Dank voor de tip. Heb hem net geïnstalleerd en zal hem ook eens testen.Dryhte schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:28:
[...]
Ik ben intussen ook errug tevreden van Swiftkey (waarvoor je ook een nederlandstalig dictionary kan downloaden): http://www.swiftkey.net/
Maar ja, dit schrikt me toch af om dat te installerenDryhte schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:28:
[...]
Ik ben intussen ook errug tevreden van Swiftkey (waarvoor je ook een nederlandstalig dictionary kan downloaden): http://www.swiftkey.net/

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Is er iemand die zowel ervaring heeft met de i7500 en de i5800, en wat over de verschillen kan zeggen? De i5800 heeft een andere processor, een wat lagere resolutie, maar al wel direct Android 2.1.
Wat is het verschil in snelheid tussen de 2 processoren?
Is er al een datum bekend wanneer de i7500 een update zal krijgen?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Die melding krijg je wel bij alle keyboards van de market hoorMrMarcie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:21:
[...]
Maar ja, dit schrikt me toch af om dat te installeren![]()
[afbeelding]
Wat speciaal is aan swiftkey (you may or may not like it), is dat het programma door je zelf gestuurde sms'en gaat lezen om je schrijfstijl te leren kennen. Dus het krijgt (als je dat toestaat) zelfs toegang tot sms'en die niet met het programma geschreven zijn.
Maar op sommige momenten moet je gewoon vertrouwen durven hebben.
Ik vind het programma echt heel goed, wil niet meer terug
Anoniem: 367037
Volgens de Samsung website zou dit inmiddels het geval moeten zijn:Woy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:39:
[..]
http://www.samsungmobile.nl/promotion/newsList.do
Ik heb dit geprobeerd, maar dit werkte niet (NPS meldt dan "Geen update nodig").
Vervolgens hun klantenservice gemailed en kreeg begin deze week het volgende te horen:
===
De update voor uw Android toestel is door Google teruggetrokken.
Meerdere fabrikanten van mobieltjes hebben het bericht ontvangen de update per direct ongedaan te maken onder dreiging van een financiele boete, Samsung is daar 1 van.
Wij moeten u daarom met spijt mededelen dat wij voorlopig nog geen update kunnen aanbieden.
===
Dat is Zuigt wel. Al gaat dat ook om een update naar Android 1.6. Er komt toch ook een update naar Android 2.1?Anoniem: 367037 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:41:
[...]
Volgens de Samsung website zou dit inmiddels het geval moeten zijn:
Ik heb dit geprobeerd, maar dit werkte niet (NPS meldt dan "Geen update nodig").
Vervolgens hun klantenservice gemailed en kreeg begin deze week het volgende te horen:
===
Meerdere fabrikanten van mobieltjes hebben het bericht ontvangen de update per direct ongedaan te maken onder dreiging van een financiele boete, Samsung is daar 1 van.
Wij moeten u daarom met spijt mededelen dat wij voorlopig nog geen update kunnen aanbieden.
===
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Anoniem: 367037
Een 2.1 versie die door Samsung wordt gesupport is zeer onwaarschijnlijk:Woy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:43:
[...]
Dat is Zuigt wel. Al gaat dat ook om een update naar Android 1.6. Er komt toch ook een update naar Android 2.1?
1.6 leek het beste wat ze na lang wachten wilden leveren en zelfs dat lijkt
nu dus op losse schroeven te staan. Weliswaar verwijzen ze hiervoor naar
Google (de details ken ik niet), maar het blijft erg zuur.
Ik zou voor een nieuwe aanschaf zeker ergens anders kijken.
Voor de Galaxy is al wel een 1.6 update beschikbaar van KPN, zie ook:Woy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:39:
Is er iemand die zowel ervaring heeft met de i7500 en de i5800, en wat over de verschillen kan zeggen? De i5800 heeft een andere processor, een wat lagere resolutie, maar al wel direct Android 2.1.
Op dit moment is een aantal developers onder aanvoering van Drakaz bezig met een custom 2.2 ROM (GAOSP) die ieder moment kan verschijnen.Dryhte schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:32:
[...]
Hij heeft XEN - daar is zelfs een 'officiële' 1.6 firmware voor ( http://www.zshare.net/download/76793604cbbd2006/ )
Deze bestaat uit JB2 & JC2, die heb ik ook op m'n telefoon en werkt best goed.
Over de processor van de I5800 is volgens mij nog niets bekend. Wel is de processor van de Galaxy met de custom ROM van Drakaz (Galaxo 1.6.3.3) over te clocken naar 710 Mhz.
Persoonlijk vind ik de schil die door Samsung over 2.1 heen wordt gelegd spuuglelijk en een bijna exacte kopie van de iPhone-GUI. Geldt ook voor de Galaxy S. Zelf zou ik als je op zoek bent naar een budget Android kiezen voor de HTC Wildfire i.p.v. een Samsung hoofdzakelijk vanwege de zeer brakke support.
Iemand toevallig deze update wel gedownload?
Zo ja, kun je hem ergens op internet neer zetten zodat ik deze kan uitproberen!!!
Zo ja, kun je hem ergens op internet neer zetten zodat ik deze kan uitproberen!!!
Anoniem: 367037 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:41:
[...]
Volgens de Samsung website zou dit inmiddels het geval moeten zijn:
===
===
Moeilijk te zeggen zonder dat je meegeeft welke versie je momenteel hebt. (provider code van je firmware)Dennis t schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:07:
Iemand toevallig deze update wel gedownload?
[...]
Indien KPN (provider code XEN) dan is de enige officiële update deze die daar enkele posts naar boven gelinkt staat. Indien andere, geen idee
Anoniem: 367447
Ik heb vandaag via NPS mijn Galaxy geupdate. In het begin duurde het even voordat NPS een update kon vinden, maar toen hij hem eindelijk gevonden had erop gezet.
Nu krijg ik mijn telefoon niet meer opgestart. Ik krijg nog wel het beginscherm waar samsung galaxy opstaat met een laadbalkje met startsound. Daarna komt er op het zwarte scherm in witte letters samsung te staan en deze letters lichten om de seconde blauw op. Maar aan de praat krijg ik hem niet meer.
Ik heb even gezocht en heb een hard reset(volume down+call+end call) en (call+ok+end call) geprobeerd, maar dit haalt allemaal niks uit.
Heeft van jullie misschien iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!
Nu krijg ik mijn telefoon niet meer opgestart. Ik krijg nog wel het beginscherm waar samsung galaxy opstaat met een laadbalkje met startsound. Daarna komt er op het zwarte scherm in witte letters samsung te staan en deze letters lichten om de seconde blauw op. Maar aan de praat krijg ik hem niet meer.
Ik heb even gezocht en heb een hard reset(volume down+call+end call) en (call+ok+end call) geprobeerd, maar dit haalt allemaal niks uit.
Heeft van jullie misschien iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!
Klinkt als de welbekende bootloop. Gebeurt vaker nadat je een andere ROM hebt geflasht. Dat het ook gebeurt als je via de officiële manier van Samsung - NPS flasht is mij nieuw. Verbaast me echter niets gezien de al vaak genoemde brakke ondersteuning van deze paupere fabrikant.
Haal je accu even uit het toestel zodat het apparaat uitschakelt (paar seconden wachten voordat je de accu er weer in doet). Daarna gebruik je de recovery mode: volume down + call + end call en houd je deze alledrie ingedrukt. Op een gegeven moment verschijnt dan als het goed is een driehoek met een uitroepteken. Druk dan op de menu toets (links onder het scherm). Nu zou het toestel een echte harde reset moeten gaan uitvoeren. Hoop dat dit werkt. Zo niet dan zou ik als ik jou was even op dit forum of op android forums gaan zoeken naar flashen met Odin.
