Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:42
Het blijkt dat mijn 3g probleem te maken heeft gehad met de regio waarin ik me bevond, thuis werkt alles weer.

Ik heb zojuist de laatste samsung studio gedownload, de app geeft aan dat er nieuwe firmware is voor mijn toestel echter geeft ie na het drukken op bijwerken aan dat de firmware niet geschikt is voor mijn telefoon.

Dit is de samsung studio die ik gedownload heb: New_PC_Studio_Install_1.5.0.AC4

Is het uberhaupt wel mogelijk om hem via samsung studio te updaten? of moet ik dan op samsung-firmwares firmware downloaden?

Ik heb momenteel de I7500XXII5 firmware, weet iemand welke ik moet hebben? is dat gewoon de laatst uit het rijtje? I7500XEJC6 of de laatste van de XX firmware, I7500XXJC2 ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Heb diverse fw's getest en kom toch tot de conclusie dat IK4 een redelijk snelle en iig de meest stabiele fw is bijvoorbeeld wat betreft het accu- en sensorgebruik. Draai sinds het weekend Galaxo 1.6.3.2 (link) waarmee de Galaxy overgeclockt kan worden naar 710 Mhz en op zich is die ook wel ok maar bv. accuduur lijkt toch niet helemaal stabiel. Performance lijkt wel iets beter; toestel voelt iets sneller aan.

Zal Galaxo 1.6.3.2 nog wel paar dagen testen maar alles bij elkaar denk ik dat IK4, ook al is het dan de inmiddels al weer zwaar verouderde 1.5 tot nu toe de beste fw is. Jammer genoeg is er volgens mij nog steeds geen volledig stabiele en bug-vrije 1.6 te gebruiken.

En de NPS van Samsung is sowieso useless. Op androidforums zijn uitgebreide handleidingen te vinden hoe je fw's kunt flashen met Odin (link).

[ Voor 15% gewijzigd door nightcrow op 26-05-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ja ik vind het toch best complex allemaal, op gsmhelpdesk staat een tutorial voor odin met allemaal losse bestanden die helemaal niet in de laatste firmware package zitten en op androidforums.com staat dat je een onepackage moet doen.

Open Odin, then select:

-One package from the options tick Boxes
-Select the file path for OPS which is the Orion.ops file
-Select the file path for One Package which is the firmware .Tar file

Ik interpreteer bovenstaande namelijk gewoon als vink links in odin One Package aan, hiernaast staat by default altijd al Reboot en Protect OPS aangevinkt.

Hierna ga je in odin naar One Package , rechts onderin en kies je het tar bestand en druk je op start.

Klopt dit Nightcrow?

Ik ga overigens de I7500XXJC2 firmware flashen, hierna wil ik eventueel een andere firmware proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door GranCanaria op 26-05-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Dat is de juiste manier. Goede keuze trouwens om XXJC2 te flashen, is de enige 1.6 die nog enigszins bruikbaar is en bovendien ook NL als te kiezen taal.

Sommige fw's bestaan uit one packages en andere fw's uit allemaal losse bestanden (phone, pda, boot, csc). XXJC2 is idd een one package fw.

Mocht je je gaan ergeren aan het geluid dat bij alle 1.6 fw's standaard wordt geproduceerd bij koppelen/ontkoppelen USB ook als je die optie hebt uitgevinkt in je menu: neem dan dit bestand en plaats dat in een nieuwe folder op je interne SD media - audio - notifications. Dat zijn dus drie nieuwe folders ;)

Op deze manier kun je ook ringtones toevoegen via een folder media - audio - ringtones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ja idd, echter heb ik wat problemen gehad met XXJC2, hij bootte niet meer, bleef hangen op het samsung logo. Hierna heb ik de accu uit het toestel gehaald (na ongeveer 10mn wachten) en heb hem geflashed met de laatste Russische rom,

Wow wat is die snel!! echter was het wel even zoeken naar waar ik hem weer op engels kon zetten etc.

Maar aangezien ik echt NL in mijn rom wil heb ik maar de XXJC1 geflashed, die doet het goed maar helaas is deze net zo snel als de originele rom.

Ik zit eraan te denken misschien een custom rom te installeren echter weet ik hoe het daarlijk gaat, ben daarlijk elke maand aan het flashen omdat er toch iets niet goed is etc..

Daarom heb ik liever een nieuwe rom waar ook NL in zit en welke net zo snel is als de laatste russische rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Waar vind ik meet info over I7500XXJC2? Een zoektoch geeft me alleen een lijste behoorlijk enge website's.

Of een lijstje met de belangrijkste nadelen voldoet ook wel :+

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Wat wil je precies weten? op www.samsung-firmwares.com staat meer info over de firmware.

In mijn vorige post bedoelde ik eigenlijk dat XXJC2 niet werkte bij me daarom heb ik XXJC1 geflashed, sorry.

Volgens mij kan dit per apparaat verschillen, als het apparaat niet meer uit de samsung logo komt, dan kan je hem volgens mij nog in download status zetten, ik kon dat in ieder geval en heb hem daarna weer geflashed.

Pas hiermee op!

[ Voor 33% gewijzigd door GranCanaria op 27-05-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 14-09 14:44
Ik ben zelf behoorlijk tevreden van XXJC2.
Enige problemen zijn:
- 3G ipv Edge trekt de batterij bijzonder snel leeg
- na gebruik van google maps of iets anders dat locatie gebruikt (mbv location/mobile of gps) best even rebooten want anders heb je veel kans op de no-sleep bug

EDIT:
en natuurlijk de standaard problemen van alle Android versies lager dan 2.1 ;) zoals gebrek aan data transfer over bluetooth.

Weet iemand trouwens of er in meer recente versies van Android de mogelijkheid bestaat om vcards te versturen/ontvangen(en herkennen) per sms/BT/email? Dat vind ik een bijzonder irritant gebrek.

[ Voor 37% gewijzigd door Dryhte op 27-05-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Misschien handig dat je vermeld waar je de XXJC2 gedownload hebt en hoe je hem geflashed hebt.

