Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Dus je kunt je muziekplayer niet meer uitzetten ?

Of zou het verder niet uitmaken of het programma werkt, gewoon het liedje op stop of pauze zetten ?

enige hint welke app. daarvoor te gebruiken ?

[ Voor 0% gewijzigd door jp73 op 24-07-2009 14:50 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09 16:35
WeBBaN schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:45:
[...]

Volgens de handleiding van de Hero, maar Android blijft Android lijkt mij (hoop ik):

10.3 Geheugen beheren
Beschikbaar telefoongeheugen controleren
Druk op THUIS > MENU en tik op Instellingen > SD kaart & telefoongeheugen.  
Het beschikbare telefoongeheugen wordt onder het gedeelte Intern
telefoongeheugen weergegeven.
Dit geeft helaas niet het RAM geheugen weer waar wij naar op zoek zijn maar het Interne Flash geheugen.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
jp73 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:49:
Dus je kunt je muziekplayer niet meer uitzetten ?

Of zou het verder niet uitmaken of het programma werkt, gewoon het liedje op stop of pauze zetten ?

enige hint welke app. daarvoor te gebruiken ?
Standaard laat Android de laatste (10?) applicaties open staan in de achtergrond. Op stop drukken is genoeg en maakt de applicatie lekker snel beschikbaar als je hem weer nodig hebt.

Zodra jij de elfde App opent zal Android de laatste weer afsluiten.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Apps worden op de achtergrond gesloten als er geheugen nodig is. Services kunnen ook door het OS op die manier worden geopend en gesloten indien nodig. Als je lang op Home drukt zie je de laatste zes gebruikte applicaties, maar dat wil niet zeggen dat er geen zevende of achtste of elfde nog steeds mee kan lopen.

Als je een geheugen-intensieve app opent zullen er wat dingen worden gesloten. Hier merk je verder niets van. Hierdoor kan ook een applicatie die wél bij de zes-laatst-gebruikte staat soms weer wat langer duren om op te starten. Het lang drukken op Home is géén task-manager achtig iets, maar meer gewoon een handigheidje.

Het pauzeren van het nummer en op Home drukken is voldoende op de muziek app op de achtergrond te zetten. Deze zal op een later moment gewoon automatisch worden gesloten.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24
Team-RiNo schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:50:
[...]

Dit geeft helaas niet het RAM geheugen weer waar wij naar op zoek zijn maar het Interne Flash geheugen.
Was al langskeomen toch?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18
ziet de pc/laptop de samsung i7500 direct als 'drive' of met er eerst apparte software op?

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

MrMarcie schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:57:
[...]

Was al langskeomen toch?

[...]
Klopt, maar er zijn ook genoeg berichten die spreken van 128mb, dus wat first-hand info kan nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Denk dat we daar inmiddels al vrij veel over hebben gesproken (zie eerdere posts). Zelfs early-adapters kunnen er geen uitsluitsel over geven. Denk zelf dat er 192 MB in zit. Het blijft wel heerlijk vaag allemaal, net als het moment dat de Galaxy uit gaat komen in NL. Wat meer info van Samsung zou best prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
olson schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:35:
ziet de pc/laptop de samsung i7500 direct als 'drive' of met er eerst apparte software op?
Hij ziet hem direct als drive. Ergens in de additional settings staat USB connection is mass storage only met een groen vinkje erachter.

Mijn Macbook zag hem meteen en ik heb er via finder wat mp3's ingezet die de musicplayer gelijk gevonden heeft.

:)
( met al die Iphone users om me heen vind ik het toch wel leuk dat ik wat anders heb, ach ja vroeger had iedereen een C64 en ik een Atari 800XL 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Een vraag over 2 dingen waar ik tegen aan loop. waarschijnlijk minder met de Samsung te maken maar meer met android

Ik zit nu in een hotel en heb daar internet via een username en een wachtwoord. Als ik in mijn laptop de browser open krijg ik een popup waarin ik deze moet invullen en dan heb ik een aantal uren internet. Dit werkt niet met de samsung. Ik heb al ingesteld dat hij popups niet moet blokkeren, wat moet ik nog meer doen om dit mogelijk te krijgen ?

Als ik de agenda open krijg ik alleen een wit scherm, werktt dit alleen online, na een poos krijg ik een venster dat
Aanmelding bij Google heet en om mijn wachtwoord vraagt. Als ik dit invoer probeert hij dat controleren en komt dan met een venster dat zegt dat er een netwerkfout is opgetreden ( ik ben dus niet online)

Werkt dit agenda programma allleen als je een verbinding hebt met internet ? Ik hoop het niet want dan zou het
tamelijk onbruikbaar zijn........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jp73 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:00:
Werkt dit agenda programma allleen als je een verbinding hebt met internet ? Ik hoop het niet want dan zou het tamelijk onbruikbaar zijn........
Net via APNDroid alle data uit gezet en de agenda gestart. Deed het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een data-abonnement voor de Galaxy eigenlijk vereist? Of slechts gewenst? Misschien een rare vraag, maar ik vind de telefoon helemaal geweldig, maar als ik 'm koop dan doe ik de simkaart van m'n telefoon van de zaak erin, en die heeft geen data-abonnement... Ik kan er uiteraard wel mee op internet, maar een continue open verbinding is dus niet gewenst om de kosten beperkt te houden. Klopt het dat je de volledige controle hebt over de manier waarop bepaalde programma's een connectie met internet maken?