Welke firmware versie gaf NPS aan dat je zou gaan flashen? Draai nu zelf Galaxo 1.6.3.3 (zie ook www.drakaz.com) en dat bevalt mij tot nu toe het beste.
Haal je accu even uit het toestel zodat het apparaat uitschakelt (paar seconden wachten voordat je de accu er weer in doet). Daarna gebruik je de recovery mode: volume down + call + end call en houd je deze alledrie ingedrukt. Op een gegeven moment verschijnt dan als het goed is een driehoek met een uitroepteken. Druk dan op de menu toets (links onder het scherm). Nu zou het toestel een echte harde reset moeten gaan uitvoeren. Hoop dat dit werkt. Zo niet dan zou ik als ik jou was even op dit forum of op android forums gaan zoeken naar flashen met Odin.
Welke firmware versie gaf NPS aan dat je zou gaan flashen? Draai nu zelf Galaxo 1.6.3.3 (zie ook www.drakaz.com) en dat bevalt mij tot nu toe het beste.
Anoniem: 367447
Thanks voor je hulp. Toen ik op de menu toets drukte leek het er inderdaad op dat hij echt resette, maar toen hij vervolgens weer opstarte bleef hij weer hangen bij het zwarte scherm met de letters samsung 
Ik weet niet welke versie NPS zou gaan flashen, dit kan ik nu volgens mij ook niet meer achterhalen.
Flashen met Odin? Ik ben niet echt bekend in dit soort dingen. Ik ga eerst zo de samsung helpdesk maar eens bellen, kijken wat die mij te vertellen hebben.

Ik weet niet welke versie NPS zou gaan flashen, dit kan ik nu volgens mij ook niet meer achterhalen.
Flashen met Odin? Ik ben niet echt bekend in dit soort dingen. Ik ga eerst zo de samsung helpdesk maar eens bellen, kijken wat die mij te vertellen hebben.
Dat is precies de afweging die ik aan het maken bennightcrow schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 07:12:
[...]
Persoonlijk vind ik de schil die door Samsung over 2.1 heen wordt gelegd spuuglelijk en een bijna exacte kopie van de iPhone-GUI. Geldt ook voor de Galaxy S. Zelf zou ik als je op zoek bent naar een budget Android kiezen voor de HTC Wildfire i.p.v. een Samsung hoofdzakelijk vanwege de zeer brakke support.
Ik ga ze binnenkort gewoon beide eens uitproberen, uiteindelijk komt het toch op gevoel uit. Ik weet in ieder geval dat ik er niet al te veel geld aan uit wil geven dus de Galaxy S valt sowieso al af.
Of gewoon nog eventjes wachten op GAOSPWoy schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:42:
[...]
Dat is precies de afweging die ik aan het maken ben
Ik ga ze binnenkort gewoon beide eens uitproberen, uiteindelijk komt het toch op gevoel uit. Ik weet in ieder geval dat ik er niet al te veel geld aan uit wil geven dus de Galaxy S valt sowieso al af.
[ Voor 57% gewijzigd door Dryhte op 26-07-2010 13:55 ]
Ben benieuwd wat ze je aanraden bij de helpdesk. Zou er niet te veel van verwachten. Waarschijnlijk raden ze je aan om naar een servicepunt te gaan voor reparatie of (hopelijk voor jou) een nieuw toestel. Samsung schijnt daar de laatste tijd nogal mee te smijten als ik de berichten over de Galaxy S moet geloven. Mocht je er niet uitkomen dan zou ik als ik jou was opnieuw flashen met Odin. Zie ook deze tutorial. Zou dan meteen voor JC6 met Galaxo 1.6.3.3 gaan. Werkt sowieso beter/sneller dan de stock-firmwares.Anoniem: 367447 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:07:
Thanks voor je hulp. Toen ik op de menu toets drukte leek het er inderdaad op dat hij echt resette, maar toen hij vervolgens weer opstarte bleef hij weer hangen bij het zwarte scherm met de letters samsung
Zoiets vermoedde ik alWoy schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:42:
[...]
Dat is precies de afweging die ik aan het maken ben
Weet niet of je op Froyo/GAOSP voor de Galaxy moet wachten. Lijkt erop alsof ze de camera niet werkend kunnen krijgen. Dat is iig voor mij een reden om nog niet over te stappen. Zal hem natuurlijk wel even moeten proberen
Ik heb nu op mijn galaxy de niglty staan van GAOSP en moet zeggen dat ondanks dat het toch wel wat traag is het wel naar tevredenheid werkt, alles beter dan 1.5Dryhte schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:54:
[...]
Of gewoon nog eventjes wachten op GAOSPIk lees veelbelovende commentaren over de (helaas nog instabiele) nightly builds van Froyo GAOSP!
Ik heb een probleem met mijn galaxy..
Sinds gisteren blijft de telefoon denken dat de headset constant is ingeplugd. Ik heb al een aantal keer de headset erin en eruit gehaald, maar nog steeds blijft het probleem zich voortdoen.
De telefoon speelt nog wel de ringtone af via de normale speaker (als ik gebeld wordt), maar verder wordt al het geluid via de headset afgespeeld.
In de tussentijd heb ik al geprobeerd of opnieuw opstarten helpt, maar dat helpt niet.
Ik draai android 1.6 (JC6) en gebruik de orginele headset van samsung.
Sinds gisteren blijft de telefoon denken dat de headset constant is ingeplugd. Ik heb al een aantal keer de headset erin en eruit gehaald, maar nog steeds blijft het probleem zich voortdoen.
De telefoon speelt nog wel de ringtone af via de normale speaker (als ik gebeld wordt), maar verder wordt al het geluid via de headset afgespeeld.
In de tussentijd heb ik al geprobeerd of opnieuw opstarten helpt, maar dat helpt niet.
Bekend probleem. In deze post van Android forums wordt naar een app gelinked die het probleem op zou moeten lossen. Link naar draadje.pingwings schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:49:
Ik heb een probleem met mijn galaxy..
Ik had laatst hetzelfde probleem. (ook met 1.6). Ik heb toen ook de tool geprobeerd waar nightcrow aan refereert. Bij mij werkte dat echter niet. Ik heb toen enkele weken alles met headset gedaan. Daarna was het probleem plotseling weer verdwenen. Sindsdien geen last meer van gehad.
Anoniem: 368343
kan iemand mij misschien helpen?
Ik kan ineens mijn hotmail niet meer openen op mn galaxy.. eerder nooit geen problemen, maar sinds 2 dagen blijft hij op een wit scherm en is het tekentje naast de balk ook verandert in 4 kleurtjes, normaal grijs/wit. Ik heb niks verandert aan instellingen ofzo, iemand enig idee hoe ik dit weer goed krijg??
Ik kan ineens mijn hotmail niet meer openen op mn galaxy.. eerder nooit geen problemen, maar sinds 2 dagen blijft hij op een wit scherm en is het tekentje naast de balk ook verandert in 4 kleurtjes, normaal grijs/wit. Ik heb niks verandert aan instellingen ofzo, iemand enig idee hoe ik dit weer goed krijg??
Hardstikke bedankt!nightcrow schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:58:
[...]
Bekend probleem. In deze post van Android forums wordt naar een app gelinked die het probleem op zou moeten lossen. Link naar draadje.
De widget geinstalleerd en het werkte meteen!
Via een app of via de browser?Anoniem: 368343 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:47:
kan iemand mij misschien helpen?
Je zou (als workaround) ook je Hotmail via je gmail account binnentrekken.
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Anoniem: 368343
via browser, heb nu een email app geinstalleerd en nu doet hij het op deze manierChckdsk! schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:40:
[...]
