Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit is niet alleen uit ervaring met mijn Touch Cruise maar ik zie het ook op mijn werk met bijv. de HTC S710's en nog erger de S740's.
Ik hoop daarom ook echt dat de Galaxy ook hier snel uit komt. Ik zie in het abbo topic al veelbelovende berichten over begin Juli in Duitsland en Frankrijk.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Dusja, het lijkt eropUPDATED!
Channel Official Facebook on Samsung Galaxy has finally appeared on as many had expected:
Samsung Galaxy Hello to all, the available RAM to run applications is of 192 Mb.
Then dissolved all doubts and a pretty good drei. HTC Hero less than that for running the interface Sense without too many delays, it has 288MB of ram. Removed this doubt would say that we can all be more relaxed and choose the device that everyone prefers. Sicuramete a quantity of ram more than enough for any application and for the future Android 2.0 Donut
thanks to Netdalay for reporting!
UPDATE!: How has quite rightly pointed out one of our readers, the phrase means 192 MB of RAM available to run applications. The phrase can be interpreted in 2 ways:
* Or the total ram is 192 MB including the system (and therefore free 100mb CIRA)
* Or that the free ram is 192 MB without counting the system. Android fact employs about 90MB of ram which would lead the countdown to 288MB total RAM as the HTC Hero.
Who will right?
Het maakt het wachten iig wel weer even de moeite waard
Zouden er misschien 2 versies zijn, net zoals de Magic (waarbij er eentje is met 288MB RAM en eentje met 192MB RAM)
Het is en blijft toch wel 'n geil telefoontje qua design...
Enige 'mindere' vind ik dan weer dit nieuws: 'Google verbiedt HTC-interface voor toestellen met Google-logo'
Dus dan wil ik er 'n nieuwe ROM opknallen met 'Sense' en dan moet ik 'm eerst gaan rooten en dergelijke...

Ik zou die ROM ook al willen voor de browser, want dit lijkt me allemaal niet echt lekker werkbaar..
Browser schaalt niet automatisch waardoor je je de t*ring in moet scrollen wil je een pagina'tje lezen.
[ Voor 67% gewijzigd door CLB op 04-07-2009 11:00 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Denk niet dat er een 128MB versie is, aangezien ik op de Magic meestal rond de 2 tot 3MB geheugen vrij heb (en nee, dan draait er echt niéts groots). Alles onder de 192MB is gewoon puur onwerkbaar.CLB schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:40:
Hmm opeens 192MB aan RAM, beetje beetje vaag...
1
2
3
4
| total used free shared buffers Mem: 98908 96288 2620 0 12 Swap: 32760 21956 10804 Total: 131668 118244 13424 |
Eenmaal de browser met Multitouch ervaren en je wilt inderdaad niets anders meer. Dat drukken op + en - is nogal primitief, traag en onnauwkeurig in vergelijking met pinch zoomen enzoIk zou die ROM ook al willen voor de browser, want dit lijkt me allemaal niet echt lekker werkbaar..
Browser schaalt niet automatisch waardoor je je de t*ring in moet scrollen wil je een pagina'tje lezen.
[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 04-07-2009 10:55 ]
Nickname does not reflect reality
O je kan er gewoon een nieuwe ROM opkeilen en dan heb je ook nog is multitouch ondersteuning...

Dan wordt 't nog moeilijker, omdat ik nu neig naar de HTC Hero, maar 'n I7500 met die ROM lijkt me ook wel
EDIT @ Hieronder: Ik ging uit van 'n 192MB I7500 versie
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 04-07-2009 11:05 ]
Als ik nu zie hoe nu een 192MB Magic draait met de Hero-Rom ga jij geen 128MB Samsung daarmee willen gebruiken, trust me, dat is 100% puur onmogelijkCLB schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:58:
Dan wordt 't nog moeilijker, omdat ik nu neig naar de HTC Hero, maar 'n I7500 met die ROM lijkt me ook wel
[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 04-07-2009 11:03 ]
Daarom vind ik het ook zo vaag dat nu opeens 'officieel' wordt gesproken over 192 MB. Dan zou Samsung daar toch op z'n minst duidelijkheid over moeten scheppen? Kunnen ze meteen wat meer vertellen over wanneer ie komt.CLB schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:58:
Lijkt me toch wel een kern van waarheid inzitten aangezien bijna elke I7500 nieuwbron over 128MB spreekt...
O je kan er gewoon een nieuwe ROM opkeilen en dan heb je ook nog is multitouch ondersteuning...![]()
EDIT @ Hieronder: Ik ging uit van 'n 192MB I7500 versie
Maar de Sense op de Samsung (met voldoende RAM), daar zou ik ook voor tekenen.
Dan heb je, zonder kunstgrepen toe te passen, aan 192MB ook niet voldoende ben ik bang...nightcrow schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:10:
[...]
Maar de Sense op de Samsung (met voldoende RAM), daar zou ik ook voor tekenen.
Ik 'snap' wel waarom samsung niet reageert. Als ze ieder gerucht moeten tegenspreken zijn ze wel even mee bezig.
Maar..het zou mij niks verbazen als er iets gewijzigd is aan het toestel. Het duurt ook zo lang voor hij uit komt. Ook in duitsland. en dat vind ik raar omdat hij half juni daar zou zijn.
Ook zou het niet aan samsung distributie kunnen liggen want als ik naar de levering van de jet kijk kunnen ze dat wel snel in de winkels krijgen.
Het kan idd wat met donut te maken hebben.
We zouden op wat duitse sites moeten kijken. in duitsland heeft hij 24 juni ter demo in 6 winkels gelegen. Misschien heeft iemand naar het geheugen gekeken in deze demo?
Jochemmol
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Wat mij vanaf het begin al 'tegen staat' is dat het maar 128MB RAM maar uiteindelijk denk ik dat android goed zal werken met de specs.