Ik weet dat ik dan niet de volledige mogelijkheden van de telefoon benut, maar ik heb geen zin om met twee telefoons te gaan lopen. Een apart data abonnement voor de Galaxy terwijl ik ook een telefoon van de zaak heb is dus geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 19:02

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:02:
Ik weet dat ik dan niet de volledige mogelijkheden van de telefoon benut, maar ik heb geen zin om met twee telefoons te gaan lopen. Een apart data abonnement voor de Galaxy terwijl ik ook een telefoon van de zaak heb is dus geen optie...
Ik had ook altijd precies hetzelfde, maar de sim van de zaak in een privetoestel is dan niet altijd even makkelijk. Ben nu echt blij met een kleine Nokia van de zaak, die ik thuis kan laten wanneer ik wil, en heb een eigen telefoon en een eigen internetabbo daarbij en ik houdt altijd mijn eigen nummer (Is zo lastig als je van baan switched en je mobiele nummer dan ook weer kwijt raakt)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Ik lees hier net dat de telefoon met android telkens verbinding maakt met internet zelfs al je " Gegevensroaming " hebt uitgevinkt, is dit correct ?

Ik heb er nu een simkaartje inzitten waar gelukkig geen data opzit, ik vlieg dwars door europa elke dag dat kan een dure grap worden telkens als ik de telefoon aanzet.

Ik zal dus dat APNdroid moeten gaan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Review Samsung Galaxy vs HTC Magic

De Magic lijkt me iets sneller, maar ja die Galaxy heeft weer zo'n mooi display.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In verband met het geheugen in de Galaxy:

http://www.theunwired.net...viewtopic.php?id=8286&p=2

<quote>
Ok guys, I got the official confirmation from Samsung in terms of total and available RAM. As a matter of fact, the Samsung Galaxy has 192 MB of total RAM which are 128 MB of available device RAM plus 64 MB of Qualcomm chip RAM.
</quote>

Dus, de Galaxy heeft 128MB RAM geheugen bovenop hetgeen de processor ingebouwd heeft (64MB). In totaal dus 192MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm ja en de HTC Magic / HTC Hero? Hebben die 192MB / 288MB + nog is QualComm chip RAM?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:58:
Uhm ja en de HTC Magic / HTC Hero? Hebben die 192MB / 288MB + nog is QualComm chip RAM?
De HTC Magic heeft dezelfde configuratie als de Galaxy (128MB + 64MB). Alhoewel er naar het schijnt ook een versie van de HTC Magic is met 288 MB.

Voor de HTC Hero (en de HTC Magic met 288 MB) ben ik niet zeker. Het is vermoedelijk hier ook extern RAM + builtin RAM in de CPU. Dus dat zou dan 288MB - 64MB = 224 MB extern RAM zijn. Een beetje een vreemd getal voor een externe RAM chip... Misschien bestaat de Qualcomm CPU ook in een versie met 32MB intern RAM, dan zou dit 256MB extern + 32 MB intern kunnen zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 22:46
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:02:
Is een data-abonnement voor de Galaxy eigenlijk vereist? Of slechts gewenst? Misschien een rare vraag, maar ik vind de telefoon helemaal geweldig, maar als ik 'm koop dan doe ik de simkaart van m'n telefoon van de zaak erin, en die heeft geen data-abonnement... Ik kan er uiteraard wel mee op internet, maar een continue open verbinding is dus niet gewenst om de kosten beperkt te houden. Klopt het dat je de volledige controle hebt over de manier waarop bepaalde programma's een connectie met internet maken?

Een Android telefoon zonder data abo... Is natuurlijk maar een beperkt iets aangezien de meeste apps/ widgets die je kan installeren er toch gebruik van maken. Als je echter geen APN instelt kan er ook geen enkele app verbinding maken natuurlijk. Je kan dan eventueel toch een Wifi hotspot gebruiken indien je toch ff wilt internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
MrMarcie schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:27:
Review Samsung Galaxy vs HTC Magic

De Magic lijkt me iets sneller, maar ja die Galaxy heeft weer zo'n mooi display.
Leuk gedaan wel zo. De Magic lijkt inderdaad op sommige punten iets sneller, al scheelt het niet veel. Met het 'window-scrollen' op de internetpagina en wat andere dingen lijkt de Samsung weer sneller. Blijkbaar heeft de reviewer daar met Vodafone wat minder goed bereik met UMTS dan met de Franse provider. Het scherm van de Samsung blijft echt heersend. Duidelijk veel helderder dan de Magic. Vooral de zwarte achtergrond van het menu toont dat verschil. Hij heeft trouwens volgens mij op de Samsung een oudere versie van Google Maps zonder streetview? Wat mij betreft:

Voordelen Samsung obv deze review
  • scherm
  • looks
  • flash en kwaliteit camera
  • geen statusled (heb ik nu ook met mn S730 en gaat snel vervelen)
Voordelen Magic
  • lijkt iets sneller met sommige acties, al is het verschil marginaal en is de Samsung op andere punten weer vlotter

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:57:
In verband met het geheugen in de Galaxy:

http://www.theunwired.net...viewtopic.php?id=8286&p=2

<quote>
Ok guys, I got the official confirmation from Samsung in terms of total and available RAM. As a matter of fact, the Samsung Galaxy has 192 MB of total RAM which are 128 MB of available device RAM plus 64 MB of Qualcomm chip RAM.
</quote>

Dus, de Galaxy heeft 128MB RAM geheugen bovenop hetgeen de processor ingebouwd heeft (64MB). In totaal dus 192MB.
Thanx voor het melden. Had al paar gekeken of hij al antwoord had, maar het duurde even. Blij dat we hier nu duidelijkheid over hebben van Samsung zelf :)

Now we wait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
Ik heb nu al heel wat van die Samsung reviews bekeken,
maar het valt mij op dat de i7500 niet altijd doet wat de vinger 'van plan' is ...
en dat de schermen niet vloeiend voorbij scrollen...

Is dit nog iemand opgevallen!?

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
olson schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:04:
Ik heb nu al heel wat van die Samsung reviews bekeken,
maar het valt mij op dat de i7500 niet altijd doet wat de vinger 'van plan' is ...
en dat de schermen niet vloeiend voorbij scrollen...

Is dit nog iemand opgevallen!?
Op mijn werk zie ik dat ook, maar thuis niet. Ik denk dat het meer te maken heeft met de vloeiende weergave van de video's.
Er zit wel eens een hapering in maar niet meer dan bij bijv. de Magic en zeker niet de Hero. Ook lijkt het scrollen door webpagina's een stuk sneller te gaan op de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Viel mij in eerste instantie ook op, maar denk idd dat het vooral met de weergave van de video's te maken heeft. Bovendien is het iig in deze vergelijkende review met de Magic een feit dat de reviewer de Galaxy in zijn linkerhand heeft. Misschien is hij rechtshandig? Keiharde speculatie natuurlijk en nooit hard te maken ;) Als je de eerder besproken filmpjes van efeltee bekijkt, en zo zijn er nog meer te vinden van oa jdg, werkt Android op de Galaxy veelal prima en zonder haperingen.

We hoorden al van Brad Pitt met zijn Magic dat de Sense UI waarschijnlijk niet vloeiend zal draaien op de Galaxy (al lijkt het me zeker het proberen waard!). Vraag me los van Sense wel af of er veel getweakte roms zullen verschijnen voor de Galaxy? Op XDA wil men er geen topic aan wagen (is mainly een HTC-website). Misschien kunnen we ons wat dat betreft hier uitleven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Heb de Sense UI, ook nu dat er wat redelijk okay werkende Roms van zijn te vinden, definitief ingeruild voor de standaard Android UI. Vind de drie knoppen onderin zoals bij Sense persoonlijk minder fijn werken dan de standaard enkele knop en bepaalde zaken waren voor mij niet intuitief. Het eventueel niet soepel werken van Sense zal dus niet voor iedereen een ramp zijn.

Uiteraard zijn er in de Sense UI ook hele leuke dingen te ontdekken, zodat bepaalde apps/widgets en weer goed-werkende manieren van werken weer wél er uit mogen worden gehaald wat mij betreft ;)

Voor nu ben ik echt uitermate tevreden met de manier waarop het apparaat werkt na wat tweaks (rotatable Home-scherm, 5 ipv 4 iconen brede app-lijst, wat spannendere look etc.), en dat zullen de Galaxy gebruikers op zeker ook zijn! Vooral dit kunnen rommelen en aanpassen blijft een ideaal gegeven.
nightcrow schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:01:
Vraag me los van Sense wel af of er veel getweakte roms zullen verschijnen voor de Galaxy? Op XDA wil men er geen topic aan wagen (is mainly een HTC-website). Misschien kunnen we ons wat dat betreft hier uitleven :p
Aangezien de telefoons qua hardware elkaar niet heel veel zullen ontlopen is er denk ik wel kans op getweakte Roms voor de Galaxy. Wat je nu heel veel ziet is dat een tweak-koning een Rom maakt voor een G1 en dat iemand anders die dan aanpast voor een G2. Da's veel minder werk blijkbaar want de aangepaste Roms verschijnen vaak al binnen een paar uur. Ik denk dan ook wel dat een Galaxy Rom ook wel te fabriceren is "uit" een normale G2-Rom. Een camera-app is ook los op het apparaat te "pushen" zodat ook dat soort afwijkende specs-dingen wellicht niet voor grote problemen zullen zorgen. Hypothetisch dan hè, heb zelf de ballen verstand van dit soort zaken, enige dat ik doe is dagelijks flashen (de mobiel hè) ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Brad Pitt op 29-07-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Brad Pitt schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:11:
Vooral dit kunnen rommelen en aanpassen blijft een ideaal gegeven.
Helemaal mee eens. Vond dat ook een pre van winmo op mn S730 en heb hoge verwachtingen van Adroid op de Galaxy. Ben wel benieuwd waar we die voor de Galaxy getweakte roms dan kunnen vinden. Ben zelf ook een noob in de keuken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nightcrow schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:36:
[...]
Ben wel benieuwd waar we die voor de Galaxy getweakte roms dan kunnen vinden. Ben zelf ook een noob in de keuken. ;)
Eerste flash vond ik best eng (onwijs blij het Home-screen weer te zien ;)), sommige van de laatste Roms flashen duurt zó lang dat dat gevoel af en toe weer terug komt, maar nu is het een verloren dag als er geen nieuwe versie van een bepaalde Rom uit komt. Bijzonder obsessief, I know, maar tis gewoon leuk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 30-09 21:12
Waar haal je die dan? Heb even online gekeken maar mijn Google skillz zijn niet erg 1337 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dryhte schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:10:
Waar haal je die dan? Heb even online gekeken maar mijn Google skillz zijn niet erg 1337 ;)
Ik denk niet dat die er al is/zijn voor de Galaxy... Alle benodigdheden zijn tegen die tijd hier wel te vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Netjes :D

