Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
S913 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:20:
Nog even gecheckt en: Nope, geen beweging in te krijgen.

[edit]Ow, de enige irritatie is dat de USB aansluiting ... grrr, weer een aparte USB-kabel om mee te sjouwen :/

Ik heb trouwens ook de AC-3E oplader gekregen, is het het waard om Nokia te mailen dat ik die andere wil (die er volgens hun site in zou moeten zitten)? Zit er een groot verschil tussen de 2?
Micro USB gaat toch de standaard worden?

[edit]
Van Wikipedia:
The Micro-USB connector was announced by the USB-IF on January 4, 2007[15] and the Mini-A and Mini-AB USB connectors were deprecated at the same time. As of February 2009[update], many currently available devices and cables still use Mini plugs, but the newer Micro connectors are being widely adopted. The thinner micro connectors are intended to replace the Mini plugs in new devices including smartphones and personal digital assistants. The Micro plug design is rated for 10,000 connect-disconnect cycles which is significantly more than the Mini plug design.[16] The Universal Serial Bus Micro-USB Cables and Connectors Specification[16] details the mechanical characteristics of Micro-A plugs, Micro-AB receptacles, and Micro-B plugs and receptacles, along with a Standard-A receptacle to Micro-A plug adapter.

The cellular phone carrier group, Open Mobile Terminal Platform (OMTP), have recently endorsed micro-USB as the standard connector for data and power on mobile devices.[17] These include various types of battery chargers, allowing Micro-USB to be the single external cable link needed by some devices. As of January 30, 2009 Micro-USB has been accepted by almost all cell phone manufacturers as the standard charging port (including Apple, Motorola, Nokia, LG, RIM, Samsung, Sony Ericsson) in the EU and most of the world. Worldwide conversion to the new cellphone charging standard is expected to be completed between 2010 to 2012.

[ Voor 58% gewijzigd door Solomon op 18-12-2009 09:56 ]

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Ja, maar op dit moment heb ik 1 kabel voor ongeveer 6 apparaten (van telefoons tot eReader tot navigatie) hier in huis en in de auto heb ik ook maar 1 kabel nodig om 3 telefoons of navigatie op te kunnen laden.

Dus nu komt daar weer een kabel bij ... en voor in de auto moet ik ook iets nieuws kopen. De wereld is groter dan alleen mobiele telefoons :/ ;)

[ Voor 8% gewijzigd door S913 op 18-12-2009 10:14 . Reden: Paar erg lelijke typo's ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:28
S913 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:20:
Ik heb trouwens ook de AC-3E oplader gekregen, is het het waard om Nokia te mailen dat ik die andere wil (die er volgens hun site in zou moeten zitten)? Zit er een groot verschil tussen de 2?
De AC-3 heeft een output van 350mA, de AC-8 een output van 860mA.
Dat betekent dat je batterij ruim tweemaal sneller wordt opgeladen met de AC-8. Daarnaast verbruikt de AC-8 minder stroom als ie in het stopcontact zit (zonder telefoon er aan). Ik weet niet hoeveel minder stroom.

Dus zeker proberen een AC-8 te krijgen.
De E aanduiding is het type stekker dat in Nederland wordt gebruikt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb mijn E72 bij de PDA shop besteld en ook daar zat niet de AC-8 bij. Ik heb daar over gebeld en in eerste instantie kreeg ik te horen dat zij de paketten standaard van Nokia kregen en daar zelf weinig aan konden doen. Echter, afgelopen woensdag lag er een pakketje van de PDAshop met daarin de juiste lader. Ik heb de andere niet eens hoeven terug te sturen (ben ik wel blij mee want het was een hele kleine reislader. Ideaal voor in de tas dus). Service hoor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:28
De reislader is de AC-5 met 800mA output. Zat bij de E71 en die gebruik ik nog steeds. Superladertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:24
martijn2101 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:55:
[...]

Ja bij mij werkt het wel, gebruik inderdaad de KPN Streaming als toegangspunt.
Bij de NOS Mobiel app gaf ie eerst aan dat mijn toestel niet ondersteund werd, ik heb vervolgens de E71 geselecteerd.
Zeer bedankt! Het lukt mij echter op geen enkele manier om aan het originele installatiebestandje van NOS Mobiel voor de E71 te komen. Zou jij een oplossing weten? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

lol ... t'is zelfs nog erger ... die AC-3E valt onder deze omruilgarantie:

http://chargerexchange.no...e=supportmain-netherlands

Ze raden me op die site zelfs af om hem te gebruiken 8)7 Vanmiddag maar 'ns even bellen/mailen.

Bij de omruil moet je in iedergeval de oude terugsturen ... Ik moet dus wel effe checken of ik dan niet een andere reislader krijg.

[ Voor 22% gewijzigd door S913 op 18-12-2009 11:29 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:50:
Weet iemand of de E72 ook in AZERTY uitvoering gaat komen ?
Yupz, die is er nu ook... Hoe ik dat weet?
Ik heb 'm in m'n handen :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Zijn er (meer) mensen die de video functie in de NOS Mobiel applicatie daadwerkelijk aan de praat hebben gekregen? Ik kom alleen maar mensen tegen bij wie het NIET gelukt is (muv martijn 2101)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Foek ... ik moet even langs een Nokia Care Point rijden om hem om te ruilen (aangezien ik via hun online actie waarschijnlijk een nieuwe AC-3 krijg, terwijl ik bij het NCP een AC-8 krijg). Echter zitten die shops niet echt in de buurt, had er vroeger een om de hoek :/

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Dat Nokia Content Copier progje is wel hemels, moet ik zeggen :)
Alleen is mijn gloednieuwe e72 nu al 3 minuten aan het pingen, vw de inkomende data (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Eerder had ik het erover dat ik iets had geinstalleerd en ik het niet terug kon vinden bij de programma's. Gister ging ik was snelkoppelingen veranderen op het homescherm, zag ik in de lijst programmas wel de nieuwe facebook applicatie staan. Deze werkt dus nu omdat ik er een snelkoppeling naar heb gemaakt.
Very strange huhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:46

MankE NeliZ

Geen matches

[knip]

[ Voor 95% gewijzigd door MankE NeliZ op 22-12-2009 19:37 ]

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

S913 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:12:
Één Symbian vraagje: Laat de standaard mail-applicatie altijd de mail op de server staan? Op zich heb ik daar geen probleem mee (ik wil het voor bepaalde POP3 accounts juist), maar op zich zou ik het toch wel aan kunnen willen geven.
Uhm, deleten in de E72-mailclient, is deleten op de server ... Niet altijd gewenst, weet iemand of je in Symbian kan aangeven dat hij de mail alleen "lokaal" op de telefoon delete en laat staan op de server?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 12:44
Niet helemaal waar, als ik een mail delete op mijn E72 en ik zet een paar uur later mijn pc aan, dan haalt mijn outlook hem toch gewoon binnen. Dus zoals het bij mij gaat zou je top vinden of niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Jup :) Heb je daar nog iets speciaals voor gedaan?

