Wat mij opvalt is dat het filmpje hierboven een volledig dashboard laat zien en dat de demo alleen het bovenste gedeelte van het stuur laat zien?
Gaat dat nog veranderen?
Gaat dat nog veranderen?
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door bear87 op 24-09-2009 17:09 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
[ Voor 6% gewijzigd door BM op 24-09-2009 19:08 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Een groot gemis vind ik als ik naar rechts kijk in cockpit view dat je dan niet via de zijkant naar buiten kijjkt maar een of andere hele vage view krijgt met niets erin alsof je dan ineens naast je auto hangt... had gehoopt op hoofd/POV die draaitTortelli schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:03:
Amen
Over cockpitview: Ik vind het persoonlijk altijd wel fijn vrij ver naar voren te zitten. Al schakelde ik ook met Forza 3 na 40 seconden rijden weer over naar de hood view waar ik normaal altijd mee rij @ racegames (op dirt 2 na, dat is namelijk echt niet te doen).
Dat viel me ook op. Dat ik bij een chase cam direct 90 graden links of naar rechts draai vind ik prima, maar in-car wil ik eigenlijk gewoon door de zijruiten naar buiten kijkenVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:06:
[...]
Een groot gemis vind ik als ik naar rechts kijk in cockpit view dat je dan niet via de zijkant naar buiten kijjkt maar een of andere hele vage view krijgt met niets erin alsof je dan ineens naast je auto hangt... had gehoopt op hoofd/POV die draait
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Probeer dan eens je pookje naar links of rechtvoren te drukken want dan kijk je wel in je spiegelsBM schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:21:
[...]
Dat viel me ook op. Dat ik bij een chase cam direct 90 graden links of naar rechts draai vind ik prima, maar in-car wil ik eigenlijk gewoon door de zijruiten naar buiten kijken
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
[ Voor 10% gewijzigd door Kazu op 24-09-2009 21:06 ]
PS5 PSN: UnrealKazu
Nadat ik met alle autos gereden had kreeg ik opeens de optie om time trial te rijden (op Y drukken voor leaderboards als je het "track scherm" krijgt)Redje schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:58:
Je hoofd draait wel mee als je schuin naar links/rechts boven drukt ipv. links/rechts.
Verder geen goede demo.
Had liever een time trial gehad zonder limiet in tijd of aantal ronden dan een lullige race van 2 rondjes.
Verder grafisch wel stukje beter, auto's zien er een stuk mooier uit maar in de verte is alles wel blurrie.
Ook vind ik de kleuren veel te vel, GT doet dit al jaren beter.
De handling tja, niks mis mee, speelde alleen wel met pad, te lui om stuur te pakken voor die 2 rondjes
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Redje schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:58:
Had liever een time trial gehad zonder limiet in tijd of aantal ronden dan een lullige race van 2 rondjes.
.select your car, when about to select track, hit Y to bring up the leaderboard, and where you see 2 semi circles in the column with a paper clip, that means they have a ghost/replay. Can't DL replays, but can race their ghost when you select them.
Have fun. Unlimited laps
[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 24-09-2009 22:16 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ben het met alle punten met je eens. Het is inderdaad beter dan Forza 2, maar om nu te zeggen dat je kan zien dat er heel wat jaren werk in zit... Wagens als de Ferrari lopen wat mooier qua lijn, in Forza 2 was het een stuk karteliger. Ook qua rijgedrag is het niet je van het, maar als het tuning-niveau net zo is als in deel 2 moet dat wel goed komen.EfBe schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:12:
Net ook gespeeld. Maar ik ga F3 niet kopen, althans niet meteen, gebaseerd op deze demo: ik vind de auto's echt als kruiwagens sturen en handlen. (en niet aankomen met 'dat hoort bij racegames', ik heb Gt3/Gt4/Gt5p, F2 helemaal grijs gespeeld) De porsche is op het rechte stuk veelal niet in het gareel te houden en in een bocht niet echt stuurbaar, de ferrari idem en remt gewoon erg slecht. Ik mag toch hopen dat Ferrari bij de echte California een betere handling e.d. heeft nagestreefd.
De laadtijden vind ik ook echt erg lang, terwijl het van hdd komt. De graphics zijn ok, maar ook weer niet drop-dead gorgeous: zoveel detail zit er nou ook weer niet in de scenery en de auto's op de track zijn een beetje voor je uit al snel erg vierkant (LoD culling, niets mis mee, maar het lijkt soms wat al te erg doorgevoerd).
