Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje mbt de leaderboards....

Zijn er aparte leaderboards voor mensen die zonder ABS, Traction control etc rijden ?
Of is er één leaderboard ?...

Neem aan dat de mensen die 0:58 rijden, ook met alle hulpmiddelen
aan rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:17:

Zijn er aparte leaderboards voor mensen die zonder ABS, Traction control etc rijden ?

aan rijden ?
Nee is maar één leaderbord, wel is het zo dat je per tijd kunt zien welke hulpmiddelen inschakeld waren.

Uit mijn hoofd is bij de snelste tijd 0:57:xxx het enige hulpmiddel de automatische koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Razr schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:44:
[...]

Nee is maar één leaderbord, wel is het zo dat je per tijd kunt zien welke hulpmiddelen inschakeld waren.

Uit mijn hoofd is bij de snelste tijd 0:57:xxx het enige hulpmiddel de automatische koppeling.
Wat ik wél leuk zou vinden is als je kunt filteren op hulpjes. Dat je kunt kiezen dat je alleen tijden ziet die met dezelfde hulpmiddelen als dat jij bent.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft de pre-order kit van de game al?

Bevat een code voor de 2010 Audi R8 5.2 FSI Quattro en een vlag.
Ja, een vlag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 18:40

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:26:

Jup heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lHsngrRJEiqXYjN3ikZtR9eY/full.jpg

Gekregen van een medewerker van de Music Store. Heb de game daar niet eens in pre-order staan, maar hij gaf het me omdat ik daar gewoon vaak kom. Weet alleen niet wat ik aan die code heb, want volgens mij zit die R8 ook bij de CE/SE van Forza 3...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuh-uh, daar zitten de volgende auto's in (volgens mij):

•2009 Aston Martin DBS
•2009 Chevrolet Corvette ZR1
•2007 Ferrari 430 Scuderia
•2007 Lamborghini Gallardo Superleggera
•2007 Porsche 911 GT3 RS (997)

Ik weet vooral niet wat ik met die vlag moet...
En wat moet je in godesnaam bij de Music Store? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die auto's zitten er inderdaad in, maar er schijnen ook vijf wagens in te zitten met custom paint en tuning gedaan door Turn10 zelf. En dat is dit lijstje:
  • Audi R8 5.2 FSI Quattro
  • Acura NSX (Forza Motorsport Cover Car)
  • Nissan Fairlady (Forza Motorsport 2 Cover Car)
  • Aston Martin DB9 (Forza Motorsport 2 European Cover Car)
  • 2008 Dodge Charger Stock Car (with Xbox 360 livery)
Daar staat dus wel die R8 5.2 FSI Quattro bij. En de wagen op de pre-order voucher is dezelfde als de R8 welke op screenshots (plaatje 4, 8, 9 en 11) staat van de exclusieve auto's. Dus vandaar dat ik dacht dat het dezelfde was....

En wat ik bij de MusicStore doe: gewoon gezellig kletsen met die gast achter de balie. En terwijl ik daar was meteen de nieuwe DVD van Bert Visscher besteld en The Simpons Season 12 :)
En dan dus uit sociaal oogpunt dat Pre-Order pakket krijgen van die gast >:)

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 04-10-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:26:

Die krijg je zeker alelen als je hm inde winkel pre-ordered?
Ik heb hm online gepre-ordered....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vanmiddag de demo gedownload, en direct maar weer de Collectors Edition besteld, staat mooi naast die van FM2 :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 18:00:
[...]
Die krijg je zeker alelen als je hm inde winkel pre-ordered?
Ik heb hm online gepre-ordered....
mmm, via dimplus krijg je 'm als post-order klant volgens mij. Waarschijnlijk bij andere shops ook wel.
Ik denk dat het dan allemaal in één keer verstuurd wordt of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heb alleen nog niet kunnen vinden hoe je die extra wagens (dus van de SE en die voucher) nu krijgt. Of je die download en dat ze meteen in je garage staan of dat ze in de "winkel" erbij komen en dat je ze na het behalen van level X kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:37:
Heb alleen nog niet kunnen vinden hoe je die extra wagens (dus van de SE en die voucher) nu krijgt. Of je die download en dat ze meteen in je garage staan of dat ze in de "winkel" erbij komen en dat je ze na het behalen van level X kan kopen.
Het lijkt me wat waarschijnlijker dat ze gewoon in de winkel beschikbaar komen, en je ze dus gewoon moet kopen. Als je ze gelijk in je garage krijgt zou dat betekenen dat je gelijk vanaf het begin een paar hele dure en snelle auto's kunt gebruiken, dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 18-09 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Razr schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:42:
[...]

Het lijkt me wat waarschijnlijker dat ze gewoon in de winkel beschikbaar komen, en je ze dus gewoon moet kopen. Als je ze gelijk in je garage krijgt zou dat betekenen dat je gelijk vanaf het begin een paar hele dure en snelle auto's kunt gebruiken, dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik denk dat je ze in je garage krijgt, de evenementen zijn nog altijd klasse gebonden, dus als die gedownloade autos klasse S zijn, dan gaat dat niet werken met je klasse D/C/B evenementen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Meteen in de garage zou wel "eerlijker" zijn. Want auto's moeten kopen welke je eigenlijk krijgt bij een speciale editie zou wel krom zijn. En net wat je zegt: meteen gebruiken kan toch niet aangezien de klasses wellicht te hoog zijn. Maar voor de Free Run is het altijd leuk :)

Maar goed, we zien het de 23e oktober wel *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Ik zie bij de mediamarkt ook pre order doosjes met de limited edition staan die je voor 10 euro moet kopen, zit daar dan gewoon een code die je moet invullen ergens als je het spel eenmaal hebt? Of hoe werkt dat precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die nog geen gold abonnement hebben is dit op zich best een aardige deal :P
Forza3 & 12+1 Maanden Gold Card, samen voor 59.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:15:
Voor degene die nog geen gold abonnement hebben is dit op zich best een aardige deal :P
Pas op, volgens mij is dit alleen een Gold Abo, en géén spel. Zoiets soortgelijks lag er voor GTA IV ook in de winkel. Zijn gewoon gold kaartjes met opdruk. Totaal niet boeiend :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:34

KoffieNT

banaan

Dat is inderdaad een mooie dealio.
12+1 Maand gold zie ik op verschillende websites voorbijkomen voor 30-35 euro (in de winkel 50-60) en Forza heb ik nergens goedkoper gezien dan 50 euro.

edit: @hierboven: Wel? Wat stom |:( ;(.

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieNT op 04-10-2009 17:21 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n actie hadden ze toen ook met Halo3 toen dat spel uit kwam :)
Kreeg Halo3 wel later dan de release, maar kreeg ze wel voor die prijs.

Ik twijfel nog steeds of ik Forza ga halen. Heb helaas nog 7 maanden live ( +1 van repair ) dus deze actie laat ik schieten :)

Edit: @ hierboven: hmmz, vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sander H schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:58:
Ik zie bij de mediamarkt ook pre order doosjes met de limited edition staan die je voor 10 euro moet kopen, zit daar dan gewoon een code die je moet invullen ergens als je het spel eenmaal hebt? Of hoe werkt dat precies dan?
Werkt dat niet hetzelfde als bij Assassin's Creed, Halo 3, etc?
Dus dat je die kit koopt voor €10,- en dan iets extra's krijgt. Dus in het geval van Forza 3 een vlag en die Audi R8. De 23e oktober ga je terug naar de MediaMarkt en dan pak je Forza 3 LE welke je dan afrekent min de €10,- die je al betaald hebt. Op die manier weet de MediaMarkt dat je zeker terug komt, want €10,- voor een vlag is best wel duur...

