kan laten wanneer de E72 in de houder staat.. Ik heb zo'n vermoeden dat deze optie alleen beschikbaar komt wanneer deze is ingeplugd in een originele Nokia carkit.

Draadloze carkit is wel te zien, echter kan ik hier geen instellingen qua verlichting aanpassen.

Iemand een idee?
Iemand een idee? De telefoon laat wel een auto'tje zien zodra ik hem connect met mijn radio over bt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Mex schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:32:
[...]

Ik krijg met geen mogelijkheid een fix, blijft staan op 'Wachten op GPS'. Bij satelietstatus krijg ik wel 8 balkjes (van de 32 in totaal) maar die blijven alle leeg op een enkeling na.
Heb je misschien bij positiebepaling uit gezet dat hij op basis van GPS gegevens moet bepalen waar je bent, en alleen op basis van netwerk het laat uitzoeken? Misschien toevallig een keer veranderd? Zou dit nog ff dubbelchecken...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:09
Misschien kan iemand mij helpen. Ik struin alle webshops af voor een bruine E72, iemand een tip? Niet bij de nokia online shop... die had ik al gezien (maar willen niets aan de prijs doen ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

bmhvanbenthum schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:30:
[...]

Heb getest, en het probleem gevonden waarom de flitspalen niet werkten. In de map cities\diskcache\safetysport staat het ingepakte bestand europe.zip.dnl. Om het data verbruik te temmen is dit bestand gecomprimeerd heeft een download extensie *.dnl. Om de een of andere reden is dit bestand niet automatich uitgepakt. Na het met de hand unzippen werken de flitspalen nu perfect.
Dus dit is een eenvoudige stap om toch de flitspalen weer te krijgen? Hoe unzip je dit? Winrar/winzip? en dan is het een kweste van knippen/plakken? Ben je hierna echt geen data meer nodig? Let het anders ff stapsgewijs uit...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Cybpraetorian schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:22:
[...]

Dus dit is een eenvoudige stap om toch de flitspalen weer te krijgen? Hoe unzip je dit? Winrar/winzip? en dan is het een kweste van knippen/plakken? Ben je hierna echt geen data meer nodig? Let het anders ff stapsgewijs uit...
Je kan het bestand gewoon vanuit je telefoon openen, kiezen voor uitpakken, in dezelfde map laten uitpakken en klaar is kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Cybpraetorian schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:32:
[...]

Heb je misschien bij positiebepaling uit gezet dat hij op basis van GPS gegevens moet bepalen waar je bent, en alleen op basis van netwerk het laat uitzoeken? Misschien toevallig een keer veranderd? Zou dit nog ff dubbelchecken...
Bij 'Positiebep.methoden' staat alleen een vinkje bij Integrated GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Mex schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:39:
[...]

Bij 'Positiebep.methoden' staat alleen een vinkje bij Integrated GPS.
Zet ook nog eens "op basis van netwerk" aan, dit is geen data verzending (dat is alleen bij de optie "assited GPS" = A-GPS) geloof ik, maar bij op basis van netwerk kijkt ie gewoon met welke zendmasten in het land je verbonden bent, dat zou ook moeten en kunnen helpen.

Update: kan iemand dit bevestigen/ ontkrachten? ik lees ondertussen ook dingen dat het niet op basis van Telefoonnetwerk gaat, maar op basis van WLAN netwerk waar je dan wel/niet verbinding mee hebt. Kan niet echt vinden waarop "op basis van netwerk" hij bepaald waar je bent: WLAN of normale telefoonnetwerk??

[ Voor 33% gewijzigd door DerOllie op 25-01-2010 15:40 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Cybpraetorian schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:44:
[...]

Zet ook nog eens "op basis van netwerk" aan, dit is geen data verzending (dat is alleen bij de optie "assited GPS" = A-GPS) geloof ik, maar bij op basis van netwerk kijkt ie gewoon met welke zendmasten in het land je verbonden bent, dat zou ook moeten en kunnen helpen.
Ga het straks in de auto testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Mex schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:09:
[...]

Ga het straks in de auto testen :)
In de Lotus Elise S1 van je avatar? :o O-)

[ Voor 4% gewijzigd door DerOllie op 25-01-2010 14:08 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Cybpraetorian schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:53:
[...]

In de Lotus Elise S1 van je avatar? :o O-)
Nee, die heb ik al een tijdje niet meer :P Ze staat weer te koop mocht je interesse hebben :P

Edit, GPS werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Mooi :) Dat ook weer opgelost...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
lennartb schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:19:
Misschien kan iemand mij helpen. Ik struin alle webshops af voor een bruine E72, iemand een tip? Niet bij de nokia online shop... die had ik al gezien (maar willen niets aan de prijs doen ;-))
zag hem gisteren op 2call.nl staan!
per direct leverbaar. echter heb ik hem al via de nokia shop binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Laatst online: 13-09 07:09
dog4life schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:22:
[...]

zag hem gisteren op 2call.nl staan!
per direct leverbaar. echter heb ik hem al via de nokia shop binnen...
Yup die zag ik ook, alleen nog duurder ;-)

Ben je wel blij met die bruine? Hij oogt wel speciaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lennartb schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:02:
[...]

speciaal ja, alsof je belt met een drol :o

geintje maar dat bruin is dat nou een beetje mooi.. ook na een tijdje zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vandaag plots het probleem dat MfE niet meer synchroniseert. Hij geeft geen enkele foutmelding, krijg echter geen mail meer binnen. Een soft-reset hielp ook niet. Herkennen meer dit probleem? Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cybpraetorian schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:38:
[...]

Heb eerlijk gezegd niet eens gekeken naar het merk of iets, wilde eerst weten hoe dat werkte. Ze hadden de specifieke houder momenteel niet voor me voor de rooster (uitverkocht), maar ze hadden het wel: 5 euro voor de klem, 20 euro voor de houder.

Was bij de lokale automat: http://www.automat.nl/

Wil eerst ff proberen hoe dat nieuwe kaarten erop zetten gaat, gaat dat beetje super, dan haal ik me zon houder...
Net ff de telefoonhouder voor de E72 "ingebouwd". Ben dus even weer naar die automat geweest, en die houder hadden ze op voorraad. Verkoper heeft me meteen even geholpen om hem erin te bouwen, en dat zit perfect. Heb er meteen ook ff een Nokia autolader bijgekocht, waardoor ik onderweg helemaal klaar ben met mn navigatie. Kosten totaal 43 euri... Morgen zal ik wel ff paar foto's maken voor diegene die 't willen zien! :D

Edit: de onderdelen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomacarparts.nl/images/41/41.R9-1526.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://www.tomacarparts.nl/images/41/41.R9-25310.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://i291.photobucket.com/albums/ll283/playchapter/Inventory%20pictures/Car%20Charger/CCOriginalNokiaDC-4.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door DerOllie op 26-01-2010 10:57 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag de Nokia E72 in bezit.
Wel even wennen dat Symbian na een jaar Windows Mobile te hebben gebruikt op de HTC S740.

