Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 21:26

Zay

n00b

Ik zag vanochtend weer een nieuwe firmware staan op http://samsung-firmware.webs.com.

Het gaat om versie I7500XEJC4. Vanochtend meteen geflashed. Alles behalve de CSC door Odin heen gehaald en vooralsnog geen problemen ondervonden. Market is gewoon gevult en het voelt allemaal een stukje sneller aan als de JB2/JC1 firmwares. Batterij ziet er vooralsnog goed uit, maar ik kan daar nog niet echt over oordelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Zay op 22-03-2010 13:51 . Reden: typo ]

"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
Zay schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:48:
Ik zag vanochtend weer een nieuwe firmware staan op http://samsung-firmware.webs.com.

Het gaat om versie I7500XEJC4. Vanochtend meteen geflashed. Alles behalve de CSC door Odin heen gehaald en vooralsnog geen problemen ondervonden. Market is gewoon gevult en het voelt allemaal een stukje sneller aan als de JB2/JC1 firmwares. Batterij ziet er vooralsnog goed uit, maar ik kan daar nog niet echt over oordelen.
Ondersteunt die nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay

Zay

n00b

Hij is bij mij Engels. Dus waarschijnlijk geen Nederlandse ondersteuning. Waar kan ik het controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Het is een XE firmware, die zou de volgende talen moeten hebben:

en,et,lt,lv,ru,uk(az,bg,de,fr,ka,kk,mk,ro,sr

De XX firmware bevat wel nl, en de laatste daarvan is IK5.

Aldus :
http://samsung-firmware.webs.com/samsunglettercode.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 22-03-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Hoyden schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:07:
Het is een XE firmware, die zou de volgende talen moeten hebben:

en,et,lt,lv,ru,uk(az,bg,de,fr,ka,kk,mk,ro,sr

De XX firmware bevat wel nl, en de laatste daarvan is IK5.

Aldus :
http://samsung-firmware.webs.com/samsunglettercode.htm
XXJC1 bevat ook NL (die heb ik namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Dryhte schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:15:
[...]

XXJC1 bevat ook NL (die heb ik namelijk)
Ok, maar die vond ik niet terug op de firmware page, vandaar dat ik dacht dat IK5 de meest recente XX firmware was.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
meest recente 'officiële' XX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Dryhte schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:20:
meest recente 'officiële' XX ;)
JC1 en JC4 van XE staan er wel op.
Ik dacht namelijk dat alle firmwares op die pagina stonden waar ik ook de letercode vandaan haalde.

Ik zal de mijn wel een keer upgraden, van IK4 naar een nader te bepalen versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Hoyden schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:22:
[...]

JC1 en JC4 van XE staan er wel op.
Ik dacht namelijk dat alle firmwares op die pagina stonden waar ik ook de letercode vandaan haalde.

Ik zal de mijn wel een keer upgraden, van IK4 naar een nader te bepalen versie :)
Ik heb deze (van androidforums): http://rapidshare.com/fil...7500XXJC1_PDA_CL182695.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
wanne klote batterij duur heeft mijn telefoon, mag blij zijn als ik 1 dag haal.

ik heb #1234# ingetoetst en kreeg het volgende:
PDA: I7500XXII5
Phone: I7500XXII5
CSC: I7500XENII3

is dit de meest vretende versie dan?

wat kan ik er aan doen btw om mijn batterij duur te verlengen?

Ik heb alleen 2G aan, alle switches staan bij mij standaard uit, helderheid wordt automatisch aangepast, pff wat nog meer na 10 sec gaat ie op standby. En nog haal ik maar 1 dag met moeite. Ben ik nou beetje retard of is dat echt de maximale van deze batterij?

Wat ik dan in 1 dag tijd met mijn telefoon doe:

Hooguit 20 smsjes versturen.
Hooguit 10 - 15 min bellen.
30 min muziek luisteren.
And thats it

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door ninasky11 op 22-03-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Da's weinig...

Wat voor apps heb je geïnstalleerd? Welke standaard functies gebruik je? (calendar, gmail, gewone mail app,...)

Een dag of 2 zou toch moeten lukken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Laatst online: 30-08 08:01
Zay schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:48:

Er is inmiddels alweer een nieuwere: te weten JC5. Zie ook dit draadje op Androidforums. Pas op: het schijnt dat na het flashen automatisch een harde reset wordt uitgevoerd, dus maak een back-up. Zelf blijf ik op K4 totdat de 1.6 fw's even goed werken en dat is volgens mij tot nog toe niet het geval. Bovendien voel ik niet zo veel voor een Russische CSC file, met alle respect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay

Zay

n00b

Je hoeft dan ook niet de CSC te installeren :Y)

Overigens heb ik nogsteeds het gevoel na 2 dagen met JC4 gespeelt te hebben dat de idle bug er nogsteeds in zit. Batterij gaat heel hard en eigenlijk zonder reden.

Als ik in mijn battery usage kijk (4 uur geleden uit contact gehaald en eigenlijk constant gelocked gehad) geeft ie aan dat 75% android system was en 9% phone idle. (en 16% cell standby)

Gisteren viel me overigens op dat de Nu.nl app op 80% stond, dus die heb ik maar even gede-installeerd om te kijken of dat de boosdoener was...

Het zou ook best kunnen dat mijn SlideScreen homescreen de boel wakker houdt, wellicht moet ik nog even een dagje testen zonder die aan.

@ninasky11: kijk bij settings -> about phone -> battery use. Daar staat wat er allemaal grof je batterij aan het misbruiken is sinds je laatste keer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
mijn vriendin heeft de galaxy.. en heeft er last van dat soms de menu/call/end call toetsen niet meer werken de terug nog wel en het D-pad ook nog, dit opzich is al vreemd maar heb gehoord dat hier meer mensen last van hebben, ook strubbeld de unlock toets soms.

is er nou echt geen 1 firmware waarin die 2 problemen opgelost zijn!! + een wat langere batterij duur.
die van haar gaan 1,5 dag mee dus dat is iedere avond opladen, niet echt handig.

overigens vind ik het ook diep triest van samsung dat zij wel de Spica i5700 maar niet de Galaxy i7500 officieel updaten.

Maar goed. Iemand Tips/ Of een site met goede Firmware voor bovenstaande problemen..