Forza 2 had wel iets mindere graphics, maar om nou te zeggen: poehee, F3 als game is een stap voorwaards... neu. De track is ook slecht gekozen, je kunt nauwelijks inhalen en na 2 ronden is het alweer over. Ik snap niet echt waarom de demo zo gelimiteerd is.
Daarom heet het ook een slickPhusebox schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:29:
Echt 0,0 detail. Ik zag in de replay gewoon een slick zonder texture
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Daar heb ik ook opgelet (omdat het vervormen van de banden zo gehyped werdt als nieuwe "feature").Phusebox schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:29:
Iemand trouwens ook gezien hoe crappy de banden zijn gemaakt? Echt 0,0 detail. Ik zag in de replay gewoon een slick zonder texture
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Ik dacht dat de game al gold was, maar misschien heb ik verkeerde info...FeaR1986 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:10:
[...]
[Verhaal]
Enfin: beter dan deeltje twee, maar niet de sprong waar ik (en velen hier) dus op hadden gehoopt. Maar we hebben nog een maandje voordat de game uit is, dus er kan nog wat verandert worden. En tot Gran Turismo 5 uit komt is dit zeker een leuke zoethouder
Xbox
Ehm ja alleen ziet een slick er in het echt niet uit als een gladde harde stof zonder ook maar iets van textuur. Gooi er op zijn minst een soort grain en een bumpmap overheen zodat het op korrelig rubber lijkt, dit is echt cheap, en eigenlijk gewoon N64 kwaliteit.
Gelukkig heb je in je sig al staan waarom je dit soort dingen schrijft.Phusebox schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 08:42:
eigenlijk gewoon N64 kwaliteit.
[ Voor 37% gewijzigd door On_E op 25-09-2009 08:45 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik heb een herhaling van een race bekeken en daar werden de remschijven wel rood gloeiend.FeaR1986 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:10:
Andere wat me opviel wat ik van Forza 2 zo tof vond: geen gloeiende remschijven meer bij hard en vol remmen... Hoop wel dat het in de full release zit, want zulke details zijn gewoon leuk.
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 25-09-2009 10:01 ]
één is geen, twee is één
Verwijderd
één is geen, twee is één
Verwijderd
Driftscore? Serieus, word die ook in die "telematry" (ofzoiets) weergegeven? Cool, dat wist ik niet. Het enige wat ik nog doe met die demo is; driften met de Ferrari. Mooi als er ook nog scores voor worden weergegeven.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:14:
Dpad links -> toggle time / driftscore
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Was wel opgevallen inderdaad, maar hoopte eigenlijk dat het meer aan de track lag. Maar de track uit de demo was toch ook de track waar in veel trailers en hands-on werd gereden. Wellicht dat het er daarom "vertrouwd" uit zag.Mars18 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 00:05:
Nog meer mensen die vinden dat de baan wel erg smal is?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb niet heel lang geleden het ernstige geluk gehad om in een echte supercar een stukje door Nederland te rijden. Dit gevoel van een te smalle baan heb je dan constant. Alleen op de normale B wegen (80km weg) past zo'n auto fatsoenlijk).FeaR1986 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 00:41:
[...]
Was wel opgevallen inderdaad, maar hoopte eigenlijk dat het meer aan de track lag. Maar de track uit de demo was toch ook de track waar in veel trailers en hands-on werd gereden. Wellicht dat het er daarom "vertrouwd" uit zag.
Moet zeggen dat ik hoop dat het echt aan de track ligt. Heb altijd het idee gehad dat de tracks in Forza 2 meer ruimte boden dan in andere games. Als ik de Nürburgring rijdt in Forza heb ik een veel opener gevoel dan in bijvoorbeeld PGR4, die baan lijkt veel bekrompener en smaller.
Ik heb het al vaker gepost maar de snelheden in de versnellingen kloppen in (bijna?) geen enkele game. In Forza 2 loopt een Honda S2000 veeeeeeel harder dan hij in werkelijkheid in de 1/2/3/4/5 doet. Heb NFS Shift daar nog niet serieus op gechecked maar het zal wel niet veel beter zijn......Wackoz schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:04:
Heb net de FM3 demo binnengehaald en gespeeld. Hoop wel dat er nog wat gaat gebeuren, als dat nog kan (kort dag?). De cockpit view bijv. Die bij de mini viel mij het meest op. Leuk dat je meters werken, maar doe het dan goed. De digitale meter geeft bijv 56 Mph aan terwijl de analoge op je dashboard overduidelijk aangeeft dat je met 60mph aan het rijden bent...