Via een app of via de browser?
Je zou (als workaround) ook je Hotmail via je gmail account binnentrekken.
Bedankt iig!
Heb zelf hotmail op deze manier ingesteld. Let op uitgaande port moet zijn 587.
Na veel problemen met Galaxo 1.6.3.3 vooral met GPS toch maar weer teruggestapt naar IK4. Wel balen dat er geen fatsoenlijke 1.6 is uitgebracht die zonder bugs werkt. En daarbij noem ik het niet uit kunnen zetten van de melding bij in- en uitpluggen USB-kabel ook een bug. Met Galaxo 1.6.3.3 kreeg ik, als ik al een GPS fix had, bizar veel FC's. Nadeel van 1.5 is dat er geen system-versions van de ADW launcher zijn.
Wel zijn nu mijn Linpack-scores veel hoger. Zit met IK4 continu ruim boven de 2 MFLOPS. Ben daardoor wel benieuwd wat een stock 1.6 doet. Iemand die dat even kan testen? Met Galaxo kwam ik niet boven de 1 uit.
Meest stabiele en ook nog behoorlijk snelle rom voor de Galaxy is dus, hoe spijtig ook, een 1.5 rom. Werkt verder prima en i.c.m. Swype gaat ook typen als een speer mét NL T9. Dus daarvoor hoef je ook al geen Galaxy S te kopen.
Nu maar hopen dat er snel een stabiele Froyo custom komt...
Wel zijn nu mijn Linpack-scores veel hoger. Zit met IK4 continu ruim boven de 2 MFLOPS. Ben daardoor wel benieuwd wat een stock 1.6 doet. Iemand die dat even kan testen? Met Galaxo kwam ik niet boven de 1 uit.
Meest stabiele en ook nog behoorlijk snelle rom voor de Galaxy is dus, hoe spijtig ook, een 1.5 rom. Werkt verder prima en i.c.m. Swype gaat ook typen als een speer mét NL T9. Dus daarvoor hoef je ook al geen Galaxy S te kopen.
Ik heb hier standaard 1.6 (JC2 met H8 baseband) draaien, dat geeft met een score van 2.2 MFLOPS. Ik ben niet echt tevreden over de snelheid van m'n telefoon, voor m'n gevoel is hij ook wat langzamer dan hij was met 1.5, maar ik heb niet echt zin om terug te gaan, is me weer net te veel moeite.nightcrow schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 07:41:
Meest stabiele en ook nog behoorlijk snelle rom voor de Galaxy is dus, hoe spijtig ook, een 1.5 rom. Werkt verder prima en i.c.m. Swype gaat ook typen als een speer mét NL T9. Dus daarvoor hoef je ook al geen Galaxy S te kopen.![]()
Ik gebruik trouwens het HTC keyboard, waar je twee letters per toets krijgt, vind ik een stuk fijner omdat ik anders te vaak mis typ en er slecht gecorrigeerd wordt, vind ik. Hoe is de correctie bij Swipe?
Hey
Hij gaat zelfs meer dan 2 dagen op de accu mee. Die USB notifications heb ik helaas nogsteeds
Dat probleem had ik ook totdat ik de firmware van me telefoon naar XEJC6 heb geüpgrade, de XXJB2 die ik ervoor had gaf veel problemen i.c.m. Galaxo.... Nu werkt de telefoon echt prima (op de camera button na).nightcrow schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 07:41:
Na veel problemen met Galaxo 1.6.3.3 vooral met GPS toch maar weer teruggestapt naar IK4. Wel balen dat er geen fatsoenlijke 1.6 is uitgebracht die zonder bugs werkt. En daarbij noem ik het niet uit kunnen zetten van de melding bij in- en uitpluggen USB-kabel ook een bug. Met Galaxo 1.6.3.3 kreeg ik, als ik al een GPS fix had, bizar veel FC's. Nadeel van 1.5 is dat er geen system-versions van de ADW launcher zijn.
Hij gaat zelfs meer dan 2 dagen op de accu mee. Die USB notifications heb ik helaas nogsteeds
PUHZ-SW100YAA & 7440wp
Correctie bij Swype is perfect. Gebruik het nu een tijdje en zou niet anders meer willen. Echt super.heintjeput schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:14:
Ik heb hier standaard 1.6 (JC2 met H8 baseband) draaien, dat geeft met een score van 2.2 MFLOPS. Ik ben niet echt tevreden over de snelheid van m'n telefoon, voor m'n gevoel is hij ook wat langzamer dan hij was met 1.5, maar ik heb niet echt zin om terug te gaan, is me weer net te veel moeite.
Ik gebruik trouwens het HTC keyboard, waar je twee letters per toets krijgt, vind ik een stuk fijner omdat ik anders te vaak mis typ en er slecht gecorrigeerd wordt, vind ik. Hoe is de correctie bij Swipe?
Had de GPS-problemen ook met XEJC6 i.c.m. met Galaxo. Zag net dat Galaxo 1.6.3.4 uit is en zal die ook wel even testen.roelzadh schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:32:
Dat probleem had ik ook totdat ik de firmware van me telefoon naar XEJC6 heb geüpgrade, de XXJB2 die ik ervoor had gaf veel problemen i.c.m. Galaxo.... Nu werkt de telefoon echt prima (op de camera button na).
Voor die USB-bug kun je een MP3-bestand zonder geluid nemen en die kiezen onder notifications. Probleem is wel dat dan in principe geen enkele melding geluid meer maakt (op sms, mail etc na die je apart in kunt stellen).
Gelukkig is er een doorbraak wat de camera betreft bij de Froyo-build. Al werkt het nog niet volledig, de eerste stap is gezet.
Ik heb al een aantal pagina's s in dit topic doorgesnuffeld maar kan niet echt een antwoord vinden op de vraag die ik heb. Wellicht kan iemand mij verder helpen.
Mijn vriendin heeft een sinds kort een Galaxy en na wat speurwerk van mij op internet leek het me handig om het apperaatje van een nieuwe update te voorzien. Blijkbaar heb je daar NPS voor nodig. Deze geinstalleerd en vervolgens de telefoon aangesloten. Krijg keurig de melding van een nieuwe update:
GT-i7500
Huidige versie:
-CSC Ver : I7500XENII3
-Ver : I7500XXII5/I7500XXII5
Upgradeversie:
-CSC Ver : I7500XENJE1
-Ver : I7500XXJC2/I7500XXJB2
Vervolgens klik ik op upgrade en krijg ik de melding: Er is geen bestand om te downloaden. Dit is inmiddels al 2 weken het geval. Is er iemand die mij opweg kan helpen?
Mijn vriendin heeft een sinds kort een Galaxy en na wat speurwerk van mij op internet leek het me handig om het apperaatje van een nieuwe update te voorzien. Blijkbaar heb je daar NPS voor nodig. Deze geinstalleerd en vervolgens de telefoon aangesloten. Krijg keurig de melding van een nieuwe update:
GT-i7500
Huidige versie:
Upgradeversie:
Vervolgens klik ik op upgrade en krijg ik de melding: Er is geen bestand om te downloaden. Dit is inmiddels al 2 weken het geval. Is er iemand die mij opweg kan helpen?
http://androidforums.com/...c2-though.html#post845663daroy schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:43:
Ik heb al een aantal pagina's s in dit topic doorgesnuffeld maar kan niet echt een antwoord vinden op de vraag die ik heb. Wellicht kan iemand mij verder helpen.