Maar na een dag toch weer erg blij dat ik geen windows mobile meer heb.
Exchange verbinding ingesteld en dat werkt gelukkig gelijk goed want hier staan ook al mijn contacts.
Het nokia menu blijft wennen, het is nog steeds onduidelijk waar ze de verschillende instellingen hebben verstopt maar dit is vast een kwestie van wennen.

Gelijk de nieuw ovi maps geinstalleerd en handmatig de gewenste landen geinstalleerd.
vanochtend getest en dit werkt perfect (ook de flitspalen deden het gelijk zonder iets in te hoeven stellen), toevallig is vorige week mijn tomtom gejat dus dit is een mooie aanvulling op mijn nieuwe nokia.
De telefoon deed het ook gelijk goed op mijn parrot carkit c3100.
Verder is de standaard internet browser tot nu toe uitstekend.
muziekspeler is opmerkelijk goed te noemen

Het enige wat ik nog niet aan de praat krijg zijn gmail en sportstracker.
als ik gmail automatisch instel kan deze geen verbinding maken en vraagt die telkens om een wachtwoord.
als ik gmail handmatig instel kan die geen verbinding maken zonder ook maar een melding te krijgen.

in mijn gmail staat het volgende ingesteld:
pop : disabled
imap : enabled

op mijn telefoon stel ik het als volgende in:
e-mail > nieuw account > gmail > gebruikersnaam@xyz.com > wachtwoord.
omdat ik xyz heb ingevuld kan ik nu wel alles invullen, ik kies vervolgens voor de instellingen welke staan op gmail:

Select 'Messaging' > 'Options' > 'Settings' > 'E-mail' > 'Mailboxes.'
If you have never set up email on your phone before, select 'Yes' to define a new mailbox. If you already have other mailboxes, select 'Options' and then 'New mailbox.'
Select 'Start' to begin the setup wizard.
Select 'IMAP4' and then 'Next.'
Enter your full email address (including '@gmail.com') as the email address and select 'Next.' Google Apps users, enter your full address in the format 'username@your_domain.com.'
Enter 'imap.gmail.com' as the incoming mail server and select 'Next.'
Enter 'smtp.gmail.com' as the outgoing mail server and select 'Next.'
Select the appropriate access point and then 'Next.'
Enter a descriptive name for the email account mailbox name.
Once your mailbox is set up, select it from the email mailbox settings screen.
Select 'Connection settings' > 'Incoming e-mail.'
Enter your address (including '@gmail.com' or '@your_domain.com') and password.
Select 'SSL/TLS' for your security (ports) and define your port as '993.'
Select 'Back.'
Select 'Outgoing e-mail.'
Enter your email address (including '@gmail.com' or '@your_domain.com') and password.
Select 'StartTLS' for your security (ports) and define your port as '587.'

zoals gezegd kan ik tot nu toe geen verbinding maken (zowel met de pakket gegevens niet als met een WLAN niet).
op mijn vorige telefoon werkte het overigens wel, iemand enig idee?

sportstracker krijg ik wel geinstalleerd, de N96 versie:
http://discussions.europe...unicators&thread.id=52784
ik kan het ook opstarten en eea instellen.
Maar ik weet nog niet hoe ik nou het echte tracking start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Kroontje schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:27:
[...]

Je kan het bestand gewoon vanuit je telefoon openen, kiezen voor uitpakken, in dezelfde map laten uitpakken en klaar is kees :)
Net ff gekeken in de map cities -> diskcache -> Safetyspots, maar deze map is bij mij net zo leeg als wat. Volgens mij ook geen verborgen bestanden ofzo. Explaination?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
lennartb schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:02:
[...]

Ik had de grijze E71, en vond die een beetje 'standaard'. En de bruine E72 vond ik echt supermooi toen ik hem een paar maanden geleden in m'n handen had, dus ik had zoiets van.. die moet ik hebben! Bevalt goed, en hoe ie er over een tijdje uitziet, zien we dan wel weer..
Mijn E71 was de eerste 10 maanden ook krasvrij, tot ik de laatste maand in Azie verbleef (vakantie), toen zag ie er ook ineens 3x ouder uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik volg dit topic al een paar maanden.. ben helemaal verliefd op de topaz brown versie
en wilde eerst wachten totdat die in de winkel lag... nu duurt t toch te lang en had ik hem eindelijk besteld..
pakketje geleverd.. maak hem open GEEN TELEFOON...geen oplader, wel een batterij trouwens.. ik in de stress, want nokia was al gesloten en ups ook... volgende dag gebeld retourtag gekregen en ik zou een nieuwe telefoon opgestuurd krijgen.

ups net aan de deur geweest, ik nog gevraagd mag ik hem niet eerst openmaken voordat ik teken.. maar nee mag niet.. en je denkt.. dit zal toch niet NOG een keer gebeuren.. pakketje opengemaakt en weer zag ik in eerste instantie niets vreemds aan de doos.. MAAR WEER GEEN TELEFOON!!! :( echt ongelovelijk! :(
dit keer zijn ze wel zo snugger geweest om ook de batterij mee te nemen. Nu zie ik dat ze de rand van de doos hebben opengesneden en weer dichtgeplakt hebben met tape..

morgen maar weer nokia bellen en hopen dat ze voor de 2e keer een retourtag op willen sturen.. maar dan maar mn geld terug want wil dit niet een derde keer meemaken.. geen nokia e72 topaz brown voor mij dus..:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:52

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Vreeemd, ik kan m'n firmware niet updaten. Product code is 0591739 (BENELUX QW BLACK) (aangeast, T-mobile)

Nokia Software Updater geeft dat 21.024 de nieuwste firmware is?! 22.007 is toch echt nieuwer.

OTA lukt ook niet, mist een serverprofiel om hem OTA te kunnen upgraden. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22
Hey,

Zelfde productcode.... (wel azerty hier)

Wou dit gisteren ook doen (update) wegens problemen om fix te krijgen...
Hier nog gelezen dat - buiten update - de applicatie maps 3.03 te verwijderen en nadien terug te installeren...dus moet dat nog es proberen.

Ondertussen op oa Nokia discussions meerdere meldingen gelezen dat de 22.007 ingetrokken zou zijn...
Dus wachten op nieuwe update...

