• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:59
Ik zit nu inmiddels een paar weekjes op IK5 en deze bevalt me behoorlijk goed, gek genoeg is langzaam aan ook de accuduur zeer verbeterd! Ik kan nu de dag doorkomen met een uurtje of 4-6 streaming radio via tunewiki over wifi. Dit was voorheen echt niet mogelijk. Ook de indicator is een stuk beter, 40% is nu ook echt 40%. Voorheen kon ik er van uit gaan dat mijn toestel binnen een uur leeg was als mijn indicator op dat niveau stond.

Helaas heb ik wel het probleem dat 9 van de 10 youtube filmpjes niet afspelen. Voor mij maakt dit echter niet zo heel veel uit gezien ik youtube nauwelijks gebruik.

Verder lijkt het totaal bug-vrij :) nu op naar 2.1 :)

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Verwijderd

-d- schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:04:
Nog een tipje, de 7500/Galaxy is hier te krijgen voor 209 EUR plus 20 EUR verzendkosten.

Heb 'm net binnen gekregen :)
Ik heb hem ook besteld, Hoe lang heeft het verzenden geduurd?
Erg goede prijs ja :)

• lutser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 14:41
Prijs van de galaxy daalt wel erg hard moet ik zeggen. Zit er bijna aan te denken om een tweede kopen om lekker met android builds te experimenteren.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, de Spica is nieuwer en zelfs goedkoper. Ze moeten ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
Maar had de spica niet nog minder geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Dryhte schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:17:
Maar had de spica niet nog minder geheugen?
Meer RAM maar minder flash; opslag. Verder heeft de spica een LCD scherm t.o.v. de AMOLED in de Galaxy

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samsung is blijkbaar wel bezig met 2.1 voor i7500, maar op androidforums zegt men dat samsung 2.1 niet zal lanceren als dit te traag mocht blijken te zijn.
http://androidforums.com/...-galaxy-7.html#post347984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
pingwings schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:53:
Ik heb al een tijd (na update naar II5) het probleem dat contacten niet meer gesynchroniseerd worden.

Dit heb ik een tijd geleden ook al aangegeven, toen werkte de oplossing niet (exporteren naar vcard, dit importeren in gmail, dan synch aan zetten).
Zijn er andere manieren om de synchonisatie van contacten weer te laten werken ? Of deed ik wat fout?

De contacten staan in mijn telefoon, ik heb ze ook geexporteerd naar vcard en geimporteerd in mijn gmail, maar de synchronisatie feature geeft een foutmelding (die ik niet kan lezen, omdat deze na minder dan 1 seconde weer verdwijnt).

Kan iemand mij hiermee helpen?
Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Zonder de foutmelding kunnen we niet veel doen... De gemakkelijkste optie is altijd een wipe (nadat je je google contacts in orde gezet hebt), maar dan ben je natuurlijk potentieel veel data (smsjes) kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Ja ik snap dat, zonder foutmelding, er niet veel aan te doen is.. jammer genoeg kan ik deze echt niet lezen omdat het te snel verdwijnt.

Maarja, anders wacht ik wel tot er een goede 2.0 of 2.1 rom uit is, dan wipe ik alles wel ofzo :P.
Wat is de beste manier om het dan te doen? backup contacts, deze op gmail zetten en vervolgens (na update) de telefoon alle contacts van gmail af laten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Toen ik de phone pas had, heb ik:
a. alle contacts van op mijn simkaart (via de telefoon) aan mijn contacten toegevoegd.
b. gmail adresboek opgekuist zodat van elke contactpersoon maar 1 entry meer bestaat, die zowel telefoonnummer als e-mail bevat

Ik veronderstel dat je deze twee stappen al gedaan hebt.

Vervolgens moet je inderdaad enkel wipen en dan krijg je je contacts terug zoals ze op gmail staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugomeeuwes
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 12:28
chandaron schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:37:
Welnu, ik heb een probleem bij het koppelen van een Google-account aan mijn telefoon.
Mogelijk probeer je in te loggen met een niet- @gmail.com login.
Het is een tijdje geleden, maar ik kan me herinneren dat ik eenzelfde probleem had.

Als je een google account hebt met je eigen email-adres snapt android dat geloof ik niet. Je hebt volgens mij wel een @gmail.com adres gekregen bij je account en je kunt deze ook als login activeren. Pas als dit adres als login is geactiveerd, kun je met android op dit adres inloggen.
Vervolgens kun je overigens met beide adressen inloggen bij al je google sites.

[ Voor 8% gewijzigd door hugomeeuwes op 15-02-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 15:52

-d-

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:31:
[...]

Ik heb hem ook besteld, Hoe lang heeft het verzenden geduurd?
Erg goede prijs ja :)
Ik had 'm binnen een paar werkdagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StratoFarmer schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:04:
[...]

Ik had ditzelfde probleem, geen geluid meer, ook niet tijdens telefoongesprekken. De andere kant van de lijn kon mij ook niet horen.
Het installeren van die headset-mode switch widget was de oplossing!!

Het lijkt er op dat in sommige gevallen de telefoon in een verkeerde 'state' kan blijven hangen waarbij hij blijft denken dat er een headphones aangeloten is.

Ik verdenk ook de music application ervan dat die er iets mee te maken heeft, mogelijk in combinatie met high load en losschieten en opnieuw insteken van een (normale audio) headset. Op een gegeven moment had ik het music application proces dubbel op de achtergrond draaien. Toen moest ik steeds met die widget de boel herstellen. Na het afsluiten van 1 van de 2 processen, is het sindsdien niet meer voorgekomen. Maar eerder had ik al een factory reset geprobeerd wat niets uithaalde...
Ik heb dit probleem ook, en inderdaad verdenk ik ook de music applicatie. Wat ook werkt om dit probleem op te lossen is *#*#0289#*#* in te geven bij telefoon en dan alle opties even aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chandaron schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:37:
Ik heb al een tijdje eeen Galaxy I7500 in bezit (sept 2009), maar tot op heden nooit echt verdiept in de mogelijkheden.

Welnu, ik heb een probleem bij het koppelen van een Google-account aan mijn telefoon. Het google account is vanaf mijn laptop gewoon te benaderen ( kan mijn gmail lezen e.d.). Om applicaties zoals de agenda en market op de telefoon te benaderen vraagt de telefoon om aan te melden met het google account. Na het invoeren van gebruikersnaam en wachtwoord opent het dialoogscherm "aanmelden.....". "uw telefoon communiceert met de google servers en stelt uw account in"
Na enige tijd verschijnt de volgende melding: "Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen" "Dit is mogelijk een tijdelijk probleem of uw sim-kaart is niet geschikt voor gegevensservices".