GT-i7500
Huidige versie:
Upgradeversie:
staat hier al eens gelinkt. Dat is de update die je zoekt, en je kan 'm flashen met Odin (zie elders in dit topic, allicht ook in startpost)
Hallo daroy. NPS werkt naar mening niet echt goed, en daarmee heb ik eigenlijk nog nooit een goede update weten te doen voor de Galaxy. Een update middels ODIN (software) werkt wel goed, snel en zonder problemen eigenlijk. Je zou hier kunnen kijken, hier staat het een en ander hierover beschreven (staat zowel het flashen van firmware als custom ROMs). Verder is dit topic ook wel handig (overzicht met howto's).daroy schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:43:
[...]
Denk dat de beschrijving op GoT ook wel te vinden is in dit topic, maar dat kon ik zo snel niet vinden.
edit:
Te laat...
Te laat...

Bedankt voor de reacties. Het heeft me zeer goed op weg geholpen en inmiddels heb ik de telefoon succesvol kunnen opdaten
Nogmaals dank.
Nogmaals dank.
Iemand nog problemen met bluetooth naar update naar 1.6 ?
Als ik met bluetooth met mijn carkit contact maak gaat dit meestal niet goed.
Lijkt wel of de bluetooth software niet goed werkt op 1.6
Anoniem: 214109
Hoi
Sluit net mn galaxy aan op de pc krijg ik in 1x de melding van nps; update beschikbaar.
Ik draai nu:
CSC Ver: I7500VIAII5
Ver: I7500XXII5/I7500XXII5
Update:
CSC Ver: I7500VIAJC1
Ver: I7500XXJC2/I7500XXJB2
wat moet ik hier mee, installeren?? is dit donut 1.6 offf (Edit: beetje te snel, ja, is donut) is dit iets waazigs van NPS
Alvast Thanxx voor de reactie
Sluit net mn galaxy aan op de pc krijg ik in 1x de melding van nps; update beschikbaar.
Ik draai nu:
CSC Ver: I7500VIAII5
Ver: I7500XXII5/I7500XXII5
Update:
CSC Ver: I7500VIAJC1
Ver: I7500XXJC2/I7500XXJB2
wat moet ik hier mee, installeren?? is dit donut 1.6 offf (Edit: beetje te snel, ja, is donut) is dit iets waazigs van NPS
Alvast Thanxx voor de reactie
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 214109 op 26-08-2010 18:19 ]
Heb ik ook, erg vervelend. Als ik geherstart hebt gaat het goed maar als ik dan later in mijn auto stap dan werkt het vaak weer niet. Moet dan weer herstareten. Erg vevelend.Dennis t schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:14:
Iemand nog problemen met bluetooth naar update naar 1.6 ?
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
mbt de laatste nightly van GAOSP (froyo van 26/8/10), kan ik melden dat deze softwarematig prima draait (al is de 3d gallery enorm resource intensief en dus slakketraag). Ik heb 'm er echter terug moeten afgooien omdat mijn vriendin vond dat ik 'niet meer bereikbaar' was (9/10 van haar pogingen tot telefoontjes kwamen rechtstreeks in mijn voicemail terecht zonder gemiste oproep melding op mijn telefoon)
Nu wacht ik echter met nog meer ongeduld op een echte beta3 (voordelen van Eclair/Froyo zijn echt niet mis tov Cupcake/Donut)
Nu wacht ik echter met nog meer ongeduld op een echte beta3 (voordelen van Eclair/Froyo zijn echt niet mis tov Cupcake/Donut)
[ Voor 1% gewijzigd door Dryhte op 31-08-2010 17:33 . Reden: versie van nightly ]
Eindelijk Swypen in het Nederlands! Het is niet de allernieuwste versie, maar het werkt perfect!
Google: "swype 1 56 HVGA galaxy-keyboard-and-language"
Science is stranger than fiction
Volgens mij had ik dat op 12 augustus al gepost hier. Bevalt erg goed Swype.Harmani schreef op zondag 05 september 2010 @ 05:31:
Eindelijk Swypen in het Nederlands! Het is niet de allernieuwste versie, maar het werkt perfect!
Galaxo-gebruikers kennen wellicht het GPS-probleem: een paar dagen na de installatie van Galaxo lukt het bijna niet meer om een fatsoenlijke GPS-fix te krijgen. Bovendien was het bij de stock ROM's zo dat gebruik van GPS vooral bij lange afstanden zorgt voor een enorm heet toestel en dat na het uitzetten van de navigatie (bv. tijdens het tanken) er helemaal geen GPS-fix meer gemaakt kan worden. Afgelopen vakantie heb ik dit zelf mogen ervaren en moest het laatste gedeelte van de reis met de gratis Nokia navigatie van mijn vrouw haar Nokia 5230. Erg frustrerend.

Ik las echter op een forum van Drakaz dat het probleem met de GPS zou ontstaan door het automatisch instellen van de tijd via netwerken. Als je dit uitzet bij 'datum & tijd' zou het probleem niet meer optreden. Ben erg benieuwd en zal het de komende tijd testen met Galaxo. Gebruik trouwens Mobile Maps 10. Wellicht zijn er meer mensen met het GPS-probleem? Leek me goed het even te delen.
Draaide tijdens de vakantie trouwens IK4 (omdat ik dacht dat GPS-probleem Galaxo-gerelateerd was) en nu weer Galaxo 1.6.3.4. Ben je er al uit Dryhte welke fw het beste is? Heb de nightly van 23-8 ook getest en had geen problemen met inkomende oproepen. Hoop net als jij dat de Beta3 snel verschijnt.
Het enige wat ik echt heb gemerkt met GPS met de Galaxy is dat je altijd je 'user wireless networks' aan moet hebben. Anders vind hij zelden je locatie. Hij misbruikt het denk ik als assisted gps. (bedacht ik me ook pas later)
Als ie eenmaal een fix heeft, wilde hij em nog wel eens kwijt raken. Maar dat was nog op stock firmwares. Ik heb een paar maanden geen auto meer, dus geen reden om gps actief te moeten gebruiken. Maar zover ik met gps daarna heb gerommeld (zowel op GAOSP als op Galaxo) doet ie het prima, mits je a-gps maar aan staat.
Als ie eenmaal een fix heeft, wilde hij em nog wel eens kwijt raken. Maar dat was nog op stock firmwares. Ik heb een paar maanden geen auto meer, dus geen reden om gps actief te moeten gebruiken. Maar zover ik met gps daarna heb gerommeld (zowel op GAOSP als op Galaxo) doet ie het prima, mits je a-gps maar aan staat.
"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok
Ik weet niet of iemand mij moet knijpen.... maar ik droom toch niet?
http://www.samsungmobile.nl/promotion/newsView.do
1.6 officieel uit?
Iets te snel gelezen, datum notatie is Amerikaans, eerst de maand dan de dag.... toevallig dat ik het vandaag zag
http://www.samsungmobile.nl/promotion/newsView.do
1.6 officieel uit?
Iets te snel gelezen, datum notatie is Amerikaans, eerst de maand dan de dag.... toevallig dat ik het vandaag zag
[ Voor 30% gewijzigd door iceme op 07-09-2010 14:51 ]
weet iemand of drakaz al een stabiele 2.1 rom heeft voor galaxy?
Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat is momenteel de laatste stabiele officiële rom? Ik heb zelf I7500XXII5 al enige tijd draaien, maar ben daar niet echt tevreden over; ik ben überhaupt niet tevreden met m'n Samsung Galaxy I7500, maar zit er helaas nog een jaar aan vast
Batterijduur is veel te kort en hij is ook nog eens behoorlijk traag.