Alvast Thanxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:59
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:02:
Hallo
mijn vriendin heeft de galaxy.. en heeft er last van dat soms de menu/call/end call toetsen niet meer werken de terug nog wel en het D-pad ook nog, dit opzich is al vreemd maar heb gehoord dat hier meer mensen last van hebben, ook strubbeld de unlock toets soms.

is er nou echt geen 1 firmware waarin die 2 problemen opgelost zijn!! + een wat langere batterij duur.
die van haar gaan 1,5 dag mee dus dat is iedere avond opladen, niet echt handig.

overigens vind ik het ook diep triest van samsung dat zij wel de Spica i5700 maar niet de Galaxy i7500 officieel updaten.

Maar goed. Iemand Tips/ Of een site met goede Firmware voor bovenstaande problemen..

Alvast Thanxx
Dat met de knoppen is een hardware probleem, ik heb dat ook gehad en mijn toestel omgeruild (garantie). Met mijn nieuwe toestel geen last meer van gehad.

Ik denk dat IK5 op dit moment de beste rom is, ik had daarmee geen bugs en een zeer goede batterijduur t.o.v. de andere roms. Het enige nadeel is dat het wel Android 1.5 is t.o.v. 1.6 met de nieuwere roms.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay

Zay

n00b

Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik 1.6 nou niet bijzonder veel meerwaarde vind hebben. De market is vernieuwd en sommige apps werken niet in 1.5... dat is het wel zo'n beetje.

Ik heb JC5 nog niet getest, maar van de 1.6 roms vind ik JC4 wel de beste. de eerdere 1.6'en waren gewoon sluggish. Enige probleem wat ik af en toe heb is dat het bizar lang duurt voor hij het contact bij een inkomende oproep heeft gevonden...

Andere mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Zay schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:47:

@ninasky11: kijk bij settings -> about phone -> battery use. Daar staat wat er allemaal grof je batterij aan het misbruiken is sinds je laatste keer opladen.
ik kan deze optie niet vinden, kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
ninasky11 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:21:
[...]

ik kan deze optie niet vinden, kan dat kloppen?
Dan heb je denk ik geen 1.6. Deze optie stond er namelijk niet bij in android 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay

Zay

n00b

Oh, dat zou eigenlijk wel kunnen. Ik heb de optie pas voor het eerst in 1.6 gebruikt. Met de K5 firmware heb ik nooit batterij problemen gehad...

Overigens lijkt de batterijduur in JC6 wel een stukje gefixed te zijn. Na een nacht niets doen met mijn telefoon stond idle time op 25% ipv 2%. Kan wat mij betreft dus nog beter, maar ik zie weinig reden meer om terug te gaan naar 1.5. Ik slinger mijn telefoon toch in principe elke nacht aan het snoertje (behalve voor mijn recente test dan) dus zolang als hij een dag uithoudt incl. wat bellen en internetten, vind ik het allemaal wel best. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:59

Pieroman

/me

Zay schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:55:
...
Overigens lijkt de batterijduur in JC6 wel een stukje gefixed te zijn. Na een nacht niets doen met mijn telefoon stond idle time op 25% ipv 2%.
Merk het hier ook, gister van JC4 naar JC6 gegaan en vannacht aan de lader gehad maar de accu is nu nog gewoon vol wat met JC4 toch wat sneller ging. Heb ook met odin 3.98 ipv 3.95 geflasht.
Helaas zit de no-sleep bug er nog steeds in want Android system staat nog steeds met kop bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik zit al een tijdje te kijken voor een leuk Android phone'tje,

nu zou ik graag een Legend willen, echter is die me even een slag te duur op dit moment (heb nog een lopend contract tot begin juni -begin feb. verlengen-)

dus zat te kijken voor een goed altenatief, en zag nu de I7500 Galaxy, en de I5700 Galaxy Spica, nu is m'n vraag, welke zouden jullie prefereren? de camera maakt me niet heel erg veel uit, wel moet er een beetje goed geluid uit de oortelefoontjes komen,

de prijs ligt na genoeg gelijk, wat zijn de verdere voordelen van de 2?

zoals de processor van de spica is 800mhz, maar wat is dat voor 1? beter dan een Qualcomm? en ik meende dat er 180mb ram in de spica zat of zo, en in de i7500 128mb, ?

EDIT:

btw, was de android 2.1 al voor spica? en ook voor de i7500?

alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Dat zijn toch echt keuzes die je zelf zult moeten maken. Enig speurwerk in dit forum en op andere fora/websites zou je daar zeker bij kunnen helpen. Er is genoeg informatie te vinden over beide toestellen en gebruikers van dit draadje zullen je denk ik niet kunnen vertellen wat voor geluid er uit de oordopjes van de Spica komt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:57:
hey,

ik zit al een tijdje te kijken voor een leuk Android phone'tje,

nu zou ik graag een Legend willen, echter is die me even een slag te duur op dit moment (heb nog een lopend contract tot begin juni -begin feb. verlengen-)

dus zat te kijken voor een goed altenatief, en zag nu de I7500 Galaxy, en de I5700 Galaxy Spica, nu is m'n vraag, welke zouden jullie prefereren? de camera maakt me niet heel erg veel uit, wel moet er een beetje goed geluid uit de oortelefoontjes komen,

de prijs ligt na genoeg gelijk, wat zijn de verdere voordelen van de 2?

zoals de processor van de spica is 800mhz, maar wat is dat voor 1? beter dan een Qualcomm? en ik meende dat er 180mb ram in de spica zat of zo, en in de i7500 128mb, ?

EDIT:

btw, was de android 2.1 al voor spica? en ook voor de i7500?

alvast bedankt
Ik zou voor de spica gaan. Ik heb momenteel een galaxy, maar de support van de spica is gewoon beter. De Spica heeft 2.1, terwijl de galaxy (waarschijnlijk) vast zit aan 1.6. Verder zal de snellere processor en de grotere hoeveelheid geheugen van de spica wel goed doen, want mijn huidige galaxy heeft soms wat last van schokkerige menu's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is op dit moment de allerlaatste firmware update?
Ik heb hier een i7500 met I7500XXIJ1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Wat is je CSC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PDA: I7500XXIJ1
Phone: I7500XXIJ1
CSC: I7500XENIJ1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Waar heb je die vandaan? had ik nog niet zien passeren...