Alleen wacht ik wel nog een paar weken af, heb nu open home staan met de hero clock/weather widget en het zuipt batterij. Van 70% naar plat in minder dan 6u met alleen EDGE actief. Is mij het ff niet waard ;)

EDIT: http://www.theunwired.net...0-galaxy-rom-update&10:36

Die ga ik vanavond eens proberen, meer battery-life is altijd welkom!

[ Voor 17% gewijzigd door efeltee op 30-07-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
is het trouwens mogelijk om te zoeken in je gmail?
ik kan dat eigenlijk nergens vinden in de reviews...

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
olson schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:51:
is het trouwens mogelijk om te zoeken in je gmail?
Yes, gewoon door te drukken op Menu en dan Search/Zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/search.png

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 30-07-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
oh daar! thanks

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Waar hebben jullie de Galaxy gekocht? Ik kan 'm nergens vinden in de Benelux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
In duitsland waarschijnlijk, maar over levering kun je beter in dit topic zijn: [ABO] Samsung Galaxy I7500 levertijden + abonnementen-topic

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Kan je op de Samsung later de Android versie 2.0 laden? Die ziet er namelijk veel beter uit dan Andorid 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik weet wel dat er op een andere Android phone een update is gekomen naar 1.5 van 1.0.. dus zou best kunnen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MrMarcie schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:33:
Kan je op de Samsung later de Android versie 2.0 laden? Die ziet er namelijk veel beter uit dan Andorid 1.5.
Ongetwijfeld. Of Samsung zelf een ROM uitbrengt is nog maar de vraag, maar er komen ongetwijfeld ROM's beschikbaar die je zelf kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heb ik me nieuwe I7500 binnen gekregen, kan alleen geen verbinding maken met het 3G netwerk van T-mobile, iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Ben een android noob. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:29:
Zojuist heb ik me nieuwe I7500 binnen gekregen, kan alleen geen verbinding maken met het 3G netwerk van T-mobile, iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Ben een android noob. :$
Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je al naar je internetinstellingen gekeken? Wat zegt Google? Een beetje meer zelfinitiatief is hier wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een half uur op google te zoeken, maar daar word ik niet wijzer uit, ik weet niet hoe ik de apn moet instellen bij deze telefoon. Heb wel bij network zoeken T-mobile geselecteerd, maar verder zou ik niet weten, aangezien ik er geen ervaring mee heb.

ps waar moet ik naar de internetinstelling kijken. Als je bedoelt bij bij instellingen en dan draadloze bedieningselementen. Daar ben ik indd op onderzoek uit geweest.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Hetzelfde probleem hier. Heb alleen een vodafone abonement.

Ik heb eerst via de website de instellingen voor de htc magic erin gezet, dit werkt niet. Daarna de algemene instellingen die hier staan:

http://www.vodafone.nl/pr...len/Algemene_instellingen

maar dit werkt ook niet.

Iemand die de instellingen voor vodafone heeft die werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jp73 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:37:
Hetzelfde probleem hier. Heb alleen een vodafone abonement.

Ik heb eerst via de website de instellingen voor de htc magic erin gezet, dit werkt niet. Daarna de algemene instellingen die hier staan:

http://www.vodafone.nl/pr...len/Algemene_instellingen

maar dit werkt ook niet.

Iemand die de instellingen voor vodafone heeft die werken ?
Het is mij nu gelukt, probeer eens een kijkje te nemen op deze website!
http://www.androidplanet....net-apn-carrier-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik zit even op kieskeurig te kijken en zie dan bij de prijzen BOL.com.