Maar nu zie ik de hero. Ik vind opzich de skin mooi en hij werkt goed.
Maar wat mij vooral opvalt is multitouch. Bij de hero heb je dat en bij de galaxy niet.
Wat ik mij afvraag is, of het mogelijk gaat worden bij de galaxy.
Ik weet niet of het display het ondersteund of dat het een android functie is.
Weet iemand daar meer van?
Jochemmol
Als ik ROM goed begrijp dan is dat de software. Als ik dus de samsung heb en ik wil daar de HTC ROM op hebben dan installeer ik eigenlijk de HTC 'basis' software. (is ws niet verstandig op een samsung).
Maar als ik een vodafone sim lock heb en ik zou de originele samsung ROM erop zetten dan ben ik van de lock af.
Als ik het dan goed begrijp zou bij een software update multitouch toegevoegd kunnen worden? Of begrijp ik het echt niet
Jochemmol
Hoop zelf nog steeds dat de Rosie evt. met wat tweaks te porten is naar de Samsung. Ben daarom ook erg benieuwd naar de werkelijke hoeveelheid RAM.
Samsung Galaxy GT-I7500 unboxed, "Google Experience" distinction now clear as mud
I7500 reclame video
[video]http://www.youtube.com/watch?v=5BKZbkD_2RY"][/video]
[ Voor 13% gewijzigd door Cabo op 11-07-2009 14:24 ]
Hmm vaag, aangezien er wel 'n Google logo op staat...Cabo schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:21:
Hier staat dat de I7500 waarschijnlijk geen "Google Experience" telefoon is.
Alhoewel hij op sommige sites ook 'n wereldkaart bevat en bij andere weer niet...
Hier staat leuk unboxing filmpje: http://www.theunwired.net...-i7500-android-smartphone
Anoniem: 307258
Ik vind heel die Samsung Galaxy 't toppunt van gaarheid zeg

128MB RAM, nu wordt er opeens gespeculeerd over 192MB RAM
Dan heeft hij wel 'n Google logo, dan niet. Dan wel 'n wereldkaart dan niet.
Dan wel 'n Google Experience telefoon, dan niet.. Lekker marketing van Samsung
Anoniem: 307258
ja idd over dat RAM is ook raar. In bijna alle nieuwe filmpjes die ik nu zie op youtube wordt gezegd: 192mb RAM.CLB schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:51:
Filmpje heb ik niet eens bekeken![]()
Ik vind heel die Samsung Galaxy 't toppunt van gaarheid zeg![]()
128MB RAM, nu wordt er opeens gespeculeerd over 192MB RAM
Dan heeft hij wel 'n Google logo, dan niet. Dan wel 'n wereldkaart dan niet.
Dan wel 'n Google Experience telefoon, dan niet.. Lekker marketing van Samsung
zo ook in dit filmpje om maar eens een voorbeeld te noemen: http://www.youtube.com/watch?v=34AT4VicD2M
wel raar zeg, maar ik denk dat dat wel eens de reden zou kunnen zijn dat het zolang duurt voordat de galaxy eindelijk uitkomt.
Anoniem: 215072
Tja, wat is nou waar? Deze Italiaan zegt ook dat het gewicht 199 gram is, maar dat moet volgens mij toch echt 119 gram zijn...Anoniem: 307258 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:07:
ja idd over dat RAM is ook raar. In bijna alle nieuwe filmpjes die ik nu zie op youtube wordt gezegd: 192mb RAM.
zo ook in dit filmpje om maar eens een voorbeeld te noemen: http://www.youtube.com/watch?v=34AT4VicD2M
wel raar zeg, maar ik denk dat dat wel eens de reden zou kunnen zijn dat het zolang duurt voordat de galaxy eindelijk uitkomt.
Wat betreft de hoeveelheid RAM: via het levertijdentopic werd verwezen naar een review van een Duitser die het toestel heeft besteld meteen nadat het uitkwam daar. Heb hem gevraagd hoeveel RAM er nu echt in zit en hij verwees naar dit overzicht. Lijkt er dus op dat er toch echt maar 128 MB in zit, omdat er in totaal maar ongeveer 96 MB beschikbaar is (MemTotal).Anoniem: 307258 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:07:
[...]
ja idd over dat RAM is ook raar. In bijna alle nieuwe filmpjes die ik nu zie op youtube wordt gezegd: 192mb RAM.
Er zou 96MB vrij zijn in een situatie dat hij niks gebruikt? Dat kon ik niet vinden in zijn stukje.Brad Pitt schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:54:
[...]
Denk niet dat er een 128MB versie is, aangezien ik op de Magic meestal rond de 2 tot 3MB geheugen vrij heb (en nee, dan draait er echt niéts groots). Alles onder de 192MB is gewoon puur onwerkbaar.
code:
1 2 3 4 total used free shared buffers Mem: 98908 96288 2620 0 12 Swap: 32760 21956 10804 Total: 131668 118244 13424
Eerder in dit topic stond dit plaatje. Ik snap het plaatje niet helemaal omdat hij zegt dat er minimaal 192MB ram zou moeten zijn en zijn plaatje heeft 128 MB athans total = 131668 dat is ongeveer 128MB (ik dacht dat de magic 192MB had
Of is dit een 'rare' conclusie?

---
Ik zag ook deze sitehttp://pdadb.net/index.ph...damaster&posted=1&os=a150 wat me opvalt is dat alleen de toestellen van HTC meer ram hebben. en de HTC Lancaster heeft ook 128MB ram. Misschien heeft HTC iets extra's toegevoegd wat meer ram gebruikt
[ Voor 9% gewijzigd door Jochemmol op 11-07-2009 20:59 ]
Jochemmol
De Duitser waar ik eerder aan refereerde weet het duidelijk ook niet. Hij denkt dat er 192 MB RAM in zit maar is daar niet zeker van. Blijft alles bij elkaar een heel vaag verhaal.
