[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 37.165 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Mja twee GTX285's he? ;) Dus 2x 300 euro = 600 euro dus 200% duurder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 23:20

superwashandje

grofheid alom

chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:31:
[...]
Mja twee GTX285's he? ;) Dus 2x 300 euro = 600 euro dus 200% duurder :+
ok inderdaad die had ik er nog niet bij gedaan maar zou dan op 222% uitkomen. maar dus ook 660 euro te veel/meer dan een dubbele gtx 285. beetje teveel voor een extra nummertje op je kaart lijkt me (xxxx/1000)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-06 14:06
Vergeet niet dat het GTX285's zijn met 2GB geheugen, die zijn duurder dan gewone. Verder is het nog niet zo eenvoudig ze samen te voegen en slechts twee slots in te laten nemen (zonder te smelten :9~ ). Dit is een leuk engineering-resultaat, maar geen mainstream product. Om de allersnelste kaart ooit te hebben mag best een premium voor betaald worden lijkt me :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 23:44
http://www.eurogamer.net/...arkham-asylum-slips-on-pc

Physics effecten in batman: dark asylum met nvidia kaarten. Ben benieuwd hoeveel dat scheelt, klinkt wel leuk.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:02:
Asus MARS Limited Edition 4GB, 2xDVI, PCIe
...
- 'S Werelds eerste 4096MB Grafische kaart
Marketing praat, want het is en blijft een 2048MB kaart; ook als je twee mempools hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Mr.Chinchilla schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:12:
Om de allersnelste kaart ooit te hebben mag best een premium voor betaald worden lijkt me :*)
Ware het niet dat ATi al over een maand met een complete DX11 line-up komt. Dan betaal je toch wel erg premium om voor één maandje de snelste kaart te hebben.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Het is meer een verzamelaarsobject imho...

Er zijn er niet al teveel van, en er zijn altijd fanaten die het ervoor over hebben. Puur voor de "heb".

Edit; of voor een mooie casemod oid... :)

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 07-08-2009 08:34 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Indy91 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 07:17:
[...]

Ware het niet dat ATi al over een maand met een complete DX11 line-up komt. Dan betaal je toch wel erg premium om voor één maandje de snelste kaart te hebben.
Ik verwacht niet direct dat ATI met een kaart komt die sneller is dan dat MARS-monster. Natuurlijk, het MARS-monster ondersteund geen DX11 dus vanaf Q1 2010, als de eerste DX11 games komen, dan voegt een ATI DX11 kaart in je machine echt iets toe. Je kan er volgens mij een half jaartje mee vooruit dus. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54
Mr.Chinchilla schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:08:
[...]

Ik verwacht niet direct dat ATI met een kaart komt die sneller is dan dat MARS-monster. Natuurlijk, het MARS-monster ondersteund geen DX11 dus vanaf Q1 2010, als de eerste DX11 games komen, dan voegt een ATI DX11 kaart in je machine echt iets toe. Je kan er volgens mij een half jaartje mee vooruit dus. :9
Niet sneller? oei oei oei dat wordt een zware tijd voor je.

DX11 games zijn er zodra DX11 beschikbaar is, alleen Triple-A titels verwacht ik niet voor December.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 21:28
ATi komt nagenoeg direkt met een x2 versie van de nieuwe serie. Een 4890x2 zou nu al gemaakt kunnen worden en die zal zeker even snel zijn als een standaard gtx295. Je mag dus ook zeker verwachten dat de nieuwe x2 variant sneller is dan deze MARS, goedkoper is en DX11 ondersteuning heeft.....

Maar blijft een leuk ding.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Mr.Chinchilla schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:08:
[...]

Hier zit je fout. De HD4890 1Ghz versie is al even snel als de GTX285.

Als we de geruchten mogen geloven komt ATi vrijwel gelijk met een X2 versie uit. Deze zal dus zeker sneller zijn dan het MARS-monster. ;)

Daarnaast komen er een aantal grote DX11 titels (codemasters) uit voor Q4 2009.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Indy91 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:45:
[...]

Hier zit je fout. De HD4890 1Ghz versie is al even snel als de GTX285.

Als we de geruchten mogen geloven komt ATi vrijwel gelijk met een X2 versie uit. Deze zal dus zeker sneller zijn dan het MARS-monster. ;)
Inderdaad, dan gaat het MARS-monster als "fastest-in-the-world" geen lang leven hebben, hoogstens twee maanden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Leuk artikel over Ambient Occlusion:

Report: NVIDIA improves graphics quality with ambient occlusion

[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 12-08-2009 16:49 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

RappieRappie schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:30:
Het is meer een verzamelaarsobject imho...

Er zijn er niet al teveel van, en er zijn altijd fanaten die het ervoor over hebben. Puur voor de "heb".

Edit; of voor een mooie casemod oid... :)
Slechts 1000 stuks wereldwijd

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• neliz
http://www.semiaccurate.com/2009/08/13/gt300-have-nvio-chip/
IT LOOKS LIKE the first GT300 chip out the door is not only big, but it will be expensive too. GT300 is going to have an NVIO chip like the some of it's predecessors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Jammer dat Charlie D. het weer es niet kon laten zn voorkeuren weer net iets te duidelijk te laten doorschemeren.. Kan het dan zoals vrijwel al zn artikels niet meer zo serieus nemen omdat ik graag wat objectiviteit zie in berichtgeving. Maar ben wel benieuwd hoeveel hier van klopt.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
anathema schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:04:
[...]

Jammer dat Charlie D. het weer es niet kon laten zn voorkeuren weer net iets te duidelijk te laten doorschemeren.. Kan het dan zoals vrijwel al zn artikels niet meer zo serieus nemen omdat ik graag wat objectiviteit zie in berichtgeving.

Maar ben wel benieuwd hoeveel hier van klopt.
Zo heeft iedereen z'n voorkeur..en als we dat allemaal achterwege moesten laten was er heel weinig te lezen. Er staan gewoon een aantal aardige feiten in die je, als je niet direct ontsteekt in woede, makkelijk te filteren zijn.

Misschien is het ergste van alles dat hij gewoon een beetje gelijk heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
neliz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:01:
[...]

Misschien is het ergste van alles dat hij gewoon een beetje gelijk heeft?
Dat niet, want ik heb zelf namelijk geen voorkeur. Koop puur wat het snelste in de spellen die ik leuk vind. Misschien op zich zelfs een lichte voorkeur voor ATI omdat ze vaak wat vernieuwender zijn met features.
Maar de berichtgeving van Charlie vind ik gewoon irritant..die grijpt, niet zelden onterecht, alles aan Nvidia de grond in te boren (zoals het onzin nieuws dat de GTX275 slechts een papieren lapmiddel was en nooit verkrijgbaar zou worden etc.).
Vertrouw dat daarom dus niet zo..maar als hij wel gelijk heeft ga ik wellicht weer vor ATI de volgende keer.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Ik lees verschillen de bronnen dat Nvidia de eerste samples van de gt300 dx11 al
in november klaar zal hebben en dat ze pas in Q1 2010 wereldwijd goed lever baar zijn
Ik hoop echt dat nvidia dit waar kan maken, maar ze lopen iig al wel op schema, ze willen ati
voor zijn met de eerste dx11 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 304087 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:43:
ze willen ati voor zijn met de eerste dx11 kaarten.
Gaat ze never nooit meer lukken de DirectX 11 videokaarten van ATi liggen al bij de review sites. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
Anoniem: 304087 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:43:
Ik lees verschillen de bronnen dat Nvidia de eerste samples van de gt300 dx11 al
in november klaar zal hebben en dat ze pas in Q1 2010 wereldwijd goed lever baar zijn
Ik hoop echt dat nvidia dit waar kan maken, maar ze lopen iig al wel op schema, ze willen ati
voor zijn met de eerste dx11 kaarten.
Ehr.. .. hallo?

de DX11 kaarten van ATI liggen NU bij de reviewers. nVidia is op dit moment nog hard bezig hun laatste spin te verwerken bij TSMC (de chips worden op dit moment gebakken.)