Ik klik op de link http://www.bol.com/nl/p/t...index.html#product_images

en kom dan uit hier (het gaat niet om de prijs of winkel)

Maar om een zilveren uitvoering. Ik ben nog nergens dit tegen gekomen

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 11:41
Jochemmol schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:30:

Dit zag ik straks ook al ja, ik heb hier echt werkelijk nog helemaal nergens iets over gelezen terwijl ik het nieuws omtrent de i7500 toch redelijk goed lees. Komt redelijk onverwacht dus, op internet ook vrijwel niets over te vinden. In de gaten houden dan maar! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:29:
Zorgen dat 3G aan staat (het vinkje weghalen bij 'alleen 2G gebruiken') en de juiste APN instellen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Vandaag heb ik de Samsung Galaxy opgehaald bij degsmfan.nl in Enschede en ik moet zeggen... Dat ik toch wel helemaal weg van wegAndroid, had eerst een HTC S740 maar die is gevallen en had een barst in het scherm en de GPS deed het niet meer :(

Android bevalt me dus prima, APN instellingen voor Hi erin gezet en gaan! Synchroniseren met mijn gmail account ging makkelijk en heb al wat Apps via de Market er opgezet. Alles gaat allemaal wel erg makkelijk, kan Windows Mobile nog wat van leren!

Wel gaat het draaien van het scherm van portrait naar landscape en terug niet altijd even soepel, je moet hem soms wel wat schuin van je afhouden om hem zover te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Ik heb nu de volgende settings erin staan maar het werkt niet ....

Name: Vodafone Internet
APN: live.vodafone.com
Proxy: 192.168.251.150
Port: 8799
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: <Not set>
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: <Not set>
MMS port: <Not set>
MCC: 204
MNC: 04
APN type: default

iemand een idee ?

anders morgen vodafone maar eens bellen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
zakelijk account?
pak dan APN: office.vodafone.nl

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Jochemmol schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:30:

Zie deze versie ook voor het eerst. Wel mooi op zich dat zilver en wit. Lijkt me wat minder vingerafdrukgevoelig (op zwart zie je alles) maar het wordt denk ik wel sneller vies. Zeker iets om in de gaten te houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:18:
Vandaag heb ik de Samsung Galaxy opgehaald bij degsmfan.nl in Enschede
Is het een duits toestel?

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

olson schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:59:
[...]

Er staat wel een Engelse sticker op de doos, de bijgeleverde handleidingen zijn Duits en Engels. De interface is default in het Engels, het is te wijzigen naar Nederlands (En nog een hoop andere talen)

[ Voor 14% gewijzigd door Tags NL op 02-08-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

olson schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:59:
[...]

Maakt dat uit dan qua hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Gisteravond de laatste update via de New PC Studio geinstalleerd, leek allemaal goed gegaan te zijn maar ik kan mijn Menu, Home en Answer knop nu niet meer gebruiken?!??

Na de batterij eruit gehaald te hebben, lijkt het weer goed te gaan... Hopelijk is het niet een rare bug van de nieuwe software?!?

[ Voor 29% gewijzigd door Tags NL op 03-08-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Het gebeurt wel vaker dat je na een firmware update best eens het toestel volledig af legt (lees: batterij er uit halen).

Voorlopig crasht mijn Galaxy op willekeurige moment maar ik denk dat het aan een bepaald widget ligt ipv van de firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

efeltee schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:02:
Het gebeurt wel vaker dat je na een firmware update best eens het toestel volledig af legt (lees: batterij er uit halen).

Voorlopig crasht mijn Galaxy op willekeurige moment maar ik denk dat het aan een bepaald widget ligt ipv van de firmware update.
Had vanochtend maar mijn telefoon gereset naar Factory Defaults, en zelfs na dat deed hij het niet. Wat in de instellingen rond gekeken en ineens deed hij het weer de hele dag, tot in de auto terug hij het ineens niet meer deed :( Weet niet of het aan een Widget ligt, had er na de reset nog niets opgezet en het enige wat toen hielp was de accu er even uithalen...

Probleem/Bug gevonden :) Als ik hem lock en de camera toets even in druk, dan werken de toetsen weer (een tijdje, je moet het regelmatig doen en is dus een bugje ofzo?)

[ Voor 10% gewijzigd door Tags NL op 03-08-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:19:
[...]

Er staat wel een Engelse sticker op de doos, de bijgeleverde handleidingen zijn Duits en Engels. De interface is default in het Engels, het is te wijzigen naar Nederlands (En nog een hoop andere talen)
Conclusie: import toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
... so?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
*weg* dit past beter in [ABO] Samsung Galaxy I7500 levertijden + abonnementen-topic, maar lees wel eerst het lokale beleid

[ Voor 75% gewijzigd door pven op 03-08-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

*weg* zie hierboven

[ Voor 85% gewijzigd door pven op 03-08-2009 22:51 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Iemand die de telefoon al heeft die kan zeggen of het een beetje snel is? Veel gelezen opmerking is het "weinig" ram geheugen die de telefoon heeft.. maar als android nou minder nodig heeft tegenover andere OS'en merk je daar vrij weinig van toch?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
Commentaar mag via mail of DM.