Hier nog een unboxing video met toegift (tip: geluid uit!)
Die jongen met het magic voorbeeld had zover ik kon berekenen 128MB RAM.
Daarvan heeft hij vrij 13MB RAM. Zo interpreteer ik dat plaatje.
De duitse jongen heeft X MB RAM en daarvan nog meer beschikbaar. De vraag was dus even 'hebben beide gevallen (magic) en galaxy ongeveer net zoveel programma's open, zo ja dan lijkt het alsaof de galaxy meer RAM heeft dan 128MB, want er is meer RAM free'
Ja ik zag dat hij denk dat hij 192MB RAM heeft. Ik vind dat samsung erg vaag doe

(Ik blijf het een mooi toestel vinden
Jochemmol
Als er echt 192 MB in zit kan ik er wel mee leven. Misschien niet genoeg om Sense soepel te draaien (al moet dat nog maar blijken) maar meer dan genoeg om een getweakte rom stable en snel te gebruiken.
Vind het ook nog steeds een strak Android-toestel met de beste looks en specs. Worth waiting
Hoe kom je aan een I7500 om dat te testen?efeltee schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:35:
Heb het even gechecked met een app en het beschikbaar geheugen voor Android (dus niet het fysiek geheugen) is 94MB
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Is al een tijdje te verkrijgen in Duitsland
Wou het gewoon maar meedelen
[ Voor 12% gewijzigd door efeltee op 14-07-2009 18:47 ]
- Reageert het scherm goed onder alle omstandigheden?
- Kan de muziekspeler ook een playlist maken of files weergeven a.d.v. de map waar ze in staan? I.p.v. alleen per artiest/genre etc á la Symbian?
- Hoe houdt de batterij het bij intensief gebruik?
- Staat vast wel in de specs, maargoed: Zit er eigenlijk een FM-ontvanger dan wel transmitter in?
Dat was het voor nu..
Science is stranger than fiction
- Moet het morgen eens testen in het zonlicht om te zien wat dat geeft.Harmani schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:50:
[...]
![]()
- Reageert het scherm goed onder alle omstandigheden?
- Kan de muziekspeler ook een playlist maken of files weergeven a.d.v. de map waar ze in staan? I.p.v. alleen per artiest/genre etc á la Symbian?
- Hoe houdt de batterij het bij intensief gebruik?
- Staat vast wel in de specs, maargoed: Zit er eigenlijk een FM-ontvanger dan wel transmitter in?
Dat was het voor nu..
- Helaas, is via de mp3-tags. Je kan wel volledige albums/ alle nrs van een artiest ineens toevoegen aan een afspeellijst.
Misschien dat dit wel lukt met een bepaalde app...
- Met Wifi/2G (mijn provider heeft geen 3G en dat verbruikt meer nog meer stroom)/GPS aan had ik na 3.5u "spelen" (lees: youtube, apps (un)installen, surfen, ...) nog 60%. Als je echter alles uitzet haal je volgens mij wel 3-4 dagen, maar dat is lastig om te zeggen heb hem nog maar sinds gisteren.
- nee en nee
Ik weet niet zoveel van RAM in telefoons. Maar als hij 93MB RAM heeft voor applicaties.
Hoeveel is er dan totaal? Is dan het RAM dat gebruikt wordt voor android al 'weg'? of werkt dat niet zo?
En is 93 MB RAM eigenlijk veel?
Er is eerder gevraagd of het scherm goed werkt onder alle omstandigheden. Maar ik vroeg me af hoe het scherm zowie zo reageerd. Is het snel of happert het soms wat (ik vraag dat omdat in sommige youtube demo's het scherm niet goed lijkt te reageren. Misschien is dat gewoon omdat de user nog moet wennen

en natuurlijk..wat is je algemene mening over het toestel?
[ Voor 5% gewijzigd door Jochemmol op 15-07-2009 00:27 ]
Jochemmol
Zie dat je Nederlandse interface hebt. Als je 'm in D besteld kan je dan ook Engels kiezen. Zitten er dus meer talen op of hoe werkt dat?
Misschien domme vraag maar weet weinig van Android. Wil die Samsung wel erg graag hebben. En omdat dat hier een beetje te lang duurt wil ik 'm wel in D bestellen.
2e vraag, hoe voelt ie aan. Gaat alles lekker snel, of heb je het gevoel dat het allemaal een beetje traag is.
[ Voor 9% gewijzigd door MrMarcie op 15-07-2009 00:49 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Van de 93MB RAM gebruikt Android standaard zo'n ~60MB. Als je het RAM leegt merk je wel dat het net een fractie van een seconde langer duurt om iets te openen (settings, SMS) maar dit is echt heel miniem.Jochemmol schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:24:
Mooi dat we iemand hebben die het toestel heeft![]()
Ik weet niet zoveel van RAM in telefoons. Maar als hij 93MB RAM heeft voor applicaties.
Hoeveel is er dan totaal? Is dan het RAM dat gebruikt wordt voor android al 'weg'? of werkt dat niet zo?
En is 93 MB RAM eigenlijk veel?
Er is eerder gevraagd of het scherm goed werkt onder alle omstandigheden. Maar ik vroeg me af hoe het scherm zowie zo reageerd. Is het snel of happert het soms wat (ik vraag dat omdat in sommige youtube demo's het scherm niet goed lijkt te reageren. Misschien is dat gewoon omdat de user nog moet wennen)
en natuurlijk..wat is je algemene mening over het toestel?
Hoeveel RAM in totaal kan ik niet zeggen, kan het alleen uitlezen via die app (die trouwens niet echt schitterend werkt). Je hebt dus zo'n 30MB voor apps.
Het scherm reageert zonder meer goed, heb het ook even buiten getest en daar werkt het ook zeer goed. Alleen als de zon direct op het scherm zit zie je niets maar dat is bij elk scherm zo natuurlijk.