Driftscore is best tof opzich. Zolang het maar geen bepalend onderdeel van de game word. Driften vind ik cool voor een halfuurtje ofzo, maar het moet zeker niet verplicht worden om een bepaald deel vd game te halen ofzo. Had gister in de R8 wel na 1 mooie bocht in 1x 3000 puntenVerwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:20:
[...]
Driftscore? Serieus, word die ook in die "telematry" (ofzoiets) weergegeven? Cool, dat wist ik niet. Het enige wat ik nog doe met die demo is; driften met de Ferrari. Mooi als er ook nog scores voor worden weergegeven.
[ Voor 45% gewijzigd door Tortelli op 26-09-2009 02:16 ]
Dit is in REAL life ook zo hoor[Wackoz schreef op vrijdag 25 september 2009[/message]:
De digitale meter geeft bijv 56 Mph aan terwijl de analoge op je dashboard overduidelijk aangeeft dat je met 60mph aan het rijden bent...
PSN: IS_DJ
Verwijderd
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 09:40 . Reden: In de warre... ]
Als ik met die California in de laatste bocht een beetje te hard op het gas ga hangen kom ik makkelijke driftende die bocht uit hoorTortelli schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 02:09:
[...]
Al blijf ik de driftbaarheid van de auto's behoorlijk tegenvallen. Je maak me niet wijs dat een California @ 460PK volgas in de 2 door een bocht niet dwars gaat.....
Was ook het 1e wat ik dacht, snelheid op het dashboard word eigenlijk altijd lager aangegeven dan je daadwerkelijk rijdti-dj schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 07:19:
Dit is in REAL life ook zo hooren gelukkig maar anders had ik waarschijnlijk veel meer boetes. Als ik op mijn TOMTOM strak 120 rijd geeft mijn analoge Ford Focus meter bijna 130 km/h aan. Dus zou je haast kunnen zeggen dat het juist realistisch is.
Hoewel in de cockpitview van Forza wat apart vind vergeleken met andere games, werkt ie idd wel primaOntopic: Ik heb al menig racegame gespeeld op PC en tegenwoordig op XBOX. Ik moet zeggen dat ik voor het eerst de cockpit view gebruik. In andere racegames (PGR2, DTM2, DTM 3, GRID, PGR 4, Drift, RACE PRO) had ik altijd het idee dat je niet ideaal in de cockpit zat. Teveel cockpit en te weing zicht naar voren.
Bij FORZA 3 heb ik tot nu toe alle races "achter het stuur" gezeten. Ik kan alles goed overzien en kan ook prima inschatten hoeveel ruimte er is om in te halen (net als in het echte leven is het gaatje kleiner dan dat ik denk dat hij is.....maar dat schijnt mannen eigen te zijn....Wij shatten bepaalde zaken altijd groter indan ze in werkelijkheid zijn)
Je kunt ook wel inhalen, maar je kunt nu ook beweren dat het een lekker brede racebaan is- Ik vind de demotrack niet te smal. Er zijn genoeg mogelijkheden om in te halen (Buiten om in de eerste haarspeld, daar ligt zoveel "ongebruikt" asfalt en kun je veel harder buiten om je tegenstander).
Lijkt me niet raar? Hoe groot het effect is weet ik niet, maar op sommige stukken loopt het behoorlijk omhoog, volgens mij krijgen alle autos dan wel een dipje in de toeren- Wat mij wel opvalt is dat alle auto's moeite hebben met het bultje.......zelfs de porshe met super veel vermogen smoort op weg omhoog.
Heb Shift gespeeld op de PC, maar moet zeggen dat Forza me vele malen beter bevalt. Shift is best een grappige racer, maar toch niet helemaal mijn ding, Forza voelde direct vertrouwd.p.s. zijn er mensen die NFS:SHIFT hebben en de FORZA 3 demo hebben gespeeld? Valt SHIFT dan tegen of is FORZA onderliggend qua gameplay en graphics?