Via Odin is het mogelijk om losse bestanden te flashen maar ook complete tar files. Heb jij een complete tar file gehad of losse bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Hallo Dryhte, bedankt, en ik neem aan dat je daar de I7500XXJC2.ZIP heb gedownload?

Ik zal hem vanavond even proberen maar is dit ook de versie met alleen 1 tarfile? en heb je verder nog speciale settings of iets moeten zetten in Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Sorry, weet niet meer of het een 'single file' is maar ik denk het wel.

Niet speciaals in odin, alles werkte meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick90
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik ben nu JC2 aan het flashen, ben benieuwd.

Hebben jullie trouwens ook dat je telefoon regelmatig 'crashed'? Ik heb zeer regelmatig dat applicaties uitvallen en niet meer opstarten. Vervolgens valt mijn telefoon uit en blijft hij hangen in het Samsung of Android logo (ligt er net aan welke firmware op dat moment geinstalleerd is). Dan moet ik weer nieuwe firmware installeren wat vaak wel even duurt omdat ik het probleem houd dat hij in het Samsung of Android logo blijft hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Gelukkig heb ik dat niet maar hoe ben je JC2 aan het flashen? is het 1 tarfile? en wat heb je aangevinkt in Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dit heb ik alvast nog nooit meegemaakt.

Voor mij is het voornaamste probleem de 'no sleep' bug.

Weet iemand of je Galaxo 1.6.3.2 ook met oudere 1.6 ROMS dan JC6 kan gebruiken? In dat geval kom ik in de verleiding om 'm toch eens te proberen (maar ik wil geen XE firmware meer, ik vind het ontbreken van T9 echt te storend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik heb deze rom er zojuist opgezet, alles verliep goed, ook kwam het toestel weer in het menu! super dit.

Helaas is de rom niet zo snel als de Russische rom, het lijkt wel alsof het toestel in de Russische rom overgelocked was :)

[ Voor 26% gewijzigd door GranCanaria op 27-05-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Heb ook meermalen gehad dat het toestel bleef hangen in het boot-screen (zogenaamde boot-loop). Gebeurde mij vooral na het testen van de Galaxo rom's. Wat je dan het beste kunt doen is even de accu eruit, dan booten in recovery ('volume down', dan 'call' en vervolgens 'end call' indrukken en deze ingedrukt houden) en vervolgens als het uitroepteken in beeld verschijnt op de menu-toets drukken. Dan wordt het toestel hard gereset en start hij vaak wel weer.

Het is trouwens aan te raden om na het flashen altijd een harde reset uit te voeren op bovenstaande wijze of anders via het menu als hij wel gewoon opstart.
Dryhte schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:30:
Dit heb ik alvast nog nooit meegemaakt.

Voor mij is het voornaamste probleem de 'no sleep' bug.

Weet iemand of je Galaxo 1.6.3.2 ook met oudere 1.6 ROMS dan JC6 kan gebruiken? In dat geval kom ik in de verleiding om 'm toch eens te proberen (maar ik wil geen XE firmware meer, ik vind het ontbreken van T9 echt te storend)
Die no-sleep bug is op te lossen, zie hier. Jammer genoeg is volgens mij Galaxo 1.6.3.2 gebaseerd op JC6 en maakt het dus ook niet uit of je JC2 gebruikt voor het restoren van de Google apps (Gapps).

Daarom denk ik ook dat je aan JC2 met wat aanpassingen (bovenstaande oplossing voor no-sleep bug en silence mp3 voor USB-connect bug) de beste 1.6 hebt. Volgens mij is de weergave van de accu-status trouwens niet erg nauwkeurig maar ook daar is een oplossing voor. Zie ook hier.
GranCanaria schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:41:
Ik heb deze rom er zojuist opgezet, alles verliep goed, ook kwam het toestel weer in het menu! super dit.

Helaas is de rom niet zo snel als de Russische rom, het lijkt wel alsof het toestel in de Russische rom overgelocked was :)
Als je aan die snelheid veel waarde hecht kun je misschien ook Galaxo 1.6.3.2 eens proberen. Daarmee is de Galaxy wel over te clocken (naar 710 Mhz). Vond die zelf niet stabiel genoeg wat accu-gebruikt betreft dus ben weer terug op good-old IK4. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ja snelheid vind ik erg belangrijk en heb duidelijk verschil gemerkt toen ik de laatste rom erop had (russische rom), dus zonder over te clocken kan een rom ook al snel zijn.

Misschien komt er binnenkort ook wel een europese rom gebasseerd op die versie.

Maar over de galaxo 1.6.3.2, is die standaard al lekker snel of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Intussen is 1.6.3.3 zelfs al uit zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Heeft er iemand 1.6.3.3 al getest? en hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
nightcrow schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:06:
Heb ook meermalen gehad dat het toestel bleef hangen in het boot-screen (zogenaamde boot-loop). Gebeurde mij vooral na het testen van de Galaxo rom's. Wat je dan het beste kunt doen is even de accu eruit, dan booten in recovery ('volume down', dan 'call' en vervolgens 'end call' indrukken en deze ingedrukt houden) en vervolgens als het uitroepteken in beeld verschijnt op de menu-toets drukken. Dan wordt het toestel hard gereset en start hij vaak wel weer.

Het is trouwens aan te raden om na het flashen altijd een harde reset uit te voeren op bovenstaande wijze of anders via het menu als hij wel gewoon opstart.
Heb zojuist via NPS een update gedownload en nu hangt het toestel ook in een boot-loop. Het Samsung logo blijft maar knipperen. Bovenstaande werkte niet voor mij (of ik moet het niet goed hebben gedaan...)

-Heb de accu eruit gehaald
-Accu er weer in gedaan
-Aangezet en vrijwel direct daarna de volume-down ingedrukt
-call ingedrukt
-end-call ingedrukt (andere twee nog steeds ingedrukt; vrij onmogelijke houding)
-zo een minuut of twee gezeten tot me vingers pijn begonnen te doen
-Dit topic opgezocht (tel was nog in een boot-loop)
-Bericht typen en plots staat de foon uit...