De overstap Windows Mobile > Symbian valt me toch zwaarder dan gedacht ... veel opties kan ik niet vinden (te goed verborgen) of ik snap soms de logica niet (zit nu al 30 minuten naar een "Outbox" icoontje onder in beeld te kijken, terwijl de mailboxes connected zijn ..) Volgens "Help" moet er een "Synchronise" optie zijn ... maar zie mijn vorige opmerking over "te goed verborgen"

[ Voor 0% gewijzigd door S913 op 18-12-2009 23:09 . Reden: /me is learning ... _/-\o_ ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
S913 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:27:
Jup :) Heb je daar nog iets speciaals voor gedaan?

De overstap Windows Mobile > Symbian valt me toch zwaarder dan gedacht ... veel opties kan ik niet vinden (te goed verborgen) of ik snap soms de logica niet (zit nu al 30 minuten naar een "Outbox" icoontje onder in beeld te kijken, terwijl de mailboxes connected zijn ..) Volgens "Help" moet er een "Synchronise" optie zijn ... maar zie mijn vorige opmerking over "te goed verborgen"
Lol, jij hebt 't tenminste tussen 2 OS'en, ik heb het met m'n E61i naar m'n E72 overstap...
Waar de hell zit de mogelijkheid om de toetsenbordblokkering op te heffen? Zodat die niet te pas en te onpas aanspringt? Ik heb de manual ff gescand, maar d'r niet direct wat over terug gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinister81
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-08 00:31
E72 net binnen, duurde even toch even wat langer bij gsmwijzer.nl dan ik dacht en ze informeren je heel slecht. Alsof ik iedere jaar van netwerk wissel.

Moet zeggen dat ie in het echt veel mooier is dan op youtube :S

Moet wel zeggen dat de bijgeleverde hoofdtelefoon wel erg slecht is. Jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door Sinister81 op 19-12-2009 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Laatst online: 22-06 15:31
dodge_911 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 02:55:
[...]

Lol, jij hebt 't tenminste tussen 2 OS'en, ik heb het met m'n E61i naar m'n E72 overstap...
Waar de hell zit de mogelijkheid om de toetsenbordblokkering op te heffen? Zodat die niet te pas en te onpas aanspringt? Ik heb de manual ff gescand, maar d'r niet direct wat over terug gevonden.
In je home screen op menu drukken en direct daarna dezelfde knop aan de andere kant van het toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

dodge_911 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 02:55:
[...]

menu-->bed.paneel-->instellingen-->algemeen-->beveiliging-->telefoon en simkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 dagen aan het spelen met E72, een echte verademing na m'n ipaq 614.
Hier en daar wat zoekwerk naar instellingen ed maar uiteindelijk allemaal te vinden.

Uitgezonderd één probleem, ik kan blijkbaar geen enkele agenda-afspraak verwijderen, wanneer hij vraagt 'item verwijderen' en ik bevestig met 'ja' doet ie helemaal niets.

Enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Mex schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:06:
[...]

menu-->bed.paneel-->instellingen-->algemeen-->beveiliging-->telefoon en simkaart
Thanks man!
Dit komt vanop m'n E72 btw ;)
't Is wel even wennen voor me aan het keyboard, een aantal tekens hebben blijkbaar een ander plaatsje gekregen in vgl met de E61i.
Als ik her en der op het net de reveiws lees, kom ik een aantal verschillende maximale groottes tegen voor de uitbreidnig van het geheugen dmv 'n micro-sd...
8/16/32 gb, welk is nu de maximale grootte die bruikbaar is?

[ Voor 23% gewijzigd door dodge_911 op 19-12-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Officieel 16 maar meer kan ook werken
dodge_911 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:31:
[...]

Thanks man!
Dit komt vanop m'n E72 btw ;)
't Is wel even wennen voor me aan het keyboard, een aantal tekens hebben blijkbaar een ander plaatsje gekregen in vgl met de E61i.
Als ik her en der op het net de reveiws lees, kom ik een aantal verschillende maximale groottes tegen voor de uitbreidnig van het geheugen dmv 'n micro-sd...
8/16/32 gb, welk is nu de maximale grootte die bruikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de Nokia E72 Zodium Black gekocht bij een dealer in Rotterdam.
De toestel werkt perfect en is naar mijn wensen.

Alleen ik heb een probleempje, misschien heeft een van jullie het ook,
bij de linkermenu knop(koppelteken lniksboven) hoor ik geklik wanneer ik erop druk, maar op de andere ''koppelteken(rechtsboven voor camera) hoor ik geen geklik wanneer ik erop druk.
Is dit normaal? of moet ik het toestel naar Nokia Care support brengen.

Ik hoop dat een van jullie mij hiermee kan helpen.

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

-nevermind-

[ Voor 92% gewijzigd door Mex op 20-12-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mex schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:12:
Ik heb een forumpje aangemaakt, specifiek voor de Eseries om vraag/antwoord, tips, trucs etc wat overzichtelijker te houden.

http://eseries.yourbb.nl/
Ik zie niet echt het voordeel van jouw forum ten opzichte van dit Tweakers forum? In dit topic (en andere topics) worden toch ook tips en trucs gegeven? En dit forum staat toch ook boordevol informatie over de E72?