Zie hier: android forums. Ben nu zelf de nieuwste Nightly van GAOSP (09102010 - link) aan het testen en het ziet er veelbelovend uit. Deze is gebaseerd op Froyo icm Cyanogen.mawi schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:16:
Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat is momenteel de laatste stabiele officiële rom? Ik heb zelf I7500XXII5 al enige tijd draaien, maar ben daar niet echt tevreden over; ik ben überhaupt niet tevreden met m'n Samsung Galaxy I7500, maar zit er helaas nog een jaar aan vastBatterijduur is veel te kort en hij is ook nog eens behoorlijk traag.
bah, ziet er veelbelovend uit maar om eerlijk te zijn, zodra ik bijvoorbeeld de browser open wordt hij pokketraag. Heeft iemand tips om RAM geheugen vrij te maken?
Heb hem er ook weer afgegooid. Camera/video app weigerde te vaak. Verder was het inderdaad erg traag allemaal. Draaide hem trouwens met XXJB2. Draai die nu weer stock. Probeerde system versie van ADW te installeren maar moest complete reset uitvoeren om toestel weer aan de praat te krijgen. Is jou dat al gelukt?
nee. Vind ADW een beetje een resource hog als ik eerlijk moet zijn
ik wou dat er een ultra light launcher bestond.
Probeer die GAOSP te installeren maar krijg steeds de mededeling:
E:Can't open /sdcard/update.zip (bad) installation failed. Maar die update.zip klopt. Wat doe ik fout
E:Can't open /sdcard/update.zip (bad) installation failed. Maar die update.zip klopt. Wat doe ik fout
Je linkt naar de GAOSP PB2. Als ik jou was zou ik de laatste nightly proberen (link). Die werkt volgens mij beter dan de PB2. Kan het zijn dat je de verkeerde recovery gebruikt? Laatste is 6.3 als ik me niet vergis. Misschien goed om ook de laatste firmware te flashen: XEJC6 (link).MrMarcie schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:47:
Probeer die GAOSP te installeren maar krijg steeds de mededeling:
Heb de laatste nightly ook getest en het werkt allemaal nog niet zoals het zou moeten. Camera haperde en apparaat werd erg traag. Blijf toch altijd weer uitkomen op IK4. Meest snel en stabiel. Al mis je natuurlijk wel alle Donut features.
Ter info, de laatste nightly is extreem 'usable'
Ik kijk alvast niet meer terug naar oudere versies.
Ik heb persoonlijk wel problemen met bluetooth, maar nog niet de tijd gehad om er echt naar te zoeken (er zijn mensen die melden dat 't bij hen wel normaal werkt).
Ik heb voor betere performantie de 2d gallery geïnstalleerd, en compcache+swap geactiveerd; maar ook zonder deze laatste is deze nightly goed...
Ik heb persoonlijk wel problemen met bluetooth, maar nog niet de tijd gehad om er echt naar te zoeken (er zijn mensen die melden dat 't bij hen wel normaal werkt).
Ik heb voor betere performantie de 2d gallery geïnstalleerd, en compcache+swap geactiveerd; maar ook zonder deze laatste is deze nightly goed...
Dryhte,
Begrijp ik je goed dat jij nu standaard GAOSP draait en niet meer terug gaat naar 1.5 of 1.6? Ik draai nu zelf een heel trage 1.6 (geen galaxo, maar één die hier ook eerder gepost is). Ik twijfel of ik nu zal overstappen naar GAOSP.
Begrijp ik je goed dat jij nu standaard GAOSP draait en niet meer terug gaat naar 1.5 of 1.6? Ik draai nu zelf een heel trage 1.6 (geen galaxo, maar één die hier ook eerder gepost is). Ik twijfel of ik nu zal overstappen naar GAOSP.
Ja hoor ik draai sinds 18/09 enkel nog GAOSP.
Maar zoals gezegd kan ik voorlopig een tijdje zonder bluetooth leven, heb geen tijd om uitgebreid te zoeken waar het probleem zit. (volgens de GAOSP feature list zou dit moeten werken)
Maar zoals gezegd kan ik voorlopig een tijdje zonder bluetooth leven, heb geen tijd om uitgebreid te zoeken waar het probleem zit. (volgens de GAOSP feature list zou dit moeten werken)
Ik heb nu ook de laatste GAOSP nightly (van 09-29). Zo heb ik 'm geinstalleerd:
Eerst root toegang gecreeerd met behulp van easyroot en deze tread:
http://www.drakaz.com/forum/viewtopic.php?id=344
Ik had wel het commentaar van 2010-09-16 21:08:54 nodig.
Vervolgens GalaxyUpdater Donatie via de market geinstalleerd. Kosten: 2,49 euro.
- Start GalaxyUpdater.
- Klik op Recovery 6.4 en update deze
- Klik op GOASP 0929201-NIGHTLY en klik ok bij alle waarschuwingen en andere vragen :-)
- Dan een hele tijd wachten en klaar is kees.
- Tenslotte moet je nog je eigen apps weer installeren
Het kost dus wel een paar euro, maar gezien alles wat Drakaz al gedaan heeft vond ik dat meer dan de moeite waard.
Dryhte: kun je me nog wat hints geven mbt de 2d gallery en compcache+swap. Hoe zorg ik daarvoor?
Eerst root toegang gecreeerd met behulp van easyroot en deze tread:
http://www.drakaz.com/forum/viewtopic.php?id=344
Ik had wel het commentaar van 2010-09-16 21:08:54 nodig.
Vervolgens GalaxyUpdater Donatie via de market geinstalleerd. Kosten: 2,49 euro.
- Start GalaxyUpdater.
- Klik op Recovery 6.4 en update deze
- Klik op GOASP 0929201-NIGHTLY en klik ok bij alle waarschuwingen en andere vragen :-)
- Dan een hele tijd wachten en klaar is kees.
- Tenslotte moet je nog je eigen apps weer installeren
Het kost dus wel een paar euro, maar gezien alles wat Drakaz al gedaan heeft vond ik dat meer dan de moeite waard.
Dryhte: kun je me nog wat hints geven mbt de 2d gallery en compcache+swap. Hoe zorg ik daarvoor?
2d gallery: zie hier http://www.drakaz.com/forum/viewtopic.php?id=425
compcache & swap:
1. start in recovery
2. formatteer sd card (swap & fat32, niet gewoon fat32)
3. enable compcache in galaxo settings (ik weet niet of het ook werkt als je het in cyanogenmod performance settings doet)
Als je nu met adb shell aanlogt zie je (commando 'free') dat je swap in gebruik hebt.
Ter info (voor wie, zoals ik, geen betalende apps via de market kan installeren): Je hebt GalaxyUpdater niet nodig, je kan gewoon recovery downloaden van Drakaz z'n site en de meest recente GAOSP nightly vind je altijd op http://code.google.com/p/gaosp/downloads/list. Op de GAOSP site staat ook de correcte volgorde van wat je moet doen om GAOSP de eerste keer te installeren.
compcache & swap:
1. start in recovery
2. formatteer sd card (swap & fat32, niet gewoon fat32)
3. enable compcache in galaxo settings (ik weet niet of het ook werkt als je het in cyanogenmod performance settings doet)
Als je nu met adb shell aanlogt zie je (commando 'free') dat je swap in gebruik hebt.
Ter info (voor wie, zoals ik, geen betalende apps via de market kan installeren): Je hebt GalaxyUpdater niet nodig, je kan gewoon recovery downloaden van Drakaz z'n site en de meest recente GAOSP nightly vind je altijd op http://code.google.com/p/gaosp/downloads/list. Op de GAOSP site staat ook de correcte volgorde van wat je moet doen om GAOSP de eerste keer te installeren.
Heb van het weekend Galaxo_V1.6.3.4 geinstalleerd maar heb dan geen Market meer.
Ook kan ik mijn contact personen via gmail niet downloaden.
Klopt dit ?
Ook kan ik mijn contact personen via gmail niet downloaden.
Klopt dit ?