Hier staan enkele firmwares gemirrord: http://box23.org/pub/7500/firmware/ ; de meest recente (JC(x)) zijn 'donut' (1.6) maar nog niet officieel uitgegeven. De IK4 en IK5 zijn wel officieel, en zouden recenter dan jouw versie moeten zijn volgens de nummering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Dryhte schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:17:

Hier staan enkele firmwares gemirrord: http://box23.org/pub/7500/firmware/ ; de meest recente (JC(x)) zijn 'donut' (1.6) maar nog niet officieel uitgegeven. De IK4 en IK5 zijn wel officieel, en zouden recenter dan jouw versie moeten zijn volgens de nummering.
Heb jij JC6 al getest toevallig? Vanochtend even geprobeerd maar kan volgens mij nog niet alle apps uit de market plukken met stock JC6. Galaxo zal wel full market geven. Ben zelf ook wat huiverig voor de leaked JC's wat de no-sleep bug betreft. Daarom nog steeds stuck on K4. Bevalt mij persoonlijk het beste tot nu toe.

Er is trouwens een nieuwe NPS beschikbaar: 1.5.0 (link). Heb hem zonder compatibiliteitsproblemen draaien op Windows 7. Voor de rest nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:17:

Die zat er al op toen ik hem kreeg. Gewoon via retail kanalen gekocht.
Kan iemand mij vertellen waar ik een tutorial kan vinden hoe ik andere ROMs op mijn Galaxy kan flashen?

Ik kan geen goede tutorial vinden, of ik kijk er overheen. Het gaat in dit geval dus om de ROMs van de site die Dryhte hierboven doorgaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:23:
[...]

Die zat er al op toen ik hem kreeg. Gewoon via retail kanalen gekocht.
Kan iemand mij vertellen waar ik een tutorial kan vinden hoe ik andere ROMs op mijn Galaxy kan flashen?

Ik kan geen goede tutorial vinden, of ik kijk er overheen. Het gaat in dit geval dus om de ROMs van de site die Dryhte hierboven doorgaf.
Dat kun je hier vinden:

http://samsung-firmware.webs.com/samsungandroid.htm

Moet je wel even een account aan maken.

Daar staat in ieder geval de Odin methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Hoyden!

Ik had eerst de JC6 erop gezet, maar deze voelde imho niet helemaal lekker aan.
Heb nu IK5. Klopt het dat mijn toestel vlak na het flashen hiervan ineens Italiaans was?

Ik heb nu de bootloader van JC6 erop. Heeft IK5 geen specifieke bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:48:
Thanks Hoyden!

Ik had eerst de JC6 erop gezet, maar deze voelde imho niet helemaal lekker aan.
Heb nu IK5. Klopt het dat mijn toestel vlak na het flashen hiervan ineens Italiaans was?

Ik heb nu de bootloader van JC6 erop. Heeft IK5 geen specifieke bootloader?
Klopt K5 is alleen officieel uitgebracht in Italië vandaar de taal en de achtergrond.

Volgens mij is K5 een one-package update. Je moet dat even aanvinken in Odin en dan bij one-package alleen het bestand selecteren. Dan flash je ook de bootloader. Na het flashen een harde reset wil ook nog weleens helpen.

Kun je de app Twidroid al vinden in de K5 market of de officiële Teletekst app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nightcrow: Ja ik heb gewoon toegang tot Twidroid en NOS Teletekst :)

Toen ik JC6 er gister op had staan, keek ik voor de gein even in het battery consumption scherm (dat scherm met de groene balken enzo).

Bovenaan deze lijst stond Android System met ongeveer 98%. Is dit de CPU tijd, of is dit de idle tijd? Met andere woorden, had ik in dit geval last van de no-sleep bug?

Voor de rest, draai nu IK5, heb gisteren avond nog 1 uurtje internet radio geluisterd, en YouTube gekeken, en accu is nog zo goed als vol na 1 nachtje niets te hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
nightcrow schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:07:
[...]

Klopt K5 is alleen officieel uitgebracht in Italië vandaar de taal en de achtergrond.

Volgens mij is K5 een one-package update. Je moet dat even aanvinken in Odin en dan bij one-package alleen het bestand selecteren. Dan flash je ook de bootloader. Na het flashen een harde reset wil ook nog weleens helpen.

Kun je de app Twidroid al vinden in de K5 market of de officiële Teletekst app?
Ik heb helaas de officiele TXT app niet.
Ook niet te vinden.

Alleen dat stomme Atoom geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Mijn ervaring met JC6 is zeer goed.
Eerst had ik de eerste 1.6 firmware op mijn galaxy staan, hiermee deed ik zo'n 1.5dag met mijn batterij met normaal gebruik (+-15 minuten bellen, half uurtje internet/market, uurtje spelletje spelen).
Ongeveer een week geleden geflasht naar JC6 en ik doe meteen zo'n 4 dagen met mijn batterij.

Bij de battery usage staat het android system overigens op ongeveer 45%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
4 dagen? Wat staat er allemaal aan? 3G, sync, background data,...?

Als ik de hele dag 3G en sync aan heb, moet ik 's avonds opladen. Met apndroid (dus apn uit tenzij ik wil syncen) kan ik inderdaad een dag of 3 voort...

EDIT: ook met JC6 natuurlijk (galaxo 1.6.2)

[ Voor 9% gewijzigd door Dryhte op 08-04-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik met IK5 problemen met 3G.
Als ik gewoon internet radio stream, dan is er geen enkel probleem, maar op het moment dat ik gewoon ga browsen, dan heb ik regelmatig dat de verbinding voor 1 tot 3 minuten niet werkt.

Met 2G heb ik dit probleem niet. Ligt overigens niet aan het netwerk, want met een ander toestel heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Mja... Best jammer dat Android firmwares (tenminste voor de Galaxy) nogal een 'moving target' zijn... Ik vind het hele systeem best leuk werken, maar ik heb nog geen enkele firmware gevonden waarmee ik echt 100% tevreden ben.

Maar dan vraag ik me natuurlijk ook weer af hoeveel beter een Android phone van een ander merk geweest zou zijn... misschien is de firmware daar even weinig stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Draai nu de JC6 met de IH8 baseband (eerst IH8 geflasht en toen alleen de bootloader en de pda van JC6 in Odin). Dat laatste schijnt ook het bekende 3G-probleem te verhelpen. Iemand enig idee hoe je met de 'stock' JC6 alle apps kunt laten verschijnen in de market? Weet dat Galaxo een full market beloofd, maar zou het liefst een tweak hebben om de die full market te krijgen met een stock firmware die nog niet officieel is verschenen en omdat het geen officiële firmware is zal deze dus ook niet ge-whitelist worden...