Ze liggen dus een half jaar achter op ATI en bijna een volledig jaar op het originele schema vna een GT300 launch in het begin van 2009.

De huidige verwachting is dat de GT300 beschikbaar is rond maart (reviews in januari) en niet sneller is dan RV870. Bij ATI kun je al een refresh/shrink verwachten op het moment dat GT300 uit komt. Al in al is deze situatie precies omgekeerd van G80/R600 waar ATI juist heel erg laat was en G80 uiteindelijk veel volwassener bleek omdat hij al een half jaar daarvoor op de markt was.

Het enige wat nVidia kan (en dus ook GAAT doen) is de prijzen van hun kaarten nog verder laten zakken. Ik verwacht dus een GTX260 tussen de 100 en 150 euro. Niet omdat het "kan", maar dat zijn straks de performance verhoudingen als de HD58XX ;) kaarten op de markt zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door neliz op 14-08-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Wat maakt het uit wie waar het eerst ligt, gaat mij erom wie het beste die DX11 ondersteund en het snelst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
chimo schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:57:
Wat maakt het uit wie waar het eerst ligt, gaat mij erom wie het beste die DX11 ondersteund en het snelst is.
Op dit moment zijn alle drie die voorwaarden ingevuld door het team uit Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is Neliz een ati fanboy :P

Dit bericht kwam ik laatst tegen.
nVidia's GT300-gpu ligt op schema
dinsdag 28 juli 2009 - Door: Xander Hoose

nVidia heeft bevestigd dat de ontwikkeling en productie van de GT300 op schema ligt. Deze gpu ondersteunt DirectX 11, dat met Windows 7 geïntroduceerd zal worden. De GT300 is een high-end gpu die in november geïntroduceerd wordt.

nVidia wil koste wat het kost ATI verslaan in de race om een eerste DirectX 11-kaart. ATI heeft aangegeven voor het eind van het jaar een DX11-kaart gereed te hebben, dus wil nVidia zijn rivaal verslaan dan moet het bedrijf alle zeilen bijzetten.

Toch vragen we ons af of nVidia helemaal eerlijk speelt met zijn releasedatum in november, want de kans lijkt klein dat het bedrijf voldoende kaarten beschikbaar zal hebben. De kans lijkt ons groot dat het om een paper launch gaat; nVidia zelf heeft ook al gezegd dat de kaarten pas in het eerste kwartaal van 2010 ruim voorradig komen.
Ik denk dat het allemaal nog speculaties zijn van zowel nvidia als ati :*)
Maar goed, ik wacht iig af tot zowel nvidia als ati de high end kaarten
op de markt brengen en ga dan maar eens kijken naar een upgrade die iig over de prestaties
van 2x280gtx heen komen (wat ik betwijvel) anders hoef ik nog lang niet mijn setup te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
Once bitten, twice shy.. nou.. ik ben in ieder geval heel vaak gebeten. Ik heb in April al gezegd dat GT300 de nieuwe NV30/R600 is.
Rechtstreeks gekopieerd van Fudzilla. Het bericht werd geplaatst de dag voordat de her-design van GT300 naar TSMC ging om gebakken te worden.
op de markt brengen en ga dan maar eens kijken naar een upgrade die iig over de prestaties
van 2x280gtx heen komen (wat ik betwijvel) anders hoef ik nog lang niet mijn setup te vervangen
Ik denk dat dit weekend (QuakeCon) de eerste foto's van ATI's DX11 hardware op het net verschijnen. Wat prestaties betreft krijg je straks inderdaad 2xGTX280 performance voor de prijs van minder dan één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
neliz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:25:
[...]

Once bitten, twice shy.. nou.. ik ben in ieder geval heel vaak gebeten. Ik heb in April al gezegd dat GT300 de nieuwe NV30/R600 is.
De NV30 en R600 waren naast inefficient kwa performance ook nog eens onder de maat. Dat laatste geloof ik niet bij de GT300. Gaat vast wel weer erg snelle kaart worden.

Ik denk dat dit weekend (QuakeCon) de eerste foto's van ATI's DX11 hardware op het net verschijnen. Wat prestaties betreft krijg je straks inderdaad 2xGTX280 performance voor de prijs van minder dan één.
2 X GTX280 performance voor minder dan 260 euro dus...dat zou me verbazen, maar dan bestel ik m gelijk ;)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
40nm GT218 chip is no longer OEM Only
NVIDIA GeForce 210 listed on pathway

Bron: HKEPC

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:12
Anoniem: 304087 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:09:
Volgens mij is Neliz een ati fanboy :P

[...]

Beetje kort door de bocht. Hij heeft wel redelijk gelijk. In ieder geval over wie als eerste op de markt komt. Want nVidia heeft de tapeout nog niet zo heel lang geleden gehad. Dan duurt het nog een maand of 3 voordat je werkende kaarten hebt mits alles dus naar wens is (de chip helemaal werkt en op de clocks die nVidia wou hebben) Als dat niet het geval is zouden ze nog geen respin nodig kunnen hebben. En dan ben je weer een maand of 3-4 verder.

Qua Performance kun je niet veel zeggen. Wel is duidelijk dat nVidia GPGPU wil blijven benadrukken. Net als de GT200 zal een aanzienlijk transistor budget daar aan op gaan. Ze willen immers met intel concurreren op dit gebied.

Qua prijs krijg je denk ik een beetje hetzelfde spelletje als nu. nVidia heeft grotere chips van AMD. AMD gaat meteen voor multi GPU achtige oplossingen om alle markt segementen te vullen. En nVidia begint met wat high end kaarten.

Het worden in ieder geval wel interessante tijden. LRB komt er ook aan. Al verwacht ik daar qua game performance niet heel veel van. Maar we zullen het allemaal wel zien. Al heb ik wel het idee dat AMD qua gaming nu de betere kaarten in handen heeft. Maar niets is zeker.

Ik verwacht trouwens dat de RV870 (cypress) iets sneller zal zijn als een HD4870 X2. Eigenlijk meer de HD4890 CF performance.

Time will tell :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]

Rechtstreeks gekopieerd van Fudzilla. Het bericht werd geplaatst de dag voordat de her-design van GT300 naar TSMC ging om gebakken te worden.

[...]