En als je het spel dan eenmaal hebt dan voer je inderdaad die code in om de Audi R8 te kunnen downloaden uit de Marketplace. En waar die auto dan komt is dus nog steeds de vraag, maar er wordt uitgegaan van meteen in je garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ok thx. En ook de 10 exclusieve auto's zitten erbij dan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Beetje lullig dan, ik heb de game al 3 maanden in pre-order staan, bij de FRS, maar ik heb dus geen pre-order kit of niks.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sander H schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:32:
Ok thx. En ook de 10 exclusieve auto's zitten erbij dan neem ik aan?
Als je de SE hebt dan zitten die auto's er altijd bij. Of je nu de pre-order kit neemt of niet, want die wagens zitten bij de game en hebben niets met die kit te maken. Al krijg je bij dit kit dus nog een extra wagen in de vorm van een Audi R8 5.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat & teken heb je zelf toegevoegd, op bol.com staat dat er niet.
Ik ga er dus maar vanuit dat het om een 12+1 maanden gold card gaat in het Forza 3 thema, net als bij Halo een tijdje het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 19:10
Ik heb de demo geprobeerd maar ik moet zeggen dat ik nog niet heel erg onder de indruk ben. Het licht lijkt beter dan in Forza 2 en ik heb het idee dat ze wat hogere resolutie landschap textures gebruikt hebben, maar daar houdt het imo wel een beetje op.

Ik denk dat ik hem uiteindelijk wel ga kopen, aangezien ik Forza 2 ook wel redelijk kapot gespeeld heb. Maar ik ben op het moment niet van plan de hoofdprijs er voor te gaan betalen. Daarvoor vindt ik de verbeteringen op het eerste gezicht een beetje te karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Toevallig had ik gister even FM2 gespeeld, maar FM3 is toch wel een stukje mooier hoor.
Betere models, belichting, textures.

En wat is de hoofdprijs?
Elke game is bij release in het buitenland voor 30-40 euro te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomms
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 10:20
ik heb net ook even de demo gespeeld, maar nog niet onder de indruk.

De AI doet nog steeds lekker waar hij zin in heeft, ze letten niet bepaald op m'n aanwezigheid en remmen op niveautje hard nog steeds op plaatsen waarvan ik denk dat het overbodig is (klasse R3). Ook hoop ik dat ze wat aan de rewind functie gaat doen, momenteel is deze onbeperkt te gebruiken, ongeacht de moeilijkheidsgraag. Wat mij betreft gooien ze hem er helemaal uit, het past totaal niet bij de image van de game. Ondanks dat ik het verre van een sim vind, willen ze graag zo gezien worden. Nu gaan ze lekker meedoen met de andere arcade-racers, erg jammer. De demobaan is ook meer een beetje een showbaantje dan een echt fijne racetrack. Zeker voor de hogere klasses is hij nogal smal, er mogen dan wel mooie huisjes en bergen op staan, maar daar wordt de baan niet beter van. Ik denk dat ze meer mensen hadden kunnen overtuigen als ze er een bestaande baan in hadden gedaan. GT3 op de groene hel anyone?

Daarentegen blijft het natuurlijk wel gewoon genieten om te rijden, een bocht op perfecte snelheid pakken is gewoon fun. Vermenigvuldig dat met het aantal auto's en banen en ik weet toch wel weer zeker dat dit deeltje ook weer in mijn kast erbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Met een tijd van 59.7xx gaat het hier zeker niet onaardig in de Porsche, maar enkele bochten krijg ik toch niet echt onder de knie nog. Sowieso het aanremmen en insturen van de lange linkerbocht in het begin, en ook van de allerlaatste bocht eigenlijk geen idee hoe het beste aan te remmen. Daar schiet ik veel te ver naar buiten heb ik het idee.

Kwa hulpmiddelen heb ik enkel de auto-clutch aanstaan en rij ik met de standaard controller. ABS aanzetten lijkt af en toe wel sneller voor mij, maar geeft weer zoveel onderstuur.

Zal het spel sowieso wel gaan halen, Forza 2 en Race Pro heb ik al een tijdje achter me gelaten dus wordt het tijd voor wat nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Psychokiller schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:14:ABS aanzetten lijkt af en toe wel sneller voor mij, maar geeft weer zoveel onderstuur.
Hoezo dat? Ik kan dat alleen verklaren door met ABS uit te hard te remmen, waardoor deze blokkeren en je rechtdoor schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Psychokiller schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:14:
Met een tijd van 59.7xx gaat het hier zeker niet onaardig in de Porsche, maar enkele bochten krijg ik toch niet echt onder de knie nog. Sowieso het aanremmen en insturen van de lange linkerbocht in het begin, en ook van de allerlaatste bocht eigenlijk geen idee hoe het beste aan te remmen. Daar schiet ik veel te ver naar buiten heb ik het idee.

Kwa hulpmiddelen heb ik enkel de auto-clutch aanstaan en rij ik met de standaard controller. ABS aanzetten lijkt af en toe wel sneller voor mij, maar geeft weer zoveel onderstuur.

Zal het spel sowieso wel gaan halen, Forza 2 en Race Pro heb ik al een tijdje achter me gelaten dus wordt het tijd voor wat nieuws :)
race pro heeft weer een nieuwe :P (alleen voor de pc volgens mij) nu heet die race on :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomms schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:25:
Ook hoop ik dat ze wat aan de rewind functie gaat doen, momenteel is deze onbeperkt te gebruiken, ongeacht de moeilijkheidsgraag. Wat mij betreft gooien ze hem er helemaal uit, het past totaal niet bij de image van de game. Ondanks dat ik het verre van een sim vind, willen ze graag zo gezien worden. Nu gaan ze lekker meedoen met de andere arcade-racers, erg jammer.
Mwah, er zit ook auto-break in, en 't is eigenlijk hetzelfde als ABS, STM en TCM, je kan het jezelf zo moeilijk maken als je wilt. Ik vind de gameplay zelf niet meer ' arcadie'er ' geworden maar alles er omheen wel, ze hebben nu gewoon een lagere instap drempel gemaakt voor het grote publiek.

Weet iemand hoe dat werkt met 't benchmarken en tunen van je auto trouwens? Beetje race-date zou wel mooi zijn als je gaat test rijden, ik vond 't altijd zo onhandig om je replay terug te kijken om te zien waar het mis ging, hoe je chamber staat en dat soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:17:

aan rijden ?
Waarom zou er een apparte leaderboard moeten zijn? Iedereen heeft de optie om hulpmiddelen te gebruiken, die schakel je uit wanneer je vind dat je sneller bent zonder. Schakel je ze uit en je wordt er langzamer van, dan ben je niet zo goed bezig.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

treative schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 01:12:
[...]

Waarom zou er een apparte leaderboard moeten zijn? Iedereen heeft de optie om hulpmiddelen te gebruiken, die schakel je uit wanneer je vind dat je sneller bent zonder. Schakel je ze uit en je wordt er langzamer van, dan ben je niet zo goed bezig.
Ehm, nee dat is niet de reden. Ik gok dat jij rijdt met die dingen aan :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
Marzman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 01:23:
[...]

Ehm, nee dat is niet de reden. Ik gok dat jij rijdt met die dingen aan :)
Nee, ik rij met alleen automatische koppeling. De ABS en TCS zorgen ervoor dat je minder snel uit een bocht kan komen en STM bemoeit zich met het stuur gedrag wanneer ik de bochten induik.

Dus ik zet de hulpmiddelen uit omdat ik dan sneller ben, zoals de meeste mensen doen.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongholio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 14:21
treative schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 01:41:
[...]
Dus ik zet de hulpmiddelen uit omdat ik dan sneller ben, zoals de meeste mensen doen.
Yep.