Toestelinfo
Firmware: 1,5
Versie: I7500XXII5
Kernel: 2.6.27
hudson@andy #1
Build-nummer: 76xxCSDCBALUM6375

Providerinfo
Hi Online
Hi Eindeloos online

Werk thuis met een beveiligde draadloos i-net verbinding (WPA2). De GPS, Wifi, Autosync modules (van de applicatie "switchers") zijn alle geactiveerd.
Verder heb ik op verschillende plaatsen (en dus verschillende internet routers) getracht mij succesvol aan te melden echter zonder resultaat.

Ik heb dit probleem na afstruinen van het internet nergens aangetroffen. Het niet kunnen benaderen van agenda en market is toch een groot gemis nu ik de telefoon (naast het bellen/sms'en en foto's maken) "volwaardig" wil gaan gebruiken.
Deze melding had ik ook met mijn Spica. "Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen" "Dit is mogelijk een tijdelijk probleem of uw sim-kaart is niet geschikt voor gegevensservices".
Ik had toen nog niet veel dingen erop gezet kon later weer erop downloaden, dus had ik me besloten om de optie ´Standaardgegevens herstellen` te gebruiken om naar fabrieks instellingen te gaan. Daarna kreeg ik deze melding NIET meer, en kon ik koppelen met mijn Google account via de Spica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24
Als dit waar is koop ik NOOIT MEER een Samsung Phone. Ik heb er trouwens nu al spijt van, wat doet het belgedeelte het slecht zeg. Om over de PC software maar te zwijgen.

Een van de redenen onm de Samsung te kopen was het "standaard" Androids gedeelte. Maar als de update naar 2.x er wel komt is dat mogelijk een gemuteerde cube. DAT WIL IK NIET. En vele met mij denk ik.

Kom op Samsung !!

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2010/02/galaxy-300x200.jpg

P.S. Ik heb 'm al sinds ie uit is hier (de witte). Dus ben een early adopter. Maar support en updates?

[ Voor 41% gewijzigd door MrMarcie op 17-02-2010 22:20 . Reden: Hoe lang ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle hoop op musty en drakaz dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Als het echt zo is dat deze samsung op 1.5 blijft hangen is dat inderdaad balen.

Ik heb inderdaad ook spijt van mijn aanschaf. Ik vind het wel een mooi toestel qua uiterlijk maar ik zie samsung absoluut niet meer als serieuze smartphone maker.

Ik baal echt heel erg van samsung zijn support op dit toestel. Alsof ze niet meer weten dat ze dit toestel hebben uitgebracht. een PC suite die niet werkt en nu weer weg is.

Ik koop geen samsung telefoon meer. Ik denk alleen niet dat samsung daar waker van ligt. :X

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
De support lijkt inderdaad waardeloos, maar er is dan ook wel heel veel nieuws en beters uitgekomen in de laatste 6 maanden!

Gelukkig kan ik binnen 5 maandjes weer een nieuw toestel kiezen :) zeer zeker dat er dan genoeg leuks en beters op de markt is (nu al overigens). De mobiele markt is duidelijk goed en zeer snel in opkomst! 2.1 update of niet, in de zomer heb ik een ander toestel. De galaxy is echt niet slecht met zijn AMOLED, veel opslag en goede batterijduur (sinds IK5) maar er is al zoveel beters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Laatst online: 30-08 08:01
Ben ook redelijk klaar met Samsung. Ondanks de brakke support en wat andere minpunten blijft de Galaxy echter imho een strak apparaat dat qua specs prima voldoet. Volgende dan toch maar weer een HTC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
absoluut.
Ik vind het ook een mooi toestel. Maar baal gewoon heel erg van de support. en dat er geen goede firmware support is en ook nog eens geen updates naar 2.0.

Als ik dan kijk naar HTC die heeft android serieus met 2 handen aangepakt en geeft een duidelijk signaal door updates/upgrades uit te brengen.

Jochemmol

• nightcrow
En wij moeten het doen met wééér een gerucht dat er nu toch écht op korte termijn een update naar 1.6 (:X) aan zit te komen (bron). Dat gaat gewoon nergens meer over.

Inmiddels is trouwens wel mustymod's 2.0 gereleased maar daarin ontbreken nog de camera en bluetooth. Los daarvan is het belangrijk dat wanneer je besluit musty's rom te gaan testen je een secundaire Google-account gebruikt! Dus niet je dagelijkse account. Na het gebruik van de market in musty's (misschien geldt dit wel voor iedere 2.0 rom, is dat niet te testen op de HQ van Tweakers? bijvoorbeeld door met een nieuwe account oid in te loggen in de market met een Droid en daarna met dezelfde account op een 1.5 device?) zul je namelijk diverse apps in de market niet meer te zien krijgen, waaronder Layar, Twidroid en Hyves. Dus wees gewaarschuwd. Hier vind je musty's site.

• pingwings
Dat zou wel beter zijn!
Ik mis echt dingen als bluetooth file transfer en vind dat locking mechanisme van 1.5 maar onhandig :P.

:edit: was er niet nog iemand bezig met zo'n custom rom van 2.1?

[ Voor 21% gewijzigd door pingwings op 18-02-2010 10:25 ]

• Dryhte
Ik denk dat ze nu samenwerken. (zie http://androidforums.com/samsung-i7500/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Ze werken al een tijdje samen aan GAOSP. Zie ook hier. Blijkbaar heeft mustymod toch weer zelf een nieuwe versie de wereld ingeslingerd. Hoe goed de samenwerking dus is, vraag ik me af.

Net de volgende oplossing op androidforums gepost voor wat betreft de missings apps na het testen van mustymods rom met de primary Google account:
Only way I've found to solve this problem and be able to use the apps missing in our modified primary Google account is to:
- nandroid backup with the HDblog recovery image;
- wipe using the recovery;
- use a new or non-modified account to install the apps you want and have gone missing;
- backup those apps with the Astro app manager on your (internal) sd;
- restore the nandroid backup made in step 1;
- use Astro to re-install the backed up missing apps.

This way you've got all the apps with your primary (modified) Google account. Tested on K4 and working. Hope this helps others out there struggling with the same issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Heb net versie 1.6 (Donut) geinstalleerd op mijn Galaxy, ben alles nog aan het installeren/restoren maar ziet er mooi uit! Nieuwe market is handiger en een stuk meer opties te configureren na eerste start...

Heb hem geflashed met Odin, link naar I7500XEFJB2 = http://www.android-hilfe....firmware-i7500xefjb2.html

Nadeel is wel dat nog niet alle apps zichtbaar zijn, maar zoals gewoonlijk is dat een kwestie van tijd...