Damn dan schiet ik er nog niets mee op of amper als straks de nieuwe kaarten uit komen (binnen nu en 2010)
Deze kaartjes zitten nu al langer dan een jaar in mijn systeem, blijkt dus wel dat ik een goede zet heb gedaan in die tijd met de aan koop van 2xgtx280 en later nog een 3e,

Ik weet trouwens wel zeker dat nvidia weer een x2 gaat brengen en als deze maar een paar % sneller is dan mijn huidige setup wat ik betwijvel, zal er nog wel onder liggen) koop ik hem niet natuurlijk. Dus gaat hij nog wel een jaar mee

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 14-08-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 304087 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:52:
[...]

Damn dan schiet ik er nog niets mee op of amper als staks de nieuwe kaarten uit komen
Er komt ook nog een X2 aka R800 (Hemlock), die dan zo'n 2 keer zo snel is. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerst zien aan geloven, ik denk dat hij niet sneller zal zijn dan 3x280gtx temiste
dan mag er wel heel veel gebeuren, want ati gaat altijd nog voor prijs prestatie en nvidia voor prestatie
en dan pas de prijs, dus ik denk eerder dat nvidia met iets veel snellers zal komen, maar goed of het zo veel sneller zal zijn dan wat ik nu heb betwijfel ik

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 14-08-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Twee HD4890s in CrossFire zit al aardig in de buurt van 2x280GTX. De RV870 wordt geschat (door Astennu nu even ;) maar ik geloof wel dat hij redelijk in de buurt zit) ongeveer even snel te zijn als 2xHD4890. De R800 zal in de meeste games zo'n 180% van die snelheid halen, wat volgens mij echt wel boven jou 3x280GTX uit komt. En anders kan je er altijd nog een RV870 bij prikken, dan worden die 280GTX kaartjes helemaal met de grond gelijk gemaakt ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Wat is sneller en goedkoper? 3x285 of 3x280?

[ Voor 54% gewijzigd door chim0 op 14-08-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Depep schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:43:
Twee HD4890s in CrossFire zit al aardig in de buurt van 2x280GTX. De RV870 wordt geschat (door Astennu nu even ;) maar ik geloof wel dat hij redelijk in de buurt zit) ongeveer even snel te zijn als 2xHD4890. De R800 zal in de meeste games zo'n 180% van die snelheid halen, wat volgens mij echt wel boven jou 3x280GTX uit komt. En anders kan je er altijd nog een RV870 bij prikken, dan worden die 280GTX kaartjes helemaal met de grond gelijk gemaakt ;)
Nu nog een sponsor vinden voor al dat geweld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speculaties jah, enwat zal dan de gt300 doen met een gx2 nog verder dan RV870 X3 ?
Ik wil trouwens wel physx behouden want de meeste game;s die nu nog uit komen zie ik steeds meer
dat er physx bij word gebruikt zoals nieuwe batman en call of juarez demo's en er volgen nog veel en veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 304087 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:52:
Ik wil trouwens wel physx behouden want de meeste game;s die nu nog uit komen zie ik steeds meer
dat er physx bij word gebruikt zoals nieuwe batman en call of juarez demo's
PhysX is (zoals het nu staat) ten dode opgeschreven. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee hoor serieus niet want er komen best veel game's uit in de toekomst
en het worden er alleen maar meer.
Ik weet er alles van want zoek maar eens naar game;s die nog in de toekomst uit komen.
Echte ati fanboy opmerking om te zeggen dat physx ten dode is opgeschreven

Kijk maar meer dan 200 games geloof ik
http://www.nzone.com/object/nzone_physxgames_home.html

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 14-08-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zei ook niet dat Physics ten dode was opgeschreven maar PhysX wel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
anathema schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:42:
[...]
2 X GTX280 performance voor minder dan 260 euro dus...dat zou me verbazen, maar dan bestel ik m gelijk ;)
Ga je dan alvast maar verbazen dan….. ;)

De geruchten gaan dat de prestaties van de RV830 (AKA Juniper) tussen de HD4850 en de HD4870 zou liggen.
  • De RV830 zou dan 9800GTX+ prestaties moeten neerzetten.
  • De RV840 (AKA Redwood) dan HD4890 1Ghz/GTX285 prestaties kunnen gaan neerzetten.
  • De RV870 (2 x RV840, 1 GPU) (AKA Cypress) zou dan sneller zijn dan 2 x GTX285.
  • De R800 (2 x RV870, 2 GPU’s) (AKA Hemlock) zou dan 4 x GTX285 moeten zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee physx juist niet zie maar eens naar de link hier boven