Wat je beter zou kunnen doen, is een website maken over de E72 (of een ander E-toestel) en daar alle informatie neerpleurt die je in dit forum maak ook in andere (buitenlandse) forums en reviews vindt over de E72. Want ik kan je nu al vertellen dat je maar bar weinig forumbezoekers zal krijgen als er al zoiets is als Gathering of Tweakers.

[ Voor 26% gewijzigd door silmaril8 op 19-12-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squzzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ik heb mijn gmail, hotmail en werkmail los ingesteld zodat ik deze apart zie in mn home screen (dus niet met mail for exchange) alleen erger ik me groen en geel dat ik het niet voor elkaar krijg, dat als 1 van de 3 een nieuwe mail krijgt deze dan gelijk gepusht wordt, zodat ik dus zie dat ik een mail krijg.

Ik moet nu telkens naar email gaan, opties --> ontvangen/verzenden voordat ik m'n nieuwe mails binnen heb.

Iemand die me kan helpen met de goede instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag horen wat zijn ervaringen van mensen met muziek (media) speler. Is het hard en goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:53:
Ik wil graag horen wat zijn ervaringen van mensen met muziek (media) speler. Is het hard en goed genoeg?
Wat mij betreft hard genoeg en prima geluid (zeker als je niet de standaard bijgeleverde headphones gebruikt .. die zijn op zich wel redelijk, maar kan zeker beter). In ieder geval stuk beter als bij de E71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Wel apart dat ik blijkbaar de enige ben die zich onwijs stoort aan de achteruitgang qua 'looks' van Nokia Messaging E72 t.o.v. zijn voorganger (E71) ... Headers zien er niet uit . en geen mogelijkheid tot default HTML view van e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Nog niet geprobeerd , maar vers van de pers :

Een app waarmee je de kompas van de E72 kunt gebruiken (zonder Ovi Maps te hoeven laden)

http://www.neuvex.com/products/northpole/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtiger
  • Laatst online: 24-01-2010
Hallo allemaal,

Eergisteren mijn nieuwe E72 binnengekregen via smartphoneshop.nl.
Na een paar jaar met een N95 gewerkt te hebben is dit een grote stap vooruit.

Maar... één probleem:
- MIjn gsm bereik is veel slechter dan met mijn N95. Ik woon in een dorp met niet het meest geweldige bereik (bel via KPN), maar had voorheen wel overal bereik in huis (met de N95 dus).
Nu valt regelmatig het gesprek weg en ben ik in een aantal plekken in het huis zelfs helemaal niet bereikbaar.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring, of heb ik een "kapotte" E72 gekregen? Dit is nu na 2 dagen namelijk al behoorlijk irritant.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Vandaag ook m'n E72 gehaald en even mee gespeeld. Valt echt goed mee. Ben er blij mee.

Ivm de discussie over de lader die werd meegeleverd: bij mij zat gewoon een AC-8E lader bij zoals op de Nokia-site gemeld staat. Model is afkomstig uit Finland en zat Nederlands- en Franstalige handleiding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je programma's uninstalled? moet nimbuzz ff reinstallen, werkt niet meer namelijk. tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Toch heel bijzonder dat niemand nog heeft gemerkt dat de video streams bij de NOS Mobiel en Uitzendinggemist applicaties niet werken... Of ben ik de enig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roost schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:52:
Toch heel bijzonder dat niemand nog heeft gemerkt dat de video streams bij de NOS Mobiel en Uitzendinggemist applicaties niet werken... Of ben ik de enig?
Deze vraag is al een paar keer voorbij gekomen... bij sommige providers moet je een speciaal toegangspunt selecteren dat streaming ondersteunt. Pas dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:00:
[...]
Deze vraag is al een paar keer voorbij gekomen... bij sommige providers moet je een speciaal toegangspunt selecteren dat streaming ondersteunt. Pas dan werkt het.
Dat begrijp ik, maar ik meld juist dat het met bijvoorbeeld KPN Streaming OOK NIET werkt en vraag of er (naast martijn 2101) nog iemand is die het werkend heeft gekregen.... Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:00:
[...]
Bij mij werkt het via WIFI ook niet, heeft volgens mij niks met een toegangspunt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Mex schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:11:
[...]

Bij mij werkt het via WIFI ook niet, heeft volgens mij niks met een toegangspunt te maken.
Precies. Dus voordat ik het officieel als bug bij Nokia zal rapporteren nog maar een keer de vraag: Is er iemand (naast martijn 2101) die de streaming video in de applicaties van NOS Mobiel en Uitzendinggemist werkend heeft op zijn nagelnieuwe E72? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtiger
  • Laatst online: 24-01-2010
Roost schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:19:
[...]

Precies. Dus voordat ik het officieel als bug bij Nokia zal rapporteren nog maar een keer de vraag: Is er iemand (naast martijn 2101) die de streaming video in de applicaties van NOS Mobiel en Uitzendinggemist werkend heeft op zijn nagelnieuwe E72? Dank!
Nou ik kan zelfs de hele NOS Mobiel applicatie niet meer downloaden. Voorheen kon dit toch via mobiel.nos.nl?
Kan je dus niet vertellen of dit werkt of niet.

Zelf ben ik nu nog steeds aan het stoeien met mijn connectie-problemen (zie eerder bericht).
Zou het opnieuw installeren van de firmware zin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Ja het is echt drama. Ziet er 1998 uit, ben op zoek naar een andere oplossing voor mail.
Had voorheen Seven mail, maar ook dit progje werkt niet lekker op de e72. Hoop problemen met connectie, heb het idee dat de internetverbinding niet stabiel is. Ik was online met nimbuzz en zag bij iemand op de pc dat ik de hele tijd werd aan- en afgemeld.
Heeft iemand nog een suggestie voor een emailprogje? Moet iig push zijn en gmail (apps) ondersteunen
BoXie schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:00:
Wel apart dat ik blijkbaar de enige ben die zich onwijs stoort aan de achteruitgang qua 'looks' van Nokia Messaging E72 t.o.v. zijn voorganger (E71) ... Headers zien er niet uit . en geen mogelijkheid tot default HTML view van e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb problemen met nimbuzz. toen ik het net had geinstallerd werkte het prima, kan me nu echter niet meer aanmelden. Als ik probeer aan te melden, dan is ie even bezig krijg ik kort het beginscherm te zien van nimbuzz en dan knalt hij eruit en sta ik weer in het toepassingen menu. Iemand met hetzelfde probleem of een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:18:
ik heb problemen met nimbuzz. toen ik het net had geinstallerd werkte het prima, kan me nu echter niet meer aanmelden. Als ik probeer aan te melden, dan is ie even bezig krijg ik kort het beginscherm te zien van nimbuzz en dan knalt hij eruit en sta ik weer in het toepassingen menu. Iemand met hetzelfde probleem of een mogelijke oplossing?
Had ik ook, opnieuw installeren heeft voor mij geholopen. Ik vind nimbuzz mooier/sneller dan fring maar het vreet ook 2x zo hard aan de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:07:
[...]