Heb verschillende andere fora afgestruind (ben zelfs opties tegen gekomen die mij in een fast boot mode en fast boot mode linux brachten :o ) maar "still no luck".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Punt is dat je het toestel niet eerst aan moet zetten. Je zet het uit en vervolgens druk je als het toestel uit staat volume-down, call en end-call tegelijkertijd in en houdt je deze ingedrukt. Je boot dan in recovery mode. Als dan het uitroepteken in beeld verschijnt druk je op de menu toets.
GranCanaria schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:22:
Ja snelheid vind ik erg belangrijk en heb duidelijk verschil gemerkt toen ik de laatste rom erop had (russische rom), dus zonder over te clocken kan een rom ook al snel zijn.

Misschien komt er binnenkort ook wel een europese rom gebasseerd op die versie.

Maar over de galaxo 1.6.3.2, is die standaard al lekker snel of valt dat wel mee?
Ik vond 1.6.3.2 best snel draaien ook bij de standaard 528 Mhz. De eerlijkheid gebiedt me dan ook te zeggen dat ik niet direct verschil merkte tussen 528 Mhz en 710 Mhz. Als je veel waarde hecht aan snelheid zou ik 1.6.3.2 gewoon eens zelf proberen. Wel even een nandroid back-up maken zodat je altijd weer terug kunt. En in 1.6.3.2 zitten dus geen Dutch locales.

Na iedere flash/harde reset voelt de Galaxy trouwens standaard sneller aan omdat nog niet alle apps erop staan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Bedankt Nightcrow, dit is nuttige informatie. Kan ik deze ook gewoon flashen zoals de andere roms of moet ik hier speciale dingen voor uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
GranCanaria schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:05:
Bedankt Nightcrow, dit is nuttige informatie. Kan ik deze ook gewoon flashen zoals de andere roms of moet ik hier speciale dingen voor uithalen.
Je moet je telefoon rooten met behulp van adb,

handleiding:
http://www.uht.me/galaxo/

[ Voor 6% gewijzigd door pingwings op 02-06-2010 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
nightcrow schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 07:37:
Punt is dat je het toestel niet eerst aan moet zetten. Je zet het uit en vervolgens druk je als het toestel uit staat volume-down, call en end-call tegelijkertijd in en houdt je deze ingedrukt. Je boot dan in recovery mode. Als dan het uitroepteken in beeld verschijnt druk je op de menu toets.
Aha, heb dat nu dan inderdaad wel goed gedaan. Heb dus via de Samsung NPS 1.6 binnengehaald. Ik dacht dat dit allen met costum roms mogelijk was was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
pingwings schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:32:
[...]

Je moet je telefoon rooten met behulp van adb,

handleiding:
http://www.uht.me/galaxo/
Bedankt hiervoor, kan ik de beschrijving ook gebruiken voor de laatste Galaxo? in het artikel staat namelijk de voorgaande versie beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chckdsk! schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:34:
[...]

Aha, heb dat nu dan inderdaad wel goed gedaan. Heb dus via de Samsung NPS 1.6 binnengehaald. Ik dacht dat dit allen met costum roms mogelijk was was :p
Echt? Wat is je CSC & PDA & Phone versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
m'n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
*#*#4986*2650468#*#* in je telefoon intoetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Dryhte schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:15:
[...]

*#*#4986*2650468#*#* in je telefoon intoetsen
hehehe, uhm waar? Ik heb het net geprobeerd via de dialer; ging ie het nummer bellen! :o

Hier in ieder geval een screen (weet niet of je er iets mee kunt)
Afbeeldingslocatie: http://i957.photobucket.com/albums/ae60/Durtysoes/2010-06-02-101711.jpg?t=1275466940

edit: daaronder staat nog Donut.XXJC2

[ Voor 4% gewijzigd door Sup4rdurt op 02-06-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
bij mij via dialer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Jup, nogmaals geprobeerd en deed het nu wel;

PDA: I7500XXJC2
Phone: I7500XXJB2
H/W: MP 0.401
RFCallDate: 2009.10.21
CSC: I7500XENJE1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
XENJE1

Wat is je operator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
HI/KPN

Even wat anders: waar staat de gemakkelijkste handleiding om je telefoon te rooten? Heb deze gevolgd maar dat doet natuurlijk niet wat ik graag wil...

Bij mij wil ie dus al niet de Samsung ADB Fast Boot Drivers installeren. Iemand een idee?

[ Voor 96% gewijzigd door Sup4rdurt op 02-06-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Geweldig. Heb 'm gedownload en geupload zodat iedereen 'm kan testen ;)

http://www.zshare.net/download/76793604cbbd2006/

[ Voor 42% gewijzigd door Dryhte op 02-06-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Dryhte schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:41:
[...]

't Stomme is dat ik er alleen maar achter ben gekomen omdat ik de foon wou rooten. Nu is de update voor 1.6 wel gelukt (waar jullie overigens denk ik wel blij mee zijn O-) ) alleen mijn toestelletje is nog niet geroot |:(

ps: dit werkt dus niet :(
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6qtjVFMZC9M]

[ Voor 9% gewijzigd door Sup4rdurt op 02-06-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Dryhte schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:41:
[...]

Dat is toch gewoon de laatste officiele rom met NL erin? die heb ik laatst ook gepost als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dit is die met CSC XENJE1; geeft ook een andere H/W code en RFCallDate dan de laatste (was van ITV als ik me niet vergis)

Ik heb wat ik dacht de laatste XX rom te zijn, maar bij mij is H/W 0.400 (vs 0.401) en RFCallDate is bij mij 2009.06.en nog wat

Deze rom is volgens FUS downloader pas 31/5 gereleased. (ok PDA en Phone hebben iig zelfde naam als oudere ITV rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Chckdsk! schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:39:
HI/KPN

Even wat anders: waar staat de gemakkelijkste handleiding om je telefoon te rooten? Heb deze gevolgd maar dat doet natuurlijk niet wat ik graag wil...