Ik vind de Youtube app net leuk werken!
Algemeen: best tevreden maar je moet de juiste apps vinden om te installeren.
vb: standaard is bij ontvangst van een SMS alleen een icoon in de statusbalk zichtbaar om dat aan te tonen, je hebt dus een app nodig om een "popup" te krijgen waar je de afzender, bericht & tijd kan zien (+ je kan vanuit de popup ook direct replyen/ verwijderen).
Dat is de grote vrijheid van Android maar tegelijk ook het nadeel dat het standaard nogal kaal is.
Negatieve punten:
- om het toestel te unlocken moet je de HOLD knop 2s ingedrukt houden en die zit op de zijkant... nogal onhandig, had liever gezien dat je er gewoon ff moest op drukken.
- het volledige toestel (scherm/ achterzijde) is echt immens gevoelig voor vingerafdrukken, of ik heb gewoon vettige handen

Staat standaard in het Engels, gewoon de taal even veranderen (NL/ Duits/ Spaans/ Frans/ ...)MrMarcie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:47:
@Efeltee
Zie dat je Nederlandse interface hebt. Als je 'm in D besteld kan je dan ook Engels kiezen. Zitten er dus meer talen op of hoe werkt dat?
Misschien domme vraag maar weet weinig van Android. Wil die Samsung wel erg graag hebben. En omdat dat hier een beetje te lang duurt wil ik 'm wel in D bestellen.
2e vraag, hoe voelt ie aan. Gaat alles lekker snel, of heb je het gevoel dat het allemaal een beetje traag is.
Heb hem trouwens gewoon in een o2 shop gekocht in Duitsland.
Alles gaat snel hoor maar dat is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de hoeveelheid apps die je van plan bent te draaien. Ik draai voorlopig: SMS-Popup, Twidroid, Quick Profiles, TasKiller, APNdroid & Usefull Switchers.
Ik zal eens kijken om een video te maken maar heb er helaas niet echt het juiste materiaal voor (zal dus wat crappy kwaliteit zijn).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Als je via de SDK adb shell free draait is de kans 0% dat je 30MB vrij hebt. Een Android toestel met 192MB Ram zal, ook als er dus NIETS "groots" open staat, gewoon tussen de 1 en de misschien 7MB vrij hebben.efeltee schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:36:
Van de 93MB RAM gebruikt Android standaard zo'n ~60MB. Als je het RAM leegt merk je wel dat het net een fractie van een seconde langer duurt om iets te openen (settings, SMS) maar dit is echt heel miniem.
Hoeveel RAM in totaal kan ik niet zeggen, kan het alleen uitlezen via die app (die trouwens niet echt schitterend werkt). Je hebt dus zo'n 30MB voor apps.
Bij openen van apps worden er gewoon tijdelijk processen gesloten die weer worden geopend na het afsluiten van die app. Da's allemaal te zien in ddms via de SDK. Daarom heb je heel soms eventjes 8MB vrij, dat is na een paar seconden echter weer gevuld met dingen die ervoor zijn afgesloten.
Volgens Advanced Task Manager zou ik nu 24MB Ram vrij moeten hebben, AppManager zegt dat er 217 van de 295MB vrij is, beiden niet waar. Adb geeft nu 1.4MB aan, net was het nog 2.6MB, etc.
Alleen op de toestellen met 288MB Ram zal de Sense interface soepel draaien en zal je zelden/minder vaak van die tijdelijke korte onderbrekingen hebben. De Magic en deze Samsung zijn gewoon crippled wat dat betreft.
Hmmm, waag ik me niet aan omdat ik meestal bijzonder (te?n0valyfe schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:12:
Ik hoop dat je bezig bent aan een review om op tweakers te zetten =)
Uiteraard mag je blij zijn met je nieuwe speeltje (ben ik ook hoor, dat dat duidelijk is, leukste en fijnste telefoon (voor mij) so far), maar reëel blijven is wel gewenst vind ik. Geen enkel product is perfect.
Kan je dan aangeven wat JIJ op z'n minst erg positief vind en wat je erg tegenvalt. Ik (wij) zullen daar dan geen commentaar op geven maar geeft ons wel een indicatie wat te doen. Twijfel namelijk zelf sterk over de Galaxy (voorkeur) of de Hero.Brad Pitt schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:46:
[...]
Hmmm, waag ik me niet aan omdat ik meestal bijzonder (te?) kritisch ben over producten en dan de nadelen/mindere eigenschappen naar mijn mening rationeel omschrijf en die dan moet gaan verdedigen tegen mensen die het er niet mee eens zijn.
Uiteraard mag je blij zijn met je nieuwe speeltje (ben ik ook hoor, dat dat duidelijk is, leukste en fijnste telefoon (voor mij) so far), maar reëel blijven is wel gewenst vind ik. Geen enkel product is perfect.
Als je zou twijfelen tussen een Galaxy en een Hero zou ik persoonlijk gaan voor de tweede. Vanwege de mooiere interface en de beschikbaarheid over meer geheugen, wat nooit kwaad kan, al draait alles prima op een 192MB model telefoon (mits je je houdt aan de non-Sense (ik vind hem leuk

[ Voor 56% gewijzigd door Brad Pitt op 16-07-2009 16:35 ]
Maar toch maar ff de reviews afwachten.
Vaag verhaal weer. Lijkt me erg sterk dat je met 192 MB RAM (laten we daar vooralsnog maar vanuit gaan) maar 1 tot 7 MB vrij hebt voor programma's. Hoor info over de hoeveelheid RAM van de Galaxy persoonlijk liever van iemand die dat toestel ook daadwerkelijk heeft.Brad Pitt schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:33:
[...]