Game Title Developer Platform
2 Days to Vegas Steel Monkeys PC
10 Balls 7 Cups Graveck iPod
50 Cent: Blood on the Sand Swordfish Studios PC
Adrenalin 2: Rush Hour Gaijin Entertainment PS3, X360
Age of Empires III Distineer Studios PC, Mac
Age of Empires III: The Asian Dynasties Distineer Studios Mac
Age of Empires III: The WarChiefs Distineer Studios Mac
Age of Pirates: Captain Blood 1C: Sea Dog PC, X360
Aliens: Colonial Marines Gearbox Software PC, PS3, X360
Alliance of Valiant Arms Redduck PC
Alpha Prime Black Element Software PC
American McGee's Grimm Spicy Horse PC
APB Realtime Worlds PC, PS3, X360
Army of Two Electronic Arts PS3, X360
Auto Assault Net Devil PC
AutoFans AP-Games PC
B.A.S.E. Jumping Digital Dimentions PC
Backbreaker Natural Motion PC, PS3, X360
Beowolf Ubisoft X360
Bet on Soldier: Blackout Saigon Kylotonn Entertainment PC
Bet on Soldier: Blood of Sahara Kylotonn Entertainment PC
Bet on Soldier: Blood Sport Kylotonn Entertainment PC
Big Fun Racing Decane iPod
Bionic Commando GRIN PC, PS3, X360
Bionic Commando: Rearmed GRIN PC, X360
Bladestorm: The Hundred Years' War Koei PS3, X360
Borderlands Gearbox Software PC, PS3, X360
Bourne Conspiracy High Moon Studios PS3, X360
Brothers in Arms: Hell's Highway Gearbox Software PC, PS3, X360
Buble Bang Decane iPod
Caribbean Legends Seaward.Ru Team PC
Cellfactor: Combat Training Artifical Studios, Immersion Games PC
Cellfactor: Revolution Artifical Studios, Immersion Games PC
Champions Online Cryptic Studios PC
City of Villains Cryptic Studios PC
Clive Barker's Jericho MercurySteam Entertainment PC, X360
Cluth Targem Games PC
Cosmosis Midnight Status iPod
Crazy Machines II FAKT Software PC
Crusaders: Thy Kingdom Come Neocore PC
Cryostasis Action Forms PC
Dark Sector Digital Extremes PC, PS3, X360
Dark Void Airtight Games PC, PS3, X360
Darkest of Days Phantom EFX PC, X360
Debris Midnight Status iPod
Destroy All Humans! Path of the Furon Sandblast Games X360
Divinity 2: Ego Draconis Larian Studios PC, X360
Dracula Origin Frogwares PC
Dragon Age: Origins EA PC
Dragonshard Atari PC
Driver :: Test Squad Interactive Media PC
Drop Point: Alaska Bongfish Interactive Mac
Dungeon Hero Firefly Studios PC, X360
Dusk 12 Orion PC
Empire Above All IceHill PC
Empire Earth III Mad Dog Software PC
Empire Total War The Creative Assembly PC
Entropia Universe MindArk PC
Evil Resistance: Morning of the Dead Openoko Entertainment PC
Fahr Simulator 2009 Astragon Software PC
Fairy Tales: Three Heroes Cats Who Play
Fallen Earth Icarus Studios PC
Fatal Inertia KOEI PS3, X360
Frontlines: Fuel of War Kaos Studios PC, PS3, X360
Fury Auran Games PC
G.B.R. The Fast Response Group OPenoko Entertainment PC
Gears Of War Epic Games PC, X360
Gears of War 2 Epic Games X360
Gluk'Oza: Action GFI Russia PC
GooBall Ambrosia software Mac
Gothic 3 Piranha Bytes PC
Grind WebGames3D.com iPod
GTown Interactive Community 2.0 9you.com PC
Gunship Apocalypse FAKT Software PC
HAZE Free Radical Design X360
Heavy Rain Quantic Dream PC
Helldorado: Conspiracy Spellbound Entertainment PC, PS3
Hero's Journey Simutronics PC
Hour of Victory nFusion Interactive X360
Hunt, The Orion PC
Huxley Webzen, Inc PC, X360
I-Fluid Exkee PC
Infernal Metropolis Software PC
Inhabited Island: Prisoner of Power Orion PC
Joint Task Force Most Wanted Entertainment PC
Kingdom Under Fire: Circle of Doom Blueside Inc. X360
Kran Simulator 2009 Astragon Software PC
Kuma\WAR Kuma Reality Games PC
Landwirtschafts Simulator 2008 Astragon Software PC
Landwirtschafts Simulator 2009 Astragon Software PC
The Last Remnant Squre Enix PC, X360
Legend: Hand of God Anaconda Games PC
Legendary Spark Unlimited PC, PS3, X360
Lost Odyssey Mistwalker X360
Lost: Via Domus Ubisoft PC, PS3, X360
Mafia 2 Illusion Softworks PC, PS3, X360
Magic ball 3 Alawar Entertaiment PC
Magic ball 4 Alawar Entertaiment PC
Mass Effect BioWare PC, X360
Medal of Honor: Airborne EA Los Angeles PC, X360
Metal Knight Zero Online ObjectSoftware Limited PC
Metro 2033 4A Games PC
Minotaur China Shop Flashbang Studios PC
Mirror's Edge DICE PC, PS3, X360
Mobile Suit Gundam: Crossfire BEC PS3
Monster Madness: Battle for Suburbia Artificial Studios PC, X360
Monster Madness: Gravedigger Artificial Studios PS3
Monster Truck Maniax Legendo Entertainment PC
Mortal Kombat vs. DC Universe Midway PS3, X360
Mascow Racer IRS Games PC
Myst Online: URU Live Cyan Worlds PC
Need for Speed: Shift Electronic Arts PC
Nights: Journey of Dreams SEGA Wii
Night of a Million Billion Zombies PowerUP Studios PC
Nurien Nurien Software PC
Open Fire BlueTorch Studios PC
Parabellum ACONY PC, PS3, X360
Paragraph 78 Gaijin Entertainment PC
Physix Michael Wuhrer iPod
Pirate Hunter DIOsoft PC, X360
Pirates of the Burning Sea Flying Lab Software PC
Point Blank Barunson Interactive PC
Prey 2 Human Head PC, X360
PT Boats: Knights of the Sea Akella PC
Pyroblazer Eipix PC, Wii
QQ Speed Tencent Inc. PC
Rail Simulator Kuju Entertainment Ltd PC
Red Steel Ubisoft Paris Wii
Rise Of Nations: Rise Of Legends Big Huge Games PC
Rise of the Argonauts Liquid Entertainment PC, PS3, X360
Roboblitz Naked Sky Entertainment PC, X360
Rocket Bowl 21-6 Productions X360
Rock'n'Roll Dice 3DA Interactive iPod
Rush Hour: Streets of Moscow Gaijin Entertainment PC
Sacred 2 ASCARON Entertainment PC
Shadow Harvest Black Lion Studios PC, X360
Shadowgrounds Survivor Frozenbyte PC
Shattered Horizon Futuremark Games Studio PC
Sherlock Holmes vs. Arsene Lupin Frogware Games PC
Sherlock Holmes: The Awakened Frogwares Game Development Studio PC
Showdown: Scorpion B-COOL Interactive PC
Silverfall Monte Cristo PC
Silverfall: Earth Awakening Monte Cristo PC
SkylineBlade Midnight Status iPod
Sledgehammer Targem Games PC
Sovereign Symphony Ceidot Game Studios PC
Sonic and the Black Knight SEGA Wii
Sonic and the Secret Rings SEGA Wii
Space Race SARGE Games iPod
Space Siege Gas Powered Games PC
Spectraball Flashcube Studios PC
Speedball 2 Kylotonn Entertainment PC
Squashem Jelly Biscuits iPod
Stalin Subway, The Orion PC
Star Tales QWD1 PC
Stoked Bongfish Interactive Entertainment X360
Stoked Rider: Alaska Alien Bongfish Interactive Entertainment PC
Streets of Moscow Gaijin Entertainment PC
Strike Ball 3 Alaware Entertainment PC
Stuntmanbob potatocows.com iPod
Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle Psyonix Studios PS3
The Swarm Targem Games PC
Switchball Atomic Elbow PC
Tank Universal Dialogue Design PC
Tension Ice-pick Lodge PC
Terminator Salvation GRIN PC
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter GRIN PC, X360
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 GRIN, Ubisoft Paris PC, X360
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas Ubisoft Montreal PC, PS3, X360
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 Ubisoft Montreal PC, PS3, X360
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (multiplayer) Ubisoft Shanghai PC, X360
Tortuga: Two Treasures Ascaron Entertainment PC
Trine Frozenbyte PC, PS3
Tunnel Rats Replay Studios PC
Turning Point: Fall of Liberty Spark Unlimited PC, PS3, X360
Turok Propaganda Games PC, PS3, X360
Two Worlds Reality Pump PC, X360
Two Worlds: The Temptation Reality Pump PC, X360, PS3
Underwater Wars Biart Studio PC, X360
Ultra Tubes Eipix PC
Unreal Tournament 3 Epic Games PC, PS3, X360
Unreal Tournament 3: Extreme Physics Mod Epic Games PC
Urban Empires Radioactive Software PC
U-WARS Biart Studio PC, X360
Valkyria Chronicles SEGA PS3
Virtual Tennis 3 SEGA PS3, X360
Viva Pinata: Party Animals Krome Studios X360
W.E.L.L. Online Sibilant Interactive PC
Wanted: Weapons of Fate GRIN PC, PS3, X360
Warfare GFI Russia PC
Warmonger: Operation Downtown Destruction Net Devil PC
Watchmen: The End is Nigh Deadline Games PC, PS3, X360
Way of the Samurai 3 Aquire X360
Welkin 4591 Outpop Digital PC
Winterheart's Guild Zelian Games PC, X360
WorldShift Black Sea Studios PC
X-Razer Rayd GmbH iPod
X-men Origins: Wolverine Raven Software PC

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 14-08-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ik zie zo snel eerlijk gezegd maar weinig grote/goeie/populaire titels die nog uit moeten komen.

volgens mij zijn de meeste of al oud of van die "kleine" spellen die nauwelijks gespeeld worden

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Indy91 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:59:
[...]