Nu net nog via OTA es getest (*#0000#) en blijkbaar terug beschikbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Benjike schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:25:
Nu net nog via OTA es getest (*#0000#) en blijkbaar terug beschikbaar....
Dus nooit ingetrokken geweest... ;)
Ik krijg ook af en toe 'geen antwoord' van de update server, maar dat wil niet zeggen dat de update weggehaald is ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:13
Gisteravond wou ik de nieuwe Maps erop zetten.
Oude kaarten + spraakbegeleiding verwijderen duurde een eeuwigheid en toen hij daar eenmaal klaar mee was, was de verbinding pc - telefoon verloren.
Terwijl ik niet aan de telefoon heb gezeten.

Meer mensen last van gehad?
Gevalletje de aanhouder wint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 21:28
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:18:

morgen maar weer nokia bellen en hopen dat ze voor de 2e keer een retourtag op willen sturen.. maar dan maar mn geld terug want wil dit niet een derde keer meemaken.. geen nokia e72 topaz brown voor mij dus..:'(
Je bent niet de eerste die dit schrijft. Wat een ellendige vervoerder. Meestal is er één rotte appel die de dozen opensnijdt. Is het niet mogelijk deze te traceren bij UPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Roodey schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:16:
Gisteravond wou ik de nieuwe Maps erop zetten.
Oude kaarten + spraakbegeleiding verwijderen duurde een eeuwigheid en toen hij daar eenmaal klaar mee was, was de verbinding pc - telefoon verloren.
Terwijl ik niet aan de telefoon heb gezeten.

Meer mensen last van gehad?
Gevalletje de aanhouder wint?
Ja dat lange duur van verwijderen had ik ook via Ovi Suite. Kwestie van even volhouden inderdaad, en je telefoon via USB aansluiten. Downloaden en eropzetten van kaarten ging wel vrij vlotjes, afhankelijk van de snelheid van je internet op je pc...
deWit schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:38:
Vreeemd, ik kan m'n firmware niet updaten. Product code is 0591739 (BENELUX QW BLACK) (aangeast, T-mobile)

Nokia Software Updater geeft dat 21.024 de nieuwste firmware is?! 22.007 is toch echt nieuwer.

OTA lukt ook niet, mist een serverprofiel om hem OTA te kunnen upgraden. Iemand ervaring hiermee?
Specifieke versies van providers hebben een eigen versie voor een upgrade en die is er nog niet. Ook is me nog steeds neit helemaal duidelijk wat er nu beter aan de nieuwe firmware is (afgezien van de mogelijkheid om een knop nu wel goed in te stellen)

[ Voor 33% gewijzigd door DerOllie op 27-01-2010 09:44 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Cybpraetorian schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:42:
Specifieke versies van providers hebben een eigen versie voor een upgrade en die is er nog niet. Ook is me nog steeds neit helemaal duidelijk wat er nu beter aan de nieuwe firmware is (afgezien van de mogelijkheid om een knop nu wel goed in te stellen)
True, ik weet dat T-mobile een aangepaste firmware heeft. Daarom had ik ook de product code aangepast naar BENELUX QW BLACK. Dan lijkt mij dat de update wel door moet komen.

Kan iemand, waarbij U-OTA wel werkt de gegevens voor het serverprofiel hier neergooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaHawK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03-2020
deWit schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:15:
[...]

True, ik weet dat T-mobile een aangepaste firmware heeft. Daarom had ik ook de product code aangepast naar BENELUX QW BLACK. Dan lijkt mij dat de update wel door moet komen.

Kan iemand, waarbij U-OTA wel werkt de gegevens voor het serverprofiel hier neergooien?
Ik heb ook een T-Mobile versie, terwijl m'n N73 hiervoor een unbranded toestel was. Goed, wat is het verschil tussen benelux en euro? Alleen andere talen of ook software?

Ik wil namelijk ook m'n product code veranderen zodat ik de updates kan binnenhalen, wil alleen wel weten welke product code het beste past bij wat ik wil. Ik moet iig Nederlands en Engels hebben kwa talen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door MaHawK op 27-01-2010 11:46 ]

Daar doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaHawK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03-2020
Even voor mensen die geen GPS fix krijgen met Ovi maps 3.03. (de nieuwe volledig gratis versie voor zover ik weet)

Ik kreeg de laatste paar dagen ook geen fix meer, alleen als a-gps aanstond. Terwijl net na de installatie vorige week alles wel goed werkte. Vandaag heb ik daarom m'n telefoon maar opnieuw geinstalleerd in onderstaande volgorde:

-Backup gemaakt van m'n telefoon, alles behalve settings en SD-kaart.
-Nokia Software Updater gedraait voor het opnieuw installeren van de firmware.
-Hard reset gedaan. *#7370#
-Backup terug gezet.
-Ovimaps opnieuw geinstalleerd.
-A-gps uitgezet.
-Ovimaps gestart.

Heb nu met alleen de interne GPS binnen 30 seconden een GPS fix. Terwijl ik tot gister helemaal geen fix meer kreeg.

Ik heb overigens de T-mobile versie met de oude firmware.

Daar doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:48
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:18:
ik volg dit topic al een paar maanden.. ben helemaal verliefd op de topaz brown versie
en wilde eerst wachten totdat die in de winkel lag... nu duurt t toch te lang en had ik hem eindelijk besteld..
pakketje geleverd.. maak hem open GEEN TELEFOON...geen oplader, wel een batterij trouwens.. ik in de stress, want nokia was al gesloten en ups ook... volgende dag gebeld retourtag gekregen en ik zou een nieuwe telefoon opgestuurd krijgen.

ups net aan de deur geweest, ik nog gevraagd mag ik hem niet eerst openmaken voordat ik teken.. maar nee mag niet.. en je denkt.. dit zal toch niet NOG een keer gebeuren.. pakketje opengemaakt en weer zag ik in eerste instantie niets vreemds aan de doos.. MAAR WEER GEEN TELEFOON!!! :( echt ongelovelijk! :(
dit keer zijn ze wel zo snugger geweest om ook de batterij mee te nemen. Nu zie ik dat ze de rand van de doos hebben opengesneden en weer dichtgeplakt hebben met tape..

Misschien niet voor dit topic, maar is het niet verplicht dat ze je in een pakketje mogen laten kijken voordat je hem aanneemt en er voor tekent? :|
De bedoeling van het hele tekenen is toch dat je handtekening zet voor ontvangst van het product... en nu blijkt hij er niet in te zitten bij jou |:(

Wel netjes van Nokia om gelijk een nieuw pakket op te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om kaarten per stuk te verwijderen? Ik moet nu eerst alles eraf gooien en dan weer kaart voor kaart downloaden.

Maploader en/of OVI suite geven geen mogelijkheden, althans, ik heb ze (nog) niet gevonden.

Ik heb ook geen idee waar de gedownloade kaarten worden opgeslagen op de telefoon.

Thanks voor de tips alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22
Hallo,

Gisteren nog maps 3.03 eraf gegooid en dan deze morgen getest, maar nog steeds problemen voor fix.
Dan de 'positiebepaling' uitgeschakeld en dan A-GPS opgezet (dus enkel bluetooth afgezet) en kreeg quasi onmiddellijk een fix...