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 04-08-2009 13:39 ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dennizzz33 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:31:
Iemand die de telefoon al heeft die kan zeggen of het een beetje snel is? Veel gelezen opmerking is het "weinig" ram geheugen die de telefoon heeft.. maar als android nou minder nodig heeft tegenover andere OS'en merk je daar vrij weinig van toch?
Zal ongeveer even snel/traag zijn als vergelijkbare Android toestellen. Wat volgens de één dan net aan is (tot die groep behoor ik zelf) maar volgens een ander weer supersnel. Op het HTC Hero forum zijn de meeste gebruikers ook erg tevreden en merken blijkbaar niets van de stotteringen haperingen die je af en toe hebt.

Er is prima mee te werken, snelheidswonders zijn het vooralsnog zeker niet (een iPhone is (veel) soepeler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Heeft er niemand hier een vodafone abbonement ?

Vodafone zelf kan me niet helpen met de instellingen........

internet werkt dus nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
jp73 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:07:
Heeft er niemand hier een vodafone abbonement ?

Vodafone zelf kan me niet helpen met de instellingen........

internet werkt dus nog steeds niet :(
Op de vodafone website vind je handmatige instellingen voor de HTC Magic terug. Aangezien die gewoon hetzelfde OS heeft als de Samsung Galaxy, lijkt me dat deze settings hier ook bruikbaar zullen zijn.

copy/paste (voor mobiel internet instellingen):
Handmatig instellen
Dit toestel kun je alleen handmatig instellen. Zie de instructie hieronder.
Handmatig instellen
Voer de instellingen stap voor stap in.

Om gebruik te maken van mobiel internet, e-mail, MMS en Vodafone live! sites is het nodig om de juiste APN in te stellen. Een APN is het toegangspunt tot het Vodafone data netwerk.
De juiste APN voor een abonnement of prepaid is live.vodafone.com. Voor een zakelijke aansluiting geldt de APN office.vodafone.nl.
Neem contact op met onze klantenservice bij twijfel over de juiste APN.

* Ga naar 'Menu' -> 'Settings' -> 'Wireless controls' -> 'Mobile networks' -> 'Access Point Names'
* Druk op de Menu-toets en kies 'New APN'
o Name: Vodafone NL
o APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
o Proxy: leeg laten
o Port: leeg laten
o Username: vodafone
o Password: vodafone
o Server: leeg laten
o MMSC: leeg laten
o MMS proxy: leeg laten
o MMS port: leeg laten
o MCC: 204
o MNC: 04
o APN type: leeg laten
* Druk op de Menu-toets en kies 'Save'
* Keer terug naar het beginscherm

* Kies 'Menu' -> 'Browser' om verbinding te maken internet

*
Voor andere instellingen kijk je best gewoon hier: http://www.vodafone.nl/pr...llingen?#settingslocation (zie HTC Magic).

Disclaimer: ik heb nog geen galaxy, en heb ook geen vodafone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mocht dat niet werken: ik vul bij proxy 192.168.251.150 in en bij port 8799... Kan je ook nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Al wat hierboven staat heb ik al geprobeerd.

Het enige verschil met de Magic is dat ik bij APN-type moet kiezen tussen
internet + mms
internet
mms

een van die drie moet ik aanvinken. Uiteraard alle 3 geprobeerd en na wijzigingen de telefoon uitgezet en weer opnieuw aangezet maar geen resultaat.

ik begin nu langzaamaan te geloven dat ik een defecte telefoon heb........ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Als je internet + sms kiest en bij MMSC "mmsc.mms.vodafone.com" invult doet ie ook niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:06:
Als je internet + sms kiest en bij MMSC "mmsc.mms.vodafone.com" invult doet ie ook niets?
Nee :(

Morgenvroeg eerst maar eens terug naar de shop............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
jp73 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:57:
[...]

Nee :(

Morgenvroeg eerst maar eens terug naar de shop............
Misschien een beetje domme vraag. Maar je hebt toch wel Internet Blox (aangezet) he?

[ Voor 2% gewijzigd door MrMarcie op 05-08-2009 10:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Ik ben vanmorgen naar de O2 shop in Duitsland geweest, kaartje erin van O2 en het werkt direct.

Toen met mijn telefoon naar de T for telecom shop geweest waar ik het abbonement heb afgesloten, daar mijn sim kaart in een Samsung S8000 telefoon gedaan en het werkt direct.

Toen nog eens het apn gewist en alles opnieuw erin gezet en....... het werkt niet. :(

Ben ik dan de enige hier met vodafone ????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 13:12
Name: vodafone
Proxy: not set
Port: not set
Server: not set
MMSC: not set
MMS Proxy: not set
MMS Port: not set
APN Type: not set

---

Om te kunnen mms-en moet je een 2e APN aanmaken met de volgende gegevens.

name: Vodafone MMS
APN: Live.vodafone.com
Proxy: <not set>
Port: <not set>
Username: Vodafone
Password: Vodafone
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS Proxy: 192.168.251.150
MMs port:8799
APN Type: mms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Ok ben eruit........

het blijkt dat de laatste optie Authentification Type aan moet staan, ik heb Secure(CHAP) nu aanstaan en het werkt, APN-type moet je bij de Galaxy aanvinken, deze kun je niet leeg laten. ik heb nu internet + mms aangevinkt.