Xbox
Moet je eens in mijn 1 maand oude Audi komen rijden. Die doet dat ookWackoz schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:04:
Heb net de FM3 demo binnengehaald en gespeeld. Hoop wel dat er nog wat gaat gebeuren, als dat nog kan (kort dag?). De cockpit view bijv. Die bij de mini viel mij het meest op. Leuk dat je meters werken, maar doe het dan goed. De digitale meter geeft bijv 56 Mph aan terwijl de analoge op je dashboard overduidelijk aangeeft dat je met 60mph aan het rijden bent... Dat soort kleine dingen irriteren me altijd.
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 26-09-2009 11:37 ]
Maar hoeveel er van waar is...geen idee, dat zullen we pas op 23 oktober wetenThis demo is obviously based on the old build of the game, only with some updates (cars that weren't in the E3 demo, and 60 FPS cockpit) You can tell by all the little Alpha Code bugs, like the tap the back of a car and their taillight goes out, some physics bugs, the pink tailights (which was confirmed by Che to be FIXED in the full version) the overly vibrant colors, cockpit too close, etc. etc.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Hij is absoluut te driften, maar het is niet zo dat je compleet dwars ga in iedere bocht al je teveel gas geef. Je moet imo redelijk pushen om hem echt mooi te laten driften.BM schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:21:
[...]
Als ik met die California in de laatste bocht een beetje te hard op het gas ga hangen kom ik makkelijke driftende die bocht uit hoor
Heb Shift gespeeld op de PC, maar moet zeggen dat Forza me vele malen beter bevalt. Shift is best een grappige racer, maar toch niet helemaal mijn ding, Forza voelde direct vertrouwd.
Edit: Wat voor tijden rijden jullie trouwens zoal? Zit met de California op 1.09.4xx geloof ik na een rondje of 6 timetrial.
Vaak is dit wel het gevalVerwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:50:
dat lijkt me erg sterk, je gaat toch geen alpha versie als demo uitgeven?
dan snij je zelf in de vingers , dan kun je beter helemaal geen demo uitgeven , oke dat de bugs eruit zijn in de final lijkt me logisch , maar het is al met al toch niet erg slim dan
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Het is inderdaad raar, maar dat is dus ook wat ze met Forza 2 hebben gedaan. Ik snap het ook helemaal niet, want deze demo is gewoon niet van het niveau dat het meer mensen enthousiast maakt.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:50:
dat lijkt me erg sterk, je gaat toch geen alpha versie als demo uitgeven?
dan snij je zelf in de vingers , dan kun je beter helemaal geen demo uitgeven , oke dat de bugs eruit zijn in de final lijkt me logisch , maar het is al met al toch niet erg slim dan
Pfff, ik reed na 8 rondjes met alle drivers aids uit (automatic gearbox, dat wel) een tijd van 1:12:797 met de Ferrari. Plek 14.900 ofzo. Ik hoor bij de beste 6% en met de Porsche bij de beste 3%.... wel leuk die time trials.Tortelli schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 21:56:
[...]
Reed met de California na 5 rondjes TT 1:09:2, maar er zijn dus al mensen die in de 1:06 rijden.
[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 27-09-2009 14:39 ]
Voor mij dus ook. Ik vond Forza 2 veel te klinisch (bij gebrek aan een beter woord). Dit ziet er sowieso een stuk beter uit en het rijdt ook lekker. Maar ik vind het vooral fijn dat de aankleding rondom de baan een stuk beter en vooral mooier is. Het klinkt ook nog eens lekker vetPropane schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:04:
Hmm, ik ben geen hardcore racegame fan, maar ik vind deze demo toch echt nogal wat kwaliteit uitstralen. Grafisch erg strak, weggedrag van de auto's is erg verschillend en het voelt echt lekker aan (imo). Ik denk dat ik hem maar ga bestellen.
Het driften ziet er iig best strak uit. Wat is je tactiek? * Hoedje is race-n00bTortelli schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:36:
Eens lekker aan het driften geweest net. Opgenomen met mijn vader zijn Nikon D90, maar beeld valt me eerlijk gezegd wat tegen......
[video]
[video]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Die top 5% halen is niets, maar om de ghost van iemand binnen de top 100 te kunnen bijhouden doe ik toch duidelijk nog vanalles verkeerd. Iemand nog tips?Pfff, ik reed na 8 rondjes met alle drivers aids uit (automatic gearbox, dat wel) een tijd van 1:12:797 met de Ferrari. Plek 14.900 ofzo. Ik hoor bij de beste 6% en met de Porsche bij de beste 3%.... wel leuk die time trials.