Ondertussen de maps 3.03 terug opgezet en alles werkt nog steeds (en dus geen - noch volgens logs, noch volgens kb-aanduiding op GPS maps) dataverbruik.

Kan misschien handig zijn...
Dus nog steeds niet geupgrade naar nieuwe firmware (was volgende stap geweest).

Alles lijkt wel te werken, nog geen change-log kunnen te pakken krijgen, en buiten 'contact'-knop die is aangepast en dat ie soms trager/soms sneller is, lees ik niet echt veel andere fixes.

Iemand een idee of OTA-update na het downloaden komt vragen om te installeren, of doet ie dat direct automatisch (zou anders fw al kunnen downloaden en later updaten).

@Dirk999 : normaal via maploader, maar bij mij heeft ie er ook eerst alles afgegooid om nadien te kunnen selecteren wat er al dan niet op moest... (nadien enkel Benelux opgezet, en nog niets apart eraf gehaald, dus geen idee of dit altijd zo is of enkel bij de initiele maps die op de kaart stonden bij aankoop.
Dacht dat de kaarten onder cities zitten op de memorycard (afh van instellingen) maar zijn ook deels uitgepakt/ander formaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:03:
Weet iemand of het mogelijk is om kaarten per stuk te verwijderen? Ik moet nu eerst alles eraf gooien en dan weer kaart voor kaart downloaden.

Maploader en/of OVI suite geven geen mogelijkheden, althans, ik heb ze (nog) niet gevonden.

Ik heb ook geen idee waar de gedownloade kaarten worden opgeslagen op de telefoon.

Thanks voor de tips alvast.
Dit had ik ook, kon alleen alles verwijderen. NB hier wel bij de opmerking dat je wel kaarten kan updaten wanneer er al een kaart staat geinstalleerd. Je moet dan wel in de opties OP DE E72 aangegeven dat je meer dan een bepaalde percentage van de geheugenkaart mag gebruiken, anders gaat ie mekkeren dat de kaar vol zit...

kaarten staan in map Cities, maar zijn niet echt leesbaar of definieerbaar, alleen maar losse bestandjes...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb alles er maar afgegooid en ben opnieuw aan het downloaden.
Ik keek even in de map 'cities' maar daar staat ook een wirwar een mapjes en bestandjes. Daar wordt je niet veel wijzer van.

Het 'mekkeren' van de kaart vol heb ik ook al gehad. Ik heb toen via Ovi suite gedownload, en dat ging goed. Het gaat trouwens wel traag..... maar ja geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:22
Beste mensen,

via-via (klinkt al vaag dus) kan ik aan een nokia E72 komen. Maar telkens hoor ik wat over dual-sim. Het zou dus om een aanpassing gaan waardoor je 2 simkaarten erin kunt proppen (duhh). Heb ik hier te maken met een Nokia uit China die is nagemaakt, maar verder wel alles kan wat de officiële E72 ook kan? misschien zelfs meer? Wat ik tevens las, was dat GPS 3G niet zou werken?

alvast dank!

groet,
reAaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Hier even een vraagje over de toegangspunten van de nokia e72. Ik heb nu 2 toegangspunten voor internet nl: Vodafone GPRS en het WLAN netwerk bij ons thuis. Voordat ik het WLAN had ingesteld kon ik altijd en overal internetten. Als ik nu ergens in de stad loop en wil gaan internetten zoekt mijn e72 steeds naar het WLAN toeganspunt welke hij dus nooit krijgt gevonden.
Hoe los ik dit op?

Groet Weetniets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

reAaa schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:04:
Beste mensen,

via-via (klinkt al vaag dus) kan ik aan een nokia E72 komen. Maar telkens hoor ik wat over dual-sim. Het zou dus om een aanpassing gaan waardoor je 2 simkaarten erin kunt proppen (duhh). Heb ik hier te maken met een Nokia uit China die is nagemaakt, maar verder wel alles kan wat de officiële E72 ook kan? misschien zelfs meer? Wat ik tevens las, was dat GPS 3G niet zou werken?

alvast dank!

groet,
reAaa
Check dit maar ff, zijn veel meer toestellen die gekopieerd worden door Nokia in China:
Faked in China: de Zoho E72
http://www.mobilecowboys.nl/faked/11047

Inderdaad heeft deze versie een dual-sim, maar verder moet je je er niet te veel van voorstellen denk ik... ;(

Oha, dit is dus duidelijk een faked toestel uit china... :)
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:18:
Beste mensen,

Hier even een vraagje over de toegangspunten van de nokia e72. Ik heb nu 2 toegangspunten voor internet nl: Vodafone GPRS en het WLAN netwerk bij ons thuis. Voordat ik het WLAN had ingesteld kon ik altijd en overal internetten. Als ik nu ergens in de stad loop en wil gaan internetten zoekt mijn e72 steeds naar het WLAN toeganspunt welke hij dus nooit krijgt gevonden.
Hoe los ik dit op?

Groet Weetniets
Je moet zorgen dat je toegangspunt voor WLAN op 1 staat, en Vodafone op 2, wel zo instellen dat wanneer hij het WLAN niet kan vinden, dan voor Vodafone internet moet kiezen. Het verwijderen en nogmaals toevoegen van Vodafone internet settings (wel ff noteren of opzoeken op de Vodafone site) wil nog wel eens helpen. Ik had ook zoiets, en toen ik alles er uit haalde en opnieuw inzette was het wel ok...

[ Voor 40% gewijzigd door DerOllie op 27-01-2010 17:34 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:18:
Beste mensen,

Hoe los ik dit op?

Groet Weetniets
weetniets, welkom op GoT. :) We zijn geen helpdesk, dus we stellen het altijd op prijs als je aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem te verhelpen, danwel waar je vast komt te zitten. Je hoeft overigens niet te groeten op een forum, het draadje loopt gewoon aan een stuk door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
leuk,

Broditje gekocht .. met E72 in auto genavigeerd . Als je de audio van de E72 aan je autoradio koppelt (via mini-jack kabel) dan hoor je ook heel mooi de navigatie-instructies door je speakers .. netjes gemixt met je muziek die je op dat moment met de muziekspeler in de E72 afspeelt.

Vond wel dat hij op de A2 tussen Den Bosch en Utrecht behoorlijk vaak een route ging herberekenen .. terwijl er geen aanleiding voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAVZ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:32
Ik heb de camera's ook draaiend gekregen zoals eerder aangegeven maar merkte vandaag dat de trajectcontrole bij Arnhem niet wordt aangegeven. Meer mensen dat opgevallen en klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cybpraetorian schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:30:
[...]