Bij mij wil ie dus al niet de Samsung ADB Fast Boot Drivers installeren. Iemand een idee?
dat is best een gedoe, zoek in dit topic even op berichten van mij (had dat pas ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Ik geef het voor nu even op. Ben er al vanaf 5 uur vanochtend mee bezig, heb elke mogelijke manier geprobeerd (behalve de goede...). Heb zowel onder Linux als onder Windows geprobeerd en dat alles heeft me alleen 1.6 opgeleverd. Ik krijg gewoon me foon niet in Fast boot en ik begrijp maar niet waarom.

[quo]dat is best een gedoe, zoek in dit topic even op berichten van mij (had dat pas ook)[/quo]
Ik heb het opgezocht en kwam weer op de Android forums terecht en daar werdt ik weer niet veel wijzer uit.

Ik bekijk het op een later moment wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
ik heb:
pda: i7500xxjc2
phone: i7500xxjb2
h/w: mp 0.401
rfcalldate: 2009.09.23
csc: i7500vipjc1

Hier zit gewoon NL in, is dat bij de I7500XENJE1 ook het geval? anders ga ik galaxo proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Jup, zit nl in. Alleen wat ik nu ben tegen gekomen is navigatie loopt elke keer vast. Kan niet eens een bestemming invoeren en Latitude werkt niet/slecht. Voor de rest loopt het wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Heb hem geflashed en het lijkt allemaal wel wat soepeler te lopen, denk dat ik deze gewoon ff erop hou.

Misschien komt dit door mij maar als ik aan het surfen ben en heb ongeveer 10 pagina's bezocht, dan moet ik ook 10x op de terugtoets drukken voordat ik uit de browser kom, kan ik er niet gewoon direct uit?

[ Voor 74% gewijzigd door GranCanaria op 02-06-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
er is trouwens een nieuwe galaxo uit, Galaxo_V1.6.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Nee, dat is met heel veel android apps een probleem. Daarom heb ik ook een taskkiller in bartender lite. Kun je dat soort apps direct de nek omdraaien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Chckdsk! schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:46:
Ik geef het voor nu even op. Ben er al vanaf 5 uur vanochtend mee bezig, heb elke mogelijke manier geprobeerd (behalve de goede...). Heb zowel onder Linux als onder Windows geprobeerd en dat alles heeft me alleen 1.6 opgeleverd. Ik krijg gewoon me foon niet in Fast boot en ik begrijp maar niet waarom.

[quo]dat is best een gedoe, zoek in dit topic even op berichten van mij (had dat pas ook)[/quo]
Ik heb het opgezocht en kwam weer op de Android forums terecht en daar werdt ik weer niet veel wijzer uit.

Ik bekijk het op een later moment wel weer.
Ben hier ook erg lang mee bezig geweest (draai W7 32 bit). Uiteindelijk lukte het me met deze drivers. Daar moet je dan vervolgens naar verwijzen in apparaatbeheer. Met die drivers en deze tutorial kom je dan hopelijk wat verder.

Bij het flashen van de recovery: zelf geef ik vast de command prompt 'fastboot flash recovery recovery.img' en dan start ik het toestel in fastboot-mode en plug daarna pas de USB-kabel erin. Op de een of andere vage manier herstart het toestel automatisch als ik hem uitschakel en vervolgens de USB kabel erin plug of die er in laat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
nightcrow schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:23:
[...]

Ben hier ook erg lang mee bezig geweest (draai W7 32 bit). Uiteindelijk lukte het me met deze drivers. Daar moet je dan vervolgens naar verwijzen in apparaatbeheer. Met die drivers en deze tutorial kom je dan hopelijk wat verder.

Bij het flashen van de recovery: zelf geef ik vast de command prompt 'fastboot flash recovery recovery.img' en dan start ik het toestel in fastboot-mode en plug daarna pas de USB-kabel erin. Op de een of andere vage manier herstart het toestel automatisch als ik hem uitschakel en vervolgens de USB kabel erin plug of die er in laat zitten.
Dat ga ik dan nog maar even proberen. Bedankt!

Ik ben erg te spreken over de accuduur met 1.6! Heb gisteravond wat gepokerd en doet het nu nog steeds! Op 1.5 moest ie dan alweer aan de fles diezelfde avond! Cool :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
GranCanaria schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:47:
er is trouwens een nieuwe galaxo uit, Galaxo_V1.6.3.3
had ik al vermeld... Dryhte in "Samsung Galaxy I7500"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Heb het dan toch voor elkaar gekregen!

Nu loop ik toch tegen een probleem aan; nadat ik root aan gezet heb en reboot, kan ik in de terminal geen su gebruiken (permission denied) :s

Heb al meerdere malen ge-de-root en weer terug en krijg alsmaar die melding. Zodra je root aangezet heb blijft het daar toch bij?

Bovenstaande is al opgelost en nu kom ik weeeer problemen tegen (alsof het niet mag gebeuren...)

Ik wil dus die NOS teletext app verwijderen uit 1.6. Ik heb root aan, open Better Terminal:

@terminal:
# su (melding daarna Yes en Always geprobeerd)
# mount -o rw,remount /system
# rm -r /system/app/LexionAirAndroidNOS.apk

Werkt niet. Dus ik de Browser proberen (doen ze in die tutorial filmpjes op Youtube ook)

# su (melding daarna Yes en Always geprobeerd)
# mount -o rw,remount /system
# rm -r /system/app/Browser.apk

Kijk vervolgens in me menu; staan ze allebei nog. Applicaties? Staan ze allebei nog... Beetje moedeloos dat bij mij niks direct kan zoals het moet :+

[ Voor 52% gewijzigd door Sup4rdurt op 03-06-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
GranCanaria schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:58:
[...]

Dat is toch gewoon de laatste officiele rom met NL erin? die heb ik laatst ook gepost als het goed is.
Is deze dan ook officieel via de Samsung site te verkrijgen? Ik heb gisteren de nieuwe NPS gedownload, wat een bagger tool is dat!!