Ga je dan alvast maar verbazen dan….. ;)

De geruchten gaan dat de prestaties van de RV830 (AKA Juniper) tussen de HD4850 en de HD4870 zou liggen.
  • De RV830 zou dan 9800GTX+ prestaties moeten neerzetten.
  • De RV840 (AKA Redwood) dan HD4890 1Ghz/GTX285 prestaties kunnen gaan neerzetten.
  • De RV870 (2 x RV840, 1 GPU) (AKA Cypress) zou dan sneller zijn dan 2 x GTX285.
  • De R800 (2 x RV870, 2 GPU’s) (AKA Hemlock) zou dan 4 x GTX285 moeten zijn. :P
HD4850 is on par met de 9800GTX+ Soms sneller soms trager. De RV830 zal qua specs dichter tegen de HD4870 aan zitten dan de HD4850. Maar goed laten we even van HD4870 performance uit gaan. Dan zitten we te kijken naar GTX260 (old) level (dus niet de nieuwe met meer shaders).

RV870 zou tot nu toe 2x RV830 zijn maar niets is zeker. Zit je rond HD4870 X2 performance. Maar aangezien het een slimmer ontwerp is (als in MCM of native dual core achtig iets) reken ik eigenlijk op een iets betere scaling vandaar performance net iets boven de X2. En HD4890 CF zit volgens mij 10-15% hoger afhankelijk van de resolutie. Vandaar dat ik daar op uit kwam.

Bij de HD4870 ga ik wel uit van de 1024 MB versie.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
superwashandje schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:05:
ik zie zo snel eerlijk gezegd maar weinig grote/goeie/populaire titels die nog uit moeten komen.

volgens mij zijn de meeste of al oud of van die "kleine" spellen die nauwelijks gespeeld worden
Mwa, ik zie NFS ertussen staan, alleen al daarvoor zou ik het al doen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
Anoniem: 304087 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:00:
Als je iets minder gebrainwashed zou zijn zou je weten dat er maar 6 games zijn die "GPU PhysX" doen ide op de lijst staan, de rest van de games doen gewoon CPU PhysX en draaien dus op alle platformen.

Tenzij PhysX geport wordt naar DXC/OCL zie ik niet in waarom het nog langer een CUDA Exclusive zou moeten zijn.

Iedereen wordt gek gemaakt met PhysX maar er is niemand die inziet dat het een enorme wassen neus is.

[ Voor 9% gewijzigd door neliz op 14-08-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

superwashandje schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:05:

Valt best mee hoor:
Age of Empires III
Brothers in Arms: Hell's Highway
Cryostasis
Frontlines: Fuel of War
Gears Of War
Gothic 3
Mass Effect
Mirror's Edge
Rise Of Nations: Rise Of Legends
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter
Unreal Tournament 3
neliz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:19:
[...]

Als je iets minder gebrainwashed zou zijn zou je weten dat er maar 6 games zijn die "GPU PhysX" doen ide op de lijst staan, de rest van de games doen gewoon CPU PhysX en draaien dus op alle platformen.

Tenzij PhysX geport wordt naar DXC/OCL zie ik niet in waarom het nog langer een CUDA Exclusive zou moeten zijn.

Iedereen wordt gek gemaakt met PhysX maar er is niemand die inziet dat het een enorme wassen neus is.
Er staat:

"To avoid confusion, PC titles that do not take advantage of PhysX hardware acceleration are ommitted from this listing."

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 14-08-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 304087 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:00:
Dat lijstje is leuk gevonden, maar er zijn maar een paar A titels die echt zin hebben met PhysX. Dat zijn Sacred 2, Mirrors Edge en enkele levels van UT3.

De reden dat PhysX ten dode is opgeschreven door Havok. ;)
Als OpenCL/DXCompute voor iedereen beschikbaar is het over voor PhysX. Havok is gratis en heeft veel meer grote spelers achter zich.
Echte ati fanboy opmerking om te zeggen dat physx ten dode is opgeschreven
Jammer dat je mij dat ATi fanboy noemt terwijl jezelf degene bent met de oogkleppen op...

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 14-08-2009 16:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bs, physx blijft gewoon, let maar op mijn woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nu de nieuwe batman en Darkest of Days en Arma 2

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 14-08-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
http://news.softpedia.com...vok-Is-Future-99876.shtml

Ik moet zeggen, dat laatste stukje zit wel wat in over dat het idd meer met de gameplay te maken moet hebben ipv alleen maar met de omgeving (eye candy).

Naja, ik wacht gewoon af wie er met wat komt en hoe het zich allemaal ontwikkeld. Bovendien moet je idd wel die games spelen en voorlopig speel in nog steeds alleen CS:S :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Laatst online: 08:44
Anoniem: 78739 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:19:
[...]
Valt best mee hoor:

[...]

[...]
Er staat:

"To avoid confusion, PC titles that do not take advantage of PhysX hardware acceleration are ommitted from this listing."
Dat is dan goed nieuws voor de ATI fan. Physx op de WII en Xbox360. ooh btw Physx op de cpu is ook hardware accelerated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Anoniem: 78739 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:19:
[...]
Valt best mee hoor:

Age of Empires III - oud
Brothers in Arms: Hell's Highway - ok
Cryostasis - bekend? mij niet echt (zou kunnen hoor)
Frontlines: Fuel of War - ok
Gears Of War - ondertussen al ouder
Gothic 3 - oud
Mass Effect - ok
Mirror's Edge - ook niet echt populair geloof ik
Rise Of Nations: Rise Of Legends - oud
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter - oud
Unreal Tournament 3 - enkele levels en word ook bijna niet meer gespeeld
daarbij zei ik ook niet dat ze er niet in stonden: ik zei weinig. en geef toe: dit lijstje is al heel wat kleiner dan die originele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Cryostasis is een aardig nieuw spel van EVGA ;) nogal zwaar zelfs met mijn GTX295 :) maargoed Physx gaat idd dood.. Het zal misschien wel blijven bestaan maar niet op grote schaal..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Enkel de developers die nog te overtuigen zijn met de centjes van Nvidia zullen misschien nog PhysX only games uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Xenomorphh schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:20:
Cryostasis is een aardig nieuw spel van EVGA ;) nogal zwaar zelfs met mijn GTX295 :) maargoed Physx gaat idd dood.. Het zal misschien wel blijven bestaan maar niet op grote schaal..
Mee eens. nVidia moet gewoon zorgen dat hun GT300 snel is met Computeshaders en OpenCL. En op die manier zich onderscheiden van de competitie. Daar zal straks in verhouding meer physics mee gedaan worden. dan nu met PhysX.

Aangezien het geen echt open platform is en ATi/Intel dan bv hun gpu moet aanpassen voor CUDA + geld moeten betalen aan nVidia zie ik physx in de toekomst uitsterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Eerlijk gezegd begrijp ik nooit zo goed waar gamers zich zo druk om maken. Voor een ontwikkelaar of de geïnteresseerde leek (;)) is het interessant welke techniek er gebruikt wordt, maar voor de gamer gaat het puur om het resultaat lijkt me. Of het nou PhysX of OpenCL/etc. wordt, hardware pysics acceleration is er en zal in de toekomst meer en meer gebruikt gaan worden, ook voor gameplay enhancements. Dat is alleen maar goed nieuws. Als PhysX doodgaat zal nVidia heus OpenCL wel gaan ondersteunen, als ze dat toch al niet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

[...]