Je moet niet alleen galaxo installeren, maar ook de bijhorende google apps; dat zou het probleem moeten oplossen
Ik ben inmiddels behoorlijk tevreden over GAOSP. Bluetooth heb ik nog niet geprobeerd, maar aangezien Dryhte het niet werkend heeft, laat ik dat maar even zo.
Ik inmiddels de ADW launcher wel vervangen door LauncherPRO. Deze heeft minder features, maar is wel een stuk sneller! Voor mij is deze goed genoeg.
edit: probleem mbt rotation weggehaald => was instelling...
Ik inmiddels de ADW launcher wel vervangen door LauncherPRO. Deze heeft minder features, maar is wel een stuk sneller! Voor mij is deze goed genoeg.
edit: probleem mbt rotation weggehaald => was instelling...
[ Voor 28% gewijzigd door delima op 05-10-2010 12:03 ]
Heb momenteel GAOSP-2-09292010-NIGHTLY aan het draaien.
Moet zeggen dat ik zeer verbaast ben hoe alles draait.
Voor mij geen standaard rom meer.
Dennis t schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:14:
Heb momenteel GAOSP-2-09292010-NIGHTLY aan het draaien.
Zit er ondertussen al dutch locales in? of is alles nog steeds engels?
Je kan alles op nederlands instellen, alleen bevat het standaard android toetsenbord dom genoeg geen nederlands woordenboek. En ik heb niet het minste idee hoe je dat kan oplossen (door bijvoorbeeld een woordenboek van een nederlandstalige rom te gaan kopiëren)
Yup is wel ok, ook de door ontwikkelde en gemakkelijk skinbare htc keyboard is erg goed.(edit: v27) (edit: here: http://www.gimpsta.com/themerlo/ )
[ Voor 27% gewijzigd door Dryhte op 11-10-2010 14:37 ]
Ik heb goasp ook geprobeerd... maar ik kan het niet echt snel vinden.... traag soms is een beter woord, ik zou eigenlijk 1.6 stock ook wel eens willen proberen... weet iemand waar ik die kan vinden? en kan ik deze ook flashen met het recovery console van drakaz?
Dryhte in "Samsung Galaxy I7500"
En nee, die moet met Odin geflasht worden.
[ Voor 27% gewijzigd door Dryhte op 17-10-2010 11:22 ]
Tnx, ik ga het even proberen... als ik via odin flash blijft de recovery console van drakaz dan wel bestaan, vind het wel handig ivm de nandroid.Dryhte schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:22:
Dryhte in "Samsung Galaxy I7500"
Nee die blijft niet staan, maar je kan 'm natuurlijk even gemakkelijk terugzetten als je vorige keer gedaan hebt (de rectools blijft wel staan, enkel het gedeelte flashen via fastboot moet opnieuw gedaan worden)
Bijzonder verhaal, hoor net van iemand dat hij zijn toestel heeft ge-update op de formele manier via Samsung NPC naar Eclair (2.1 update 1).
Heb ik wat gemist??
Heb ik wat gemist??
[webhero.nl]
Ofwel gewoon bullshit, ofwel heeft hij een Galaxy Spica (=i5700, niet i7500). Die heeft wel een officiële update naar 2.1 gekregen.
Bedankt voor je hulp, heb er n 1.6 op staan met het recovery menu van drakaz.....Dryhte schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:12:
Nee die blijft niet staan, maar je kan 'm natuurlijk even gemakkelijk terugzetten als je vorige keer gedaan hebt (de rectools blijft wel staan, enkel het gedeelte flashen via fastboot moet opnieuw gedaan worden)
Bedankt voor je melding, ik kijk namelijk alleen af en toe op Drakaz.com, maar daar staat het nog niet op. Ik denk dat ik hem eindelijk eens een keer ga proberen, gezien de positieve reacties die ik her en der zie. Misschien dat ik dan niet meer de neiging heb om m'n telefoon weg te doen en iets anders te halen.Harmani schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 03:44:
Er is weer een nieuwe nightly build van GAOSP uit:
http://code.google.com/p/gaosp/wiki/ChangeLog
Nieuwe nightly: http://code.google.com/p/...2010-NIGHTLY.zip&can=2&q= (edit: nog niet kunnen testen)
[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 30-10-2010 16:04 ]
Ah kak, gisteren de 10212010 geinstalleerd (met GalaxyUpdater0, draait allemaal echt heel veel beter. Alleen m'n batterij was na een halve dag ook leeg. Dadelijk de fora maar eens bekijken en eens zien of dat dat met deze release beter is geworden.Dryhte schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:03:
Nieuwe nightly: http://code.google.com/p/...2010-NIGHTLY.zip&can=2&q= (edit: nog niet kunnen testen)
Hoe kan ik mijn Galaxy weer terugbrengen naar de originele staat? Heb een nieuwe phone en wil 'm in de verkoop zetten. Maar omdat ie geflashed is ziet die Samsung PC studio 'm schijnbaar niet (bij updaten). BEstanden e.d. kan ik wel bewerken met de software van Samsung.
Odin 'm naar een 1.6 firmware (zie androidforums zowel voor handleiding als voor link naar een firmware; ik heb met dezelfde nick een nederlandse (KPN) 1.6 firmware gepost, staat trouwens ook in dit topic 'ergens')
Zal ff zoeken, bedankt.Dryhte schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:15:
Odin 'm naar een 1.6 firmware (zie androidforums zowel voor handleiding als voor link naar een firmware; ik heb met dezelfde nick een nederlandse (KPN) 1.6 firmware gepost, staat trouwens ook in dit topic 'ergens')
Staat nu weer 1.5 op. Dus wie 'm wil, kijk hier.
[EDIT]

[ Voor 9% gewijzigd door MrMarcie op 02-01-2011 19:16 . Reden: Toevoeging Android 1.6 ]
Afgelopen maandag de nieuwste nightly van Goasp (GAOSP-2-11232010-NIGHTLY) geïnstalleerd met Galaxy Updater en ik ben er echt tevreden over, er zijn een paar kleine dingetjes die nog niet helemaal goed gaan, maar voor de rest... De accuduur lijkt vrij prima te zijn, waar de nightly van eind september nog maximaal 1,5 dag mee ging op een accu zonder al te veel er mee doen haal ik met deze versie makkelijk 1,5 dag en moet 3 dagen wel haalbaar zijn denk ik.
Verder zijn de enige bugs die ik echt ben tegen gekomen dat de lock button niet werkt maar de 'power'button doet ook prima dienst en als je USB Unmount dan freezed je telefoon en moet je rebooten.
Er zijn nog wel een paar issues meer zie hier. Ook schijnen een aantal mensen problemen te hebben dat hij in een bootloop terecht komt, dus zorg dat je weet hoe je terug moet naar een vorige release (met bijvoorbeeld nandroid).
Verder zijn de enige bugs die ik echt ben tegen gekomen dat de lock button niet werkt maar de 'power'button doet ook prima dienst en als je USB Unmount dan freezed je telefoon en moet je rebooten.
Er zijn nog wel een paar issues meer zie hier. Ook schijnen een aantal mensen problemen te hebben dat hij in een bootloop terecht komt, dus zorg dat je weet hoe je terug moet naar een vorige release (met bijvoorbeeld nandroid).
Ik draai deze nu ook. Ik heb ook een calibratie van de accu gedaan. Zie hier. Dat hielp ook goed voor een betere accuduur.
Verder reboot ik nu al een tijdje dagelijks. Helaas dat het moet, maar het komt de performance wel ten goede is mijn gevoel. Ik weet niet of het aan deze release ligt, maar ik heb nu voor het eerst het idee dat 2.2 net zo goed performt als 1.5
Van USB freeze heb ik geen last.