Kan ik de nieuwe rom dan via Odin erop zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
niet via de samsung site te verkrijgen (daar kan je geen roms downloaden), maar als je je telefoon bij HI/KPN gekocht hebt (lijkt het toch) zou je die ROM moeten kunnen binnenkrijgen via NPS.

Ik heb 'm zelf gedownload via FUS downloader http://sephail.net/projects/samsung-fus-downloader/ met volgende gegevens:

I7500XENJE1
I7500XXJC2
I7500XXJB2
500
XX
GT-i7500

Dat is een 'officiële' download van de servers van Samsung zelf.

'k Heb 'm hier geupload: http://www.zshare.net/download/76793604cbbd2006/

EDIT: en ja, je zou 'm mbv Odin moeten kunnen installeren, zoals alle downloads van Samsung

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 04-06-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 17:09
Ik heb de ROM van Dryhte geïnstalleerd. 1.6 heeft zeker verbeteringen.

Het lijkt alleen wel dat alles wat trager is. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Het kan aan mij liggen maar vind de Russische rom toch echt het snelste. Het toestel werkt voor de rest natuurlijk gewoon goed maar het is soms toch irritant als je uit standby wil komen en het duurt even voordat het scherm er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
GranCanaria schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:15:
Het kan aan mij liggen maar vind de Russische rom toch echt het snelste.
Ik was daar ook best tevreden van, maar ik heb T9 correctie nodig in 't Nederlands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ja daar baal ik ook erg van, dat is ook de reden waarom ik hem gelijk met een andere rom voorzien heb. Maar toch jammer en zou het geweldig vinden als ze een andere NL rom baseren daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Draai nu ruim een week Galaxo 1.6.3.3 en kan niet anders zeggen dan dat het erg goed bevalt. Draai hem niet overgeclockt, met 528 Mhz is alles wat mij betreft al snel genoeg. Neemt niet weg dat het een prettig idee is dat je ermee kunt spelen. Bovendien is de USB-bug ook op te lossen door de snelheid te verlagen tijdens het laden (zie hier).

Los van het feit dat er geen Dutch locales zijn (en dus ook de Google-navigatie alleen Engels is) kan ik eigenlijk geen nadelen bedenken. Alles draait zoals gezegd snel en soepel, accuverbruik is stabiel en je kunt ADW Launcher gebruiken i.c.m. themes voor Galaxo (bv. DarkSense, zie hier).

Zelf heb ik er nu zoiets van gemaakt met ADW en DarkSense 1.1 met 4 homescreens:
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesupload.net/show/1276578714_100416-1.pngAfbeeldingslocatie: http://plaatjesupload.net/show/1276578740_100416-2.pngAfbeeldingslocatie: http://plaatjesupload.net/show/1276578802_100416-3.pngAfbeeldingslocatie: http://plaatjesupload.net/show/1276578821_100416-4.pngAfbeeldingslocatie: http://plaatjesupload.net/show/1276578839_100416-5.pngAfbeeldingslocatie: http://plaatjesupload.net/show/1276578858_100416-6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Niet slecht...

Ikzelf wacht echter vol ongeduld op de volgende public beta van Gaosp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook, met de 3D support lijkt alles in een stroomversnelling te zitten op gaosp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik hoop alleen dat de wel de nederlandse taal erbij in drukken...... anders is het een mooie rom maar kan ik hem niet gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
iceme schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:18:
Ik hoop alleen dat de wel de nederlandse taal erbij in drukken...... anders is het een mooie rom maar kan ik hem niet gebruiken :(
quoted for truth.

Heb ook nog geen enkele 'app' of 'mod' gevonden die extra talen ondersteuning installeert. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 21:26

Zay

n00b

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:55:
Ik ook, met de 3D support lijkt alles in een stroomversnelling te zitten op gaosp.
same here. Ik draai nu eigenlijk al constant de beta 1 omdat die gewoon veel sneller en stabieler werkt dan Samsungs laatste 1.6.

Alleen jammer dat de camera het nog niet doet.

"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Zay schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:04:
[...]

... omdat die gewoon veel sneller en stabieler werkt dan Samsungs laatste 1.6....
Echt? Kan je uit eerste hand zeggen wat er allemaal niet werkt, en of deze rom Nederlands ondersteunt?

Ik denk aan:

- bluetooth (incl file transfer)
- wifi
- Edge, 3G
- welke sensoren werken? beweging/proximity/compass/gps/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Dryhte schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:13:
[...]

Echt? Kan je uit eerste hand zeggen wat er allemaal niet werkt, en of deze rom Nederlands ondersteunt?

Ik denk aan:

- bluetooth (incl file transfer)
- wifi
- Edge, 3G
- welke sensoren werken? beweging/proximity/compass/gps/...
Volgens mij zit nederlands er niet in. Verder kan je gewoon op de projectpagina zien wat werkt en wat niet.
http://code.google.com/p/gaosp/wiki/FeatureList

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
L0we schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:05:
[...]

Volgens mij zit nederlands er niet in. Verder kan je gewoon op de projectpagina zien wat werkt en wat niet.
http://code.google.com/p/gaosp/wiki/FeatureList
Nederlands zit wel in GAOSP public Beta 2 die recent uit is gekomen. Zie ook de website van Drakaz. Daarin zit zowel Vlaams voor Drythe als Nederlands voor mijzelf ;)

[ Voor 18% gewijzigd door nightcrow op 27-06-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Helaas krijg ik de T9 niet aan de praat :( wel in 't Engels maar niet in 't Nederlands. Voor mij mag de hele ROM in 't engels zijn als ik maar T9 in 't nederlands/vlaams/gents/whatever heb ;)

Verder heb ik trouwens nog wat probleempjes met Beta2:

- inladen van (200+) foto's in de gallery is e-norm traag (thumbnail probleem?)
- gmail app crasht (force close) direct na starten

[ Voor 70% gewijzigd door Dryhte op 28-06-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24
Ik heb een en al ellende met dit apparaat. Vanmiddag crash gehad (bellen gaf veel problemen). Kan soms verbinding niet meer stoppen. Tijdens gesprek liep ie vast. Moest batterij eruit halen. Hierna volgde een harde reset of zo want was heel lang bezig met initaliseren van SD. Al mijn settings staan anders enzo.