Rijd zelf fiks hogere rondetijden met alle hulpjes aan. Zonder alle electronische poespas kun je veel beter op het randje rijden (voordat het mis gaat). Overigens nog niet onder de minuut kunnen kruipen, maar oefening baart kunst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
treative schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 01:41:
[...]

Nee, ik rij met alleen automatische koppeling. De ABS en TCS zorgen ervoor dat je minder snel uit een bocht kan komen en STM bemoeit zich met het stuur gedrag wanneer ik de bochten induik.

Met een controller lukt het me echt niet... wordt er langzamerhand gek van. Heb tig "sims" gespeeld op de PC met mijn stuurtje maar met een controller lukt het me echt niet om dat ding onder controle te houden zonder lage ABS of TCS settings. Bij Forza 2 wel overigens, maar hier gaat het echt niet... zucht. Ik word oud. Misschien tijd om het gamen maar eens aan de wilgen te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomms
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:58:
[...]

Mwah, er zit ook auto-break in, en 't is eigenlijk hetzelfde als ABS, STM en TCM, je kan het jezelf zo moeilijk maken als je wilt. Ik vind de gameplay zelf niet meer ' arcadie'er ' geworden maar alles er omheen wel, ze hebben nu gewoon een lagere instap drempel gemaakt voor het grote publiek.
Wat ABS, STM en TCS betreft, die zitten ook in de (meeste) echte auto's dus die hulpmiddelen horen echt bij het auto rijden. De auto-brake functie vind ik al twijfelachtig aangezien er echt een enorme rode lijn staan als je moet remmen. Maar de rewind functie gaat mijn voor een semi-sim echt net wat te ver.

Echter als ze toch meer mainstream klanten willen trekken doen ze er denk ik verstandig aan om dit systeem van dirt2/grid af te kijken. Op de moeilijkere niveau's maar 1 of zelfs geen rewind, maar wel meer beloning als je een race wint. Zo hou je volgens mij de uitdaging in het spel, door mensen meer te belonen als ze harder gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 16:20
thomms schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:30:
[...]
Wat ABS, STM en TCS betreft, die zitten ook in de (meeste) echte auto's dus die hulpmiddelen horen echt bij het auto rijden.
Voor het normale autorijden op de weg wel ja. In de race wereld worden deze functies vaak uitgeschakeld.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]Wat ABS, STM en TCS betreft, die zitten ook in de (meeste) echte auto's dus die hulpmiddelen horen echt bij het auto rijden. De auto-brake functie vind ik al twijfelachtig aangezien er echt een enorme rode lijn staan als je moet remmen. Maar de rewind functie gaat mijn voor een semi-sim echt net wat te ver.
De auto-break functie werkt zonder rode lijn, dat is weer een ander hulpmiddel maar die zat in Forza 2 ook al (ideale lijn).
Echter als ze toch meer mainstream klanten willen trekken doen ze er denk ik verstandig aan om dit systeem van dirt2/grid af te kijken. Op de moeilijkere niveau's maar 1 of zelfs geen rewind, maar wel meer beloning als je een race wint. Zo hou je volgens mij de uitdaging in het spel, door mensen meer te belonen als ze harder gaan rijden.
Hadden ze ook kunnen doen (die extra beloning krijg je al trouwens als je het moelijker gaat maken voor jezelf). Maar hoe goed denk je dat mensen zijn als ze al deze hulpmiddelen moeten gebruiken? Zo gek veel mensen zijn er niet die een race-spel fanatiek gaan spelen, meestal omdat een race-spel, helemaal zo één als Forza, een super hoge instap drempel heeft, dan liever Left 4 Dead 2 of Modern Warfare 2, hap slik, weg spelletjes.

Ik vind 't er niet minder "sim" op geworden omdat je op de Rewind knop kan drukken. Als ik de voor de tig duizendste keer een poging doe om te clutch kicken in mn drift, op mn stuurtje, heb ik er juist een beter gevoel bij als met Forza 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:07:
[...]

De auto-break functie werkt zonder rode lijn, dat is weer een ander hulpmiddel maar die zat in Forza 2 ook al (ideale lijn).

[...]

Hadden ze ook kunnen doen (die extra beloning krijg je al trouwens als je het moelijker gaat maken voor jezelf). Maar hoe goed denk je dat mensen zijn als ze al deze hulpmiddelen moeten gebruiken? Zo gek veel mensen zijn er niet die een race-spel fanatiek gaan spelen, meestal omdat een race-spel, helemaal zo één als Forza, een super hoge instap drempel heeft, dan liever Left 4 Dead 2 of Modern Warfare 2, hap slik, weg spelletjes.

Ik vind 't er niet minder "sim" op geworden omdat je op de Rewind knop kan drukken. Als ik de voor de tig duizendste keer een poging doe om te clutch kicken in mn drift, op mn stuurtje, heb ik er juist een beter gevoel bij als met Forza 2.
Ja precies, je kan je bochten perfectioneren zonder steeds een lap hoeven te maken of terug te rijden. Je tijden tellen tocht niet meer mee als je de rewind knop gebruikt.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Zojuist gelezen op Xbox Only:
Microsoft geeft iedereen die het spel Forza Motorsport 3 aanschaft, een coupon waarmee gratis DLC kan worden binnen gehaald. Het betreft 10 klassieke auto’s en twee nieuwe maps.

De DLC gaat Motorsports Legends Car Park heten en bevat de volgende auto’s:
  • '65 Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
  • 64 Aston Martin DB5 Vantage
  • 81 BMW M1, '60 Chevrolet Corvette
  • 69 Dodge Charger
  • 57 Ferrari 250 Testa Rossa
  • 80 Fiat 131 Abarth
  • 67 Lamborghini Miura P400
  • 71 Nissan Skyline 2000 GT-R
  • 65 Shelby Cobra Daytona Coupe
Goed nieuws dus :D, bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:36

VP.

Nice!

Rijdt er overigens iemand met de Ferrari? Mijn beste tijd is momenteel 01:08.267, goed voor de 2,316ste plaats (alle assists behalve clutch uit). De nummer 1 is gewoon 2 seconden sneller, ongelooflijk :S

Nu maar even met de Porsche stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Razr schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:48:
Zojuist gelezen op Xbox Only:

[...]

Goed nieuws dus :D, bron
Leuk nieuws.

Maar het feit dat ze het gratis weggeven, versterkt wel enkel mijn gevoel dat het eigenlijk gewoon bij het spel had moeten zitten ;) Maar goed, gratis is goed, dus niet klagen verder :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

BM schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:12:
[...]

Leuk nieuws.

Maar het feit dat ze het gratis weggeven, versterkt wel enkel mijn gevoel dat het eigenlijk gewoon bij het spel had moeten zitten ;) Maar goed, gratis is goed, dus niet klagen verder :p
Op een bepaald punt zal de game gewoon naar de drukker moeten. Het is niet dat ie de 22e geperst wordt en verstuurd. Waarschijnlijk liggen de eerste exemplaren nu al ergens in een magazijn.
Sommige auto's zullen nog wel niet klaar zijn geweest voor de deadline.

Vind het juist klasse dat ze deze alsnog gratis aanbieden ipv over 2 maand ofzo hier 800ms points voor te vragen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Leuk die gratis DLC pack, maar er zitten al 400 auto's in... dus wat moet ik nou met nog eens 10 auto's?

De DLC heet trouwens Motorsports Legends Car Pack. Op 1 of andere manier hebben veel Nederlands sites dit fout.