[...]

De vergelijking met NV30 gaat nergens over, die GPU was brak omdat nVidia afweek van de DirectX 9 specs die Microsoft opgaf. We weten niet wat de GT300 zal doen, maar als die netjes DirectX 11 ondersteuning met zich meebrengt is het dus niet dezelfde vergelijking. De GPU komt gewoon een half jaar later omdat nVidia pech heeft met het design.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
Hacku schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:57:
[...]

De vergelijking met NV30 gaat nergens over, die GPU was brak omdat nVidia afweek van de DirectX 9 specs die Microsoft opgaf. We weten niet wat de GT300 zal doen, maar als die netjes DirectX 11 ondersteuning met zich meebrengt is het dus niet dezelfde vergelijking. De GPU komt gewoon een half jaar later omdat nVidia pech heeft met het design.
NV30 was ook een half jaar te laat, net als R600. NV30 had slechte DX9 performance, R600 slechte DX10 performance en ik gok dat GT300 simpelweg niet de beste kaart zal zijn in DX11 terwijl hij wel het meeste (moet) kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Hacku schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:57:
[...]

Als de GT300 echt een half jaar later komt, dan zal deze het daardoor moeten opnemen tegen de refresh van de aankomende DX11 generatie van AMD en niet met deze Evergreen GPUs. Ik hoop dan ook voor NV dat ze hier rekening mee hebben gehouden met de horsepower die ze in GT300 bakken.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mag ik daaruit concluderen dat jij zeker weet dat de refresh binnen 6 maanden komt? Zeg ergens in juni 2010?

De refresh van de RV770 was imho niet echt compleet. Word nu de hele line-up vervangen?

edit: ja, dit is een vraag voor het ATi topic, wellicht is het beter daar te antwoorden ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 15-08-2009 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Anoniem: 304087 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:24:
[...]

En nu de nieuwe batman en Darkest of Days en Arma 2
arma 2 heeft geen gpu physics, sterker nog het is een van de weinige fps games zonder dedicated physics engine. Het heeft zelfs nog geen ragdolls.

Maar de reden daarvoor is wel best wel goed: als je physics zou implementeren in arma 2 heb je een mega system nodig die je nog lang niet kan krijgen. Ik bedoel in arma 2 heb je campagne missies waar zelfs een zwaar oc'te 920 het soms moeilijk krijgt. Dat is onvermijdelijk met zon grootschalige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neliz schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:11:
[...]

NV30 was ook een half jaar te laat, net als R600. NV30 had slechte DX9 performance, R600 slechte DX10 performance en ik gok dat GT300 simpelweg niet de beste kaart zal zijn in DX11 terwijl hij wel het meeste (moet) kosten.
Hou zou iets van 4 x sneller worden dan de huidige 285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:08:
[...]

tomcatha schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:32:
[...]

arma 2 heeft geen gpu physics, sterker nog het is een van de weinige fps games zonder dedicated physics engine. Het heeft zelfs nog geen ragdolls.

Maar de reden daarvoor is wel best wel goed: als je physics zou implementeren in arma 2 heb je een mega system nodig die je nog lang niet kan krijgen. Ik bedoel in arma 2 heb je campagne missies waar zelfs een zwaar oc'te 920 het soms moeilijk krijgt. Dat is onvermijdelijk met zon grootschalige game.
Wel aar heb zelf getest met de demo, en met de nieuwe sli patch is arma 2 voluit te draaien imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij had de R600 juist brakke AA performance (omdat hij geen hardware AA meer deed maar shader-based AA). De DirectX 10 performance an sich was juist helemaal niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
warp schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:01:
[...]

Volgens mij had de R600 juist brakke AA performance (omdat hij geen hardware AA meer deed maar shader-based AA). De DirectX 10 performance an sich was juist helemaal niet zo slecht.
Het ligt bij de 2900XT echt aan de workload, in Crysis is hij bijvoorbeeld niet sneller dan een 1950XTX (0.8 frame ja) http://www.tomshardware.c...008/Crysis-v1.21,754.html .
Een manke chip die op de (op dat moment beschikbare) benchmarks werd afgerekend (call of Juarez, Lost Planet) en daar verzaakte de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
Anoniem: 304087 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:08:
[...]

volgens een nVidia Focus Group member zou hij "at best 3xGT200" zijn. Maar dan heb je het over hele specifieke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
neliz schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 09:27:
[...]

Het ligt bij de 2900XT echt aan de workload, in Crysis is hij bijvoorbeeld niet sneller dan een 1950XTX (0.8 frame ja) http://www.tomshardware.c...008/Crysis-v1.21,754.html .
Dat wat daar staat klopt helemaal niks van kijk maar eens naar de rest van de videokaarten en hun prestaties. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neliz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:19:
[...]

Maar dat zeggen alle ati fanboy's ;)
Ik zou het zelfde zeggen over havok. Maar goed deze nvidia fanboy stapt wel mooi over
als ati een kaart uitbrenkt die qwa prijs prestatie mij beter ligt, ben er zelf een beete flauw
van om telkens 1000 euri of meer uit te genven voor een leuke vga setup

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 16-08-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zullen we de fanboy-kreten gewoon achterwege laten? Dat is wel zo goed voor de sfeer.

Je post een hele waslijst met PhysX titels, maar daarvan is maar een handjevol in staat om daadwerkelijk PhysX via de GPU te laten afhandelen. De rest doet PhysX over de CPU en is dus niet afhankelijk van het type graka in je systeem. Verder heeft Anandtech een mooi artikel over PhysX dat je eens zou moeten lezen:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3539&p=7 OK, het is eigenlijk een shoot-out tussen een GTX275 en een HD4890, maar PhysX wordt uitgebreid behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42314

Jongens, mag ik even jullie aandacht? Het is vandaag een memorabele, en misschien ook zwarte dag voor mijn 5! jaar oude videokaart. De nVidia GeForce 6800 Ultra gaat vandaag vervangen worden. Ik wilde even kwijt wat voor legendarische videokaart dit was en nog steeds is. Toen hij net in 2004 geintroduceerd werd was hij ruim 2 maal sneller dan welke concurrent dan ook, en ook vandaag de dag heeft hij nog alle spellen kunnen draaien die uit zijn gekomen op respectabele resoluties en beeldkwaliteit. Ik ken bijna geen enkele andere videokaart die dit voor elkaar heeft gekregen behalve de GeForce 2 Ultra.

Hij moet vervangen worden omdat de 2 slots grote koeler te veel lawaai maakt en hij te veel warmte produceerd. Daarnaast verbruikt hij 120 Watt en dat is vrij veel. Hij wordt dus niet vervangen omdat ie te langzaam is!