En ook geen updates van Samsung. WAARDELOOS.

Voor mij geen Samsung telefoons meer.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
MrMarcie schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 01:18:
Ik heb een en al ellende met dit apparaat. Vanmiddag crash gehad (bellen gaf veel problemen). Kan soms verbinding niet meer stoppen. Tijdens gesprek liep ie vast. Moest batterij eruit halen. Hierna volgde een harde reset of zo want was heel lang bezig met initaliseren van SD. Al mijn settings staan anders enzo.

En ook geen updates van Samsung. WAARDELOOS.

Voor mij geen Samsung telefoons meer.
Welke firmware heb je op je toestel staan?

( geef *#*#4986*2650468#*#* in je dialer in)

Als dat geen al te recente firmware is, raad ik je aan om eens te upgraden. Crashes heb ik (behalve op GAOSP) allang niet meer gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Dryhte schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:08:
[...]

Welke firmware heb je op je toestel staan?

( geef *#*#4986*2650468#*#* in je dialer in)

Als dat geen al te recente firmware is, raad ik je aan om eens te upgraden. Crashes heb ik (behalve op GAOSP) allang niet meer gehad :)
PDA: I7500XXIH7
PHONE: I7500XXIH7
RFCALLDATE: 2009.02.25
CSC:I7500XENIH2

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag mijn Galaxy I7500 binnen. Nu heb ik een vraagje over de Wifi-internet mogelijkheid.

Hij vindt mijn netwerk thuis wel, en ik klik dan op verbinden, verder is er alleen nergens aan te zien of de gsm ook daadwerkelijk verbinding heeft met het internet. Als ik toch op internet ga (want dat kom ik wel bij Browser) dan gaat toch mijn beltegoed omlaag (heb namelijk Prepaid).

Iemand die zo weet wat ik fout doe? ik bedoel dit zou me toch niks moeten kosten eigenlijk he... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:07:
Ik heb sinds vandaag mijn Galaxy I7500 binnen. Nu heb ik een vraagje over de Wifi-internet mogelijkheid.

Hij vindt mijn netwerk thuis wel, en ik klik dan op verbinden, verder is er alleen nergens aan te zien of de gsm ook daadwerkelijk verbinding heeft met het internet. Als ik toch op internet ga (want dat kom ik wel bij Browser) dan gaat toch mijn beltegoed omlaag (heb namelijk Prepaid).

Iemand die zo weet wat ik fout doe? ik bedoel dit zou me toch niks moeten kosten eigenlijk he... >:)
Ik zie bovenin zeker een icoon als ik wifi verbinding heb :?
Vreemd.
MrMarcie schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:03:
[...]

PDA: I7500XXIH7
PHONE: I7500XXIH7
RFCALLDATE: 2009.02.25
CSC:I7500XENIH2
Volgens mij kan updaten geen kwaad..
IK4 ofzo. Zal ongetwijfeld een stuk beter zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hoyden op 29-06-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Hoyden schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:29:

[...]

Hij heeft XEN - daar is zelfs een 'officiële' 1.6 firmware voor ( http://www.zshare.net/download/76793604cbbd2006/ )

Deze bestaat uit JB2 & JC2, die heb ik ook op m'n telefoon en werkt best goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Dryhte op 30-06-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:07:

Als je bij de draadloze instellingen kijkt zie je als het goed is of hij verbinding heeft met het wifi netwerk. Als hij echt verbinding heeft krijg je een icoontje te zien in je statusbalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 17:24
Dryhte schreef op maandag 28 juni 2010 @ 07:25:
Helaas krijg ik de T9 niet aan de praat :( wel in 't Engels maar niet in 't Nederlands. Voor mij mag de hele ROM in 't engels zijn als ik maar T9 in 't nederlands/vlaams/gents/whatever heb ;)

Verder heb ik trouwens nog wat probleempjes met Beta2:

- inladen van (200+) foto's in de gallery is e-norm traag (thumbnail probleem?)
- gmail app crasht (force close) direct na starten
Ik neem aan dat je root hebt, dan heb je hier misschien iets aan.

Zojuist kwam ik ook 'eindelijk' een goede guide tegen Galaxo te kunnen draaien, klik. Dus ik denk dat ik morgen of overmorgen maar ga proberen, zodat ik lekker met 1.6 op vakantie kan ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
heintjeput schreef op maandag 05 juli 2010 @ 01:21:
[...]

Zojuist kwam ik ook 'eindelijk' een goede guide tegen Galaxo te kunnen draaien, klik. Dus ik denk dat ik morgen of overmorgen maar ga proberen, zodat ik lekker met 1.6 op vakantie kan ;-).
Dat is een prima guide ja, het flashen stelt niet zoveel voor :).
heintjeput schreef op maandag 05 juli 2010 @ 01:21:
[...]

Ik neem aan dat je root hebt, dan heb je hier misschien iets aan.
Volgens mij werkt dat niet, het toetsenbord start niet meer op. Gelukkig had ik een backup gemaakt :)

[ Voor 30% gewijzigd door L0we op 05-07-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
L0we schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:59:
[...]

Volgens mij werkt dat niet, het toetsenbord start niet meer op. Gelukkig had ik een backup gemaakt :)
Bij mij werkte het prima. Typt een stuk fijner dan het normale toetsenbord. Ik moest wel een paar keer heen en weer voor dat ik het toetsenbord kon selecteren, omdat ik te lui was om te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
[b][message=34262854,noline]

Heb dat bestand hierboven ergens gedownload. Wat een gedoe. Als alles gekopieerd is (ook als ik gewoon grote bestanden naar tel verzend via USB) blijft ie hangen, maar alles staat er wel op. Na veel gedoe nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/7619/galaxy1o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/6823/galaxy2e.jpg

Hoop dat ik nu weer ff vooruit kan en dat ie beter gaat werken. Wel email ed. allemaal opnieuw moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
L0we schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:59:
[...]