in ieder geval werkt het, verder zijn de instellingen als hierboven.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
mavgink schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:49:
Name: vodafone
Proxy: not set
Port: not set
Server: not set
MMSC: not set
MMS Proxy: not set
MMS Port: not set
APN Type: not set

---

Om te kunnen mms-en moet je een 2e APN aanmaken met de volgende gegevens.

name: Vodafone MMS
APN: Live.vodafone.com
Proxy: <not set>
Port: <not set>
Username: Vodafone
Password: Vodafone
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS Proxy: 192.168.251.150
MMs port:8799
APN Type: mms
Volgens mij kan je maar 1 APM tegelijkertijd active hebben dus zou dit zo niet werken ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Goed om te horen dat je het uiteindelijk aan de praat hebt gekregen.

Er zijn meer foto's opgedoken van de witte/zilvere Galaxy. Zie hier. Ben er zelf nog niet over uit of ik deze mooier vind dan de zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 13:12
geen idee... heb het ook maar van een forum afgehaald... :)

dacht als het werk bij je is het mooi meegnomen!
jp73 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:24:
[...]

Volgens mij kan je maar 1 APM tegelijkertijd active hebben dus zou dit zo niet werken ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightcrow schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:17:
Goed om te horen dat je het uiteindelijk aan de praat hebt gekregen.

Er zijn meer foto's opgedoken van de witte/zilvere Galaxy. Zie hier. Ben er zelf nog niet over uit of ik deze mooier vind dan de zwarte.
Zo die is wel heel erg mooi in het wit zilver zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
Als show object lijkt me die witte versie mooier, maar de zwarte zal toch praktischer zijn?!

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Waarom zou die zwarte praktischer zijn? Volgens mij zie je op de witte minder snel vingerafdrukken en stof, maar wordt hij wel sneller vies. Misschien dat de witte met het zilvere randje in de zon wat meer (hinderlijk) reflecteert. Verder vind ik de witte ergens een beetje vrouwelijk over komen, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Toch is het zeker ten aanzien van andere smartphones op de markt (witte Hero even daargelaten) wel weer trendy, Zoals ik al zei, lastige keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
dat bedoel ik met praktischer :)

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zijn er tools om te zien wat Android aan dataverkeer doet? Als ik 's avonds de batterij vol heb, dan is er 's ochtends nog maar 60% van over terwijl ik geen mailsync schedule of wat dan ook. Heb al even gekeken naar mijn Widgets, maar heb niets wat steeds internet toegang nodig heeft...

Doe 's avonds maar APNdroid zodat tot de volgende ochtend nog power heb en bereikbaar ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
Nieuwe review van de Samsung Galaxy:

http://www.phonearena.com...Review-review-r_2235.html

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:03:
Zijn er tools om te zien wat Android aan dataverkeer doet?
Je zou Netcounter kunnen proberen. Leuke app die zowel normaal dataverkeer als wel Wifi gescheiden bijhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Die review ziet er niet goed uit. Zit al maanden te aasen op die Samsung, maar begin nu toch wel te twijfelen. Met een telefoon moet je toch goed kunnen bellen :O. Maar van die HERO spreekt me die Sense niet aan.
quote: phonearena
Performance:
Samsung Galaxy
We do not have any major gripes concerning the overall speed of the Samsung Galaxy I7500. The only issue we encountered was certain lagging when the screen switched between landscape and portrait mode, but we can live with that. The in-call quality, however, is average on both ends. Voices are realistic, but rather sharp and we found ourselves repeating whole sentences. Quality got better the more we turned down the volume, but by the time we were satisfied with it, the overall voice loudness had become way too low to allow comfort. The HTC Magic with its excellent in-call quality definitely wins over the Galaxy I7500 with this respect.

Conclusion:
Our final verdict is that Samsung has not done its best with the Galaxy I7500. However, it still packs a good workmanship, beautiful AMOLED display and decent 5-megapixel camera. These will definitely attract followers, but some people will be dissuaded from getting the phone due to the unhandy alignment of the navigational buttons and the mediocre in-call quality. As a whole, the Samsung Galaxy I7500 stands a chance in the impending battle against the HTC Magic. But it just can't hold a candle to the HTC Hero. It's exactly the latter that we would pick, because it features an intuitive interface that makes Android even more easy and comfortable to handle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zet je 'Sense' toch uit =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Vind het maar een slappe review maar dat ben ik wel gewend van die site.

Het D-pad gebruik je gewoon niet... Het is een touchscreen voor iets denk ik zo? Heb die toetsen 1x aangeraakt... om te kijken wat het deed.

Over de belkwaliteit heb ik trouwens geen klagen, alleen als het volume op max staat en je luistert naar de kiestoon dan is het idd te scherp om dicht bij je oor te houden maar tijdens het bellen zeker niet.