Verder reboot ik nu al een tijdje dagelijks. Helaas dat het moet, maar het komt de performance wel ten goede is mijn gevoel. Ik weet niet of het aan deze release ligt, maar ik heb nu voor het eerst het idee dat 2.2 net zo goed performt als 1.5
Van USB freeze heb ik geen last.
De issues die mensen hebben lijken soms ook een beetje random te zijn, de ene heeft hier last van, de andere daarvan. En op Androidforums of op het forum van Drakaz schijnen ze niet echt te weten waar het aan ligt, dus ja.
De performance is goed veel beter dan 1.6 was bijvoorbeeld. Maar wat ik nog wel jammer vind is dat het toetsenbord lagt en (daardoor) niet altijd even goed reageerd op je tekstinvoer.
De performance is goed veel beter dan 1.6 was bijvoorbeeld. Maar wat ik nog wel jammer vind is dat het toetsenbord lagt en (daardoor) niet altijd even goed reageerd op je tekstinvoer.
Even een kort vraagje over deze telefoon. Ik heb deze inmiddels een ruime tijd in bezit en kom op het internet tot de conclusie dat in Android 1.6 Microsoft Exchange zou moeten zitten. Echter kan ik niks vinden op de telefoon (ik maak gebruik van de laatste standaard Samsung firmware) en kan ook geen app vinden in de Market.
Is Microsoft Exchange wel beschikbaar voor dit toestel?
Is Microsoft Exchange wel beschikbaar voor dit toestel?
Ook ik heb in 1.6 geen exchange kunnen vinden helaas.
Ook krijg ik het rooten niet voor elkaar met 3 pc's bij me thuis. Nu zoek ik eigenlijk een 2.1 of 2.2 rom die ik via odin kan flashen. Iemand?
Ik wil namelijk whatsapp net als velen natuurlijk
Ook krijg ik het rooten niet voor elkaar met 3 pc's bij me thuis. Nu zoek ik eigenlijk een 2.1 of 2.2 rom die ik via odin kan flashen. Iemand?
Ik wil namelijk whatsapp net als velen natuurlijk
Er is geen officiële versie 2.0 of hoger. Bij 1.6 vond Samsung het wel genoeg.
Ik heb zelf de 2.2 mod van Drakaz draaien. Het draait zeer soepel. Het zit wel op het randje wat geheugen betreft, maar daar valt mee te werken als je swap of compcache instelt.
Met de bijbehorende recovery kun je bovendien backups maken voordat je de rom installeert. Redelijk veilig om een keer te proberen. Met de recovery kun je het toestel ook rooten.
Maar het grootste voordeel is natuurlijk dat je veel apps kan installeren die niet beschikbaar zijn onder 1.6.
Ik heb zelf de 2.2 mod van Drakaz draaien. Het draait zeer soepel. Het zit wel op het randje wat geheugen betreft, maar daar valt mee te werken als je swap of compcache instelt.
Met de bijbehorende recovery kun je bovendien backups maken voordat je de rom installeert. Redelijk veilig om een keer te proberen. Met de recovery kun je het toestel ook rooten.
Maar het grootste voordeel is natuurlijk dat je veel apps kan installeren die niet beschikbaar zijn onder 1.6.
Check anders easyroot ( http://www.drakaz.com/201...yroot-for-samsung-galaxy/ ) en dan kan je recovery gebruiken om GAOSP erop te zetten (gebaseerd op cyanogenmod).
(ok was rond 9u beginnen typen en was het dan even vergeten
intussen was zelfinvullen me voor
)
(ok was rond 9u beginnen typen en was het dan even vergeten
[ Voor 23% gewijzigd door Dryhte op 13-01-2011 12:17 ]
Ik heb een paar dagen gelden BETA 3 van GAOSP geinstalleerd, en ik moet zeggen dat het echt een geweldige verbetering is t.o.v. 1.6 donut van samsung!
Veel sneller, uiteraard veel meer mogelijkheden vanwege froyo, en heel veel handige tweaks van de bekende modders.
Alleen 1 groot probleem, mijn bluetooth carkit geeft geen geluid meer door. Heeft iemand dit ook en wellicht een oplossing?
En anders, draait iemand al een nightly die nieuwer is dan BETA 3?
Veel sneller, uiteraard veel meer mogelijkheden vanwege froyo, en heel veel handige tweaks van de bekende modders.
Alleen 1 groot probleem, mijn bluetooth carkit geeft geen geluid meer door. Heeft iemand dit ook en wellicht een oplossing?
En anders, draait iemand al een nightly die nieuwer is dan BETA 3?
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
http://code.google.com/p/gaosp/wiki/ChangeLog
Hier kan je zien of er al nightlies bijgekomen zijn na de Beta3. Niet dus.
En in de issues kan je zien dat gebrek aan BT audio een accepted bug met high priority is. Er is dus voorlopig geen oplossing: http://code.google.com/p/gaosp/issues/list
Hier kan je zien of er al nightlies bijgekomen zijn na de Beta3. Niet dus.
En in de issues kan je zien dat gebrek aan BT audio een accepted bug met high priority is. Er is dus voorlopig geen oplossing: http://code.google.com/p/gaosp/issues/list
[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 13-01-2011 20:56 ]
Ik had al gezien dat het inderdaad een bug is waar aan gewerkt wordt, maar dat neemt niet weg dat iemand wellicht een workaround kent.
Ben benieuwd waar de fout nou in zit, aangezien het in 1.6 goed werkte.
Ik ga die changelog in de gaten houden!
Ben benieuwd waar de fout nou in zit, aangezien het in 1.6 goed werkte.
Ik ga die changelog in de gaten houden!
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Even een kleine vraag. Als ik een foto als achtergrond instel moet ik deze uitsnijden. Als ik nu de foto als achtergrond instel wordt deze gespreid over 3 verschillende schermen. Is het mogelijk om de foto in te stellen zodat deze per scherm weergegeven wordt? Ik maak namelijk geen gebruik van de 2 schermen links en rechts van hoofdscherm en wil de foto dus gewoon in zijn geheel zien in het hoofd scherm.
Heads up:
er is een nieuwe public beta uit, ditmaal gebaseerd op... Gingerbread!
'k Heb persoonlijk nog niet de kans gehad 'm te testen, maar zodra ik de tijd heb...
Link: http://code.google.com/p/gaosp/wiki/PublicBeta
er is een nieuwe public beta uit, ditmaal gebaseerd op... Gingerbread!
'k Heb persoonlijk nog niet de kans gehad 'm te testen, maar zodra ik de tijd heb...
Link: http://code.google.com/p/gaosp/wiki/PublicBeta
Ik lees het volgende op die pagina
Ik laat het voorlopig voor wat het is. Het lijkt mij dat goasp2-beta3 wel eens de laatste zou kunnen zijn. Lijkt me ook niet zo erg, want die draait nagenoeg foutloos en ik verwacht dat nieuwere android versies alleen maar nog meer geheugen nodig hebben.This BETA remains slow, with lot of bugs
En een nieuwe Nightly: 05042011
- Mostly fixed screen wake-up issue (Kernel)
- Fix Amplifier suspend, sound amplifier was never shut down (Kernel)
- Optimised apk with cyanogenmod opticharger
- Switch to Android Gingerbread 2.3.4
- Mostly fixed screen wake-up issue (Kernel)
- Fix Amplifier suspend, sound amplifier was never shut down (Kernel)
- Optimised apk with cyanogenmod opticharger
- Switch to Android Gingerbread 2.3.4
Anoniem: 237909
Mijn vriendin heeft deze mobiel nog en baalt ervan whatsapp niet te kunnen gebruiken. Nu zit ik dit topic te lezen of ik een andere rom op haar foon kan zetten. Nu lees ik jouw bericht en easyroot klinkt als een eenvoudig klikklikhijisgerootnu programmaatje?Dryhte schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:16:
Check anders easyroot ( http://www.drakaz.com/201...yroot-for-samsung-galaxy/ ) en dan kan je recovery gebruiken om GAOSP erop te zetten (gebaseerd op cyanogenmod).
(ok was rond 9u beginnen typen en was het dan even vergetenintussen was zelfinvullen me voor
)
Welke rom is het meest stabielst maar heeft toch veel van de handige features?
Samsung geeft aan een firmwareupdate te hebben maar niet welke versie dit is? http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support
Moet ik er maar van uitgaan dat dit 1.6 is?
Moet ik er maar van uitgaan dat dit 1.6 is?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 12-07-2011 16:43 ]
Ik ben nu bezig met 1.6.3.3 installeren maar loop vast als ik deze howto volg op de volgende regel, namelijk dat ik cmd moet opstarten en c:\androidblabla moet intikken maar die map is er geen eens op c. Ook nergens te vinden? http://www.uht.me/galaxo/
Ik installeerde de SDK op mijn pc, dat is blijkbaar niet de bedoeling maar ik had het moeten uitpakken en in c moeten flikkeren. Damned... Dit is niet duidelijk in die howto...Open a DOS command prompt on your PC: Start, Execute, cmd and OK.
Go to tools/ directory of the SDK using command line cd C:\android-sdk-windows\tools on my PC.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 14-07-2011 23:26 ]
Blijf tegen dat &*^*%$ SDK probleem aanlopen. Heb schijnbaar iets niet geinstalleerd. The Program can't start because AdbWinApi.dll is missing from your computer. Dit terwijl ik de howto toch nauwkeurig volg....
Google leerde mij dat ik een variabel moest toevoegen in windows, dat was de oplossing.
Hoe dan ook, na al dat pokkewerk en urenlang prutsen ben ik eindelijk klaar en start galaxo eindelijk op en kom ik erachter dat ie GEEN nederlands ondersteund?
Ik zie nu dat jullie het oplossen met nederlandse toetsenbord en dat de rest in engels blijft. Mijn vriendin vind dat maar niks en nu probeer ik via nandroid de oude 1.5 weer terug te krijgen en nu start ie op met soundloopje en daarna verschijnt zwart witte samsung en daar lijkt ie te blijven hangen....
Lijkt erop dat ie stuk is nou....
Gefixt met Odin. Ik loop tegen nogal wat problemen aan, het meeste wat op internet staat is verouderd. Nu zit adbwinapi.dll niet meer in mapje tools maar platform-tools. De command is nu "fastboot flash recovery "c:\android-sdk-windows\tools\recovery.img"" (let op, recovery662.img hernoemen naar recovery.img) en dit moet je doen wanneer je in cmd in C:\android-sdk-windows\platform-tools zit. (basic voor msdoskenners)
Heb nu II5 erop staan, Weet niet of dit het beste stabielste nederlandse firmware is momenteel?
Google leerde mij dat ik een variabel moest toevoegen in windows, dat was de oplossing.
Hoe dan ook, na al dat pokkewerk en urenlang prutsen ben ik eindelijk klaar en start galaxo eindelijk op en kom ik erachter dat ie GEEN nederlands ondersteund?
Ik zie nu dat jullie het oplossen met nederlandse toetsenbord en dat de rest in engels blijft. Mijn vriendin vind dat maar niks en nu probeer ik via nandroid de oude 1.5 weer terug te krijgen en nu start ie op met soundloopje en daarna verschijnt zwart witte samsung en daar lijkt ie te blijven hangen....
Lijkt erop dat ie stuk is nou....
Gefixt met Odin. Ik loop tegen nogal wat problemen aan, het meeste wat op internet staat is verouderd. Nu zit adbwinapi.dll niet meer in mapje tools maar platform-tools. De command is nu "fastboot flash recovery "c:\android-sdk-windows\tools\recovery.img"" (let op, recovery662.img hernoemen naar recovery.img) en dit moet je doen wanneer je in cmd in C:\android-sdk-windows\platform-tools zit. (basic voor msdoskenners)
Heb nu II5 erop staan, Weet niet of dit het beste stabielste nederlandse firmware is momenteel?
[ Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 15-07-2011 20:35 ]
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat nu de meest stabiele nederlandse firmware is. Alles wat hoger is dan Android 1.6 is welkom. Het moet gewoon lekker draaien. Me vriendin baalt nogal dat veel apps niet beschikbaar zijn voor Android versies lager dan 2.1.
[ Voor 23% gewijzigd door daroy op 14-09-2011 20:47 ]
Zou mooi zijn als er een Ice Cream ROM zou komen (kan die dat wel aan??).
Heb dit toestel gelkocht bij launch (lang op gewacht toen voordat ie uitkwam) en wel spijt van gehad. Nu ff een Nexus S besteld, maar zou fijn zijn als ik die i7500 nog eens kon gebruiken. Is snel weer de doos in gegaan ivm geen updates van Samsung.
Heb dit toestel gelkocht bij launch (lang op gewacht toen voordat ie uitkwam) en wel spijt van gehad. Nu ff een Nexus S besteld, maar zou fijn zijn als ik die i7500 nog eens kon gebruiken. Is snel weer de doos in gegaan ivm geen updates van Samsung.
Die kans schat ik rond de nul procent.MrMarcie schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:56:
Zou mooi zijn als er een Ice Cream ROM zou komen (kan die dat wel aan??).
Nickname does not reflect reality
Dryhte schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:16:
Phone wordt herkend door pc, echter gebeurd er niets wanneer ik in fastboot zit en de recovery.bat start. Er staat dan waiting en ineens start de phone door naar "buroblad". Wat doe ik verkeerd?
Phone wordt wel herkend in normale mode maar in fastboot is het ineens weer een onbekend toestel.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 21-05-2012 20:31 ]
Ik kan gapps niet meer downloaden omdat die megauploadlinkjes dood zijn. Bij Cyangenmod kan ik ze echter wel binnen halen, maar er zijn er zoveel, welke moet ik gebruiken?
http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=Latest_Version
(scrollen naar onderkant van pagina)
Edit: Ik heb deze gekozen op goed geluk: CyanogenMod 6 20101020: Het lijkt allemaal te werken, market is iig aanwezig. Wel engels maar ja. 1 tree hoger is voor Gingerbread en GAOSP 2 Beta 3 is Froyo (2.2 dus) en GAOSP 3 Beta 1 is Gingerbread (2.3 dus).
Ik heb GB niet gekozen omdat ik denk dat dat nog zwaarder is dan Froyo.
Helaas is GAOSP 2 B3 zo instabiel als de pest op mijn phone, na ongeveer 30 minuten krijg ik het gewoon niet meer aan zonder de accu eruit te halen. Best irritant.
Ik ga ff de laatste nightly proberen samen met gapps voor GB.
http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=Latest_Version
(scrollen naar onderkant van pagina)
Edit: Ik heb deze gekozen op goed geluk: CyanogenMod 6 20101020: Het lijkt allemaal te werken, market is iig aanwezig. Wel engels maar ja. 1 tree hoger is voor Gingerbread en GAOSP 2 Beta 3 is Froyo (2.2 dus) en GAOSP 3 Beta 1 is Gingerbread (2.3 dus).
Ik heb GB niet gekozen omdat ik denk dat dat nog zwaarder is dan Froyo.
Helaas is GAOSP 2 B3 zo instabiel als de pest op mijn phone, na ongeveer 30 minuten krijg ik het gewoon niet meer aan zonder de accu eruit te halen. Best irritant.
Ik ga ff de laatste nightly proberen samen met gapps voor GB.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 22-05-2012 23:27 ]
Let op:
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.