Heb al even zitten zoeken op androidforums maar kon het niet vinden. Iemand een idee? Wil JC6 met de IH8 baseband gaan testen om te zien hoe het gesteld is met de no-sleep en de 3G problemen. Heb alleen wel een Touchdown-certificaat nodig dat ik heb aangeschaft om mn zakelijke agenda te kunnen syncen met een exchange server. En de officiële teletekst app natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Dryhte schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:57:
4 dagen? Wat staat er allemaal aan? 3G, sync, background data,...?

Als ik de hele dag 3G en sync aan heb, moet ik 's avonds opladen. Met apndroid (dus apn uit tenzij ik wil syncen) kan ik inderdaad een dag of 3 voort...

EDIT: ook met JC6 natuurlijk (galaxo 1.6.2)
Nja, als ik internet niet "gebruik" zet ik het uit. Ook gebruik ik taskiller regelmatig.
Maar in vergelijking met de eerste 1.6 (JB4?) met dezelfde manier van gebruiken gaat het een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu IK5 met de baseband van I7500XXIJ1 erop staan.
3G probleem (wegvallen) is verholpen, alleen heb ik nu het probleem dat als mijn toestel heel even overschakelt naar 2G en daarna weer naar 3G, dat mijn 3G verbinding behoorlijk traag is (normaal 1 Mbit, dan 400 Kbit).

Na een reboot is dit weer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De IH8 baseband doet wonderen.
3G probleem verholpen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Heb JC6 getest ook i.c.m. IH8 baseband en Galaxo 1.6.2 en ben er klaar mee: IK4 blijft wat mij betreft de meest stabiele rom. Nadelen van JC6:
- traag in menu's;
- lock-button reageert vaak niet zoals het zou moeten;
- browser is extreem traag;
- accuverbruik niet stabiel;
- geen NL taal in te stellen;
- navigeren met Google werkt nog niet goed (heb het getest via deze how-to van androidworld)
- bekende apps niet zichtbaar met stock JC6 (krijg market enabler niet geïnstalleerd dus je bent dan toch aangewezen op Galaxo.

voordelen JC6:
- zoekbalk in homescreen veel strakker en doorzoekt tevens telefoon.
- bepaalde apps alleen te gebruiken vanaf 1.6: bv Goggles al is de meerwaarde zeer beperkt, idee is wel leuk;
- lay-out market is wat kleurrijker;
- menu's wat uitgebreider.

Maar wellicht heeft er iemand andere ervaringen? Gezien het ontbreken van de NL taal in alle tot nu toe gelekte 1.6 versies en de eerder besproken brakke support van Samsung heb ik sterke twijfels of wij in NL ooit een officiële 1.6 mogen begroeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Woehoe, blijkbaar is 1.6 (JC1/JB2) officieel uit in Italië. (zie androidforums)

Fantastisch nieuws, nu kan de source niet lang achterblijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is goed nieuws :-) Nu kan Drakaz zijn werk afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Idd goed nieuws. Ben op zich ook wel benieuwd of er nog iets anders is in deze firmware nu deze voor een XX-regio is uitgebracht en door een Europese carrier ITV. Zal eens testen. Heb hem binnen gehaald met dit tooltje. Kan zijn dat je een paar keer moet proberen voordat tooltje verbinding kan maken met server.

Edit: na een paar pogingen te flashen met Odin gelukt: NL taal in te stellen. Bug met geluid aansluiten via USB zit er nog steeds in. Zal wat meer testen.

[ Voor 16% gewijzigd door nightcrow op 16-04-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Ik ben nu overgestapt op IK4 rom, maar ik vind die samsung keyboard maar niets.
Hoe krijg ik het Android keyboard weer ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Thoraxx schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:10:
Ik ben nu overgestapt op IK4 rom, maar ik vind die samsung keyboard maar niets.
Hoe krijg ik het Android keyboard weer ingesteld?
Ga naar een willekeurig invoerveld, druk daar lang op en selecteer vervolgens invoermethode en dan 'Android toetsenbord'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Je bent mijn held :D

Bedankt! het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik ben sinds vandaag overgestapt naar de HTC Desire, ik gebruik mijn Samsung Galaxy nu als reserve/stap telefoon... De Galaxy was een perfect toestel voor me, maar de Desire ook denk ik!

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Lijkt me een logische stap. De Desire heeft duidelijk betere specs: processor, RAM, scherm, trackball, micro-USB aan de onderkant en een officiële 2.1 natuurlijk. Bovendien heb je dankzij XDA ook geen support nodig van HTC. En al is die misschien ietwat brak, de support van Samsung is brakker. Veel plezier met je nieuwe aankoop! :)

Draai nu zelf de officiële Italiaanse 1.6 (XXJB2) en bevalt tot nu toe goed. Naast de eerder genoemde punten zijn ook alle apps zijn te vinden in de market en werkt het kompas naar behoren. Nu de batterijduur maar eens monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 08:44:
Lijkt me een logische stap. De Desire heeft duidelijk betere specs: processor, RAM, scherm, trackball, micro-USB aan de onderkant en een officiële 2.1 natuurlijk. Bovendien heb je dankzij XDA ook geen support nodig van HTC. En al is die misschien ietwat brak, de support van Samsung is brakker. Veel plezier met je nieuwe aankoop! :)

Draai nu zelf de officiële Italiaanse 1.6 (XXJB2) en bevalt tot nu toe goed. Naast de eerder genoemde punten zijn ook alle apps zijn te vinden in de market en werkt het kompas naar behoren. Nu de batterijduur maar eens monitoren.
Het is een mooie opvolger, processor twee keer zo snel/scherm twee keer zo groot qua resolutie :) Ik hou de Samsung nog wel als spare/reserve en kom hier nog weer terug in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinitronic
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
En zo behandeld SAMSUNG serieuze klachten:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Dit is een automatisch verstuurd antwoord. Reacties op dit bericht worden niet gelezen.
Onze reactie op uw vraag/opmerking is de volgende:
Uw klantnummer: 00000000000000

Geachte heer

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-I7500.

Wij begrijpen uit u email datu wilt weten of er een nieuwe versie van android uit komt voor uw toestel.
Wij willen u mededelen dat wij hier geen verdere informatie overhebben.
Indien er een nieuwe versie uit komt zal dat bekend gemaakt worden op onze website www.samsungmobile.nl
Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact
Center op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864).
Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Kimberly Verdonk

Contact Centre Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

The information was useful to me
Satisfied 5 4 3 2 1 Not Satisfied
* Please do not reply back to this email message as this email address is used for outbound messages only.
* If you are not satisfied with the answer we provided, please click here
* if you have a question on another product, click here

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
klacht Galaxy i7500
Beste Samsung,

Vorig jaar heb ik trouw alweer voor uw merk gekozen bij de keuze van een nieuw mobiele telefoon. Mijn keuze is daarbij gevallen op de Samsung Galaxy i7500. Reden van mijn keuze was dat het toestel met de nieuw android werkt, wetende dat deze makkelijk kon worden geupdate naar DE NIEUWSTE VERSIES van Android.