Inprincipe is de basis in zo'n game niet heel veel anders als in het echt. Met een redelijke snelheid insturen, gas erop en hij gaat dwars. Met behulp van gas/stuur zorgen dat je in balans kom. Dit proberen te doen met zoveel mogelijk gas erop en je krijg mooie rookgordijnen.Hoedje schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:48:
[...]
Het driften ziet er iig best strak uit. Wat is je tactiek? * Hoedje is race-n00b.
[ Voor 22% gewijzigd door Tortelli op 27-09-2009 17:45 ]
/Tortelli schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:36:
Opgenomen met mijn vader zijn Nikon D90, maar beeld valt me eerlijk gezegd wat tegen......
1:08:8, ik vind die Ferrari is zeer fijn rijden. Wel jammer dat er maar 1 circuit in zit, terwijl ik op de beurs in Keulen, uit 3 circuits kon kiezen.BM schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:21:
Wat voor tijden rijden jullie trouwens zoal? Zit met de California op 1.09.4xx geloof ik na een rondje of 6 timetrial.
Is die 57sec dan niet met een paar Assists aan ofzo?Redje schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:43:
Zijn er al mensen onder de 1:00 met de Porsche?
Ik blijf steken op een 1:01.0 met alle aids uit behalve clutch. Als ik dan kijk op de leaderboard is 0:57 oid het snelst pfff echt niet normaal.
:D
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik had zelf de Limited edition voor 51 bij de Free door de Anwb pas inclusief dat 7 euro korting door reclames kijkenbuddow schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:15:
Weet er iemand nog een goede pre-order aanbieding?
Het opnemen vanaf een tv scherm, dat viel tegen
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Xbox
Ik was ook al gekomen tot een tijd van 1:00:2. Volgens mij is het bij deze demo zo dat snijden niet wordt bestraft (zoals bij FM2). Ik denk dat die mensen iets creatiever met de baan omgaan, gezien je geen settings kan aanpassen... Wat je wel kan doen om 2 getimede laps te hebben: Bij de start, rij direct het gras op, keer om (dit alles nog voor de s/f lijn), rij dan terug en keer na de eerste bocht om (eigenlijk de laatste bocht dus...).Redje schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:43:
Ik blijf steken op een 1:01.0 met alle aids uit behalve clutch. Als ik dan kijk op de leaderboard is 0:57 oid het snelst pfff echt niet normaal.
Net een 59.983 gereden, zelfde assist settings als jij. Zag nog een bugje op het leaderboard, tijd van 0:60.000 ipv 1:00.000Redje schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:43:
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Verpest ik het nu voor je als ik zeg dat je ook gewoon een timetrial kunt starten?fredkroket schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:03:
[...]
Wat je wel kan doen om 2 getimede laps te hebben: Bij de start, rij direct het gras op, keer om (dit alles nog voor de s/f lijn), rij dan terug en keer na de eerste bocht om (eigenlijk de laatste bocht dus...).
Xbox
Ik zweer dat dat in mijn demo niet zitBM schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:22:
[...]
Verpest ik het nu voor je als ik zeg dat je ook gewoon een timetrial kunt starten?Kun je iig meer dan 2 lullige rondjes rijden
Je kunt onbeperkt timed laps rijden door naar het leaderboard te gaan, daar de beste scores te bekijken en dan op A drukken om te starten. Je start dan een race zonder tegenstanders. Na één ronde verschijnt je eigen ghost-car waar je je dan mooi aan kunt meten.fredkroket schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:03:
Wat je wel kan doen om 2 getimede laps te hebben: ...
ik zag dit inderdaad ook. Hoe doe je dan? Rijden met manual + clutch, ik kwam er namelijk niet uit..BM schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:27:
Alles zelf, alleen koppelen niet. Dus niveau gewoon op Expert, en dan schakelen terug naar manual, ipv manual + clutch.
[ Voor 18% gewijzigd door johnneman op 29-09-2009 08:28 ]
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Je moet wel ingelogd zijn op xbox live om de Y-optie te zien.Redje schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:08:
Bij de map select op Y drukken, ghost kiezen (of niet) en racen maar.