Verder is het bij Forza gebruikelijk dat je de auto's uit de DLC-packs moet kopen en niet in je garage krijgt. Is tot nog toe bij alle DLC-packs zo geweest.
Opzich ook geen probleem omdat je meestal toch meer dan genoeg credits hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jobbie schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:48:
Leuk die gratis DLC pack, maar er zitten al 400 auto's in... dus wat moet ik nou met nog eens 10 auto's?
De autos boeien me ook niet zo heeel erg, vind de oudere autos toch al minder interessant, rijden vaak als een natte krant :+
Ben benieuwder naar de banen die er bij komen. Vermoed dat het 1 track is, met 2 layouts eigenlijk :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

BM schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:01:
[...]

De autos boeien me ook niet zo heeel erg, vind de oudere autos toch al minder interessant, rijden vaak als een natte krant :+
Ben benieuwder naar de banen die er bij komen. Vermoed dat het 1 track is, met 2 layouts eigenlijk :)
Two extra tracks: the brand new Benchmark High Speed Ring and the returning circuit Sidewinder Proving Grounds. [...]
The Benchmark High Speed Ring is best described as an old airfield and hangar converted into a race track and automotive playground, perfect for all manner of creative Forza Motorsport hoonage and multi-player mayhem. The track is characterized by 3.96 miles of rough surfaces and huge open areas, featuring a massive oval, an 8-lane drag strip, and an airplane hangar that players can drive (or drift) through.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Ik heb even met de Audi R8 zitten rijden. Wat een geluid zeg.. :9

Zit op een tijd van 1:05:974, een dikke 3 seconden onder de #1. Ik krijg er denk ik nog wel een seconde, misschien 2 vanaf, maar echt petje af voor die tijd zeg... :D

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
[...]
Wat ABS, STM en TCS betreft, die zitten ook in de (meeste) echte auto's dus die hulpmiddelen horen echt bij het auto rijden. De auto-brake functie vind ik al twijfelachtig aangezien er echt een enorme rode lijn staan als je moet remmen. Maar de rewind functie gaat mijn voor een semi-sim echt net wat te ver.
Wat die hulpmiddelen betreft, waarom zou je ze als je er sneller mee kan rijden niet gebruiken? Ik bedoel als je er een snellere tijd mee kan rijden dan iemand die ze niet gebruikt, wie is er dan slimmer?
ABS, TC, STM hebben hun waarde bewezen in de echte auto/motorsport, ze zijn niet voor niets verbannen uit de formule1. De FIA vond dat de coureur te weinig te doen had en te weinig werd ingehaald of gebeurde. Om maar niet te spreken over actieve ophanging, (semi) automatische versnellingsbakken, motorrem, massa dempers, etc. Allemaal middelen die je auto sneller maken, daarom vind ik het ook juist vreemd of eigenlijk misschien niet geheel realistisch dat je in Forza Motorsport 3 sneller bent zonder de hulpmiddelen.

En auto-brake bestaat volgens mij niet in de echte racerij, dus dat is niet echt een hulpmiddel. En is meer bedoelt voor mensen die nog nooit serieus een race game gespeeld hebben.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

buran schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:46:
[...]Allemaal middelen die je auto sneller maken, daarom vind ik het ook juist vreemd of eigenlijk misschien niet geheel realistisch dat je in Forza Motorsport 3 sneller bent zonder de hulpmiddelen.
Wellicht vreemd, maar wel volkomen logisch in mijn ogen. Als je ergens meer moeite voor doet, wil je er toch ook iets voor terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Ik las gister op twitter, dat vandaag de complete carlist bekend gemaakt word. Mocht iemand wat vinden: ik ben benieuwd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomms
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:07:
Hadden ze ook kunnen doen (die extra beloning krijg je al trouwens als je het moelijker gaat maken voor jezelf). Maar hoe goed denk je dat mensen zijn als ze al deze hulpmiddelen moeten gebruiken? Zo gek veel mensen zijn er niet die een race-spel fanatiek gaan spelen, meestal omdat een race-spel, helemaal zo één als Forza, een super hoge instap drempel heeft, dan liever Left 4 Dead 2 of Modern Warfare 2, hap slik, weg spelletjes
Je hoeft niet goed te zijn om zonder rewind functie te kunnen winnen. Zoals gezegd, er zitten genoeg hulpmiddelen in om zelfs als beginner lekker te kunnen racen. Stel: je ligt eerste in de laatste ronde, omdat je er niet meer af wilt gaan doe je 't wat rustig aan. Hierdoor geef je de auto achter je de kans om weer te pushen. Met de rewind functie kan je gewoon blijven gaan, volle bak, als je eraf gaat maakt het toch niet uit. Dit en nog talloze voorbeelden meer nemen in mijn ogen gewoon plezier uit het spel. Het is geen racen meer met het risico dat je eraf gaat!
buran schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:46:
Wat die hulpmiddelen betreft, waarom zou je ze als je er sneller mee kan rijden niet gebruiken? Ik bedoel als je er een snellere tijd mee kan rijden dan iemand die ze niet gebruikt, wie is er dan slimmer?
ABS, TC, STM hebben hun waarde bewezen in de echte auto/motorsport, ze zijn niet voor niets verbannen uit de formule1. De FIA vond dat de coureur te weinig te doen had en te weinig werd ingehaald of gebeurde. Om maar niet te spreken over actieve ophanging, (semi) automatische versnellingsbakken, motorrem, massa dempers, etc. Allemaal middelen die je auto sneller maken, daarom vind ik het ook juist vreemd of eigenlijk misschien niet geheel realistisch dat je in Forza Motorsport 3 sneller bent zonder de hulpmiddelen.

En auto-brake bestaat volgens mij niet in de echte racerij, dus dat is niet echt een hulpmiddel. En is meer bedoelt voor mensen die nog nooit serieus een race game gespeeld hebben.
Daar heb je inderdaad een punt, ik rij zelf ook het liefst met alle hulpmiddelen uit. Ik denk dat de makers op een manier je toch willen belonen als je zonder hulpmiddelen rijdt. Daarom vond ik deze rewind functie ook zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)
Carlist staat online!:
http://forzamotorsport.ne...aMotorsport3/Carlist.aspx

Enige echte opvallende auto die ik tegenkwam was de Ford RS200. Hoop van de auto's zaten ook al in Forza 2 (1 nooit gespeeld dus daar weet ik niets van).

Ik mis onderandere een Murcielago LP670-4 SV :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 07-10-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:07:
The Benchmark High Speed Ring is best described as an old airfield and hangar converted into a race track and automotive playground, perfect for all manner of creative Forza Motorsport hoonage and multi-player mayhem. The track is characterized by 3.96 miles of rough surfaces and huge open areas, featuring a massive oval, an 8-lane drag strip, and an airplane hangar that players can drive (or drift) through.
Ik kwam toevallig die vraag tegen van de week op het Forza forum, en was daar al nieuwsgierig naar aangezien de reactie van 1 van de devs aardig positief was. Met een volle server lekker zitten aanklooien op zo'n vliegveld _/-\o_

Ziet eruit als een aardige auto-lijst trouwens, koningsei ook weer van de partij, hadden ze van mij ook een Spyker voor in de plaats mogen gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Even voor mijn idee:
Exclusive Cars Limited Collector’s Edition Cars:
[snip]

Forza Motorsport VIP Membership Car pack:
[snip]
Bij de LE zit toch ook een VIP Membership, dus effectief zou je dan toch alle deze 10 autos krijgen?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)
Volgens mij krijg je bij de LE gewoon alles bij. Net eens zitten zoeken maar volgens mij is die LE alleen nergens meer te krijgen?.

edit:
Informatique en 12game heeft hem nog, maar die zijn beide aardig duur. Weet iemand nog een website waar ze de LE hebben tegen een redelijk bedrag?.