[ Voor 12% gewijzigd door Tags NL op 22-02-2010 23:59 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik heb het net ook geprobeerd, maar ik kan na de install dus geen factory reset doen...wat problematisch is....
enig idee of er een manier is om een factory reset te doen zonder via het menu te gaan? (want dat doet hij dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de switcher app kwijt. Heb een vervang app geïnstalleerd, maar is toch niet hetzelfde. Blijkbaar zou ik nu de widget/app power control moeten hebben, maar ik vind die niet.

Voor de rest werkt 1.6 wel zeer goed. 3D is nu ook geregeld, menu's lopen snel en vloeiend. Batterij ben ik nog niet aan uit :)

edit: gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutser
Lees ik goed dat de I7500XEFJB2 firmware standaard engelstalig is? of is deze duits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Is deze nieuwe firmware ook in het nederlands? Ik wil graag updaten (zit nog op II5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutser
Ik heb hem net geinstalleerd (wel met en recovery en wipe) het werkt lekker soepel.

Er kan uit onderstaande talen worden gekozen:
Engels
Frans
Duits
Spaans
Italiaans
Portugees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Ohh oke, is het dan wel mogelijk om het standaard android toetsenbord (of via 3rd party toetsenbord) in te stellen op NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat er nu ook al een 2.1 official is gelekt met NL taal interface?

er was eerst een i570eddjb2 versie, maar nu een nog nieuwere I5700EXXJB4.

jammer dat ik geen pools kan :)

Oops: sorry verkeerde forum :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:22
Ja wrijf het er nog even lekker in! :(

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de nieuwe kernel van 1.6 zouden musty en drakaz wel snel met een werkbare 2.1 moeten kunnen komen. Ik vraag mij alleen af hoe goed het allemaal gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:56:
Heb net versie 1.6 (Donut) geinstalleerd op mijn Galaxy, ben alles nog aan het installeren/restoren maar ziet er mooi uit! Nieuwe market is handiger en een stuk meer opties te configureren na eerste start...

Heb hem geflashed met Odin, link naar I7500XEFJB2 = http://www.android-hilfe....firmware-i7500xefjb2.html

Nadeel is wel dat nog niet alle apps zichtbaar zijn, maar zoals gewoonlijk is dat een kwestie van tijd...
Heb hem ook gedraaid vandaag. Groot voordeel is dat de sinds het testen van musty's rom verdwenen apps weer zichtbaar zijn in de market. Blijkbaar wordt er dus iets gereset in je Google-account ofzo. Nog niet alle apps kunnen worden gevonden omdat de fw nog op de whitelist moet worden gezet, maar dat is idd een kwestie van tijd.

Nadelen van 1.6 zijn dat bluetooth niet werkt (kan niet pairen met mn parrot) en dat de accu-indicator veel minder nauwkeurig lijkt. Dat de taal niet op NL is te zetten zal er wel op duiden dat 1.6 voor NL'se toestellen niet beschikbaar komt? Verder kun je de toon voor connecten via usb-aansluiting niet uitzetten.

Hopelijk vormt deze 1.6 een stimulans om snel een goed werkend 2.1 te krijgen waarvan alles wel naar behoren werkt. Ben zelf weer lafjes teruggestapt naar K4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Galaxo 1.6 is nu inmiddels ook uit:

http://www.frandroid.com/forum/viewtopic.php?pid=116843

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
nightcrow schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:49:
Nadelen van 1.6 zijn dat bluetooth niet werkt (kan niet pairen met mn parrot) en dat de accu-indicator veel minder nauwkeurig lijkt. Dat de taal niet op NL is te zetten zal er wel op duiden dat 1.6 voor NL'se toestellen niet beschikbaar komt? Verder kun je de toon voor connecten via usb-aansluiting niet uitzetten.
Bizar dat ze een firmware zouden releasen waarbij een aantal dingen echt niet werken. Dit lijkt erger dan gewoon een bug...

Heb je wel een factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Heb gisteravond geupdate naar 1.6 (i7500xefjb2) dit ging in eerste instantie niet goed, maar na een 2e keer flashen wel.
Er zijn een aantal issues die ik ondervind:
- Batterij is nu (na 10 uur ongeveer) al op 40% terwijl ik maar zo'n 30 minuten muziek geluisterd heb, 2 smsjes verstuurd en 5 minuten internetten.
- De menu's lijken sneller, maar zodra je iets intensiever ermee doet (muziek luisteren + market openen) wordt ie ontzettend traag.

Voor de rest lijkt het oke! ben best blij met die nieuwe firmware (ondanks de mankementen)
Zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

pingwings schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:22:
Heb gisteravond geupdate naar 1.6 (i7500xefjb2) dit ging in eerste instantie niet goed, maar na een 2e keer flashen wel.
- Batterij is nu (na 10 uur ongeveer) al op 40% terwijl ik maar zo'n 30 minuten muziek geluisterd heb, 2 smsjes verstuurd en 5 minuten internetten.
- De menu's lijken sneller, maar zodra je iets intensiever ermee doet (muziek luisteren + market openen) wordt ie ontzettend traag.

Voor de rest lijkt het oke! ben best blij met die nieuwe firmware (ondanks de mankementen)
Heb het batterij probleem niet moet ik zeggen, heb je de powerwidget toegevoegd en gekeken of je niet toevallig nog wat aan hebt staan? Background Data/GPS o.i.d? Qua menu heb ik die vertraging nog niet echt, maar luister eigenlijk nooit muziek via mijn Galaxy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:27
pingwings schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:22:

Wat ging er bij jou niet goed in je eerste poging?

Hier heb ik het probleem dat ie blijft hangen in het startup scherm met "samsung" in het midden van het scherm. Odin zegt dat ie passed is. 8)7

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:54:
[...]

Heb het batterij probleem niet moet ik zeggen, heb je de powerwidget toegevoegd en gekeken of je niet toevallig nog wat aan hebt staan? Background Data/GPS o.i.d? Qua menu heb ik die vertraging nog niet echt, maar luister eigenlijk nooit muziek via mijn Galaxy :)
Ik gebruik taskiller en batterly life (volgens mij :P), ik zet regelmatig alles uit via taskiller en gps heeft zelfs even uitgestaan (iets wat ik normaal niet doe)

@danjel: Dat had ik ook, toen terug geflashed naar H8 en vervolgens weer naar 1.6 toen werkte die wel (bij de 2e keer flashen naar 1.6 had ik de reset timer op 120 sec gezet omdat ik ongeduldig was, maar zou volgens mij niet moeten uitmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Danjel schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:11:
[...]

Hier heb ik het probleem dat ie blijft hangen in het startup scherm met "samsung" in het midden van het scherm. Odin zegt dat ie passed is. 8)7
Dit had ik ook bij de eerste boot. Batterij er uit en toen weer aan. Het duurde wel meerdere minuten de eerste keer, voelde erg lang iig.