Tot mijn teleurstelling heb ik op nieuwssites moeten lezen dat voor de i7500 geen update gaat komen naar Android 2.1, hooguit 1.6 maar zelfs dit is nog niet zeker. Ik heb nu een toestel wat in mijn ogen waardeloos is nu, zelfs een goedkoper toestel van u wordt wel voorzien van de laatste update.

Tenslotte nog mijn ergenis dat de 3G totaal onbruikbaar is op dit toestel, zelfs in standby is de accu al binnen 4 uur zo goed als leeg. Aangezien ik het toestel middels een 2 jarig abonnement heb aangeschaft, ben ik nu 1,5 jaar uitgesloten van gebruik van 3G en van vernieuwingen in het Android OS.

Is er een mogelijk dat op korte termijn toch een update naar Android 2.1 uitkomt? Of laat mij, en vele andere, als klant vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:18:
Woehoe, blijkbaar is 1.6 (JC1/JB2) officieel uit in Italië. (zie androidforums)

Fantastisch nieuws, nu kan de source niet lang achterblijven...
Ik heb momenteel HTC Desire, mijn vriendin een Galaxy I7500, zij wilt hetzelfde weerwidget als ik heb. Is dit mogelijk? We hebben al in haar I7500 gekeken bij widgets maar de keuze is heel erg beperkt tot 4 of 5 widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Je zou Beautiful Widgets eens kunnen proberen?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:53:
[...]

Ik heb momenteel HTC Desire, mijn vriendin een Galaxy I7500, zij wilt hetzelfde weerwidget als ik heb. Is dit mogelijk? We hebben al in haar I7500 gekeken bij widgets maar de keuze is heel erg beperkt tot 4 of 5 widgets.
Heb hier laatst ook naar gezocht. Gebruik zakelijk een S740 van HTC waarop ook een mooi en redelijk betrouwbare weer-widget is geïnstalleerd, HTC Home Weer. Wilde zoiets ook op mijn Galaxy en ben uiteindelijk uitgekomen op WeatherBug Elite. Is wel een paid-app. Icons zijn zeker niet zo mooi als die van HTC maar voorspelling lijkt redelijk betrouwbaar en met de paid-versie heb je ook een forecast widget voor op het home-screen. Verder is de app wel mooi vormgegeven.

Ook de paid-versie van Weather Widget heb ik getest maar mijn idee is dat deze de weersvoorspelling niet goed weergeeft. Bovendien kreeg ik bij de forecast add-on de animaties niet uitgeschakeld en een ruitenwisser bij regen is de eerste keer leuk maar daarna alleen nog maar irritant. Zo'n grote klok hoeft van mij ook niet zo nodig. En Amersfoort wordt weergegeven als 'Amersfoort railway station'.

Beautiful Widgets heb ik nog niet getest, zal ik zo eens doen. Kwam ook Weather Widgets nog tegen en zal die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibulez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:54
Is er een manier om 2.1 hierop te krijgen?

Heb dit toestel natuurlijk niet met een 2 jarig abbo gekocht om dan met 1.5 opgescheept te zitten dit.
Helemaal raar van samsung is dat de spica dit wel krijgt :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:46:
[...]

Beautiful Widgets heb ik nog niet getest, zal ik zo eens doen.
Gebruik Beautiful Widgets al een tijd en ben er tevreden over, mijn HTC Desire heeft zelf wel een mooie widget ervoor dus gebruik hem alleen nog maar op mijn Galaxy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik het lees hier kan de weerwidgets van HTC niet op een Galaxy? Beautiful Widget heeft mijn vriendin al gevonden maar die is niet gratis maar ik neem de posi reactie van Fred Perry wel in mijn achterhoofd mee.

Het is maar 1,50 maar alleen te betalen via VISA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:04:
Het is maar 1,50 maar alleen te betalen via VISA?
Ik heb hem met MasterCard betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:11:
[...]

Ik heb hem met MasterCard betaald ;)
Die hebben wij ook niet. We hebben beiden wereldpassen van rabobank en verder heb ik paypal. Zijn dit mogelijkheden of hebben we gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Vrees dat je daar wel een creditcard voor nodig hebt. Lijkt me sowieso wel handig om te hebben, maar dat terzijde. Er is trouwens ook nog een gratis widget genaamd Weather Widgets (link). Die heb ik nu draaien en bevalt ook goed. Heeft ook wel aardige widgets waarvan een aantal met clock.
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:47:
[...]
Gebruik Beautiful Widgets al een tijd en ben er tevreden over, mijn HTC Desire heeft zelf wel een mooie widget ervoor dus gebruik hem alleen nog maar op mijn Galaxy...
Heb deze gisteren getest maar ook weer geretourneerd. Was op zich wel mooie widget maar van mij hoeft zo'n grote klok niet zo nodig. Ook de kleinere versie van die klok vind ik persoonlijk nog te groot. Heb aan de tijdsaanduiding rechtsbovenin wel genoeg. Of is er een manier om alleen een weerwidget op het homescreen te krijgen? Kon die zelf niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nightcrow schreef op maandag 26 april 2010 @ 07:08:
Vrees dat je daar wel een creditcard voor nodig hebt.
PayPal ondersteuning is reeds aangekondigd... Is voor een hoop mensen wel een uitkomst!
Er is trouwens ook nog een gratis widget genaamd Weather Widgets (link). Die heb ik nu draaien en bevalt ook goed. Heeft ook wel aardige widgets waarvan een aantal met clock.
Gebruik zelf (ook) Weather Forecast Widget (donate versie). Die is ook best wel configureerbaar :P
De standaard Google widget is ook wel okay. Ziet er ook niet te intrusive uit (is wel alleen Android >1.6 geloof ik...) ;)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/weather-01.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/weather-02.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/weather-03.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/weather-04.jpg
Kon die zelf niet vinden namelijk.
Dat zit er inderdaad niet in nee... Het is met tijd erbij dan wel niets ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 26-04-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Brad Pitt schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:29:
[...]
Gebruik zelf (ook) Weather Forecast Widget (donate versie). Die is ook best wel configureerbaar :P
[...]
Dank voor de tip! Die Weather Forecast Widget had ik nog niet geprobeerd omdat de icon in de market bepaald niet aantrekkelijk is. Widget zelf is echter perfect en de €0,99 meer dan waard. Precies wat ik zoek en idd prima configureerbaar :)