[ Voor 39% gewijzigd door Tortelli op 07-10-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:06:
Carlist staat online!:
http://forzamotorsport.ne...aMotorsport3/Carlist.aspx

Enige echte opvallende auto die ik tegenkwam was de Ford RS200. Hoop van de auto's zaten ook al in Forza 2 (1 nooit gespeeld dus daar weet ik niets van).

Ford RS200! Jay, Turbolag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de eerste review is binnen :)

http://xbox360.ign.com/articles/103/1033110p3.html

9.4 Overall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

thomms schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:35:

Daar heb je inderdaad een punt, ik rij zelf ook het liefst met alle hulpmiddelen uit. Ik denk dat de makers op een manier je toch willen belonen als je zonder hulpmiddelen rijdt. Daarom vond ik deze rewind functie ook zo vreemd.
Het is niet een ingebouwde beloning, het is juist realistisch dat je zonder hulpmiddelen sneller bent.

Wat doen namelijk hulpmiddelen als traction control en stabiliteitsprogramma's? Ze remmen individuele wielen af of beperken het naar de wielen doorgegeven vermogen.
De hulpmiddelen zijn namelijk niet gemaakt voor snelheid, maar voor veiligheid en comfort. Dus komt het in de echte wereld vrijwel niet voor dat een auto met hulpmiddelen sneller is. En hebben race auto's over het algemeen helemaal geen hulpmiddelen.

Dus de systemen grijpen vertragend/preventief in, terwijl door een bocht glijden niet altijd trager is.
Ook is ABS alleen maar beter als je te hard op je remmen trapt. Als jij ervoor zorgt dat je wielen niet blokkeren bij het remmen, maar dicht er tegen aan zitten, sta jij sneller stil. Maar daar moet je wel gevoel voor hebben en de meeste mensen in een auto kunnen dat niet.
In Forza 2 vond ik het erg moeilijk om het punt van blokkeren te vinden, maar in F3 gaat dat al een stuk beter... In de Ferrari alleen getimetrialed en heb ik 1:07:459, alleen met auto-koppeling
Met ABS aan, kwam ik niet onder de 1:08:3xx. Waarschijnlijk omdat ik eerder in de remmen moest....

Dus het rijden zonder hulpmiddelen is wel degelijk sneller, maar ook echt een stuk moeilijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Er zijn er al meerdere: http://www.metacritic.com.../xbox360/forzamotorsport3
Ik was in eerste instantie bang dat de game wat tegen zou vallen (en de demo werkte ook niet echt mee), maar men lijkt toch positief.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ff die lijst doorgelopen en ik mis de volgende auto’s:

2008 Aston Martin DBS (in de LE)
2008 Audi RS6 Avant (580 PK)
2009 Audi TT RS
2008 BMW 335i
2009 BMW X6 M
1996 Bugatti EB110
2008 Chevrolet Corvette ZR1 (in de LE)
2007 Ferrari F430 Scuderia (in de LE)
1992 Ford Escort Cosworth
1969 Ford GT40
2004 Mercedes CLK DTM AMG (ontbrak ook al in F2)
2010 Mercedes SLS (carpack)
2003 Nissan 350Z
2009 Nissan GTR (carpack)
2005 Pagani Zonda F (roadster/CS)
2008 Porsche 911 GT2 (997)
2008 Volkswagen R32
2009 Volkswagen Scirocco R

Sommige zijn wel erg nieuw, dus die komen zeker later nog wel, maar waarom bijvoorbeeld de Mercedes CLK DTM AMG ontbreekt, begrijp ik ook niet... Dit is nou net de auto waar ik steeds naar zoek...
Dat ook de GTR R35 ontbreekt begrijp ik ook maar niet. Zelfs games als Shift hebben m...

Verder zit ik me af te vragen of de LE het waard is... de auto's zijn best ok die je erbij krijgt, maar 10 euro meer waard? Kan je niet later een coupon met de LE cars kopen, ofzo... Via eBay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

Ik mis de Opel Insignia OPC en de Opel Astra en Corsa OPC
Laatste 2 wel beschikbaar als Vauxhall's btw.
Forza 3 has more than 400 vehicles you can take for a spin and the crazy part is, they're all unlocked from the outset.
WOOT WOOT!! Ik haat unlocken!!! _/-\o_
And if all of that is too intimidating, you always have the option to auto-upgrade before a race. These upgrades will tune and upgrade your car to fit the track and race parameters. A great tuner can do even better by manually adjusting everything, but most gamers will find the auto-tune option good enough
wederom: WOOT WOOT!! ik zuig in setups. Ik ben "most gamers"
PS: ja ik ben de review aan het doornemen :+

[ Voor 89% gewijzigd door Player1S op 08-10-2009 12:57 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik wil m ook graag lezen, maar ik kan er niet bij hier op werk... alle game-sites zijn geblokkeerd! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:06:
Die zal wel downloadable content worden, was in forza 2 volgens mij ook een downloadable content car.
thomms schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:35:
[ Met de rewind functie kan je gewoon blijven gaan, volle bak, als je eraf gaat maakt het toch niet uit. Dit en nog talloze voorbeelden meer nemen in mijn ogen gewoon plezier uit het spel. Het is geen racen meer met het risico dat je eraf gaat!
He-le-maal met je eens. Vind die 'rewind' functie echt heel erg jammer. Bij racen gaat het juist om dat soort dingen, zorgen dat je de race uitrijd zonder fouten te maken. Als je vervolgens elke fout 'ff kan terug spoelen'....tja.........

Laten we hopen dat je nog maar 2% van je credits krijgt als je de rewind gebruikt ofzo :)

Ook racen met een race-lijn aan vind ik 'stom'... Wat maakt iemand een goede racer? Iemand die in elke bocht de perfecte lijn weet te pakken, op de max. snelheid.(zonder terugspoelen). Als dan de computer je de perfecte lijn laat zien, wat is er dan nog aan om te racen? De computer doet dan eigenlijk alles al voor je..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:06:
[...]

Die zal wel downloadable content worden, was in forza 2 volgens mij ook een downloadable content car.

[...]

He-le-maal met je eens. Vind die 'rewind' functie echt heel erg jammer. Bij racen gaat het juist om dat soort dingen, zorgen dat je de race uitrijd zonder fouten te maken. Als je vervolgens elke fout 'ff kan terug spoelen'....tja.........

Laten we hopen dat je nog maar 2% van je credits krijgt als je de rewind gebruikt ofzo :)

Ook racen met een race-lijn aan vind ik 'stom'... Wat maakt iemand een goede racer? Iemand die in elke bocht de perfecte lijn weet te pakken, op de max. snelheid.(zonder terugspoelen). Als dan de computer je de perfecte lijn laat zien, wat is er dan nog aan om te racen? De computer doet dan eigenlijk alles al voor je..
Ja en wat maakt dat nou allemaal echt uit voor jou persoonlijk ? Je kan het toch uitzetten / niet gebruiken :?
Als het om echte circuits gaat kan je ook op youtube real life races kijken en dan weet je ook de ideale lijn en er zijn nu 1maal genoeg mensen die niet weten wat de ideale lijn is (zie de eerste de beste kartbaan 8) )

En op deze manier leren die mensen het ook en worden ze betere coureurs. Uiteindelijk heb je dan betere rijders online ook en is iedereen weer blij want in the end komt het toch aan op hoe scherp je de bocht aansnijdt en waar je op het gas gaat en moet je nog steeds een goede rijder zijn op de beste tijden neer te zetten. Maar dat is logisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
Het mooie van de rewind functie en de race line is dat je, als dat wilt, ze gewoon niet hoeft te gebruiken.

Je negatief uitlaten over deze aid's is eigenlijk hetzelde als klagen dat een game een 'easy mode' heeft.