• nightcrow
Dryhte schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:37:
[...]

Bizar dat ze een firmware zouden releasen waarbij een aantal dingen echt niet werken. Dit lijkt erger dan gewoon een bug...

Heb je wel een factory reset gedaan?
Nadat ik een nieuwe firmware heb geflashed doe ik altijd een harde reset. Voordat ik ga flashen ook. Op androidforums is in een tweetal topics te lezen dat een aantal zaken niet helemaal soepel loopt met 1.6. Lijkt wel een bèta-versie te zijn waardoor wij dus als bèta-testers kunnen worden beschouwd. ;)
Danjel schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:11:
[...]

Bij mij werkte het in eerste instantie ook niet. Heb toen de accu eruit gehaald, gestart in fastboot-mode en de recovery image van HDblog (4.4) geflashed. Toen in recovery-mode een wipe gedaan en gerestart. Toen werkte het bij mij wel. Terugflashen naar stock K4 ging nog lastiger. Na meerdere keren proberen (flashen van recovery image werkte ook niet) lukte het wel door terug te flashen naar H8 en vervolgens weer naar K4.

Ben allang blij dat alle apps sinds het testen van 1.6 weer te vinden zijn, nu maar wachten op een stable release of nog liever 2.1.

Hebben jullie er trouwens ook last van dat wanneer je de telefoon uitzet als hij aan de PC hangt via USB hij dan automatisch reboot? Heel irritant als je een recovery image wilt flashen en je hebt de command klaar staan. Als ik hem ontkoppel van USB heb ik nergens last van. Ligt niet aan 1.6, had ik daarvoor ook al.

Verwijderd

Ik heb het batterijprobleem. Gisteren 17u met de batterij gedaan, en niet overdreven gebruikt, bijna alles staat uit. Op androidforums zegt men dat google goggles de boosdoener is, deze zou namelijk de telefoon uit de sleep modus houden. Ik heb het goggles verwijderd en nu eens testen of de batterij langer meegaat. Voor de rest geen problemen met trage menu's e.d.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 07:08:
[...]

Hebben jullie er trouwens ook last van dat wanneer je de telefoon uitzet als hij aan de PC hangt via USB hij dan automatisch reboot? Heel irritant als je een recovery image wilt flashen en je hebt de command klaar staan. Als ik hem ontkoppel van USB heb ik nergens last van. Ligt niet aan 1.6, had ik daarvoor ook al.
Heb precies hetzelfde met alle versies gehad, heel irritant! Weer achterklep eraf, batterij eruit en weer wachten tot je batterij logo ziet...

• Danjel
  • Laatst online: 23:27
nightcrow schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 07:08:
[...]

Bij mij werkte het in eerste instantie ook niet. Heb toen de accu eruit gehaald, gestart in fastboot-mode en de recovery image van HDblog (4.4) geflashed. Toen in recovery-mode een wipe gedaan en gerestart. Toen werkte het bij mij wel. Terugflashen naar stock K4 ging nog lastiger. Na meerdere keren proberen (flashen van recovery image werkte ook niet) lukte het wel door terug te flashen naar H8 en vervolgens weer naar K4.

Ben allang blij dat alle apps sinds het testen van 1.6 weer te vinden zijn, nu maar wachten op een stable release of nog liever 2.1.

Eerst terug naar H8 en dan naar de laatste versie werkte prima. :)

Mijn ervaring so far is dat alles behoorlijk rap reageert en blijft reageren. Vooral na het opstarten of na het unlocken lijkt ie veel sneller te reageren dan voorheen.
Nieuwe market is prima, hoewel ik de oude ook niet slecht vond. Aangename filter is de "best paid" en "best free" apps.

Hier heb ik ook meerdere malen me lopen ergeren aan het automatisch booten zodra je usb inplugt als ie uit staat.. Heel irritant.

Heeft iemand trouwens speech to text aan de praat? Op de frontpage staat een artikel dat de applicatie better keyboard 5.0 speech to text zou ondersteunen voor alle telefoons met android, ongeacht welke versie erop draait.
Hier krijg ik een error dat ie de engine niet heeft. :|

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Net geflashed, ben benieuwd. Schijnt trouwens dat je met 1.6 wel de 'localiseer-functie' van Google uit moet zetten omdat anders de accu snel leeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een aantal dagen geleden de galaxy besteld via internet, toen ik de doos opende kwam ik er ten eerste al achter dat er een duits en een engels instructie boekje in zat. Maar heb de taal van het apparaat zelf gewoon op nederlands kunnen zitten.

nu komt het probleem, ik heb geprobeert om de internet instellingen aan te zetten, via namen toengangspunten, maar als ik daarop druk, komt er enkel een zwart scherm. voor de rest werkt de telefoon prima.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:42:
[...]

Net geflashed, ben benieuwd. Schijnt trouwens dat je met 1.6 wel de 'localiseer-functie' van Google uit moet zetten omdat anders de accu snel leeg loopt.
Had hem nog niet uit staan, maar... Heb 3 dagen met mijn accu gedaan :) Niet zo gek veel gebeld/internet gedaan, maar 3 dagen is absurd vergelijken met mijn krap 1,5 dag normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:01:
Heb een aantal dagen geleden de galaxy besteld via internet, toen ik de doos opende kwam ik er ten eerste al achter dat er een duits en een engels instructie boekje in zat. Maar heb de taal van het apparaat zelf gewoon op nederlands kunnen zitten.

nu komt het probleem, ik heb geprobeert om de internet instellingen aan te zetten, via namen toengangspunten, maar als ik daarop druk, komt er enkel een zwart scherm. voor de rest werkt de telefoon prima.

Weet iemand een oplossing?
In dat zwarte scherm kun je via de linker knop (menu) een nieuw APN instellen.
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:01:
[...]

Had hem nog niet uit staan, maar... Heb 3 dagen met mijn accu gedaan :) Niet zo gek veel gebeld/internet gedaan, maar 3 dagen is absurd vergelijken met mijn krap 1,5 dag normaal...
Goed nieuws. Zal het ook even checken de komende dagen. Heb je zelf toevallig ook al Galaxo 1.6.1 geflahed? Op de website staat dat Dutch als taal ook ondersteund wordg maar hij staat er nog niet tussen. Alle apps zijn wel zichtbaar en het aantal homescreens is te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:23:

Goed nieuws. Zal het ook even checken de komende dagen. Heb je zelf toevallig ook al Galaxo 1.6.1 geflahed? Op de website staat dat Dutch als taal ook ondersteund wordg maar hij staat er nog niet tussen. Alle apps zijn wel zichtbaar en het aantal homescreens is te wijzigen.
Heb de originele versie erop staan en geen Galaxo, weet niet of ik die 1.6.1 ga flashen of niet. Ga nog even wachten tot ik alle apps zie en zo niet, dan ga ik hem flashen (Ik zie niet al mijn payed-apps :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:32:
[...]

Heb de originele versie erop staan en geen Galaxo, weet niet of ik die 1.6.1 ga flashen of niet. Ga nog even wachten tot ik alle apps zie en zo niet, dan ga ik hem flashen (Ik zie niet al mijn payed-apps :( )
Ah ok. Op zich ben ik ook altijd wel voor de stock roms, maar vond het vooral interessant dat alle apps zichtbaar zijn en ook dat de taal in te stellen is op NL en het aantal homescreens te wijzigen. Vraag me af of de stock 1.6 wel op de whitelist komt te staan wat de apps betreft omdat het geen officiële update is volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:42:
[...]

Ah ok. Op zich ben ik ook altijd wel voor de stock roms, maar vond het vooral interessant dat alle apps zichtbaar zijn en ook dat de taal in te stellen is op NL en het aantal homescreens te wijzigen. Vraag me af of de stock 1.6 wel op de whitelist komt te staan wat de apps betreft omdat het geen officiële update is volgens mij?
De een zegt dat hij wel officieel is en de ander niet, heb alle apps er wel weer op staan omdat ik ze had gebackupped voor ik ging flashen maar updates krijg ik zo niet binnen. Kijk het nog een week aan en dan ga ik Galaxo doen, ben benieuwd naar jouw ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Kun je een voorbeeld geven van n paid app die je niet meer kunt vinden? Ben benieuwd of ik dat we'll kan met Galaxo. Verder niet veel bijzonders aan deze custom rom behalve dan de gebruikelijke Galaxo config etc. Die gebruim ik toch niet en de NL taal is zoals gezegd ook niet in te stellen. Verder vind ik de browser extreem traag. Jij al n apparaat (parrot of stereo bv) gepaired met bluetooth? Dat lukte mij eerst met de stock 1.6 ook niet nl. Misschien dat k ook we'll weer terug ga naar de stock 1.6 gezien de beperkte voordelen van Galaxo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:54:
Kun je een voorbeeld geven van n paid app die je niet meer kunt vinden? Ben benieuwd of ik dat we'll kan met Galaxo. Verder niet veel bijzonders aan deze custom rom behalve dan de gebruikelijke Galaxo config etc. Die gebruim ik toch niet en de NL taal is zoals gezegd ook niet in te stellen. Verder vind ik de browser extreem traag. Jij al n apparaat (parrot of stereo bv) gepaired met bluetooth? Dat lukte mij eerst met de stock 1.6 ook niet nl. Misschien dat k ook we'll weer terug ga naar de stock 1.6 gezien de beperkte voordelen van Galaxo.
MyBackupPro (MyBackup trial weer wel) en PureCalendar bijvoorbeeld kan ik niet meer vinden. Browser is redelijk met de stock 1.6, niet sneller maar ook niet langzamer dan vorige versies. Gebruik mijn telefoon niet i.c.m Bluetooth dus daar kan ik niets over zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]nightcrow schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:23:
[...]

In dat zwarte scherm kun je via de linker knop (menu) een nieuw APN instellen.

[...]

Bedankt, heb alles nu ingevoerd. maar het is nu zo dat als ik de browser opent, hij geen verbinding maakt met 3g. ik heb alle anp instellingen wel precies zo overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:04:
[...]

MyBackupPro (MyBackup trial weer wel) en PureCalendar bijvoorbeeld kan ik niet meer vinden. Browser is redelijk met de stock 1.6, niet sneller maar ook niet langzamer dan vorige versies. Gebruik mijn telefoon niet i.c.m Bluetooth dus daar kan ik niets over zeggen...
Die kan ik allebei idd wel vinden in de market. Iedereen op androidforums heeft het altijd over market enabler. Heb ik zelf nog nooit gevonden of gebruikt, maar misschien dat dat hiermee te maken heeft? Voor mij iig reden om nog even bij Galaxo te blijven.
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:52:

Bedankt, heb alles nu ingevoerd. maar het is nu zo dat als ik de browser opent, hij geen verbinding maakt met 3g. ik heb alle anp instellingen wel precies zo overgenomen.
Kan zijn dat je de APN die je net hebt aangemaakt nog even aan moet vinken bij het overzicht van de APN's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:36:
[...]

Die kan ik allebei idd wel vinden in de market. Iedereen op androidforums heeft het altijd over market enabler. Heb ik zelf nog nooit gevonden of gebruikt, maar misschien dat dat hiermee te maken heeft? Voor mij iig reden om nog even bij Galaxo te blijven.
MarkEnabler getest. maar ik zie ze nog steeds niet.. Denk dat ik einde van de week misschien alsnog ga flashen, hoop dat er dan ondertussen 1.6.2 uit is ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightcrow schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:36:
[...]

[...]

Kan zijn dat je de APN die je net hebt aangemaakt nog even aan moet vinken bij het overzicht van de APN's?
Dat was het dus helaas niet....mijn wifi doet het dus gewoon, maar de 3g niet. ik heb de vodafone blox al 2 dagen geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:44:
[...]

MarkEnabler getest. maar ik zie ze nog steeds niet.. Denk dat ik einde van de week misschien alsnog ga flashen, hoop dat er dan ondertussen 1.6.2 uit is ofzo :9
Das wel vaag dan. Ben benieuwd hoe Drakaz alle apps available heeft gekregen in Galaxo 1.6.1. Valt me ook op dat ik het toestel met Galaxo ook kan connecten met mn parrot. Dat lukte me bij het testen van de stock 1.6 niet, kreeg telkens een melding 'paired, but not connected'. Verder heb ik minder werkgeheugen vrij dan met K4: kom nu max op 32 Mb uit tegen 41 bij K4.

De accuduur moet ik nog wat langer testen maar het lijkt alles bij elkaar eigenlijk niet echt een verbetering tov K4. Wel bevalt de power widget me beter dan Switchers, scheelt weer een actie. ;)

Wat doet de accu met stock 1.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutser
Ik draai nu bijna een week op de 1.6 (XXJB6) firmware en mijn accuduur is er merkbaar op vooruit gegaan, waar ik eerst met moeite een dag haalde zit ik nu bijn op de 2 dagen. Er zal dus nog steeds elke nacht opgeladen moeten worden maar ik hoef me niet meer druk te maken of ik de avond haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:41:
[...]

Wat doet de accu met stock 1.6?
De accu gaat steeds een goede twee dagen mee, het ging wel ineens erg hard maar dat kwam door tvgids programma die continu op de achtergrond bezig was updates te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dit is geen reclame!

Alleen even informatie over een tooltje over alle firmwares van de Samsung I7500

Afbeeldingslocatie: http://samsung-firmware.webs.com/Save%20I7500%20info%20page.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar kunnen we dat vinden? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
http://www.samsung-firmwares.com zoals af te lezen in het plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:24
Wat ik nu weer voor raar probleem heb, mijn telefoon kan niet meer bellen. Wanneer ik gebeld wordt gaat hij wel over, maar vervolgens hoor ik niets en de persoon aan de andere kant ook niet. En wanneer ik iemand bel hoor ik niet eens een verbindingstoon, maar gaat de telefoon wel over bij de andere persoon en als die dan opneemt horen we allebei niets. MAAR ik kan wel smsen, emailen en gebruik maken van de market (geen internet overigens) :S
Ik heb de telefoon al gereset en een andere simkaart geprobeerd, zonder resultaat. Ik ben bang dat ik hem voor garantie op kan sturen. Nu zit ik alleen met het probleem dat er 1.6 op staat en ik geen rom (eventueel csc) van de originele II5 heb waarmee hij werd geleverd.

Ik had overigens met de 1.5 serie ook al hele rare problemen. Constant wegvallende verbindingen en maar 1 keer overgaan. Maar dat kwam blijkbaar door 2g want hier was ik vanaf wanneer ik gewoon 3g gebruikte. Het aantal keer dat het internet heeft gewerkt is op 1 hand te tellen, maar dat schijnt door Hi te komen die wat problemen heeft.

Ik ben het overigens wel helemaal zat met dat ding, zo'n halve telefoon waarbij de meest simpele functies niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 13-09 14:48
Mijn telefoon doet anders prima wat ie moet doen.

Nu ben ik niet "zo iemand" die direct de nieuwste firmware erop moet zetten maar toch :P
Ik wacht wel met 1.6 tot het wat betrouwbaarder is.
En anders maar niet.

Bellen, sms'en en internetten doet ie prima met IK4 (CSC=IK5)
Ik gebruik hem met name ook voor het internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Grote Smurf schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:03:
Wat ik nu weer voor raar probleem heb, mijn telefoon kan niet meer bellen. Wanneer ik gebeld wordt gaat hij wel over, maar vervolgens hoor ik niets en de persoon aan de andere kant ook niet. En wanneer ik iemand bel hoor ik niet eens een verbindingstoon, maar gaat de telefoon wel over bij de andere persoon en als die dan opneemt horen we allebei niets. MAAR ik kan wel smsen, emailen en gebruik maken van de market (geen internet overigens) :S
Ik heb de telefoon al gereset en een andere simkaart geprobeerd, zonder resultaat. Ik ben bang dat ik hem voor garantie op kan sturen. Nu zit ik alleen met het probleem dat er 1.6 op staat en ik geen rom (eventueel csc) van de originele II5 heb waarmee hij werd geleverd.

Ik had overigens met de 1.5 serie ook al hele rare problemen. Constant wegvallende verbindingen en maar 1 keer overgaan. Maar dat kwam blijkbaar door 2g want hier was ik vanaf wanneer ik gewoon 3g gebruikte. Het aantal keer dat het internet heeft gewerkt is op 1 hand te tellen, maar dat schijnt door Hi te komen die wat problemen heeft.

Ik ben het overigens wel helemaal zat met dat ding, zo'n halve telefoon waarbij de meest simpele functies niet werken.
Je moet je oordopjes even opnieuw inpluggen en er weer uit halen, je telefoon denkt dat ie nog ingeplugd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Grote Smurf schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:03:

Mocht het wisselen van headset niet werken kan je deze widget installeren: http://code.google.com/p/toggleheadset/

Bij mij is het probleem na het ontstaan nooit meer opgelost. Vrijwel altijd na het loshalen van mijn headset moet ik deze via de widget uitzetten. Dit zelfs na ROM Flash/reset ect. Lijkt dus een hardware probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
pingwings schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:51:
[...]

Je moet je oordopjes even opnieuw inpluggen en er weer uit halen, je telefoon denkt dat ie nog ingeplugd is.
Wauw fantastisch! Dit werkt, te schandalig voor woorden maar het werkt!
Team-RiNo schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:56:
[...]

Mocht het wisselen van headset niet werken kan je deze widget installeren: http://code.google.com/p/toggleheadset/

Bij mij is het probleem na het ontstaan nooit meer opgelost. Vrijwel altijd na het loshalen van mijn headset moet ik deze via de widget uitzetten. Dit zelfs na ROM Flash/reset ect. Lijkt dus een hardware probleem te zijn.
Inderdaad heel vreemd dat na een reset het probleem gewoon blijft. De widget zet ik er ook meteen op, want ik heb niet altijd een headset bij me. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Is er iemand die nog altijd stock 1.6 (JB6) firmware draait?

Ik ben namelijk nog een beetje de kat uit de boom aan het kijken, maar zou toch graag aan het upgraden slaan (heb echter te weinig vrije tijd momenteel om te riskeren met een minder goed functionerende foon opgezadeld te worden na upgrade)

Graag een update van de early adopters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Ik draai 1.6, werkt allemaal prima voor mij. Ben nog geen heavy app gebruiker o.i.d. maar heb geen problemen met 1.6. Heb ook het idee dat batterij iets langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
  • Laatst online: 14-04 21:26

Zay

n00b

Ik ben van de week over gegaan op de JB6, maar ik heb juist het gevoel dat mijn batterij stukken minder lang mee gaat.

Wel moet ik natuurlijk zeggen dat ik in zo'n eerste week met nieuwe software mijn telefoon compleet op een andere manier gebruik als anders, maar waar ik met 1.5 (II5) 1,5-2 dagen met mijn batterij deed met normaal gebruik, neem ik nu mijn snoer mee in mijn tas omdat ie een dag niet meer volhoud.

Maar ik kan niet claimen dat dit enkel door de update komt, omdat ik ook andere software heb geinstalleerd. (SlideScreen bijvoorbeeld ipv GDE als homescreen)

Verder ben ik overigens wel tevreden over 1.6. Zijn wel een paar dingen die wat trager lijken te gaan (orientatie veranderen bijv.) en iets vaker een crashende app (reden mij nog even onbekend, wellicht moet ik de boel even updaten, want ik heb ze nu uit mijn Astro backup getrokken)

[ Voor 19% gewijzigd door Zay op 12-03-2010 12:07 ]

"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
-d- schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:26:
Ik draai 1.6, werkt allemaal prima voor mij. Ben nog geen heavy app gebruiker o.i.d. maar heb geen problemen met 1.6. Heb ook het idee dat batterij iets langer mee gaat.
Welke firmware draaide je eerst?

Ik draai ook al zo'n 3 weken JB6 en ben redelijk ontevreden over het batterijgebruik. tegenover de oudere firmwares is het misschien wel redelijk maar als je IK5 gewend bent zoals ik dan is het best wel een stap achteruit.

Met IK5 kon ik de 2 dagen wel halen, met JB6 ben ik weer terug naar 1 dag. Het is weer hetzelfde als voorheen, als ik vergeet mijn tel snachts aan de lader te doen is hij de volgende ochtend leeg. Ook klopt de batterij indicator weer voor geen meter.

Jammer, maar terug gaan naar IK5 is nog geen optie voor mij alhoewel ik het wel overweeg als er geen nieuwe 1.6 release komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Team-RiNo schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:17:
[...]

Welke firmware draaide je eerst?
Hiervoor de standaard/stock 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
'k Heb de stap dan ook maar gezet naar 1.6 firmware.

'k Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Hmmm... geen 'dutch' locale en geen samsung keyboard. Weet iemand of het Samsung Keyboard ergens te downloaden valt? Ik verkies wel het originele, maar daar kan je je taal niet kiezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
hallo lieve mensen

Misschien een hele domme vraag van mij: maar hoe kan ik er voor zorgen dat mijn telefoon alleen met WiFi het internet op kan, dus als ik geen draadloze verbinding heb dat ie dan ook niet het internet op kan. Heb heel dat boekje doorgelezen maar kan er verder niks over vinden. En voor mij is het echt een grote overstap, kom van w810i naar deze telefoon. En kost teketekst bekijken trouwens ook geld? Is me ook niet helemaal duidelijk geworden.

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninasky11 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:20:
hallo lieve mensen

Misschien een hele domme vraag van mij: maar hoe kan ik er voor zorgen dat mijn telefoon alleen met WiFi het internet op kan, dus als ik geen draadloze verbinding heb dat ie dan ook niet het internet op kan. Heb heel dat boekje doorgelezen maar kan er verder niks over vinden. En voor mij is het echt een grote overstap, kom van w810i naar deze telefoon. En kost teketekst bekijken trouwens ook geld? Is me ook niet helemaal duidelijk geworden.

Alvast bedankt voor de hulp
Zoek in de Market naar APNDroid. Should do the job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Of als je _nooit_ via gsm netwerken op het internet wil, laat je je APN gewoon leeg (dan kan hij het internet niet op wegens geen verbindingsgegevens).

Tenzij ergens in je abonnement vermeld is dat teletext gratis is, ben ik er aardig zeker van dat je daar gewoon voor betaalt :)

EDIT - by the way, wat de nieuwe (niet meer allernieuwste ;) ) JB2 firmware betreft: ik kan melden dat deze bij mij iig zeer goed werkt (alleen jammer van de ontbrekende nederlandse locale en/of samsung keyboard (ik verkies eigenlijk engelse locale en een keyboard waarbij ik een nederlands woordenboek kan gebruiken).

Geen last van de zogeheten 'no sleep' bug (in tegendeel, batterij lijkt erg lang mee te gaan) en market is tijdens een download een beetje traag maar zeker niet onwerkbaar. Ook geen problemen gehad met Bluetooth.

Erg blij met de nieuwe foto-app (maakt de foon net dat beetje bruikbaarder) en de nieuwe Google Maps (yay!)

[ Voor 53% gewijzigd door Dryhte op 14-03-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrotweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 20:53
beste mede tweakers,

Ik heb de galaxy twee weken geleden besteld via ebay duitsland ... inmiddels zit ik met mijn handen in het haar, het volgende:-

de batterij gaat heel erg snel leeg (< binnen 1 dag), ik heb de batterij al een aantal keren volledig opgeladen en ontladen.....maar als je er een beetje mee speelt dan is de batterij erg snel leeg, dat is natuurlijk erg vervelend want je kan dan bijv niet meer bellen :(:( en dan ben je natuurlijk ver van huis.......

Dus een aantal vragen:
- ik ben benieuwd naar jullie ervaringen inzake de batterij duur?
- wat zijn mijn garantiemogelijkheden? kan ik samsung vragen voor een reparatie/nieuwe gsm/andere gsm?

Graag jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
maestrotweaker schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:11:
beste mede tweakers,

Ik heb de galaxy twee weken geleden besteld via ebay duitsland ... inmiddels zit ik met mijn handen in het haar, het volgende:-

de batterij gaat heel erg snel leeg (< binnen 1 dag), ik heb de batterij al een aantal keren volledig opgeladen en ontladen.....maar als je er een beetje mee speelt dan is de batterij erg snel leeg, dat is natuurlijk erg vervelend want je kan dan bijv niet meer bellen :(:( en dan ben je natuurlijk ver van huis.......

Dus een aantal vragen:
- ik ben benieuwd naar jullie ervaringen inzake de batterij duur?
- wat zijn mijn garantiemogelijkheden? kan ik samsung vragen voor een reparatie/nieuwe gsm/andere gsm?

Graag jullie advies!
m.b.t. garantie geef ik je niet veel kans, bij nagenoeg alle rom's is de batterijduur gewoon erg slecht. Je kan het beste IK5 flashen, dit is de enige rom waarmee ik meer dan 1 dag haal. Alle overige zijn onder de dag leeg!

Je kan verder nog wel controlleren of gps, wlan e.d. niet de hele dag zonder reden aanstaan, dat kost ook behoorlijk wat batterij. Lage brightness voor het scherm helpt ook nog wel iets.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Mijn batterij gaat bij erg licht gebruik gemakkelijk 2 dagen mee (bij zwaar gebruik doe ik 'm elke avond aan de lader).

Ik heb wel gemerkt dat de batterij langer begon mee te gaan na enkele keren opgeladen te zijn. Ook als je 'm zo nu en dan eens oplaadt terwijl de telefoon uit staat (vervelend, ik weet het) lijkt de batterij langer mee te gaan of verder op te laden.

3G, wifi en gps verbruiken ontzettend veel stroom lijkt het, voor dagelijks gebruik verkies ik 2G only of zet ik mbv APNdroid mijn dataverbinding uit tot ik wil syncen. Zo ondervind ik weinig last van de batterij.

Nu is dat voor mij niet zo'n probleem omdat ik het toestel niet gebruik voor mail (enkel zo nu en dan internet). Voor mij is syncen van de gmail calendar en contacts al goed genoeg. Wie het toestel voor e-mail nodig heeft zal het zeker elke avond moeten opladen...

EDIT - wat firmware betreft was ik erg te spreken over IK5 (leek de batterij het beste te sparen), maar ook de laatste nieuwe donut firmware (flash eerst JB2 dan PDA van JC1) lijkt niet overdreven snel leeg te lopen.

TROUWENS: het probleem van ontbrekende NL locale op JB2 is opgelost met JC1! Nu vind ik het standaard android toetsenbord plots prima in orde, met T9 en al ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Dryhte op 16-03-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
  • Laatst online: 14-04 21:26

Zay

n00b

Hebben jullie trouwens ook last van een ongelovelijk slecht GPS signaal met II5? Ik heb daar gewoon zelden een fix mee gevonden. JB2 is al iets beter, maar daarbij heb ik een knipperlicht GPS.

Vanavond maar eens JC1 testen.

En anders ga ik eens mijzelf rustig inlezen in rooten en custom roms installeren. Als 1.6 zo beroerd blijft kan ik net zo goed zelf naar 2.1 proberen te gaan...

"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrotweaker
Dank voor al jullie commentaar, ik heb inderdaad alle connecties uitgezet (wifi, bluetooth) en het scherm gedimd etc, maar dan nog begrijp ik niet hoe het nou kan dat de batterij van een toptoestel het binnen een dag begeeft ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
maestrotweaker schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:34:
Dank voor al jullie commentaar, ik heb inderdaad alle connecties uitgezet (wifi, bluetooth) en het scherm gedimd etc, maar dan nog begrijp ik niet hoe het nou kan dat de batterij van een toptoestel het binnen een dag begeeft ? :(
3G.

Zet 'm op 2G only zolang je niet aan het surfen bent; wedden dat je foon het plots veel langer uithoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
maestrotweaker schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:34:
Slechte rom's zijn voornamelijk de oorzaak. Dit merk je goed als je IK5 installeerd gezien het verbruik daar een stuk beter is! 3G gebruikt veel energie maar de Galaxy heeft ook wel een 1,5Ah batterij dus zou wel wat langer mee moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
Ik heb ondekt dat wanneer ik m'n galaxy elke dag even opnieuw opstart, hij veel langer meegaat. Ik zit nu aan de 3 dagen en heb 3g altijd aanstaan. Dit omdat ik wat verbindingsproblemen heb met 2g. Maar voordat ik hem steeds even opnieuw opstarte zat ik ook aan 1 tot 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrotweaker
@Grote Smurf -> is er niet een applicatie te gebruiken die alle apps/services afsluit ipv je telefoon uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
maestrotweaker schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:10:
@Grote Smurf -> is er niet een applicatie te gebruiken die alle apps/services afsluit ipv je telefoon uitzetten ?
Ik gebruik ES Task Manager om applicaties en services te killen, maar toch loopt de telefoon een stuk beter na het even opnieuw opstarten. Opzich is het een kleine moeite. Voordat ik dit deed zette ik hem nooit uit en kreeg ik op een gegeven moment wel rare vastlopers van services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik denk dat ik ga gillen :-s

De spica wel geupdate en de galaxy weer niks bekend gemaakt.

Ik heb het vertrouwen in samsung echt verloren. Ik ben nog nooit zo ontevreden geweest over een telefoon.
De batterij is zo snel leeg dat ik mijn toestel tijdens het laden zowat uit moet zetten anders krijg ik hem niet vol :O

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinitronic
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Samsung is fout bezig, wel de Spica van 200 euro updaten maar niet de i7500 van 400 euro.
Zal denk ik mijn laatste samsung zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Trinitronic schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:53:
Samsung is fout bezig, wel de Spica van 200 euro updaten maar niet de i7500 van 400 euro.
helemaal mee eens. Het is mijn laatste samsung telefoon. Ik dacht dat samsung serieus android zou aanpakken. Helaas is dit niet het geval voor hun eerste toestel.

Maar ja wat kan je doen. een aantal gebruikers die geen telefoon meer koopt zal ze geen slapeloze nachten bezorgen :z

Ik zag ook dat er een nieuwe software versie online staat (release 3-3-2010)...tot mijn verbazing werkt deze niet :X

[ Voor 10% gewijzigd door Jochemmol op 18-03-2010 00:07 ]

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Trinitronic schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:53:
Voor mij ook geen Samsung meer. Al blijf ik het op zich een prima toestel vinden, met 0,0 support (nog geen enkele officiële update, geen werkende PC-software, geen communicatie, etc etc) blijkt wel dat je als je werkelijk geïnteresseerd bent in Android beter voor een HTC of een andere fabrikant kunt gaan (al is men met het uitstel van de 2.1 voor de Hero bepaald niet gelukkig op de diverse fora, hij komt er wel. Bovendien heb je XDA als back-up).

Toch jammer, zal misschien te maken hebben met het feit dat ze zo graag hun eigen Bada naar voren willen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Ik heb het vertrouwen in samsung echt verloren. Ik ben nog nooit zo ontevreden geweest over een telefoon.
De batterij is zo snel leeg dat ik mijn toestel tijdens het laden zowat uit moet zetten anders krijg ik hem niet vol :O
Hmmm, ik heb precies hetzelfde, voor mij ook geen Samsung meer. Moet 'm elke avond opladen, terwijl ik er niet eens zo heel veel mee bel of muziek of zo mee afspeel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Grote Smurf schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:11:
[...]

Ik gebruik ES Task Manager om applicaties en services te killen, maar toch loopt de telefoon een stuk beter na het even opnieuw opstarten. Opzich is het een kleine moeite. Voordat ik dit deed zette ik hem nooit uit en kreeg ik op een gegeven moment wel rare vastlopers van services.
Tja.. mijn telefoon gaat toch wel vrijwel dagelijks uit omdat de accu altijd wel leeg is rond een uurtje of 10 savonds, zelfs met weinig gebruik. Echt waardeloos op het moment!

Ik denk dat ik binnenkort maar weer terug ga naar IK5, wel oudere android maar dan kan ik mijn toestel tenminste normaal gebruiken.

Ik had in het verleden altijd al verhalen gehoord dat de accu's en de software support van Samsung slecht was. Maar, ik wilde graag een android toestel en kon de specs niet weerstaan (1,5Ah batterij en AMOLED scherm). Nu kom ik daar toch op terug en weet ik zeker dat mijn volgende toestel geen samsung meer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,,

sinds vandaag kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken heb namelijk samsung galaxy i7500. ik had een patroon wachtwoord en een vriend heeft het verpest nu moet ik mijn Gmail account en w8woord typen die ik n het begin van het toestel had gemaakt, maar die ben ik al vergeten. ik ben vandaag terug geweest naar HI winkel daar zeiden ze dat je via internet HARD Reset kon vinden. maar ik kan het helaas niet vinden.
kan er iemand AUB ZO snel mogelijk helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
http://android-dls.com/wi...p?title=Galaxy_Essentials

hard reset: ga naar recovery, (zie link boven), druk dan op 'menu'.

vergeet niet dat je dan al je data en settings kwijt bent!
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.