Net ff gekeken in de map cities -> diskcache -> Safetyspots, maar deze map is bij mij net zo leeg als wat. Volgens mij ook geen verborgen bestanden ofzo. Explaination?
Kan iemand uitleggen waarom ik dat bestand van de flits camera's misschien niet zie / er niet is? moet ik de telefoon in een andere stand zetten in de USB modus? Massa opslag of PC suite? Komt het misschien omdat ik Offline navigeer? en dat download bestandje gewoon niet gedownload wordt? (@RAVZ)

[ Voor 14% gewijzigd door DerOllie op 27-01-2010 21:23 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

BoXie schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:00:
Vond wel dat hij op de A2 tussen Den Bosch en Utrecht behoorlijk vaak een route ging herberekenen .. terwijl er geen aanleiding voor was.
Dat stuk is onlangs helemaal verbouwd, kan me voorstellen dat Ovi maps een beetje van de wap is als je daar rijdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt dat opladen van de accu bij jullie ook zo lang?
Ik had hiervoor een samsung F700 en die was binnen 3 kwartier opgeladen. Het opladen van mn nokia duurt dik 2 uur :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:33:
Ik had hiervoor een samsung F700 en die was binnen 3 kwartier opgeladen. Het opladen van mn nokia duurt dik 2 uur :S
Opladen via USB duurt bij mij ook erg lang, via de bijgeleverde snellader gaat het...snel :P Hoe snel weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar eens wat posten, na veel meelezen.
Na enthousiast gebruik van de E71 sinds een maandje over op de E72 en die bevalt prima :-)

Iemand al ontdekt wat de "energiespaarstand" inhoudt en wat je er in de praktijk van merkt? Is de onderste keuze als je de aan/uit-knop kort indrukt.... Het toestel verlaat overigens automatisch die stand als je 'm oplaadt en keert er daarna niet in terug. Klinkt niet heel doordacht IMHO (heb 'm zelf in de auto in een Brodit houder/lader staan, dus wordt ie regelmatig bijgeladen, maar gaat daarna dus niet terug naar de energiespaarstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 10:26
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:44:
Iemand al ontdekt wat de "energiespaarstand" inhoudt en wat je er in de praktijk van merkt? Is de onderste keuze als je de aan/uit-knop kort indrukt.... Het toestel verlaat overigens automatisch die stand als je 'm oplaadt en keert er daarna niet in terug. Klinkt niet heel doordacht IMHO (heb 'm zelf in de auto in een Brodit houder/lader staan, dus wordt ie regelmatig bijgeladen, maar gaat daarna dus niet terug naar de energiespaarstand).
spaarstand pakt die de korste verlichtingstijd en meer van die dingen. Zodra die aangeeft dat die bijna leeg is gaat hij in die stand. Andersom gaat die ook niet terug, eenmaal erin blijft die ook na opladen erin. Ik haal hem dus nu standaard voor hetn opladen ff uit de spaarstand.

Btw vind iemand ook dat die veel te vroeg aangeeft dat die leeg is? zodra dat optreed kan ik nog 1 uur navigeren, lijkt me niet zo heeeel leeg. Of is dat een van de foefjes voor de zakenlijke gebruiker... die foefjes ga ik overigens steeds meer waarderen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:33:
Ligt er ook aan welke lader je gebruikt ... Ik kreeg er en AC-3 reislader bij en die doet er aanzienlijk langer over dan de AC-8 lader die sommigen erbij kregen (en ik er los bijgekocht heb, want ik wilde er toch 2).

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik heb de AC-8 opgestuurd na een mailtje naar Studentmobiel!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook ff naar gekeken en ik heb dus ook een ac-3 lader. Is de AC-8 lader echt zoveel sneller?
Want dik 2 uur opladen is natuurlijk veel te veel.

Ik lees ook dat de AC 8 lader alleen maar ''groener'' is, ipv sneller.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Zo uit mijn hoofd is voor de ene de output 390mAh en de ander 890 mAh. Maja, dat zijn alleen maar specs ... Belangrijkste is dat hij bij mij in de praktijk sneller vol is ;)

[ Voor 42% gewijzigd door S913 op 28-01-2010 13:33 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegt inderdaad korte verlichtingstijd en backlight word minder. En als je bijvoorbeeld je mail de heledag aan hebt op synchroniseren dan doet die dit ook niet wanneer die in energiebesparing zit. Vind inderdaad ook dat die erg vroeg aangeeft dat de batterij bijna leeg is!

Maar heb de nokia E71 lang en uitvoerig gebruikt, nu overgestapt op de E72 bevalt tot nu toe perfect zit een goede camera in viel me gelijk op! Verder is het menu wel erg wennen en is die Ovi navigatie ook erg goed zeg.

Kan alleen nog weinig programma's op internet voor de telefoon vinden die van mij is dus nog mooi standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al oplossingen met het toetsenbord probleem combinatie E > N ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Weet iemand of Nokia Service punten bereid zijn de nieuwste firmware op je toestel te zetten als deze er voor je productcode nog niet is ? (dus dat ze een of andere workaround hanteren)

Heb (helaas) een Vodafone variant ... en nog steeds geen update voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Ik heb begrepen dat een Nokia servicepunt gewoon standaard firmware op een branded toestel kan zetten. Dat is mij in ieder geval gezegd bij de T-Mobile winkel.

Ik zou zeggen, ga gewoon eens langs om te vragen :) (als je in de buurt van een servicepunt woont natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 17:10
Morgen gaat mijn uitgebreide KPN internet verbinding van start. Moet ik wonderen verwachten ten opzichte van de huidige standaard internet verbinding of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:07:
Zoals gezegt inderdaad korte verlichtingstijd en backlight word minder. En als je bijvoorbeeld je mail de heledag aan hebt op synchroniseren dan doet die dit ook niet wanneer die in energiebesparing zit. Vind inderdaad ook dat die erg vroeg aangeeft dat de batterij bijna leeg is!
Bij mij synchroniseert ie wel degelijk hoor, in de energiespaarstand. Met MfE komt de mail gewoon direct binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik lees wel wat lijstjes met "Apps to have", maar zijn er ook nog games die jullie draaien? Ik bedoel de gewone simpele, verslavende games die je even 15 minuten kan toen als je bij de tandarts zit te wachten ofzo ... Heb Solitaire nu wel gezien :P

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

S913 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:24:
Ik lees wel wat lijstjes met "Apps to have", maar zijn er ook nog games die jullie draaien? Ik bedoel de gewone simpele, verslavende games die je even 15 minuten kan toen als je bij de tandarts zit te wachten ofzo ... Heb Solitaire nu wel gezien :P
TicTacToe, oftwel 3 op een rij. Gratis en zeer verslavend. Staat gewoon in Ovi store...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
S913 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:24:
Gratis in de OVI store: Racing thunder. Heerlijk voor tijdens een poepie doen op de zaak crossen met autootjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

deWit schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:15:
[...]

Nog een keertje, zoveel mensen hier met een E72 die wel de firmware kunnen upgraden over the air, maar niemand die het serverprofiel ff kan opzoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk telefoontje! Ik heb wel 1 vraagje waar ik zelf niet uit kom.
Waar vind je toetsenblokering instellingen? Het irriteert mij dat het automatisch gaat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

r0el schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:44:
[...]

Gratis in de OVI store: Racing thunder. Heerlijk voor tijdens een p****e doen op de zaak crossen met autootjes :)
Kan die app niet vinden, heeft ie in OVI misschien een andere naam? (en te veel info trouwens, we hoeven niet te weten wat jij dan doet...)

Update: lama, gevonden, het spel heet geen Racing Thunder, maar Raging Thunder, en werkt inderdaad perfect! Ook best nog uitgebreid en natuurlijk gratis. Net geen 2 MB download, en 30 installatie tijd nodig :)

[ Voor 36% gewijzigd door DerOllie op 29-01-2010 19:44 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeempje:
Mijn e72 was precies 5 dagen oud toen hij op straat uit mijn jas viel en er een auto besloot om erover heen te rijden. Total loss. Ik heb hem besteld bij Typhone (zonder verzekering etc)
Heeft iemand tips wat ik nu het beste kan doen? Of gewoon een niewe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:57:
Probeempje:
Mijn e72 was precies 5 dagen oud toen hij op straat uit mijn jas viel en er een auto besloot om erover heen te rijden. Total loss. Ik heb hem besteld bij Typhone (zonder verzekering etc)
Heeft iemand tips wat ik nu het beste kan doen? Of gewoon een niewe kopen?
Ik denk dat je weinig kunt. Je kunt wel geloof ik tót 7 dagen na aanschaf een verzekering afsluiten op je toestel... Is natuurlijk wel oplichting, en dat mag niet...

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Waar blijft nou de firmware update die alle basale bugs oplost? Dat typen is echt irritant... Iedereen die dit niet kan reproduceren typt gewoon erg traag, hoewel het wel vaker voorkomt bij het eerste woord van een bericht/invoerveld/etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle smsjes verwijderd, maar alsnog blijft het envelopje knipperen, is het nog iets anders? nog meer noob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super_dirk schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:56:
Korte noob vraag waarschijnlijk.. gisteren E72 binnengekregen en sinds het begin knippert er onderin een envelopje... geen idee hoe ik dat wegkrijg. Manual doorgebladerd maar geen oplossing gevonden. Er zijn geen openstaande sms'jes of emails. Iemand een idee?
Mex schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:06:
[...]

Even de SMSjes van je simkaart verwijderen of verplaatsen.
Dat werkt nog steeds niet, heb nu alle smsjes verwijderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:21:
Waar blijft nou de firmware update die alle basale bugs oplost? Dat typen is echt irritant... Iedereen die dit niet kan reproduceren typt gewoon erg traag, hoewel het wel vaker voorkomt bij het eerste woord van een bericht/invoerveld/etc...
hier benik het me eens, het typen is zwaar irritant... deze bug moet echt snel gefixed worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:30:
[...]

[...]

Dat werkt nog steeds niet, heb nu alle smsjes verwijderd!
menu -> berichten -> opties -> sim berichten ( daar staan nog meer berichten die je niet kan zien 123, op een van je eerdere mobielen werden smsjes waarschijnlijk opgeslagen op de SIMkaart, die berichten opruimen en tis klaar)

[ Voor 14% gewijzigd door DerOllie op 30-01-2010 14:45 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nais! Thanks, Cybpraetorian!! lange zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:59:
Nais! Thanks, Cybpraetorian!! lange zoektocht!
eerlijk gezegd heeft het al eerder in het topic gestaan, wellicht niet op deze manier, maar tis al 100x gevraagd iig... but we aim to please :D

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik was heel tevreden over de mailapplicatie Seven. Laatste tijd komen mails laat door, zeker niet push. Een ander nadeel is dat je nog steeds niet een naam kan instellen die mensen zien als "sender". Ze zien het emailadres, en dat is niet heel erg prof.
Heeft iemand goed alternatief buiten de standaard app om? Het hoeft niet freeware te zijn, maar het moet wel volledig integreren in de inbox zoals die eruit ziet van de smsjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Ik maakte mij ook wat zorgen over GPS, maar deze werkt nu toch wel goed. In de trein/bus had ik nog nooit een fix gehad. (En treinen in Nederland zijn echt niet een probleem voor een beetje degelijke GPS.) Nu verwacht ik niet dezelfde performance als mijn GPSMap60 Csx (die nog net door Duitse treinen heenkomt), maar goed.

Zag er verder wel netjes uit met de kaart.

Moet nog steeds wachten totdat mijn abo geactiveerd is, hopelijk snel. Als ik het goed begrijp moet ik gewoon wachten totdat het signaal op mijn prepaid kaart weg is, en dan ik de nieuwe sim in de telefoon stoppen?

En heeft iemand toevallig nog een leuke dosbox key config? Heb er wat mee zitten klooien, maar ik blijf ruzie houden met de numerieke/letter toetsen :). Scummvm werkt wel heerlijk! Alleen de whack-a-rat in Sam and Max kan ik niet halen. Dat is een beetje problematisch :).

Verder een fijne telefoon, tot nu toe nog geen problemen gehad zoals eerder in dit topic staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Nou, ik heb de E72 binnen. Vergeleken met de E71 een paar mee- en tegenvallers en een hele behoorlijke tegenvaller voor de E-mail die het toestel nagenoeg onbruikbaar maakt voor dit doel.

Het werkte zo mooi bij de E71: configureren voor GMail op IMAP met een ophaalperiode van een half uur. Dit ging echt perfect, de telefoon ging bij het opstarten online, controleerde de mail en liet de verbinding open met IMAP-IDLE. Zodra ik een nieuwe mail kreeg gaf ie dat meteen aan. Handig, maar wat veel belangrijker is: Als ik de e-mail op een ander apparaat had gelezen en gearchiveerd (bv op de pc) dan verdween hij ook automatisch van de telefoon.

Niks van dit alles op de E72. Het lijkt wel alsof hij de mailclient helemaal niet opstart bij het booten. Na handmatig starten piept ie inderdaad bij een nieuwe e-mail, maar als ik die mail dan lees op de pc dan blijft het 'nieuwe e-mail' icoontje tot in de eeuwigheid staan. Dit is een behoorlijke bug, want hierdoor kon ik altijd snel zien of ik nieuwe mail had. Nu lijkt het alsof ik altijd nieuwe mail heb. Zelfs als ik weer naar de mail applicatie ga (en daar inderdaad _geen_ nieuwe mail zie, dat synchroniseert ie dan wel) blijft het icoontje staan. Waardeloos.

Een paar andere minpunten:
  • Het is niet meer mogelijk om een bookmark toe te wijzen aan een van de one-touch-keys. Ik had flitsservice onder de long-press van de agendatoets, ideaal.
  • In een poging om voorgaande punt te verzachten heb ik de applicatiebalk maar gebruikt voor de betreffende bookmark. Helaas: als je via de applicatiebalk een bookmark aanroept dan respecteert ie niet de in de bookmark vastgelegde access point. Dit is belangrijk voor mij omdat ik een applicatie op een interne server draai waar ik snel bij wil. Als ie dan via UMTS verbinding gaat maken, ook al heb ik in de bookmark staan dat het via WLAN moet, dan gaat dat natuurlijk fout.
  • Sowieso werkt dat met die 'Destinations' niet goed. Je kunt hierbij access points groeperen, wat heel handig is, maar niet alle applicaties herkennen dit. De interne webbrowser wel, maar bijvoorbeeld IM+ ziet die destinations niet en laat alleen de normale access points zien. Op de E71 gebruikte ik hiervoor SmartConnect, dit kan ook op de E72 (en werkt ook) maar het is natuurlijk wel zot.
  • Show open apps menu entry bovenaan alle menu's is erg irritant. Ik heb me de gewoonte aangeleerd om Options->pijl omhoog->Exit te kiezen om een applicatie te verlaten, dat werkt nu niet meer terwijl die extra menu-optie vrij zinloos is, je kunt immers altijd naar de open apps door lang op de menu-knop te drukken.
  • Ik heb een MailForExchange account gedefinieerd om mijn Google Calendar te syncen. Dat werkt wel, maar nu krijg ik overal MfE-verschijnselen die met E-mail te maken hebben. Het vervelendst is de 'Search from remote' optie die telkens in de adreslijst verschijnt als je iets zoekt, scheelt toch weer een regel en ik kan het nooit gebruiken. Misschien is dat uit te zetten? O wacht, ik klik 'm net aan, misschien is het toch wel handig, hij zoekt dan namelijk in je Gmail-adresboek en je kunt dan iemand meteen een mail sturen.
Gelukkig ook pluspunten t.o.v. de E71:
  • FP2 lost wat losse issues op bv de klok onderin de balk, hier gebruikte ik Freetimebox voor, hoeft dus niet meer. Hoewel, als er een popup in beeld is wordt de klok onzichtbaar, iets wat mij niet nodig lijkt want de popup gebruikt deze ruimte niet. Ook de icoontjes voor wlan, bluetooth etc hebben wat meer ruimte in deze balk.
  • Toetsenbord is beter. Typt prettiger en de one-touch-keys zijn iets trefzekerder. Bij de E71 wilde ik nog wel eens op de dial-knop drukken als ik het menu wilde hebben. Ook de extra karakters onderaan het toetsenbord zijn handig. De smalle spatiebalk ervaar ik niet als een nadeel.
  • Het toestel voelt ietsje sneller aan, maar dat wordt weer teniet gedaan door al die animaties. Ik heb de theme animaties uit gezet, maar er blijven allerlei kleine bewegende dingen over.
  • De zaklamp is fel!
  • De GPS-ontvangst lijkt nog een beetje beter te zijn (en de E71 was al 20x beter dan mijn standalone Tomtom!)
Over de batterijduur etc kan ik natuurlijk weinig zeggen, als de IMAP niet precies zo werkt is het niet vergelijkbaar. Het lijken meer na- dan voordelen, maar misschien moet ik nog aan het toestel wennen. Als iemand nog een oplossing weet voor een van mijn minpunten, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeidag beste forum leden,
Mensen bekijken zonder het vragen mijn berichten / foto's enz (neefjes enz), Daarom wil ik toetsenbord wachtwoord instellen. Hoe kan ik dat instellen ? Alvast bedankt voor uw hulpen :).
Edit: gelukt :)

BTW: kunt u paar goede theme websites melden, classic theme vind ik ietsje saai :)

prettige dag verder.

AliOsi

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 17:10
waarschijnlijk is dat al genoemd ergens in deze topic, excuus voor herhaling als dat zo is: hoe en waarmee kan ik filmpjes op internet afspelen waarop in de hoek linksboven word gesugereerd om Adobe Flash Player te downloaden. Is er een Symbian versie daarvan en zoja waar is ie te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk op me werk met een notebook, is het mogelijk om mijn E72 daarop aan te sluiten en dan mijn internet van me mobiel te delen met me notebook welk progamma moet ik hier voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:07:
Ik werk op me werk met een notebook, is het mogelijk om mijn E72 daarop aan te sluiten en dan mijn internet van me mobiel te delen met me notebook welk progamma moet ik hier voor hebben?
Via Bluetooth kan het via Nokia PC Suite (One Touch Access) en via USB kabel kan het via Nokia PC Insternet Access.

Maar bij mij werkt de Bluetooth variant niet. Weet iemand hoe je het E72 Bluetooth modem opnieuw kunt installeren?
1abc schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:00:
waarschijnlijk is dat al genoemd ergens in deze topic, excuus voor herhaling als dat zo is: hoe en waarmee kan ik filmpjes op internet afspelen waarop in de hoek linksboven word gesugereerd om Adobe Flash Player te downloaden. Is er een Symbian versie daarvan en zoja waar is ie te vinden?
Standaard zit Flash Lite (weet niet welke versie) ingebouwd. Helaas kun je hiermee niet het nieuwste van het nieuwste afspelen... Daar is niks aan te doen, misschien dat je tot op beperkte hoogte iets opschiet met de Skyfire browser?

[ Voor 37% gewijzigd door Helsie op 31-01-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:07:
"me werk", "me notebook" wat is dit toch voor triest taalgebruik? Of zit je op een mobiel apparaat te typen zodat elke letter telt?

Om je een inhoudelijk antwoord te geven: Ja, dat kan. Gebruik de Nokia PC Suite om de modems op je laptop aan te maken en te configureren. Het kan met Bluetooth en met de USB-kabel. Bluetooth kost je veel batterij op je toestel en is niet helemaal stabiel (bij mij tenminste), maar probeer het en post hier je ervaringen, dan hebben anderen er ook wat aan. Met de kabel is het stabiel, het kost je geen batterij want je kunt tegelijk laden, maar handig is anders.

Er is nog een derde mogelijkheid en die werkt bij mij perfect: Joikuspot. Kost nu maar 7 euro voor een eindeloze licentie (wellicht kun je ergens een gekraakte versie voor nop vinden) en hoewel ook dit rampzalig is voor je batterij werkt het bij mij perfect en stabiel, je kunt zelfs meerdere laptops 'bedienen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

PhilipsFan schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:46:
[...]
Er is nog een derde mogelijkheid en die werkt bij mij perfect: Joikuspot. Kost nu maar 7 euro voor een eindeloze licentie (wellicht kun je ergens een gekraakte versie voor nop vinden) en hoewel ook dit rampzalig is voor je batterij werkt het bij mij perfect en stabiel, je kunt zelfs meerdere laptops 'bedienen'.
Er is ook een gratis Light versie.
Hier kun je ze vergelijken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
firmware update is online, betreft versienummer 22.007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
murata schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:32:
firmware update is online, betreft versienummer 22.007
Spuit 1111...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neiltvs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 12:39
Ik probeer wanhopig mijn contactpersonen en agenda te synchroniseren in exchange via mfe.

ik ben gewend om via instellingen, wat synchr. te kunnen aanvinken dat contactpersonen en agenda gesynced moeten worden maar op deze telefoon staat alleen de optie E-mail synchr.

iemand die dit voor elkaar heeft gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neiltvs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:45:
Ik probeer wanhopig mijn contactpersonen en agenda te synchroniseren in exchange via mfe.

ik ben gewend om via instellingen, wat synchr. te kunnen aanvinken dat contactpersonen en agenda gesynced moeten worden maar op deze telefoon staat alleen de optie E-mail synchr.

iemand die dit voor elkaar heeft gekregen ?
Ja hoor, bij mij werkt het als een speer.
Weet niet of het de snelste manier is, maar hier kan je het in ieder geval instellen:

Menu - email - instellingen - beheer persoonlijke info - toepassingen - agenda / contacten / taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neiltvs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 12:39
het werkt , thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Ik vind dat Ovi Maps wel erg vaak denkt dat ik van de snelweg af ga, terwijl dat niet het geval is. Hierdoor wordt regelmatig de route opnieuw berekend, terwijl dat dus niet nodig is.

Daarnaast blijft het programma vragen of dat verbinding gemaakt mag worden met de server voor positionering, terwijl hij gewoon gps-signaal heeft.

Meerdere mensen deze ervaringen?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:46:
[...]

"me werk", "me notebook" wat is dit toch voor triest taalgebruik? Of zit je op een mobiel apparaat te typen zodat elke letter telt?

Om je een inhoudelijk antwoord te geven: Ja, dat kan. Gebruik de Nokia PC Suite om de modems op je laptop aan te maken en te configureren. Het kan met Bluetooth en met de USB-kabel. Bluetooth kost je veel batterij op je toestel en is niet helemaal stabiel (bij mij tenminste), maar probeer het en post hier je ervaringen, dan hebben anderen er ook wat aan. Met de kabel is het stabiel, het kost je geen batterij want je kunt tegelijk laden, maar handig is anders.

Op de eerste alinea ga ik maar niet in, gelukkig maakt de rest van je post jouw trieste reactie iets beter!
Die licentie maar gekocht. Nokia pc suite werkt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

wiljums schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:01:
Ik vind dat Ovi Maps wel erg vaak denkt dat ik van de snelweg af ga, terwijl dat niet het geval is. Hierdoor wordt regelmatig de route opnieuw berekend, terwijl dat dus niet nodig is.

Daarnaast blijft het programma vragen of dat verbinding gemaakt mag worden met de server voor positionering, terwijl hij gewoon gps-signaal heeft.

Nee, maar heb je wel in OVI kaarten wel bij de instellingen ingesteld dat ie Offline moet blijven? Daarnaast moet je bij de instellingen van de telefoon ook aangeven dat bij positiebepaling geen gebruik gemaakt wordt van Assisted GPS...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

wiljums schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:01:

Ik kan in je profiel niet zien waar je vandaan komt maar ik had dit probleem ook met mijn E71 in de zomer vakantie in Belgie.
In Nederland nog nooit last van gehad.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:17:
[...]

Op de eerste alinea ga ik maar niet in, gelukkig maakt de rest van je post jouw trieste reactie iets beter!
Die licentie maar gekocht. Nokia pc suite werkt bij mij niet.
Mijn trieste reactie? Ik had al zo'n voorgevoel, ik had beter niet kunnen antwoorden. Het antwoord op je vraag was al zo vaak voorbij gekomen dat je het ook makkelijk had kunnen opzoeken. Doe je eens aardig, krijg je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik had vandaag iets raars, na het wisselen van NL Vodafone naar BE Proximus...
Op NL netwerk klonk alles gewoon, op BE netwerk klonk iedereen als een overstuurde smurf :?
Probleem was weg na een reboot van de foon.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m n E72 ontvangen! Leuk telefoontje, moet nog alles een beetje uitzoeken. Het is de eerste keer dat ik met Symbian werk.

Maar nou wilde ik even het internet gaan checken via het thuisnetwerk. dus ik voer de WEP code juist in, en dan geeft ie telkens de melding dat ie niet kan verbinden wegens een ongeldige code... Ik heb natuurlijk op internet gekeken of meerdere mensen hetzelfde probleem hebben, wat ook het geval is. en ik zag dat je het met een statisch ip adres kon fixen ofzo?

zijn er hier mensen bekend mee?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Cybpraetorian schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:34:
[...]

Nee, maar heb je wel in OVI kaarten wel bij de instellingen ingesteld dat ie Offline moet blijven? Daarnaast moet je bij de instellingen van de telefoon ook aangeven dat bij positiebepaling geen gebruik gemaakt wordt van Assisted GPS...
Hij mag van mij gebruik maken van aGPS als ik daar toestemming voor geef, maar dat is toch niet nodig als hij het gps-signaal te pakken heeft en ik gewoon aan het navigeren ben. Waarom continu verbinding blijven leggen met die server?
Gutteguttegut schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:42:
[...]
Ik kan in je profiel niet zien waar je vandaan komt maar ik had dit probleem ook met mijn E71 in de zomer vakantie in Belgie.
In Nederland nog nooit last van gehad.
Ik woon in Nederland. Vandaag op de A2 tussen Den Bosch en Utrecht verschillende keren last van gehad (en niet alleen op de stukken waar aan de weg wordt gewerkt, ook op normale stukken).

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik krijg mijn Gmail niet meer zover dat ie bepaalde mails binnenhaalt. Raar, van het ene op het andere moment. Ik doe nu een factory reset in de hoop dat het daarna goed is... Jammer hoor, gaat me weer een hoop tijd kosten...

--
Lekker bagger, Gmail emails van na gisteren haalt ie niet meer op. Ik kan wel even testen hoe het gaat als ik eea archiveer, maar het blijft erg raar.
--
Na het verwijderen van 1 email werkt het weer wel. Maar ja, nu is de reset al gedaan. :-(
(En ik weet ook het antwoord op mijn security question van Nokia Messaging niet. Er staat een lege vraag. Vond ik toen vast handig, maar nu weet ik het dus niet :P)

[ Voor 50% gewijzigd door Helsie op 01-02-2010 21:58 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.