Zo dat wou ik even kwijt, ik heb er zoveel goede uren mee beleefd dat hij wel een woordje verdiende. Amen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 42314 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:04:
Jongens, mag ik even jullie aandacht? Het is vandaag een memorabele, en misschien ook zwarte dag voor mijn 5! jaar oude videokaart. De nVidia GeForce 6800 Ultra gaat vandaag vervangen worden. Ik wilde even kwijt wat voor legendarische videokaart dit was en nog steeds is. Toen hij net in 2004 geintroduceerd werd was hij ruim 2 maal sneller dan welke concurrent dan ook, en ook vandaag de dag heeft hij nog alle spellen kunnen draaien die uit zijn gekomen op respectabele resoluties en beeldkwaliteit. Ik ken bijna geen enkele andere videokaart die dit voor elkaar heeft gekregen behalve de GeForce 2 Ultra.

Hij moet vervangen worden omdat de 2 slots grote koeler te veel lawaai maakt en hij te veel warmte produceerd. Daarnaast verbruikt hij 120 Watt en dat is vrij veel. Hij wordt dus niet vervangen omdat ie te langzaam is!

Zo dat wou ik even kwijt, ik heb er zoveel goede uren mee beleefd dat hij wel een woordje verdiende. Amen. ;)
_/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
neliz schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 09:27:
Een manke chip die op de (op dat moment beschikbare) benchmarks werd afgerekend (call of Juarez, Lost Planet) en daar verzaakte de kaart.
Ja, met 4xAA aan. Zoals nota bene ook staat aangegeven in de grafiek waar je zelf naar linkt. De slechte performance zit hem niet in de DirectX10 implementatie van de R600, maar in het ontbreken van hardware AA. Zonder AA is dat ding zelfs sneller dan een 8800GTS in de meeste games. Maar ja, wie speelt er vandaag de dag nog zonder AA? ;)
In many non Anti-Aliasing, High Definition game settings, you have seen the X2900XT push ahead of the performance of it's closest competitor, the GeForce 8800GTS 640MB, sometimes by quite a large margin, sometimes falling behind or ahead by a small percentage. In a select few games, the GTS is slightly faster, and vice versa. When Anti-Aliasing is turned on, the X2900XT showed that it carries it off with great efficiency in games that the drivers are optimized for, performing significantly better than the GTS; while the AA efficiency is piss-poor in some games due to the raw driver which has not fully blossomed to take advantage of ATi's new GPU technology.
http://vr-zone.com/articl...00xt-review-/4946-22.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
warp schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:59:
[...]

Ja, met 4xAA aan. Zoals nota bene ook staat aangegeven in de grafiek waar je zelf naar linkt. De slechte performance zit hem niet in de DirectX10 implementatie van de R600, maar in het ontbreken van hardware AA. Zonder AA is dat ding zelfs sneller dan een 8800GTS in de meeste games. Maar ja, wie speelt er vandaag de dag nog zonder AA? ;)

[...]
Mensen met een 2900XT ;) De AF performance was trouwens ook vrij beroerd, maar zonder beide was de performance inderdaad wel oké. Helaas koop je een high-end kaart meestal niet om zonder AA en AF te spelen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Maar ja, wie speelt er vandaag de dag nog zonder AA?
Ik :? Op 1920x1080 heb ik dat helemaal niet meer nodig.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 42314 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:04: Daarnaast verbruikt hij 120 Watt en dat is vrij veel. Hij wordt dus niet vervangen omdat ie te langzaam is!
120 Watt? Dan heb je hem ook flink overgeklokt zeker? Verklaard natuurlijk ook waarom die zolang meeging. :+
Hacku schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:28:
[...]

Idd, speel liever een goed spel zonder AA dan een slecht spel met AA. :P

[ Voor 27% gewijzigd door -The_Mask- op 16-08-2009 23:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hacku schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:28:
[...]

Op 1680*1050 zie ik het verschil tussen geen, 2x en 4x AA nog duidelijk hoor!

Natuurlijk maakt 18% extra resolutie wel verschil uit maar kan me niet voorstellen dat ik het niet zou zien. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Help!!!! schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:47:
[...]

Natuurlijk maakt 18% extra resolutie wel verschil uit maar kan me niet voorstellen dat ik het niet zou zien. :)
bij een snelle FPS game merk je dit weinig.. je tuurt namelijk niet continu naar de omgeving of je AA ziet.. ik game dan ook zonder want ik hecht er weinig waarde aan.. Gameplay boven alles :Y)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
Xenomorphh schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:56:
bij een snelle FPS game merk je dit weinig.. je tuurt namelijk niet continu naar de omgeving of je AA ziet.. ik game dan ook zonder want ik hecht er weinig waarde aan.. Gameplay boven alles :Y)
Zelfs in een FPS merk je dit wel, denk aan een potje counterstrike waar je wacht tot er iemand langs een raampje loopt of ergens crawled. Hoe eerder je de pixel ziet, hoe beter.

vraag is alleen of het met AA of zonder AA beter is, ik houd het op zonder AA op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zie ook verschil op 2560x1600 met of zonder AA. Daarom was ik ook heel blij met de HD48xx serie :P Als AA aan kan heb ik het eigenlijk altijd wel aan staan. Als het even kan op 8x. Maar als me FPS te laag wordt is dat wel het eerste waar ik naar kijk om uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

neliz schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:01:
[...]

Zelfs in een FPS merk je dit wel, denk aan een potje counterstrike waar je wacht tot er iemand langs een raampje loopt of ergens crawled. Hoe eerder je de pixel ziet, hoe beter.

vraag is alleen of het met AA of zonder AA beter is, ik houd het op zonder AA op dit moment.
Ja tot je een pixel eerder ziet maar wie heeft er nou zulke snelle ogen om dat waar te nemen?
AA vreet teveel van je performance en ik vind het ook overbodig in FPS shooters in strategy games vind ik het dan wel weer een must :) (company of heroes oid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Dual GT300 card in works

GTX 295 successor

Since ATI is planning a dual „RV870“ card, something that we know as Gemini dual-chip card, you won't really be surprised to learn that Nvidia is also working hard on its dual GT300 card.

We’ve confirmed this but we are not sure if Nvidia can launch this card in November or it will also show the demo in late Q4 2009 and start shipping it in Q1 2010, probably in January.

Nvidia’s card is DirectX 11 compatible and its built to run parallel processing CUDA, DirectX compute or OpelCL. This is what Nvidia values apart of being the fastest graphics boy on the block.

The goal is to have something faster than dual RV870 card and to try to keep the Geforce GTX295 performance crown. Nvidia hints it will be the fastest and most powerful thing ever.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Xenomorphh schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:56:
[...]

Nou ja, je hebt ook mensen zoals ik die grafics ook erg belangrijk vinden in een game.

Ik speel dus altijd op maximale IQ bij een averige framerate van 40+ bij singleplayer games en bij multiplayer games hanteer ik een averige framerate van 60+ op maximale IQ.

Als de framerate dan te laag dreigt te worden, gooi ik als eerst de AA omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Indy91 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:30:
[...]

Nou ja, je hebt ook mensen zoals ik die grafics ook erg belangrijk vinden in een game.

Ik speel dus altijd op maximale IQ bij een averige framerate van 40+ bij singleplayer games en bij multiplayer games hanteer ik een averige framerate van 60+ op maximale IQ.