Had ik ook, opnieuw installeren heeft voor mij geholopen. Ik vind nimbuzz mooier/sneller dan fring maar het vreet ook 2x zo hard aan de batterij
ik gebruik nimbuzz eigenlijk alleen voor skype, dus net de mobiele app van skype geinstalleerd. maar kan hiermee alleen gebruik maken van de chatfunctie en niet van de spraak functie, weet iemand waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet hoe ik mobiel internet/3G uit kan schakelen? Dat is in het buitenland namelijk een dure grap! Ik kan het namelijk niet vinden, en het verwijderen van de toeganspunten lijkt me ook niet de enige oplossing. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Dat is mijn grote probleem ... ik heb het ooit gezien, maar kan het niet meer terugvinden :X

Maar als ik het goed heb, had het iets met maken met een optie die aangaf dat hij alleen maar dataverkeer deed in zijn "Home network"

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvds
  • Laatst online: 13-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:30:
Is er iemand die weet hoe ik mobiel internet/3G uit kan schakelen? Dat is in het buitenland namelijk een dure grap! Ik kan het namelijk niet vinden, en het verwijderen van de toeganspunten lijkt me ook niet de enige oplossing. Alvast bedankt!
ga naar Menu>bed. paneel>Instellingen>Verbinding>bestemmingen>"Kies je toegangspunt">Opties>Bewerken>Toegangspunt gebruiken>Kies voor "Na bevestiging".

Ik ben niet een heel tevrede E72 gebruiker vaak een reboot van de software.
Gelukkig blijft het telefoon gedeelte dan wel werken.

Groet

[ Voor 4% gewijzigd door pvds op 20-12-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:30:
Probeer fring anders, heeft ook skype!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenilygy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06-2016
Ik heb deze mobiel nu een aantal dagen bijna 2 weken en ik ben er niet tevreden over.

1. kompas werkt niet meteen, je moet altijd eerst het toestel alle kanten op draaien wil hij groen worden.
2. Veel bugs in de firmware.
3. knoppen klikken niet lekker wel de toetsten van het toetsenbord maar niet de knoppen erboven.
4. Ik heb vaker paarse vlekken in beeld. trekt ook weer weg, maar komt ook terug.
5. Camera is voor een 5.0 erg slecht en naar mijn idee niet beter als die van de 3.2 van de E71.
6. Camera werkt traag foto's en video verwerking is moeizaam.
7. Accu is prima, maar indicatie klopt niet, blijft heel lang op 4 strepen staan en dan opeens schiet ie naar 1.
8. maps laat niet zien dat ie aan het opstarten is maar springt gewoon spontaan in beeld naar een x seconden.
9. Geluid is veel zachter tijdens het bellen en ook handsfree speaker is echt veel te zacht zeker in de auto.
10. Ik heb toch het gevoel dat dit weer een te snelle release is van Nokia.

Ik ga naar een ander toestel uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

zenilygy schreef op maandag 21 december 2009 @ 02:29:
Ik heb deze mobiel nu een aantal dagen bijna 2 weken en ik ben er niet tevreden over.

1. kompas werkt niet meteen, je moet altijd eerst het toestel alle kanten op draaien wil hij groen worden.
2. Veel bugs in de firmware.
3. knoppen klikken niet lekker wel de toetsten van het toetsenbord maar niet de knoppen erboven.
4. Ik heb vaker paarse vlekken in beeld. trekt ook weer weg, maar komt ook terug.
5. Camera is voor een 5.0 erg slecht en naar mijn idee niet beter als die van de 3.2 van de E71.
6. Camera werkt traag foto's en video verwerking is moeizaam.
7. Accu is prima, maar indicatie klopt niet, blijft heel lang op 4 strepen staan en dan opeens schiet ie naar 1.
8. maps laat niet zien dat ie aan het opstarten is maar springt gewoon spontaan in beeld naar een x seconden.
9. Geluid is veel zachter tijdens het bellen en ook handsfree speaker is echt veel te zacht zeker in de auto.
10. Ik heb toch het gevoel dat dit weer een te snelle release is van Nokia.

Ik ga naar een ander toestel uitkijken.
Ik vind het meeste wat je schrijft een beetje ongefundeerd. Geef wat voorbeelden bij bugs en vergelijkingen met anderen telefoons bij de camera. Zo is het meer nutteloos iets de grond in stampen.

Dat de kwaliteit van de foto's op het scherm (bijna) hetzelfde is kan wel kloppen, omdat de schermresolutie hetzelfde is als die van de E71. Op een pc zou jet het verschil wel moeten zien.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

BoXie schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:03:
Nog niet geprobeerd , maar vers van de pers :

Een app waarmee je de kompas van de E72 kunt gebruiken (zonder Ovi Maps te hoeven laden)

http://www.neuvex.com/products/northpole/
Interessant programma, krijg hem alleen niet gekalibreerd. Tips?

Heb nu de E72 een paar dagen in m'n bezit en het bevalt behoorlijk goed. M'n vorige telefoon was een E52 en het scherm en qwerty-toetsenbord zijn prettige verbeteringen.

Toestel komt overigens van StudentMobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Heineken schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:21:
[...]