Heb er nu zoiets van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/27/1272338185-720.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Beautiful Widgets uitgeprobeerd, is niet zo mooi als die clock&weather van HTC Desire. Weather Forecast ziet op dat plaatje best mooi uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Drakaz heeft zijn Galaxy overgeclockt naar 600 Mhz (bron) en een drie uur durende stress test lijkt geen verhitting te veroorzaken en het systeem stabiel te houden. Ben benieuwd of dat ook verwerkt wordt in Galaxo 1.6.3 waaraan nu wordt gewerkt! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:12:
Gisteren Beautiful Widgets uitgeprobeerd, is niet zo mooi als die clock&weather van HTC Desire. Weather Forecast ziet op dat plaatje best mooi uit vind ik.
Dat is omdat HTC begon te mopperen dat het teveel op hun eigen versie leek. De oude versie van Beautiful Widgets was nagenoeg identiek. Moet je die even zoeken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Ben benieuwd of jullie hier ook last van hebben:

Tijdens het bellen heb ik af en toe het toetsenbord nodig. Zodra ik deze omhoog pop kan ik er helemaal niet mee. Ja, met me d-pad kan ik een nummer kiezen en ok drukken maar na verloop van tijd krijg ik een melding dat ik dubbel op het scherm moet tappen en dan doet ie niks meer. Iemand ook ervaring hiermee? Hoe heb je dit opgelost (als het al gelukt is)?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Chckdsk! schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:17:
Ben benieuwd of jullie hier ook last van hebben:

Tijdens het bellen heb ik af en toe het toetsenbord nodig. Zodra ik deze omhoog pop kan ik er helemaal niet mee. Ja, met me d-pad kan ik een nummer kiezen en ok drukken maar na verloop van tijd krijg ik een melding dat ik dubbel op het scherm moet tappen en dan doet ie niks meer. Iemand ook ervaring hiermee? Hoe heb je dit opgelost (als het al gelukt is)?
De enige oplossing die hier volgens mij voor bestaat is tijdens het bellen de menu-toets ingedrukt te houden en vervolgens het qwerty-toetsenbord te gebruiken.

Galaxo 1.6.3.1 is trouwens uit. Zie www.drakaz.com. Heb m nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de moeite waard om de galaxy waar standaard 1.5 op staat te flashen naar 1.6.3.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
nightcrow schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:59:
[...]

De enige oplossing die hier volgens mij voor bestaat is tijdens het bellen de menu-toets ingedrukt te houden en vervolgens het qwerty-toetsenbord te gebruiken.

Galaxo 1.6.3.1 is trouwens uit. Zie www.drakaz.com. Heb m nog niet getest.
Ik zal dit dan de volgende keer proberen. Best wel vervelend. Is dit in de latere Android versies ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:32:
Is het de moeite waard om de galaxy waar standaard 1.5 op staat te flashen naar 1.6.3.1?
Dat hangt ervan af hoeveel waarde je hecht aan bepaalde zaken. Eerder noemde ik al wat voor- en nadelen van 1.6:

Voordelen:
- Google-zoekbalk in homescreen veel strakker vormgegeven en doorzoekt tevens telefoon;
- bepaalde apps alleen te gebruiken vanaf 1.6: bv Goggles al is de meerwaarde zeer beperkt, idee is wel leuk;
- lay-out market is wat kleurrijker;
- menu's wat uitgebreider.

Specifiek 1.6.3.1:
- processor over te clocken.

Nadelen:
- traag in menu's;
- lock-button reageert vaak niet zoals het zou moeten;
- browser is extreem traag;
- accuverbruik niet stabiel (lijkt te komen door 'no-sleep-bug');
- navigeren met Google werkt nog niet goed (heb het getest via deze how-to van androidworld)

Specifiek 1.6.3.1:
- aantal bugs dat nog niet helemaal verholpen lijkt (link);
- volgens mij kun je met 1.6.3.1 geen NL-taal instellen in tegenstelling tot officiële 1.6 uit Italië.

Voor mij voldoende reden om bij stock K4 te blijven. Meest stabiele rom met bovendien de mogelijkheid om ook nog wat andere themes te gebruiken (zoals het Hero-theme, zie hier). T.o.v. I5 of H8 werken sensors voor kompas bv. sneller. Accustatus wordt nauwkeurig weergegeven en is stabiel.
Chckdsk! schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:52:
[...]

Ik zal dit dan de volgende keer proberen. Best wel vervelend. Is dit in de latere Android versies ook zo?
Het is me bij 1.6 niet opgevallen maar kan me goed voorstellen dat het probleem daar ook speelt. Helaas is dat de enige latere officiële Android-versie die er voor ons Galaxy-gebruikers in zit. Eén van de redenen om niet meer voor Samsung te kiezen wat mobiele telefoons betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Ik heb het topic wel een beetje doorgelopen maar heb nergens gezien dat de update 1.6 officieel was. Maar eens opzoek dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Is de stabiliteit van de Galaxo rom vergelijkbaar met de laatste 1.6 release?
Ik vind persoonlijk dat de 1.6 release soms erg instabiel (batterijgebruik e.d.) en schokkerig is, is dat ook met Galaxo 1.6.3.1 zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Chckdsk! schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:12:
Ik heb het topic wel een beetje doorgelopen maar heb nergens gezien dat de update 1.6 officieel was. Maar eens opzoek dan.
Zie ook dit draadje op androidforums.com.
pingwings schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:26:
Is de stabiliteit van de Galaxo rom vergelijkbaar met de laatste 1.6 release?
Ik vind persoonlijk dat de 1.6 release soms erg instabiel (batterijgebruik e.d.) en schokkerig is, is dat ook met Galaxo 1.6.3.1 zo?
Dat is voor mij ook reden om bij 1.5 te blijven. Misschien dat ik 1.6 nog wel eens ga testen maar er lijken nog wel wat minpunten te zijn aan Galaxo 1.6.3.1 (zie hier en hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Vandaag geprobeerd om Galaxo op mijn galaxy te zetten, dit is echter niet gelukt..
Adb wil mijn telefoon niet herkennen, ik heb wel een adb driver geinstalleerd voor de galaxy en windows (windows 7 64 bit) geeft aan dat het apparaat werkt.

