KappeNou schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:29:
Ik voel hier een microsoft actie.. Zoals een wireless xbox pack voor 80 euro verkopen enzo.
Begrijp me niet verkeerd. Het is niet veel geld, maar het principe als je bekijkt dat het spel al zo kaal is en zo veel kost en in 2 jaar is ontwikkeld.
ik ben het helemaal met je eens dat het een vervelende streek is als er expres gave wagens uit het origineel zijn gelaten om die later als betaalde download aan te bieden, maar ik zou Forza 3 geen kale game willen noemen. 400 t.o.v. 1000 auto's, wellicht maakt het voor de die-hard autofreak wat uit, maar voor mij maakt het geen enkel verschil. 400 vind ik meer dan zat.
Het aantal tracks in de game is wellicht wat karig. Ze noemen er honderd, maar van mij mogen ze alle reverse-tracks eruit gooien. Een beetje de verkeerde kant oprijden, pff.
Ook mag Turn10 van mij wel ophouden om zelf tracks te verzinnen. Mijn god, Amalfi/Positano, volslagen irritante baan is dat! Remmen, remmen, remmen, miniscuul beetje gas, remmen, remmen. Niet grappig. Idem voor Fujimi.
Los daarvan heb ik de afgelopen weken heel erg veel Forza 3 gespeeld, en ik geniet nog steeds volop van het spel. Geniale physics (ja alé, ik moet maar aannemen dat het realistisch is, heb geen ervaring met racewagens - maar ik ken weinig racegames die mij meer het gevoel geven echt in een auto te zitten dan F3), en zeer schone graphics. Hoewel er af en toe wat overdreven is in het contrast van decorstukken zoals bergen, die zien er niet uit.
Maar juist wanneer een racegame zo goed is voel ik het gemis van een paar belangrijke features:
- (dynamische) weersomstandigheden, en dag/nacht cyclus
- het spel wordt erg toegankelijk gemaakt voor beginners door alle hulpjes, maar er ontbreekt voldoende uitleg, of een 'academy'-modus waarin de beginner geleerd krijgt hoe te rijden. Ikzelf heb vrij weinig ervaring met sims, en heb bijvoorbeeld geen flauw idee hoe je het beste kunt starten.
- aankleding van races, het is wat droogjes nu. Iets meer sfeer door uitbundiger publiek, bevolkte pitstraten e.d. had mij wel tof geleken.
De rewind-optie bevalt mij overigens beter dan verwacht, omdat het een uitstekend oefenmiddel is. Wanneer een lastige bocht niet lukt is het een kwestie van net zo vaak terugspoelen en opnieuw proberen totdat 'ie helemaal goed gaat. Niet erg spannend, maar wel erg leerzaam.