Als de framerate dan te laag dreigt te worden, gooi ik als eerst de AA omlaag.
Precies, zo denk ik er ook over.
Bovendien, 2AA is bijna altijd wel mogelijk en levert al een aanzienlijk beter beeld op dan 0AA. 4AA is meestal de sweetspot. 8AA is nog wel mooier maar de verbetering is iets te klein tov de performancehit.

Ook in een FPS zie ik het verschil gewoon duidelijk. Het plaatje dat over het scherm "schuift" is gewoon scherper. Dat heeft verder niks met focus op de actie te maken. Scherper leidt nou eenmaal tot betere "zicht". Mits de performancehit niet te groot is want anders heb je weer een nadeel dat het voordeel opheft.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Help!!!! schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:47:
[...]

Ik ook, ik speel eigenlijk alleen CS:S op 1600 x 1050 met 8x CSAA (toen ik nog m'n GTX260 had) en wil niet anders, of beter natuurlijk. Ik wil eik voor die 16x Q CSAA gaan maar dan heb je wel een GTX285 of 295 nodig, die GTX260 trok scenes met 20 man en smoke en drukte toch niet helemaal, framedrops naar 60 a 70, en JA ik zie dat O-)

Serieus, ik heb v-sync uit en als je door het level heen looppt met 200fps en je komt ineens in een battle met 60fps, merk je dat echt wel.

Tuurlijk zijn bij een shooter frames belangrijker dan omgeving maar ik moet zeggen dat CS:S veel fijner speelt als het mooi is en je geen fps verlies hebt en ik ben het ondertussen zo gewend.

Nu speel in met m'n onboard 8200 en het is om te huilen met alles uit dus ik zit te denken welke videokaart ik nu weer gan kopen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
Wie wil er wat nieuws? (echt nieuws)

[ Voor 24% gewijzigd door neliz op 17-08-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
nVidia komt met een gelimiteerde productie van de laatste tape-out.

[ Voor 141% gewijzigd door neliz op 17-08-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

A bold step.... of een paniekmove? Als GT300 zo goed is als NV ons wil doen geloven, dan zou het niet erg zijn als ze 4 maanden later zouden zijn dan AMD. Maar dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
neliz schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:52:
Productie met een gelimiteerde oplage zonder test ertussen (dus, productie op de tape-out van 29 juli.)
Lijkt mij niet erg slim, straks komen ze er achter dat de net zulke problemen hebben als de notebook GPU's.
Reactie van nVidia: Ja sorry wij hebben de GPU's niet eens getest als ze überhaupt wel werken. :X

:+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
-The_Mask- schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:15:
Lijkt mij niet erg slim, straks komen ze er achter dat de net zulke problemen hebben als de notebook GPU's.
Reactie van nVidia: Ja sorry wij hebben de GPU's niet eens getest als ze überhaupt wel werken. :X
Vandaar balls-out. produceren ze 100 kaarten, maken ze in ieder geval de pers en de fanboys gek en houd je overstappers binnen boord die je in principe pas veel later kunt bedienen. Normaliter start de productie niet voor Oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
neliz schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:20:
[...]

Vandaar balls-out. produceren ze 100 kaarten, maken ze in ieder geval de pers en de fanboys gek en houd je overstappers binnen boord die je in principe pas veel later kunt bedienen. Normaliter start de productie niet voor Oktober.
Blijf het raar vinden dat mensen daar blijven intrappen eigenlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol nvidia is weer goed bezig >:) , ze hebben ook vast wel geleerd van
de eerdere fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Anoniem: 304087 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:28:
de eerdere fouten
goed bezig? ik zie hier eigenlijk niet veel goeds aan, behalve voor die lucky few die zon kaart kunnen krijgen (als ie dan ook nog eens goed werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
de eerdere fouten
Goed bezig en geleerd?
Misschien moet je het beeldscherm even omdraaien misschien zie je het dan beter?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
de eerdere fouten
Kun je me dan uitleggen in welk opzicht nVidia, in dit specifiek geval, goed bezig voor de consument?

[ Voor 4% gewijzigd door Indy91 op 17-08-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Ugh, ik hoop voor nvidia dat ze dat niet gaan doen. Dat kan eigenlijk alleen maar fout aflopen. Krijg je alleen nog maar weer meer ontevreden klanten. Ik herinner me de price drops na de HD4870 launch nog wel en hoe gepikeerd de kopers van Nvidia zich voelden, zo erg dat ze nog iets aan cash back deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik kan alleen maar voor nVidia hopen dat ze het niet serieus overwegen. Als de cijfers van neliz enigsinds correct zijn over de yieldrate (0.39%), gecombineerd met de waferkosten van een 40nm wafer (volgens Charlie $5000) en negeer voor het gemak even het bashen van nVidia door hem, dat doet er hier niet toe, de prijs die hij noemt is redelijk aanvaardbaar en zou ook gelden voor AMD, dan heb je grofweg 4 werkende chips per 10 wafers.

Omgerekend betaalt nVidia op dat moment $50.000 voor 4 cores, wat vertaalt naar $12.500 per core. Daarmee kun je geen fatsoenlijke productlaunch maken. Je kunt er wel een boel reclame mee maken en mensen mee bezig houden. Als mensen denken dat het werkelijke product ook binnen notime op de markt komt, zullen ze langer wachten met het kopen van producten van de concurentie. Misschien zelfs lang genoeg om met een echt product te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
}:O

[ Voor 99% gewijzigd door neliz op 17-08-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik vond het ook al een beetje erg onbetaalbaar worden. Maar ik zou me niet verbazen als nVidia nog steeds een vorstelijk bedrag per core betaalt. Zelfs als TSMC een yieldrate van bv 20% zou garanderen, dan nog kost een core zo'n $250. Buiten alles, zullen ze met een extreem lage yield nooit al te veel kaarten kunnen hebben, bij verre niet genoeg om een markt mee te bevoorraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat ze maar opschieten met die krengen, het is lang geleden dat er weer een goede kaart op de markt kwam.
Er zijn een aantal games die ik graag een keer voluit wil draaien met genoeg fps

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 17-08-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Tegra2 four times faster than Tegra1?

NVIDIA has one of the most powerful SoC solutions through the Tegra platform where it has paired an ARM11 processor with in-house graphics technology. Tegra has made many appearances and often performed live 1080p video playback. Microsoft uses Tegra with its new media player Zune HD, which offers 720p playback in a very small and slim format. Information on the next generation Tegra chip has surfaced and it claims up to four times the performance.

Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/image3.php?id=7891
Zune HD with Tegra 650 inside

Exactly how NVIDIA measures performance wasn't revealed, but it's certainly bold to claim such an increase without any increase in power consumption and we are eagerly awaiting solid proof.

We're most likely dealing with a dual-core ARM Cortex processor and a significantly faster graphics system, most likely based on the GeForce 9 architecture, as today's Tegra platform use GeForce 6 technology.

Specifically the GPU is very important with Tegra since NVIDIA use it for far more than just drawing pixels in videos and games. The power of the graphics circuit is used from powering everything from the user interface to flash material.

Tegra2 is expected to show in February 2010 and then use energy efficient 40nm technology. We can't wait to see this chip in action, inside both portable media players and mobile phones.

Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/image3.php?id=8764

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.