Weet iemand een oplossing om adb werkend te krijgen (is nodig voor Galaxo, toch?).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Misschien dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Bedankt voor je antwoord nightcrow!
Ik zit nu op mijn werk en zodra ik thuis ben zal ik die drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Jammer genoeg werken ook deze drivers niet goed (of ik doe iets niet goed)
in apparaatbeheer staat er wel een adb interface met de naam SAMSUNG GALAXY, maar in cmd geeft adb devices aan de telefoon niet te vinden.

Ik heb eclipse + de SDK (gisteren geupdate) op mijn computer staan, op de telefoon staat ingesteld dat er debugged kan worden en de USB is niet gemount.

Oja, de android versie op de telefoon is 1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
pingwings schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:31:
Jammer genoeg werken ook deze drivers niet goed (of ik doe iets niet goed)
in apparaatbeheer staat er wel een adb interface met de naam SAMSUNG GALAXY, maar in cmd geeft adb devices aan de telefoon niet te vinden.

Ik heb eclipse + de SDK (gisteren geupdate) op mijn computer staan, op de telefoon staat ingesteld dat er debugged kan worden en de USB is niet gemount.

Oja, de android versie op de telefoon is 1.6
Met deze drivers lukte het mij. Heb er ook behoorlijk mee gestoeid. Je moet dan wel even in apparaatbeheer de oude helemaal verwijderen en vervolgens de telefoon loskoppelen en weer opnieuw connecten en de drivers handmatig toewijzen. En just to be sure: bij je extra instellingen 'mass storage only' uitvinken ;) Kan zijn dat het iets te maken heeft met de nieuwe SDK? Heb zelf nog de oude geïnstalleerd staan.

Welke 1.6 heb je draaien?

[ Voor 3% gewijzigd door nightcrow op 10-05-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
nightcrow schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:46:
[...]

Met deze drivers lukte het mij. Heb er ook behoorlijk mee gestoeid. Je moet dan wel even in apparaatbeheer de oude helemaal verwijderen en vervolgens de telefoon loskoppelen en weer opnieuw connecten en de drivers handmatig toewijzen. En just to be sure: bij je extra instellingen 'mass storage only' uitvinken ;) Kan zijn dat het iets te maken heeft met de nieuwe SDK? Heb zelf nog de oude geïnstalleerd staan.

Welke 1.6 heb je draaien?
Ik heb de drivers geprobeerd en ze installeren, apparaatbeheer geeft nu aan dat het een "Android ADB interface" is, maar adb (via adb devices) toont geen device id of wat dan ook (adb bugreport geeft aan "Error: Device not found").

Mijn telefoon heeft de JC6 firmware (donut) en "Mass storage only" staat uitgevinkt ;).

Best vreemd allemaal, zo ingewikkeld zou het toch niet moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Heb je wel NPS geïnstalleerd en de bijbehorende drivers? Misschien dat je het op android forums eens kunt vragen (hier bijvoorbeeld). Zou het zelf ook niet meer weten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 15:07
pingwings schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:30:
[...]

Ik heb de drivers geprobeerd en ze installeren, apparaatbeheer geeft nu aan dat het een "Android ADB interface" is, maar adb (via adb devices) toont geen device id of wat dan ook (adb bugreport geeft aan "Error: Device not found").

Mijn telefoon heeft de JC6 firmware (donut) en "Mass storage only" staat uitgevinkt ;).

Best vreemd allemaal, zo ingewikkeld zou het toch niet moeten zijn?
Ik kreeg de zooi in eerste instantie ook niet aan de praat, maar het bleek dat je 2x de device drivers moet toewijzen en hier maar iets van 15 seconden de tijd voor hebt. Zie http://androidforums.com/...uide-updating-galaxo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Grote Smurf schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:53:
[...]

Ik kreeg de zooi in eerste instantie ook niet aan de praat, maar het bleek dat je 2x de device drivers moet toewijzen en hier maar iets van 15 seconden de tijd voor hebt. Zie http://androidforums.com/...uide-updating-galaxo.html
Hmm die 2e keer heb ik niet gedaan, maar dat is enkel voor fastboot en niet voor adb zelf.
Op zich maakt dat niet uit, aangezien ik alleen de fastboot nodig heb.
Ik ga dat proberen zodra ik thuis ben.

:edit:
Het is gelukt! fastboot werkte en ik ben nu bezig galaxo 1.6.3.1 erop te zetten.
Hardstikke bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door pingwings op 11-05-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
pingwings schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:11:
Het is gelukt! fastboot werkte en ik ben nu bezig galaxo 1.6.3.1 erop te zetten.
Hardstikke bedankt!
Ik zit er ook aan te denken om deze op mijn galaxy te zetten, zeker nu er google nav komt.... maar zit de nederlandse taal in deze image? ivm het T9 woordenboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zelfinvullen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 21:13
De NL'se taal zit er niet in.
Ik heb 1.6.3.1 sinds kort wel draaien, i.c.m. BetterKeyboard die wel een NL dictionary heeft zodat ik wel in mijn moerstaal kan sms'en. De rom draait verder als een zonnetje, goede performance en batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
iceme schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:34:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om deze op mijn galaxy te zetten, zeker nu er google nav komt.... maar zit de nederlandse taal in deze image? ivm het T9 woordenboek?
Misschien goed om even te wachten op Galaxo 1.6.3.2 waar Drakaz mee bezig is. Daarin is no-sleep bug gefixed en de audio-bugs van 1.6.3.1.

In 1.6.3.1. zit trouwens idd geen NL locales. Heb Drakaz via Twitter gevraagd of hij de NL locales uit XXJC1 kan halen (enige 1.6 mét NL) en kan opnemen in 1.6.3.2. Zou perfecte custom rom zijn dan. Btw zijn website ligt er al de hele dag uit. :/

[ Voor 5% gewijzigd door nightcrow op 19-05-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Is er nog nergens iets bekend over een officiële update naar 1,6 voor de Galaxy? Wat een bedrijf is Samsung zeg! Ik heb m'n hoop een beetje gevestigd op v1.6 ivm de huidige accu-duur, da's echt een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
nightcrow schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:39:
[...]

Misschien goed om even te wachten op Galaxo 1.6.3.2 waar Drakaz mee bezig is. Daarin is no-sleep bug gefixed en de audio-bugs van 1.6.3.1.