"Nothing new in terms of the interface" moet het dan ook zo'n traag toestel als de Hero zijn mss? :?
Lekker standaard met widgets van de Hero én goede performance, meer heb ik niet nodig :D

[ Voor 16% gewijzigd door efeltee op 08-08-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 'Sense' interface is helemaal niet traag, behalve als je je 7 homescreens vol met widgets gaat plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Unfortunately, we´ve got a single, major gripe here, concerning the overall speed. With or without the animations on, there are considerable delays on opening certain applications. For an instance, loading the calendar for a first time after a hardware restart takes about 5-6 seconds and another 2 seconds when started for a second time before finally getting almost instantaneous at the third attempt.
Het gaat niet altijd alleen om Sense maar ook overall performance.

Maar zoals gezegd die site staat bij mij niet hoog aangeschreven, het is wel niet het eerste wat ik opvang over de snelheid van de Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik vond het een prima review en kan het met elk woord dat er staat eens zijn, in zoverre dat mogelijk is aangezien ik een Magic heb, maar die is qua hardware nagenoeg gelijk aan de 7500. Met de huidige hardware zijn de meeste Android toestellen gewoon geen snelheidswonders. Snap niet wat daar zo raar aan is.

Het openen van de agenda dúúrt gewoon initieel lang, precies zoals het er staat. Erna gaat het een stuk sneller, omdat het uiteraard gecached is. De Magic en 7500 komen gewoon geheugen tekort, dat is niet anders. Applicaties zullen iedere keer op de achtergrond weer uit het geheugen worden gekiepert, zodat het openen van bijv. diezelfde agenda app na vier uur rommelen opeens weer zes seconden duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Als ik de calender open na een reset duurt het maximaal 2-3sec, 2de maal openen is het direct.

6sec is er toch wel net iets over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
efeltee schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:08:
Als ik de calender open na een reset duurt het maximaal 2-3sec, 2de maal openen is het direct.

6sec is er toch wel net iets over ;)
Ja dat heb ik hier op de Magic ook wel hoor. Zal inderdaad eerder 2-3 sec zijn dan zes. Echter, heel soms, als je zwaaaaar hebt zitten browsen o.i.d. en meteen na het sluiten van de browser ga je dingen zitten openen kán dat wat langer duren dan normaal. Op de achtergrond zal er dan wel wat geheugenbeheer aan de gang zijn.

In zo'n geval zou een iets langere tijd kunnen. Soms moet ik bijv. ook een seconde wachten op het toetsenbord (heb wel ander toetsenbord dan default, kan ook daar aan liggen misschien).

Notabene de calender applicatie vond een vriend van mij met een iPhone juist zo snel, zo zie je maar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 08-08-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
Na het lezen van die review had ik ook zoiets van... hmmmm :( .... weet niet..
De geluidskwaliteit vind ik toch wel belangrijk, het is tenslotte een foon (ohja ;) )
Blijkbaar valt dat wel mee volgens de reviewers hier.

Dat D-pad lijkt met met games toch wel weer handiger. Spellen spelen op een ipod/iphone gaat rap irriteren met dat 'gevinger'.

Kan iemand me vertellen of het display buiten ook nog redelijk te bekijken is?
Ik lees verhalen dat amoled schermen in de zon niet te zien zijn...

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

olson schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:40:
Kan iemand me vertellen of het display buiten ook nog redelijk te bekijken is?
Ik lees verhalen dat amoled schermen in de zon niet te zien zijn...
Heb zelf geen amoled scherm, maar lijkt me onzin: amoled schermen zijn juist in de zon veel beter te bekijken, vooral door de hogere helderheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
olson schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:40:
Dat D-pad lijkt met met games toch wel weer handiger.
Spellen spelen op een ipod/iphone gaat rap irriteren met dat 'gevinger'.
Weet niet of je dat denkt of dat je dit zegt uit eigen ervaring.. Het speelt namelijk echt heel relaxed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
<offtopic> Eigen ervaring (ipod touch), games zoals boulderdash en pingpong zijn geen pretje op een touch screen. De rest gaat wel...</offtopic>

Vandaar dat me het D-pad op de samsung wel iets lijkt.

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:22
pat42 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:20:
[...]

Heb zelf geen amoled scherm, maar lijkt me onzin: amoled schermen zijn juist in de zon veel beter te bekijken, vooral door de hogere helderheid :)
Ik denk dat vooral bedoeld wordt dat het een reflectief scherm is.Van die TrueColors, ClearView en weet ik veel hoe ze het nog meer noemen technologie. Wat wil in de zon wel eens wat minder prettig werken aangezien alles gewoon reflecteert. Maar ik denk inderdaad ook dat het allemaal wel mee zal vallen.

Ik zit er trouwens ook op te wachten, hopelijk komt hij de 14e dan. Ideaal dat er een gewone 3,5mm jack op zit net als op de iPhone, voor die laatste zijn namelijk al een aantal goede third party headsets gemaakt, en die zouden dan gewoon te gebruiken moeten zijn.

En wat betreft Hero vs Galaxy, ik neig ondanks de wat mindere specs toch echt naar de Galaxy omdat ik de Hero weerzinwekkend lelijk vind. En wachten op de volgende generatie Android phones duurt me echt te lang aangezien zowel mijn MP3 speler als telefoon overleden zijn.
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.