Dat is een prima guide ja, het flashen stelt niet zoveel voor :).

[...]

De guide gisteren uit eindelijk met succes doorlopen. Ik kon ook wel een aantal keer opstarten naar Galaxo, maar het was erg instabiel, een volgende release maar weer eens proberen. Nu draai ik ook JC2 met IH8 baseband, aangezien ik daar goede verhalen over heb gehoord. Na twee uurtjes ook weer alle apps enz. geinstalleerd.
Tot nu toe draait het ook goed, voor mijn gevoel ook een stuk sneller dan mijn oude 1.5 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
heintjeput schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:38:
[...]

De guide gisteren uit eindelijk met succes doorlopen. Ik kon ook wel een aantal keer opstarten naar Galaxo, maar het was erg instabiel, een volgende release maar weer eens proberen. Nu draai ik ook JC2 met IH8 baseband, aangezien ik daar goede verhalen over heb gehoord. Na twee uurtjes ook weer alle apps enz. geinstalleerd.
Tot nu toe draait het ook goed, voor mijn gevoel ook een stuk sneller dan mijn oude 1.5 firmware.
Instabiel? Heb je een hard reset gedaan na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
L0we schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:51:
[...]

Instabiel? Heb je een hard reset gedaan na de update?
Harde rest voor het flashen, flashen, google apps terug zetten, harde reset. De eerste keer dat ik hem flashte wilde hij al niet booten. Vervolgens hetzelfde kunstje nog een keer gedaan, toen bootte de telefoon wel. Maar instabiel, twee keer een reset gehad in een uur tijd en na een (andere) reboot bleef hij weer hangen in het opstartscherm, vervolgens naar JC2 gegaan en geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Das vreemd, bij mij draait hij heerlijk snel & stabiel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
L0we schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:52:
Das vreemd, bij mij draait hij heerlijk snel & stabiel :).
Er werd wel voor gewaarschuwd bovenaan de guide. Misschien dat ik het nadat ik terug ben van vakantie nog een keer probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Voor wie op zoek is naar een keyboard met NL T9 voorspelling etc. check ook deze pagina van XDA. Je kunt daar de inmiddels vrij ver gefinetunede HTC keyboard downloaden. Bij mij werkt het prima icm IK4.

Ideaal dus voor gebruik icm Galaxo of GAOSP. Ben zelf zoals gezegd weer terug op IK4 omdat die volgens mij toch echt het meest stabiel werkt zonder bugs en omdat de accuduur daarmee voor mijn gevoel ook het langst is. Krijg daar echter ook geen NL T9 voorspelling maar alleen in het Engels. Het Samsung keyboard in IK4 is wel in te stellen op NL maar die werkt niet prettig en ziet er niet uit. Ook daarvoor biedt het HTC keyboard uitkomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Die 1.6 wordt ie volgens mij niet sneller van. Scherm reageert af en toe wat traag, maar verder wel een verbetering met 1.5. Ook bellen lijkt iets beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Is er ook ergens Android 2.2 te downloaden voor de Galaxy? Zo ja, werkt die goed?

[ Voor 19% gewijzigd door MrMarcie op 14-07-2010 09:27 . Reden: tekstcorrecties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
MrMarcie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:27:
Is er ook ergens Android 2.2 te downloaden voor de Galaxy? Zo ja, werkt die goed?
Nope, nog niet te downloaden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
L0we schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:19:
[...]

Nope, nog niet te downloaden :).
Maar Drakaz is er inmiddels wel aan bezig... GAOSP beta2 wordt een Froyo build: http://code.google.com/p/gaosp/

[ Voor 40% gewijzigd door Dryhte op 15-07-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
nightcrow schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 07:33:
Voor wie op zoek is naar een keyboard met NL T9 voorspelling etc. check ook deze pagina van XDA. Je kunt daar de inmiddels vrij ver gefinetunede HTC keyboard downloaden. Bij mij werkt het prima icm IK4.

Ideaal dus voor gebruik icm Galaxo of GAOSP. Ben zelf zoals gezegd weer terug op IK4 omdat die volgens mij toch echt het meest stabiel werkt zonder bugs en omdat de accuduur daarmee voor mijn gevoel ook het langst is. Krijg daar echter ook geen NL T9 voorspelling maar alleen in het Engels. Het Samsung keyboard in IK4 is wel in te stellen op NL maar die werkt niet prettig en ziet er niet uit. Ook daarvoor biedt het HTC keyboard uitkomst. :)
Ik ben intussen ook errug tevreden van Swiftkey (waarvoor je ook een nederlandstalig dictionary kan downloaden): http://www.swiftkey.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Dryhte schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:28:
[...]

Ik ben intussen ook errug tevreden van Swiftkey (waarvoor je ook een nederlandstalig dictionary kan downloaden): http://www.swiftkey.net/
Dank voor de tip. Heb hem net geïnstalleerd en zal hem ook eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Dryhte schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:28:
[...]

Maar ja, dit schrikt me toch af om dat te installeren :'(

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/3559/swiftkey.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Is er iemand die zowel ervaring heeft met de i7500 en de i5800, en wat over de verschillen kan zeggen? De i5800 heeft een andere processor, een wat lagere resolutie, maar al wel direct Android 2.1.

Wat is het verschil in snelheid tussen de 2 processoren?

Is er al een datum bekend wanneer de i7500 een update zal krijgen?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
MrMarcie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:21:
[...]

Maar ja, dit schrikt me toch af om dat te installeren :'(

[afbeelding]
Die melding krijg je wel bij alle keyboards van de market hoor :) is ook normaal, alles wat je intikt wordt potentieel opgevangen door het keyboard.