In 1.6.3.1. zit trouwens idd geen NL locales. Heb Drakaz via Twitter gevraagd of hij de NL locales uit XXJC1 kan halen (enige 1.6 mét NL) en kan opnemen in 1.6.3.2. Zou perfecte custom rom zijn dan. Btw zijn website ligt er al de hele dag uit. :/
Ik hoop dat het lukt... ik heb geen moeite met engels.. maar op m'n telefoon voelt het toch een beetje vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
iceme schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:07:
[...]

Ik hoop dat het lukt... ik heb geen moeite met engels.. maar op m'n telefoon voelt het toch een beetje vreemd...
Inderdaad, zeker omdat je geen T9 input kan gebruiken.

Daarom ben ik teruggekeerd naar de XXJC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Heb nog geen reactie van Drakaz helaas dus ook op android forums maar eens de vraag uitgezet of het gemakkelijk is om locales te porten van de ene rom naar de andere. Zou wel mooi zijn als dat een beetje makkelijk gaat zodat we indien mogelijk zelf ook een poging kunnen wagen >:)

Voel je trouwens vrij om Drakaz ook te stalken met de vraag of hij de Dutch locales in 1.6.3.2 op wil nemen. Hoe meer verzoeken hij krijgt hoe beter ;)
mawi schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:29:
Is er nog nergens iets bekend over een officiële update naar 1,6 voor de Galaxy? Wat een bedrijf is Samsung zeg! Ik heb m'n hoop een beetje gevestigd op v1.6 ivm de huidige accu-duur, da's echt een drama...
Welke 1.5 rom draai je nu? Kan zijn dat ook een update naar een andere 1.5 verbetering oplevert. Zelf heb ik trouwens met 1.6 ook niet bepaald goede ervaringen. Ben daarom weer terug gegaan naar IK4. Bevalt mij tot nu toe het beste. Kan trouwens ook zijn dat een bepaalde app je accuduur vermindert (berichtje Mobilyz daarover). Gebruikte een tijdje weather forecast widget en sindsdien heb ik af en toe ook met K4 last van soort no-sleep bug. Kan ook zijn dat het door Dropbox-app kwam. In ieder geval is het accugebruik laatste tijd niet altijd meer even stabiel. Al valt er nog prima mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibulez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:54
Hoe kan ik mijn (2/3)G connectie weer werkend krijgen na een installatie van galaxo 1.6.3.2?
Heb handmatig een provider geselecteerd en APN's gerestored.
Nu krijg ik geen verbinding en de vorige keer lukte dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

nieuws: 'Android 2.2 Froyo kan op alle Android-telefoons draaien'

ja behalve de galaxy natuurlijk omdat samsung zijn dure 400e toestel niet meer erkent als een nieuw model. Ik verwacht toch minimaal dat ik 1,5 jaar up to date blijf met een nieuwe foon.

volgende keer geen samsung foon meer voor mij, terwijl ik verder altijd tevreden ben geweest met samsung; i600 foon, laptop en tv maar dit is echt bagger!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP... Ik heb mijn telefoon vergrendeld met dat je zo een figuurtje moet maken en dan pas kun je in je telefoon. Zat gisteren te klooien in de auto en verkeerde figuurtjes ingetoetst, nu moet ik met mijn google account inloggen, maar heb geen idee meer wat mijn google emailadres is... WAT MOET IK DOEN... zit er ergens een reset knop of kan het makkelijker. Ik kan dus niet meer in mijn tel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, is me gelukt!! Heb m'n eigen tel gebeld met de telefoon van mijn vriendin. Onder het bellen naar instellingen patroon uitgescakeld (ik wist natuurlijk het patroon nog wel). Toen naar mijn google account gegaan en vanuit daar een mail naar mijn hotmail gestuurd. Toen wist ik mijn googleaccount emailadres.. wachtwoord wist ik natuurlijk ook nog wel... en nu is alles weer goed!! top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
dfr0st schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:20:
nieuws: 'Android 2.2 Froyo kan op alle Android-telefoons draaien'

ja behalve de galaxy natuurlijk omdat samsung zijn dure 400e toestel niet meer erkent als een nieuw model. Ik verwacht toch minimaal dat ik 1,5 jaar up to date blijf met een nieuwe foon.

volgende keer geen samsung foon meer voor mij, terwijl ik verder altijd tevreden ben geweest met samsung; i600 foon, laptop en tv maar dit is echt bagger!
Voor mij inderdaad ook geen samsung meer (om dezelfde reden).
Hopelijk brengt google over een jaar een nexus two (ofzo :P), zodat er wél updates komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:42
Ik heb dit toestel sinds gisteren en het toestel bevalt me wel, ik heb echter wel een probleempje, ik kan namelijk niets downloaden van uit de appstore.

Hebben andere mensen hier ook last van? ik zit bij tmobile en de instellingen staat er allemaal goed in.

Ik ben wel tevreden met het toestel en heb hem tussendoor gekocht omdat mijn iphone kapot is gegaan, en ik android wilde proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
GranCanaria schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:12:
Ik heb dit toestel sinds gisteren en het toestel bevalt me wel, ik heb echter wel een probleempje, ik kan namelijk niets downloaden van uit de appstore.

Hebben andere mensen hier ook last van? ik zit bij tmobile en de instellingen staat er allemaal goed in.

Ik ben wel tevreden met het toestel en heb hem tussendoor gekocht omdat mijn iphone kapot is gegaan, en ik android wilde proberen.
Ik zit zelf bij Vodafone en bij mij werkt het allemaal goed. Soms duurt het wel even voordat de download start, maar ondertussen kan je gewoon andere dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:42
Hmm. bij mij lijkt het ook te starten echter krijg ik dan in de bovenbalk: Downloaden is milsukt....

Dit moet echt wat met tmobile te maken hebben, kan niet anders. Ik heb net gezocht via google maar helaas geen nuttige informatie of een oplossing gevonden.

[ Voor 38% gewijzigd door GranCanaria op 26-05-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestaat er eigenlijk een lijst (ergens op internet) waarin verschillende firmware's tegenover elkaar worden gezet? Ik heb een tijdlang niet geupdate (draai nu IH8) en zit een beetje te zoeken welke firmware's het goed doen (ben zelf met name geinteresseerd in batterijduur, maar als een fw sluggish aanvoelt hoeft dan is dat bijv ook een groot nadeel). Als ik dit topic goed lees dan lijken IK4 en IK5 behoorlijk populair, en zijn de meningen nog verdeeld over JC1-6, maar kan ik ergens zien wat eigenlijk de pro's/con's van bepaalde fw's zijn?
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.