De multiplayer mode zal waarschijnlijk wel geen rewind functie hebben.

1 ding is zeker Forza 3 wordt VET. _/-\o_ _/-\o_

Nu alleen nog maar de ham vraag:

Ga ik 100 euro extra betalen voor de advanced shipment offer van Fanatec, zodat ik mijn fanatec Porsche wheel voor de launch van Forza 3 in huis heb.

Je kunt er nl. voor kiezen om de productie van je Posche 911 Turbo Wheel voorrang te laten krijgen en direct vanuit china met UPS te laten bezorgen.

Doe je dat niet dan moet je rekening houden met nog 4-6 weken verzendtijd na de productie, die volgende week begint voor de preorders.

In mijn geval betekend dat ik denk, dat ik zo medio december pas mijn Posche 911 Turbo Wheel binnen heb en dus al de meeste uurtjes Forza 3 met mijn MS xbox360 wheel zal moeten sturen.

De afweging is nu: is die extra game ervaring van forza 3 met Posche 911 Turbo Wheel 100 euro waard :? :?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomms
Jobbie schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:13:
[...]

Het is niet een ingebouwde beloning, het is juist realistisch dat je zonder hulpmiddelen sneller bent.

Wat doen namelijk hulpmiddelen als traction control en stabiliteitsprogramma's? Ze remmen individuele wielen af of beperken het naar de wielen doorgegeven vermogen.
De hulpmiddelen zijn namelijk niet gemaakt voor snelheid, maar voor veiligheid en comfort. Dus komt het in de echte wereld vrijwel niet voor dat een auto met hulpmiddelen sneller is. En hebben race auto's over het algemeen helemaal geen hulpmiddelen.

Dus de systemen grijpen vertragend/preventief in, terwijl door een bocht glijden niet altijd trager is.
Ook is ABS alleen maar beter als je te hard op je remmen trapt. Als jij ervoor zorgt dat je wielen niet blokkeren bij het remmen, maar dicht er tegen aan zitten, sta jij sneller stil. Maar daar moet je wel gevoel voor hebben en de meeste mensen in een auto kunnen dat niet.
In Forza 2 vond ik het erg moeilijk om het punt van blokkeren te vinden, maar in F3 gaat dat al een stuk beter... In de Ferrari alleen getimetrialed en heb ik 1:07:459, alleen met auto-koppeling
Met ABS aan, kwam ik niet onder de 1:08:3xx. Waarschijnlijk omdat ik eerder in de remmen moest....

Dus het rijden zonder hulpmiddelen is wel degelijk sneller, maar ook echt een stuk moeilijker...
Ik denk dat je niet algemeen kan zeggen dat hulpmiddelen je in het echt ook langzamer maken. Zeker in auto's met veel vermogen is het sneller om een traction control systeem te hebben. ABS is discutabel, in de niet meer bestaande BMW 130i cup remde de helft ongeveer 'tegen de ABS aan' terwijl de andere helft vol op het pedaal gingen staan. Het resultaat was vergelijkbare rondetijden. STM daar kunnen we eindeloze disussies over hebben, er zijn zoveel systeem voor deze functie ontworpen. Uiteraard is in de jan-en-alleman auto dit systeem niet geschikt om mee te racen. Maar high-performance auto's die ook beschikken over dit systeem zouden volgens mij best kunnen bijstaan aan snellere rondetijden, echter de coureurs/testers zetten het liefst de systemen uit omdat het niet meer puur is. Dit is ook de reden dat het niet in veel raceauto's aanwezig is.
Het mooie van de rewind functie en de race line is dat je, als dat wilt, ze gewoon niet hoeft te gebruiken.

Je negatief uitlaten over deze aid's is eigenlijk hetzelde als klagen dat een game een 'easy mode' heeft.
Als je net 10 minuten geracet hebt, en er de laatste bocht afschiet, gaat zelf de meest hardcore racer niet die 10 minuten opnieuw doen. Alle andere aids, van easy mode tot stabiliteitsmanagement, doen verder niks af aan het racegevoel. Je staat nog steeds onder druk van tegenstanders, of kan proberen juist tegenstanders onder druk te zetten. Dit hoort allemaal bij het racen. Zodra je elk foutje kan gaan terugdraaien, is er voor mij een groot stuk van dit plezier verloren gegaan. Fouten maken hoort bij racen, het hoort bij elke sport. Ik zit met smart te wachten op de eerste FIFA met rewind functie, voor als de tegenstander in de 89e minuut scoort...

[ Voor 16% gewijzigd door thomms op 08-10-2009 13:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, race-lijn kan uit, en rewind hoeft niet gebruikt te worden. Maar de race-lijn is bijv. niet verboden online (iig in forza 2 niet). En voor de time-trials is de race-lijn ook niet verboden. Rewind zal wel, net als in de demo, verboden zijn in de Time-trials.

Maar @Henkus en Breakzz. Vinden jullie dan niet dat de 'rewind' meer iets is voor een arcarde-race spel? En dat Forza eigenlijk een veelste goede sim. race spel is om zo`n functie te hebben? Of is geen spel te goed, om een extra functie te hebben? Forza streeft toch naar realisme, en 'Rewind' past daar toch niet echt bij als je het mij vraagt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:44:
Klopt, race-lijn kan uit, en rewind hoeft niet gebruikt te worden. Maar de race-lijn is bijv. niet verboden online (iig in forza 2 niet). En voor de time-trials is de race-lijn ook niet verboden. Rewind zal wel, net als in de demo, verboden zijn in de Time-trials.

Maar @hierboven. Vinden jullie dan niet dat de 'rewind' meer iets is voor een arcarde-race spel? En dat Forza eigenlijk een veelste goede sim. race spel is om zo`n functie te hebben? Of is geen spel te goed, om een extra functie te hebben?
Ik vond het persoonlijk wel een beetje een afknapper. Ik ben van mening dat dit inderdaad meer voor arcade racers zoals GRID is (en eigenlijk ook niet eens voor Dirt 2) en dus een beetje jammer dat Forza dit nou zo nodig moet naapen...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:52:
[...]

Ik vond het persoonlijk wel een beetje een afknapper. Ik ben van mening dat dit inderdaad meer voor arcade racers zoals GRID is (en eigenlijk ook niet eens voor Dirt 2) en dus een beetje jammer dat Forza dit nou zo nodig moet naapen...
Ik vind het persoonlijk ook jammer, hoewel het heel wat irritatie zal voorkomen in Endurance-races (laatste bocht ofzo :+ )
Maar het doet wel af aan het soort racer dat Forza wil zijn volgens mij, en dat is toch echt met een duidelijk sim-kant. Maarja jongens, je moet je gewoon offline beheersen en online kun je het niet eens gebruiken (toch???!). dus tja.. dan heb je het toch gewoon in eigen hand eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste reviews beginnen vandaag op te duiken, voorlopig zeker geen slechte score voor een console-sim:
http://www.metacritic.com.../xbox360/forzamotorsport3

Ik overweeg om enkel voor Forza 3 een 360 in huis te halen, zeker nu GT5 pas voor tijdens de lente van 2010 gepland staat. Ik vroeg me echter af of het de moeite is om deze game uitsluitend met controller te spelen (op vlak van rijplezier en (online) competitiviteit), aangezien mijn Fanatec stuurtje niet compatibel is met de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:20:
De eerste reviews beginnen vandaag op te duiken, voorlopig zeker geen slechte score voor een console-sim:
http://www.metacritic.com.../xbox360/forzamotorsport3

Ik overweeg om enkel voor Forza 3 een 360 in huis te halen, zeker nu GT5 pas voor tijdens de lente van 2010 gepland staat. Ik vroeg me echter af of het de moeite is om deze game uitsluitend met controller te spelen (op vlak van rijplezier en (online) competitiviteit), aangezien mijn Fanatec stuurtje niet compatibel is met de 360.
Gaat goed hoor met controller, verreweg de meeste mensen spelen het met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 18-09 15:24
Erg benieuwd naar Forza 3 als ik hem zelf kan gaan spelen alleen wat ik me afvroeg naar aanleiding van het nieuwsitem over de DLC. Hoe zit het met de mensen die hem niet legaal hebben? Krijgen zij deze content uiteindelijk ook dmv een extra 'release' over usenet of zijn dit nou de dingen waarvoor je wel gewoon de legale versie koopt.