Als je via de SDK adb shell free draait is de kans 0% dat je 30MB vrij hebt. Een Android toestel met 192MB Ram zal, ook als er dus NIETS "groots" open staat, gewoon tussen de 1 en de misschien 7MB vrij hebben.
Bij openen van apps worden er gewoon tijdelijk processen gesloten die weer worden geopend na het afsluiten van die app. Da's allemaal te zien in ddms via de SDK. Daarom heb je heel soms eventjes 8MB vrij, dat is na een paar seconden echter weer gevuld met dingen die ervoor zijn afgesloten.
Volgens Advanced Task Manager zou ik nu 24MB Ram vrij moeten hebben, AppManager zegt dat er 217 van de 295MB vrij is, beiden niet waar. Adb geeft nu 1.4MB aan, net was het nog 2.6MB, etc.
Hoe kom je dan op dat totaal van 93 MB RAM waarvan Android er ongeveer 60 gebruikt? Waar blijft die andere 100 MB?efeltee schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:36:
[...]
Van de 93MB RAM gebruikt Android standaard zo'n ~60MB. Als je het RAM leegt merk je wel dat het net een fractie van een seconde langer duurt om iets te openen (settings, SMS) maar dit is echt heel miniem.
Zie ook deze link, waarin expliciet staat vermeld dat er in totaal 192 MB in zit en dat daarvan 90 MB vrij is. Klinkt al logischer.
[ Voor 8% gewijzigd door nightcrow op 16-07-2009 18:16 ]
Voor mij viel de Hero af vanwege het afgrijselijke uiterlijk en dan nog eens die knik aan de onderkant..[b][message=32269976,noline]Als je zou twijfelen tussen een Galaxy en een Hero zou ik persoonlijk gaan voor de tweede. Vanwege de mooiere interface en de beschikbaarheid over meer geheugen, wat nooit kwaad kan, al draait alles prima op een 192MB model telefoon (mits je je houdt aan de non-Sense (ik vind hem leuk) interface).

Rosie is inderdaad best cool en meer RAM kan nooit kwaad maar dat overtuigde me niet voldoende.
Doe daar nog eens bij dat de Hero geen flits heeft en de keuze was snel gemaakt
Ik vind het uiterlijk van een GSM belangrijk want ik raak daarop nogal snel uitgekeken, laat staan dat het dan een lelijke GSM is.
Het uiterlijk van de Galaxy met het binnenste van de Hero zou
Dit alles is natuurlijk zeer persoonlijk!
Heb ook nog niet aangevoeld dat de Galaxy in RAM te kort schiet. Met dxTop om het uiterlijk wat te verfraaien en een stuk of 10 andere apps op de achtergrond draaiende ging het nog altijd zeer vlotjes.
Gewoon uitgelezen met een app.nightcrow schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:10:
Hoe kom je dan op dat totaal van 93 MB RAM waarvan Android er ongeveer 60 gebruikt? Waar blijft die andere 100 MB?
Indien er een betere manier is, verneem ik het graag (wel zonder te rooten).
[ Voor 3% gewijzigd door efeltee op 16-07-2009 18:56 ]
Dat wil ik horen. Ik wacht nog ff tot ie in NL is. Begrijp dat ie lekker vlot (blijft).[b][message=32270615,noline]
../..
Heb ook nog niet aangevoeld dat de Galaxy in RAM te kort schiet. Met dxTop om het uiterlijk wat te verfraaien en een stuk of 10 andere apps op de achtergrond draaiende ging het nog altijd zeer vlotjes.
../..
Daar maakte ik me ook zorgen over. Maar als ik het zo hoor is het toestel lekker snel.MrMarcie schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:17:
[...]
Dat wil ik horen. Ik wacht nog ff tot ie in NL is. Begrijp dat ie lekker vlot (blijft).
@efeltee Ik heb je filmpje gezien. Het is zeker een mooi toestel.
Nu ik hoor dat het goed werkt blijf ik toch benieuwd naar een officiele melding van het geheugen.
Jochemmol
Is goed hoor, whatever. Als zo'n toestel inderdaad veel meer geheugen vrij heeft is het toch ietwat vreemd dat de UI élke keer moet inladen als je wat groots hebt gedraaid is het niet? Met Sense dan hè.nightcrow schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:10:
Vaag verhaal weer. Lijkt me erg sterk dat je met 192 MB RAM (laten we daar vooralsnog maar vanuit gaan) maar 1 tot 7 MB vrij hebt voor programma's. Hoor info over de hoeveelheid RAM van de Galaxy persoonlijk liever van iemand die dat toestel ook daadwerkelijk heeft.
En kijk anders even op de XDA fora, als iemand een Rom heeft gefixt waar er bijv. 8MB geheugen over blijft heerst er een jubelstemming.
Dan nog, koop gewoon de Galaxy en klaar. Een bedrijf als Samsung doet toch niks fouts/doms hè. Succes.
Is het misschien mogelijk een link naar dat filmpje te posten? Ben wel benieuwd.Jochemmol schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:18:
[...]
Daar maakte ik me ook zorgen over. Maar als ik het zo hoor is het toestel lekker snel.
@efeltee Ik heb je filmpje gezien. Het is zeker een mooi toestel.
Nu ik hoor dat het goed werkt blijf ik toch benieuwd naar een officiele melding van het geheugen.
Goed om te horen dat het allemaal vlot werkt. Was ook mijn grootste zorg. Had bijvoorbeeld ook gekund dat je continu alle programma's met een task manager moest afsluiten en met Oxios het RAM geheugen vrij moest maken zoals bij mijn huidige HTC S730.
http://www.youtube.com/watch?v=poWVqb9hyWg
en
http://www.youtube.com/watch?v=cxemaYLdBSY
Jochemmol
Welke app? Elke app geeft een andere waarde aan, heel hinderlijk.efeltee schreef op Thursday 16 July 2009 @ 18:54:
[...]
Gewoon uitgelezen met een app.
Indien er een betere manier is, verneem ik het graag (wel zonder te rooten).
De filmpjes die je hebt gemaakt (hulde daarvoor) zijn inderdaad vergelijkbaar met de Magic. Met de Android UI that is. Zoals dit werkt het helaas niet met Sense. Maar eens zien wat Donut gaat brengen
Anoniem: 190285
Is het mogelijk om in een terminal "free -m" in te typen ? Dan zou je moeten zien hoeveel geheugen er totaal inzit ljkt me aangezien het gewoon Linux is (afgezien van geheugen dat gereserveerd is voor dingen als videogeheugen).
Hoe bevalt de kwaliteit van de camera? Is de led-flash nuttig ? Hoeveel licht is er nodig om te zorgen dat foto's niet extreem korrelig worden ?
Klopt het dat de Samsung Galaxy i7500 geen Google Experience telefoon is ?
Welke verschillen zie je qua software tussen een Google Experience telefoon zoals de G1 of de Magic en de Samsung Galaxy i7500 ?
Klopt het dat als er een update uit is dat je deze met je pc moet downloaden en daarna met usb kabel moet overzetten ? Dit wordt hier en daar geschreven en lijkt me toch erg onpraktisch. Het zou veel makkelijker zijn de telefoon aangeeft dat er updates zijn en dat je die dan gewoon kunt downloaden wanneer je dat wilt.
Als updaten via usb moet werkt dit alleen via Windows (via een apart progje) of kun je de update in een bepaalde map gooien (via het mass storage device protocol) ?
En verder ben ik natuurlijk net als iedereen benieuwd hoe lang de batterij zich houdt bij gewoon gebruik in de trant van :
* bijna altijd alle functionaliteit aan zodat je genotificeerd wordt als je nieuwe email hebt, altijd makkelijk op kunt zoeken waar je bent, altijd snel dingen als buienrader kunt oproepen,etc
* maar iets als locale gebruiken om plekken aan te geven waar/wanneer dingen als 3G uit kunnen zoals thuis, school, werk of tijdens het slapen, etc...
* max 1 uur actief bellen/internetten per dag
Alvast bedankt!
Zoals te zien op z'n foto's, bevat het toestel geen Google logo, waaruit je kunt afleiden dat dit klopt.Anoniem: 190285 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:20:
Klopt het dat de Samsung Galaxy i7500 geen Google Experience telefoon is?
Niks, Android is Android, enige verschil is de updates zoals ik hieronder ook heb vermeld:Welke verschillen zie je qua software tussen een Google Experience telefoon [...] Samsung Galaxy i7500?
Dat klopt ja.. Erg onpraktisch moet je zelf uitmaken, mij maakt 't ansich niet uit, aangezien je toch maar 1x per tig maanden een update zal gaan ontvangen.. Leuk als het gelijk via Wi-Fi werkt, maar ach niet boeiend.Klopt het dat als er een update uit is dat je deze met je pc moet downloaden en daarna met usb kabel moet overzetten ? Dit wordt hier en daar geschreven en lijkt me toch erg onpraktisch. Het zou veel makkelijker zijn de telefoon aangeeft dat er updates zijn en dat je die dan gewoon kunt downloaden wanneer je dat wilt.
Ik gebruikte System Monitor maar die app is niet veel waard... Leest het een paar keer uit en dan constant vastlopen. Momenteel gebruik ik Advanced Task Manager en die geeft momenteel aan dat ik 18MB RAM vrij heb maar niet hoeveel in totaal... jammer.Brad Pitt schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:11:
[...]
Welke app? Elke app geeft een andere waarde aan, heel hinderlijk.
De filmpjes die je hebt gemaakt (hulde daarvoor) zijn inderdaad vergelijkbaar met de Magic. Met de Android UI that is. Zoals dit werkt het helaas niet met Sense. Maar eens zien wat Donut gaat brengen
Ben inderdaad erg benieuwd naar Donut!
Moet je root access voor hebben denk ik? Zal het dit weekend eens proberen.Anoniem: 190285 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:20:
Hoi efeltee,
Is het mogelijk om in een terminal "free -m" in te typen ? Dan zou je moeten zien hoeveel geheugen er totaal inzit ljkt me aangezien het gewoon Linux is (afgezien van geheugen dat gereserveerd is voor dingen als videogeheugen).
Matig, moet nog verder testen om een definitief besluit te kunnen trekken.Anoniem: 190285 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:20:Hoe bevalt de kwaliteit van de camera? Is de led-flash nuttig ? Hoeveel licht is er nodig om te zorgen dat foto's niet extreem korrelig worden ?
LED flash is natuurlijk geen Xenon en zal de omgeving wat oplichten maar veel moet je er natuurlijk niet van verwachten, is zoals op elke GSM
Kan je toch gewoon downloaden via EDGE/3G/Wifi en dan installen?Anoniem: 190285 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:20:Klopt het dat als er een update uit is dat je deze met je pc moet downloaden en daarna met usb kabel moet overzetten ? Dit wordt hier en daar geschreven en lijkt me toch erg onpraktisch. Het zou veel makkelijker zijn de telefoon aangeeft dat er updates zijn en dat je die dan gewoon kunt downloaden wanneer je dat wilt.
Frequente updates zijn er niet dus eens om de paar maanden lijkt me geen probleem, is trouwens bij elk Android toestel zo.
Momenteel ben ik hem aan het testen op batterij met alles uit maar wel normaal gebruik.Anoniem: 190285 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:20:En verder ben ik natuurlijk net als iedereen benieuwd hoe lang de batterij zich houdt bij gewoon gebruik in de trant van :
* bijna altijd alle functionaliteit aan zodat je genotificeerd wordt als je nieuwe email hebt, altijd makkelijk op kunt zoeken waar je bent, altijd snel dingen als buienrader kunt oproepen,etc
* maar iets als locale gebruiken om plekken aan te geven waar/wanneer dingen als 3G uit kunnen zoals thuis, school, werk of tijdens het slapen, etc...
* max 1 uur actief bellen/internetten per dag
Dat wil zeggen (per dag): ~30min browsing, ~10min YouTube, ~20min Muziek, 10-20 SMS en zo'n 5min bellen, verder staat EDGE alleen aan wanneer nodig en 3G/ Wifi/ BT/ GPS altijd uit. Zit nu aan derde dag met nog 46% batterij.
http://android.hdblog.it/...ersonalizzazione-sistema/
Zo te zien gaat alles zeer soepel...
Compjoeters... hu?
Iemand een idee welke?
Er is dan ook het een en ander in geknipt hè...olson schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:32:
zo te zien gaat alles zeer soepel...
http://www.youtube.com/watch?v=S7AjlnaAtgI
Rond ongeveer 8 min en 30 sec gaat hij een programma runnen (System monitor).
Dat programma laat wat systeem dingen zien.
Ik weet niet of dit programma goed werkt. Maar het laat was over het geheugen zien.
93 totaal waarvan 76 gebruikt dan zou je 17MB vrij hebben.
Dit zegt nog niks over het totaal denk ik?
Jochemmol
192MbCLB schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 05:43:
[...]
Gelukkig maakt 'denken' het nog niet tot de waarheid, aangezien Samsung met 'n Androider met slechts 128MB op de markt komt.
link
link
link
Niet heel veel, angezien applicaties vaak niet precies de juiste waarde aangeven... Deze drie waardes zijn op hetzelfde moment getest, twee via een applicatie en eentje via de Software Development Kit van Google zelf:Jochemmol schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:42:
93 totaal waarvan 76 gebruikt dan zou je 17MB vrij hebben.
Dit zegt nog niks over het totaal denk ik?

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 18-07-2009 15:14 ]
192MB dat zijn goede geluiden
Link 1 heeft het zelfs over 288MB totaal dat die 192MB voor applicaties is.
Maar die 192MB RAM zit er dan toch altijd in?? Waar komt dan die 128MB RAM vandaan. Of zou in de demo toestellen 128MB RAM gezetten hebben. Dat ze in de definitieve versies 192MB RAM hebben gestopt?
Jochemmol
Al met al krijg ik de indruk dat de Galaxy voldoende RAM aan boord heeft om Android en de diverse programma's soepel te laten draaien. Neem ook aan dat er in totaal 192 MB in zit en dat lijkt genoeg te zijn. Al was het een stuk duidelijker geweest als we gewoon zo'n plaatje hadden gehad (GSM Arena, review van de Omnia II):

[ Voor 9% gewijzigd door nightcrow op 21-07-2009 06:53 ]
In dat filmpje lijkt het bladeren tussen de homescreens wel wat laggy te gaan. Hopelijk valt het in de praktijk mee, want een soepel reagerend touchscreen is toch wel belangrijk.
Dat is omdat hij de telefoon nog maar pas opgestart had.pat42 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:05:
[...]
In dat filmpje lijkt het bladeren tussen de homescreens wel wat laggy te gaan. Hopelijk valt het in de praktijk mee, want een soepel reagerend touchscreen is toch wel belangrijk.
Als je dan direct door het menu gaat bladeren heb je lag ja, indien hij hem 10-15sec langer had laten liggen was dit er niet
Zo ja, dan is dat dus makkelijk te voorkomen.
[ Voor 36% gewijzigd door MrMarcie op 21-07-2009 23:16 ]
Vergelijk het met je computer die nét is opgestart. Als je dan gaat zitten klikken op iconen moet je ook wachten. Had je je systeem eerst even wat tijd gegeven (om de dingen op de achtergrond te doen die nodig zijn) gaat het werken ermee en opstarten van applicaties ook opeens weer vlotjes.MrMarcie schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:15:
Blijft dat dan laggy als je er gelijk aan gezeten hebt? En hoe ken da?
HTC Magic = ongeveer 420 euro
HTC Hero = ongeveer 480 euro
Samsung I7500 = ??450 euro?
wijze woorden
De HTC Hero en Magic kosten beiden ongeveer hetzelfde, zo rond de 420 Euro. Iets dat ik op zich best verbazend vind, maar so be it. Denk dat de 7500 daar wel iets boven zal zitten ja. Nu weet ik niet hoe een Hero qua materiaal is maar een Magic vind ik echt redelijk zielig in elkaar gezet, denk (hoop) dat de 7500 steviger is.Zosas schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:53:
Prijzen al een beetje bekend?.
HTC Magic = ongeveer 420 euro
HTC Hero = ongeveer 480 euro
Samsung I7500 = ??450 euro?
Blijft gewoon bijna 1000 guldentjes voor een telefoon waar je ongeveer 2 jaar mee zal doen.
wijze woorden
Ik waardeer je optimismeZosas schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:42:
...waar je ongeveer 2 jaar mee zal doen.
Technisch gezien zal hij waarschijnlijk over 2 jaar nog prima werken, alleen zal je gevoelsmatig weer een nieuwere willen met weer betere snufjes...
alhoewel, mijn Nokia 6300 redt denk ik de 2 jaar niet eens...
wijze woorden
Maar leg hem weer snel terug hoor. Kijk nu even naar die Hero actie maar volgens mij plempen ze die locaties te dicht bij elkaar. Utreg was al 2 x vlak bij elkaar. Kom dan ook eens hier naar Zeist.
Die win ik waarschijnlijk niet, dus Samsung hurry met die levering. Ik wil 'm heel graag!!
MrMarcie schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:17:
Heb net weer eens mijn oude ( 6 jaar ?) Sony Ericsson p900 uit de kast getrokken. Was toch best wel een geavanceerd apparaatje
Maar leg hem weer snel terug hoor. Kijk nu even naar die Hero actie maar volgens mij plempen ze die locaties te dicht bij elkaar. Utreg was al 2 x vlak bij elkaar. Kom dan ook eens hier naar Zeist.
Die win ik waarschijnlijk niet, dus Samsung hurry met die levering. Ik wil 'm heel graag!!
Zeer herkenbaar, ik heb nu maar mijn oude samsung (bijna 5 jaar) weer erbij gepakt om de steeds meer happerende Nokia6300 maar te gaan vervangen
Tja, verders: Galaxy, Magic of toch de Hero??
wijze woorden
Naar mijn mening valt de Magic af. Qua specs doet hij onder voor de andere twee.Zosas schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:46:
[...]
offtopic:
Zeer herkenbaar, ik heb nu maar mijn oude samsung (bijna 5 jaar) weer erbij gepakt om de steeds meer happerende Nokia6300 maar te gaan vervangen
Tja, verders: Galaxy, Magic of toch de Hero??
Mijn plus en minpunten:
Galaxy:
- 128 Mb geheugen
+ AMOLED
+ Design
+ 8 Gb opslag
+ Flitser (minst belangrijke pluspunt overigens)
Hero:
+ 288 Mb Geheugen
+ Sense UI
+ Multitouch
- Design (afgrijzelijke kin/knik imho)
Ik zal moeten afwegen wat voor mij de belangrijkste punten zijn en denk dan toch dat de Hero wint.
En daarnaast speelt voor mij ook mee dat de release datum van de Galaxy volledig onbekend is...
Het geheugen - daar heb je een punt. Maar ik zie niet in waarom het niet genoeg zou zijn op de Samsung
Sense UI - kan je erop zetten, Android is immers Open Source
Design - Samsung heeft een groot pluspunt - een dunne Android. Ik vind de bouwkwaliteit van HTC niet super en die van Samsung wel. Daarnaast vind ik de knik niet zo mooi.
AMOLED - is een groot pluspunt. Betere batterijduur en veel beter contrast en scherpte.
8GB intern, maakt niet uit want je hebt een microSD voor een prikkie.
Sense UI gaat op de Samsung, of ie nu 128MB of 192MB geheugen heeft, nooit soepel draaien.
8GB intern maakt immens uit als het gebruikt zou worden door het OS aangezien SDCards baggertraag zijn.
[ Voor 61% gewijzigd door Brad Pitt op 23-07-2009 17:13 ]
Alle "grote" sites zeggen 128MB maar als ik forums doorzoek zie ik 192MB, dan neem ik maar dat ie 192 heeft aangezien ik gebruikerservaringen meer vertrouw dan grote sites die de info klakkeloos gekopieerd hebben van GSMarena.
Ik heb volgens mij op de duitse samsung site, bij de aankondiging van de Galaxy, dat er 128 Mb in zou zitten. Maar kan het niet meer terug vinden. Kan iemand hier niet het geheugen bevestigen? Er zijn een aantal die hem volgens mij al in Duitsland gekocht hebben.efeltee schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:25:
Ik heb trouwens nog nergens een bevestiging gezien dat de Galaxy maar 128MB RAM heeft?
Alle "grote" sites zeggen 128MB maar als ik forums doorzoek zie ik 192MB, dan neem ik maar dat ie 192 heeft aangezien ik gebruikerservaringen meer vertrouw dan grote sites die de info klakkeloos gekopieerd hebben van GSMarena.
Het geheugen is voor mij nog altijd het grootste struikelblok en de reden waarom de Hero aan het winnen is voor mij. Daar tegenover staat het AMOLED scherm van Samsung als reden dat ik nog neit zeker ben van mijn zaak. De andere plus en minpunten zijn wel punten die meespelen, maar waar ik over heen kan komen.
Volgens de handleiding van de Hero, maar Android blijft Android lijkt mij (hoop ik):jp73 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:31:
als je me verteld hoe ik het geheugen kan uitlezen..........
10.3 Geheugen beheren
Beschikbaar telefoongeheugen controleren
Druk op THUIS > MENU en tik op Instellingen > SD kaart & telefoongeheugen.
Het beschikbare telefoongeheugen wordt onder het gedeelte Intern
telefoongeheugen weergegeven.
Waarbij een 192MB Magic dan 276MB aangeeft, for what that's worth...WeBBaN schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:45:
[...]
Het beschikbare telefoongeheugen wordt onder het gedeelte Intern
telefoongeheugen weergegeven.
hij geeft aan:
Internal SD card
Totale ruimte 6.716 MB
Beschikbare ruimte 6.716 MB
Intern telefoongeheugen
Beschikbare ruimte
893 MB
dat is alles wat ik over het geheugen kan vinden......
Lijkt er op dat hij een deel van het opslaggeheugen (1Gb als ik het zo zie) gebruikt voor werkgeheugen. en soort swap geheugen zoals we dat van Windows kennen.jp73 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:31:
...
Intern telefoongeheugen
Beschikbare ruimte
893 MB
dat is alles wat ik over het geheugen kan vinden......
Of zit ik er nou naast?
[ Voor 11% gewijzigd door WeBBaN op 24-07-2009 11:40 ]
ik heb er nog geen extra geheugenkaartje in gezet, dit is van de standaard telefoon.
Standaard gebruikt Android geen swap file. Deze kan je wel dmv een applicatie aanmaken dan wel een Linux-swap partitie op de SD-Card creëeren en deze met wat instellingen laten gebruiken door het OS. Waar die 893MB vandaan komt, geen idee.WeBBaN schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:39:
Lijkt er op dat hij een deel van het opslaggeheugen (1Gb als ik het zo zie) gebruikt voor werkgeheugen. en soort swap geheugen zoals we dat van Windows kennen.
[ Voor 6% gewijzigd door efeltee op 24-07-2009 13:43 ]
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.