mja ik heb al eerder aangegeven hier in dit topic waarom ik forza geen goeie game vind.
ik speelde hem wel omdat ik niets beters had.
wat gt5 beter maakt in mijn ogen, mja het algehele gevoel wat die game geeft.
de graphics zijn echt uistekend, tuurlijk zijn er sommige minpunten qua graphics, maar om te zeggen forza is mooier of net zo mooi, dan is er echt iets gruwelijk mis met je tv.
je ziet sowieso dat de modelen van gt5 hoger qua details zijn.
de belichting in fm3 is gewoon heel slecht, in gt5 is die subliem en dat maakt het in gt5 zo mooi.
de weersomstandigheden zijn echt heel mooi gedaan in gt5, iets wat fm4 pas zal krijgen(is een rumour).
dag/nacht cyclus is erg mooi gedaan en ook zo ontichelijk gaaf. nurburgring in het donker is gewoon zo tof.
maar genoeg over graphics.
ik heb namelijk vanaf release van fm3 een hekel gekregen aan de developers TURN 10!!
alle valse beloftes, alle filmpjes die uiteindelijk niet waar waren.
ik noem een paar valse beloftes :
in openingsfilmpje zie je een challenger een wheelie trekken op de dragstrip vanaf stilstand.
ik zag dit en dacht yes eindelijk goeie drag race physics. mja was een koude kermis want net als in fm2 kan het alleen als je de gas rem hop actie doet.(of op dat ene circuit met die grote bug op de witte strips).
ze zeiden ook dat het online racen niet zou veranderen tenopzichte van fm2.
mja ik weet niet wie hier beide heeft gespeeld, maar fm3 is echt een drama online en fm2 was geniaal.
er was op gegeven moment een filmpje vrij gegeven waarin ze zeiden dit is volledig gedaan met de ingame movie maker. nou ik heb wel eens een filmpje gemaakt, maar je hebt wel 2 opties. output(resolutie) en duur)max 30 sec). daar kan je niet een filmpje meemaken die later bleek prerenderd te zijn want de game zag er totaal niet zo uit.
ook was er een optie in fm3 waarbij je via een kleine glitch je FOV kon aanpassen.
hier kwamen ze achter bij turn10 en inplaats van de optie gewoon goed toevoegen voor de fans die dit heel graag wilde, nee hoor ze halen de hele optie eruit. geeft wel aan dat ze eigenlijk niet luisteren naar de community, en alleen maar doen wat ze zelf willen, je betaald en verwacht wat, maar niet bij turn 10 ;)'
ook wordt er zoveel geklaagd dat gt5 patches nodig heeft. maar fm3 heeft zelfs na een legioen aan patches nog teveel bugs ( waaronder de nieuwe dlc pack online echt een uber fail!!).
nou zo kan ik nog wel een hele hele hele HELE grote lijst maken maar dat doe ik niet.
ik heb lol gehad met fm3 tuurlijk, maar qua totale LOL heb ik nu al veel meer LOL gehad met gt5 in die paar weken, dan fm3 in meer dan een jaar. want als het al begint met zoveel leugens en bedrog.
en dan ook nog eens zoveel bugs en uber fails. dan is de lol er snel af.
als je alleen een xbox hebt en geen geld voor ps3, houdt het dan lekker bij fm3. is leuk voor de huidige 20 euro ong.
heb je een ps3 of geld ervoor koop gt5. de enige en de echte real driving simulator.
en ja er zitten bugjes in, en ja er zitten minpunten aan. maar man o man wat heb ik veel plezier eraan.
en het hele gezever over die standaard wagens, ze zijn echt alle 800 gewoon goed.
sommige zelfs mooier dan sommige lowpoly fm3 (van fm2 overgehaald) modelen.
physics van gt5 zijn in mijn gevoel ook lekkerder dan fm3. met de echte racewagens als een 787B ( een auto die echt in forza had moeten zitten IMO) is het echt zo hard vechten en die auto leren.
uiteindelijk lukt die en haal ik met een stock 787B een 6:15 op nordschleife. met racing hard( niet de beste slicks) en dan heb je een gevoel van voldoening.
wat ik net lees is dat iemand hier beweert dat fm3 een betere snelheids gevoel geeft ??
das echt de grap van het jaar denk ik. als je cokcpit view in gt5 rijdt( ziet er btw uiteraard bizar mooi uit) dan heb je bij 200 al het gevoel van ik ga echt heel hard, in fm3 is het dan net alsof je 100 rijdt.( mede door die FOV die ze weigeren je te laten aanpassen

)
IMO heeft gt5 veel meer te bieden, fm3 voelt oud, en loopt achter de feiten aan.
fm3 draait alleen om livery editor, auction house en online met tag en cat and mouse.
en is eigenlijk gewoon geen simulator. physics zijn soms nog erger dan gt4.
gt5 draait om rijden, racen en uber graphics en dat is wat hij allemaal super goed doet.
racen voelt aan als racen, en is gewoon super.
fm3 heeft zo zijn kwaliteiten en gt5 ook, ik vind na 5 jaar forza, dat gt5 eindelijk een opluchting is.
het feit dat in gt5 wel je uitlaat verandert als je race pijp koopt, en in forza nog steeds niet, terwijl cosmetische ingrepen zo als een pluspunt voor fm3 was. vind ik dat gt5 dit ook al veel beter doet.
gt5 is gewoon een echte game die je heel veel content geeft voor een zacht prijsje.
veel plezier nog met fm3 en dalijk fm4. ik kijk de kat uit de boom en ga na mn koude kermis als limited edition en ultimate collection eigenaar, echt de game aftasten en waarschijnlijk eerst testen voor aankoop.
want ik denk dat fm4 zelfs nog niet kan gaan bieden wat gt5 nu al wel doet.
we shall see.
even voor duidelijkheid ben geen fanboy. heb forza 1, forza 2 limited edition, en forza 3 limited edition en ultimate edition, van alle games heb ik alle dlc die ooit uitkwam( fm3 zelfs alle dlc 2x

) maar ik ben er voorlopig klaar mee.