Zelf ben ik toch van plan om maar tegelijk met Forza 3 een racestuur te gaan kopen en om het prijstechnisch laag te houden begin ik maar met de standaard Xbox360 Racing Wheel want verder zijn er volgens mij geen alternatieven of vergis ik mij hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

thomms schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:42:
[...]

[...] Maar high-performance auto's die ook beschikken over dit systeem zouden volgens mij best kunnen bijstaan aan snellere rondetijden, echter de coureurs/testers zetten het liefst de systemen uit omdat het niet meer puur is. Dit is ook de reden dat het niet in veel raceauto's aanwezig is.
En toch blijf ik van mening dat je zonder hulpmiddelen sneller bent. Omdat ik meer controle heb over wat de auto doet en dus niet gelimiteerd wordt door een "hulpmiddel".
En wat dat betreft steunt Forza me hierin, want ik zie weinig mensen met TC of STM boven aan de leaderboards staan.

Maar dit maakt me natuurlijk wel erg benieuwd naar de Bugatti... Hoe zal dat ding optrekken als je geen TC hebt...? Ook al is tie vier wiel aangedreven, dan nog lijkt dat ding me lastig...
Ik weet nog wel hoe dat in GT was bij de rijtest. Optrekken met een Dodge Viper en stoppen na 400 meter. Man, vol gas op de start lijn en dat ding bleef gewoon staan! 0 grip en alleen maar wielspin... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Tortelli schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:38:
Volgens mij krijg je bij de LE gewoon alles bij. Net eens zitten zoeken maar volgens mij is die LE alleen nergens meer te krijgen?.

edit:
Informatique en 12game heeft hem nog, maar die zijn beide aardig duur. Weet iemand nog een website waar ze de LE hebben tegen een redelijk bedrag?.
Ik zag van de week nog pre order doosjes staan bij de Mediamarkt, normale en LE versies (voor 10 euro). Er stonden alleen geen prijzen bij voor de game zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Sander H op 08-10-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)
http://www.budgetgaming.n...tors+edition_Xbox360.html

Staan een aantal bedrijven waar de LE nog verkrijgbaar is tegen een redelijke prijs. Straks ff bestellen denk ik, of toch gewoon de normale nemen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Hoe 'limited' is de limited edition eigenlijk? Was het bij Forza 2 zo dat het bijna onmogelijk was om een aantal dagen na de release een LE op te pikken?

[ Voor 3% gewijzigd door Sander H op 08-10-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Laatst online: 12-09 10:56
Waarom lijkt er zo'n groot verschil in graphics te zijn tussen deze twee trailers: http://www.gametrailers.c...ay-forza-motorsport/56764 en http://www.gametrailers.c...ne-forza-motorsport/57375 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Video reviews vind ik in ieder geval de leukste :) Dan zie je tenminste waar ze over praten. Bij deze dus: http://xbox360.ign.com/do...os/forza3_vdr_100709.html ;)
Sowieso zijn beide filmpjes van slechte kwaliteit :X Vage rotzooi :) De demo is 100 maal scherper. Gewoon 2 weken niks meer kijken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 08-10-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
ik heb forza demo gespeeld en ik weet niet of deze helemaal representatief is voor het volledige spel maar bij mij staat GRID nog steeds op nummer 1 als het gaat om de ultieme race beleving. Bij forza 3 krijg ik het gevoel alsof ik met plastic auto's aan het spelen ben. stuur ik een bocht door dan is het alsof ik niet kan sturen. grappig detail is is dat de de zogenaamde pro mode zonder alle hulpmiddelen eigenlijk nergens op slaat. als je een dure auto koopt dan ga je toch ook al extra's niet uit zetten omdat je nu eenmaal zonder opties wilt rijden ??

wat ik echt mis in forza 3 is het gevoel dat ik echt keihard aan het racen ben. de bots aninmaties lijken op de gt5 animaties. zelf speel ik op de 360 met een playseat en van de week heb ik wat vrienden erop laten spelen. alleen bij GRID kregen ze het race gevoel terwijl ze bij forza 3 en nfs shift geen gevoel hadden dat ze aan het racen waren..

buiten dat vind ik het persoonlijk dat het spel zich meer richtop zaken die niets met het core onderdeel te maken nml racing.... maar dat is mijn bescheiden mening.. voor mij is codemasters met grid en dirt de enigste king..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomms
innerchild schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:12:
buiten dat vind ik het persoonlijk dat het spel zich meer richtop zaken die niets met het core onderdeel te maken nml racing
Dat heb ik nou altijd met GRiD en DiRT, allemaal fancy menutjes, een computer die je naam zegt, travis pastrana met z'n "jo dude" gehalte. Nee, ik heb liever dat de makers tijd stoppen in het autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb forza demo gespeeld en ik weet niet of deze helemaal representatief is voor het volledige spel maar bij mij staat GRID nog steeds op nummer 1 als het gaat om de ultieme race beleving. Bij forza 3 krijg ik het gevoel alsof ik met plastic auto's aan het spelen ben. stuur ik een bocht door dan is het alsof ik niet kan sturen. grappig detail is is dat de de zogenaamde pro mode zonder alle hulpmiddelen eigenlijk nergens op slaat. als je een dure auto koopt dan ga je toch ook al extra's niet uit zetten omdat je nu eenmaal zonder opties wilt rijden ??
Je zet alle opties uit omdat je de auto wilt voelen weg slippen of omdat je wilt driften, of omdat je lekkerder remt zonder ABS, hoe dan ook, iedere optie die je uit zet maakt het wat moeilijker, vandaar 'pro mode', is hetzelfde als in Forza 2 trouwens, je krijgt meer credits naar je meer opties uitzet.
En dat je in het echt een dure auto koopt met ABS en STM is logisch, irl heb je geen rewind button, ga je niet driften als een gek en ga je al helemaal niet met 200 door de bocht.
De auto's in de demo hebben inderdaad erg veel onderstuur, maar ja, nieuwe bandjes erop in de volle versie, downforce wat aanpassen etc en je hebt zometeen teveel overstuur.
buiten dat vind ik het persoonlijk dat het spel zich meer richtop zaken die niets met het core onderdeel te maken nml racing.... maar dat is mijn bescheiden mening.. voor mij is codemasters met grid en dirt de enigste king..
Just be aware that with up to 175 upgrades (about 50% more than Forza 2) and more tuning options than anyone's ever seen in a racing game before. link
Dan heb je het over de vernieuwde Auction House? Of over de extra opties als auto-tune en auto-break?

Ik vind die demo ook niet je van het, daar niet van. Maar ik vind hele andere dingen tegenvallen. Zo vind ik de cockpit-view te statief en te dichtbij het raam geplaatst, mocht er van mij wel een weather-cycle in en begint de AI me soms echt te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 00:04:
[...]
En dat je in het echt een dure auto koopt met ABS en STM is logisch, irl heb je geen rewind button, ga je niet driften als een gek en ga je al helemaal niet met 200 door de bocht.
[...]
In het echt kan je ABS, STM en TCS uitzetten, op het circuit gebeurd dit vrijwel altijd.(Alleen Traction control zie ik nog wel eens aanstaan) Het is gewoon een feit dat de systemen vertragend zijn omdat ze niet precies weten wanneer ze moeten ophouden. In bijna alle race klasses (afgezien van formula 1 en andere lichtgewicht-met-veel-downforce-auto's) zul je STM en TCS bijna niet in voorkomen.

Rewind is is handig om een bocht beter te leren kennen, btw.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Reviews zijn veelbelovend :)

Voor de liefhebbers: Als je hier een lijstje met 10 liedjes achterlaat krijg je een custom painted Audi gratis :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:18
Heb ik zojuist eens gedaan. Is eigenlijk niet zoveel werk en dan kun heb je bij de release in totaal dus 11 auto's gratis! 10 Van het legend car pack + deze Audi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hier mijn lijstje :
In random order:

1. Nelly Furtado - Forz(c)a
2. The Cardigans - My Favourite Game
3. Steppenwolf - Born to be Wild
4. Deep Purple - Highway Star
5. Incubus - Drive
6. Golden Earring - Radar Love
7. AC/DC - Highway to Hell
8. The Beatles - Drive My Car
9. Dropkick Murphy's - Shipping Up To Boston
10. Metallica - Fuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:31

rCk

Zo, vandaag mooi de LE besteld. Kan niet wachten tot over n weekje of twee, haha. Maarja, net ook dat lijstje ingevuld hierboven, en hopelijk mag ik er ook een verwachten. Zou mooi zijn 11 auto's mooi bij de release.

Heb overigens nog een tijdje getwijfeld of ik FM3 zou halen alleen ik wist toch wel dat ik hem ooit zou halen, dan maar meteen bij release.

Nu nog maar even FM2 spelen tot die tijd (en wat NFS Shift. heb ik nog niet uitgespeeld :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb eigenlijk zomaar wat nummers gekozen :X Wel leuk om te zien dat ik toch nog 2 nummers hetzelfde heb als jij, had ik niet verwacht :p
Golden Earring - Radar Love
Metallica - Fuel
Sabaton - Panzer Battalion
Blind Guardian - And then there was silence
Rammstein - Links 2, 3, 4
Hammerfall - Steel meets Steel
Prodigy - Smack my b*tch up
Red Hot Chilli Peppers - Californication
Rise Against - Re-education (Through Labor)
Tenacious D - Tribute
Leuk initiatief samen met Zune mensen. Blijft jammer dat die hier niet te krijgen is (maar dat is voor een ander topic).

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

BM schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:30:
[...]

Heb eigenlijk zomaar wat nummers gekozen :X Wel leuk om te zien dat ik toch nog 2 nummers hetzelfde heb als jij, had ik niet verwacht :p

[...]

Leuk initiatief samen met Zune mensen. Blijft jammer dat die hier niet te krijgen is (maar dat is voor een ander topic).
voor 190,- heb je hem maandag in huis ;) Worden gewoon naar NL geshipped vanuit UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
PWM schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:41:
[...]

voor 190,- heb je hem maandag in huis ;) Worden gewoon naar NL geshipped vanuit UK
Weet ik, heb er al een jaar of anderhalf 1 in huis ;)

Ook nog wat Forza gerelateerd spul :p

Benieuwd wanneer ik 'm binnen krijg. Heb de LE besteld bij Amazon.co.uk. Heb ik wel goeie ervaringen mee qua shipping. Hopelijk doen ze 'm dit keer iets voor de release op de bus, kan ik mooi de 23e spelen (zal wel paar dagen later worden, maar goed)

[ Voor 34% gewijzigd door BM op 09-10-2009 12:22 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Net de Limited edition pre order doosje bij de Mediamarkt gehaald, kan hem op releasedag ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

BM schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:21:
[...]

Weet ik, heb er al een jaar of anderhalf 1 in huis ;)
Ik had het over de HD ;)
Benieuwd wanneer ik 'm binnen krijg. Heb de LE besteld bij Amazon.co.uk. Heb ik wel goeie ervaringen mee qua shipping. Hopelijk doen ze 'm dit keer iets voor de release op de bus, kan ik mooi de 23e spelen (zal wel paar dagen later worden, maar goed)
De 2x dat ik bij Amazon heb besteld kreeg ik hem op launch date binnen. Goeie hoop dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04

wat ik echt mis in forza 3 is het gevoel dat ik echt keihard aan het racen ben. de bots aninmaties lijken op de gt5 animaties. zelf speel ik op de 360 met een playseat en van de week heb ik wat vrienden erop laten spelen. alleen bij GRID kregen ze het race gevoel terwijl ze bij forza 3 en nfs shift geen gevoel hadden dat ze aan het racen waren..

grid is zo arcade als het maar zijn kan! ook leuk hoor (heb hem helemaal uitgespeeld) maar heel anders dan Forza.
Het gevoel wat jij beschrijft met "Bij forza 3 krijg ik het gevoel alsof ik met plastic auto's aan het spelen ben. stuur ik een bocht door dan is het alsof ik niet kan sturen" is echt het gevoel wat veel arcade racers hebben als ze een (semi) sim spelen. Dan wil jij dus gewoon TE hard de bocht door.....

[ Voor 10% gewijzigd door T7D_Sneezy op 09-10-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik niet ;) :P
[...]

De 2x dat ik bij Amazon heb besteld kreeg ik hem op launch date binnen. Goeie hoop dus ;)
Goed nieuws *O* Dat wilde ik horen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomms
er is inmiddels ook een videoreview van gametrailers: http://www.gametrailers.c...ew-forza-motorsport/57471

ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

thomms schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:51:
er is inmiddels ook een videoreview van gametrailers: http://www.gametrailers.c...ew-forza-motorsport/57471

ziet er veelbelovend uit!
De klacht die ze hebben is overigens wel terecht. Die reqind functie is op zich prima, ik denk dat ik hem heus ga gebruiken. Dat je hem niet uit kan zetten, nouja ok. Maar dat er ook geen penalty op zit is natuurlijk wel vreemd. Gewoon 25% minder premie per keer dat je hem gebruikt in een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Ik had ook wel een penalty verwacht eigenlijk. Jammer dat ze het zo doen, het is net alsof ze toegeven aan de massa.. weg uitdaging, weg race gevoel! Zonde!

"Ja maar je hoeft het niet te gebruiken natuurlijk!"

Dat is zo, maar toch is de spanning weg. Je hoeft je geen zorgen meer te maken om in de laatste bocht van een endurance-race er uit te vliegen, eventjes rewinden en je foutje is herstelt. Geen penalty, dezelfde reward als iemand die er NIET uit vloog. Ik vind dat je moet worden beloond als je het niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Klopt het eigenlijk dat je 2gb aan extra content (vanop de bonus cd) moet installeren om alle auto's en nog eens 3 extra tracks te hebben. Ze zeggen dit in de review van gametrailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

(jarig!)
Ik heb dat al op meerdere websites gelezen (hier ook al eens gepost geloof ik?) dus het zal best kloppen.

Oude installatie van FM2 maar eens weggooien anders kom ik zwaar ruimte tekort op mijn 20Gb hddtje :|.

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 10-10-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Tortelli schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:07:
Ik heb dat al op meerdere websites gelezen (hier ook al eens gepost geloof ik?) dus het zal best kloppen.

Oude installatie van FM2 maar eens weggooien anders kom ik zwaar ruimte tekort op mijn 20Gb hddtje :|.
Ja heb ook nog een 20gb hdd. Is nu toch wel een beetje aan de kleine kant aan het worden ;(. En een nieuwe is ook zo duur :(
Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste