thomms schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:35:
Daar heb je inderdaad een punt, ik rij zelf ook het liefst met alle hulpmiddelen uit. Ik denk dat de makers op een manier je toch willen belonen als je zonder hulpmiddelen rijdt. Daarom vond ik deze rewind functie ook zo vreemd.
Het is niet een ingebouwde beloning, het is juist realistisch dat je zonder hulpmiddelen sneller bent.
Wat doen namelijk hulpmiddelen als traction control en stabiliteitsprogramma's? Ze remmen individuele wielen af of beperken het naar de wielen doorgegeven vermogen.
De hulpmiddelen zijn namelijk niet gemaakt voor snelheid, maar voor veiligheid en comfort. Dus komt het in de echte wereld vrijwel niet voor dat een auto met hulpmiddelen sneller is. En hebben race auto's over het algemeen helemaal geen hulpmiddelen.
Dus de systemen grijpen vertragend/preventief in, terwijl door een bocht glijden niet altijd trager is.
Ook is ABS alleen maar beter als je te hard op je remmen trapt. Als jij ervoor zorgt dat je wielen niet blokkeren bij het remmen, maar dicht er tegen aan zitten, sta jij sneller stil. Maar daar moet je wel gevoel voor hebben en de meeste mensen in een auto kunnen dat niet.
In Forza 2 vond ik het erg moeilijk om het punt van blokkeren te vinden, maar in F3 gaat dat al een stuk beter... In de Ferrari alleen getimetrialed en heb ik 1:07:459, alleen met auto-koppeling
Met ABS aan, kwam ik niet onder de 1:08:3xx. Waarschijnlijk omdat ik eerder in de remmen moest....
Dus het rijden zonder hulpmiddelen is wel degelijk sneller, maar ook echt een stuk moeilijker...