Wat speciaal is aan swiftkey (you may or may not like it), is dat het programma door je zelf gestuurde sms'en gaat lezen om je schrijfstijl te leren kennen. Dus het krijgt (als je dat toestaat) zelfs toegang tot sms'en die niet met het programma geschreven zijn.

Maar op sommige momenten moet je gewoon vertrouwen durven hebben.

Ik vind het programma echt heel goed, wil niet meer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:39:
[..]
Volgens de Samsung website zou dit inmiddels het geval moeten zijn:
http://www.samsungmobile.nl/promotion/newsList.do
Ik heb dit geprobeerd, maar dit werkte niet (NPS meldt dan "Geen update nodig").
Vervolgens hun klantenservice gemailed en kreeg begin deze week het volgende te horen:
===
De update voor uw Android toestel is door Google teruggetrokken.
Meerdere fabrikanten van mobieltjes hebben het bericht ontvangen de update per direct ongedaan te maken onder dreiging van een financiele boete, Samsung is daar 1 van.
Wij moeten u daarom met spijt mededelen dat wij voorlopig nog geen update kunnen aanbieden.
===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:41:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, maar dit werkte niet (NPS meldt dan "Geen update nodig").
Vervolgens hun klantenservice gemailed en kreeg begin deze week het volgende te horen:
===
Meerdere fabrikanten van mobieltjes hebben het bericht ontvangen de update per direct ongedaan te maken onder dreiging van een financiele boete, Samsung is daar 1 van.
Wij moeten u daarom met spijt mededelen dat wij voorlopig nog geen update kunnen aanbieden.
===
Dat is Zuigt wel. Al gaat dat ook om een update naar Android 1.6. Er komt toch ook een update naar Android 2.1?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:43:
[...]

Dat is Zuigt wel. Al gaat dat ook om een update naar Android 1.6. Er komt toch ook een update naar Android 2.1?
Een 2.1 versie die door Samsung wordt gesupport is zeer onwaarschijnlijk:
1.6 leek het beste wat ze na lang wachten wilden leveren en zelfs dat lijkt
nu dus op losse schroeven te staan. Weliswaar verwijzen ze hiervoor naar
Google (de details ken ik niet), maar het blijft erg zuur.
Ik zou voor een nieuwe aanschaf zeker ergens anders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Woy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:39:
Is er iemand die zowel ervaring heeft met de i7500 en de i5800, en wat over de verschillen kan zeggen? De i5800 heeft een andere processor, een wat lagere resolutie, maar al wel direct Android 2.1.

Wat is het verschil in snelheid tussen de 2 processoren?

Voor de Galaxy is al wel een 1.6 update beschikbaar van KPN, zie ook:
Dryhte schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:32:
[...]

Hij heeft XEN - daar is zelfs een 'officiële' 1.6 firmware voor ( http://www.zshare.net/download/76793604cbbd2006/ )

Deze bestaat uit JB2 & JC2, die heb ik ook op m'n telefoon en werkt best goed.
Op dit moment is een aantal developers onder aanvoering van Drakaz bezig met een custom 2.2 ROM (GAOSP) die ieder moment kan verschijnen.

Over de processor van de I5800 is volgens mij nog niets bekend. Wel is de processor van de Galaxy met de custom ROM van Drakaz (Galaxo 1.6.3.3) over te clocken naar 710 Mhz.

Persoonlijk vind ik de schil die door Samsung over 2.1 heen wordt gelegd spuuglelijk en een bijna exacte kopie van de iPhone-GUI. Geldt ook voor de Galaxy S. Zelf zou ik als je op zoek bent naar een budget Android kiezen voor de HTC Wildfire i.p.v. een Samsung hoofdzakelijk vanwege de zeer brakke support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis t
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-09 23:33
Iemand toevallig deze update wel gedownload?
Zo ja, kun je hem ergens op internet neer zetten zodat ik deze kan uitproberen!!!
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:41:
[...]

===
===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dennis t schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:07:
Iemand toevallig deze update wel gedownload?
Zo ja, kun je hem ergens op internet neer zetten zodat ik deze kan uitproberen!!!

[...]
Moeilijk te zeggen zonder dat je meegeeft welke versie je momenteel hebt. (provider code van je firmware)

Indien KPN (provider code XEN) dan is de enige officiële update deze die daar enkele posts naar boven gelinkt staat. Indien andere, geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag via NPS mijn Galaxy geupdate. In het begin duurde het even voordat NPS een update kon vinden, maar toen hij hem eindelijk gevonden had erop gezet.

Nu krijg ik mijn telefoon niet meer opgestart. Ik krijg nog wel het beginscherm waar samsung galaxy opstaat met een laadbalkje met startsound. Daarna komt er op het zwarte scherm in witte letters samsung te staan en deze letters lichten om de seconde blauw op. Maar aan de praat krijg ik hem niet meer.

Ik heb even gezocht en heb een hard reset(volume down+call+end call) en (call+ok+end call) geprobeerd, maar dit haalt allemaal niks uit.

Heeft van jullie misschien iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Klinkt als de welbekende bootloop. Gebeurt vaker nadat je een andere ROM hebt geflasht. Dat het ook gebeurt als je via de officiële manier van Samsung - NPS flasht is mij nieuw. Verbaast me echter niets gezien de al vaak genoemde brakke ondersteuning van deze paupere fabrikant.

Haal je accu even uit het toestel zodat het apparaat uitschakelt (paar seconden wachten voordat je de accu er weer in doet). Daarna gebruik je de recovery mode: volume down + call + end call en houd je deze alledrie ingedrukt. Op een gegeven moment verschijnt dan als het goed is een driehoek met een uitroepteken. Druk dan op de menu toets (links onder het scherm). Nu zou het toestel een echte harde reset moeten gaan uitvoeren. Hoop dat dit werkt. Zo niet dan zou ik als ik jou was even op dit forum of op android forums gaan zoeken naar flashen met Odin.

Welke firmware versie gaf NPS aan dat je zou gaan flashen? Draai nu zelf Galaxo 1.6.3.3 (zie ook www.drakaz.com) en dat bevalt mij tot nu toe het beste.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.