Ik kwam er ook een beetje laat achter en had de demo al vervloekt
Voor de Xbox of Ps3 ? als je geen 200 uit wil geven op de Xbox dan schijnt het microsoft racing wheel toch best goed te zijn. Ik heb er zelf nog even over na gedacht , maar mijzelf kennende speel ik er 1 keer mee. Misschien in mijn toekomstige hobbykamer/gameroom als ik een vast opstelling kan makenPhusebox schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:49:
Iemand tips voor een betaalbaar stuurtje welke goed is? Ben op de PC de Momo Force gewend, maar wil geen 200+ euro uitgeven voor 1 game.
Xbox inderdaad. Ja daar twijfel ik ook over of ik het vaak ga gebruiken. In de woonkamer niet denk ik, dan moet ik mijn xbox verhuizen naar boven bij de pc/tft.Beakzz schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:55:
[...]
Voor de Xbox of Ps3 ? als je geen 200 uit wil geven op de Xbox dan schijnt het microsoft racing wheel toch best goed te zijn. Ik heb er zelf nog even over na gedacht , maar mijzelf kennende speel ik er 1 keer mee. Misschien in mijn toekomstige hobbykamer/gameroom als ik een vast opstelling kan maken
Geen idee of dat kan eigenlijk. Volgens mij is zelf koppelen alleen leuk als je een stuurtje met 3 pedalen hebtjohnneman schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:26:
[...]
ik zag dit inderdaad ook. Hoe doe je dan? Rijden met manual + clutch, ik kwam er namelijk niet uit..
Xbox
Ontkoppelen kan via de Left Bumper op je controller. Ik vind het wel wat onwennig, maar het is een leuke extra als je eens rustig wil toeren.BM schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:08:
[...]
Geen idee of dat kan eigenlijk. Volgens mij is zelf koppelen alleen leuk als je een stuurtje met 3 pedalen hebtIk heb iig nog niet de behoefte gehad om zelf te koppelen met een controller.
What's a cube to you?
ik heb een stuur van logitech voor de xbox, bevalt echt super. die van microsoft schijnt wel heel erg plastic aan te voelen, integenstelling voor die van logitech. had in een aantal reviews gezien dat die van logitech ook beter was.Phusebox schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:49:
Iemand tips voor een betaalbaar stuurtje welke goed is? Ben op de PC de Momo Force gewend, maar wil geen 200+ euro uitgeven voor 1 game.
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Heb het MS stuurtje laatst gekocht (icm Dirt2), bevalt prima. Solide en de Force Feedback werkt uitstekend. Dat plastic valt reuze mee, stuurtje zelf zit lekker stroef rubber omheen en de case is net zo plastic/solide als een normale controller (imo ook prima kwaliteit). Verder geen ervaring met andere merken aangezien dr niet echt keus is kwa stuurtjes op de 360.johnneman schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:25:
[...]
ik heb een stuur van logitech voor de xbox, bevalt echt super. die van microsoft schijnt wel heel erg plastic aan te voelen, integenstelling voor die van logitech. had in een aantal reviews gezien dat die van logitech ook beter was.
Verwijderd
Netjes hoor.Dyxtra schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:31:
Net een 59.983 gereden, zelfde assist settings als jij.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Een mailtje kan geen kwaad lijkt mij??Henkus schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:03:
Net een mailtje gehad van fanatec:
Pas eind november worden de stuurtjes uitgeleverd die na juni besteld zijn![]()
Het stuur is aangepast, nu krijg je nog eens gratis PC en PS3 aansluit mogelijkheden dmw usb kabel.
Laat ik nou net 50 euro extra betaald hebben voor een wireless dongle om het stuurtje aan de PS3 en PC aan te sluiten.
Je kunt niet alleen de dongel annuleren, maar slechts de hele order
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ga ik in iedergeval proberen, maar in de mail staat dat je alleen de hele order kan annuleren, waardoor je het stuurtje dus nog later ontvangt.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
+1 Voor het MS stuur.bongholio schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:55:
[...]
Heb het MS stuurtje laatst gekocht (icm Dirt2), bevalt prima. Solide en de Force Feedback werkt uitstekend. Dat plastic valt reuze mee, stuurtje zelf zit lekker stroef rubber omheen en de case is net zo plastic/solide als een normale controller (imo ook prima kwaliteit). Verder geen ervaring met andere merken aangezien dr niet echt keus is kwa stuurtjes op de 360.
De Fanatecs zijn schijnbaar de beste stuurtjes die op de 360 werken, maar daar hangt dan ook een stevig prijskaartje aan. Heb ik er persoonlijk niet voor over (Fanatec range ca. 220-500 euro vs MS wheel <100 euro).
Voor casual/serieus gebruik bevalt de MS prima, voor hardcore wellicht in de Fanatec hoek kijken.
Hier hetzelfde, zelf schakelen lukt mij ook niet goed. Ik haal overigens maar 1.04.xxxPhusebox schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:08:
Ik suck echt, na 10 rondjes nog niet verder dan 1:02.xxx (alles uit behalve autom. schakelen, dat krijg ik gewoon niet voor elkaar).
Ik ga echt als een natte dweil over de baan, en heb 0 gevoel met de autoBij Forza 1 ging dat een stuk beter.
Als je puur naar de bouwkwaliteit kijkt denk ik zelfs dat het MS/Logitech stuurtje beter is. De Fanatec is voor veel mensen beter omdat het sneller en preciezer is (en wat andere dingen als koppeling, schakelen enz).bongholio schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:55:
[...]
Heb het MS stuurtje laatst gekocht (icm Dirt2), bevalt prima. Solide en de Force Feedback werkt uitstekend. Dat plastic valt reuze mee, stuurtje zelf zit lekker stroef rubber omheen en de case is net zo plastic/solide als een normale controller (imo ook prima kwaliteit). Verder geen ervaring met andere merken aangezien dr niet echt keus is kwa stuurtjes op de 360.
De Fanatecs zijn schijnbaar de beste stuurtjes die op de 360 werken, maar daar hangt dan ook een stevig prijskaartje aan. Heb ik er persoonlijk niet voor over (Fanatec range ca. 220-500 euro vs MS wheel <100 euro).
Voor casual/serieus gebruik bevalt de MS prima, voor hardcore wellicht in de Fanatec hoek kijken.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Das bijna allesburan schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:56:
Mijn snelste tijd met die Porsche was onder de 1 minuut maar die telde niet mee omdat ik een klein stukje buiten de baan kwam (wat overigens niet in mijn voordeel was), ik heb nu 1:00:3 staan op de leaderboards.
Ik heb alleen tc, abs aan en schakel handmatig. Het voordeel van zelf schakelen is dat je bij het aanremmen van de bochten later kan remmen omdat je dan op de motor remt. Ook kan je zo de auto in de perfecte versnelling zetten zo dat ie goed de bocht uit accelereert.
En over dat Microsoft stuur, dat is gewoon een prima stuur vind ik.
1.02 is echt niet zo slecht hoorPhusebox schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:08:
Ik suck echt, na 10 rondjes nog niet verder dan 1:02.xxx (alles uit behalve autom. schakelen, dat krijg ik gewoon niet voor elkaar).
Ik ga echt als een natte dweil over de baan, en heb 0 gevoel met de autoBij Forza 1 ging dat een stuk beter.
Xbox
Nee ach en het was pas een eerste poging, maar een kwartiertje gespeeld. Moet nog even de feel krijgen, ben nu helemaal aan DiRT 2 gewend...BM schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:05:
[...]
Das bijna alles![]()
[...]
1.02 is echt niet zo slecht hoorKomt bij dat de Porsche ook gewoon de lastigste auto in de demo is
Gewoon rustig rijden, en niet te hard, hard willen gaan (klinkt raar, werkt wel).
Ik heb het mailtje ook gehad. Ik heb hem op 1 juli besteld... grrr, wordt dus wacht tot november, Gelukkig had ik de dongle nog niet besteld, die zou ik gaan bestellen als GT5 uitkomt. Dat scheelt dus weer 50 euro. Wel raar dat je niet gewoon alleen de dongle kan annuleren. Misschien dat een mailtje inderdaad uitkomst biedt...Henkus schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:03:
Net een mailtje gehad van fanatec:
Pas eind november worden de stuurtjes uitgeleverd die na juni besteld zijn![]()
Het stuur is aangepast, nu krijg je nog eens gratis PC en PS3 aansluit mogelijkheden dmw usb kabel.
Laat ik nou net 50 euro extra betaald hebben voor een wireless dongle om het stuurtje aan de PS3 en PC aan te sluiten.
Je kunt niet alleen de dongel annuleren, maar slechts de hele order
Ah, als je DiRT2 aan het spelen bent snap ik het wel ja. F3 en D2 zijn niet he-le-maal vergelijkbaarPhusebox schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:40:
[...]
Nee ach en het was pas een eerste poging, maar een kwartiertje gespeeld. Moet nog even de feel krijgen, ben nu helemaal aan DiRT 2 gewend...
Xbox
Vanmorgen nog even geprobeerd maar snap het niet helemaal: ik heb een 1:01.3xx neergezet, maar daarbij heb ik heel even de vangrail gemaakt, waardoor ik snelheid verloor. Vervolgens telt dat rondje niet?BM schreef op woensdag 30 september 2009 @ 07:38:
[...]
Ah, als je DiRT2 aan het spelen bent snap ik het wel ja. F3 en D2 zijn niet he-le-maal vergelijkbaar
Zoals ik zei, gewoon rustig aan doen, en niet overdriven, komt de snelheid vanzelf wel. Vind die Porsche persoonlijk nog wel te doen. Vind die Audi R8 heel wat beroerder rijden
Verwijderd
Klopt, je hoeft maar eventjes iets aan te tikken, en het telt niet meer. Maar dit maakt toch eigenlijk niet uit? Want als je iets aanraakt, zal je nooit een snelle tijd neer gaan zettenPhusebox schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:00:
[...]
Vanmorgen nog even geprobeerd maar snap het niet helemaal: ik heb een 1:01.3xx neergezet, maar daarbij heb ik heel even de vangrail gemaakt, waardoor ik snelheid verloor. Vervolgens telt dat rondje niet?
Ik denk dat de demo en het echte spel nog wel iets van elkaar zullen verschillen. Al deel ik niet echt je mening. Ik vind het wel lekker rijden (al helemaal als je het vergelijkt met Shift ofzo)Phusebox schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:00:
En ik krijg dat ding echt niet onder controle; of hij remt teveel of als ik voorzichtig doe gaat ie in een drift. Bah. Forza 2 speelde een stuk lekkerder, ik had veel meer gevoel met de remmen, nu lijkt het wel bijna digitaal ipv analoog.
Nou ja, met het aantikken van de vangrail, bij uitkomen hairpin, reed ik een 1:01.xxx terwijl ik eerder niet verder kwam dan een 1:02.xxx (en die 1:01 heb ik ook niet meer gehaald daarna).Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:04:
[...]
Klopt, je hoeft maar eventjes iets aan te tikken, en het telt niet meer. Maar dit maakt toch eigenlijk niet uit? Want als je iets aanraakt, zal je nooit een snelle tijd neer gaan zetten
[...]
Ik denk dat de demo en het echte spel nog wel iets van elkaar zullen verschillen. Al deel ik niet echt je mening. Ik vind het wel lekker rijden (al helemaal als je het vergelijkt met Shift ofzo)
Blijkt in de demo ook al te kunnenPWM schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:22:
Ik heb net het FXX filmpje zitten kijken, waar in dashboard view de speler in de cockpit gewoon naar rechts kijkt. Het lijkt dus mogelijk in de final gewoon om je heen te kijken zoals je verwacht in die view.
Xbox
Ik zet de ghost meestal gewoon helemaal uit. Dit kan via de 'HUD' menu optie.Phusebox schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:10:
[...]
Nou ja, met het aantikken van de vangrail, bij uitkomen hairpin, reed ik een 1:01.xxx terwijl ik eerder niet verder kwam dan een 1:02.xxx (en die 1:01 heb ik ook niet meer gehaald daarna).
Vind de ghost maar irritant en had eigenlijk nog doorzichtiger moeten zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 30-09-2009 23:20 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hoe kom je aan 33 euro? Hij staat er voor 34,95. Niet dat die 2 euro wat uitmaaktHoedje schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:37:
De demo ziet er prima uit en het rijdt lekker met het stuurtje. Het driften lukt me nog niet echt met het stuurtje ondanks de tips (met de controller overigens wel). Overigens bevalt het MS stuurtje me prima. Dirt 2 komt er nu ook aan, dus dat spel krijgt eerst de aandacht. Maar ik heb Forza toch aangeschaft n.a.v. de demo (voor 33 euro bij Gamehubs).
ABS staat bijna altijd standaard aan, soms wil ik nog wel eens de tractie control en stability control inschakelen.Snippertje schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:03:
[...]
Hoe kom je aan 33 euro? Hij staat er voor 34,95. Niet dat die 2 euro wat uitmaakt
Overigens lukt schakelen me nu wel goed en het rijdt veel chiller.
Hebben jullie overigens ABS aan?
What's a cube to you?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq