Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer bedankt!, ik heb de E72 nog niet, maar probeerde hem in een winkel, vandaar even de vraag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nokia blijft maar customer surveys sturen als ik een mail naar Nokia Support heb gestuurd. Leuk, want ik blijf elke keer de enquete invullen dat ik niet tevreden ben en nieuwe firmware wil zien. Zojuist ook weer een heel verhaal ingeklopt in het 'if you want, you can provide details about your complaint'. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaHawK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03-2020
ReconE schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:17:
[...]

Dat is wel uit/aan te zetten:
Ga naar je contactenlijst > Bovenin het scherm staat een selectiemenu met "Telefoon" > Kies in dit menu je Voip profiel > Kies Opties > Kies "Dienst uitschakelen".
Ja dat weet ik, maar vervolgens wordt de wifi verbinding niet verbroken waardoor je SIP geconnect blijft en je de settings niet kan veranderen. Als ik handmatig de verbinding met het accesspoint verbreek dan wordt deze een seconde later weer opgebouwd en kan ik de SIP settings niet wijzigen omdat hij weer verbonden is.
Bij de SIP settings heb ik ingesteld dat hij moet verbinden "when needed" maar dat maakt geen verschil. Misschien een bug ofzo want dit gebeurd pas nadat ik 1 keer "always on" gebruikte.

Daar doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

nieuws: Nokia maakt gesproken navigatie gratis
De gratis navigatie voor automobilisten en wandelaars komt beschikbaar in de nieuwe versie van Ovi Maps, die te downloaden is via de site van Nokia.

[ Voor 39% gewijzigd door S913 op 21-01-2010 11:01 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

http://maps.nokia.com/exp...aps/downloads#/nokia-e72/

WHOOPTIE DOO!!! Wat een super actie van Nokia zeg! Je kan het .sis bestand hierboven downloaden en installeren op je Nokia E72, maar ze kunnen je ook een sms sturen met de link om hem online te downloaden. Dan kun je hem via je WLAN dan wel UMTS downloaden (bij dat laatste kost het je natuurlijk data)

Iemand al geinstalleerd? heb er nu ff geen tijd voor, misschien dit weekend!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:36

luke_otto

pang pang luckyluke

De navigatie applicatie werkt! Heb de link in het nieuws bericht http://tweakers.net/nieuw...ken-navigatie-gratis.html aan geklikt op me E72. Even op downloaden klikken en bestandje installeren. Heb nog niet het getest maar lijkt prima te werken. iig snelle fix binnen. Nu nog kijken of ik ergens een Nederlandse stem kan vinden.
Edit: Het lijkt erop dat er alleen voor auto navigatie een (vrouwelijke) nederlandse stem beschikbaar is. Voor te voet navigeren kan ik alleen kiezen voor engels en duits.

[ Voor 19% gewijzigd door luke_otto op 21-01-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

luke_otto schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:38:
De navigatie applicatie werkt! Heb de link in het nieuws bericht http://tweakers.net/nieuw...ken-navigatie-gratis.html aan geklikt op me E72. Even op downloaden klikken en bestandje installeren. Heb nog niet het getest maar lijkt prima te werken. iig snelle fix binnen. Nu nog kijken of ik ergens een Nederlandse stem kan vinden.
Edit: Het lijkt erop dat er alleen voor auto navigatie een (vrouwelijke) nederlandse stem beschikbaar is. Voor te voet navigeren kan ik alleen kiezen voor engels en duits.
Even meteen een vraagje: installeert de nieuwe OVI rechstreeks over je oude versie heen of krijg je (dit denk ik niet trouwens) een 2e OVI maps of je telefoons staan?

Of heb je zelf nog iets eerst verwijderd?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:36

luke_otto

pang pang luckyluke

Ja idd netjes over de oude versie heen. En terwijl ik op een engelse site de applicatie downloaden, installeerde "hij" wel netjes de Nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Prima dan draai hem straks ook ff op de E72, installeren we dat ff. Mega actie van Nokia!

Daarna nog maar eens via de PC de kaarten gratis updaten met Nokia Map Loader, want kreeg het idee vandeweek dat niet de allernieuwste kaarten erop staan...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Je kunt ook je telefoon laten zoeken naar software updates (via hetzelfde menu als waar je je firmware update doet). Dan update hij automagisch je Ovi Maps!

[edit]

Als ik in de nieuwe Ovi maps m'n Ovi maps-account wil instellen, sluit hij automatisch de Ovi Maps applicatie af. Heeel vervelend, aangezien ik graag ingelogd wil zijn ivm favorieten ed. Hebben jullie dat ook? Reboot helpt niet..

[ Voor 43% gewijzigd door Solomon op 21-01-2010 12:14 ]

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik heb een tmobile versie, die vind ook geen firmware update van de E72, en over OVI maps vind ie ook niets: alle toepassingen zijn bijgewerkt lees ik...

Handmatig wil net zo goed, klikken vanaf de E72 en installeren! net zo makkelijk, tis maar 7.3 MB ofzo, en met de WLAN is dat zo binnen :)

Edit: hoe lang doet de E72 er ongeveer over als je de installatie rechtstreeks doet vanaf de E72, dus meteen download vanaf de website, het .sis bestand, en dan zelf installeert. Tis 7.3 mb namelijk, wel iets anders dan de 500KB grote apps...
laat maar, wat zal het zijn geweest, 2 minuten ofzo? Thuis in de WLAN tenminste dan. Installeerd inderdaard rechstreeks over de bestaande heen. Super. Werkt ook prima zo te zien. Onthoud zelf je geschiedenis als je al eerder OVI maps hebt gebruikt! :D Straks ff uitproberen *O*

[ Voor 49% gewijzigd door DerOllie op 21-01-2010 13:14 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na nader inzien ga ik toch voor de BB Bold 9700. De E72 heeft zo op het eerste oog toch nog zn beperkingen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Daarom vertelde ik een aantal weken geleden. Koop gewoon geen branded telefoons. Krijg je het gezeik met firmware updates niet meer.

Ik kom net van Ricom Repairs in Schiedam. Ze hebben het krakende stukje onder het toetsenbord vervangen door een nieuw onderdeel en het kraakt niet meer. En ze hebben ook de ruimte tussen toetsenbord en scherm gedicht. Dat scheelt dus weer stof. Het duurde allemaal niet langer dan 10 minuutjes. Top Service!
Vergeet je bon niet!

Maar goed ik ga me e72 wel verkopen. Het is een top toestel, werkt lekker snel en de gratis navigatie is top! Maar het gebrek aan fatsoenlijke applicaties breekt dit toestel echt op. Het wordt voorlopig toch een iphone 3g totdat htc met een snapdragon htc android komt of de iphone 4g wordt gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Net even een stukje aan het navigeren geweest met de nieuwe OVI Maps: laat ik 1 ding zeggen: ik heb ceremonieel al de TomTom houder uit de auto gehaald! Zo goed vind ik die GRATIS navigatie.

Stem is prima en luid te verstaan, spreekt erg duidelijk, routes worden automatisch herberekend wanneer je toch anders rijd, bestemming weet ie precies te zeggen: bestemming bereikt. De fix is in mij geval razend snel zonder data verbruik, en ook de software zelf is prima mee te werken. Ok het schermpje is wat kleiner, maar heb je een beetje normale ogen, dan kun je prima de wegen zien. Speciale bestemmingen kent ie ook prima, en het kaartje reageert vlot genoeg mee...

Ik heb zelfs al even gekeken naar een universele houder voor een telefoon, die kan ik dan prima over de roosters in het dashboard klemmen, dan zit het lekker dichtbij, kan er zelfs nog een oplader aan vast worden gehangen wanneer je dat wilt, en is het er ook nog gewoon uit te nemen. Bij de lokale autoboer voor 25 euri! :D Nokia, wat een super upgrade van OVI Maps!!

[ Voor 5% gewijzigd door DerOllie op 21-01-2010 18:41 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Cybpraetorian schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:40:Ik heb zelfs al even gekeken naar een universele houder voor een telefoon, die kan ik dan prima over de roosters in het dashboard klemmen, dan zit het lekker dichtbij, kan er zelfs nog een oplader aan vast worden gehangen wanneer je dat wilt, en is het er ook nog gewoon uit te nemen. Bij de lokale autoboer voor 25 euri! :D
Zat ik ook net aan te denken, heb je een merk/linkje voor een goeie universele rooster-houder?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

S913 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:29:
[...]

Zat ik ook net aan te denken, heb je een merk/linkje voor een goeie universele rooster-houder?
Heb eerlijk gezegd niet eens gekeken naar het merk of iets, wilde eerst weten hoe dat werkte. Ze hadden de specifieke houder momenteel niet voor me voor de rooster (uitverkocht), maar ze hadden het wel: 5 euro voor de klem, 20 euro voor de houder.

Was bij de lokale automat: http://www.automat.nl/

Wil eerst ff proberen hoe dat nieuwe kaarten erop zetten gaat, gaat dat beetje super, dan haal ik me zon houder...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Oki, thnx. Zoiets zit hier ook wel in de buurt.

Kaarten erop zetten: Ik gebruik Ovi Suite ... Kan je zo de verschillende mappen aanklikken. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik ook een nieuwere versie van NL gekregen heb (of dat die er al opstond).

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Relief2009 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:00:
Maar goed ik ga me e72 wel verkopen. Het is een top toestel, werkt lekker snel en de gratis navigatie is top! Maar het gebrek aan fatsoenlijke applicaties breekt dit toestel echt op. Het wordt voorlopig toch een iphone 3g totdat htc met een snapdragon htc android komt of de iphone 4g wordt gelanceerd.
Als je je E72 wilt verkopen moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar dat 'gebrek aan applicaties' waar je het over hebt klopt niet. Volgens mij is er voor geen enkel platform zoveel software te vinden als voor S60. Noem eens iets op wat je graag zou willen en ik weet zeker dat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

S913 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:53:
Oki, thnx. Zoiets zit hier ook wel in de buurt.

Kaarten erop zetten: Ik gebruik Ovi Suite ... Kan je zo de verschillende mappen aanklikken. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik ook een nieuwere versie van NL gekregen heb (of dat die er al opstond).
Met Nokia PC Suite en OVI map loader kun je het toch doen? wat is het verschil met OVI suite dan?
(stukje handleiding http://europe.nokia.com/s...-new-maps-for-your-device)

hoe groot zijn de downloads van midden en west europa / Benelux / duitsland dan? als ik dat doe voor een TomTom dan ben ik 1.9GB verder namelijk...

Mijn kaart die erop stond was niet allernieuwste kreeg ik het idee, ik kan in Groningen waar ik vaak langskom een nieuw stukje snelweg nog niet vinden wat al wel een tijdje open is (Euvelgunne-trace). TomTom van mn pa laatste geupdate, en die had dat al wel. Heb het idee dat dat er al wel kan op staan...

[ Voor 25% gewijzigd door DerOllie op 21-01-2010 20:39 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb de ovi maps net gedownload, maar ik kan hem niet nederlands maken.
iemand die weet hoe het moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Cybpraetorian schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:33:
Met Nokia PC Suite en OVI map loader kun je het toch doen? wat is het verschil met OVI suite dan?
Ovi Suite komt bij mij een beetje over als een gelikte opvolger van PC Suite, sync ik ook contacten, muziek, foto's e.d. mee én je kan er dus maps mee downloaden. Zit nu achter de verkeerde pc, zal binnenkort 'ns kijken hoe groot zo'n landenmap is.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

Mex

Ik krijg maar geen GPS ontvangst :( Ik maak geen gebruik van A-GPS maar dat zou niet uit mogen maken. Ik heb alleen nog maar een vinkje aanstaan bij Integrated GPS, telefoon heeft net 10 minuten midden in de tuin gelegen zonder resultaat. Bij satelietontvangst zie ik wel balkjes maar die zijn allemaal leeg, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor de Mac users (zoals ik) interessant
If you have an Apple Mac computer, we've got good news. Nokia Ovi Suite for Mac is coming soon, so you can enjoy all the benefits on your Mac. We'll let you know as soon as it's here, so check back soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb btw volgens mij ook nog nooit geupdate. Bij de standaard update in mn phone staat dat er geen nieuwe updates zijn, maar in de geschiedenis staat er ook niks.

Hoe kan ik checken of die geupdate is? en hoe kan ik het updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22
@Umut1989 : via de map loader kan je ook andere talen (gesproken) binnenhalen. Vorige week nieuwe maps binnengehaald (wou de 2,2GB die werd benut effe verminderen..en deed ineens de update...maar nog niet met GPS bezig geweest.)

@Cybpraetorian : West europa = 2,2 Gb Benelux een 250 dacht ik...(via die maploader kan je ook de groottes van de landen individueel zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Benjike schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:38:
@Umut1989 : via de map loader kan je ook andere talen (gesproken) binnenhalen. Vorige week nieuwe maps binnengehaald (wou de 2,2GB die werd benut effe verminderen..en deed ineens de update...maar nog niet met GPS bezig geweest.)

@Cybpraetorian : West europa = 2,2 Gb Benelux een 250 dacht ik...(via die maploader kan je ook de groottes van de landen individueel zien)
ok en dan zou OVI suite het makkelijkst zijn blijkbaar voor nieuwe kaarten, hoef je maar 1 programma installeren.

Hoe werken die updates eigenlijk? wat staat er op dit moment voor kaart op de E72? West europa? Als je dan losse landen gaat updaten kan dat dan? zit je dan niet met dubbele kaarten op je E72?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:05:
[...]

ok en dan zou OVI suite het makkelijkst zijn blijkbaar voor nieuwe kaarten, hoef je maar 1 programma installeren.

Hoe werken die updates eigenlijk? wat staat er op dit moment voor kaart op de E72? West europa? Als je dan losse landen gaat updaten kan dat dan? zit je dan niet met dubbele kaarten op je E72?
Bij mijn weten staat er standaard niets op, bij mij in ieder geval niet. Ik heb alle kaarten via Ovi-suite gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:11:
[...]

Bij mijn weten staat er standaard niets op, bij mij in ieder geval niet. Ik heb alle kaarten via Ovi-suite gedownload.
Nou bij staan er echt al heel wat kaarten op. Ik kon en kan namelijk al gewoon door europa navigeren. Dit zegt mn OVI Kaarten -> Opties -> ondersteuning -> Productie info over mijn kaarten: Map version 0.1.22.103. Ik kan niet meteen zien staan wat de dekking, maar als ik zo een beetje navigeer door de kaart, kan ik heel west europa doen, tot ongeveer Ijsland zo westelijk, en aan de oostkant kan ik gaan tot moskau, misschien nog iets verder. In het Noorden kan ik kom ik tot de noordpool en het zuiden is gedekt tot aan noord afrika en een gedeelte midden oosten. Als ik bv in Amerika wil navigeren dan is de kaart gewoon een zacht gele kleur zonder inhoud en wegen. Dat wil dus niet. Maar dit om even aan te geven dat er toch best wel veel standaard op staat. (hierbij moet ik wel vermelden dat ik de Tmobile versie heb, maar ik neem toch aan dat dit ook op de normale versie staat)

@Knijert: kun je eens kijken welke versie jou kaart aangeeft?

OVI Kaarten software is (zoals gister geupdate) versie V3.03.

[ Voor 41% gewijzigd door DerOllie op 22-01-2010 11:41 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22
Standaard staan er - dacht ik - op de meegeleverde 4 GB Micro SD-kaart de kaarten van West-Europa op.
Neemt 2,2 GB in beslag maw helft van geheugenkaart is opgesoupeerd.

Had hier toen gelezen dat via de ovi-maploader, je de kaarten die je niet nodig had kon verwijderen. Dit vorige week of zo gedaan, waarbij ie ineens al wou updaten, en dus ineens alle kaarten eraf gooide.
Vervolgens kan je aanduiden welke landen je wil hebben en gaat ie die ineens binnenhalen.

Op een ander 'tabje' kan je de 'stemmen' gaan selecteren en toevoegen.
Heb die wel al binnengehaald voirge week, maar nog niet mee bezig geweest.. Nu dit gratis is/wordt, interessant om es uit te testen.

Veronderstel dat ie dat wel gaat updaten indien nodig,en anders er bij opzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:43
Iets vreemds: net als velen hier heb ik de nieuwe Ovi Kaarten (3.03) gedownload. Als ik nu bij de "geinstalleerde bestanden" op de E72 kijk, dan staan daar zowel "Nokia Maps, v. 3.03" (geinstalleerd op de telefoon) en Ovi Kaarten, v. 3.03" (geinstalleerd op de Micro SD). Kunnen jullie eens kijken of jullie dat ook hebben en wat zou het betekenen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Roost schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:05:
Iets vreemds: net als velen hier heb ik de nieuwe Ovi Kaarten (3.03) gedownload. Als ik nu bij de "geinstalleerde bestanden" op de E72 kijk, dan staan daar zowel "Nokia Maps, v. 3.03" (geinstalleerd op de telefoon) en Ovi Kaarten, v. 3.03" (geinstalleerd op de Micro SD). Kunnen jullie eens kijken of jullie dat ook hebben en wat zou het betekenen???
Zie dat niet eens staan. Het zijn zeker de installatie bestanden die je ziet, dus de .sis of .sisx bestanden? Nadat je de installatie hebt gedaan kun je die verwijderen, zijn net als op je pc als installatiebestanden overbodig. Ik heb ze niet eens meer staan...
Benjike schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:56:
Nu dit gratis is/wordt, interessant om es uit te testen.

Veronderstel dat ie dat wel gaat updaten indien nodig,en anders er bij opzet...
is al reeds gratis en je moet ff de nieuwe OVI kaarten applicatie installeren 7.3mb groot. Kan rechtstreeks op de telefoon gedaan worden, 2 minuten zaak. Ik geloof niet dat OVI Kaarten applicatie daar zelf over gaat mekkeren bij gebruik. Misschien wel als je hem aan je pc hangt...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Kunnen jullie de Ovi Maps op je telefoon wel aan je account koppelen, zodat favorieten van maps.ovi.com gesynced worden met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
[quote]Cybpraetorian schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:11:
[...]

Zie dat niet eens staan. Het zijn zeker de installatie bestanden die je ziet, dus de .sis of .sisx bestanden? Nadat je de installatie hebt gedaan kun je die verwijderen, zijn net als op je pc als installatiebestanden overbodig. Ik heb ze niet eens meer staan...

Nee hoor. Kijk maar eens in toepassingsbeheer. Geeft aan dat beide bestande geinstalleerd zijn. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Roost schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:24:
[quote]Cybpraetorian schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:11:
[...]

Nee hoor. Kijk maar eens in toepassingsbeheer. Geeft aan dat beide bestande geinstalleerd zijn. Iemand?
Je hebt gelijk, keek inderdaad bij bestandsbeheer en niet bij toepassingsbeheer. Inderdaad ik heb het ook, maar wat maakt het uit, tis maar een paar MB :) Misschien dat Nokia Maps de oude versie is en OVI de nieuwe... Hoe dan ook, ik verwijder geen van beide...

[ Voor 6% gewijzigd door DerOllie op 22-01-2010 13:34 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Cybpraetorian schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:33:
[...]

Je hebt gelijk, keek inderdaad bij bestandsbeheer en niet bij toepassingsbeheer. Inderdaad ik heb het ook, maar wat maakt het uit, tis maar een paar MB :) Misschien dat Nokia Maps de oude versie is en OVI de nieuwe... Hoe dan ook, ik verwijder geen van beide...
Zou het ook kunnen zijn dat een van de twee de (apart gedownloade) stemmen voor loopnavigatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Goede review over Ovi Maps vs TomTom en Mio: http://www.mobilecowboys.nl/mobnav/11482

Ben weer een stukje blijer met m'n E72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Voor de mensen die de nieuw Ovi Kaarten applicatie hebben gedownload: Wie weet wat (na het downloaden van de nieuwe applicatie) in toepassings beheer het verschil is tussen Nokia Maps (v. 3.03 op telefoon) en OVI Kaarten (v. 3.03 op Micro SD)? Lijkt wel dubbelop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Heineken schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:15:
Goede review over Ovi Maps vs TomTom en Mio: http://www.mobilecowboys.nl/mobnav/11482

Ben weer een stukje blijer met m'n E72.
+1 :D TomTom wordt vanwege uitgebreidheid nog net niet door hun van de troon gestoten maar de Mio wordt makkelijk verslaan! Blijkt maar eens weer dat iets goed ook best gratis kan zijn. Ik moet de kaarten nog steeds wel ff updaten, maar als dat lukt, dan komt er ook een houder in het rooster _/-\o_

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hoe langt duurt het normaal ongeveer voordat 'branded' telefoons (Vodafone in dit geval) ook hun firmware upgrade krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Voor mensen die goedkoop willen smsen: http://www.vdberg.org/BetamaxSMS.html
Werkt als een zonnetje

@PhilipsFan: onbekend programma wat goed op de E72 draait en handig kan zijn, dit forum is ervoor om zoiets te delen.

[ Voor 37% gewijzigd door Heineken op 22-01-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Heineken schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:23:
Voor mensen die goedkoop willen smsen: http://www.vdberg.org/BetamaxSMS.html
Werkt als een zonnetje
Wat heeft dit in vredesnaam met de E72 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
heb hier een E72 waarvan de spatietoets niet werkt, zaklampje gaat ook niet branden als ik het ingedrukt houd
iemand een idee hoe dit op te lossen is?

reset heeft het probleem opgelost

[ Voor 12% gewijzigd door murata op 22-01-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voordeel van ovi tov map uploader is, dat je via ovi ook kan zien welke kaartje al geïnstalleerd hebt op je toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:24:
voordeel van ovi tov map uploader is, dat je via ovi ook kan zien welke kaartje al geïnstalleerd hebt op je toestel
Check ik vond het ook al makkelijker dat ik maar 1 programma hoef te installeren, en niet 2. Heb het net geinstalleerd. Morgen ff E72 eraan hangen en de laatste kaarten installeren van west europa :D _/-\o_

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:21:
[...]

Nou bij staan er echt al heel wat kaarten op. Ik kon en kan namelijk al gewoon door europa navigeren. Dit zegt mn OVI Kaarten -> Opties -> ondersteuning -> Productie info over mijn kaarten: Map version 0.1.22.103. Ik kan niet meteen zien staan wat de dekking, maar als ik zo een beetje navigeer door de kaart, kan ik heel west europa doen, tot ongeveer Ijsland zo westelijk, en aan de oostkant kan ik gaan tot moskau, misschien nog iets verder. In het Noorden kan ik kom ik tot de noordpool en het zuiden is gedekt tot aan noord afrika en een gedeelte midden oosten. Als ik bv in Amerika wil navigeren dan is de kaart gewoon een zacht gele kleur zonder inhoud en wegen. Dat wil dus niet. Maar dit om even aan te geven dat er toch best wel veel standaard op staat. (hierbij moet ik wel vermelden dat ik de Tmobile versie heb, maar ik neem toch aan dat dit ook op de normale versie staat)

@Knijert: kun je eens kijken welke versie jou kaart aangeeft?

OVI Kaarten software is (zoals gister geupdate) versie V3.03.
Excuus, ik had wat duidelijker moeten zijn. Natuurlijk stonden er al kaarten op bij mij, maar dat was omdat ik ze daarvoor al had gedownload, bij de vorige versie van Maps. ( sterker, die kaarten staan al 2 jaar op mijn MicroSD kaartje, heb hem gewoon uit mijn oude N95 overgezet.) Ik bedoel dat op het kaartje wat met de E72 werd meegeleverd geen kaarten stonden. Derhalve verwacht ik dat als je hem helemaal nieuw koopt, eerst kaarten moet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:22:
[...]

Excuus, ik had wat duidelijker moeten zijn. Natuurlijk stonden er al kaarten op bij mij, maar dat was omdat ik ze daarvoor al had gedownload, bij de vorige versie van Maps. ( sterker, die kaarten staan al 2 jaar op mijn MicroSD kaartje, heb hem gewoon uit mijn oude N95 overgezet.) Ik bedoel dat op het kaartje wat met de E72 werd meegeleverd geen kaarten stonden. Derhalve verwacht ik dat als je hem helemaal nieuw koopt, eerst kaarten moet downloaden.
Over kaarten van 2 jaar oud gesproken. Heeft iemand een idee hoe Ovi Maps omgaat met kaart updates? Op een route waar ik vaak langs kom is al maanden geleden een rotonde gewijzigd, maar daar weet Ovi nog niks van. Kaart van Nederland opnieuw gedownload maar dat maakt geen verschil. En wat zou er gebeuren als je een oude kaart op je telefoon hebt staan terwijl er inmiddels een geupdate versie online beschikbaar is? Gaat ie dan het gedeelte voor jou route downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:22:
[...]

Dat is dus niet zo, bij iedereen staat er meteen Europa op, wat 2.2. GB in beslag neemt... ;)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 06:35
Even een vraag,

Heeft iemand al getest of de flitspaal waarschuwingen werken?? Ik heb de nieuwe maps er op staan maar hij laat de flitspalen niet zien.

Dit deed de gekraakte versie eerst wel :S

Iemand ??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik heb vanochtend de nieuwe gratis Ovi Maps voor het eerst getest en die begon gewoon te beepen toen ik een flitspaal naderde ... Moest eerst ff zoeken waar dat geluid vandaan kwam 8)7

@Philipsfan: Een paar maanden hoeft helemaal niet lang te zijn ... Nokia is ook afhankelijk van de kaartleveranciers die rondrijden in NL en dan ook nog eens alle data moeten verwerken. Maar een rotonde ipv een kruising is altijd een geen probleem vergelijken met een nieuwe afgesloten weg :P

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
S913 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:36:
Ik heb vanochtend de nieuwe gratis Ovi Maps voor het eerst getest en die begon gewoon te beepen toen ik een flitspaal naderde ... Moest eerst ff zoeken waar dat geluid vandaan kwam 8)7

@Philipsfan: Een paar maanden hoeft helemaal niet lang te zijn ... Nokia is ook afhankelijk van de kaartleveranciers die rondrijden in NL en dan ook nog eens alle data moeten verwerken. Maar een rotonde ipv een kruising is altijd een geen probleem vergelijken met een nieuwe afgesloten weg :P
Heb je de kaarten met de maploader er op gezet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
bmhvanbenthum schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:40:
[...]

En staan er ook POI's van de flitspalen op de kaart dan ?

snap er geen zak van waarom da ding van mij ze niet weergeeft. Misschien die maps spul al verneukt met dat helloox2 en die gehackte maps :S:S:S:S :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aantal pagina's geleden zag ik een aantal keer voorbij komen dat mensen hun wlan niet werkend krijgen. Ik heb hetzelfde probleem. Ik stel het netwerk / wachtwoord in, en vervolgens op internet krijg ik iets als invalid / error. Al oplossingen hiervoor?

Heb trouwens m'n E72 van t-mobile (branded), wordt geleverd met 3,7 gb aan troep erop (waaronder maps van heel de wereld). Voor de mensen die dat schoon willen hebben, via Ovi Suite kan je alles eraf halen en daarna zelf selecteren wat je wel / niet erop wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:57:
Aantal pagina's geleden zag ik een aantal keer voorbij komen dat mensen hun wlan niet werkend krijgen. Ik heb hetzelfde probleem. Ik stel het netwerk / wachtwoord in, en vervolgens op internet krijg ik iets als invalid / error. Al oplossingen hiervoor?
Ik heb hier problemen mee @ work, maar dat is wel andere authenticatie dan thuis... Ik krijg het zo gauw niet opgelost helaas.
(WPA netwerk met Radius authenticatie, Windows XP/Vista/7 kunnen gewoon zo verbinden via de bij het active directory account horende certificaat, maar de E72 lukt dat dus niet.Heb geprobeerd in Xp te kijken wat de eigenschappen van het netwerk zijn, maar verder dan WPA met EAP-PEAP kom ik niet. En diezelfde setting op E72 doet het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
even een vraag over de contactenlijst en groepen:

De contacten zijn nu onderverdeeld in groepen en nu wil ik dat de groepen worden getoond als ik op contacten druk. Volgens de handleiding kan dit in contacten>opties>instellingen>contacten en dan zou ik 5 opties moeten hebben, waaronder Standaardcontactlijst. Die optie heb ik echter niet. Iemand hetzelfde tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
mrpink83 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:42:
even een vraag over de contactenlijst en groepen:

De contacten zijn nu onderverdeeld in groepen en nu wil ik dat de groepen worden getoond als ik op contacten druk. Volgens de handleiding kan dit in contacten>opties>instellingen>contacten en dan zou ik 5 opties moeten hebben, waaronder Standaardcontactlijst. Die optie heb ik echter niet. Iemand hetzelfde tegen gekomen?
Ik kan bevestigen dat ik die optie ook niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
Ik heb 2 problemen met nokia maps (de nieuwe die sinds donderdag online is)/

1) Wat ik ook instel, hij waarschuwt niet voor flitspalen en ze staan niet op de kaart. Downloaden met ovi suite, map loader of online, werkt allemaal niet :S

2) Wanneer ik naar instellingen ga, dan account, dan nokia account loopt de applicatie vast.

Het vreemde is dat bij een eerdere gecrackte ovi maps de flits kast waarschuringen wel werkte en de icoontjes van de palen toen wel op de kaarten stonden. Ook waarschuwde hij netjes als de paal kwam.

Ik heb al een reset gedaan, deep reset, alles opnieuw geinstalleerd enz enz. Maar steeds geen flitspalen in ovi maps.

Nu wilde ik de firmware opnieuw installeren, maar dat gaat niet volgends de NSU. Bij de vorige 021 firmware stond er een optie re-install firmware. Nu bij 022 niet.

Heb de product code al van euro1 grey op benelux grey gezet, maar dan nog geen optie tot herinstallatie van de firmware :S

Iemand een idee of tips ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

bmhvanbenthum schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:40:
Ik heb ooit toen ik net Ovi Suite op mijn PC gezet had, 1 keer volgens mij (om te testen) de kaart van Nederland gedownload, maar er staat me iets van bij dat hij toen zei dat die er al op stond (not sure).
Ik ben voor deze week niet echt serieus bezig geweest met Ovi Maps, dus vandaar dat ik niet goed meer weet wat ik gedaan heb en tegenaan gelopen ben, sorry.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:28:
[...]

Dat is dus niet zo, bij iedereen staat er meteen Europa op, wat 2.2. GB in beslag neemt... ;)
Dan ben ik waarschijnlijk scheel, had het kaartje ook maar heel vluchtig bekeken, voor ik hem wisselde. Zal eens checken.....

En ja, ze staan er ook bij mij op, excuus voor de onzin die ik hier neer heb geplant :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor mijn ergenis als ik te snel of lees te wild mijn tel unlock komt hij steeds in camera stand terecht.
nu wil ik dus die knop veranderen maar hoe doe ik dat je kunt je gehele scherm aanpassen via menu bed. paneel, modi maar kan daar niet veranderen dat de linker knop geen camera word.
heb tevens handleiding al gelezen maar vind er niets over
iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:37
Kun je OVI kaarten eigenlijk ook gebruiken zonder een data abbonement, of gaat dat te veel geld kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Joster schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:15:
[...]

Exact hetzelfde gedaan en exact hetzelfde resultaat :)

Er lijkt ook een verbetering te zitten in die ongelezen mails in mijn gmail inbox op mijn E72, maar dat is nog even afwachten verder..
Gmail werkt nu prima. De juiste berichten worden (on)gelezen weergegeven! Heb niets gedaan verder meer, maar nu is dus alles goed!

Verder even OVI maps downloaden want ik was aangenaam verheugd omtrent het nieuwsbericht op de frontpage. Gaat voor mij voldoende zijn waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

funkylicious schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:34:
Kun je OVI kaarten eigenlijk ook gebruiken zonder een data abbonement, of gaat dat te veel geld kosten?
OVI kaarten is prima zonder data abbo te gebruiken. Hij heeft voor navigeren geen data nodig, en kaarten kun je via OVI Suite gratis downloaden. Door OVI kaarten in te stellen dat ie alleen Offline mag werken (geen data iig) dan doet ie dat ook niet. werkt prima, en bij mij is de GPS fix binnen 1 minuut binnen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:57:
Heb hetzelfde hier thuis met mijn router. Deze ondersteund oa de Nokia E72 niet, dus dat ga ik oplossen maar ligt niet aan de E72 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Heb de E72 nu aan mn laptop hangen, kaarten gevonden, Nederland is maar 75 mb groot! Maar wanneer ik probeer te downloaden en installeren zegt OVI suite dat de geheugenkaart vol is, en ik iets moet verwijderen! Nu is het zo dat er nog wel 900 mb vrij is! :|

Toen heb ik maar besloten dat ik alle kaarten eraf haal en de kaarten die ik wel nodig ben weer installeer. maar dat verwijderen gaat zo traag! Hij geeft aan dat het verwijderen van 2.62GB aan kaarten 35 minuten gaat duren!

Hebben meer mensen dat gehad? of had ik net zo goed handmatig de map met kaarten leeg kunnen maken...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, heb ik ook gehad. Ik heb gisterenavond de memorycard geformateerd en europa in zijn geheel geinstalleerd. Duurt inderdaad ff, maar je kunt ook wat anders doen ondertussen....dit doe je immers niet dagelijks.
Daarna ff een backup op je laptop maken van je gehele memorycard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

kaarten zijn er nu blijkbaar af, maar hij is nog steeds bezig met stemmen, 112 mb maar, maar dat duurt volgens hem nog 27 minuten en loopt niet echt af...

edit: nu wel een beetje 1 minuut minder, 26 nu nog
edit; nog 11 minuten! Nokia mag de performance wel een beetje verbeteren dunkt me... Ik dacht even snel nieuwe kaarten te installeren.

[ Voor 38% gewijzigd door DerOllie op 23-01-2010 15:10 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Sygic Mobile op mijn E72 gezet. Het ziet er niet verkeerd uit (heb ook nog TomTom) maar tijdens het rijden wordt het Sygic programma om de haverklap automatisch afgesloten?!
Ik dacht dat het aan de automatische toetsenbordblokkering van de E72 zou liggen, maar na uitschakeling hiervan nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand dezelfde ervaringen en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:19:
Ik heb Sygic Mobile op mijn E72 gezet. Het ziet er niet verkeerd uit (heb ook nog TomTom) maar tijdens het rijden wordt het Sygic programma om de haverklap automatisch afgesloten?!
Ik dacht dat het aan de automatische toetsenbordblokkering van de E72 zou liggen, maar na uitschakeling hiervan nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand dezelfde ervaringen en een oplossing?
Lees het topic, Sygic heeft inderdaad problemen met de E72. Je weet dat sinds donderdag OVI maps van Nokia zelf ook 100% en voor altijd gratis is?

Ik heb het succesvol alle kaarten en stemmen eraf gehaald, nu NL etc er weer opzetten. Kijken snel dat dat gaat, downloaden gaat iig wel lekker snel...

Update: NL + steden staan er op, Dutch Female stem nu mee bezig, is ook klaar daarna Belgie, duitsland, Oostenrijk, zwitserland, en engeland nog ff denk ik...

[ Voor 9% gewijzigd door DerOllie op 23-01-2010 15:46 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Het lukt me maar niet om er achter te komen: Als je de nieuwe Ovi Kaarten applicatie hebt gedownload: Wie weet wat in toepassings beheer het verschil is tussen Nokia Maps (v. 3.03 op telefoon) en OVI Kaarten (v. 3.03 op Micro SD)? Lijkt wel dubbelop.... Respectievelijk 8 en 7.8 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Cybpraetorian schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:50:
[...]

OVI kaarten is prima zonder data abbo te gebruiken. Hij heeft voor navigeren geen data nodig, en kaarten kun je via OVI Suite gratis downloaden. Door OVI kaarten in te stellen dat ie alleen Offline mag werken (geen data iig) dan doet ie dat ook niet. werkt prima, en bij mij is de GPS fix binnen 1 minuut binnen...
Zet ook even a-gps uit. Anders heb je nog steeds kostem aan de data. Leuke telefoon btw, die e72. Heb zelf de n97 en de e72 kado gedaan aan mijn vriendin. Best wel jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Roost schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:21:
Het lukt me maar niet om er achter te komen: Als je de nieuwe Ovi Kaarten applicatie hebt gedownload: Wie weet wat in toepassings beheer het verschil is tussen Nokia Maps (v. 3.03 op telefoon) en OVI Kaarten (v. 3.03 op Micro SD)? Lijkt wel dubbelop.... Respectievelijk 8 en 7.8 MB
Als je kijkt op wikipedia en zoekt naar OVI maps, dan staat daar dat het tot voor kort gewoon Nokia Maps heette. Denk toch dat het de oude software was die er eerst op heeft gestaan...

[ Voor 6% gewijzigd door DerOllie op 23-01-2010 16:38 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

mrpink83 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:25:
[...]

Zet ook even a-gps uit. Anders heb je nog steeds kostem aan de data. Leuke telefoon btw, die e72. Heb zelf de n97 en de e72 kado gedaan aan mijn vriendin. Best wel jaloers!
Maar dat data verbruik zou ie toch ook weer moeten geven bij de teller in OVI kaarten? Boven de GPS ontvangst staat daar ook een tellertje, die staat bij mij altijd op 0.00KB. Of reageert die niet op het data verbruik van A-GPS?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
Hoe kan ik mijn firmware re-flashen??

software updater zegt dat ik niet kan herinstalleren??

duitse product code er in?? dan updaten naar duits, Terug naar normale product code en dan weer updaten ???

Iemand ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Cybpraetorian schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:30:
[...]

Maar dat data verbruik zou ie toch ook weer moeten geven bij de teller in OVI kaarten? Boven de GPS ontvangst staat daar ook een tellertje, die staat bij mij altijd op 0.00KB. Of reageert die niet op het data verbruik van A-GPS?
Hmmm, weet ik niet zeker. A-gps gebruikt heel weinig per keer dat je een gps fix wilt verkrijgen. Ik zou het gewoon voor de zekerheid uit zetten.
Is er btw ook een mogelijkheid om de stemmen te downloaden via de pc? Want elke keer als ik de stemmen wil downloaden, zoekt hij verbinding via gprs/3g en niet via wlan. Wlan lukt trouwens sowieso niet om te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

mrpink83 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:53:
[...]

Hmmm, weet ik niet zeker. A-gps gebruikt heel weinig per keer dat je een gps fix wilt verkrijgen. Ik zou het gewoon voor de zekerheid uit zetten.
Is er btw ook een mogelijkheid om de stemmen te downloaden via de pc? Want elke keer als ik de stemmen wil downloaden, zoekt hij verbinding via gprs/3g en niet via wlan. Wlan lukt trouwens sowieso niet om te selecteren.
Jup stemmen kun je gewoon los downloaden, alhoewel er bij OVI Suite maar 1 Dutch Female stem beschikbaar is, de standaard stem dus, er zijn geen andere keuzes...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:17:
Heb de E72 nu aan mn laptop hangen, kaarten gevonden, Nederland is maar 75 mb groot! Maar wanneer ik probeer te downloaden en installeren zegt OVI suite dat de geheugenkaart vol is, en ik iets moet verwijderen! Nu is het zo dat er nog wel 900 mb vrij is! :|

Toen heb ik maar besloten dat ik alle kaarten eraf haal en de kaarten die ik wel nodig ben weer installeer. maar dat verwijderen gaat zo traag! Hij geeft aan dat het verwijderen van 2.62GB aan kaarten 35 minuten gaat duren!

Hebben meer mensen dat gehad? of had ik net zo goed handmatig de map met kaarten leeg kunnen maken...
Je hebt in Maps een instelling welk percentage van je geheugenkaart maximaal gebruikt mag worden voor kaarten, waarschijnlijk ging je daar net overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leosand schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:16:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor mijn ergenis als ik te snel of lees te wild mijn tel unlock komt hij steeds in camera stand terecht.
nu wil ik dus die knop veranderen maar hoe doe ik dat je kunt je gehele scherm aanpassen via menu bed. paneel, modi maar kan daar niet veranderen dat de linker knop geen camera word.
heb tevens handleiding al gelezen maar vind er niets over
iemand misschien een idee?
Menu-> bedieningspaneel -> instellingen -> algemeen -> persoonlijk -> stand-by modus -> toetssnelkoppelingen. Kun je zowel links als rechts instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Cybpraetorian schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:29:
[...]

Als je kijkt op wikipedia en zoekt naar OVI maps, dan staat daar dat het tot voor kort gewoon Nokia Maps heette. Denk toch dat het de oude software was die er eerst op heeft gestaan...
Het vreemde is dat hij voor zowel Ovi Kaarten (Micro SD) als Nokia Maps (telefoon) v. 3.03 aangeeft. Dat is de laatste versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:15:
[...]

Je hebt in Maps een instelling welk percentage van je geheugenkaart maximaal gebruikt mag worden voor kaarten, waarschijnlijk ging je daar net overheen.
d'oh! Niet gekeken natuurlijk... naja, heb nu overal even weer de nieuwste kaart van, en heb kaarten weggehaald die ik toch nooit gebruikte. Downloaden en installeren gaat tot nu toe wel lekker vlotjes, ben nu bezig met Polen, straks nog even Zweden, Noorwegen en Finland, dan staat er wel weer voldoende op. Hopelijk werkt het straks weer net zo goed als eerder :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
PhilipsFan schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:14:
[...]

Als je je E72 wilt verkopen moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar dat 'gebrek aan applicaties' waar je het over hebt klopt niet. Volgens mij is er voor geen enkel platform zoveel software te vinden als voor S60. Noem eens iets op wat je graag zou willen en ik weet zeker dat het kan...
Owkee;

- Hoe kan ik de Opera browser als standaard browser instellen (dus hyperlinks in mailtjes/smsjes hiermee openen, of programma's die naar internet doorlinken)
- Waar kan ik een gratis programma downloaden waarmee de sms-box threaded wordt? Dus weergegeven op een chatmanier. Het is essentieel dat hij naadloos integreert met de standaard mailbox, en ook toegang tot je contactenlijst heeft (nummers aan namen koppelen).

Allemaal dingen die bij mijn weten niet (goed) bestaan voor Symbian S60 3rd. Ik vind het een prima besturingssysteem, maar zeg niet dat het customizen net zo goed kan als met Windows Mobile, want dat is gewoon niet waar.

[ Voor 4% gewijzigd door Solomon op 23-01-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Solomon schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:38:
[...]

Owkee;

- Hoe kan ik de Opera browser als standaard browser instellen (dus hyperlinks in mailtjes/smsjes hiermee openen, of programma's die naar internet doorlinken)
- Waar kan ik een gratis programma downloaden waarmee de sms-box threaded wordt? Dus weergegeven op een chatmanier. Het is essentieel dat hij naadloos integreert met de standaard mailbox, en ook toegang tot je contactenlijst heeft (nummers aan namen koppelen).

Allemaal dingen die bij mijn weten niet (goed) bestaan voor Symbian S60 3rd. Ik vind het een prima besturingssysteem, maar zeg niet dat het customizen net zo goed kan als met Windows Mobile, want dat is gewoon niet waar.
Hmmm, zonet had je het over een gebrek aan applicaties, nu is het ineens customizing geworden. Maakt niet uit hoor, maar om een compleet systeem af te schieten op twee dingetjes die je niet voor elkaar kunt krijgen, ik denk dat WM ook wel een berg annoyances kent, al heb ik er geen ervaring mee.

Dat eerste kan inderdaad niet, tenminste, niet dat ik weet. Ik denk dat het technisch wel kan, maar dan zou je zelf iets moeten schrijven. Volgens mij is er geen vraag nbaar omdat iedereen de standaard S60 browser wel goed vindt. Ik heb Opera Mini ook geprobeerd maar vond het niks, maar ieder uiteraard z'n meug.

Jouw andere vraag: daar zijn eerder in het topic al 3 oplossingen voor langsgekomen waarvan zeker 1 gratis. Kan dit met WM dan wel gemakkelijk?

Wat ik nu een beetje een tekortkoming aan S60 vindt is het gebrek aan integratie met diensten zoals MSN, Skype etc. Natuurlijk kun je wel Fring o.i.d. installeren, maar wat je eigenlijk wilt is een complete fusie tussen alle communicatievormen van je toestel. Dus dat je in je adresboek iemands MSN, GTalk, Skype etc kunt invullen en ook kunt zien of iemand online is en meteen een chat of gesprek kunt beginnen. Kan dat wel met WM? Want dan moet ik mijn geplande aanschaf van de E72 beslist nog even heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat heeft Android wel voor zover ik weet. Wellicht is er een contact list app beschikbaar voor S60v3.
Of S60v5 (N97/5800/Nokia X6) heeft dat wel maar dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:18:
[...]

Menu-> bedieningspaneel -> instellingen -> algemeen -> persoonlijk -> stand-by modus -> toetssnelkoppelingen. Kun je zowel links als rechts instellen.
He bedankt!
mmm dus daar kun je ook weer je scherm verder aanpassen, dat nokia dat niet gewoon op 1 plek zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Kijk voortaan even waar je je vraag neerplempt. Bovendien gaan we je hier niet helpen met illegale software. :/

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 24-01-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

bmhvanbenthum schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 09:44:
Ik heb 2 problemen met nokia maps (de nieuwe die sinds donderdag online is)/

1) Wat ik ook instel, hij waarschuwt niet voor flitspalen en ze staan niet op de kaart. Downloaden met ovi suite, map loader of online, werkt allemaal niet :S

Het vreemde is dat bij een eerdere gecrackte ovi maps de flits kast waarschuringen wel werkte en de icoontjes van de palen toen wel op de kaarten stonden. Ook waarschuwde hij netjes als de paal kwam.
Ik heb gister ook die nieuwe kaarten erop gezet, en blijkbaar staan daar de vaste flits locaties niet meer op, want bij mij zijn ze ook verdwenen. Kan mogelijk iets te maken hebben met wetgeving natuurlijk, wel een beetje jammer, maar niet dramatisch...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
Cybpraetorian schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:15:
[...]

Ik heb gister ook die nieuwe kaarten erop gezet, en blijkbaar staan daar de vaste flits locaties niet meer op, want bij mij zijn ze ook verdwenen. Kan mogelijk iets te maken hebben met wetgeving natuurlijk, wel een beetje jammer, maar niet dramatisch...
Dus jij denkt dat de content van de maps gewijzigd is met het uigeven van de nieuwe gratis maps applicatie ?? Volgens de documentatie van nokia zou in nederland flitspaal waarschuwingen moeten werken :S

Dan toch maar contact opnemen met die mannen van dat ovi gebeuren en vragen van hoe wat en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
Cybpraetorian schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:15:
[...]

Dus met oudere kaarten zou het moeten werken??

Hier een link gevonden waar je kaarten van juli kan downloaden: http://www.ipmart-forum.com/showthread.php?t=376414

Dadelijk maar even testen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

bmhvanbenthum schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:43:
[...]

Dus jij denkt dat de content van de maps gewijzigd is met het uigeven van de nieuwe gratis maps applicatie ?? Volgens de documentatie van nokia zou in nederland flitspaal waarschuwingen moeten werken :S

Dan toch maar contact opnemen met die mannen van dat ovi gebeuren en vragen van hoe wat en waarom.
Zou kunnen natuurlijk, maar ik ben benieuwd wat het antwoord is van de mannen van OVI.

Kun je ze ook meteen vragen waarop we moeten baseren wanneer er nieuwe kaarten beschikbaar zijn? Ik heb niet het idee dat de kaart van NL die ik gister heb gedownload zo heel nieuw was, al veel wijzigingen in het netwerk rond Groningen...

Net trouwens even een GPS fix proberen te krijgen zonder dat A-GPS aan stond (dat had ik eerder nog wel aan staan, whoops :S) maar dat ging net zo vlotjes, ong. 1 minuut en de fix was binnen...

[ Voor 14% gewijzigd door DerOllie op 24-01-2010 14:56 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Ik heb de handleiding doorgenomen, maar ik kom naar niet uit op de kompas. Iemand die het wel weet?
Volgens de handleiding is het: Menu > Toepassingen > GPS > Kaarten > Opties > Instrumenten > Kompas inschakelen

Maar bij mij is er geen ''instrumenten'' en kan het ook niet vinden. Iemand die mij kan helpen?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:18:
Hey,
Ik heb de handleiding doorgenomen, maar ik kom naar niet uit op de kompas. Iemand die het wel weet?
Volgens de handleiding is het: Menu > Toepassingen > GPS > Kaarten > Opties > Instrumenten > Kompas inschakelen

Maar bij mij is er geen ''instrumenten'' en kan het ook niet vinden. Iemand die mij kan helpen?

bvd
Je moet wel ff de applicatie Kaarten inschakelen / opstarten, in de applicatie zelf zit de optie geloof ik.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kom ik ook niet bij ''instrumenten''.
Daar staat enkel: Account, Instellingen en Ondersteuning.

Ik kan het daar ook niet vinden in instellingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:32:
Daar kom ik ook niet bij ''instrumenten''.
Daar staat enkel: Account, Instellingen en Ondersteuning.

Ik kan het daar ook niet vinden in instellingen :(
Je moet gewoon in kaarten de kaart selecteren dat je positie zichtbaar wordt, daarna kan je met 5 schakelen tussen kompas aan of het noorden boven. Dus als je op 5 drukt wordt dat rondje rood, en als je dan een beetje met je foon beweegt wordt die geel en daarna groen, dan werkt het kompas.

Is veranderd in de nieuwe ovi maps die sinds de 21ste beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx!

Had em wel overigens groter verwacht, als aparte app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmhvanbenthum
Ik heb nog iets uitgevonden over die flitspalen. Op de gehugen kaart is een map Cities, daarin staat een map diskcache. In die map staan de gedownloade kaarten in, maar ook een map safety spots. Daar staat bij mij een bestand europe.zip.dnl in. Als ik dit bestand uitpak door de extensie .dnl weg te halen komt het volgende bestand te voorschijn: 1.0.0.21.europe.cdt.

Nu ben ik benieuwd of dadelijk de flitspalen erinstaan door het bestand uit te pakken.

Wie heeft eigenlijke welke versie van dat bestand in zijn directory staan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Zijn er nog goeie blogs over E72 ? Voorheen keek ik vaak op e71fanatics.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Hotmail-mailbox aangemaakt, maar wil die eigenlijk weer verwijderen. Maar ik kan nergens vinden waar ik dat ergens kan doen: niet in de telefoon zelf en ook niet via PC Suite. Wie heeft een oplossing ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Is er eigenlijk iemand die met succes de productcode heeft gewijzigd van zijn E72 ? (bvk Vodafone versie)

Want Nemesis herkent mijn E72 niet eens (W7 64-bit / Ovi Desktop app drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:49:
Ik heb een Hotmail-mailbox aangemaakt, maar wil die eigenlijk weer verwijderen. Maar ik kan nergens vinden waar ik dat ergens kan doen: niet in de telefoon zelf en ook niet via PC Suite. Wie heeft een oplossing ???
Volgens mij kan je daarvoor het beste al die microsoft live meuk voor verwijderen. Heeft het bij mij iig opgelost. Wist geen andere oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:24:
[...]

Volgens mij kan je daarvoor het beste al die microsoft live meuk voor verwijderen. Heeft het bij mij iig opgelost. Wist geen andere oplossing....
Hoe verwijder ik de microsoft live software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Vanmiddag een stukje gereden op het laatste deel van de A44 en eerste deel van de N44 met Ovi Maps aan. De flitspalen (en er staan daar veel vaste) werden keurig van tevoren aangeven. Dit zonder het in te stellen, stond standaard aan. Heb de kaarten wel laten live gedownload ipv ze vtv op de sd-kaart te zetten.
Pagina: 1 ... 20 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.