Interessant programma, krijg hem alleen niet gekalibreerd. Tips?
Ja je moet je telefoon eerst alle kanten op bewegen. Maar laat maar zitten, want dat programma is niet goed. Geeft het noorden verkeerd aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Sowieso vertrouwde ik het programmaatje niet helemaal omdat hij mijn gegevens van de telefoon moest kunnen lezen (zei hij tijdens installatie)? Nou ben in nieuw op Symbian, maar ik snapte niet waarom hij bij die gegevens zou moeten kunnen.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
AllAboutPhones heeft een nederlandstalige review van de E72 online gezet: http://allaboutphones.nl/reviews/166/Nokia-E72.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoXie schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:59:
Ik zou toch nog graag eens willen horen : hebben jullie ook zo'n rommelig header-gedeelte bij een e-mail ?
Dat labels als 'From:', 'Subject:' etc op een andere regel staan dan hun inhoud (en dan ook nog eens die dingen weer gescheiden door witregels). Lijkt wel alsof de applicatie te breed is voor het scherm !
Heb ik inderdaad ook. Vind het zelf niet persé rommelig, ze hebben er blijkbaar voor gekozen na de labels te 'enteren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Mijn E72 gaat de lade in totdat er een nieuwe firmware update is. Gelukkig kan ik nog even terug naar die heerlijke E71. Jammer dat vooruitgang bij Noklia altijd toch weer eerst achteruitang blijkt te zijn. Ze hadden beter even kunnen wachten.

http://discussions.nokia-...swupdate&message.id=63751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga straks een e72 kopen van iemand die de telefoon een week heeft. waar moet ik op letten? bijv. als het een buitenlandse uitgave is, kom ik dan in de problemen met firmware updates? en hoe zie ik of het een nederlandse is of een buitenlandse?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen, dat ik minimaal 80% van de daar genoemde bugs niet heb ... en die enhancement requests ... tja, wat ik niet heb (of ooit gehad heb omdat dit mijn eerste Symbian is) mis ik ook niet ;) [edit] Was een reactie op Roost
Joster schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:03:
Niet helemaal waar, als ik een mail delete op mijn E72 en ik zet een paar uur later mijn pc aan, dan haalt mijn outlook hem toch gewoon binnen. Dus zoals het bij mij gaat zou je top vinden of niet? ;)
Maar uh ... vertel, vertel, vertel ... hoe heb je dat geregeld?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
@manolov:
Let op het klikken van de toetsen tussen het qwerty toetsenbord en het scherm. Als ie (erg) klikt, is dat niet goed.
En let er op dat je een factuur/bon met naam krijgt. Zonder bon nooit een nieuwe telefoon overnemen.

En lees dit topic nog eens door en kijk naar de klachten/problemen die mensen met dit toestel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:33:
@manolov:
Let op het klikken van de toetsen tussen het qwerty toetsenbord en het scherm. Als ie (erg) klikt, is dat niet goed.
En let er op dat je een factuur/bon met naam krijgt. Zonder bon nooit een nieuwe telefoon overnemen.

En lees dit topic nog eens door en kijk naar de klachten/problemen die mensen met dit toestel hebben.
ok thanks ik ga het nog even doorlezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Laatst online: 06-07 17:10
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn toestel vie bluetooth aan een handsfree kan koppelen. Ik prober via Bedieningspan>Instell.>Verbindingen>Bluetooth maar verder??? Wat moet ik doen om andere apparaten "in de omgeving" waar te nemen en ermee een verbinding te maken? TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:49:
[...]

ok thanks ik ga het nog even doorlezen!
kan iemand mij misschien vertellen hoe het zit met de garantie van nokia? Als ik de telefoon nu 2e hands koop, heb ik dan een aankoopbon nodig voor de garantie? En mocht er dan wat mee gebeuren, moet ik dan terug naar de winkel of kan ik ook direct naar nokia?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand antwoord op het volgende (niet terug kunnen vinden namelijk)?:

- Hotmail account toegevoegd, nu zijn er in het 'berichten' menu 2 Hotmail icoontjes te zien. Eentje ervan is die ik zelf toegevoegd heb. Waar komt die andere vandaan? Bij het 'email' menu/-instellingen is vreemd genoeg maar 1 Hotmail icoontje te zien.

- Ik heb 3 mailboxen, bij instelling voor het startscherm (standby) kan je en primair en secundair mailbox invoeren. Berichten die op de 3e, niet zichtbare box, binnenkomen geven geen warning/geluidje oid. Iemand idee hoe je dit voor elkaar krijgt?

- Hoe accepteer je agenda uitnodigingen? Verzenden geen probleem, maar accepteren???

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

1abc schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:49:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn toestel vie bluetooth aan een handsfree kan koppelen. Ik prober via Bedieningspan>Instell.>Verbindingen>Bluetooth maar verder??? Wat moet ik doen om andere apparaten "in de omgeving" waar te nemen en ermee een verbinding te maken? TIA
Inderdaad naar het Bluetooth menu, één tabje naar rechts (Paired Devices in het engels) > Options > New paired device.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:02:
Iemand antwoord op het volgende (niet terug kunnen vinden namelijk)?:

- Hotmail account toegevoegd, nu zijn er in het 'berichten' menu 2 Hotmail icoontjes te zien. Eentje ervan is die ik zelf toegevoegd heb. Waar komt die andere vandaan? Bij het 'email' menu/-instellingen is vreemd genoeg maar 1 Hotmail icoontje te zien.
Die andere komt er automatisch bij wanneer je Windows Live Messenger installeert;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:51:
[...]

Die andere komt er automatisch bij wanneer je Windows Live Messenger installeert;)
Ah duidelijk, top dank je. Verwijderen dus ook pas mogelijk als je Messenger verwijdert denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
S913 schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:45:
[...]

Inderdaad naar het Bluetooth menu, één tabje naar rechts (Paired Devices in het engels) > Options > New paired device.
Bedankt voor react maar... het klinkt dom maar welk "tabje" naar rechts moet ik gaan? Really can't get the picture 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Het bluetooth menu bestaat uit 3 tabs, als je in het bluetooth menu met je touchpad één keer naar rechts klikt kom je in het "Paired devices" menu.
Het derde tabje is "Blocked devices".

[ Voor 12% gewijzigd door S913 op 21-12-2009 16:58 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
S913 schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:57:
Het bluetooth menu bestaat uit 3 tabs, als je in het bluetooth menu met je touchpad één keer naar rechts klikt kom je in het "Paired devices" menu.
Het derde tabje is "Blocked devices".
Als ik op Bluetooth click kom ik in het scherm:
Waarneemb. telefoon [ ]
Naam van mijn telefoon [ ]
Externe SIM-modus [ ]

Daarvoor in het scherm: Verbinding heb ik:
Bloetooth
USB
Bestemmingen
VPN
...

Als ik hier op Bloetooth sta en naar rechts click dan kom ik in een nieuw menu met:
Camera
Real Player
Agenda
enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Is het enkel mogelijk om je kalender/taken/... te synchroniseren met behulp van Nokia PC Suite? Ik heb een aantal dagelijks terugkerende afspraken in mijn agenda van outlook die ik liever synchroniseer met m'n N72. Het is echter niet mogelijk om deze uit te sluiten van synchronisatie met behulp van deze tool.

Bestaat hier een andere tool/oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

@1abc: Mea culpa ... ik heb een BT shortcut op mijn home menu staan, die komt schijnbaar niet in hetzelfde menu als waar jij zit. Het is (in het engels): Menu > Control Panel > Connectivity > Bluetooth (en dan zoals ik eerder beschreef)
Blacksnak schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:04:
Is het enkel mogelijk om je kalender/taken/... te synchroniseren met behulp van Nokia PC Suite? Ik heb een aantal dagelijks terugkerende afspraken in mijn agenda van outlook die ik liever synchroniseer met m'n N72. Het is echter niet mogelijk om deze uit te sluiten van synchronisatie met behulp van deze tool.
Je wilt wel je kalender, maar niet die specifieke afspraken syncen? Die afspraken zijn toch een onderdeel van je kalender?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
S913 schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:12:
@1abc: Mea culpa ... ik heb een BT shortcut op mijn home menu staan, die komt schijnbaar niet in hetzelfde menu als waar jij zit. Het is (in het engels): Menu > Control Panel > Connectivity > Bluetooth (en dan zoals ik eerder beschreef)
Heel erg bedankt voor je geduld en hulp S913!
Het is gelukt. Ik ging telkens een stap te ver.
Op de NL software moet je dus: Menu>Bediningsbapeen en dan: Connectiviteit (eerste icoontje) en daar vind je, inderdaad, het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
S913 schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:12:

[...]
Je wilt wel je kalender, maar niet die specifieke afspraken syncen? Die afspraken zijn toch een onderdeel van je kalender?
Mja, klinkt vreemd :-)

Zijn eigenlijk taken die ik elke dag moet uitvoeren voordat ik naar huis ga. Echter door drukte en onregelmatig werk laat ik die pop-uppen door Outlook op m'n pc om deze als een soort afvinklijstje te gebruiken.

Vermits ik deze meldingen alleen op m'n pc moet kunnen opvolgen heb ik geen zin om deze ook nog eens op m'n mobiel te moeten horen/afzetten.

Ik had al geprobeerd om deze als privé-bericht aan te duiden in m'n outlook maar deze worden evengoed netjes meegenomen. In de andere richting (in m'n N72) vind ik wel een optie "niet synchroniseren" maar om dit zelfde vanuit Outlook naar m'n gsm te krijgen vind ik niet. Daarom had ik graag geweten of er ook andere software bestond waarin je deze opsplitsingen wel kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een nokia e72 maar als ik bij deze de firmware opnieuw op zet dan blijft bijvoorbeeld mijn nokia messaging gewoon bestaan? lijkt wel alsof er niets gewist wordt, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:32

TMV

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:54:
ik heb nu een nokia e72 maar als ik bij deze de firmware opnieuw op zet dan blijft bijvoorbeeld mijn nokia messaging gewoon bestaan? lijkt wel alsof er niets gewist wordt, klopt dit?
Dat klopt inderdaad, bij de nieuwere modellen van Nokia blijft bij een firmware-upgrade alle userdata en alle door de gebruiker geinstalleerde software netjes behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag als opvolger van de E51 een E72 Zodium Black gekocht en ben er zeer tevreden mee. Door alle problemen die ik las durfde ik hem bijna niet meer te kopen. Ben toch blij dat ik hem heb en verwacht er zoals altijd weer lang mee te kunnen doen. Heb ook wat licht naast de toetsjes maar dat is het ontwerp vrees ik. Overigens stoor ik mij er niet aan.

Wat ik wel zou willen weten is welke navigatie ik er het beste op kan zetten? Liefst gratis natuurlijk, maar ik zag in de winkel ook een pakket van rond de 80 euro en nokia biedt het ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMV schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:30:
[...]

Dat klopt inderdaad, bij de nieuwere modellen van Nokia blijft bij een firmware-upgrade alle userdata en alle door de gebruiker geinstalleerde software netjes behouden :)
dank je wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Een erg leuk progje, bambuser. Tis freeware waarmee je "live" kan uitzenden vanaf je telefoon (of via webcam). Dit is dan te zien op de site, of je kan het koppelen aan bijv. facebook.
Maar nu het probleem, in de avond filmen met weinig licht. Ik weet dat met de spatiebalk het licht is aan te zetten, maar dit gaat uit zodra je een programma opent. Is hier een truc voor ofzo? Op de e71 was er een progje waarmee je het licht ook aan kon zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Folkifoon op 22-12-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
Folkifoon schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:13:
Een erg leuk progje, bambuser. Tis freeware waarmee je "live" kan uitzenden vanaf je telefoon (of via webcam). Dit is dan te zien op de site, of je kan het koppelen aan bijv. facebook.
Maar nu het probleem, in de avond filmen met weinig licht. Ik weet dat met de spatiebalk het licht is aan te zetten, maar dit gaat uit zodra je een programma opent. Is hier een truc voor ofzo? Op de e71 was er een progje waarmee je het licht ook aan kon zetten.
Download spot on om zaklamp altijd aan te hebben

www.outbank.de/index.php?id=29&L=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:54:
Jeuj ik mag weer aankomen met me *#7370# code... Die moet je intoetsen op je homescreen om alles op je telefoon te wissen. Hij ververst dan heel je chips en je drives. Dit voorkomt en lost veel problemen op op het gebied van stabieliteit en snelheid.

Beste is om voor en zeker na een firmware flash je telefoon dmv deze code op te schonen, tenzij je na updaten je data wilt behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook in het bezit van een E72, werkt helemaal top! Zit alleen met een vraag over het internet.. Hij vraagt namelijk continu welk netwerk ik wil selecteren (ook als ik hem helemaal niet gebruik). Ik kan dan kiezen tussen mijn thuisnetwerk & mobiel internet. Wanneer ik mijn e-mail wil bekijken, kan ik zelf een netwerk kiezen (als ik thuis ben, mijn eigen netwerk natuurlijk), maar als ik op internet ga, pakt hij automatisch mobiel internet.
- Hoe kan ik hem zo instellen, dat als ik thuis ben, hij automatisch mijn thuisnetwerk pakt (zonder te vragen) en wanneer ik mijn huis verlaat, hij overgaat op mobiel internet?
- Ook ga ik over enkele weken voor meerdere weken naar het buitenland. Hoe kan ik dan het automatisch netwerk zoeken/selecteren uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik heb vannacht wat zitten prutsen met 'Home Media' in Applications.
Nu heb ik voor m'n XBOX/X360/Mediaplayers met TVersity al een server draaien, en deze wordt ook netjes herkend door de app, ik kan in alle mapjes browsen, maar als ik dan 'n file wil afspelen, krijg ik de 'n schermpje :
code:
1
2
Select Device :
(no servers found)

terwijl ik toch wel heel erg alles op mijn server kan zien?
Anybody got this working?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
mdbde schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 02:20:
[...]

Download spot on om zaklamp altijd aan te hebben

www.outbank.de/index.php?id=29&L=1
thx maar deze is niet voor de e72, probaar maar eens, het rode lampje gaat branden :) Leuk voor als je op de wallen werkt, maar heb liever het witte licht hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
S913 schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:32:

[...]

Maar uh ... vertel, vertel, vertel ... hoe heb je dat geregeld?
Uh niet? Ik vind het ook vaag maar ik heb gewoon mijn Gmail account ingesteld (niet onder mail for exchange, gewoon Gmail). Persoonlijk heb ik liever dat hij de mails die ik heb verwijderd op mijn E72 of op mijn webmail (op het werk zit / zat ik nog al eens op mijn eigen web mail) ook gewoon niet binnen haalt in mijn Outlook. Vaagste is nog wel dat wanneer ik in mijn webmail mails verwijder mijn Outlook deze mails niet binnen haalt. Wanneer ik op mijn E72 echter mails verwijder worden deze ook verwijderd in mijn webmail, maar mijn Outlook haalt ze toch binnen 8)7

Best irritant eigenlijk, wil dit nog wel even verder uitzoeken want zoals het nu gaat wil ik het niet.

Maar goed, hoogste prio heeft voor mij momenteel dat Wlan gebeuren. KPN wil niet echt meewerken dus vanaf juli gaat KPN internet er uit.

Iemand stelde hierboven nog een vraag over de navigatie waar ik me bij aan wil sluiten. Ik vind het best om Ovi maps te gebruiken maar niet als ik daar voor na 10 dagen moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Heb de E72 inmiddels bijna een week in m'n bezit. M'n top 5 van programma's tot nu toe:
1. Opera Mobile
2. Free-iSMS
3. Gravity
4. Nokia Stepcounter
5. Gmail

Zaken die tot nu toe niet lekker werken: GPS en kompas. GPS krijgt geen fix, maar heb ook nog geen databundel. Kompas is alleen bruikbaar in Ovi Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:31:
Sinds gisteren ook in het bezit van een E72, werkt helemaal top! Zit alleen met een vraag over het internet.. Hij vraagt namelijk continu welk netwerk ik wil selecteren (ook als ik hem helemaal niet gebruik). Ik kan dan kiezen tussen mijn thuisnetwerk & mobiel internet. Wanneer ik mijn e-mail wil bekijken, kan ik zelf een netwerk kiezen (als ik thuis ben, mijn eigen netwerk natuurlijk), maar als ik op internet ga, pakt hij automatisch mobiel internet.
- Hoe kan ik hem zo instellen, dat als ik thuis ben, hij automatisch mijn thuisnetwerk pakt (zonder te vragen) en wanneer ik mijn huis verlaat, hij overgaat op mobiel internet?
- Ook ga ik over enkele weken voor meerdere weken naar het buitenland. Hoe kan ik dan het automatisch netwerk zoeken/selecteren uitschakelen?
thanks!

ik heb mn e72 vandaag teruggebracht, hij had zon raar toetsenbord, viel me thuis pas op :) vandaag een andere halen!

oeps verkeerde quote...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 10:50 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:31:

Je kunt op birdstep.com smartconnect downloaden. Je kunt dan prioriteiten lijst accespoints instellen om zo automatisch een best beschikbare netwerk te gebruiken. Handig hoor.

En als je naar het buitenland gaat en je wilt niet internetten gewoon alle accespoints verwijderen en dan bij thuiskomst alles weer terugzetten dmv menu--instellingen--install wizard. anders moet je per programma apart instellen dat ie niet automatisch internet gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door mdbde op 22-12-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
om snel een goede fix te krijgen zet je alleen assisted gps aan. dan heb je zelfs binnen in een paar sec sateliet verbinding. wel verstookt hij dan wat data. zonder internet abonnement is dat wel lastig ivm kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
mdbde schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:53:
[...]

Je kunt op birdstep.com smartconnect downloaden. Je kunt dan prioriteiten lijst accespoints instellen om zo automatisch een best beschikbare netwerk te gebruiken. Handig hoor.
Prioriteiten instellen kan ook gewoon op E72 zelf, bij toegangspunten.
mdbde schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:53:
[...]

En als je naar het buitenland gaat en je wilt niet internetten gewoon alle accespoints verwijderen en dan bij thuiskomst alles weer terugzetten dmv menu--instellingen--install wizard. anders moet je per programma apart instellen dat ie niet automatisch internet gebruikt.
Of zoals pvds hier aan geeft:
pvds schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:02:
[...]

ga naar Menu>bed. paneel>Instellingen>Verbinding>bestemmingen>"Kies je toegangspunt">Opties>Bewerken>Toegangspunt gebruiken>Kies voor "Na bevestiging".

[ Voor 60% gewijzigd door Joster op 22-12-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:12:
[...]

Prioriteiten instellen kan ook gewoon op E72 zelf, bij toegangspunten.

[...]

Of zoals pvds hier aan geeft:

[...]
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben eens aan de slag gegaan bij het menu dat je aangaf..
Bij 'Internet' stond op prioriteit 1 mijn thuisnetwerk, op prioriteit 2 'mail en java' (nog nooit van gehoord)
Bij 'WAP-diensten' stond mijn mobiel internet (ook prioriteit 1)

Nu heb ik mijn mobiel internet verplaatst van WAP-diensten naar Internet (prioriteit 2), maar als ik mijn browser open, blijft hij toch via mobiel internet gaan. Dit omdat hij niet automatisch verbinding maakt met mijn thuisnetwerk. Wanneer ik dit handmatig wel heb geactiveerd, pakt de browser wel mijn thuisnetwerk.

Is dit de enige mogelijkheid om verbinding te maken met mijn thuisnetwerk, of kan dit ook automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om die zeurderige Nederlandse vrouwenstem te veranderen in iets meer pittigers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
r0el schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:28:
[...]

Spatiebalk die niet meer reageerde ben ik ook al tegengekomen :'(
dito hier en tevens vastloper na reboot weer goed.
hopelijk komt er een updatje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:22

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

handige tutorial voor Gmail instellen, mocht dat voor sommige mensen niet lukken.

wat me verder opvalt in het filmpje is dat de standby screen van deze E72 anders is dan ik heb gezien, hier staan de shortcuts en de applicatielijst over de gehele breedte, en niet zoals ik tot nu toe heb gezien met een leeg stuk ernaast aan de linkerkant. Kun je dit instellen ofzo? of dit een thema? (zie vanaf 0.20)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste dames,heren,

Ik heb een Nokia e72 zodium black nietens een wek in bezit en het valt me nu pas op dat het een BUITENLANDSTALIGE TOETSENBORD heeft, namelijk Hongaars, het is namelijk een importtoestel en NIET bestemd voor de Nederlandse markt.
Pas op, er worden vele van zulke nokia e72 gekocht vooral in Telefoonwinkels in de buurt.

Heb m vandaag teruggebracht en krijg na de kerst een nieuwe, nu maar hopen dat het die goede is

Touwens, iemand van jullie ook zo'n toestel ontvangen? ook met ledlichten die door de toetsen schijnen en klikkende geluiden bij menu knopje rechsbovenin en russiche/hongaarse handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:23
Hmmm. Gelukkig krijg je een andere. Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:42:
beste dames,heren,

Ik heb een Nokia e72 zodium black nietens een wek in bezit en het valt me nu pas op dat het een BUITENLANDSTALIGE TOETSENBORD heeft, namelijk Hongaars, het is namelijk een importtoestel en NIET bestemd voor de Nederlandse markt.
Pas op, er worden vele van zulke nokia e72 gekocht vooral in Telefoonwinkels in de buurt.

Heb m vandaag teruggebracht en krijg na de kerst een nieuwe, nu maar hopen dat het die goede is

Touwens, iemand van jullie ook zo'n toestel ontvangen? ook met ledlichten die door de toetsen schijnen en klikkende geluiden bij menu knopje rechsbovenin en russiche/hongaarse handleiding.
Lees eens deze laatste paar pagina's van deze thread, kom je heel wat van deze verhalen tegen!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:42:
beste dames,heren,

In welke telefoonwinkel heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 20:24
@Joster

Probeer in je GMAIL account anders gebruik te maken van het IMAP protocol i.p.v. POP
Ik heb dat ook op mijn e61i en sindsdien werkt het perfect, d.w.z. de mails die ik op mijn e61i verwijder zijn ook daadwerkelijk verwijderd van de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:32:
[...]

In welke telefoonwinkel heb je hem gekocht?
In rotterdam, vlakbij Mathenesserplein, weet zijn naam niet meer.
Mij werd er verteld dat sommige Nokia e72 uit Hongarije komen en dat de leverancier van hun )in duitsland gevestigd) niet wisten voor welk land de nokia e72 bestemd waren waardoor zij andere toetsenborden hebben geplaatst., dat kan toch niet waar zijn?!?!?

Ik ben bij nokia care geweest in Schiedam, die hebben netjes de IMEI nr ingevuld en voila: toestel is daadwerkelijk uit Hongarije en is NIET bestemd voor de Nederlandse markt + het is te zien aan de qwerty toetsenbord met rare letters.

Al met al, ik krijg wel na de kerst de Nederlandse toestel, hoop ik tenminste :*)

PS: welke navigatie is t beste voor de Nokia e72? Ik dacht zelf aan Sygic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:06
Cybpraetorian schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:56:
[video]

handige tutorial voor Gmail instellen, mocht dat voor sommige mensen niet lukken.

wat me verder opvalt in het filmpje is dat de standby screen van deze E72 anders is dan ik heb gezien, hier staan de shortcuts en de applicatielijst over de gehele breedte, en niet zoals ik tot nu toe heb gezien met een leeg stuk ernaast aan de linkerkant. Kun je dit instellen ofzo? of dit een thema? (zie vanaf 0.20)
Interessant, maar is dit nu Nokia Messaging wat ze laten zien of de standaard ingebouwde e-mail client? Ik heb nu een E71 en gebruik de standaardclient via IMAP op GMail en dat werkt uitstekend, wil ik eigenlijk wel zo houden als ik straks upgrade naar een E72.
Pagina: 1 ... 14 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.